You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Anoniem: 412806
In grote lijnen klopt dat maar het verschil tussen een 720P max 4 - 5 Gb of een Iso is fiks is mijn persoonlijke mening.OMX2000 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:46:
[...]
Bitrate alleen zegt niks over kwaliteit. De video codec + audio codec + bitrate zeggen wat over de codec.
Maximum bitrate voor een Bluray = 54Mbit/s
DTS HD MA alleen als = 24.5 Mbit/s
Video mag maximaal = 40 Mbit/s
Als je DTS HD MA audio hebt hou je dus nog "maar" ca. 20Mbit/s voor video over. Komt voor een film van 2 uur overeen met 7200 * 20 Mbit = 144000 Megabit 144000 / 8 = 18000 Megabyte = 18Gigabyte (nee dat klopt niet maar ik ben ff lui).
Dan is dat kwaliteitsverschil van een gemiddelde mkv en een bluray rip toch niet zo groot meer.
Als ik deze vergelijk met een 'standaard' 720P dan popt dit van het scherm.
Het is een remux van een grote encoder.
Format : Matroska
File size : 25.1 GiB
Duration : 2h 6mn
Overall bit rate : 28.3 Mbps
Format : AVC
Bit rate : 24.6 Mbps
Maximum bit rate : 37.0 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Frame rate : 23.976 fps
Audio
Format/Info : Digital Theater Systems
Format profile : MA / Core
Duration : 2h 6mn
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 3 097 Kbps / 1 510 Kbps
Channel(s) : 8 channels / 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Side: L R, Back: L R, LFE / Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Bit depth : 24 bits
Compression mode : Lossless / Lossy
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 412806 op 13-01-2012 00:50 ]
Anoniem: 144074
1080P is de resolutie van je HD tv en 720P is lager dan de resolutie van je tv
in een vergelijk zit er natuurlijk een behoorlijk verschil tussen die 2 op je HD tv, er is nl een resolutie verschil
Content wat onder de resolutie van je scherm wordt afgespeeld zal er altijd slechter uit zien, logisch
Maar tussen een goede 1080P rip en een originele bluray is het beeldkwaliteitsverschil gewoon erg klein
Terwijl de uiteindelijke bestandsgrootte wel aanzienlijk is.
Verder vind ik de discussie eigenlijk niet passen in het topic. Het gaat over Pana Plasma TV's toch?
OT dan maar weer.Anoniem: 144074 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 01:25:
Je haalt volgens mij een aantal dingen door elkaar.
1080P is de resolutie van je HD tv en 720P is lager dan de resolutie van je tv
in een vergelijk zit er natuurlijk een behoorlijk verschil tussen die 2 op je HD tv, er is nl een resolutie verschil
Content wat onder de resolutie van je scherm wordt afgespeeld zal er altijd slechter uit zien, logisch
Maar tussen een goede 1080P rip en een originele bluray is het beeldkwaliteitsverschil gewoon erg klein
Terwijl de uiteindelijke bestandsgrootte wel aanzienlijk is.
Verder vind ik de discussie eigenlijk niet passen in het topic. Het gaat over Pana Plasma TV's toch?
Wij hopen dat dit u niet weerhoudt om naar de publieke omroep te blijven kijken en wensen u een prettig nieuw kijkjaar in 2012 toe.
het logo zou geen probleem zijn als het 50% doorschijnend zou zijnAdlermann schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:56:
Allereerst hartelijk dank voor uw interesse in de publieke omroep. Het is altijd fijn als mensen naar onze programma's kijken. Er zijn verschillende redenen waarom wij logo's in de bovenhoeken van uw beeld tonen. Enerzijds is daar het logo van de omroep, dit is in beeld zodat zodat u weet wie het programma heeft gemaakt. U weet dan ook vanuit welke achtergrond en kleuring het programma is gemaakt en kunt als kijker dan ook reageren als u wat over het programma wilt zeggen of als u contact wilt hebben met de afzender. Anderzijds is daar het platformlogo, zodat u weer naar welke zender u kijkt. Dit is vooral handig wanneer u aan het zappen bent of op zoek bent naar een bepaald kanaal. Zo kunt een volgende keer het zelfde programma of een programma van het zelfde genre, voor de zelfde doelgroep sneller terugvinden. Immers wij proberen een bepaalde logica aan te brengen in het soort programma's dat te vinden is op een specifiek platform. Wij begrijpen dat er situaties zijn waarin het afbeelden van het logo niet door iedereen gewaardeerd wordt maar wij hebben wel de ervaring dat het afbeelden van logo's helpt in geval van bovengenoemde redenen.
Wij hopen dat dit u niet weerhoudt om naar de publieke omroep te blijven kijken en wensen u een prettig nieuw kijkjaar in 2012 toe.

Nietszeggend kulpraatje. Alsof je niet weer naar welke zender je zit te kijken. Daarvoor druk ik dan wel op de info-knop. De publieke omroep zou een voorbeeld moeten nemen aan de BBC.Adlermann schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:56:
Allereerst hartelijk dank voor uw interesse in de publieke omroep. Het is altijd fijn als mensen naar onze programma's kijken. Er zijn verschillende redenen waarom wij logo's in de bovenhoeken van uw beeld tonen. Enerzijds is daar het logo van de omroep, dit is in beeld zodat zodat u weet wie het programma heeft gemaakt. U weet dan ook vanuit welke achtergrond en kleuring het programma is gemaakt en kunt als kijker dan ook reageren als u wat over het programma wilt zeggen of als u contact wilt hebben met de afzender. Anderzijds is daar het platformlogo, zodat u weer naar welke zender u kijkt. Dit is vooral handig wanneer u aan het zappen bent of op zoek bent naar een bepaald kanaal. Zo kunt een volgende keer het zelfde programma of een programma van het zelfde genre, voor de zelfde doelgroep sneller terugvinden. Immers wij proberen een bepaalde logica aan te brengen in het soort programma's dat te vinden is op een specifiek platform. Wij begrijpen dat er situaties zijn waarin het afbeelden van het logo niet door iedereen gewaardeerd wordt maar wij hebben wel de ervaring dat het afbeelden van logo's helpt in geval van bovengenoemde redenen.
Zijn er meer mensen met deze TV, en wat zijn jullie ervaringen?
In de beeld kwaliteit zit er (snachts) bijna geen verschil tussen de vt30 en de u30, in de prijs wel. En design.The Slicer schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:54:
Ik heb de TX-P42U30E en ben er zeer tevreden over. Het is het budgetmodel van de plasma's van Panasonic zeg maar. Geen overbodige aansluitingen, maar wel een full-HD met een prachtig beeld.
Anoniem: 382536
Ik heb de Panasonic TX-P50VT30 en ben hier ook zeer tevreden over alleen zoek ik nog een tv voor op mijn slaapkamer... Afstand vanuit bed zo'n 2.5 meter. Zou de door jou genoemde TX-P42U30E niet wat zijn voor 416 Euro!? Ik zat te kijken naar een 37 inch led TV van Panasonic maar een 42 inch kost gewoon precies evenveel!The Slicer schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:54:
Ik heb de TX-P42U30E en ben er zeer tevreden over. Het is het budgetmodel van de plasma's van Panasonic zeg maar. Geen overbodige aansluitingen, maar wel een full-HD met een prachtig beeld.
Wat is het verschil tussen de U30 en de S30? Qua prijs (op dit moment) iig niets...The Slicer schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:54:
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
http://tweakers.net/pricewatch/compare/621/280634;281798
Ik bedoel in performance. Dit is vergelijken op de MediaMarkt manier, daarvoor zitten we hier volgens mij niet op Tweakers...Anoniem: 144074 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 03:16:
Verschillen kun je toch makkelijk zelf vinden?
http://tweakers.net/pricewatch/compare/621/280634;281798
www.panasonic.net voor de verschillen in panel etc.Rossi46 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 10:52:
[...]
Ik bedoel in performance. Dit is vergelijken op de MediaMarkt manier, daarvoor zitten we hier volgens mij niet op Tweakers...
Link: http://www.panasonic.net/...ct/comparison_plasma.html
Motion resolution is bij s30 1080 lijnen, bij u30 900.
[ Voor 22% gewijzigd door D-TECH op 14-01-2012 12:09 ]
http://panasonic.net/avc/...ct/comparison_plasma.htmlRossi46 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 10:52:
[...]
Ik bedoel in performance. Dit is vergelijken op de MediaMarkt manier, daarvoor zitten we hier volgens mij niet op Tweakers...
Daar heb je méér aan
Zie dat hierboven nu wél de nuttige link geplaatst is ipv alleen panasonic.net
[ Voor 12% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 14-01-2012 12:10 ]
Precies gelijk gepostPriyantha Bleeker schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 12:09:
[...]
http://panasonic.net/avc/...ct/comparison_plasma.html
Daar heb je méér aan
Vreemd dat je schrijft: . . . daarvoor zitten we hier volgens mij niet op Tweakers . . .Rossi46 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 10:52:
[...]
Het antwoord wat je kreeg is een direct respons op de knullige manier hoe jij je vraag stelt.
Je vraagt in je post alleen maar om de verschillen zonder specifiek te zijn. Wat verwacht je nou?
Op Tweakers verwachten we dat je zelf eerst moeite doet dit soort dingen op te zoeken en als je het dan niet kunt vinden stel je je vraag zo dat anderen niet hoeven te gissen wat je bedoeld maar dat je duidelijk bent in je vraagstelling.
Uit niets blijkt dat je zelf gezocht hebt. Als je als een Tweaker zou hebben gezocht, te beginnen op de verschillende Panasonic sites en daarnaast reviews zou hebben gelezen en gegoogled zou hebben zou je vast en zeker antwoord hebben gevonden. En als je dan toch niet vind wat je wilt weten dan formuleer je je vraag zo dat anderen begrijpen wat je bedoeld. Op een Tweakers waardige manier zullen we maar zeggen . . .
Cheers
Oh en check je post nog eens, zitten wat knullige spelfouten in...
Maar nu begin ik ook verticale strepen te zien, dit begon ik als eerste te zien in Tomb Raider: Underworld op Xbox 360, en dat was vorig jaar al. Vooral als ik de camera roteer en richting de lucht kijk, dan zie ik de strepen duidelijk en het irriteert me zeer. Ook in L.A. Noire als ik in de lucht kijk en de camera rond draai, zie ik die strepen. Final Fantasy XIII is ook een goed voorbeeld, maar in andere games heb ik er weer veel minder tot geen last van.....maar ik blijf erbij, een televisie van deze prijs klasse, dan mag dit gewoon niet.
In september nadat ik E-care had gebeld, kwam iemand langs en die merkte de vlek ook op en de strepen ook. Hij kon echter verder niks betekenen voor me, ze konden de beeldbuis vervangen maar dat zou niks uitmaken werd me toen verteld. Hij vertelde dat ik nog van ze terug zou horen, en op de bon stond bij Defect description: groene vlek/gloed midden onderin beeld/ vooral bij lichte beelden zichtbaar.
Bij operation stond : Uitzoeken
En dat was het...ik heb dus nog niks van ze terug gehoord, maar heb wel het idee dat de strepen erger zijn geworden, en ik erger me er echt aan. Op de AVforums hebben ze mij verteld dat ik een report van Panasonic moet hebben waar ze de fout/defect toegeven/beschrijven, en dat moet genoeg zijn om dan naar de winkel te gaan en geld terug of andere televisie te krijgen, omdat ik daar dan recht op heb. Klopt dit?
Ik bel maandag E-care sowieso op, en ze zullen dan denk ik weer langs willen komen, en dan zal ik hun de strepen tonen (vertical banding), het probleem is alleen dat het bij films niet aanwezig is, vooral juist bij bepaalde games. Maar het is te zien, en het irriteert mij mateloos, vooral in mijn favoriete games...
Heb ik ook, die strepen. Zit in het panel zelf. (gelukkig veel minder dan bij de philips 9000 serie van 2500 eurie die ik eerst had).devilsnight schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:03:
Vorig jaar juli kocht ik een Panasonic TX-P50VT30E, en in het begin leek er niks mis mee te zijn. Maar na een tijdje begon ik groene vlekken te zien, maar daar viel nog mee te leven, want bij films had ik er geen last van. En eigenlijk alleen bij een aantal games.
Maar nu begin ik ook verticale strepen te zien, dit begon ik als eerste te zien in Tomb Raider: Underworld op Xbox 360, en dat was vorig jaar al. Vooral als ik de camera roteer en richting de lucht kijk, dan zie ik de strepen duidelijk en het irriteert me zeer. Ook in L.A. Noire als ik in de lucht kijk en de camera rond draai, zie ik die strepen. Final Fantasy XIII is ook een goed voorbeeld, maar in andere games heb ik er weer veel minder tot geen last van.....maar ik blijf erbij, een televisie van deze prijs klasse, dan mag dit gewoon niet.
In september nadat ik E-care had gebeld, kwam iemand langs en die merkte de vlek ook op en de strepen ook. Hij kon echter verder niks betekenen voor me, ze konden de beeldbuis vervangen maar dat zou niks uitmaken werd me toen verteld. Hij vertelde dat ik nog van ze terug zou horen, en op de bon stond bij Defect description: groene vlek/gloed midden onderin beeld/ vooral bij lichte beelden zichtbaar.
Bij operation stond : Uitzoeken
En dat was het...ik heb dus nog niks van ze terug gehoord, maar heb wel het idee dat de strepen erger zijn geworden, en ik erger me er echt aan. Op de AVforums hebben ze mij verteld dat ik een report van Panasonic moet hebben waar ze de fout/defect toegeven/beschrijven, en dat moet genoeg zijn om dan naar de winkel te gaan en geld terug of andere televisie te krijgen, omdat ik daar dan recht op heb. Klopt dit?
Ik bel maandag E-care sowieso op, en ze zullen dan denk ik weer langs willen komen, en dan zal ik hun de strepen tonen (vertical banding), het probleem is alleen dat het bij films niet aanwezig is, vooral juist bij bepaalde games. Maar het is te zien, en het irriteert mij mateloos, vooral in mijn favoriete games...
Ik zou wachten totdat de VT50 leverbaar wordt, en dan laten omruilen.
D Tech ik weet niet of Panasonic daar zomaar mee akkoord wil gaan en je weet op voorhand niet of de opvolger dit ook niet heeft.D-TECH schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:12:
[...]
Heb ik ook, die strepen. Zit in het panel zelf.
Ik zou E Care nog een keer laten komen en zelf op de bon zetten dat je op kort termijn een fatsoenlijke oplossing wil.
Je hebt gelijk in deze prijsklasse zou je dit soort dingen niet verwachten maar laten we niet hard juichen over de opvolgers, Pana kennende zullen de opvolgers wederom problemen hebben.
Vanaf fabriek heb je garantie, die is beperkt tot een bepaalde tijd.
De winkelier heeft ook verplichtingen naar jou als consument, die verplichtingen gaan verder dan die van de fabrikant. De koopovereenkomst is met de verkoper. Neem contact op met de verkoper en laat die het afhandelen!
Meer info vind je >>
http://www.consuwijzer.nl...hillende_soorten_garantie
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 144074 op 14-01-2012 16:24 ]
Maar dat is het hem juist, ik belde gelijk meteen als eerste de winkel, probleem uitgelegd. Ook verteld dat het een probleem was wat nog veel meer mensen hadden online, hun reactie was dat dit vreemd was en ze hier niet van hadden gehoord. Ik moest de antwoorden echt eruit trekken bij de winkel, het werd al gauw duidelijk ook dat ze mij meteen naar E-care/Panasonic wilde sturen, dat hun het probleem zouden oplossen. Hun hebben toen voor mij het probleem voorgelegd bij E-care/Panasonic, en na een flink tijdje kreeg ik eindelijk van E-care te horen.Anoniem: 144074 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:16:
Als ik het goed begrijp heb je E-care direct ingeschakeld. Het is niet zo verstandig dit zelf rechtstreeks te doen. Je had beter contact opgenomen met de verkoper. De verkoper is het eerste aanspreekpunt omdat je een koopovereenkomst hebt met de verkoper en niet met de fabrikant.. Je contact de verkoper en die schakelt de nodige hulptroepen in.
Vanaf fabriek heb je garantie, die is beperkt tot een bepaalde tijd.
De winkelier heeft ook verplichtingen naar jou als consument, die verplichtingen gaan verder dan die van de fabrikant. De koopovereenkomst is met de verkoper. Neem contact op met de verkoper en laat die het afhandelen!
Meer info vind je >>
http://www.consuwijzer.nl...hillende_soorten_garantie
Ik zal die link eens bekijken, misschien moet ik dan maar gewoon weer de winkel bellen, ik wil het altijd netjes houden,maar als ze echt moeilijk gaan doen...tja....als het mijn rechten zijn, zijn het mijn rechten.
En als dat lukt, dan maar zien of ik mijn geld terug wil hebben of dat ze mij een andere set geven, maar dan gewoon een Samsung, niet de VT30 meer. Of wachten tot VT50, maar dan moet ik ongetwijfeld gaan bijbetalen en dat vind ik echt totaal niet nodig.
Dit staat er op de website van mijn winkel
Wettelijk recht
U mag als consument verwachten dat een product geschikt is voor normaal gebruik. Heeft u binnen zes maanden na uw aankoop toch een klacht, dan hoeft u niet te bewijzen dat het apparaat bij aanschaf iets mankeerde. Na die zes maanden dient u dit wel te bewijzen.
Ik heb hooguit een maand of twee na aankoop laten weten aan de winkel dat ik dit probleem had, en had probleem blijft. Dus ik zit gewoon goed, voor zover ik het kan zien.
[ Voor 17% gewijzigd door devilsnight op 14-01-2012 16:41 ]
Tja, dit is mijn tweede plasma en mijn vorige was een Samsung. En ik heb daar nooit iets mee gehad, geen problemen, en qua prijs was die veel lager en qua specs uiteraard ook. Ik zeg niet dat een Samsung niks zal hebben, maar ik vind het gewoon kwalijk voor een televisie die voor 2099 verkocht wordt nu (bij de shop waar ik mijne vandaan had, alleen had ik een speciale deal van 1625) je dit soort problemen hebt. Het leert mij toch wel één ding....eigenlijk dat ik in vervolg NIET meer een televisie moet kopen (zeker niet van dit soort bedragen) zonder hem uitgeprobeerd te hebben.
Volgende keer moet ik gewoon naar de shop gaan met mijn console, goed uitproberen, en goed opletten, dan pas kopen. Ik hoorde alleen op de forums zoveel goeie dingen over de VT30 en wilde gewoon echt een plasma weer, want ik zat toen al een tijdje zonder een groot scherm, en gamede op een idioot klein schermpje. Het beste vinden jullie dus als ik de shop maandag gewoon bel, en niet e-care?
Tja, je zou ze naast elkaar moeten zien om dat echt te kunnen beoordelen....Rossi46 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 02:00:
[...]
Wat is het verschil tussen de U30 en de S30? Qua prijs (op dit moment) iig niets...
[ Voor 18% gewijzigd door The Slicer op 14-01-2012 17:03 ]
Ja je moet gewoon contact met de winkel opnemen en zeggen dat je nu de kwestie wel eens opgelost wil zien. Zeggen dat het al lange tijd speelt en nu binnen redelijke termijn opgelost moet worden. De verantwoordelijkheid bij de winkelier leggen. Als ze zeggen dat je E-care moet belen of zo, ga je niet mee accoord. De winkel moet actie ondernemen niet jij.devilsnight schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:51
Het beste vinden jullie dus als ik de shop maandag gewoon bel, en niet e-care?
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Daar hoef je echt de deur niet voor uit.The Slicer schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:00:
[...]
Tja, je zou ze naast elkaar moeten zien om dat echt te kunnen beoordelen....
De U is de meest budget uitvoering. Het prijsverschil is zeer waarschijnlijk zo weinig omdat er weinig vraag naar de U is en zodoende weinig winkels hem hebben. Naar de S is meer vraag en veel meer winkels die hem leveren waardoor de prijs meer aan concurentie onderhevig is en daardoor in verhouding lager.
Als het prijsverschil nihil is gewoon voor de S gaan en de U links laten liggen.
Maar . . . de Pricewatch geeft dan wel een leuke lijst met winkels en prijzen, echter niet alle winkels. Best kans dat je ze ergens goedkoper kan kopen dan de Pricewatch aangeeft. Waar de voorkeur naar uitgaat hangt af van wat de koper voor eisen heeft. De S is in ieder geval de betere TV.
Samsung probeerd inderdaad ook in de plasma markt aandeel te krijgen. De 2012 modellen zien er erg goed uit, als ze dit jaar de buzzing en 2:2 cadens erin zetten, betere zwartwaarde's geven etc. dan is al het veel beter.devilsnight schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:51:
[...]
Tja, dit is mijn tweede plasma en mijn vorige was een Samsung. En ik heb daar nooit iets mee gehad, geen problemen, en qua prijs was die veel lager en qua specs uiteraard ook. Ik zeg niet dat een Samsung niks zal hebben, maar ik vind het gewoon kwalijk voor een televisie die voor 2099 verkocht wordt nu (bij de shop waar ik mijne vandaan had, alleen had ik een speciale deal van 1625) je dit soort problemen hebt. Het leert mij toch wel één ding....eigenlijk dat ik in vervolg NIET meer een televisie moet kopen (zeker niet van dit soort bedragen) zonder hem uitgeprobeerd te hebben.
Volgende keer moet ik gewoon naar de shop gaan met mijn console, goed uitproberen, en goed opletten, dan pas kopen. Ik hoorde alleen op de forums zoveel goeie dingen over de VT30 en wilde gewoon echt een plasma weer, want ik zat toen al een tijdje zonder een groot scherm, en gamede op een idioot klein schermpje. Het beste vinden jullie dus als ik de shop maandag gewoon bel, en niet e-care?
Meer gebruikers die dit ervaren?
Ik heb die verticale strepen/banen ook. Zichtbaar bij voetbalwedstrijden. Maar niet storend vind ik.D-TECH schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:12:
[...]
Heb ik ook, die strepen. Zit in het panel zelf. (gelukkig veel minder dan bij de philips 9000 serie van 2500 eurie die ik eerst had).
Zal het eens testen met la noire voor je! Ik ben benieuwd.
Mediamarkt heeft de 42ST30 liggen voor onder de 680 euro, acceptabele prijs en redelijke kwaliteit.
3D is wel aardig, dus kan ik later een brilletje kopen als ik zin heb.
Echter nu zag ik op pricewatch de 46ST30 bij ictmax voor 717 euro (excl. verzendkosten, totaal ongeveer 750 euro). Echter is dit een prijs die mogelijk is? Als ik deze bestel, is het gelijk betalen en als het dan niet klopt, moet ik waarschijnlijk een paar weken op mijn geld terug wachten, waardoor ik bv de btw actie van MM kan missen (scheelt soms wel wat, en koop hem dan in een echte winkel, geeft mij bij zulke bedragen een beter gevoel).
Maar 717 euro (nummer 2 in de lijst is 850 euro) kan toch niet kloppen?
Neen..Anoniem: 144074 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 00:10:
De webshop is verplicht jou het artikel voor die prijs te leveren.
Anyway, de prijs is zeer waarschijnlijk onjuist. Je kunt het proberen, maar weinig kans..
Dat jij neen zegt baseer je op een gedachte maar zonder referenties kennen en te noemen.- J.W. - schreef op zondag 15 januari 2012 @ 01:08:
[...]
Neen..
Anyway, de prijs is zeer waarschijnlijk onjuist. Je kunt het proberen, maar weinig kans..
Ik zeg: Doch wel.
En ik zeg niet zomaar wat maar ik heb referenties in gedachten als ik zoiets aanhaal.
De prijs is niet onrealistisch laag tegenover de concurent.
De prijs kan opgevat worden als een goede aanbieding.
Dat maakt dat de winkel/webshop de verplichting heeft het geadverteerde artikel te leveren voor de geadverteerde prijs.
Zou de prijs totaal geheel onrealistisch zijn dan wordt het een ander verhaal.
Zie hier meer info omtrent dat onderwerp
http://blog.iusmentis.com...d-van-drukfouten-kan-dat/
(Recentelijk schreef ik soortgelijke info al in het TV aanbiedingen topic)
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 144074 op 15-01-2012 02:23 ]
Hopelijk gaan ze netjes leveren, ik merk het wel.
voor de zekerheid wel creditcard gebruikt, die 2.5% extra (18 euro) is wel een goede verzekering in dit geval.
Vanmorgen nog wat dingen nagekeken, in het buitenland wordt de TV al redelijk 'gedumpt'. In Engeland zijn de prijzen (BTW is daar nu hoger dan bij ons) 625 pond, wat ongeveer 750 euro is. En dat is bij de grote winkels, niet bij de supersaver webshops. Dus de prijs van 750 euro is zeker (incl. verzending) realistisch.
Mochten ze toch niet leveren, ga ik waarschijnlijk voor het maatje kleiner bij de MM voor 687 euro.
Alles is beter dan mijn huidige LG lcd tv...:) (budget model, op zich wel aardig maar ik kijk te graag naar films op bluray en dan is het toch minder)
Het wordt bijna wekelijks op GoT besproken.. staat zelfs eea over in de FAQ.Anoniem: 144074 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 02:19:
[...]
Dat jij neen zegt baseer je op een gedachte maar zonder referenties kennen en te noemen.
[ Voor 6% gewijzigd door - J.W. - op 15-01-2012 10:01 ]
Ik kom die MM BTW-dagen steeds vaker tegen in topic's. Heeft iemand enige idee wanneer deze hoogst waarschijnlijk plaat zullen vinden? Ik begrijp dat het een beetje gissen is, maar de MM heeft wel acties die ieder jaar terugkomen (zoals met de iPods)
Hij moest even lachen.. want officieel weten ze van niets.
Eind van de maand blijkt het zover te zijn (laatste donderdag tot zondag)
Een aantal TV's moesten ze nog 'verhogen' in prijs, deze waren nu aanbiedingen om goedkoper te zijn dan de concurrent die een aanbieding had (o.a. de 8000 serie van Samsung).
Verder bleven de prijzen gelijk met de huidige prijzen (hadden ze nog geen opdracht voor).
(op de vraag of de 42ST30 duurder werd, kon ie niet zeggen, omdat deze nog niet in de MM lag en alleen via web te bestellen was, kreeg ze wel volgende week binnen).
Maar officieel is er niets bekend, onofficieel is het einde van de maand (dus ongeveer 16% korting en we gaan geen rekenvoorbeelden hier neerzetten, want het is een Panasonic plasma 2011 serie topic).
Even totaal iets anders, wat zijn de verschillen met de GT30 serie tov de ST30 serie. Ik las een beperkter menu, met een slechtere mogelijkheid tot kalibreren? dit zou door een Panasonic iemand gedaan moeten worden omdat ie verborgen menus zou kennen?
Nog iets anders... werken bijvoorbeeld de Hama brillen ook goed voor de Panasonic, of zijn er andere (goedkopere) alternatieven? 90 euro voor een brilletje is wel prijzig
In de ST30 zit een minder goede beeldverwerkingschip: http://www.televisioninfo...3D-HDTV-Review/Motion.htmbadnews.nl schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:48:
Toevallig een verkoper op aangesproken.
Een aantal TV's moesten ze nog 'verhogen' in prijs, deze waren nu aanbiedingen om goedkoper te zijn dan de concurrent die een aanbieding had (o.a. de 8000 serie van Samsung).
Verder bleven de prijzen gelijk met de huidige prijzen (hadden ze nog geen opdracht voor).
(op de vraag of de 42ST30 duurder werd, kon ie niet zeggen, omdat deze nog niet in de MM lag en alleen via web te bestellen was, kreeg ze wel volgende week binnen).
Maar officieel is er niets bekend, onofficieel is het einde van de maand (dus ongeveer 16% korting en we gaan geen rekenvoorbeelden hier neerzetten, want het is een Panasonic plasma 2011 serie topic).
Even totaal iets anders, wat zijn de verschillen met de GT30 serie tov de ST30 serie. Ik las een beperkter menu, met een slechtere mogelijkheid tot kalibreren? dit zou door een Panasonic iemand gedaan moeten worden omdat ie verborgen menus zou kennen?
Nog iets anders... werken bijvoorbeeld de Hama brillen ook goed voor de Panasonic, of zijn er andere (goedkopere) alternatieven? 90 euro voor een brilletje is wel prijzig
Dit was de reden dat ik hem niet kocht. Ook heeft kan hij een stuk minder fel, en heeft hij geen dlna etc.
Tnx voor je info!badnews.nl schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:48:
Toevallig een verkoper op aangesproken.
Overigens mooi dat je met dit soort info én vragen komt want ik zit op dit moment met exact hetzelfde probleem
Het grote verschil tussen de GT30 en de ST30 is inderdaad dat de GT uitgebreide calibratie mogelijkheden heeft en een THX modus waarbij je automatisch een soort van calibratie kunt uitvoeren. Al valt deze modus in het de werkelijkheid wat tegen, een echte calibratie schijnt absoluut beter te zijn. Maar hoe dan ook, je kunt meer dingen zelf (of laten) instellen. Vraag is natuurlijk of je dat gaat doen. Een calibratie door een prof kost zeker 200 euro en meer als je ook de 3D wilt laten calibreren.
In de ST30 zit wel een service menu waarin je meer dingen in kunt stellen dan gewoonlijk. Maar dat is erg ongebruiksvriendelijk en niet zonder gevaar. Lees anders even deze review vanaf "2D calibration".
Het debiele is trouwens dat de Amerikaanse versie van de ST30 wèl gewoon de calibratie mogelijkheden heeft! Zo irritant...
Wat mij sterk naar de ST30 doet neigen is de response time tijdens gamen. Ondanks dat de GT30 daar ook al goed in is (24ms volgens bovenstaande test) doet de ST30 dat nòg beter (16ms). Of je dat verschil gaat merken weet ik natuurlijk niet maar ik weet wel dat mijn vorige tv daar ook erg goed in was (15ms) en dat was echt heerlijk racen.
Wat betreft de brillen, ze zijn duur hè! Echt achterlijk. 90 is volgens mij nog de laagste prijs want ik zie ze vaak voor dik over de 100. Ik kwam wel dit op Ebay tegen. Lijkt aantrekkelijk, maar dan moet het wel echt hetzelfde beeld geven. Anders is het nog zonde van je centen.
Opvallend dat die review zo negatief is over de ST. Dat kom je voor de rest weinig tegen.D-TECH schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:09:
[...]
In de ST30 zit een minder goede beeldverwerkingschip: http://www.televisioninfo...3D-HDTV-Review/Motion.htm
Dit was de reden dat ik hem niet kocht. Ook heeft kan hij een stuk minder fel, en heeft hij geen dlna etc.
Wat dat betreft zijn reviews leuk en handig maar ze kunnen je ook helemaal gek draaien. Ieder klein puntje wordt uitgelicht, waarbij je je af kan vragen of je dat in de werkelijkheid überhaupt gemerkt had. Maar ja, een tv kopen zonder een goed onderbouwde review gelezen te hebben doe ik ook niet...
Hij is zeker wel dlna certified, minder fel zou ik niet kunnen zeggen, maar zelfde panel als de GT30 (een g14 volgens mij)D-TECH schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:09:
[...]
In de ST30 zit een minder goede beeldverwerkingschip: http://www.televisioninfo...3D-HDTV-Review/Motion.htm
net gechecked: yups, beide een G14 Progressive Full-HD NeoPlasma volgens de Panasonic site
(de S heeft een andere panel, de ST niet)
De processor is inderdaad minder, hij is wat groter (waarschijnlijk de rand dus) en iets minder mooi afgewerkt.
Hij is alleen niet THX, maar dat boeit me dan weer minder
En hier waarderen ze juist weer de ST30 meer... ik vertrouw tegenwoordig de meeste reviews niet, wij van wc-eend willen dat je de duurdere fles koopt, zodat wij meer winst maken gevoel.Rossi46 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:22:
[...]
Opvallend dat die review zo negatief is over de ST. Dat kom je voor de rest weinig tegen.
Wat dat betreft zijn reviews leuk en handig maar ze kunnen je ook helemaal gek draaien. Ieder klein puntje wordt uitgelicht, waarbij je je af kan vragen of je dat in de werkelijkheid überhaupt gemerkt had. Maar ja, een tv kopen zonder een goed onderbouwde review gelezen te hebben doe ik ook niet...
review
Ik heb erg lang staan vogelen met zowel de S30 (die bijzonder aantrekkelijk geprijsd is) en de ST30. Direct naast elkaar in de winkel.badnews.nl schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:24:
[...]
Hij is zeker wel dlna certified, minder fel zou ik niet kunnen zeggen, maar zelfde panel als de GT30 (een g14 volgens mij)
net gechecked: yups, beide een G14 Progressive Full-HD NeoPlasma volgens de Panasonic site
De processor is inderdaad minder, hij is wat groter (waarschijnlijk de rand dus) en iets minder mooi afgewerkt.
Of de GT30 veel feller is dan de ST30 (en S30) weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het scherm behoorlijk minder fel staat in de Cinema stand. Bij daglicht tegen het, voor je gevoel, niet fel genoeg aan (direct vergeleken met de normale stand, het is dus voor een gedeelte ook een kwestie van wennen). De normale stand heeft dat niet (de dynamische stand al helemaal niet maar die is qua kleuren echt een drama).
Wat mij toen ook opviel is dat het verschil in coating/filter op het scherm tussen de S30 en de ST30 heel erg duidelijk is waar te nemen. Vooral in de normale stand, waarbij het scherm dus feller staat dan in de cinema stand, is het verschil in de weergave van het zwart echt heel groot. En dan was het in die hoek van de winkel zeker niet fel verlicht. Daarom viel voor mij de S30 af. En eigenlijk ook de G30 want die heeft een coating/filter die weer precies tussen de S30 en GT30 in zit. Ze hebben het leuk gespecificeerd daar bij Panasonic...
Daarom voor mij dus eigenlijk de ST30. Al blijf ik tegen de prijs aan hikken, want het gaat mij voornamelijk om het betere scherm. En niet zozeer om de 3D functie...
Ik vind het beoordelen van reviews ook lastig. Je gaat daardoor echt op ieder dingetje letten en dan blijkt uiteindelijk dat alle tv's kut zijn...badnews.nl schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:27:
[...]
En hier waarderen ze juist weer de ST30 meer... ik vertrouw tegenwoordig de meeste reviews niet, wij van wc-eend willen dat je de duurdere fles koopt, zodat wij meer winst maken gevoel.
review

Wat je ook niet moet vergeten is dat het eindoordeel ook gebaseerd is op de prijs. De S30 komt overal heel hoog uit omdat die naar verhouding super goed presteert. Maar zijn minpunten zijn voor mij dermate van belang dat ik die tv alsnog niet koop.
Overigens, hier bij mij bij de Foka staan de Pana's allemaal bij elkaar. En op het testfilmpje (die afgespeeld wordt in de normale stand) zie ik echt bar weinig verschil. Dat blijkt ook wel, want uit veel tests blijkt dat eigenlijk alle pana's in goede omstandigheden zéér goed presteren. Er zit vooral verschil in coating/filter (alle 3D's met de beste variant), verschil in 3D afspelen (kun je in de winkel niet testen), verschil in instellen (vanaf de G(T) serie allemaal volledige mogelijkheden) en verschil in design. Uiteraard zullen er andere kleine verschillen zijn maar die ga je (denk ik) pas zien als je het weet en/of als je ze direct naast elkaar zet (wat je thuis dus nooit zult doen).
[ Voor 99% gewijzigd door Rossi46 op 15-01-2012 12:02 ]
Hij is NIET dlna certified! De 3D processor is een ouder type (van vorig jaar).badnews.nl schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:24:
[...]
Hij is zeker wel dlna certified, minder fel zou ik niet kunnen zeggen, maar zelfde panel als de GT30 (een g14 volgens mij)
[ Voor 4% gewijzigd door D-TECH op 15-01-2012 13:17 ]
Dit staat fout in de topic start
Op de panasonic site zelf is hierover inderdaad niets te lezen, veld is blanco bij compare...
Bij een aantal sites staat bij de specs een yes, bij andere een no. Lekker vaag
Ik zal het niet missen, aangezien ik mijn ps3 hiervoor toch blijf gebruiken omdat ik daar aan gewend ben, maar goed om even van te voren te weten.
Je schreef neen zonder enige referentie. Een referentie kom je nu achteraf pas mee.- J.W. - schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:00:
[...]
Het wordt bijna wekelijks op GoT besproken.. staat zelfs eea over in de FAQ.
En dat verhaal is helemaal niet duidelijk en typerend voor dit issue.
GoT is informatief maar niet altijd geheel volledig of almachtig met informatie.
Goed om te weten dat er blijkbaar nog steeds niet eenduidig over word gedacht. Ik zal me nog eens verder in de materie verdiepen als ik tijd kan vinden.
Maar heb je wel echt gelezen wat ik schreef?
Heb je op de link geklikt die ik gaf? En het verhaaltje aldaar gelezen?
Vanuit die informatie gezien;
De prijs is niet onrealistisch, ongeveer 16% korting. (klinkt als een bekende korting)
Enfin je kunt natuurlijk altijd eerst persoonlijk de prijs laten bevestigen als je iets niet vertrouwd.
Als men tenslotte niet accoord gaat met de prijs kun je het natuurlijk proberen juridisch aan te pakken, echter de meesten zullen het laten voor wat het is. Ik denk dat het de moeite waard is gewoon te bestellen.
Je mag er van mij best anders overdenken maar zomaar simpel alleen 'neen' schrijven en niet meer dan 'neen' vind ik maar een rare en zeer onvolledige manier van reageren. Daar kan niemand feitelijk iets mee.
Het gebeurt vaak dat er fouten in prijslijsten staan, het kán inderdaad een aanbieding zijn en dan is er niks aan de hand, maar als het een fout is en ze weigeren te leveren en ze ontbinden de koop, dan kun je weinig beginnen (ook niet via de rechter, mocht je deze weg uberhaupt willen bewandelen)
Doe ik- J.W. - schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:22:
Ik had je link gelezen en 'neen' was idd wat kort, maar gezien het tijdstip moet je me verexcuseren
Anoniem: 16625
Nou ik heb hem ook besteld, heb getwijfeld tussen 46 of 50 inch en tussen de G30, ST30 of toch een D6900 (van samsung) maar deze prijs gaf zeker de doorslag, dan heeft wachten op de btw dagen van MM ook geen zin meer lijkt me. En nu maar zien of en wanneer het geleverd word.badnews.nl schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 22:13:
....
Echter nu zag ik op pricewatch de 46ST30 bij ictmax voor 717 euro (excl. verzendkosten, totaal ongeveer 750 euro). Echter is dit een prijs die mogelijk is? Als ik deze bestel, is het gelijk betalen en als het dan niet klopt, moet ik waarschijnlijk een paar weken op mijn geld terug wachten, waardoor ik bv de btw actie van MM kan missen (scheelt soms wel wat, en koop hem dan in een echte winkel, geeft mij bij zulke bedragen een beter gevoel).
Maar 717 euro (nummer 2 in de lijst is 850 euro) kan toch niet kloppen?
Ik hoop een goede vervanger voor mijn huidige 42px80 die nu naar de slaapkamer verhuist.
Nu nog een paar brillen, even terug werd er gevraagd naar de Hama brillen, iemand hier dus ervaring mee? Of andere goedkopere brillen?
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Ik hoor wel of mensen hem voor de oude prijs (717 euro) geleverd krijgen:)
De voorraad is wel met 1 afgenomen...
Anoniem: 382536
Welke Pana hebben jullie op je slaapkamer?????
De onzichtbareAnoniem: 382536 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 15:42:
Ik ben opzoek naar een panasonic tv voor op mn slaapkamer van rond de 400 a 500 euro.
Welke Pana hebben jullie op je slaapkamer?????
Ook is 42 inch te groot voor mij het is maar een slaapkamer en geen bios.
Wil ik genieten dan doe ik dat wel in de huiskamer met een leuke set erbij voor het geluid.
LOLAnoniem: 144074 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:22:
Huh, alles onder de 50 inch is toch een slaapkamermodelletje?
Serieuze noot ik kom wel is bij kennissen en dan zie ik een megascherm in de slaapkamer hangen en de standaard vraag is dan altijd of ik hem even mag proberen.
Je wil niet weten hoeveel pijn in mijn bam al heb opgelopen vooral bij LED/LCD modellen waarvan het contrast op reuzel stand staat en niet te vergeten standje dynamisch want dat kijkt zo lekker weg en natuurlijk de grootste die ze konden kopen voor het geld.
Eerste bevindingen:
- wat is dat ding zwaar! Veel zwaarder dan mijn vorige Samsung
- het gewicht is ergens goed voor want het voelt allemaal véél steviger aan dan de Samsung. Daar zat je bijvoorbeeld bij de voet in plastic te schroeven zonder schroefdraad. Bij de Panasonic louter sterk staal dat heel strak aansluit. Niet om Samsung af te zeiken maar bij Pana hebben ze dat echt veel beter voor elkaar.
- heerlijk mooi soepel beeld, uiteraard
- kleuren zeggen nog niet zovel (inspelen)
- even wennen wat betreft de felheid van het scherm. Was LED gewend. Ik ben nu nog voorzichtig dus erg gedimde instellingen, ben nu ook aan het inspelen, maar van wat ik in de winkel zag kan hij zeker fel genoeg. Heb je een heel sterk verlichte (lampen/zon) en witte kamer dan moet je absoluut voor LED gaan, want dan gaat plasma je tegenvallen.
- geluid valt erg mee voor een tv. Maar dat vond ik bij de Samsung ook al, dus ik denk dat ik wat dat betreft gewoon niet zo veeleisend ben.
- erg komt een buzzz'je uit mijn Panny... Hoort erbij natuurlijk maar ik schrok toch wel. Maar gelukkig, tijdens het gebruik hoor je er niks van
- fijnere AB dan de Samsung. Werkt logischer en sneller en voelt steviger. Het is een detail, maar toch. Wel weer een lelijk ding. Zilver met wit, da's toch geen combinatie...
Naja, we zullen zien verder. Ga het allemaal netjes inspelen (toch weinig tijd deze week).
Veel plezier ermee maar wat betreft de felheid van dit toestel t.o.v. de LED dan is de LED/LCD toch feller dan een plasma tenminste is mijn ervaring.Rossi46 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:44:
Voor mij is het de 42ST30 geworden. Einde van de middag gekocht en meegenomen.
Eerste bevindingen:
- wat is dat ding zwaar! Veel zwaarder dan mijn vorige Samsung
- het gewicht is ergens goed voor want het voelt allemaal véél steviger aan dan de Samsung. Daar zat je bijvoorbeeld bij de voet in plastic te schroeven zonder schroefdraad. Bij de Panasonic louter sterk staal dat heel strak aansluit. Niet om Samsung af te zeiken maar bij Pana hebben ze dat echt veel beter voor elkaar.
- heerlijk mooi soepel beeld, uiteraard
- kleuren zeggen nog niet zovel (inspelen)
- even wennen wat betreft de felheid van het scherm. Was LED gewend. Ik ben nu nog voorzichtig dus erg gedimde instellingen, ben nu ook aan het inspelen, maar van wat ik in de winkel zag kan hij zeker fel genoeg. Heb je een heel sterk verlichte (lampen/zon) en witte kamer dan moet je absoluut voor LED gaan, want dan gaat plasma je tegenvallen.
- geluid valt erg mee voor een tv. Maar dat vond ik bij de Samsung ook al, dus ik denk dat ik wat dat betreft gewoon niet zo veeleisend ben.
- erg komt een buzzz'je uit mijn Panny... Hoort erbij natuurlijk maar ik schrok toch wel. Maar gelukkig, tijdens het gebruik hoor je er niks vanHad hetzelfde overigens bij m'n Xbox. Als je het opmerkt erger je, daarna vergeet je het en merk je niks meer.
- fijnere AB dan de Samsung. Werkt logischer en sneller en voelt steviger. Het is een detail, maar toch. Wel weer een lelijk ding. Zilver met wit, da's toch geen combinatie...
Naja, we zullen zien verder. Ga het allemaal netjes inspelen (toch weinig tijd deze week).
Dat zegt Rossi46 toch ook redelijk explicietAnoniem: 412806 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:48:
[...]
Veel plezier ermee maar wat betreft de felheid van dit toestel t.o.v. de LED dan is de LED/LCD toch feller dan een plasma tenminste is mijn ervaring.
Sowieso schrijf je zo!
- even wennen wat betreft de felheid van het scherm. Was LED gewend. Ik ben nu nog voorzichtig dus erg gedimde instellingen
hij schrijft dat die voorzichtig is dus ik veronderstel dat de plasma feller is dan zijn Led/Lcd?
Deze quote zegt dat de felheid lager is dan het LED scherm (wat logisch is). Hij is nu voorzichtig met hogere waarden van contrast en helderheid ivm het met inspelen van plasma schermen en de inbrand gevoeligheid hetgeen resulteert in gedimde instellingen.
Sowieso schrijf je zo!
Je omschrijft het precies goednadroJ schreef op zondag 15 januari 2012 @ 23:01:
Lijkt mij een verkeerde veronderstelling.
Deze quote zegt dat de felheid lager is dan het LED scherm (wat logisch is). Hij is nu voorzichtig met hogere waarden van contrast en helderheid ivm het met inspelen van plasma schermen en de inbrand gevoeligheid hetgeen resulteert in gedimde instellingen.
panasonic heeft voorkeur, maar led+lcd is weer stukken feller. en we hebbben nou niet bepaald een donkere kamer
ora et labora
Eerst bij de Saturn gekeken wat er allemaal staat. In eerste instantie aan het twijfelen tussen een LED van Samsung en Sony, maar omdat we niet te snel een beslissing wilde nemen toch eerst nog even wat onderzoek gedaan op internet.
En blij toe, want thuis kwam ik er eigenlijk al snel achter dat het geen LED zou worden, maar gewoon een vertrouwde Panasonic Plasma. Omdat 3D toch niet boeit waren we er eigenlijk snel uit, het werd de Panasonic 46G30. Gelukkig was Plasma-Discounter gisteren open, zodat ik hem voor minder dan 750 euro kon ophalen (een stuk goedkoper ook nog dan de LEDS).
Wat een heerlijk design hebben de Plasma's van dit jaar, alweer een stuk beter dan het model van 2010 wat ik aan de muur heb hangen. Beeldje is zoals vertrouwd weer schitterend, wij zijn weer tevreden..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
YouTube: Test green halos - Aloni VERDI Panasonic VT30 GT30 G30 H264
En op de laptop was het wit, zoals het hoort, en op de VT30...groenig, bepaalde plekken waren groenig en gewoonweg totaal niet zoals het hoort. Toen ik de tv net had was het vooral zéér goed zichtbaar als ik op de remote op 'guide' drukte, dan zag je op het grijze vlak heel duidelijk dat het groen was. Ook break in plaatjes, en dan vooral bij grijs zie ik dat het hele vlak niet grijs is maar gewoon gemixt met groen. Duidelijk een geval van de 'green blob/tinge, etc'
En hier drie voorbeeld plaatjes
http://img269.imageshack.us/img269/5651/20120116193409.jpg
http://img851.imageshack.us/img851/6660/20120117010934.jpg
http://img684.imageshack.us/img684/8469/20120117011952.jpg
Het lijkt misschien niks voor te stellen,maar geloof me, dit moet een volledig grijze achtergrond zijn, en je ziet toch duidelijk dat dat niet zo is. Als je heel goed kijkt zie je ook de verticale lijnen, op de foto is het gewoon sowieso duidelijk minder zichtbaar dan wanneer je hier staat. Ik heb me al die tijd tijdens gamen afgevraagd wat ik toch elke keer zag wanneer ik de camera roteerde, ik zag dingen die niet in de game hoorden, en ze waren er wel, alsof er dingen in het scherm zaten. Nu ik dus die grijze achtergrond test gedaan heb zie ik al die dingen weer terug, de verticale lijnen (niet alleen aan de rechter/linkerzijkant,maar ook in het midden) en dat zijn de dingen die ik telkens in mijn games dan zie. Dus wanneer mijn dealer de tv komt ophalen weer (wat ik gewoon verwacht) kan ik het gerust laten zien aan ze.
Ik was vergeten dat ik morgen eigenlijk ook totaal geen tijd heb, zeker niet om te bellen met de shop en alles uit te leggen, laat staan links van fotos geven, dus ik heb ze een duidelijke email gestuurd. Eigenlijk gewoon alles uitgelegd (ze wisten natuurlijk al van vorig jaar, E-care,etc) en gevraagd wat zij voor mij kunnen betekenen. En nu wacht ik hun antwoord gewoon af.
[ Voor 56% gewijzigd door devilsnight op 17-01-2012 01:42 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik heb nog geen half jaar geleden een Panasonic Viera TX-P42VT20 gekocht. Ik ben aan het kijken wat dit nog waard is. (Ga de tv wellicht verkopen) Hij is in perfecte staat. Ik kan op marktplaats geen vergelijkingsmateriaal vinden voor mijn 2e hands Panasonic. Ben erg benieuwd naar de waarde en ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen. Hieronder staat een link naar de specificaties.
pricewatch: Panasonic Viera TX-P42VT20
Het schijnt te komen van het reinigingsmateriaal dat is gebruikt om de panels mee schoon te maken. Dit is gebeurd in maar één fabriek, daarom hebben alleen de 50 inch versies er last van, deze panelen worden niet gemaakt in Japan, maar in Taiwan. De 55 inch ,65 etc. worden nog wel in Japan gemaakt.Senor Sjon schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:32:
Heeft elk VT scherm dit? Hoe oud is je scherm verder? Lost calibratie zoiets op? Wat moet je zien in het filmpje? Dat het wit groenig is? Is dit met/zonder beeldverbeteraars?
[ Voor 0% gewijzigd door D-TECH op 17-01-2012 13:45 . Reden: 42 inch ook niet in japan. ]
Hebben de nieuwe er ook last van? Ik heb ook iets last van groene blobs op sommige geheel grijze achtergronden... Maar op puur wit en normale content zie ik het niet. Dus daarom ook niet zo'n probleem.D-TECH schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:34:
[...]
Het schijnt te komen van het reinigingsmateriaal dat is gebruikt om de panels mee schoon te maken. Dit is gebeurd in maar één fabriek, daarom hebben alleen de 50 inch versies er last van, deze panelen worden niet gemaakt in Japan, maar in Taiwan. De 42 inch ,55 etc. worden nog wel in Japan gemaakt.
Ik weet niet of iedere VT30 hier last van heeft maar ik weet wel dat je exact ziet wat ik ook zie (42 inch versie model van juni).[b][....
Het grijs is niet egaal grijs maar groenig.
Ik game niet op deze TV maar de 'viezigheid' die jij ziet zie ik dus ook als ik tv kijk. Bij met name in horizontale bewegingen met grote kleurvlakken (bijv. blauwe lucht) is het evident aanwezig.
Dus voor mijn tv even resumeren
- bovenstaande 2 issues
- lichtere vlek midden-onder
- retentie (ik vind het echt ernstig dat als ik een BR opstart ik het SONY menu nog enige tijd in de achtergrond van de film zie)
- permanente retentie aka. inbranden op de hoogte van de ondertiteling
- linebleed
- irritante zoom (fannoise)
TV heeft vrijwel altijd op 'Cinema' gestaan dus echt niet op 'fakkelmodus'
E-care is al langs geweest en ze komen binnenkort met een vervangend exemplaar.... ben benieuwd.
Ik heb precies dezelfde problemen als jij, behalve dan de groene vlek.LaFleche schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:37:
[...]
Ik weet niet of iedere VT30 hier last van heeft maar ik weet wel dat je exact ziet wat ik ook zie (42 inch versie model van juni).
Het grijs is niet egaal grijs maar groenig.
Ik game niet op deze TV maar de 'viezigheid' die jij ziet zie ik dus ook als ik tv kijk. Bij met name in horizontale bewegingen met grote kleurvlakken (bijv. blauwe lucht) is het evident aanwezig.
Dus voor mijn tv even resumeren
- bovenstaande 2 issues
- lichtere vlek midden-onder
- retentie (ik vind het echt ernstig dat als ik een BR opstart ik het SONY menu nog enige tijd in de achtergrond van de film zie)
- permanente retentie aka. inbranden op de hoogte van de ondertiteling
- linebleed
- irritante zoom (fannoise)
TV heeft vrijwel altijd op 'Cinema' gestaan dus echt niet op 'fakkelmodus'
E-care is al langs geweest en ze komen binnenkort met een vervangend exemplaar.... ben benieuwd.
Geen idee, ik verwacht niet spannend veel. De VT30 gaat ook in de uitverkoop en mensen kopen dan vaak liever een nieuw scherm in de lagere serie. Je hebt dus concurrentie van de nieuwe en van de VT30 serie in een maat (42") die heel veel verkocht is. Nieuw staat ie nog te koop voor ~1000 euro en de VT30 voor ~1125,- Guestimate van 5-600 euro?sbierman schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:01:
Beste mensen,
Ik heb nog geen half jaar geleden een Panasonic Viera TX-P42VT20 gekocht. Ik ben aan het kijken wat dit nog waard is. (Ga de tv wellicht verkopen) Hij is in perfecte staat. Ik kan op marktplaats geen vergelijkingsmateriaal vinden voor mijn 2e hands Panasonic. Ben erg benieuwd naar de waarde en ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen. Hieronder staat een link naar de specificaties.
pricewatch: Panasonic Viera TX-P42VT20
Gelukkig, ben blij dat ik de 50" niet heb.D-TECH schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:34:
[...]
Het schijnt te komen van het reinigingsmateriaal dat is gebruikt om de panels mee schoon te maken. Dit is gebeurd in maar één fabriek, daarom hebben alleen de 50 inch versies er last van, deze panelen worden niet gemaakt in Japan, maar in Taiwan. De 55 inch ,65 etc. worden nog wel in Japan gemaakt.
Die komt dan uit Japan.
En die is duurderSenor Sjon schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:45:
Jawel, voor een grotere.![]()
Die komt dan uit Japan.
Ik ben dan ook echt benieuwd of de vervanger (wellicht nieuwer productie datum) dezelfde, ergere of minder erge symptomen heeft. Met andere woorden: hoe groot zijn de onderlinge verschillen en hoeveel geluk of pech heb je of je een goed resp. slecht exemplaar krijgt?D-TECH schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:46:
[...]
Ik heb precies dezelfde problemen als jij, behalve dan de groene vlek.
*zucht*. Ik vind het toch echt jammer van deze tv. Moet wel zeggen dat voor 90% van de tijd ik er geen last van heb en het beeld supermooi is, maar soms denk ik echt 'gadverdamme....... had ik deze tv maar nooit gekocht'.....ultieme irritatie.... Maar ja, welke TV dan wel? Ik zou het nu niet weten.
We zijn ook een stuk kritischer geworden met zijn allen. De meesten hadden 5-6 jaar geleden nog een CRT toeter staan met wazig PAL-resolutie beeld op een standaard kabelsignaal. Op een of andere manier is het moeilijker dan je denkt om perfecte beelden te tonen op allerlei verschillende content.
Die van mij is geproduceerd eind Augustus en heeft nog alle problemen behalve de groene vlek. Dit is al een paar maanden later! Kleine kans dus dat de problemen opgelost zijn.LaFleche schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:13:
[...]
Ik ben dan ook echt benieuwd of de vervanger (wellicht nieuwer productie datum) dezelfde, ergere of minder erge symptomen heeft. Met andere woorden: hoe groot zijn de onderlinge verschillen en hoeveel geluk of pech heb je of je een goed resp. slecht exemplaar krijgt?
*zucht*. Ik vind het toch echt jammer van deze tv. Moet wel zeggen dat voor 90% van de tijd ik er geen last van heb en het beeld supermooi is, maar soms denk ik echt 'gadverdamme....... had ik deze tv maar nooit gekocht'.....ultieme irritatie.... Maar ja, welke TV dan wel? Ik zou het nu niet weten.
De groene vlekken kan voorkomen op elke plasma maat van de vt30 vooral met gamen.
Anoniem: 16625
De tv is schijnbaar wel voor de aanbiedings prijs verstuurd. Die was dus 717 euro. Heb zojuist een mails gehad dat hij morgen met dpd afgeleverd wordt. Ik ben heel erg benieuwd naar het beeld vooral in vergelijking met mijn px 80.Anoniem: 16625 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 15:14:
[...]
Nou ik heb hem ook besteld, heb getwijfeld tussen 46 of 50 inch en tussen de G30, ST30 of toch een D6900 (van samsung) maar deze prijs gaf zeker de doorslag, dan heeft wachten op de btw dagen van MM ook geen zin meer lijkt me. En nu maar zien of en wanneer het geleverd word.
Ik hoop een goede vervanger voor mijn huidige 42px80 die nu naar de slaapkamer verhuist.
Nu nog een paar brillen, even terug werd er gevraagd naar de Hama brillen, iemand hier dus ervaring mee? Of andere goedkopere brillen?
MazzelaarAnoniem: 16625 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 20:34:
[...]
De tv is schijnbaar wel voor de aanbiedings prijs verstuurd. Die was dus 717 euro. Heb zojuist een mails gehad dat hij morgen met dpd afgeleverd wordt. Ik ben heel erg benieuwd naar het beeld vooral in vergelijking met mijn px 80.
Na een tijdje ging ik games uitproberen op mijn Xbox 360, net een gloednieuwe tv en wat voor eentje...dus tja, dan ga je ook oudere games erbij pakken om te kijken hoe ze eruit zien. En in Tomb Raider bijvoorbeeld zag ik ineens gekke dingen in het scherm, een tijdje negeerde ik dit gewoon...en toen begon ik in een recentere game zoals L.A. Noire te zien. Toen de forums eens bezocht en toen kwam ik dus erachter dat het vertical banding is, en veel VT30's eraan lijden.
Kijk, als het alleen een groene blob op een grijze achtergrond was geweest, totaal niet boeiend, want wie gaat nou de hele tijd naar een grijze achtergrond kijken? Niemand. Maar wanneer er strepen bij komen kijken die me gewoon afleiden en vooral zwaar irriteren in mijn gaming?....nee, gewoon nee!
Wederom een drukke dag vandaag, niet kunnen bellen, wel gisternacht nog een duidelijke email gestuurd naar de winkel. Leuk als je als winkel ook een email adres hebt, nog leuker als je dan ook reageert op mailtjes...niet dus! Dit is mij vorig jaar ook al gebeurd, toen had ik gemailt naar de shop dat E-care nog steeds niet langs was geweest en ik mij afvroeg hoe dit nou precies zat(hun zouden dat regelen) en toen kreeg ik ook geen enkele reactie op mijn mail. Morgen een rustige dag, alle tijd van de wereld..en dan zal ik gewoon het hele verhaal wederom opnieuw vertellen.
Dit is bij mij dus zo. Ik heb het alleen bij een grijs scherm... Wat mij wel opvalt trouwens. Als ik een heel vel wit scherm opzet is het prima, maar na een seconde of 2 dan wordt het minder fel (het typische wat ik altijd had met panasonic plasmas om de voeding te beschermen oid). Op DAT moment zie ik ook blobs. Het is me nog niet in games oid opgevallen (ik speel pc games en ps3 games erop). Zolang het zo blijft ruil ik hem niet om denk ik. Want verder is het scherm namelijk prima...devilsnight schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:11:
Kijk, als het alleen een groene blob op een grijze achtergrond was geweest, totaal niet boeiend, want wie gaat nou de hele tijd naar een grijze achtergrond kijken? Niemand. Maar wanneer er strepen bij komen kijken die me gewoon afleiden en vooral zwaar irriteren in mijn gaming?....nee, gewoon nee!
Hoe lang heb jij hem al? Ik hoop echt vooral dat ik gewoon mijn geld kan terug krijgen, want als ik een tv voor 1625 bij die specialist moet halen, dan krijg ik iets wat behoooooorlijk verouderd is vergeleken met een VT30. Morgen ga ik alles horen.Adlermann schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:43:
[...]
Dit is bij mij dus zo. Ik heb het alleen bij een grijs scherm... Wat mij wel opvalt trouwens. Als ik een heel vel wit scherm opzet is het prima, maar na een seconde of 2 dan wordt het minder fel (het typische wat ik altijd had met panasonic plasmas om de voeding te beschermen oid). Op DAT moment zie ik ook blobs. Het is me nog niet in games oid opgevallen (ik speel pc games en ps3 games erop). Zolang het zo blijft ruil ik hem niet om denk ik. Want verder is het scherm namelijk prima...
Wanneer jij een grijs scherm op zet, zie je dan geen strepen? Dan heb jij echt geluk daarmee namelijk.
Oh lekker is dat, dus als ik een 55 inch had genomen was er niks aan de hand geweest? Vind eigenlijk dat Panasonic zoiets gewoon moet toegeven dan, volgens mij lijdt elke 50 inch VT30 er ook aan. Alleen bij de een minder erg dan de andere.D-TECH schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:34:
[...]
Het schijnt te komen van het reinigingsmateriaal dat is gebruikt om de panels mee schoon te maken. Dit is gebeurd in maar één fabriek, daarom hebben alleen de 50 inch versies er last van, deze panelen worden niet gemaakt in Japan, maar in Taiwan. De 55 inch ,65 etc. worden nog wel in Japan gemaakt.
[ Voor 25% gewijzigd door devilsnight op 17-01-2012 23:28 ]
Sinds juni. Het viel me pas een maand of 2 geleden voor het eerst op. Maar ik ben op dit moment ook te druk met mijn gezondheid om me hier verder druk over te maken.devilsnight schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:58:
[...]
Hoe lang heb jij hem al? Ik hoop echt vooral dat ik gewoon mijn geld kan terug krijgen, want als ik een tv voor 1625 bij die specialist moet halen, dan krijg ik iets wat behoooooorlijk verouderd is vergeleken met een VT30. Morgen ga ik alles horen.
Ondanks de super lage prijs (716) is deze toch netjes afgeleverd, en binnen 3 werkdagen
Vanavond als ik thuis kom kan ik lekker gaan spelen en inregelen.
Zijn er dingen waarop ik moet letten?
Daarna op jacht naar een (goedkope) bril
Verder moet je zelf weten of je 'em gaat inspelen of niet. Ik doe dat in ieder geval wel. Maar dat zorgt er wel voor dat het beeld op dit moment nou niet echt super mooi is. Maar dat komt straks hopelijk wel
Mijn ervaring is inmiddels dat inspelen geen zak helpt. Dit is mijn 4e plasma inmiddels, ik heb er 3 ingespeeld (allemaal panasonic) en deze niet. Ik merk weinig verschil. Behalve dan de VT30 standaard issuesRossi46 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:39:
Zorg er in ieder geval voor dat je met z'n tweeën bent want hij weegt een behoorlijk stuk meer dan de gemiddelde LCD
Verder moet je zelf weten of je 'em gaat inspelen of niet. Ik doe dat in ieder geval wel. Maar dat zorgt er wel voor dat het beeld op dit moment nou niet echt super mooi is. Maar dat komt straks hopelijk wel
Je verslijt ze wel snel dan...Adlermann schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:48:
[...]
Mijn ervaring is inmiddels dat inspelen geen zak helpt. Dit is mijn 4e plasma inmiddels, ik heb er 3 ingespeeld (allemaal panasonic) en deze niet. Ik merk weinig verschil. Behalve dan de VT30 standaard issues
Nee ik heb er ook mijn twijfels over hoor. Maar ja, het blijft een dure aankoop én het is mijn eerste plasma. Ik neem dus het zekere voor het onzekere wat dat betreft.
Dat zijn ongeveer de maatregelen. Ik hou me er niet volledig aan (films zien er niet uit als alle kanten op gerekt worden).
Als je met een decoder op HDMI zit, zou ik via het hotelmenu gelijk dat als startzender instellen bij aanzetten, dat is wel zo makkelijk.
Ja, maar ik upgrade elk jaar naar de nieuwe panasonic serieRossi46 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:50:
[...]
Je verslijt ze wel snel dan...
Nee ik heb er ook mijn twijfels over hoor. Maar ja, het blijft een dure aankoop én het is mijn eerste plasma. Ik neem dus het zekere voor het onzekere wat dat betreft.
Beter dan dat kan niet.
Dit topic is gesloten.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.