Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-09 10:31
Ryan_ schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:27:
Hoe maken jullie eigenlijk het plasma scherm schoon? Met een micro fiber doek?
Gebruik zelf altijd een plumeau. Er is hier niemand die met zijn vingers aan het scherm zit, dus ik hoef alleen stof weg te halen. Daar is zo'n ding ideaal voor en beschadigt denk ik het minst snel de glasplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:04
alleen die dingen zijn statisch, trekt ook \weer stof aan, op de lbuiten rant dan in elk geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Moris schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:23:
welke Sony is er dan een mooi en plasma-waardig alternatief?
Moris schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:10:
4K lijkt me op dit moment van beslissen overkill te zijn, dus deze toestellen laat ik alvast niet echt doorwegen in mijn keuzes.
Die Sony in 55" valt gezien zijn prijs nog behoorlijk goed mee :D

Deze Sony "Sony KDL-50W829B" blijkt ook de moeite waard te zijn en de prijs valt nog best mee ook.
https://www.avforums.com/...vs-2014-televisions.10938
Nogal off-topic hier in het Panasonic plasma topic. Als je op zoek bent naar een nieuwe c.q. vervangende tv, kun je beter een aankoopadvies topic openen in CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:06

daffie82

Minisforum UM773 Lite

benchMarc schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:20:
[...]

Gebruik zelf altijd een plumeau. Er is hier niemand die met zijn vingers aan het scherm zit, dus ik hoef alleen stof weg te halen. Daar is zo'n ding ideaal voor en beschadigt denk ik het minst snel de glasplaat.
Een plumeau? Zo een ding trekt alleen maar meer stof aan, krijg je het nooit helemaal stofvrij mee.
Een zuivere micro-vezel doek voorzichtig over het hele scherm vegen is veel efficienter IMO. Gewoon van links naar rechts van boven te beginnen.

[ Voor 10% gewijzigd door daffie82 op 07-01-2015 11:53 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Laatst online: 27-09 10:31
daffie82 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:52:
[...]

Een plumeau? Zo een ding trekt alleen maar meer stof aan, krijg je het nooit helemaal stofvrij mee.
Een zuivere micro-vezel doek voorzichtig over het hele scherm vegen is veel efficienter IMO. Gewoon van links naar rechts van boven te beginnen.
Het is er een van microvezel, misschien dat dat scheelt? Heb niet zoveel verstand van poetsen :X Het wordt er in elk geval wel stofvrij van.

[ Voor 4% gewijzigd door benchMarc op 07-01-2015 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

benchMarc schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:24:
[...]

Het is er een van microvezel, misschien dat dat scheelt? Heb niet zoveel verstand van poetsen :X Het wordt er in elk geval wel stofvrij van.
Dat scheelt inderdaad :)
ik dacht dat je zo een zwabber bedoelde voor in de hoeken de spinnenwebben mee weg te doen :+

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:29
Wat vinden jullie van de oled lineup van LG?

Zit er veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
benchMarc schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:24:
[...]

Owww kijk dat scheelt!! :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 14:11
MaxHardcore schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:11:
Wat vinden jullie van de oled lineup van LG?

Zit er veelbelovend uit.
OLED is 'the new king', maar zwaar off-topic dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
klopt, maar ik ben op zoek naar alternatieven. Met pijn in mijn hart.

De vt60 krijgt steeds meer banding. Ook een beetje rode tint in linker bovenhoek en een beetje aan de linkerkant.

Ik heb nu 4900 uur en daarvan is denk ik 3500 full screen content. (lang leve kinderprogramma's op hoogste zoomstand)

[/laksheidmodes aan] Ik heb nog steeds niet gecalibreerd, zou calibratie het probleem met rode tint / banding kunnen verbeteren?

Ik zal eens een profi camera lenen en daar ene foto mee maken helaas met crappy iphone camera slecht vast te leggen.

Moet zeggen dat ik er mee zou kunnen leven, of die oled's moeten nu eindelijk helemaal de bom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Het is toch te bizar voor woorden dat Panasonic nooit echt de issues met de laatste generaties plasma's (vanaf de ?t30) heeft kunnen oplossen?

Banding, paarse vlekken, groene vlekken, 50hz bug, retentie t/m inbranden (bij mij een zwarte veeg ter hoogte van de ondertiteling) etc etc.

Hoop nog jaren van mijn plasma's te kunnen genieten maar op mijn gt60 kijk ik per definitie alleen maar naar fullscreen zonder ondertiteling hetgeen ook te gek voor woorden is natuurlijk.... waar heb ik nu eigenlijk een tv voor ???

De Samsung e6500 heeft zich al ruim 2,5 jaar goed gehouden en dan wel met logo's, ondertiteling aan en speelfilms met zwarte balken. Ik zie nog geen verkleuringen en het panel is super uniform.
Wel na iedere speelfim even de lichte retentie van de zwarte balken 'wegwassen' (na 30 seconden eigenlijk al klaar).
Blijkbaar had cnet wel gelijk dat deze generatie Samsungs zeer burn-in resitent zijn (http://www.cnet.com/news/...-accidental-burn-in-test/)

Kortom : jammer dat Panasonic niet de tijd genomen heeft om hun panel issues goed op te lossen en jammer dat Samsung hun betere paneltechnologie niet wat langer uitgebuit heeft (zeker nu ze de OLED handdoek alweer in de ring heeft gegooid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:33
LaFleche schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:53:
Kortom : jammer dat Panasonic niet de tijd genomen heeft om hun panel issues goed op te lossen en jammer dat Samsung hun betere paneltechnologie niet wat langer uitgebuit heeft (zeker nu ze de OLED handdoek alweer in de ring heeft gegooid)
Het gaat alleen maar om de centjes en iedereen wil nu eenmaal een zeer nuttige energiezuinige 40 inch UHD crapper dus exit plasma dankzij de milieumaffia en de geniale marketingjongens en het oblivious zijnde publiek :).

[ Voor 18% gewijzigd door Brad Pitt op 12-01-2015 15:01 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Laatst online: 01-09 21:12
Zo gek is het toch niet dat ze ermee gestopt zijn, misschien waren deze problemen gewoon niet op te lossen.

Heb zelf ook een beetje last van banding enzo op mijn VT60 maar erger me daar niet aan. Kwestie van je hersenen daarop instellen zeg maar, anders ga je je overal aan ergeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
D-TECH schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:03:
Zo gek is het toch niet dat ze ermee gestopt zijn, misschien waren deze problemen gewoon niet op te lossen.
Dan moeten ze ook stoppen met LCD want die techniek heeft ook nog steeds "een paar" "kleine" nadelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brad Pitt schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:04:
[...]

Dan moeten ze ook stoppen met LCD want die techniek heeft ook nog steeds "een paar" "kleine" nadelen :)
90% ziet dat niet en boeit het geen reet.
TV is voor hun dagelijkse soap op te kijken, en hoe feller dat gekleurd is hoe beter ! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Mijn buurman heeft onlangs zo'n felle Samsung gekocht, 55 inch aan kleurengeweld. Staat op standje dynamisch, lichten gaan 's avonds uit in de woonkamer, die heeft ie niet meer nodig... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Het is geen felle Samsung, maar jouw buurman heeft dat ding gewoon als een idioot afgesteld :D.

Vriend van me heeft zijn 55" laten kalibreren en dat beeld is best acceptabel moet ik zeggen. Geen plasma, maar het gat tussen LCD-LED en plasma is merkbaar kleiner geworden dan een paar jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaFleche schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:53:
Het is toch te bizar voor woorden dat Panasonic nooit echt de issues met de laatste generaties plasma's (vanaf de ?t30) heeft kunnen oplossen?

Banding, paarse vlekken, groene vlekken, 50hz bug, retentie t/m inbranden (bij mij een zwarte veeg ter hoogte van de ondertiteling) etc etc.

Hoop nog jaren van mijn plasma's te kunnen genieten maar op mijn gt60 kijk ik per definitie alleen maar naar fullscreen zonder ondertiteling hetgeen ook te gek voor woorden is natuurlijk.... waar heb ik nu eigenlijk een tv voor ???

De Samsung e6500 heeft zich al ruim 2,5 jaar goed gehouden en dan wel met logo's, ondertiteling aan en speelfilms met zwarte balken. Ik zie nog geen verkleuringen en het panel is super uniform.
Wel na iedere speelfim even de lichte retentie van de zwarte balken 'wegwassen' (na 30 seconden eigenlijk al klaar).
Blijkbaar had cnet wel gelijk dat deze generatie Samsungs zeer burn-in resitent zijn (http://www.cnet.com/news/...-accidental-burn-in-test/)

Nergens last van met mijn ST60. Gewoon top! Nog jaaaaaaaaaren plezier van. Ik geniet iedere dag. Scheelt volgens mij ook als je niet met een vergrootglas naar je scherm kijkt. Als je dat ook bij je vrouw doet ben je er ook snel klaar mee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
De enige plasma die hier nog zal komen ooit is een Samsung plasma. Inbranden en Panasonic is gewoon een winnende combinatie de laatste jaren. Of juist de verliezende :(.

En je hebt gelijk Musicmasters. Je moet op een gegeven moment gaan genieten. Perfecte tv's bestaan niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
StealthyPeanut schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:03:
De enige plasma die hier nog zal komen ooit is een Samsung plasma. Inbranden en Panasonic is gewoon een winnende combinatie de laatste jaren. Of juist de verliezende :(.
Wellicht hoe donkerder het paneel en hoe hoger het contrast hoe eerder je het ziet. Op de oudere generaties, met volledig grijze schermen, zag je retentie wellicht ook minder snel. Op de Kuro, VT50 en VT60 valt het op ja :)
En je hebt gelijk Musicmasters. Je moet op een gegeven moment gaan genieten. Perfecte tv's bestaan niet....
Daarom. En de VT60 is sowieso beter dan welke Samsung ooit gemaakt dus die stap "terug" is ook weer zo wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:20:
[...]

Wellicht hoe donkerder het paneel en hoe hoger het contrast hoe eerder je het ziet. Op de oudere generaties, met volledig grijze schermen, zag je retentie wellicht ook minder snel. Op de Kuro, VT50 en VT60 valt het op ja :)

[...]

Daarom. En de VT60 is sowieso beter dan welke Samsung ooit gemaakt dus die stap "terug" is ook weer zo wat.
Ik denk ook dat ik beter kan leven me wat donkere plekken (van de retentie), dan het brakke zwart wat je altijd ziet ;)

Maar het scheelt wel een boel dat ik zonder ondertiteling kijk en geen televisie. Alleen bluray en netflix eigelijk. Afgezien van voetbal en formule 1 natuurlijk. En een keer een extra journaal oid.

Dan heb je sowieos minder last van retentie.

[ Voor 17% gewijzigd door Adlermann op 14-01-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
[...]

[...]

Klopt, maar aangezien hier heel veel kabeltv wordt gekeken (vriendin), ben ik banger voor inbranden van logo's en ondertiteling, dan dat ik de beeldkwaliteit ga missen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
StealthyPeanut schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:16:
Klopt, maar aangezien hier heel veel kabeltv wordt gekeken (vriendin), ben ik banger voor inbranden van logo's en ondertiteling, dan dat ik de beeldkwaliteit ga missen :).
LCD, klaar d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Heb ik nu al staan van Panasonic. De beeldkwaliteit zou me nog wel te doen zijn in principe als de kijkhoek goed zou zijn. Maar die is gewoon niet te doen.....

Maar eerst wat budget vrijmaken voor een leuke 50" plasma van Samsung. Kost ook echt niks meer tegenwoordig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
[...]

[...]

Denk toch dat je reviews van de e8500 eens moet lezen.
Was toch een verdomd close call met de VT60.

Maar ja.... vind hem nog maar eens hier in europa.... alleen in de VS en dan %&^%& nog maar voor $1000 (voor de 51 inch).... bah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Die e8500 geeft erg mooi beeld, alleen was er meen ik ook wat mis met de coating(zwarte balken).
Dus een oneven beeld.

Echter qua kleuren en zwart waarde en in combinatie met een goede interne scaler, geeft die tv een erg mooi plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Nu maar hopen dat ALS mijn plasma's het begeven
- OLED ook door andere merken aangeboden worden (beetje technische en financiele concurrentie kan geen kwaad)
- de e8500 eigenaren zijn overgestapt op UHD en marktplaats vol staat met 2e handsjes :-) (there is hoping :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
LaFleche schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:01:
Denk toch dat je reviews van de e8500 eens moet lezen.
Was toch een verdomd close call met de VT60.
Heb alle reviews known to man m.b.t. plasma wel gelezen hoor :) Inderdaad is de 8500 close, maar niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
zeg ook niet dat-ie beter is.... maar 'damn close'.

en dan -als ik mijn ervaring met Samsung laat meetellen- geen zoemende fans, geen kleurige blobs noch groen noch paars, rete unform panel, geen linebleed (ja die zie ik wel op mijn gt60), retentie/inbrand resistent (dus relatief gewoon tv kunnen kijken).... tja... dan weet ik het wel.

Maar nogmaals: water onder de brug. Noch Panasonic VT's (heeel goed zoeken?), noch Samsung E8500's plasma meer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
LaFleche schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:20:
en dan -als ik mijn ervaring met Samsung laat meetellen- geen zoemende fans,
De Samsung plasma van een vriend van mij hoorde je gewoon door stille content heen. Was abnormaal luid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bedoelen jullie niet de F8500 i.p.v. E8500?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

LaFleche schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:16:
Nu maar hopen dat ALS mijn plasma's het begeven
- OLED ook door andere merken aangeboden worden (beetje technische en financiele concurrentie kan geen kwaad)
- de e8500 PSxxF8500 eigenaren zijn overgestapt op UHD en marktplaats vol staat met 2e handsjes :-) (there is hoping :-) )
Zal niet mee gaan vallen verwacht ik?

Overigens stond er recent nog een te koop bij een webshop in Nederland, showmodel waarbij het panel was vervangen i.v.m. het showmodel zijnde, werd dus met nieuw panel geleverd. Koste met 12 maanden garantie minder dan €1000,-. Heb zelfs getwijfeld om deze op voorraad te nemen maar uiteindelijk niet gedaan :(

Ontopic maar weer, Panasonic Plasma :)

[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 14-01-2015 15:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Is het mogelijk om bij gebruik van de ingebouwde mediaplayer van de VT50 de taal/ondertitels te wijzigen?

Ik krijg het met geen mogelijkheid voor mekaar om het audiospoor te wisselen en/of de subs uit te schakelen.

Via de xtreamer is dit geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnfout
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-05-2019
Wat is tegenwoordig de beste manier om een (goed ingespeelde) VT60 te laten calibreren?

ISF calibratie (incl. 3D) is 175 euro zie ik.

Zijn er mensen hier op het forum die het ook kunnen doen? PM mag! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
Willianv schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:49:
Is het mogelijk om bij gebruik van de ingebouwde mediaplayer van de VT50 de taal/ondertitels te wijzigen?

Ik krijg het met geen mogelijkheid voor mekaar om het audiospoor te wisselen en/of de subs uit te schakelen.

Via de xtreamer is dit geen enkel probleem.
De 'Option' knop op de afstandsbediening biedt geen mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Bedankt, dat werkt inderdaad.

Moet je wel de goede film selecteren en niet de film met een enkel audiospoor....

thx, anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 21:13
M`n GT60 is nu iets meer dan een jaar oud en begint zichtbaar te verlopen.

Een verticale donkere band op 1/4e van links en het zwart begint wat meer groentint te krijgen.
Dus helaas toch maar eens gaan omzien naar calibreren :)

Tot nog toe kon ik zonder heel goed meekomen maar het wordt nu toch wel merkbaar bij films en verduisterd kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
QwaftZefoni schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:41:
M`n GT60 is nu iets meer dan een jaar oud en begint zichtbaar te verlopen.

Een verticale donkere band op 1/4e van links en het zwart begint wat meer groentint te krijgen.
Dus helaas toch maar eens gaan omzien naar calibreren :)

Tot nog toe kon ik zonder heel goed meekomen maar het wordt nu toch wel merkbaar bij films en verduisterd kijken.
Die van mij heeft dit gelukkig niet, mag ik vagen hoeveel uur jouw scherm aan heeft gestaan?.
Maar neemt bij jou de helderheid of licht opbrengst af dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier een VT60 die op anderhalve week na 1 jaar oud is, 2030 uur op de klok en still going strong, geen strepen of groene zooi, ook lekker snel na aankoop gekalibreerd maar nog steeds prima bruikbaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Inderdaad.

De VT50 was er op dit punt een stuk slechter aan toe, dus nog steeds erg blij dat ik die toen heb laten omruilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 10:43

rik

Mijn G11 (PZ85) doet het nog fantastisch, echt nog nooit last gehad van alle problematiek waarover ik lees :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
rik schreef op maandag 19 januari 2015 @ 18:28:
Mijn G11 (PZ85) doet het nog fantastisch, echt nog nooit last gehad van alle problematiek waarover ik lees alle plasma gerelateerde dingen waarvan elk toestel last heeft gezien :9
FTFY :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Dan heeft hij er toch ook geen last van gehad.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:26:
Dan heeft hij er toch ook geen last van gehad.
Beweer dat toch nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

de PZ85 verdraagt gewoon veel meer als een **60
inbranden nog nooit van gehoord, hooguit retentie
GT60 brandt gewoon in bij exact hetzelfde kijkgedrag. Tenminste bij MIJN toestellen :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Het verschilt natuurlijk ook met de helderheid. Panasonic heeft de 60 serie een stuk feller gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
D-TECH schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:27:
Het verschilt natuurlijk ook met de helderheid. Panasonic heeft de 60 serie een stuk feller gemaakt.
Plus, alle voorgaande panelen waren donker of soms zelfs gewoon lichtgrijs. Daar op zal het een en ander ook minder zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Laatst online: 28-07 09:44
Ik heb een Panasonic VT50 en kan hierop ook de coax van mijn analoge satteliet tuner aansluiten. Nu heb ik Ziggo digitaal via een ci module en de analoge satelliet ontvanger gaa via de scart naar de tv.

Als ik mijn satelliet-coax rechtstreeks op de tv aansluit dan zou ik dus de kanalen opnieuw moeten instellen maar ben ik dan ziggo kwijt?

Met andere woorden kan ik tegelijk satteliet en Ziggo kijken (dus switchen)?

Edit: Waar kan ik DVB-S selecteren? Moet ik de tv resetten? :?

[ Voor 20% gewijzigd door Mandrake466 op 21-01-2015 12:30 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
Lijkt me onwaarschijnlijk: dvb-s en dvb-c werken hoogstwaarschijnlijk onafhankelijk van elkaar net zoals analoog en dvb-c onafhankelijk van elkaar werken.

Kijk nog even goed in het menu, dan vind je wel een aanduiding hoe dvb-s te kunnen activeren. Lees anders de handleiding even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- Zorgen dat je in de TV stand staat en niet in de AV (HDMI/SCART) stand, dus drukken op "TV"
- Dan MENU, "instellingen","xxx afstemmenu" (analoog, DVB-S of whatever nu actief is), "voeg TV signaal toe", "DVB-S" of ander TV-signaal kiezen, dan "start auto set-up".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Laatst online: 28-07 09:44
@Cap Het is gelukt! :) Jammer dat sommige kanalen zo ver uit elkaar staan.

Ik zou bepaalde kanalen wel onder Favorieten moeten kunnen zetten lijkt mij maar als ik op Option toets krijg ik niet de keuze om het als favriet op te slaan. De toets Guide laat alleen de kanalen zien.

Bovenstaand geldt zowel voor ziggo als satteliet :-(

[ Voor 8% gewijzigd door Mandrake466 op 22-01-2015 14:54 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 23:05
Moet je niet een favorietenlijst aanmaken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuurjans
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-06-2024
Heb een Panasonic TX-P42GT60 van inmiddels 2,5 jaar oud. Erg tevreden over het beeld, prima aankoop geweest. Na ongeveer een jaar had ik een harde bromtoon die van rechtsachter ca 10 cm aan de achterzijde van de TV vandaan kwam. Gebeld om afspraak te maken, duurde ivm drukte wat langer, paar dagen voor de afspraak stopte het ineens, daarom in overleg afspraak afgezegd. Nu ca. 1,5 jaar later is de harde bromtoon ineens terug. Hij is de ene keer harder dan de andere keer, maar komt over het TV geluid heen en is zeer irritant. Garantie inmiddels verlopen, maar is zo echt niet plezierig naar te kijken. Iemand nog een tip op basis van eigen ervaring, ik vind het een beetje zonde om na 2,5 jaar gebruik nu al een nieuwe te kopen.

Hoop dat iemand oplossing weet obv eigen ervaring. Dank alvast voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
stuurjans schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:55:
Heb een Panasonic TX-P42GT60 van inmiddels 2,5 jaar oud. Erg tevreden over het beeld, prima aankoop geweest. Na ongeveer een jaar had ik een harde bromtoon die van rechtsachter ca 10 cm aan de achterzijde van de TV vandaan kwam. Gebeld om afspraak te maken, duurde ivm drukte wat langer, paar dagen voor de afspraak stopte het ineens, daarom in overleg afspraak afgezegd. Nu ca. 1,5 jaar later is de harde bromtoon ineens terug. Hij is de ene keer harder dan de andere keer, maar komt over het TV geluid heen en is zeer irritant. Garantie inmiddels verlopen, maar is zo echt niet plezierig naar te kijken. Iemand nog een tip op basis van eigen ervaring, ik vind het een beetje zonde om na 2,5 jaar gebruik nu al een nieuwe te kopen.

Hoop dat iemand oplossing weet obv eigen ervaring. Dank alvast voor de reacties.
een GT60 kan nog niet 2 jaar oud zijn. Of jij hebt de GT50 of jij hebt nog gewoon garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaxHardcore schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:36:
[...]

een GT60 kan nog niet 2 jaar oud zijn. Of jij hebt de GT50 of jij hebt nog gewoon garantie.
Op een paar maanden na wel ongeveer, maar 2'5 jaar idd erg moeilijk :)

[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 23-01-2015 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Iemand die de spiegelen app aan de praat krijgt op de 60 serie?? I.c.m. mijn Lumia 830 (wp 8.1) zie ik de gt60 wel en dan geef ik toegang op de tv en dan zie je "verbinden..." maar na poosje geeft Lumia aan dat connectie niet mogelijk is. Idee hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuurjans
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-06-2024
Sorry foutje het is eenTx P42GT30 van 2,5 jaar die een zeer hinderlijke vrij hoge brom geeft. Komt vanuit rechter achter zijde van de TV. Hoop dat iemand een idee heeft. er valt nu niet naar te kijken, maar om nu na 2,5 jaar al weer een nieuwe TV te moeten kopen is ook zo wat. Hoop dat er ideen zijn. Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stuurjans schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 08:18:
Sorry foutje het is eenTx P42GT30 van 2,5 jaar die een zeer hinderlijke vrij hoge brom geeft. Komt vanuit rechter achter zijde van de TV. Hoop dat iemand een idee heeft. er valt nu niet naar te kijken, maar om nu na 2,5 jaar al weer een nieuwe TV te moeten kopen is ook zo wat. Hoop dat er ideen zijn. Dank alvast!
Gewoon laten repareren door ce repair

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat je eventueel zelf kan doen als je handig bent: de tv plat op tafel, achterkant losschroeven en dan aanzetten en kijken waar de brom precies vandaan komt.

Het zal waarschijnlijk de transformator zijn of een of meer spoelen op de printplaten. Je kan dan controleren of de schroeven van de printplaat op die plek wel goed vast zitten. Daarnaast kan je op strategische plekken wat rubbertjes aanbrengen (tussen spoel/printplaat en printplaat/behuizing bijv) om de boel wat trillingsvaster te maken. Spoelen tenslotte kan je evt. voorzien van een laagje epoxy.

In veel gevallen kan je de brom behoorlijk verminderen. Zit de brom echt in de transformator zelf dan zal die vervangen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Als je zelf aan de slag wilt en vragen hebt, kun je heel goed terecht op: http://www.circuitsonline.net/forum/

Veel electronicakennis en bereidheid tot helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Hoe zit het bij jullie met de uurtjes? Ik zit nu op 5011 uur.

En hebben jullie last van issue's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Wacht nog steeds op de RevertToVT50IFC.zip update. Buiten dat is alles wel redelijk okay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:02:
Zou hier ook welkom zijn. :) Verder prima tevreden, ingebrande logo acceptatie is hier gelukkig al lang aanwezig als fervent NOS sport kijker.
Ja, ik keek gister twe her en vanavond geniet ik nog van de stand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Nou, hoef mijn VT60 niet om te ruilen voor de nieuwe LG OLED. Als je de preliminary review leest: http://www.hdtvtest.co.uk/news/65ec9700-201501193990.htm

Er zijn simpelweg zoveel problemen mee... Bovenste helft, blauw, onderste helft gelig, slechte motionresolutie (maar 300 lijnen!). Slechte helderheid (plasma is feller!) en ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

3130
Hoeveel uur heb ik nog te gaan?😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-TECH schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:18:
Nou, hoef mijn VT60 niet om te ruilen voor de nieuwe LG OLED. Als je de preliminary review leest: http://www.hdtvtest.co.uk/news/65ec9700-201501193990.htm

Er zijn simpelweg zoveel problemen mee... Bovenste helft, blauw, onderste helft gelig, slechte motionresolutie (maar 300 lijnen!). Slechte helderheid (plasma is feller!) en ga zo maar door.
voor mijn vt60 offer ik nu elke avond een kind aan de goden :P

Blijf het doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inbrand issues daargelaten zou ik zo'n OLED eerst eens een tijdje goed moeten bekijken voordat ik er iets zinnigs over kan zeggen. Dus niet in drukke TL verlichte winkel of met een verkoper die in mijn nek hijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zondag 25 januari 2015 @ 22:57:
Inbrand issues daargelaten zou ik zo'n OLED eerst eens een tijdje goed moeten bekijken voordat ik er iets zinnigs over kan zeggen. Dus niet in drukke TL verlichte winkel of met een verkoper die in mijn nek hijgt. :)
hmm ja dat klopt hoor. Maar sowieso zou ik er nog geen geld ana uitgeven ,totdat de technie kwat meer volwassen is. DAt je ook de levensduur beter weet etcetc.

Dat elk jaar een nieuwe TV kopen was geen hobby, maar noodzaak :)

Maar nu heb ik zoiets van, nee, nu hoeft het niet meer :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 14:03
Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd maar hoop dat jullie het licht even kunnen laten schijnen.

Wou gisteren een down van Avatar 3D bekijken maar in 3D is het beeld niet altijd even scherp, vooral bij bewegende achtergronden heb ik de indruk scheel te kijken.... en mijn vrouw ook waardoor ze stilaan geen 3D meer moet. Ik heb geprobeerd om handmatig bij te regelen maar dat lukte om een of andere redden niet. De film zelf was 1080p en half opgesplitst als je hem in 2D zag (links en rechts een beeld).

Iemand een idee hoe ik het beter krijg? (Ik heb een VT60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ekfad schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:47:
Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd maar hoop dat jullie het licht even kunnen laten schijnen.

Wou gisteren een down van Avatar 3D bekijken maar in 3D is het beeld niet altijd even scherp, vooral bij bewegende achtergronden heb ik de indruk scheel te kijken.... en mijn vrouw ook waardoor ze stilaan geen 3D meer moet. Ik heb geprobeerd om handmatig bij te regelen maar dat lukte om een of andere redden niet. De film zelf was 1080p en half opgesplitst als je hem in 2D zag (links en rechts een beeld).

Iemand een idee hoe ik het beter krijg? (Ik heb een VT60)
Hoe je dat beter krijgt?
Door de echte 3D bluray te kopen en te kijken. Dat helpt een stuk :+
Heb hem zelf ook namelijk, gewoon perfecte 3D en qua 3D nog steeds de referentie.
Dat SBS (side by side) 3D minder is, lijkt me alleen maar logisch. Dat is gewoon mindere kwaliteit.

http://en.wikipedia.org/wiki/3D_television

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 14:03
daffie82 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:08:
[...]

Hoe je dat beter krijgt?
Heb hem zelf ook namelijk, gewoon perfecte 3D en qua 3D nog steeds de referentie.
Dat SBS (side by side) 3D minder is, lijkt me alleen maar logisch. Dat is gewoon mindere kwaliteit.

Ik had al zo'n vermoeden }:O

Woensdag dan maar even in de MM een kijkje nemen tijdens de BTW actiedagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Vorig jaar €650 aan electra verbruikt zie ik net. Vind dat toch niet echt weinig (woon alleen). Enige dingen die vaak aan staan zijn de computer, versterker en het tvtje. Hakt er toch best wel in eigenlijk. Schrok wel een beetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:37:
Vorig jaar €650 aan electra verbruikt zie ik net. Vind dat toch niet echt weinig (woon alleen). Enige dingen die vaak aan staan zijn de computer, versterker en het tvtje. Hakt er toch best wel in eigenlijk. Schrok wel een beetje :)
Naja, dat is niet allemaal je TV he. Mijn 55"trekt niet eens zo gek veel energie. Gemiddeld wel onder de 200 watt. Mijn pc verbruikt fors meer tijdens gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:47:
Naja, dat is niet allemaal je TV he. Mijn 55"trekt niet eens zo gek veel energie. Gemiddeld wel onder de 200 watt. Mijn pc verbruikt fors meer tijdens gamen.
Hier is dat 350-500W*. Zeven uurtjes per dag aan, 70-80 cent per dag, 250-300 Euro per jaar. Is niet niks imho.
*gemeten

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 26-01-2015 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:51:
[...]

Hier is dat 400-500W*. Zeven uurtjes per dag aan, 70-80 cent per dag, 250-300 Euro per jaar. Is niet niks imho.
*gemeten
Zit er zoveel verschil tussen de 55 en 65 dan. Mijnn55 trekt max 330. Maar blijft gemiddeld op 180 ofzo over 8 uur film kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:54:
Zit er zoveel verschil tussen de 55 en 65 dan. Mijnn55 trekt max 330. Maar blijft gemiddeld op 180 ofzo over 8 uur film kijken
Volgens hdtvtest zou ie 300W moeten trekken maar ik denk dat zij alleen naar LotR kijken :)

Vond de tv boven verwachting veel electra slurpen en de receiver eigenlijk weer verrassend weinig, zeker het verschil tussen "normaal" en "enthousiast" volume had ik veel en veel groter verwacht.

[ Voor 23% gewijzigd door Brad Pitt op 26-01-2015 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:57:
Haha naja wist je van te voren, naja ik bied 100 euro voor je tv anders :)
:P En dan ofwel een halo-producerende cloudy backlight bleeding crapper dan wel een inbrand low motion-resolution gevaarte neerzetten. Bedankt voor het genereuze aanbod maar deze open haard mét beeld blijft nog even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
650 euro in totaal voor al je electriciteitsverbruik vind ik wel meevallen. 50 piek per maand. Totaal betekent dat naast die computer en multimedia apparatuur ook de pomp van je cv ketel, je koelkast/vriezer, magnetron, oven, koffiezetapparaat, verlichting, wasmachine/droger etc er bij in zitten. Is ook weer niet heel raar ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Ik had een 46" samsung lcd met een nominaal vermogen van 200w, nauwelijks verschil in elektraverbruik (zelfs een beetje gezakt). Op de 65" vt60 met een gemiddelde letterboxed film heb ik het gevoel dat ik hier niet veel boven zit. Gebruik je veel 3D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:26
Ik vind het wel veel, ik kom rond de 300 euro(ongeveer 1900 kWh) uit met een 55"VT50 en ben ook alleen. Moet wel zeggen dat ik waarschijnlijk niet aan de 7 uur per dag kom dat hij aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Ach, als je Ferrari wil rijden moet je tanken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik verbruik ook ongeveer 1900 kwh per jaar. Alleen vorig jaar veel meer, omdat ik een jaar ziek thuis zat /zit.
De vt60 staat dus overuren te draaien. Net zoals de game-pc :)

[ Voor 22% gewijzigd door Adlermann op 26-01-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Mijn stroomverbruik is niet noemenswaardig gestegen sinds mijn GT60. 250 euro voor alleen je TV?? Dat is de helft van mijn jaarlijks verbruik voor alle elektriciteit... Lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoenk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-07 16:13
http://www.nu.nl/gezondhe...-met-zich-meebrengen.html
los van de prestaties van plasma tv's staan we er op meerdere vlakken goed op 8)

Panasonic TX-P55VT60 - Minix Neo X8-H - Teufel Cinebar 52 THX - Raumfeld Connector - Nexus 6P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

daffie82 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:08:
[...]
Hoe je dat beter krijgt?

Je kunt natuurlijk ook het BR RealD 3D format afspelen met geschikte hardware, in een juiste omgeving (Windows) en met de juiste (3D) software. Dat hoeft niet perse via een fysieke BR schijf en 3D speler.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:10
Is misschien vloeken in de kerk, maar aangezien ik niet echt veel opties van Panasonic (plasma) meer tegenkom op de verkoopsites, maar wel aardig wat van de LG varianten:

Weet iemand in hoeverre deze van elkaar verschillen?
Kwaliteitswijze oid?

Heb nu een 50ST50, maar zit in een relatiebreuk en moet even kijken of de TV achterblijft (en ik een nieuwe plasma koop) of gewoon meeneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
NeutraleTeun schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:15:
Weet iemand in hoeverre deze van elkaar verschillen?
Kwaliteitswijze oid?
De Panasonic (x50/60-serie) staat mijlenver boven de LG, is vrijwel geen vergelijking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

B2

wa' seggie?

Nog elke dag aan het genieten van mijn 42GT50. Alleen wel spijt dat ik toen niet voor een 50 inch ben gegaan... Dus als er ooit nog eens iemand van z'n 50GT50 of 50GT60 af wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

B2 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:43:
Dus als er ooit nog eens iemand van z'n 50GT50 of 50GT60 af wil ;)
no way, sorry :)

Heb trouwens mijn contrast weer terug wat lager gezet, na het bekijken van Spears & Munsil II patronen.
Ik doe nu gewoon het omgevingslicht in de kamer serieus lager (bijna helemaal donker) en het witdetail is nu ook weer bijna helemaal terug.
(Had het vele maanden terug verhoogd - van 41 naar 55 - maar nu dus weer terug naar 41)

[ Voor 9% gewijzigd door daffie82 op 30-01-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Voor de liefhebbers die nog een Panasonic plasma zoeken. Volgens is deze kerel wel ok, al mogen de prijzen van mij wel wat lager.

http://www.marktplaats.nl/verkopers/11922317.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Zijn dat de omgeruilde modellen van de Tweakers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij heeft uit zijn werkverleden connecties met Panasonic NL en DL, via die komt er overstock en demo- en retour (refurb?) modellen bij hem terecht. De 2 plasma's die ik van hem gezien heb waren keurig. Eentje had 50 uur op de klo, er was met testschermen niet eens retentie te bekennen. De ander had nog helemaal geen uren op de klok. Hij is iig met het fenomeen bekend dus je kan het altijd navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:10
Enige in die lijst die mij enigszins aanspreekt is de 55VT50.
Maar dan heb ik liever een 55ST60 (zag ik net nog ergens beschikbaar... maar zal vast foute voorraad zijn).
Even wachten op de mail.
Pagina: 1 ... 57 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.