• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-06 12:15
Inhoudsopgave

Inleiding
Line-up 2010
Line-up 2011
Hotelmenu
Urencheck
Vorige delen
Handige links
(links naar) Reviews
Handleidingen
Prijzen (links naar pricewatch)
Updates
Inleiding
Dit topic is bedoeld voor de discussie/vragen/nieuws etc. over alle plasma tv's van Panasonic.
Dit topic is het vervolg op het overvolle topic van 2010. Een nieuw jaar een nieuwe start, en als er informatie beschikbaar komt over de nieuwe modellen van Panasonic zal die hier gepost worden.
Als je nieuwe informatie hebt, post het in dit topic, of DM me.
Line-up 2010

VT20 Series FULL HD 3D
De VIERA Full HD VT20 serie dompelt je onder in beeld en geluid: de TV’s combineren de
NeoPDP-technologie van Panasonic met haar hoogwaardige 3D-verwerkingstechnologie en bieden daarmee een nieuwe dimensie in entertainment. Met de VT20-serie krijg je het beste van twee werelden omdat je ook kunt genieten van 2D speelfilms in een zeer hoge kwaliteit. Vanwege de adembenemende 3D beelden met ongelooflijke diepte en dimensies is de uitmuntende beeldkwaliteit van de VT20 serie veelbesproken en hebben de TV’s inmiddels diverse prijzen gewonnen en veel positieve recensies gekregen in geheel Europa.

V20 Series Full HD (NeoPDP)
De Panasonic V20 serie valt net onder de 3D VT20 serie en staat boven de G20 serie. De V20 heeft een Infinite Black Pro panel welke de beste beeldkwaliteit zou moeten leveren die je ooit van Panasonic gezien hebt. Daarnaast heeft het merk verbeterde filter voor het bekijken van beelden overdag en een THX modus toegevoegd. Maar, kan de V20 serie de goede prestaties van de G20 serie nog overtreffen? Of komt de V20 serie zelfs in de buurt van de VT20, maar dan zonder de 3D ervaring? We testen het met een review van de TX-P42V20 NeoPDP (plasma) TV
Onderstaande foto's zijn gemaakt door Yannickie111, alle credits naar hem!
Panasonic V20 1Panasonic V20 2Panasonic V20 3Panasonic V20 4Panasonic V20 5Panasonic V20 6
Panasonic V20 7Panasonic V20 8Panasonic V20 9

GT20 series (Full HD 3D)
Met de Panasonic TX-P42GT20 FULL HD 3D tv stapt u rechtstreeks vanuit uw woonkamer in de wereld op uw scherm. TV-kijken is nog nooit zo levensecht en meeslepend geweest. Het geheim achter de adembenemende 3D-beeldkwaliteit schuilt in de zogenaamde Frame Sequential technologie. Deze techniek geeft afzonderlijk voor het linker- en het rechteroog, om en om, een 1.920x1.080 Full-HD beeld weer. In tegenstelling tot eerdere 3D-systemen is het, dankzij de Frame Sequential technologie, mogelijk scherpe en levensechte 3D-beelden weer te geven.
Naast Full HD 3D-beelden is de Panasonic TX-P42GT20 Full HD 3D tv ook geschikt voor de weergave van 3D-content aangeboden in side-by-side of top-bottom. Via de 2D naar 3D conversie-functie is het zelfs mogelijk reguliere digitale 2D-beelden, van bijvoorbeeld digitale tv-uitzendingen en opnamen op DVD of Blu-ray, te bekijken in 3D.

G20 Series (FULL HD)
Gevolgd door het feit dat LCD TV’s met de week beter en populairder worden, rust er een grote verantwoordelijkheid op de eerste van Panasonic’s nieuwe generatie (13e generatie!) plasma TV’s, de TX-P50G20. Om deze reden heeft Panasonic dit model dat ook uitgerust met haar high-end NeoPDP panels, welke volgens het merk flink verbeterd zijn ten opzichte van vorig jaar. Onder deze verbeteringen vallen onder andere een nieuw filter, een nieuwe gastechniek, verbeterde fosfor, en een opnieuw ontworpen cel structuur.

De video processing engine heeft ook een metamorfose ondergaan, in de vorm van de VReal Pro 5 engine. Deze engine zit naast de hoogwaardige 600Hz Sub-Field Drive, waarmee Panasonic’s Intelligent Frame Creation systeem 12 extra ‘sub-fields’ toevoegt voor elk echt 50Hz frame om zo tot wel 600 sub-fields per seconde te creëren. Van een letterlijke refresh rate van 600 frames per seconde is dan natuurlijk geen sprake.

S20 series (FULL HD)
New VIERA models incorporate an improved panel production process and the new Real Black Drive system. A pre-discharge control system, the Real Black Drive system achieves next-generation black reproduction. When you're watching movies, VIERA renders images just the way the director intended, even in scenes where it's difficult to achieve a proper balance of light and dark.

X20 series (HD Ready)
These TVs can be used for over 30 years. Using high-quality products longer, and taking care of them, is the first step to environmental conservation. A newly designed phosphor process and rear panel process give the plasma panel a longevity of up to 100,000 hours. This is more than 30 years of viewing when watched 8 hours a day, before the brightness of the panel decreases to half.

C2 series (HD Ready)
It's easy to view HD images with the SD card slot. Watch and show your photos and motion images right after you take them. Simply insert an SD Card into VIERA to display photos and videos on the large screen. An easy-to-see, easy-to-use thumbnail display has also been added. Special new slideshow frames, and an increased number of display effects are also included. Plus, messages and memos can be added to photos from a PC to create detailed travelogues and original slideshows with messages for special people. This further expands the possibilities for VIERA enjoyment.
Line-up 2011
De informatie is nog onder voorbehoud, en nog niet alles is bekend!
Bron
Er zijn tot nu toe 4 tv's aangekondigd, en het is wel duidelijk dat Panasonic verwacht dat 3D echt door gaat breken in 2011, want maarliefst 3 van de 4 tv's zijn 3D!

Panasonic VT30 (Full HD 3D)

Deze foto's zijn gemaakt door Barca, Rallufff en macgiver909 alle credits naar hen!
Panasonic P65VT30 1Panasonic P65VT30 2Panasonic VT30 3Panasonic VT30 4Panasonic VT30 5Panasonic VT30 6
Panasonic VT30 7Panasonic VT30 8Panasonic VT30 9Panasonic VT30 2Panasonic VT30 12Panasonic VT30 11
The VT30 models will be available in 55 inch size in April and 65 inches in May.

Panasonic GT30 (Full HD 3D)

Onderstaande foto's zijn gemaakt door Neonnova, alle credits naar hem!
Panasonic GT30 1Panasonic GT30 2Panasonic GT30 3Panasonic GT30 4Panasonic GT30 5Panasonic GT30 6
Panasonic GT30 7Panasonic GT30 8Panasonic GT30 9Panasonic GT30 10Panasonic GT30 11Panasonic GT30 12
Panasonic GT30s will be available in March in the 50 and 55-inch screen sizes.
The 60 and 65 inches will be available in April.

Panasonic ST30 (Full HD 3D)

The ST30s will be available later this month in the 42, 46, 50 and 55-inch screen sizes. The 60 and 65 inch sizes will be available in April.

Panasonic G30 (Full HD)

Onderstaande foto's zijn gemaakt door roeru117, alle credits naar hem!
Panasonic G30 1Panasonic G30 2Panasonic G30 3Panasonic G30 5Panasonic G30 4Panasonic G30 6 (achterkant)

Panasonic S30 (Full HD)

The S30s will be available this month in the 42, 46, 50-inch sizes The 60-inch will arrive in April.

Hier een overzichtje van alle features:

In de MediaZine (tijdschrift van Media Markt) van april 2011 staat een stuk over de nieuwe plasma'a van Panasonic.

Hotelmenu
Bron: http://www.tv-installeren.nl/vip/panasonic-hotel-menu.html
Met behulp van het Panasonic Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen.
Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [- Volume] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).

LET OP! Bedenk goed wat je verandert, bij een verkeerde instelling kan alleen een service monteur van Panasonic de instellingen herstellen. Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor eventuele reparatiekosten.

Ongevaarlijk zijn de volgende opties:

- Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.

- Initial VOL level. Het volume level dat de TV gebruikt bij het aanzetten. Loopt je geluid altijd via je surround set, dan kun je deze op 0 zetten.

- Maximum VOL level. Handig als je kleine kinderen hebt. Je kunt hiermee namelijk instellen hoe hard de TV kan.

- Initial POS. Het analoge kanaal dat standaard geselecteerd wordt bij analoge ontvangst. Kijk je vaak naar RTL4, dan kun je deze op 4 zetten zodat kanaal 4 direct geselecteerd wordt op het moment dat je de TV aan zet. (Alleen nuttig wanneer je analoog kijkt).

Gevaarlijke opties (DUS NIET GEBRUIKEN! Zie afbeelding 2)
Als je de Remote lock of de Button lock aan zet, dan kun je NIET meer in het hotel menu komen. Je kunt deze wijzigingen dan dus NIET meer ongedaan maken, dit kan enkel een service monteur (zijn kosten aan verbonden)!

- Remote lock. Zorgt er voor dat je je afstandsbediening niet meer kunt gebruiken.
- Button lock. Zorgt er voor dat de knoppen op de TV niet meer werken.

Urencheck
Met de urencheck kun je zien hoeveel uur de tv al aan heeft gestaan, en hoe vaak de tv aan en uit is gezet.
  1. Houd de -/V toets op de zijkant van de tv ingedrukt en druk 3 keer op de toets 0 (nul) op je afstandsbediening.
    Het Service Menu zal nu verschijnen.
  2. Met de knoppen 1 en 2 scroll je tussen de verschillende menu-items. Met de OK knop ga je in een menu. Bedoeling is om in het SRV-Tool menu te gaan. Dit gaat het snelst door 1 keer op 2 en dan op OK te drukken.
  3. Nu zie je een tabel met 2 kolommen. Met de pijltjestoetsen op de afstandsbediening kan je de cursor in een cel zetten. Zet de cursor in de cel rechts van de cel die als waarde PTCT:00.00.00.00 heeft.
  4. Houd nu de mute knop zo'n 3 seconden ingedrukt. Nu zul je het aantal uren en het aantal minuten zien staan die de tv er al op heeft zitten alsook het aantal keren dat je de tv aan/uit hebt gezet. Om dit menu te verlaten moet je de Exit knop op de afstandsbediening zo'n 3 seconden ingedrukt houden. Je tv zal dan vanzelf uitgaan en terug aangaan.
Vorige delen
• 2009: [Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 6
• 2010: [Plasma] Panasonic 2010 - X24, S24, C2, U2, S2, G20, G25
Handige links
Instellingen
Break-In DVD (inspelen) downloaden

Firmware Update: VT30E te flashen naar de 1.520 FW
• Het bestandje om te flashen is hier (50MB) te vinden.
• Zet het firmware bestandje op een usb-stick of SD-kaart
• Stop hem in de tv en je ziet het volgende:

Let Op: Dit flashen is op eigen risico! Het gaat meestal goed, maar er is altijd een kans(je) dat het fout gaat!
Reviews
Modellen 2010:
Panasonic VT20 review
Panasonic V20 review
Panasonic GT20 review
Panasonic G20 review
Panasonic S20 review
Panasonic X20 review
Panasonic C2 review

Modellen 2011
Cnet.com: Panasonic VT30 review
HDTVtest: Panasonic VT30 review
Panasonic GT30 review
Panasonic ST30 review
Panasonic S30 review
Panasonic G30 review
Handleidingen
Modellen 2010
Panasonic VT20 handleiding
Panasonic V20 handleiding
Panasonic GT20 handleiding
Panasonic G20 handleiding
Panasonic S20 handleiding
Panasonic X20 handleiding
Panasonic C2 handleiding

Modellen 2011
Panasonic VT30 handleiding
Panasonic GT30 handleiding
Panasonic ST30 handleiding
Panasonic G30 handleiding
Panasonic S30
Prijzen (links naar pricewatch)
Modellen 2010
Panasonic VT 20 prijzen
Panasonic V20 prijzen
Panasonic GT20 prijzen
Panasonic G20 prijzen
Panasonic S20 prijzen
Panasonic X20 prijzen
Panasonic C2 prijzen

Modellen 2011
Panasonic VT30 prijzen
Panasonic GT30 prijzen
Panasonic ST30 prijzen
Panasonic G30 prijzen
Updates
Topic gestart: 03-01-2011
Wat verbeteringen in de Line-up van 2010:03-01-2011
Line-up 2010 helemaal vernieuwd, is nu af: 08-01-2011
Line-up 2011 gemaakt, zover als de info tot nu toe bekend is:08-01-2011
Line-up 2011, nieuwe info toegevoegd: 7 februari 2011
Foto's van de GT30 toegevoegd, met dank aan neonnova: 16 april 2011
Links naar reviews en pricewatch toegevoegd: 26 april 2011
Links naar handleidingen 2011 toegevoegd+G30 toegevoegd: 28 april 2011
Foto's VT30 toegevoegd, thanks Rallufff: 16 mei 2011
Foto's G30 toegevoegd, thanks roeru117: 22 mei 2011

[Voor 255% gewijzigd door yannickie111 op 10-09-2011 14:50]

• yannickie111
*gereserveeerd voor eventuele extra's*

Heb je nog opmerkingen, dingen die je mist/ beter wilt zien/ anders moeten in de startpost, stuur me dan een DM

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-02 15:13

Kain_niaK

Ik ben

Nu dit topic nog vers en nieuw is.
Wij hebben een Panasonic P-42S20E.

Weet er iemand hoe je in het hidden service menu komt zodat je je brand uren kunt zien ??

weer helemaal terug

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:01
Kain_niaK schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:55:
Weet er iemand hoe je in het hidden service menu komt zodat je je brand uren kunt zien ??
Dit soort dingen vind je echt binnen letterlijk één minuut op zoeksites. En/of ook nog in het vorige topic.

Nickname does not reflect reality

• yannickie111

:?

Urencheck

Met de urencheck kun je zien hoeveel uur de tv al aan heeft gestaan, en hoe vaak de tv aan en uit is gezet.
Houd de -/V toets op de zijkant van de tv ingedrukt en druk 3 keer op de toets 0 (nul) op je afstandsbediening. Het Service Menu zal nu verschijnen.
Met de knoppen 1 en 2 scroll je tussen de verschillende menu-items. Met de OK knop ga je in een menu. Bedoeling is om in het SRV-Tool menu te gaan. Dit gaat het snelst door 1 keer op 2 en dan op OK te drukken.
Nu zie je een tabel met 2 kolommen. Met de pijltjestoetsen op de afstandsbediening kan je de cursor in een cel zetten. Zet de cursor in de cel rechts van de cel die als waarde PTCT:00.00.00.00 heeft.
Houd nu de mute knop zo'n 3 seconden ingedrukt. Nu zul je het aantal uren en het aantal minuten zien staan die de tv er al op heeft zitten alsook het aantal keren dat je de tv aan/uit hebt gezet. Om dit menu te verlaten moet je de Exit knop op de afstandsbediening zo'n 3 seconden ingedrukt houden. Je tv zal dan vanzelf uitgaan en terug aangaan.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:18
Ik zal eens kijken hoeveel uur ik al aan het inspelen ben. Het zijn nogal wat stappen zo te zien. Maar toch enorm bedankt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Zo'n startpost staat er natuurlijk niet voor niets :*

Eens in de zoveel tijd gebeurt het me dat de CAM niet meer werkt ofzo, dan krijg ik na de hele check ineens de melding "service is currently scrambled" en moet ik de tv uitzetten (dus niet standby, met de knop uit), de CAM lostrekken 30s wachten en alles weer aanzetten met de cam erin. Daarna werkt het altijd weer, maar het is toch irritant. Zou het kunnen komen doordat ik niet een heel sterk signaal heb, vooral op bepaalde zenders?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Anoniem: 26457

Ik snap even iets niet....waarom het topic voor de 2010 modellen niet laten doorlopen, in plaats die juist nu te sluiten en, met de CES in aantocht (...nog 3 dagen ! ...DE start voor de verse modellen 2011 ..) , een gecombineerd topic 2010-2011 te openen ??? Een weinig logische stap lijkt mij.... :?

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 03-01-2011 22:29]

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 13:43
Anoniem: 26457 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:26:
Ik snap even iets niet....waarom het topic voor de 2010 modellen niet laten doorlopen, in plaats die juist nu te sluiten en, met de CES in aantocht (...nog 3 dagen ! ...DE start voor de verse modellen 2011 ..) , een gecombineerd topic 2010-2011 te openen ??? Een weinig logische stap lijkt mij.... :?
Je hebt nu wel een hele toepasselijke naam. :D

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Anoniem: 26457 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:26:
Omdat je aan het 2009-topic al ziet dat het op een gegeven moment doodbloedt en het me dan handiger lijkt als ook de oudere modellen (sporadisch) besproken worden in een algemeen topic. Dan hebben we misschien ook eens een andere discussie dan pagina's lang gediscussieer over inspelen, retentie en inbranden 8)7 Wat zie jij voor problemen om de 2011-modellen over 3 dagen toe te voegen :?

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:20
Ik denk dat een stukje over de DLNA (on)mogelijkheden ook wel handig is. Zo doet mijn V20 via DLNA ook DiVX content (alhoewel da volgens de manual alleen vanaf een USB stick zou werken).

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, AC2E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Anoniem: 26457

Grrrrrene schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 08:23:
[...]Omdat je aan het 2009-topic al ziet dat het op een gegeven moment doodbloedt en het me dan handiger lijkt als ook de oudere modellen (sporadisch) besproken worden in een algemeen topic. Dan hebben we misschien ook eens een andere discussie dan pagina's lang gediscussieer over inspelen, retentie en inbranden 8)7
...das inderdaad wel een punt.
Wat zie jij voor problemen om de 2011-modellen over 3 dagen toe te voegen :?
... geen probleem mee. Maar ik bedoelde meer dat nu de 2011 modellen komen (over 3 dagen officieel via de CES) er nog een topic komt waarin de 2010 modellen worden meegenomen. Meer de gedachte..."vers topic voor verse 2011 modellen" en "bestaande topic voor bestaande 201 modellen"...das al...

Maar kom... we gaan ons verheugen en verlekkeren aan de 2011 modellen die binnekort bekend worden :)
Ben benieuwd of we meer Kuro-tech gaan zien in de nieuwe modellen en hoever de 3D-functionaliteit nu naar beneden doordringt in de modellenlijst :) Ik meen ook gelezen te hebben dat er modellen met passieve brillen zouden komen, ik hoop dat Panasonic daar ook aan gewerkt heeft...

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 15:45
Leuk, die waarschuwing onderin met service en hotelmenu en de break in dvd :)

Ik hoop echt dat een aantal nare zaken uit de V20 reeks zijn geëlimineerd, die hebben mij ervan weerhouden om m'n goeie geld uit te geven. Maar 't brandt zo!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-03 13:00

Killer

Hatseflats!

Grrrrrene schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:08:
Ben benieuwd of we meer Kuro-tech gaan zien in de nieuwe modellen en hoever de 3D-functionaliteit nu naar beneden doordringt in de modellenlijst :) Ik meen ook gelezen te hebben dat er modellen met passieve brillen zouden komen, ik hoop dat Panasonic daar ook aan gewerkt heeft...
Mwaah ik weet niet of je zo blij moet zijn met een passieve bril. Dat zorgt ervoor dat je verticale resolutie met de helft afneemt tijdens 3D gebruik.

Maar na alle negatieve berichten over Image retention, inbranden en wat al niet meer zij, toch ook even een positief geluid over Panny tv's:

Tot voor 2 weken gebruikte ik nog een Loewe Aconda breedbeeld buismachine. Omdat wij hier thuis niet zo vreselijk veel film kijken en voornamelijk tv, zag ik nog niet 1,2,3, aanleiding om deze TV te vervangen. Maar vorige maand begon hij kuren te vertonen en was het moment daar. Ik had al tijden de diverse fora's gevolgd, recenties gelezen en veel, heel veel, tijd doorgebracht in diverse winkels om allerlei TV's te bekijken en beoordelen (En als je er om vraagt, willen veel winkels best wel even het licht dimmen, zodat je een wat realistischer beeld hebt). Voor mij was allang duidelijk dat het een PDP TV moest worden en geen LCD. Alhoewel LCD ver gekomen is de laatste 2 jaar, blijft het in mijn ogen toch een mindere oplossing dan PDP.
Omdat ik (nog) niet op 3D zit te wachten en ook geen behoefte heb om met een brilletje op naar mijn tv te gaan kijken, viel die optie al snel af (ik wacht wel tot de techniek wat volwassener is en er schermen zijn die zonder bril werken). De keus viel uiteindelijk op de Panasonic TX-P42V20E, ondanks de negatieve ervaringen die ik in dit topic las (en dat zijn er wel veel, maar van maar een paar mensen). En sinds een week of 2 hangt hij hier aan de muur en kan ik mijn eigen ervaringen delen:

Ik heb de TV aan een muurbeugel hangen en heb hem vanaf dag 1 normaal gebruikt. Inbranden van een TV vind ik persoonlijk een onzinnige bezigheid. Ik heb geen zin om een hoop stroom te verstoken en een hoop uren op mijn panel te gooien, zonder dat ik er na kijk. Dat fosfor verouderd ook wel als ik er naar kijk, dus de beeldinstellingen ingesteld zoals ik ze mooi vind en zelfs met HD materiaal vanaf mijn NMT lekker geknald met het contrast op 100. Met oud en nieuw ook lekker naar de oudejaarsconferance van de heer Weijers zitten kijken. Standje THX en contrast op 60. De bevindingen tot nu toe:

Inbranden:

Geen spoor van te bekennen. Ik heb er echt met mijn neus bovenop gezeten en met verschillende egale beeldvullende kleuren (vanaf PC aansluiting) naar gekeken om te zien of ik iets van logo's kon ontdekken. Maar de TV is er dus echt helemaal vrij van, zelfs met je neus er vlak voor. Nu schijnt het wel zo te zijn dat de V serie minder gevoelig is voor inbranden dan de VT of de G serie.

Image Retention:

Dat heeft de TV wel, maar niet meer (eerder minder) dan mijn CRT toestel. Bij witte bewegende tekst op zwarte achtergrond kun je het enigszins zien, maar je moet je best er voor doen. Ook bij felle logo's op donkere achtergronden kun je het soms zien, maar het is echt binnen max 2 seconden weer verdwenen.

50HZ problemen:

Daar kan ik niets over zeggen, ik kijk digitaal met CI+ module.

Floating blacks:

Ik heb ze niet waar kunnen nemen. Misschien dat het erger wordt naarmate de PDP verouderd, maar tot nu to so far, so good.

Posterizing effect bij gebruik IFC:

Dat is er wel, maar hangt heel erg af van de kwaliteit van het SD materiaal. Is dat slecht, dan is het erger, maar als dat prima is valt het niet op. Ik heb niet het effect dat gezichten raar roze worden o.i.d., alleen af en toe wat kleurverloop aan de rand van gezichten. Wat wel opvalt is dat indien er snel bewegende witte letters op een donkere achtergrond zichtbaar zijn, er soms image tearing optreed. De letters raken dan wat verwrongen. Dit viel trouwens allen maar op tijdens een hele foute reclame.

Geluid:

Tchjaa, dit is net als bij bijna elke platte tv bagger. Prima om even te gebruiken voor het kijken van het nieuws of iets dergelijks, maar meer ook niet. Het geluid loopt bij mij via mijn stereo, dus dat is voor mij geen issue:

Beelkwaliteit:

Waanzinnig goed. SD materiaal wordt erg goed geschaald naar de HD resolutie van het panel en HD materiaal ziet er geweldig uit. Mooie levensechte kleuren en een waanzinnig contrast. Mijn overbuurman heeft een KURO TV, die ik altijd waanzinnig vond en ik moet zeggen dat ik geen verschil zie. Misschien als ze naast elkaar hangen dat er verschillen zijn, maar die zullen minimaal zijn.

Al met al dus heel dik tevreden en een echte aanrader voor iedereen die van een CRT komt en beeldkwaliteit voorop heeft staan.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-03 03:55
Ik ben in het bezit van een VT20 sinds dag 1 (30-03-2010) en loop al sinds de aanschaf te kloten met Image Retention. Nu met zo'n 750 uur erop te hebben zitten lijkt de TV steeds erger te worden met Image Retention. Zo heb ik vorige week ongeveer 2 uurtjes Black Ops gespeeld en zie ik nu nog steeds Domination staan terwijl ik tijdens het gamen al een verlaagd contrast gebruik (30) met de TV op Game modus. Na extensief testen van mijn eigen TV en die van mijn broer die overigens nog veel meer uur erop heeft zitten (3000 uur) lijkt het erop alsof deze TV (50VT20) totaal geen gebruik maakt van Pixel Shift/Arbiter techniek. Als hier namelijk gebruik van gemaakt zou worden zouden teksten zoals Domination niet exact zoals op het scherm getoond als Image Retention getoond worden gezien het gehele beeld in enkele pixels om enkele minuten verplaatst zouden moeten worden.

Wat ook raar is dat floating blacks, panning problemen en valse contouren alleen waar te nemen zijn in 2D ongeacht bronmateriaal (24Hz, 50Hz en 60Hz) maar totaal niet in 3D. Dit lijkt te komen door een andere aansturing van de plasma cellen aangezien in 3D ook veel meer PWN is waar te nemen.

[Voor 14% gewijzigd door Buck Naked op 04-01-2011 17:23]

• yannickie111
Killer schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:06:
[...]

Mwaah ik weet niet of je zo blij moet zijn met een passieve bril. Dat zorgt ervoor dat je verticale resolutie met de helft afneemt tijdens 3D gebruik.

Maar na alle negatieve berichten over Image retention, inbranden en wat al niet meer zij, toch ook even een positief geluid over Panny tv's:

Tot voor 2 weken gebruikte ik nog een Loewe Aconda breedbeeld buismachine. Omdat wij hier thuis niet zo vreselijk veel film kijken en voornamelijk tv, zag ik nog niet 1,2,3, aanleiding om deze TV te vervangen. Maar vorige maand begon hij kuren te vertonen en was het moment daar. Ik had al tijden de diverse fora's gevolgd, recenties gelezen en veel, heel veel, tijd doorgebracht in diverse winkels om allerlei TV's te bekijken en beoordelen (En als je er om vraagt, willen veel winkels best wel even het licht dimmen, zodat je een wat realistischer beeld hebt). Voor mij was allang duidelijk dat het een PDP TV moest worden en geen LCD. Alhoewel LCD ver gekomen is de laatste 2 jaar, blijft het in mijn ogen toch een mindere oplossing dan PDP.
Omdat ik (nog) niet op 3D zit te wachten en ook geen behoefte heb om met een brilletje op naar mijn tv te gaan kijken, viel die optie al snel af (ik wacht wel tot de techniek wat volwassener is en er schermen zijn die zonder bril werken). De keus viel uiteindelijk op de Panasonic TX-P42V20E, ondanks de negatieve ervaringen die ik in dit topic las (en dat zijn er wel veel, maar van maar een paar mensen). En sinds een week of 2 hangt hij hier aan de muur en kan ik mijn eigen ervaringen delen:

Ik heb de TV aan een muurbeugel hangen en heb hem vanaf dag 1 normaal gebruikt. Inbranden van een TV vind ik persoonlijk een onzinnige bezigheid. Ik heb geen zin om een hoop stroom te verstoken en een hoop uren op mijn panel te gooien, zonder dat ik er na kijk. Dat fosfor verouderd ook wel als ik er naar kijk, dus de beeldinstellingen ingesteld zoals ik ze mooi vind en zelfs met HD materiaal vanaf mijn NMT lekker geknald met het contrast op 100. Met oud en nieuw ook lekker naar de oudejaarsconferance van de heer Weijers zitten kijken. Standje THX en contrast op 60. De bevindingen tot nu toe:

Inbranden:

Geen spoor van te bekennen. Ik heb er echt met mijn neus bovenop gezeten en met verschillende egale beeldvullende kleuren (vanaf PC aansluiting) naar gekeken om te zien of ik iets van logo's kon ontdekken. Maar de TV is er dus echt helemaal vrij van, zelfs met je neus er vlak voor. Nu schijnt het wel zo te zijn dat de V serie minder gevoelig is voor inbranden dan de VT of de G serie.

Image Retention:

Dat heeft de TV wel, maar niet meer (eerder minder) dan mijn CRT toestel. Bij witte bewegende tekst op zwarte achtergrond kun je het enigszins zien, maar je moet je best er voor doen. Ook bij felle logo's op donkere achtergronden kun je het soms zien, maar het is echt binnen max 2 seconden weer verdwenen.

50HZ problemen:

Daar kan ik niets over zeggen, ik kijk digitaal met CI+ module.

Floating blacks:

Ik heb ze niet waar kunnen nemen. Misschien dat het erger wordt naarmate de PDP verouderd, maar tot nu to so far, so good.

Posterizing effect bij gebruik IFC:

Dat is er wel, maar hangt heel erg af van de kwaliteit van het SD materiaal. Is dat slecht, dan is het erger, maar als dat prima is valt het niet op. Ik heb niet het effect dat gezichten raar roze worden o.i.d., alleen af en toe wat kleurverloop aan de rand van gezichten. Wat wel opvalt is dat indien er snel bewegende witte letters op een donkere achtergrond zichtbaar zijn, er soms image tearing optreed. De letters raken dan wat verwrongen. Dit viel trouwens allen maar op tijdens een hele foute reclame.

Geluid:

Tchjaa, dit is net als bij bijna elke platte tv bagger. Prima om even te gebruiken voor het kijken van het nieuws of iets dergelijks, maar meer ook niet. Het geluid loopt bij mij via mijn stereo, dus dat is voor mij geen issue:

Beelkwaliteit:

Waanzinnig goed. SD materiaal wordt erg goed geschaald naar de HD resolutie van het panel en HD materiaal ziet er geweldig uit. Mooie levensechte kleuren en een waanzinnig contrast. Mijn overbuurman heeft een KURO TV, die ik altijd waanzinnig vond en ik moet zeggen dat ik geen verschil zie. Misschien als ze naast elkaar hangen dat er verschillen zijn, maar die zullen minimaal zijn.

Al met al dus heel dik tevreden en een echte aanrader voor iedereen die van een CRT komt en beeldkwaliteit voorop heeft staan.
Ik heb eigenlijk precies dezelfde ervaring!
Wij hebben hier ook een V20 serie hangen, alleen dan de 50" versie.
We hebben hem iets langer dan 2 weken, maand-2 maanden ongeveer.
En we hadden hiervoor ook een beeldbuis, niet loeuwe, maar B&O (een ander hi-end merk van vroeger). De oude B&O was niet kapot, maar sinds er IDTv te krijgen is hier, is het verschil wel erg groot.

Verder ben ik er ook erg goed over te spreken, ik heb nooit een inspeel dvd gebruikt, gewoon "normaal" gebruikt vanaf het begin, geen halve dag naar dezelfde zender kijken o.i.d. _/-\o_

• Peter 1981
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09-2021
Buck Naked schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:19:
Ik ben in het bezit van een VT20 sinds dag 1 (30-03-2010) en loop al sinds de aanschaf te kloten met Image Retention. Nu met zo'n 750 uur erop te hebben zitten lijkt de TV steeds erger te worden met Image Retention. Zo heb ik vorige week ongeveer 2 uurtjes Black Ops gespeeld en zie ik nu nog steeds Domination staan terwijl ik tijdens het gamen al een verlaagd contrast gebruik (30) met de TV op Game modus. Na extensief testen van mijn eigen TV en die van mijn broer die overigens nog veel meer uur erop heeft zitten (3000 uur) lijkt het erop alsof deze TV (50VT20) totaal geen gebruik maakt van Pixel Shift/Arbiter techniek. Als hier namelijk gebruik van gemaakt zou worden zouden teksten zoals Domination niet exact zoals op het scherm getoond als Image Retention getoond worden gezien het gehele beeld in enkele pixels om enkele minuten verplaatst zouden moeten worden.

Wat ook raar is dat floating blacks, panning problemen en valse contouren alleen waar te nemen zijn in 2D ongeacht bronmateriaal (24Hz, 50Hz en 60Hz) maar totaal niet in 3D. Dit lijkt te komen door een andere aansturing van de plasma cellen aangezien in 3D ook veel meer PWN is waar te nemen.
Interessante post. Ik vind de berichtgeving over de VT serie sowieso een beetje wisselvallig. Ik heb sinds 3/4 weken een VT serie thuis staan. Heb wel ingespeeld, maar heb echt (na 420 uur) nergens last van. Zelfs niet als ik van dichtbij ga kijken bij een wit of grijs scherm.

Heb de VT laatst een tijdje op dynamic mode met contrast op 60 gebruikt (voor 3D) en toen ik even het menu van mijn blu-ray speler liet staan heb ik voor het eerst IR gezien. Dit was echter snel genoeg weer weg en bovendien alleen te zien bij een volledig zwart scherm. Later contrast op 45 gezet en toen had ik nergens meer last van (contrast staat normaal op 30 en gebruik de THX stand). Misschien dat niet alle schermen in dezelfde serie er evenveel last van hebben. Anyways, ik ben erg tevreden en zou het iedereen aanraden, maar gezien de wisselvallige berichten denk ik soms dat ik gewoon geluk heb gehad.

• QwaftZefoni
Moeten persé de hele berichten worden ge-quote ipv de eerste twee regels en dan .... want zo loopt een pagina snel vol zeg.

Killer, dank voor de bevindingen. Vraag: is het 50Hz probleem dan direct gerelateerd aan SD content? Ik dacht van niet maar dan snap ik het verschijnsel natuurlijk ook nog steeds niet goed.
Killer schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:06:
[...]

Volgens mij niet toch? Het actieve "shutter" gedeelte wordt verplaatst naar de tv. Je hebt gelijk dat de televisies die NU worden geleverd met passieve brillen rijen pixels om en om hebben gepolariseerd, maar ik had juist begrepen dat vanaf 2011 ook modellen beschikbaar komen waarbij het actieve schakelen tussen linksom en rechtsom gepolariseerd in de televisie zit ingebouwd, toch?

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06 05:30

The_DoubleU

Tweaker in München

Ben opzoek naar een nieuwe TV (40-42")
Een vriend is erg tevreden over de Samsung UE40C6700 maar de baas (lees vriendin) vindt hem niet mooi, zij zag wel wat in de Panasonic (TX-P42V20E).
Nu is een van mij eisen dat de TV wireless DLNA ondersteund en aardig wat formaten ondersteunt en begrijp ik dat het erg tegenvalt bij de Panasonic.
Volgens de handleiding ondersteunt de TX-P42VT20E wel meer formaten, maar het is me niet duidelijk of dat alleen werkt met een hard drive (via USB) of ook via DLNA.

Ik heb veel TV series op een NAS staan en die heeft niet de power om bestanden 'live' om te zetten.
3D hoeft voor mij niet maar ben bereid om iets meer te betalen als de 3D versie meer formaten ondersteund.

Kan iemand met een V20 / VT20 mij vertellen welke formaten goed werken op deze TV's?

• yannickie111
The_DoubleU schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:04:
Kan iemand met een V20 / VT20 mij vertellen welke formaten goed werken op deze TV's?
Ik ben bezig met daar wat mee te prutsen.
Maar zoals het nu lijkt valt (mijn mening) het aantal ondersteunde formaten wat tegen :'(

Via SD-kaart kun je in ieder geval gewoon jpg foto's afspelen, maar als je al filmpjes hebt, (mpeg2 dacht ik) werken niet, maar dit formaat doet het dan weer wel met DLNA!

• elsinga
Wat bij mij werkt via DLNA:
  • MPEG2 met AC3 geluid, echter geen subs (dus die brand ik hard in)
  • M2TS bestand hernoemen naar MPG, audio selecteerbaar, maar subs niet
  • AVI bestand met DiVX codec en AC3 geluid, ook weer geen subs
Wat werkt *niet*:
  • MKV (die zet ik met MKV2VOB om naar MPEG2 met AC3 en ingebakken subs)
  • heel veel andere formaten...
Via SD of USB stick doe ik weinig.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, AC2E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• yannickie111
elsinga schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:37:
Wat bij mij werkt via DLNA:
  • MPEG2 met AC3 geluid, echter geen subs (dus die brand ik hard in)
  • M2TS bestand hernoemen naar MPG, audio selecteerbaar, maar subs niet
  • AVI bestand met DiVX codec en AC3 geluid, ook weer geen subs
Wat werkt *niet*:
  • MKV (die zet ik met MKV2VOB om naar MPEG2 met AC3 en ingebakken subs)
  • heel veel andere formaten...
Via SD of USB stick doe ik weinig.
Handig!
Heb jij ook wel eens problemen gehad met MPEG2?
Ik had laatste een aflevering van mythbusters (MKV), omgezet naar MPEG2, de tv herkent hem dan wel via DLNA, maar toen ik hem af probeerde te spelen hoorde ik wel het geluid, maar het beeld was grijs, en af en toe een spoortje "echt" beeld.
Wat deed ik fout dan?

• elsinga
Geen idee wat je fout deed, maar ik heb nog nooit problemen gehad met MKV's die ik met MKV2VOB heb omgezet. Ik gebruik daarbij de volgende instellingen:

De meesten spreken voor zich, maar de volgende wellicht niet:
  • Overscan compensation: anders vallen de subs soms weg onderin beeld, als de tv automagisch begint te zoomen
  • Large subtitles: omdat ze anders in full-HD wel erg klein worden (bij 720p kun je overwegen het vinkje weg te halen)
  • Always transcode DTS: anders kun je de film alleen via de optisch aangesloten AV versterker beluisteren, in AC3 kan dat ook gewoon via de ingebouwde speakers
Voor AVCHD films gebruik ik momenteel mediAvatar Video Converter 6.0.15 Build 1110 Portable by LP. Die is namelijk geregistreerd :) en dat scheelt 40 dollar (tot deze versie op Giveaway of the Day langskomt, want de laatst beschikbare "HD" versie kon geen subs inbranden). Is wat meer werk, want je moet eerst (met eac3to bijvoorbeeld) de subs er als SUP uithalen en dan (met Suprip bijvoorbeeld) omzetten in SRT formaat, zodat ze ingebakken kunnen worden... de al aanwezige subs worden niet herkend helaas.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 17:02

Deathchant

Don't intend. Do!

Peter 1981 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:25:
[...]

Heb wel ingespeeld, maar heb echt (na 420 uur) nergens last van. Zelfs niet als ik van dichtbij ga kijken bij een wit of grijs scherm.
Misschien dat niet alle schermen in dezelfde serie er evenveel last van hebben. Anyways, ik ben erg tevreden en zou het iedereen aanraden, maar gezien de wisselvallige berichten denk ik soms dat ik gewoon geluk heb gehad.
Ik heb de TV nu 580 uur ingespeeld op contrast 30, normal.

Ik heb met de kerst de xtreamer PRO gekregen en daarop ingesteld dat na 1 minuut de screensaver aangaat (zwart scherm met verspringend xtreamer logo). Deze komt uit op de HDMI1 van de TV en ik gebruik de THX stand voor dit kanaal.

Totaal geen last gehad van IR met gewoon tv kijken (met logo's), maar nu ik de xtreamer heb, heb ik na 1 minuut al flinke retention die echt NIET weggaat tenzij ik direct ander beeld laat zien. (moet het niet langzaam uitdoven, ookal speel je geen ander beeld af?)

Ik ga straks eens het hdmi1 kanaal terugzetten op NORMAL en laat de screensaver dan nog eens aanspringen en kijken of ik dan nog IR heb. Ik begin wel het vermoeden te krijgen dat de THX stand toch wat gevoeliger is op de een of andere manier.

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:22
Deathchant schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:26:
[...]
(moet het niet langzaam uitdoven, ookal speel je geen ander beeld af?)
Volgens mij niet. Tenminste, ik had m'n TV een paar uur uit en daarna zag ik het NL1 logo toen ik hem aanzette (na een paar minuten wat anders was het weer weg). Ik zit nu aan de ~120 uur.

Films kijk ik op THX, daar is het voor gemaakt. Gewone TV op normal, na 200 uur gaat die op cinema denk ik (thx vind ik iets te gelig voor normale tv).

[Voor 16% gewijzigd door - J.W. - op 05-01-2011 16:33]

• Killer

Killer

Hatseflats!

QwaftZefoni schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:34:
Killer, dank voor de bevindingen. Vraag: is het 50Hz probleem dan direct gerelateerd aan SD content? Ik dacht van niet maar dan snap ik het verschijnsel natuurlijk ook nog steeds niet goed.
Ik had begrepen dat het vooral bij weergave van analoge bron een probleem zou zijn (kan best zijn dat ik dat fout heb hoor). Ik merk er bij digitale tv (ziggo) helemaal niets van. Bij sommige tv's en plasma's valt het mij op, als ik vanuit een ooghoek naar de tv kijk. Of beter gezegd: Ik kijk ergens anders naar en in de ooghoek zie ik het tv beeld. In dat geval zie ik soms schermen wel flikkeren, maar ik mijn V20 er nog absoluut niet op kunnen betrappen (Toegegeven, ik kijk ook zeer zelden vanuit een ooghoek TV :-) )
Grrrrrene schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:47:
[...]
Volgens mij niet toch? Het actieve "shutter" gedeelte wordt verplaatst naar de tv. Je hebt gelijk dat de televisies die NU worden geleverd met passieve brillen rijen pixels om en om hebben gepolariseerd, maar ik had juist begrepen dat vanaf 2011 ook modellen beschikbaar komen waarbij het actieve schakelen tussen linksom en rechtsom gepolariseerd in de televisie zit ingebouwd, toch?
Dat zou heel goed kunnen, daar ben ik niet van op de hoogte. Ik dacht dat het altijd per beeldlijn gebeurde, maar het kan natuurlijk ook prima per geheel beeld (mits het panel en de electronica snel genoeg is, maar dat zou geen probleem meer mogen zijn)

• Nokian95dude
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-07-2022

Nokian95dude

I'll be back!!

Niemand 1 uit de G20-serie? Ik heb zelf sinds kort de TX-P50G20E en vraag me af wat die doet mbt inbranden. Ik las goeie recensies over deze G20 serie met weinig slechte punten maar aangezien ze over plasma zeggen dat t kan inbranden vroeg ik me af hoe dat met de mijne zat.
Ik heb op google gezocht maar kon niet echt iets vinden. Wellicht dat ik op de verkeerde termen zoek?

Ik ga denk ik wel die break in-dvd downloaden en em zo'n 200 uren in laten spelen als dat echt zo is dat de kans op inbranden t grootst is in de 1e 200 uur...

[Voor 17% gewijzigd door Nokian95dude op 06-01-2011 02:56]

Those you can't see are more present than you'll imagine

Nokian95dude schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 02:53:
Niemand 1 uit de G20-serie? Ik heb zelf sinds kort de TX-P50G20E en vraag me af wat die doet mbt inbranden. Ik las goeie recensies over deze G20 serie met weinig slechte punten maar aangezien ze over plasma zeggen dat t kan inbranden vroeg ik me af hoe dat met de mijne zat.
Ik heb op google gezocht maar kon niet echt iets vinden. Wellicht dat ik op de verkeerde termen zoek?
Ik heb mijn ervaringen in het vorige topic neergezet. Welliswaar de P42G20, maar dat moet niet zoveel uitmaken denk ik. Om kort te gaan: als ik _echt_ ga zoeken, vind ik wel heel vaag een logootje van XBMC op een grijze achtergond, hoewel ik daar niet meer naar heb gezocht sinds die een beetje ingebrand is geraakt en ik de skin heb veranderd, dus misschien heb ik dat probleem niet meer?

Ik heb gewoon "sensible" televisie gekeken. Ik had het ook moeilijk gehad tijdens het WK voetbal, dan kijk je toch bovengemiddeld veel NOS en die witte O samen met de contrasterende logo's van de publieke omroepen branden inderdaad snel in, vooral tijdens de eerste 200 uur. Een inbrand dvd vind ik echt onzin, als je niet 24/7 naar dezelfde zender kijkt of je desktop een tijd weergeeft, brandt er niet of nauwelijks wat in. Vergeet ook niet dat wat er op een grijze achtergrond vrij heftig uitziet, tijdens normale filmbeelden niet waarneembaar is he? ;)
Ik ga denk ik wel die break in-dvd downloaden en em zo'n 200 uren in laten spelen als dat echt zo is dat de kans op inbranden t grootst is in de 1e 200 uur...
Ik vond het reuze meevallen, maar ik weet ook dat er hier mensen rondlopen die ondanks break-in procedures en verlaagd contrast/helderheid toch een ingebrand scherm hebben. Allemaal netjes opgelost door Panasonic, voor zover ik weet.

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-05 18:24
Hier ook geen problemen met mijn 46" G20. Heb er nu 776 uur op gekeken en het beeld is zeer goed te noemen. In het vorige topic heb ik meerdere malen gepost hoe ik het ingespeeld. Voornamelijk 16:9 films gekeken, ingezoomd tv gekeken zodat er geen logo's en zwarte balken zichtbaar waren. Dat is prima gegaan.

Aangezien m'n vrouw vaak naar de zender E Entertainment kijkt (Kardashians mét zwarte balken) en bovengemiddeld naar de RTL zenders kijk zie ik nu super, super licht een RTL logo ingebrand (mogelijk wel retentie). Ik zie dit alleen als ik in het menu Panel of Off zet en vanaf een centimeter of 20 de tv bekijk in een zodanige hoek dat ik het super, maar dan ook echt super licht zie. Vanaf de bank op een kleine drie meter zie je daar met normaal tv kijken natuurlijk nul komma nul van. Hetzelfde geldt voor de zwarte balken.

edit: overigens kijk ik nu standaard op Cinema met contrast op 30, brightness op 0 en steeds vaker tussen 0 en -5, colour op 35, sharpness op 3, Warm, Vivid On, N-PR Off en Eco-Mode op off (bij heel veel daglicht op On op Normal).

Soms laat ik trouwens de tv op zoom 3 staan en op fabrieksstandje dynamic. Dat zou ik achteraf gezien vaker hebben gedaan tijdens de echte inspeel periode. Ik zou dan constant tv zenders/films op zoom 3 draaien = geen logo's, geen zwarte balken, geen ondertiteling. Het slijten van de cellen gaat dan sneller en als je gevarieerd genoeg kijkt slijt het relatief gelijkmatig. Dan heb je dus slijting adhv echte beelden ipv break-in images. Dat zal verder niet heel veel uitmaken, maar achteraf gezien zou ik dat doen.

[Voor 31% gewijzigd door nadroJ op 06-01-2011 09:37]

Canon, Apple & Samsung spul

Anoniem: 193799

VIERA® TC-P42S30 Full HD Plasma HDTV
Voor deze plasma heeft Panasonic blijkbaar al zijn eerste prijs in de wachten weten te slepen

bron:
http://www2.panasonic.com...ull%20HD%20VIERA%20Plasma

• Canifchaos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:54
Net heel wat info over de 2011 line-up gevonden op de site van Panasonic zelf.
Blijkbaar veel 3D modellen in 2011, zelfs op 1 LED tv.
Viera Cast zou opgevolgd moeten worden door Viera Connect, wat opener zou moeten zijn, en dus hopelijk meer waarde biedt.
Voor de geïnteresseerden de link:
http://www.panasonic.com/promos/ces/2011/

• Nokian95dude

Nokian95dude

I'll be back!!

Grrrrrene schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 07:44:
[...]

Ik heb mijn ervaringen in het vorige topic neergezet. Welliswaar de P42G20, maar dat moet niet zoveel uitmaken denk ik. Om kort te gaan: als ik _echt_ ga zoeken, vind ik wel heel vaag een logootje van XBMC op een grijze achtergond, hoewel ik daar niet meer naar heb gezocht sinds die een beetje ingebrand is geraakt en ik de skin heb veranderd, dus misschien heb ik dat probleem niet meer?

Ik heb gewoon "sensible" televisie gekeken. Ik had het ook moeilijk gehad tijdens het WK voetbal, dan kijk je toch bovengemiddeld veel NOS en die witte O samen met de contrasterende logo's van de publieke omroepen branden inderdaad snel in, vooral tijdens de eerste 200 uur. Een inbrand dvd vind ik echt onzin, als je niet 24/7 naar dezelfde zender kijkt of je desktop een tijd weergeeft, brandt er niet of nauwelijks wat in. Vergeet ook niet dat wat er op een grijze achtergrond vrij heftig uitziet, tijdens normale filmbeelden niet waarneembaar is he? ;)

[...]

Ik vond het reuze meevallen, maar ik weet ook dat er hier mensen rondlopen die ondanks break-in procedures en verlaagd contrast/helderheid toch een ingebrand scherm hebben. Allemaal netjes opgelost door Panasonic, voor zover ik weet.
Dus ik begrijp dat het toch best nog wel meevalt eigenlijk. Naja het kan lijkt me nooit kwaad om zijn break-in dvd te laten draaien en ik ben ook indd niet van plan uuuuren dezelfde zender te kijken. Maar ik wil het risico op inbranden toch zo klein mogelijk maken natuurlijk omdat het gewoon niet mooi is als je duidelijk een logo ofzo ziet, ook alst scherm op zwart staat.
Ik heb eerlijk gezegd de vorige delen niet gelezen maar ik ga daar ook nog even rondneuzen dan want soms haar je daar handige adviezen/info uit van andere gebruikers. Bedankt om je ervaring te posten.

• - J.W. -
Eens ff kijken wat 2011 gaat brengen:

- geen normale G serie (alleen de GT nog, i.e. met 3D)
- geen 42" GT meer
- geen normale V serie meer
- rechthoekige voet
- H.264 ondersteuning
- 24p nog steeds alleen voor de VT serie
- nieuwe ST serie

Verwachte beschikbaarheid april/mei

[Voor 4% gewijzigd door - J.W. - op 06-01-2011 12:35]

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-03 07:31
Ik vind wel nergens iets over de ZT30 waarvan sprake was. Ik had gehoopt dat er eindelijk nog eens een panasonic met een deftig design ging verschijnen... maar het lijkt mij opnieuw hetzelfde design (enkel de vierkante voet is verschillend) te zijn. En dat is nu niet meteen hun sterkste punt

• nadroJ
- J.W. - schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:34:

- geen 42" GT meer
- rechthoekige voet
- H.264 ondersteuning
- nieuwe ST serie

Ook geen 46" G serie zoals ik die nu heb. De enige 46" is die uit de ST serie.

De upgrades zien er verder allemaal prima uit. Ben benieuwd naar grote foto's waarop het design beter is te zien.

• - J.W. -
Ow ja, die 46" vergeet ik altijd :)

Maar qua specs ben ik niet bijster onder de indruk. Die 24p hadden ze onderhand wel in de GT serie mogen stoppen. H.264 hadden ze imo vorig jaar al moeten hebben en ze hebben nog steeds geen xvid en mp4 ondersteuning.

Verder wordt je dus gedwongen om minstens een 50" te nemen als je de GT serie of beter wilt en is het afwachten of je de nieuwe GT voor dezelfde prijs kunt kopen als de huidige G, want die bestaat dus niet meer.

Maar uiteindelijk telt de beeldkwaliteit het zwaarste en die zal ik denk ik "niet teleurstellen" :)

Zelf erg tevreden met m'n alweer gedateerde G20, gisteren nog Sherlock Holmes in 720p gekeken, prachtig beeld.

[Voor 9% gewijzigd door - J.W. - op 06-01-2011 13:27]

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 22:57

- geen 42" GT meer
- rechthoekige voet
- H.264 ondersteuning
- nieuwe ST serie

Dit is niet voor europa. Voor europa dwaalt deze lijst al enkele weken rond op het internet:

Panasonic VT30 Serie.

Plasma TV
Full HD
3D TV
600Hz
THX
4x HDMI
PVR* 32 GB intern geheugen
2 Tuners
DVB-C/T/S
DNLA
WiFi
Viera Cast Full Internet*
30W ProSound

TX-P65VT30
TX-P50VT30
TX-P46VT30

Panasonic GT30 Serie.

Plasma TV
Full HD
3D TV
600Hz
THX
4x HDMI
PVR* 16 GB intern geheugen
2 Tuners
DVB-C/T
DNLA
WiFi
20W Audio Sound

TX-P65GT30
TX-P50GT30
TX-P46GT30
TX-P42GT30

Panasonic V30 Serie.

Plasma TV
Full HD
3D TV
600Hz
4x HDMI
PVR* 16 GB intern geheugen
DVB-C/T
DNLA
WiFi
20W Audio Sound

TX-P50V30
TX-P46V30
TX-P42V30

Panasonic G30 Serie.

Plasma TV
Full HD
600Hz
4x HDMI
PVR* geen intern geheugen
DVB-C/T
DNLA
Viera Cast
20W Surround

TX-P50G30
TX-P46G30
TX-P42G30
TX-P37G30

Panasonic S30 Serie.

Plasma TV
Full HD
600Hz
4x HDMI
DVB-C/T
Viera Cast
20W Surround

TX-P50S30
TX-P46S30
TX-P42S30
TX-P37S30

Panasonic X30 Serie.

Plasma TV
HD Ready
100Hz
3x HDMI
DVB-C/T

TX-P50X30
TX-P46X30
TX-P42X30
TX-P37X30

http://www.3d-led-tv-2011.nl/panasonic-3d-plasma-tv.html

• QwaftZefoni
>> http://www.panasonic.com/...oducts/viera-landing.aspx

Spannend hoor... dat worden hoofdbrekens over een V20 uit de oude lijn of een GT30 of ST30 of toch een LED D30
Wel jammer dat sommige panelen alleen boven de 46" worden geleverd terwijl anderen niet boven de 40" komen.
Uiteindelijk moet ik toch ooit 'ns een nieuwe TV...

/edit: komt er nou wel of geen aparte V30 lijn? :?

[Voor 7% gewijzigd door QwaftZefoni op 06-01-2011 13:26]

• - J.W. -
@gastje13: Dat is geen officiele lijst en het zijn verwachtingen..

"Verwachtingen van Panasonic in 2011.
Op deze pagina laten wij zien wat onze verwachtingen zijn van de nieuwe Panasonic plasma tv's in 2011. [...]"

Het zou misschien anders kunnen zijn voor de EU, maar dat zou ik niet weten.

[Voor 4% gewijzigd door - J.W. - op 06-01-2011 13:29]

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 22:34
Ik heb een VT20 en heb onlangs een mobiele hardeschijf aangeschaft om te kunnen opnemen. Het is een Freecom mobile 2,5 inch met 320 Gb. Hij heeft geen aparte voeding maar ik heb een y-kabel die de twee USB aansluitingen op de TV gebruikt voor stroom. De installatie lijkt goed te gaan, ik kan hem formatteren, een naam geven en selecteren bij timer opnames. Echter wanneer ik daadwerkelijk wil opnemen doet hij dat niet. Ik krijg dan kort een melding: Controleer verbindingen en aansluitingen.

De hardeschijf werd met een gewone (mini) USB kabel geleverd en werkt op die manier ook gewoon in een laptop. Ik heb de y-kabel toen aangeschaft omdat ik het vermoeden had dat de schijf wellicht niet voldoende stroom kreeg. Helaas werkte dit ook niet. Ik voel de hardeschijf wel draaien. Ook tijdens het formatteren voel ik dat er iets gebeurd met de schijf.

Iemand enig idee?

Anoniem: 115951

- J.W. - schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:17:
Verder wordt je dus gedwongen om minstens een 50" te nemen als je de GT serie of beter wilt en is het afwachten of je de nieuwe GT voor dezelfde prijs kunt kopen als de huidige G, want die bestaat dus niet meer.
Volgens mij zijn dit de modellen voor de Amerikaanse markt. Vorig jaar waren het ook alleen maar de grotere modellen die aangekondigd werden. De europese markt kreeg wel de 42 en 46 inch. Dus er is nog hoop.

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 10:30
Klopt het dat van de 2011 modellen alleen de VT 24p ondersteund? Of ondersteunen de andere modellen ook 24p maar is de '24p cinema mode' van de VT een gepimpte versie?

Imho kun je toch niet zonder 24p mode in de huidige TV's.

• nadroJ
Een gepimpte versie vermoed ik. Huidige 2010 lijn heeft ook 24p smooth film cq IFC (deels, weet niet of de budget lijn dit ook heeft).

[Voor 24% gewijzigd door nadroJ op 06-01-2011 14:58]

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 10:30
Ik kan het mij ook niet voorstellen dat de twee goedkopere modellen geen 24p ondersteunen...

Ik vind de verschillen tussen de GT en ST serie wel erg beperkt, alleen qua aansluitingen verschillen ze. Ik ben erg benieuwd naar de prijzen van deze nieuwe modellen.

Hoe werkt Skype overigens? Kun je via USB een webcam aansluiten of zit er een cam in de tv?

[Voor 15% gewijzigd door Abom op 06-01-2011 15:03]

• - J.W. -
Abom schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:02:
Ik kan het mij ook niet voorstellen dat de twee goedkopere modellen geen 24p ondersteunen...
Ze ondersteunen het (waarschijnlijk) wel enigzins. Met de huidige G20 kun je namelijk 24p @48Hz spelen, maar dat flikkert nogal (tenminste, heb ik gelezen).
Dus eigenlijk ben je gedwongen om 24p @60Hz met 3:2 pull down te spelen (wat bij trage pans wat schokkerig overkomt).

Bij de V series kun je 24p @96Hz spelen. De bioscoop is 24p @72Hz.

[Voor 5% gewijzigd door - J.W. - op 06-01-2011 15:14]

• Nokian95dude

Nokian95dude

I'll be back!!

- geen 42" GT meer
- rechthoekige voet
- H.264 ondersteuning
- nieuwe ST serie

Lijkt me niet dat ze de G- en V--serie eruit hebben gegooid. Maargoed ff afwachten nog. Ik weet ook niet of wat ze nu aankondigen de gehele line up is voor heel 2011? Je zou zggen van wel maar heb nergens gezien dat er geen " gewone" G-serie en V-serie gaan komen iig...

Ik kan me wel voorstellen overigens dat ze de focus zwaar op de 3D modellen gaan leggen aangezien er nu ook in de LCD lijn 3D modellen komen...

@Abom:

In de nieuwe serie weet ik niet maar verwacht dat dat hetzelfde is als de 2010 lijn. Dat betekent dus dat er een aparte 720P camera bij komt kijken. Nu moet je er die bij de huidige serie los bij kopen maar ik heb iets opgevangen dat die er bij (sommige) modellen uit de nieuwe reeks standaard bij zitten. Misschien alleen de hi end modellen??? En uiteraard gaat dat via usb. Volgens mij zit er zowiezo geen camera IN de tv nee....

[Voor 30% gewijzigd door Nokian95dude op 06-01-2011 15:27]

• nadroJ
- J.W. - schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:11:
[...]

Ze ondersteunen het (waarschijnlijk) wel enigzins. Met de huidige G20 kun je namelijk 24p @48Hz spelen, maar dat flikkert nogal (tenminste, heb ik gelezen).
Dus eigenlijk ben je gedwongen om 24p @60Hz met 3:2 pull down te spelen (wat bij trage pans wat schokkerig overkomt).

Bij de V series kun je 24p @96Hz spelen. De bioscoop is 24p @72Hz.
Ik lees dit vaker, maar hoe stel je dit in en waar?

Als ik films kijk via mijn MacBook Pro dan stel ik standaard op uitvoer 1080p 24Hz in en dan spelen films prima af. Als ik tv kijk dan heb ik IFC uit.

• - J.W. -
IFC is wat anders (interpolatie tussen frames). Dit levert soms aardige resultaten op, maar meestal is het imo nogal nep en met aardig wat artifacts.

Voor de duidelijkheid, 24p @96 Hz ziet er zo uit:
AAAABBBBCCCCDDDD...
4:4:4:4

En 24p @48 Hz
AABBCCDD..
2:2:2:2

En 24p @60Hz
AAABBCCCDD..
3:2:3:2

Met A,B,C,D de frames. Dus allemaal zonder enige interpolatie.

Je zou het in 1 van de menu's moeten kunnen instellen als je de TV 1080p 24Hz voert. Het is iig NIET "24p smooth film". Ik heb pas over ~2 weken HDMI, dus ik kan het niet voor je testen helaas.
Misschien is het ook de bron, dus 24Hz wordt automatisch 24p @48Hz en 60Hz wordt 24p @60Hz, maar volgens mij niet.

[Voor 17% gewijzigd door - J.W. - op 06-01-2011 16:01]

• Killer

Killer

Hatseflats!

PisPix schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:33:
Ik heb een VT20 en heb onlangs een mobiele hardeschijf aangeschaft om te kunnen opnemen. Het is een Freecom mobile 2,5 inch met 320 Gb. Hij heeft geen aparte voeding maar ik heb een y-kabel die de twee USB aansluitingen op de TV gebruikt voor stroom. De installatie lijkt goed te gaan, ik kan hem formatteren, een naam geven en selecteren bij timer opnames. Echter wanneer ik daadwerkelijk wil opnemen doet hij dat niet. Ik krijg dan kort een melding: Controleer verbindingen en aansluitingen.

De hardeschijf werd met een gewone (mini) USB kabel geleverd en werkt op die manier ook gewoon in een laptop. Ik heb de y-kabel toen aangeschaft omdat ik het vermoeden had dat de schijf wellicht niet voldoende stroom kreeg. Helaas werkte dit ook niet. Ik voel de hardeschijf wel draaien. Ook tijdens het formatteren voel ik dat er iets gebeurd met de schijf.

Iemand enig idee?
Je moet bij de instellingen ook nog aangeven dat hij geschikt is voor opnemen. Standaard staat hij ingesteld op alleen afspelen.

• Killer

Killer

Hatseflats!

nadroJ schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:25:
[...]

Ik lees dit vaker, maar hoe stel je dit in en waar?

[...]
Dat moet je instellen op de bron, dus in jou geval je Mc Book. Waar je dat instelt op de Mc Book (en of het überhaupt kan) kan ik je echter niet vertellen. Ik kijk liever naar buiten dan dat ik fruit eet :+

• nadroJ
Duidelijk, dat van de frames wist ik in feite wel, maar soms duizelt het even. Ik zal later nog even de menu's in duiken als ik MBP via DVI->HDMI heb aangesloten, maar misschien werkt het dan weer anders dan een bd/dvd speler die via HDMI is aangesloten.

• PisPix
Killer schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:43:
[...]

Je moet bij de instellingen ook nog aangeven dat hij geschikt is voor opnemen. Standaard staat hij ingesteld op alleen afspelen.
Ja ik heb zowel een rood stop teken als een groep play teken achter de schijf staan.

• elsinga
PisPix schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:33:

Iemand enig idee?
Heb je de schijf via het USB menu geprobeerd te initialiseren? Dat moet namelijk.

Hierbij de info van de nieuwe PANASONIC lijn 2011

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1294306024
Ik vind het design erg geslaagd van de 2011-modellen. Lijkt een beetje op het minimalistisch/strakke design van de Kuro's en wat Sony met hun lcd's van 2010 heeft gedaan. Dat geldt dan vooral voor de GT30 en VT30, de ST30 lijkt wat ronder, wat ik minder mooi vind.

• Nokian95dude

Nokian95dude

I'll be back!!

Netjes. Ze kunnen zeggen over Samsung wat ze willen qua design, De Pana's doe er iig niet voor onder m.i.

Ik ga denk ik nog wel een paar generaties wachten tot echt de indrukwekkende schermen komen in die zin dat de kinderziektes er een beetje uit zijn. Maar ik moet zeggen, ze zijn goed bezig....

• PisPix
elsinga schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:16:
[...]

Heb je de schijf via het USB menu geprobeerd te initialiseren? Dat moet namelijk.
Wat bedoel je precies met initialiseren? Als ik de USB HDD wil toevoegen vraagt ie tot 3x bevestiging, hierna wordt de schijf geformatteerd. Daarna kan ik hem als opname apparaat kiezen in de tvguide. De term initialiseren kom ik niet tegen.

De GT30 en de ST30 lijken daar, qua specs niet veel van elkaar

Ik had stiekem de hoop dat de GT30 de techniek zou krijgen van de VT20 en dan misschien wat "more advanced", maar dat zie ik nog niet zo snel.
Hoewel dat mogelijk ook wel nog wat vroeg zou zijn om daar al iets over te zeggen.

We wachten de EU versies maar af en de eerste recensies.

* crosses fingers*
hopelijk hebben ze wat aan het inbranden kunnen doen en het energieverbruik van een plasma tov een LCD/LED

• yannickie111
Grrrrrene schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 18:13:
Ik vind het design erg geslaagd van de 2011-modellen. Lijkt een beetje op het minimalistisch/strakke design van de Kuro's en wat Sony met hun lcd's van 2010 heeft gedaan. Dat geldt dan vooral voor de GT30 en VT30, de ST30 lijkt wat ronder, wat ik minder mooi vind.
Helemaal mee eens.
Dus eigenlijk kan ik mijn V20 wel weer aan de kant zetten, nee da;s erg overdreven.
Maar ze zijn wel mooi!
Zou Vieracat van de oude te zijner tijd ook worden omgezet naar Vieraconnect?
Of zouden er voor Vieracast nog meer "apps" uitkomen? Zoals bijvoorbeeld buienradar?

Ik zal de startpost zo snel mogelijk proberen te updaten met nieuwe info uit 2011!

• Nokian95dude

Nokian95dude

I'll be back!!

yannickie111 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:08:
[...]

Helemaal mee eens.
Dus eigenlijk kan ik mijn V20 wel weer aan de kant zetten, nee da;s erg overdreven.
Maar ze zijn wel mooi!
Of zouden er voor Vieracast nog meer "apps" uitkomen? Zoals bijvoorbeeld buienradar?

Ik zal de startpost zo snel mogelijk proberen te updaten met nieuwe info uit 2011!
Ja ben ik ook wel benieuwd naar. Maar volgens mij, ook al zoudne misschien de oude modellen niet omgeet worden, zullen er zowiezo wel meer apps bijkomen lijkt me, ook al heb ik begrepen dat dat bij Panasonic nog niet al te driftig geupdate wordt. Maar als ze daar ook wat meer aandacht aan gaan besteden zou toch een stukje extra gebruiksplezier geven denk ik.

• nadroJ
Ziet er best goed uit. Hoop dat de specs van de definitieve Europese modellen snel bekend worden. Ik heb wel een 4 maanden oude G20 46", maar ik zou toch wel een nieuw model willen (denk ik :)

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-06 22:07

mr.paaJ

generatie cmd+z

hese are the Panasonic US models. The EU models are expected to come in different sizes and with a bit different features. These will be announced in 1-2 months. We will keep you updated with more information soon.
hmmm hopelijk een 42V(T)30 in Europa dan, dan wil ik nog wel eens denken aan een update van m'n G15 :)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
Van Infinite Black en Infinite Black Pro, naar Infinite Black 2 en Infinite Black Pro 2. Zucht. Marketing...

[Voor 11% gewijzigd door Tommy The Cat op 07-01-2011 00:15]

• Brad Pitt
Yup, 600Hz, Full LED, 1.000.000:1 contrast ratio's, etc. Ach ja, ignorance is bliss hè. Het verkoopt wel.

• Killer

Killer

Hatseflats!

Woow, wat is die VT30 mooi! Ik baalde er bij de V20 een beetje van dat die niet meer het one-sheet glas design had, dat de V10 wel had. De V10 vond ik qua uiterlijk mooier. Nu brengen ze het weer terug...Had ik misschien toch ff moeten wachten...Alhoewel, voor dat die VT30 voor redelijke prijzen weggaat, staat de VT40 alweer te trappelen... Je moet toch een keer toeslaan..
PisPix schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 18:54:
[...]

Wat bedoel je precies met initialiseren? Als ik de USB HDD wil toevoegen vraagt ie tot 3x bevestiging, hierna wordt de schijf geformatteerd. Daarna kan ik hem als opname apparaat kiezen in de tvguide. De term initialiseren kom ik niet tegen.
Je hebt alles correct gedaan en het zou moeten werken. het enige wat ik mij nog voor kan stellen is als je de functie aangezet hebt, waarmee je TV kunt pauzeren (weet ff niet meer hoe dat heet in het menu). Toen ik die aan had staan ging een timer opname bij mij ook niet goed. Nu die uit staat werkt het bij mij naar behoren.
yannickie111 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:08:
[...]
Helemaal mee eens.
Maar ze zijn wel mooi!
Ik denk niet dat ze VieraCast gaan updaten. De 10 serie heeft ook niet de updates gekregen die de 20 serie heeft. Als we mazzel hebben komen er inderdaad misschien wat nieuwe apps bij. Ben er inmiddels wel achter dat dat hele VieraCast voor mij een leuke gimmick is, maar meer ook niet. Ik gebruik het eigenlijk nooit. Streamen doe ik via een NMT, die doet dat veel beter dan de TV zelf en ondersteunt veeeel meer formaten, Youtube kijk ik op de PC, veel makkelijker zoeken (brr..tekstinvoer via de AB brrr). Ik gebruik het alleen maar om foto's die op een SD kaartje staan te bekijken. Nee, leuk is het wel, maar erg nuttig niet (voor mij)

• elsinga
PisPix schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 18:54:
[...]

Dat is precies wat ik bedoelde. :)

• Anoniem: 375601
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Maar het nieuwe Z model moet ook nog komen in 2011 he!
Zit daar dan een nog beter paneel in?

Killer schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 01:38:
Woow, wat is die VT30 mooi! Ik baalde er bij de V20 een beetje van dat die niet meer het one-sheet glas design had, dat de V10 wel had. De V10 vond ik qua uiterlijk mooier. Nu brengen ze het weer terug...Had ik misschien toch ff moeten wachten...Alhoewel, voor dat die VT30 voor redelijke prijzen weggaat, staat de VT40 alweer te trappelen... Je moet toch een keer toeslaan..
Ik had dat ook gelezen, maar zo'n one-sheet glass, is dat ongelofelijk irritant met reflecties?

Was dat niet juist een van de grote problemen die LG bij zijn 2010 toestellen had/heeft?

Ja het ziet er strak uit, maar met kans op reflecties zou ik me toch wel twee keer afvragen of dat dat echt top is.

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is de GT30 nu de opgevolger van de G20? Van mij hoeft dat hele 3D gebeuren niet zo nodig, betere zwartwaarden en een lager energieverbruik vind ik des te interessanter :)

Op zoek naar software/integratie-architect?

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
neographikal schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:43:
Is de GT30 nu de opgevolger van de G20? Van mij hoeft dat hele 3D gebeuren niet zo nodig, betere zwartwaarden en een lager energieverbruik vind ik des te interessanter :)
Als ik het goed heb, is dat de opvolger van de nog niet zo lang geleden geïntroduceerde GT20, een 3D-versie van de G20.

Zelf denk ik toch dat ik de S30 in de gaten ga houden, 3D hoeft voor mij echt absoluut nog niet, en de S20 wordt toch altijd als perfecte bang-for-buck gezien.

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

• Nokian95dude

Nokian95dude

I'll be back!!

Anoniem: 193799 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:56:
[...]

Ik had dat ook gelezen, maar zo'n one-sheet glass, is dat ongelofelijk irritant met reflecties?

Was dat niet juist een van de grote problemen die LG bij zijn 2010 toestellen had/heeft?

Ja het ziet er strak uit, maar met kans op reflecties zou ik me toch wel twee keer afvragen of dat dat echt top is.
Uiteraard is LG totaal niet met Panasonic te vergelijken. Daarvoor heeft laatstgenoemde toch teveel een bepaalde status voor opgebouwd. Dus ik denk dat je moet kunnen verwachten dat, als dat al zo is, ze dat bij Panasonic toch goed hebben aangepakt.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:01

Laguna

Connaisseur

Nokian95dude schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 14:14:
[...]

Uiteraard is LG totaal niet met Panasonic te vergelijken. Daarvoor heeft laatstgenoemde toch teveel een bepaalde status voor opgebouwd. Dus ik denk dat je moet kunnen verwachten dat, als dat al zo is, ze dat bij Panasonic toch goed hebben aangepakt.
Tegenwoordig maakt LG toch wel goede schermen, kwalitatief vergelijkbaar met Panasonic. Dat is ook te zien in dit overzicht. Qua prijs is LG echter een stuk goedkoper, daarom heb ik nu ook een LG aangeschaft (wordt morgen bezorgd) om mijn 4 jaar oude Panasonic te vervangen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Nokian95dude

Nokian95dude

I'll be back!!

Laguna schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:24:
[...]

Tegenwoordig maakt LG toch wel goede schermen, kwalitatief vergelijkbaar met Panasonic. Dat is ook te zien in dit overzicht. Qua prijs is LG echter een stuk goedkoper, daarom heb ik nu ook een LG aangeschaft (wordt morgen bezorgd) om mijn 4 jaar oude Panasonic te vervangen.
Sorry maar LG komt echt niet in de buurt. Weet je hoe goed die schermen zijn van Panasonic? Kan ook niet voor dat geld want Lg is vrij goedkoop. Uit de recensies komt dat naar voren dus dat zeg ik echt niet zomaar. En dan is er naar alles gekeken. Zeker op plasma gebied waar Panasonic gewoon meester in is. En ik weet dus niet wat dat voor overzicht is (zal t zo eens bekeken) maar ik praak uit de praktijk. Tuurlijk t ene scherm is beter dan de ander maar over t algemeen als t gaat om beeldkwaliteit is Panasonic gewoon onovertroffen.

Ga maar eens kijken bij sites die deze schermen testen. 10 tegen 1 dat van de beste schermen verkrijgbaar de meesten van Panasonic zijn.
En daarbij wil ik niet zeggen dat LG slecht is. Dat zul je mij echt nooit horen zeggen, absolut niet namelijk. Maar Panasonic staat gewoon algemeen bekend als kwaliteitsmerk. LG staat gewoon niet op dezelfde hoogte. Maar als je naar de prijs-kwaliteit verhouding kijkt doet LG t wel zeer behoorlijk.

[Voor 17% gewijzigd door Nokian95dude op 07-01-2011 21:00]

• nadroJ
Welke LG Laguna? PK950? Zwager van me is nog in de markt voor een 55"+ model. De 65" VT20 is een nogal duur, en 50" is te klein, dus hij kijkt nu naar de LG (60") of de Samsung 63". Ben benieuwd naar je bevindingen van je LG.

• yannickie111
nadroJ schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:00:
Welke LG Laguna? PK950? Zwager van me is nog in de markt voor een 55"+ model. De 65" VT20 is een nogal duur, en 50" is te klein, dus hij kijkt nu naar de LG (60") of de Samsung 63". Ben benieuwd naar je bevindingen van je LG.
Dit is het topic voor de plasma's van Panasonic, en dus niet voor LG, daarvoor moet je in een ander topic zijn.

Maar op plasma-gebied is Panasonic gewoon de koning!
LG is echt een heel ander segment, want niet betekent dat ze slechte tv's maken, maar gewoon tsja.... anders.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:01

Laguna

Connaisseur

Die bevindingen zal ik inderdaad in de desbetreffende topics posten, maar de plasma's van Panasonic zijn ook verre van perfect met de nodige ergernissen tot gevolg. Pioneer was koning op plasma-gebied en Panasonic moet het nog maar laten zien of ze die titel waardig zijn. LG is daarnaast ook behoorlijk underrated.

Ik ga nu van de Panasonic 42PV62EH naar de LG 50PK350 ik ben benieuwd welke beter scoort, de Pana is wel bijna 4 jaar oud en HD Ready en de LG is dus van afgelopen jaar en Full HD.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• nadroJ
yannickie111 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 22:52:
[...]

Dit is het topic voor de plasma's van Panasonic, en dus niet voor LG, daarvoor moet je in een ander topic zijn.

Maar op plasma-gebied is Panasonic gewoon de koning!
LG is echt een heel ander segment, want niet betekent dat ze slechte tv's maken, maar gewoon tsja.... anders.
Ik weet dat dit het Panasonic topic is. Heb er al tig keer gepost, maar ik post een reply hè ;) Verdere bevindingen was ik van plan via DM en via het desbetreffende LG topic verkrijgen

De reviews van de LG PX950/990 zijn overigens wel zeer positief. Ander segment, tja... dat vind ik dus niet. Het gaat voornamelijk om beeldkwaliteit (bij mij althans). Daarom heb ik sowieso nu een G20 :)

Heb vanavond weer eens Inception gekeken overigens en het floating blacks probleem was zeer duidelijk en licht storend. Heb er overigens niet vaak last van.

Ben het helemaal met de post van Laguna hierboven eens.

Laguna schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 23:39:
Die bevindingen zal ik inderdaad in de desbetreffende topics posten, maar de plasma's van Panasonic zijn ook verre van perfect met de nodige ergernissen tot gevolg. Pioneer was koning op plasma-gebied en Panasonic moet het nog maar laten zien of ze die titel waardig zijn. LG is daarnaast ook behoorlijk underrated.
Mwah, Pioneer was ook niet heilig hoor. Volgens mij hadden die veel meer last van retentie en inbranden dan andere plasma's. En ze waren natuurlijk ook wel errug duur vergeleken met de andere plasmatelevisies :)
Ik ga nu van de Panasonic 40PV62EH naar de LG 50PK350 ik ben benieuwd welke beter scoort, de Pana is wel bijna 4 jaar oud en HD Ready en de LG is dus van afgelopen jaar en Full HD.
Ik denk dat je heel weinig gaat merken van de 720p --> 1080p switch. Beetje afhankelijk van je kijkafstand, maar de diagonaal gaat veel meer verschil maken denk ik zo :) Ik zie het verschil tussen 720p en 1080p op mijn P42G20 op 3m afstand in ieder geval niet of nauwelijks.

nog weer wat gegevens op een rij van de 2011 lijn van Panasonic.
Mogelijk niet veel extra info, maar wilde het toch even delen

http://www.3dtvmagazine.n...0-gt30-st30-3d-tv-series/

• yannickie111
Anoniem: 193799 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 09:23:
nog weer wat gegevens op een rij van de 2011 lijn van Panasonic.
Mogelijk niet veel extra info, maar wilde het toch even delen

http://www.3dtvmagazine.n...0-gt30-st30-3d-tv-series/
Deze informatie is ongeveer dezelfde als http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1294306024, maar dan in het Nederlands.

Maar ik kan het wel gebruiken, want er staan nog wat mooie overzichtjes bij O-) :)

Dit zijn nu 4 tv's die zijn aangekondigd, 3 met 3D, en 1 zonder.
Deze 4 zijn tot nu toe de enige toch?

• Brad Pitt
Grrrrrene schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 03:39:
Mwah, Pioneer was ook niet heilig hoor...
Heilig niet, maar heb nog altijd weinig tv's gezien die dat beeld evenaren dan wel zwaar verbeteren.
Volgens mij hadden die veel meer last van retentie en inbranden dan andere plasma's.
Niet te hopen dat dat nu juist hetgene is dat Panasonic heeft overgenomen aan Kuro techniek ;)
En ze waren natuurlijk ook wel errug duur vergeleken met de andere plasmatelevisies :)
Kwaliteit kost nu eenmaal vaak geld ja :P

• - J.W. -
Geen enkele TV is perfect :)

Ik denk wel dat een huidige plasma een plasma van een aantal jaar geleden er uit speelt (legendarische, onbetaalbare kuro's misschien daargelaten). En als je overstapt op een nieuwe heb je weer verse plasma cellen ipv verouderde, wat je ook wel zult zien.

Ik ben erg tevreden over m'n Panasonic, maar ik denk dat dat bij een Samsung of LG niet anders geweest zou zijn..

• Brad Pitt
- J.W. - schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 11:55:
Ik ben erg tevreden over m'n Panasonic, maar ik denk dat dat bij een Samsung of LG niet anders geweest zou zijn..
Daarom, daar gaat het toch om! Dat, plus een heeeel klein beetje confirmation bias doen het altijd prima :)

• yannickie111
Zo, de startpost heeft een flinke metamorfose ondergaan!

De line-up van 2010 is nu duidelijk (hoop ik).
En ik heb de informatie van 2011 ook toegevoegd, van deze [url=http://www.3dtvmagazine.n...0-gt30-st30-3d-tv-series/]Bron[/url]

• Jay-7AC
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 19:58
Ik heb sinds kort een krakend geluid in mijn G20 als ik volume wat harder zet. Ik ga Panasonic hierover bellen, want ik heb mijn tv pas 6 maanden in bezit. Heeft iemand ervaring met de garantie van Panasonic en de manier van afhandelen?

• yannickie111
Jay-7AC schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:24:
Ik heb sinds kort een krakend geluid in mijn G20 als ik volume wat harder zet. Ik ga Panasonic hierover bellen, want ik heb mijn tv pas 6 maanden in bezit. Heeft iemand ervaring met de garantie van Panasonic en de manier van afhandelen?
Volgens mij is de garantie over het algemeen behoorlijk goed!
Ik heb hier al verschillende verhalen gelezen dat de tv na een tijdje opgehaald wordt, en dat je een nieuwe krijgt!

• Terrestra
  • Laatst online: 28-05 17:23
heb een klein probleem met mijn VT20 , heb een xbox 360 deze sluit ik aan via de component kabels.
Kleurtje in de juiste aansluiting. Probleem is nu dat ik wel geluid heb maar geen beeld. Iemand tips ???

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

• yannickie111
Terrestra schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:58:
heb een klein probleem met mijn VT20 , heb een xbox 360 deze sluit ik aan via de component kabels.
Kleurtje in de juiste aansluiting. Probleem is nu dat ik wel geluid heb maar geen beeld. Iemand tips ???
Het eerste waar ik aan zou denken : Een breuk in de kabel? Een kabel maar half in de aansluiting?
Deed hij het eerst wel op je VT20?

• Terrestra
yannickie111 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:09:
[...]

Het eerste waar ik aan zou denken : Een breuk in de kabel? Een kabel maar half in de aansluiting?
Deed hij het eerst wel op je VT20?
Pas een nieuwe VT20 , probeer het nu pas uit

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:18
G20 heeft nu iets op de 200uur gedraaid. Tv kijken op normal, contrast op 25 en films+GT5 op thx en contrast op 30-36. Nergens ook maar iets van IR gezien, dus dat is alvast 1 zorg minder. Heb nu voor tv hem op thx en contrast op 30 gezet. Ben benieuwd hoe dat gaat. Beeld lijkt wel helderder te zijn geworden sinds het begin, kan ook gewenning zijn.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 13:43
nadroJ schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:48:
Ziet er best goed uit. Hoop dat de specs van de definitieve Europese modellen snel bekend worden. Ik heb wel een 4 maanden oude G20 46", maar ik zou toch wel een nieuw model willen (denk ik :)
Ff geduld nog:
Availability
These are the Panasonic US models. The EU models are expected to come in different sizes and with a bit different features. These will be announced in 1-2 months.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:27
Terrestra schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:58:
Xbox op 1080p staan? Over component werkt de VT20 maximaal op 720p/1080i.

i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

• Killer

Killer

Hatseflats!

Brad Pitt schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 10:42:
[...]

Heilig niet, maar heb nog altijd weinig tv's gezien die dat beeld evenaren dan wel zwaar verbeteren.
Dan moet je toch maar eens goed naar de laatste V20\VT20 kijken. Tenzij ze naast elkaar hangen misschien, maar anders zie ik geen noemenswaardige verschillen. Het is dus niet zwaar verbeterd, maar al wel geëvenaard imo.

• Terrestra
theforce81 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 00:16:
[...]

Xbox op 1080p staan? Over component werkt de VT20 maximaal op 720p/1080i.
Stond idd op 1080p , mij vorige tv deed het gewoon. Even de xbox aangesloten aangepast naar 1080i
en hij doet het weer. Bedankt voor de tip !!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:27
Terrestra schreef op zondag 09 januari 2011 @ 19:12:
[...]

Stond idd op 1080p , mij vorige tv deed het gewoon. Even de xbox aangesloten aangepast naar 1080i
en hij doet het weer. Bedankt voor de tip !!
Ben blij dat dat het probleem was en ik je heb kunnen helpen daarmee. Ik raad je aan 720p te gebruiken, is mooier op je V20 dan 1080i naar mijn mening! Veel game plezier 8)

i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

• wverveer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-01-2019
Kan iemand mij de doorslag geven? Ik twijfel tusse de 42s20...of 300 euro meer voor de 42g20...of voor 300 euro meer de 42gt20....

Opzich denk ik dat 3D nog verder ontwikkeld moet worden en dat het meer een gadget is..

Ik ga de tv gebruiken samen met een macmini..dus USB, internet, surfen enzo heb ik niet nodig,, dus zou de kale 42s20 prima zijn...wat ik meekrijg van de dit hdtvtest.com is dat de s20 niet erg onderdoet voor de g20..alleen ontbreekt wel de thx modus en volgens mij de Neopdp (wat de toekomst? Moet zijn)
Hoewel dhr makenzie op hdtvtest.com aangeeft dat het er wel op zou zitten (tenzij het alleen voor de 50s20, die eigenlijk getest wordt...)

Erg lastig, maar ik denk dat het zoiezo wel een vooruitgang is op mijn hitachi pd7200 hdready 768x1024..(voeding gecrasht....iemand interesse in betaalbaar maken)

Grt

[Voor 28% gewijzigd door wverveer op 09-01-2011 19:48]

• Nokian95dude

Nokian95dude

I'll be back!!

wverveer schreef op zondag 09 januari 2011 @ 19:44:
Kan iemand mij de doorslag geven? Ik twijfel tusse de 42s20...of 300 euro meer voor de 42g20...of voor 300 euro meer de 42gt20....

Opzich denk ik dat 3D nog verder ontwikkeld moet worden en dat het meer een gadget is..

Ik ga de tv gebruiken samen met een macmini..dus USB, internet, surfen enzo heb ik niet nodig,, dus zou de kale 42s20 prima zijn...wat ik meekrijg van de dit hdtvtest.com is dat de s20 niet erg onderdoet voor de g20..alleen ontbreekt wel de thx
Ik zou de gt20 iig af laten vallen aangezien als je 3d wil je beter even een paar generaties kan wachten. Wordt namelijk nog veel beter.... De g20 is een goede keus maar de s20 heb ik geen ervaringen mee. Ik zou adviseren dus als je niet nu al meteen voor 3d wil gaan de g20 of de s20. Dat maakt de keuze al iets makkelijker.

• yannickie111
wverveer schreef op zondag 09 januari 2011 @ 19:44:

Ik ga de tv gebruiken samen met een macmini..dus USB, internet, surfen enzo heb ik niet nodig,, dus zou de kale 42s20 prima zijn...wat ik meekrijg van de dit hdtvtest.com is dat de s20 niet erg onderdoet voor de g20..alleen ontbreekt wel de thx modus en volgens mij de Neopdp (wat de toekomst? Moet zijn)
Hoewel dhr makenzie op hdtvtest.com aangeeft dat het er wel op zou zitten (tenzij het alleen voor de 50s20, die eigenlijk getest wordt...)

Erg lastig, maar ik denk dat het zoiezo wel een vooruitgang is op mijn hitachi pd7200 hdready 768x1024..(voeding gecrasht....iemand interesse in betaalbaar maken)

Grt
Ik heb zelf de V20, mijn vader wilde eerst eigenlijk ook voor de VT20 gaan, maar ik (en mijn moeder) hebben hem did afgeraden, want 3D is nu nog zo in ontwikkeling, en er zijn op de CES zelfs al 3D-tv's zonder brillen aangekondigd. En de techniek zal echt snel veranderen de komende tijd, en dan zit je over een jaar met een 3D-tv met bril, als iedereen zonder bril naar 3D zit te kijken :P

Ik zou zelf voor de G20 gaan in plaats van de S20, kijk ook even in de startpost, bij Line-Up 2010.
De G20 heeft bijvoorbeeld NeoPDP, ja dat is de toekomst (gewoon beter beeld, en lager energieverbruik) en de S20 niet.
Of je voor dit soort dingen 300 euro meer voor wil betalen, dat moet je natuurlijk zelf bepalen.
Pagina: 1 2 3 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee