Ja, dat klopt. Dus ik heb hem op die modus gekalibreerd, dan zie je eigenlijk geen verschil. (Maar wel een stuk minder dfc).Adlermann schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:58:
[...]
native colour space is toch de compleet verkeerde?! (dat is met die super super rood)
interesting? Heb je een plaatje met de resultaten van je colour saturation?D-TECH schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:06:
[...]
Ja, dat klopt. Dus ik heb hem op die modus gekalibreerd, dan zie je eigenlijk geen verschil. (Maar wel een stuk minder dfc).
Mijn ingebrande VT50 gaat omgeruild worden voor een VT60 op basis van twee foto's, waarvan deze het meest duidelijk is:

Ik zie nietsUltra schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:17:
Mijn ingebrande VT50 gaat omgeruild worden voor een VT60 op basis van twee foto's, waarvan deze het meest duidelijk is:
[afbeelding]
Dat probleem had ik met foto's van een wit/lichtgrijs scherm wel, maar deze 3 zie ik op 3 verschillende monitoren (TN en IPS). Wees gerust, op de tv valt het veel meer op
.
Nou dan moet je de ingebrande logo's bij mijn ouders zien (LG)....daar is dit kinderspel bij vergeleken
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Mijn ouders heb ik dan ook sterk afgeraden een plasma te nemen.psy schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:33:
Nou dan moet je de ingebrande logo's bij mijn ouders zien (LG)....daar is dit kinderspel bij vergeleken
Verwijderd
Mijn ned 1 logo is 10 keer erger, dus kan ik hem ook wel weer omruilen.Ultra schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:17:
[afbeelding]
Maar gaan we niet doen hoor, ook de nieuwe gaat 100% weer inbranden.
Doen ze nl allemaal. Iedereen die zegt "Ik zie niets, nergens geen last van enz"
moeten of naar Hans Anders of wonen op de bijbelbelt en kijken alleen
stiekem na 12 uur een uurtje.
Zijn er firmware updates voor de panasonic tv's? Zo ja, hoe pas je die toe? edit: gevonden. De laatste firmware was al geïnstalleerd.
Bij mij was er laatst trouwens iets raars aan de hand. Ik had de tv losgekoppeld, ook de stroomstekker uit het stopcontact gehaald, en later weer aangesloten, en het beeld was merkbaar beter. Vooral het knipperen was minder en het beeld was vloeiender. Het enige wat ik heb gedaan is de stekkers losgehaald en misschien de powerstekker omgedraait. (weet ik niet meer). Maar ik heb wel eens eerder gelezen dat sommigen claimen dat apparaten in een bepaalde fase moeten worden aangesloten. Volgens mij is dat ook te meten.
Ik weet natuurlijk niet zeker of dit het is geweest, maar het beeld knippert een stuk minder en de instellingen zijn hetzelfde gebleven.(ja, ook ifc).
Bij mij was er laatst trouwens iets raars aan de hand. Ik had de tv losgekoppeld, ook de stroomstekker uit het stopcontact gehaald, en later weer aangesloten, en het beeld was merkbaar beter. Vooral het knipperen was minder en het beeld was vloeiender. Het enige wat ik heb gedaan is de stekkers losgehaald en misschien de powerstekker omgedraait. (weet ik niet meer). Maar ik heb wel eens eerder gelezen dat sommigen claimen dat apparaten in een bepaalde fase moeten worden aangesloten. Volgens mij is dat ook te meten.
Ik weet natuurlijk niet zeker of dit het is geweest, maar het beeld knippert een stuk minder en de instellingen zijn hetzelfde gebleven.(ja, ook ifc).
[ Voor 3% gewijzigd door JSTPS op 15-10-2013 14:36 ]
Ik denk als ik een groen scherm op zet dan ik ook wel zoiets zie. Op grijs zie ik neit zoveel. Maar ik behandel mijn scherm ook wel vrij extreem vaak met white burnsVerwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:28:
[...]
Mijn ned 1 logo is 10 keer erger, dus kan ik hem ook wel weer omruilen.
Doen ze nl allemaal. Iedereen die zegt "Ik zie niets, nergens geen last van enz"
Software is soms een beetje buggy als je Viera Connect hebt geopend.SOEDARKMASTER schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:39:
Zijn er firmware updates voor de panasonic tv's? Zo ja, hoe pas je die toe?
heel herkenbaar voor mijSOEDARKMASTER schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:39:
Zijn er firmware updates voor de panasonic tv's? Zo ja, hoe pas je die toe? edit: gevonden. De laatste firmware was al geïnstalleerd.
Dat dacht ik ook, maar als ik hem dan weer uit zet en weer aan zet, start hij weer het tv beginscherm ipv fullscreen.FreazyRocks schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 19:57:
Op Home knop duwen,dan beginscherm selectie en dan helemaal naar links 'full screen' selecteren.
Nou, nou, nou...Ik woon niet in de bible-belt en heb recentelijk nog een nieuwe bril aangeschaft. Ik kijk ook niet alleen maar na 12 uur een uurtje...En mijn VT 60 heeft geen ingebrande logo's.Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:28:
[...]
Als je gaat meten zal het vast zo zijn dat op de plek waar meestal de logo's staan de luminantie iets afgenomen is, maar zichtbaar is het niet.
Maar, ik kijk ook niet veel langer dan een uur of 2 naar 1 zender en dat ook nog zeer zelden. Maar dat ding staat elke dag wel een uur of 4 of meer aan. 's Ochtends 30 min. journaal, 's Middags kinder tv, 's avonds nog een sit-com en wat journaal en daarna alleen maar films van eigen speler.
Ik denk dat het heel erg uitmaakt hoe je een tv gebruikt en hoeveel mazzel je hebt..
Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!
Hmm,bij mij werkt het zoals ik beschreven heb en start hij op in full screen.dj_jari schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:26:
[...]
Dat dacht ik ook, maar als ik hem dan weer uit zet en weer aan zet, start hij weer het tv beginscherm ipv fullscreen.
Mijn htpc staat op HDMI 1,mss doet hij het anders met andere apparaten.
Panasonic TX-P50GTW60 | Logitech Z-5500 | HTPC C2D E8400 | PS3 Slim | Xbox 360 Slim
Wat zou voor mijn gebruik het best passende model zijn:
-50" of eventueel 55" (60" is echt te groot).
-Ik kijk 98% naar series en films (HD) via een Blu-ray en media player (ik heb geen kabel TV aansluiting)
-2% gaming, ik ben volgens mij niet erg gevoelig voor input lag maar wil eventuele problemen hiermee wel voorkomen
-Netflix en andere aanverwante moderne streaming opties doe ik wel via een game console of PC, SmartTV functionaliteit is niet interessant voor mij
-3D lijkt me een leuke gimmick maar ik kan ook wel zonder leven, denk ik
-ik heb geen direct zonlicht of überhaupt veel licht in mijn woonkamer
Eigenlijk zoek ik gewoon het scherm met de beste beeldkwaliteit zonder verdere fratsen. De Pansonic site is niet echt super behulpzaam. Als iemand me een goede onafhankelijke site kan aanraden waar alle modellen duidelijk op een rijtje staan zou ik dat ook erg waarderen!
-50" of eventueel 55" (60" is echt te groot).
-Ik kijk 98% naar series en films (HD) via een Blu-ray en media player (ik heb geen kabel TV aansluiting)
-2% gaming, ik ben volgens mij niet erg gevoelig voor input lag maar wil eventuele problemen hiermee wel voorkomen
-Netflix en andere aanverwante moderne streaming opties doe ik wel via een game console of PC, SmartTV functionaliteit is niet interessant voor mij
-3D lijkt me een leuke gimmick maar ik kan ook wel zonder leven, denk ik
-ik heb geen direct zonlicht of überhaupt veel licht in mijn woonkamer
Eigenlijk zoek ik gewoon het scherm met de beste beeldkwaliteit zonder verdere fratsen. De Pansonic site is niet echt super behulpzaam. Als iemand me een goede onafhankelijke site kan aanraden waar alle modellen duidelijk op een rijtje staan zou ik dat ook erg waarderen!
Tja, wat moet je hier op antwoorden. Formaat is afhankelijk van kijkafstand en wat je prettig vindt. Smart-tv en 3D zit eigenlijk op elke tv dus is niet relevant. Blijft over je budget; wil je een prima plasma voor een redelijke prijs, dan koop je de ST. En wil je een topmodel, dan kop je de VT. Zo moeilijk is het niet. Reviews kun je hier checken.PeterPan schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 08:06:
Een heel verhaal...
Dat vind ik nogal overdreven. Het ligt er maar net aan of je er naar gaat zoeken. Als ik een effen groen vlak weergeef op mijn tv en er heel dicht op ga staan, zie ik ook wel logo's van Nederland 1, RTL4, etc... Maar is dat bij normaal gebruik een probleem? Ik kijk nooit naar egaal groene vlakken en op een normale kijkafstand heb ik er geen last van. Ik gebruik (in XBMC) wel grijze balken bij beeldmateriaal dat niet 16:9 is, maar ik zit er zelfs over te denken om dat uit te zetten.Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:28:
[...]
Ik wil je alleen aan het denken zetten over het nut van logo's zichtbaar maken op dit soort rare beelden. Erger je je er ook aan tijdens films? Zie je de logo's dan echt of vallen ze alleen op als je er naar gaat zoeken? Als je ze dan ook ziet, moet je vooral Panasonic langs laten komen, maar wees in ieder geval heel eerlijk
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Aangezien dat rare beeld van mij komt: ja, ik zie het ook op 3 meter afstand als er iets redelijk egaal, licht op dat deel van het scherm wordt getoond (bijvoorbeeld lucht). Daar erger ik me aan, zeker als het al binnen een jaar optreedt. Pas daarna heb ik geprobeerd het duidelijk te fotograferen.Grrrrrene schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 08:35:
[...]
Ik wil je alleen aan het denken zetten over het nut van logo's zichtbaar maken op dit soort rare beelden. Erger je je er ook aan tijdens films? Zie je de logo's dan echt of vallen ze alleen op als je er naar gaat zoeken? Als je ze dan ook ziet, moet je vooral Panasonic langs laten komen, maar wees in ieder geval heel eerlijkIk heb het gevoel nml dat veel mensen logo's zoeken, alleen omdat ze weten dat plasma inbrandt. Dit probleem hadden CRT's namelijk ook en daar hoorde je nooit iemand over (OK, die waren ook wat kleiner qua beelddiagonaal, maar dan nog).
Bedankt voor die link, alleen lijken de daar (UK) genoemde 65 modellen (nog) niet leverbaar in Nederland, of heden die hier anders?S1NN3D schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 08:29:
[...]
Tja, wat moet je hier op antwoorden. Formaat is afhankelijk van kijkafstand en wat je prettig vindt. Smart-tv en 3D zit eigenlijk op elke tv dus is niet relevant. Blijft over je budget; wil je een prima plasma voor een redelijke prijs, dan koop je de ST. En wil je een topmodel, dan kop je de VT. Zo moeilijk is het niet. Reviews kun je hier checken.
Ik onderschrijf deze mening/ervaring. Exact hetzelfde kijkpatroon, en ook geen enkele vorm van inbranden (op mijn PZ85 2008 model, over de nieuwe valt nog niks te zeggen). Maar wel dus een zeer afwisselend kijkpatroon!Killer schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:31:
[...]
Nou, nou, nou...Ik woon niet in de bible-belt en heb recentelijk nog een nieuwe bril aangeschaft. Ik kijk ook niet alleen maar na 12 uur een uurtje...En mijn VT 60 heeft geen ingebrande logo's.
Als je gaat meten zal het vast zo zijn dat op de plek waar meestal de logo's staan de luminantie iets afgenomen is, maar zichtbaar is het niet.
Maar, ik kijk ook niet veel langer dan een uur of 2 naar 1 zender en dat ook nog zeer zelden. Maar dat ding staat elke dag wel een uur of 4 of meer aan. 's Ochtends 30 min. journaal, 's Middags kinder tv, 's avonds nog een sit-com en wat journaal en daarna alleen maar films van eigen speler.
Ik denk dat het heel erg uitmaakt hoe je een tv gebruikt en hoeveel mazzel je hebt..
Mijn ouders zijn het tegenovergestelde, zij kijken elke avond vaak urenlang naar één van de publieke omroepen. Het is echt niet normaal hoe daar de logo's zijn ingebrand. TV is nog geen 2 jaar oud. Zelfs als de TV uit staat zie je rechtsboven een flink zichtbare vlek staan.
Moraal van dit verhaal. Kijk je heel vaak naar één zender. Koop beter geen plasma. En als je er toch een koopt, dan zeker geen LG
Ik heb dit echt nog nooit gezien op één van hun CRT tv's!Grrrrrene schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 08:35:
[...]
Dat vind ik nogal overdreven. Het ligt er maar net aan of je er naar gaat zoeken. Als ik een effen groen vlak weergeef op mijn tv en er heel dicht op ga staan, zie ik ook wel logo's van Nederland 1, RTL4, etc... Maar is dat bij normaal gebruik een probleem? Ik kijk nooit naar egaal groene vlakken en op een normale kijkafstand heb ik er geen last van. Ik gebruik (in XBMC) wel grijze balken bij beeldmateriaal dat niet 16:9 is, maar ik zit er zelfs over te denken om dat uit te zetten.
Ik wil je alleen aan het denken zetten over het nut van logo's zichtbaar maken op dit soort rare beelden. Erger je je er ook aan tijdens films? Zie je de logo's dan echt of vallen ze alleen op als je er naar gaat zoeken? Als je ze dan ook ziet, moet je vooral Panasonic langs laten komen, maar wees in ieder geval heel eerlijkIk heb het gevoel nml dat veel mensen logo's zoeken, alleen omdat ze weten dat plasma inbrandt. Dit probleem hadden CRT's namelijk ook en daar hoorde je nooit iemand over (OK, die waren ook wat kleiner qua beelddiagonaal, maar dan nog).
[ Voor 29% gewijzigd door psy op 16-10-2013 10:12 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Maakt niet uit welk merk je koopt, inbranden zullen ze allemaal. Hoe goedkoop/duur/welk merk dan ook.psy schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:10:
Moraal van dit verhaal. Kijk je heel vaak naar één zender. Koop beter geen plasma. En als je er toch een koopt, dan zeker geen LG
Nickname does not reflect reality
Mijn VT60 ( 6 maanden oud) heeft al retentie na 15 min SBS6 of Ned 1.Ik laat tijdens reclames meestal de schuifbalk draaien.Hierna is de retentie weer weg.Dus het komt snel maar gaat ook weer snel weg.
En als je toch heel vaak naar één zender kijkt en dat logo dan uiteindelijk ingebrand is, maakt dat nog niet uit want dat zie je pas als dat logo er niet meer staat. En dat gebeurt niet zo vaak want je kijkt toch (bijna) alleen maar naar die ene zender..
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Ja, dat heb ik op al mijn plasma's gehad:kimone66 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:26:
Mijn VT60 ( 6 maanden oud) heeft al retentie na 15 min SBS6 of Ned 1.Ik laat tijdens reclames meestal de schuifbalk draaien.Hierna is de retentie weer weg.Dus het komt snel maar gaat ook weer snel weg.
pz80, pz85,g10, vt30, st50, vt50 en vt50
De latere CRT's hadden trouwens minder last van inbranden, maar he, het heeft 60 jaar geduurd voordat ze dat probleem onder controle hadden
Maar mijn oma had mooi rtl4 in elke zender linksboven staan
(oma is ook al sinds 1999 onderdeel van de circle of life, dus ik kan niet meer even snel kijken hoe het nu is)
Een beetje kleurverschil (contrast) waar veel bekende logo's zitten zul je vanaf een jaar ofzo denk ik niet helemaal voorkomen. Vooral niet als je dagelijks naar 1 zender kijkt.
90% van de mensen zullen burn-in retentie ook niet zien. Ik heb genoeg tv's gezien waar mensen zeggen: nee hoor nergens last van. En dan kijk ik 10 seconden en zie ik 5 logo's erin staan.
Elke vt50 die ik gekalibreerd heb (en st50) hadden wel iets van vage vlekken van logo's e.d. Meestal zeg ik maar gewoon dat ik niets zie, want anders sta ik daar voor niets te kalibreren
Het maakt bij mij niet uit welke activiteit en welk hdmi kanaal ik opstart, hij start altijd op het tv-beginscherm terwijl ik graag wil dat hij op Full Screen opstart.FreazyRocks schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:01:
[...]
Hmm,bij mij werkt het zoals ik beschreven heb en start hij op in full screen.
Mijn htpc staat op HDMI 1,mss doet hij het anders met andere apparaten.
Tijdens de voetbal de laatste dagen merkte ik altijd een soort verticale lijnen op.
Bij de witte schuifbalk blijkt dit ook erg op te vallen...
Na wat google werk , kwam ik DSE /vertical banding tegen.
Maar wat is dit juist , of hoe komt dit , en nog het belangrijkste van al, valt hier iets aan te doen ?
is een nieuwe VT60.
Maar wat is dit juist , of hoe komt dit , en nog het belangrijkste van al, valt hier iets aan te doen ?
is een nieuwe VT60.
Hoeveel heb je er en hoe zien ze eruit? Twee donkere lijnen zijn 'normaal' bij een vt60. Dat hebben ze allemaal. Meerdere lichtere lijnen...Dat varieert per toestel. Soms krijg je een nieuwe soms niet. Soms wordt het beter, soms niet.jippen schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:41:
Tijdens de voetbal de laatste dagen merkte ik altijd een soort verticale lijnen op.
is een nieuwe VT60.
Het zijn meerdere lichtere lijn, stuk of 3 links en 2 in het midden. rechts valt mee.
Toen ik deze juist had, zag je dit totaal niet in de schuifbalk, Precies dat er altijd wat bij komen....
Toen ik deze juist had, zag je dit totaal niet in de schuifbalk, Precies dat er altijd wat bij komen....
Ik heb een LG plasma, voor inmiddels al 5 jaar ofzo. Deze plasma heeft veel last van beeldretentie, vrij snel blijven logo's e.d. al staan. Echter, ik ben er laatst pas achtergekomen (na al die jarenpsy schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:10:
[...]
Er is ook nog niets permanent ingebrand op high-voltage, ook niet na het spelen van vele uren Assasins creed (en dus map randjes en health bar duidelijk in beeldretentie te zien). Na verloop van tijd gewoon weg.
Goeie tip, dit zal ik even doorgeven
Ik had een logo in het scherm staan en wat problemen met zenders decoderen.
Ze hebben mijn ut50 opgepikt voor een creditering, nog maar afwachten of dit het aankoopbedrag is
Ik hoopte eigenlijk op omruiling maar de ut serie bestaat niet meer, een st was zeker teveel service.
Er stond ook nog een mooie zt60 kapot in de truck
Kan ik weer gaan nadenken wat ik moet kopen. Een st60 is toch weer flink bijlappen maar de x60 is wel erg budget.
Ze hebben mijn ut50 opgepikt voor een creditering, nog maar afwachten of dit het aankoopbedrag is

Ik hoopte eigenlijk op omruiling maar de ut serie bestaat niet meer, een st was zeker teveel service.
Er stond ook nog een mooie zt60 kapot in de truck
Kan ik weer gaan nadenken wat ik moet kopen. Een st60 is toch weer flink bijlappen maar de x60 is wel erg budget.
Je krijgt zeker niet het aankoopbedrag terug. Ze geven de winkel het inkoopbedrag terug. Jij mag dan vechten met je winkel. Regel dit goed voordat ze de tv meenemen!BARACUS schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:26:
Ik had een logo in het scherm staan en wat problemen met zenders decoderen.
Ze hebben mijn ut50 opgepikt voor een creditering, nog maar afwachten of dit het aankoopbedrag is![]()
Er stond ook nog een mooie zt60 kapot in de truck![]()
Maar als zij aangeven dat de TV stuk is, ga je garantie afhandelen met je winkelier. Geef aan dat het product non-conform is volgens de product. Geef aan dat ze het product moeten repareren of vervangen. Kunnen ze dat niet, ga dan de koop ontbinden! Dan krijg je gewoon wel je aankoopbedrag terug.
Doe niet zoals de meesten doen: laat panasoinc de tv meenemen, het geld terugstorten aan de winkelier en jij dan vechten met je winkelier. Dat ga je dan nooit meer winnen. De bovenste route geeft je de meeste kans op de beste uitkomst voor je.
Tja, dan gaat het vechten worden. De winkel stuurt de monteur langs en die neemt het stortpuin mee... wat valt er dan te onderhandelen met de winkel. Lekker handig dit soort 2 partijen systeem.
Ik verwacht dezelfde tv gemaakt of een gelijkwaardig nieuw model, anders geld terug.
We zullen zien
Ik verwacht dezelfde tv gemaakt of een gelijkwaardig nieuw model, anders geld terug.
We zullen zien
oh de winkel stuurde die lui langs! prima. Dan kun je als nog heel makkelijk aantonen dat het product niet conform was en dat je gewoon je geld nu teug wilt of een ander toestel. Dan heb je namelijk gewoon gebruik de winkelier aangesproken voor de garantie. DAt hij dat gaat uitbesteden is zijn probleem dan.BARACUS schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 17:06:
Tja, dan gaat het vechten worden. De winkel stuurt de monteur langs en die neemt het stortpuin mee... wat valt er dan te onderhandelen met de winkel. Lekker handig dit soort 2 partijen systeem.
We zullen zien
[ Voor 9% gewijzigd door Adlermann op 16-10-2013 17:10 ]
Gozer, je maakt me zenuwachtig
Ik lees veel verhalen over zelf CE repair opbellen maar je wilt natuurlijk de winkel de opdracht laten geven. Dan kan ik de onnozele consument uithangen
Ik lees veel verhalen over zelf CE repair opbellen maar je wilt natuurlijk de winkel de opdracht laten geven. Dan kan ik de onnozele consument uithangen
Weet iemand een manier om uitzending gemist naar je tv streamen? De app is niet beschikbaar en via de browser schiet het al helemaal niet op.
Apple tv oidSanduTje schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:42:
Weet iemand een manier om uitzending gemist naar je tv streamen? De app is niet beschikbaar en via de browser schiet het al helemaal niet op.
Heb je niet iets van een htpc? Er zijn wel tools (plex/xbmc etc) die airplay mirroring kunnen
Nee helaas nog niet maar staat wel in de planning.
Wij hebben nu een jaar of 3 een plasma hangen (GT30) en vanaf het begin irriteert mij iets aan het scherm (waarvan lijkt dat ik de enige ben die het ziet) en de laatste tijd wordt het erger of ik irriteer me er meer aan. Anyway, ik kan het wel beschrijven maar omdat ik niet weet hoe dit heet wordt problem solving via google wat lastig. Volgens mij is het geen ghosting en ook geen vertical banding.
Wat mij opvalt is dat wanneer er horizontale beeldverschuiving plaatsvindt je altijd (en je ziet het vaak het best bij gezichten) de rand van het gezicht 2 of 3 keer op het scherm. Alsof het te snel gaat, want na een sec of 2 zie je het niet meer. Dit gebeurt zowel met uitzendingen via upc als gedownload materiaal dus aan de bron zal het wel niet liggen. Dingen als ecomode etc staan allemaal uit in de tv settings.
1) kan iemand een naam geven aan dit fenomeen?
2) zijn er bekende oplossingen voor?
Wat mij opvalt is dat wanneer er horizontale beeldverschuiving plaatsvindt je altijd (en je ziet het vaak het best bij gezichten) de rand van het gezicht 2 of 3 keer op het scherm. Alsof het te snel gaat, want na een sec of 2 zie je het niet meer. Dit gebeurt zowel met uitzendingen via upc als gedownload materiaal dus aan de bron zal het wel niet liggen. Dingen als ecomode etc staan allemaal uit in de tv settings.
DFC.Miss_80 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:01:
Wij hebben nu een jaar of 3 een plasma hangen (GT30) en vanaf het begin irriteert mij iets aan het scherm (waarvan lijkt dat ik de enige ben die het ziet) en de laatste tijd wordt het erger of ik irriteer me er meer aan. Anyway, ik kan het wel beschrijven maar omdat ik niet weet hoe dit heet wordt problem solving via google wat lastig. Volgens mij is het geen ghosting en ook geen vertical banding.
Is het ergst met 50hz materiaal. Geen oplossing echt voor. Bekend issue, hebben alle plasma's alleen bij panasonic is het iets erger. Het is ook het ergst bij 50hz materiaal.
Je kan proberen IFC op max te zetten. DAn krijg je wel andere prut in beeld, maar dan is DFC minder.ß
hmm, blijk dat het beestje nu een naam voor mij heeft. Balen dat ik er weinig aan kan veranderen, Ik zal eens kijken of het minder is wanneer ik films af speelt via mijn xbmc htpc want bij opstart zie ik daar altijd 60hz staan.
Gisteren heeft CE Repair mijn ingebrande GT50 omgeruild voor een GT60. Op het eerste gezicht lijkt het beeld van de GT60 helderder en iets scherper dan de GT50.
Belangrijker is de gevoeligheid voor zware retentie. Dat zal de toekomst uitwijzen.
Ik heb besloten om de tv niet de eerste honderd uur te laten inspelen, maar gewoon het contrast wat lager te zetten en bij tv deze niet langdurig op zelfde zender te zetten. Gelukkig is er voorlopig geen Tour de France
Bij gamen (max 2.5 uur) contrast nog lager zetten, en na afloop schuifbalk te laten lopen.
Indien de tv weer zware retentie of inbrandplekken gaat vertonen, dan kan ik opnieuw contact opnemen. Ik neem aan dat de garantie van 2 jaar nu weer opnieuw is ingegaan.
Belangrijker is de gevoeligheid voor zware retentie. Dat zal de toekomst uitwijzen.
Ik heb besloten om de tv niet de eerste honderd uur te laten inspelen, maar gewoon het contrast wat lager te zetten en bij tv deze niet langdurig op zelfde zender te zetten. Gelukkig is er voorlopig geen Tour de France
Bij gamen (max 2.5 uur) contrast nog lager zetten, en na afloop schuifbalk te laten lopen.
Indien de tv weer zware retentie of inbrandplekken gaat vertonen, dan kan ik opnieuw contact opnemen. Ik neem aan dat de garantie van 2 jaar nu weer opnieuw is ingegaan.
a) succesShisheido schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:26:
Gisteren heeft CE Repair mijn ingebrande GT50 omgeruild voor een GT60. Op het eerste gezicht lijkt het beeld van de GT60 helderder en iets scherper dan de GT50.
b) bij fabrieksgarantie weet je het nooit zeker. Daar ben je uitgeleverd aan de willekeur van de fabrikant. (fabrieksgarantie isg een recht namelijk).
En je garantie loopt vanaf het moment van aankoop van je gt50.
[ Voor 10% gewijzigd door Bever! op 17-10-2013 09:40 ]
Ik denk niet dat het DFC is. Er wordt gezegd dat de randen van gezichten meerdere malen op het scherm te zien zijn. Dan gaat het hier waarschijnlijk om 24fps/30fps materiaal. Dit heet volgens mij gewoon double image of phosphor trailing. DFC heb ik namelijk alleen maar met materiaal dat 50fps of 60fps is.Adlermann schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:42:
[...]
DFC.
Is het ergst met 50hz materiaal. Geen oplossing echt voor. Bekend issue, hebben alle plasma's alleen bij panasonic is het iets erger. Het is ook het ergst bij 50hz materiaal.
Je kan proberen IFC op max te zetten. DAn krijg je wel andere prut in beeld, maar dan is DFC minder.ß
Het dubbelen van het beeld, heb je gelukkig niet bij oled. Daar vind ik de motion ook een stuk prettiger.(doet minder schokkerig aan)
Zeker WEL DFC wat Miss_80 beschrijft. Zie het namelijk ookSOEDARKMASTER schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:40:
[...]
Ik denk niet dat het DFC is. Er wordt gezegd dat de randen van gezichten meerdere malen op het scherm te zien zijn. Dan gaat het hier waarschijnlijk om 24fps/30fps materiaal. Dit heet volgens mij gewoon double image of phosphor trailing. DFC heb ik namelijk alleen maar met materiaal dat 50fps of 60fps is.
Het dubbelen van het beeld, heb je gelukkig niet bij oled. Daar vind ik de motion ook een stuk prettiger.(doet minder schokkerig aan)
Edit : en ja, je ziet het ook op 24p en 30p content - alleen minder.
[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 17-10-2013 12:30 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Ja dit kan ik ook bevestigen,wanneer je van een lcd tv komt zie je dit onmiddellijk.daffie82 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:21:
[...]
Zeker WEL DFC wat Miss_80 beschrijft. Zie het namelijk ook
Edit : en ja, je ziet het ook op 24p en 30p content - alleen minder.
Maar ja dit kom je gewend en er gaat niets boven de beeldkwaliteit van een plasma behalve oled tv's natuurlijk
Bij het gamen op consoles zie ik dit niet maar dan heb je wel motion blur bij games die op 30 fps lopen,bij de call of duty's heb je dit niet omdat die op 60 fps lopen en dan is het beeld superscherp.
Panasonic TX-P50GTW60 | Logitech Z-5500 | HTPC C2D E8400 | PS3 Slim | Xbox 360 Slim
Ik weet niet precies wie wat ziet, maar dit zie ik nooit bij 24fps of 30fps materiaal:
http://www.vmdigital.com/bw.jpg
http://i223.photobucket.com/albums/dd179/laserplasma/ex1.jpg
Ik zie het soms wel bij 50fps en 60fps materiaal.
Dit zie ik weer niet bij 50fps of 60fps materiaal maar wel bij 24fps of 30fps materiaal:
http://www.freewebs.com/dayanthor/Fosfor.jpg
Allebei zie ik niet op een oled tv, gelukkig
http://www.vmdigital.com/bw.jpg
http://i223.photobucket.com/albums/dd179/laserplasma/ex1.jpg
Ik zie het soms wel bij 50fps en 60fps materiaal.
Dit zie ik weer niet bij 50fps of 60fps materiaal maar wel bij 24fps of 30fps materiaal:
http://www.freewebs.com/dayanthor/Fosfor.jpg
Allebei zie ik niet op een oled tv, gelukkig
Iemand een idee hoe je de instellingen van prof1 naar prof2 kan kopieren?
Dit vind ik nergens terug.
Zou graag makkelijk kunnen vergelijken tussen mijn instelling en de instelling nadat ze men TV maandag hebben gecalibreerd.
Zou graag makkelijk kunnen vergelijken tussen mijn instelling en de instelling nadat ze men TV maandag hebben gecalibreerd.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Nietdaffie82 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:42:
Iemand een idee hoe je de instellingen van prof1 naar prof2 kan kopieren?
Bah, dan maar handmatig overzetten
Verwijderd
Als je bij prof stand naar beneden scrolt , zie je op pagina 2 kopieer afstelling staan , en dan kan je de settings zo overzetten
Dat is toch alleen naar andere inputs, niet naar beeldmodi?Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:07:
Als je bij prof stand naar beneden scrolt , zie je op pagina 2 kopieer afstelling staan , en dan kan je de settings zo overzetten
inderdaad - enkel naar andere inputs.Adlermann schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:10:
[...]
Dat is toch alleen naar andere inputs, niet naar beeldmodi?
Heb ik in dit geval niets aan.
Verwijderd
Je kan van prof1 naar prof2 of naar custom, weet niet of je van hdmi1 naar hdmi 2 kan, maar als je hebt laten kalibreren dan is je inputs van hdmi1 en hdmi2 toch gedaan met allebeide isf day en isf night settings ?
Verwijderd
Heb ook even een vraag , wat is beter een externe schotel reciever of een cam module in de tv, heb Canal digitaal, wie weet welke cam? Heb nu een gecertificeerde canaal digitaal reciever , niet van canaal digitaal zelf maar een vu+ duo , het gaat mij voornamelijk om beeld kwaliteit en wat beter upscaled
Aah, nu je het zegt, ja dat kan in de 60 serie. Maar de 50 serie nogn iet.Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:07:
Je kan van prof1 naar prof2 of naar custom, weet niet of je van hdmi1 naar hdmi 2 kan, maar als je hebt laten kalibreren dan is je inputs van hdmi1 en hdmi2 toch gedaan met allebeide isf day en isf night settings ?
Ik wou gewoon het verschil zien tussen mijn ''eigen'' calibratie en de professioneleAdlermann schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:30:
[...]
Aah, nu je het zegt, ja dat kan in de 60 serie. Maar de 50 serie nogn iet.
En dan ging ik er vanuit dat de nieuwe calibratie op prof1 of 2 ging komen en mijn eigen calibratie nog op prof1 of prof2 bleef staan.
Maar dat is dus sowieso niet?
Uiteindelijk zonder gezeur mijn geld terug van Wehkamp, zeer goede reparatie procedure. Helaas hebben ze vandaag de Panasonic prijzen omhoog gegooid anders had ik daar iets kunnen bestellen
Ik zit naar een st60 te kijken maar twijfel nog aan het formaat.
50" is geen upgrade, 55" is leuker en 65" klinkt als een leuke aankoop.
Wel erg jammer dat de usb recorder niet meer aanwezig is. Had ik liever gehad dan zo'n dildo om mee op het scherm te tekenen

Ik zit naar een st60 te kijken maar twijfel nog aan het formaat.
50" is geen upgrade, 55" is leuker en 65" klinkt als een leuke aankoop.
Wel erg jammer dat de usb recorder niet meer aanwezig is. Had ik liever gehad dan zo'n dildo om mee op het scherm te tekenen
Je kan het op verschillende inputs zetten. HDMI 1 prof en HDMI2 die van jou...daffie82 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:17:
[...]
Ik wou gewoon het verschil zien tussen mijn ''eigen'' calibratie en de professionele![]()
En dan ging ik er vanuit dat de nieuwe calibratie op prof1 of 2 ging komen en mijn eigen calibratie nog op prof1 of prof2 bleef staan.
Maar dat is dus sowieso niet?
Verwijderd
Volgens mij doet de tv niet aan upscaling[ Experts!!] De Vu+ Duo wel.Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:21:
Heb ook even een vraag , wat is beter een externe schotel reciever of een cam module in de tv, heb Canal digitaal, wie weet welke cam? Heb nu een gecertificeerde canaal digitaal reciever , niet van canaal digitaal zelf maar een vu+ duo , het gaat mij voornamelijk om beeld kwaliteit en wat beter upscaled
De Aston 1.07 voldoet prima voor CDS
https://www.cardwriter.nl/nl/pd-938078409.htm
De tv doet wel degelijk aan upscaling, en ook heel redelijk. Niet te vergelijken met qdeo e.d. maar wel goed genoeg!Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:14:
[...]
Volgens mij doet de tv niet aan upscaling[ Experts!!] De Vu+ Duo wel.
De Aston 1.07 voldoet prima voor CDS
https://www.cardwriter.nl/nl/pd-938078409.htm
Verwijderd
Als je een auto langdurig belast op topsnelheid heb je inderdaad recht van spreken. Wat er gebeurd is dat men niet doelbewust het onderste uit de kan haalt. Niemand hier op tweakers haalt het onderste uit de kan met zijn/haar Panasonic. Dat er toch inbrand verschijnselen zijn ondanks alle maatregelen is uitermate vervelend te noemen. Dat is ook waar ik op doel: ondanks voorzorgsmaatregelen tóch gedoe met ingebrande logo's.M-dgrt schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 23:26:
[...]
Als ik zou bagatelliseren zou ik ontkennen dat er problemen kunnen zijn met de plasmaschermen. Ik zeg alleen dat het uitvergroot wordt. Bovendien staat op bladzijde 1 van de handleiding dat langdurig blootstellen aan statisch beeldmateriaal schadelijk kan zijn voor het toestel.
Jouw voorbeeld van de auto bv. Ook daar staat in de handleiding dat bv dat je een nieuwe auto moet inrijden en dat niet langdurig het maximale toeretal/topsnelheid of andere zware belasting moet vergen.
Doe je dat wel maak je het sneller stuk dan gewenst, dealer of importeur zegt dan ook tot ziens met je garantieclaim, niet gek toch.
Lees ook eens de lcd topic's. Legio voorbeelden van mensen die dealer/ fabrikant vragen wat die lichte vlekken aan de zijkant van het scherm zijn. Antwoord: dat is normaal en hoort bij de techniek. Zo zijn er nog meer voorbeelden.
Ik zit in het vak en verkoop tv's, 95% van de mensen ziet dit soort zaken die hier besproken wordt nooit. Zelfs al je het laat zien en uitlegt. Laat ik het zo zeggen: ontwettendheid is voor veel mensen een zegen!
Nu valt er wat voor te zeggen dat met name Nederlandse TV zenders te felle statische logo's meezenden. In Engeland bijv. (en ook wat andere Europese landen) lijkt dit een minder probleem te zijn, en is het wat minder prominent aanwezig. Maar toch, na zoveel 'branduren' en 'inspelen' alsnog gezeik met inbranding.
Het klopt niet helemaal wat je benoemt ten aanzien van het voorbeeld met de auto's. Mensen op Tweakers nemen juist alle voorzorgsmaatregelen, en toch nog.....
Ik ben het met je eens dat veel mensen onwetend zijn, vaak denken ze van ach het hoort vast zo mits het erg gaat opvallen/irriteren. Tweakers zijn wat kritischer, dat ben ik met je eens. Wat niet wegneemt dat er een probleem is ten aanzien van het te snel inbranden.
Verwijderd
Je kan het ook anders zien: Tweakers weten sneller de weg te vinden hun ongenoegen te uiten dan de gemiddelde klant. Een Tweaker brengt een probleem sneller aan het licht dan de gemiddelde consument die de weg naar een platform als Tweakers.net niet gauw weet te vinden om zijn ongenoegen te uiten! Dus ik ben het niet met je eens dat de Tweakers hier 'zeurkousen' zijn, al is het even mijn invulling n.a.v. jouw post. Ik bedoel het uiteraard in positieve zin.Killer schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:02:
Het 'nadeel' van tweakers is dat ze vaak erg kritisch zijn en als het misgaat direct hun ongenoegen uiten. Je mist in dit soort berichten vaak de positieve ervaringen. Als Panasonic echt zoveel klachten had, dan verkochten ze geen nieuwe tv's meer en bleven ze maar omruilen. Panasonic heeft daarnaast nog eens het 'nadeel' dat hun plasma's qua beeldkwaliteit erg hoog staan aangeschreven en dus ook door zeer kritische mensen gekocht worden, waardoor problemen ook nog eens wat uitvergroot worden. Maar koppel dat aan een uitstekende after-sales service en dan vraag ik mij af of het allemaal wel zo slecht is. Van de voorganger van CE repair weet ik dat het aantal defecte Panasonic plasma's niet significant hoger lag dan van andere merken waarvoor ze service verleenden. Ze kregen meer Panasonic's terug met beeldproblemen, maar minder echt defecte panelen. Dat lag bij de andere merken net andersom.
De monteur die hier was verzuchte ook een beetje dat de Panasonic klanten ook wel erge mierenneukers waren in vergelijk tot andere klanten.
Erg mooi.Ik heb tot nu toe niets dan lof over Panny's. Eerst een V20, nu een VT60 en beiden werden/worden gewoon gebruikt. Niets voorzichtig inbranden, gewoon kijken als we zin hebben en zo lang als we zin hebben, geen schuifbalken draaien of burn-in DVD's. Niets van dat alles. TV uit de doos, tegen de muur plakken en kijken maar. Op beide toestellen geen last van burn-in, geen last van retentie en geen last van groene vlekken. En ik ben best een kritische kijker. Soms blijft er wel eens even een logootje staan, maar dat is ook vrij snel weer weg. Het enige waar ik mij echt aan stoorde was de groen/roze verkleuring van gezichten waar de V20 last van heeft met SD materiaal en Intelligent Frame Creation aan en bij mijn VT60 de rumoerige fans. Ok, ik speel geen games op mijn tv en ik kijk geen 3D films, maar voor de rest doe ik alles wat god verboden heeft met het toestel en dat doorstaan ze feilloos tot nu toe. Recentelijk nog per abuis de hele nacht de TV aangehad met in beeld een DVD menu van een kinder cd. Lekker felle kleurtjes en geen animaties. Die menuutjes heb ik een dag van kunnen na genieten, maar zijn inmiddels ook weer verdwenen. En ik heb het echt gecheckt met een volledig grijze, groene en witte beeldvulling. Niets meer van te zien.
Zou het dan per serie/jaar verschillen? Ik heb een 42 inch TX-P42G30E uit 2011. Hier zit geen Netflix op. Jammer dat Panasonic eerdere modellen links laat liggen, toch? ik heb dit dan weer afgevangen met mijn PS3. Dus opzich geen probleem, maar toch, voor velen anderen die geen PS3 hebben....Deze snap ik niet helemaal. NetFlix werkt gewoon op mijn VT60. De gewone CI+ modules werken wel en ik kan mij voorstellen dat Panasonic nou niet direct zo'n haast heeft met de speciale Ziggo module die nog niet zo lang op de markt is, want zo groot zal Nederland ook niet zijn als afzet markt.
Tja, nogmaals, veel mensen (de gemiddelde consument) heeft geen idee van een platform als Tweakers.net. Als je deze groep wel zou kunnen bereiken (of juist dat deze groep dit platform zou weten te vinden) dan zou het cijfermatig het er nog eens heel anders kunnen uitzien is mijn idee.En zoals gezegd heb ik geen green blobs, geen ingebrande logo's of andere problemen. Uiteindelijk gaat het Panasonic ook om de winst en zo lang ze nog lovende reviews krijgen en relatief weinig mensen zeuren over de problemen (misschien om dat ze maar weinig voorkomen en weinig mensen ze zien), waarom zouden ze dan heel veel moeite moeten stoppen in het verhelpen? De Plasma divisie van Panasonic was nou niet bepaald winstgevend en het oplossen van deze problemen kostte ze denk ik meer dan zo af en toe een toestel omruilen.
De gemiddelde consument heeft het er maar mee te doen, en zolang je die grote groep niet weet te bereiken of geen weet heeft van een platform als Tweakers.net zal je ook nooit weten dat het probleem veel meer speelt. Panasonic gaat echt geen slapende honden wakker maken. Want dat betekent verlies en slecht aanzien.
Absoluut mee eens dat plasma een mooier beeld geeft dat een LCD scherm. Kan dit beamen. Het gaat niet om het klagen, het gaat om het zichtbaar en bespreekbaar maken van een probleem. Dat een heel grote groep geen weet heeft van een platform als Tweakers.net (de gemiddelde consument) is gewoon jammer. Hierdoor lijkt het alsof alleen (wij) Tweakers alleen maar klagen en het een kleine groep betreft. Ik overzie toch echter het geheel, er speelt meer dan je denkt.Wat ik wel heb is een uitstekend beeld waarbij voor dat geld geen LCD scherm bij in de buurt komt en wat andere plasma's niet of nauwelijks kunnen evenaren (en die hoogstwaarschijnlijk precies dezelfde plasma-zwakheden hebben). Dus nee, ik kom hier niet klagen in het forum, omdat ik niets te klagen heb en dat geldt denk ik voor heel veel Panny eigenaren. Daarmee wil ik overigens niet de mensen die wel klagen wegzetten hoor. De klachten zijn terecht, maar worden denk ik in een forum als deze uitvergroot omdat nagenoeg niemand post na post gaat roepen hoe blij ze wel niet zijn met hun toestel.
niet alleen Panasonic, alle plasma's hebben in meer of mindere mate last van inbranden. gewoon inherent aan de techniek (cellen slijten, helderheid neemt af)
Als je hem zeer statisch gebruikt zal je er eerder last van krijgen
Als je hem zeer random gebruikt zal je er geen tot weinig last van hebben
Als je hem zeer statisch gebruikt zal je er eerder last van krijgen
Als je hem zeer random gebruikt zal je er geen tot weinig last van hebben
[ Voor 3% gewijzigd door psy op 19-10-2013 10:58 ]
Volgens mij inderdaad.
Heb trouwens jarenlang een Pioneer autoradio gehad, een topsegmenter met een OLED display (uit 1999!). Nou, daar zag je zéker inbrandverschijnselen. Plus de helderheid nam ontzettend af. Na een jaar of vijf was het eigenlijk niet meer voldoende voor onder zonlicht. Toen dacht ik al, hmm OLED, ben benieuwd hoezeer ze die ouderdomsverschijnselen onder controle weten te krijgen.
Heb trouwens jarenlang een Pioneer autoradio gehad, een topsegmenter met een OLED display (uit 1999!). Nou, daar zag je zéker inbrandverschijnselen. Plus de helderheid nam ontzettend af. Na een jaar of vijf was het eigenlijk niet meer voldoende voor onder zonlicht. Toen dacht ik al, hmm OLED, ben benieuwd hoezeer ze die ouderdomsverschijnselen onder controle weten te krijgen.
Voor wie nog op zoek is naar een grote plasma tv 
http://link.marktplaats.nl/732606272
Weegt slechts 220 Kg
Weegt slechts 220 Kg
[ Voor 60% gewijzigd door Cap op 19-10-2013 13:37 ]
Als ik dat ding in mijn flat krijg, dan woon ik pas echt scheefCap schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:36:
Voor wie nog op zoek is naar een grote plasma tv
Weegt slechts 220 Kg
Setje surround speakers om het te balanceren. Alhoewel, helt het weer de andere kant op. Gedoe ookAdlermann schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:59:
Als ik dat ding in mijn flat krijg, dan woon ik pas echt scheef
Verwijderd
Vandaag is mijn 46gt30 overleden, de beroemde 7 rode lichtjes, 1 van de borden intern is kapot
. Buiten garantie, nu 2.2 jaar oud.
Was altijd wel tevreden maar denk niet dat ik nogmaals voor plasma ga. De image retentie is erg irritant als je een uur of langer een HUD op het scherm hebt. Verder vind ik ze erg warm worden en zie ik persoonlijk geen betere kleuren tov lcd.
Baal wel, was altijd erg tevreden ermee
Was altijd wel tevreden maar denk niet dat ik nogmaals voor plasma ga. De image retentie is erg irritant als je een uur of langer een HUD op het scherm hebt. Verder vind ik ze erg warm worden en zie ik persoonlijk geen betere kleuren tov lcd.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2013 20:28 ]
Dat is maar 2 maanden na afloop van de fabrieksgarantie. Kan je niet om clementie vragen bij Panasonic?
Daarnaast: je hebt te maken met een product dat een te verwachten levensduur heeft van meer dan 2 jaar, althans dat lijkt mij. Ik dacht dat het zo zat: als een product na afloop van de fabrieksgarantie maar binnen de door de fabrikant gestelde levensduur van het product defect raakt dan zijn de kosten van reparatie voor de resterende levensduur voor de fabrikant, en de rest van de kosten voor de verkoper.
Met andere woorden: misschien kun je Panasonic zo ver krijgen dat ze meebetalen aan de reparatiekosten of een goede korting geven op een nieuwe tv.
Daarnaast: je hebt te maken met een product dat een te verwachten levensduur heeft van meer dan 2 jaar, althans dat lijkt mij. Ik dacht dat het zo zat: als een product na afloop van de fabrieksgarantie maar binnen de door de fabrikant gestelde levensduur van het product defect raakt dan zijn de kosten van reparatie voor de resterende levensduur voor de fabrikant, en de rest van de kosten voor de verkoper.
Met andere woorden: misschien kun je Panasonic zo ver krijgen dat ze meebetalen aan de reparatiekosten of een goede korting geven op een nieuwe tv.
Het is zoals Cap al aangeeft.Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:27:
Vandaag is mijn 46gt30 overleden, de beroemde 7 rode lichtjes, 1 van de borden intern is kapot. Buiten garantie, nu 2.2 jaar oud.
Ga naar je leverancier en geef aan je tv defect is en vraag om herstel. De stelregel is als volgt: binnen de garantietermijn van twee jaar zijn alle kosten voor herstel van een technisch mankement voor jouw leverancier. Daarna kun jij je beroepen op de verwachte levensduur, in dit geval 6 jaar. De kostenverdeling is dan dat jij een 26e deel van 72 betaald van het herstel.
Zeer aan te raden om dit te doen, je hebt dan naar aller waarschijnlijkheid voor maximaal 150/ 175 een herstelde tv. Succes!
vraagje zijn er voordelen van het gebruik van een losse mediaplayer (range tussen WD en Popcornhour) en de viera mediaplayer.
Ik heb namelijk het idee dat de viera mediaplayer best wel ok danwel heel goed is. ...werkt goed samen met de betere NAS die wel DLNA ondersteunen, veel mkv en 3d bestanden ..
Ik heb namelijk het idee dat de viera mediaplayer best wel ok danwel heel goed is. ...werkt goed samen met de betere NAS die wel DLNA ondersteunen, veel mkv en 3d bestanden ..
Ja, die zijn er: een losse mediaspeler is vaak een meer alleskunner. De ingebouwde speler is inderdaad behoorlijk goed en als je het houdt bij (mainstream) .mkv's dan heb je weinig klagen.
wat zou het verschil dan zijn van mainstream mkv mbt tot zeldzame mkv's. Wanneer zou ik tegen een probleem aanlopen. mkv is een container voor verschillende hdvideo formaten maar welke films zouden dan die zeldzame met zich hebben. En vraagje dat kan ik dan toch met pc converten/muxen en dan op nas zetten en streamen?
Fabrieksgarantie boeit helemaal niet. Je kan je altijd beroepen op non-conformiteit. De eerste 6 maanden ligt de bewijslast bij de winkelier en daarna bij de consument.Cap schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:33:
Dat is maar 2 maanden na afloop van de fabrieksgarantie. Kan je niet om clementie vragen bij Panasonic?
Fabrieksgarantie is een extra waaraan je geen rechten kunt ontlenen eigenlijk.
Hoor een enkele keer van een afwijkend profiel H.264 dat is gebruikt, daar zou de ingebouwde speler over kunnen struikelen. Ook is voorstelbaar dat de top mediaspelers ook t.a.v. de bitrate meer 'headroom' hebben, maar ik spreek niet met veel specifieke kennis of uit ervaring.roycerolls schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 01:31:
wat zou het verschil dan zijn van mainstream mkv mbt tot zeldzame mkv's. Wanneer zou ik tegen een probleem aanlopen. mkv is een container voor verschillende hdvideo formaten maar welke films zouden dan die zeldzame met zich hebben. En vraagje dat kan ik dan toch met pc converten/muxen en dan op nas zetten en streamen?
Inderdaad kun je altijd gaan hobby-en en de zaak aanpassen. Mooiste is natuurlijk dat een mediaspeler alles slikt en dat verwacht ik toch meer van een aparte speler, maar zoals gezegd de ingebouwde houdt zich inderdaad goed.
Het enige waar ik vaak tegenaan gelopen ben is wanneer ik zelf video-ts bestanden had omgezet naar mkv. Dat slikte de viera mooi niet. Kreeg alleen zwart beeld. Bestanden die al mkv waren toen ik ze downloaden gaven geen problemen. Ik heb nu er een htpc met xbmc er bij gezet en kijk eigenlijk nu alles via die. Geen problemen meer omdat de mediaspeler het regelt voor je tvroycerolls schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:55:
vraagje zijn er voordelen van het gebruik van een losse mediaplayer (range tussen WD en Popcornhour) en de viera mediaplayer.
Mijn TX-P42ST60 heeft zojuist een nieuwe firmware van het net geplukt en deze geinstalleerd. Weet iemand waar de changelogs te vinden zijn? Met google heb ik ze niet kunnen vinden.
Improvements
Date/Version Description
Oct. 8, 2013
Ver. 3.720
Introduce Home Screen Collection.
Bron: http://panasonic.jp/suppo...13/down_eu_uk_cis_02.html
Date/Version Description
Oct. 8, 2013
Ver. 3.720
[ Voor 30% gewijzigd door Smultie op 20-10-2013 21:52 ]
Ik heb last van een vreemd probleem op m'n GT60
Als ik TV als bron selecteer kan ik prima door het menu navigeren en alles aanpassen.
Zodra ik bv HDMI2 of iets anders selecteer zie ik heel kort het menu en verdwijnt deze weer heel snel voordat ik ook maar iets kan selecteren of wijzigen.
Het menu is dus voor alle inputs behalve "TV" onbruikbaar voor mij.
Iemand een idee waar dit aan ligt en hoe ik dit kan oplossen?
Als ik TV als bron selecteer kan ik prima door het menu navigeren en alles aanpassen.
Zodra ik bv HDMI2 of iets anders selecteer zie ik heel kort het menu en verdwijnt deze weer heel snel voordat ik ook maar iets kan selecteren of wijzigen.
Het menu is dus voor alle inputs behalve "TV" onbruikbaar voor mij.
Iemand een idee waar dit aan ligt en hoe ik dit kan oplossen?
Uit de Tweakers review van de nieuwe Samsung OLED: "Volgens de begeleidende tekst in het menu mag je statische beelden maximaal twintig minuten vertonen." Zoals verwacht ook niet écht inbrandproof dus
En het zwart bij ansi-contrast is even zwart als een zt60Brad Pitt schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 08:41:
Uit de Tweakers review van de nieuwe Samsung OLED: "Volgens de begeleidende tekst in het menu mag je statische beelden maximaal twintig minuten vertonen." Zoals verwacht ook niet écht inbrandproof dus
Op maximale helderheid, door die diffuser. Weet zeker dat deze way en wáy zwarter isAdlermann schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:20:
En het zwart bij ansi-contrast is even zwart als een zt60(ok helderheid is wel beter
)
Ik geloof zo dat het zwart 0 is, alleen in content zal het minder opvallen (de zwarte balken zullen wel duidelijk weg zijn bij films trouwens)Brad Pitt schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:30:
[...]
Op maximale helderheid, door die diffuser. Weet zeker dat deze way en wáy zwarter is
[edit]
Ik had de review nieth eel netjes gelezen
[ Voor 36% gewijzigd door Adlermann op 21-10-2013 09:37 ]
Heren, mag ik jullie vragen om een aankoopadvies? Ik weet dat jullie bevooroordeeld zijn v.w.b. een Panasonic plasma, maar toch zou ik graag jullie meningen horen. Ik twijfel tussen de volgende twee modellen: Panasonic P50GT60 plasma vs Samsung UE46F7000 lcd. Ik ben me bewust van de verschillen tussen de 2 technieken en daarom hier een situatie schets: Woonkamer is medium licht, geen directe inval op het scherm, ramen staan haaks op de kijkpositie.
Kijkgedrag is met name 's avonds en varieert van films en series (via high end htpc) tot publieke en commerciele zenders. Ik neig naar de GT60, maar de beperkte lichtopbrengst t.o.v. een lcd, weerspiegeling en verhalen over retentie-irritatie weerhouden mij toch nog. Kunnen jullie mij hier vanaf helpen, of komt LCD inmiddels zo dichtbij (zwartwaarden inmiddels aardig op peil bijv.) dat het loslaten van de plasma technologie begrijpelijk is.
Hoor het graag!
Kijkgedrag is met name 's avonds en varieert van films en series (via high end htpc) tot publieke en commerciele zenders. Ik neig naar de GT60, maar de beperkte lichtopbrengst t.o.v. een lcd, weerspiegeling en verhalen over retentie-irritatie weerhouden mij toch nog. Kunnen jullie mij hier vanaf helpen, of komt LCD inmiddels zo dichtbij (zwartwaarden inmiddels aardig op peil bijv.) dat het loslaten van de plasma technologie begrijpelijk is.
Hoor het graag!
Volgens mij kun je deze vraag beter stellen in Consumenten Elektronica Aankoopadvies. Het is er speciaal voor bedoeld.AjodokusK schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:22:
een vraag over aankoopadvies.
Om toch een antwoord te geven. Ik zou voor de GT60 gaan. Bij mij komt er geen lcd in want ik vind het niet om aan te zien. Ben erg tevreden met mijn GT30 en ga deze voor Panasonic stopt met de plasma productie nog een upgrade geven zodat ik voorlopig vooruit kan.
Beperkte lichtopbrengst is echt geen probleem. Het is helder zat. Retentie is er wel, maar niet echt een issue. En LCD komt nog lang niet in de buurt van een plasmaAjodokusK schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:22:
Heren, mag ik jullie vragen om een aankoopadvies? Ik weet dat jullie bevooroordeeld zijn v.w.b. een Panasonic plasma, maar toch zou ik graag jullie meningen horen. Ik twijfel tussen de volgende twee modellen: Panasonic P50GT60 plasma vs Samsung UE46F7000 lcd. Ik ben me bewust van de verschillen tussen de 2 technieken en daarom hier een situatie schets: Woonkamer is medium licht, geen directe inval op het scherm, ramen staan haaks op de kijkpositie.
Hoor het graag!
Update is overigens ook voor de GT/VT/ZT.Smultie schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:51:
Improvements
Date/Version Description
Oct. 8, 2013
Ver. 3.720
Iemand al een verschil gemerkt aan het Home Screen?
Dank! En wat betreft de levensduur en het zwakker worden van de verlichting tijdens het ouder worden zie je ook geen bezwaren?Adlermann schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:36:
[...]
Beperkte lichtopbrengst is echt geen probleem. Het is helder zat. Retentie is er wel, maar niet echt een issue. En LCD komt nog lang niet in de buurt van een plasma
Tegen de tijd dat dat een issue wordt is de tv sowieso geheel obsolete.AjodokusK schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:15:
Dank! En wat betreft de levensduur en het zwakker worden van de verlichting tijdens het ouder worden zie je ook geen bezwaren?
100.000 uur is toch wel genoeg denk ik?AjodokusK schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:15:
[...]
Dank! En wat betreft de levensduur en het zwakker worden van de verlichting tijdens het ouder worden zie je ook geen bezwaren?
En de lichtopbrengst van de 60-serie is beduidend verbeterd tov de 50 en mag zeker geen reden zijn om een LED aan te schaffen ipv een (Panasonic) plasma.
Mijn G20 was na 2 jaar en 3 maanden kapot. Ik heb van Panasonic een hele mooie aanbieding gehad voor een nieuw toestel. Voor het geld dat ik moest bijleggen had ik nooit een fatsoenlijke tv weer kunnen kopen. Eigenlijk kwam het er op neer dat ik het volledige aankoopbedrag van mijn G20 terug kreeg.Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:27:
Vandaag is mijn 46gt30 overleden, de beroemde 7 rode lichtjes, 1 van de borden intern is kapot. Buiten garantie, nu 2.2 jaar oud.
Ik zou er als ik jou was dus gewoon een mailtje richting Panasonic aan wagen.
[ Voor 5% gewijzigd door Killer op 21-10-2013 11:44 ]
Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!
Voor een toestel van die leeftijd moet de winkelier wmb gewoon de complete reparatie betalenKiller schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:43:
[...]
Mijn G20 was na 2 jaar en 3 maanden kapot. Ik heb van Panasonic een hele mooie aanbieding gehad voor een nieuw toestel. Voor het geld dat ik moest bijleggen had ik nooit een fatsoenlijke tv weer kunnen kopen. Eigenlijk kwam het er op neer dat ik het volledige aankoopbedrag van mijn G20 terug kreeg.
Ik zou er als ik jou was dus gewoon een mailtje richting Panasonic aan wagen.
Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.