nero355 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:59:
[...]
Same here : P50V10E die nooit inbranden mee heeft gemaakt. Alleen retentie die weer weg gaat.
Een oude LG Plasma die op mijn slaapkamer staat is er veel erger aan toe, maar meer in de vorm van een soort "overschrijfbare retentie" dan echt inbranden.
Verder nooit vlekken of rare dingen gehad met beiden

Ik heb ook een LG plasma die dit heeft (alweer redelijk gedateerd, een 32" (jaja) plasma, LG 32PC51). Na een film zie je ook waar de film zich heeft afgespeeld (zwarte balken onder en boven), en waar de ondertiteling heeft gezeten. Of bij spelletjes waar je health-bar en/of map heeft gezeten. Maar dit vervaagt langzaam, soms zelfs over een periode van een paar weken als het er echt lang heeft opgestaan (heel veel uren spelen), maar is altijd uiteindelijk verdwenen. Er is na al die jaren nul komma nul ingebrand.
Volgens mij is dit echt een LG plasma kwaaltje, bij een Pana plasma bij een vriend van me is dit niet/nauwelijks aanwezig.
Binnenkort vertrek ik naar een andere woning, met meer ruimte voor mezelf, en ik zat er aan te denken om een nieuwe tv aan te schaffen aangezien dit ding wel zijn beperkingen heeft (met name resolutie). En dat ik deze naar de slaapkamer verhuis.
Maar ik zit eigenlijk met iets: Pana plasma geniet mijn voorkeur, nog steeds, qua beeldkwaliteit. Maar ik zit met het verbruik, dat significant hoger is (zeker 2,5-3x) dan eenzelfde formaat LED LCD.... en ik ben best duurzaam-minded... Daarom is het misschien handiger om te wachten op betaalbare OLEDs... maar ja, dan zit ik nog zeker 2-3 jaar te wachten, als het niet meer is. En zijn deze dan on-par qua verbruik met LED LCD's? Aan de andere kant, Panasonic gaat in maart stoppen met plasma's.... dus zo lang heb ik niet meer om te beslissen...
Edit:
NeutraleTeun schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:31:
Irritatieprobleem!
Waar moeten hier de tulpen in?
http://ic.tweakimg.net/ext/i/1334569599.jpeg
Gaat dat weer via verloop-verloop-stekkers? En zo ja, zitten die in de doos en moet ik die weer gaan opsnorren en afstoffen?
Reden:
Achterlijke Nintendo die niet eens fatsoenlijk de Wii U kan programmeren dat het apparaat zelf de geschikte output vindt en gebruikt zoals andere consoles dat wel kunnen doen.
Zodra je de Wii U gebruikt via AV/Component, dan krijg je geen signaal meer als je het via HDMI aansluit. En vice versa dus ook.
Heel handig dus als je iets verkoopt/tweedehands aankoopt of uitleent.
Ik heb een
super-tip voor je: koop een Wii -> component kabel! (en gooi de AV kabel bij wijze van spreken weg).
Ik heb voor een vriend van me, die ook een Wii had, deze gekocht via dealextreme:
http://dx.com/p/gold-plat...i-white-1-8m-length-24297
Echt een bizar groot verschil in scherpte tussen de twee, echt een must-have als je een plasma/lcd hebt i.c.m. Wii. En dat voor een paar euro.
En HDMI?? De Wii heeft helemaal geen HDMI...
Edit 2: Oh wacht, dom, Wii
U. Naja, alsnog een goede tip voor Wii gebruikers
[
Voor 25% gewijzigd door
Bartjuh op 13-10-2013 12:25
]