Ik heb nog een vraag over de DVB-C en de menu / instellingen op mijn Panasonic TX-P50VT60E,
Afgelopen week heb ik een smit 1.3 CI geïnstalleerd in slot 1 van de TV. De TV vervolgens factory reset en DVB-C ingesteld met Ziggo als provider. Na installatie werkt dit helemaal naar behoren.
Het enige wat me opvalt is dat de menu instellingen op HDMI ingangen telkens na een seconde of 10 wordt verlaten, zodat ik niet op mijn gemak b.v. wat beeldinstellingen kan wijzigen.
Ik heb nog het e.a opgezocht wat dit zou kunnen zijn en wat er aan te doen is.
Volgens een reviewer op tweakers (
productreview: Panasonic Viera TX-P50VT60E Zwart review door Luuk van den Elshout) zou dit probleem op te lossen zijn met een bepaalde volgorde van installeren.
Dit heb ik geprobeerd, helaas werkt dit echter niet. Ook een geleende Quantis 1.3 CI module levert nog steeds dezelfde problemen. Met een android "TV remote2" zou het menu probleem kunnen worden omzeild, dit heb ik ook geprobeerd maar levert hetzelfde op. Het enige wat helpt is de CI module verwijderen, dan werkt alles weer naar behoren. Weet iemand of dit op te lossen is met een bepaalde instelling of is dit een bekend probleem wat niet te verhelpen is?
Overigens is het geen ramp als ik eerst alles correct instel en daarna de CI module terugplaats, het zou alleen wat handiger werken als ik zo nu en dan bij een instelling zonder omslachtige handelingen iets even kan aanpassen
Update: Nog wat geprobeerd, on demand uitgezet v.w.b de quantis module, nu werkt het wel.
Post kan worden ignored
[
Voor 3% gewijzigd door
Endy op 17-10-2015 14:24
]
Panasonic TX-P50VT60E, Yamaha RX-A1040, Dali Piano series ,Sunfire SDS-12 sub, Game HTPC met Dual DVB-C tuner