Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 23:43

B2

wa' seggie?

Het jammerlijke aan de VT serie vind ik de ventilators aan de achterzijde.. De GT serie heeft deze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
50VT60 te klein? Staat wel op gereserveerd maar je kan er een mailtje aan wagen... ik heb iig liever een 1 jaar oude maar goed werkende VT60 dan een vrijwel nieuwe VT50.

[ Voor 34% gewijzigd door Cap op 30-01-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:34
Ja, als ik een 'nieuwe' koop wil ik wel groter dan de huidige 50ST50.
Als dat allemaal niet lukt/werkt/kan... dan gaat deze gewoon weer met mij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Yup, daar komt mijn VT60 ook vandaan.. Hij is hem keurig thuis komen afleveren en heeft geholpen mijn oude (bakbeest) tv van de kast te tillen en daarna de nieuwe tv aan te sluiten. Kon betalen met internetbankieren nadat hij liet zien dat alles werkt.
edit:
Reactie op de verkoper op marktplaats dus, had nog niet gezien dat er een nieuwe pagina was

[ Voor 16% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 30-01-2015 14:10 ]

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:47
B2 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:48:
Het jammerlijke aan de VT serie vind ik de ventilators aan de achterzijde.. De GT serie heeft deze niet.
inderdaad geruisloos is mijn 50gt60 :) ,geen gebrom van de voeding of fans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
freaky35 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:26:
[...]

inderdaad geruisloos is mijn 50gt60 :) ,geen gebrom van de voeding of fans :)
Bij de VT60 zit er een flinke isolerende glasplaat voor. Zonder ventilatoren wordt ie veel te warm waarschijnlijk. De GT60 heeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 23:43

B2

wa' seggie?

D-TECH schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:41:
[...]

Bij de VT60 zit er een flinke isolerende glasplaat voor. Zonder ventilatoren wordt ie veel te warm waarschijnlijk. De GT60 heeft dat niet.
Ik heb de ZT60 mogen reviewen, maar daar vond ik het geluid van de ventilatoren echt irritant. Bij de VT60 zal dat niet veel anders zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Laatst online: 01-09 21:12
B2 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:45:
[...]

Ik heb de ZT60 mogen reviewen, maar daar vond ik het geluid van de ventilatoren echt irritant. Bij de VT60 zal dat niet veel anders zijn denk ik.
Ik hoor ze bijna niet. Maar dat verschilt per model. Heb de 50 inch variant, die heeft er maar twee. Daarboven zijn het er vier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
De 55VT60 heeft ook irritante ventilatoren.

Hoe storend dat is, ligt aan je eisen en je gehoor.
Bij mij komt er geen tv in huis met ventilatoren, die gaan na verloop van tijd alleen maar luider worden.

Daarom ben ik uiteindelijk voor een 65ST(W)60 gegaan.
Iets minder beeldkwaliteit, maar geen irritante ventilatoren hoorbaar tijdens rustige passages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
Cap schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:46:
Hij heeft uit zijn werkverleden connecties met Panasonic NL en DL, via die komt er overstock en demo- en retour (refurb?) modellen bij hem terecht. De 2 plasma's die ik van hem gezien heb waren keurig. Eentje had 50 uur op de klo, er was met testschermen niet eens retentie te bekennen. De ander had nog helemaal geen uren op de klok. Hij is iig met het fenomeen bekend dus je kan het altijd navragen.
Ik heb ook ooit een tv bij hem gekocht.
De werkelijke uren bleken niet te kloppen met de advertentie en de sticker met het servicenummer van de tv op de achterzijde was verwijderd.
Wel netjes mijn geld terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da's niet zo mooi, kan een foutje geweest zijn natuurlijk want in de 2 gevallen die ik gezien heb klopte het dus wel. Als er nog garantie op zit vermeldt ie dat er ook bij, dan is die sticker wel van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
Gekocht als demotv met garantie en nog geen 50 uur op de teller.
Bleken veel meer uren op te staan en de sticker was verwijderd.

Reactie op mails duurde erg lang en ik vond het allemaal dermate vaag dat ik mij al zorgen maakte.
Verkoopadres op de bon was een woonhuis wat te koop stond.
Gelukkig uiteindelijk contact gekregen en geld teruggekregen.
Was ook verstandig van hem ook.
Ik had zijn werkelijke woonadres achterhaald en was zo pissed off dat ik aan een bezoek zat te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal zijn huis in Groningen geweest zijn, stond idd te koop (maar ja wie koopt er daar tegenwoordig nog wat?).
In ieder geval mooi dat je je geld terug hebt gehad. Heb je de tv teruggebracht of heeft ie hem opgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach nog even en dan is oled ook betaalbaar. Dan kan plasma definitief gedag gezegd worden. Zitten nu al rond de 3000,- euro. Laatst nog een demo model van LG gezien. Wat een beeldkwaliteit.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
Cap schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:59:
Zal zijn huis in Groningen geweest zijn, stond idd te koop (maar ja wie koopt er daar tegenwoordig nog wat?).
In ieder geval mooi dat je je geld terug hebt gehad. Heb je de tv teruggebracht of heeft ie hem opgehaald?
Opgehaald.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:30:
Ach nog even en dan is oled ook betaalbaar. Dan kan plasma definitief gedag gezegd worden. Zitten nu al rond de 3000,- euro. Laatst nog een demo model van LG gezien. Wat een beeldkwaliteit.
Welke heb je gezien?
Ik heb een paar maand geleden een Oled gezien bij Mediamarkt en dat zag er buiten de zwartwaardes nog niet uit.
Motion hick ups, burn in, slechte kleuren en contrast was meer LED dan plasma kwaliteit.
Zou mooi zijn als die fouten verbeterd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 14:11
'contrast was meer LED dan plasma kwaliteit', dat is gewoon grote flauwekul. Post a.u.b. iets dat Tweakers recht doet, als tech-site voor gevorderden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
Oops was nog niet goed wakker, contrast is zo'n beetje het enige waar een Oled wel beter in is.

Gezien het antwoord ben jij vast wel zeer technisch gevorderd.
Die zijn op andere gebieden vaak zeer beperkt, zoals normaal reageren op een post met een fout erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
daffie82 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:12:
[...]

no way, sorry :)

Heb trouwens mijn contrast weer terug wat lager gezet, na het bekijken van Spears & Munsil II patronen.
Ik doe nu gewoon het omgevingslicht in de kamer serieus lager (bijna helemaal donker) en het witdetail is nu ook weer bijna helemaal terug.
(Had het vele maanden terug verhoogd - van 41 naar 55 - maar nu dus weer terug naar 41)
Waar heb je brightness, panel brightness en gamma dan nu op staan? Neem aan dat je die ook hebt moeten aanpassen.

Heb zelf nu contrast op 49, brightness op 8, panel brightness Medium en gamma op 2.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Laatst online: 05-09 00:30
Heren (en dames ook),

In plaats van de spelen met brightness, contrast en zo
Waarom gebruik je niet de gratis calibration disc/download???
http://www.avsforum.com/f...-ray-mp4-calibration.html

Op de hdmv en avchd (dacht ik) staan een aantal video clips van hoe je op zijn 'jan-boeren-fluitjes' en met behulp van wat standaard patronen (ook op diezelfde downloads) je tv kan inregelen voor contrast, brightness, sharpness.
Ik zeg niet dat dat een professionele aanvliegroute is, maar 'beter' dan maar wat te spelen met gamma, panel brightness en contrast.

just my humble opinion :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 17:27
LaFleche schreef op zondag 01 februari 2015 @ 11:55:
...maar 'beter' dan maar wat te spelen met gamma, panel brightness en contrast.
"Heb trouwens mijn contrast weer terug wat lager gezet, na het bekijken van Spears & Munsil II patronen."

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
sorry hoor..... super sorry....... zal me voortaan onthouden van commentaar zonder uw goedkeuring (in drievoud???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:29

daffie82

Minisforum UM773 Lite

LaFleche schreef op zondag 01 februari 2015 @ 12:57:
sorry hoor..... super sorry....... zal me voortaan onthouden van commentaar zonder uw goedkeuring (in drievoud???)
Onthouden van commentaar is niet nodig, gewoon lezen is voldoende :)
SanduTje schreef op zondag 01 februari 2015 @ 10:41:
[...]

Waar heb je brightness, panel brightness en gamma dan nu op staan? Neem aan dat je die ook hebt moeten aanpassen.

Heb zelf nu contrast op 49, brightness op 8, panel brightness Medium en gamma op 2.4.
Panel brightness medium, gamma 2.4, contrast 41 en brightness 10.
Panel brightness en gamma heb ik nooit meer aangepast.

EDIT : kan wel zijn dat ik contrast weer terug iets ga verhogen als blijkt dat het toch wat aan de lage kant zou zijn.
Maar het witte smalle balkje in Spears & Munsil II was het best bij contrast op 41 (en dat was ook de setting na calibratie...)

[ Voor 57% gewijzigd door daffie82 op 01-02-2015 14:23 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jij blijft maar kl*ten met dat contrast he. :P Kwestie van persoonlijke voorkeur, een waarde tussen de 40 en 50 is in alle beeldmodi sowieso acceptabel.

Maximaal contrast zonder white crush hangt af van de beeldmodus: custom gaat goed tot 50-60, professional mode maar tot 40. Ik switch naar gelang mijn kijkomstandigheden tussen custom (C55 en gamma 2.4), pro1 (C40 en gamma 2.4) en pro 2 (C40 en gamma 2.2). Uitgaande van panel brightness "mid" dan he. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Cap schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:51:
Jij blijft maar kl*ten met dat contrast he. :P Kwestie van persoonlijke voorkeur, een waarde tussen de 40 en 50 is in alle beeldmodi sowieso acceptabel.

Maximaal contrast zonder white crush hangt af van de beeldmodus: custom gaat goed tot 50-60, professional mode maar tot 40. Ik switch naar gelang mijn kijkomstandigheden tussen custom (C55 en gamma 2.4), pro1 (C40 en gamma 2.4) en pro 2 (C40 en gamma 2.4). Uitgaande van panel brightness "mid" dan he. ;)
Haha, klopt.
Heb nu even de gulden middenweg modus uitgeprobeerd.
Contrast 48, Helderheid op 9.
Dat vind ik lekkerder kijken dan contrast 41 (is me net iets te donker, terwijl dit volgens de testpatronen wel de contrastwaarde zonder white crush is)

Zie trouwens niet wat het verschil is bij jou tussen pro1 en pro2?

[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 03-02-2015 10:11 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foutje, aangepast. ;)

Ik switch dus naar custom in het zeldzame geval dat pro me te donker is. Of in het ergste geval met de zon vol in de kamer en tegelijk een tourfinish, naar normal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:51:

Maximaal contrast zonder white crush hangt af van de beeldmodus: custom gaat goed tot 50-60, professional mode maar tot 40. Ik switch naar gelang mijn kijkomstandigheden tussen custom (C55 en gamma 2.4), pro1 (C40 en gamma 2.4) en pro 2 (C40 en gamma 2.2). Uitgaande van panel brightness "mid" dan he. ;)
Persoonlijk vind ik een milde white crush acceptabel (zolang er nog maar iets witter dan wit in zit).

Zit best nog wel iets verschil in het contrast en dat zie je vaker en meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beetje white crush kan best. Buiten dat, het gaat vooral om persoonlijke voorkeur. Ik vind custom op contrast 55 's avonds laat in met de schemerlampen aan vaak net ff te fel. Een ander is er vast weer heel happy mee:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
daffie82 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:10:
[...]

Haha, klopt.
Heb nu even de gulden middenweg modus uitgeprobeerd.
Contrast 48, Helderheid op 9.
Dat vind ik lekkerder kijken dan contrast 41 (is me net iets te donker, terwijl dit volgens de testpatronen wel de contrastwaarde zonder white crush is)

Zie trouwens niet wat het verschil is bij jou tussen pro1 en pro2?
Dat is inderdaad altijd het probleem. Via de testpatronen kom je tot de perfecte instellingen maar blijkt in de praktijk dat dit (vaak) te donker is. Ik kom zelf met Pro1 ook op contrast 41 (hoger is white crush) + brightness 8 maar oogt een hoger contrast toch net wat frisser. Wat een problemen ook allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

SanduTje schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:55:

Dat is inderdaad altijd het probleem. Via de testpatronen kom je tot de perfecte instellingen maar blijkt in de praktijk dat dit (vaak) te donker is. Ik kom zelf met Pro1 ook op contrast 41 (hoger is white crush) + brightness 8 maar oogt een hoger contrast toch net wat frisser. Wat een problemen ook allemaal ;)
Haha, precies. Dat is mijn ervaring ook.
Ja, echt he. Enorme problemen met die plasmas :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cap schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:47:
Ik heb al meer dan een half jaar niet meer aan mijn instellingen gerommeld en ben uitermate tevreden. ;)
Uitgepakt, Pro-setting gekozen, niets aangepast, beeld 10x beter dan de gecalibreerde VT50, settled 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Zeker weten, maar toch ben ik nog steeds een kalibratie aan het overwegen.

Misschien dat bepaalde mede-Tweaker interesse hebben om tegen een riante vergoeding hiermee van dienst te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
Mijn zwartwaarde is slechter geworden. Oorzaak is dat de plasmaruis nu ook bij volledig zwart zichtbaar is, voorheen zag ik bij volledig zwart alleen de lijnen. Iemand een idee waardoor dit komt? Urenteller staat op 5177

[ Voor 6% gewijzigd door MaxHardcore op 07-02-2015 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:04
Dan word het beeld donkerder :P

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Zal vanavond proberen, kan het bij daglicht niet zien.

Was trouwens bij aanzetten vanochtend meer aanwezig dan een uur later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoenk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-07 16:13
Er staat nu zo'n 3000 uur op mijn VT60, en ik zou hem graag calibreren. Zijn er Tweakers in de Midden/West-Brabant die dit willen doen?

Vind het ook niet erg om te investeren in apparatuur om het zelf te doen, maar het gaat vast wel efkes duren voor ik geleerd heb het beeld goed te krijgen, vrees ik.

Panasonic TX-P55VT60 - Minix Neo X8-H - Teufel Cinebar 52 THX - Raumfeld Connector - Nexus 6P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
thoenk schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:29:
Vind het ook niet erg om te investeren in apparatuur om het zelf te doen, maar het gaat vast wel efkes duren voor ik geleerd heb het beeld goed te krijgen, vrees ik.
Dat, plus de VT60 schijnt notoir lastig te zijn. Geldt al voor profi's, laat staan om dit je eerste project te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Precies :)

Was ook eerst van plan zelf een meter aan te schaffen maar door de diverse verhalen dat de 60-serie behoorlijk lastig is zoek ik toch een ervaren amateur die dit voor een Tweakersprijsje (bier ;)) wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Heb me hier ook al voor aangemeld (diverse malen).
PM blijft akelig leeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Anders kom je toch uit bij een Spectrum Calibratie o.i.d. maar daarbij heb ik dan weer zo m'n twijfels of je dan echt waar voor je geld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SanduTje schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:49:
Anders kom je toch uit bij een Spectrum Calibratie o.i.d. maar daarbij heb ik dan weer zo m'n twijfels of je dan echt waar voor je geld krijgt.
Die heeft hier m'n VT50 gedaan en kwam op mooie lage waardes (op het calibratierapport) uit. Om nu te zeggen dat het een noemenswaardig verschil was qua beeld, nee, dat niet. Vandaar misschien ook zo blij met de VT60 :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/calibratievt50s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik kan veel zeggen van Frank, maar wat ik niet kan zeggen is dat het geen verbetering was.
Want dat was/is het dus zeker wel.
Zeker op gebied van kleuren en huidtinten. Die zijn een stuk beter dan out of the box.

[ Voor 25% gewijzigd door daffie82 op 09-02-2015 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
daffie82 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:01:
Ik kan veel zeggen van Frank, maar wat ik niet kan zeggen is dat het geen verbetering was.
Want dat was/is het dus zeker wel.
Zeker op gebied van kleuren en huidtinten. Die zijn een stuk beter dan out of the box.
Dan bel je hem toch nog een keertje? Hoef je niet te wachten op een bierdrinkende in de buurt zijnde Tweaker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Naja, hij is zelf ook zelden in de buurt hier. Dusja... En dan zal hij weer een kalibratie doen die niet perfect is, omdat het anders gewoon te lang duurt.
Dus dan wacht ik toch liever op een bierdrinkende Tweaker die wat meer zijn tijd neemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Brad Pitt schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:56:
[...]

Die heeft hier m'n VT50 gedaan en kwam op mooie lage waardes (op het calibratierapport) uit. Om nu te zeggen dat het een noemenswaardig verschil was qua beeld, nee, dat niet. Vandaar misschien ook zo blij met de VT60 :)

[afbeelding]
Dat ziet er inderdaad wel goed uit. Ben benieuwd of binnen dezelfde tijd een VT60 ook zo netjes wordt gekalibreerd. Misschien toch maar eens informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zou me toch niet te veel blind staren op zo een rapport.... Hoe het effectief uit ziet op grayscale ramps is veel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SanduTje schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:04:
Ben benieuwd of binnen dezelfde tijd een VT60 ook zo netjes wordt gekalibreerd.
Dat denk ik niet aangezien 3D (zal best lastig zijn en zie ik toch niet dus dat was geen issue) en een "dag" stand (dat had ik wél erg fijn gevonden) ook niet tot de calibratie behoorden. Niet heel raar natuurlijk voor de prijs maar had graag ietsjes meer betaald en dat óók gehad.
daffie82 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:07:
Zou me toch niet te veel blind staren op zo een rapport.... Hoe het effectief uit ziet op grayscale ramps is veel belangrijker.
Greyscale was prima. Wit was ook mooi wit ipv getint. Wat dat betreft helemaal goed allemaal.

[ Voor 26% gewijzigd door Brad Pitt op 09-02-2015 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Mja dat is ook precies wat ik in eerste denk. Als ik laat kalibreren dan ook gelijk goed en bij voorkeur een dag- en nachtstand, 3d kijk ik nooit dus ook geen wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

SanduTje schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:11:
Mja dat is ook precies wat ik in eerste denk. Als ik laat kalibreren dan ook gelijk goed en bij voorkeur een dag- en nachtstand, 3d kijk ik nooit dus ook geen wens.
3D gewoon even met Spears & Munsil II contrast en helderheid goed afstellen (THX 3D stand) en dan ben je qua 3D al een heel eind IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
daffie82 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:23:
3D gewoon even met Spears & Munsil II contrast en helderheid goed afstellen (THX 3D stand) en dan ben je qua 3D al een heel eind IMO.
"3d kijk ik nooit dus ook geen wens" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

^I know, gewoon een gratis tip :)
Veel mensen hebben die disc sowieso al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Oke toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoenk
Zouden tv-calibrerende tweakers gelokt kunnen worden met speciaal bier? :?
Heb nog een paar flessen West Vleteren staan. :w
Dussuh, als er iemand in de buurt is... :*)

Panasonic TX-P55VT60 - Minix Neo X8-H - Teufel Cinebar 52 THX - Raumfeld Connector - Nexus 6P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het hangt erg van het exemplaar af is mijn ervaring. Ik heb een paar ST50's met tomaathoofden gezien, maar ook die best gingen. Mijn VT50 was in THX mode echt onkijkbaar groen, ook het journaal leek op Matrix 1. Daarvoor moest ik echt wel het service menu in duiken om dit zo goed mogelijk (2-punts) recht te trekken. Bij mijn VT60 is die noodzaak er veel minder. Wat betreft de 10-punts regeling van de greyscale is mijn VT60 daarentegen weer veel meer een bitch dan mijn VT50, heef veel sneller gekleurde banden op de greyscale ramps. Krijg dat ook niet 100% weg. Maar prima beeld verder. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 10-02-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thoenk schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:29:
Er staat nu zo'n 3000 uur op mijn VT60, en ik zou hem graag calibreren. Zijn er Tweakers in de Midden/West-Brabant die dit willen doen?

http://www.isf-calibratie.nl/ komt uit Roosendaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Cap schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:24:
Het hangt erg van het exemplaar af is mijn ervaring. Ik heb een paar ST50's met tomaathoofden gezien, maar ook die best gingen. Mijn VT50 was in THX mode echt onkijkbaar groen, ook het journaal leek op Matrix 1. Daarvoor moest ik echt wel het service menu in duiken om dit zo goed mogelijk (2-punts) recht te trekken. Bij mijn VT60 is die noodzaak er veel minder. Wat betreft de 10-punts regeling van de greyscale is mijn VT60 daarentegen weer veel meer een bitch dan mijn VT50, heef veel sneller gekleurde banden op de greyscale ramps. Krijg dat ook niet 100% weg. Maar prima beeld verder. :)
Hoe veel beter wordt een VT60 dan nog met een kalibratie vraag ik me af? Als je zelf een meter hebt is het natuurlijk 'leuk' om het maximale uit je scherm proberen te halen (incl. meerdere standen) maar wanneer je het (betaald) moet laten doen en dan ook maar 1 stand krijgt dan kan het veel geld zijn voor een visueel minimale verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

SanduTje schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:08:

Hoe veel beter wordt een VT60 dan nog met een kalibratie vraag ik me af? Als je zelf een meter hebt is het natuurlijk 'leuk' om het maximale uit je scherm proberen te halen (incl. meerdere standen) maar wanneer je het (betaald) moet laten doen en dan ook maar 1 stand krijgt dan kan het veel geld zijn voor een visueel minimale verbetering.
Tja, dat ligt een beetje aan je huidige toestel. Als die out of the box visueel al zeer goed uitziet zou ik het niet laten doen.
Maar zoals reeds gezegd : ik vond het bij mij wel meer dan een minimale verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Donkerder zetten helpt niet. Heb situaties dat het er niet is en dat het er wel is. Het lijkt wel een soort retentie te zijn. Maar als ik een zwart beeld output vanaf mijn STB dan zie ik geen of nauwelijks ruis. Ook het zwart in content bevat deze ruis niet.

Vreemd fenomeen in ieder geval.

Verwijderd

Ik heb mijn VT60 laten kalibreren door Dimitri Valkenburg van ISF. Ik heb destijds geïnformeerd naar de ervaringen met zijn werk op dit forum, maar zonder resultaat. Ik dacht eerst aan Frank maar bij hem was een kalibratie uitsluitend mogelijk gedurende een tour. Een uurtje leek mij na wat navraag en het lezen van ervaringen te weinig voor een VT60. Ikheb per mail ook nog contact gehad met Spectrum. Het contact en de servicegerichtheid van Dimitri sprak mij het meest aan. Ervaringen met Dimitri zijn voor zover ik na kan gaan slechts te vinden op marktplaats. Nu hecht ik meer waarde aan de ervaringen hier, maar zoals gezegd die lijken er niet te zijn. Ik heb de gok uiteindelijk genomen en Dimitri langs laten komen. Hij heeft keurig zijn ISF diploma gehaald, voor war het waard is.

Een ding is zeker, Dimitri neemt de tijd en gaat niet weg voor hij tevreden is. Dimitri is in totaal 4,5 uur bezig geweest, waarbij hij met name bezig is geweest met de pro-1 optimale instelling en korte tijd besteed heeft aan een daginstelling die op daarop gebaseerd was. Voor zover ik na kan gaan heeft hij alles ingesteld en herhaaldelijk gecheckt. (basis, witbalans en CMS). Daarbij heeft hij gebruik gemaakt van de 10-pt instellingen. Hij geeft veel uitleg tijdens zijn werk, hetgeen voor een leuke avond zorgt.

Het resultaat; het beeld oogt strakker, heeft meer diepte en een beter contrast. Het wat onnatuurlijke kleurverloop in gezichten, etc. is verdewenen. Ik heb de rapportages door Cap, jullie wel bekend, laten bekijken. Zijn conclusie; aan die rapportages kan je niet zien of het goed is, maar je kunt wel zien of wat er in het rapport staat klopt of niet. De rapportages zien er goed uit en over het beeld ben ik tevreden.

Ik heb geen enkele reden om te twijfelen aan de deskundigheid van Dimitri, hij doet zijn werk uitvoerig en zorgvuldig en het was bovendien een gezellig avond. Of het ook het geld waard is vind ik lastig, ik denk het wel :-). Het beeld is beter te worden, maar mijn VT60 zag er out of the box al erg goed uit. Beter dan mijn VT50. Het resultaat is er, maar is ook gering. Wel ben ik erg blij met de meer natuurlijk huidtinten. Daar zaten voor de kalibratie fouten in en die zijn verdwenen.

Conclusie: tevreden.

• thoenk
Dank voor je review, hier kan ik wat mee :Y.

Zoals al eerder opgemerkt, is de VT60 notoir lastig te calibreren. Had dit nog invloed op de prijs? Voor 200 euro is een krat WestVleteren goedkoper.
Heb je de calibratie thuis laten doen of kwam hij langs?

Op zich is het beeld ook niet dramatisch. Af en toe wat IR, maar acceptabel, beeld is scherp met juiste bron. Het is meer dat de kleur niet altijd ganz okay is. Wat zwemen rood.
zou mooi zijn als dit wat minder opvallend was.

Iets wat me wel regelmatig opvalt (dus ook zichtbaar bij niet egaal lichte beelden) is de twee of drie rode rijen over de breedte van het scherm, op pakweg 1/3 vd schermhoogte. Ik begreep dat dit te maken had met verschillende panelen die gebruikt worden om het fysiek in elkaar te klussen. Maar waarom treedt dit op? Zijn er geen andere pixels op die rij dan rode? :? Jammer dat dit niet is te verhelpen: kan het wel worden verminderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Dank je, dat klinkt positief en het overwegen waard. Vooral het feit dat er de tijd voor genomen wordt (i.p.v. een uurtje binnen de tour) geeft al meer het gevoel dat het niet enkel voor het geld gedaan wordt.

Weet je toevallig welke meter(s) Dimitri gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:07:
[...]

Ik heb mijn VT60 laten kalibreren door Dimitri Valkenburg van ISF.

Conclusie: tevreden.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:52:
Cap bedankt voor de tips!
Ik ga Dimitri berichten en breng jullie op de hoogte van de resultaten.

Goed weekend!
Een beetje laat maar toch dank voor het verslag (hier op het forum)! :) En dat van die rapportages klopt inderdaad, dat die er mooi uit zien wil nog niet meteen zeggen dat de kalibratie gelukt is. In ieder geval lijkt op basis van jouw verhaal Dimitri zijn werk goed te doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 13-02-2015 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 09:04:
[...]

[...]

Een beetje laat maar toch dank voor het verslag (hier op het forum)! :) En dat van die rapportages klopt inderdaad, dat die er mooi uit zien wil nog niet meteen zeggen dat de kalibratie gelukt is. In ieder geval lijkt op basis van jouw verhaal Dimitri zijn werk goed te doen.
Excuses Cap, je hebt gelijk. De tijd vliegt en de vrije tijd is schaars, vandaar.

@SanduTje: Hij gebruikt een I1pro van X-rite.

@Thoenk: Hij is aan huis gekomen en rekent idd zo rond het bedrag dat jij noemt. Een kratje WestVleteren is teminste zoveel waard, maar wel qua prijs een stuk schappelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Oke bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Voor dat bedrag laat ik in ieder geval niemand meer komen. Er zal heus nog een paar procentjes verbetering te halen zijn, maar dat is me geen 200 euro waard (zeker niet omdat ik al ongeveer zo een bedrag heb uitgegeven aan calibratie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 14:03
Ik twijfel toch ook om het te laten doen. Merk nu aan mijn VT-60 dat er toch wat verloop is tov het beeld dat out of the box kwam. De roodtinten zijn nadrukkelijker aanwezig nu, er treedt ook sneller een vorm van ghosting op bij snel bewegende pan's, dat was er niet in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Misschien is er bij genoeg animo wel kwantumkorting te regelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik heb nu een dik half jaar een TX-P50GT60E staan. Ik heb nog steeds wat last van dat donkere beelden wat te donker zijn. Als iemand bijvoorbeeld een zwarte of donkere jas aan heeft dan wordt dat gewoon een zwart gat zeg maar. Ook bij buitenbeelden zien schaduwen er wel heel erg donker uit.

Ik heb uiteraard al veel met de instellingen gepield, maar ik krijg het er niet echt uit (i.i.g. niet zonder de rest van het beeld helemaal te verknallen).

Iemand tips? Zou een kalibratie allicht kunnen helpen?

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De enige eenvoudige handelingen die je zonder kalibratiespullen kan verrichten zijn de beeldmodus en helderheid instellen, plus de geavanceerde instellingen paneel helderheid, adaptieve gammacontrole, zwart versterker en gamma.

- Beeldmodus custom, of pro1 of pro2
- Geavanceerd: paneel helderheid mid, adaptieve gammacontr. 0, zwart versterker 0, gamma: staat ie op 2.6 probeer 2.4, staat ie op 2.4 probeer 2.2
- Tenslotte bij volledig zwart beeld (zwart jpg bestand of testdisc oid): de maximale helderheidsstand vinden zonder dat het zwart terug begint te lopen, dit wel in donkere / schemerverlichte ruimte doen
- Nog een keer je gamma instellingen checken nu of die anders mag (ik adviseer 2.4)

Dit zijn eigenlijk de standaard handelingen die je moet verrichten om te voorkomen dat de ingebouwde software je beeld gaat zitten verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Digital-DNA schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 23:22:
Ik heb nu een dik half jaar een TX-P50GT60E staan. Ik heb nog steeds wat last van dat donkere beelden wat te donker zijn. Als iemand bijvoorbeeld een zwarte of donkere jas aan heeft dan wordt dat gewoon een zwart gat zeg maar. Ook bij buitenbeelden zien schaduwen er wel heel erg donker uit.

Ik heb uiteraard al veel met de instellingen gepield, maar ik krijg het er niet echt uit (i.i.g. niet zonder de rest van het beeld helemaal te verknallen).

Iemand tips? Zou een kalibratie allicht kunnen helpen?
Ik hoop dat ik niet weer wordt afgebrand op deze tip maar gebruik de gratis calibration disc/download op

Op de hdmv en avchd (dacht ik) staan een aantal video clips van hoe je op zijn 'jan-boeren-fluitjes' en met behulp van wat standaard patronen (ook op diezelfde downloads) je tv kan inregelen voor contrast, brightness, sharpness en zo

Zet wel eerst je tv terug op fabrieksinstellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
LaFleche schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:54:
[...]
Ik hoop dat ik niet weer wordt afgebrand op deze tip
Die disk is prima hoor. Die van Monster had nooit uitgebracht mogen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:54:
[...]

Ik hoop dat ik niet weer wordt afgebrand op deze tip maar gebruik de gratis calibration disc/download op

Op de hdmv en avchd (dacht ik) staan een aantal video clips van hoe je op zijn 'jan-boeren-fluitjes' en met behulp van wat standaard patronen (ook op diezelfde downloads) je tv kan inregelen voor contrast, brightness, sharpness en zo

Zet wel eerst je tv terug op fabrieksinstellingen
Klopt, goed bruikbaar i.c.m. mijn tips hierboven dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Heb mijn tv (VT50) nu zo'n 2 jaar in gebruik. De laatste tijd begon ik me te storen aan de retentie (door gebruik vd PS4 met vaak hetzelfde spel)

Door Panasonic (icm CE Repair) is besloten om het toestel te crediteren. Zal nu dus op zoek moeten naar een LED alternatief. Gelukkig heeft die ontwikkeling niet stil gezeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

san.okk schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:32:
Gelukkig heeft die ontwikkeling niet stil gezeten
Klopt, het is nog steeds brak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
daffie82 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:40:
[...]

Klopt, het is nog steeds brak :+
Daar ben ik inderdaad wel bang voor maar ik zie weinig alternatieven. Op sommige vlakken zal ik concessies moeten doen (contrast, beeldkwaliteit, design) maar op andere zaken weer winst boeken (hoorbare koeling, inbrandgevoeligheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

san.okk schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:52:
[...]
Daar ben ik inderdaad wel bang voor maar ik zie weinig alternatieven. Op sommige vlakken zal ik concessies moeten doen (contrast, beeldkwaliteit, design) maar op andere zaken weer winst boeken (hoorbare koeling, inbrandgevoeligheid)
en vergeet niet de extra ruimte die beschikbaar komt in je woonkamer, omdat een 2-zits bank al breed genoeg is om recht voor de TV te kunnen zitten :+

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 18-02-2015 23:41 . Reden: blijkbaar was niet duidelijk dat ik op de kijkhoek doelde? ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 17:17:
[...]

en vergeet niet de extra ruimte die beschikbaar komt in je woonkamer omdat een 2-zits bank net breed genoeg is om recht voor de TV te kunnen zitten :+
Ehmm, die volg ik even niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

san.okk schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:52:
[...]

Ehmm, die volg ik even niet..
Brakke kijkhoek op LED...

• san.okk
  • Niet online
Ja dat zal wel loslopen denk ik.. Heb zo'n Sony 2015 model op het vizier. Met name icm games zal deze beter geschikt zijn.

Dit was mijn 4e Panasonic in 3 jaar...(VT30, VT50, VT60, VT50) Waarvan 3 voorzien van inbranders en/of zware retentie. De vt60 heb ik verkocht. Achteraf gezien had ik deze misschien beter kunnen houden, alleen zat daar haast geen garantie meer op..

• SanduTje
De VT60 vind ik beduidend beter dan de VT50 maar retentie is inherent aan plasma. Aan het geluid van de ventilatoren was door de fix gemakkelijk iets aan te doen. Daar heb ik ook totaal geen last meer van nu.

Als je het geen probleem vindt in te leveren op contrast, beeldkwaliteit (voor mij de reden om de VT60 aan te schaffen :)) en retentie echt een issue is dan kom je inderdaad weer terecht op een led.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:06
Ik heb een Sony w705 in de speelkamer staan waar ik ook vaak op game of voetbal kijk als de gt60 in de living 'bezet' is, maar ik ben toch altijd verbaasd als ik terug in living kom hoe mooi dat plasma-beeld is tov die Sony (die verder behoorlijk ok is).

• san.okk
  • Niet online
lapino schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:03:
Ik heb een Sony w705 in de speelkamer staan waar ik ook vaak op game of voetbal kijk als de gt60 in de living 'bezet' is, maar ik ben toch altijd verbaasd als ik terug in living kom hoe mooi dat plasma-beeld is tov die Sony (die verder behoorlijk ok is).
Precies, als ik nu de keuze had om om te ruilen naar een VT60 had ik ook niet getwijfeld.. Helaas is dat niet het geval en kan ik mijn aankoopbedrag van 2 jaar geleden terugkrijgen.

• MaxHardcore
MaxHardcore schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:15:
[...]

Donkerder zetten helpt niet. Heb situaties dat het er niet is en dat het er wel is. Het lijkt wel een soort retentie te zijn. Maar als ik een zwart beeld output vanaf mijn STB dan zie ik geen of nauwelijks ruis. Ook het zwart in content bevat deze ruis niet.

Vreemd fenomeen in ieder geval.
Weer wat meer duidelijk over dit fenomeen.

Als ik de tv aan zet, en de (fullscreen)home balk gaat weg dan zie ik de ruis. Maar niet op de plek waar de balk zat. Als ik vervolgens de schuifbalken 10 seconden aanzet is de ruis zo goed als weg.

• SanduTje
Zolang je het niet in normale content ziet zou ik me er niet zo druk om maken. Inderdaad vlak na het aanzetten zie je vaak ruis en/of balken maar dat is direct verdwenen bij normaal beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:58
Laten jullie de gele vlekken die ontstaan na verloop van tijd zitten of probeer je weg te halen? Kwam de deze post tegen dat dmv VSUS instelling het mogelijk weg te krijgen is.

[Plasma] Panasonic - Alle series - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen gele plekken hier, weet ook niet of dat (al) voorkomt bij de VT60. Maar er zijn vast mensen die het bij de VT50 geprobeerd hebben weg te halen met VSUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:26
Ik heb idd in het menu van mijn VT50 die verandering van VSUS gedaan en die had niet direct resultaat. Moet wel zeggen dat me momenteel veel minder vaak gele vlekken opvallen, maar misschien komt dat omdat ik er minder op let en meer geniet van de TV. Zal er eens wat meer op gaan letten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoenk
Rust in de tent. Iedereen tevreden? *O*

Ik zit nog steeds tegen mijn calibratie aan te hikken: denk dat ik toch eerst maar "gewoon" de normale afstelingen aanpas. Als ik tijd vind. Maar mijn mediaspeler lijkt nu op orde, dus wellicht binnenkort. of iets later... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Yep tevreden, gisteren under the skin gekeken. Zag er mooi uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
daffie82 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:03:
Yep tevreden, gisteren under the skin gekeken. Zag er mooi uit :P
Da's inderdaad een mooie black-level-test film ja :)

<offtopic: die mismaakte man is "echt" hè, wist ik niet. wel dapper, om zo in die film mee te spelen imho>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brad Pitt schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:05:
Da's inderdaad een mooie black-level-test film ja :)

<offtopic: die mismaakte man is "echt" hè, wist ik niet. wel dapper, om zo in die film mee te spelen imho>
Yep, idd :)
<offtopic: dat dacht ik nog eens ja! Die zag er wel héél echt uit.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Goedendag,eergisteren heeft mijn TX-P50VT30E de geest gegeven.
Hij gaat namelijk niet meer aan op beeld. Als ik hem aanzet springt het lampje op groen om vervolgens knipperend rood te worden. Het zijn steeds series van 7x dat het lampje rood knippert en wat ik ook doe hij reageert nergens op.
Nu heb ik gezocht op dit probleem en kwam ik onder andere deze link tegen http://www.avsforum.com/f...msite/3207/topics/1474957

Heel herkenbaar voor mij aangezien ik ook de klacht had dat er al een tijdje een soort blauwe of rode ruis in mijn beeld te zien was.
Helaas is het toestel uit de garantie en zal ik (denk ik) zelf moeten opdraaien voor de kosten.
Wie is bekent met dit probleem en weet ook wat de kosten ongeveer zullen zijn om het te herstellen?

En loont het nog om dit toestel van 4 jaar oud te laten repareren?
Toentertijd 2000,- er voor betaald en ik ben er wel wat zuur van dat ik hem al zo snel kan afschrijven misschien.
Tevens staat het idee om over te moeten stappen naar LED mij geheel niet aan 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoenk
LED is gezien je reactie geen discussie, en OLED, tja, als je geen kosten wilt maken ook geen optie.

Kun je voor het geld van je reparatie een andere plasma vinden? Nieuw zijn ze zeldzamer dan een maagd op de wallen, miscchien tweedehands. Ik denk dat ik hem wel zou laten repareren nadat ik het wwwinterweb heb geraadpleegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
melly schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 07:40:
En loont het nog om dit toestel van 4 jaar oud te laten repareren?
Uit het door jou gelinkte topic:

"For those unfortunate enough for this to happen to, the service manual does seem to provide a way to determine if the SC board is still good by disconnecting the SU/SD from the SU board then jumpering a header. If the light no longer blinks than the SC board is fine and the SU/SD boards are the culprit. If the light continues to blink then you know the SC board is bad and potentially the SU/SD boards as well."

Al geprobeerd? Er staat ook dat een eventuele fix erg goedkoop kan worden uitgevoerd. Misschien toch nog hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Bedankt voor je tip.
Ik heb echter al een afspraak gemaakt en hij wordt donderdag opgehaald.
Ik zal het wel horen wat het wordt.
Maar nogmaals bedankt 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-10 17:00

_Christiaan_

Master of SOG

Ik ben aan het kijken of ik mijn P42ST50 ga vervangen voor een P50ST60. Op die manier maak ik de gewenste stap naar 50 inch, en ik ben dan in bezit van de allerlaatste generatie plasma (die imo qua beeldkwaliteit onovertroffen is).

Ik heb tweedehands een P50ST60 gevonden, daarbij wil ik kijken naar het aantal branduren. Kan iemand mij een methode geven, die bewezen gegarandeerd werkt?

De reden dat ik het vraag, is omdat bij mn eigen P42ST50 de methode ook anders was dan overal beschreven. Ik moest namelijk:
  • Hou de mintoets ingedrukt op de TV zelf, en druk dan op de remote 3 keer op nul (i.p.v. op de info-toets zoals overal beschreven), zodat je in het SRV-TOOL menu komt (en dus niet dat DRV-CHECK menu'tje)
  • Druk 2 keer op 2 (en niet 1 keer, zoals overal beschreven)
  • Vanaf hier komt het overeen zoals overal beschreven: navigeer met de pijltjestoetsen van je afstandsbediening naar het rechtsonderstel vakje (die rechts naast PICT:00.....)
  • Houd Mute op je afstandsbediening 3 seconden ingedrukt
  • Om er weer uit te gaan: Houd exit op je afstandsbediening 3 seconden ingedrukt. De TV zal opnieuw opstarten.
Zie ook http://www.hifivision.com...eviews-tweaks-etc-27.html, maargoed die klopte dus niet zo goed met hoe mijn ST50 werkt.

Misschien een belangrijkere vraag: Wat is een beetje een redelijke prijs voor een P50ST60? Volgens de eigenaar staat er ongeveer 120 uur op de teller.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
_Christiaan_ schreef op zondag 15 maart 2015 @ 17:43:
Volgens de eigenaar staat er ongeveer 120 uur op de teller.
Da's een lot uit de loterij dan. Indien het waar is. Iets waar ik zeer grote twijfels bij heb ;)

Pagina: 1 ... 58 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.