Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144074

badnews.nl schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:05:
Mijn (zeer goedkoop) bestelde 46ST30 is zojuist afgeleverd bij mij thuis.
Ondanks de super lage prijs (716) is deze toch netjes afgeleverd, en binnen 3 werkdagen :)

Vanavond als ik thuis kom kan ik lekker gaan spelen en inregelen.
Zijn er dingen waarop ik moet letten?

Daarna op jacht naar een (goedkope) bril :)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-03-2024
Ik ben me ook aan het oriënteren op een 50vt30 maar als ik de issues hierboven lees is het misschien wel de betere oplossing om gewoon voor een 50gt30 te gaan? Of heeft deze ook last van dit soort problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chrisg schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:32:
Ik ben me ook aan het oriënteren op een 50vt30 maar als ik de issues hierboven lees is het misschien wel de betere oplossing om gewoon voor een 50gt30 te gaan? Of heeft deze ook last van dit soort problemen?
Ik zou ev en wachten tot de VT50. Die komen er nu wel relatief snel aan. Niet om het geld oid, maar kijken of ze de problemen opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:15
Chrisg schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:32:
Volgens mij minder kans op groene vlek, maar wel banding, ventilatoren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Adlermann schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:12:
[...]

Ik zou ev en wachten tot de VT50. Die komen er nu wel relatief snel aan. Niet om het geld oid, maar kijken of ze de problemen opgelost hebben.
Ik zou dan voor de GT50 gaan, is goedkoper, heeft hetzelfde panel etc. en GEEN zilveren rand aan de binnenkant van het scherm zoals bij de GT30 (die is echt verschrikkelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 20:55
Net de winkel gebeld en verteld over mijn email, en ze vertelden dat ze die gelijk door hadden gestuurd naar E-care Panasonic. Ook hebben ze gebeld met Panasonic en hun op de hoogte gebracht over mijn klacht, dat ik na 5 maanden nog niks heb gehoord.

Ik heb toen gevraagd wat mijn andere opties waren, aangezien ik natuurlijk ook winkelgarantie heb. Ze konden geen andere tv aanbieden, wel geld terug. Echter....moest ik ervoor zorgen dat de tv in doos met alles erop en eraan EXACT eruit zag zoals ik hem kreeg, exact. Nou dat is dus gvd onmogelijk, want toen ik de VT30 kreeg hier kon ik de tv niet uit de doos tillen, gewoonweg te zwaar. Dus heb ik de zijkant van de doos open gesneden en op die manier voorzichtig de VT30 eruit geschoven met iemand. Met geen mogelijkheid kan ik die weer intact krijgen alsof er helemaal niks is gebeurd, alsof de tv er nooit is uitgeweest. Fucking waardeloos!!!!!

Het komt dus nu gewoon op E-care/Panasonic neer...of ze gaan hem 'repareren' of ik kreeg een andere VT30 of ander type? Ik heb echt geen idee. Het kon wel even duren voordat ik van E-care hoorde weer. Nou ik wacht tot morgen af, en dan bel ik vrijdag zelf naar E-care. Waardeloze regel alleen dat ik geld terug kan krijgen, alleen wanneer het er gewoon eigenlijk ongeopend uitziet...onmogelijk toch.

Ik heb verder alles, de handleidingen, de kabels, uiteraard heb ik dat. Maar de doos is aan één kant gewoon open, was er maar een manier om aan een lege VT30 doos te komen.

Heb het net gecheckt, één zijkant stukje ligt er gewoon los bij, die heb ik los moeten snijden/scheuren, maar ik zie geen mogelijkheid nog omdat aan de doos vast te krijgen. Verder heb ik nog alles, piepschuim, alles.

[ Voor 12% gewijzigd door devilsnight op 18-01-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisg
D-TECH schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:14:
[...]

Ik zou dan voor de GT50 gaan, is goedkoper, heeft hetzelfde panel etc. en GEEN zilveren rand aan de binnenkant van het scherm zoals bij de GT30 (die is echt verschrikkelijk).
Ik lees het net op de frontpage;) Qua design zeker een stukje mooier. Vraag me af voor welke prijs de GT50 straks de markt in komt.. Dit soort berichten brengen je wel weer aan het twijfelen om toch niet voor bv. een samsung plasma te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:59:
Net de winkel gebeld en verteld over mijn email, en ze vertelden dat ze die gelijk door hadden gestuurd naar E-care Panasonic. Ook hebben ze gebeld met Panasonic en hun op de hoogte gebracht over mijn klacht, dat ik na 5 maanden nog niks heb gehoord.

Ik heb toen gevraagd wat mijn andere opties waren, aangezien ik natuurlijk ook winkelgarantie heb. Ze konden geen andere tv aanbieden, wel geld terug. Echter....moest ik ervoor zorgen dat de tv in doos met alles erop en eraan EXACT eruit zag zoals ik hem kreeg, exact. Nou dat is dus gvd onmogelijk, want toen ik de VT30 kreeg hier kon ik de tv niet uit de doos tillen, gewoonweg te zwaar. Dus heb ik de zijkant van de doos open gesneden en op die manier voorzichtig de VT30 eruit geschoven met iemand. Met geen mogelijkheid kan ik die weer intact krijgen alsof er helemaal niks is gebeurd, alsof de tv er nooit is uitgeweest. Fucking waardeloos!!!!!
Niet mee akkoord gaan. Gewoon de winkel in gebreke stellen, ze een optie aanbieden, repareren of vervangen. Willen ze dat niet, koop ontbinden. Krijg je geen geld terug, dagvaarden die zooi en je geld bij de kantonrechter terugeisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 15:33
Is het iets om met de aankondiging van de nieuwe series een nieuw deel te starten?

Dan zal ik de nieuwe informatie verwerken in een nieuw topic.

Poll: Nieuw deel voor de 2011-2012 series.
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=377963&layout=2&sort=prc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Adlermann schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:13:
[...]

Niet mee akkoord gaan. Gewoon de winkel in gebreke stellen, ze een optie aanbieden, repareren of vervangen. Willen ze dat niet, koop ontbinden. Krijg je geen geld terug, dagvaarden die zooi en je geld bij de kantonrechter terugeisen.
Meen je dat? Damn...ik hoop altijd dat het nooit op zoiets moet aankomen, laat staan dat het iets is waar ik totaal niet bekend mee ben. Wat bedoel je precies met koop ontbinden trouwens?

Heb net mijn bon bekeken van de VT30 van het bedrijf en nergens in de uitleg van garantie staat dat ie 100% intact moet zijn,alsof de tv nooit uit de doos is gehaald.

Heb consuwijzer gebeld net, die raadt vooral aan om het gewoon mondeling op te lossen, lukt dat niet. Dan kan ik naar de geschillencomissie en/of zoals Addlerman al zei, de koop ontbinden. Maar nou begrijp ik dat daar wel een gedoe bij komt kijken, ik moet voor mijzelf dan nagaan wat een redelijk bedrag is om terug te krijgen voor de VT30. Aangezien hij natuurlijk wel sinds juli 2011 in gebruik is geweest door mij.

[ Voor 35% gewijzigd door devilsnight op 18-01-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 412806

Gewoon doen wat Adlermann schrijft het is een kulargument je hebt toch de originele verpakking weliswaar gehavend maar so what dat ding gaat toch terug naar Panasonic die hebben dozen genoeg. >:)
Het is qua beeld geweldig mits je geen problemen hebt ook hier al enkele VT30's versleten en ik ben er ook klaar mee NOOIT meer een plasma van Panasonic nooit verwacht dat ik dit ooit zou schrijven maar wat kan je een ellende hebben met dit toestel.
Je hoeft helemaal geen genoegen te nemen met een 'afschrijving' gewoon de toko in gebreke stellen en daarmee eis je je muntjes terug.
Wel dien je de toko de gelegenheid te geven om dit euvel te herstellen maar ik ben bang dat dit niet gaat lukken want je bent niet de enige die hier last van hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 412806 op 18-01-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Anoniem: 412806 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:49:
Gewoon doen wat Adlermann schrijft het is een kulargument je hebt toch de originele verpakking weliswaar gehavend maar so what dat ding gaat toch terug naar Panasonic die hebben dozen genoeg. >:)
Het is qua beeld geweldig mits je geen problemen hebt ook hier al enkele VT30's versleten en ik ben er ook klaar mee NOOIT meer een plasma van Panasonic nooit verwacht dat ik dit ooit zou schrijven maar wat kan je een ellende hebben met dit toestel.
Je hoeft helemaal geen genoegen te nemen met een 'afschrijving' gewoon de toko in gebreke stellen en daarmee eis je je muntjes terug.
Wel dien je de toko de gelegenheid te geven om dit euvel te herstellen maar ik ben bang dat dit niet gaat lukken want je bent niet de enige die hier last van hebt.
De winkel had het constant over E-care, niks anders dan E-care, hun konden verder niks doen, behalve dan geld terug (mits dus dat alles zo goed als nieuw eruit zag). Ook begon hij dat ook al was dit niet meer een paar weken na de aankoop, was hij nog wel bereid mij mijn geld terug te geven. Maar als ik het goed begrijp van de consuwijzer site, maakt dat geen fuck uit, het is nog niet eens een jaar geleden, dus hij moet mij die optie sowieso geven. Maar de man deed net alsof hij iets speciaals deed, een gunst.

Heb het ook niet zomaar geaccepteerd aan de telefoon, ik vroeg door..ik zei...'maar dat is toch een gestoorde regel eigenlijk, je kunt niet verwachten dat iedereen de doos volledig intact bewaard en dat het zo goed als nieuw weer terug wordt gestuurd...wanneer het toch gelijk door naar Panasonic gaat, aangezien de tv defect is". Maar daar zei hij weinig tot niets op, het was nou eenmaal zo.

Mijn fout..dat moet ik dan wel zeggen, is toen vorig jaar september E-care hier was geweest en hadden gezegd dat ze niks konden doen op dit moment en dat ik van hun terug zou horen, dat ik de shop dit niet heb laten weten. Ik had hun dus moeten bellen erover, dat heb ik niet gedaan.

Als ik ga doen wat Addlermann aanraadde, dan moet ik er dus zelf voor zorgen dat de tv weer terugkomt bij de winkel. Dat zal al een probleem zijn, want ik heb geen auto, en hij past sowieso niet in een auto, een busje wel. Die zou ik dan moeten huren. Maar voordat ik dat doe, moet ik wel een brief hebben gestuurd naar de winkel, en ik neem aan dat zij er ook mee akkoord moeten gaan eerst om de aankoop te laten ontbinden?

Ik wacht sowieso de rest van de week wel af, kijken wat E-care precies gaat doen, wie weet krijg ik wel een andere Panasonic die wel gewoon normaal is, wellicht een ander type. Komt daar helemaal niks nuttigs van..dan moet ik helaas overgaan op de andere manier. Ik moet alleen wel weten wat ik aan het doen ben..dus kortom..

Nog één keer vragen aan de shop of ze echt niet ermee akkoord gaan om de VT30 terug te nemen, in een staat dat ie niet ongeopend eruit ziet. Aangezien hij toch direct naar Panny gaat...slaat fucking nergens op eigenlijk, laat staan dat er ook maar IETS van in de bon staan..niks. Is het antwoord nee....

- Brief sturen naar bedrijf dat ik de aankoop wil ontbinden
- Zij reageren (hopelijk voor de verandering) vrij snel erop en gaan akkoord/niet akkoord?
- Het bedrijf in gebreke stellen (geen idee hoe, maar daar kom ik wel uit denk ik)
- Zelf de VT30 terug brengen
- Geld terug halen?

Zoals je ziet is dit echt iets nieuws voor mij, dus ik heb echt geen idee. Ik blijf nog even rustig, het liefst zou ik dit alles willen vermijden...even afwachten wat E-care precies doet. Ik kan ze nog altijd zelf bellen morgen of vrijdag.

[ Voor 27% gewijzigd door devilsnight op 18-01-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

devilsnight schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:01:
[...]

[...]
Zoals je ziet is dit echt iets nieuws voor mij, dus ik heb echt geen idee. Ik blijf nog even rustig, het liefst zou ik dit alles willen vermijden...even afwachten wat E-care precies doet. Ik kan ze nog altijd zelf bellen morgen of vrijdag.
Ga gewoon eens naar de winkel, en leg daar alles uit. Neem de e-care bon mee en probeer er uit te komen. Persoonlijk contact werkt vaak beter dan bellen, mailen etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
210667 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 17:04:
[...]

Ga gewoon eens naar de winkel, en leg daar alles uit. Neem de e-care bon mee en probeer er uit te komen. Persoonlijk contact werkt vaak beter dan bellen, mailen etc..
Is ook een mogelijkheid, het is alleen minder dat de winkel niet heel erg dichtbij zit, en heb geen auto. En je mag natuurlijk niet te snel oordelen over mensen, maar het klonk bij mij heel erg alsof de beste man behoorlijk koppig was, en dat het niks uitmaakte dat de tv toch direct door ging naar Panasonic, alles moest gewoon zijn zoals ik hem kreeg.

En qua aankoop ontbinden, ik wacht hier sowieso allemaal nog even mee, ik zie het wel als een echt allerlaatste optie, want hier houd ik helemaal niet van. Ik bel morgen E-care gewoon op, want ik wil na vijf maanden nu wel gewoon weten waar ik aan toe ben, kijken wat daar precies van gaat komen. Als de monteur weer net als vorige keer zegt 'we kunnen hem meenemen, open maken..maar het zal weinig tot niks uitmaken. Dan zeg ik gewoon dat ik een ander type wil hebben, want zo komen we ook nergens. Ik heb bij zowel de winkel als fabrikant garantie. Neem aan dat E-care dat voor hun rekening neemt dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begrijp je frustratie maar blijf zakelijk.
Ok de winkel speelt opnieuw de dommerik dus rest er niets anders dan E Care bellen.
Je maakt een nieuwe afspraak ga niet zitten muggenziften of zemelen over wat er is gebeurd dat is storend en verwarrend.
Maak kort en bondig duidelijk dat je een klacht had en deze is erger geworden.
Ga niet in op kulverhalen E Care plant een monteur in wees goed voorbereid gebruik jouw materiaal waar je het duidelijk kan demonstreren.
Laat de monteur beslissen maar let op!
Indien de monteur ook gekke Henkie gaat spelen zet dan zelf op de bon:
Ik teken onder voorbehoud en verwacht een fatsoenlijke oplossing na al die maanden!
Vervolgens zet je je handtekening eronder en klaar.
Je tekent enkel deze bon en niets anders.
Het is niet ongebruikelijk dat de monteur een eigen bon fabriceert die je niet te zien krijgt of hij zet zelf iets op de bon wat je ook niet te zien krijgt.
Niemand kan voorspellen wat er gaat gebeuren maar er zijn verschillende scenario's denkbaar.

1.Het toestel gaat na overleg mee wel belt de monteur eerst zijn leidinggevende.
2.Het toestel blijft en E Care neemt contact op met Panasonic en deze heeft altijd de doorslaggevende stem.

Daarna ga je met de bon naar de winkel en EIST dat er binnen 2 weken een oplossing wordt geboden zo niet dan wordt de toko in gebreke gesteld en ontbind je eenzijdig de koopovereenkomst het toestel voldoet niet aan de verwachtingen en de winkelier heeft niets gedaan met je klachten en E care ook niet!

Dat klinkt ingewikkeld maar dat is het niet,Adlermann kan je hierbij adviseren.
Niet kwaad worden ga geen domme dingen zeggen tegen de monteur maak enkel duidelijk dat je dit euvel al hebt laten zien maar tot je stomme verbazing heb je nooit meer wat gehoord en de winkelier heeft ook niet voldoende geadviseerd.
Dus niet iets forceren wees afstandelijk het enige wat je wil is een oplossing.
Succes met de afwikkeling wel een opmerking dit kan zo gepiept zijn maar kan ook enkele weken duren maximaal 3 - 6 weken.

Nog een kleine aanvulling je hoeft helemaal niet naar de winkel ik zou dat ook niet adviseren want de winkel heeft al duidelijk gemaakt dat ze niets willen doen E Care moet het maar oplossen.
Maak een scan van de bon plaats een goed onderbouwd verhaal en mailt dit en je krijgt vanzelf een antwoord.
Geen mondelinge afspraken alles schriftelijk vastleggen het is een kwestie van een lange adem.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 412806 op 18-01-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Bedankt man, dat waardeer ik zéér. Hier kan ik ook echt wat mee, want ik was me inderdaad ook al een beetje aan het afvragen wat ik moest gaan zeggen tegen de monteur en wat ik moet tonen. Want vorig jaar ook, liet ik eerst het probleem zien tijdens een game en bij break-in fotos. En toen begon de monteur via het service menu dezelfde soort fotos te tonen, waar toen niks op te zien was, geen groene gloed,strepen, niks. Maar een grijs vlak moet een grijs vlak zijn, in een game moeten geen strepen zichtbaar zijn. Het is iets wat ik overduidelijk zie, maar een ander kan het gerust ontkennen.

Maar goed, zoals jij zegt, ik zal op mijn hoede blijven.

Nogmaals bedankt, en mocht ik nog vragen hebben, dan PM ik ze wel, lijkt me ook beter voor de thread. Dadelijk staat die hier vol mee, schiet ook niet op :)

Ik heb iemand op AVforums gesproken, die had exact hetzelfde probleem. De repair service van Panasonic concludeerde dat de set niet te repareren was en liet de winkel weten waar hij de tv had gekocht, dat zij het ermee eens waren dat hij zijn geld moest terug krijgen, of een volledig andere set. Wie weet kan ik dat ook bereiken.

[ Voor 26% gewijzigd door devilsnight op 18-01-2012 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:58
Net mijn nieuwe Panasonic 46ST30 opgesteld.. WOW!
wat een heerlijk plaatje komt eraf.. ophangen op de beugel die ik had kostte iets meer tijd (kon de schroeven niet vinden, de LG had kleinere schroeven).
Snel via hotel mode de HDMI1 als standaard gekozen (heb geen kabel, alleen een schotel)

schrok even van de kwaliteit van de nederlandse zenders, maar bij Sky HD aangeland was het super allemaal.
Wat een super kleuren, standaard staat ie redelijk ingesteld, beetje mee zitten spelen (wat lagere waardes ingesteld). Spiegeling valt me mee, maar het is nog geen zomer.

Ik ga hier zeker heeeeeelijk van genieten met een paar mooie blurays en komend weekend ook eens iets 3D uitproberen als mijn brilletje binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-05 12:37
D-TECH schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:14:
[...]

Dat is de reden dat ik nou nog steeds 32" CRT zit te kijken. Maar zolangzamerhand ben ik daarvan goed zat. Door het hele scart gebeuren ipv hdmi dus nog steeds geen streamertje gekocht.
Zodra bekend is of de GT50 "oké" is wordt het die en anders toch een pana LED ala DT35.

Wat vinden anderen van die zilveren rand binnenin de bezel van de GT30? Waar ik ook zoek nl ik kom in omgeving Zwolle/Apeldoorn geen enkele winkel die er daadwerkelijk één heeft staan in de showroom zodat ik kan oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06
De G30 heeft ook geen zilveren rand aan de binnenkant.
Is voor de rest hetzelfde als de GT30, met het verschil dat deze geen 3D heeft.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330328

Joepie !
Mijn TX-P50GT30E is binnen !
Super , zalig beeld .... deze avond eens de instelling goed zetten .
Groetjes (zo blij als een klein kind ....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
M@cer schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 07:59:
De G30 heeft ook geen zilveren rand aan de binnenkant.
Is voor de rest hetzelfde als de GT30, met het verschil dat deze geen 3D heeft.
De GT30 is totaal anders qua design, niet hetzelfde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisg
Anoniem: 330328 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 08:00:
Joepie !
Mijn TX-P50GT30E is binnen !
Super , zalig beeld .... deze avond eens de instelling goed zetten .
Groetjes (zo blij als een klein kind ....)
Mat10 geniet ervan! Maar dat zal vast wel lukken;) Zou je ons misschien kunnen verblijden met een paar foto's van de zilveren rand? Gezien de problemen met de vt's ben ik zwaar in overweging om ook voor een gt30 te gaan. De gt50 zal vermoedelijk wel een stuk duurder zijn bij lancering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
D-TECH schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 08:33:
[...]

De GT30 is totaal anders qua design, niet hetzelfde!
Wat betreft design misschien anders, maar wat betreft techniek zo goed als hetzelfde.
Als je het design van de GT30 dus niet mooi vindt zou dat een optie kunnen zijn.

Vooral als je, net als ik, jezelf niet met een of ander raar brilletje voor de TV ziet zitten.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-05 00:24
... Echter....moest ik ervoor zorgen dat de tv in doos met alles erop en eraan EXACT eruit zag zoals ik hem kreeg, exact. Nou dat is dus gvd onmogelijk, want toen ik de VT30 kreeg hier kon ik de tv niet uit de doos tillen, gewoonweg te zwaar. Dus heb ik de zijkant van de doos open gesneden en op die manier voorzichtig de VT30 eruit geschoven met iemand. Met geen mogelijkheid kan ik die weer intact krijgen alsof er helemaal niks is gebeurd, alsof de tv er nooit is uitgeweest. Fucking waardeloos!!!!!

...
Ik wil niet heel lullig zijn, maar als je de plastic clips/tilgrepen loshaalt, dan kan je de bovenste doos er makkelijk af tillen en komt de tv helemaal vrij. Dan staat ie alleen nog maar in de bodem. Zo kan je dus ook makkelijk een beugel monteren. Dus in dat opzicht kan ik mij het commentaar van de winkel wel voorstellen. Het staat nota bene op de doos zelf hoe je deze open moet maken. Die clips hebben een lipje zodat je ze er makkelijk uittrekt. Dat was bij mijn oude 42" al zo en bij mijn VT30 ook.

Zie de rode cirkels, de 65VT30 heeft er 8 (4 groot, 4 klein) uit mijn hoofd, kleinere maten zullen er minder hebben, op de foto zijn ze er al uitgehaald.
Positie clips TV doos

Edit, dan krijg je dus dit:

TV uit doos

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 19-01-2012 09:44 . Reden: Extra foto ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Ik dacht hetzelfde :)

zit mooi in elkaar die doos.. had hem alleen eerst even de voet gezet (slechts 46inch tv) en op het kastje voor de beugel geplaatst..

echter na een uurtje wilde ik hem toch aan de muur, met de beugel konden de katten erachter lopen wat me geen goed plan leek.
Dus met 2 man sterk opgehangen aan de bestaande beugel van mijn 'oude' LG lcd (wat zijn die ineens licht na het tillen van een plasma).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik denk trouwens dat je meer kansen hebt op het shopping forum. Daar lezen meer mensen die met dit bijltje hebben gehakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor een garantiebehandeling maakt het hebben van de originele doos NIETS uit. Echt 0.0.0.0% De winkelier kan dat gewoon niet eisen. Gewoon een nette brief sturen dat je hem 2 weken geeft om of de tv te repareren of omruilen. Doet hij dat neit, nog een brief dat jij de koop gaat ontbinden en je geld terug wilt (minus een eventuele verbruiksvergoeding. Wil hij dat niet, dan dagvaarding de deur uit (dit laatste is best moeilijk voor veel mensen, dus dat is nog wel een stap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Adlermann schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:17:
[...]

Voor een garantiebehandeling maakt het hebben van de originele doos NIETS uit. Echt 0.0.0.0% De winkelier kan dat gewoon niet eisen. Gewoon een nette brief sturen dat je hem 2 weken geeft om of de tv te repareren of omruilen. Doet hij dat neit, nog een brief dat jij de koop gaat ontbinden en je geld terug wilt (minus een eventuele verbruiksvergoeding. Wil hij dat niet, dan dagvaarding de deur uit (dit laatste is best moeilijk voor veel mensen, dus dat is nog wel een stap).
Ik heb het niet over de garantiebehandeling, alleen het verminken van de doos terwijl deze goed doordacht in elkaar is gezet. Ik wou dat er meer bedrijven zo nadachten over hun verpakkingen.

Bij de meeste garantiegevallen heeft de leverancier een flightcase om thuis dingen op te halen. Bv. bij mijn volautomaat koffieapparaat hadden ze speciale kratjes waar dat ding precies in kon, ondanks dat ik alle dozen nog heb. Dat was Siemens. Mijn ouders hadden een Saeco en die moest weer in de originele doos vervoerd worden. Het wisselt ook per reparateur. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Senor Sjon schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:41:
[...]

Ik heb het niet over de garantiebehandeling, alleen het verminken van de doos terwijl deze goed doordacht in elkaar is gezet. Ik wou dat er meer bedrijven zo nadachten over hun verpakkingen.

Bij de meeste garantiegevallen heeft de leverancier een flightcase om thuis dingen op te halen. Bv. bij mijn volautomaat koffieapparaat hadden ze speciale kratjes waar dat ding precies in kon, ondanks dat ik alle dozen nog heb. Dat was Siemens. Mijn ouders hadden een Saeco en die moest weer in de originele doos vervoerd worden. Het wisselt ook per reparateur. :S
Ja klopt. Maar bij hem zaten ze te miepen dat de doos intact moest zijn. Mijn doos heb ik inmiddels ook al bij het oud vuil staan hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bij mij staat de doos op mijn bergvliering (past net). Sowieso bewaar ik bijna altijd verpakkingen van dit soort dingen. Zo heb ik ook de subwooferdoos nog, evenals alle speakerdozen en van de overige apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Senor Sjon schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:00:
Bij mij staat de doos op mijn bergvliering (past net). Sowieso bewaar ik bijna altijd verpakkingen van dit soort dingen. Zo heb ik ook de subwooferdoos nog, evenals alle speakerdozen en van de overige apparatuur.
De eerste weken bewaar ik het. Daarna staat het alleen maar in de weg. Je hebt het nergens voor nodig, dus waarom zou je het bewaren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Adlermann schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:13:
[...]

De eerste weken bewaar ik het. Daarna staat het alleen maar in de weg. Je hebt het nergens voor nodig, dus waarom zou je het bewaren??
Omdat het kan. :D

Ik heb er de ruimte voor (is toch een grote bergruimte) en ik heb er bij een verhuizing veel gemak van gehad. Bij verkoop is het altijd een plus als je alles er nog bij hebt, transport voor de nieuwe koper is het makkelijkste in de originele verpakkingen. Ook als je iets binnen de 2 jaar garantie op moet sturen is het ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

@Devilsknight
Zo zou je kunnen beginnen [en GEEN emotie in je brief verwerken, dat werkt echt niet]

[naam verkoper]
[adres verkoper]
[bij voorkeur per aangetekende post versturen]

Datum: [datum]
Betreft: ontbinding van koopovereenkomst

Geachte heer/mevrouw,
  • Op […]dag op [noem datum] heb ik bij u een [noem product] gekocht van het merk [noem merk].
  • Helaas heb ik moeten constateren dat het product dat ik gekocht heb ondeugdelijk is. Het voldoet niet aan de verwachtingen die ik er normaal gesproken van zou mogen hebben omdat …[geef aan wat er mis is met het product].
  • [alternatief 1]
  • Omdat u het product niet kunt repareren en u mij evenmin een nieuw product aangeboden heeft, maak ik nu gebruik van mijn wettelijke recht om de koopovereenkomst te ontbinden.
  • [alternatief 2]
  • Omdat u van mening bent dat het product wel naar behoren functioneert en u weigerachtig blijft om het product te repareren of te vervangen door een nieuw product, maak ik nu gebruik van mijn wettelijke recht om de koopovereenkomst te ontbinden.
  • [alternatief 3]
  • Omdat u mij geen enkele passende oplossing kunt bieden, maak ik nu gebruik van mijn wettelijke recht om de koopovereenkomst te ontbinden.
  • Deze ontbinding heeft tot gevolg dat de koopovereenkomst ongedaan gemaakt is. Uiteraard zal ik ervoor zorgen dat u het product zo spoedig mogelijk van mij retour ontvangt. Aan de andere kant bent u verplicht om mij het aankoopbedrag per omgaande terug te betalen.
  • Ik verzoek u vriendelijk maar dringend om mij binnen twee weken na heden te bevestigen dat u uw verplichtingen uit de ontbinding zult nakomen. Mocht ik binnen deze termijn niets of een negatieve reactie van u ontvangen hebben, dan overweeg ik verder juridische stappen.
Ik hoop en vertrouw erop dat het zover niet hoeft te komen.
Met vriendelijke groet,

[uw naam en handtekening]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Bedankt man, nogmaals...hier kan ik een heleboel mee. Ik ga er ook absoluut werk van maken, maar eerst wacht ik E-care af. Ik heb besloten om vandaag nog te wachten, als ik niks van ze hoor dan bel ik ze morgen op. Het mooiste zou natuurlijk zijn als E-care gewoon echt zelf zegt dat het niet te repareren valt en via Panasonic (misschien) kan regelen dat ik gewoon mijn geld terug krijg, zoals diegene op de AV forum dus had, dat zou het allermooist zijn. Ik wil het in elk geval een kans geven, vooral omdat ik wel akkoord ging met de dealer om E-care af te wachten, om te zien hoe dat ging verlopen. Verloopt dat allemaal kut straks? Dan schrijf ik de dealer die brief.

Ik weet trouwens niet of meer mensen er last van hebben, maar ik vind dat IR ook behoorlijk idioot snel gaat hier. Ik deed net even de AC Ryan media player aan, het scherm heeft hooguit 5 tot 10 seconden op het main menu gestaan (omdat ie de USB moest inladen) en gelijk blijven de letters in het beeld staan. Zelfs nadat ik van kanaal wisselde, was het er nog steeds. En ik heb geen idioot hoge contrast waarden ingesteld of wat dan ook. Had hier toch echt duidelijk veel minder last van met mijn oude Samsung PS50.

Oh en over die doos, ja ik kwam gisteren op AVforums erachter dat ik heel dom was geweest. Ik denk dat het mijn enthausiasme is geweest, had echt geen flauw idee waar die plastic dingen aan de zijkant voor waren...domme domme domme ik :(. Had me een HOOP shit bespaard.

[ Voor 10% gewijzigd door devilsnight op 19-01-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

devilsnight schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:51:
Bedankt man, nogmaals...hier kan ik een heleboel mee. Ik ga er ook absoluut werk van maken, maar eerst wacht ik E-care af. Ik heb besloten om vandaag nog te wachten, als ik niks van ze hoor dan bel ik ze morgen op. Het mooiste zou natuurlijk zijn als E-care gewoon echt zelf zegt dat het niet te repareren valt en via Panasonic (misschien) kan regelen dat ik gewoon mijn geld terug krijg, zoals diegene op de AV forum dus had, dat zou het allermooist zijn. Ik wil het in elk geval een kans geven, vooral omdat ik wel akkoord ging met de dealer om E-care af te wachten, om te zien hoe dat ging verlopen. Verloopt dat allemaal kut straks? Dan schrijf ik de dealer die brief.

Ik weet trouwens niet of meer mensen er last van hebben, maar ik vind dat IR ook behoorlijk idioot snel gaat hier. Ik deed net even de AC Ryan media player aan, het scherm heeft hooguit 5 tot 10 seconden op het main menu gestaan (omdat ie de USB moest inladen) en gelijk blijven de letters in het beeld staan. Zelfs nadat ik van kanaal wisselde, was het er nog steeds. En ik heb geen idioot hoge contrast waarden ingesteld of wat dan ook. Had hier toch echt duidelijk veel minder last van met mijn oude Samsung PS50.

Oh en over die doos, ja ik kwam gisteren op AVforums erachter dat ik heel dom was geweest. Ik denk dat het mijn enthausiasme is geweest, had echt geen flauw idee waar die plastic dingen aan de zijkant voor waren...domme domme domme ik :(. Had me een HOOP shit bespaard.
IR heb ik ook vreselijk veel last van. Zelfs de lijnen van een tennisveld blijven lang zichtbaar nadat ik gezapt heb!
Ondertiteling bij films blijven zichtbaar. Vooral als de subs in de zwarte balken wordt weergegeven.
Een uurtje gt5 spelen en de dag erna zijn de rondetjden nog zichtbaar.

Succes met de afhandeling van je tv! Poot stijf houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Laatst online: 19:38
invincible30 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:35:
[...]

IR heb ik ook vreselijk veel last van. Zelfs de lijnen van een tennisveld blijven lang zichtbaar nadat ik gezapt heb!
Ondertiteling bij films blijven zichtbaar. Vooral als de subs in de zwarte balken wordt weergegeven.
Een uurtje gt5 spelen en de dag erna zijn de rondetjden nog zichtbaar.

Succes met de afhandeling van je tv! Poot stijf houden :)
Dat heb ik nu ook (menu's van de tv zelf, popcorn en bluray speler blijven nog enige tijd zichtbaar..... retentie dus) en vraag me af of diegenen die dit zien nu ongeloofelijk veel pech hebben of gewoonweg beter kijken (of net als ik zeikerds zijn :) )?

Als ik dit tegen mijn broer zeg die ongeveer gelijk met mij de Vt30 (42 inch) heeft gekocht, kijkt-ie me aan alsof ik uit met m'n nek praat..... hij heeft nergens last van (zeg-ie).

Volgende week de vervanger.... ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik zie het vooralsnog ook niet hoor. :? Misschien zit ik er te ver vanaf? Ik moet ook zeggen dat ik games op dit moment mijdt als de ziekte om dit te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dat gelukkig ook niet maar wel gehad met mijn vorige!
Heppieboeddah mooie voorbeeldbrieven daar heeft die wat aan ook Adlermann geeft zeer goed advies.
Misschien hoeft hij deze weg niet te bewandelen eerst maar is afwachten wat E Care zegt.
Als het alsnog uit de hand loopt dan zijn de voorbeeldbrieven hele goede alternatieven maar je moet wel een lange adem hebben en je emoties niet de vrije loop laten.
Heel veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

LaFleche schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:01:
[...]

Dat heb ik nu ook (menu's van de tv zelf, popcorn en bluray speler blijven nog enige tijd zichtbaar..... retentie dus) en vraag me af of diegenen die dit zien nu ongeloofelijk veel pech hebben of gewoonweg beter kijken (of net als ik zeikerds zijn :) )?

Als ik dit tegen mijn broer zeg die ongeveer gelijk met mij de Vt30 (42 inch) heeft gekocht, kijkt-ie me aan alsof ik uit met m'n nek praat..... hij heeft nergens last van (zeg-ie).

Krijg jij een vervangend exemplaar vanwege de retentie?
Hoe heb je dit afgehandeld als ik vragen mag? E-care langsgeweest zeker, of is het via de winkelier gegaan?
De pest is dat je de retentie nog duidelijker ziet als het donker is, maarja de monteur komt natuurlijk als het licht is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Laatst online: 19:38
invincible30 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 18:43:
[...]

Krijg jij een vervangend exemplaar vanwege de retentie?
Hoe heb je dit afgehandeld als ik vragen mag? E-care langsgeweest zeker, of is het via de winkelier gegaan?
De pest is dat je de retentie nog duidelijker ziet als het donker is, maarja de monteur komt natuurlijk als het licht is...
Niet alleen voor retentie hoor......
Ik kon de retentie wel heel snel laten zien maar ook de linebleed en het groenige grijs ipv solide grijs vam de break-in slide. Tenslotte de donkere lijnen ter hoogte van de ondertiteling (ingebrand dus!).... kortom de gehele combi was voor de e-care monteur (want het is via E-care gelopen) een telefoontje naar het hoofdkantoor waard.

Je moet als ze komen goed voorbereid zijn. Zorg bijv. dat de break-in slides op een stick staan en direct te gebruiken zijn, zet een BluRay op scherp daar waar jouw issues het best naar voren komen, toon retentie issues door bijv. een film te starten waar je al direct het menu van BR of media -speler nog doorheen ziet.

Op zich ging het met E-care heel netjes maar het ligt aan de monteur. Ik heb ook al meegemaakt dat er iemand langs kwam (voor de luidruchtige ventilators) en het eerste wat er gezegd werd.... "dat valt binnen de specificatie". Tja..... dan ben je helaas snel klaar :-(

Maar goed.... ik laat tzt, nog wel weten hoe het gegaan is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:55
Ik heb even een vraagje aan jullie Pana eigenaren betreffende de instellingen van het beeld.

De plasma's van Panasonic staan bekend om hun mooie echt zwarte "kleuren". Dus niet een beetje grijzig ofzo. Als ik een film kijk met zwarte balken dan zijn die dan ook echt zwart. Maar zelfs als ik de helderheid van het beeld in de middelste stand heb staan dan is het zwart in de film alsnog grijzig! Het contrasteert dan ook heel erg met het echte zwart van de balken. Dat is natuurlijk niet de bedoeling... Je ziet het vooral goed bij de aftiteling of erg donkere scènes.

Dit valt wel op te lossen door de helderheid (nog) meer terug te schroeven, maar dan wordt het wel een héél erg gedimd plaatje. Iets waar Pana's toch al niet geweldig in zijn.

Herkennen jullie dit? En zo ja, hoe gaan jullie hier mee om?

Edit: ik lijk zelf al de oplossing gevonden te hebben. Ik had de "DVI input instelling" op "volledig" staan. Dat zorgde voor een grijzig beeld zonder verder iets toe te voegen. Nu dat weer normaal staat is het veel zwarter :)

[ Voor 12% gewijzigd door Rossi46 op 19-01-2012 21:02 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rossi46 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:58:
Ik heb even een vraagje aan jullie Pana eigenaren betreffende de instellingen van het beeld.

De plasma's van Panasonic staan bekend om hun mooie echt zwarte "kleuren". Dus niet een beetje grijzig ofzo. Als ik een film kijk met zwarte balken dan zijn die dan ook echt zwart. Maar zelfs als ik de helderheid van het beeld in de middelste stand heb staan dan is het zwart in de film alsnog grijzig! Het contrasteert dan ook heel erg met het echte zwart van de balken. Dat is natuurlijk niet de bedoeling... Je ziet het vooral goed bij de aftiteling of erg donkere scènes.

Dit valt wel op te lossen door de helderheid (nog) meer terug te schroeven, maar dan wordt het wel een héél erg gedimd plaatje. Iets waar Pana's toch al niet geweldig in zijn.

Kalibreren doet echt een hoop het lijkt net of ik op provisie sta maar geloof mij hier staat de grootste scepticus van Nederland.Ik geloofde er geen hout van totdat ik de knoop doorhakte en het resultaat is verbluffend.Ik heb een beeld gekregen met zoveel detaillering dat het elke dag een feestje is maar er is een keerzijde er lopen helaas aardig wat cowboys rond die het eventjes doen en helaas worden er toneelstukjes opgevoerd waardoor het lijkt alsof de man in kwestie heel veel doet maar in werkelijkheid doet die erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:11
Edit: ik lijk zelf al de oplossing gevonden te hebben. Ik had de "DVI input instelling" op "volledig" staan. Dat zorgde voor een grijzig beeld zonder verder iets toe te voegen. Nu dat weer normaal staat is het veel zwarter :)
Dit is een handige optie als je hele donkere films/series kijkt.
Wat ik dan wel doe is de helderheid iets in de - en contrast iets omhoog.

Tijdens het inspelen zou ik dit natuurlijk niet doen :)

Wat inspelen betreft; ik zou gewoon standje dynamisch instellen, beeldvullend, geen logo's, geen ondertiteling. Dan slijten je cellen in eerste instantie het snelst en ben je sneller klaar met inspelen. Op een gegeven moment deed ik dat (vanaf ca. 200u tot iets van 400u). Als je gedimde instellingen aanhoudt dan wordt er wel een gezegd dat je dan nog langer moet inspelen.

@windoos: kan jouw manier van schrijven en formuleren wel waarderen :) al zal niet iedereen het prettig lezen vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door nadroJ op 19-01-2012 21:54 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
[...]

Ik heb ook VT30 42 inch, totaal geen last van IR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-TECH schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:32:
[...]

Ik heb ook VT30 42 inch, totaal geen last van IR.
Ik zie ook wel wat hij heeft. Alsin: als ik soms het toestel net aanzet dan zie ik bv tekst van HDMI 2 dat 2 seconden daarvoor even in beeld stond. Maar dat is echt heel af en toe. Dat is ook na 2 seconden andere content weer weg. Absoluut geen issue dus. Dat heb ik met elke plasma tot nu toe nog gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-05 17:34

Ik heb toen gevraagd wat mijn andere opties waren, aangezien ik natuurlijk ook winkelgarantie heb. Ze konden geen andere tv aanbieden, wel geld terug. Echter....moest ik ervoor zorgen dat de tv in doos met alles erop en eraan EXACT eruit zag zoals ik hem kreeg, exact...
Kunnen ze het weer mooi doorverkopen. Ze mogen blij zijn dat je de doos nog hebt. De tv is verrot dus waarom moet de verpakking er nog goed uit zien? Of zijn ze het niet van plan het terug te sturen naar Panasonic? Alles inpakken, duct tape eromheen en weg ermee! :)

Als je geen andere terug krijgt gewoon je geld terugvragen. Kan je het ergens anders kopen en met een beetje geluk is deze wel is orde.

[ Voor 3% gewijzigd door Mandrake466 op 20-01-2012 10:54 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-05 13:24

fulgore

goud

[...]

Heb een 50VT30. Nergens last van IR. Ook niet wanneer het AC-Ryan menu of wat voor statisch beeld dan ook lange tijd in beeld blijft.
Nog specifiek gekeken of mijn toestel er last van heeft maar gelukkig niets van te merken.
Ook nog nooit een na-ijl zenderlogo zien zitten overigens.

Vanaf het begin staat het toestel al in de THX stand. Een enkele keer wijzig ik deze in gamemodus wanneer ik ga Xboxen.

Denk dat jullie gewoon pech hebben. Succes met je vervanger!

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Even een vraagje: Op welke stand qua kleurenspectrum moet de xbox voor de vt30?

Het beeld flikkert trouwens een heel stuk minder met 60hz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
D-TECH schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:59:
Even een vraagje: Op welke stand qua kleurenspectrum moet de xbox voor de vt30?

Het beeld flikkert trouwens een heel stuk minder met 60hz!
Rec709
Standard
1080p

[ Voor 3% gewijzigd door Buck Naked op 20-01-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Thanks! d:)b

In spel modus zien de kleuren er trouwens lekker fel uit! Ook geen last van groene blob etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
LaFleche schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:41:
[...]

Niet alleen voor retentie hoor......
Ik kon de retentie wel heel snel laten zien maar ook de linebleed en het groenige grijs ipv solide grijs vam de break-in slide. Tenslotte de donkere lijnen ter hoogte van de ondertiteling (ingebrand dus!).... kortom de gehele combi was voor de e-care monteur (want het is via E-care gelopen) een telefoontje naar het hoofdkantoor waard.

Je moet als ze komen goed voorbereid zijn. Zorg bijv. dat de break-in slides op een stick staan en direct te gebruiken zijn, zet een BluRay op scherp daar waar jouw issues het best naar voren komen, toon retentie issues door bijv. een film te starten waar je al direct het menu van BR of media -speler nog doorheen ziet.

Op zich ging het met E-care heel netjes maar het ligt aan de monteur. Ik heb ook al meegemaakt dat er iemand langs kwam (voor de luidruchtige ventilators) en het eerste wat er gezegd werd.... "dat valt binnen de specificatie". Tja..... dan ben je helaas snel klaar :-(

Maar goed.... ik laat tzt, nog wel weten hoe het gegaan is.....
Het probleem is dat de groene blob en verticale strepen vooral zichtbaar zijn op maar één a twee greyscale slides, ook overdag met licht aan/uit ook prima te zien. Maar dat zijn de enige die je echt kunt zien, als ik een game ga opzetten, ik zie echt de strepen erdoorheen, maar ik weet zeker dat een monteur het ook kan ontkennen, of gewoonweg niet ziet. Mijn broer moest vorig jaar zelfs echt goed kijken om de groene vlek te zien. Hoe dan ook..een greyscale slide moet gewoon 100% grijs zijn, en niet lelijk gemixt met groen en strepen...dit is gewoon een duidelijk teken van een defect.
Mandrake466 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:52:
[...]

Kunnen ze het weer mooi doorverkopen. Ze mogen blij zijn dat je de doos nog hebt. De tv is verrot dus waarom moet de verpakking er nog goed uit zien? Of zijn ze het niet van plan het terug te sturen naar Panasonic? Alles inpakken, duct tape eromheen en weg ermee! :)

Als je geen andere terug krijgt gewoon je geld terugvragen. Kan je het ergens anders kopen en met een beetje geluk is deze wel is orde.
Ik heb geen idee wat ze ermee doen, ik zei wel 'maar wat een idiote regel eigenlijk, de tv gaat toch gelijk door naar Panasonic aangezien hij defect is' en daar zei hij weinig/niks op. Geld terugvragen heb ik al gedaan, en dat gebeurd alleen wanneer ik de tv kan aflevering in doos met alles erop en eraan,alsof ie nooit is uitgepakt, en helaas is dat dus niet meer mogelijk.
Zo had ik het eerst ook staan, maar het viel me op dat games ineens veel te licht waren, games als Bioshock waren ineens niet donker meer, zelfs als ik de brightness slider in de game volledig naar links had gezet. Ook games als Skyrim, een dungeon was niet donker meer, en een fakkel was totaal niet nodig, voor mij echt game-verpestend. En ook L.A. Noire, een club of bar bijvoorbeeld die op bepaalde plekken echt donker moest zijn, het was gewoon allemaal te licht. Ik heb nog geprobeerd om de dungeons in Skyrim mooi donker te krijgen, ook door de brightness setting van de tv te veranderen, maar als ik dan naar buiten ging in de game, was het weer veeeeeel te donker, ik kreeg dit gewoon niet goed met standard setting.

Dus ik heb het terug op expanded gezet, het schijnt black levels te 'crushen' maar het geeft mij wel prachtig mooie donkere dungeons in Skyrim en alles wat gewoon donker moet zijn in games, is gewoon donker. Ik gebruik echter niet de game stand of normal stand meer van de VT30, maar cinema. Dan klopt het allemaal precies vind ik. Maar dit is een heel gedoe geweest, ben lang bezig geweest om games er echt goed uit te laten zien op de VT30. Komt vooral omdat ze op allerlei sites aanraden om de Xbox 360's reference level naar standard te zetten voor plasmas, maar uiteindelijk doet expanded het voor mij.

Het resulteert alleen wel erin dat sommige games qua kleuren niet helemaal goed uit de verf komen, maar ja...je moet wat. Ik wil niet overbelichte gebieden hebben in games, haalt de sfeer volledig weg vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Frankisback schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:28:
Ik heb een Panasoniv 50 VT30 en maak regelmatig gebruik van de Uitzending Gemist op Ned 1,2,3 (rode knop), maar sinds een week werkt deze niet meer. De streams worden niet meer geladen.

Meer gebruikers die dit ervaren?
Dit heeft bij mij helaas nog nooit gewerkt.
(ook een 50VT30 bezitter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

HTPC gebruik ?? Leesvoer : http://www.audioholics.co...mi-black-levels-xvycc-rgb

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 11:40
devilsnight schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:51:

Vervelend dat je die problemen hebt met je tv, maar je hebt het steeds over geld terug.
De winkelier heeft het recht het toestel drie keer te laten repareren voordat jij kan eisen dat hij je geld terug geeft.
Dat hij aanbiedt de tv nu al terug te nemen is bijzonder schappelijk, hij moet die tv namelijk gewoon alsnog verkopen nadat hij gerepareerd is. Panasonic crediteert absoluut niet zomaar dat toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

fulgore schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:50:
[...]

Dit heeft bij mij helaas nog nooit gewerkt.
(ook een 50VT30 bezitter)
Goh, uitzending gemist werkt sinds vandaag bij mij. Fijn!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144074

@ devilsnight

Zit er al schot in de zaak?

Over de doos
Je hebt direct nadat je klachten kreeg de winkel geinformeerd en ecare zou de zaak bekijken. Na maanden weet je nog niets. Nu mag je hem teruggeven maar in originele staat met originele doos. Irrieele gedachte van die winkel. Je hebt je klacht bij de verkoper neergelegd maar die heeft nooit meer met je gecommuniceerd over het hoe en wat. Uit niets blijkt dat je klacht afgehandeld was. Persoonlijk denk ik dat je de verkoper kwalijk kan nemen dat de klacht niet binnen behoorlijke tijd opgelost is. de verkoper zal wel naar ecare wijzen maar daar heb jij niets mee te maken. De verkoper daar heb je een koopovereenkomst mee en niet met ecare or whatever. De verkoper moet dan zelf maar beter monitoren of een klacht opgelost en afgesloten is of nog openstaat en binnen een redelijke termijn de openstaande zaken afhandelen cq op reageren. Natuurlijk heb je zelf ook daar enige verantwoordelijkheid in, maar ze kunnen zich niet onttrekken van hun verantwoordelijkheid in deze zaak.

Enfin de doos is een onredelijke eis. Men mag sowieso niet verwachten dat jij zo'n grote doos 5 maanden gaat bewaren. Als je de doos nog hebt zou je eventueel met karton van een andere doos de originele doos kunnen repareren door 2 grote stukken die het onbrekende stuk ruimschoots overlappen en een paar grote nieten erdoor heen te jassen. (beetje creatief zijn)

Beste wat je eigenlijk kunt doen(mits ze blijven zeuren) is om een gepeperde dwingende brief op te laten stellen door iemand die iets weet over rechtsbijstand of een adviesbureau voor dit soort zaken. De praktijk leert dat het dan allemaal ineens snel opgelost gaat worden.

Mocht je geen rechtsbijstand verzekering hebben dan kun je raad vragen bij bijv: Het Juridisch Loket en zelf een goede brief schrijven. http://www.advocaatkeus.nl/gratis-rechtsbijstand.php

NB het is daarbij belangrijk dat je in éé'n keer een goede brief schrijft en een termijn stelt waarin dit opgelost moet zijn met een aantal verwijzingen naar hun plichten en de ettelijke keren contact en tijd dat jij al wacht op een oplossing etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Thanks! Ga ik (morgen) even doornemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
Oke, ik word er gek van. In elke manual/gebruiksaanwijzing die ik van mijn P42S30 lees, staan veel meer functies dan ik zelf via mijn afstandbediening op kan roepen. Nou las ik ergens dat de functies af kunnen hangen van het kanaal dat je op hebt staan (mediaspeler, Viera, etc) maar ik heb vanalles geprobeerd en niks zorgt voor meer opties.

Zo wil ik erg graag een favorietenlijst voor mijn kanalen instellen. Ik kan een favorietenlijst aanmaken, maar de optie om bepaalde kanalen over te slaan of alleen de favorietenlijst te gebruiken, ontbreekt. Zie ik iets over het hoofd (ongetwijfeld) of is de gebruiksaanwijzing gemaakt voor alle series van dit model en zijn juist op mijn model minder opties beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matin112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-05 23:24
Ik wilde de p50gt30 gaan kopen maar lees veel verhalen over "green blobs". Is de kans groot om zulke blobs te krijgen of is het gewoon het feit dat mensen eerder posten wanneer ze een probleem hebben dan wanneer alles perfect werkt? Aangezien veel mensen hun tv malen hebben ingeruild en hun nieuwe set ook deze blobs heeft, geeft het de schijn dat het een veelvoorkomend probleem is.

Voor zover ik heb gelezen schijnt dit alleen met de 3d tv's te gebeuren? Aangezien ik alleen geïnteresseerd ben in 2D vraag ik mij af of het beter is om voor de g30 te gaan? is het beeldkwaliteit merkbaar minder met deze set t.o.v. gt30 of is het alleen de zwart waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Ik zit met een aantal vragen over het laten kalibreren van een Pana plasma. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:

- wat is precies het zichtbare resultaat van een gekalibreerd toestel?
- scheelde het echt veel met jou eigen input? Oftewel, was het uiteindelijk mogelijk geweest om zelf tot zo'n resultaat te komen met veel geprobeer en geduld?
- hoeveel kostte het jullie en waar/door wie hebben jullie het laten doen?

Waar ik op dit moment tegenaan loop is dat ik vooral in donkere stukken weinig detail zie. Op zich natuurlijk niet zo gek, want echt zwart is ook echt zwart. Dat detail wordt wel zichtbaar als de helderheid omhoog gaat maar dan wordt het dieptste zwart zichtbaar minder zwart en dat is zonde.
Ook vind ik het lastig om de huidskleur altijd goed te krijgen. Maar het valt me ook op dat dit per film behoorlijk kan verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 11:40
matin112 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 23:55:
Ik wilde de p50gt30 gaan kopen maar lees veel verhalen over "green blobs". Is de kans groot om zulke blobs te krijgen of is het gewoon het feit dat mensen eerder posten wanneer ze een probleem hebben dan wanneer alles perfect werkt? Aangezien veel mensen hun tv malen hebben ingeruild en hun nieuwe set ook deze blobs heeft, geeft het de schijn dat het een veelvoorkomend probleem is.

Voor zover ik heb gelezen schijnt dit alleen met de 3d tv's te gebeuren? Aangezien ik alleen geïnteresseerd ben in 2D vraag ik mij af of het beter is om voor de g30 te gaan? is het beeldkwaliteit merkbaar minder met deze set t.o.v. gt30 of is het alleen de zwart waarde?
Heb ze nog nooit gezien.. En mensen die iets hebben posten natuurlijk direct itt mensen die niks hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 18-05 10:47
Bever! schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 11:39:
En mensen die iets hebben posten natuurlijk direct itt mensen die niks hebben.
Of niks zién... :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330328

Hey Tot op vandaag een tevreden klant !
ik zit echter met een klein probleem , het registreren ivm die Divx code lukt niet ......
of zit niet op de juiste plaats http://www.divx.com/en/movies/register-your-device
iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rossi46 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 09:59:
Ik zit met een aantal vragen over het laten kalibreren van een Pana plasma. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:

- wat is precies het zichtbare resultaat van een gekalibreerd toestel?
- scheelde het echt veel met jou eigen input? Oftewel, was het uiteindelijk mogelijk geweest om zelf tot zo'n resultaat te komen met veel geprobeer en geduld?
- hoeveel kostte het jullie en waar/door wie hebben jullie het laten doen?

Waar ik op dit moment tegenaan loop is dat ik vooral in donkere stukken weinig detail zie. Op zich natuurlijk niet zo gek, want echt zwart is ook echt zwart. Dat detail wordt wel zichtbaar als de helderheid omhoog gaat maar dan wordt het dieptste zwart zichtbaar minder zwart en dat is zonde.
Ook vind ik het lastig om de huidskleur altijd goed te krijgen. Maar het valt me ook op dat dit per film behoorlijk kan verschillen.
Rossi zelf kalibreren is onmogelijk je hebt speciale software en hardware nodig tevens heel veel kennis van zaken.
Wat het kost daar kan en wil ik geen antwoord op geven want ik kom de idiootste prijzen tegen ik denk dat het meer belangrijk is of je iemand treft die dit goed doet en daar zit de crux.Het is crisis heel veel van die jongens doen dit er bij om zoveel mogelijk muntjes per dag te pakken in de vorm van een tour.Verwacht van dit soort mensen geen wonderen die doen een kalibratie zeer snel en rafelen het af vervolgens brallen ze erop los en komen ermee weg omdat ze een 'reputatie' elders hebben in de vorm van een forum of van een exclusieve High End winkel.
Dit zijn de mensen die je moet vermijden!

Zie ik verschil?
Ja fiks is geen autosuggestie maar mijn eigen objectieve perceptie ik geloofde vroeger dit soort kulverhalen ook niet.

Wat is het verschil?
Meer detaillering en het lijkt allemaal in balans te zijn rust dus.

Is alles dan beter geworden?
Nee slecht signaal blijft slecht dus SD is en blijft matig.
Ook slechte rips blijven matig ik heb het al eerder geschreven en ik blijf bij mijn mening de grootte van een rip bepaalt het kijkplezier.
Blu ray kijken is een feestje.

Nadelen?
Ja dat zijn er twee het kost geld ik zie bedragen voorbij vliegen van minimaal €200 tot idioot.
Grootste nadeel is als je een ander toestel hebt in je huis in mijn geval de slaapkamer een Samsung UE32D6530 dan is het wel even slikken en niet in de positieve zin.
Dat heeft natuurlijk ook te maken dat plasma gewoon beter is dan LCD en met deze uitspraak wil ik geen discussie starten of mensen beledigen!

Als laatste je schrijft zelf dat het per film verschilt dat is helaas een feit er zijn films die met zoveel filters zijn bewerkt dat het bij mij meer stoort dan dat het effect heeft.

Ik hoop dat ik je iets heb kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 330328 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:32:
Hey Tot op vandaag een tevreden klant !
ik zit echter met een klein probleem , het registreren ivm die Divx code lukt niet ......
of zit niet op de juiste plaats http://www.divx.com/en/movies/register-your-device
iemand tips?
Dat registreren moet je op je pc doen. Dan een divx bestandje downloaden, op usb device zetten en dan afspelen op je tv. k mis vast nog wel een stap. Oh ja je moet eerst ook de divx player voor pc downloaden :) (of mac).

Zoiets was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Anoniem: 412806 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:18:
[...]

Rossi zelf kalibreren is onmogelijk je hebt speciale software en hardware nodig tevens heel veel kennis van zaken.
Wat het kost daar kan en wil ik geen antwoord op geven want ik kom de idiootste prijzen tegen ik denk dat het meer belangrijk is of je iemand treft die dit goed doet en daar zit de crux.Het is crisis heel veel van die jongens doen dit er bij om zoveel mogelijk muntjes per dag te pakken in de vorm van een tour.Verwacht van dit soort mensen geen wonderen die doen een kalibratie zeer snel en rafelen het af vervolgens brallen ze erop los en komen ermee weg omdat ze een 'reputatie' elders hebben in de vorm van een forum of van een exclusieve High End winkel.
Dit zijn de mensen die je moet vermijden!

Ik hoop dat ik je iets heb kunnen helpen.
Thanks voor je reactie. Ik snap dat ik "beunen" moet omzeilen. De vraag is natuurlijk hoe ik daar achter kom? Ik heb wel een kalibrateur op het oog, maar ik weet niet of het de bedoeling is dat ik hier de link naar zijn website plaatst om hem eventueel te laten beoordelen. Hij vraagt er een vast bedrag van 175 euro voor.

Verder begrijp ik ook dat ik zelf geen kalibratie uit kan voeren. Ik heb alleen maar toegang tot de basis controls. Maar door vooral de helderheid goed af te stellen heb je een soort van startpunt. Dat heb ik dus zo goed mogelijk gedaan, middels een "kalibratie" DVD (beetje misleidende term dus, omdat je alleen maar aan de helderheid, contrast, kleur en scherpte zit te schroeven). Echter, op het moment dat ik dat zo goed mogelijk doe (zo laag mogelijke helderheid mèt behoud van details in zwart) dan contrasteert het "zwart" in het beeld behoorlijk met de echt zwarte balken boven en onder het beeld. Je ziet het goed bij het begin van een film, als het logo van de studio in beeld komt. Het beeld rondom het logo behoort helemaal zwart te zijn. Maar dat is lang zo zwart niet als de balken boven en onder het beeld.

Waar ligt dit nou aan? De tv kan het echte zwart wel weergeven, dat blijkt uit de balken boven en onder het beeld. Deze worden overigens op geen enkele wijze beïnvloed door veranderingen van de helderheid. Oftewel, echt zwart blijft dus ook altijd echt zwart? Het zwart in de film (dus ook het bovengenoemde intro plaatje) wordt wel beïnvloed. Is het überhaupt wel mogelijk omdat zwart te krijgen zonder detail te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:44

MazeWing

The plot thickens...

Rossi, je moet zorgen dat de bron op RGB limited staat (16-235 qua grijswaarden, ipv 1-255). Wat er nu gebeurd is dat de TV RGB full formaat binnenkrijgt en dus 1-255 grijswaarden (zwart -> grijs -> wit). Films zijn echter in 16-235 formaat. Dat betekend dus dat zodra er een helemaal zwarte kleur (16 dus) weergegeven moet worden, de tv nog uitgaat van dat de grijswaarden beginnen bij 1 (helemaal zwart) en 16 dus donkergrijs is. Als je RGB limited zou gebruiken dan is 16 gewoon de donkerste kleur en dus zwart.

[ Voor 2% gewijzigd door MazeWing op 22-01-2012 02:34 . Reden: taalfouten en wat duidelijker gemaakt. ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 14:26

jasjenl

Liab A Tymo

Rossi, als ik je een tip mag geven mbt calibratie: ga voor Frank Doorhoff van ITC. Dit is een betrouwbaar en integer persoon en één van de meest kundige mensen op dit gebied. Niet de goedkoopste, wel één van de beste. Zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=14.0
En nee, ik heb er geen enkel persoonlijk belang bij om hem aan te raden, ik doe dit puur op basis van eigen ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JasjenL 225 euro toch en ik lees ontevreden klanten met altijd diezelfde uitspraak dat je er aan moet wennen. :)

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 412806 op 21-01-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Anoniem: 412806 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 23:03:
JasjenL 225 euro toch en ik lees ontevreden klanten met altijd diezelfde uitspraak dat je er aan moet wennen. :)
Dat is omdat mensen aan zuurstok kleuren gewend zijn en dan lijkt een correct gecalibreerd beeld ineens grauw. Echter, als je eenmaal aan dat correcte beeld gewend bent en dan weer eens terug switcht naar de oude instellingen snap je niet hoe je daar ooit naar hebt kunnen kijken. Ik maak uit jouw reactie al op dat je niet uit eigen ervaring spreekt, in tegenstelling tot mijzelf. Trust me, als je door Frank je tv of beamer hebt laten calibreren zal deze het meest correcte beeld geven waar die toe in staat is. Dat sommigen het daarna niet bevalt doet niets af aan de kwaliteit van de calibratie maar ligt meer aan een verkeerd verwachtingspatroon van mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
MazeWing schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 22:31:
Rossi, je moet zorgen dat de bron op RGB limited staat (16-235 qua grijswaarden, ipv 1-255). Wat er nu gebeurd is dat de TV RGB full formaat binnenkrijgt en dus 1-255 grijswaarden (zwart -> grijs -> wit). Films zijn echter in 16-235 formaat. Dat betekend dus dat zodra er een helemaal zwarte kleur (16 dus) weergegeven moet worden, de tv nog uitgaat van begint bij 1 (helemaal zwart) en 16 donkergrijs is. Als je RGB limited zou gebruiken dat is 16 gewoon de donkerste kleur en dus zwart.
Kijk, dat is interessante materie! Nog nooit van gehoord namelijk :) Nu te moe, maar morgen ga ik hier direct naar kijken.

Wat betreft de kalibratie gaat het mij puur om het maximale aan detail. Zeker in zwart (dat mag nu wel duidelijk zijn) maar ook in wit (al is dat nu eigenlijk geen probleem). Dat staat toch verder los van de kleuren? In de zin dat ik die nog eigen smaak in kan stellen terwijl een gekalibreerde tv wel nog steeds met maximale aan detail laat zien?

Ondanks dat ik deze discussie overigens zéér interessant vind, gaan we natuurlijk wel behoorlijk OT. Zal ik er een eigen topic voor openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Rossi46 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 00:22:
[...]

[..]
Ondanks dat ik deze discussie overigens zéér interessant vind, gaan we natuurlijk wel behoorlijk OT. Zal ik er een eigen topic voor openen?
Zelf was ik ook zeer sceptisch wat het kalibreren betreft. heb hier al eens wat over geschreven:

210667 in "[Plasma] Panasonic 2010-2011 - alle series"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Schijnbaar leren ze niet van de hun fouten bij maxict..
Hier is, net als vorige week, de 46ST30 voor 716 te koop.
Normaal is deze ruim 150 euro duurder bij de een-na-goedkoopste webshop.

Ik heb de mijne daar vorige week besteld (en woensdag al ontvangen). Niets van ze gehoord over mogelijke foute prijs ofzo. Dus mensen die nog een goedkope 3d plasma zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Rossi46 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 19:05:
Je ziet het goed bij het begin van een film, als het logo van de studio in beeld komt. Het beeld rondom het logo behoort helemaal zwart te zijn. Maar dat is lang zo zwart niet als de balken boven en onder het beeld.
Vergeet niet dat je ook met een prima gecalibreerde tv dit alsnog zal hebben hè... Het zwart in een film is nu eenmaal zeer zelden écht zwart. Ook als men in een grot loopt bijv. (of in het door jou aangehaalde introfilmpje met het logo van de filmmaatschappij) zal de "zwarte" omgeving meestal wat minder donker zijn als de rand van je tv. Pik en pikzwart komt in de gemiddelde film niet vaak voor. Als je denkt dat je bij elke donkere scène je paneel zal zien verdwijnen gaat een calibratie mijns inziens niet de oplossing zijn. Dat zal zélden gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Brad Pitt schreef op zondag 22 januari 2012 @ 08:40:
[...]

Vergeet niet dat je ook met een prima gecalibreerde tv dit alsnog zal hebben hè... Het zwart in een film is nu eenmaal zeer zelden écht zwart. Ook als men in een grot loopt bijv. (of in het door jou aangehaalde introfilmpje met het logo van de filmmaatschappij) zal de "zwarte" omgeving meestal wat minder donker zijn als de rand van je tv. Pik en pikzwart komt in de gemiddelde film niet vaak voor. Als je denkt dat je bij elke donkere scène je paneel zal zien verdwijnen gaat een calibratie mijns inziens niet de oplossing zijn. Dat zal zélden gebeuren...
Dat snap ik, maar hier is het mijn inziens verschil te groot. Oh en met de randen bedoel ik de balken boven en onder het beeld van de film. Dus nog wel het paneel zelf, niet de bezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Rossi46 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 08:45:
Oh en met de randen bedoel ik de balken boven en onder het beeld van de film. Dus nog wel het paneel zelf, niet de bezel.
Ja ja, dat zeg ik toch ;) Dat de film zélf niet echt zwart zal zijn. Dus als je kijkt naar 2.35:1-formaat content dat de balken boven en onder alsnog donkerder zijn dan het "zwart" in de film. Dat gebeurt bijzonder vaak. De balken boven en onder de inhoud zullen ook niet helemaal pikzwart zijn maar alsnog veel donkerder dan de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Rossi, je moet zorgen dat de bron op RGB limited staat (16-235 qua grijswaarden, ipv 1-255). Wat er nu gebeurd is dat de TV RGB full formaat binnenkrijgt en dus 1-255 grijswaarden (zwart -> grijs -> wit). Films zijn echter in 16-235 formaat. Dat betekend dus dat zodra er een helemaal zwarte kleur (16 dus) weergegeven moet worden, de tv nog uitgaat van dat de grijswaarden beginnen bij 1 (helemaal zwart) en 16 dus donkergrijs is. Als je RGB limited zou gebruiken dan is 16 gewoon de donkerste kleur en dus zwart.
Helaas heeft ook dit niet geholpen, het stond namelijk allemaal al in de juiste stand. Wel komisch om te zien dat bij het selecteren van RGB full er inderdaad heel veel detail als sneeuw voor de zon verdwijnt! :o Hoe hoog je de helderheid ook zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jasjenl schreef op zondag 22 januari 2012 @ 00:14:
[...]

Dat is omdat mensen aan zuurstok kleuren gewend zijn en dan lijkt een correct gecalibreerd beeld ineens grauw. Echter, als je eenmaal aan dat correcte beeld gewend bent en dan weer eens terug switcht naar de oude instellingen snap je niet hoe je daar ooit naar hebt kunnen kijken. Ik maak uit jouw reactie al op dat je niet uit eigen ervaring spreekt, in tegenstelling tot mijzelf. Trust me, als je door Frank je tv of beamer hebt laten calibreren zal deze het meest correcte beeld geven waar die toe in staat is. Dat sommigen het daarna niet bevalt doet niets af aan de kwaliteit van de calibratie maar ligt meer aan een verkeerd verwachtingspatroon van mensen.
Ik heb verscheidene gekalibreerde toestellen gezien en weet hoe Frank werkt en ook hij is een mens dat jij goede ervaringen hebt wil niet zeggen dat de klagers ernaast zitten of een verkeerd verwachtingspatroon hebben.Frank heeft DE naam maar is niet de enige die ISF gecertificeerd is en ik vind zijn antwoorden wel erg makkelijk, mensen hebben een fiks bedrag betaald t.o.v. de aankoop en dan moet het gewoon goed zijn.Om het advies te geven om de gamma dan maar even wat terug te draaien geeft al aan dat je niet erg zorgvuldig te werk gaat.Het panel is toch gekalibreerd en meten is weten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:56
Rossi46 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 09:20:
[...]

Helaas heeft ook dit niet geholpen, het stond namelijk allemaal al in de juiste stand. Wel komisch om te zien dat bij het selecteren van RGB full er inderdaad heel veel detail als sneeuw voor de zon verdwijnt! :o Hoe hoog je de helderheid ook zet.
Ik heb dit probleem Ook.
Waar kan ik dat instellen? Kan bij mijn mediaplayer volgens mij dit niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
speedmetal35 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 09:32:
[...]

Ik heb dit probleem Ook.
Waar kan ik dat instellen? Kan bij mijn mediaplayer volgens mij dit niet veranderen.
Ik speel het via mijn PC af, waar een NVIDIA kaart in zit. In het NIVDIA-configuratischerm zit de optie "videokleurinstellingen aanpassen". Daar kon ik het veranderen.

Maar zoals gezegd stond het al op de juiste stand. De full stand maakte het alleen nog maar erger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:56
Rossi46 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 10:07:
[...]

Ik speel het via mijn PC af, waar een NVIDIA kaart in zit. In het NIVDIA-configuratischerm zit de optie "videokleurinstellingen aanpassen". Daar kon ik het veranderen.

Maar zoals gezegd stond het al op de juiste stand. De full stand maakte het alleen nog maar erger :+
Ok dank je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Anoniem: 412806 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 09:28:
[...]

Ik heb verscheidene gekalibreerde toestellen gezien en weet hoe Frank werkt en ook hij is een mens dat jij goede ervaringen hebt wil niet zeggen dat de klagers ernaast zitten of een verkeerd verwachtingspatroon hebben.Frank heeft DE naam maar is niet de enige die ISF gecertificeerd is
True, maar een ISF certificatie an sich zegt helaas niet zoveel. Ik heb wel eens gelezen hoe je dat kan verkrijgen en de ene calibrateur is de andere nog niet, ook al hebben ze beiden een ISF certificatie. Er komt ook een stukje ervaring en inzicht bij kijken en op dat vlak heb ik op grond van mijn eigen ervaringen veel vertrouwen in Frank, zeker omdat ik ook slechte calibraties heb gezien, ook gedaan door ISF gecertificeerde bedrijven.
en ik vind zijn antwoorden wel erg makkelijk, mensen hebben een fiks bedrag betaald t.o.v. de aankoop en dan moet het gewoon goed zijn.Om het advies te geven om de gamma dan maar even wat terug te draaien geeft al aan dat je niet erg zorgvuldig te werk gaat.Het panel is toch gekalibreerd en meten is weten toch?
Dat kan soms zo lijken, dat zijn antwoorden 'makkelijk' zijn maar als een klant echt denkt dat er iets mis is na de calibratie is Frank over het algemeen echt wel bereid een calibratie te herzien, mits hij daar niet weer speciaal voor hoeft langs te komen, want dat is gewoon commerciëel niet haalbaar. Hij doet er over het algemeen veel aan om een goede service te verlenen en zijn klanten tevreden te stellen. Bedenk echter wel dat in sommige gevallen er gewoon ook grenzen zitten aan wat hij kan doen met een weergever: als een apparaat gewoon niet zo geweldig is dan zal deze zelfs na een calibratie op sommige punten niet heel fantastisch zijn. Vaak moet er dan bij een calibratie een compromis gesloten worden en die zal Frank op sommige punten wellicht niet altijd op hetzelfde punt leggen als waar de voorkeur van de klant ligt. Je moet dan ook altijd zelf meekijken en naderhand beoordelen of op die punten waar de 'perfecte' instelling niet haalbaar was het compromis op de voor jou juiste plek is gesloten.

Punt blijft: calibratie is niet iets wat voor jan en allemaan een verplichting is, sterker nog, ik denk dat als je geen liefhebber bent je wellicht beter je geld aan iets anders kunt besteden, omdat je het dan waarschijnlijk toch niet op de juiste waarde zult kunnen schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-03 14:29
Even terugkomend hierop. Bij mijn amd hd6850 heb ik 4 pixel formats te kiezen.
2 hiervan zijn YCbCr, waarbij ik kan kiezen voor 4:4:4 en 4:2:2. Welke zou ik het beste kunnen kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jasjenl schreef op zondag 22 januari 2012 @ 17:56:
[...]
True, maar een ISF certificatie an sich zegt helaas niet zoveel. Ik heb wel eens gelezen hoe je dat kan verkrijgen en de ene calibrateur is de andere nog niet, ook al hebben ze beiden een ISF certificatie. Er komt ook een stukje ervaring en inzicht bij kijken en op dat vlak heb ik op grond van mijn eigen ervaringen veel vertrouwen in Frank, zeker omdat ik ook slechte calibraties heb gezien, ook gedaan door ISF gecertificeerde bedrijven.
[...]
Dat kan soms zo lijken, dat zijn antwoorden 'makkelijk' zijn maar als een klant echt denkt dat er iets mis is na de calibratie is Frank over het algemeen echt wel bereid een calibratie te herzien, mits hij daar niet weer speciaal voor hoeft langs te komen, want dat is gewoon commerciëel niet haalbaar. Hij doet er over het algemeen veel aan om een goede service te verlenen en zijn klanten tevreden te stellen. Bedenk echter wel dat in sommige gevallen er gewoon ook grenzen zitten aan wat hij kan doen met een weergever: als een apparaat gewoon niet zo geweldig is dan zal deze zelfs na een calibratie op sommige punten niet heel fantastisch zijn. Vaak moet er dan bij een calibratie een compromis gesloten worden en die zal Frank op sommige punten wellicht niet altijd op hetzelfde punt leggen als waar de voorkeur van de klant ligt. Je moet dan ook altijd zelf meekijken en naderhand beoordelen of op die punten waar de 'perfecte' instelling niet haalbaar was het compromis op de voor jou juiste plek is gesloten.

Punt blijft: calibratie is niet iets wat voor jan en allemaan een verplichting is, sterker nog, ik denk dat als je geen liefhebber bent je wellicht beter je geld aan iets anders kunt besteden, omdat je het dan waarschijnlijk toch niet op de juiste waarde zult kunnen schatten.
Jij hebt dus goede ervaringen met Frank dat is fijn om te horen. ;)
Een ISF certificaat krijg je niet zomaar wel heb ik enige twijfels bij lieden die een tour maken.
Ik ben heel slecht in rekenen maar een dagdeel bestaat uit 24 uur, hij doet pak hem beet ca. 2 uur over een calibratie dan reken ik in zijn voordeel en neem de reistijd mee om van klant A naar klant B te gaan in woonplaats of regio waar de tour gepland staat.
Dan vind ik het bijzonder dat hij er 6 - 8 of meer op een dag doet komt die soms midden in de nacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-05 13:38
Hallo Tweakers,

De Media Markt BTW actie dagen komen er weer aan! Laat ik daar maar even gebruik van maken.

Ik ben dus op zoek naar een Plasma TV, het liefst één van Panasonic natuurlijk. De TV wordt voornamelijk gebruikt om te gamen, TV en films mee te kijken. 3D hoeft van mij niet want dat ga ik toch nooit gebruiken.
Mijn budget: €600-€800.

Edit: Een USB aansluiting is altijd handig meegenomen maar hoeft niet persé. (om films van de harde schijf te bekijken)

Hier een linkje naar alle modellen waartussen ik twijfel: http://goo.gl/C1El0

Of moet ik wachten op de 2012 modellen? kan ze namelijk nog niet vinden :S
Ik zou erg graag jullie meningen willen horen!

[ Voor 14% gewijzigd door masterrobo op 22-01-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik heb vorige week de 46G30 voor 738 gehaald in Naarden..

De topmodellen van de verschillende merken vallen meestal niet onder de BTW actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:44

MazeWing

The plot thickens...

Spurlie schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:33:
[...]

Even terugkomend hierop. Bij mijn amd hd6850 heb ik 4 pixel formats te kiezen.
2 hiervan zijn YCbCr, waarbij ik kan kiezen voor 4:4:4 en 4:2:2. Welke zou ik het beste kunnen kiezen?
RGB 4:2:2 (die is limited)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
masterrobo schreef op zondag 22 januari 2012 @ 23:43:
Hallo Tweakers,

De Media Markt BTW actie dagen komen er weer aan! Laat ik daar maar even gebruik van maken.

Ik ben dus op zoek naar een Plasma TV, het liefst één van Panasonic natuurlijk. De TV wordt voornamelijk gebruikt om te gamen, TV en films mee te kijken. 3D hoeft van mij niet want dat ga ik toch nooit gebruiken.
Mijn budget: €600-€800.

Edit: Een USB aansluiting is altijd handig meegenomen maar hoeft niet persé. (om films van de harde schijf te bekijken)

Hier een linkje naar alle modellen waartussen ik twijfel: http://goo.gl/C1El0

Of moet ik wachten op de 2012 modellen? kan ze namelijk nog niet vinden :S
Ik zou erg graag jullie meningen willen horen!
Reken er niet al te hard op dat Panasonic meedoet. In de Saturn/MM acties van de afgelopen tijd waren de Panasonic Plasma's telkens uitgezonderd. 2012 modellen duren nog wel een paar maanden voordat die werkelijk in de winkel liggen.

Sowieso heeft elke 3D tv een USB poort om de brillen op te laden. De VT30 heeft er drie, maar die zijn wel knullig geplaatst. Als je de WIFI ontvanger zonder dock gebruik (dus rechtstreeks in de tv) dan past hij niet in de 2 laad poorten voor de 3D brillen. In de derde USB poort blokkeert ie HDMI-1. Niet echt top bedacht dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 15:33
Er is een nieuw topic waar we verder kunnen (ook over de nieuwe 2012 line-up):

[Plasma] Panasonic 2011-2012 - alle series

Deze kan dus op slot slotje met tong gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Senor Sjon schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:51:
[...]

Reken er niet al te hard op dat Panasonic meedoet. In de Saturn/MM acties van de afgelopen tijd waren de Panasonic Plasma's telkens uitgezonderd. 2012 modellen duren nog wel een paar maanden voordat die werkelijk in de winkel liggen.

Sowieso heeft elke 3D tv een USB poort om de brillen op te laden. De VT30 heeft er drie, maar die zijn wel knullig geplaatst. Als je de WIFI ontvanger zonder dock gebruik (dus rechtstreeks in de tv) dan past hij niet in de 2 laad poorten voor de 3D brillen. In de derde USB poort blokkeert ie HDMI-1. Niet echt top bedacht dus. :+
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een panasonic plasma meedeed in de btw dagen wel in de inch uitverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:48

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1 ... 41 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.