Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:29
Mijn ouders hebben net hun 42ST50 naar een 55JS8000 geüpgrade (op mijn aanraden) en vind het beeld daarvan boven verwachting mooi eigenlijk. Zwartwaarde, motion, kleuren, allemaal prima.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-06 14:12
heb even in de mediamarkt gekeken vandaag, ps4 erop aangesloten. tv's op gamemode en gaan met die banaan.

lg 4k eg960, slechte motion / input lag
samsung ju7000 slechte motion / goede input lag.
js8000 slechte motion / input

viel me echt erg tegen. zwart en contrast was wel echt mooi op de oled.

Maar goed, black crush e.d. moeilijk te beoordelen onder de tl lampen, maar ik verwacht ook daar tegenvallers.

En ik maar klagen over de zeer lichte banding, wat die lcd meuk standaard soms al veel erger heeft :)

Ben nu serieus aan het overwegen te proberen een p65vt60 / zt60 uit Amerika over te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:16
probleem is dat die tv's zo slecht afgesteld staan bij de Mediamarkt,dat allerlei beeld verbeteraars aanstaan die het beeld verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
freaky35 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:26:
probleem is dat die tv's zo slecht afgesteld staan bij de Mediamarkt,dat allerlei beeld verbeteraars aanstaan die het beeld verpesten.
Die stonden juist uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Daarom.

Motion resolution van de Samsung is minimaal 1080 pixels. Lijkt mij niet zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaxHardcore schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:10:
heb even in de mediamarkt gekeken vandaag, ps4 erop aangesloten. tv's op gamemode en gaan met die banaan.

Ben nu serieus aan het overwegen te proberen een p65vt60 / zt60 uit Amerika over te vliegen.
Dat zou ik niet doen. Want de USA versie snapt geen 50hz input. (dus geen NL tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:09
Brad Pitt schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:36:
Mijn ouders hebben net hun 42ST50 naar een 55JS8000 geüpgrade (op mijn aanraden) en vind het beeld daarvan boven verwachting mooi eigenlijk. Zwartwaarde, motion, kleuren, allemaal prima.
dus je raad iemand een product aan maar verwacht er vervolgens niet veel van ?

ik zie dat als een open sollicitatie voor de Mediamarkt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
cardwizard schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:32:
dus je raad iemand een product aan maar verwacht er vervolgens niet veel van ?
Het is op het moment een van de betere LCD tv's, daarom aangeraden.

Ik vind het beeld echter bijzonder okay en zou niet balen als ik hem zelf ook zou moeten hebben, (mits >65") ondanks de wat mindere zwartwaarde. Voor mijn ouders is het echter een extreem fijne tv en veel mooier dan de ST50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Ik kan een P60ZT60 krijgen met 3100 uur voor 2500. Heb 2250 geboden, wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Adlermann schreef op woensdag 25 november 2015 @ 08:37:
[...]

Dat zou ik niet doen. Want de USA versie snapt geen 50hz input. (dus geen NL tv)
Oh daar had ik geen probleem mee gehad, kijk nooit tv en kan de satelliet stb instellen op 60Hz (vuduo)

Echter komt er een giga bak geld bij en dan is het echt niet rendabel meer.

In NL dus een ZT60 gevonden ben benieuwd wat jullie er van vinden. Moet in nieuwstaat zijn zonder retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaxHardcore schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:15:
[...]

Oh daar had ik geen probleem mee gehad, kijk nooit tv en kan de satelliet stb instellen op 60Hz (vuduo)

Echter komt er een giga bak geld bij en dan is het echt niet rendabel meer.

In NL dus een ZT60 gevonden ben benieuwd wat jullie er van vinden. Moet in nieuwstaat zijn zonder retentie.
Persoonlijk zou ik voor de LG 65EF950V oid gaan. die doet ook 1080 motion resolution, contrast is echt goed (in zowel zwartwaardekant als lichtopbrengst). Doet 4k en HDR.

Loopt rondjes om de ZT.

http://www.hdtvtest.co.uk...out-oled-201511134208.htm

Misschien dat de zt60 puur voor gamen beter is, maar overall wint zelfs de LG OLED.

[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 25-11-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Ik vond juist die motion resolution erg slecht en alle truukjes stonden uit (game mode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Laatst online: 30-12-2021
De LG is wel 6000 euro. Aan 4k en HDR heb je tot nu toe vrij weinig en de standaarden zijn nog onbekend.
De oled heeft ook een aantal "foutjes" die ze nog moeten verbeteren.

Als je deze tijd kunt overbruggen met de ZT is niet zo'n slecht idee.
Over 2 jaar is de standaard bekend, oled verbeterd, goedkoper, 4k content overal aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
BARACUS schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:34:
De LG is wel 6000 euro. Aan 4k en HDR heb je tot nu toe vrij weinig en de standaarden zijn nog onbekend.
De oled heeft ook een aantal "foutjes" die ze nog moeten verbeteren.

Als je deze tijd kunt overbruggen met de ZT is niet zo'n slecht idee.
Over 2 jaar is de standaard bekend, oled verbeterd, goedkoper, 4k content overal aanwezig.
Dit is ook een punt, de ZT kan dan altijd nog degraderen naar de slaapkamer. Ik kan hem krijgen voor 2314.

Nogmaals in het bovenstaande review wordt ook aangegeven dat de motion clarity op de plasma als beter werd ervaren en ik vond dat verschil met eigen wel echt noemenswaardig. Daarnaast is de vlakke oled waarschijnlijk pas volgend jaar leverbaar.

Toegegeven, het zwart en contrast is ongekend, maar dat vond ik op de VT60 ook al prachtig (alhoewel het alijd beter kan)

Ik ga straks beslissen, mochten jullie nog goede voor of tegenargumenten hebben, ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Hoeveel kostte de zt60 eigenlijk, 4500 euro ofzo?
Op zich is het ook wel een leuk historisch object, de beste Panasonic plasma ooit.

Check wel even de glasplaat want die ging toch bij sommige exemplaren loszitten bij de hoekjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Het is een demo model uit een winkel, krijg hem met garantie. Ik neem aan dat indien de glasplaat los gaat zitten dat nog te maken valt door ce repair.

Ik krijg net te oren dat het komend weekend black Friday is bij media markt.

Zou de LG te pre-orderen zijn tegen giga korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
De ZT60 is besteld :) ik kon het niet laten voor 2314,-

Zie onderstaande link

http://www.correct.nl/art...AAM=506023B&ARTNR=506023B

Ik kom nog wel even met foto's, ook van de overledene, die er ondanks een klein sterretje nog prachtig bij hangt.

Zo hou ik dit draadje toch nog een beetje levend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Net nog even een plasma gecheckt bij een maat van me (p55vt30) omdat ik dacht dat ik gek was.

Maar de motion resolutie is bij een 60fps bron is echt vlekkeloos 1080p.

Ook al ben je een casual gamer, als je nu bv. the last of us remastered er heel gelikt uit vindt zien dan gaat je dat zwaar tegenvallen op de huidige generatie tv's als je d overstap maakt vanaf een plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Even een update. De zt60 is binnen. Helaas zit een hele kleine beschadiging in het scherm. Niet zichtbaar vanaf 1,5m kijjkafstand. Daarnaast komt het panel een klein beetje los in de linker bovenhoek en op de zijkant. Rechterbovenhoek begint. Ce repair weer gebeld, ik zal maandag wel horen of hier nog een panel voor is. Verder geen burn in, wel banding die klopt met het aantal branduren, qua ervaring die ik met de tv heb.

Ik heb nu 2314 betaald, vind ik wat teveel voor een toestel met bovenstaande issue's.

Ik mag hem overigens zonder probleem laten ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Correct denkt dat een loszittende glasplaat niet opvalt bij de klant 8)7
Blijkbaar dus een groter probleem dan wat internet verhalen. Wat een flater van Panasonic.

[ Voor 4% gewijzigd door BARACUS op 28-11-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
[YouTube: https://youtu.be/VOJolPsI7TM]
Een filmpje van de loszittende plaat

Valt alleen op voor mierenneukers zoals wij :) ik neem dit correct niet kwalijk.

het panel zit aan de plaat vast, ik zie het mee bewegen als ik op de bezel druk. Ik denk daarom dat het in ieder geval stofdicht is tussen de plaat en het panel.

CE Repair geeft aan dat ze dit alleen maken d.m.v. een complete vervanging van het panel inclusief plaat (is 1 geheel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Tja, als er een nieuwe "beeldbuis" in gezet gaat worden heb je wel een leuke ZT voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Mjah, ik zal volgende week wel horen of die er nog zijn. Ik reken er in ieder geval niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pipo1000
  • Laatst online: 17:32
Arrrggghhh, mijn 42GT60 doet het niet meer. Ik wilde hem aanzetten, hij ging aan, 1 seconde later, klak hij gaat weer vanzelf uit en doet nu helemaal niets meer. Ik heb gelukkig nog een maand garantie, net CE Repair formulier ingevuld voor een reparatie. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Heeft iemand hier ervaring mee, hebben ze nog onderdelen voor reparatie ?

[ Voor 6% gewijzigd door pipo1000 op 03-12-2015 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Onderdelen zullen inmiddels wel op zijn dus ga er maar vanuit dat je een 'vervangend' model wordt aangeboden of een deel van je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-06 12:12
pipo1000 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:23:
Arrrggghhh, mijn 42GT60 doet het niet meer. Ik wilde hem aanzetten, hij ging aan, 1 seconde later, klak hij gaat weer vanzelf uit en doet nu helemaal niets meer. Ik heb gelukkig nog een maand garantie, net CE Repair formulier ingevuld voor een reparatie. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Heeft iemand hier ervaring mee, hebben ze nog onderdelen voor reparatie ?
Oei, ik heb exact dezelfde televisie met ook nog één maand garantie. Ik hoop dat dit soort onheil mij voorlopig bespaard zal blijven... Laat even weten hoe het afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Voedingissue's zijn doorgaans goed op te lossen. Je kunt ervoor kiezen je tv bij een reparateur aan te bieden. Ik zou me voor kunnen stellen dat ook ce repair in staat is om aan het solderen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
MaxHardcore schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:10:
Voedingissue's zijn doorgaans goed op te lossen. Je kunt ervoor kiezen je tv bij een reparateur aan te bieden. Ik zou me voor kunnen stellen dat ook ce repair in staat is om aan het solderen te gaan.
Mijn vader repareert vaker schakelende voedingen, dus dat komt wel goed, als het de schakelende voeding is. Plasma aansturings pcbs zijn doorgaans wat moeilijker te repararen voor de thuis soldeerder. Ik ga eerst aanstaande woensdag maar eens kijken wat CE repair kan betekenen en wat daar mogelijk uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:47

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

pipo1000 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:23:
Mijn ST60 is 6 weken geleden opgehaald vanwege inbranden.

Panasonic heeft het geld naar mijn dealer teruggestort en ik heb hierop de koopovereenkomst met de dealer ontbonden omdat ze mij geen gelijkwaardige TV meer konden aanbieden. Plasma wordt namelijk niet meer geleverd.
Kreeg zonder problemen mijn geld terug.

Exit 55ST60.....helllooooo 65W855C :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:02
Daar zakt mijn broek vanaf: door deze klagers kreeg Pana snot voor de ogen van plasma en is er mee gestopt. Moet ook iets verdient worden.

[ Voor 18% gewijzigd door ParkOverall op 08-12-2015 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
ParkOverall schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:27:
Daar zakt mijn broek vanaf: door deze klagers kreeg Pana snot voor de ogen van plasma en is er mee gestopt. Moet ook iets verdient worden.
Nou nee, dat komt omdat een hele hoop mensen een tv willen die er mooi uitziet als ie uitstaat, weinig energie verbruikt. 4k etc.

Ik heb talloze collega's die maar wat trots zijn op hun 4k en beweren dat alles op rtl4 etc. nu nog scherper is.

Dat is de reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Oh ja en je moet een led hebben want een lcd is achterhaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 20:37
MaxHardcore schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:01:
[...]

Nou nee, dat komt omdat een hele hoop mensen een tv willen die er mooi uitziet als ie uitstaat, weinig energie verbruikt. 4k etc.

Ik heb talloze collega's die maar wat trots zijn op hun 4k en beweren dat alles op rtl4 etc. nu nog scherper is.

Dat is de reden.
Wel erg kort door de bocht...
Er zijn echt wel wat meer redenen waarom plasma uitgefaseerd is.

- ze -zowel makers als leveranciers- verdienden relatief minder aan plasma (zo is me ooit wijsgemaakt).
- niet geschikt voor 4k (alhoewel dat een paar jaar geleden nog helemaal niet aan de orde was)
- slecht imago vwb. stroomgebruik (alhoewel OLED ook niet echt zuinig is)

Het aanbod in veel zaken -of juist het ontbreken daarvan- heeft ook niet geholpen om plasma wat langer in de schappen te houden.
Diverse mediamarkten in de regio Den Haag hadden ze niet in de showroom staan en ook speciaalzaken hadden zeggen en schrijven 1 modelletje ergens in de hoek staan.

en zo zijn er nog wel wat redenen waarom plasma -helaas- het onderspit te vroeg gedolven heeft.

Nog steeds zit ik met verwondering bij mensen naar LCD/LED te kijken en vraag me af dan af 'zijn ze nu slechtziend of liggen bij mij de eisen wat hoger...... ' gadverdrie wat ziet dat er heel vaak slecht uit.

Gelukkig hebben we nu OLED als goede vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:13

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik blijf het zeggen : zolang mijn scherm het doet, ben ik zeer tevreden. Beste scherm wat ik ooit gehad heb. Nog geen seconde spijt van gehad.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zéér tevreden hier. Zolang die het gewoon doet uiteraard. Straks een OLED met de extra voordelen van dien, als dat op dat moment het beste is. Prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
LaFleche schreef op woensdag 09 december 2015 @ 13:58:
[...]

Wel erg kort door de bocht...
Er zijn echt wel wat meer redenen waarom plasma uitgefaseerd is.

- ze -zowel makers als leveranciers- verdienden relatief minder aan plasma (zo is me ooit wijsgemaakt).
- niet geschikt voor 4k (alhoewel dat een paar jaar geleden nog helemaal niet aan de orde was)
- slecht imago vwb. stroomgebruik (alhoewel OLED ook niet echt zuinig is)

Het aanbod in veel zaken -of juist het ontbreken daarvan- heeft ook niet geholpen om plasma wat langer in de schappen te houden.
Diverse mediamarkten in de regio Den Haag hadden ze niet in de showroom staan en ook speciaalzaken hadden zeggen en schrijven 1 modelletje ergens in de hoek staan.

en zo zijn er nog wel wat redenen waarom plasma -helaas- het onderspit te vroeg gedolven heeft.

Nog steeds zit ik met verwondering bij mensen naar LCD/LED te kijken en vraag me af dan af 'zijn ze nu slechtziend of liggen bij mij de eisen wat hoger...... ' gadverdrie wat ziet dat er heel vaak slecht uit.

Gelukkig hebben we nu OLED als goede vervanger.
Plasma heeft op een bepaald punt een hele slechte reputatie gekregen. Vooral dat het stroomvreters zijn werd door verkopers vaak genoemd. Ikzelf ben ook eerst maar aan de lcd (vanaf crt) gegaan. inbranden en stroomvreten leek me niks. Onder de winkellampen leek alles hetzelfde. Als je dan op een gegeven moment een hogere maatstaf hebt zie je wel verschillen.

Ik ben nog wel eens regelmatig bij de mediamarkt hier in Leeuwarden en ik hoor met verwondering hoe mensen een tv oid kopen.

En nou zeg ik niet dat je overal maar verstand van moet hebben, maar voordat je een dikke prijs voor iets uitgeeft zou ik toch voor mezelf willen weten of ik de toeters en bellen wel nodig ben. Dit geldt overigens niet alleen voor televisies.

Zo heb ik iemand in mijn omgeving die zweert bij B&O. En vroeger waren die inderdaad vooruitstrevend, maar tegenwoordig hobbelen ze achter de feiten aan en zijn de "gewone" merken aan het innoveren.

Ach... Waar een gek zijn geld aan uitgeeft he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cap schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:47:
Zéér tevreden hier. Zolang die het gewoon doet uiteraard. Straks een OLED met de extra voordelen van dien, als dat op dat moment het beste is. Prima. :)
Ik heb met de vt60 voor het eerst idd geen neiging meer tot upgraden naar het nieuwe model.

Echt perfect beeld nog, ok wat donkere vlekken her en der van inbranden van subs en logos, maar ach, ding blijft niet nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja die plekken zijn er. Maar echt, ik ben die iets donkerdere plekken op wit links- en rechtsboven zo gewend, ik zíe dat niet eens meer. De laatste keer dat ik er aan dacht moet maanden geleden zijn en dat ding staat elke dag aan.

Gelukkig vrij van groene blobs en "zwart" lijkt ook nog steeds voldoende op zwart. Ook al een jaar geen kalibratiebehoefte meer gehad. Dat zegt toch wel wat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:39:
Tja die plekken zijn er. Maar echt, ik ben die iets donkerdere plekken op wit links- en rechtsboven zo gewend, ik zíe dat niet eens meer. De laatste keer dat ik er aan dacht moet maanden geleden zijn en dat ding staat elke dag aan.

Gelukkig vrij van groene blobs en "zwart" lijkt ook nog steeds voldoende op zwart. Ook al een jaar geen kalibratiebehoefte meer gehad. Dat zegt toch wel wat. :)
Helemaal mee eens. Gewoon prima TV nog. Beste plasma van panasonic ooit :)

Tussen 1000 en 3000 uur zat bij mij maar een verloop tot gemiddeld dE 4, dus dat viel wel mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pipo1000
harde_cynist schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:47:
[...]

Oei, ik heb exact dezelfde televisie met ook nog één maand garantie. Ik hoop dat dit soort onheil mij voorlopig bespaard zal blijven... Laat even weten hoe het afloopt.
De 42GT60 is weer tot leven gewekt. Een nieuw powerboard deed wonderen. De monteur had een nieuw mainboard en een powerboard bij zich. Er zijn dus nog wel wat onderdelen beschikbaar voor de GT60 serie.

Ik ben blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

* knip *

Deze reactie voegt niets doe. Het kan hooguit een moddergooien discussie uitlokken en daar zitten we niet op te wachten.

[ Voor 97% gewijzigd door S1NN3D op 14-12-2015 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
pipo1000 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:06:
[...]

De 42GT60 is weer tot leven gewekt. Een nieuw powerboard deed wonderen. De monteur had een nieuw mainboard en een powerboard bij zich. Er zijn dus nog wel wat onderdelen beschikbaar voor de GT60 serie.

Ik ben blij!
Goed om te horen! Ik zou momenteel ook absoluut geen andere televisie willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

harde_cynist schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:03:
[...]

Goed om te horen! Ik zou momenteel ook absoluut geen andere televisie willen.
Mijn eerste Plasma een VT ... ik denk 20 gaat al weer jaren mee zonder problemen en staat nu op slaapkamer. Mijn 55ST60 hier beneden ook al weer heel wat uren en geniet er nog iedere dag van. *O*

Oled wat is dat? O ja die televisies die ik pas over 10 jaar koop als ze normale prijzen hebben. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
445033 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:06:
[...]

Oled wat is dat? O ja die televisies die ik pas over 10 jaar koop als ze normale prijzen hebben. _O-
Vooral dit. Ik heb de GT60 voor 900 euro gekocht. De 3d brillen heb ik voor 100 euro verkocht. Voor 800 euro ga ik de komende jaren geen betere televisie vinden. Oled staat zeker op het verlanglijstje maar niet voor de huidige prijzen. Daarnaast wil ik geen krom scherm of brakke software. Voor het gevoel koop ik ook liever een (Oled)-tv van Panasonic i.p.v. LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

harde_cynist schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:10:
[...]

Vooral dit. Ik heb de GT60 voor 900 euro gekocht. De 3d brillen heb ik voor 100 euro verkocht. Voor 800 euro ga ik de komende jaren geen betere televisie vinden. Oled staat zeker op het verlanglijstje maar niet voor de huidige prijzen. Daarnaast wil ik geen krom scherm of brakke software. Voor het gevoel koop ik ook liever een (Oled)-tv van Panasonic i.p.v. LG.
Stoppen nu anders gaat Heppieboeddah weer los.... :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
445033 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:06:
[...]

Nou ja, zo duur zijn ze neit meer. 3500 voor een 55", dat is maar 1000 euro duurder dan de vt60 was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Adlermann schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:26:
[...]

Nou ja, zo duur zijn ze neit meer. 3500 voor een 55", dat is maar 1000 euro duurder dan de vt60 was :)
Daarom heb ik ook een 55ST60 voor €1150,- ;) Maar €1000,- ???? Ik heb ze niet op mijn rug groeien en ook dure kinderen. :Y

[ Voor 12% gewijzigd door 445033 op 11-12-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:06
Ik heb mijn 50st60 inmiddels ruim 2 jaar. Geen enkel probleem tegengekomen nog.Nette tv voor destijds 999 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Adlermann schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:26:
[...]
Nou ja, zo duur zijn ze niet meer. 3500 voor een 55", dat is maar 1000 euro duurder dan de vt60 was :)
Offtopic [verwacht ik]
Dan heb je het over 4K Oled? De Full HD Oled modellen liggen al ruim onder de €2000,-
Een 4K Oled v.w.b. prijs vergelijken met een Full HD Plasma is misschien niet helemaal eerlijk? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:41
Gisteren kwam ik erachter dat ons zoontje zijn (vette) handdruk heeft achtergelaten op onze plasma. :+ Al geprobeerd schoon te krijgen met een microvezeldoek maar dit maakte helaas geen verschil.

Veel oudere topics te vinden, waarvan de 1 zegt wel een vochtige doek te gebruiken en de ander weer niet.

Heeft iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 15:35
Ryan_ schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:17:
Gisteren kwam ik erachter dat ons zoontje zijn (vette) handdruk heeft achtergelaten op onze plasma. :+ Al geprobeerd schoon te krijgen met een microvezeldoek maar dit maakte helaas geen verschil.

Veel oudere topics te vinden, waarvan de 1 zegt wel een vochtige doek te gebruiken en de ander weer niet.

Heeft iemand nog tips?
vochtige doek is prima, lauw water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:41
Bever! schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:48:
[...]

vochtige doek is prima, lauw water.
Bedankt voor je antwoord :) En dat moet dan wel een microvezeldoek zijn lijkt me? Daarna nog met een droge doek erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Ryan_ schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:17:

Heeft iemand nog tips?
Ik las dat je gedestilleerd water kan gebruiken. Moet het zelf ook nog zeker weten aangezien ik mijn Kuro ook even een poetsbeurt moet geven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
Als je hem gewoon even nadroogt met een theedoek is het prima te doen met kraanwater

• MaxHardcore
Schermreiniger van de action is prima spul voor heel weinig.

• freaky35
Bever! schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:57:
Als je hem gewoon even nadroogt met een theedoek is het prima te doen met kraanwater
Doe ik ook altijd,maar dan met een microvezel doekje en een licht vochtig gemaakt.

Vooral geen scherp spul of schermreinigers gebruiken,je zal namelijk niet de eerste zijn waarvan de coating van het filter beschadigt.

• thoenk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-03 19:19
De grootste vlekken (voornamelijk van vingers) poets ik weg met een droge microvezel doek. Soms zijn de vlekken weerbarstig, maar gewoon wat langer poetsen hielp bij mij. Ernstige plekken heb ik wel met wat water gedaan, maar dan krijg ik weer droogplekken (of een half uur poetsen met theedoek).

Panasonic TX-P55VT60 - Minix Neo X8-H - Teufel Cinebar 52 THX - Raumfeld Connector - Nexus 6P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Schermreiniger van de action 2 jaar gebruikt op een vt60. Geen enkele aantasting. Je hebt het dan zo schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-06 22:45
Helemaal geen schermreiniger gebruiken doekje met lauw water goed uitknijpen en daarna met droge doek opwrijven.

Mvg plexter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Ik kan een p65vtw60 krijgen voor 1900. Dit is een Duits model vt60 met 6000 uur. Wat vinden jullie van deze deal?

Helaas duurt het avontuur met de zt60 nu al 2 weken en ik heb daar geen vertrouwen meer in. Panasonic kan me op dit moment nog steeds niets anders vertellen dan dat ik maar moet afwachten. Er is ook nog steeds niks met de tv gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Ik zou het even afwachten wat pana besluit voordat ik iets anders zou kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

MaxHardcore schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 08:28:
Ik kan een p65vtw60 krijgen voor 1900. Dit is een Duits model vt60 met 6000 uur. Wat vinden jullie van deze deal?

Helaas duurt het avontuur met de zt60 nu al 2 weken en ik heb daar geen vertrouwen meer in. Panasonic kan me op dit moment nog steeds niets anders vertellen dan dat ik maar moet afwachten. Er is ook nog steeds niks met de tv gebeurd.
Wil je perse een dergelijke Pana. Ik weet nog een 60 inch Kuro (KRP 600A) die rond de € 1400,-- weg mag van eerste eigenaar. Heb zelf net een 600M gekocht en dat is ook super.

(mag dat wel in het pana topic .... :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Ja, wil eigenlijk wel 3D. Ik ga toch maar afwachten. In Duitsland staat nog wel regelmatig een 60 serie te koop. Dan maar even geduld. Wil eigenlijk overbruggen tot die oleds beter worden qua motion, al is het de vraag of ze ooit afstappen van sample and hold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

MaxHardcore schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 12:19:
Ja, wil eigenlijk wel 3D. Ik ga toch maar afwachten. In Duitsland staat nog wel regelmatig een 60 serie te koop. Dan maar even geduld. Wil eigenlijk overbruggen tot die oleds beter worden qua motion, al is het de vraag of ze ooit afstappen van sample and hold.
Op welke Duitse site kijk je dan ? Ik was zelf ook in dubio tussen een vt60 / zt60 of een Kuro (KRP). kwam geen vt groter dan 50 inch tegen en volgens de laatste testen kon de Kuro nog de zt voorbij komen. 3D is geen belemmering voor mij vandaar de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
http://www.ebay-kleinanzeigen.de of http://quoka.de

Alle types een W erachter behalve de zt60

Of googelen op typenummer met daarachter anzeigen. Soms vind je dan ook nog een kleine marktplaatssite

Nadeel is wel dat je geen ziggo certificering e.d. hebt, maar dat heb ik tot nu toe nog niet 1 keer gebruikt dus dat durf ik wel aan :)

[ Voor 60% gewijzigd door MaxHardcore op 19-12-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Amiet01 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:21:
Weten jullie eigenlijk hoe de interne Netflix omgaat met verschillende framerates, dus 24p (23,976 fps) 25p etc.? Ik heb namelijk het idee dat films en series (zoals House of Cards) opgenomen in 24p, niet in 24p wordt weergegeven. Als ik namelijk via HDMI naar mijn eigen 24p films/series kijk, dan loopt het gewoon smooth (met de normale 24p "schokken") maar in de Netflix app lijkt panning en zelfs aftiteling best wel jerky. IFC staat overigens op low en 24p smooth voor de HDMI (of hoe het ook mag heten) staat ook op low. Overigens zijn IFC en dat 24p smooth instellingen eigenlijk hetzelfde toch?
Beetje late reactie :P
Netflix zuigt.
Net voor de gein eens een proefabbo genomen van 1 maand. Na 1 dag en 3 episodes kijken is mijn conclusie erg duidelijk. Streaming zuigt.
De audio kwaliteit is bedroevend vergeleken met lossless Blu-ray, video is bij HD nog wel OK.

Maar dan komt het... De meeste content is origineel uit US en in 24p en deze wordt door Netflix totaal gaar gemaakt als je gaat outputten naar 50hz.
Je kan je Blu-ray forceren naar 60hz en dan Netflix app gebruiken van je Blu-ray. Maar ook dan ga je 3:2 pulldown doen. Maar is minder schokkerig dan kijken in 50hz.
Als je dit niet kan op je Blu-ray ben je redelijk fucked.

Maar goed, Netflix zuigt anyway.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
daffie82 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:48:
[...]

Beetje late reactie :P
Netflix zuigt.
Net voor de gein eens een proefabbo genomen van 1 maand. Na 1 dag en 3 episodes kijken is mijn conclusie erg duidelijk. Streaming zuigt.
De audio kwaliteit is bedroevend vergeleken met lossless Blu-ray, video is bij HD nog wel OK.

Maar dan komt het... De meeste content is origineel uit US en in 24p en deze wordt door Netflix totaal gaar gemaakt als je gaat outputten naar 50hz.
Je kan je Blu-ray forceren naar 60hz en dan Netflix app gebruiken van je Blu-ray. Maar ook dan ga je 3:2 pulldown doen. Maar is minder schokkerig dan kijken in 50hz.
Als je dit niet kan op je Blu-ray ben je redelijk fucked.

Maar goed, Netflix zuigt anyway.
Op zich heb je een punt, maar in vergelijking met regulier tv kijken vind ik Netflix toch wel een stuk fijner.

Op de nederlandse zenders heb je geen 5.1 geluid, zijn films 9 van de 10 keer gecropped, 50Hz interlaced, films lopen daardoor iets sneller (25Hz ipv 24Hz) veel upscale, logo's, gerard joling banners, reclame reclame reclame.

Regulier abbo kost je minimaal 15 euro per maand (digitenne), netflix kun je delen en kun je zitten op 3 euro per maand.

In verhouding tot normale tv zuigt netflix toch echt niet naar mijn mening.

Normale tv echter, zuigt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
update over het hele zt60 avontuur, kan uiteraard niet meer gemaakt. creditering is voorgesteld.

Ik ben nu nog met Panasonic dealer services aan het steggelen, ze hebben mogelijk daar ergens nog een p65vt60 staan.

Twijfel nu erg over de ps64d8000 die plasmadiscounter tijdelijk weer heeft. Heb je in ieder geval nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ray schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 12:51:
[...]
...en volgens de laatste testen kon de Kuro nog de zt voorbij komen.
Dat betwijfel ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

MaxHardcore schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:32:
[...]

Op zich heb je een punt, maar in vergelijking met regulier tv kijken vind ik Netflix toch wel een stuk fijner.

Op de nederlandse zenders heb je geen 5.1 geluid, zijn films 9 van de 10 keer gecropped, 50Hz interlaced, films lopen daardoor iets sneller (25Hz ipv 24Hz) veel upscale, logo's, gerard joling banners, reclame reclame reclame.

Regulier abbo kost je minimaal 15 euro per maand (digitenne), netflix kun je delen en kun je zitten op 3 euro per maand.

In verhouding tot normale tv zuigt netflix toch echt niet naar mijn mening.

Normale tv echter, zuigt :P
Ik vergeleek Netflix dan ook niet met normaal TV kijken 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MaxHardcore schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:34:
[knip]

Twijfel nu erg over de ps64d8000 die plasmadiscounter tijdelijk weer heeft. Heb je in ieder geval nieuw.
Waar hebben ze die vandaan getoverd, en dan ook nog nieuw? De "D" serie is even geleden al op de markt gekomen, 4-5 jaar?

Testing, one, two ...

• Ray

Ray

http://www.hdtvtest.co.uk/news/zt65-kuro-201305283044.htm :P

ik heb zelf de 600M zoals je weet met ISF ccc dus ze zullen aan elkaar gewaagd zijn.

De Pana is wel de meest gewilde volgens de review, dat dan weer wel!

[ Voor 27% gewijzigd door Ray op 24-12-2015 08:13 ]

• Brad Pitt
Op basis van die review uitte ik ook de twijfel. Daar komt de ZT60 toch als geheel zijnde betere tv uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Volgende week toch eens Panasonic contacteren. Ik heb het idee dat de fan noise van mijn TX-P65VT50 meer wordt. Waar het voorheen alleen met echt stille scènes was hoor ik de fans nu ook tijdens dialogen.

Sowieso eerst informeren of mijn batch de foam fix al geïnstalleerd heeft. En zo niet wat het zou kosten om die alsnog te laten plaatsen. TV is immers al uit garantie.

Anders eens aan de slag met karton om een soort richtbare uitlaten te maken. De "fix" met stoffilters blijkt averechts te werken en de TV niet goed te doen. Het kunnen richten van de uitgaande lucht zou wel veel schelen. Begrijpelijk aangezien de TV maar enkele centimeters van de muur hangt.

De TV zonder achterkant gebruiken gaat me net iets te ver :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
FeaR schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 19:16:
Volgende week toch eens Panasonic contacteren. Ik heb het idee dat de fan noise van mijn TX-P65VT50 meer wordt. Waar het voorheen alleen met echt stille scènes was hoor ik de fans nu ook tijdens dialogen.

Sowieso eerst informeren of mijn batch de foam fix al geïnstalleerd heeft. En zo niet wat het zou kosten om die alsnog te laten plaatsen. TV is immers al uit garantie.

Anders eens aan de slag met karton om een soort richtbare uitlaten te maken. De "fix" met stoffilters blijkt averechts te werken en de TV niet goed te doen. Het kunnen richten van de uitgaande lucht zou wel veel schelen. Begrijpelijk aangezien de TV maar enkele centimeters van de muur hangt.

De TV zonder achterkant gebruiken gaat me net iets te ver :P
Moet eerlijk zeggen, dat dit ook 1 van de redenen is waarom ik een gt60 heb genomen toen. Fans slijten helaas en het is maar de vraag hoe lang die dingen geen lawaai maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:15
Goedendag,

Ik zit met wat vragen, ik heb nu een oude hd ready tv staan van 32inch en deze komt op het einde van zijn leven. Nu zit ik te kijken naar een 4k tv die 3D is. Ik twijfel nog over de grote want ik zit er maar 3.5 meter vandaan. Nu zit ik te twijfelen tussen 2 modellen de 40 en 50 inch variant van deze tv:
pricewatch: Panasonic Viera TX-50CX700 Zilver

Prijs verschil tussen de 40 en 50 inch vind ik erg groot, en ja de prijsstijging van deze tv is ook groot. (feestdagen)

Wat raden jullie aan om te doen, of hebben jullie andere opties waar jullie ervaring mee hebben?

M.v.g.
Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
misterd11 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 21:40:
Wat raden jullie aan om te doen, of hebben jullie andere opties waar jullie ervaring mee hebben?
De 50" sowieso nemen en/of dezelfde vraag ook even in een LCD i.p.v. plasma topic posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
misterd11 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 21:40:
Goedendag,

Ik zit met wat vragen, ik heb nu een oude hd ready tv staan van 32inch en deze komt op het einde van zijn leven. Nu zit ik te kijken naar een 4k tv die 3D is. Ik twijfel nog over de grote want ik zit er maar 3.5 meter vandaan. Nu zit ik te twijfelen tussen 2 modellen de 40 en 50 inch variant van deze tv:
pricewatch: Panasonic Viera TX-50CX700 Zilver

Prijs verschil tussen de 40 en 50 inch vind ik erg groot, en ja de prijsstijging van deze tv is ook groot. (feestdagen)

M.v.g.
Daniel
4k heeft met 50" op 3,5m geen enkele zin. Ik zou voor groter gaan met 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:06
Ik zat 2 jaar geleden ook met die vraag, en heb na advies voor 50" gekozen. Binnen een avond gewend aan het formaat. Ik zou dikke spijt hebben gehad als ik voor 40" was gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Trichoglossus schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 10:37:
Ik zat 2 jaar geleden ook met die vraag, en heb na advies voor 50" gekozen. Binnen een avond gewend aan het formaat. Ik zou dikke spijt hebben gehad als ik voor 40" was gegaan.
Ik ben binnen een paar weken van 42 naar 50 gegaan en direct door naar 60. Ik zat een kwartier voor de 60 tot dat ik op het modelplaatje keek 'is dit nou echt 60' Ik zit ook < 3 meter

• MaxHardcore
Weer een update op mijn plasma avontuur.

Ik had een bod gedaan op de 'defecte' zt60 tegen afkoop garantie. Uiteindelijk wouden ze de garantie afkopen met 150 omdat de onderdelen schaars zijn en ze die goed kunnen gebruiken. Dat vond ik teveel voor een tv van waar het panel zeker nog verder los zou gaan.

helaas is er nog maar 1 Duitser die een p65vtw60 heeft van 1,5 jaar oud voor 2200. Mankeert niks aan volgens hem en heeft nog net geen 2500 uur. Ik gok ongeveer 100 brandstofkosten.

Omdat ik mee teveel door gevoel laat leiden :) vraag ik jullie, is dit een goede deal?

[ Voor 7% gewijzigd door MaxHardcore op 31-12-2015 15:31 ]

• BARACUS
MaxHardcore schreef op donderdag 31 december 2015 @ 15:26:
Weer een update op mijn plasma avontuur.

Ik had een bod gedaan op de 'defecte' zt60 tegen afkoop garantie. Uiteindelijk wouden ze de garantie afkopen met 150 omdat de onderdelen schaars zijn en ze die goed kunnen gebruiken. Dat vond ik teveel voor een tv van waar het panel zeker nog verder los zou gaan.

helaas is er nog maar 1 Duitser die een p65vtw60 heeft van 1,5 jaar oud voor 2200. Mankeert niks aan volgens hem en heeft nog net geen 2500 uur. Ik gok ongeveer 100 brandstofkosten.

Omdat ik mee teveel door gevoel laat leiden :) vraag ik jullie, is dit een goede deal?
Je bent zo fanatiek bezig dat het antwoord "ja" is. Geld is blijkbaar geen probleem en als je het uurloon van al dit gezeik gaat uitrekenen :P

Rond de 2000 zou ik een betere prijs vinden vergeleken met de zt. Dat je nog 6 maanden garantie hebt is wel handig. Check wel even of de foam is geïnstalleerd i.v.m. ventilator herrie. Een doos is ook enorm handig om hem te vervoeren :)

Als dat allemaal klopt en netjes is... weinig andere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 19:16:
Volgende week toch eens Panasonic contacteren.
Zojuist contact gehad met CE Repair voor een prijsopgave/ Ze calculeren hem nu in op €330,- al gaan ze nog contact opnemen met Panasonic voor coulance. Dat zou dan all-in zijn, dus:
  • Voorrijkosten
  • Twee uur arbeid
  • Plaatsen van nieuwe fans
  • Plaatsen van de foam-fix (zou eigenlijk niet kunnen op een VT50 aangezien de fix alleen voor de VT60 is?)
  • Afstellen VSUS met de potmeters aan de achterzijde (met VSUS op HIGH heb ik geen last meer van blobs, maar ik krijg de setting niet vast)
Enige wat me nog rest is "even" het serienummer van de Panasonic naar CE Repair sturen. Serienummer staat helaas precies in het midden achterop het toestel. Op zolder even de voet zoeken en iemand charteren om het toestel van de muur te tillen. Jammer dat het serienummer niet op de doos staat of te achterhalen is via het menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gyrrack
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-06 15:55
FeaR schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:55:
[...]
-knip-
Jammer dat het serienummer niet op de doos staat of te achterhalen is via het menu.
Het serienummer staat als het goed is gewoon op de doos bij de streepjescode etc, al is deze niet zoals gebruikelijk gemarkeerd met S/N.
Ik heb net even gekeken op de doos van mijn GT60: de tweede streepjescode en tekstregel bij mij staan voor het serienummer. In mijn geval FE-......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Thanks. Net gekeken en ik heb wel een %FZ-2.... bij de tweede streepjescode. Die eens doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:02
Hm... Onlangs viel me op dat er bij sommige kleuren een paar vage "lijnen" zichtbaar waren. Het ziet er naar uit dat mijn P50GT50 na 3 jaar toch al last heeft van inbranden. Iets wat ik niet had verwacht, aangezien ik geen tv kijk (met irritante logo's) en de tv niet onnodig aan laat staan op stilstaande beelden. Is het wel inbranden? of kan het ook wat anders zijn. Het plaatje wat hieronder op de tv wordt vertoond, staat op een ingeplugde usb. Dit om evt artefacten door HMDI-kabel of wat anders uit te sluiten.
Ik heb het contrast van de foto's wat aangepast om het duidelijker zichtbaar te maken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IwSvac8.jpg
Deze "lijnen" zitten ter hoogte van de ondertiteling welke, zonder hier bewust van te zijn, op een vaste positie werden weergegeven

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qiYDXr3.jpg
1x raden van welk merk mijn receiver is... Vreemde is dat dit logo enkel de eerste 5 seconden en de laatste 5 seconden wordt vertoond, omdat ik snel overschakel naar de mediaspeler waarna het logo verdwijnt. Bijzonder dat er na zo'n korte tijd al inbranding kan ontstaan

Is het normaal dat lichte delen van het beeld (logo en ondertiteling zijn beiden wit), een donkere "schaduw" veroorzaken bij inbranden? Of is het dan toch wat anders?

[ Voor 6% gewijzigd door LA-384 op 09-01-2016 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
LA-384 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 12:53:

Is het normaal dat lichte delen van het beeld (logo en ondertiteling zijn beiden wit), een donkere "schaduw" veroorzaken bij inbranden? Of is het dan toch wat anders?
Dat is het fenomeen inbranden idd.. maar kan ook retentie zijn. Als je recentelijk dat logo hebt gespeeld zijn die cellen tijdelijk iets minder fel. Als het permanent is, is het een burn in. Als je het alleen op zulke slides ziet is er echt niks aan de hand. Heb het zelf ook maar met tv en films kijken zie ik niets. Teletext zat ik ook veel inbrandertjes van, maar kijk amper teletext. Gek eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Als je het niet merkt op normale kijkafstand en content ga jezelf niet gek maken. Als de garantie is verlopen moet je ook niet met je neus op de tv gaan zitten kijken naar vaste kleuren en het contrast aanpassen :P
Je kunt de witte balk een paar uur laten draaien als je daar zin in hebt :)

Het Denon logo komt mij ook bekend voor (viera logo) maar dat trekt altijd weg na enkele minuten omdat het image retention is. Een wit logo laat inderdaad zwarte vlekken achter.

Ik kom sowieso strepen tegen in het beeld als de achtergrond bijv. een luxaflex is. Dat waren eerst grote zorgen maar nu charmante eigenschappen van plasma :+

Ik heb gewoon alle negatieve eigenschappen geaccepteerd en geniet van films. Ik droom wel verder over oled om in de toekomst daar weer over te kunnen klagen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrrack
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-06 15:55
LA-384 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 12:53:

1x raden van welk merk mijn receiver is... Vreemde is dat dit logo enkel de eerste 5 seconden en de laatste 5 seconden wordt vertoond, omdat ik snel overschakel naar de mediaspeler waarna het logo verdwijnt. Bijzonder dat er na zo'n korte tijd al inbranding kan ontstaan
Mocht je willen voorkomen dat het inbranden/image retention Denon logo erger wordt zou je kunnen proberen of het on screen display van de receiver uit te schakelen is? Ik weet niet of daarmee het logo ook niet getoond wordt of alleen de volumebalk afwezig zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Het is ook niet dat ik me er echt zorgen om maak, maar ik vind het wel frappant dat het zo snel gebeurd. Een week geleden las ik nog ergens dat inbranden bij moderne plasma's niet meer zou gebeuren en dat je eigenlijk dagen aan een stuk hetzelfde beeld zou moeten laten staan. Dat lijkt dus ook wat overtrokken.

Als je het eenmaal ziet, zie je het elke keer, maar waarschijnlijk valt het na een tijdje niet meer op. Ik heb in elk geval de ondertitel positie aangepast zodat deze eigenlijk onderaan het beeld van de film of serie komt. Aangezien deze allemaal een andere aspect ratio hebben zit er dus wat meer variatie in.

Dat Denon logo zal ik eens kijken of ik dat weg krijg via opties van de receiver. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Laatst online: 14:02
Je leest wel meer ongegronde meningen veel is wishful thinking van liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb een 42" ST60 en sinds kort een netflix account.

Als ik de hoogste kwaliteit of automatisch instel op netflix (3 t/m 7GB per uur) dan gaat het beeld stotteren en geluid loopt niet in sync.

Zowel bedraad als wifi. Mijn internet snelheid is 40Mbit ziggo en dat haal ik ook. Ik zou dus grofweg 18GB per uur kunnen downloaden.

Op dat moment gebruik ik niet iets anders dat snelheid wegneemt.
Ik heb diverse series en films geprobeerd.

Is het een beperking van de TV?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pinin schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:02:
Ik heb een 42" ST60 en sinds kort een netflix account.

Als ik de hoogste kwaliteit of automatisch instel op netflix (3 t/m 7GB per uur) dan gaat het beeld stotteren en geluid loopt niet in sync.

Zowel bedraad als wifi. Mijn internet snelheid is 40Mbit ziggo en dat haal ik ook. Ik zou dus grofweg 18GB per uur kunnen downloaden.

Op dat moment gebruik ik niet iets anders dat snelheid wegneemt.
Ik heb diverse series en films geprobeerd.

Is het een beperking van de TV?
Mogelijk is het niet de beperking van de TV. Zit je in oud Ziggo of oud UPC gebied?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ja, ik zit in oud Ziggo gebied, dus niet UPC (Haarlemmermeer) maar wat zegt dit dan?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pinin schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:25:
[...]
Ja, ik zit in oud Ziggo gebied, dus niet UPC (Haarlemmermeer) maar wat zegt dit dan?
Dat is in ieder geval gunstiger voor je. Hierbij een totaalplaatje m.b.t. Netflix zelf. Het komt er in grote lijnen op neer dat de providers diensten zoals Netflix e.d. knijpen, je mag er niet zomaar vanuit gaan dat jouw 40Mbit ook volledig voor streaming diensten beschikbaar is.

Maar dit hoort eigenlijk in een ander topic thuis want ik verwacht niet dat het probleem iets met je Panasonic te maken zal hebben. Maar mogelijk vergis ik me?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Netflix is rommel, maar dat heb ik al gezegd.
Alleen al die 50hz shit irriteert mij mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:18
LA-384 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 13:57:
Het is ook niet dat ik me er echt zorgen om maak, maar ik vind het wel frappant dat het zo snel gebeurd. Een week geleden las ik nog ergens dat inbranden bij moderne plasma's niet meer zou gebeuren en dat je eigenlijk dagen aan een stuk hetzelfde beeld zou moeten laten staan. Dat lijkt dus ook wat overtrokken.

Als je het eenmaal ziet, zie je het elke keer, maar waarschijnlijk valt het na een tijdje niet meer op. Ik heb in elk geval de ondertitel positie aangepast zodat deze eigenlijk onderaan het beeld van de film of serie komt. Aangezien deze allemaal een andere aspect ratio hebben zit er dus wat meer variatie in.

Dat Denon logo zal ik eens kijken of ik dat weg krijg via opties van de receiver. Bedankt voor de tip!
Het is geen inbranden maar retentie. Zelfde geldt voor je ondertitels. Laat de TV maar eens een paar uur branden met gewoon TV-beeld zonder logo's en ondertitels, dan zul je zien dat het weer weg trekt. Ik heb soms het Viera logo nog minutenlang zichtbaar op een grijze ondergrond, ook al is dat maar een paar seconden in beeld bij het inschakelen. Het trekt weg bij veranderingen in het beeld, dus niet als je de hele avond het scherm op grijs laat staan. Eventueel kun je de schuifbalk gebruiken maar ik heb de ervaring dat het meestal vanzelf wel weer weg trekt. En bij gewoon TV kijken valt het verder niet op, alleen als je een effen scherm laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
PhilipsFan schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:17:
[...]

Het is geen inbranden maar retentie. Zelfde geldt voor je ondertitels. Laat de TV maar eens een paar uur branden met gewoon TV-beeld zonder logo's en ondertitels, dan zul je zien dat het weer weg trekt. Ik heb soms het Viera logo nog minutenlang zichtbaar op een grijze ondergrond, ook al is dat maar een paar seconden in beeld bij het inschakelen. Het trekt weg bij veranderingen in het beeld, dus niet als je de hele avond het scherm op grijs laat staan. Eventueel kun je de schuifbalk gebruiken maar ik heb de ervaring dat het meestal vanzelf wel weer weg trekt. En bij gewoon TV kijken valt het verder niet op, alleen als je een effen scherm laat zien.
Hm dat kan ik wel eens proberen. Het is wel zo dat ik nauwelijks tv kijk en als ik tv kijk is het een veelal amerikaanse serie of film via de mediaspeler. Retentie kan dus verschillende dagen behouden blijven als de tv uit staat?
Pagina: 1 ... 61 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.