Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je zegt het goed "zijn reactie". Ik reageer op jullie onvriendelijke reacties op mijn initiële post.

On-topic: die calibratie settings zijn door known guys in het vak op die sites gezet. Ik neem aan dat ze dat niet doen om je tv-beeld te verslechteren 👍🏼. Ik ervaar het als positief en die ervaring wilde ik graag delen met de lezers van dit topic. Wellicht heeft iemand er profijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak2k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-06 22:44
Ferra schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:54:
Je zegt het goed "zijn reactie". Ik reageer op jullie onvriendelijke reacties op mijn initiële post.

On-topic: die calibratie settings zijn door known guys in het vak op die sites gezet. Ik neem aan dat ze dat niet doen om je tv-beeld te verslechteren 👍🏼. Ik ervaar het als positief en die ervaring wilde ik graag delen met de lezers van dit topic. Wellicht heeft iemand er profijt van.
Ze hebben gelijk dat in 95-100% van de gevallen het geen verbetering bied qua accuraatheid. Maar ach, als je het als beter ervaart prima toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ignorance is bliss inderdaad 😊

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Beste mensen. Ja, er zijn instellingen te vinden op het net. En ja, deze zou je over kunnen nemen. Maar inderdaad nee, dat is zeker niet het beste idee. En nee, dat is niet te vergelijken met een kalibratie. Maar als deze of gene daar tevreden mee is, so be it.

Laten we nu vooral stoppen met wederzijde onaardigheden en modder gooien; laten we het on-topic houden en ouwehoeren over die prachtige plasma-schermen.

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-06 07:20

Dr C

met C en CK

beste mensen, ik heb jullie advies nodig. Ik heb op dit moment een oudere plasma van panasonic en overweeg om een hands GT60 (50") te kopen. Dit zijn dus de laatste plasma's die gemaakt zijn door panasonic en stammen volgens mij uit eind 2013. Ik was benieuwd naar jullie mening of deze TV nog steeds de TV's anno 2015 (oftewel de LCD"s) verpletterd qua beeldkwaliteit of dat het eigenlijk weinig uitmaakt inmiddels? Ik heb het liefste een nieuwe TV, maar ik ben altijd groot fan geweest van plasma. Helaas is het nu niet meer mogelijk om een GT60 en een nieuwe LCD eventjes naast elkaar te zien (in de winkel bijvoorbeeld). graag jullie mening :)

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Dr C schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:15:
beste mensen, ik heb jullie advies nodig. Ik heb op dit moment een oudere plasma van panasonic en overweeg om een hands GT60 (50") te kopen. Dit zijn dus de laatste plasma's die gemaakt zijn door panasonic en stammen volgens mij uit eind 2013. Ik was benieuwd naar jullie mening of deze TV nog steeds de TV's anno 2015 (oftewel de LCD"s) verpletterd qua beeldkwaliteit of dat het eigenlijk weinig uitmaakt inmiddels? Ik heb het liefste een nieuwe TV, maar ik ben altijd groot fan geweest van plasma. Helaas is het nu niet meer mogelijk om een GT60 en een nieuwe LCD eventjes naast elkaar te zien (in de winkel bijvoorbeeld). graag jullie mening :)
Als je niets om 4k geeft, zeg ik doen. Contrast is nog steeds behoorlijk beter, en de bewegingsresolutie ook.

Ik heb een vt60 en wil hem voor geen goud missen.

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:33:
Als je niets om 4k geeft, zeg ik doen. Contrast is nog steeds behoorlijk beter, en de bewegingsresolutie ook.

Ik heb een vt60 en wil hem voor geen goud missen.
Kan dit alleen maar beamen!

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
De gt60 pakken als de prijs goed is, of 1900 euro uitgeven aan een oled.

We zitten nu toch in een overgangsfase van allerlei technieken. LCD kan nog niet aan Panasonic plasma tippen. 4K is nutteloos want er is geen standaard en content. Oled is nog prijzig en heeft nog wat dingetjes. We wachten op 4k blu-ray, hdr en wide color gamut.

LG kan begin volgend jaar weleens gaan verrassen met een betaalbare 1080p oled als ik de hintjes mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick-007
  • Laatst online: 10-12-2020
Dr C schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:15:
Ik zeg:"Doen!" Ik wilde zelf ook wat nieuws en op basis van de lovende recencies de Panasonic 55cx700 gekocht, kon er maar niet aan wennen, natuurlijk het smart gedeelte levert een hoop gemak op, maar ik bleef het gevoel houden, ook na 3 weken, dat ik in een lamp zat te kijken. Toen kon ik hem ruilen tegen een 50gt60 en geen moment spijt gehad, het beeld is zoveel natuurlijker, rustiger in mijn beleving om nog maar niet te spreken over de kijkhoek die veel groter is. Ik hoop echt dat deze het een jaar of 5 volhoudt en dat oled dan betaalbaar is zodat ik plasma niet meer mis.

Okidoki: Alles komt goed,ooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-06 07:20

Dr C

met C en CK

Dick-007 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:14:
[...]

Ik zeg:"Doen!" Ik wilde zelf ook wat nieuws en op basis van de lovende recencies de Panasonic 55cx700 gekocht, kon er maar niet aan wennen, natuurlijk het smart gedeelte levert een hoop gemak op, maar ik bleef het gevoel houden, ook na 3 weken, dat ik in een lamp zat te kijken. Toen kon ik hem ruilen tegen een 50gt60 en geen moment spijt gehad, het beeld is zoveel natuurlijker, rustiger in mijn beleving om nog maar niet te spreken over de kijkhoek die veel groter is. Ik hoop echt dat deze het een jaar of 5 volhoudt en dat oled dan betaalbaar is zodat ik plasma niet meer mis.
Ik hoor hier allemaal reacties die mijn vermoeden al bevestigen. Dus ik geloof dat ik toch maar voor de GT60 ga. dank jullie wel!

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Dr C schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:30:
[...]

Ik hoor hier allemaal reacties die mijn vermoeden al bevestigen. Dus ik geloof dat ik toch maar voor de GT60 ga. dank jullie wel!
Prima keuze! Als je plasma gewend bent en nog een fatsoenlijk model kunt vinden dan zeer zeker doen d:)b

Kan zelf ook absoluut niet wennen aan LCD, dus blijft mijn VT voorlopig nog wel even aan de muur hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ik had net iets heel raars met mn p55st60. Op mn arc hdmi poort zit mn onkyo aangesloten. Vervolgens zit op mn onkyo een rpi2 aangesloten. Deze staat altijd aan. Ik zette de tv aan en switchede naar hdmi2. Vervolgens valt de tv uit en begint het rode ledje te knipperen (heb helaas niet geteld, ik gok op 4 met steeds tussenpauzes). Ik heb de tv toen uitgezet en weer aan gezet. Vervolgens deed hij het weer.

Wat voor "foutmelding" is dit en wat kan ik er tegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-06 23:45
Ferra schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 22:27:
Ik had net iets heel raars met mn p55st60. Op mn arc hdmi poort zit mn onkyo aangesloten. Vervolgens zit op mn onkyo een rpi2 aangesloten. Deze staat altijd aan. Ik zette de tv aan en switchede naar hdmi2. Vervolgens valt de tv uit en begint het rode ledje te knipperen (heb helaas niet geteld, ik gok op 4 met steeds tussenpauzes). Ik heb de tv toen uitgezet en weer aan gezet. Vervolgens deed hij het weer.

Wat voor "foutmelding" is dit en wat kan ik er tegen doen?
staat beantwoord in deze thread, gebruik de zoek optie eens zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
peschinl schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:50:
[...]

staat beantwoord in deze thread, gebruik de zoek optie eens zou ik zeggen.
Dan mag jij me de zoekterm geven, want ik kan het niet vinden 😐

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het verbaast me hoe stabiel de vt60 toch wel is. Ik heb nu 3500 uur op de teller staan en ik gok dat de laatste kalibratie rond de 1200 was. Ik begon wel wat afwijkingen te zien, dus gisteren even de meter eraan gehangen. dE waren nu rond de 4 (veel te veel rood nu). Maar het was simpel te corrigeren.

Toch wel weer een groot verschil met kijken, nog steeds blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endy
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:53
Sinds vorige week zaterdag ben ik de gelukkige eigenaar van een gloednieuwe Panasonic TX-P50VT60E, een mooie vervanger voor mijn oude TX-P42VT20E :)

Na een week gebruik kan ik alleen maar zeggen dat het beeld echt prachtig / beter is als ik dit vergelijk met mijn oude plasma. Het enige minpuntje is de bekende fan buzz, met name rechtsachter.

Ik ben op zoek gegaan naar oplossingen en de zgn foam fix kan helpen. Mijn vraag is of dit bij Tweakers die dit destijds hebben laten plaatsen dit toen en na een X periode later nog helpt?

Een andere 'oplossing' die ik had gevonden was het plaatsen van een zgn magneet fan filter.
Hierover lees ik van diverse gebruikers op het www dat dit enigszins helpt en de werking van de fan niet verstoort v.w.b warmte afvoer.

Is deze oplossing bij Tweakers ook bekend, indien dit zo is wat zijn de ervaringen hier mee?

Panasonic TX-P50VT60E, Yamaha RX-A1040, Dali Piano series ,Sunfire SDS-12 sub, Game HTPC met Dual DVB-C tuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Yep, de foamfix ook laten doen en tot op heden erg tevreden met het resultaat. Totaal geen last meer van gehad, dus ik kan het je aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Endy schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 20:23:
Sinds vorige week zaterdag ben ik de gelukkige eigenaar van een gloednieuwe Panasonic TX-P50VT60E, een mooie vervanger voor mijn oude TX-P42VT20E :)
Ik vraag me nog wel af, waar jij een gloednieuwe vt60 vandaan hebt weten te toveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endy
@sanduTje
Bedankt voor de info, dan ga ik de Foamfix ook toepassen :)

@Adlermann:
Ik heb een vergeten TV uit een magazijn van een winkel kunnen bemachtigen. De medewerker die de TV in de winkelruimte wilde plaatsen als demo kwam er achter dat dit een 'oud' model was en daar dus niet meer thuishoorde. De TV had bij aankoop slechts 3 uren op de teller, en had dus maar heel kort in de winkel aan gestaan :)

[ Voor 6% gewijzigd door Endy op 31-08-2015 17:47 ]

Panasonic TX-P50VT60E, Yamaha RX-A1040, Dali Piano series ,Sunfire SDS-12 sub, Game HTPC met Dual DVB-C tuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Met de Panasonic Oled op komst, de zeer goede Sony's met HDR begint het upgradevirus wel te kriebelen. Misschien toch naar een 75 inch tv toe.

Heeft iemand de Sony 9 serie vergeleken met de laatste Pana plasma's?

Ik heb al gevraagd wat mijn 65STW60 ISF gekalibreerd en met nog ruim 1 jaar garantie als inruil waard is, maar dat vond ik erg weinig. Wat zou mijn Pana nog waard zijn als ik deze verkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Marcel9970 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:03:
Met de Panasonic Oled op komst, de zeer goede Sony's met HDR begint het upgradevirus wel te kriebelen. Misschien toch naar een 75 inch tv toe.

Heeft iemand de Sony 9 serie vergeleken met de laatste Pana plasma's?

Ik heb al gevraagd wat mijn 65STW60 ISF gekalibreerd en met nog ruim 1 jaar garantie als inruil waard is, maar dat vond ik erg weinig. Wat zou mijn Pana nog waard zijn als ik deze verkoop?
Een Oled van Pana met een krom scherm? Never! Ik wacht nog wel een jaar of vijf tot ze zijn uitontwikkeld, gewoon plat zijn en een normale prijs hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

445033 schreef op zondag 06 september 2015 @ 13:56:
[...]

Een Oled van Pana met een krom scherm? Never! Ik wacht nog wel een jaar of vijf tot ze zijn uitontwikkeld, gewoon plat zijn en een normale prijs hebben.
idd, die kromme schermen is nog een belachelijkere gimmick dan heel dat 3D gedoe.
Dat daar klanten in trappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443157

Is toch mooi, hoef je ook niet meer naar de lachspiegels in de efteling ! :)
En je vrouw ziet zichzelf weer slank in de winkel....verkocht ! :)

Nee ff serieus het is echt geen gezicht zo'n krom scherm aan de muur, dus wachten
op normaal 80 inch 4k oled , maar wel met 3D want dat is bij sommige films wel
gaaf ( The Hobbit trilogie bv ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
De Oled Pana wordt het niet, die blijkt rond de €10.000,- te gaan kosten.
Dat is mij te gek voor een 65-er.

Misschien ga ik ook eens kijken naar de nieuwe LG Oleds.
Maar LG heeft vaak brakke beeldverwerking en vorig jaar had de LG nog veel te veel beeldfouten.

Ik heb liever een vlak scherm maar een curved is voor mij geen no go.
Iemand de topmodellen Sony's al vergeleken met de Pana plasma's?
Wat zou mijn 65ST60 ISF gekalibreerd en met nog ruim 1 jaar garantie nog waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Marcel9970 schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:04:

Ik heb liever een vlak scherm maar een curved is voor mij geen no go.
Allereerst ziet er in je kamer niet uit (persoonlijk natuurlijk) maar kijk maar eens naar zo'n ding als je er niet precies recht voor zit. Handig als je met meerdere personen zit te kijken. Verder worden beelden niet opgenomen om op kromme schermen te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
Kameraad van mij heeft een 65 inch curved en dat staat prima in zijn woonkamer en kijken gaat ook prima.
Ik heb zelf liever vlak, maar jij bent wel erg negatief over curved.

Ik zie dat LG dit jaar nog met nieuwe series vlakke Oleds met HDR komt, dat ga ik even afwachten.
Hoor prijzen van rond de €5500 voor een 65-er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-06 13:47
Gloeiendegloeiende, mijn prachtige TX-P65VT60 gaat niet meer aan. Stekker erin, je hoort een paar relais klikken (1x meer als anders) en het rode ledje knippert 3x. Wat kan hier aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PhilipsFan schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:28:
Gloeiendegloeiende, mijn prachtige TX-P65VT60 gaat niet meer aan. Stekker erin, je hoort een paar relais klikken (1x meer als anders) en het rode ledje knippert 3x. Wat kan hier aan de hand zijn?
Euh dat had ik op mijn g10 ook een keer. Dat is homecare bellen. Bij mij was toen het a/s board stuk (exacte weet ik niet meer).

Kun je verder zelf niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Adlermann schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:52:
[...]

Euh dat had ik op mijn g10 ook een keer. Dat is homecare bellen. Bij mij was toen het a/s board stuk (exacte weet ik niet meer).

Kun je verder zelf niets aan doen.
Pff, mooie boel is dat. Toestel is nog geen 2 jaar oud, met een beetje mazzel dus nog garantie. Hoe zijn de ervaringen? De Panasonic website verwijst me naar cerepair, is dat een geschikte toko of zit ik nu gewoon een paar weken zonder tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PhilipsFan schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:57:
[...]

Pff, mooie boel is dat. Toestel is nog geen 2 jaar oud, met een beetje mazzel dus nog garantie. Hoe zijn de ervaringen? De Panasonic website verwijst me naar cerepair, is dat een geschikte toko of zit ik nu gewoon een paar weken zonder tv?
Tja, toestellen kunnen gewoon stuk gaan.

Ja, daar zit nog wel homerepair op. Meestal doen ze het thuis binnen een week. Maar je kunt pech hebben dat ze niet meer genoeg onderdelen voor de vt60 hebben. Kan ik verder ook niets over zeggen.

Morgen moet je maar gewoon meteen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Marcel9970 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:29:
Kameraad van mij heeft een 65 inch curved en dat staat prima in zijn woonkamer en kijken gaat ook prima.
Ik heb zelf liever vlak, maar jij bent wel erg negatief over curved.
Niet negatief, objectief. ;) Maar je gaat je gang maar. Jij gaat er naar kijken, ik niet. Ik hou gewoon nog zeker vijf jaar mijn plasma en kijk wel verder als toestellen hetzelfde bieden tegen een normale prijs. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Naja..Objectief? Eerder arbitraire. Heb hier na de GT60 een 55 inch LG Oled staan..ja curved, en dat gezeur over: Curved komt er bij mij niet in, is zwaar overtrokken.

Het mag geen aanleiding zijn om een 'perfecte' tv niet te kopen en met je oude gedateerde rotzooi te blijven zitten.. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
445033 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:56:
[...]

Niet negatief, objectief. ;) Maar je gaat je gang maar. Jij gaat er naar kijken, ik niet. Ik hou gewoon nog zeker vijf jaar mijn plasma en kijk wel verder als toestellen hetzelfde bieden tegen een normale prijs. :Y
Ik heb je toestemming niet nodig?
Dat is fijn om te horen :-).

Ik ga geen curved kopen, €10.000 voor een 65 Pana Oled is mij te gek.
Als ie rond de 6 was geweest, had ik een curved gekocht. Als ik keuze heb, dan heb ik een voorkeur voor vlak en zal daarvoor kiezen.
Ik vraag mij gezien je reacties wel af of jij wel eens een 65 inch curved tv in een woonkamer hebt gezien en bekeken.

Ik wacht op de nieuwe vlakke Oleds van LG en kijk dan of ik die koop of wacht op nieuwe Oled Pana's.
Oled beeld spreekt mij toch meer aan dan topmodellen Led en nog een tijdje naar de 65ST60 is ook geen straf.

[ Voor 22% gewijzigd door Marcel9970 op 09-09-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Ik dacht dat dit forum was voor diegene die willen genieten van een plasma maar het verandert nu in een forum voor diegene die kromme schermen Oled promoten. En ja ik heb ernaar gekeken en vind het helemaal niks. Zeker in mijn situatie niet want er staat 1 bank recht voor de tv (dan vind ik het al niks) maar ook 1 bank en 1 stoel links en rechts van de tv en dan is zo'n krom ding helemaal niks want dan mis je gewoon een stuk beeld en vertekent het beeld. En nogmaals: beeldmateriaal wordt niet opgenomen zodat het optimaal op een krom scherm is te zien.

Happy viewing verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

210667 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:53:
Naja..Objectief? Eerder arbitraire. Heb hier na de GT60 een 55 inch LG Oled staan..ja curved, en dat gezeur over: Curved komt er bij mij niet in, is zwaar overtrokken.

Het mag geen aanleiding zijn om een 'perfecte' tv niet te kopen en met je oude gedateerde rotzooi te blijven zitten.. :9~
Lol, just lol.
445033 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:53:
Ik dacht dat dit forum was voor diegene die willen genieten van een plasma maar het verandert nu in een forum voor diegene die kromme schermen Oled promoten. En ja ik heb ernaar gekeken en vind het helemaal niks. Zeker in mijn situatie niet want er staat 1 bank recht voor de tv (dan vind ik het al niks) maar ook 1 bank en 1 stoel links en rechts van de tv en dan is zo'n krom ding helemaal niks want dan mis je gewoon een stuk beeld en vertekent het beeld. En nogmaals: beeldmateriaal wordt niet opgenomen zodat het optimaal op een krom scherm is te zien.

Happy viewing verder!
+1

[ Voor 44% gewijzigd door daffie82 op 09-09-2015 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
445033 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:53:

Happy viewing verder!
Thx, u2

Lees even wie als eerste op kromme schermen reageert en er maar over doorzeurt.
Ik vind je maar een onfatsoenlijk doordrammerig jochie die meent verstand van zaken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:28
Marcel9970 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:27:
[...]
Lees even wie als eerste op kromme schermen reageert en er maar over doorzeurt.
Er zijn, gelukkig, want :'), geen kromme Panasonic plasma schermen. Dus allemaal offtopic geleuter hier.
Ik vind je maar een onfatsoenlijk doordrammerig jochie die meent verstand van zaken te hebben.
Dat oled gedoe kan in een eigen topic. Thx.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Marcel9970 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:27:
[...]

Tnkx! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Offtopic: Valt me toch op dat veel "gotters" hier toch niet echt behulpzaam zijn en alleen maar lopen af te geven. Denk dat de mods hier toch eens wat vaker sommige personen mogen aanspreken op hun betweterige gedrag en gekloot op dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ferra schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 16:56:
Offtopic: Valt me toch op dat veel "gotters" hier toch niet echt behulpzaam zijn en alleen maar lopen af te geven. Denk dat de mods hier toch eens wat vaker sommige personen mogen aanspreken op hun betweterige gedrag en gekloot op dit topic.
Dit topic idd.
Dus aub geen zever over kromme schermen en OLED. Want dat is OFF topic 😉

• Ferra
  • Niet online
daffie82 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 20:11:
[...]

Dit topic idd.
Dus aub geen zever over kromme schermen en OLED. Want dat is OFF topic 😉
Offtopic: Dit bedoel ik. Als iemand een vergelijk wilt maken tussen oled/curved of een pana plasma zeiken jullie hem meteen af. Onnodig. Het is de toon die de muziek maakt. Let er eens op zou ik zeggen.

210667

Ontopic.. 8)

Het is toch niet zo vreemd dat men als plasma adept ook over oled gaat praten is een Panasonic Plasma topic.

Plasma is over en uit. De techniek is uitgemolken en wordt niet verder meer ontwikkeld/geproduceerd

De plasma liefhebber, en vooral de Panasonic liefhebber, moeten wel uitkijken naar een alternatief voor hun verouderde schermen.. >:)

Het is juist winst dat een plasmaliefhebber die een oled heeft aangeschaft hier zijn verhaal kwijt kan om degenen die over moeten stappen van plasma naar oled de goede richting op te duwen.. ;)

Verder is zo n off/on-topic gedoe wel lekker voor het topic. Er valt weinig meer te zeggen over plasma. Zou deze discussie/informatie niet meer gevoerd worden hier, dan zou binnen no time dit topic afzinken naar de onderste gewelven in Televisies&Beamers.

Brad Pitt opperde om een apart Oled topic te beginnen. Voorlopig is dat niet nodig. Kennelijk zijn er onder de Tweakers nog geen, nog niet genoeg, die een Oled hebben. Of er niets over te vertellen hebben. Plus dat ik inschat dat de gemiddelde Tweaker geen geld heeft om zo n Oled aan te schaffen..De armoezaaiers.. >:)

En nogmaals, men moet juist blij zijn dat men hier in dit topic spreekt over oled in vergelijking met plasma.
De curved of non curved is een non discussie want dat gaat over smaak en is subjectief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zinvolle discussie over OLED vs plasma techniek en beeldkwaliteit lijkt me prima. Is ook al eerder gebeurd en toen viel er geen onvertogen woord.

Maar om nu een hele discussie over curved vs niet curved op te starten is weer het andere uiterste, want onze plasma schermen zijn vlak. Ook is het natuurlijk vragen om problemen om in het plasma topic herhaald zeurderig aan te blijven halen hoe verouderd plasma wel niet is. Dat gebeurt hetzelfde als wanneer iemand herhaald zeurderig in het Panasonic plasma topic blijft melden dat Samsung plasma's toch echt niet inbranden. Zoek zelf maar even op in de topic historie.

Veel topicbewoners van hier zijn tevreden plasma gebruikers die gewoon wachten tot hun huidige plasma tv op is / OLED of iets anders (nog) beter wordt / OLED of iets anders (nog) betaalbaarder wordt. Die hoeven er in dit topic echt niet voor de zoveelste keer door een LED / OLED bezitter op gewezen te worden wat er mankeert aan een plasma scherm. Wil je daar wel over discussiëren of goede sier maken met je OLED tv dan start je daarvoor een nieuw topic op.

Maar da's eigenlijk allemaal heel logisch, dus hoef ik niet eens uit te leggen. Toch?

.

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

210667 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 10:30:
Ontopic.. 8)

De plasma liefhebber, en vooral de Panasonic liefhebber, moeten wel uitkijken naar een alternatief voor hun verouderde schermen.. >:)
Het is niet omdat jij iets oud vindt na 2 jaar dat de rest dat ook moet vinden.
Of gooi jij je vrouw ook buiten na 2 jaar omdat ze verouderd is en er alweer "jongere modellen" op de markt zijn?

Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn GT60, en ik hoef dus niets te vervangen omdat de consumptie maatschappij mij dat zegt te doen. Ik heb gelukkig een eigen mening en een eigen wil.

Het is uiteraard zeer goed dat OLED verder ontwikkeld wordt. Zit zeker toekomst in. Maar op dit moment niet op punt voor betaalbare en gangbare prijzen. Mijn 2 centen natuurlijk.

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Cap schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 12:36:

Veel topicbewoners van hier zijn tevreden plasma gebruikers die gewoon wachten tot hun huidige plasma tv op is / OLED of iets anders (nog) beter wordt / OLED of iets anders (nog) betaalbaarder wordt. Die hoeven er in dit topic echt niet voor de zoveelste keer door een LED / OLED bezitter op gewezen te worden wat er mankeert aan een plasma scherm. Wil je daar wel over discussiëren of goede sier maken met je OLED tv dan start je daarvoor een nieuw topic op.

Maar da's eigenlijk allemaal heel logisch, dus hoef ik niet eens uit te leggen. Toch?
Dit dus inderdaad. Helemaal eens en zo denk ik er ook over.
Maar blijkbaar is het voor sommige tweakers niet meer voldoende om wat te lopen opscheppen op facebook wat ze allemaal wel niet kunnen kopen voor toch oh zo veel geld...

445033

Ontopic.. 8)

De curved of non curved is een non discussie want dat gaat over smaak en is subjectief.
Dus verminderde kijkhoeken vanaf de zijkant en vervormd beeld is bij jouw een kwestie van smaak en subjectief? Vreemde visie van een Tweaker.... :?

Maar laat ik er maar over stoppen en zoals hierboven ook staat nog jaren genieten van mijn 3 plasma's hier in huis totdat het beeld dusdanig slecht is geworden, prijzen zijn gezakt en dan overstappen op Oled of wellicht weer een andere ontwikkeling.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:28
Tegen de tijd dat er een >=65 inch (vlakke!) OLED is voor de prijs van de toenmalige VT60 (€2800) vermaak ik mij er ook prima mee en hoef ik geen onzinnige waarom kijkt iemand nog naar die ouderwetse techniek posts te zien :O

Nickname does not reflect reality

210667

Best wel hilarisch de overspannen reacties.

Degene die de discussie over curved/noncurved is begonnen is daar nu het felste tegen gekant.
Nogmaals het is een kuldiscussie en heeft te maken met wat je mooi vindt of niet. En of het dan wat uitmaakt of je een Tweaker wel of niet bent dat is een lulverhaal.

Verder heb ik nergens gelezen dat er iemand Plasma afkraakte. Het enige wat ik heb opgemerkt is dat Plasma uitontwikkeld is en daar geen winst meer te halen is. Dus gewoon exit en over. Gewoon een vastaand feit. Leer er mee leven en laat het los die frustratie

Dan is er nog iemand die oreert/blaat dat men hier goede sier maakt over Oled. Ook zo n bullshit. Niemand heeft dat hier gedaan tot nu toe. Nogmaals het gaat er om dat vele Plasma schermen eens vervangen moeten gaan worden. Als beeldpuristen zou je weldegelijk blij moeten zijn dat er ex-plasma adepten zijn die een vergelijking tussen plasma en oled willen maken en wel middels empirisch onderzoek. Kan je alleen maar voordeel bij hebben bij een volgende keuze.

En als laatste de opmerking je vervangt je vrouw toch ook niet elke twee jaar in vergelijking met het vervangen van je TV. Nee natuurlijk niet. Swaffelen en penetreren met een beeldscherm heb ik nog nooit gedaan, maar waarom zou je je vrouw ook niet elke twee jaar vervangen? Mijn auto heb ik ook nooit langer dan twee jaar. Begrijp je de onzin van die vergelijking?

En dan degene hierboven. Waar staat er geschreven door wie dan ook dat: waarom kijken jullie nog naar die achterhaal de techniek. Kan ik ook nergens terugvinden.

Maar goed , lees vooral wat je wilt lezen in een post en lees, leg mij niet in de mond wat er niet staat.

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Je komt over als een pocherig verwend baasje. Daar komen de reacties dan ook vandaan. Niet van het feit dat wij gefrustreerd zouden zijn.
Raar hé dat er mensen zijn die gewoon meerdere jaren van hetzelfde kunnen genieten?
Leer jij hoop ik ook nog wel eens...

210667

Ik begrijp helemaal niets van je bijdrage. Wat en waar is het pocherig? Waar zeg ik dat mensen niet vele jaren van een toestel kunnen genieten. Je bijdrage is op de man spelen en je bijdrage is kinderachtig.

Ga in op de inhoud en toon je een kerel. Waar zeg ik dat je gefrustreerd ben?

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

210667 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 21:11:
Ik begrijp helemaal niets van je bijdrage. Wat en waar is het pocherig? Waar zeg ik dat mensen niet vele jaren van een toestel kunnen genieten.

Plasma is over en uit. De techniek is uitgemolken en wordt niet verder meer ontwikkeld/geproduceerd

210667 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 18:53:
Best wel hilarisch de overspannen reacties.

Het enige wat ik heb opgemerkt is dat Plasma uitontwikkeld is en daar geen winst meer te halen is. Dus gewoon exit en over. Gewoon een vastaand feit. Leer er mee leven en laat het los die frustratie
Ik heb hier verder niks aan toe te voegen... Je zegt het namelijk zelf.

[ Voor 21% gewijzigd door daffie82 op 12-09-2015 21:35 ]

Heppie, ga nou anderen geen vliegen af proberen te vangen: dat kan ik of een ander ook weer doen op basis van wat jij bericht, geen kunst maar het schiet niet op. Verder weet jij ook echt wel dat je met je taal/woordgebruik dingen aan het uitlokken bent, daar ben je slim genoeg voor: jij snapt ook dat de context waarin je de woorden hilarisch, bullshit, overspannen, acherhaald, verouderd, blaat etc gebruikt juist tot reactie leidt (nu niet weer gaan quoten welke van deze je niet gebruikt hebt a.u.b., het gaat om de strekking ;)). Dus als iedereen nou ff terug in zijn hok gaat en rustig doet en blij is met zijn plasma, oled, whatever dan kunnen we weer wat zinnigers gaan doen met zijn allen. Anders moet er weer een mod bij komen en dat is zó flauw....

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 12-09-2015 22:01 ]

Anoniem: 443157

Precies, en daarom even een vraag.
Sinds kort een horizon box en zodra ik deze op dolby digital (bij voorkeuren) zet is het geluid op de vt60 weg.
Zodra ik naar een zender switch met alleen stereo geluid (met dd aan in instellingen) doet ie het wel. Op zich geen probleem maar moet nu wel bij elke film met dd en met de versterker aan (optisch) dit weer aanpassen. Box zit rechtstreeks op de tv. Wat doe ik fout ? Tv kan toch gewoon dd als stereo weergeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Voor zover ik mij kan herinneren ligt dat aan de Horizon box. Bij de instellingen kan je wel aangeven dat je voorkeur DD is, maar als je veranderd van zender dat moet je weer opnieuw, elke keer weer aangeven, dat je Dolby Digital wil hebben. De setting per zender onthoudt de box niet.

Hier wordt bij benadering hetzelfde probleem gemeld

@Cap,

Het gaat inderdaad bij mij ook om de strekking van wat ik zeg en dan in de context. Maar ik laat mij geen woorden die ik niet heb geschreven aanmeten. Daar wordt ik namelijk behoorlijk pissig over.

Next

[ Voor 19% gewijzigd door 210667 op 13-09-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 11:39
vraagje over de viera st50 modellen of wellicht hebben de andere modellen (vt en gt 30/50/60) dezelfde werking wat betreft "auto stand-by".
Wanneer er geen activiteit is van mijn ab naar de tv gedurende 2 of 4 uur gaat deze niet automatisch op stand-by. De humax decoder schakelt wel naar 2 uur, geen activiteit/input van mijn afstandbediening, automatisch uit.
Mis ik een optie bij de pana tx-42st50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
PhilipsFan schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:57:
[...]

Probleem is opgelost. Gebeld met CE Repair, afspraak gemaakt, monteur kwam hier en had op basis van de klachtomschrijving een nieuw mainboard meegenomen. Nadat deze vervangen was deed de TV het weer. Prima service en aardige monteur, al met al 6 dagen zonder TV gezeten dus dat is goed te overzien.

Helaas is er nu iets met m'n versterker. Geen beeld op de HDMI1-uitgang (dus waar de TV aan hoort te zitten). HDMI2 is goed en ARC en CEC werken gek genoeg ook nog, maar geen beeld.

En tot overmaat van ramp is me de optische connector van de TV afgebroken toen ik het toestel een stukje draaide om de muurklem er weer op te schroeven. Je wordt er ook doodmoe van. Maar ff met secondenlijm proberen te fixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endy
Ik heb nog een vraag over de DVB-C en de menu / instellingen op mijn Panasonic TX-P50VT60E,
Afgelopen week heb ik een smit 1.3 CI geïnstalleerd in slot 1 van de TV. De TV vervolgens factory reset en DVB-C ingesteld met Ziggo als provider. Na installatie werkt dit helemaal naar behoren.

Het enige wat me opvalt is dat de menu instellingen op HDMI ingangen telkens na een seconde of 10 wordt verlaten, zodat ik niet op mijn gemak b.v. wat beeldinstellingen kan wijzigen.

Ik heb nog het e.a opgezocht wat dit zou kunnen zijn en wat er aan te doen is.
Volgens een reviewer op tweakers (productreview: Panasonic Viera TX-P50VT60E Zwart review door Luuk van den Elshout) zou dit probleem op te lossen zijn met een bepaalde volgorde van installeren.

Dit heb ik geprobeerd, helaas werkt dit echter niet. Ook een geleende Quantis 1.3 CI module levert nog steeds dezelfde problemen. Met een android "TV remote2" zou het menu probleem kunnen worden omzeild, dit heb ik ook geprobeerd maar levert hetzelfde op. Het enige wat helpt is de CI module verwijderen, dan werkt alles weer naar behoren. Weet iemand of dit op te lossen is met een bepaalde instelling of is dit een bekend probleem wat niet te verhelpen is?

Overigens is het geen ramp als ik eerst alles correct instel en daarna de CI module terugplaats, het zou alleen wat handiger werken als ik zo nu en dan bij een instelling zonder omslachtige handelingen iets even kan aanpassen :)

Update: Nog wat geprobeerd, on demand uitgezet v.w.b de quantis module, nu werkt het wel.
Post kan worden ignored :P

[ Voor 3% gewijzigd door Endy op 17-10-2015 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-06 19:10

B2

wa' seggie?

Ik heb mijn 42GT50 nu aan de muur hangen, maar ik moet hem door een verhuizing op de standaard gaan zetten.Volgens mij ben ik alleen twee essentiële onderdelen kwijt, volgens mij onderdeel TBL5ZA3254 en TXFBL5Z0100 . De plaat heb ik nog wel, maar het de bevestiging aan de tv niet meer.

Waar zou ik die tegen een redelijke prijs kunnen vinden?

[ Voor 7% gewijzigd door B2 op 01-11-2015 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben1303
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-05-2024
* knip *

Dit is niet de bedoeling. Als je iets wil verkopen, kun je een advertentie plaatsen in Vraag & Aanbod.

[ Voor 83% gewijzigd door S1NN3D op 06-11-2015 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-06 15:10

psy

Aan de GT60 bezitters.

Ik heb laatst weer eens een 3D film gekeken. Tot mijn afgrijzen zag ik nu veel "echo" in beeld, oftewel crosstalk. Het is lang geleden dat ik een 3D film heb gekeken en ik weet toch vrij zeker dat dit er eerst niet was. Het was vooral goed te zein bij contrastrijke overgangen. Door deze crosstalk was een film als Gravity eigenlijk niet meer mooi, zeker omdat er veel verloren ging van het detail.

Uiteindelijk heb ik de crosstalk vrijwel kunnen elimeren door bij de 3D settings de 3D Adjustment op +3 te zetten. Bij -3 is de crosstalk horrible, gewoon overal dubbel beeld, als je dan doorklikt naar +3 gaat hij stapsgewijs weg.

Meer mensen hier last van? Uiteindelijk ben ik blij dat ik bij +3 bijna niks meer ervan zie, maar is dit normaal? Toen ik de TV net had heb ik dit echt niet zo gezien, maar inmiddels zijn we wel een aantal software updates verder.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

psy schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:17:
Aan de GT60 bezitters.

Ik heb laatst weer eens een 3D film gekeken. Tot mijn afgrijzen zag ik nu veel "echo" in beeld, oftewel crosstalk. Het is lang geleden dat ik een 3D film heb gekeken en ik weet toch vrij zeker dat dit er eerst niet was. Het was vooral goed te zein bij contrastrijke overgangen. Door deze crosstalk was een film als Gravity eigenlijk niet meer mooi, zeker omdat er veel verloren ging van het detail.

Uiteindelijk heb ik de crosstalk vrijwel kunnen elimeren door bij de 3D settings de 3D Adjustment op +3 te zetten. Bij -3 is de crosstalk horrible, gewoon overal dubbel beeld, als je dan doorklikt naar +3 gaat hij stapsgewijs weg.

Meer mensen hier last van? Uiteindelijk ben ik blij dat ik bij +3 bijna niks meer ervan zie, maar is dit normaal? Toen ik de TV net had heb ik dit echt niet zo gezien, maar inmiddels zijn we wel een aantal software updates verder.
Wat jij zegt staat haaks op wat Adler een tijd terug zei :
Adlermann schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:08:
[...]

Wat bij ij helpt om de crosstalk te verminderen bij pop-out is de diepte iets anders n te stellen (dus iets negatiever, dus iets verder de tv in. tot -1 krijg ik nog gewoon goede pop-out te zien en dan zonder crosstalk.

Dit varieert ook weer per persoon hoe ideaal het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

daffie82 schreef op zondag 08 november 2015 @ 21:56:
[...]
Wat jij zegt staat haaks op wat Adler een tijd terug zei :
[...]
Erg logisch vond ik het ook niet. Maar -3 betekent bij mij zeer duidelijke crosstalk, en van -3 naar +3 zie je de crosstalk stapsgewijs teruggaan naar vrijwel niet bestaand.

[ Voor 7% gewijzigd door psy op 08-11-2015 22:01 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

psy schreef op zondag 08 november 2015 @ 22:01:
[...]

Erg logisch vond ik het ook niet. Maar -3 betekent bij mij zeer duidelijke crosstalk, en van -3 naar +3 zie je de crosstalk stapsgewijs teruggaan naar vrijwel niet bestaand.
Welke film?

Ik heb hier Avatar, Gravity, Pacific Rim en Life of Pi in 3D Blu-ray liggen.
Als je er een van deze hebt, kunnen we het eens testen op dezelfde film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Helaas geen bluray's, alleen SBS mkv's. Heb het gezien bij Gravity, Drive Angry, en Hotel Transylvania :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

psy schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:30:
Helaas geen bluray's, alleen SBS mkv's. Heb het gezien bij Gravity, Drive Angry, en Hotel Transylvania :)
SBS mkv's zijn ook geen echte 3D blurays natuurlijk. Lijkt me dan vrij logisch dat die settings bij jou anders moeten staan om toch een 3D effect te krijgen (zonder crosstalk).

Ik ga er tenminste van uit dat je geen full SBS afspeelt maar half SBS?

[ Voor 8% gewijzigd door daffie82 op 09-11-2015 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

daffie82 schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:41:
[...]

SBS mkv's zijn ook geen echte 3D blurays natuurlijk. Lijkt me dan vrij logisch dat die settings bij jou anders moeten staan om toch een 3D effect te krijgen (zonder crosstalk).
Ik heb hier ook over zitten nadenken maar vind dat moeilijk om te geloven. SBS (altijd half volgens mij) is halve resolutie maar de ghosting wordt volgens mij veroorzaakt door een niet goed werkende synchronisatie

En ik weet toch behoorlijk zeker dat er eerst geen crosstalk was, toen ik de TV net had, en dat waren toch echt dezelfde bestanden. Maar we zijn wel een aantal softwareversies verder.

Om mijn verhaal te bewijzen moet ik natuurlijk wel een full 3D zien af te spelen...dat wordt toch eens kijken of ik de PS3 kan gebruiken daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psy schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:32:
[...]

Ik heb hier ook over zitten nadenken maar vind dat moeilijk om te geloven. SBS (altijd half volgens mij) is halve resolutie maar de ghosting wordt volgens mij veroorzaakt door een niet goed werkende synchronisatie

En ik weet toch behoorlijk zeker dat er eerst geen crosstalk was, toen ik de TV net had, en dat waren toch echt dezelfde bestanden. Maar we zijn wel een aantal softwareversies verder.

Om mijn verhaal te bewijzen moet ik natuurlijk wel een full 3D zien af te spelen...dat wordt toch eens kijken of ik de PS3 kan gebruiken daarvoor.
Resolutie heeft idd niets te maken met ghosting.

Ik zou eens spelen ook met brightness/contrast in 3d mode. Dat zou nog weleens kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik heb het zelf gemerkt uit eigen ervaring.
SBS mkv is echt NIET te vergelijken met Full 3D Blu-ray. Het 3D effect is veel minder bij SBS.
Dus ik kan me voorstellen dat dit ook invloed heeft op eventuele crosstalk? Misschien dat crosstalk hierdoor bij SBS sneller zichtbaar is?

Probeer eens de THX 3D mode.
En ik zou sowieso eens een echte 3D Blu-ray proberen. Gewoon om uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:00:
Ik heb het zelf gemerkt uit eigen ervaring.
SBS mkv is echt NIET te vergelijken met Full 3D Blu-ray. Het 3D effect is veel minder bij SBS.
Dus ik kan me voorstellen dat dit ook invloed heeft op eventuele crosstalk? Misschien dat crosstalk hierdoor bij SBS sneller zichtbaar is?

Probeer eens de THX 3D mode.
En ik zou sowieso eens een echte 3D Blu-ray proberen. Gewoon om uit te sluiten.
Ik heb juist het tegenovergestelde. Ik heb beide veel gekeken, en zag geen verschil bij het 3d effect verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:16:
[...]

Ik heb juist het tegenovergestelde. Ik heb beide veel gekeken, en zag geen verschil bij het 3d effect verder.
Bizar! :O
Trouwens, Adler... Nog een vakantie in Limburg gepland? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door daffie82 op 10-11-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Hmm Limburg, woonde jij niet vlak over de grens daffie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

psy schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:39:
Hmm Limburg, woonde jij niet vlak over de grens daffie?
Yep klopt, kort bij Maastricht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Laatst online: 16-06 14:12
psy schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:32:
[...]

Hoe speel je die bestanden af?

Als je je input op 60fps zet is de refreshrate van 3D automatisch 120Hz. Zet je input device eens op 24p en stel 3D in op auto. Je hebt dan namelijk een refreshrate van 96Hz en voor crosstalk geldt dat een lagere refreshrate beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-06 19:10

B2

wa' seggie?

B2 schreef op zondag 01 november 2015 @ 22:26:
Ik heb mijn 42GT50 nu aan de muur hangen, maar ik moet hem door een verhuizing op de standaard gaan zetten.Volgens mij ben ik alleen twee essentiële onderdelen kwijt, volgens mij onderdeel TBL5ZA3254 en TXFBL5Z0100 . De plaat heb ik nog wel, maar het de bevestiging aan de tv niet meer.

Waar zou ik die tegen een redelijke prijs kunnen vinden?
Niemand een idee waar ik die onderdelen zou kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opazo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-06 17:30
ik heb een vraagje over de HDMI ARC functionaliteit op mijn Viera ST50.

Kan het zijn dat ik de ARC functionaliteit om zeep geholpen heb, door toen zowel de receiver als de tv aan stonden de HDMI kabel eruit gehaald heb en in een andere poort gestoken heb?

Ik was namelijk aan het experimenteren met een nieuwe receiver die me na testen toch niet beviel, de HDMI ARC deed het toen nog wel, aangezien ik het geluid van films, gekozen via de TV, gewoon via de receiver hoorde.

Echter, na die kabelwisseling heb ik geen geluid meer van de tv naar de receiver. Geen idee of dat door te meten valt?

Ik heb trouwens ook een optische aansluiting van de tv naar de receiver, hoe kan ik die inschakelen ? of gaat dat automatisch als de receiver geen hdmi vindt?

Alvast bedankt.

Opgelost. fout van mezelf... 8)7

[ Voor 2% gewijzigd door Opazo op 15-11-2015 19:00 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

MaxHardcore schreef op donderdag 12 november 2015 @ 23:26:
[...]

Hoe speel je die bestanden af?

Als je je input op 60fps zet is de refreshrate van 3D automatisch 120Hz. Zet je input device eens op 24p en stel 3D in op auto. Je hebt dan namelijk een refreshrate van 96Hz en voor crosstalk geldt dat een lagere refreshrate beter is.
Ik draai films altijd op native 24p, en 3d staat al op Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
B2 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:46:
[...]

Niemand een idee waar ik die onderdelen zou kunnen krijgen?
Panasonic of http://www.cerepair.nl/ zal dolgraag dat onderdeeltje verkopen tegen een hoog bedrag.
3 maanden terug had ik je zo'n voet kunnen geven maar die ligt nu op de vuilnisbelt. Mijn huidige voet wil ik ook niet voor een habbekrats kwijt :)

Je kunt nog naar een VESA voet kijken. Marktplaats advertentie plaatsen. Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
psy schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:01:
[...]

Ik draai films altijd op native 24p, en 3d staat al op Auto.
Wat je kan doen is je contrastratio verlagen, met een minder hoge contrastratio (brightness etc. omhoog) heb je ook minder crosstalk. Gaat wel ten koste van de beeldkwaliteit natuurlijk.

Ik heb zoveel tv's gecheckt ze hebben allemaal crosstalk, al moet ik zeggen dat passief 3D toch wel het beste resultaat oplevert wat dat betreft.

Zelfs in de bios heb je crosstalk.

Ik denk dat je moet accepteren dat dit is wat het is. Als je accepteert dat dit is wat de techniek kan ga je vanzelf wel genieten.

Ik heb inmiddels 7400 uur op de p65vt60, banding is stabiel en niet erger geworden. ik heb linksboven een uniformiteitsissue (beetje roder) en ik vermoed bijna ingebrande ondertiteling balken met dank aan wederhelft.

Daarnaast is bij mij een zwart scherm niet echt zwart meer, wellicht is dat te kalibreren en moet ik daar nu eindelijk eens mee bezig.

Ik geniet echter nog iedere dag omdat er ondanks bovenstaande issues behalve oled niks tegen de plasma opgewassen is.

Moet wel zeggen dat ik oled overweeg zodra de kinderziektes eruit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
7400 uur op een 60-serie :D
Ik ben net over de 1500 uur en begin januari is de tv 2 jaar oud :$ Dat is toch meer dan 2 uur per dag.

Ik zit wel met een irritante situatie want de retentie van het scherm is totaal niet verbeterd. Het Viera logo dat omhoog schiet als de tv aangaat blijft enorm ghosten. Als ik een film heb opgestart met een externe mediaplayer zit dat regelmatig een aantal minuten duidelijk in beeld. Het menu van de mediaplayer weer niet 7(8)7

Met logo's heb ik verder geen ervaring want ik kijk eigenlijk geen televisieuitzendingen. Maar dat zou al snel een negatief resultaat geven ben ik bang.

Ik kan nog gaan zeuren bij Panasonic maar dan kan ik enkele opties verzinnen dat geen oplossing gaat geven. In het beste geval krijg je geld retour maar daar koop je een lcd voor terug. Flink bijlappen voor een oled met een aantal kinderziektes :/

Het irriteert me behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

MaxHardcore schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 17:22:
[...]
Wat je kan doen is je contrastratio verlagen, met een minder hoge contrastratio (brightness etc. omhoog) heb je ook minder crosstalk. Gaat wel ten koste van de beeldkwaliteit natuurlijk.

Ik heb zoveel tv's gecheckt ze hebben allemaal crosstalk, al moet ik zeggen dat passief 3D toch wel het beste resultaat oplevert wat dat betreft.

Zelfs in de bios heb je crosstalk.

Ik denk dat je moet accepteren dat dit is wat het is. Als je accepteert dat dit is wat de techniek kan ga je vanzelf wel genieten.

Ik heb inmiddels 7400 uur op de p65vt60, banding is stabiel en niet erger geworden. ik heb linksboven een uniformiteitsissue (beetje roder) en ik vermoed bijna ingebrande ondertiteling balken met dank aan wederhelft.

Daarnaast is bij mij een zwart scherm niet echt zwart meer, wellicht is dat te kalibreren en moet ik daar nu eindelijk eens mee bezig.

Ik geniet echter nog iedere dag omdat er ondanks bovenstaande issues behalve oled niks tegen de plasma opgewassen is.

Moet wel zeggen dat ik oled overweeg zodra de kinderziektes eruit zijn.
Ok, zal ik ook eens mee experimenteren. Al gooi ik het contrast liever niet omlaag.

Ik herhaal wel nog even dat de crosstalk bij mij niet meer zichtbaar is als ik de 3D op +3 zet. Wat heel raar is want dan is het effect op zijn sterkst. Ik zie van -3 heel veel crosstalk stapsgewijs minder crosstalk (je ziet de "band" ook telkens kleiner worden) tot hij bij +3 helemaal is weggevallen.

Bij mij is verder de retentie bij de ondertiteling vrijwel weg nadat ik in Mediaportal de subs een grijze tint heb gegeven en een dunner lettertype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 12:10

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb een Panasonic 42G20 plasma en ik heb vorige week tijdens het kijken van wat series op mijn xtreamer (hdmi 2) ineens de situatie gehad dat de tv ineens uit en aanging, waarbij het lampje gewoon aan bleef (groen), alsof ie uit zichzelf deed rebooten. Ik heb het in het verleden nog al eens gehad, een enkele keer, en toen dacht ik dat het kwam doordat er misschien iets met de kabel (ziggo) geupdated werd ofzo.

Ik heb nog een oude VHS van Sony (kabel komt binnen op mijn VHS), en wanneer dit voorval gebeurt, dan zie ik een een of ander icoontje naast de tijd staan, het lijkt op een onderbroken ovaaltje.
Het gebeurt niet elke dag, maar zeer random zo nu en dan eens. Ik schat 4x per jaar. Geen idee wat het is.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
psy schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 18:33:
[...]

Bij mij is verder de retentie bij de ondertiteling vrijwel weg nadat ik in Mediaportal de subs een grijze tint heb gegeven en een dunner lettertype.
Tja, de wederhelft en Netflix, Netflix, Netflix, Netflix, etc., etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 12:10

Deathchant

Don't intend. Do!

Iemand een idee?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:17
Deathchant schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:17:
Ik heb een Panasonic 42G20 plasma en ik heb vorige week tijdens het kijken van wat series op mijn xtreamer (hdmi 2) ineens de situatie gehad dat de tv ineens uit en aanging, waarbij het lampje gewoon aan bleef (groen), alsof ie uit zichzelf deed rebooten. Ik heb het in het verleden nog al eens gehad, een enkele keer, en toen dacht ik dat het kwam doordat er misschien iets met de kabel (ziggo) geupdated werd ofzo.

Ik heb nog een oude VHS van Sony (kabel komt binnen op mijn VHS), en wanneer dit voorval gebeurt, dan zie ik een een of ander icoontje naast de tijd staan, het lijkt op een onderbroken ovaaltje.
Het gebeurt niet elke dag, maar zeer random zo nu en dan eens. Ik schat 4x per jaar. Geen idee wat het is.
lijkt me sterk dat ie update,we hebben hier een 42v20(geen g20 dus),maar die blijft gewoon aan.Lijkt me raar als een tv tijdens het kijken opnieuw opstart :X .

[ Voor 3% gewijzigd door freaky35 op 17-11-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Kun je met een : http://www.xrite.com/i1display-pro/support een Panasonic plasma calibreren?
Of is dit enkel voor PC schermen geschikt?
Mijn vader heeft een i1Display Pro en wij vroegen ons dit af :)

[ Voor 19% gewijzigd door daffie82 op 21-11-2015 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
daffie82 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:06:
Kun je met een : http://www.xrite.com/i1display-pro/support een Panasonic plasma calibreren?
Adlermann sprak altijd over dit apparaat.
Ik zat er zelf ook aan te denken maar nog geen tijd gehad om uit te vogelen hoe dat precies gaat met een tv.

Zover ik weet moet je andere software gebruiken zoals hcfr (gratis), calman, chromapure om zo'n 10-punt afstelling te doen.

Als iemand ons de juiste richting in kan sturen zou wel mooi zijn. Ik hoop nog gewoon een youtube te vinden met alle stappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:06:
Ja, moet je wel software voor halen of hcfr gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 17:21:
[...]

Ja, moet je wel software voor halen of hcfr gebruiken
Hoe is de kwaliteit van dat apparaat in vergelijking met een SpectraCal C6? (heeft Frank hier destijds gebruikt) Groot verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
daffie82 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 18:13:
[...]

Hoe is de kwaliteit van dat apparaat in vergelijking met een SpectraCal C6? (heeft Frank hier destijds gebruikt) Groot verschil?
In hardware hetzelfde apparaat. C6 is alleen een gekalibeerde versie die iets nauwkeuriger is. Maar met een id3 krijg je goed resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 18:15:
[...]

In hardware hetzelfde apparaat. C6 is alleen een gekalibeerde versie die iets nauwkeuriger is. Maar met een id3 krijg je goed resultaat.
Wat bedoel je met die laatste zin? Ik weet niet wat id3 is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 18:31:
[...]

I1 display pro of andere naam idisplay 3

:)
http://www.chromapure.com/newgear_display3.asp

Inderdaad :)
Blijkbaar prijs/kwaliteit een zeer goed ding.
Maarja, ben toch wat terughoudend om hier veel tijd in te steken (ken er namelijk niet veel van - moet dus veel gaan opzoeken) en of ik dan uiteindelijk beter resultaat ga krijgen als ik nu heb is nog maar de vraag. Hoewel mijn kalibratie alweer 2 jaar oud is en ik soms bij (zeer) donkere beelden te veel rood opmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Nou, het is zo ver. Na 7000 uur heeft mijn zoontje de iPad zo hard tegen het scherm weten te gooien dat er nu een ster in het panel zit.

Het filter heeft een buts maar is niet gescheurd. Iemand enig idee of al bekend is dat panels niet meer vervangen worden? Ik ga morgen natuurlijk direct bellen maar zit behoorlijk in zak en as. Al die tijd steeds weer enorm genoten van de prachtige kleuren en nu is dit spul niet meer te krijgen.

Mijn zoontje is namelijk autistisch en weet niet of zo'n slappe oled wel verstandig is. Anderzijds wat wel, hier zat in ieder geval nog een plaat plexiglas voor. Andere tv's kunnen veel minder hebben lijkt me.

1 Miljoen sadfaces...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
MaxHardcore schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:52:
Nou, het is zo ver. Na 7000 uur heeft mijn zoontje de iPad zo hard tegen het scherm weten te gooien dat er nu een ster in het panel zit.

Het filter heeft een buts maar is niet gescheurd. Iemand enig idee of al bekend is dat panels niet meer vervangen worden? Ik ga morgen natuurlijk direct bellen maar zit behoorlijk in zak en as. Al die tijd steeds weer enorm genoten van de prachtige kleuren en nu is dit spul niet meer te krijgen.

Mijn zoontje is namelijk autistisch en weet niet of zo'n slappe oled wel verstandig is. Anderzijds wat wel, hier zat in ieder geval nog een plaat plexiglas voor. Andere tv's kunnen veel minder hebben lijkt me.

1 Miljoen sadfaces...
Geen enkele tv gaat vliegende ipads overleven. Misschien een stuk plexiglas/glas voor je tv monteren?
Gaat een duur geintje worden om elke 7000 uur je tv vervangen.

Ik ben nieuwsgierig wat ze gaan zeggen aan de telefoon. Zal wel "nee" worden of een flink prijskaartje.
2ehands moet nog wel iets te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

1 Miljoen sadfaces...
Wat een pech man. Balen, voel met je mee. Hopelijk snel een goede oplossing!

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:11

1 Miljoen sadfaces...
Ouch. :( Sterkte!

Ik ben nog steeds ontzettend tevreden met mijn 50ST60. Wat een goede serie was dit zeg! Ook nog steeds geen in branders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:17
Ryan_ schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:59:
[...]

Ouch. :( Sterkte!

Ik ben nog steeds ontzettend tevreden met mijn 50ST60. Wat een goede serie was dit zeg! Ook nog steeds geen in branders.
Verzekeringswerk lijkt me, maar geen enkele tv is daar tegen bestand helaas.
Ik ben ook nog steeds erg blij met mijn 50gt60, ik gebruik ehm vooral voor films.
Maar blijft een top beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door freaky35 op 23-11-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
freaky35 schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:42:
[...]

Verzekeringswerk lijkt me, maar geen enkele tv is daar tegen bestand helaas.
Ik ben ook nog steeds erg blij met mijn 50gt60, ik gebruik ehm vooral voor films.
Maar blijft een top beeld.
Klopt idd, maar nu moet ik uitleggen dat alle tv's van nu prut zijn vergeleken met de plasma.

Zoals verwacht, Onderdelen zijn niet meer leverbaar in ieder geval.

Ik vind de Panasonic oled te duur en bovendien is curved niet mijn ding.

Iemand een suggestie voor een alternatief op de vt60? 65" of groter en plat.

Ik had het idee dat de Samsung suhd modellen ook wel aardig scoren qua zwartwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
MaxHardcore schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:48:
[...]

Klopt idd, maar nu moet ik uitleggen dat alle tv's van nu prut zijn vergeleken met de plasma.

Zoals verwacht, Onderdelen zijn niet meer leverbaar in ieder geval.

Ik vind de Panasonic oled te duur en bovendien is curved niet mijn ding.

Iemand een suggestie voor een alternatief op de vt60? 65" of groter en plat.

Ik had het idee dat de Samsung suhd modellen ook wel aardig scoren qua zwartwaarde.
De Panasonic oled is het geld niet waard vergeleken met de LG variant.
Wil je goede zwartwaarde zit je toch vast aan LG oled. Er zijn al wat nieuwe modellen aangekondigd, ook plat.

Een tv kopen is nu wel een vervelende tijd omdat we tussen technieken en standaarden zitten.
4k, wide color gamut, hdr, hdmi 2.1, oled. Zit je straks met een tv die niet voldoet na 1 jaar :/

Ik lees wel goed verhalen over de Panasonic lcd's. Ik vind deze website + podcast leuk om te volgen. Daar waren ze toch wel enthousiast over 1 van de hogere modellen Panasonic lcd. Goed genoeg om plasma te kunnen vergeten aldus de reviewer. Het blijft natuurlijk geen plasma :P

https://www.avforums.com/homecinema/reviews/televisions.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

BARACUS schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:34:
[...]

Een tv kopen is nu wel een vervelende tijd omdat we tussen technieken en standaarden zitten.
4k, wide color gamut, hdr, hdmi 2.1, oled. Zit je straks met een tv die niet voldoet na 1 jaar :/
Precies dit.

Ook nog zeer tevreden met P50ST50. _/-\o_ Hoop dat deze nog een tijdje meegaat totdat de standaarden zijn uitgekristalliseerd. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Pagina: 1 ... 60 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.