Ja, als ie uit staat verandert er niks. Zoek maar es op wat image retention is bij plasma-tv's. Komt erop neer dat een cel die vaak 'aan' staat als het ware een soort lading opbouwt. Normaal vereffent zich dat wel over een heel scherm, maar als sommige cellen beduidend meer opbouwen dan andere dan ga je dat na een tijdje zien. Ondertitels en logo's dus. De lading wordt weer afgebouwd door de cel aan en uit te zetten, of eigenlijk wordt de lading dan gemiddeld over het hele scherm. Dus door de schuifbalk te gebruiken poets je het weer weg.LA-384 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:03:
[...]
Hm dat kan ik wel eens proberen. Het is wel zo dat ik nauwelijks tv kijk en als ik tv kijk is het een veelal amerikaanse serie of film via de mediaspeler. Retentie kan dus verschillende dagen behouden blijven als de tv uit staat?
Wat jij op het eerste plaatje laat zien had ik ook met mijn GT60. Ik heb daarna in Mediaportal de subtitles naar een ander niet-vet font gewijzigd en de kleur op donkergrijs gezet. De ondertitels zijn nog even goed leesbaar, en na een paar maanden was de "retentie" niet meer te zienLA-384 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 12:53:
Hm... Onlangs viel me op dat er bij sommige kleuren een paar vage "lijnen" zichtbaar waren. Het ziet er naar uit dat mijn P50GT50 na 3 jaar toch al last heeft van inbranden. Iets wat ik niet had verwacht, aangezien ik geen tv kijk (met irritante logo's) en de tv niet onnodig aan laat staan op stilstaande beelden. Is het wel inbranden? of kan het ook wat anders zijn. Het plaatje wat hieronder op de tv wordt vertoond, staat op een ingeplugde usb. Dit om evt artefacten door HMDI-kabel of wat anders uit te sluiten.
Ik heb het contrast van de foto's wat aangepast om het duidelijker zichtbaar te maken.
[afbeelding]
Deze "lijnen" zitten ter hoogte van de ondertiteling welke, zonder hier bewust van te zijn, op een vaste positie werden weergegeven
[afbeelding]
1x raden van welk merk mijn receiver is... Vreemde is dat dit logo enkel de eerste 5 seconden en de laatste 5 seconden wordt vertoond, omdat ik snel overschakel naar de mediaspeler waarna het logo verdwijnt. Bijzonder dat er na zo'n korte tijd al inbranding kan ontstaan
Is het normaal dat lichte delen van het beeld (logo en ondertiteling zijn beiden wit), een donkere "schaduw" veroorzaken bij inbranden? Of is het dan toch wat anders?
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Nou op de pc, tablet, chromebook via een wifi verbinding door wat muren heen kan ik alles op hoge kwaliteit probleemloos kijken, laadt snel en stottervrij enz.Cap schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 16:09:
Om te testen of het aan je internetverbinding ligt, probeer het eens via de PC met dezelfde instellingen (indien mogelijk, heb zelf geen netflix).
Nou het lijkt dus meer in mijn TV te zitten dan de snelheid van mijn netwerk, zie opmerking hierboven.hardware-lover schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:44:
Maar dit hoort eigenlijk in een ander topic thuis want ik verwacht niet dat het probleem iets met je Panasonic te maken zal hebben. Maar mogelijk vergis ik me?
Maar is er iemand in dit topic die een ST60 heeft en dus ook netflix gebruikt?
www.casarodriguillo.com
Slim! heb het ook maar gelijk aangepast en idd, het leest net zo makkelijk.psy schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 20:03:
[...]
Wat jij op het eerste plaatje laat zien had ik ook met mijn GT60. Ik heb daarna in Mediaportal de subtitles naar een ander niet-vet font gewijzigd en de kleur op donkergrijs gezet. De ondertitels zijn nog even goed leesbaar, en na een paar maanden was de "retentie" niet meer te zien
Wat bedoel je precies met de schuifbalk?PhilipsFan schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:56:
Ja, als ie uit staat verandert er niks. Zoek maar es op wat image retention is bij plasma-tv's. Komt erop neer dat een cel die vaak 'aan' staat als het ware een soort lading opbouwt. Normaal vereffent zich dat wel over een heel scherm, maar als sommige cellen beduidend meer opbouwen dan andere dan ga je dat na een tijdje zien. Ondertitels en logo's dus. De lading wordt weer afgebouwd door de cel aan en uit te zetten, of eigenlijk wordt de lading dan gemiddeld over het hele scherm. Dus door de schuifbalk te gebruiken poets je het weer weg.
Ik ben er nu ook achter waar dat Denon-logo vandaan komt. De enige manier waarop dat logo op die positie komt is in het setup-menu. Dat heb ik enkele weken geleden gebruikt bij het instellen van de subwoofer. Ik kan me niet herinneren dat ik het uren achter elkaar open had staan. Naar mijn weten is het bij elkaar niet meer dan 15 minuten geweest, verspreid over een paar avonden. Sindsdien heb ik toch alweer heel wat series en films gezien.
Zit ergens verstopt in het menu van de tv. Die schuift afwisselend een zwarte en een witte balk door het beeld waardoor alle pixels aan en uit worden gezet.LA-384 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 20:26:
[...]
Slim! heb het ook maar gelijk aangepast en idd, het leest net zo makkelijk.
[...]
Wat bedoel je precies met de schuifbalk?
Dan heb je dat gedaan terwijl je de TV nog maar net had denk ik. Ik heb ooit bij een nieuwe Panasonic plasma hetzelfde gehad met het menu van de Popcorn Hour. Daar heb ik nog weken de contouren van gezien, maar het is uiteindelijk wel weggetrokken. Ik denk dat nieuwe schermen extra gevoelig zijn voor image retention.Ik ben er nu ook achter waar dat Denon-logo vandaan komt. De enige manier waarop dat logo op die positie komt is in het setup-menu. Dat heb ik enkele weken geleden gebruikt bij het instellen van de subwoofer. Ik kan me niet herinneren dat ik het uren achter elkaar open had staan. Naar mijn weten is het bij elkaar niet meer dan 15 minuten geweest, verspreid over een paar avonden. Sindsdien heb ik toch alweer heel wat series en films gezien.
Dit wat je ziet komt echt door ondertitels. Helaas is zijn plasma's nooit echt resistent tegen inbranden geworden. Alleen de pioneers , laatste series konden daar erg goed tegen.LA-384 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 12:53:
Hm... Onlangs viel me op dat er bij sommige kleuren een paar vage "lijnen" zichtbaar waren. Het ziet er naar uit dat mijn P50GT50 na 3 jaar toch al last heeft van inbranden. Iets wat ik niet had verwacht, aangezien ik geen tv kijk (met irritante logo's) en de tv niet onnodig aan laat staan op stilstaande beelden. Is het wel inbranden? of kan het ook wat anders zijn. Het plaatje wat hieronder op de tv wordt vertoond, staat op een ingeplugde usb. Dit om evt artefacten door HMDI-kabel of wat anders uit te sluiten.
Ik heb het contrast van de foto's wat aangepast om het duidelijker zichtbaar te maken.
[afbeelding]
Deze "lijnen" zitten ter hoogte van de ondertiteling welke, zonder hier bewust van te zijn, op een vaste positie werden weergegeven
[afbeelding]
1x raden van welk merk mijn receiver is... Vreemde is dat dit logo enkel de eerste 5 seconden en de laatste 5 seconden wordt vertoond, omdat ik snel overschakel naar de mediaspeler waarna het logo verdwijnt. Bijzonder dat er na zo'n korte tijd al inbranding kan ontstaan
Is het normaal dat lichte delen van het beeld (logo en ondertiteling zijn beiden wit), een donkere "schaduw" veroorzaken bij inbranden? Of is het dan toch wat anders?
Ik kijk meestal zonder ondertitels, dus vandaar dat ik hier geen last van heb. Maar erg vervelend als je dit wel hebt👎
Dat zou zeker kunnen. Dan zal het ook wel niet meer verdwijnen aangezien dat alweer bijna 3 jaar geleden isPhilipsFan schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 20:42:
Dan heb je dat gedaan terwijl je de TV nog maar net had denk ik. Ik heb ooit bij een nieuwe Panasonic plasma hetzelfde gehad met het menu van de Popcorn Hour. Daar heb ik nog weken de contouren van gezien, maar het is uiteindelijk wel weggetrokken. Ik denk dat nieuwe schermen extra gevoelig zijn voor image retention.
Ik heb die schuivende balk gevonden. Denon logo was na een kleine minuut al weg.

[ Voor 8% gewijzigd door LA-384 op 15-01-2016 22:28 ]
Dat dus. Uiteraard krijg je na verloop constant zichtbare (op een egale ondergrond) ondertitels. Heeft niets met retentie te maken maar is gewoon phosphor aging. Schuifbalkje draaien doet daar helemaal niets aan. Is permanent.freaky35 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 21:16:
Dit wat je ziet komt echt door ondertitels. Helaas is zijn plasma's nooit echt resistent tegen inbranden geworden. Alleen de pioneers , laatste series konden daar erg goed tegen.
Nickname does not reflect reality
Ik heb gister een Panasonic tv met Firefox OS binnen gekregen. Nu wilde ik o.a. de Youtube app starten maar dan moet ik eerst updaten. Het update proces gaat niet goed, structureel kom ik tot een aantal procent waarna er iets mis gaat, de connectie met de server zou niet in orde zijn. Ligt Panasonic er uit met zijn diensten?
---
Fixed it: Bleek te liggen aan mijn ethernet over powersysteem. Rechtstreeks op WiFi geen problemen met updaten.
---
Fixed it: Bleek te liggen aan mijn ethernet over powersysteem. Rechtstreeks op WiFi geen problemen met updaten.
[ Voor 15% gewijzigd door artharpe op 18-01-2016 19:28 ]
Ik heb sinds kort een 2e hands TX-P42ST50e, welke prima werkt buiten dat me gister opviel dat bij egaal zwart het beeld heel lichtjes flikkert. Toen ik van dichtbij keek (geheel zwart scherm) zag ik over heel het scherm hele fijne horizontale lijntjes (schermbreedte). Net van die lijntjes die je vroeger had wanneer je televisie keek met een antenne, analoog, wanneer er condities waren.
Is dit normaal? Het is bron onafhankelijk en heel fijn (lukt niet om een foto ervan te maken en alleen zichtbaar in het donker).
Is dit normaal? Het is bron onafhankelijk en heel fijn (lukt niet om een foto ervan te maken en alleen zichtbaar in het donker).
[ Voor 4% gewijzigd door gastje13 op 26-01-2016 22:00 ]
Ja dat is normaal, zo houdt het scherm de cellen charged terwijl het beeld zwrt is.gastje13 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:58:
Ik heb sinds kort een 2e hands TX-P42ST50e, welke prima werkt buiten dat me gister opviel dat bij egaal zwart het beeld heel lichtjes flikkert. Toen ik van dichtbij keek (geheel zwart scherm) zag ik over heel het scherm hele fijne horizontale lijntjes (schermbreedte). Net van die lijntjes die je vroeger had wanneer je televisie keek met een antenne, analoog, wanneer er condities waren.
Je ziet allerlei "rare dingen" zoals streepjes en pikkeltjes als je dicht op een plasma gaat zitten.
Vergelijk het niet met een lcd scherm dat mega scherp en stabiel oogt.
Ik heb bij Netflix de 'beeldverbeteraard' op een hoge stand staan zodat het beeld niet zo stottert, maar vloeiend loopt. Ik weet zo even niet hoe dit heet.Pinin schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:02:
Ik heb een 42" ST60 en sinds kort een netflix account.
Als ik de hoogste kwaliteit of automatisch instel op netflix (3 t/m 7GB per uur) dan gaat het beeld stotteren en geluid loopt niet in sync.
Zowel bedraad als wifi. Mijn internet snelheid is 40Mbit ziggo en dat haal ik ook. Ik zou dus grofweg 18GB per uur kunnen downloaden.
Op dat moment gebruik ik niet iets anders dat snelheid wegneemt.
Ik heb diverse series en films geprobeerd.
Is het een beperking van de TV?
Het geluid liep bij mij ook niet synchroon als ik het via een analoge uitgang afspeelde, is dit bij jou ook zo aangesloten? Het geluid van de interne speakers loopt wel goed. Geluid via een externe DAC loopt ook synchroon.
Life is not about specs, it is about joy!
IFC bedoel je.bartvl schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:46:
[...]
Ik heb bij Netflix de 'beeldverbeteraard' op een hoge stand staan zodat het beeld niet zo stottert, maar vloeiend loopt. Ik weet zo even niet hoe dit heet.
Het geluid liep bij mij ook niet synchroon als ik het via een analoge uitgang afspeelde, is dit bij jou ook zo aangesloten? Het geluid van de interne speakers loopt wel goed. Geluid via een externe DAC loopt ook synchroon.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)
Scherpte is bepaald door het aantal pixels dus prima vergelijkbaar en bij gelijke specificatie niet zichtbaar anders.BARACUS schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:42:
Je ziet allerlei "rare dingen" zoals streepjes en pikkeltjes als je dicht op een plasma gaat zitten.
Wat jij wil, een normaal persoon ziet toch een groot verschil.ParkOverall schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:14:
[...]
Scherpte is bepaald door het aantal pixels dus prima vergelijkbaar en bij gelijke specificatie niet zichtbaar anders.
Ik zou een plasma echt niet als pc monitor willen gebruiken met dithering effecten.
Ik heb nu al een tijd een VT60 (5911 uur op de teller) en ik ben er nog altijd blij mee, als die stuk zou gaan heb ik een probleem. Er is namelijk geen geschikte OLED TV op de markt met lage input lag en aan LCD begin ik niet meer. Als ik dan op verschillende fora de bekende vignetting en schaduwdetail problemen lees van LG, dan is dat echt teleurstellend. Dit is onacceptabel als je ziet wat die toestellen kosten. Ik zou me daar echt aan storen, dat weet ik zeker. En ik had gedacht dat Panasonic ook de gamers in ogenschouw zouden nemen met hun eerste OLED, maar deze blijkt nog een hogere input lag te hebben dan LG in game mode met z'n 74ms. Dat is belachelijk hoog en onspeelbaar voor mij. De VT60 heeft een goede balans tussen beeldkwaliteit en lage input lag. Ook met Blu-ray films kijken in het donker is het nog steeds puur genieten.
Nu vroeg ik me af, heeft er hier iemand met succes z'n VT60 weten te "tweaken" met Panel Luminance Setting op "High"? Ik moet zeggen dat ik die extra brightness met gaming wel kan waarderen, kleuren zien er hierdoor ook intenser uit. Wissel maar eens tussen Mid en High en zie het verschil. Wat alleen niet tof is dat er op High ook meer ruis te zien is en met normaal TV kijken zie ik dat er iets niet klopt. Wit ziet er dan overbelicht uit, het doet me denken aan "Dynamic Contrast" op een LCD. Ik wil die brightness van High zonder de trade-offs. Dat is denk ik niet mogelijk hè?
Ik vraag me nog steeds af hoe het beeld van de Samsung F8500 eruit ziet met z'n ongekende brightness voor een plasma. Helaas heeft deze TV ook een te hoge input lag en kwa black levels kan die niet tippen aan de VT60. Maar toch ik had 'm graag in het echt willen zien. Jammer dat de productie van plasma stop is gezet.
Nu vroeg ik me af, heeft er hier iemand met succes z'n VT60 weten te "tweaken" met Panel Luminance Setting op "High"? Ik moet zeggen dat ik die extra brightness met gaming wel kan waarderen, kleuren zien er hierdoor ook intenser uit. Wissel maar eens tussen Mid en High en zie het verschil. Wat alleen niet tof is dat er op High ook meer ruis te zien is en met normaal TV kijken zie ik dat er iets niet klopt. Wit ziet er dan overbelicht uit, het doet me denken aan "Dynamic Contrast" op een LCD. Ik wil die brightness van High zonder de trade-offs. Dat is denk ik niet mogelijk hè?
Ik vraag me nog steeds af hoe het beeld van de Samsung F8500 eruit ziet met z'n ongekende brightness voor een plasma. Helaas heeft deze TV ook een te hoge input lag en kwa black levels kan die niet tippen aan de VT60. Maar toch ik had 'm graag in het echt willen zien. Jammer dat de productie van plasma stop is gezet.
[ Voor 17% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 02-02-2016 01:14 ]
Helemaal met je eens.
Ik heb hier een tijd geleden al over mijn plasma taferelen verteld.
Heb nog steeds geen nieuwe plasma, paar kansen gehad met lichte beschadiging in duitsland. Maar toch maar van afgezien i.v.m. de grote reisafstand.
Zit ondertussen op een 65ax800 van 3mnd oud en 1000 uur op de klok. (1250,- via marktplaats)
en kan deze tv eigenlijk alleen goed harden vanwege de redelijke prijs.
eigenschappen van deze tv:
-beperkte kijkhoek
-clouding
-banding
- motion redelijk goed, maar gaming op 60 fps resulteert in verdubbeling (bij snel pannen wordt 1 lantaarnpaal 2)
-inputlag laag
-4k totaal zinloos (i.c.m. actief 3d)
-zwaartewaardes zijn niet geweldig
-kleuren zijn erg goed voor een lcd.
Heb nu een aanbod gekregen van een p65vtw60 met 1500 uur in nieuwstaat in doos incl. bezorgen 2400.
Heb counteroffer gedaan van 2300 omdat ik het eigenlijk teveel vindt voor een gebruikte tv. Als de persoon nee zegt, dan zal ik de 2400 akkoord geven met als voorwaarde dat de tv echt in pristine condition moet zijn.
Wellicht is voor de niet-gamers oled een optie, maar ik vind het voor mezelf (nog) niet een superieur product. En dat mag het wat mij betreft voor de prijs wel zijn.
Op onderstaande link staat vermeld dat met high luminance goed te kalibreren is.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/zt-201403233655.htm
[ Voor 6% gewijzigd door MaxHardcore op 03-02-2016 17:04 ]
Bedankt voor die link MaxHardcore, hdtvtest is mijn favoriete site voor TV reviews. Maar ik heb dat artikel helaas over het hoofd gezien. Goed om te weten dat de VT/ZT60 wel degelijk te kalibreren is met Panel Luminance op High. Ik krijg het alleen niet voor elkaar met het blote oog. Die extra dithering noise met High brightness had ik graag niet gezien, dat is dan wel jammer hè. Ik vind dit zeker storend.
Al die minpunten van die LCD die je opnoemt kan ik ook zeker niet meer mee dealen. De VT60 is mijn eerste plasma, ik heb alleen maar LCD TV's gehad maar ik stoorde me zo erg aan al die dingen. Vooral de matige zwartwaarden, blurry motion en kleine kijkhoeken vind ik vreselijk aan LCD. Ik ben blij dat ik nog net op tijd een nieuwe VT60 heb kunnen scoren. 60fps games zien er perfect uit op deze TV, geen blur of double images te bekennen. Echt ongekend. 30fps games hebben geen perfecte motion maar ik ben dit inmiddels wel gewend.
Hoe goed de VT60 ook is, 2400 euro is wel erg fors voor een tweedehandse TV! Weet je zeker dat je 'm ergens anders niet voor minder kan krijgen? Maar je zult denk ik wel onder de indruk raken van deze TV. Het contrast is fantastisch. Maar waarom wacht je niet nog heel even op de nieuwe OLED's van LG voor 2016? Straks zul je ineens zien dat ze een lage input lag hebben en de vignetting problemen verholpen zijn, je weet maar nooit toch? Dan heb ik in ieder geval wél een reden om up te graden.
Want laat ik eerlijk zijn, de VT60 is ook niet perfect. Ik haat de ABL (Automatic Brightness Limiter), dithering noise en image retention (LCD heeft hier dan weer geen last van). Anyway, OLED zie ik wel als de toekomst van de TV. Jammer dat ze nu nog niet goed genoeg zijn voor hardcore gamers.
Al die minpunten van die LCD die je opnoemt kan ik ook zeker niet meer mee dealen. De VT60 is mijn eerste plasma, ik heb alleen maar LCD TV's gehad maar ik stoorde me zo erg aan al die dingen. Vooral de matige zwartwaarden, blurry motion en kleine kijkhoeken vind ik vreselijk aan LCD. Ik ben blij dat ik nog net op tijd een nieuwe VT60 heb kunnen scoren. 60fps games zien er perfect uit op deze TV, geen blur of double images te bekennen. Echt ongekend. 30fps games hebben geen perfecte motion maar ik ben dit inmiddels wel gewend.
Hoe goed de VT60 ook is, 2400 euro is wel erg fors voor een tweedehandse TV! Weet je zeker dat je 'm ergens anders niet voor minder kan krijgen? Maar je zult denk ik wel onder de indruk raken van deze TV. Het contrast is fantastisch. Maar waarom wacht je niet nog heel even op de nieuwe OLED's van LG voor 2016? Straks zul je ineens zien dat ze een lage input lag hebben en de vignetting problemen verholpen zijn, je weet maar nooit toch? Dan heb ik in ieder geval wél een reden om up te graden.
Want laat ik eerlijk zijn, de VT60 is ook niet perfect. Ik haat de ABL (Automatic Brightness Limiter), dithering noise en image retention (LCD heeft hier dan weer geen last van). Anyway, OLED zie ik wel als de toekomst van de TV. Jammer dat ze nu nog niet goed genoeg zijn voor hardcore gamers.
[ Voor 31% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 04-02-2016 03:03 ]
Mjah, ik had ook liever Max 2000 betaald. Maar in Nederland worden de 65 inch modellen zo goed als niet aangeboden en in Duitsland zijn binnen enkele weken weg. Op deze van 2400 hopelijk 2300 zit nog wel 2 jaar garantie.
Ik heb overigens al een p65 gehad, helaas gesloopt door zoontje en heb 3k van verzekering gekregen.
In mijn hoofd zou ik dan voor 3550 - 3000 2 televisies hebben waar beide nog garantie op zit in ruil mijn oude vt60 die op punt van sterven 7000 uur had.
Overigens voor de liefhebbers, in Duitsland zijn ook regelmatig pioneer kuro 's (krp600a) te vinden.
Ik heb overigens al een p65 gehad, helaas gesloopt door zoontje en heb 3k van verzekering gekregen.
In mijn hoofd zou ik dan voor 3550 - 3000 2 televisies hebben waar beide nog garantie op zit in ruil mijn oude vt60 die op punt van sterven 7000 uur had.
Overigens voor de liefhebbers, in Duitsland zijn ook regelmatig pioneer kuro 's (krp600a) te vinden.
Ok, je hebt dus al ervaring met een VT60. Dan kan het niet anders dat je even door de zure appel heen moest bijten met je huidige LCD TV. Jij bent ook een hardcore gamer hè? Het is eigenlijk een slechte periode om een nieuwe TV te kopen. Een echte vervanger voor de VT60 is er ook niet. Ja, OLED, maar die komt er bij mij nog niet in door die bizar hoge input-lag. Panasonic stelt me echt teleur. Ze hebben net als LG lak aan gamers met die OLED van hun.
Een Kuro Pro laatste generatie! Tja...die zou ik wel naast m'n VT60 willen zien in een donkere kamer. Die Kuro schijnt nog steeds indrukwekkend te zijn. Helaas waren die Kuro's destijds te duur voor mij en ik ga geen tweedehandse kopen. Dat risico durf ik niet te nemen, die toestellen zijn inmiddels echt oud. Ik hou het bij m'n VT60 zolang er geen geschikte OLED beschikbaar is.
Is die koop trouwens nog door gegaan voor 2300 euro?
Een Kuro Pro laatste generatie! Tja...die zou ik wel naast m'n VT60 willen zien in een donkere kamer. Die Kuro schijnt nog steeds indrukwekkend te zijn. Helaas waren die Kuro's destijds te duur voor mij en ik ga geen tweedehandse kopen. Dat risico durf ik niet te nemen, die toestellen zijn inmiddels echt oud. Ik hou het bij m'n VT60 zolang er geen geschikte OLED beschikbaar is.
Ik heb recent nog een KRP600M isf gekocht met aantoonbaar 9000 uur op de teller. Ze zijn er nog best wel en de prijzen allezins redelijk. Momenteel staan er ook weer twee 50 inch modellen uit de krp serie op MP rond de 800 euro.GANGSTERKILLER schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:00:
Ok, je hebt dus al ervaring met een VT60. Dan kan het niet anders dat je even door de zure appel heen moest bijten met je huidige LCD TV. Jij bent ook een hardcore gamer hè? Het is eigenlijk een slechte periode om een nieuwe TV te kopen. Een echte vervanger voor de VT60 is er ook niet. Ja, OLED, maar die komt er bij mij nog niet in door die bizar hoge input-lag. Panasonic stelt me echt teleur. Ze hebben net als LG lak aan gamers met die OLED van hun.
@Maxhardcore, overigens staat er ook een 6090 die voor weinig weg mag ivm een zichtbare startbalk inbranding boven in. Zo'n toestel kan je nog perfect naar hartenlust mee gamen!!
zoals ik al eerder zei ik heb Oled gezien (950V), het was erg mooi maar ik vind persoonlijk het prijsverschil met een goede plasma nog te groot voor wat ik kan beoordelen (heb ze niet naast elkaar gezien) in beeld.
Ja, en het werkt ook hier voor geen meter. 100mbit bedraad.Pinin schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 20:12:
[...]
Nou op de pc, tablet, chromebook via een wifi verbinding door wat muren heen kan ik alles op hoge kwaliteit probleemloos kijken, laadt snel en stottervrij enz.
[...]
Nou het lijkt dus meer in mijn TV te zitten dan de snelheid van mijn netwerk, zie opmerking hierboven.
Maar is er iemand in dit topic die een ST60 heeft en dus ook netflix gebruikt?
Ik was er al vanuit gegaan dat het een software issue was. Sowieso is het hele 'smart' gedeelte van de st60 traag en met weinig functies (waarvan de helft maar fatsoenlijk werkt) althans 2 jaar geleden. Ik gebruik het al heel lang niet meer.. wellicht dat updates het verbeterd hebben maar kan het me niet voorstellen.
Gewoon een NUC of iets dergelijks aanschaffen met Kodi erop
bedankt voor de bevestiging, ik heb een Chromecast besteld (maar nog niet binnen) en ga er vanuit dat het wel gaat werken in hi-res.El_V schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:39:
[...]
Ja, en het werkt ook hier voor geen meter. 100mbit bedraad.
Ik was er al vanuit gegaan dat het een software issue was. Sowieso is het hele 'smart' gedeelte van de st60 traag en met weinig functies (waarvan de helft maar fatsoenlijk werkt) althans 2 jaar geleden. Ik gebruik het al heel lang niet meer.. wellicht dat updates het verbeterd hebben maar kan het me niet voorstellen.
Gewoon een NUC of iets dergelijks aanschaffen met Kodi erop
www.casarodriguillo.com
Heel jammer inderdaad. Ik ben van plasma naar LED gegaan wegens de omgeving (teveel zon) maar nu we in ons nieuw huisje zitten wil ik toch weer graag een plasma. Maar helaasGANGSTERKILLER schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:48:
Ik heb nu al een tijd een VT60 (5911 uur op de teller) en ik ben er nog altijd blij mee, als die stuk zou gaan heb ik een probleem.
Jammer dat de productie van plasma stop is gezet.
Een 60" Pioneer tweedehands op de kop tikken, ik vind het toch wat link
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
445033
Hier ST60, geen probleem met Netflix en/of mediaserver. Vreemd.Pinin schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:50:
[...]
bedankt voor de bevestiging, ik heb een Chromecast besteld (maar nog niet binnen) en ga er vanuit dat het wel gaat werken in hi-res.
OK, dat is raar445033 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 10:29:
[...]
Hier ST60, geen probleem met Netflix en/of mediaserver. Vreemd.
www.casarodriguillo.com
445033
Heb je al eens geprobeerd de tv een vast IP-Adres te geven? En in je je router Upnp aanzetten en Quality of Service.
[ Voor 12% gewijzigd door 445033 op 06-02-2016 11:50 ]
zal het eens proberen en zal het leten weten445033 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 11:49:
[...]
Heb je al eens geprobeerd de tv een vast IP-Adres te geven? En in je je router Upnp aanzetten en Quality of Service.
www.casarodriguillo.com
heeft niks uitgemaakt, de stream gaat meteen naar 1080p met 5.1 geluid (stand automatisch in netflix) en dan hapert en stotter hij als een malle.Pinin schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:12:
[...]
zal het eens proberen en zal het leten weten
www.casarodriguillo.com
445033
Niet lullig bedoeld, maar wat voor router praten we hierover? Hopelijk toch niet zo'n Sitecom van 4 tientjes of nog erger zo'n ding van Ziggo? Bedraad of draadloos?Pinin schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 17:04:
[...]
heeft niks uitgemaakt, de stream gaat meteen naar 1080p met 5.1 geluid (stand automatisch in netflix) en dan hapert en stotter hij als een malle.
Moet echt in je netwerk zitten want bij mij speelt alles naadloos. Netflix HD en MKV van Blurays.
[ Voor 10% gewijzigd door 445033 op 06-02-2016 18:57 ]
Ja zo'n ding van Ziggo. (bedraad en wifi is geen verschil) Maar wat ik dan niet snap is dat ik op de eerste verdieping probleemloos Netflix kan zien op 1080p wifi. maar dat gaat via de pc, laptop of tablet.445033 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 18:54:
[...]
Niet lullig bedoeld, maar wat voor router praten we hierover? Hopelijk toch niet zo'n Sitecom van 4 tientjes of nog erger zo'n ding van Ziggo? Bedraad of draadloos?
Moet echt in je netwerk zitten want bij mij speelt alles naadloos. Netflix HD en MKV van Blurays.
Toen ik een een minipc met xbmc had, keek ik ook gewoon 1080p.
volgens mij is youtube ook geen probleem met 1080p
[ Voor 5% gewijzigd door Pinin op 06-02-2016 19:41 ]
www.casarodriguillo.com
445033
Update op tv vd app? Of app verwijderen en daarna weer installeren. Moet toch iets zijn. Aanhouder wint altijd.Pinin schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:40:
[...]
Ja zo'n ding van Ziggo. (bedraad en wifi is geen verschil) Maar wat ik dan niet snap is dat ik op de eerste verdieping probleemloos Netflix kan zien op 1080p wifi. maar dat gaat via de pc, laptop of tablet.
Toen ik een een minipc met xbmc had, keek ik ook gewoon 1080p.
volgens mij is youtube ook geen probleem met 1080p
Al zou ik ook niet blij worden van die router....
[ Voor 4% gewijzigd door 445033 op 06-02-2016 19:52 ]
agree, ik kan het ook niet uitstaan.445033 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:50:
[...]
Update op tv vd app? Of app verwijderen en daarna weer installeren. Moet toch iets zijn. Aanhouder wint altijd.
App is niet te verwijderen, want zit ingebakken
[ Voor 7% gewijzigd door Pinin op 06-02-2016 19:54 ]
www.casarodriguillo.com
445033
Kan me herinneren dat ik ooit wel 1 update heb gehad voor de software vd tv zelf. Kijk eens even wat hij daar mee doet. FF zoeken in het installatiemenu.Pinin schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:52:
[...]
agree, ik kan het ook niet uitstaan.
App is niet te verwijderen, want zit ingebakken
Ik heb ook wel 1 of 2 updates gehad, maar er is nu geen update meer. Wel nog even handmatig laten zoeken.445033 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 20:03:
[...]
Kan me herinneren dat ik ooit wel 1 update heb gehad voor de software vd tv zelf. Kijk eens even wat hij daar mee doet. FF zoeken in het installatiemenu.
Ergens geloof ik ook gewoon niet dat de TV het niet kan, ding is gewoon modern en ik ben niet de enige die Netflix gebruikt. Maar het is ook niet een klein beetje, maar echt mega brak storteren enz.
Ik ga eens op het Ziggo forum loeren/posten
www.casarodriguillo.com
445033
Tip: koop een goede router. Gewoon achter dat Ziggo modem en die in bridge laten zetten, dan is het gewoon een modem. Een Netgear Nighthawk of de nieuwe Synology Router bijvoorbeeld.Pinin schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 20:07:
[...]
Ik heb ook wel 1 of 2 updates gehad, maar er is nu geen update meer. Wel nog even handmatig laten zoeken.
Ergens geloof ik ook gewoon niet dat de TV het niet kan, ding is gewoon modern en ik ben niet de enige die Netflix gebruikt. Maar het is ook niet een klein beetje, maar echt mega brak storteren enz.
Ik ga eens op het Ziggo forum loeren/posten
Laat ff weten of je hebt opgelost. Ben wel benieuwd....
Dat is toch best wel weer een aanschaf waar ik weinig trek in heb, bovendien snap ik gewoon niet dat ik door het hele huis 40Mbit haal, overal netflix kan kijken op 1080p, behalve op mijn TV. Als je mij daar in kan overtuigenga ik aan een andere router denken445033 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 20:10:
[...]
Tip: koop een goede router. Gewoon achter dat Ziggo modem en die in bridge laten zetten, dan is het gewoon een modem. Een Netgear Nighthawk of de nieuwe Synology Router bijvoorbeeld.
Laat ff weten of je hebt opgelost. Ben wel benieuwd....
Maar dat zou dus betekenen dat ik met mijn huidige router ook met een chromecast niet 1080p kan kijken.
www.casarodriguillo.com
Goh, over een maand heb ik mijn 55VT60 alweer 2 jaar. Pas 1017 uur op de teller staan nu :x Kijk alleen af en toe een film of een serie. Totaal niks ingebrand en geen mankementen 
Ik wacht nog even de ontwikkelingen van OLED af voordat ik deze de deur uit doe. Al denk ik wel dat als een goede OLED nog maar zo'n 2000-2500 euro kost, deze TV 2e hands ook niet veel meer gaat opbrengen.
Op dit moment worden ze amper 2e hands verkocht. Logisch ook, want het zijn gewoon hele goede TV's.
Ik wacht nog even de ontwikkelingen van OLED af voordat ik deze de deur uit doe. Al denk ik wel dat als een goede OLED nog maar zo'n 2000-2500 euro kost, deze TV 2e hands ook niet veel meer gaat opbrengen.
Op dit moment worden ze amper 2e hands verkocht. Logisch ook, want het zijn gewoon hele goede TV's.
Monteur van CE Repair zojuist weg. Voltage op beide boards een paar Volt opgeschroefd zodat de Green Blob vele malen minder is. Alleen met 100% contrast en brightness zie je rechts nog wat. Maar zo hoog staat de brightness gelukkig nooit. Al vond de monteur de blob al niet erg, hij had de vele malen erger gezien. Tevens alle panelen/boards goed vast gezet zodat de buzz die de voeding maakt ook minder dan wel weg is. Sommige schroeven konden met gemak nog een slag krijgen. Verwacht je toch niet van een TV van dit bedrag. En als laatste nieuwe fans (had niet gehoeven, maar als de TV toch open ligt...) met daaronder de Foam Fix.FeaR schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 19:16:
Volgende week toch eens Panasonic contacteren. Ik heb het idee dat de fan noise van mijn TX-P65VT50 meer wordt. Waar het voorheen alleen met echt stille scènes was hoor ik de fans nu ook tijdens dialogen.
Kan de TV weer wat jaartjes mee en dan direct door voor een (minimaal) 65" OLED met HDR.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Dit is wat FeaR dus nu ook heeft laten doen.Adlermann schreef op zondag 13 juli 2014 @ 14:48:
Voor de mensen die problemen hebben met green blobs op de 50 serie. Er is een fix (void warranty). Het is een voltage issue, gecombineerd met hitte.
Korte samenvatting: vsus naar high zetten in het service menu helpt een beetje (zorgt ervoor dat het scherm meer stroom krijgt, je krijgt ook een hogere lichtopbrengst).
Als dit niet genoeg helpt kun je ook met de podmeters (als je de achterkant verwijderd) de blobs wegkrijgen door de vsus handmatig te verhogen (je kunt je scherm ook wel slopen hiermee).
http://www.avsforum.com/f...w-ish-blob-display-7.html
[edit]
verder in het topict helpt extra fans plaatsen/ betere koeling ook. De plekken met de blobs zijn 15graden warmer, hala je dat weg, blobs ook weg.
Geldt dit probleem ook voor de 60 serie trouwens?
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)
Enige gekke is dat ik bij tests, met een compleet wit dan wel zeer licht grijs beeld, voor 99,9% Green Blob-vrij ben. Maar met Assassin's Creed Syncidate heb ik rechts nog steeds een wat groenige gloed. Het is hoe dan ook minder dan voorheen gelukkig.
Ik kan een p65vtw60 krijgen voor 2200 en een pioneer krp600a incl. Speakers voor 1600.
Vtw60 heeft 1630 uur en nog 2 jaar garantie bij Duitse dealer en de Pioneer 5000 uur. Allebei in Nieuwstaat incl. Doos.
Wat zouden jullie hiervoor bieden? Ik heb zelf al 3300 geboden voor de 2 en dit was daar de reactie op.
Vtw60 heeft 1630 uur en nog 2 jaar garantie bij Duitse dealer en de Pioneer 5000 uur. Allebei in Nieuwstaat incl. Doos.
Wat zouden jullie hiervoor bieden? Ik heb zelf al 3300 geboden voor de 2 en dit was daar de reactie op.
Met 5000 uur op de teller kan je wmb echt niet meer spreken over nieuwstaat hoor. Ook al ziet het er perfect uit.
1600 voor een pioneer, zou ik echt niet meer doen.
De 2200 voor een p65vtw60 ook niet eigenlijk, daar had je ze op het laatst ook nieuw voor. Maar, ze zijn wel schaars aan het worden. Ik zou denk i kvoor <2000 euro wel voor de vt60 gaan.
1600 voor een pioneer, zou ik echt niet meer doen.
De 2200 voor een p65vtw60 ook niet eigenlijk, daar had je ze op het laatst ook nieuw voor. Maar, ze zijn wel schaars aan het worden. Ik zou denk i kvoor <2000 euro wel voor de vt60 gaan.
Inmiddels weer reactie van hem, de vt60 gaat naar zijn broer.
Dacht mooie combi deal te kunnen maken, maar blijft lastig op deze manier.
Ik denk dat ik idd maar stop met het plasma avontuur en het beste er maar van hoop met oled de komende tijd. Wie weet zijn die 2016 modellen toch weer een stuk beter m.b.t. gaming etc.
Ik denk dat ik idd maar stop met het plasma avontuur en het beste er maar van hoop met oled de komende tijd. Wie weet zijn die 2016 modellen toch weer een stuk beter m.b.t. gaming etc.
er is pas een 6090-H voor onder de 1000 euro verkocht. had je prima de oled kinderjaren mee kunnen overbruggen. een 600a met die uren is ook wel mooi. wellicht dat je daar nog wat vd prijs af kan krijgen. Ben zelf extreem tevreden met mijn 600M isf die ik sinds december heb. Hier nog geen behoefte aan OledMaxHardcore schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:20:
[ Voor 7% gewijzigd door Ray op 10-02-2016 15:34 ]
De altijd betrouwbare David Mackenzie (m'n favoriete reviewer) van hdtvtest.co.uk. gaat deze week de G6 OLED van LG testen en ook op input lag. Dat las ik op avsforum. Ik hou je op de hoogte! En ik ben het eens met Aldermann, die veel te hoge prijzen moet je niet willen uitgeven voor een plasma met zoveel uren op de teller.MaxHardcore schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:20:
Ik zou echt nog even wachten als ik jou was.
Er wordt een 65VTW60 aangeboden op eBay.de, vlakbij Karlsruhe in de buurt.
Tot nu toe €1.700,- geboden; 2500 uur op de teller; garantie tot december 2017.
Tot nu toe €1.700,- geboden; 2500 uur op de teller; garantie tot december 2017.
Die had ik gezien idd, de foto's zijn alleen hetzelfde als een verkoper uit maikammer (vlakbij Karlsruhe) die ik (eerlijk gezegd niet zo netjes) heb afgeblazen.
Echter verschillende details komen niet overeen, maar het aantal uren wel.
Ik verwacht overigens dat deze ook boven de 2000 uitkomt, maar ik ga hem in de gaten houden.
Edit: het is dezelfde verkoper, maar deze veiling wordt zeer waarschijnlijk toch te duur
Echter verschillende details komen niet overeen, maar het aantal uren wel.
Ik verwacht overigens dat deze ook boven de 2000 uitkomt, maar ik ga hem in de gaten houden.
Edit: het is dezelfde verkoper, maar deze veiling wordt zeer waarschijnlijk toch te duur
[ Voor 12% gewijzigd door MaxHardcore op 11-02-2016 18:36 ]
MaxHardcore, resultaten over de input lag van de G6 OLED is verrassend. 33.7ms in game mode en dat is heel goed speelbaar. En weet dat er ook andere (goedkopere) LG OLED modellen binnenkort zullen launchen zonder de sound bar van de G6 waar je toch weer extra voor moet betalen.
Misschien vervang ik mijn VT60 dit jaar voor een OLED want het wordt nu wel steeds interessanter.
Die mega brightness van de nieuwe OLED's vind ik toch best zwaar wegen (zeker met gamen).
Misschien vervang ik mijn VT60 dit jaar voor een OLED want het wordt nu wel steeds interessanter.
Die mega brightness van de nieuwe OLED's vind ik toch best zwaar wegen (zeker met gamen).
1850 voor deze, denk dat die nog wel lager kan.
http://www.ebay.nl/itm/Pa...ter-Zustand-/111898768388?
Is wel gerookt in de ruimte waar deze tv staat (4 sigaretten per dag), hoe zien jullie dit?
Kan er hierdoor schade zijn ontstaan?
Is wel gerookt in de ruimte waar deze tv staat (4 sigaretten per dag), hoe zien jullie dit?
[ Voor 33% gewijzigd door MaxHardcore op 12-02-2016 13:55 ]
Enige waar je last van hebt is wat nicotine-aanslag. Krijg je prima weg. Misschien een beetje extra stof van binnen. Maar 4 per dag is echt niet veel.MaxHardcore schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:05:
1850 voor deze, denk dat die nog wel lager kan.
Vsus naar high zetten in het service menu helpt een beetje --> Is dit iets wat je zelf kan doen of heb je hier een monteur voor nodig ?quote:
Adlermann schreef op zondag 13 juli 2014 @ 14:48:
Voor de mensen die problemen hebben met green blobs op de 50 serie. Er is een fix (void warranty). Het is een voltage issue, gecombineerd met hitte.
Korte samenvatting: vsus naar high zetten in het service menu helpt een beetje (zorgt ervoor dat het scherm meer stroom krijgt, je krijgt ook een hogere lichtopbrengst).
Als dit niet genoeg helpt kun je ook met de podmeters (als je de achterkant verwijderd) de blobs wegkrijgen door de vsus handmatig te verhogen (je kunt je scherm ook wel slopen hiermee).
http://www.avsforum.com/f...w-ish-blob-display-7.html
[edit]
verder in het topict helpt extra fans plaatsen/ betere koeling ook. De plekken met de blobs zijn 15graden warmer, hala je dat weg, blobs ook weg.
Dit is wat FeaR dus nu ook heeft laten doen.
Geldt dit probleem ook voor de 60 serie trouwens?
Kan je zelf in service menu doen. Staat genoeg over op het internet.Japser schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:47:
[...]
Vsus naar high zetten in het service menu helpt een beetje --> Is dit iets wat je zelf kan doen of heb je hier een monteur voor nodig ?
voor 1700 mag ik hem ophalen, zal hem nog goed inspecteren.Adlermann schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:56:
[...]
Enige waar je last van hebt is wat nicotine-aanslag. Krijg je prima weg. Misschien een beetje extra stof van binnen. Maar 4 per dag is echt niet veel.
Nog wel een redelijke prijs. Fors voor een gebruikt product, maar nog wel te doen.MaxHardcore schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:20:
[...]
voor 1700 mag ik hem ophalen, zal hem nog goed inspecteren.
Maar ik heb sinds de vt60 echt geen behoefte aan een andere TV en ik kan me voorstellen dat neit irriteren aan het beeld je ook wat waard is
Op de (mega) retentie na inderdaad ook weinig issues hier. Beeld van de js8000 van m'n ouders is erg mooi maar zou toch niet snel willen ruilen. Qua (statische) scherpte wellicht wel, qua zwart dan weer zeer zeker niet.Adlermann schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:22:
[...]
Maar ik heb sinds de vt60 echt geen behoefte aan een andere TV en ik kan me voorstellen dat neit irriteren aan het beeld je ook wat waard is
Ja, mee eens.Brad Pitt schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:24:
[...]
Op de (mega) retentie na inderdaad ook weinig issues hier. Beeld van de js8000 van m'n ouders is erg mooi maar zou toch niet snel willen ruilen. Qua (statische) scherpte wellicht wel, qua zwart dan weer zeer zeker niet.
Ik heb voor het eerst burn-in op een plasma. En dan vooral rond de subs. Voor de verandering eens veel dingen met subs gekeken. En dan gaat het idd harder dan ik altijd dacht
Maar het is niet echt storend ofzo verder.
Je kunt rotzooi altijd herkennen aan het interieur van de verkoper.MaxHardcore schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:20:
[...]
voor 1700 mag ik hem ophalen, zal hem nog goed inspecteren.
De verkoper is duidelijk een film fan, vooral star wars en planet of the apes. Allerlei prullaria poppetjes netjes op schappen gezet en zijn audiomeubel is netjes ingericht. Zelfs in de weerspiegeling van de tv kun je het zien
Dat geeft al een positief gevoel
Op de AX800 zie ik de banding inmiddels zo erg dat ik me haast niet kan voorstellen dat dit binnen spec is. daar zijn die subs burnin / retentie balken niks bij.Adlermann schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:34:
[...]
Ja, mee eens.
Ik heb voor het eerst burn-in op een plasma. En dan vooral rond de subs. Voor de verandering eens veel dingen met subs gekeken. En dan gaat het idd harder dan ik altijd dacht
Maar het is niet echt storend ofzo verder.
Daarnaast clouding, meer 3D crosstalk, motion blur en een kijkhoek die zo krap is dat je echt recht voor het scherm moet zitten.
Ik moet zeggen dat een film heel goed te doen is op de AX800, door de grote lichtopbrengst zie je dan de slechte zwartwaardes niet echt.
Klopt inderdaadBARACUS schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:22:
[...]
Je kunt rotzooi altijd herkennen aan het interieur van de verkoper.
De verkoper is duidelijk een film fan, vooral star wars en planet of the apes. Allerlei prullaria poppetjes netjes op schappen gezet en zijn audiomeubel is netjes ingericht. Zelfs in de weerspiegeling van de tv kun je het zien![]()
Dat geeft al een positief gevoel
Enige is dat je volgens mij die VSUS-setting niet op kan slaan. Als je de TV uit zet gaat alles weer naar default (low).Adlermann schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:52:
[...]
Kan je zelf in service menu doen. Staat genoeg over op het internet.
Dé oplossing is het voltage verhogen door de potmeters aan de achterzijde te verdraaien. Klinkt alleen makkelijker dan gedaan aangezien je beide boards gelijk moet houden qua voltage. En te veel voltage is ook niet goed, kan je weer blauwe artifacts krijgen.
Dat is mooi dat je nog altijd tevreden bent met de VT60. Het is een prima TV maar heeft toch ook wel z'n mindere kanten. Ik ben de THX Bright Room setting de laatste paar dagen aan 't gebruiken met gamen en die bevalt me eigenlijk wel door z'n hogere lichtopbrengst. Ik vind brightness eigenlijk super belangrijk, minstens zo belangrijk als zwartwaarden. Waar ik me het meeste aan stoor bij de VT60 is de ABL en retentie.Adlermann schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:22:
[...]
Nog wel een redelijke prijs. Fors voor een gebruikt product, maar nog wel te doen.
De Samsung F8500 schijnt geen last te hebben van agressieve ABL en zou wel twee keer zo bright kunnen als een VT60.
Wie heeft er hier de Samsung F8500 weleens in het donker naast een VT60 gezien? En wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb de F8500 helaas nooit gezien en dat knaagt toch wel een beetje aan me.
Deze TV werd de "OLED plasma" genoemd.
Dit topic is trouwens weer aardig in leven, leuk.
KLopt, maar ik had vorig jaar of het jaar ervoor al een guide hier gepost hoe je het moest doenFeaR schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 18:12:
[...]
Enige is dat je volgens mij die VSUS-setting niet op kan slaan. Als je de TV uit zet gaat alles weer naar default (low).
Dé oplossing is het voltage verhogen door de potmeters aan de achterzijde te verdraaien. Klinkt alleen makkelijker dan gedaan aangezien je beide boards gelijk moet houden qua voltage. En te veel voltage is ook niet goed, kan je weer blauwe artifacts krijgen.
I know, aan de hand van die post heb ik ook de potmeters op mijn VT50 aan laten passenAdlermann schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 18:22:
[...]
KLopt, maar ik had vorig jaar of het jaar ervoor al een guide hier gepost hoe je het moest doen
Haha erg goed om te horenFeaR schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 19:11:
[...]
I know, aan de hand van die post heb ik ook de potmeters op mijn VT50 aan laten passen
Geen last van de input lag in die modus? Ik heb de TV eens op dynamisch gezet omdat de game daarmee lekkerder overkwam, maar het was niet speelbaar ten opzichte van de spel-modus.GANGSTERKILLER schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 18:14:
[...]
Ik ben de THX Bright Room setting de laatste paar dagen aan 't gebruiken met gamen en die bevalt me.
Absoluut geen last van. De VT60 game mode is in elke modus aan te zetten zonder extra input lag en downgrade in beeldkwaliteit. Dit is gewoon top aan de VT60, ik hoef die game mode echt nooit uit te zetten. Intelligent Frame Creation staat dan wel uitgevinkt maar dat maakt me niet uit. Ik gebruik dat nooit.FeaR schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 20:55:
[...]
Geen last van de input lag in die modus? Ik heb de TV eens op dynamisch gezet omdat de game daarmee lekkerder overkwam, maar het was niet speelbaar ten opzichte van de spel-modus.
Hier een quote uit de review van David Mackenzie van hdtvtest.co.uk
Ik heb alle game consoles en die heb ik aangesloten via HDMI op een Onkyo TX-SR 608. Alle processing opties heb ik uitgezet zodat er niks wordt upgescaled op deze receiver (anders is er zeker voelbare input-lag). De OSD kan ik hierdoor niet meer gebruiken maar die mis ik toch niet.Unlike previous Panasonic plasma TVs, the “Game Mode” is not a separate picture mode but is a setting which can be enabled in any picture mode. That means that video gamers now have access to the same level of high accuracy that was previously reserved only for slower modes.
Ik wil wel graag "upgraden" naar OLED maar let's be honest...ik denk dat die game mode op die TV's lang niet zo goed is als die van m'n VT60. Straks krijg ik nog spijt en ga ik me ergeren aan vignetting (zo'n effect heeft het OLED scherm op mijn PS Vita ook, echt afschuwelijk). No way dat ik dit accepteer met een groot scherm van duizenden euro's!

Misschien moet ik gewoon wachten op Panasonic totdat zij een keer komen met een OLED voor gamers. Ik vertrouw LG als merk eigenlijk voor geen meter. Toch respecteer ik hun inzet door OLED zo te pushen want ik denk wel dat dit uiteindelijk ultieme TV's kunnen worden voor filmliefhebbers en gamers.
Samsung en Sony focussen zich de komende tijd allemaal op 4K HDR LCD's. Tja...
[ Voor 5% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 12-02-2016 23:02 ]
Naja, wat permanente zut krijg je na jaren gebruik wel hoor. Toestel blijft niet nieuw
Maar tis wel ff slikken idd
P65vtw60 vandaag opgehaald, mankeert echt niks aan. Maar heeft 7800 uren. Verkoper had het zelf geschat en stond versteld van het werkelijk aantal uren. Voor 1600 meegenomen.
Gewoon klote vind ik het. Ook echt de enige zender met zo'n fel logo wat er heel vaak staat, en dan heeft vriendin er ook nog eens een handje van om er veel te lang naar te kijkenAdlermann schreef op zondag 14 februari 2016 @ 17:16:
[...]
Naja, wat permanente zut krijg je na jaren gebruik wel hoor. Toestel blijft niet nieuw

TV is 1,5 jaar oud.
Hij wist niet dat het gewoon in het standaard menu is af te lezen?MaxHardcore schreef op zondag 14 februari 2016 @ 20:05:
P65vtw60 vandaag opgehaald, mankeert echt niks aan. Maar heeft 7800 uren. Verkoper had het zelf geschat en stond versteld van het werkelijk aantal uren. Voor 1600 meegenomen.
Hoe heb je dat apparaat eigenlijk meegenomen zonder de doos? Dat is toch een flink apparaat om te verslepen.
Ik had nog de piepschuim hoekstukken van de ax800, met een paar houten latten klemgezet in de bus.BARACUS schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:40:
[...]
Hij wist niet dat het gewoon in het standaard menu is af te lezen?
Hoe heb je dat apparaat eigenlijk meegenomen zonder de doos? Dat is toch een flink apparaat om te verslepen.
Ik dacht eerst ook dat mijn subs ingebrand waren. Na maandenlang kijken met aangepaste subs (grijs en ander font) is het geheel weggetrokken.Adlermann schreef op zondag 14 februari 2016 @ 17:16:
[...]
Kijkgedrag aanpassen dus en heel veel geduld gaan hebben. Een plasma moet je niet gebruiken om voornamelijk naar één zender te kijken.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Even een kleine vraag over ondertitels (.SRT bestanden). Vaak komen er zinnen die cursief horen te zijn voorbij. Deze worden op de TV helaas niet correct weergeven.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ligt het probleem bij de TV of is ligt het probleem bij het SRT bestand? De grote van het lettertype wilt ook wel eens verschillen. Kan ik zelf geen vaste maat instellen o.i.d?
Het gaat om de pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver
code:
1
| [i]Hier een zin[/i] |
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ligt het probleem bij de TV of is ligt het probleem bij het SRT bestand? De grote van het lettertype wilt ook wel eens verschillen. Kan ik zelf geen vaste maat instellen o.i.d?
Het gaat om de pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver
Wie kan mij helpen ik heb. Ik Ben eigenaar van een Panasonic 55 vt60 sluit ik sluit daarnet even usb3.0 hdd op aan en gelijk Gaat de tv uit en die wil nu niet Meer aangaan links Onder op de tv brand ook geen lampje groen of rood wat Je normaal ziet als tv aanstaat of standby.
445033
Het is ook een mannen tv.Leolinedance schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:08:
[...]
Gewoon klote vind ik het. Ook echt de enige zender met zo'n fel logo wat er heel vaak staat, en dan heeft vriendin er ook nog eens een handje van om er veel te lang naar te kijken
TV is 1,5 jaar oud.
Kleine downer betreffende het verhogen van de VSUS. De monteur van CE Repair had de VSUS hier toch wat te ver opgeschroefd. Daardoor heb ik nu soms last van blauwe artifacts op zwart beeld of dat kleuren niet in één keer goed veranderen. De VSUS al van 218 Volt naar 214 Volt teruggebracht waardoor het minder is maar toch nog voorkomt. Toch maar terug naar default (210 Volt) laten zetten. Helaas....FeaR schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 18:12:
[...]
Helaas. Echt jammer om te horen.FeaR schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 23:15:
[...]
Kleine downer betreffende het verhogen van de VSUS. De monteur van CE Repair had de VSUS hier toch wat te ver opgeschroefd. Daardoor heb ik nu soms last van blauwe artifacts op zwart beeld of dat kleuren niet in één keer goed veranderen. De VSUS al van 218 Volt naar 214 Volt teruggebracht waardoor het minder is maar toch nog voorkomt. Toch maar terug naar default (210 Volt) laten zetten. Helaas....
Hi Folks!
Na lange tijd waag ik me weer eens op dit forum. Leuk om te zien dat het er nog is en ook nog met veel van de oude, bekende namen als CAP, Adlermann, Brad Pitt etc.
Mijn probleem vindt ik zelf wel heel erg raar, maar wie weet hebben jullie toch een oplossing...
Ben zéér gelukkig met mijn 50GT60 van medio 2013.
Vrijwel geen problemen gehad en mooie (huid)tinten en scherpte.
Maar ... ben domweg ontevreden over de weergavescherpte van blu ray schijfjes!!!!
Deze worden afgespeeld op mijn OPPO BDP-83 universele speler en de DENON 4310 AV-receiver
via de HDMI 1 ingang van de PANA.
Het maffe is:
- goede dvd's zijn via de OPPO wél geweldig van kwaliteit en scherpte!
- blu ray's werden via de OPPO op mijn voorganger Panasonic PlasmaTV 42PV600 (HD Ready) wél
bijzonder fraai en scherp weergegeven! Maar via de 50GT60 dus wat teleurstellend!
Zie ik misschien een of ander instellingsfoefje over het hoofd? Voor zover ik kan zien is 1080p wel ingesteld.
Graag jullie mening.
Na lange tijd waag ik me weer eens op dit forum. Leuk om te zien dat het er nog is en ook nog met veel van de oude, bekende namen als CAP, Adlermann, Brad Pitt etc.
Mijn probleem vindt ik zelf wel heel erg raar, maar wie weet hebben jullie toch een oplossing...
Ben zéér gelukkig met mijn 50GT60 van medio 2013.
Vrijwel geen problemen gehad en mooie (huid)tinten en scherpte.
Maar ... ben domweg ontevreden over de weergavescherpte van blu ray schijfjes!!!!
Deze worden afgespeeld op mijn OPPO BDP-83 universele speler en de DENON 4310 AV-receiver
via de HDMI 1 ingang van de PANA.
Het maffe is:
- goede dvd's zijn via de OPPO wél geweldig van kwaliteit en scherpte!
- blu ray's werden via de OPPO op mijn voorganger Panasonic PlasmaTV 42PV600 (HD Ready) wél
bijzonder fraai en scherp weergegeven! Maar via de 50GT60 dus wat teleurstellend!
Zie ik misschien een of ander instellingsfoefje over het hoofd? Voor zover ik kan zien is 1080p wel ingesteld.
Graag jullie mening.
Vreemd dat je dvd's beter van kwaliteit zijn dan je blu-ray's met dezelfde instellingen. Je zou eens een factory reset op je oppo kunnen doen (misschien dat 1080p settings als 1080p24, Colorspace of Deep color anders gebruikt) maar lijkt me eigenlijk niet.
Wellicht eens een andere hdmikabel proberen omdat uit te sluiten.
Zelf heb ik een vergelijkbare combinatie (VT60/Oppo 93) en daar zie ik dat verschil zeker niet. Moet wel zeggen dat ik video direct naar de tv laat lopen en audio apart via de 2e HDMI-uit naar de versterker, dus misschien is dat nog iets om uit te proberen.
Succes!
Zelf heb ik een vergelijkbare combinatie (VT60/Oppo 93) en daar zie ik dat verschil zeker niet. Moet wel zeggen dat ik video direct naar de tv laat lopen en audio apart via de 2e HDMI-uit naar de versterker, dus misschien is dat nog iets om uit te proberen.
Succes!
Oppo 103 hier met een GT60.SanduTje schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:01:
Vreemd dat je dvd's beter van kwaliteit zijn dan je blu-ray's met dezelfde instellingen. Je zou eens een factory reset op je oppo kunnen doen (misschien dat 1080p settings als 1080p24, Colorspace of Deep color anders gebruikt) maar lijkt me eigenlijk niet.
Succes!
Probleem heb ik ook hier niet.
Heb ook video direct naar de TV en audio apart via 2de HDMI uit naar de receiver.
Edit : sander, had jij geen marantz? Ook de verstandige keuze gemaakt naar Oppo?
[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 04-03-2016 16:20 ]
Nee, heb een Marantz versterker (sr6004). Maar al jaren zeer tevreden met de Oppo, apparaat is niet stuk te krijgen en speelt werkelijk allesdaffie82 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:19:
[...]
Edit : sander, had jij geen marantz? Ook de verstandige keuze gemaakt naar Oppo?
Ja ik ook, een SR 5004.SanduTje schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:43:
[...]
Nee, heb een Marantz versterker (sr6004). Maar al jaren zeer tevreden met de Oppo, apparaat is niet stuk te krijgen en speelt werkelijk alles
Maar jij had toch ook een UD5007? Of vergis ik mij?
Sorry, was D vd V.
Nevermind
En die Oppo is inderdaad dikke top. Nooit spijt van gehad.
In tegenstelling tot mijn Marantz bluray speler....
[ Voor 13% gewijzigd door daffie82 op 04-03-2016 16:47 ]
Ik zit te denken aan 24p judder, dat dit 'uitvergroot' is en meer aanwezig is bij de 60-serie vooral ook omdat dvd's wel als scherp worden ervaren.
Kun je IFC eens aanzetten op de tv?
Er wordt wel eens geroepen dat Samsung Plasma's hier beter mee omgaan. Maar, als je er in de bios op let zie je dat de 24p judder ook daar vergelijkbaar (met de Panasonic plasma) aanwezig is. Dit geeft mij het idee dat de Panasonic een zeer accurate weergave heeft die helaas tot gevolg heeft dat de 24p judder goed zichtbaar is.
Voor de liefhebber:
Ik zag toevallig dat er een 65VTW60 wordt aangeboden via het Hififorum.de.
Vraagprijs van €2.750,-.
Prijs is onderhandelbaar en volgens de advertentie heeft de tv weinig uren op de teller en is als demomodel gebruikt. Aankoopbewijs op naam en met volledige garantie.
Ophalen zal lastig worden, tv staat ergens in Bayern.
Vraagprijs van €2.750,-.
Prijs is onderhandelbaar en volgens de advertentie heeft de tv weinig uren op de teller en is als demomodel gebruikt. Aankoopbewijs op naam en met volledige garantie.
Pff wat een geld, dan moet er wel heel stevig onderhandeld gaan worden.
Hoger dan de laatste nieuwprijs zelfs als ik mij niet vergis. En dat voor een 2e handse..Cap schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:05:
Pff wat een geld, dan moet er wel heel stevig onderhandeld gaan worden.
Idd een forse vraagprijs, maar t'is vanwege de schaarste roofgoed aan het worden.
Ik denk dat vooral (voormalige) plasma eigenaren zich realiseren dat alleen een veel duurdere tv(Sony Fald Led of Oleds), kwalitatief vergelijkbaar of beter is.
Ik zag onlangs op eBay nog een 65VTW60 van bijna 2 jaar oud, niet gebruikt voor €2.550,- weggaan.
Deze heeft weinig uren, alleen aangezet bij interesse denk ik en volledige garantie op naam.
Ik denk dat je geen andere VTW60 met volledige garantie meer kunt vinden, daarom had ik dit ook even in dit topic vermeld.
Ik denk dat vooral (voormalige) plasma eigenaren zich realiseren dat alleen een veel duurdere tv(Sony Fald Led of Oleds), kwalitatief vergelijkbaar of beter is.
Ik zag onlangs op eBay nog een 65VTW60 van bijna 2 jaar oud, niet gebruikt voor €2.550,- weggaan.
Deze heeft weinig uren, alleen aangezet bij interesse denk ik en volledige garantie op naam.
Ik denk dat je geen andere VTW60 met volledige garantie meer kunt vinden, daarom had ik dit ook even in dit topic vermeld.
Ik heb maar een 50 inch VT60, dat kleinere formaat zel wel minder goed verkopen. Maar als ik hem werkelijk voor grof geld, zeg nieuwprijs, weer door kon verkopen dan zou ik dat direct doen, voor mij hebben die dingen niet de status verzamelobject en het essentiele onderdeel slijt gewoon in gebruik, heeft niet het eeuwige leven en vervangende onderdelen zijn er niet. In tegenstelling tot bijv audio apparatuur waarbij 99% van de discrete componenten te vervangen zijn en het ding dan weer eindeloos mee kan.
Zat net nog even te kijken naar de prijzen van 65 inch OLED's maar de VT60 verkopen en voor ongeveer hetzelfde geld een nieuwe tv kopen zit er niet "echt" in zo te zien. Plasma it is voorlopig
Er staan nu 3 op de eBay kleinanzeigen, goedkoopste is 1999Marcel9970 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:22:
Voor de liefhebber:
Vraagprijs van €2.750,-.
OLED komt ook niet lekker los inderdaad, we hebben keuze tussen een LG, een LG en een LG. Dat zal de prijs ook niet drukken.Brad Pitt schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:03:
Zat net nog even te kijken naar de prijzen van 65 inch OLED's maar de VT60 verkopen en voor ongeveer hetzelfde geld een nieuwe tv kopen zit er niet "echt" in zo te zien. Plasma it is voorlopig
LCD is nog altijd de enige betaalbare keuze. Laten we hopen dat deze technologie nog zoveel stapjes maakt dat op een gegeven moment de zwakke punten t.o.v. onze plasma's minder schokkend zijn.
Op zich zijn de prijzen best wel snel gezakt vorig jaar. We zien nu LG, Panasonic en Philips met OLED tv's komen maar de panelen komen natuurlijk allemaal van LG Display. LG is dus wel serieus bezig om de techniek breed in de markt te zetten i.p.v. een niche product. Ik ben nieuwsgierig wat ze dit jaar gaan doen.Cap schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:23:
[...]
OLED komt ook niet lekker los inderdaad, we hebben keuze tussen een LG, een LG en een LG. Dat zal de prijs ook niet drukken.
LCD is nog altijd de enige betaalbare keuze. Laten we hopen dat deze technologie nog zoveel stapjes maakt dat op een gegeven moment de zwakke punten t.o.v. onze plasma's minder schokkend zijn.
Het probleem is dat er weinig marge op tv's zit en de meeste mensen geen zak geven om beeldkwaliteit. Je kunt het de fabrikanten niet kwalijk nemen dat ze focussen op makkelijke en goedkope lcd technologie.
Als ik alle HDR verhalen mag geloven dan zal je plasma ook verbleken naast een lcd omdat het zoveel meer toevoegt. Voordat 4k HDR content de standaard begint te worden zijn we ook weer 2 jaar verder.
We zitten ook nog steeds te rotzooien met de audio. Atmos heeft een flinke voorsprong, DTS-X komt eindelijk uit en Aura 3d lijkt te sterven.
Als je de volgende stap in kwaliteit wil gaan zetten als plasma liefhebber dan zit je toch snel op 2017 of 2018 te wachten. Vroeg instappen, torenhoge prijzen en weinig content is niet echt mijn soort hobby
Anoniem: 443157
Niet overdrijven met die vt60 verheerlijking, voor dat geld gaat de mijne meteen van de muur, eindelijk van het brakke motion en icf systeem af, geen lawaai van ventilatoren meer, eindelijk geen inbranding en dfc meer. Van de week nog bij iemand die een nieuwe lcd heeft goed opgelet maar wat een verademing om 24fps films lekker soepel maar zonder allemaal beeldfouten te zien.
Ik heb een GT50, maar er vallen mij weinig tot geen beeldfouten op bij een 24fps film?
De x50 serie was prima, x60 is helaas utter crap qua IFCParkOverall schreef op zondag 06 maart 2016 @ 17:43:
Ik heb een GT50, maar er vallen mij weinig tot geen beeldfouten op bij een 24fps film?
Dat was hier ook een heikel punt, maar na het aanbrengen van de Foam Fix is het zo veel beter. Idem de Buzz op een volledig of voornamelijk wit beeld. Dat is ook stukken minder na het goed vastdraaien van de diverse boards. Zo stil als een LCD zal het nooit worden, maar dit is meer dan acceptabel. En ik ben echt een zeikerd op geluidjes.Anoniem: 443157 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 17:35:
...geen lawaai van ventilatoren meer...
Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.