"When you grow up your heart dies"
Heb nog eens even nagegaan, maar bij mij loopt er een HDMI-kabel direct van de OPPO naar de DENON en vanaf de DENON een HDMI-kabel naar de PANA (HDMI 1). Daarnaast 6 audiokabels van OPPO naar DENON voor 5.1 kanaals audio. Met enige jaloezie stel ik vast dat jullie OPPO's kennelijk 2 HDMI-uitgangen hebben. Nou, .... de OPPO BDP-83 slechts 1...
Zou best eens willen zien of het misschien qua blu ray kwaliteit scheelt als ik de OPPO óók rechtstreeks op de PANA zou aansluiten. Maar ... hoe gaat het dan met het geluid??? Gaat dat dan automatisch en (lip)synchroon toch ook naar alle speakers via de audiokabelverbindingen??? Voor ik moeizaam een duik achter alle apparatuur ga nemen graag eerst jullie mening/advies.
Als OPPO en DENON aan staan en ik zet de PANA aan, dan verschijnt in de linker bovenhoek wel de aanduiding "1080p/50Hz". Duidt dat dan op gebruik van High Speed kabels? Zou van belang zijn las ik ergens.
IFC (modus "professioneel 2) heeft altijd al aan gestaan in stand "minimum". Moet ik nog eens gaan spelen met andere instellingen van IFC?
Het "24p judder"-verhaal van Max Hardcore vind ik erg interessant. Ook zonder precies die term te kennen, snap ik toch wat hij bedoelt te zeggen. Maar ... betekent dat dan dat ik feitelijk een prijs betaal voor de kwaliteit van de 60 serie? daffie62 heeft daar toch géén last van! En andere 60 bezitters?
Iedereen met een x60 heeft brakke IFC. Echte video "puristen" kijken natuurlijk zonder enige vorm van IFC omdat dat vreselijke geschok van 24p-content zo hoort en bijdraagt aan een filmische ervaring.ersy schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:42:
Het "24p judder"-verhaal van Max Hardcore vind ik erg interessant. Ook zonder precies die term te kennen, snap ik toch wat hij bedoelt te zeggen. Maar ... betekent dat dan dat ik feitelijk een prijs betaal voor de kwaliteit van de 60 serie? daffie62 heeft daar toch géén last van! En andere 60 bezitters?
Ieder zijn ding blijkbaar
Nickname does not reflect reality
ja de ifc op de 50 serie was toch een stukkie beterBrad Pitt schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:48:
[...]
Iedereen met een x60 heeft brakke IFC. Echte video "puristen" kijken natuurlijk zonder enige vorm van IFC omdat dat vreselijke geschok van 24p-content zo hoort en bijdraagt aan een filmische ervaring.
Ieder zijn ding blijkbaarOp de x60 heb ik IFC ook op minimum staan omdat anders artefacts galore
Als je Oppo direct naar TV gaat doen, dan is je enige optie qua geluid : een optische kabel terug laten lopen naar je receiver.ersy schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:42:
Sandu Tje, daffie82 en Max Hardcore bedankt voor reactie op mijn post van 03/03.
Heb nog eens even nagegaan, maar bij mij loopt er een HDMI-kabel direct van de OPPO naar de DENON en vanaf de DENON een HDMI-kabel naar de PANA (HDMI 1). Daarnaast 6 audiokabels van OPPO naar DENON voor 5.1 kanaals audio. Met enige jaloezie stel ik vast dat jullie OPPO's kennelijk 2 HDMI-uitgangen hebben. Nou, .... de OPPO BDP-83 slechts 1...
Zou best eens willen zien of het misschien qua blu ray kwaliteit scheelt als ik de OPPO óók rechtstreeks op de PANA zou aansluiten. Maar ... hoe gaat het dan met het geluid??? Gaat dat dan automatisch en (lip)synchroon toch ook naar alle speakers via de audiokabelverbindingen??? Voor ik moeizaam een duik achter alle apparatuur ga nemen graag eerst jullie mening/advies.
Als OPPO en DENON aan staan en ik zet de PANA aan, dan verschijnt in de linker bovenhoek wel de aanduiding "1080p/50Hz". Duidt dat dan op gebruik van High Speed kabels? Zou van belang zijn las ik ergens.
IFC (modus "professioneel 2) heeft altijd al aan gestaan in stand "minimum". Moet ik nog eens gaan spelen met andere instellingen van IFC?
Maar dan heb je geen HD geluid van de Blu-ray. Dus dat is IMO geen echte optie.
Met andere woorden : je beeld direct naar je TV laten lopen, is voor jou geen optie.
Staat in je receiver alles qua beeld instellingen op DIRECT/PASS THROUGH ?
Het 24p judder verhaal heeft Brad al perfect op geantwoord.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)
Welk type lcd heeft die persoon?Anoniem: 443157 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 17:35:
Niet overdrijven met die vt60 verheerlijking, voor dat geld gaat de mijne meteen van de muur, eindelijk van het brakke motion en icf systeem af, geen lawaai van ventilatoren meer, eindelijk geen inbranding en dfc meer. Van de week nog bij iemand die een nieuwe lcd heeft goed opgelet maar wat een verademing om 24fps films lekker soepel maar zonder allemaal beeldfouten te zien.
Anoniem: 443157
Een Philips uit de 7000 serie dacht ik, geen uhd maar gewoon full hd en helemaal niks mis mee.
Geen soap opera effect maar gewoon vloeiend 23.976 fps zonder beeldfouten. Ok ... niet die
zwart waarden die wij gewend zijn maar kost ook een derde van een vt60.
Als ze mij 2k+ voor de vt60 betalen zou ik gerust zoiets tot oled 65" betaalbaar is kopen.
Een tijd later kwam ik erachter dat er een vlek (rechtsonderin) in het scherm was ontstaan boven de plek waar de ontvanger stond. Dit moet zijn veroorzaakt door de warme luchtstroom die uit de ontvanger is gekomen. Nu is de ontvanger al een jaar de deur uit, de vlek is echter helaas gebleven...
Zou daar nog iets aan te doen zijn? Ik kan niet bepalen of dit gewoon vervuiling is (bijv. tussen glasplaat en panel) of dat dit komt door bijv. beschadiging/afwijking van de plasmacellen door de temperatuurverschillen.
Foto zegt meer als 1000 woorden:

[ Voor 3% gewijzigd door Maestro op 13-03-2016 21:16 ]
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Gewoon aanmelden voor fabrieksgarantie! heb je nog tm mei 2016 dus niet te lang mee wachten...Maestro schreef op zondag 13 maart 2016 @ 21:11:
In mei 2014 heb ik een TX-P50VT50 gekocht. Het eerste jaar was er een sattelietontvanger aangesloten op de TV, die rechtsonder de TV stond. En deze ontvanger had actieve koeling.
Een tijd later kwam ik erachter dat er een vlek (rechtsonderin) in het scherm was ontstaan boven de plek waar de ontvanger stond. Dit moet zijn veroorzaakt door de warme luchtstroom die uit de ontvanger is gekomen. Nu is de ontvanger al een jaar de deur uit, de vlek is echter helaas gebleven...
Zou daar nog iets aan te doen zijn? Ik kan niet bepalen of dit gewoon vervuiling is (bijv. tussen glasplaat en panel) of dat dit komt door bijv. beschadiging/afwijking van de plasmacellen door de temperatuurverschillen.
Foto zegt meer als 1000 woorden:
[afbeelding]
Wat mij vooral opvalt is dat het wit wel erg flets is... Het is meer off-white. Gewoon dof. De zwartwaarde is redelijk. De brightness kan niet erg hoog. De kleurinstellingen vallen ook wat tegen. Dynamic is echt overgesatureerd. De andere settings zijn juist wat flets. Een optie ertussen is er niet...
Ook gebruik ik nog een laptop met VGA, via een verloopje naar hdmi van Ebay werkte dit perfect op mijn oude low-budget LG plasma. Echter de Panasonic geeft er geen beeld mee.... De LG heeft overigens veel mooiere kleuren en duidelijk wit. Terwijl dit echt een van de allergoedkoopste plasma's was.
Wordt een plasma doffer na lang gebruik? Want het zou kunnen dat de vorige eigenaar hem extreem veel heeft gebruikt. Of beter, zijn kinderen...
VGA is analoog waar HDMI digitaal is. Een simpel verloopje zou niet mogen werken aangezien je actieve conversie nodig hebt.stefanv schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:31:
Ook gebruik ik nog een laptop met VGA, via een verloopje naar hdmi van Ebay werkte dit perfect op mijn oude low-budget LG plasma. Echter de Panasonic geeft er geen beeld mee....
Qua beeld is een plasma wat meer ingetogen qua kleuren. Als jij feller wit en heldere kleuren fijner vindt om naar te kijken is een plasma mogelijk niet je ding. Ik zit mezelf altijd half op te vreten bij de buren als ik daar TV kijk op een (goedkope) LED LCD, alles staat veel te fel en onnatuurlijk. Het verschil tussen LG Plasma en een Pana VT30 durf ik niet te zeggen.
[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 20-06-2016 14:00 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Plasma oogt zeer grauw en dof omdat iedereen lcd's gewend zijn die veel te fel en fout staan afgesteld.stefanv schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:31:
Ik heb pas een VT30 gekocht. Zijn deze tv's anno 2016 eigenlijk nog wel zo goed in vergelijking met een moderne LCD tv?
Wat mij vooral opvalt is dat het wit wel erg flets is... Het is meer off-white. Gewoon dof. De zwartwaarde is redelijk. De brightness kan niet erg hoog. De kleurinstellingen vallen ook wat tegen. Dynamic is echt overgesatureerd. De andere settings zijn juist wat flets. Een optie ertussen is er niet...
Ook gebruik ik nog een laptop met VGA, via een verloopje naar hdmi van Ebay werkte dit perfect op mijn oude low-budget LG plasma. Echter de Panasonic geeft er geen beeld mee.... De LG heeft overigens veel mooiere kleuren en duidelijk wit. Terwijl dit echt een van de allergoedkoopste plasma's was.
Wordt een plasma doffer na lang gebruik? Want het zou kunnen dat de vorige eigenaar hem extreem veel heeft gebruikt. Of beter, zijn kinderen...
Wat jij ervaart als off-white is gewoon de correcte weergave van wit. Dat is een meetbare standaard in de industrie.
De VT30 goed instellen, cinema mode, alle functies uitzetten. Kijk 2 weken naar de tv en vervolgens schrik je hoe onnatuurlijk een lcd oogt. In een kamer met fel daglicht presteert een plasma niet op zijn best. Dat je de zwartwaarde redelijk vindt betekent dat je iets niet goed hebt afgesteld want dat is juist de smaakmaker van plasma kwaliteit.
Een plasma zal altijd minder fel worden na een tijdje maar een goed ingestelde plasma doet maar 20% van de maximale felheid. De moderne lcd's met HDR kunnen de kijkervaring van de plasma's wel overstijgen maar dat ligt meer aan HDR dan lcd.
Dat moet ik dan maar op de koop toe nemen. Het scheelt dat deze tv niet veel meer zal afschrijven dus wel leuk om te hebben.
[ Voor 92% gewijzigd door stefanv op 20-06-2016 20:06 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)
Ik zie er enkele online staan (Pioneer/Panasonic), maar weet niet goed of het slim is om bv. een toestel van 2008 of 2009 te kopen. Dit zal wellicht sterk van het gebruik afhangen :-)
Zelf heb ik begin dit jaar een KRP 600M gekocht met nog geen 10.000 uur op de teller.
Laat Oled eerst maar 3 generaties verder zijn, dan wellicht gaat de plasma eruit
Anoniem: 476424
Ik heb een Panasonic plasma TX-P50ST50 die ik hoofdzakelijk gebruik voor het streamen van films van mijn NAS server. Nu heb ik sinds een paar weken het probleem dat het geluid en beeld niet meer gelijk loopt bij ongeveer 90% van de films en series die ik via het netwerk afspeel. TV uitzending via de module met ziggo kaart heeft geen probleem. Na een hoop onderzoek week ik zeker dat het aan de tv ligt. Het vreemde is dat het probleem zich ook voordoet bij films die het eerst wel deden. Soms doet een serie het wel gewoon, maar dat kan de volgende dag weer anders zijn. Het ligt niet aan de bitrate, lagere kwaliteit films hebben het ook en soms doen grote full-hd bestanden het wel.
Wanneer ik een aparte mediaspeler met interne HD aansluit via HMDI en daar een film van afspeel is doet het probleem zich ook voor. Wanneer ik een film via wifi vanaf mijn windows laptop stream ook (rechtermuisknop op mkv -> afspelen op viera tv).
Ik heb de fabrieksinstellingen van de tv via het menu hersteld. Dan werkt alles weer, maar de volgende dag is het probleem er weer.
Mijn eigen conclusie: omdat het probleem zich niet altijd voordoet lijkt het geen hardware defect maar eerder een software defect. Nu ben ik geen expert en hoeft dit natuurlijk niet te kloppen..
Is er een 'hardere' reset dan de standaard factory reset? Of heeft iemand een idee wat ik kan doen? Ik heb vorige week contact opgenomen met Panasonic, maar ze reageren (nog) niet.
Vriendelijke groet, Mick
er is een ios app voor of de gratis kuro reader voor pcRoald_ schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:59:
Wat voor simpele tool?
werkt enkel met de KRP 500 / 600 modellen (die hebben ip control)
De optie in de settings om sync aan te passen (is die er) biedt geen soelaas?Anoniem: 476424 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:54:
Beste lezers,
Ik heb een Panasonic plasma TX-P50ST50 die ik hoofdzakelijk gebruik voor het streamen van films van mijn NAS server. Nu heb ik sinds een paar weken het probleem dat het geluid en beeld niet meer gelijk loopt bij ongeveer 90% van de films en series die ik via het netwerk afspeel. TV uitzending via de module met ziggo kaart heeft geen probleem. Na een hoop onderzoek week ik zeker dat het aan de tv ligt. Het vreemde is dat het probleem zich ook voordoet bij films die het eerst wel deden. Soms doet een serie het wel gewoon, maar dat kan de volgende dag weer anders zijn. Het ligt niet aan de bitrate, lagere kwaliteit films hebben het ook en soms doen grote full-hd bestanden het wel.
Wanneer ik een aparte mediaspeler met interne HD aansluit via HMDI en daar een film van afspeel is doet het probleem zich ook voor. Wanneer ik een film via wifi vanaf mijn windows laptop stream ook (rechtermuisknop op mkv -> afspelen op viera tv).
Ik heb de fabrieksinstellingen van de tv via het menu hersteld. Dan werkt alles weer, maar de volgende dag is het probleem er weer.
Mijn eigen conclusie: omdat het probleem zich niet altijd voordoet lijkt het geen hardware defect maar eerder een software defect. Nu ben ik geen expert en hoeft dit natuurlijk niet te kloppen..
Is er een 'hardere' reset dan de standaard factory reset? Of heeft iemand een idee wat ik kan doen? Ik heb vorige week contact opgenomen met Panasonic, maar ze reageren (nog) niet.
Vriendelijke groet, Mick
Anoniem: 476424
Bedankt voor het meedenken. Ik dacht daar ook eerst aan maar ik denk niet dat dit een optie is omdat het probleem niet altijd ontstaat als ik wat wil afspelen. Net weer de fabrieksinstellingen hersteld om een film te kunnen kijken en het werkt weer. Morgen geeft dezelfde film waarschijnlijk weer het probleem.ParkOverall schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:49:
[...]
De optie in de settings om sync aan te passen (is die er) biedt geen soelaas?
Met een Panasonic lijkt mij de 50 en 60 serie een goede keus. Dat was toch een stap beter dan de 30 serie als ik de reviews van toen mag geloven.Roald_ schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 21:56:
Wat voor leeftijd is acceptabel voor een plasma tv?
Ik zie er enkele online staan (Pioneer/Panasonic), maar weet niet goed of het slim is om bv. een toestel van 2008 of 2009 te kopen. Dit zal wellicht sterk van het gebruik afhangen :-)
Je moet natuurlijk ook een beetje geluk hebben. Een plasma die tig uren heeft gedraaid kan ook betrouwbaarder zijn dan eentje die sporadisch gebruikt is. Defecten komen vaak vrij snel om de hoek kijken en als het eenmaal draait...
Zolang de prijs maar goed is. Als je de fullHD oled prijzen ziet (55" 1500 euro) dan is plasma echt geen zak meer waard vergeleken met de nieuwprijs.
Mijn ouders hebben een G50, dat is inderdaad een goede :-)BARACUS schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:32:
[...]
Met een Panasonic lijkt mij de 50 en 60 serie een goede keus. Dat was toch een stap beter dan de 30 serie als ik de reviews van toen mag geloven.
Je moet natuurlijk ook een beetje geluk hebben. Een plasma die tig uren heeft gedraaid kan ook betrouwbaarder zijn dan eentje die sporadisch gebruikt is. Defecten komen vaak vrij snel om de hoek kijken en als het eenmaal draait...
Zolang de prijs maar goed is. Als je de fullHD oled prijzen ziet (55" 1500 euro) dan is plasma echt geen zak meer waard vergeleken met de nieuwprijs.
Het probleem is dat ik vaak oudere modellen tegen kom, of een Pioneer Kuro, waarvoor men nog een stevige prijs durft te vragen.
Helaas werken mijn HDMI poorten niet meer, en moet er dus een reparatie plaats vinden. Gezien de leeftijd uiteraard geen garantie meer.
De kosten van deze reparatie zijn (met transport/materiaal/arbeidsloon) 250 EUR. Dit is een indicatie via e-mail, dus heb de TV nog hier hangen (dus geen probleem met onderzoekskosten etc.) Deze indicatie heb ik ontvangen van de officiele reparatiedienst van Panasonic - CE Repair.
Da's best wat geld om een 8-jarige TV weer tot leven te brengen. Ik had eigenlijk gehoopt dat de TV het nog een jaartje of 2 zou volhouden zodat hopelijk OLED wat gangbaarder zou worden. Helaas is dat niet gelukt.
Ik twijfel dus erg om nog 250 EUR in deze 8-jaar oude TV te stoppen. Kan wel wat tweakers advies gebruiken - ben ik gek om hem te laten repareren?
210667
heb je een maatje groter en weer wat jaar nieuwer
Het forum is geen taxatie platform dus dergelijke vragen zijn niet gewenst. Als je de waarde van een product wil inschatten kun je daar andere bronnen voor gebruiken zoals V&A, Marktplaats, etc.
[ Voor 82% gewijzigd door S1NN3D op 11-08-2016 11:10 ]
Mijne Plasma 46" GT30 heeft het begeven!!!
Aangekocht October 2011, heeft ALTIJD perfect gewerkt, het beeld was superieur tot en met deze morgen.
Toestel met aan/uit knop aan de TV zelf proberen aanzetten, eerst knippert zoals altijd een groene LED, maar daar stopt het. Daarna 7x een rode led knipperlichtje. Blijkbaar een bekend probleem bij dit model.
Ik weet dat het toestel al 5j oud is maar toch... zou niet mogen. Altijd op dezelfde koele, droge plaats gestaan, nooit verzet of opgehoffen, ook recent niet.
Iemand die hetzelfde probleem gehad heeft of een idee heeft of het nog de moeite is om op te sturen voor reparatie? (Plasma is end of life dus ik neem aan dat spare parts ook wel duurder worden...)
Nu moet ik misschien overschakelen op LED, bah!
[ Voor 14% gewijzigd door Ray op 26-08-2016 20:31 ]
Ik heb zelf ook nog een gecalibreerde 5090 staan. Gekocht in 2009 en nog altijd hartstikke tevreden over het beeld. Ga deze pas vervangen als die kapot is. Als je deze plasma's tegen komt in het tweedehands circuit voor dit geld, dan zou ik er niet al te lang over na denken. Kijk eventueel op het htforum. Ik neem aan dat dit forum betrouwbaarder is dan marktplaats.Ray schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 20:31:
op dit moment staat er een 5090H te koop voor 450 euro....led is niet nodig
[ Voor 10% gewijzigd door GHR op 28-08-2016 03:02 ]
Denk dat ze er geeneens meer onderdelen voor hebben.Inrage schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:31:
Drama drama...
Aangekocht October 2011, heeft ALTIJD perfect gewerkt, het beeld was superieur tot en met deze morgen.
Toestel met aan/uit knop aan de TV zelf proberen aanzetten, eerst knippert zoals altijd een groene LED, maar daar stopt het. Daarna 7x een rode led knipperlichtje. Blijkbaar een bekend probleem bij dit model.
Ik weet dat het toestel al 5j oud is maar toch... zou niet mogen. Altijd op dezelfde koele, droge plaats gestaan, nooit verzet of opgehoffen, ook recent niet.
Iemand die hetzelfde probleem gehad heeft of een idee heeft of het nog de moeite is om op te sturen voor reparatie? (Plasma is end of life dus ik neem aan dat spare parts ook wel duurder worden...)
Een kans om een slag groter te kopenInrage schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:31:
Drama drama...
Maak je niet teveel zorgen over overschakelen op LED
Beeld van een GT30 is echt niet meer superieur aan de huidige goede Leds.
Ik ben van een 65ST60, en die is echt een stuk beter dan de 30-series, plasma naar een 65CX800 led gegaan.
Qua beeld 's avond heeft de ST60 mijn voorkeur, overig de CX800.
Voorwaarde is wel dat de tv goed ingesteld staat.
Wil je toch een plasma, dan zou ik een relatief nieuw model zoeken of een model dat onderhoud heeft gehad.
De Kuro's geven nog steeds prachtig beeld, maar zijn nu dermate op leeftijd dat er bij veel problemen ontstaan, vooral met de tinverbindingen.
Wat vind jij van de kijkhoek van de CX800?Marcel9970 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:06:
[...]
Ik ben van een 65ST60, en die is echt een stuk beter dan de 30-series, plasma naar een 65CX800 led gegaan.
Zelf vond ik de kijkhoek bij dit type enorm tegenvallen toen ik deze in de mediamarkt zag staan.
[ Voor 15% gewijzigd door GHR op 29-08-2016 19:34 ]
Dilemma dilemma....Inrage schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:31:
Drama drama...
Heb net een offerte gekregen, forfetair bedrag van 400€ voor herstelling aan huis, alles inbegrepen... Toestel heeft me Oct 2011 zo'n 1100€ gekost...
Doen of gaan voor een 4K Led?
Die is matig, maar dat is inherent aan VA panels.GHR schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:30:
[...]
Wat vind jij van de kijkhoek van de CX800?
Zelf vond ik de kijkhoek bij dit type enorm tegenvallen toen ik deze in de mediamarkt zag staan.
Je moet niet teveel off axis tv kijken of je hebt al veel mindere kleuren.
Grote voordeel van een VA tav een IPS panel is de betere zwartwaardes en beeldkwaliteit.
Is altijd heel moeilijk, 400 euro is een flinke klap, maar je bent in een keer van alles af.Inrage schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:52:
[...]
Dilemma dilemma....
Heb net een offerte gekregen, forfetair bedrag van 400€ voor herstelling aan huis, alles inbegrepen... Toestel heeft me Oct 2011 zo'n 1100€ gekost...
Waarschijnlijk is zoiets veel goedkoper te fixen, maar je moet net even weten hoe
Of alleen 2D content naar 3D?
Als je ze in 2d afspeelt zie je dus ook alle overbodige 3d info in het beeld. Dus ne,e niet echt (volgens mij)Ryan_ schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:23:
Iemand een idee of de pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver 3D Blu-Rays ook in 2D kan afspelen?
een 3d bluray heeft ook gewoon een 2d trackRyan_ schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:23:
Iemand een idee of de pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver 3D Blu-Rays ook in 2D kan afspelen?
Oh dat wist ik niet. Thanks!Bever! schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:28:
[...]
een 3d bluray heeft ook gewoon een 2d track
Mijn vrouw belde net in paniek op. De kleine heeft ice tea over de tv lopen smeren.
Een vochtig microvezel doekje met een droge doek werkt volgens mijn vrouw niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Ryan_ op 01-09-2016 16:41 ]
ice thee moet je moet wat lauw water gewoon kunnen verwijderen hoor, zou voorzichtig zijn met schoonmaakmiddelen die niet expliciet voor displays zijn. coating kan je namelijk aantastenRyan_ schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:36:
[...]
Oh dat wist ik niet. Thanks!
Mijn vrouw belde net in paniek op. De kleine heeft ice tea over de tv lopen smeren.Nu krijgt ze het er niet af. Iemand een oplossing? Kan ik er iets opspuiten ofzo? In de trant van schoonmaakmiddel?
Een vochtig microvezel doekje met een droge doek werkt volgens mijn vrouw niet.
Voor 450 euro kan je mijn Panasonic 42ST50 wel overnemen. Hij heeft geen inbrandingen (is ook nooit tv op gekeken, alleen films zonder ondertiteling), heeft 656 uur totaal gedraaid en is zo goed als nieuw.Inrage schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:52:
[...]
Dilemma dilemma....
Ik zag op marktplaats trouwens ook 2 65" vt60's staan, 1 bij Erwin en 1 bij winkelmodellen.
Past hij ook op de P55ST60? Zo ja dan heb ik wel interesse.MaxHardcore schreef op zondag 04 september 2016 @ 07:41:
Iemand hier nog belang bij een voet van een p65vt60. Volgens mij past ie op alle 55" of hoger modellen. Heb nog een voet over, dus mocht je hem zelf missen dan mag je die van mij hebben. Anders wordt het oud ijzer. Ik zit inmiddels op 9400 uur met de plasma, vraag me af hoe 10000 weergegeven gaat worden.
Ik zag op marktplaats trouwens ook 2 65" vt60's staan, 1 bij Erwin en 1 bij winkelmodellen.
Daarnaast zit ik eraan te denken mijn p55st60 te vervangen voor een tx-55cx700. Wat vinden jullie? Is dat een verbetering of achteruit gang?
[ Voor 23% gewijzigd door Ferra op 04-09-2016 20:02 ]
Op de meeste vlakken ga je erop achteruit, de enige reden die ik kan bedenken is omdat het een 4k scherm is (maar daar heb je alleen baat bij als je echt best dichtbij zit).Sbakker1982 schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:25:
Daarnaast zit ik eraan te denken mijn p55st60 te vervangen voor een tx-55cx700. Wat vinden jullie? Is dat een verbetering of achteruit gang?
Ik zit op 5m. Dus jij zegt niet doen en wachten tot een betere technologie voor handen is (goedkopere oleds bijv.)timojansen schreef op zondag 04 september 2016 @ 21:37:
[...]
Op de meeste vlakken ga je erop achteruit, de enige reden die ik kan bedenken is omdat het een 4k scherm is (maar daar heb je alleen baat bij als je echt best dichtbij zit).
Ik woon in Leeuwarden, weet niet van hoever je moet komen. De zwarte plaat op de voet is 17cm breed. Gaten zitten in de breedte 14cm uit elkaar en 6cm in de hoogte van hart tot hart.timojansen schreef op zondag 04 september 2016 @ 21:37:
[...]
Op de meeste vlakken ga je erop achteruit, de enige reden die ik kan bedenken is omdat het een 4k scherm is (maar daar heb je alleen baat bij als je echt best dichtbij zit).
Het ziet er naar uit dat hij wel zou passen. Maar helaas is Leeuwarden een beetje ver weg, zou hij ook verstuurd kunnen worden? (uiteraard voor mijn kosten).MaxHardcore schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:22:
[...]
Ik woon in Leeuwarden, weet niet van hoever je moet komen. De zwarte plaat op de voet is 17cm breed. Gaten zitten in de breedte 14cm uit elkaar en 6cm in de hoogte van hart tot hart.
Ik ken geen mogelijkheid om je volume bar uit te zetten. Hoe heb je je soundbar aangesloten? Niet met HDMI gok ik? Kun je hem in dat geval niet gewoon "muten"? Wellicht dat je dit dan moet herhalen.Sbakker1982 schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:25:
Ik heb op mijn p55st60 via hotel mode mijn tv volume op max 0 gezet ivm mijn soundbar. Is er ook nog een mogelijkheid om de volume bar/osd die in beeld komt uit te zetten? Heeft weinig zin om die te tonen, aangezien hij op 0 blijft 😎
Mijn 55VT60 is aangesloten op mijn soundbar met HDMI op de ARC aansluiting van de tv. Ik kan met de AB van zowel de tv als de soundbar het volume van de soundbar aanpassen. Hiervoor hoef ik het volume van de TV niet anders in te stellen (of op 0 te zetten) en is er geen volume bar in beeld (behoudens volumewissels). In deze pagina stelt een gozer zijn ARC af voor zijn ST60 en receiver, dus je TV zou het in ieder geval moeten kunnen.
[ Voor 6% gewijzigd door thoenk op 15-09-2016 16:00 ]
Panasonic TX-P55VT60 - Minix Neo X8-H - Teufel Cinebar 52 THX - Raumfeld Connector - Nexus 6P
Volgens mij kon alleen de gt en hoger serie datSbakker1982 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 20:37:
Kan ik met de st60 opnemen op een usb harde schijf zoals ik met de gt20 ook kan? Ik kan de optie niet vinden
BummerAdlermann schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 20:49:
[...]
Volgens mij kon alleen de gt en hoger serie dat
Sbakker1982 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 20:37:
Kan ik met de st60 opnemen op een usb harde schijf zoals ik met de gt20 ook kan? Ik kan de optie niet vinden
Adlermann schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 20:49:
[...]
Volgens mij kon alleen de gt en hoger serie dat
Dit klopt niet. Ik maak er zelf geen gebruik van, maar mijn ST50 heeft in ieder geval wel deze optie onder Menu > Instellingen > Opname-instelling. Misschien dat dit anders is bij de ST60, maar dat enkel de GT serie en hoger deze optie hebben klopt dus niet.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Ik moest gisteren mij 55ST60 even van de muur hebben om lightberry te plaatsen.
Nu zag ik dat de zwarte plastic stip aan de linker en rechter kant los laten..
Lijkt er op dat het met dubbelzijdig tape vast zit..
Zijn er meer mensen dit probleem? Makkelijk te fixen, of Panasonic maar bellen?
In mijn ogen zou dit gewoon garantie werk moeten zijn.. Maarja, tv is 3.5 jaar oud. Koste destijds wel 1600 euro (adviesprijs, ik heb er minder voor betaald). DUs misschien ...
pics:

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Soort van, www.lightberry.eu.DuDePrOdUcTiOnS schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 12:17:
Is dat een DIY ambi-light?
Gisteren geplaatst, werk zo mooi als wat
Officieel moest het wat anders op gehangen worden achter op de tv, maar mijn tv is niet vlak van achteren, dus kwam niet uit. Dus maar zo gedaan
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Komt wel vaker voor, heb wel eens eerder gelezen van een paar mensen die het hadden bij een ST60. Garantie kan je altijd proberen maar ik verwacht geen wonderen. Is ook wel veel gedoe om een mannetje te laten komen en het te fixen dus kan me daar wel wat bij voorstellen. Kan je er niet gewoon zelf een beetje lijm tussen smeren en dan een nachtje met een lijmklem vastzetten?Renegade666 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 10:10:
Mede tweakers,
Ik moest gisteren mij 55ST60 even van de muur hebben om lightberry te plaatsen.
Nu zag ik dat de zwarte plastic stip aan de linker en rechter kant los laten..
Lijkt er op dat het met dubbelzijdig tape vast zit..
Zijn er meer mensen dit probleem? Makkelijk te fixen, of Panasonic maar bellen?
In mijn ogen zou dit gewoon garantie werk moeten zijn.. Maarja, tv is 3.5 jaar oud. Koste destijds wel 1600 euro (adviesprijs, ik heb er minder voor betaald). DUs misschien ...
pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zal eens kijken. Lijm vind ik wat te riskant, maar eventueel wat dubbelzijdig tape heb ik wel (dunne).Cap schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:59:
[...]
Komt wel vaker voor, heb wel eens eerder gelezen van een paar mensen die het hadden bij een ST60. Garantie kan je altijd proberen maar ik verwacht geen wonderen. Is ook wel veel gedoe om een mannetje te laten komen en het te fixen dus kan me daar wel wat bij voorstellen. Kan je er niet gewoon zelf een beetje lijm tussen smeren en dan een nachtje met een lijmklem vastzetten?
edit: Ik heb er wat dubbelzidig tape tussen gedaan. Zit eerst weer goed. Hopelijk houd het nog een paar jaar vol.
De Oled TV's zijn mij momenteel nog te duur
[ Voor 11% gewijzigd door Renegade666 op 24-09-2016 17:30 ]
445033
Is toch een kwestie van smaak. Ik heb juist de wand achter tv donker gekleurd en zet bij film kijken minimaal licht aan voor de mooiste beleving van de televisie. Ik zou knettergek worden van die lichtflitsen achter mijn televisie.Renegade666 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:12:
[...]
Soort van, www.lightberry.eu.
Gisteren geplaatst, werk zo mooi als wat
Officieel moest het wat anders op gehangen worden achter op de tv, maar mijn tv is niet vlak van achteren, dus kwam niet uit. Dus maar zo gedaan
Zal idd een kwestie van smaak zijn. Ik had er eerlijk gezegt ook weinig mee (ambilight bij Philips). Maar als je het eenmaal ziet, is het wel mooi. En in het echt is het net even anders dan op de filmpjes.445033 schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:21:
[...]
Is toch een kwestie van smaak. Ik heb juist de wand achter tv donker gekleurd en zet bij film kijken minimaal licht aan voor de mooiste beleving van de televisie. Ik zou knettergek worden van die lichtflitsen achter mijn televisie.
Het idee is volgens mij dat de kleuren op het beeld als het ware "uitfaden" buiten de tv waardoor de kijkervaring mooier/rustiger zou moeten worden.
Aan de ene kant kan je je er iets bij voorstellen omdat je in het echt met je ogen ook een soort "fade" ervaring van je omgeving ziet, je ziet niet een scherp omkaderd beeld maar iets wat naar buiten toe onscherper / onbelangrijker wordt maar wel invloed heeft op je kijkbeleving. Zoiets.
Aan de andere kant is die ambilight "fade" ervaring op basis van het bestaande beeldkader eigenlijk ook weer grote onzin omdat je ogen in het echt gewoon zien wat er te zien is, wat er aan de randen zit hoeft helemaal geen "fade" te zijn van het rechthoekige midden zeg maar, maar kan natuurlijk ook een heel ander object zijn met een andere kleur, vorm etc.
Maar daarnaast zit ik altijd met die bezel: als je dan al wilt faden dan moet je een bezel loze tv hebben als je het mij vraagt. Anders krijg je het van binnen naar buiten rare effect: helder beeld - zwart frame - fade. Daar kan ik me dan weer weinig bij voorstellen, dan wil ik liever een zo rustig mogelijker overgang van die zwarte bezel naar de omgeving.
Toch maar wat met lijm + klem proberen..
Koop een OLED scherm van LG... dan ga je er niet op achteruitmacweeds schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:07:
Ben op dit moment aan het kijken voor vervanging van mijn GT60. Zou graag 4K HDR tv kopen, maar wil er qua beeld natuurlijk niet op achteruit gaan. De Panasonic geeft natuurlijk een prachtig beeld. Iemand een aanrader als vervanger? Mocht er iemand nog hard op zoek zijn naar een van de laatste plasma modellen is dit misschien je kans
https://wren.co/join/Devian
Je spreekt uit ervaring? Welk model is aan te raden B6 of toch liever de E6? 3D vind ik eigenlijk geen meerwaarde. Design wel!Devian schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:08:
[...]
Koop een OLED scherm van LG... dan ga je er niet op achteruit.
210667
Naja, vorig jaar in Juni mijn 50GT60 omgeruild voor de LG 930V 55 inch. Nog geen spijt van gehad. Beeld van de GT60 was prima. Oled steekt daar met kop en schouder bovenuit.macweeds schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:12:
[...]
Je spreekt uit ervaring? Welk model is aan te raden B6 of toch liever de E6? 3D vind ik eigenlijk geen meerwaarde. Design wel!
De LG E6 lijkt top te zijn. Misschien even in het Oled topic kijken?
Ook bij Plattetv.nl? Weet je nog wat je inruil kreeg voor de Pana? Helderheid van de OLED en vooral het contrast is echt heel veel beter he? De lage helderheid bij direct zonlicht is bij de Plasma een nadeel, maar hoe is dat met de OLED? Scherm spiegelt ook, maar is het beter kijken met veel daglicht?210667 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:55:
[...]
Naja, vorig jaar in Juni mijn 50GT60 omgeruild voor de LG 930V 55 inch. Nog geen spijt van gehad. Beeld van de GT60 was prima. Oled steekt daar met kop en schouder bovenuit.
De LG E6 lijkt top te zijn. Misschien even in het Oled topic kijken?
210667
Nope, heb m aangeschaft bij MaxIct die was toen als eerste met de €1950,=macweeds schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:00:
[...]
Ook bij Plattetv.nl? Weet je nog wat je inruil kreeg voor de Pana? Helderheid van de OLED en vooral het contrast is echt heel veel beter he? De lage helderheid bij direct zonlicht is bij de Plasma een nadeel, maar hoe is dat met de OLED? Scherm spiegelt ook, maar is het beter kijken met veel daglicht?
De GT60 via Tweakers verkocht voor 850
Weerspiegeling komt alleen 's avonds even voor als de zon zodanig staat dat hij via de muur achter mij weerkaatst op het scherm. Dan is in vergelijking met de GT60 de weerspiegeling zelfs aanzienlijk minder. Bij de GT60 kon ik mijzelf duidelijk zien zitten. Denk ook dat dat komt omdat de 930V een curved toestel is. [geen discussie graag over het al dan niet mooi zijn van de curved toestellen
Nogmaals, ik heb er geen moment spijt van. Weet eigenlijk wel zeker dat zelfs de verstokte Plasma fans dit op enig moment zullen gaan be-amen..
Heb zelf gisteren de GT60 verkocht via Marktplaats voor 800,-. Er waren achteraf zoveel mensen die nog informeerde of het toestel beschikbaar was. Er is dus zeker nog een markt voor. Vandaag nieuwe OLED halen210667 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 18:38:
[...]
Nope, heb m aangeschaft bij MaxIct die was toen als eerste met de €1950,=
De GT60 via Tweakers verkocht voor 850
Weerspiegeling komt alleen 's avonds even voor als de zon zodanig staat dat hij via de muur achter mij weerkaatst op het scherm. Dan is in vergelijking met de GT60 de weerspiegeling zelfs aanzienlijk minder. Bij de GT60 kon ik mijzelf duidelijk zien zitten. Denk ook dat dat komt omdat de 930V een curved toestel is. [geen discussie graag over het al dan niet mooi zijn van de curved toestellen] Zelfs overdag is het prima kijken onder helder omstandigheden.
Nogmaals, ik heb er geen moment spijt van. Weet eigenlijk wel zeker dat zelfs de verstokte Plasma fans dit op enig moment zullen gaan be-amen..
Een aantal jaar al weer bezitter van een 50" 3dtv van Panasonic. (VT30EA). Vooral vanwege de goede kleurweergave. Alleen jammer dat er geen Netflix app meer beschikbaar is sinds een aantal jaar, maar voor mij nog steeds een subliem TVtje qua kleurweergave (Kostte toen ook 2500 euro).
Nu ga ik op zoek naar opnieuw een Panasonic voor m'n gameroom
Mijn vt60 lijkt nu wel wat last te hebben van rising blacks rond de 8000+ uur (misschien ook alwel 10k)
Ik zal deze week eens alles goed bekijken en opnieuw afstrellen.
Maar vandaag ook even weer een tv gekalibreerd in Belgie (gt60 van daffie). En het blijft toch wel leuk om te doen en om het resultaat te zien.
Dit is tevens wel mijn laatste panasonic plasma kalibratie geweest.
Zaterdag nog 1 in de buurt voor een LG OLED. en dan hang ik de bier-voor-kalibratie aan de wilgen
[ Voor 7% gewijzigd door Adlermann op 17-10-2016 19:41 ]
Zeer tevreden hierAdlermann schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:41:
Even een u pdate van mijn kant:
Mijn vt60 lijkt nu wel wat last te hebben van rising blacks rond de 8000+ uur (misschien ook alwel 10k)
Ik zal deze week eens alles goed bekijken en opnieuw afstrellen.
Maar vandaag ook even weer een tv gekalibreerd in Belgie (gt60 van daffie). En het blijft toch wel leuk om te doen en om het resultaat te zien.
Dit is tevens wel mijn laatste panasonic plasma kalibratie geweest.
Zaterdag nog 1 in de buurt voor een LG OLED. en dan hang ik de bier-voor-kalibratie aan de wilgen
Stuk contrast bij, stuk groen bij (was erg weggetrokken) en roodzweem is ook verdwenen nu.
Gamma ook hoger en beter afgesteld.
Zeer blij met het resultaat!
Dat je bier-voor-kalibratie aan de wilgen hangt, ligt toch niet aan mij?
Kan alleen maar zeggen : vertrouw niet elke professionele kalibrator die 230 piek vraagt. Want het is echt niet beter omdat die er veel geld voor vraagt... (zie mijn verhaal over Frank van 3 jaar geleden)
[ Voor 12% gewijzigd door daffie82 op 18-10-2016 12:43 ]
Ja,daffie82 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:42:
[...]
Zeer tevreden hier![]()
Stuk contrast bij, stuk groen bij (was erg weggetrokken) en roodzweem is ook verdwenen nu.
Gamma ook hoger en beter afgesteld.
Zeer blij met het resultaat!
Dat je bier-voor-kalibratie aan de wilgen hangt, ligt toch niet aan mij?
Kan alleen maar zeggen : vertrouw niet elke professionele kalibrator die 230 piek vraagt. Want het is echt niet beter omdat die er veel geld voor vraagt... (zie mijn verhaal over Frank van 3 jaar geleden)
Frank had er een behoorlijke zooi van gemaakt.
contrast en helderheid verkeerd afgesteld, zeer brakke gamma, en ook eens niet goed gekalibreerd verder.
En, ik hang het aan de wilgen omdat het veel te veel tijd kost. Maar af en toe bij bekenden waar ik al afspraken mee had en in het verleden een keer geweest ben kunnen altijd wel aankloppen hoor.
Ik zit al tijden te overwegen om mijn VT50 eens te calibreren, ik heb hem nu al een paar jaar, en zou goed zijn dat eens te doen. Echter wil ik niet het risico lopen dat een prutser er mee aan de gang gaat en het er niet beter op word, dan kan ik net zo goed zelf wat aan gaan klooien.
https://wren.co/join/Devian
http://www.curtpalme.com/forum/viewtopic.php?t=35322Devian schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:49:
Is er misschien een handleiding/tips en truuks om het zelf te doen? (as good as is, ik weet zonder meter blijft het gissen)
Ik zit al tijden te overwegen om mijn VT50 eens te calibreren, ik heb hem nu al een paar jaar, en zou goed zijn dat eens te doen. Echter wil ik niet het risico lopen dat een prutser er mee aan de gang gaat en het er niet beter op word, dan kan ik net zo goed zelf wat aan gaan klooien.
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
superB
Maar wow was ijna vergeten hoe mooi beeld de panasonics kunnen geven
Welke apparatuur gebruik jij hiervoor? Kan ik gewoon bv. een calman kopen of is duurder toch beter en vooral belangrijk sneller/makkelijker?Adlermann schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:04:
Na daffie maandag geholpen te hebben, vandaag mijn eigen tv maar weer eens goed gekalibreerd was al heel lang nodig.
Maar wow was ijna vergeten hoe mooi beeld de panasonics kunnen geven
ik zit nu op 9700 uur, ben benieuwd wat er gebeurt als de teller over de 10k gaat. Kan de TV dan wel als "nieuw" verkopen met paar uurtjes
Eye one pro, gebruikt tussen de 150 en 200 euro,MaxHardcore schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:21:
[...]
Welke apparatuur gebruik jij hiervoor? Kan ik gewoon bv. een calman kopen of is duurder toch beter en vooral belangrijk sneller/makkelijker?
ik zit nu op 9700 uur, ben benieuwd wat er gebeurt als de teller over de 10k gaat. Kan de TV dan wel als "nieuw" verkopen met paar uurtjes
Gratis versie hcfr
[ Voor 74% gewijzigd door S1NN3D op 30-10-2016 07:10 ]
Weg, zie bovenstaande post.
[ Voor 84% gewijzigd door S1NN3D op 30-10-2016 07:12 ]
- Het probleem doet zich voor met verschillende bron-apparaten (de versterker, Popcorn Hour en een Raspberry Pi)
- Het probleem verdwijnt niet door een andere kabel te gebruiken, ik heb diverse kabels geprobeerd
- Het beeld van de versterker op een goedkope no-name tv met HDMI-ingang levert geen problemen op
- Het probleem doet zich voor op alle HDMI-ingangen van de TV
- Normaal TV kijken via de ingebouwde tuner is goed
Duidelijk toch. laten repareren als dat nog mogelijk is, zo niet de koop ontbinden bij de winkel onder wettelijke garantie.PhilipsFan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:22:
Gloeiendegloeiende. Ik heb het voor elkaar. Mijn prachtige TX-P65VT60 is weer kapot. Het beeld stoort als ik kijk via een HDMI-ingang. Ik heb lang gedacht dat het aan de versterker lag omdat ik daar ook problemen mee heb gehad (kapotte HDMI-uitgang, zie het Yamaha topic) maar ik heb nu bevestigd met verschillende apparaten en kabels dat het probleem zich blijft voordoen.Komt iemand dit bekend voor?
- Het probleem doet zich voor met verschillende bron-apparaten (de versterker, Popcorn Hour en een Raspberry Pi)
- Het probleem verdwijnt niet door een andere kabel te gebruiken, ik heb diverse kabels geprobeerd
- Het beeld van de versterker op een goedkope no-name tv met HDMI-ingang levert geen problemen op
- Het probleem doet zich voor op alle HDMI-ingangen van de TV
- Normaal TV kijken via de ingebouwde tuner is goed
Kun je nog wel wat van je aanschafprijs terugkrijgen. Gaat je wel moeite kosten.
Mja, maar het is zo lastig aan te tonen. Ik heb mijn kinderen een halfuur laten kijken en dan zien ze 4x een korte storing. Misschien een filmpje maken. Garantie is verlopen, het toestel is bijna 3 jaar oud, maar ik verwacht wel wat coulance bij reparatie, het is een TV van fucking 3000 euro...Adlermann schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:28:
[...]
Duidelijk toch. laten repareren als dat nog mogelijk is, zo niet de koop ontbinden bij de winkel onder wettelijke garantie.
Kun je nog wel wat van je aanschafprijs terugkrijgen. Gaat je wel moeite kosten.
Ja het wordt reparatie, er zijn nog geen andere tv's op de markt met zo'n goed beeld...
Je garantie is nog niet verlopen, wettelijke garantie is namelijk echt lang in nl, namelijk de verwachte levensduur van het product.PhilipsFan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:42:
[...]
Mja, maar het is zo lastig aan te tonen. Ik heb mijn kinderen een halfuur laten kijken en dan zien ze 4x een korte storing. Misschien een filmpje maken. Garantie is verlopen, het toestel is bijna 3 jaar oud, maar ik verwacht wel wat coulance bij reparatie, het is een TV van fucking 3000 euro...
Ja het wordt reparatie, er zijn nog geen andere tv's op de markt met zo'n goed beeld...
Maar ik zou idd proberen om te laten repareren en nog iets bij de winkel terug te claimen.
Hij is er gisteravond definitief mee opgehouden. Zelfde storing als vorig jaar: gaat niet meer aan, alleen het rode lampje knippert 3x. Ben al naar de hifi-corner geweest voor advies, ze zeiden dat er meestal niet zo moeilijk wordt gedaan, zeker niet bij een tweede reparatie voor hetzelfde defect. Maandag maar even bellen...Adlermann schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:14:
[...]
Je garantie is nog niet verlopen, wettelijke garantie is namelijk echt lang in nl, namelijk de verwachte levensduur van het product.
Maar ik zou idd proberen om te laten repareren en nog iets bij de winkel terug te claimen.
Ik denk eerst even hier vragen voordat ik een los topic start (zijn nml nog een aantal punten).
50ST50 aangesloten op een soundbar middels ARC. Zenders via een pvr.
Geluid loopt netjes via de bar.
Start ik echter een app via de TV, Netflix bv, dan krijg ik enkel geluid via de TV.
Klopt dit?
Even netjes via de viera link app dan andere output kiezenNeutraleTeun schreef op zondag 13 november 2016 @ 01:55:
Vandaag iets stoms uitgevonden.
Ik denk eerst even hier vragen voordat ik een los topic start (zijn nml nog een aantal punten).
50ST50 aangesloten op een soundbar middels ARC. Zenders via een pvr.
Geluid loopt netjes via de bar.
Start ik echter een app via de TV, Netflix bv, dan krijg ik enkel geluid via de TV.
Klopt dit?
viera link app?Adlermann schreef op zondag 13 november 2016 @ 08:57:
[...]
Even netjes via de viera link app dan andere output kiezen
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.