LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Voor mij weer het bewijs dat mensen die roepen dat de verschillen tussen wel/niet gekalibreerd niet groot zijn
- slechte ogen hebben;
- een slechte kalibratie gehad hebben;
- het geld er niet voor (over)hebben en maar wat roepen.
Helaas maakt Panasonic geen plasma TV's meer, dus nu moet ik op zoek naar een alternatief. (al zal ik voor die prijs nooit meer deze kwaliteit krijgen)
Wil deze eens schoonmaken, maar zijn er replacement fans? weet iemand of je er stillere pc fans in kan doen?
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Werkt hier gewoon prima, mits je maar hdmi2(arc) gebruikt, en in de menu zelf viera ook aanzet, daarna pas de app starten.Audione0 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:42:
Goedemiddag mensen!
Ik zit met een probleempje met mijn TX-L42ET60.
Ik krijg Viera link niet werkend. Als ik de app gebruik krijg ik steeds de melding, "functie niet beschikbaar"
Het internet staat er vol mee, ook hier bij tweakers, maar er is nergens een echte oplossing te vinden.
Wat ik geprobeerd heb is het volgende.
Fabrieksinstellingen geladen en dan de app starten (geen functie beschikbaar)
ARC opties uit en en dan de app starten (geen functie beschikbaar)
HDMI kabels ontkoppeld en dan de app starten (geen functie beschikbaar)
Als ik de iphone app wil gebruiken krijg ik het niet voor elkaar foto's, film of muziek op de televisie te krijgen. Niets maakt verbinding met de televisie onder viera link modus..
Niet dat ik viera link vaak gebuik, maar ik zou wel graag willen dat het werkt
Alvast bedankt voor het meedenken.
Meld het even eerst hier bij de liefhebbers voordat hij op de V&A gaat. Stuur maar een PM als je interesse hebt!
https://wren.co/join/Devian
edit: Melding "het niet niet mogelijk verbinding te maken met netflix"
[ Voor 12% gewijzigd door Zevenaar op 03-12-2014 20:40 ]
Verwijderd
De GT60 blijkt een Hotel Mode te hebben waarmee je min en max volume van de interne speakers op nul kunt zetten. Wat ik alleen niet zeker weet is of de Hotel Mode dan ook het volume van de toslink uitgang beinvloed. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb de soundbase nog niet gekocht dus kan het zelf niet uitproberen.
Het Hotel Mode menu kun je oproepen door de up en down volume aan de zijkant van het panel samen in te drukken en tegelijkertijd de AV input op de remote 3 x in te drukken. Je kunt in het menu ook de remote en de buttons aan de zijkant uitschakelen dus enige voorzichtigheid is wel geboden.
EDIT: zie dat het hotel menu al genoemd wordt in de eerste posting van dit topic, zie het nu pas

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2014 21:00 ]
Verwijderd
Nickname does not reflect reality
Brad Pitt schreef op woensdag 10 december 2014 @ 00:02:
maar die kans is afgerond naar boven nul.
Ik mis echt een like knop op het forum!
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
ik niet... Ben blij dat er nog plaatsen zijn ZONDER die duffe like knop
[/moppersmurf modus uit]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Verwijderd
Haha... ik heb Panasonic daar een aantal weken nog over gebeld , over dat het ifc veel slechter werkt dan op de vt50 en dat het allemaal storingen gaf enz enz.Brad Pitt schreef op woensdag 10 december 2014 @ 00:02:
Hopelijk nog een keer een firmware update die de brakke IFC fixt maar die kans is afgerond naar boven nul.
Het was ff stil en toen zei hij, eeeuuhhh if wat ??? Ik zweer het, gesprek afgekapt en ik geef het op.
En mijn japans is niet zo heel goed dus dat probeer ik ook maar niet.
Loat goan en maar gewoon alleen de goede dingen kijken.
+1 knop voor kudo's bedoel ikdaffie82 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:08:
[...]
ik niet... Ben blij dat er nog plaatsen zijn ZONDER die duffe like knop
\[/moppersmurf modus uit]
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
TV is een VT50, dus een 2012 model. Klopt het dat ik dan aan v1.2 genoeg heb, aangezien mijn TV toch geen interactieve features ondersteund?
Zo te zien kan ik kiezen uit:
- SMiT
- Neotion
- Quantis
Tijdens een verhuizing was de Smit kaart overleden en heb ik een Quantis gekocht. Wat ik merkte is dat de tv tijdens het opstarten net iets sneller beeld gaf en het zappen tussen SD kanalen is een stukje sneller. Bij het zappen tussen HD kanalen merkte ik weinig verschil.
De prijzen van de Smit en Quantis zijn ongeveer gelijk en de Smit die ze tegenwoordig verkopen zou waarschijnlijk wel net zo snel werken als de Quantis. Volgens mij maakt het niets uit wat je koopt
En ik maar mijn best doen om een settopbox te voorkomen!StealthyPeanut schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:45:
Alle modules zappen wat traag. Dit ligt gewoon aan de gare VT mogelijkheden. Ook de tv gids is zo ongelofelijk knullig. Echt een verademing nu ik weer op een Humax zit. Zelfs het standaard kastje van KPN is beter.
Bedankt. Ik kijk voornamelijk op Marktplaats om te kijken of ik een module kan overnemen. Nieuw zijn ze best prijzig. Vandaar dat ik ook specifiek kijk naar een 1.2 variant, de features van 1.3 kan ik toch niet gebruiken en de TV's vanaf 2013 hebben CI+ 1.3 nodig.Mrlten schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:23:
Ik heb ervaring met een oude (3 a 4 jaar geleden gekochte) Smit module en een paar maanden oude Quantis. De Smit module, volgens mij een 1.2 variant, werd door mijn GT60 wel herkend maar gaf geen beeld. Nadat ik vanuit de tv de firmware van de kaart had geupdate werkte die goed en zonder problemen.
Tijdens een verhuizing was de Smit kaart overleden en heb ik een Quantis gekocht. Wat ik merkte is dat de tv tijdens het opstarten net iets sneller beeld gaf en het zappen tussen SD kanalen is een stukje sneller. Bij het zappen tussen HD kanalen merkte ik weinig verschil.
De prijzen van de Smit en Quantis zijn ongeveer gelijk en de Smit die ze tegenwoordig verkopen zou waarschijnlijk wel net zo snel werken als de Quantis. Volgens mij maakt het niets uit wat je koopt
De TV gids, tsja, die is iig beter dan die van de Philips uit 2009 die ik daar voor had...
Is die merkloos of stiekem ook een Smit of Quantis?peptalk schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:39:
Bij UPC heb je dan wel geen vrije keuze, maar met hun module gaat het schakelen prima op een VT50.
De TV gids, tsja, die is iig beter dan die van de Philips uit 2009 die ik daar voor had...
SmarCAM / SMARDTV XIIM-ThijZ schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:21:
[...]
Is die merkloos of stiekem ook een Smit of Quantis?
Wie weet dat het er nog een keer van komt.Brad Pitt schreef op woensdag 10 december 2014 @ 00:02:
Hopelijk nog een keer een firmware update die de brakke IFC fixt maar die kans is afgerond naar boven nul.
Kreeg toevallig vandaag een update binnen omdat in een app wilde starten.
Nog niet gecheckt wat er verbeterd of gewijzigd is.
Hoopvol meteen gekeken, vond geen nieuwe firmware, bleef bij 3.877. Inclusief brakke IFC dusTadream schreef op donderdag 18 december 2014 @ 00:46:
Wie weet dat het er nog een keer van komt.
Kreeg toevallig vandaag een update binnen omdat in een app wilde starten.
Nog niet gecheckt wat er verbeterd of gewijzigd is.
Heb een 65ST60, wellicht zit er een verschil in versienummers tussen de gt, st en vt's?
- Dec. 9, 2014 Ver. 2.734
Description
- Update Network functions.
Is alleen voor de ST60.
[ Voor 9% gewijzigd door SanduTje op 18-12-2014 15:55 ]
Iemand een suggestie?
Daar dit toch onder normaal gebruik valt, vroeg ik me af of dit onder de garantie van Panasonic kan geclaimd worden en wat hier de ervaringen omtrent zijn?
Mijn oude PZ85 heeft het trouwens niet. Precies zelfde kijkgedrag dus het viel me wel op. De nieuwe serie is er gevoeliger voor.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Klein beetje.Moris schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:40:
Ik ben in het bezit van een Panasonic VT60 en heb meer en meer last van het inbranden van ondertitels en zenderlogo's![]()
Daar dit toch onder normaal gebruik valt, vroeg ik me af of dit onder de garantie van Panasonic kan geclaimd worden en wat hier de ervaringen omtrent zijn?
Ja, je krijgt garantie. Nee, je bent je plasma tv kwijt.
Zo zal het gaan...
https://wren.co/join/Devian
Ik vrees alleen dat er geen stock meer zal zijn van de VT60 om mijn exemplaar om te ruilen?
De kleur van de ondertiteling wijzigen zal je op een mediaspeler bedoelen?
Kan toch ook moeilijk met de huidige problemen blijven zitten en ze als normaal aanvaarden.D-TECH schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:41:
Je krijgt dan een Panasonic LED tv terug. Geloof me, die wil jij niet hebben.
Als er geen stock van de VT60 meer voorhanden is, dan wordt een omruil naar een Pana Led wel zeer jammer. Al heb ik de laatste reeks nog niet kunnen beoordelen of deze nu werkelijk vooruitgang hebben geboekt in beeldweergave.
Wat is op dit moment een waardig Panasonic (Led) alternatief prijs/kwaliteit verhouding tov een 55VT60?
[ Voor 9% gewijzigd door Moris op 30-12-2014 12:16 ]
Voor die 4000 euro helemaal gek natuurlijk.
Edit: had met mijn VT60 ook last van ingebrande logo's, echter deze zijn weer weggetrokken na een paar maanden, alsof het paneel zichzelf herstelt. Net als op mijn vorige VT30, ook ingebrand, zes maanden later (met hetzelfde kijkpatroon!) logo's weg.
[ Voor 30% gewijzigd door D-TECH op 30-12-2014 12:29 ]
Qua beeldkwaliteit OLED, maar dat brand schijnbaar veel sneller in en slijt ook enorm. Daarnaast heb je relatief veel last van DSE.lapino schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:46:
Ben sterk aan het overwegen om een 65" tv aan te schaffen (nu 50GT60) maar is er nu echt niks te krijgen dat in de buurt komt van plasma én betaalbaar is?
Bron: hdtvtest
Vreemd, dat dit euvel vanzelf weer verdwijntD-TECH schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:26:
Edit: had met mijn VT60 ook last van ingebrande logo's, echter deze zijn weer weggetrokken na een paar maanden, alsof het paneel zichzelf herstelt. Net als op mijn vorige VT30, ook ingebrand, zes maanden later (met hetzelfde kijkpatroon!) logo's weg.
Dan was het dus geen burnin maar image retentieMoris schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:01:
[...]
Vreemd, dat dit euvel vanzelf weer verdwijnt
Image retentie duurt ook geen maanden om vanzelf te verdwijnen, dus zal ik wel last hebben van inbranden en zit er helaas niet anders op dan mijn VT60 voor repair of whatever te moeten aanmeldenAdlermann schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 17:30:
Dan was het dus geen burnin maar image retentie
Retentie kan zeker maanden duren, vooral bij mgo sputtering.Moris schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 17:37:
[...]
Image retentie duurt ook geen maanden om vanzelf te verdwijnen, dus zal ik wel last hebben van inbranden en zit er helaas niet anders op dan mijn VT60 voor repair of whatever te moeten aanmelden
Hoe kan hen het proces van Retentie verwijderen versnellen.Adlermann schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 17:40:
Retentie kan zeker maanden duren, vooral bij mgo sputtering.
Euh, wat is mgo sputtering
[ Voor 12% gewijzigd door Moris op 30-12-2014 17:45 ]
Een vorm van image retention, staat hier in dit topic prima uitgelegd.
Kan heel hardnekkig zijn, maar alles wat tijdelijk is, dus ook maanden is geen burnin...
Ja, en dan? Een plasma met een klein uniformiteitsprobleem is minder erg dan een LED. Je krijgt geen nieuwe plasma en panels hebben ze ook lang niet altijd meer.Moris schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 17:52:
Maw, ben ik niet van plan om me maanden te ergeren aan hoe deze vervelende ziektes ook noemen te ergeren en de garantie aan men neus te laten voorbij gaan.
Hmmm, dan word het als plasma liefhebber een zeer pijnlijke zaak om afscheid te moeten nemen van deze overigens wel zeer mooie tvAdlermann schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 17:55:
Ja, en dan? Een plasma met een klein uniformiteitsprobleem is minder erg dan een LED. Je krijgt geen nieuwe plasma en panels hebben ze ook lang niet altijd meer.
Jammer om lezen dat er intussen op Led-tv's geen inhaalbeweging is gemaakt, is het beeld dan werkelijk zo slecht door de ogen van een plasma-kijker
Mijn gt60 heeft na drie maanden gebruik al heel vaag een logootje
Mijn Samsung na 2 1/2 jaar is nog puik.in orde.
Hangt ook van het exemplaar en of model af. Genoeg samsungs gezien met flinke burnin.LaFleche schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:30:
Je hebt er nu niets aan (of wel?) maar Samsung plasmas zijn in mijn ervaring een stuk weerbarstiger - in de goede zin des woords- voor inbranden/retentie.
Mijn gt60 heeft na drie maanden gebruik al heel vaag een logootje
Mijn Samsung na 2 1/2 jaar is nog puik.in orde.
Gewoon een plasmakwaal. Maar ja kan best dat samsungs er minder gevoelig voor zijn..
Ja!Moris schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:01:
[...]
Jammer om lezen dat er intussen op Led-tv's geen inhaalbeweging is gemaakt, is het beeld dan werkelijk zo slecht door de ogen van een plasma-kijker
Misschien kan je heir wat mee:Moris schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:01:
[...]
Hmmm, dan word het als plasma liefhebber een zeer pijnlijke zaak om afscheid te moeten nemen van deze overigens wel zeer mooie tv![]()
V&A aangeboden: Panasonic Viera TX-P55VT60E Zilver
Snel die kopen, en dan de huidige crediteren via e-care/ce-repair.
Mocht dit wel zo zijn, denk ik dat de weg open ligt bij meerdere alternatieven dan het merk Panasonic.
Zo hoor ik veel goede verhalen over OLED LG, enz....
Doe dat en dan weet je meteen dat alle goede verhalen BS zijn en een Oled nog niet in de buurt van de Pana plasma's komt.
Zal in de toekomst vast gebeuren (als Samsung en Panasonic Oled oppakken) en ik reken erop zelfs overtreffen, maar daar zijn we nog niet.
De sony ondersteunt overigens wel local dimming. Ik ben iig zeer tevreden over dit lcd scherm tov plasma. De sony schijnt ook de beste zwartwaarden te hebben in vergelijking met andere merken.
Natuurlijk zal oled straks nog beter zijn, maar de huidige techniek is er nog niet echt klaar voor.
Je kan de zwartwaarde van een oude plasma niet vergelijken met de nieuwste....daar zit nog een wereld van verschil tussen.sweebee schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:07:
Ik ben zelf overgestapt van een Panasonic plasma TV (720p wel een oude). Naar een Sony W8. De zwartwaarden van de Sony zijn vrijwel net zo goed als die plasma. Zelfs in het pikkedonker zie je vrijwel geen licht op het zwarte (bijv. bij zwarte balken).
De sony ondersteunt overigens wel local dimming. Ik ben iig zeer tevreden over dit lcd scherm tov plasma. De sony schijnt ook de beste zwartwaarden te hebben in vergelijking met andere merken.
Natuurlijk zal oled straks nog beter zijn, maar de huidige techniek is er nog niet echt klaar voor.
Een kennis van mij heeft zo'n Sony, maar dat ziet er wel echt goed uit. Ik zou het niet erg vinden om mijn plasma voor zo'n Sony te moeten inwisselen.
Heb over de Sony W8xxx reeks al zeer veelpositiefs gehoord
er zat al een wereld van verschil tussen de vt50 en de vt60..Moris schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:25:
De sprong in zwartwaarden tussen mijn oude PV70 en PZ85 waren een heuse verbetering, terwijl dit tussen de PZ85 en mijn huidige VT60 al veel kleiner was te noemen.
Heb over de Sony W8xxx reeks al zeer veelpositiefs gehoord
De pz85 was echt complete grijs
Ik heb ze ook allemaal gehad.
De PZ85 een grijs beeld, dan moet je echt wel een zeer slecht exemplaar hebben gehad.Adlermann schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:27:
er zat al een wereld van verschil tussen de vt50 en de vt60..
De pz85 was echt complete grijs
Ik heb ze ook allemaal gehad.
Jij bent al net als de reclame die zo alles zo zwart/wit ziet
Dit lijkt mij zeer sterk. Ik heb een Sony HX850 (voorloper W905) gehad met 'local dimming' (Sony noemt het local dimming maar echt local dimming is het niet) en daar zag je duidelijk edge bleeding / flash lighting en clouding. Het beeld was compleet niet uniform en meer donker blauw dan zwart. Dit is volgens mij inherent aan elke edge lit lcd-tv. Ik heb nog geen exemplaar gezien dat hier geen last van had.sweebee schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:07:
Zelfs in het pikkedonker zie je vrijwel geen licht op het zwarte (bijv. bij zwarte balken).
nee, dat heet kritisch kijken:Moris schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:51:
[...]
De PZ85 een grijs beeld, dan moet je echt wel een zeer slecht exemplaar hebben gehad.
Jij bent al net als de reclame die zo alles zo zwart/wit ziet
Measured post-calibration black level on the Panasonic TH42PZ85B plasma TV was 0.05 cd/m2, i.
Dat is echt niet zwart te noemen hoor
De slechte modus van de vt50 deed 0.018 (professional). en dat was al grijs
Een vt60 doet 0.003, dat is even andere koek
Dat zijn inderdaad wel verschillen, maar helaas nog steeds niet zwart/wit
Het ziet er inderdaad zeer goed uit, misschien wel de beste tv's in hun klasse, maar mijn W805 kan de zwartwaarden van de VT20 die in de woonkamer staat echt niet evenaren. Is heel eenvoudig te zien bij concerten.freaky35 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:25:
Maar ik moet zeggen dat die Sony's wel een erg mooi beeld geven.
Een kennis van mij heeft zo'n Sony, maar dat ziet er wel echt goed uit. Ik zou het niet erg vinden om mijn plasma voor zo'n Sony te moeten inwisselen.
Helemaal met Adlermann eens hoor. VT50 was grijs. En die was way way way beter dan de VT85. Die laatste zwart noemen is dan ook echt, imho, onzin. De VT60 is wel redelijk zwart. Stukken beter dan de VT50 ook weer.Moris schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 12:51:
Je moet ook niet alleen naar cijfertjes kijken maar ook naar het totaalplaatje
Dat zijn inderdaad wel verschillen, maar helaas nog steeds niet zwart/wit
Ik heb de VT50 zelf nooit hier in huis gehad, maar als ik het zo lees moet de VT50 wel echt mindere zwartwaarden hebben gehad tov de PZ85 die ik hier in huis heb gehad naast mijn huidige VT60.Brad Pitt schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 12:54:
Helemaal met Adlermann eens hoor. VT50 was grijs. En die was way way way beter dan de VT85. Die laatste zwart noemen is dan ook echt, imho, onzin. De VT60 is wel redelijk zwart. Stukken beter dan de VT50 ook weer.
De vt50 was way beter dan de pz85.Moris schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:03:
[...]
Ik heb de VT50 zelf nooit hier in huis gehad, maar als ik het zo lees moet de VT50 wel echt mindere zwartwaarden hebben gehad tov de PZ85 die ik hier in huis heb gehad naast mijn huidige VT60.
En die getalletjes zeggen alles (en komen ook overeen met mijn waarneming). Ik ben gewoon erg kritisch daarop en het valt gewoon goed op.
Als je met veel lampen aankjikt dan kan ik je wel geloven ,want dan valt het betere zwart niet op (dan is namelijk bijna alles wel goed).
Het verschil tussen 0.05 cd/m2 en 0.018 cd/m2 is gewoon goed te zien. En tussen 0.018 en 0.003 ook erg.
Toch kijken we steeds tv met een minimum aan verlichting welke dan ook nog eens gedimd was.
PV70 = 42"
PZ85 = 46"
VT60 = 55"
VT50 idd een stuk beter dan een LCD maar wel grijs. VT60 is de eerste tv die ik zie waarvan ik het zwart met goed fatsoen niet meer als grijs zou kunnen afdoen. Dat zegt genoeg wat mij betreft. Maar een volledig zwart scherm geeft uiteraard gewoon nog steeds licht in een verduisterde ruimte.Brad Pitt schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 12:54:
[...]
Helemaal met Adlermann eens hoor. VT50 was grijs. En die was way way way beter dan de VT85. Die laatste zwart noemen is dan ook echt, imho, onzin. De VT60 is wel redelijk zwart. Stukken beter dan de VT50 ook weer.
[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 03-01-2015 13:34 ]
reviews: De dood van plasma - Necrologie van een beeldschermtechniek
Pioneer was inderdaad toen de eerste die de ready-state drastisch omlaag wist te brengen (i.c.m. met een superieur filter, nog steeds een van de moeilijkste en kostbaarste dingen voor een goed beeld).ErikIrie schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:59:
Iemand dit gelezen trouwens? Staat o.a. wat technische(re) achtergrondinfo in die ook uitlegt waarom plasma nooit 100% zwart kan weergeven (zonder dat het performance issues zou geven).
Elke plasma-tv voor het Kuro-tijdperk was dan ook om te janken en daarom zo lang mogelijk een CRT gehad
DM me aub voor details
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Als de VT-serie niet zoveel last van inbranden had tijdens normaal tv kijken had ik hem waarschijnlijk gehouden voor in de woonkamer. Daar staat nu een Panasonic LCD-LED voorlopig......Met enigszins wat tegenzin, maar als ik een film, serie, concert of docu wil zien op een 90" scherm dan schiet ik lekker naar zolder
Wellicht dat ik nog een 50inch Kuro op de kop probeer te tikken voor in de woonkamer.
Waarmee het retentie gebeuren, dirty screen effect, rood worden van zwart e.d. ook weer zijn intrede doenStealthyPeanut schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:48:
Wellicht dat ik nog een 50inch Kuro op de kop probeer te tikken voor in de woonkamer.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Op de plek waar de subtitles staan zal je altijd een zichtbare vlek overhouden door de aging, welke kleur je ook gebruikt. Zeker als de subtitles op de zwarte ondergrond staan. Het is gewoon niet te voorkomenpsy schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:22:
Ik zie mijn ingebranden subs gelukkig bijna niet meer....het aanpassen van de kleur en de grootte heeft wel ietsje geholpen. Als je goed kijkt staan ze er nog wel.
Yup, klein beetje vochtig, indien nodig. Pas op met schoonmaakspullies. Doen vaak meer kwaad dan goed.Ryan_ schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:27:
Hoe maken jullie eigenlijk het plasma scherm schoon? Met een micro fiber doek?
Vochtig = (lauw) water?Brad Pitt schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:29:
[...]
Yup, klein beetje vochtig, indien nodig. Pas op met schoonmaakspullies. Doen vaak meer kwaad dan goed.
Ook weer waar. Misschien dat ik dan maar een 80-serie terugkoop ergensBrad Pitt schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:21:
[...]
Waarmee het retentie gebeuren, dirty screen effect, rood worden van zwart e.d. ook weer zijn intrede doen

Heb altijd het beeld van m'n oude HD-Ready Kuro (508XD) geweldig gevonden, vooral vanwege de lichtopbrengst. Was de eerste tegenvaller toen de VT50 aan ging. Had ze beiden tegelijk aan staan toen de koper kwam voor de Pioneer en die was overtuigd dat de Panasonic expres slecht stond ingesteld, om de Pioneer te bevoordelenStealthyPeanut schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:34:
Ook weer waar. Misschien dat ik dan maar een 80-serie terugkoop ergens. Altijd nog de tv geweest waar ik in 4 jaar tijd 0,0 last van inbranden mee heb gehad.
Ook eigenlijk nooit last gehad van de resolutie, beeld was prima. De VT60 is echter wel vele klassen beter.
lichtvochtig micro vezel doekje en dan zachtjes er overheen gaan, is genoeg.Ryan_ schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:27:
Hoe maken jullie eigenlijk het plasma scherm schoon? Met een micro fiber doek?
freaky35 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:03:
lichtvochtig micro vezel doekje en dan zachtjes er overheen gaan, is genoeg..

[ Voor 17% gewijzigd door Brad Pitt op 06-01-2015 11:10 ]
Was toch ook al lang besprokenfreaky35 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:17:
haha, waarom niet, ik doe het zo al tijden, gaat zonder problemen, je beschadigt het scherm er niet mee ofzo
Geen subtitles gebruiken.Brad Pitt schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:23:
[...]
Op de plek waar de subtitles staan zal je altijd een zichtbare vlek overhouden door de aging, welke kleur je ook gebruikt. Zeker als de subtitles op de zwarte ondergrond staan. Het is gewoon niet te voorkomen
Ik heb per ongeluk ene paar dagen inderdaad fringe gekenen op netflix met subs.. Echt pure ellende met retentie nu. Snel weer uit ;P
[edit]
En over het schoonmaken, ik heb de pech dat ik in een flat woon zonder actieve kookunitafzuiging. het hele huis wordt na verloop van tijd vet en ookde TV dus. Alleen wat vocht red ik het niet mee (dan is het veet van a naar b verplaatsen
[ Voor 26% gewijzigd door Adlermann op 06-01-2015 11:23 ]
De aankoop van deze V55T60 was destijds op de factuur een 2.500 Euro!
Een nieuwe TX-58AX800E zou op dit moment +/- een 2.299 Euro kosten.
Is dit een reële en plasma waardige omruiling waard
Je gaat er fors op acheruit.Moris schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:09:
Graag wilde ik even jullie deskundig advies hebben ivm een omruiling voor een defect verklaarde plasma Panasonic 55VT60 naar een TX-58AX800E.
De aankoop van deze V55T60 was destijds op de factuur een 2.500 Euro!
Een nieuwe TX-58AX800E zou op dit moment +/- een 2.299 Euro kosten.
Is dit een reële en plasma waardige omruiling waard
Is het defect om dat beetje burn-in wat je hebt? Ik zo udaar eerder mee kunnen leven dan met een drek-lcd.
Als het echt om de burn-in gaat, dan zou ik eerst 48 uur de white wash/ schuifbalk doen, om te kijken of het echt geen retentie is (maar dan ook verder niets met de TV doen).
Als je toch een andere TV wilt, dan zo u ik vragen om een creditatie en iig geen panasonic LED halen, maar een sony.
[ Voor 20% gewijzigd door Adlermann op 06-01-2015 17:19 ]
Jammer, genoeg zit er niets anders op om hier afscheid te moeiten nemen van een dierbare (VT60) vriend
Als ik het goed begrijp zal de voorgestelde TX-58AX800E niet aan mijn verwachtingen kunnen voldoen?
Om een aantal keuzes op te laten, vraag ik me af of er in het gamma Led's van Panasonic een beter alternatief te vinden dan datgene me is voorgesteld?
Als ander alternatief wil ik vragen of een creditnota bij de mogelijkheden behoort, zelf betwijfel ik of ze dit me wel werkelijk zullen aanbieden
De ax900 gaat je dnek ik wel bekoren, maar die is euh vrij prijzig.Moris schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:41:
De logo’s zijn met zeer grote zichtbaarheid ingebrand, waarbij er tevens 2 rode horizontale balken thv de ondertiteling door het ganse beeld lopen. Helaas heb ik deze problemen niet kunnen verhelpen door de tv verschillende nachtjes een ruis-beeld of de zwart/wit schuifbalk voor te schotelen![]()
Jammer, genoeg zit er niets anders op om hier afscheid te moeiten nemen van een dierbare (VT60) vriend![]()
Als ik het goed begrijp zal de voorgestelde TX-58AX800E niet aan mijn verwachtingen kunnen voldoen?
Om een aantal keuzes op te laten, vraag ik me af of er in het gamma Led's van Panasonic een beter alternatief te vinden dan datgene me is voorgesteld?
Als ander alternatief wil ik vragen of een creditnota bij de mogelijkheden behoort, zelf betwijfel ik of ze dit me wel werkelijk zullen aanbieden
Misschien kan je iets regelen trouwens.
Ergens ben ik al blij dat ze zonder morren me een geheel nieuwe tv willen aanbieden, natuurlijk wil ik wel dat deze aan de verwachtingen van een VT60 zal voldoen.Adlermann schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:00:
De ax900 gaat je dnek ik wel bekoren, maar die is euh vrij prijzig.
Misschien kan je iets regelen trouwens.
De TX-58AX800E valt hierbij dus af, maar een AX900 zou dus een beter en waardig plasma-alternatief zijn. maar jammer genoeg ligt deze wel in een veel hogere prijsklasse 55AX900 +/- 3.499 Euro
3500 euro voor een tv is gewoon veel te veel.
En dat was helaas een voordeel van de plasma's,je moet een veel hoger type lcd hebben om deze kwaliteit te evenaren

[ Voor 22% gewijzigd door freaky35 op 06-01-2015 18:48 ]
Indien de credit tot een goed einde komt, welke Sony is er dan een mooi en plasma-waardig alternatief?
Neem hier eens een kijkje: http://www.sony.nl/electronics/bravia-tvs-cesMoris schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:23:
Moet ik een credit via Panasonic laten verlopen of neem ik het beste hiervoor even met de winkel contact op, zodat zij de klus voor me klaren?
Indien de credit tot een goed einde komt, welke Sony is er dan een mooi en plasma-waardig alternatief?
Ik zou voor de X90C serie gaan.
Misschien te duur. Deze is beter: http://www.sony.nl/electronics/televisies/w850b-series
"The W850B delivered a satisfyingly deep shade of black, competing well against the best TVs in our lineup"
Edit:
Is een VA paneel van Samsung. Goede zwartwaarde's, contrast etc. Daarnaast is ie mat, dat is best wel handig eigenlijk, had vroeger een matte Sharp en dat is ideaal.
Zo'n VA paneel heeft echter wel slechte kijkhoeken, dus daar moet je rekening mee houden. Daarnaast wordt 24p niet echt scherp weergegeven. En 3D werkt niet, daar zit een bug in (bij alle Sony tv's lijkt het).
[ Voor 39% gewijzigd door D-TECH op 06-01-2015 21:00 ]
Die Sony in 55" valt gezien zijn prijs nog behoorlijk goed mee
Deze Sony "Sony KDL-50W829B" blijkt ook de moeite waard te zijn en de prijs valt nog best mee ook.
https://www.avforums.com/...vs-2014-televisions.10938
[ Voor 31% gewijzigd door Moris op 06-01-2015 21:13 ]
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.