Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:00

_Christiaan_

Master of SOG

Ik ook, daarom ga ik eerst eens even kijken.

Maargoed, als iemand een indicatie voor zo'n TV heeft. Ik zat zelf aan de 800 euro te denken.

Belangrijker: is het aantal branduren bij de ST60 goed te checken in het menu? Ik begreep dat het kon via Menu > Help > Version > Status4. Of moet je voor een betrouwbare indicatie echt het service menu in? Dat is iets wat ik liever niet doe bij andermans TV.

[ Voor 80% gewijzigd door _Christiaan_ op 15-03-2015 18:03 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Soms moet je een beetje geluk hebben met die dingen :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/16525297/dump/IMG_0727.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/16525297/dump/IMG_0730.JPG

Niet goed te zien, maar heeft 166 branduren. Kwam overeen met het normale menu (Status4 in het help menu).

Heb er 850 euro voor betaald, niet mals voor een tweedehands tv, maargoed heb wel wat over voor de allerlaatste generatie plasma. (en hij heeft weinig uren aangestaan natuurlijk)

Het beeld is ietsje natuurlijker lijkt het, dan mn 42ST50. Het geluid is daarentegen ietsjes minder vol (geluid was echt goed van de ST50), maar weet dit niet helemaal zeker. Heb de bass maar wat omhoog geschroefd. Voor de rest is de nieuwe TV iets trager in de menu's en met het zappen, maar denk dat ik me daar wel overheen kan zetten.

Weet iemand misschien of je het zappen sneller kan maken met een andere CI+ module? :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Voor het weinige aantal uren en feit dat ze nieuw niet meer te krijgen zijn is dit toch een prima koop dan lijkt me d:)b. Het beeld van de 60-serie vind ik inderdaad ook beter (hoger contrast/meer lichtopbrengst) dan de 50-serie.

Wat betreft het geluid, staat de tv ook op dezelfde plek als de vorige? Tegen de wand aan geeft een ander geluid dan zo vrij op de tafel (even van je foto uitgaande).

CI+ module heb ik geen ervaring mee (Horizon box hier :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

TV staat op dezelfde plek. Kan er wel aan wennen denk ik, het geluid is bij lange na niet zo belabberd als bij de gemiddelde samsung tv. Maargoed, klein beetje jammer is het wel.

Voor de mensen die meelezen: mn huidige P42ST50 moet weg :) 2 jaar en 3 maanden oud, heeft 1169 uur op de klok en geen inbranding of dode pixels. Mooie kans om de één-na-laatste/beste generaties Panasonic plasma voor een zacht prijsje over te nemen :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:29
_Christiaan_ schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:14:
TV staat op dezelfde plek. Kan er wel aan wennen denk ik, het geluid is bij lange na niet zo belabberd als bij de gemiddelde samsung tv. Maargoed, klein beetje jammer is het wel.

Voor de mensen die meelezen: mn huidige P42ST50 moet weg :) 2 jaar en 3 maanden oud, heeft 1169 uur op de klok en geen inbranding of dode pixels. Mooie kans om de één-na-laatste/beste generaties Panasonic plasma voor een zacht prijsje over te nemen :)
2 jaar en 3 maanden en dan zo weinig uren. Geen wonder dat er mensen zijn die geen issues hebben. ik zit nu op 1 jaar 9 maanden 5470 uur. En twijfel nog steeds of ik over de banding moet zeuren binnen de garantie. Maar ja, wat krijg je ervoor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Een led ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 17:27

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lang geleden dat ik hier heb gepost :). Voor het eerst echt gewoon niets te klagen over een TV :)
Op 2500 uur, beeld nog perfect uniform, calibratie die ik op 1200 uur ofzo heb gedaan lijkt nog ok te zijn.

Het enige wat me opvalt is dat ik te lang op IFC med/max heb gekeken. Ik had laatst ifc uitstaan en dat is nu onkijkbaar stotterend, terwijl me dat eerst nooit zo opviel lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:48:
Lang geleden dat ik hier heb gepost :). Voor het eerst echt gewoon niets te klagen over een TV :)
Op 2500 uur, beeld nog perfect uniform, calibratie die ik op 1200 uur ofzo heb gedaan lijkt nog ok te zijn.

Het enige wat me opvalt is dat ik te lang op IFC med/max heb gekeken. Ik had laatst ifc uitstaan en dat is nu onkijkbaar stotterend, terwijl me dat eerst nooit zo opviel lol.
2 maand geleden zat ik nog op 3130 uren.
Je gaat me wel nog inhalen denk ik :)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:16:
[...]

2 maand geleden zat ik nog op 3130 uren.
Je gaat me wel nog inhalen denk ik :)
8 uur slaap 16 uur tv cq gamen per dag :)

Naja behalve de dagen dat ik bij de vriendin ben, maar over een paar weken toch weer werken lijkt erop dus dan gaat het minder snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:24:

8 uur slaap 16 uur tv cq gamen per dag :)

Naja behalve de dagen dat ik bij de vriendin ben, maar over een paar weken toch weer werken lijkt erop dus dan gaat het minder snel
Hehe, dan ga je het gat nog wel verkleinen ;)
Blij om horen dat je weer gaat werken! Goed teken lijkt me.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:48:
Ik vind het altijd verbazingwekkend als mensen het verschil tussen IFC uit/min en IFC med/max niet zien. Ik vraag me echt af hoe dat kan, kijken die nooit naar panning shots ofzo? :P Maar dat was al lang voor dat ik voor het eerst IFC gezien had, toen ik rond 2000 voor het eerst een beamer aanschafte was ik helaas direct bekend met het fenomeen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Inderdaad maar toch blijft IFC wat kunstmatigs hebben wat me ook niet aanstaat. Op de panningshots na heeft IFC uit toch m'n voorkeur (sorry Brad Pitt ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Als ik meer frames wil zien dan ga ik wel gewoon naar een HFR film in de bios. Beter echte frames dan geïnterpoleerde frames :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

SanduTje schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:40:
Inderdaad maar toch blijft IFC wat kunstmatigs hebben wat me ook niet aanstaat. Op de panningshots na heeft IFC uit toch m'n voorkeur (sorry Brad Pitt ;)).
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ifc is ook uiteraard een kunstgreep.

24p is echter the mother of all evil, zeker op grotere tv's. En heeft gewoon helemaal niets te maken met een filmisch gevoel, het was puur een technische overweging toen.

Zonder ifc kijk ik dan ook principieel geen BD's. Specifiek daarvoor vroeger ook een Philips crt gekocht die toen ook van de brakke pans op DVD heerlijk smoothe soap opera beelden maakte. Verguist door vele vrienden hier. Maakte mij niet uit. Ik vond, en vind, het ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mee eens , zonder ifc wordt de tv een stroboscoop, je kunt bijna 24 keer ps met je ogen
knipperen en het beeld word zwart :) . Wel weer jammer van al die beeldfouten. Het is gewoon
wachten op 60fps of meer bluray films en spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

60fps bij bluray films? Gaan we nog lang op mogen wachten vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 14:03
Waarschijnlijk is het iets erg simpel maar hebben er forumleden een idee hoe ik de kleur van de ondertitels in de netflixapp aanpas? Om 1 of andere reden is het de ene keer wit, de volgende keer geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Dat stel je in via je account op de netflix website ('Mijn profiel' --> 'Weergave van ondertitels').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
SanduTje schreef op maandag 23 maart 2015 @ 19:28:
Dat stel je in via je account op de netflix website ('Mijn profiel' --> 'Weergave van ondertitels').
Bedankt! (En ik maar zoeken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Als je dat in je panasonic gaat zoeken dan kun je nog wel even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SanduTje schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 10:57:
Als je dat in je panasonic gaat zoeken dan kun je nog wel even ;)
Staat hier direct onder de "Fix borked IFC on x60-devices" optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbree
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-01 12:20
Ik heb een inmiddels 1 1/2 jaar oude 55" Plasma Panasonic TV ,TX-P55VT60E (aanschafwaarde 2013, 2500,-). Deze vertoonde na een jaar inbrandverschijnselen. Was volgens reparatiebedrijf niet meer te herstellen. In overleg met Panasonic wilde ze deze vervangen voor een nieuw LED toestel (winkelwaarde 1500,-) omdat er geen gelijkwaardig product te verkrijgen is. Helaas worden er namelijk geen Plasma toestellen meer gemakt. Ik ga daar niet mee akkoord maar na 5 maanden heen en weer corresponderen blijft men er bij.
Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wbree schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 19:40:
Ik heb een inmiddels 1 1/2 jaar oude 55" Plasma Panasonic TV ,TX-P55VT60E (aanschafwaarde 2013, 2500,-). Deze vertoonde na een jaar inbrandverschijnselen. Was volgens reparatiebedrijf niet meer te herstellen. In overleg met Panasonic wilde ze deze vervangen voor een nieuw LED toestel (winkelwaarde 1500,-) omdat er geen gelijkwaardig product te verkrijgen is. Helaas worden er namelijk geen Plasma toestellen meer gemakt. Ik ga daar niet mee akkoord maar na 5 maanden heen en weer corresponderen blijft men er bij.
Wat te doen?
Geld terug of ermee leren leven. Ze gaan geen nieuw panel voor je produceren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbree
Geld terug zou voor mij een optie zijn. Echter ze volharden er in om mij een 55AS800 er voor te geven. Wat zijn mijn rechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geld terug is geen recht, ze mogen je een vervangend, gelijkwaardig, alternatief bieden als het origineel niet meer leverbaar is. Nu kun je natuurlijk gaan muggeziften over of een LCD gelijkwaardig kan zijn aan een LED maar dat gaat een lastig verhaal worden... als je het naar de rechter wilt brengen heb je misschien kans op succes maar ook daar ben ik niet van overtuigd.

Met andere woorden, die LED nemen, of nog meer rellen in de hoop dat ze je een nog iets hoger model geven, of... je ingebrande beeld voor lief nemen. (ik weet niet hoe erg het is)

Ik leef al tijden met links en rechts boven 2 wat donkerdere plekjes (NOS / NEDx etc) van veel tv kijken. Ik stoor me er eerlijk gezegd totaal niet aan zolang ik me bezig houd met kijken zelf en niet met de mogelijke imperfecties van mijn beeld. Ik ben erg tevreden over het beeld en kijk met veel plezier films, sport, nieuws...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09 22:28
Ik heb een 42TX-P42G30 van 6/09/2011 met 6165 speeluren.

Geen last van inbrading of andere fenomenen.

Hoeveel denken jullie dat ik hiervoor nog kan vragen?
Aangekocht voor €740.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09 22:28
Adlermann schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 19:56:
[...]

Geld terug of ermee leren leven. Ze gaan geen nieuw panel voor je produceren :)
Hi

Inderdaad, ik denk dat het te nemen of te laten is.

De waarde van een toestel daalt natuurlijk zienderogen.

Nu moet je de specs eens naast elkaar leggen en kijken of je voor die €1500 een evenwaardig toestel kan scoren. Ik begrijp best het dat lastig is om te slikken, maar je moet het bedrijf ook begrijpen.

Wat je wel kan doen is eventueel vragen voor nog iets "extra". Een accessoire of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Addiction schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:57:
[...]

Hi

Inderdaad, ik denk dat het te nemen of te laten is.

De waarde van een toestel daalt natuurlijk zienderogen.

Nu moet je de specs eens naast elkaar leggen en kijken of je voor die €1500 een evenwaardig toestel kan scoren. Ik begrijp best het dat lastig is om te slikken, maar je moet het bedrijf ook begrijpen.

Wat je wel kan doen is eventueel vragen voor nog iets "extra". Een accessoire of zo.
Wat ik zou doen is de winkel voor blok zetten en een gelijkwaardig toestel eisen, die kunnen ze niet leveren. En dan de koop ontbinden, en dan idd via de rechter spelen.

Je hebt van de fabrikatn te horen gekregen dat het toestel non-conform is. Dan naar de winkel zeggen, repareren (kan niet meer), dus bied maar een gelijkwaardig toestel (kunnen ze ook niet, vooral niet als je het technisch gaat onderbouwen dat je het toestel heb t gekocht voor het contrast en de kijkhoek bv). Dan de koop ontbinden en het volledige aankoopbedrag terugeisen.

Dat ga je wel winnen. Kost je wel tering veel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-09 11:47
Adlermann schreef op zondag 29 maart 2015 @ 14:59:
[...]

Kost je wel tering veel moeite.
En geld, wat je beter kunt steken in een nieuwe televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbree
Cap schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:12:
Geld terug is geen recht, ze mogen je een vervangend, gelijkwaardig, alternatief bieden als het origineel niet meer leverbaar is. Nu kun je natuurlijk gaan muggeziften over of een LCD gelijkwaardig kan zijn aan een LED maar dat gaat een lastig verhaal worden... als je het naar de rechter wilt brengen heb je misschien kans op succes maar ook daar ben ik niet van overtuigd.
Hier gaat het om het verschil tussen Plasma en LED. Daar zitten toch wel grotere verschillen in!

Overigens ben ik inmiddels akkoord gegaan om het toestel om te ruilen voor een Samsung UE55HU7500. De vooruitzichten dat het inbranden steeds erger gaat worden heeft mij dit doen besluiten. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
wbree schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 07:22:
Hier gaat het om het verschil tussen Plasma en LED LCD. Daar zitten toch wel grotere verschillen in!
FTFY :)
Overigens ben ik inmiddels akkoord gegaan om het toestel om te ruilen voor een Samsung UE55HU7500. De vooruitzichten dat het inbranden steeds erger gaat worden heeft mij dit doen besluiten. :|
Prima tv hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds 1 jaar een tx-p55vt60 en heb sinds kort een raar probleem.
Tijdens het kijken lijkt het wel of de helderheid constant verspringt.
Scene met veel raamlicht waardeloos contrast volgende scene
opeens perfect contrast. Alle poespas staat uit.

Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
In ieder geval het toestel eerst terugzetten naar fabrieksinstellingen om een verkeerde setting uit te sluiten. Dan kijken of het per bron verschilt (tv/bluray) en als laatste een andere (hdmi)kabel proberen. Is het dan nog niet verholpen dan zul je toch een monteur moeten laten langskomen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanduTje schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 18:15:
In ieder geval het toestel eerst terugzetten naar fabrieksinstellingen om een verkeerde setting uit te sluiten. Dan kijken of het per bron verschilt (tv/bluray) en als laatste een andere (hdmi)kabel proberen. Is het dan nog niet verholpen dan zul je toch een monteur moeten laten langskomen vrees ik.
Fabrieksinstellingen. ...................check
Heb maar 2 bronnen, mediaplayer horizonbox, ............gebeurt bij beide.
Zal dan alleen de hdmi kabel nog kunnen zijn, hoewel het probleem pas een week of 2 aanwezig is.

Met dat het beeld ineens donkerder wordt, bedoel ik mee dat het zwart ineens grijs lijk en het beeld dan flets wordt.

Tja anders wordt het een monteur.
Kan ik dit direct doen of moet het via winkel of panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2015 @ 11:11:
[...]
Met dat het beeld ineens donkerder wordt, bedoel ik mee dat het zwart ineens grijs lijk en het beeld dan flets wordt.
Dit is imho toch gewoon de Omgevingssensor? Die uiteraard uit moet want sucks big time. Anders ook geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:00

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Dames, heren, ik heb dit topic doorzocht maar kan door de bomen/bos het antwoord niet vinden.
Ik zit met het volgende, sinds kort gebruik ik de Netflix app van de TV, dat werkt tot nu toe best wel handig. Echter wil ik het geluid via mijn (analoge) stereoversterker laten lopen.
Als ik de audio output via de SCART uitgang pak dan heb ik enorm last van lip-sync problemen. Blijkbaar wordt deze audio out niet gedelayed op basis van de beeldinstellingen.
Daarnaast lijkt het erop dat mijn hoofdtelefoon uitgang niet werkt, want hier komt met geen mogelijkheid geluid uit (zowel Netflix als HDMI apparaten).

Nu hoop ik de lipsync problemen op te lossen door een optische DAC aan te sluiten op de TV. Maar voordat ik een DAC aanschaf wil ik eigenlijk heel graag weten of dat het optische-uit signaal wél vertraagd is gelijk aan de beeldverwerkingsopties. Kan iemand hier uitsluitsel over geven?

Beeldverwerkingsopties uitzetten is bij Netflix geen optie, dan 'stottert' de boel te veel.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:05
NPO gemist app staat nu in de viera app store :) vanaf modeljaar 2013 meen ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Bever! schreef op zondag 19 april 2015 @ 14:29:
NPO gemist app staat nu in de viera app store :) vanaf modeljaar 2013 meen ik
Nice, werd tijd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

bartvl schreef op zondag 19 april 2015 @ 13:26:
Dames, heren, ik heb dit topic doorzocht maar kan door de bomen/bos het antwoord niet vinden.
Ik zit met het volgende, sinds kort gebruik ik de Netflix app van de TV, dat werkt tot nu toe best wel handig. Echter wil ik het geluid via mijn (analoge) stereoversterker laten lopen.
Als ik de audio output via de SCART uitgang pak dan heb ik enorm last van lip-sync problemen. Blijkbaar wordt deze audio out niet gedelayed op basis van de beeldinstellingen.
Daarnaast lijkt het erop dat mijn hoofdtelefoon uitgang niet werkt, want hier komt met geen mogelijkheid geluid uit (zowel Netflix als HDMI apparaten).

Nu hoop ik de lipsync problemen op te lossen door een optische DAC aan te sluiten op de TV. Maar voordat ik een DAC aanschaf wil ik eigenlijk heel graag weten of dat het optische-uit signaal wél vertraagd is gelijk aan de beeldverwerkingsopties. Kan iemand hier uitsluitsel over geven?

Beeldverwerkingsopties uitzetten is bij Netflix geen optie, dan 'stottert' de boel te veel.
Heeft iemand een antwoord op bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Ik heb mijn tv optisch op de versterker aangesloten en geen problemen met lipsync. Geloof dat ik de vertraging op de versterker wel enigszins heb aangepast maar dat is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
bartvl schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 21:11:
[...]

Heeft iemand een antwoord op bovenstaande?
Nieuwe receiver met hdmi gebruiken of je delay handmatig instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Ik maak gebruik van een stereoversterker (NAD C325BEE), deze heeft dus geen mogelijkheden tot instellen van delays. Vandaar de vraag.

Kan ik uit jouw antwoord herleiden dat de TV zelf niets doet met delays om uitgaand video en audio synchroon te laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

bartvl schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:29:

Kan ik uit jouw antwoord herleiden dat de TV zelf niets doet met delays om uitgaand video en audio synchroon te laten lopen?
Op je tv kan je dit niet instellen, dat is een feit dat zeker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

daffie82 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:35:
[...]

Op je tv kan je dit niet instellen, dat is een feit dat zeker is.
Daar ben ik me van bewust. Maar het is wel zo dat afhankelijk van de beeldbewerkingsinstellingen dat de delay groter wordt.
Ik heb er vanavond eens op gelet. Het blijkt dat het geluid uit de interne luidsprekers wel synchroon loopt met het beeld. Intern vindt er dus wel degelijk lipsync plaats op basis van de gekozen beeldinstellingen.
Echter vindt deze lipsync dus niet plaats op de analoge uitgang die ik gebruik.

Wat ik dus eigenlijk wil weten of dat de digitale uitgang (optisch) wel gesynct is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
lipsync is bij tv's alleen via hdmi afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:21
Sinds gisteravond heb ik blauwe horizontale lijnen van boven naar onder lopen op het acherm. Lijkt wel op een rolluik dat dicht blijft gaan.

Dacht eerst dat het aan het tv signaal zou liggen, maar op mijn HDMI en pc ingang heb ik het ook. Helaas :(

Meer mensen hier ervaring mee? En zo ja een eventuele oplossing?

Op het web kan ik weinig vinden. Wel over lijnen die verticaal vast staan op het scherm. Het gaat om een txp42g20e van ongeveer 5 jaar oud.

Factory reset en alles opnieuw aansluiten heeft tot nu toe niks opgeleverd, ik vrees dat ik een nieuwe moet gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KraveN schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 09:45:
Sinds gisteravond heb ik blauwe horizontale lijnen van boven naar onder lopen op het acherm. Lijkt wel op een rolluik dat dicht blijft gaan.

Dacht eerst dat het aan het tv signaal zou liggen, maar op mijn HDMI en pc ingang heb ik het ook. Helaas :(

Meer mensen hier ervaring mee? En zo ja een eventuele oplossing?

Op het web kan ik weinig vinden. Wel over lijnen die verticaal vast staan op het scherm. Het gaat om een txp42g20e van ongeveer 5 jaar oud.

Factory reset en alles opnieuw aansluiten heeft tot nu toe niks opgeleverd, ik vrees dat ik een nieuwe moet gaan kopen.
Ik zou misschien toch proberen om he mte laten repareren, qua beeldkwaliteit ga je anders wel een stap acheruit dnek ik, zlefs met de nieuwste LEDS :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:21
Adlermann schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 10:26:
[...]

Ik zou misschien toch proberen om he mte laten repareren, qua beeldkwaliteit ga je anders wel een stap acheruit dnek ik, zlefs met de nieuwste LEDS :(
Zojuist contact gehad met panasonic ivm een reparatie. Op basis van de klachten verwachten ze dat dit aardig in de papieren gaat lopen omdat het scherm waarschijnlijk vervangen moet worden. Nu aan mij de keuze of ik wil investeren of een nieuwe tv wil kopen. Ik weet dat ik op beeld kwaliteit hoogstwaarschijnlijk achteruit ga, maar voor hetzelfde geld (of net iets meer) heb je wel weer een tv met nieuwe features. Ik denk dat mijn zoektocht naar een nieuwe tv gaat beginnen.

[ Voor 0% gewijzigd door KraveN op 28-04-2015 09:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KraveN schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:56:
[...]

Zojuist contact gehad met panasonic ivm een reparatie. Op basis van de klachten verwachten ze dat dit aardig in de papieren gaat lopen omdat het scherm waarschijnlijk vervangen moet worden. Nu aan mij de keuze of ik wil investeren of een nieuwe tv wil kopen. Ik weet dat ik op beeld kwaliteit hoogstwaarschijnlijk achteruit ga, maar voor hetzelfde geld (of net iets meer) heb je wel weer een tv met nieuwe features. Ik denk dat mijn zoektocht naar een nieuwe tv gaat beginnen.
Probeer een gebruikte vt50 of vt60 op de kop te tikken. Dat zou ik iig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

KraveN schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:56:

Voor de nieuwe features hoef je het echt niet te doen hoor.
Dat smart TV is allemaal a load of bullocks and marketing praat.
Een TV gaat om de beeldkwaliteit, niet om de ''features''.
(my 2 cents)
Ben het eens met Adlermann!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
daffie82 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:54:
Voor de nieuwe features hoef je het echt niet te doen hoor.
Dat smart TV is allemaal a load of bullocks and marketing praat.
Helemaal mee eens. Eerste dag, TV aan. Omg wat is 'ie mooi en groot. En kijk al die smart features eens! Paar dagen later. Klaar met de features. Gewend aan het formaat. Echter nog steeds genieten van het beeld.
Smart geneuzel niet meer gebruikt (op YouTube na, wel leuk dat aan te sturen via telefoon/tablet).
Een TV gaat om de beeldkwaliteit, niet om de ''features''.
Dit dus! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond,
Ik heb de Panasonic TX-P50VT30E
Sinds vandaag heb ik hetzelfde probleem als eerder besproken in dit forum.
(de TV blijft niet aan, gaat gelijk uit waarna het lampje 7 x knippert)
Ik ben verder heel erg tevreden over de TV en doen hem liever niet weg.
Heeft iemand inmiddels een oplossing voor dit probleem ? Ik hoor het graag.

met vriendelijke groet,
Edwin

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2015 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 21:41:
Goedenavond,
Ik heb de Panasonic TX-P50VT30E
Sinds vandaag heb ik hetzelfde probleem als eerder besproken in dit forum.
(de TV blijft niet aan, gaat gelijk uit waarna het lampje 7 x knippert)
Ik ben verder heel erg tevreden over de TV en doen hem liever niet weg.
Heeft iemand inmiddels een oplossing voor dit probleem ? Ik hoor het graag.

met vriendelijke groet,
Edwin
Laten repareren door Panasonic homecare...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

psy schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:25:
Toch wel typisch. Zes jaar met de PZ85 nooit last van inbranden gehad, echter nu met de GT60 toch wel...ik zie bij een felwit/geel beeld twee strepen waar normaal de subtitles lopen. Het is niet heel opvallend maar zodra je het één keer gezien hebt...

Kijkgedrag is 100% hetzelfde, mijn conclusie de GT serie is zéker gevoeliger voor inbranden dan mijn good-old PZ85.
Adlermann schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:43:
[...]

lichtopbrengst van de gt60 is natuurlijk ook hoger, en dat maakt eht inbrandgevoeliger.

Maar, dit hoeft geen inbranden te zijn, kan ook nog retentie zijn (als je wel dagelijks met ondertiteling kijkt dan is/wordt het snel inbranding ja).

Maar retentie/inbranden is gewoon nog een issue ja. Ik heb ook 5 dagen na zondag nog de logos van foxsport erinstaan. En dan op zondag: repeat :)
Ok na maanden kijken, en de subs in Mediaportal op grijs ingesteld te hebben, is het vrijwel niet meer zichtbaar. Fewwww 8)

[ Voor 27% gewijzigd door psy op 03-06-2015 23:05 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers ik heb een probleem.
Sinds gister is mijn panasonic tv op zwart beeld gegaan geen geluid, en reageert ook nergens meer op behalve de aan/uit knop op de zijkant van de tv.

Het iS de panasonic TXP42G30E
HELP aub☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:00:
[...]

Helemaal mee eens. Eerste dag, TV aan. Omg wat is 'ie mooi en groot. En kijk al die smart features eens! Paar dagen later. Klaar met de features. Gewend aan het formaat. Echter nog steeds genieten van het beeld.
Smart geneuzel niet meer gebruikt (op YouTube na, wel leuk dat aan te sturen via telefoon/tablet).

[...]

Dit dus! d:)b
En die features kan je natuurlijk op tig after-market devices kopen, waar het sneller en beter op is.

Enige wat ik veel gebruik is de netflix app trouwens.

[edit]
En wtf wat is dat karmakeizer gedoe :)

[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 10-06-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benn1e
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik ben slechthorend en heb een tv streamer op proef om het geluid te versterken. Nu zit daar een rode en witte tulpje bij die in de TV geplugd moet worden. Ik heb een Panasonic Viera ST 50. Ik heb aan de onderkant en zijkant gekeken en kan niks vinden waar deze ingeplugd moet worden. Kijk ik echt met mijn neus of kan het gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Laatst online: 30-12-2021
Benn1e schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:47:
Ik ben slechthorend en heb een tv streamer op proef om het geluid te versterken. Nu zit daar een rode en witte tulpje bij die in de TV geplugd moet worden. Ik heb een Panasonic Viera ST 50. Ik heb aan de onderkant en zijkant gekeken en kan niks vinden waar deze ingeplugd moet worden. Kijk ik echt met mijn neus of kan het gewoon niet?
Zit naast je antenne ingang, naar beneden gericht. Red/white staat achterop de behuizing gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
psy schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:04:
[...]

[...]

Ok na maanden kijken, en de subs in Mediaportal op grijs ingesteld te hebben, is het vrijwel niet meer zichtbaar. Fewwww 8)
Om eerlijk te zijn, mijn PZ85 hangt nu op de slaapkamer (nog steeds fantastisch beeld trouwens) en ik zet die 5 minuutjes aan voor het slapengaan. Doet mij meteen mijn retentiezorgen op mijn VT60 vergeten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ekfad schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:16:
[...]

Om eerlijk te zijn, mijn PZ85 hangt nu op de slaapkamer (nog steeds fantastisch beeld trouwens) en ik zet die 5 minuutjes aan voor het slapengaan. Doet mij meteen mijn retentiezorgen op mijn VT60 vergeten >:)
Ik heb het hele retentiegedoe nu echt maar losgelaten. Niets meer paniekerig bezig (tv stond meer op white wash dan op echte content). ja, nu heb ik wel wat donkere vlekken her en der. Maar soit. Ding blijft niet nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Heb ondertussen een Samsung plasma staan in de woonkamer. Na een PX80, VT50 en VT60 is dat echt een verademing op gebied van inbranden en IR.

Een hele avond RTL5 met hun kutlogo's zorgen maar voor 15 minuten retentie op een andere zender :). Op de VT60 was het echt nog weken lang zichtbaar helaas.

Beeldkwaliteit van de Samsung is natuurlijk minder, maar ik laat mijn vriendin weer met een gerust hart op haar vrije dagen complete marathons op 24 Kitchen HD kijken :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:53:
Heb ondertussen een Samsung plasma staan in de woonkamer. Na een PX80, VT50 en VT60 is dat echt een verademing op gebied van inbranden en IR.

Een hele avond RTL5 met hun kutlogo's zorgen maar voor 15 minuten retentie op een andere zender :). Op de VT60 was het echt nog weken lang zichtbaar helaas.

Beeldkwaliteit van de Samsung is natuurlijk minder, maar ik laat mijn vriendin weer met een gerust hart op haar vrije dagen complete marathons op 24 Kitchen HD kijken :D.
Welke samsung plasma heb je gehaald?

Ik ben langzaam maar zeker wel om aan het gaan om naar een LED van panasonic te gaan. De nieuwe van dit jaar zijn echt relaxed. Ansi contrast van 1:6000 met zwart op 0.02 (ok, nog geen vt60 levels). Maar over een jaar is dat misschien wel zo :)

maar mijn vt60 blijft nog wel even dienst doen hoor, erg tevreden mee nog steeds. Zit nu op 3000 uur denk ik en precies een jaar oud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-09 11:47
Adlermann schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:18:
[...]
Ik ben langzaam maar zeker wel om aan het gaan om naar een LED van panasonic te gaan.
Waarom als de VT60 nog goed is? Aan welk model van Panasonic denk je? Zou je niet liever op oled wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harde_cynist schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:19:
[...]

Waarom als de VT60 nog goed is? Aan welk model van Panasonic denk je? Zou je niet liever op oled wachten?
Als ik iets met dezelfde beeldkwaliteit kan krigjen, zonder retentiezorgen, waaorm niet.

Zover zijn ze nog niet hoor, dus ik ga de aankomende twee jaar echt nog niet overstappen :)

Maar over een jaar of twee uhd met hdr en een contrast ratio van rond de 60:000:1 zou ik wel overgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Laatst online: 28-07 09:44
Vandaag toch iets geks meegemaakt. Vanochtend heb ik tv gekeken en de tv uitgezet, dus op standby.

Paar uur later zet ik de tv weer aan: geen beeld wel geluid :S De tv weer uit- en aangezet, geluid zonder beeld. Als ik zap hetzelfde. Kabels ook gechecked.

Toen maar met aan/uit knop de tv uitgezet. Nadat ik het weer aan had gezet was alles weer normaal :)

Ik schrok me wel een hoedje. Heeft iemand zoiets meegemaakt met zijn tv?

Ik heb de 65VT50

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 11:40

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Mandrake466 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:25:
Vandaag toch iets geks meegemaakt. Vanochtend heb ik tv gekeken en de tv uitgezet, dus op standby.

Paar uur later zet ik de tv weer aan: geen beeld wel geluid :S De tv weer uit- en aangezet, geluid zonder beeld. Als ik zap hetzelfde. Kabels ook gechecked.

Toen maar met aan/uit knop de tv uitgezet. Nadat ik het weer aan had gezet was alles weer normaal :)

Ik schrok me wel een hoedje. Heeft iemand zoiets meegemaakt met zijn tv?

Ik heb de 65VT50
Ja heb dit af en toe op m'n G20 serie i.c.m. UPC Horizon box. Lag bij mij aan de Horizon box want m'n losse media player box deed het wel gewoon!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 07:44
Ik heb een TX-P50ST60E. Nu wil ik mijn setupbox de deur uitdoen en vervangen door een CI+ module. Nu zag ik op de Ziggo site dat er twee verschillende modules bestaan. De digitale versie en de interactieve versie. Heeft er iemand ervaring met deze modules in samenwerking met de ST60 serie? Werken deze beide?

Ziggo geeft namelijk aan dat de Interactieve module niet werkt op deze serie:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9HKao1yXQqjwoo0iXGXMBH7w/full.png

Als ik vervolgens op CoolBlue kijk staan daar wel weer 1.3 modules tussen:

CI-MODULES VOOR DE TX-P**ST60

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8LfH1ytTcaC7m7Int8hFoMkK/full.png

[ Voor 23% gewijzigd door Ryan_ op 09-07-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:26
Dan woon je waarschijnlijk in voormalig UPC gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Laatst online: 01-10 14:11
Kijk ook nog even in de handleiding van je tv: dat is informatie uit de eerste hand (als daar het niet expliciet vermeld wordt dan is de kans klein, bel evt. naar Pana) al is de info van Ziggo wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
peptalk schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:56:
Dan woon je waarschijnlijk in voormalig UPC gebied.
Dat klopt inderdaad. Dat verklaart een hoop. Dus een 1.3 module gaat wel werken op deze tv? Alleen het interactieve niet omdat ziggo dit niet ondersteund in het gebied waar ik woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ryan_ schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 06:45:
[...]

Dat klopt inderdaad. Dat verklaart een hoop. Dus een 1.3 module gaat wel werken op deze tv? Alleen het interactieve niet omdat ziggo dit niet ondersteund in het gebied waar ik woon.
Het interactieve werkt idd niet. Ik woon in oud ziggo gebied en ik heb de 1.3 quantis in de st60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Ferra schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 07:00:
[...]

Het interactieve werkt idd niet. Ik woon in oud ziggo gebied en ik heb de 1.3 quantis in de st60.
Is de quantis redelijk snel met zappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick-007
  • Laatst online: 10-12-2020
Ik heb m'n 42g20 ingeruild voor een 55cx700e, maar ik kan er maar niet aan wennen. Nu wil het toeval dat mijn ouders een 50gt60 hebben en wel willen ruilen. Ik ben dus helemaal blij. Nu zoek ik eigenlijk iemand die de tv wil/kan kalibreren. Weten jullie iemand, uit de buurt van Groningen, die dat zou kunnen en willen doen?

Okidoki: Alles komt goed,ooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-09 22:24
Dick-007 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:04:
Ik heb m'n 42g20 ingeruild voor een 55cx700e, maar ik kan er maar niet aan wennen. Nu wil het toeval dat mijn ouders een 50gt60 hebben en wel willen ruilen. Ik ben dus helemaal blij. Nu zoek ik eigenlijk iemand die de tv wil/kan kalibreren. Weten jullie iemand, uit de buurt van Groningen, die dat zou kunnen en willen doen?
Uit nieuwsgierigheid..wat is er dan zo storend aan dit scherm dat je er niet kan aan wennen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick-007
jos707 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:38:
[...]

Uit nieuwsgierigheid..wat is er dan zo storend aan dit scherm dat je er niet kan aan wennen ?
Dat is lastig om concreet te maken, de kijkhoek is een stuk minder als bij een plasma scherm, dat vind ik storend, maar niet onoverkomelijk. Het is het gehele beeld, de sfeer is anders, ik vind plasma een natuurlijker beeld geven, bij led lijkt het toch kunstmatig. Beter kan ik het niet omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-09 22:24
Dick-007 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:49:
[...]

Dat is lastig om concreet te maken, de kijkhoek is een stuk minder als bij een plasma scherm, dat vind ik storend, maar niet onoverkomelijk. Het is het gehele beeld, de sfeer is anders, ik vind plasma een natuurlijker beeld geven, bij led lijkt het toch kunstmatig. Beter kan ik het niet omschrijven.
Ik snap het wel, ben een tijdje geleden ook overgegaan van plasma naar een lcd, en de eerste dagen had ik zo'n beetje hetzelfde gevoel. Gelukkig ben ik er wel aan beginnen wennen want plasma was zowieso geen optie meer voor ons (was niet meer verkrijgbaar in de maat dat wij wilden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick-007
jos707 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:57:
[...]

Ik snap het wel, ben een tijdje geleden ook overgegaan van plasma naar een lcd, en de eerste dagen had ik zo'n beetje hetzelfde gevoel. Gelukkig ben ik er wel aan beginnen wennen want plasma was zowieso geen optie meer voor ons (was niet meer verkrijgbaar in de maat dat wij wilden
Ooit moet ik ook over natuurlijk, maar ben blij dat ik dat nog even kan uitstellen. Met de cx700 is niks mis hoor, iedereen die op bezoek kwam, en led gewend is, was onder de indruk en snapte niet waar ik het over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick-007
Maar niemand die iemand kent in of om Groningen die mijn 50GT60 wil kalibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Dick-007 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 22:44:
Maar niemand die iemand kent in of om Groningen die mijn 50GT60 wil kalibreren?
Er zijn genoeg online artikelen waarmee je de boel zelf kan calibreren. Google is your best friend 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 00:58
Dick-007 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:49:
[...]

Ik snap 't ook wel. Ik omschrijf 't als volgt:
Bij Plasma kijk je TV
Bij LCD kijk je naar een computer interpretatie van TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick-007
Ferra schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 22:55:
[...]

Er zijn genoeg online artikelen waarmee je de boel zelf kan calibreren. Google is your best friend 😏
Volgens mij is het best een ingewikkelde klus, waarbij professionele apparatuur gewenst is. Dit doe je niet 1,2,3 zelf, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Dick-007 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 09:28:
[...]

Volgens mij is het best een ingewikkelde klus, waarbij professionele apparatuur gewenst is. Dit doe je niet 1,2,3 zelf, vandaar mijn vraag.
Ik heb deze gebruikt en het ziet er dan al een stuk beter uit:

http://www.cnet.com/forum...-picture-settings-590736/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dick-007 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 09:28:

Je hebt ook helemaal gelijk Dick.
Ik zou niet te veel luisteren naar Ferra want zijn advies is niet al te best.
Zoals Adler al zei, instellingen overnemen is nutteloos en maakt het vaak alleen maar slechter.
Je kunt echter wel een paar algemene dingen doen :

waarden kunnen per type (ST/GT/VT) en grootte (50/55/65 inch) en natuurlijk exemplaar verschillen, maar dit is in ieder geval een aardige richtlijn.
• beeldmodus Professional mode
• contrast afstellen met het white clipping scherm van AVSHD. Zal wsch. in de buurt liggen van de 40-50.
• brightness afstellen met het black clipping scherm van AVSHD. Zal wsch. in de buurt liggen van 6-12 bij gamma 2.4 of 0-6 bij gamma 2.2
• color 48-50
• tint 0
• kleurtemperatuur Warm
• levendige kleuren, omgevingssensor, ruis reductie, mpeg-remasteren, resolutie remasteren, tekst scherper maken, helderheid verbeteren: allemaal uit
• IFC naar believen
• optie instellingen: gamemodus uit, HDMI bestandstype overal uit, HDMI RGB bereik overal normaal
• 16:9 beeldscan uit
• H-formaat H-Formaat 1
• Geavanceerd: paneel helderheid Midden, Adaptieve gamma 0, Zwart versterker 0, kleurengamma Rec.709, Witbalans neutraal, gamma 2.4 of bij lichtere kamer 2.2, hele lichte kamer 2.0
Witbalans is eventueel 2-punts nog wel wat aan te doen met behulp van de AVSHD greyscale ramp en greyscale steps + goed oog + geduld.

Met denk aan Cap en andere leden van dit forum, ook wat aangevuld door mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Adlermann schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:44:
[...]

Instellingen overnemen is geen kalibreren en compleet nutteloos. Behalve algemene instellingen.
Wat je maar nutteloos noemt? Mijn beeld is er zeer op vooruit gegaan! Dus spreek voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ferra schreef op zondag 19 juli 2015 @ 22:36:
[...]

Wat je maar nutteloos noemt? Mijn beeld is er zeer op vooruit gegaan! Dus spreek voor jezelf.
Beter door jou suggestieve waarneming. Ik heb echt zeer vaak meegemaakt dat ik het scherm bij iemand ging kalibreren, die ook instellingen hadden overgenomen. Ze zeiden: het beeld is er beter op geworden. Hang je er een meter aan, dan hadden ze het juist slechter gemaakt.

Jij DENKT dat het beeld beter is. Waarschijnljik door een soort placebo-effect. Hang er een meter aan, en dan kun je pas zeggen of het beter is of niet.

Met deze kanttekening, als je een te rood beeld corrigeert naar een te blauw beeld, dan zal het oog dat al snel 'beter'vinden. terwijl het objectief gezien niet eens zo hoeft te zijn.

Sorry hoor, maar ik heb te veel ervaring met kalibreren om jouw nutteloze mening serieus te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 13:23
daffie82 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:49:
[...]

Zoals Adler al zei, instellingen overnemen is nutteloos en maakt het vaak alleen maar slechter.

waarden kunnen per type (ST/GT/VT) en grootte (50/55/65 inch) en natuurlijk exemplaar verschillen, maar dit is in ieder geval een aardige richtlijn.
• contrast afstellen met het white clipping scherm van AVSHD. Zal wsch. in de buurt liggen van de 40-50.
• brightness afstellen met het black clipping scherm van AVSHD. Zal wsch. in de buurt liggen van 6-12 bij gamma 2.4 of 0-6 bij gamma 2.2
• color 48-50
• tint 0
• kleurtemperatuur Warm
• levendige kleuren, omgevingssensor, ruis reductie, mpeg-remasteren, resolutie remasteren, tekst scherper maken, helderheid verbeteren: allemaal uit
• IFC naar believen
• optie instellingen: gamemodus uit, HDMI bestandstype overal uit, HDMI RGB bereik overal normaal
• H-formaat H-Formaat 1
• Geavanceerd: paneel helderheid Midden, Adaptieve gamma 0, Zwart versterker 0, kleurengamma Rec.709, Witbalans neutraal, gamma 2.4 of bij lichtere kamer 2.2, hele lichte kamer 2.0
Witbalans is eventueel 2-punts nog wel wat aan te doen met behulp van de AVSHD greyscale ramp en greyscale steps + goed oog + geduld.

Super info, bedankt! Ik ga mijn 55ST60 ook maar eens goed proberen in te stellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 13:23
bartvl schreef op zondag 19 april 2015 @ 13:26:

Ik heb een Logitech Z5500 set eraan hangen, digitaal met Toslink en dat werkt prima! Ik had echter ook last van lipsync problemen en dat is verholpen door de software te updaten. Een bekend probleem van de laatste generatie Panasonic plasma's (en dus ook mijn 55ST60).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick-007
daffie82 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:49:
[...]

• color 48-50
• tint 0
• kleurtemperatuur Warm
• IFC naar believen
• H-formaat H-Formaat 1

Dank je wel. Zal er vandaag eens mee aan de slag. Erg blij dat ik nu weer een plasma heb, schrok toch wel van de nadelen van LED, vooral van een tv die lovende recensies krijgt. Deze moet het nu
Maar volhouden tot oled zich bewezen heeft en betaalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak2k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-08 12:19
Adlermann schreef op zondag 19 juli 2015 @ 22:43:
[...]

Beter door jou suggestieve waarneming. Ik heb echt zeer vaak meegemaakt dat ik het scherm bij iemand ging kalibreren, die ook instellingen hadden overgenomen. Ze zeiden: het beeld is er beter op geworden. Hang je er een meter aan, dan hadden ze het juist slechter gemaakt.

Jij DENKT dat het beeld beter is. Waarschijnljik door een soort placebo-effect. Hang er een meter aan, en dan kun je pas zeggen of het beter is of niet.

Met deze kanttekening, als je een te rood beeld corrigeert naar een te blauw beeld, dan zal het oog dat al snel 'beter'vinden. terwijl het objectief gezien niet eens zo hoeft te zijn.

Sorry hoor, maar ik heb te veel ervaring met kalibreren om jouw nutteloze mening serieus te nemen.
Nou nou, hou je een beetje in, meningen voor nutteloos uitmaken. Het gaat toch uiteindelijk om of dat de eigenaar het als verbetering ziet. Naast het feit dat de variatie best groot kan zijn ben ik ook voldoende tv's tegengekomen die het wel goed/beter doen met settings van internet. Vreemd genoeg met name bij de goedkope toestellen. In mijn ervaring is variatie groter bij de duurdere en ook de grotere panelen. Heb toch ook al wel een aantal televisies gekalibreerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Sjaak2k schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 07:52:

Nou nou, hou je een beetje in, meningen voor nutteloos uitmaken. Het gaat toch uiteindelijk om of dat de eigenaar het als verbetering ziet. Naast het feit dat de variatie best groot kan zijn ben ik ook voldoende tv's tegengekomen die het wel goed/beter doen met settings van internet. Vreemd genoeg met name bij de goedkope toestellen. In mijn ervaring is variatie groter bij de duurdere en ook de grotere panelen. Heb toch ook al wel een aantal televisies gekalibreerd. ;)
Feit blijft dat internet settings overnemen gewoon not done is en vaak alleen maar slechter maakt.
Behalve dan algeme instellingen zoals ik gepost heb.

Daar heeft Adler echt 100% gelijk in, zie dus ook niet in waarom hij zich hierover zou moeten inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak2k
daffie82 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:13:
[...]

Feit blijft dat internet settings overnemen gewoon not done is en vaak alleen maar slechter maakt.
Behalve dan algeme instellingen zoals ik gepost heb.

Daar heeft Adler echt 100% gelijk in, zie dus ook niet in waarom hij zich hierover zou moeten inhouden.
Hij heeft ook gelijk. Kan het misschien iets vriendelijker brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Sjaak2k schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:11:

Hij heeft ook gelijk. Kan het misschien iets vriendelijker brengen.
Ferra schreef op zondag 19 juli 2015 @ 22:36:

Dit soort reacties verdienen geen vriendelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak2k
daffie82 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:43:
[...]

[...]

Dit soort reacties verdienen geen vriendelijkheid.
Jij spoort niet helemaal. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

love you too...
Zijn reactie was ook erg onvriendelijk voor iemand die er duidelijk niet veel van weet.
Dus daar hoef je m.i. ook niet poeslief op te reageren.

[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 22-07-2015 20:25 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.