Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Adlermann schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:01:
[...]

Ik zou geen 1000 euro voor een 50" st60 geven, dat waren ze nieuw niet eens dacht ik. (of net wel..)

maar ja, als er echt geen andere plasma te vinden is, dan had ik het er makkelijk voor over...
Toch maar overgegaan tot aanschaf van de ST60 als vervanger voor de ST50. Moet wel een van de laatste zijn in de winkels. Uiteindelijk 900 euro voor betaald. Ben (hopelijk voor vele jaren) weer een blije plasmabezitter. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Adlermann schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:27:
[...]

Als je niet aan een vervangende kan komen: green blob is te fixen. Kost je we je garantie, maar misschien dat je samen met e-car eruit kan komen? Dat zij je ermee helpen. De fix staat wel beschreven in dit topic.
Heb je misschien een link naar die beschrijving.
Heb al diverse zoekacties gedaan, of ik doe wat fout of kijk er overheen.

Bedankt alvast.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
thxs.

Wordt veel vertalen, want zo goed is mijn engels niet, zeker niet met die technische benamingen allemaal.

Is er ook een uitleg hier wat in het Nederlands is ?
Sorry dat ik zo lastig ben.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De VT60 is inderdaad beduidend minder stabiel met kalibreren. Ik had op 500 uur mijn laatste kalibratie gedaan. Nu even weer gekeken (want inderdaad het was me al opgevallen). Op 1200 uur was het weer goed mis bij de witbalans, r op 95, g 100 en B op 95 (wel heel constant verder ).

maar met 20 min was alles weer goed en 20 min alles nameten en het kleurengamut klopte nog prima na herkalibratie. Wel iets minder goed, maar daar had ik nu geen zin in om te fixen. Greyscale was even belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:39

daffie82

Minisforum UM773 Lite

https://www.avforums.com/...for-picture-quality.10752

https://www.avforums.com/...best-tvs-for-movies.10711

Hoezo domme reviews....
Maarja, langs de andere kant : de plasmas zijn bijna nergens meer te krijgen, dus niet onlogisch dat ze gewoon niet in de reviews langskomen.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 17:11:
De VT60 is inderdaad beduidend minder stabiel met kalibreren. Ik had op 500 uur mijn laatste kalibratie gedaan. Nu even weer gekeken (want inderdaad het was me al opgevallen). Op 1200 uur was het weer goed mis bij de witbalans, r op 95, g 100 en B op 95 (wel heel constant verder ).

maar met 20 min was alles weer goed en 20 min alles nameten en het kleurengamut klopte nog prima na herkalibratie. Wel iets minder goed, maar daar had ik nu geen zin in om te fixen. Greyscale was even belangrijker.
Klopt, heb ik ook gemerkt. Maar om Frank nu elk jaar te laten komen.... Dat vind ik ook zwaar overdreven :)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 17:21:
https://www.avforums.com/...for-picture-quality.10752

https://www.avforums.com/...best-tvs-for-movies.10711

Hoezo domme reviews....
Maarja, langs de andere kant : de plasmas zijn bijna nergens meer te krijgen, dus niet onlogisch dat ze gewoon niet in de reviews langskomen.
Ja, ze kijken natuurlijk alleen naar de modellen die nog daadwerkelijk officieel te koop zijn.

het is niet anders, maar we zijn de laatsen der mohikanen hier ;)
daffie82 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 17:24:
[...]

Klopt, heb ik ook gemerkt. Maar om Frank nu elk jaar te laten komen.... Dat vind ik ook zwaar overdreven :)
Misschien dat het later stabieler wordt :)

Blij dat ik een eigen meter heb en eh een paar honderd uur geprobeerd :)

[ Voor 22% gewijzigd door Adlermann op 29-10-2014 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoenk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-07 16:13
Binnenkort wil ik een nieuwe provider kiezen. 8) Momenteel heb ik XS4ALL, en ben tevreden over hen ondanks de redelijk lage internetsnelheid (10-15MB/s). Een leuke feature is namelijk dat je via XS4ALL 200 uur TV kan opnemen (en dat staat gewoon bij hunnie in de schuur, dus niet bij mij thuis).

Graag zou ik van die settopbox afraken dus vraag ik me af of iemand ervaring heeft met KPN/XS4ALL/... en hun CI+ kaarten (als mogelijk).
En meer specifiek: kun je als je CI+/CAM gebruikt, nog steeds (dus direct via de TV) opnemen bij XS4ALL?
Alvast bedankt. _/-\o_

Panasonic TX-P55VT60 - Minix Neo X8-H - Teufel Cinebar 52 THX - Raumfeld Connector - Nexus 6P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thoenk schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:44:
Binnenkort wil ik een nieuwe provider kiezen. 8) Momenteel heb ik XS4ALL, en ben tevreden over hen ondanks de redelijk lage internetsnelheid (10-15MB/s). Een leuke feature is namelijk dat je via XS4ALL 200 uur TV kan opnemen (en dat staat gewoon bij hunnie in de schuur, dus niet bij mij thuis).

Graag zou ik van die settopbox afraken dus vraag ik me af of iemand ervaring heeft met KPN/XS4ALL/... en hun CI+ kaarten (als mogelijk).
En meer specifiek: kun je als je CI+/CAM gebruikt, nog steeds (dus direct via de TV) opnemen bij XS4ALL?
Alvast bedankt. _/-\o_
Wat heeft dit met panasonic plasma te maken?

Maar, het antwoord is: nee, dat zijn andere technieken. Dus als die settopbox eruit gaat, moet je zelf een HD aan je tv slingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Ik ben zeer tevreden met mijn 65ST(W)60 en blij dat ik weer een Pana plasma heb.
Gisteravond Constantine op blu ray gekeken en ik was weer helemaal happy :-).

Het lijkt erop dat ik dit keer een goede ST60 heb getroffen, vorige ST60 na 1 week al burn in.
Beeld is duidelijk beter dan mijn gekalibreerde Samsung 4K UHD F9000.
Vooral de verschillen in contrast en zwart zijn duidelijk te zien.
SD en HD maar tot mijn verbazing ook 4K is op de ST60 mooier. Voor mij een bevestiging dat de hoeveelheid pixels maar een onderdeel van de gehele beeldkwaliteit zijn.

De langere schakeltijd bij de ST60 tussen zenders, mindere Smartomgeving en minder beeld overdag neem ik dan voor lief. Zo zie je maar dat een tv met een adviesprijs van €3.999,- niet beter hoeft te zijn dan een tv met een adviesprijs van €2.699,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoenk
Adlermann schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:46:
[...]

Wat heeft dit met panasonic plasma te maken?

Maar, het antwoord is: nee, dat zijn andere technieken. Dus als die settopbox eruit gaat, moet je zelf een HD aan je tv slingeren.
Dank Adlermann, jammer dat dat niet gaat.

Relevantie? Ik ken niet alle ins en outs van mijn VT60, noch van CAM/CI+ techniek, en denk dat hier wel te vinden. ;) Gewoon, kijken of we het onderste uit de kan kunnen halen, zeg maar. :+

Panasonic TX-P55VT60 - Minix Neo X8-H - Teufel Cinebar 52 THX - Raumfeld Connector - Nexus 6P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thoenk schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:57:
[...]

Dank Adlermann, jammer dat dat niet gaat.

Relevantie? Ik ken niet alle ins en outs van mijn VT60, noch van CAM/CI+ techniek, en denk dat hier wel te vinden. ;) Gewoon, kijken of we het onderste uit de kan kunnen halen, zeg maar. :+
Misschien in de toekomst zeggen dat het voor je vt60 was / is :)

Want dat kan ik ook niet ruiken vanaf enschede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoenk
Adlermann schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:13:
[...]

Want dat kan ik ook niet ruiken vanaf enschede :)
point taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thueske
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik ga deze week kijken voor een gt60 die voor een goede prijs te koop staat. Dit zou mijn eerste plasma zijn.

Zijn er dingen waar ik op moet letten? Hoe kan ik snel nakijken of er geen burn in of andere defecten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Bedenk wel dat een 42 inch gt60 nog nieuw verkrijgbaar is (zie price watch...50 inch niet meer)??.

Ikzelf zou de 'break_in_images'.zip downloaden (bijvoorbeeld hier http://www.hometheatersha...r-new-plasma-display.html) deze op een usb stick zetten en meenemen.
Dit zijn 20 plaatjes in strakke egale kleuren en zo kan je checken of er pixels niet werken of dat er sprake is van burn-in.

Mocht je iets zien van burn-in (let op bovenhoeken waar logo's staan): laat dan alle kleuren 15 minuten lang circuleren *als slideshow", Gaat de burn-in dan weg dan was het slechts retentie, zo niet dan weet je waar je aan toe bent,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:03:
Bedenk wel dat een 42 inch gt60 nog nieuw verkrijgbaar is (zie price watch...50 inch niet meer)??.

Ikzelf zou de 'break_in_images'.zip downloaden (bijvoorbeeld hier http://www.hometheatersha...r-new-plasma-display.html) deze op een usb stick zetten en meenemen.
Dit zijn 20 plaatjes in strakke egale kleuren en zo kan je checken of er pixels niet werken of dat er sprake is van burn-in.

Mocht je iets zien van burn-in (let op bovenhoeken waar logo's staan): laat dan alle kleuren 15 minuten lang circuleren *als slideshow", Gaat de burn-in dan weg dan was het slechts retentie, zo niet dan weet je waar je aan toe bent,
Naja, retentie kan soms wel dagen of weken aanhouden (en dan is het nog retentie).

maar het advies klopt wel grotendeels, ik zou eerst vor nieuw gaan. Krijg je bij een 2ehands de logos e.d. niet weg na 15 min dan zou i k er even overdenken of je het risico wilt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
oh ja.... nog iets dat bij me opkwam

Panasonic schermen hadden (hebben?) nog wel eens te maken met kleuren onregelmatigheden. Een groene of paarse vlek (blob). ergens midden in het scherm (goed te zien in de grijze slides)

laat je door de verkoper niet overbluffen dat -mocht je zoiets zien- je 'dat tijdens normaal kijken toch niet gaat zien', Als je eenmaal weet dat er iets niet klopt dan ga je je daar op den duur aan ergeren (ik wel tenminste)
Tenzij de prijs wel heeeeeeeel erg goed is, :)

[ Voor 5% gewijzigd door LaFleche op 02-11-2014 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:52:
oh ja.... nog iets dat bij me opkwam

Panasonic schermen hadden (hebben?) nog wel eens te maken met kleuren onregelmatigheden. Een groene of paarse vlek (blob). ergens midden in het scherm (goed te zien in de grijze slides)

laat je door de verkoper niet overbluffen dat -mocht je zoiets zien- je 'dat tijdens normaal kijken toch niet gaat zien', Als je eenmaal weet dat er iets niet klopt dan ga je je daar op den duur aan ergeren (ik wel tenminste)
Tenzij de prijs wel heeeeeeeel erg goed is, :)
De 60 serie heeft daar niet echt last van. Tenminste, niet in de mate van de 50 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
goed om te weten.
Ik heb een kleine gt60 voor de slaapkamer gekocht en moet toegeven dat het beeld (met de slides) zeer egaal is (geen DSE of kleur 'blobs'). Dat was ik inderdaad met de vorige series toch wel anders gewend.

Ben wel nog steeds huiverig voor retentie en burn-in. De Samsung in de woonkamer is tot nu toe zeeeeeer ongevoelig voor burn in en retentie gebleken (het is de e6500 maar die staat er ook om bekend... zoek maar op cnet). Wellicht niet zo zwart en contrastrijk als de pana's maar nog steeds adembenemend in vergelijk met de duurste lcd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thueske
De vraagprijs van de verkoper is 550€ voor een 5 maand oude gt60p42. Het verschil met de nieuwprijs lijkt mij toch groot genoeg om voor 2dehands te gaan mits deze in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thueske schreef op maandag 03 november 2014 @ 08:03:
De vraagprijs van de verkoper is 550€ voor een 5 maand oude gt60p42. Het verschil met de nieuwprijs lijkt mij toch groot genoeg om voor 2dehands te gaan mits deze in orde is.
Doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 21:13
Nou en of. Ik heb nieuw 1200 oid betaald. Dus de helft voor een jaar oud mits oke, meteen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
kost nu 890 euro nieuw (zie price watch) dus vergelijken met 1200 is niet echt fair.
Nog steeds een forse 340 euro verschil.... vraag me zelf in dit soort gevallen wel af "waarom al na 5 maanden wegdoen?"
en garantie is niet (makkelijk) overdraagbaar dus dat is ook wel iets om te overwegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:01:
kost nu 890 euro nieuw (zie price watch) dus vergelijken met 1200 is niet echt fair.
Nog steeds een forse 340 euro verschil.... vraag me zelf in dit soort gevallen wel af "waarom al na 5 maanden wegdoen?"
en garantie is niet (makkelijk) overdraagbaar dus dat is ook wel iets om te overwegen!
De panasonic home service van 2 jaar is gewoon met elke bon overdraagbaar.

En een 350 verschil is echt wel een goed te doen verschil.

Als je niets ziet aan de TV bij het afhalen is het gewoon een goede gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thueske
Heeft deze TV ook de mogelijkheid om het aantal gespeelde uren op te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:21
Kun je toch proberen, als Tweaker?! GoT is geen helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-09 11:47
Thueske schreef op maandag 03 november 2014 @ 20:05:
Heeft deze TV ook de mogelijkheid om het aantal gespeelde uren op te vragen?
Ja, in het servicemenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:33
Adlermann schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:08:
De 60 serie hoef je niet naar het servicemenu. Is gewoon een instelling voor bij systeeminformatie bij help.
Handig :) Staan ook alweer 1000 uurtjes op, gaat snel. Wel 1000 tevreden uurtjes, dat scheelt :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-10 17:27
Ik al enkele maanden de VT60 staan en gebruik hem wel redelijk veel, echter heb ik kennelijk wat teveel Sunset Overdrive gespeeld en zie m'n hud (licht ingebrand, de witte lijnen) in m'n scherm, wat kan ik het beste doen om dit weg te halen? (ik heb die functie met de balken, maar hoelang moet ik dat dan gebruiken?)

Wat is metro? | Webdesign met een grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheNightbringer schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:14:
Ik al enkele maanden de VT60 staan en gebruik hem wel redelijk veel, echter heb ik kennelijk wat teveel Sunset Overdrive gespeeld en zie m'n hud (licht ingebrand, de witte lijnen) in m'n scherm, wat kan ik het beste doen om dit weg te halen? (ik heb die functie met de balken, maar hoelang moet ik dat dan gebruiken?)
Probeer eens minimaal 8 uur per dag voor een paar dagen. is het dan niet weg, succes ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
Adlermann schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:21:
[...]

Probeer eens minimaal 8 uur per dag voor een paar dagen. is het dan niet weg, succes ermee :)
Zo zwaar is het volgens mij niet ingebrand, maar ik zal het even proberen.

Wist dat het voorkwam met plasma's, al had ik het niet zo erg verwacht, zeker niet voor zo'n dure tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheNightbringer schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:26:
[...]

Zo zwaar is het volgens mij niet ingebrand, maar ik zal het even proberen.

Wist dat het voorkwam met plasma's, al had ik het niet zo erg verwacht, zeker niet voor zo'n dure tv.
duur of goedkoop heeft er weinig mee te maken, plasma is gewoon erg gevoelig daarvoor. Er staat niet voor niets op pagina 1 in de handleiding dat je geen statische beelden moet gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
Over het algemeen gebruik ik die zelden, echter is de hud van sunset overdrive ietsje feller dan de gemiddelde gaming hud. Ach, die screenwipe lijkt wel te helpen, echter zal ik het spel nu ietsje minder vaak en lang spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:37
TheNightbringer schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:39:
Over het algemeen gebruik ik die zelden, echter is de hud van sunset overdrive ietsje feller dan de gemiddelde gaming hud. Ach, die screenwipe lijkt wel te helpen, echter zal ik het spel nu ietsje minder vaak en lang spelen.
Uiteindelijk krijg je volgens mij altijd alles weg met fullscreen tv kijken of schuifbalken, aanhouder wint. :)

Ik heb het geluk met veel wisselende content, logo blokkers, fullscreen (Zoom) felle kinderzooi en veel branduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MaxHardcore schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:11:
Uiteindelijk krijg je volgens mij altijd alles weg met fullscreen tv kijken of schuifbalken, aanhouder wint. :)
Nee hoor. Burn-in/aging = burn-in/aging = doomed for ever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Toch jammer dat de retentie zo'n probleem is met statische beelden, anders was ik zeker voor een VT60 gegaan. Ach, ik ben nu ook tevreden met mijn W905 waar ik probleemloos uren op kan gamen. En de zwartwaardes zijn nog behoorlijk goed ook :)

[ Voor 11% gewijzigd door SToRM666 op 08-11-2014 13:12 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SToRM666 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:11:
Ach, ik ben nu ook tevreden met mijn W905 waar ik probleemloos uren op kan gamen.
Lijkt mij heerlijk, easy to please zijn :)
En de zwartwaardes zijn nog behoorlijk goed ook :)
Alles is relatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Tja, ik hoef tenminste niet uren met schuifbalken te klooien als ik tijdelijk dagelijks hetzelfde spel speel. Ik heb de VT60 en de W905 naast elkaar kunnen vergelijken met een demo-schijf en het verschil is echt niet zo groot als wat men doet denken. Ja, het zwart en de kijkhoeken zijn bij plasma beter, maar niet zoveel beter om voor een plasma te kiezen met alle nadelen van die techniek. Beide technieken hebben hun voor- en nadelen en ik heb gekozen voor wat ik de beste optie vond en waar ik het meeste vertrouwen in heb.
De volgende tv wordt toch een OLED en die techniek is nu al erg indrukwekkend en dat zal alleen maar beter worden.

[ Voor 18% gewijzigd door SToRM666 op 09-11-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SToRM666 schreef op zondag 09 november 2014 @ 11:43:
Tja, ik hoef tenminste niet uren met schuifbalken te klooien als ik tijdelijk dagelijks hetzelfde spel speel. Ik heb de VT60 en de W905 naast elkaar kunnen vergelijken met een demo-schijf en het verschil is echt niet zo groot als wat men doet denken. Ja, het zwart en de kijkhoeken zijn bij plasma beter, maar dat vind ik het niet waard om een plasma te nemen. Beide technieken hebben hun voor- en nadelen en ik heb gekozen voor wat ik de beste optie vond en waar ik het meeste vertrouwen in heb.
De volgende tv wordt toch een OLED en die techniek is nu al erg indrukwekkend en dat zal alleen maar beter worden.
OLED gaat inderdaad de toekomst zijn, maar de high-end plasma's zijn afgezien van het contrast toch nog wel een stuk beter dan de huidige LG's.

De review van hdtvtest.co.uk was daar vrij duidelijk over :)

Maar that will change ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik ga die review nog eens nalezen dan :)

Ik vind plasma eigenlijk meer interessant voor mensen die de tv gebruiken puur voor films. Aangezien ik dit ook nog wil kunnen combineren met gewone tv en games heb ik toch gekozen voor LCD. Ik heb echt enorm staan twijfelen in de winkel tussen de 2. Soms nog lichte spijt, maar als ik dan weer lees over problemen dan vind ik toch dat ik juist gekozen heb.

Het is eigenlijk net als bij auto's. Kies je voor de saaie, maar zuinige en betrouwbare optie of voor de funcar met hoge kosten en dergelijke. Daar heb ik gelukkig wel beide :)

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 09-11-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Iedere keuze is per definitie de verkeerde :-)
ik ben nog steeds 'weg' van plasma maar blijf het kijken met 'een handleiding' vinden.
Niet te lang gamen, niet te lang logo's, niet twee films met zwarte balken achter elkaar kijken, koffie zetten = decoder op pauze=tv uit of scrollbar, vaak de scrollbar aanzetten....altijd de 'angst' voor burn-in ..... pfffffffffff.

Wij kijken veel series (zonder logo), films of BBC (ook vaak geen logo) en soms 'gewone' tv dus wij wisselen relatief vaak af en dat maakt retentie en inbranden relatief minder een probleem/issue.

Voor gezinnen met kinderen die vaak naar beeld kijken met lekker veel en lekker grote logo's is plasma geen goede keuze...simpel.
Uit jouw verhaal lees ik kijken naar gewone tv (dus logos) en gamen: je keuze LCD lijkt mij goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SToRM666 schreef op zondag 09 november 2014 @ 11:43:
Beide technieken hebben hun voor- en nadelen en ik heb gekozen voor wat ik de beste optie vond en waar ik het meeste vertrouwen in heb.
Ik ook hoor. Dagelijks plezier van i.p.v. dagelijkse irritatie. VT60 is dé bom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:41

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Voordat ik moet graven naar de handleiding, hoe laad je de 3D brillen van de GT60 op? Of zit er een batterij in die vervangen kan worden? Ik zie in ieder geval niet echt hoe ik een van beide voor elkaar moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 19:44
Er zit een kleine knoopbatterij in de brillen zie de handleiding hoe je de batterij moet vervangen.

Snel even googlen en de eerste hit: YouTube: How to access and replace the battery on Panasonic 3D glass

[ Voor 45% gewijzigd door KeiFront op 10-11-2014 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Thanks! Mijn zoekactie leverde alleen "koop nu een nieuwe 3D bril" resultaten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Laatst online: 01-09 21:12
Brad Pitt schreef op zondag 09 november 2014 @ 19:20:
[...]

Ik ook hoor. Dagelijks plezier van i.p.v. dagelijkse irritatie. VT60 is dé bom.
Inderdaad. Bij mijn VT60 is er nog niks ingebrand. Gewoon relaxed kijken naar alles, prachtig beeld. Kan niet beter.

Ik zou me geen druk maken over retentie enzo, gaat vanzelf weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brad Pitt schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:24:
[...]

Handig :) Staan ook alweer 1000 uurtjes op, gaat snel. Wel 1000 tevreden uurtjes, dat scheelt :P
Zat al op 2600 uren hier :+
Ook tevreden uurtjes trouwens!

[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 10-11-2014 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
SToRM666 schreef op zondag 09 november 2014 @ 11:55:

Ik vind plasma eigenlijk meer interessant voor mensen die de tv gebruiken puur voor films. Aangezien ik dit ook nog wil kunnen combineren met gewone tv en games heb ik toch gekozen voor LCD. Ik heb echt enorm staan twijfelen in de winkel tussen de 2. Soms nog lichte spijt, maar als ik dan weer lees over problemen dan vind ik toch dat ik juist gekozen heb.

Het is eigenlijk net als bij auto's. Kies je voor de saaie, maar zuinige en betrouwbare optie of voor de funcar met hoge kosten en dergelijke. Daar heb ik gelukkig wel beide :)
Die problemen zijn er echt niet zo extreem hoor. Wij zijn gewoon mireneukers die op elke pixel zout leggen.

Elke LCD bevestigd mij weer dat ik met plasma de juiste keus heb gemaakt. Ook de prestaties van je W905 vallen echt in het niet van een VT60.

Ik kan me niet voorstellen dat je de W905 en VT60 in een huiskamer setting met elkaar hebt vergeleken.

In de winkel daarentegen kwam de VT60 er "slecht" vanaf, donkerder dan de rest. Vaak ook nog op de laagste plank waardoor je tegen het filter aan keek. De meut denkt dan al gauw dat zo'n tv minder is.

Ik hou helemaal nergens rekening mee en gaming retentie gaat altijd weer weg. (inmiddels 4200 uur op de teller)

Ik ben nog steeds van mening dat je alles wegkrijgt. Zit je tv 16 uur per dag een paar maanden lang op volledig wit.

100 uur inbranden is niks t.o.v. 1000 uur whitewash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Tja...of we miereneukers zijn of niet. Het kan best zijn dat je nu met de vt60 een goed scherm te pakken hebt.

Als ik de diverse fora afloop en ook de historie nalees dan zie ik toch maar al te vaak dat de 30 en 50 series van Panasonic maar al te vaak issues hebben of kregen (inbranden, retentie, kleurvlekken in het panel). Dat vind ik geen kleine issues.

Ik lees nu ook al op -ik dacht- op het- hdtvtest.co.uk forum dat er nu ook al mensen zijn die dat mooie opstartlogo op een gt60 of vt60 van 'panasonic Vierra' enige tijd zien nabranden/nagloeien in de normale content..... alsof dat normaal is?

Ik ben het met je eens dat plasma beeldschermen nog steeds verre weg het mooiste beeld geven maar het onderschatten van de problemen die sommige mensen hebben met hun panel is ook weer zoiets.

en de realiteit is : als volgend jaar je vt60 het begeeft? wat doe je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
MaxHardcore schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 10:02:
Die problemen zijn er echt niet zo extreem hoor. Wij zijn gewoon mireneukers die op elke pixel zout leggen.

Elke LCD bevestigd mij weer dat ik met plasma de juiste keus heb gemaakt. Ook de prestaties van je W905 vallen echt in het niet van een VT60.
Heb je al eens een goed gecalibreerde W905 gezien dan? Dus niet met die verschrikkelijk felle instellingen zoals in de winkel. Ik had me al goed ingelezen in de tv toen ik ging kijken en binnen enkele minuten had ik m al zo ingesteld dat het verschil met plasma al een pak minder was.
Ik kan me niet voorstellen dat je de W905 en VT60 in een huiskamer setting met elkaar hebt vergeleken.

In de winkel daarentegen kwam de VT60 er "slecht" vanaf, donkerder dan de rest. Vaak ook nog op de laagste plank waardoor je tegen het filter aan keek. De meut denkt dan al gauw dat zo'n tv minder is.
Het was in die winkel juist wel in een niet al te fel verlichte huiskamer setting, dat was echt ideaal. Zwart zal wel beter en egaler zijn, maar qua kleur kon ik weinig verschil zien.
Mooie kleuren en dergelijke zijn het belangrijkst, maar daarnaast vind ik het ook belangrijk dat ik me geen zorgen hoeft te maken over retentie en dergelijke, dus vandaar dat ik toch nipt voor LED gekozen heb. Er zullen hier veel mensen zijn die weinig problemen hebben, maar overal waar ik lees over plasma lees ik ook dezelfde problemen. En aangezien ik geen ervaring heb met plasma heeft dat me wel afgeschrikt om de overstap te doen. Misschien een domme keuze, maar voor nu ben ik tevreden.
Ik verwacht ook niet dat ik deze tv zo lang ga houden als mijn vorige, zodra 4K OLED wat beter betaalbaar is ga ik daar voor.

[ Voor 15% gewijzigd door SToRM666 op 11-11-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
LaFleche schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:18:

en de realiteit is : als volgend jaar je vt60 het begeeft? wat doe je dan?
OLED :), hopelijk is de fixed curved fetish straks weer wat voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
en dan heb je ook te maken met
- inbranden (geen fabel: ik heb het daadwerkelijk bij de MM in zoetermeer op een LG OLED scherm gezien... complete panel naar de klote geholpen met de MM TV-informatie banner (dus van boven naar beneden de prijs, type tv, diameter etc etc.) zowel links als rechts met een beetje moeite helemaal leesbaar terwijl er 'normale' content stond te spelen.
- retentie
- motion artificacts die bij LCD 'normaal' zijn (en op de manier waarop LG het panel aanstuurt zijn de reviews ook niet 100% positief....)

Ik verwacht/hoop dat de komende generatie OLED bovenstaande issues oplost maar gezien het feit dat ze bij plasma eigenlijk vanaf dag 0 problemen hadden met brom, inbranden/retentie, linebleed en dat tot het laatste model ook nog hadden, heb ik daar een hard hoofd in.

Tevens kan je je afvragen of OLED wel een toekomst heeft?
http://www.wired.com/2014/06/oled-could-be-dead/ (maar dat is ook maar een mening! :-))

[ Voor 4% gewijzigd door LaFleche op 11-11-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
LaFleche schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 16:23:
en dan heb je ook te maken met
- inbranden (geen fabel: ik heb het daadwerkelijk bij de MM in zoetermeer op een LG OLED scherm gezien... complete panel naar de klote geholpen met de MM TV-informatie banner (dus van boven naar beneden de prijs, type tv, diameter etc etc.) zowel links als rechts met een beetje moeite helemaal leesbaar terwijl er 'normale' content stond te spelen.
MM Den-Haag ook, gewoon te zien (linker balk) door de content heen. Zeer slechte reclame voor OLED.
- motion artificacts die bij LCD 'normaal' zijn (en op de manier waarop LG het panel aanstuurt zijn de reviews ook niet 100% positief....)
Motion op de VT60 is superieur. Jammer van de verslechterde IFC t.o.v. de VT50 maar ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op zondag 09 november 2014 @ 11:55:

Onzin! Wij hebben drie plasma's hier in huis van verschillende series, geen centje pijn. Mijn zoon gamed volop op onze oudste plasma, nog steeds een plaatje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Brad Pitt schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 16:27:
[...]

MM Den-Haag ook, gewoon te zien (linker balk) door de content heen. Zeer slechte reclame voor OLED.

[...]

Motion op de VT60 is superieur. Jammer van de verslechterde IFC t.o.v. de VT50 maar ja :)
De motion is superieur, maar toch zien 24p films er niet uit. Dit komt natuurlijk door de bron, maar gaat hier ooit een alternatief voor komen? Dus 60hz films? Of 48hz? Maar de VT60 kan geen 48hz lezen toch?

• TheNightbringer
Adlermann schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 16:58:
[...]

Je kunt ook overdrijven. Een panel-swap haalt de burn-in wel weg :)
Om even terug te komen op mijn ervaringen, ik heb mijn tv 4 dagen lang laten swippen (die balken enzo) en uiteindelijk was het er dan ook uit! Echter na het spelen van AC: Unity (slechts 2 uurtjes) zag ik de hud er ineens ingebrand (niet de HUD die er eerst ingebrand was) dit na een paar uur (in de tussentijd heb ik ook andere games gespeeld) De brightness stond ook al een stuk lager dan die eerst stond maar kennelijk gaat het nu wel heel erg snel.

Momenteel wacht ik even op de reparatie service van Panasonic.

Maar als ik een game niet eens langer dan 1 uurtje kan spelen zonder het risico dat het inbrand is wel heel erg, mijn TV heeft ook al ruim 400+ uren gemaakt en heb hier eigenlijk nooit last van gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door TheNightbringer op 13-11-2014 14:13 ]

• Mrlten

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Op wat voor instellingen staat de tv? Mijn GT60 staat op standaard modus, helderheid -20 en lichtsensor staat aan. Ik kan wel een paar uur GTAV spelen zonder dat er iets in het beeld blijft staan.
Mrlten schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:37:
Op wat voor instellingen staat de tv? Mijn GT60 staat op standaard modus, helderheid -20 en lichtsensor staat aan. Ik kan wel een paar uur GTAV spelen zonder dat er iets in het beeld blijft staan.
wtf helderheid -20....

Zet hem eens gewoon netjes op custom of professional, kleurtemp warm, helderheid kan wel neutraal bijven zo (of instellen met de vas 709 dvd)

Contrast kan ongeveer op 2/3
TheNightbringer schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:11:
[...]

Om even terug te komen op mijn ervaringen, ik heb mijn tv 4 dagen lang laten swippen (die balken enzo) en uiteindelijk was het er dan ook uit! Echter na het spelen van AC: Unity (slechts 2 uurtjes) zag ik de hud er ineens ingebrand (niet de HUD die er eerst ingebrand was) dit na een paar uur (in de tussentijd heb ik ook andere games gespeeld) De brightness stond ook al een stuk lager dan die eerst stond maar kennelijk gaat het nu wel heel erg snel.

Momenteel wacht ik even op de reparatie service van Panasonic.

Maar als ik een game niet eens langer dan 1 uurtje kan spelen zonder het risico dat het inbrand is wel heel erg, mijn TV heeft ook al ruim 400+ uren gemaakt en heb hier eigenlijk nooit last van gehad.
Na 2 uurtjes is het gewoon retentie en compleet normaal dat je die dan ff ziet....

• TheNightbringer
Adlermann schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:45:
[...]

Na 2 uurtjes is het gewoon retentie en compleet normaal dat je die dan ff ziet....
Voor hoelang zou het dan nog zichtbaar horen te zijn?

TheNightbringer schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:51:
[...]

Voor hoelang zou het dan nog zichtbaar horen te zijn?
Soms wel een dag of 2 (met normaal gebruik zeg maar, ongeveer 8 uur per dag kijken)

Ik hebh et bij shadow warrior ook heel erg. Ik speel het daarom ook maar 2 uur per dag.

Drive club heeft het ook erg.

Doe eens een white wash voor ene paar uur.

[ Voor 23% gewijzigd door Adlermann op 13-11-2014 14:53 ]

• TheNightbringer
Adlermann schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:52:
[...]

Soms wel een dag of 2 (met normaal gebruik zeg maar, ongeveer 8 uur per dag kijken)

Ik hebh et bij shadow warrior ook heel erg. Ik speel het daarom ook maar 2 uur per dag.

Drive club heeft het ook erg.

Doe eens een white wash voor ene paar uur.
Doe je dit altijd na het gamen? Ik zal er nog eens goed naar kijken, maar heb het nog nooit zo erg meegemaakt. (ook niet met destiny/titanfall of wat dan ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Ik loop tegen het volgende probleem aan.
De speakers van mijn Panasonic TV krijg ik voor de Sonos Playbar niet uitgeschakeld?
Ik heb me in de menu er rot naar gezocht, maar zie nergens de optie om de interne speakers uit te schakelen.

Iemand hier die weet hoe dit op te lossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moris schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:56:
Ik loop tegen het volgende probleem aan.
De speakers van mijn Panasonic TV krijg ik voor de Sonos Playbar niet uitgeschakeld?
Ik heb me in de menu er rot naar gezocht, maar zie nergens de optie om de interne speakers uit te schakelen.

Iemand hier die weet hoe dit op te lossen ;)
via hdmi aansluiten en via vieralink de output kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Adlermann schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:06:
via hdmi aansluiten en via vieralink de output kiezen.
De Sonos Playbar kan alleen maar optisch aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeWizz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-09 11:13
Ik heb mijn 42gt60 vanavond in gebruik genomen en ben over het beeld in de avonduren laaiend enthousiast. Morgen nog ff testen met daglicht.

Wat mij wel wat negatief opviel is dat de voeding nogal hoorbaar is, bij lagere geluidsvolumes kan je hem wel horen, vooral bij meer wit in beeld (moet dan harder werken). Vergeleken met mijn overleden G10 is deze voeding nadrukkelijker aanwezig.

Hebben meer mensen deze ervaring, maw is dit normaal? Ik ben er nog niet aan toe te overwegen om hem retour te doen, maar als de vrouw zich er druk over gaat maken dan ms wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
GeeWizz schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 01:47:
Hebben meer mensen deze ervaring, maw is dit normaal?
Bekende (plasma) issue ja. Harder brommen bij lichtere content is normaal. De ene tv heeft dat meer dan een andere, verschilt ook per merk. Had dat bij de VT50 en nu bij de VT60 ook.

Lig vaak op de bank beetje te spelen met mobiel of telefoon met het geluid van de tv op nul en kan dan precies merken wanneer er weer zo'n hagelwitte felle reclame op tv is. Bzzzzzzzzzzzz, echt behoorlijk hard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 08:57:
[...]

Bekende (plasma) issue ja. Harder brommen bij lichtere content is normaal. De ene tv heeft dat meer dan een andere, verschilt ook per merk. Had dat bij de VT50 en nu bij de VT60 ook.

Lig vaak op de bank beetje te spelen met mobiel of telefoon met het geluid van de tv op nul en kan dan precies merken wanneer er weer zo'n hagelwitte felle reclame op tv is. Bzzzzzzzzzzzz, echt behoorlijk hard :)
Ja, ik heb dat nadat ik film heb gekeken in vlc op de mac. Is de film af, dan krijg ik een wit scherm van de browser te zien. STIL STIL STIL BZZZZZZZZT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ter info aan de VT60 gebruikers!

Net een Sonos Soundbar gekocht en loop tegen het volgende probleem aan :evil:

De interne speakers van mijn Panasonic VT60 krijg ik voor de Sonos Playbar niet uitgeschakeld?
Deze functie die bij de Panasonic VT50 (vorige generatie) er wel in zit is er om onbekende reden niet in de menu van de VT60 nog aanwezig :(

Hierdoor spelen zowel de interne speakers met een delay van de VT60 als die van de Soundbar samen :(

Interne speakers op mute of helemaal dicht zetten helpt niet, loopt synchroon met de soundbar.
Denk dat dit alleen kan opgelost worden met een Soundbar die van hdmi (ARC) is voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er geen Sync op die Sonos dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Heeft niks met Sync te maken.
De interne speakers gaan steeds samen met het volume van de soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Moris schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 16:41:
Heeft niks met Sync te maken.
De interne speakers gaan steeds samen met het volume van de soundbar.
Ja dat is toch prima, als de tv superzacht staat. Mits geluid synchroon loopt, denk dat ie dat bedoelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, hij spreekt toch over een delay?

Ik gebruik een Humax optisch aangesloten op mijn reciever. Geluid tv gewoon uit en volume bedienen met Humax. Zo ook de WDLive.

Simpel! ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 15:53:
Yep, hij spreekt toch over een delay?

Ik gebruik een Humax optisch aangesloten op mijn reciever. Geluid tv gewoon uit en volume bedienen met Humax. Zo ook de WDLive.

Simpel! ;)
hdmi arc, hdmi cec. Alles met 1 remote simpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep maar mijn reciever heeft geen HDMI ingangen dus ......... En nee, er komt geen andere voor mijn SR8500. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

Ik was altijd zeer content met mijn 65VT50 aangezien ik zeer sporadisch last had van retentie en als ik die al had (oude NED1 logo) was dat binnen no-time weg. Maar sinds enkele dagen heb ik op volledig wit beeld extreem last van de beruchte groene blob. Als ik in Assassin's Creed Unity UPlay opstart is het beeld geheel wit en in de eerste paar seconden blijft dat ook zo, echter daarna komt het groene tevoorschijn en is het behoorlijk storend.

iEar dan wel Panasonic eens mailen om te zien wat de mogelijkheden zijn...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FeaR schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:07:
Ik was altijd zeer content met mijn 65VT50 aangezien ik zeer sporadisch last had van retentie en als ik die al had (oude NED1 logo) was dat binnen no-time weg. Maar sinds enkele dagen heb ik op volledig wit beeld extreem last van de beruchte groene blob. Als ik in Assassin's Creed Unity UPlay opstart is het beeld geheel wit en in de eerste paar seconden blijft dat ook zo, echter daarna komt het groene tevoorschijn en is het behoorlijk storend.

iEar dan wel Panasonic eens mailen om te zien wat de mogelijkheden zijn...
Het is te fixen, panaosnic zelf doet het niet. Als je bij plasma wilt blijven, moet je zelf even aan de slag.

De meest eenvoudige fix is ff in het service menu de sus op high zetten. Is het dan weg, probleem opgelost, je kan ook altijd nog de potmeters gebruiken achterin je TV, maar dat is meer werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Adlermann schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:18:
[...]
Het is te fixen, panaosnic zelf doet het niet. Als je bij plasma wilt blijven, moet je zelf even aan de slag.

De meest eenvoudige fix is ff in het service menu de sus op high zetten. Is het dan weg, probleem opgelost, je kan ook altijd nog de potmeters gebruiken achterin je TV, maar dat is meer werk ;)
Achter de TV wordt sowieso lastig: TV is opgehangen en behoorlijk tricky om van de muur te krijgen. Hangt overigens met een goede beugel aan de uur en de fans zijn vrij, dus eigenlijk denk/hoop ik dat het niet aan de koeling van het paneel ligt. Dit omdat je wel eens hoort dat groene blob te maken kunnen hebben met overhitting van het paneel. Ik heb de VSUS nu op HIGH gezet, vanavond eens zien wat het doet als ik weer een potje Assassin's Creed ga doen. Overigens wil ik zeker bij plasma blijven. Dit is voor het eerst dat ik het zie/merk. Die andere 99,99% van de tijd ben ik zeer content met de TV. Als het alleen is met het opstarten van uPlay dan soit. Bedankt voor de tip in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FeaR schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:38:
[...]

Achter de TV wordt sowieso lastig: TV is opgehangen en behoorlijk tricky om van de muur te krijgen. Hangt overigens met een goede beugel aan de uur en de fans zijn vrij, dus eigenlijk denk/hoop ik dat het niet aan de koeling van het paneel ligt. Dit omdat je wel eens hoort dat groene blob te maken kunnen hebben met overhitting van het paneel. Ik heb de VSUS nu op HIGH gezet, vanavond eens zien wat het doet als ik weer een potje Assassin's Creed ga doen. Overigens wil ik zeker bij plasma blijven. Dit is voor het eerst dat ik het zie/merk. Die andere 99,99% van de tijd ben ik zeer content met de TV. Als het alleen is met het opstarten van uPlay dan soit. Bedankt voor de tip in ieder geval :)
In het begin kon ik de TV een aantal keer omruilen (hehe). Maar later niet m eer ('within spec). Het probleem is hitte vooral. Die plekken die groen worden, worden warmer en daardoor krijg je na een voltage change misfires van de pixels. De VSUS zorgt ervoor dat het voltage iets omhoog gaat. En dan dus minder mixfires. Werkt het niet in het SM dan moet je dat dus handmatig doen met de potmeters. En dan krijg je ze wel 100% goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Maar heeft die hogere VSUS geen invloed op andere parameters? Contrast, slijtage, brightness?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 17 november 2014 @ 16:21:
Maar heeft die hogere VSUS geen invloed op andere parameters? Contrast, slijtage, brightness?
Alleen op de helderheid (dus het scherm wordt heel iets feller). MML blijft hetzelfde bij de 2012 serie.

Misschien iets op slijtage, maar kom op, 100.000 uur is lang zat. Al dat naar 80.000 zou gaan nog steeds geen probleem.

Alternatief is geen plasmascherm meer of kijken naar groene drek :)

[ Voor 22% gewijzigd door Adlermann op 17-11-2014 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Adlermann schreef op maandag 17 november 2014 @ 16:12:
De VSUS zorgt ervoor dat het voltage iets omhoog gaat. En dan dus minder mixfires. Werkt het niet in het SM dan moet je dat dus handmatig doen met de potmeters. En dan krijg je ze wel 100% goed.
Ik kan de VSUS wel omhoog zetten, maar opslaan werkt niet. Als ik uit het Service Menu ga en er dan weer in is de setting weer op de default LOW gezet.

Ik stoor me er gelukkig niet zo veel aan dat ik ga lopen schroeven en potmeters aan ga passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FeaR schreef op maandag 17 november 2014 @ 18:25:
[...]

Ik kan de VSUS wel omhoog zetten, maar opslaan werkt niet. Als ik uit het Service Menu ga en er dan weer in is de setting weer op de default LOW gezet.

Ik stoor me er gelukkig niet zo veel aan dat ik ga lopen schroeven en potmeters aan ga passen.
Daar is een truukje voor, om het te laten onthouden hoor...maar daar moet ik opzoeken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Adlermann schreef op maandag 17 november 2014 @ 18:33:
[...]
Daar is een truukje voor, om het te laten onthouden hoor...maar daar moet ik opzoeken .
Mocht het truukje te binnen schieten dan verneem ik het graag. Google vertelde me dat sommige settings niet onthouden worden als je niet de "Normaal" stand voor beeld gebruikt. En ik gebruik Spel dan wel THX Cinema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Cap schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:01:
[...]

Ik heb ze even bekeken. Denk dat hier mijn kalibratie wel zijn effect heeft.

Even de foto's een voor een afgaan (standaard kleurstand, in mijn geval 50):
1. Eenzame boom in akker en wolkenlucht: alleen bij het grijsverloop in de wolken zie ik een hele lichte roodpaarse kleurzweem in het middengrijs, met name rechtsboven de boom. Maar ik denk dat de gemiddelde kijker niets aan deze foto zal opmerken en het "zwart-wit" zal noemen.
2. Hond op sneeuwpad tussen bomen en struiken: deze oogt echt mooi egaal en zwart-wit. Prachtige foto.
3. Struik bedekt bedekt met dikke laag sneeuw: ziet er eveneens prima uit, misschien een heel klein beetje roodzweem helemaal rechts onderin de beschaduwde sneeuw, maar het is miniem.
4. Besneeuwde takken met lucht: de takken zien er prima uit, de lucht linksboven niet, maar dat komt behalve door de iets donkerdere (ik gok 80% grijs) lucht ook omdat daar de retentie van mijn NOS/VARA etc logo zit, met een zacht rozepaarse gloed.
5. Prachtige foto van eenzame boom, met vrijwel witte lucht, geen problemen.
6. Vogels in de sneeuw op vrijwel witte achtergrond, geen problemen.

Kortom, op basis van deze foto's kom ik dat de conclusie dat mijn grijsverloop dankzij mijn kalibratie in orde is, op een kleine roodafwijking in het pakweg 80% grijs na. Maar dat had ik al gezien op mijn greyscale ramp. Of ik dat er nog uit krijg of op een ander punt problemen krijg is maar de vraag. Veel beter kreeg ik het vorige keer niet met de 10-punts, ben bang dat dat alleen gaat lukken met een 20 of 30-punts kalibratie. :P

Edit, sidenote: ben in het gelukkige bezit van een macbook pro retina (die ik mbv de i1Pro gecheckt heb en akelig dicht in de buurt van het D65 witpunt zit) en vergelijk de foto's op de VT60 direct en de macbook. Moet zeggen dat de VT60 eenmaal gekalibreerd het erg goed doet en ik kan alle foto's met de MBP retina ernaast oprecht zwart-wit noemen, op de rode plek in foto 4 na en als je ernaar gaat zoeken het zweempje in 1. De greyscale 10-punts kalibreren helpt hier echt enorm!

Jij kunt jouw "probleem"zones ook erg gemakkelijk checken met de greyscale ramp van AVSHD. Verwacht geen 100% perfecte greyscale ramp, dat gaat je niet lukken. Het blijft plasma. ;)

PS Even uitleg van hoe bij sommige beelden disuniformiteit van het paneel + de kalibratie elkaar kunnen versterken, bijvoorbeeld: stel je hebt linksboven op je paneel een wat rodere plek tov de rest van het paneel, dan is dat een vaststaand gebrek aan uniformiteit in het paneel. Stel je hebt daarnaast in de greyscale op 80% wat roodzweem, dat zie je ook terug in een greyscale ramp. Combineer je die 2 effecten door een zwart-wit foto te laten zien met linksboven een 80% grijze lucht en bij benadering zwart/witte planten op de rest van de foto (foto 4 van hierboven), dan tellen deze effecten lokaal bij elkaar op en zit je op die foto met een extra "rode" stip linksboven.

Maar: ik ben nog steeds benieuwd naar jouw foto van de guide. Als jij daar precies hetzelfde hebt als ik, en daar lijkt het op, betreft dat geen kalibratie of disuniformiteit van het paneel maar een beeld waar de paneelaansturing het moeilijk mee heeft. Deze theorie wordt ook ondersteund door het feit dat ik er op de zwart-wit foto's op die plekken helemaal geen last van heb. Dat het probleem nu net optreedt bij het guide onderdeel van het Panasonic menu is natuurlijk wel erg knullig en tegelijkertijd ook grappig. Plus handig voor het indienen van een klacht bij Panasonic, want gemakkelijk te reproduceren. :P
Heb deze post van je gemist destijds denk ik :)
Wanneer ga je nog eens fietsen in Limburg? :P
Ik zie toch wat meer kleurzweem dan jij beschrijft hoor. Vooral 1. is redelijk opvallend. Ook bij die foto van de 2 vogels (6.) zie ik links langs de kant een kleurzweem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Audione0

Strijdt der titanen

Goedemiddag mensen!

Ik zit met een probleempje met mijn TX-L42ET60.
Ik krijg Viera link niet werkend. Als ik de app gebruik krijg ik steeds de melding, "functie niet beschikbaar"

Het internet staat er vol mee, ook hier bij tweakers, maar er is nergens een echte oplossing te vinden.

Wat ik geprobeerd heb is het volgende.

Fabrieksinstellingen geladen en dan de app starten (geen functie beschikbaar)
ARC opties uit en en dan de app starten (geen functie beschikbaar)
HDMI kabels ontkoppeld en dan de app starten (geen functie beschikbaar)

Als ik de iphone app wil gebruiken krijg ik het niet voor elkaar foto's, film of muziek op de televisie te krijgen. Niets maakt verbinding met de televisie onder viera link modus..

Niet dat ik viera link vaak gebuik, maar ik zou wel graag willen dat het werkt :)

Alvast bedankt voor het meedenken.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Audione0 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:42:
Goedemiddag mensen!

Ik zit met een probleempje met mijn TX-L42ET60.
Klopt, de grootste issue is dat het geen plasma is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-09 11:47
Adlermann schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:49:
[...]

Goede reden om er een baksteen tegen te smijten :)
Is dat een alternatieve methode om Viera link te activeren? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Audione0

Strijdt der titanen

Oke, gauw een plasma kopen dan en de TX voorzien van een baksteen :9~

Door de gauwigheid niet gezien dat hier plasma gerelateerde meuk geplaatst moet worden... Excuses!

[ Voor 49% gewijzigd door Audione0 op 19-11-2014 21:09 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Zo vandaag even een medewerker geholpen met het kalibreren van zijn st60. Mooi uniform beeld nog met 2000 uur op de klokken (afgezien van de gebruikelijke logos in de hoeken).

Dit was wel even een wispelturig beestje, maar toch wel een goed resultaat gekregen :) Mooie wereld van verschil tussen pre en after.

Ben er wel tevreden over.

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Me too :-).

De sluier is voor het beeld weg en er is nu een 3D-achtige diepte in het beeld.
Nog bedankt Adlerman!
Marcel9970 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 19:18:
Me too :-).

De sluier is voor het beeld weg en er is nu een 3D-achtige diepte in het beeld.
Nog bedankt Adlerman!
Mooi,

En zoals bij de gebruikelijke betaling: BURP.

Ze smaken goed.
Pagina: 1 ... 55 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.