Acties:
  • 0 Henk 'm!
faust2016 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:54:
Ik heb ook last van (hardnekkige) retentie op mn 50GT30.
Linksbovenin is standaard een Comedy Central logo te zien.

Verder is het wit niet egaal wit. Links is meer rood/rozig, terwijl de rechterkant naar geel/groen neigt. Dit is bvb ook zichtbaar in sneeuw-/noordpoolachtige scenes in films en series. Vervelend dus :-(
Dit hebben ze allemaal. Niet iedereen ziet dit :(

Voor het inbranden heb je een prima punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:12:
[...]

Dit hebben ze allemaal. Niet iedereen ziet dit :(

Voor het inbranden heb je een prima punt.
Wordt het niet eens tijd dat ze dit eens grondig gaan aanpakken? Of is dit iets wat bij plasma hoort en hebben andere merken hier ook last van? Je betaalt immers voor een product dat goed zou moeten werken. Het zou wat zijn als auto's ineens last hebben van verkleuring van het lak, en, doordat er een blaadje aan een boom op de auto valt, de hele dag het zonlicht erop staat, je, nadat het blad is weggewaaid, de verkleuring van het lak blijft houden. Dat zal de fabrikant van een Opel, Ford of Audi erg aangenaam vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ff bij de mm in hengelo geweest, daar hing de LG 55EA8809 oled tv.
Ben erg tevreden over mijn vt50 hoor, maar ik zou hem gelijk inruilen voor die lg, ongelofelijk
wat een mooi beeld. Diep zwart en de kleuren prachtig. Helaas had ik geen 8000 euro in
de zak. Kan me wel voorstellen dat Panasonic overstapt naar oled, ik nl ook als ze betaalbaar
worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Funk : een goed product is een product dat binnen de grenzen van betaalbaarheid zo goed mogelijk is, en bij consumentenproducten speelt die betaalbaarheid nogal een rol. Lak verkleurt / slijt inderdaad ook. Ook autolak. Het ergst was dat altijd bij die goedkope rode franse autootjes, die je af en toe nog wel ziet rijden. Maar ook andere kleuren hebben wel degelijk te lijden. En je bankstel verkleurt ook. Eigenlijk ontkomt vrijwel niks wat wij maken aan de tand des tijds.

Ander voorbeeld: de helderheid van tv's gaat er ook op achteruit: behalve plasma's en vroeger crt's (fosfor slijtage) worden ook LCD's na verloop van tijd minder helder, en bij OLED's is dat tot nu toe al helemaal een issue. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 09-10-2013 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 20:16
Beste mensen een vraag.

Om HD films (mkv x264 ..) met de geïntegreerde mediaplayer van de panasonic st50 (DLNA) aftespelen, wat is dan beter via usb of via bedraad netwerk (kan ook draadloos)? Of maakt dat geen enkel verschil voor het uiteindelijk resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:40:
[...]

Wordt het niet eens tijd dat ze dit eens grondig gaan aanpakken? Of is dit iets wat bij plasma hoort en hebben andere merken hier ook last van? Je betaalt immers voor een product dat goed zou moeten werken. Het zou wat zijn als auto's ineens last hebben van verkleuring van het lak, en, doordat er een blaadje aan een boom op de auto valt, de hele dag het zonlicht erop staat, je, nadat het blad is weggewaaid, de verkleuring van het lak blijft houden. Dat zal de fabrikant van een Opel, Ford of Audi erg aangenaam vinden!
Zal niet meer gebeuren. Al een aantal series lang hebben de Panasonic plasma's last van de "green blobs".
Eerste 100 uur niets aan de hand. En dan opeens verschijnen ze. Heel vervelend.

Mijn samsung plasma is ook niet perfect qua uniformiteit, maar een heel stuk beter dan de pana's die ik heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik was vandaag even bij de Mediamarkt en raakte aan de praat met een verkoper. Zelf had hij een Panasonic Plasma tv thuis staan en ook hij liet mij weten dat plasma eruit gaat. Ze verkopen hooguit twee plasma tv's per week en veeeeeel meer LCD/LED. Maar waar ik vooral van stond te kijken is hoe hij liep te klagen over Samsung als plasma merk. Hij zei simpelweg...wat je ook doet, koop geen Samsung. We krijgen ze continu terug van mensen over inbrand klachten en het is gewoon bij lange na niet een Panasonic of LG. Qua dat eerste komt dat denk ik gewoon omdat de meerderheid van die mensen niet veel/niet gebruik maken van de ISM opties van de tv's en wel uren lang zenders met een statisch icoontje hebben aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 00:11:
Ik was vandaag even bij de Mediamarkt en raakte aan de praat met een verkoper. Zelf had hij een Panasonic Plasma tv thuis staan en ook hij liet mij weten dat plasma eruit gaat. Ze verkopen hooguit twee plasma tv's per week en veeeeeel meer LCD/LED. Maar waar ik vooral van stond te kijken is hoe hij liep te klagen over Samsung als plasma merk. Hij zei simpelweg...wat je ook doet, koop geen Samsung. We krijgen ze continu terug van mensen over inbrand klachten en het is gewoon bij lange na niet een Panasonic of LG. Qua dat eerste komt dat denk ik gewoon omdat de meerderheid van die mensen niet veel/niet gebruik maken van de ISM opties van de tv's en wel uren lang zenders met een statisch icoontje hebben aan staan.
Verbazingwekkend veel vekropers bij de mediamarkt hebben plasma's thuis staan, hier in Enschede ook een aantal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
De scherm van mijn 65VT50 is ook niet uniform. grijze vlekken (korte strepen) over het hele scherm. Dirty screen zeg maar. Van een tv wat ooit 4000 euro kostte mag je toch wel een "perfect" scherm verwachten?

Wel jammer, dat ze stoppen met plasma tv's.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
BARACUS schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:41:
Nu ik lees dat de Pana's zijn afgelopen moet ik even werk maken van een burn-in probleem bij een 50 serie.
Hoe bepalen ze het probleem, als je het bij de schuifbalk ziet of moet je het tijdens een tv uitzending waarnemen?

...
Moet ik ook maar eens doen. Logo van Ned3 is duidelijk te zien op mijn VT50. Deze had er naar mijn idee sneller last van dan de G20 die ik ervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mandrake466 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:01:
De scherm van mijn 65VT50 is ook niet uniform. grijze vlekken (korte strepen) over het hele scherm. Dirty screen zeg maar. Van een tv wat ooit 4000 euro kostte mag je toch wel een "perfect" scherm verwachten?

Wel jammer, dat ze stoppen met plasma tv's.
Voor 4000 euro krijg je geen perfect scherm (en al helemaal niet op 65" :P ) Als het een 50" was geweest en 4000 euro dan zou ik zeggen ja. Het blijven consumentenproducten die gewoon betaalbaar moeten blijven. Eigenlijk krijg je nog steeds voor het geld prima value. Ook de kuro's hadden erg veel alst van DSE (ook niet allemaal natuurlijk, maar het kwam veel voor). En die waren absoluut duruder dan de huidige panasonics en ook nog eens r elatief omdat het al 5 jaar terug was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt-Cholo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 14:09

Cpt-Cholo

I did it again...

die LG's hebben toch ook flink last van burnin :p

YouTube: Amazing Plasma TV Lightning Show 2000V Through Panel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

En toch zijn er nog mensen die beweren dat inbranden niet meer voorkomt bij plasma's.

Ze moesten dit forum eens goed lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Adlermann schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:58:
[...]

Voor 4000 euro krijg je geen perfect scherm (en al helemaal niet op 65" :P ) Als het een 50" was geweest en 4000 euro dan zou ik zeggen ja. Het blijven consumentenproducten die gewoon betaalbaar moeten blijven. Eigenlijk krijg je nog steeds voor het geld prima value. Ook de kuro's hadden erg veel alst van DSE (ook niet allemaal natuurlijk, maar het kwam veel voor). En die waren absoluut duruder dan de huidige panasonics en ook nog eens r elatief omdat het al 5 jaar terug was :)
Ik vind het knap dat jij nu al een paar jaar tegen een groen wordend scherm blijft aankijken.
Daar heb je toch eens genoeg van? Je blijft omruilen, terwijl je weet dat die vlekken toch weer tevoorschijn komen?

Heb je niet zoiets van, ik ga eens wat anders proberen? Kan nooit kwaad toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 20:45
invincible30 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:28:
Al het andere in dezelfde prijsklasse is nóg crappier helaas hè.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
invincible30 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:28:
[...]

Ik vind het knap dat jij nu al een paar jaar tegen een groen wordend scherm blijft aankijken.
Daar heb je toch eens genoeg van? Je blijft omruilen, terwijl je weet dat die vlekken toch weer tevoorschijn komen?

Ik ga een 60 serie proberen ja :)

Maar dat groen worden is natuurlijk wel een beetje overdreven. Natuurlijk heb ik het liever niet. Maar dat is wel zo'n beetje het enige wat er mis is met mijn tv. Voor de rest heb ik geen klachten. Ik heb vergelijkebare samsungs gekalibreerd en toch is mijn tv in 95% van de gevallen beter. Alleen echt bij veel wit/ grijs zie je af en toe die vlekken terugkomen.

Een vriend van me heeft een 550 van samsung en die heeft ook groene drek. Het probleem is denk ik: ik zie op elke tv wel 100 verschillende dingen :)

Maar ik kan natuurlijk ook de Samsung F8500 nog proberen. Die schijnt ook erg relaxed te zijn.

Maar LED valt sowieso af. Daar ben ik helemaal te kritisch voor. Er blijft eigenlijk alleen dit over:

Samsung F8500 (met firware updates, die brightness pops word ik helemaal gek van)
Panasonic VT60/ Zt60: hopen op dat ze de groene drek gefixed hebben (even afwachten nog dus)
of me neit zo aanstellen en bij de vt50 blijven :)

[ Voor 17% gewijzigd door Adlermann op 10-10-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Brad Pitt schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:28:
[...]

Al het andere in dezelfde prijsklasse is nóg crappier helaas hè.
Vindt jij. Ik ben het daar niet mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
invincible30 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:39:
Vindt jij. Ik ben het daar niet mee eens.
Als ik de meeste reviews mag geloven zijn meer mensen het met mij dan met jou eens. En dan nog, L.B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
invincible30 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:24:
En toch zijn er nog mensen die beweren dat inbranden niet meer voorkomt bij plasma's.

Ze moesten dit forum eens goed lezen.
Ik heb in het verleden weleens zo'n uitzending van Radar of Kassa gezien, toen plasma nog heel luxe en duur was. Dan hadden mensen echt dikke logo's ingebrand en een pikzwarte muur boven de tv.

Ik heb een vermoeden dat ze het vergelijken met de ellende van toen, dan is het tegenwoordig niet meer aanwezig :P

Die uitzendingen hebben plasma ook de nek omgedraaid qua imago. Alle jaloerse mensen die geen geld hadden natuurlijk flink discussieren hoe kut het allemaal was :')

Lcd heeft nooit zo'n kritische behandeling ontvangen van de pers. Dat is sowieso armelui techniek omdat er veel kleiner formaat schermen te koop waren voor lagere prijzen. Daarna nog even de groene rakkers laten zeuren over stroomverbruik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Adlermann schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:39:
[...]

Ik ga een 60 serie proberen ja :)

Maar dat groen worden is natuurlijk wel een beetje overdreven. Natuurlijk heb ik het liever niet. Maar dat is wel zo'n beetje het enige wat er mis is met mijn tv. Voor de rest heb ik geen klachten. Ik heb vergelijkebare samsungs gekalibreerd en toch is mijn tv in 95% van de gevallen beter. Alleen echt bij veel wit/ grijs zie je af en toe die vlekken terugkomen.

Een vriend van me heeft een 550 van samsung en die heeft ook groene drek. Het probleem is denk ik: ik zie op elke tv wel 100 verschillende dingen :)

Maar ik kan natuurlijk ook de Samsung F8500 nog proberen. Die schijnt ook erg relaxed te zijn.
Dat het beeld van een Pana wat mooier is, kan ik niet ontkennen.
Maar dat verschil zie ik eigenlijk alleen bij een zeer goede bron.

Wellicht was ik nog gevoeliger voor de groene drek dan jij. Ik zag het met steeds meer content helaas.

Ik hoop dat je 60 serie pana je beter gaat bevallen.

idd de f8500 schijnt ook erg mooi te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Brad Pitt schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:41:
[...]

Als ik de meeste reviews mag geloven zijn meer mensen het met mij dan met jou eens. En dan nog, L.B.
Smaken verschilen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
invincible30 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:44:
[...]

Dat het beeld van een Pana wat mooier is, kan ik niet ontkennen.
Maar dat verschil zie ik eigenlijk alleen bij een zeer goede bron.

Wellicht was ik nog gevoeliger voor de groene drek dan jij. Ik zag het met steeds meer content helaas.
Ja, mijn bronnen zijn goed. Ik koop veel en veel te veel blurays : )

De groene tint an sich heb ik compleet weggekalibreerd, alleen op die twee plekken is het dus af en toe wat groen bij lichte kleuren (en bij zwart wat wittig daar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Aangezien verreweg de meeste mensen LCD's kopen zal dat wel beter zijn toch? Ieder zijn ding. Ondanks de vele nadelen van plasma ontkom je er niet aan zoiets te kopen als je, imho, wél smaak hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:48:
[...]

Aangezien verreweg de meeste mensen LCD's kopen zal dat wel beter zijn toch? Ieder zijn ding. Ondanks de vele nadelen van plasma ontkom je er niet aan zoiets te kopen als je, imho, wél smaak hebt.
OLED komt beschikbaar. Alleen nog veel te duur nu :) En dat gaat ook inbranden als een gek. De eerste foto's van ingebrande tv's komen al op het internet. Gewoon ff 8k neertellen en dan inbranden :)

Per definitie gaat oled nu ook inbranden. Scherm gaat 14.000 uur mee (dat is echt niet veel!), de cellen geven zelf licht, dus als je ze verschillend gaat belasten dan heb je dus ook slijtage die verschillend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Brad Pitt schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:48:
[...]

Mijn smaak is ook plasma. Alleen dan met iets andere ingrediënten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
invincible30 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:50:
Mijn smaak is ook plasma. Alleen dan met iets andere ingrediënten.
Dat weet ik wel. Vind zelf zwartwaarden vrij belangrijk. Niet dat de VT50 daar zo vreselijk goed in is, maar beter dan het andere merk. Uiteraard naar mijn mening. Plus de Panasonic was drastisch goedkoper, en vond dat ook een plezierige bijkomstigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:52:
[...]

Dat weet ik wel. Vind zelf zwartwaarden vrij belangrijk. Niet dat de VT50 daar zo vreselijk goed in is, maar beter dan het andere merk. Uiteraard naar mijn mening. Plus de Panasonic was drastisch goedkoper, en vond dat ook een plezierige bijkomstigheid.
Je kan altijd de vt60 nog proberen, die heeft in professional mode ongeveer het zichtbare zwart van de thx mode van de vt50. (meetbaar nog wel veel lager, maar ik druf wel te beargumenteren dat zoiets moeilijk zichtbaar is).

Maar het probleem met de meeste mensen in dit topic is: te kritisch :( Ik kan echt nergens goed redelijk goed film kijken. Zelfs in de bioscoop zit ik me te ergeren aan de uniformiteitsproblemen. bij die kameraad van me erger ik me aan eht grijs dat voor zwart door moet gaan en de slechte kleuren (samsung). Bij andere erger ik me aan dat ze LED's hebben met full motion interpolation en bij mijn ouders krijg ik ze echt niet aan het verstand dat dynamisch, max contrast en op koud niet mooi kijken is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:38
Ignorance is bliss :+ Al dat kritische gedoe.

Op mn oude G20 kon ik wel leven met een lichte burn in van een logo. Dat viel me zelden op. De plasma buzz en de ondertiteling vlekken ergerden me meer.

Ben nog aan het twijfelen. 50" ST60 of ja... eigenlijk geen alternatief. Als het alleen op prijs aankomt dan wordt t een crappy LED, maar liever niet.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
nadroJ schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 17:26:
Als het alleen op prijs aankomt dan wordt t een crappy LED, maar liever niet.
Zelf dán zou het nog een ST60 moeten worden. Ding is bizar netjes geprijsd man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Brad Pitt schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 17:27:
[...]
Zelf dán zou het nog een ST60 moeten worden. Ding is bizar netjes geprijsd man :)
Ja, daarom zal het waarschijnlijk ook wel die worden ;)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:51:
@Funk : een goed product is een product dat binnen de grenzen van betaalbaarheid zo goed mogelijk is, en bij consumentenproducten speelt die betaalbaarheid nogal een rol. Lak verkleurt / slijt inderdaad ook. Ook autolak. Het ergst was dat altijd bij die goedkope rode franse autootjes, die je af en toe nog wel ziet rijden. Maar ook andere kleuren hebben wel degelijk te lijden. En je bankstel verkleurt ook. Eigenlijk ontkomt vrijwel niks wat wij maken aan de tand des tijds.

Ander voorbeeld: de helderheid van tv's gaat er ook op achteruit: behalve plasma's en vroeger crt's (fosfor slijtage) worden ook LCD's na verloop van tijd minder helder, en bij OLED's is dat tot nu toe al helemaal een issue. ;)
Kijk, als dit onder normale omstandigheden naar gelang leeftijd, gebruik, slijtage, dan heb je een punt. Maar niet als je een gloednieuwe TV hebt van krap 1000 speeluren en dan al kuurtjes begint te vertonen zoals het inbranden van een logo ondanks de passende maatregelen, schuifbalk draaien, betreffende anti-inbrand dvd's, noem maar op. Als je een auto koopt die na 1000KM kuren vertoont, en het lak bladdert dan al af hoor je de fabrikant toch ook niet zeggen van joh, je moet de auto eerst maar eens inrijden en niet te lang in het zonlicht laten staan? Wat is dit voor iets belachelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

invincible30 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 21:19:
[...]
Zal niet meer gebeuren. Al een aantal series lang hebben de Panasonic plasma's last van de "green blobs".
Eerste 100 uur niets aan de hand. En dan opeens verschijnen ze. Heel vervelend.

Mijn samsung plasma is ook niet perfect qua uniformiteit, maar een heel stuk beter dan de pana's die ik heb gehad.
Erg jammer natuurlijk. En jij hebt weer een hele andere ervaring zo te lezen met Samsung en Panasonic.

Het hele punt is, plasma panelen zijn gevoelig voor felle logo's of het net iets te lang laten staan van een menu. Goed, wie bepaalt wat die grens dan is? Is dit één uur? Zijn dit twee uren? Is dit slechts een half uur? Je wil als consument de TV uit de doos halen en gewoon kunnen kijken zonder dat je op je teentjes moet gaan lopen van "goh stel dat ik mijn tv net één minuut langer op Nederland 1 laat staan! Oei!". :?

Dit kan gewoon niet. Ok, je hebt helaas consumenten zat die hun TV ernstig mishandelen, maar als ik deze reeks en die vorige doorneem zie ik veel tweakers zoals jij en ik voorbij komen die weten waar ze wél mee bezig zijn, alle voorzorgsmaatregelen nemen, en dan nog problemen hebben? Diezelfde tweakers die nét even iets meer onderlegd zijn en dan toch nog die problemen met hardnekkig inbranden van menu's en logo's, groene blobs en weet ik wat allemaal? Waarbij sommigen al 5x hun tostel hebben omgeruild? Wtf? 5x? Dat zegt dan wel iets, toch? Of zijn alle tweakers hier maar eigenwijs en volgen ze de instructies van Panasonic niet op? Nee, natuurlijk niet! Dat doen we juist wel.

Ik heb het idee dat het Panasonic allemaal een worst zal zijn. Geen Netflix, de interactieve ci+ module van Ziggo wat nog niet wordt ondersteund, inbranden van logo's, groene blobs, etc. allemaal dingetjes waarvoor je dan maar weer een ander nieuw toestel voor moet gaan kopen? Dat de een dit zich kan permitteren, erg mooi. maar niet iedereen kan elk jaar zo'n enorme investering doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 20:15:
[...]

Erg jammer natuurlijk. En jij hebt weer een hele andere ervaring zo te lezen met Samsung en Panasonic.

Het hele punt is, plasma panelen zijn gevoelig voor felle logo's of het net iets te lang laten staan van een menu. Goed, wie bepaalt wat die grens dan is? Is dit één uur? Zijn dit twee uren? Is dit slechts een half uur? Je wil als consument de TV uit de doos halen en gewoon kunnen kijken zonder dat je op je teentjes moet gaan lopen van "goh stel dat ik mijn tv net één minuut langer op Nederland 1 laat staan! Oei!". :?

Dit kan gewoon niet. Ok, je hebt helaas consumenten zat die hun TV ernstig mishandelen, maar als ik deze reeks en die vorige doorneem zie ik veel tweakers zoals jij en ik voorbij komen die weten waar ze wél mee bezig zijn, alle voorzorgsmaatregelen nemen, en dan nog problemen hebben? Diezelfde tweakers die nét even iets meer onderlegd zijn en dan toch nog die problemen met hardnekkig inbranden van menu's en logo's, groene blobs en weet ik wat allemaal? Waarbij sommigen al 5x hun tostel hebben omgeruild? Wtf? 5x? Dat zegt dan wel iets, toch? Of zijn alle tweakers hier maar eigenwijs en volgen ze de instructies van Panasonic niet op? Nee, natuurlijk niet! Dat doen we juist wel.

Ik heb het idee dat het Panasonic allemaal een worst zal zijn. Geen Netflix, de interactieve ci+ module van Ziggo wat nog niet wordt ondersteund, inbranden van logo's, groene blobs, etc. allemaal dingetjes waarvoor je dan maar weer een ander nieuw toestel voor moet gaan kopen? Dat de een dit zich kan permitteren, erg mooi. maar niet iedereen kan elk jaar zo'n enorme investering doen.
Tv's zijn eigenlijk altijd kut geweest als je kritisch gaat kijken. De huidige modellen zijn toch wel het beste wat een consument ooit heeft kunnen kopen, ondanks allerlei probleempjes.

Dat tv zenders met "professionals" zonodig dikke felle logo's op onze tv's willen projecteren is natuurlijk ook amateuristisch... Moet je eens voorstellen dat een radiostation bewust hoge pieptonen gaat uitzenden waardoor speakers schade krijgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06 20:52
Zoals al vaker in dit topic voorbij is gekomen, het ongelofelijk uitvergroten van problemen. Dit leidt tot een negatieviteit van heb ik jouw daar. Over wat wel en niet kan,moet of wat wel of niet normaal is.

Een groot deel van de mankementen zijn nu eenmaal onlosmakelijk verbonden met de gebruikte techniek. Helaas is er op dit moment geen beter alternatief wat betreft beeldkwaliteit.

Kortom: deal with it or not! De keuze is aan de gebruiker zelf

Zelf wordt ik zeeziek van de traagheid van de lcd pixels en alle andere ellende van de lcd techniek. Als betekend dat ik mijn plasma scherm zo nu en dan een beetje moet bemoederen dan moet dat maar!

De zenders moeten ook eens het advies en beleid van de EBU implementeren, dat zou al heel veel helpen met terugdringen van de retentie door het oversturen van de logo's

[ Voor 11% gewijzigd door M-dgrt op 10-10-2013 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-dgrt schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 21:01:
Zoals al vaker in dit topic voorbij is gekomen, het ongelofelijk uitvergroten van problemen. Dit leidt tot een negatieviteit van heb ik jouw daar. Over wat wel en niet kan,moet of wat wel of niet normaal is.

Een groot deel van de mankementen zijn nu eenmaal onlosmakelijk verbonden met de gebruikte techniek. Helaas is er op dit moment geen beter alternatief wat betreft beeldkwaliteit.

Kortom: deal with it or not! De keuze is aan de gebruiker zelf

Zelf wordt ik zeeziek van de traagheid van de lcd pixels en alle andere ellende van de lcd techniek. Als betekend dat ik mijn plasma scherm zo nu en dan een beetje moet bemoederen dan moet dat maar!
Sorry hoor, maar wat jij nu doet is het bagatelliseren van het probleem omdat er nu eenmaal wat dingen om de hoek komen kijken wat als negatief wordt ervaren. Door jou dan inderdaad. Het gaat hier om problemen waar diverse gebruikers tegenaan lopen. Het is juist goed dat het bespreekbaar wordt gemaakt. Het kan niet zo zijn doordat naar jouw idee 'de techniek nou eenmaal zo is" je dan maar genoegen moet nemen met een probleem waar de een wél last van heeft en de ander niet. Als het zo is wat jij zegt dan zou elk paneel daar last van moeten hebben. Het punt is dat dit van links naar rechts gaat, en het juist de vraag is óf dit wel met de techniek te maken heeft. Dus omdat jouw auto bij het passeren van de 130KM ineens ernsige motorafwijkingen gaat vertonen en schade oploopt moet je daar maar mee leren leven omdat het nou eenmaal 'de techniek' is? Kom op zeg. Daar neem jij ook geen genoegen mee. Het gaat hier om een flinke investering in een toestel waarvan de fabrikant zegt dat dit goed werkt zonder de genoemde kenmerken als inbranden van logo's.

Zie je het voor je? Bel je Panasonic op, ik heb een ingebrand logo "Ja, sorry meneer, hoort nou eenmaal bij de techniek, risico van het vak! We bepalen wel even of het ons uitkomt dat we het toestel omruilen en met een beetje mazzel heb je er ditmaal geen last meer van! Succes, goedemiddag!" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06 20:52
Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 21:08:
[...]

Sorry hoor, maar wat jij nu doet is het bagatelliseren van het probleem omdat er nu eenmaal wat dingen om de hoek komen kijken wat als negatief wordt ervaren. Door jou dan inderdaad. Het gaat hier om problemen waar diverse gebruikers tegenaan lopen. Het is juist goed dat het bespreekbaar wordt gemaakt. Het kan niet zo zijn doordat naar jouw idee 'de techniek nou eenmaal zo is" je dan maar genoegen moet nemen met een probleem waar de een wél last van heeft en de ander niet. Als het zo is wat jij zegt dan zou elk paneel daar last van moeten hebben. Het punt is dat dit van links naar rechts gaat, en het juist de vraag is óf dit wel met de techniek te maken heeft. Dus omdat jouw auto bij het passeren van de 130KM ineens ernsige motorafwijkingen gaat vertonen en schade oploopt moet je daar maar mee leren leven omdat het nou eenmaal 'de techniek' is? Kom op zeg. Daar neem jij ook geen genoegen mee. Het gaat hier om een flinke investering in een toestel waarvan de fabrikant zegt dat dit goed werkt zonder de genoemde kenmerken als inbranden van logo's.

Zie je het voor je? Bel je Panasonic op, ik heb een ingebrand logo "Ja, sorry meneer, hoort nou eenmaal bij de techniek, risico van het vak! We bepalen wel even of het ons uitkomt dat we het toestel omruilen en met een beetje mazzel heb je er ditmaal geen last meer van! Succes, goedemiddag!" :+
Als ik zou bagatelliseren zou ik ontkennen dat er problemen kunnen zijn met de plasmaschermen. Ik zeg alleen dat het uitvergroot wordt. Bovendien staat op bladzijde 1 van de handleiding dat langdurig blootstellen aan statisch beeldmateriaal schadelijk kan zijn voor het toestel.

Jouw voorbeeld van de auto bv. Ook daar staat in de handleiding dat bv dat je een nieuwe auto moet inrijden en dat niet langdurig het maximale toeretal/topsnelheid of andere zware belasting moet vergen.

Doe je dat wel maak je het sneller stuk dan gewenst, dealer of importeur zegt dan ook tot ziens met je garantieclaim, niet gek toch.

Lees ook eens de lcd topic's. Legio voorbeelden van mensen die dealer/ fabrikant vragen wat die lichte vlekken aan de zijkant van het scherm zijn. Antwoord: dat is normaal en hoort bij de techniek. Zo zijn er nog meer voorbeelden.

Ik zit in het vak en verkoop tv's, 95% van de mensen ziet dit soort zaken die hier besproken wordt nooit. Zelfs al je het laat zien en uitlegt. Laat ik het zo zeggen: ontwettendheid is voor veel mensen een zegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shisheido
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik heb in maart van dit jaar een gt50 aangeschaft. Ik heb sinds een maand of 2 contouren(vlekken) van logo's van de publieke omroepen en menu's van een bepaalde game in mijn beeld staan. Witteschermen, ruisbeelden het bood geen resultaat. Ik heb inmiddels contact opgenomen met CE Repair en op basis van foto's die ik heb opgestuurd, ruilen ze de GT50 in voor een GT60. Ik vind het opvallend dat ze op basis van eigengemaakte foto's besluiten tot ruil. Wellicht een veel voorkomend probleem met de gt50? Ik ben wel blij met de goede service en ik hoop dat retentie en inbranden een minder groot issue is bij dit model. Helaas wordt je nu wel heel voorzichtig, Publieke omroepen in zoom-modus kijken, gamen in spelmodus met extreem lage contrasten en veel schuifbalken. En dus alleen mkv en bluray kijken in optimale settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Nette service. Daar geen slechte woorden over.

Het in zoom modus kijken is gewoon verrot natuurlijk. Dat heb ik destijds wel gedaan bij m'n G20 voor de eerste 200u (en heel veel 16:9 films afspelen zonder ondertiteling en zonder zwarte balken). Na die 200u wel gewoon normaal gekeken en dus logo/ondertiteling burn in.

Ik denk dat ik hoe dan ook voor de 50" ST60 ga en gewoon vanaf het begin normaal ga kijken alleen met iets lager contrast. Als ik dan een burn in heb bel ik wel CE repair. Ik heb geen zin meer in dat voorzichtige tv kijken. mogelijk dat ik nog wel in Plex de ondertiteling op een andere kleur dan wit instel.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Shisheido schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:19:
Ik heb in maart van dit jaar een gt50 aangeschaft. Ik heb sinds een maand of 2 contouren(vlekken) van logo's van de publieke omroepen en menu's van een bepaalde game in mijn beeld staan. Witteschermen, ruisbeelden het bood geen resultaat. Ik heb inmiddels contact opgenomen met CE Repair en op basis van foto's die ik heb opgestuurd, ruilen ze de GT50 in voor een GT60. Ik vind het opvallend dat ze op basis van eigengemaakte foto's besluiten tot ruil. Wellicht een veel voorkomend probleem met de gt50? Ik ben wel blij met de goede service en ik hoop dat retentie en inbranden een minder groot issue is bij dit model. Helaas wordt je nu wel heel voorzichtig, Publieke omroepen in zoom-modus kijken, gamen in spelmodus met extreem lage contrasten en veel schuifbalken. En dus alleen mkv en bluray kijken in optimale settings.
Gisteren, toen het al begon te schemeren, heb ik wat foto's gemaakt. Ik vind de ingebrande logo's niet heel duidelijk naar voren komen op de foto's, ook niet met de witte schuifbalk. Was dat bij jou wel zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shisheido
De ingebrande logo's komen inderdaad niet goed naar voren op foto's. Ik heb getest met meerdere primaire achtergrondkleuren, waarbij ik met lichtgroen het beste resultaat haalde. Als was het nog steeds erg vaag. Terwijl met eigen ogen, de logo's altijd onder elke omstandigheid goed zichtbaar zijn.

Dat was dan ook de reden dat ik zo verbaasd was, dat enkel op basis van mijn eigen gemaakte foto's een beslissing werd genomen en niet op basis van een monteur, of direct visueel contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Mooi, dan ga ik het ook proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shisheido
Ik zou het inderdaad gewoon proberen. Niks is zo irritant als je film zit te kijken en telkens die irritante logo's ziet. Je ogen raken steeds meer gefixeerd op deze plekken. En dat ontneemt veel van het plezier van tv kijken. succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Kun je die foto's eens plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 21:48

dlmh

Lo-Fi

Shisheido schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:29:
Ik zou het inderdaad gewoon proberen. Niks is zo irritant als je film zit te kijken en telkens die irritante logo's ziet. Je ogen raken steeds meer gefixeerd op deze plekken. En dat ontneemt veel van het plezier van tv kijken. succes!
Dit. Als je eenmaal de vlekken hebt ontdekt dan wordt je blik er telkens naar toegetrokken. Ik zat me op het laatst continue te ergeren aan de vlekken van de ondertiteling.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het in zoom modus kijken zou ik zeker niet doen. Dat verpest alleen maar het kijkgenot. Is ook helemaal niet nodig. Ik weet niet hoe lang je naar die zenders hebt gekeken die voor de burn-in zorgen. Als je echt lang en vaak naar dezelfde zenders kijkt dan zou ik vragen of ze je een LED kunnen geven ipv van een plasma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shisheido
Het meest frappante is dat ik maar gemiddeld 1,5 uur tv kijk. De rest is voornamelijk mkv of max. 2 uur battlefield:) op een avond.

Ik krijg dan wel een gratis nos logo en die verderfelijke rode logo van ned1 :). Wellicht een keer een hele tour de france etappe per ongeluk op thx modus bekeken met hoog contrast?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shisheido schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:31:
Het meest frappante is dat ik maar gemiddeld 1,5 uur tv kijk. De rest is voornamelijk mkv of max. 2 uur battlefield:) op een avond.

Ik krijg dan wel een gratis nos logo en die verderfelijke rode logo van ned1 :). Wellicht een keer een hele tour de france etappe per ongeluk op thx modus bekeken met hoog contrast?:)
Ja, dat NOS logo is echt een nasty one :)
Contrast zou ik bij je nieuwe tv op default laten (dat is meestal al vrij hoog). TV in professional mode zetten met pixel orbiter aan.

Maar hoe ouder de tv wordt des te beter het wel gaat. Ik heb ook nog last van forse retentie bij NL1 logo, maar ik durf ook zo 2-3 uur mijn OS X desktop zonder screensaver aan te laten. Kwartiertje film kijken en het is weer weg (op 1900 uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dagelijks een hele dag tour de france loeren is inderdaad "dodelijk", ook in professional mode: naast het NOS logo (lichtjes) had ik vooral weken het finish vlaggetje in beeld, dat valt lekker op want is zwart-wit geblokt. :P Maar goed, ik ergerde me er eerlijk gezegd niet aan, zag het alleen als ik er bewust naar ging zitten kijken.

't is wel weer weg, dus echt permanent was het niet. Ik durf te wedden dat 99% van de mensen dit voor permanent had aangezien.

[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 11-10-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:55:
Dagelijks een hele dag tour de france loeren is inderdaad "dodelijk", ook in professional mode: naast het NOS logo (lichtjes) had ik vooral weken het finish vlaggetje in beeld, dat valt lekker op want is zwart-wit geblokt. :P Maar goed, ik ergerde me er eerlijk gezegd niet aan, zag het alleen als ik er bewust naar ging zitten kijken.

't is wel weer weg, dus echt permanent was het niet. Ik durf te wedden dat 99% van de mensen dit voor permanent had aangezien.
Verder weinig aan toe te voegen. Vaak genoeg retentie gehad die een maand of twee bleef zitten. Zulke dingen staan echt onderaan mijn lijstje van ergernissen.

Bovenaan staat wat anders :)

Alhoewel ik nu bijna op 2000 uur zit durf ik te zweren dat op 1000 uur die groene drek erger was........
Maar ik kan er nu wel makkelijker fotos van maken in 3d mode, als ik mijn tv in 3d mode zet dan zijn die groene vlekken ongeveer 15 stappen lichter grijs dan de rest van het scherm :)

maar op 2000 uur zijn de witte vlekken wel weer duidelijker (ik zie zen u ook op thx mode)

[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 11-10-2013 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

[...]

Het 'nadeel' van tweakers is dat ze vaak erg kritisch zijn en als het misgaat direct hun ongenoegen uiten. Je mist in dit soort berichten vaak de positieve ervaringen. Als Panasonic echt zoveel klachten had, dan verkochten ze geen nieuwe tv's meer en bleven ze maar omruilen. Panasonic heeft daarnaast nog eens het 'nadeel' dat hun plasma's qua beeldkwaliteit erg hoog staan aangeschreven en dus ook door zeer kritische mensen gekocht worden, waardoor problemen ook nog eens wat uitvergroot worden. Maar koppel dat aan een uitstekende after-sales service en dan vraag ik mij af of het allemaal wel zo slecht is. Van de voorganger van CE repair weet ik dat het aantal defecte Panasonic plasma's niet significant hoger lag dan van andere merken waarvoor ze service verleenden. Ze kregen meer Panasonic's terug met beeldproblemen, maar minder echt defecte panelen. Dat lag bij de andere merken net andersom.
De monteur die hier was verzuchte ook een beetje dat de Panasonic klanten ook wel erge mierenneukers waren in vergelijk tot andere klanten.

Ik heb tot nu toe niets dan lof over Panny's. Eerst een V20, nu een VT60 en beiden werden/worden gewoon gebruikt. Niets voorzichtig inbranden, gewoon kijken als we zin hebben en zo lang als we zin hebben, geen schuifbalken draaien of burn-in DVD's. Niets van dat alles. TV uit de doos, tegen de muur plakken en kijken maar. Op beide toestellen geen last van burn-in, geen last van retentie en geen last van groene vlekken. En ik ben best een kritische kijker. Soms blijft er wel eens even een logootje staan, maar dat is ook vrij snel weer weg. Het enige waar ik mij echt aan stoorde was de groen/roze verkleuring van gezichten waar de V20 last van heeft met SD materiaal en Intelligent Frame Creation aan en bij mijn VT60 de rumoerige fans. Ok, ik speel geen games op mijn tv en ik kijk geen 3D films, maar voor de rest doe ik alles wat god verboden heeft met het toestel en dat doorstaan ze feilloos tot nu toe. Recentelijk nog per abuis de hele nacht de TV aangehad met in beeld een DVD menu van een kinder cd. Lekker felle kleurtjes en geen animaties. Die menuutjes heb ik een dag van kunnen na genieten, maar zijn inmiddels ook weer verdwenen. En ik heb het echt gecheckt met een volledig grijze, groene en witte beeldvulling. Niets meer van te zien.
Deze snap ik niet helemaal. NetFlix werkt gewoon op mijn VT60. De gewone CI+ modules werken wel en ik kan mij voorstellen dat Panasonic nou niet direct zo'n haast heeft met de speciale Ziggo module die nog niet zo lang op de markt is, want zo groot zal Nederland ook niet zijn als afzet markt. En zoals gezegd heb ik geen green blobs, geen ingebrande logo's of andere problemen. Uiteindelijk gaat het Panasonic ook om de winst en zo lang ze nog lovende reviews krijgen en relatief weinig mensen zeuren over de problemen (misschien om dat ze maar weinig voorkomen en weinig mensen ze zien), waarom zouden ze dan heel veel moeite moeten stoppen in het verhelpen? De Plasma divisie van Panasonic was nou niet bepaald winstgevend en het oplossen van deze problemen kostte ze denk ik meer dan zo af en toe een toestel omruilen.

Wat ik wel heb is een uitstekend beeld waarbij voor dat geld geen LCD scherm bij in de buurt komt en wat andere plasma's niet of nauwelijks kunnen evenaren (en die hoogstwaarschijnlijk precies dezelfde plasma-zwakheden hebben). Dus nee, ik kom hier niet klagen in het forum, omdat ik niets te klagen heb en dat geldt denk ik voor heel veel Panny eigenaren. Daarmee wil ik overigens niet de mensen die wel klagen wegzetten hoor. De klachten zijn terecht, maar worden denk ik in een forum als deze uitvergroot omdat nagenoeg niemand post na post gaat roepen hoe blij ze wel niet zijn met hun toestel.

[ Voor 3% gewijzigd door Killer op 11-10-2013 22:10 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basshead91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik zie soms met snel bewegende witte/lichte stukken een soort van frutsels, lijkt op dither maar veel heftiger. Iemand anders die dit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
basshead91 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 01:45:
Ik zie soms met snel bewegende witte/lichte stukken een soort van frutsels, lijkt op dither maar veel heftiger. Iemand anders die dit ziet?
Ik denk phosphor trailing / dfc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:40
Irritatieprobleem!

Waar moeten hier de tulpen in?
http://ic.tweakimg.net/ext/i/1334569599.jpeg

Gaat dat weer via verloop-verloop-stekkers? En zo ja, zitten die in de doos en moet ik die weer gaan opsnorren en afstoffen?

Reden:
Achterlijke Nintendo die niet eens fatsoenlijk de Wii U kan programmeren dat het apparaat zelf de geschikte output vindt en gebruikt zoals andere consoles dat wel kunnen doen.
Zodra je de Wii U gebruikt via AV/Component, dan krijg je geen signaal meer als je het via HDMI aansluit. En vice versa dus ook.
Heel handig dus als je iets verkoopt/tweedehands aankoopt of uitleent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeutraleTeun schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:31:
Irritatieprobleem!

Gaat dat weer via verloop-verloop-stekkers? En zo ja, zitten die in de doos en moet ik die weer gaan opsnorren en afstoffen?

Reden:
Achterlijke Nintendo die niet eens fatsoenlijk de Wii U kan programmeren dat het apparaat zelf de geschikte output vindt en gebruikt zoals andere consoles dat wel kunnen doen.
Zodra je de Wii U gebruikt via AV/Component, dan krijg je geen signaal meer als je het via HDMI aansluit. En vice versa dus ook.
Ja dat gaat met een verloopje. Staat zelfs aangegeven (yellow)
Verloopje dus in dat groene ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Heeft dat verloopje een naam en/of zit die standaard in de doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Wat ik niet snap: ik heb sinds 2009 een 42pz85, met een plasmapaneel waarvan ik het typenummer niet ken (wie het weet mag het zeggen). Ik heb in al die jaren echt geen last gehad van vlekken of inbranden. Ik ken het wel van een LG plasma die ik daarvoor heb gehad.
Moet wel zeggen dat de tv op filmmode staat, dus niet op dynamisch oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

rik schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:37:
Wat ik niet snap: ik heb sinds 2009 een 42pz85, met een plasmapaneel waarvan ik het typenummer niet ken (wie het weet mag het zeggen). Ik heb in al die jaren echt geen last gehad van vlekken of inbranden. Ik ken het wel van een LG plasma die ik daarvoor heb gehad.
Same here : P50V10E die nooit inbranden mee heeft gemaakt. Alleen retentie die weer weg gaat.

Een oude LG Plasma die op mijn slaapkamer staat is er veel erger aan toe, maar meer in de vorm van een soort "overschrijfbare retentie" dan echt inbranden.

Verder nooit vlekken of rare dingen gehad met beiden :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:20
rik schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:37:
Je haalt mij de woorden uit de mond. Ik heb een 42pv70. Heb helemaal nergens last van.Tv staat bij ons uren per dag aan. Nog geen behoefte de tv te vervangen. Nog steeds tevreden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Ik snap dat oprekken van de termijn van image retention nooit. Is het minder erg als je het retentie noemt? Als het een paar maanden (of weken eigenlijk al) zichtbaar blijft, dan is het wat mij betreft gewoon burn-in. En burn-in hoeft niet permanent te zijn, anders kun je het altijd uitleggen als retentie (want na 100k branduren...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Ik heb ook geen image retention op de pana, de LG had dat wel. Kan het zijn dat de nieuwere technieken van pana daar meer last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ultra schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 21:57:
Ik snap dat oprekken van de termijn van image retention nooit. Is het minder erg als je het retentie noemt? Als het een paar maanden (of weken eigenlijk al) zichtbaar blijft, dan is het wat mij betreft gewoon burn-in. En burn-in hoeft niet permanent te zijn, anders kun je het altijd uitleggen als retentie (want na 100k branduren...).
Tja, schemergebied. Het is volgens mij een kwestie van hoe je het beestje wilt noemen. Volgens eenzelfde logica kan je namelijk ook precies het omgekeerde beweren:

"Ik snap dat inkorten van de termijn (van permanent naar tijdelijk) van burn-in nooit. Wordt het erger als je het burn-in noemt? Als het slechts een paar maanden (of weken eigenlijk al) zichtbaar blijft, dan is het wat mij betreft gewoon retentie. Alles wat tijdelijk is heet retentie, anders kun je het altijd uitleggen als burn-in."

Zoiets? :)

De indeling

Burn-in = permanent
Hardnekkige retentie = tijdelijk
Lichte retentie = zeer tijdelijk

vind ik zelf best handig. Maar je kan er ook van maken

Harde burn-in = permanent
Lichte burn-in = tijdelijk
Retentie = zeer tijdelijk

Ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Tijdelijk is relatief inderdaad. Dan nog denk ik dat hardnekkige retentie best een onderliggende permanente oorzaak kan hebben (cellen hebben harder gebrand), dat op de lange termijn gemaskeerd wordt doordat alle cellen ouder worden.
Maar goed, ik heb deze VT50 nog geen jaar, en als ik af en toe anderhalf uur champions league kijk (geen voor- of nabeschouwing), dan is dat tijdelijke vanzelf permanent, want steeds opnieuw dat NOS- en 3-logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

nero355 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:59:
[...]

Same here : P50V10E die nooit inbranden mee heeft gemaakt. Alleen retentie die weer weg gaat.

Een oude LG Plasma die op mijn slaapkamer staat is er veel erger aan toe, maar meer in de vorm van een soort "overschrijfbare retentie" dan echt inbranden.

Verder nooit vlekken of rare dingen gehad met beiden :)
Ik heb ook een LG plasma die dit heeft (alweer redelijk gedateerd, een 32" (jaja) plasma, LG 32PC51). Na een film zie je ook waar de film zich heeft afgespeeld (zwarte balken onder en boven), en waar de ondertiteling heeft gezeten. Of bij spelletjes waar je health-bar en/of map heeft gezeten. Maar dit vervaagt langzaam, soms zelfs over een periode van een paar weken als het er echt lang heeft opgestaan (heel veel uren spelen), maar is altijd uiteindelijk verdwenen. Er is na al die jaren nul komma nul ingebrand.

Volgens mij is dit echt een LG plasma kwaaltje, bij een Pana plasma bij een vriend van me is dit niet/nauwelijks aanwezig.

Binnenkort vertrek ik naar een andere woning, met meer ruimte voor mezelf, en ik zat er aan te denken om een nieuwe tv aan te schaffen aangezien dit ding wel zijn beperkingen heeft (met name resolutie). En dat ik deze naar de slaapkamer verhuis.

Maar ik zit eigenlijk met iets: Pana plasma geniet mijn voorkeur, nog steeds, qua beeldkwaliteit. Maar ik zit met het verbruik, dat significant hoger is (zeker 2,5-3x) dan eenzelfde formaat LED LCD.... en ik ben best duurzaam-minded... Daarom is het misschien handiger om te wachten op betaalbare OLEDs... maar ja, dan zit ik nog zeker 2-3 jaar te wachten, als het niet meer is. En zijn deze dan on-par qua verbruik met LED LCD's? Aan de andere kant, Panasonic gaat in maart stoppen met plasma's.... dus zo lang heb ik niet meer om te beslissen...

Edit:
NeutraleTeun schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:31:
Irritatieprobleem!

Reden:
Ik heb een super-tip voor je: koop een Wii -> component kabel! (en gooi de AV kabel bij wijze van spreken weg).

Ik heb voor een vriend van me, die ook een Wii had, deze gekocht via dealextreme:
http://dx.com/p/gold-plat...i-white-1-8m-length-24297

Echt een bizar groot verschil in scherpte tussen de twee, echt een must-have als je een plasma/lcd hebt i.c.m. Wii. En dat voor een paar euro.

En HDMI?? De Wii heeft helemaal geen HDMI...

Edit 2: Oh wacht, dom, Wii U. Naja, alsnog een goede tip voor Wii gebruikers ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Bartjuh op 13-10-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
d:)b

@ boven
kom er net achter, bij het zoeken naar de dozen, dat de Wii U enkel een HDMI kabel heeft (andere kabels hebben ze niet meegeleverd).
Maakt het dus allemaal nog lastiger, dan moet mijn Wii U uit huis naar iemand die wel andere kabels heeft, of van diegene de kabel lenen. Alleen maar om output signaal in te stellen, absurd!
Of inderdaad zo'n kabel bestellen... maar vind ik een beetje zonde. Kost weinig, maar zou niet moeten/mogen ( en dan nog levertijd, dus snel spelen zit er dan ook niet in ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:22

FreakNL

Well do ya punk?

Zit erover te denken (nu Panasonic er echt mee stopt) mijn 46g10 uit 2009 naar de slaapkamer te verhuizen en een Panasonic uit de laatste serie te nemen.. Led/LCD vind ik gewoon niet mooi en voordat er een andere techniek betaalbaar wordt ben je een paar jaar verder. En met een nieuwe plasma kan ik toch weer wel een paar jaar vooruit.

Nu zit ik nog wel in dubio over het formaat. Ga sowieso naar een grotere. Maar zit slechts 3 meter ervanaf, dus ik denk dat 55" wel de max is. Overigens zitten mijn ouders er veel verder vanaf (zeker een meter of 5 a 6) en die hebben een tijdje geleden de 55st50 gekocht.. Hoorde mijn vader pas geleden wel zeggen dat hij eigenlijk wel een groter maatje wil, maar dat hij dan niet weet wat hij met die 55" moet doen.. (op de slaapkamer staat al hun oude 42g10).. Dus maar es een balletje opgegooid of hij wellicht niet naar een 65" wil ofzo, dan kan ik de st50 van hun overnemen...

Maargoed, als zij dat niet gaan doen dan ga ik zelf denk ik wel shoppen.. Denk dat de 55st60 dan wel een goeie keus is.. Jammer dat Panasonic overigens een 60" in Europa uitbrengt (op de Z serie na)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 13:49
Vuistregel is 3 maal de diagonaal als kijk afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ParkOverall schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:44:
Vuistregel is 3 maal de diagonaal als kijk afstand.
Onzin. Dat is echt een rare regel. THX raadt iets van 90" aan voor 3 meter ;)

Op 3 meter afstand kan je prima 65" nemen. IK heb een 55" op 2,8 meter en eigenlijk is het te klein. Ik zie nog teveel muur tijdens film kijken. Het neemt niet genoeg van mijn gezichtsveld in.

Tegenwoordig als ik bv een 3d film ga kijken dan zet ik mijn bankstel gewoon een meter naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Bij twijfel gewoon de grootste nemen die je kan betalen :)

50" lijkt heel wat als je kleiner gewend bent, na een week is dat feest ook over. Vooral bij films, want dan gaat er een flink stuk van af door de zwarte balken. Wil je een speciaal gevoel krijgen als je tv kijkt ga je automatisch naar 55" en liever 65"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:49
Vandaag een poging gedaan om 3D op mijn 55ST60 te "kalibreren". Ben maar opgehouden, anders had ik een meter in het glas gehad.... Elke meting is weer anders, bleek dat meneer de bril constant zijn verbinding kwijt is nar wisselen van patroon.. Nou, bekijk het maar met dat k*t ding.

Beeld in 2d is redelijk, moet zeggen na een paar maand dat mijn G30 beter beeld had als het om beweging gaat. Die bleef en deed zonder moete (geen IFC aan) fatsoenlijk beeld te produceren op beweging. Het wordt hier redelijk snel minder. Kan aan mij liggen, maarja wie weet. Volgend jaar maar een OLED ?

edit: nu is opeens de smartcard defect.. Terwijl hij het net nog prima deed....

[ Voor 6% gewijzigd door Renegade666 op 13-10-2013 15:39 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ultra schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 11:50:
Tijdelijk is relatief inderdaad. Dan nog denk ik dat hardnekkige retentie best een onderliggende permanente oorzaak kan hebben (cellen hebben harder gebrand), dat op de lange termijn gemaskeerd wordt doordat alle cellen ouder worden.
Maar goed, ik heb deze VT50 nog geen jaar, en als ik af en toe anderhalf uur champions league kijk (geen voor- of nabeschouwing), dan is dat tijdelijke vanzelf permanent, want steeds opnieuw dat NOS- en 3-logo.
Klopt! Eindeloos pixels op hoog voltage aanspreken (fel wit / rood / groen / blauw) levert fosforslijtage op, net als bij een crt tv. Dat is een eigenschap van het fosfor en dat is niet helemaal te voorkomen. Dat deel van het scherm veroudert dan dus sneller dan de omliggende pixels.

Bij mij als sport/publieke omroep fanaat heeft de "NOS" regio van mijn plasma ook het meest te lijden. Uiteindelijk zal dat altijd een beetje zichtbaar zijn. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 13-10-2013 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Renegade666 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:36:
Vandaag een poging gedaan om 3D op mijn 55ST60 te "kalibreren". Ben maar opgehouden, anders had ik een meter in het glas gehad.... Elke meting is weer anders, bleek dat meneer de bril constant zijn verbinding kwijt is nar wisselen van patroon.. Nou, bekijk het maar met dat k*t ding.

Beeld in 2d is redelijk, moet zeggen na een paar maand dat mijn G30 beter beeld had als het om beweging gaat. Die bleef en deed zonder moete (geen IFC aan) fatsoenlijk beeld te produceren op beweging. Het wordt hier redelijk snel minder. Kan aan mij liggen, maarja wie weet. Volgend jaar maar een OLED ?

edit: nu is opeens de smartcard defect.. Terwijl hij het net nog prima deed....
Moet je überhaupt de bril aan hebben staan tijdens het kalibreren? Het gaat toch om de kleuren die door het glas van de bril heen komen wanneer deze 'open' staat? Wanneer de bril uit is staat deze volgens mij standaard open. Scheelt ook dat je kleurmeter niet constant andere informatie binnenkrijgt doordat de bril constant knippert.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 18:08:
[...]

Klopt! Eindeloos pixels op hoog voltage aanspreken (fel wit / rood / groen / blauw) levert fosforslijtage op, net als bij een crt tv. Dat is een eigenschap van het fosfor en dat is niet helemaal te voorkomen. Dat deel van het scherm veroudert dan dus sneller dan de omliggende pixels.

Bij mij als sport/publieke omroep fanaat heeft de "NOS" regio van mijn plasma ook het meest te lijden. Uiteindelijk zal dat altijd een beetje zichtbaar zijn. :P
Ja, hetzelfde geneuzel had je met CRT tv's (alhoewel die met retentie wat minder gevoelig waren). maar burn-in door slijtage was op een CRT niet abnormaal.
DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:52:
[...]

Moet je überhaupt de bril aan hebben staan tijdens het kalibreren? Het gaat toch om de kleuren die door het glas van de bril heen komen wanneer deze 'open' staat? Wanneer de bril uit is staat deze volgens mij standaard open. Scheelt ook dat je kleurmeter niet constant andere informatie binnenkrijgt doordat de bril constant knippert.
Hmm, ik kon prima door een bril heen kalibreren die aanstond (id3 en een vt50). Zelf niet aan gedacht dat het misschien ook wel kon met een bril die uitstaat :)

Voor de mensen die kalibreren met hcfr: er is een nieuwe versie die eindelijk toestaat om saturation sweeps te doen. Ook zit er nu een goede relatie tussen gamma en saturatiepunten. je colourgamut nu goed krijgen is een makkie. Je krijgt hem gewoon perfect op alle punten (25,50,75,100).

[ Voor 45% gewijzigd door Adlermann op 14-10-2013 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen foto s gestuurd naar ce repair , m'n gt60 wordt omgeruild voor een Vt60, dus ook
Na kalibratie kan die nog inbranden helaas, man van ce repair zei van je hebt geluk of geen geluk met het panel , uiteindelijk komt het toch mocht het scherm niet goed zijn ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Zonde van je kalibratie dan (tenzij je deze zelf hebt gedaan uiteraard)...

[ Voor 7% gewijzigd door SanduTje op 14-10-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:33:
uiteindelijk komt het toch mocht het scherm niet goed zijn ....
Da's wat accurater denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:33:
Vanmorgen foto s gestuurd naar ce repair , m'n gt60 wordt omgeruild voor een Vt60, dus ook
Na kalibratie kan die nog inbranden helaas, man van ce repair zei van je hebt geluk of geen geluk met het panel , uiteindelijk komt het toch mocht het scherm niet goed zijn ....
Grappig, vorige keren meldde je nog een paar keer dat je maar geen spoor van inbranden kon ontdekken op je GT60.

Laat eens zo'n foto zien hier? Ben benieuwd hoe erg het is.

En waarom krijg je een VT60 ipv een GT60? Hebben ze geen GT60 meer of wil je overstappen op de VT?

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 14-10-2013 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja snap er ook geen **** van hoe het inbranden is gekomen zo ineens ???? Ze hadden op moment een vt60 staan , moet 100 euri bij betalen , heb geprobeerd een foto to copy en past maar dat lukt niet , heb een zenderlogo van History Hd er in staan ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:42:
Ja snap er ook geen **** van hoe het inbranden is gekomen zo ineens ???? Ze hadden op moment een vt60 staan , moet 100 euri bij betalen , heb geprobeerd een foto to copy en past maar dat lukt niet , heb een zenderlogo van History Hd er in staan ....
Hoe lang heb je dat logo er nu op staan? Ik denk niet dat het echt knetterharde burn-in is. Maar als je veel zenders kijken emt dikke logo's gaat elke plasma atm wel voor wat slijtage zorgen. Ik heb ook linksboven wat donkere vlekken en rechtsboven. De logos zijn niet echt te herkennen, maar wel de plekken waar veel logo's staan. Helemaal voorkomen doe je het toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:42:
Foto ergens online zetten (flickr, dropbox, etc) en dan een linkje hier plaatsen.

100 euro bijbetalen is netjes toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:52:
[...]

Het vreemde was, als hij niet aanstond, dat de meting heel raar was. Veel rood op het scherm, maar de grafiek ging van laag naar hoog (eerst onder de 100, daarna erboven). Met de bril aan ging het wat beter, maar enkele keer als ik een naar ander pattern ging of na het meten toen ik met de instellingen bezig was ging de verbinding van de bril blijkbaar weer weg, terwijl hij nog steeds op 3d stond.

Misschien dat hij te dicht of te ver weg staat, geen idee eigenlijk. hoever moet hij van het scherm afstaan?

Volgende week weer even kijken.
Adlermann schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:17:

Voor de mensen die kalibreren met hcfr: er is een nieuwe versie die eindelijk toestaat om saturation sweeps te doen. Ook zit er nu een goede relatie tussen gamma en saturatiepunten. je colourgamut nu goed krijgen is een makkie. Je krijgt hem gewoon perfect op alle punten (25,50,75,100).
Welke versie is het? 3.0.40 ?

[ Voor 17% gewijzigd door Renegade666 op 14-10-2013 12:15 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Renegade666 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:12:
[...]

Het vreemde was, als hij niet aanstond, dat de meting heel raar was. Veel rood op het scherm, maar de grafiek ging van laag naar hoog (eerst onder de 100, daarna erboven). Met de bril aan ging het wat beter, maar enkele keer als ik een naar ander pattern ging of na het meten toen ik met de instellingen bezig was ging de verbinding van de bril blijkbaar weer weg, terwijl hij nog steeds op 3d stond.

Misschien dat hij te dicht of te ver weg staat, geen idee eigenlijk. hoever moet hij van het scherm afstaan?

Volgende week weer even kijken.
Software uit contact mode halen, bril tegen de meter tapen, en dan alle lampen uit in het huis (alleen de tv aan) en dan zo dicht mogelijk tegen het scherm volgens mij.

Als het goed is moet je bril niet uitgaan, aangezien de TV gewoon 3d signaal blijft uitsturen. Ik zou eens een andere bril proberen. Ik had ook weleens een slecht setje brillen dat echt altijd aan/uit ging.

[edit]
Nieuwste versie is 3.0.5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je via de ingebouwde mediaspeler de kalibratiebeelden afspeelt en je switcht van beeld via het mediaspelermenu, dan springt de tv uit 3D modus (gebeurt sowieso ook als je een externe mediaspeler gebruikt en de hdmi ingang wordt opnieuw geinitialiseerd nadat je uit de afspeelmodus naar menumodus gaat, als je stopt met afspelen dus). Als je binnen een bepaalde tijd dan weer de 3D modus aanzet dan pakt de bril het signaal weer op, maar als je even te lang wacht moet je inderdaad de bril opnieuw initialiseren. En dat is irritant als ie tegen het meetapparaat aangetaped zit en zo dicht mogelijk tegen het scherm aan geplaatst (vaak niet al te stabiel :P).

[ Voor 34% gewijzigd door Cap op 14-10-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:51

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:17:
Wat is hcfr ?
Er komt namelijk volgende week iemand mijn scherm calibreren, misschien moet ik hem dit maar even vertellen?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:03:
[...]

Wat is hcfr ?
Er komt namelijk volgende week iemand mijn scherm calibreren, misschien moet ik hem dit maar even vertellen?
Als hij met hcfr langskomt dan zou ik hem terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
Ik vind het vooral erg makkelijk van sommigen om op deze manier een nieuwe tv krijgen. Inbranden lukt inderdaad erg makkelijk wanneer je niet oplet. Wanneer ik de pixel orbiter uit heb staan, is er direct hardnekkige retentie. Maar ook wanneer deze wel aanstaat, kan het zijn dat er retentie ontstaat door zenderlogo's. Daarom laat ik de schuifbalk minimaal 5 minuten lopen elke keer dat de tv is gebruikt.

Dit is gewoon helder nadenken. Dat er personen zijn die dit niet doen, en daardoor een gloednieuw model krijgen van de fabrikant, vind ik gewoon erg makkelijk.

Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar er zijn er genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SOEDARKMASTER schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:05:
Daarom laat ik de schuifbalk minimaal 5 minuten lopen elke keer dat de tv is gebruikt.
Dat vind ik werkelijk bizar. Zoiets zou niet nodig moeten zijn. Staat ook nergens vermeld. Het zou ook wat zijn als je 1000-2000-3000-4000 Euro voor een tv hebt betaald en je "mag" er niet eens een avondje wielrennen naar kijken waarna je hem meteen uit doet. Dat men een nieuwe tv krijgt vind ik geheel terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Mijn G20 heb ik na twee jaar vervangen vanwege de ingebrande logo's. Al vrij snel kwam ik tot de conclusie dat de VT50 er nog slechter tegen kan en sindsdien kijk ik zo min mogelijk naar zenders met felle logo's. Als ik geen tv mag kijken met een tv, dan doe ik het niet fout lijkt me.
Anyway, ik heb mijn les geleerd en zou geen nieuwe plasma meer kopen of hooguit puur als monitor voor films en tv-series (maar voor een tweede tv heb ik geen plek). Frappante is dat ik gisteren zag dat rechtsbovenin de klok van XBMC ook al zichtbaar wordt, en die wordt (veel?) minder dan 5% van de tijd getoond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ultra schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:16:
Mijn G20 heb ik na twee jaar vervangen vanwege de ingebrande logo's. Al vrij snel kwam ik tot de conclusie dat de VT50 er nog slechter tegen kan en sindsdien kijk ik zo min mogelijk naar zenders met felle logo's. Als ik geen tv mag kijken met een tv, dan doe ik het niet fout lijkt me.
Anyway, ik heb mijn les geleerd en zou geen nieuwe plasma meer kopen of hooguit puur als monitor voor films en tv-series (maar voor een tweede tv heb ik geen plek). Frappante is dat ik gisteren zag dat rechtsbovenin de klok van XBMC ook al zichtbaar wordt, en die wordt (veel?) minder dan 5% van de tijd getoond!
Korte retentie is in principe gewoon mgo sputtering. Dat kan echt geen kwaad en gaat ook altijd weer weg. Maar een beetje logo's zichtbaar nadat je lang tv hebt gekeken op een zender moet je gewoon accepteren. Je heoft niet te accepteren dat die logos dan er permanent instaan, maar een uur maximaal voorkom je niet.

Het wordt ook een ander verhaal als je elke avond 4 uur lang nederland 1 kijkt. Daar krijg je ook echt gewoon oneven slijtage van en dat ga je wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Adlermann schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:16:
[...]

Software uit contact mode halen, bril tegen de meter tapen, en dan alle lampen uit in het huis (alleen de tv aan) en dan zo dicht mogelijk tegen het scherm volgens mij.

Als het goed is moet je bril niet uitgaan, aangezien de TV gewoon 3d signaal blijft uitsturen. Ik zou eens een andere bril proberen. Ik had ook weleens een slecht setje brillen dat echt altijd aan/uit ging.

[edit]
Nieuwste versie is 3.0.5.1
Meter was inderdaad in projector (het is contact of projecter) gezet. vast getaped, lampen uit. Stond 20cm van de tv. Andere bril wordt moeilijk, die heb ik niet, en ga ook niet voor dat bedrag een extra kopen, zijn mij te duur..(die van pana zelf)

Ik heb destijds de patronen uit een bluray gehaald (uhm ben de naam even kwijt, britse kalibratie bluray) en heb ze als losse bestanden, dus elke keer als hij wisselt zou het kunnen zijn dat het dus misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:20:
[...]

Als hij met hcfr langskomt dan zou ik hem terugsturen.
Haha, ok, ken er verder geen hol van.
Zal het onthouden :)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Inbranden, of langdurige beeldretentie, zijn andere dingen. Ik heb wel eens een week een logo in beeld gehad op een LG plasma... maar gaat altijd weer weg. Ik heb trouwens een low voltage mode op de tv, en dan wordt retentie wel duidelijk minder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Adlermann schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:22:
[...]

Korte retentie is in principe gewoon mgo sputtering. Dat kan echt geen kwaad en gaat ook altijd weer weg. Maar een beetje logo's zichtbaar nadat je lang tv hebt gekeken op een zender moet je gewoon accepteren. Je heoft niet te accepteren dat die logos dan er permanent instaan, maar een uur maximaal voorkom je niet.

Het wordt ook een ander verhaal als je elke avond 4 uur lang nederland 1 kijkt. Daar krijg je ook echt gewoon oneven slijtage van en dat ga je wel zien.
Zoals ik al eerder aangaf, die ingebrande 3 komt door een aantal, maar zeker niet alle Champions League wedstrijden te kijken. Verder zo goed als niks de afgelopen maanden. Afgelopen 12 dagen geen Ned3 en waarschijnlijk 20+ uur series en films, 2 uur schuifbalk, en het is nog niet weg, dus permanent genoeg.

Retentie van een paar uur heb ik altijd mee kunnen leven overigens. Dat wist ik van tevoren.

[ Voor 1% gewijzigd door Ultra op 14-10-2013 14:42 . Reden: een jaar vergist |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ultra schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:35:
[...]

Zoals ik al eerder aangaf, die ingebrande 3 komt door een aantal, maar zeker niet alle Champions League wedstrijden te kijken. Verder niks de afgelopen maanden. Daarvoor het EK, als dat op 3 was. Afgelopen 12 dagen geen Ned3 en waarschijnlijk 20+ uur series en films, 2 uur schuifbalk, en het is nog niet weg, dus permanent genoeg.

Retentie van een paar uur heb ik altijd mee kunnen leven overigens. Dat wist ik van tevoren.
Gewoon champions league kijken (dat zijn niet eens zoveel wedstrijden) vind ik ook normaal gebruik en daar fikt het bij mij ook niet in. Zou het dan wel dan, dan zou ik ook een nieuwe eisen van de winkelier/panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 09:03
Weet iemand hoe ik op mijn st60 het homescherm kan wijzigen zodat hij standaard op compleet beeld staat zonder de overige scherm eronder en naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreazyRocks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-03 02:23
Op Home knop duwen,dan beginscherm selectie en dan helemaal naar links 'full screen' selecteren.

Panasonic TX-P50GTW60 | Logitech Z-5500 | HTPC C2D E8400 | PS3 Slim | Xbox 360 Slim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Yihaaa! Eindelijk is mijn DFC weg! Daarnet geupdate naar nieuwe versie en zitten klooien met instellingen. IFC staat nu op mid, modus: professioneel, kleurruimte: moedertaal (dit maakte een groot verschil, maar nu moet je wel een beetje klooien met de kleuren).

Heb trouwens een VT60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-TECH schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:55:
Yihaaa! Eindelijk is mijn DFC weg! Daarnet geupdate naar nieuwe versie en zitten klooien met instellingen. IFC staat nu op mid, modus: professioneel, kleurruimte: moedertaal (dit maakte een groot verschil, maar nu moet je wel een beetje klooien met de kleuren).

Heb trouwens een VT60.
native colour space is toch de compleet verkeerde?! (dat is met die super super rood)
Pagina: 1 2 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.