Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:57
AjodokusK schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:22:
Heren, mag ik jullie vragen om een aankoopadvies? Ik weet dat jullie bevooroordeeld zijn v.w.b. een Panasonic plasma, maar toch zou ik graag jullie meningen horen. Ik twijfel tussen de volgende twee modellen: Panasonic P50GT60 plasma vs Samsung UE46F7000 lcd. Ik ben me bewust van de verschillen tussen de 2 technieken en daarom hier een situatie schets: Woonkamer is medium licht, geen directe inval op het scherm, ramen staan haaks op de kijkpositie.

Kijkgedrag is met name 's avonds en varieert van films en series (via high end htpc) tot publieke en commerciele zenders. Ik neig naar de GT60, maar de beperkte lichtopbrengst t.o.v. een lcd, weerspiegeling en verhalen over retentie-irritatie weerhouden mij toch nog. Kunnen jullie mij hier vanaf helpen, of komt LCD inmiddels zo dichtbij (zwartwaarden inmiddels aardig op peil bijv.) dat het loslaten van de plasma technologie begrijpelijk is.

Hoor het graag!
Retentie geen probleem mee met mij gt60.
Eigenlijk zelfs retentie loos tot nu toe.

Als je geen direct licht op het scherm hebt,dan is het prima te doen hoor met een gt60,het ding is helder genoeg te zetten zodat het haast zeer doet aan de ogen, lol dus wees niet bang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
freaky35 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:37:
[...]

Retentie geen probleem mee met mij gt60.
Eigenlijk zelfs retentie loos tot nu toe.

Als je geen direct licht op het scherm hebt,dan is het prima te doen hoor met een gt60,het ding is helder genoeg te zetten zodat het haast zeer doet aan de ogen, lol dus wees niet bang :)
Het enige wat deze post zegt is dat jij het niet gezien hebt. Jouw gt60 heeft evenveel rententie (plus minus wat afwijkingen) als elke gemiddelde 60 serie plasma. Sterker nog, elke plasma heeft wel iets last van rententie (al is het afterglow, of wat mgo sputtering)

[edit]
dus niet zien is wel prima verder hoor :)

[edit2]
Ik ken ook genoeg mensen die zeggen 'nee hoor geen rententie' dan kom je langs en danzie je20 logo's in beeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Adlermann op 21-10-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Hoe lang blijven de logo's gemiddeld hangen, zeg na 4 uur statisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
En gebruiken jullie ook de settings van Steve Withers van AVForums?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AjodokusK schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:49:
Hoe lang blijven de logo's gemiddeld hangen, zeg na 4 uur statisch?
Euh, geen idee. Niet zo lang. Hangt van het logo af. Ik denk dat het NL 1 logo bij mij nog een uurtje na die tijd zichtbaar is? Valt me verder niet zo op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
Maar niet zichtbaar als je vervolgens bijv. RTL4 kijkt? Alleen wanneer het toestel uitstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
ST50 van m'n ouders gaan de logo's nooit meer uit. Weken en weken en weken schuifbalk gedraaid. Misschien eens laten wisselen voor een ST60 of zo. Die dat ook zal hebben, maar ja,

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AjodokusK schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:53:
Maar niet zichtbaar als je vervolgens bijv. RTL4 kijkt? Alleen wanneer het toestel uitstaat?
Nee, wel duidelijk zichtbaar dan tijdens RTL4 :)

Retentie zie je echt niet als je toestel uit staat (alleen zeer harde ouderwetse burn-in).

Maar: de uniformiteitsproblemen van plasma mbt retentie zijn veel minder erg dan de uniformiteitsproblemen van LCD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
Weet iemand ergens een beeld te vinden van zo'n retentie situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
AjodokusK schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:01:
Weet iemand ergens een beeld te vinden van zo'n retentie situatie?
Nee die beelden zijn echt nergens te vinden denk ik. Niet in dit topic, niet op google, echt nergens.

[TLDR] Kom op nou, enige inzet please.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AjodokusK
Duidelijk, het was slechts onschuldige conversatie.... Op de plaats rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:19

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Net bezoek gehad van Frank Doorhof die mijn calibratie van mijn GT60 heeft afgerond.
Groot verschil moet ik zeggen, ben tevreden !

Voor de experten hier (Adlermann en Cap o.a.) de resultaten : http://users.telenet.be/p...d%20Report-21-10-2013.pdf

Mag ik terecht tevreden zijn met deze kalibratie?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Als jij blij bent met het resultaat vind ik dat je zelfs meer dan terecht tevreden mag zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
Nog even afsluiting heren: Vinden jullie de meerprijs van de GT60 t.o.v. de ST60 gerechtvaardigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:47
Volgens mij zijn de kleurgradaties het grootste verschil tussen de st en de gt.

Ik vind trouwens dat er wel een erg groot verschil zit in het contrast als ik een normaal beeld vergelijk met een volledig wit scherm. Mijn contrast gaat tot 60 en tot 51 zie je verschil in contrast, maar wanneer het scherm volledig wit is, gaat het maar tot 30. Daarna zie je geen verschil meer met de lichtopbrengst. Dit kan eigenlijk niet door de beugel. Misschien dat het met de 60 serie beter is? (Ik heb een gt50).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:58:
Net bezoek gehad van Frank Doorhof die mijn calibratie van mijn GT60 heeft afgerond.
Groot verschil moet ik zeggen, ben tevreden !

Voor de experten hier (Adlermann en Cap o.a.) de resultaten : http://users.telenet.be/p...d%20Report-21-10-2013.pdf

Mag ik terecht tevreden zijn met deze kalibratie?
Als het beeld goed is, waarom niet. Enige vragen die die plaatjes oproepen:

is near black niet te rood? (heb je dat visueel gecontroleerd)
Waarom gamma op 2.1 kalibreren en niet op 2.4? (heeft die gamma niet apart gekalibreerd of vraagt hij daar meer voor)
Waarom geen saturation sweep. Aan dat plaatje te zien is het op 100% verzadiging gekalibreerd. Bij plasma's zou ik iig ook kijken of 25,50,75% goed is. Als ik op 100% kalibreer dan is mijn 25,50 e75% goed stuk. Maar op 75% is alles een stuk beter (en meeste content zit rond dat gebied).

Maar ik weet de aannames niet, misschien is dat wel gedaan etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even uitleg wbt "is near black niet te rood? (heb je dat visueel gecontroleerd)": :)

Dat zie je bij de eerste van die 16-25 IRE balkjes op het near black scherm van AVSHD. Wel de kamer even op schemerlicht/donker niveau zetten anders zie je de donkerste balkjes moeilijk! ;)
Mijn (en Adlermann's) ervaring is dat als je de 2-punts en/of 10-punts greyscale (10-100% helderheid) optimaal "vlak" kalibreert, je vervolgens blijft zitten met (behoorlijk) teveel rood in het bijna-zwart (0-4% helderheid). Dat kan je compenseren door in de 2-punts de hoeveelheid rood zo te beperken dat near black acceptabel is (een beetje te rood, maar niet storend), en dan met de 10 punts de 10-100% helderheidsstappen weer vlak te trekken door daar rood te verhogen.

En ik zou het CMS ook altijd op 75% verzadiging kalibreren ipv 100%. Het kan best dat dit ook gebeurd is maar de CIE grafieken dat niet correct aangeven. Daar had ik bij Calman 4 ook last van, en kan ik verder niet controleren op basis van deze gegevens omdat ik de daadwerkelijk gemeten punten niet (als getal) in het rapport zie staan.

Verder hangt het resultaat van de kalibratie ook nogal af van de gebruikte testschermen, met name de windowgrootte, dit kan variëren van 4% tot 100% van het beeld. Blokjes van 4% vind ik te klein wat dan zit je in het fullscreen bereik met te rode schermen, 25% of hoger is uit den boze want dan gaat ook ABL zeker een rol spelen, ideaal is rond de 15%. Bij Panasonic plasma's tenminste. ;)

Nou denk ik dat Frank heus weet wat ie doet hoor. Maar dat betekent niet per se dat ik het ook zo zou doen. ;)
SOEDARKMASTER schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:53:
Ik vind trouwens dat er wel een erg groot verschil zit in het contrast als ik een normaal beeld vergelijk met een volledig wit scherm. Mijn contrast gaat tot 60 en tot 51 zie je verschil in contrast, maar wanneer het scherm volledig wit is, gaat het maar tot 30. Daarna zie je geen verschil meer met de lichtopbrengst. Dit kan eigenlijk niet door de beugel. Misschien dat het met de 60 serie beter is? (Ik heb een gt50).
Dat is het effect van ABL (auto brightness limiter) en dat is dus al jaren zo bij plasma's. Dat heeft te maken met het beperken van het energieverbruik, fosforslijtage en de grootte van (en kosten van ;)) de voeding in een zo plat mogelijke tv, met als bijkomend voordeel ook minder plasma buzz.

Kijk je naar de 30, 50, 60 serie dan zijn ze stapsgewijs wel steeds helderder, maar ABL hebben ze allemaal.

[ Voor 42% gewijzigd door Cap op 21-10-2013 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:42:
[...]

Het enige wat deze post zegt is dat jij het niet gezien hebt. Jouw gt60 heeft evenveel rententie (plus minus wat afwijkingen) als elke gemiddelde 60 serie plasma. Sterker nog, elke plasma heeft wel iets last van rententie (al is het afterglow, of wat mgo sputtering)

[edit]
dus niet zien is wel prima verder hoor :)

[edit2]
Ik ken ook genoeg mensen die zeggen 'nee hoor geen rententie' dan kom je langs en danzie je20 logo's in beeld.
Afterglow wel,maar geen duidelijke retentie zoals hier vaak beschreven word,met logo's b.v. heb ik nog niet gezien.Maar misschien zie ik het wel niet,dat kan,des te beter, dan stoor ik me er ook niet aan:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:54:
[...]

Waarom gamma op 2.1 kalibreren en niet op 2.4? (heeft die gamma niet apart gekalibreerd of vraagt hij daar meer voor)
Waarom geen saturation sweep. Aan dat plaatje te zien is het op 100% verzadiging gekalibreerd. Bij plasma's zou ik iig ook kijken of 25,50,75% goed is. Als ik op 100% kalibreer dan is mijn 25,50 e75% goed stuk. Maar op 75% is alles een stuk beter (en meeste content zit rond dat gebied).

in de instellingen van gamma op men tv staat het ingesteld op 2,4 maar voor de rest geen fijn instellingen. Van die saturation sweep heb ik geen idee, zal het hem eens vragen....

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn gt 60 was voordat ie inbranden op contrast 67 gekalibreerd en idd gamma 2.4 en brigthnes +2 , was jou gamma instelling fijn goed op fabrieks instelling ? Die van mij klopte helemaal niks van 10 ire was -23 , zie je maar weer dat hetzelfde model nog zoveel kan verschillen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
Toch nog even wat voorleggen: ik hou veel meer van het lcd scherm van de iPhone/iPad dan van het amoled scherm van Samsung (s4 en note 2). Ben ik dan nog steeds het beste uit met de GT60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen z'n eigen voorkeur , ben van mening dat plasma veel rustiger is en natuurlijker qua kleuren en beeld , maar dat is mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AjodokusK, ik denk dat je de kleuren op veel amoled schermen onnatuurlijk vindt? Kan kloppen, want dat zijn ze vaak ook op zo'n amoled smartphone. Een plasma als de GT60 heeft uitstekende kleuren, maar gezegd moet worden dat een goede LCD tv dat ook heeft. De aanwezigheid van een volledig CMS in het instellingen menu is vaak een indicatie daarvan. Plasma koop je met name voor de zwartwaarden en de resolutie van bewegende beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk type nr lcd is goed? Krijg donderdag m'n vt 60 is die veel beter dan gt60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:56:
Welk type nr lcd is goed? Krijg donderdag m'n vt 60 is die veel beter dan gt60?
Sony makat goede lcd's (w9?)

vt60 is in 95% van de gevallen hetzelfde als de gt60. Alleen overdag iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ik hoef geen gat in de lucht te springen over de zwartwaardes savonds , mijn gt is overdag wel heel helder , komt misschien omdat er niet zo goed filter inzit ... Wat voor hardware gebruikt Frank van ht forum, las laatst een forum dat ze in Amerika voor het kalibreren generators van bijna 20000 euro gebruiken hoeveel kalibraties moet je dan wel niet hebben omdat er uit te krijgen of zal iedere Amerikaan laten kalibreren ... Adlermann zijn de kuro s al overtroffen? Zie soms op marktplaats ze nog staan waarom doen mensen zo n tv weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:05

faust2016

You yes have my shirt

Naar aanleiding van mn reparatieverzoek (zie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41016265 ) vandaag een nieuwe 50GT60 binnen gehad ter vervanging van mijn 50GT30.

Eerste indrukken zijn goed. Geluid is wat beter dan van de GT30 (gebruik de ingebouwde speakers in samenwerking met andere speakers). De bijgelverde 3D brillen zijn ook een leuke toevoeging. Gran Turismo 5 op de PS3 in 3D spelen is cool om een keer te doen en aan vrienden te laten zien.

Wel lijkt de TV iets kleiner te zijn (maar dat zit vast tussen de oren) en was ik eigenlijk meer fan van het 'onopvallende' design van de GT30 (in hoeverre dat mogelijk is met een TV van 50"), maar ach.. Ik wen er wel aan.

In de (SmartTV) menu's is te merken dat de TV ook een stuk sneller reageert dan zijn oudere broertje. Ik moet er nog eens goed voor gaan zitten, maar bijvoorbeeld de gesuggeerde features als filmpjes/foto's makkelijk vanaf je telefoon op je TV afspelen lijkt me ook erg handig.

En natuurlijk het belangrijkste: de beeldkwaliteit.
Ik ontvang nog analoge TV via mn verhuurder en de GT60 is een stukje beter in ruisondrukking dan de GT30. Ik heb nog geen 1080p content gekeken, dus om een goed oordeel te vellen is moeilijk, maar ik kan me niet voorstellen dat dit minder mooi zal zijn dan op de GT30.

Ik ben blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
Cap schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:50:
AjodokusK, ik denk dat je de kleuren op veel amoled schermen onnatuurlijk vindt? Kan kloppen, want dat zijn ze vaak ook op zo'n amoled smartphone. Een plasma als de GT60 heeft uitstekende kleuren, maar gezegd moet worden dat een goede LCD tv dat ook heeft. De aanwezigheid van een volledig CMS in het instellingen menu is vaak een indicatie daarvan. Plasma koop je met name voor de zwartwaarden en de resolutie van bewegende beelden.
Dat als eerste inderdaad en daarnaast hangt er altijd een blauw/groenige zweem over een amoled scherm, waardoor de kleuren en het wit vervuild raken/ogen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
AjodokusK schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:21:
Dat als eerste inderdaad en daarnaast hangt er altijd een blauw/groenige zweem over een amoled scherm, waardoor de kleuren en het wit vervuild raken/ogen....
Uit de Tweakers review van de Samsung S4:

"Hiermee kan gesteld worden dat amoled veel van de achterstand op lcd heeft ingehaald bij het weergeven van zowel wit als natuurlijke kleuren. Samsung heeft het voor elkaar gekregen om een amoled-scherm op hoge resolutie te produceren dat zowel wit als kleuren voldoende kan weergeven, met behoud van het grote voordeel van amoled: het vrijwel oneindige contrast door het diepe zwart."

Kleuren en wit zien er dan ook prima uit. Voor mij i.i.g. vele malen beter dan het vale iPhone paneeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AjodokusK schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:21:
[...]

Elk display heeft zonder kalibratie ook een vuile waas :) Een GT60 ook. Gewoon laten kalibreren dat ding en je hebt een display wat referentie is qua kleurechtheid. Beter dan 'echt' kan niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dat blijft natuurlijk alsnog persoonlijk. Als iemand dynamisch écht mooier vindt, dan sja, waarom niet :)
Is het voor die persoon het beste, al "is" het crap. Er zullen best mensen een gecalibreerd beeld dof vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:53:
[...]

Dat blijft natuurlijk alsnog persoonlijk. Als iemand dynamisch écht mooier vindt, dan sja, waarom niet :)
Is het voor die persoon het beste, al "is" het crap. Er zullen best mensen een gecalibreerd beeld dof vinden.
Mee eens. Mijn vader is er zo 1. Ik had die tv daar super goed gekalibreerd. Prachtig. Kom ik een maand later terug. Staat ie op dynamisch, koel en contrast op 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ach, toen ik de plasma bij m'n moeder thuis (46PZ85) fatsoenlijk ingesteld had (voor zover mogelijk tenminste) gaf ze aan dat ze niet eens verschil zag.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
En dan wel een plasma aanschaffen omdat dat je hiermee het beste/mooiste beeld zou krijgen maar dan geen verschil zien tussen gekalibreerd en dynamisch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
Zijn jullie enthousiast over de instellingen van Steve Withers van AVForums?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AjodokusK schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:57:
Zijn jullie enthousiast over de instellingen van Steve Withers van AVForums?
Instellingen overnemen werkt niet.

Als je niet kalibreert gewoon contrast/brightness goed zetten en in professional mode zetten. Je kunt nog handmatig gamma op 2.2 of 2.4 zetten, en alle overbodige zooi uit.

Wil je goede instellingen: LAAT HET KALIBREREN.

Ik word trouwens wel een beetje moe van het niveau van de vragen. Al deze antwoorden zijn vrij eenvoudig te vinden namelijk :)

[ Voor 5% gewijzigd door Adlermann op 22-10-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Hoe kun je nu enthousiast zijn over instellingen die iemand anders op zijn toestel gebruikt terwijl algemeen bekend is dat instellingen overnemen geen nut heeft...

Je kunt ze gebruiken en als jij daar enthousiast over bent is het toch goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Instellingen overnemen werkt ook niet , maar als mensen daar tevreden mee zijn is het prima!! Net zoals ik al zij bij de ene is het contrast en brigthnes heel anders omdat isf kalibratie wordt aangepast aam de kijkomgeving van diegene ... En als mensen geen 300 euro ervoor hebben is dat geen probleem
Om settings over te nemen , want het schaadt de televisie niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
Voordat het vijandig gaat worden, zal ik me terugtrekken uit dit gesprek. Bedankt voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:54:
[...]

Zoals ik al aangaf in een eedere post heb ik dit even gevraagd aan Frank.
Ik kreeg de volgende antwoorden van hem waar ik trouwens perfect mee kan leven.

1.
CMS wordt altijd op 75% gedaan en gechecked met 100%

2.
Gamma is afhankelijk van de huiskamer omgeving. 2.4 is de rec709 norm maar is in 90% van de huiskamers niet de juiste instelling. Bij de panasonics verschilt het per type of ik kies voor de 2.2 (2.12 gem) of 2.4 (2.33 gem) in dit geval 2.2 ivm omgeving.

3.
Rood is geen probleem. Bij de 10 punts kun je enorm gaan trekken om de laatste 2 % eruit te krijgen maar dit kan problemen geven bij stepless grayscales. Als dit beneden een bepaald punt blijft wil ik die concessie niet doen.

Er is altijd een afweging, geen enkel toestel kan perfect, er is geen "Free lunch" de vraag is waar leg je de concessies, in een batcave met een projector leg ik die op een ander punt dan in een woonkamer met een plasma ;)

Als conclusie kan ik alleen maar zeggen dat ik zeer tevreden ben met de calibratie en ik kan Frank dan ook alleen maar aanbevelen!
Zelfs DFC lijkt een KLEIN beetje minder opvallend nu het toestel gekalibreerd is. Nog een voordeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prima antwoorden, had ik ook wel verwacht van Frank. En punt 3 geeft voor mij aan waarom de hobbyist met een goede meter en kennis van zaken er altijd wat meer uit kan persen dan een ingehuurde kalibrator die tegen een redelijk tarief de klus binnen 2 uur moet klaren. ;)

Het komt erop neer dat dat ie gewoon met 2/10-punts zo "vlak" mogelijk kalibreert van 10-100%, en niet stuurt op het weg krijgen near black rood omdat je dan met je 10-punts extra veel werk hebt om de greyscale steps goed te krijgen / controleren. Is natuurlijk waar maar voor de miereneuker met eigen meter en teveel tijd geen probleem. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Cap op 22-10-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Hoeveel kost eigenlijk zo een meter die Frank gebruikt had? En heb je buiten dat nog hardware/software nodig die je moet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
Ik durf het bijna niet te vragen, maar ervaren jullie hinder van het geluidsniveau van de ventilator in de GT60 en de lopende electriciteit in een stille omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:59:
Hoeveel kost eigenlijk zo een meter die Frank gebruikt had? En heb je buiten dat nog hardware/software nodig die je moet kopen?
De C6 is zo'n 600 euro dacht ik (wel te doen). Maar ik vermoed dat hij ook een i1pro 1/2 op de achtergrond heeft omdat ding te blijven ijken. Die zijn nieuw wel duur, maar 2e hands voor 150-200 piek te krijgen (de i1 pro)

Als je toch zoveel geld uitgeeft, dan zou ik ook calman halen. Dat is 100-200 piek als ik me goed herinner. (geen zin in opzoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:57
de gt60 heeft geen ventilatoren,dus dat is geen probleem,geen hinder dus qua geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
AjodokusK schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:07:
Ik durf het bijna niet te vragen, maar ervaren jullie hinder van het geluidsniveau van de ventilator in de GT60 en de lopende electriciteit in een stille omgeving?
Huh, je vragen worden wel vaag. Ben je aan het trollen of zo?
Zelf heb ik een GT30 en deze heb ik nog nooit gehoord.

[ Voor 21% gewijzigd door S1NN3D op 23-10-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:18:
[...]

De C6 is zo'n 600 euro dacht ik (wel te doen). Maar ik vermoed dat hij ook een i1pro 1/2 op de achtergrond heeft omdat ding te blijven ijken. Die zijn nieuw wel duur, maar 2e hands voor 150-200 piek te krijgen (de i1 pro)

Als je toch zoveel geld uitgeeft, dan zou ik ook calman halen. Dat is 100-200 piek als ik me goed herinner. (geen zin in opzoeken).
Thanks.
Dus totaal 600 euro + 100-200 ?
Begrijp je laatste alinea niet zo goed namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ah ok, duidelijk :-)
Toch 800 euro dan... Vrij prijzig :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
De GT60 heeft geen ventilatoren. Enige wat je kunt horen is de plasma buzz bij een scherm met wit beeld, maar dat is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

ha. mijn 42PZ85 heeft zelfs 5 fan's en die zijn nog steeds onhoorbaar
de GT60 die ik nu ook heb is even onhoorbaar maarja zonder fan's :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Wat is eigenlijk de reden dat alleen de vt/zt fans hebben? Worden deze zoveel warmer of laat Panasonic de lagere modellen te heet worden zonder fans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BARACUS schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 18:34:
Wat is eigenlijk de reden dat alleen de vt/zt fans hebben? Worden deze zoveel warmer of laat Panasonic de lagere modellen te heet worden zonder fans :)
Beter filter wat warmte tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vt60 is binnen , zie geen verschil met m'n gt60 die ik had als we over beeldkwaliteit spreken heb zelfs het idee dat de gt60 veel helderder was , over 200 uur maar is Laten kalibreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basshead91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb het volume meestal erg laag, dan kan de buzz met veel wit aardig storend zijn. Met normaal volume merk je het niet zo. Het is trouwens veel erger wanneer je er recht voor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:26
Eindelijk!!! Sbs6 heeft een plasma vriendelijk logo!!!!
Niet dat ik er veel naar kijk maar toch.

[ Voor 27% gewijzigd door speedmetal35 op 23-10-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:24:
Mijn vt60 is binnen , zie geen verschil met m'n gt60 die ik had als we over beeldkwaliteit spreken heb zelfs het idee dat de gt60 veel helderder was , over 200 uur maar is Laten kalibreren
Ja de gt is helderder omdat het een minder goed filter heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
speedmetal35 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:22:
Eindelijk!!! Sbs6 heeft een plasma vriendelijk logo!!!!
Niet dat ik er veel naar kijk maar toch.
Ja dat is zeker een hele verbetering... hoe verzinnen ze het :P

http://www.zapnet.nl/2013...-vanavond-met-nieuwe.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

BARACUS schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 18:34:
De VT/ZT hebben een glasplaat voor het plasmascherm zitten, dat werkt isolerend. Het plasmapaneel kan daardoor aan de voorzijde minder goed warmte afvoeren. Om dat te compenseren voert men aan de achterzijde extra warmte af m.b.v. actieve koeling. Omdat de GT en goedkopeere modellen deze glasplaat niet hebben, kunnen zij toe met passieve koeling.

[ Voor 8% gewijzigd door Killer op 24-10-2013 13:07 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Zo'n filter brengt toch een hoop problemen met zich mee, als ik alle verhalen lees over luidruchtige fans.

Ik zit heel erg te denken aan een 65" st60 alleen weet ik niet of ik de doos wel door het trapgat krijg. De 50" ging vrij simpel. Kan ik hier gewoon de extra 30x20 centimeter bij optellen of worden de dozen in verhouding veel groter?

Zonder doos vervoeren lijkt me geen optie :P

Foto van het logo in mijn scherm :'(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0wDkETE.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door BARACUS op 24-10-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Is dit zelfs na een aantal nachten de schuifbalk draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BARACUS schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:34:
Zo'n filter brengt toch een hoop problemen met zich mee, als ik alle verhalen lees over luidruchtige fans.

Ik zit heel erg te denken aan een 65" st60 alleen weet ik niet of ik de doos wel door het trapgat krijg. De 50" ging vrij simpel. Kan ik hier gewoon de extra 30x20 centimeter bij optellen of worden de dozen in verhouding veel groter?

Zonder doos vervoeren lijkt me geen optie :P

Foto van het logo in mijn scherm :'(

[afbeelding]
Ik zie niets. Ziet er prima uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Sodeju, ik heb wel eens een logo in mijn beeld, maar nooit zo sterk als jij daar hebt. Meestal verdwijnt die vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo hee, heb jij een weekendmarathon NG gehouden op THX-brightroom torch stand? :P

Was de UT50 toch? Denk dat je dit niet snel meer voor elkaar krijgt.

Zonder doos vervoeren geen optie? Kan wel, zo lang ie maar goed vertikaal staat en bijv stelletje dekens of kussens eromheen. En als het om jouw trapgat gaat: dan kan die doos er toch wel vanaf? Lijkt me geen enkel probleem.

PS SBS6 logo is echt _/-\o_. Alleen wel jammer van de beroerde programmering. ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Cap op 24-10-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Naast NG kijk ik ook Discovery, daar is dan weer niets van te zien. Toch is het 90% films/series van het internet en na 8 uur staat dat logo er nog steeds dik in. Ik ga niet een aantal nachten schuifbalk aanzetten als ik weer 2 uur NG kijk :>

Ik zal het trapgat probleem maar wegstrepen. Nu even een goede prijs regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BARACUS schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:22:
Naast NG kijk ik ook Discovery, daar is dan weer niets van te zien. Toch is het 90% films/series van het internet en na 8 uur staat dat logo er nog steeds dik in. Ik ga niet een aantal nachten schuifbalk aanzetten als ik weer 2 uur NG kijk :>

Ik zal het trapgat probleem maar wegstrepen. Nu even een goede prijs regelen :)
Wat zijn je settings:

welke beeldmodus
contrast
pixelorbiter aan /uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Het was inderdaad een ut50

Cinema of true cinema, pixelorbiter auto = aan.
Al zou ik hem op dynamic zetten, het is een consumenten apparaat en geen enkele fabrieksinstelling zou fout moeten zijn.

De st50 van mijn ouders staat netjes op cinema met pixelorbiter en tig logo's staan opgestapeld links en rechts op het scherm. Ik kan ze gewoon lezen. Daar staat ie wel wat langer op 1 zender maar toch...
Ik ben wel zo wijs om dit verder niet te zeggen, merken ze toch niet :)

Het zijn fantastische schermen zijn maar de dikke logo's zijn gewoon dodelijk. Amerikaanse logo's van downloads hebben zo'n suf doorzichtig wit dingetjes, geen probleem. Panasonic zegt dat inbranden niet hoort maar je ziet het wel gebeuren. Ik geef liever de debiele logo's de schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BARACUS schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:52:
Het was inderdaad een ut50

Cinema of true cinema, pixelorbiter auto = aan.
Al zou ik hem op dynamic zetten, het is een consumenten apparaat en geen enkele fabrieksinstelling zou fout moeten zijn.

De st50 van mijn ouders staat netjes op cinema met pixelorbiter en tig logo's staan opgestapeld links en rechts op het scherm. Ik kan ze gewoon lezen. Daar staat ie wel wat langer op 1 zender maar toch...
Ik ben wel zo wijs om dit verder niet te zeggen, merken ze toch niet :)

Het zijn fantastische schermen zijn maar de dikke logo's zijn gewoon dodelijk. Amerikaanse logo's van downloads hebben zo'n suf doorzichtig wit dingetjes, geen probleem. Panasonic zegt dat inbranden niet hoort maar je ziet het wel gebeuren. Ik geef liever de debiele logo's de schuld.
Naja, het staat nog wel groot in de handleiding dat het kan gebeuren. Als ik mijn auto constant o 7000 toeren laat draaien kan ik hem over een maand of 2 ook weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Adlermann schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:57:
[...]

Naja, het staat nog wel groot in de handleiding dat het kan gebeuren. Als ik mijn auto constant o 7000 toeren laat draaien kan ik hem over een maand of 2 ook weggooien.
Maar dat is geen normaal gebruik. 2 maanden lang een baksteen op het gaspedaal en dan regelmatig een jerrycan erin gooien :P

Je kunt natuurlijk alles slopen maar ik stond wel een beetje te kijken toen het logo zichtbaar begon te worden. Is eigenlijk begonnen met die Mexicaanse hondentrainer en autoshows op NG :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Ik heb zelf heel erg gemerkt, dat de Samsungs hier amper last van hebben. De Panasonics (met name de 50 en 60 serie, maar toch ook de wat oudere) hebben hier redelijk snel last van bij normaal tv kijken gebruik.

Vriend van me heeft een instapmodel Samsung staan en na 1 jaar nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 17:19:
Ik heb zelf heel erg gemerkt, dat de Samsungs hier amper last van hebben. De Panasonics (met name de 50 en 60 serie, maar toch ook de wat oudere) hebben hier redelijk snel last van bij normaal tv kijken gebruik.

Vriend van me heeft een instapmodel Samsung staan en na 1 jaar nergens last van.
vriend van me heeft instapmodel samsung staan. Alles na een week al vast erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Iemand enige ervaring met smart tv van de 2012 tov de 2013 modellen? Ben erover aan het denken om een TX-P50ST50 te halen maar ik twijfel nog / heb geen ervaring met deze modellen.

Belangrijke dingen zijn youtube streams (vandaar de vraag over smart) en het afspelen van film via het netwerk, standaard tv zenders kijken zal ik niet veel doen. Ik heb er een hekel aan als menu's seconden duren om te laden (philips tv van mijn ouders is echt een ramp, en dat voor 1200 euro :|).

[ Voor 17% gewijzigd door marshallq op 24-10-2013 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Waar haal je die voor 600/700 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
StealthyPeanut schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 17:19:

Vind dat de 60-serie er een stuk minder last van retentie heeft dan de 50. Misschien moet ik eens wat grey slides opzetten om te checken maar iets weerhoudt mij hiervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Adlermann schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:22:
[...]

vriend van me heeft instapmodel samsung staan. Alles na een week al vast erin :)
Tja, daar gaat mijn hoop op een redelijk inbrandvrije plasma :(...

Dan maar wachten op een goede OLED zonder inbranding...
SanduTje schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 07:57:
[...]

Vind dat de 60-serie er een stuk minder last van retentie heeft dan de 50. Misschien moet ik eens wat grey slides opzetten om te checken maar iets weerhoudt mij hiervan :)
Bij mij was het andersom 8)7 . VT50 had er geen last van, maar mijn VT60 heeft nu al een duidelijke waas bij de subtitles.... |:(

[ Voor 39% gewijzigd door StealthyPeanut op 25-10-2013 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:44:
[...]

Tja, daar gaat mijn hoop op een redelijk inbrandvrije plasma :(...

Dan maar wachten op een goede OLED zonder inbranding...

[...]

Bij mij was het andersom 8)7 . VT50 had er geen last van, maar mijn VT60 heeft nu al een duidelijke waas bij de subtitles.... |:(
Elke display waarbij de cellen verouderen bij gebruik en waarbij de cellen zelf licht geven zullen gevoelig izjn voor burn-in :)
Alleen de mate waarin en andere oorzaken zullen verschillen (e.g., mgo sputtering zul je op een OLED niet tegenkomen ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Pana's die ik heb gehad. Allemaal heftige retentie.
Pana van mijn ouders meerdere logo's zichtbaar. Gaan ook echt niet meer weg.

Gisteren strand filmpje op de st50 bekeken.
In het midden vh scherm is het zand gewoon van kleur.
Linker en rechterkant vh scherm (van boven tot onder, 25 cm breed) is het zand groen.

Als Panasonic dit nou eens opgelost had, dan zou ik er zo weer 1 kopen.
Mag niet zo zijn helaas.

Nu maar afwachten wat oled gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Wij hebben nu bijna 2 jr een plasma hangen (GT30) en tot een wk of 2 geleden nog nooit gehoord van kalibreren van je plasma :$ . Nu ik mij erin heb verdiept en de reacties te hebben gelezen, heb ik besloten om het te laten doen. Ik zag hier heel vaak de naam van Frank voorbij komen dus leek me dat een goed startpunt.

Alleen nog even een datum zien te vinden die mij uitkomt. Ben erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
invincible30 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:10:
Pana's die ik heb gehad. Allemaal heftige retentie.
Pana van mijn ouders meerdere logo's zichtbaar. Gaan ook echt niet meer weg.

Gisteren strand filmpje op de st50 bekeken.
In het midden vh scherm is het zand gewoon van kleur.
Linker en rechterkant vh scherm (van boven tot onder, 25 cm breed) is het zand groen.

Als Panasonic dit nou eens opgelost had, dan zou ik er zo weer 1 kopen.
Mag niet zo zijn helaas.

Nu maar afwachten wat oled gaat brengen.
Aangezien het toestel vaak ook een groene tint heeft wordt het probleem wel erger. Het toestel kalibreren heeft een duidelijk effect op de heftigheid van de groene tint. Ook GEEN normaal modus gebruiken. In professional mode is de groene tint het minste. Hoe minder warm het scherm wordt, hoe minder de tint ook zichtbaar is.

Bijvoorbeeld: kijk eens 10 min een 4:3 film, daarna dezelfde strandscene. Dan zie je de eerste minuten geen groene tint.

het probleem met de groene tint is: er zit een tekort aan blauw op die plekken, ongeveer 5% minder dan op het rest van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:24:
[...]Het toestel kalibreren heeft een duidelijk effect op de heftigheid van de groene tint.
En het effect is dan een mildere groene tint na kalibratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:35:
[...]

En het effect is dan een mildere groene tint na kalibratie?
Relatief gezien is die hetzelfde, maar hij is iets minder groen/ fel.

Mijn toestel heeft nu 2000 uur, op normaal is het onkijkbaar, maar op professional modes valt het eigenlijk bijna niet op, behalve bij volledig witte schermen...

Ik heb nu het meeste last van dat ik mijn os x desktop vergeten ben afte sluiten toen ik ben gaan werken :)

ik heb op een witte scherm leesbaar de bestandsnamen erin staan.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Adlermann schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:24:
[...]

Aangezien het toestel vaak ook een groene tint heeft wordt het probleem wel erger. Het toestel kalibreren heeft een duidelijk effect op de heftigheid van de groene tint. Ook GEEN normaal modus gebruiken. In professional mode is de groene tint het minste. Hoe minder warm het scherm wordt, hoe minder de tint ook zichtbaar is.

Bijvoorbeeld: kijk eens 10 min een 4:3 film, daarna dezelfde strandscene. Dan zie je de eerste minuten geen groene tint.

het probleem met de groene tint is: er zit een tekort aan blauw op die plekken, ongeveer 5% minder dan op het rest van het scherm.
Ik geloof best dat de groene tint verminderd kan worden met een calibratie.
Maar eigenlijk zou dit niet nodig moeten zijn.

En de groene tint zijn eigenlijk meer vlekken en zover ik weet kun je niet bepaalde delen vh scherm calibreren.
Dus je calibreert/corrigeert ook delen vh scherm die dat niet nodig hebben, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
invincible30 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:44:
[...]

Ik geloof best dat de groene tint verminderd kan worden met een calibratie.
Maar eigenlijk zou dit niet nodig moeten zijn.

En de groene tint zijn eigenlijk meer vlekken en zover ik weet kun je niet bepaalde delen vh scherm calibreren.
Dus je calibreert/corrigeert ook delen vh scherm die dat niet nodig hebben, toch?
Ik zeg dat het relatief hetzelfde blijft, alleen in absolute waarden iets minder (en minder opvallend).

het hele scherm heeft vaak een bepaalde afwijking richting teveel groen. Bij de groene plekken is dat erger, dus wordt het erg zichtbaar. Door het scherm te kaliberen (minder groen) krijgen de groene plekken ook minder groen. Ze zijn er nog wel wel, en relatief nog steeds te groen, maar het valt minder op, omdat de afwijking kleiner is.

Als ik mijn scherm goed heb gekalibreerd dan heeft een volledig grijs scherm een tekort aan blauw, dit blijft voor de meeste dingen netjes onder de dE van 3, alleen op de groene plekken is het tekort aanblauw wat groter en dus iets zichtbaarder.

Als mijn scherm niet gekalibreerd is, dan is het volledige grijze scherm veel groener, en aangezien de groene plekken relatief zijn, worden die dus erger dan.

[edit]
David Mckenzie van hdtvtest sprak hier ook nog korter over laatst: deze tekortkomingen zijn gewoon een gevolg van dat we zulke goede schermen hebben voor oz'n lage prijs (ja, 1000-2000 euro is weinig voor zo'n goed scherm verder)

Zulke problemen kunnen opgelost worden, maar dan worden de schermen gewoon fors duurder. Je kan niet en goedkoop zijn en perfect.

[edit]
Er komen nu ook veel reports naar voren over de 60 serie (van hobbyisten zoals CAP/IK avnuit duitsland) dat de 60 serie toch bijna onmogelijk goed te kalibreren is. Ja je kan mooie plaatjes krijgen, maar er blijft een nare shift in zitten in greyscale soms. De RGB verhoudingen wisselen super erg op basis van de verschillende patterns sizes (de 50 serie is veel stabieler en consequent!, hoe groter de pattern, hoe minder blauw). Bij de 60 serie is dat wat random.

[ Voor 26% gewijzigd door Adlermann op 25-10-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Adlermann, je weet dat invincible eens in de x weken langs komt om zijn negatieve ervaringen met Panasonic te herhalen? Volgens mij is deze discussie hier al enkele keren eerder gevoerd. ;) De standpunten lijken me wel duidelijk. Verder niet zo gek hoor, als ik negatieve ervaringen had met een bepaald merk dan zou ik de positievere verhalen ook moeilijker begrijpen.

Wat betreft de kleurshift afhankelijk van de getoonde content, dat gedrag heb ik bij alle Panasonics tot nu toe gezien: hoe groter het witte(grijze) vlak dat getoond moet worden, hoe meer rood er naar verhouding in zit. Geldt overigens voor alle merken, de witbalans is niet helemaal constant maar afhankelijk van het getoonde beeld.

Daarom moet je voor een goede witbalans dus nooit kalibreren met full field schermen, bovendien gaat je gamma kalibratie dan ook de mist in. De kalibratiewindows ook niet belachelijk klein maken, ergens tussen de 10 en 20% is prima, dat komt in praktijk overeen met de gemiddelde helderheid van de content die je bekijkt.

Mijn VT50 wordt overigens door Panasonic omgeruild voor een VT60 vanwege licht zichtbare logo's. Niet dat ik ontevreden was met de VT50, in tegendeel. En ik weet ook dat als ik gewoon een tijd naar andere zenders kijk die logo's weer vervagen en op den duur onzichtbaar worden, want dat heb ik al eerder meegemaakt na een paar weken tour de france kijken.
Maar goed, bij navraag vonden CE-Repair / Panasonic het echt niet horen dat de logo's zichtbaar bleven, ze vroegen om foto's en boden direct omruil aan. Tja, wie ben ik dan om nee te zeggen. Kan ik ook weer even met mijn kalibratietools spelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
a) relaxed dat je een nieuwe krijgt

b) ja die kleurshift is normaal. Maar bij mijn VT50 zit er wel een soort van logische shift in (die jij ook beschrijft). De reports die (check hdtvtest) naar voren komen is dat het bij de 60 serie onvoorspelbaar is 9en bij de 50 serie is het vrij voorspelbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze geven de vt 60 weg als warme broodjes , ze dalen ook fors in prijs , denk dat we over 2 jaar de perfecte oled hebben en alle kinderziektes eruit, panasonic biedt volgens mij de beste garantie en service daarom blijf ik mede ook bij panasonic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

er bestaat geen perfectie, nu niet en niet binnen 2 jaar... Laat je dat aub niet wijsmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je gelijk in 90% perfect die andere 10 % is niet zichtbaar ;) moet zeggen dat ik tevreden ben met mijn vt60 , jij hebt toch je gt60 laten kalibreren , bij mij was het een wereld van verschil, laat nu m'n vt 500 uur spelen en dan kalibratie erover heen jij hebt het bij frank gedaan toch? Stond jouw gamma ook zo vekeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:29:
Daar heb je gelijk in 90% perfect die andere 10 % is niet zichtbaar ;) moet zeggen dat ik tevreden ben met mijn vt60 , jij hebt toch je gt60 laten kalibreren , bij mij was het een wereld van verschil, laat nu m'n vt 500 uur spelen en dan kalibratie erover heen jij hebt het bij frank gedaan toch? Stond jouw gamma ook zo vekeerd?
Met je stelling ben ik het wel grotendeels eens ja. Enige wat mij soms zichtbaar irriteert is DFC.
Pre en after kalibratie is wel een groot verschil ja. Vooral in mijn rood tinten (vooral merkbaar bij huidtinten) en mijn gamma staat nu ook lager. Ook heb ik nu veel meer detail in het witgedeelte (dat kreeg ik zelf niet goed). Dus dat heeft Frank mijn inziens goed gedaan, ben zeker en vast tevreden!

[ Voor 7% gewijzigd door daffie82 op 25-10-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt dfc is heel af en toe zichtbaar de enigste keren dat ik het zie als de camera langs de opgestelde voetbalspelers gaat ;) voor de rest niet, ik kijk via de schotel en jij , want ik vindt het beeld via cam in de tv beduidend minder , heb een sat ontvanger los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

geen schotel. Tv kijk ik via digitale tv box in 720p 50hz. Maar ik kijk redelijk veel blu-ray 1080p (24p), daar komt de TV echt wel tot zijn recht vind ik !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Cap schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:43:
@Adlermann, je weet dat invincible eens in de x weken langs komt om zijn negatieve ervaringen met Panasonic te herhalen? Volgens mij is deze discussie hier al enkele keren eerder gevoerd. ;) De standpunten lijken me wel duidelijk. Verder niet zo gek hoor, als ik negatieve ervaringen had met een bepaald merk dan zou ik de positievere verhalen ook moeilijker
Het is niet mijn bedoeling om in herhaling te vallen.
Ik vind het gewoon interessant om de mening en ervaringen van andere users te horen.
En het houdt het topic ook wel levendig om hierover te discussiëren zo af en toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
marshallq schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:26:
Iemand enige ervaring met smart tv van de 2012 tov de 2013 modellen? Ben erover aan het denken om een TX-P50ST50 te halen maar ik twijfel nog / heb geen ervaring met deze modellen.

Belangrijke dingen zijn youtube streams (vandaar de vraag over smart) en het afspelen van film via het netwerk, standaard tv zenders kijken zal ik niet veel doen. Ik heb er een hekel aan als menu's seconden duren om te laden (philips tv van mijn ouders is echt een ramp, en dat voor 1200 euro :|).
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 13:49
Enige dat ik weet is dat de 2012 modellen een webbrowser hebben die de cookies van de Publieke Omroep niet wil slikken, waardoor je b.v. Uitzendinggemist niet kunt bekijken. De 2013 modellen hebben dat euvel niet. Panasonic lijkt er voor de 2012 modellen niets aan te willen doen: heb sinds de cookies actief werden, ca. oktober vorig jaar, meerdere malen en om de zoveel maanden naar Panasonic NL gebeld maar ze zeggen dat er weinig kans is op verbetering, want 'Japan' doet niets. Service van lik-me-vestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
ParkOverall schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:56:
Enige dat ik weet is dat de 2012 modellen een webbrowser hebben die de cookies van de Publieke Omroep niet wil slikken, waardoor je b.v. Uitzendinggemist niet kunt bekijken. De 2013 modellen hebben dat euvel niet. Panasonic lijkt er voor de 2012 modellen niets aan te willen doen: heb sinds de cookies actief werden, ca. oktober vorig jaar, meerdere malen en om de zoveel maanden naar Panasonic NL gebeld maar ze zeggen dat er weinig kans is op verbetering, want 'Japan' doet niets. Service van lik-me-vestje.
Dat is inderdaad balen, hoe staat het met youtube\twitch.tv integratie (als ooit van de laatste site gehoord hebt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
voor een echt goede smart tv ervaring denk ik niet dat je bij Panasonic aan het juiste adres bent. De menustructuur en GUI laten nog steeds te wensen over. Ik zie hier de komende jaren ook niet direct verandering in komen.

Uiteraard ondersteund het toestel DLNA dus film naar de tv streamen zal geen probleem zijn. Ik raad je alleen wel aan om er een mediaplayer tussen te plaatsen (of HTPC). Dit vanwege de externe subs en de ondersteuning voor verschillende formaten (ISO ed,)

Als je kijkt naar beeldkwaliteit zit je goed met dit toestel maar hier kunnen Adlermann en Cap je meer over vertellen. Daarbij is het belangrijk om te weten van je wensen en eisen zijn.

Tussen welke modellen ben je aan het twijfelen?

[ Voor 6% gewijzigd door san.okk op 25-10-2013 19:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matk89
  • Laatst online: 11-09 20:06
Ik heb de knoop ook eindelijk doorgehakt na lange tijd op dit topic meelezen. De P42ST60 staat in bestelling!
Ik heb nu nog een P42S20, ben benieuwd hoe groot het verschil precies zal zijn.

@marshallq:
Hoezo wil je de P50ST50? Heb je een lokaal adresje waar nog oude voorraad staat?
Als ik in de pricewatch kijk staat er nog 1 aanbieder voor de ST50 en die is maar 30 euro goedkoper dan de ST60.
Pagina: 1 ... 4 ... 66 Laatste

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.