Acties:
  • 0 Henk 'm!
nadroJ schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:18:
Het vervelende is dat de kans best groot is dat je een RTL zender kijkt. Net als m'n vrouw, die kijkt bijna altijd RTL. Die is nu ook ingebrand. Het valt overigens totaal niet op bij normaal gebruik.

SBS en de publieke omroep vind ik het ergst.
EREDIVISIE live is het ergst. Ik heb al weken dat logo in beeld, het wordt met 20 uur per dag white wash wel minder en is nu bijna weg. Alleen mijn energierekening gaat omhoog denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:17
Brad Pitt schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:12:
[...]

Dat is de letterlijk meest brakke en zinloze "calibratie" disc (lees: pure reclame disc voor de vriendin van de baas van Monster :X ) die ooit is gemaakt. Dan is DVE inderdaad zesduizend maal beter. Maar succes met de tv :)
Lol, ik was bezig met die calibratie toen ik het berichtje al aan het typen was. Maar wat een lacher is die calibratie zeg. _O-
D-TECH schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:23:
[...]

Die DVD is echt een lacher :P

[...]
True!

Die DVE staat nu in bestelling bij PlanetAxel. Is bijna nergens te vinden valt me op.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:02
LuPo schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:53:
Die DVE staat nu in bestelling bij PlanetAxel. Is bijna nergens te vinden valt me op.
Wel de Blu-ray versie nemen dan hè, aangezien DVD en Blu-ray een andere colorspace hebben. Tenzij je voornamelijk DVD's kijkt natuurlijk.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Qua burn-in/retention risico's, het verbaast me dat plasma's geen software hebben ingebouwd (iig niet naar mijn weten) waarmee je statische objecten zoals logo's kan selecteren en dat gebied geheel zwart kan maken. Aannemende dat er bij een zwart beeld geen retentie/burn-in optreedt.

Het is minder mooi qua beeld, maar dat is ook maar relatief, want een logo is zelf ook verstorend.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 09:17
Brad Pitt schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:18:
[...]

Wel de Blu-ray versie nemen dan hè, aangezien DVD en Blu-ray een andere colorspace hebben. Tenzij je voornamelijk DVD's kijkt natuurlijk.
Bedankt voor het melden. Ik heb inderdaad de Blu-ray versie besteld voor net geen €20 incl. shipping.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het verbaast me dat mensen zoveel last hebben van retentie, ik heb 3,5 jaar een 42PZ85 en heb per ongeluk weleens een nacht de tv op een UPC menu laten staan maar dat was na een uurtje gewoon tv kijken weer weg... Idem voor het 'logo' HDMI 1 als ik de tv aan liet staan terwijl mijn mediabox van UPC al uitstond :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:27:
Het verbaast me dat mensen zoveel last hebben van retentie, ik heb 3,5 jaar een 42PZ85 en heb per ongeluk weleens een nacht de tv op een UPC menu laten staan maar dat was na een uurtje gewoon tv kijken weer weg... Idem voor het 'logo' HDMI 1 als ik de tv aan liet staan terwijl mijn mediabox van UPC al uitstond :X
Goh na 3 jaar geen last meer van inbranden?
Retentie is iets heel anders.
Slim dit soort opmerkingen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cartman! schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:27:
Mijn g10 was ook minder gevoelig ervoor dan mijn vt30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 20:29:
Mijn g10 was ook minder gevoelig ervoor dan mijn vt30
Dat komt door de Kuro techniek in de VT30 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:51
CES 2012 event Panasonic is maandag, ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 15:57
De plasma die ik over een paar maandjes ga aanschaffen wordt aangesloten op een mediacenter waarop ik ook tv ga kijken. Weet iemand of er op een W7 mediacenter een mogelijkheid is om het gedeelte waar de zender logo's staan weg te blurren ofzo tijdens live tv? Hetzelfde idee wat ze wel eens doen bij watermerken bij promo dvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vraag me serieus af heoveel uur de mensen met een vt30 op de teller hebben staan.Met alle plasma's is het helaas zo,zekers de eerste 200 uur uitkijken met wat je doet.De vrouw en zelf natuurlijk ook uitkijken met logo's....liefst zoveel mogelijk uit het beeld.
Dus zoom functie gebruiken,het ziet er natuurlijk veel minder uit.,maar beter als direct vanaf het begin al een logo in je scherm hebben staan...

Nog beter(naar mijn mening) is de tv een aantal dagen,weken, zoveel mogelijk aan laten staan op een zender zonder logo,zoalsop de BCC b.v.

plasma heeft helaas een gebruiksaanwijzing,maar wie voorzichtig aandoet in het begin,word beloond,met een super mooi beeld,vind ik althans..

En natuurlijk van de dynamische stand af,op THX op redelijk contrast(niet te hoog,natuurlijk)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 16:02
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 00:10:
ik vraag me serieus af heoveel uur de mensen met een vt30 op de teller hebben staan.Met alle plasma's is het helaas zo,zekers de eerste 200 uur uitkijken met wat je doet.De vrouw en zelf natuurlijk ook uitkijken met logo's....liefst zoveel mogelijk uit het beeld.
Dus zoom functie gebruiken,het ziet er natuurlijk veel minder uit.,maar beter als direct vanaf het begin al een logo in je scherm hebben staan...

Nog beter(naar mijn mening) is de tv een aantal dagen,weken, zoveel mogelijk aan laten staan op een zender zonder logo,zoalsop de BCC b.v.

plasma heeft helaas een gebruiksaanwijzing,maar wie voorzichtig aandoet in het begin,word beloond,met een super mooi beeld,vind ik althans..

En natuurlijk van de dynamische stand af,op THX op redelijk contrast(niet te hoog,natuurlijk)
Cinema stand is daar veel beter in, gizmo's uit, pixelomloop aan houden. Contrast, kleur en scherpte omlaag. Let wel, dat bij THX de pixelomloop op auto staat en dus bij de meeste HDMI bronnen dus feitelijk uit is.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senor Sjon schreef op zondag 08 januari 2012 @ 01:27:
[...]

Cinema stand is daar veel beter in, gizmo's uit, pixelomloop aan houden. Contrast, kleur en scherpte omlaag. Let wel, dat bij THX de pixelomloop op auto staat en dus bij de meeste HDMI bronnen dus feitelijk uit is.
kan ook,blijkbaar heeft die cinema stand dus voordelen :) ,ik heb zelf een v20,dus ik ken de vt30 niet goed qua instellingen maar het belangrijkste is dat ie van dynamisch contrast af is

.En daar staan ze meestal vanuit de fabriek helaas op

En dit is eigenlijk wel een algemeen iets van plasma's vandaar dat ik dat noemde.
en ik bedoelde trouwens BBC in plaats van BCC,lol

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 20:07:
[...]

Goh na 3 jaar geen last meer van inbranden?
Retentie is iets heel anders.
Slim dit soort opmerkingen. :+
Verklaar jezelf nader ipv. bijdehand te doen want aan zo'n opmerking heeft niemand iets natuurlijk.... ik heb in 3 jaar tijd dus een paar keer last gehad van flinke retentie en dat is altijd snel weggetrokken, het is nooit gaan inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
THX stand zorgt wel voor veel sneller draaiende ventilatoren, daarom staat-ie nu op cinema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op zondag 08 januari 2012 @ 09:29:
[...]

Verklaar jezelf nader ipv. bijdehand te doen want aan zo'n opmerking heeft niemand iets natuurlijk.... ik heb in 3 jaar tijd dus een paar keer last gehad van flinke retentie en dat is altijd snel weggetrokken, het is nooit gaan inbranden.
Retentie heeft helemaal niets te maken met inbranden en dat jij na 3 jaar geen last meer hebt van inbranden dat is meer dan logisch of je kijkt enkel 1 minuut per dag. :+
Dit soort loze opmerkingen plaatsen die nergens op slaan daar hebben de mensen die last hebben van een ingebrand panel geen zak aan.Dit euvel gaat vnl. over de VT 30 serie van Panasonic en niet dat ype die jij noemt die ik ook heel toevallig heb gehad.Ik kan mij levendig voorstellen dat je schijt chagrijnig ben als je een panel hebt die is ingebrand vooral als je naar de grote maten gaat het zijn panels die fiks aan de prijs zijn.
Mocht je last hebben van inbranden neem contact op met E Care de dealer kan hier niets aan doen hoogstens bemiddelen maar meer niet.
E Care mag het enkel constateren en Panasonic Nederland moet het verlossende woord uitspreken.
Helaas daar schort het nog wel eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Het vierra menu is bij mij opeens leeg???

De blokjes met youtube, facebook, twitter... etc.. Ze zijn opeens niet meer zichtbaar?? Grijze lege blokjes.. heel irritant! Ik krijg ze niet terug...

Weet iemand hoe ik het menu weer compleet krijg?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:11:
Vraagje:

De blokjes met youtube, facebook, twitter... etc.. Ze zijn opeens niet meer zichtbaar?? Grijze lege blokjes.. heel irritant! Ik krijg ze niet terug...

Alvast bedankt.
Heeft te maken met je internet connectie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Senor Sjon schreef op zondag 08 januari 2012 @ 01:27:
[...]

pixelomloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-TECH schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:37:
[...]

Heeft te maken met je internet connectie ;)
Oh die is niet goed? Ik ga het ff checken!

----------

Net gekeken en de verbinding schijnt wel goed te zijn... ff een test uitgevoerd op de tv en deze was succesvol? Vreemd!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:11:
Vraagje:

Alvast bedankt.
Inderdaad hier is het net hetzelfde. Blijkbaar een probleem met de server !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Pixel orbiter uit mijn hoofd. Zorgt ervoor dat pixels op één plek weleens van kleur/plek verschieten, zoals bv. bij logo's van omroepen die continu op dezelfde pixels staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag beste tweakers,

Ik heb een TX-P42UT30, ik kan via PS3 MediaServer mijn PS3 en mijn Panasonic TV zien.

Via de afstandsbediening v.d. TV kan ik mijn PS3 via de Viera Link knop aanzetten en mijn PS3 bedienen.

Op de PS3 zie ik de Mediaserver verschijnen en kan ik ook mijn films streamen of op de hdd v.d. ps3 kopieren, maar hoe kom ik met de TV in verbinding met de Mediaserver wat op mijn Laptop draait?

Zoals gezegd, de Mediaserver ZIET de TV wel, maar ik zie de Mediaserver niet via de TV..

Elk hulp wordt op prijs gesteld, ik kom er echt niet meer uit.

Thanks,
Kaantje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik denk dat dat te maken heeft met DLNA? De PS3 en de tv hebben dat allebei, ik weet niet of je laptop dat ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 12:23
Hebben jullie Nederlanders nog nooit actie ondernomen om die zender logo's transparant te laten maken?
Ik ben nu op NL3 de serie Breaking Bad aan het volgen en de 2!!! logo's ergeren me enorm. In België is alles transparant of een minuutje na de reclame zelfs helemaal verdwenen. 'k snap ook de meerwaarde van die logo's niet. Je weet toch gewoon zelfs wel naar welke zender je aan het kijken bent...

Stuurt eens een klachtenbriefje aub :)

Andere vraag... heb voor Nieuwjaar een Bluray speler met 3D gekregen... Mijn TV is de 46GT30...
Als ik nu zoek naar 3D Brillen van Panasonic voor deze televisie dan zijn die toch extreem duur... (zou er 4 willen) Andere merken hebben zo'n 'partyboxes' met 4-6 brillen voor weinig geld.

Kan ik brillen van een ander merk op mijn Pana TV gebruiken. Of indien diet niet werkt, welke brillen zijn dan de beste koop?

Dan kan ik eindelijk eens naar mijn gratis Avatar 3D Bluray kijken zoals het hoort... :D

[ Voor 36% gewijzigd door Inrage op 09-01-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:58:
[...]

Inderdaad hier is het net hetzelfde. Blijkbaar een probleem met de server !
Oké, ik ben dus niet de enige met dit probleem. Ligt aan Panasonic zelf....

Maar even wachten tot alles weer is herstelt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik zou zeggen, komt in actie!

Mailadres: npo.communicatie@omroep.nl

Beste meneer Sjon,

Ik zal uw suggestie doorsturen naar de betrokkenen. Wij zijn altijd blij met reacties van het publiek en wellicht, indien er veel reacties zijn, gaat men kijken of dit mogelijk is.

Dank in ieder geval voor uw reactie,

Vriendelijk groet,

NPO
Corporate Communicatie

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Señor Sjon
Verzonden: maandag 9 januari 2012 14:46
Aan: Voorlichting
Onderwerp: zenderlogo's transparant?

Geachte heer/mevrouw,

Is het mogelijk dat de NPO de zenderlogo's weer transparant gaat maken? Vroeger zag je na een reclame of de start van het programma eerst het logo in de primaire kleur, maar na een minuut of twee werd het logo transparant.

Ik bezit een plasma tv net als vele anderen en de logo's van Nederland 1, 2, 3, de themakanalen en de omroeplogo's zijn in de regel primaire beeldbuiskleuren (rood/groen/blauw). Dit veroorzaakt onherroepelijk inbranden op het scherm. Buiten dit technische verhaal, is het ook nog eens buitengewoon lelijk om in je spannende donkere film een rood wybertje in beeld te hebben.

Ik zou als voorbeeld het BBC HD kanaal willen noemen. Logo is subtiel aanwezig, maar niet storend en brengt geen schade toe aan het toestel.

In afwachting van uw (re)actie,

Met vriendelijke groet,
Señor Sjon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Heren en dames,

Ook ik ben nieuw in dit topic en binnen nu en afzienbare tijd (1 maand) moet er toch wel een nieuwe tv komen. We zitten op 5 meter van onze tv en kijken nu naar een 37 inch LG LE4500 welke terzijnertijd naar de slaapkamer gaat verhuizen.
Zelf ben ik nog steeds niet overtuigd van 3D. Het enige waar ik naar op zoek ben is een TV met een mooie uitstraling en mooi beeld. Het enige wat ik echt kijk zijn TV series en films in HD. Voor de rest kijkt mijn vriendin regelmatig GTST :+

Nu was ik afgelopen zondag in de media markt omdat ik zag dat de UE46D5000 in de aanbieding was. Ik dacht een TV voor weinig. Maar het beeld was heel fel en onrustig. Te scherp etc. Toen stonden we bij een plasma tv te kijken en dat oogt rustiger en natuurlijker.

Vandaag heb ik me een beetje verdiept in wat ik zou willen en ik twijfel tussen 2 Panasonic modellen. De 50G30 en de 46GT30. Ik heb een beetje het probleem dat ik nogal van de principes ben en daar ook aan vast houd. Nu vind ik alles meer dan 1000 euro teveel voor een TV omdat je over een aantal jaar toch weer upgrade.

Wat ik lees uit de reviews is dat de GT30 een stuk mooier is dan de G30. Daarnaast vind ik de GT30 er ook mooier uitzien. Maar is dat wel handig met mijn kijkafstand?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tegenwoordig is de kijkafstand meer: zo groot als je kan betalen.

Ik heb nu de 65" en dat went echt heel snel. De kijkervaring van met name films is echt een stuk beter. 3D zie ik als gimmick. Ik ben nu aan het onderzoeken hoe ik dat in een mediaplayer vat ga gieten i.c.m. XBMC, maar dat wil nog niet echt vlotten. Andere optie is een BR speler met 2 HDMI (1x receiver voor HD geluid en 1x HDMI 1.4 naar TV).

Maar de G30 is op 3D na toch gewoon hetzelfde als de GT30? Dan zou ik altijd voor groter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Senor Sjon schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:32:

Ik heb nu de 65" en dat went echt heel snel. De kijkervaring van met name films is echt een stuk beter. 3D zie ik als gimmick. Ik ben nu aan het onderzoeken hoe ik dat in een mediaplayer vat ga gieten i.c.m. XBMC, maar dat wil nog niet echt vlotten. Andere optie is een BR speler met 2 HDMI (1x receiver voor HD geluid en 1x HDMI 1.4 naar TV).

Maar de G30 is op 3D na toch gewoon hetzelfde als de GT30? Dan zou ik altijd voor groter gaan.
De behuizing is anders, dat is punt 1 en daarnaast is de GT30 Infinite Black Pro en de G30 Infinite Black. Volgens de reviews is dit een groot verschil.

Ik ga vanavond eens naar de MediaMarkt om te kijken hoe het beeld is.

[ Voor 4% gewijzigd door k0ewl op 09-01-2012 15:51 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senor Sjon schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:32:

Dan moet je even de Panasonic BDT-310 kopen. Die ga ik ook halen, misschien eigenlijk iets te luxe (viera cast is bijvoorbeeld overbodig) maar heeft 3D ondersteuning, super goed beeld en 2x HDMI. En gunstig geprijsd op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:14:
[...]
Dan moet je even de Panasonic BDT-310 kopen. Die ga ik ook halen, misschien eigenlijk iets te luxe (viera cast is bijvoorbeeld overbodig) maar heeft 3D ondersteuning, super goed beeld en 2x HDMI. En gunstig geprijsd op dit moment.
Die had ik ook gespot, alleen mijn meubel is vol en ik zit eigenlijk niet te wachten op nog een player. :P Ik had bewust de PS3 gekocht om dan de BR speler voor elkaar te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senor Sjon schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:10:
[...]

Die had ik ook gespot, alleen mijn meubel is vol en ik zit eigenlijk niet te wachten op nog een player. :P Ik had bewust de PS3 gekocht om dan de BR speler voor elkaar te hebben.
Hier exact hetzelfde. Ik heb een PS3 gekocht 3 maanden geleden, met het idee hem als 3D Bluray speler te gebruiken (ookal heb ik ook al een xbox)
Maar ik heb hem zojuist verkocht om een BDT-310 te kopen.
Ik game'de namelijk nooit op de PS3 dus het was zinloos om die nog hier te houden.
Koop (als er geen opvolger komt voor de BDT-310 in april/mei) dan wel die BDT-310. Anders de opvolger.
Heb namelijk ook nog een goedkope kut bluray speler staan van 50 euro die het tot dan wel kan volhouden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Ik quote mijzelf nog even, om deze vraag nogmaals onder de aandacht te brengen.
Spurlie schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 22:58:
De plasma die ik over een paar maandjes ga aanschaffen wordt aangesloten op een mediacenter waarop ik ook tv ga kijken. Weet iemand of er op een W7 mediacenter een mogelijkheid is om het gedeelte waar de zender logo's staan weg te blurren ofzo tijdens live tv? Hetzelfde idee wat ze wel eens doen bij watermerken bij promo dvd's.
Kan me voorstellen dat er hier meer mensen zijn die tv kijken via het mediacenter. Zou er een mogelijkheid zijn om de logo's weg te poetsen of te "blurren"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Spurlie schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:09:
[...]

Kan me voorstellen dat er hier meer mensen zijn die tv kijken via het mediacenter. Zou er een mogelijkheid zijn om de logo's weg te poetsen of te "blurren"?
Tot nu toe nog niks tegengekomen helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spurlie schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:09:
[...]

Niet zomaar. FFDShow heeft wel zulke functies maar dan zou je alles via hun codec moeten laten lopen. Weet niet of dat werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senor Sjon schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:24:
[...]

Over de doden niets dan goeds. ;)

Pioneer had uit mijn hoofd juist last van retentie/inbranden en panasonic minder. Alleen toen waren pioneer toestellen ruim 1,5-2x duurder. Nu heeft Panasonic die plek wel een beetje ingenomen en komt LG er weer onderdoor. Alleen die heeft niet groter dan 60" en size does matter.
dit klopt dus niet, bij de kuro 8 en 9 zijn juist resistent voor burn in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 17:54
Ik ben sinds een aantal weken in het bezit van een 50vt30 die via hdmi rechtstreeks aangesloten is aan een xtreamer mk1 (oftewel het eerste model)
Als ik de xtreamer instel op 1080p, dan loopt het geluid 0,5 a 1 seconde achter op het beeld. (bij mkv bestanden)
Als ik de xtreamer instel op 1080i, dan loopt het geluid synchroon met het beeld.
Ik kan er niet achterkomen of het nu aan mijn 50vt30 ligt of aan mijn xtreamer.
Heeft iemand ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Laatst online: 05-09 00:30
bij deze mijn mail... het zal wel nergens toe leiden maar niet geschoten.....

Geachte heer/mevrouw,

Is het mogelijk om de logo’s wat minder prominent en minder langdurig aanwezig te maken?
Naast het feit dat de logo’s een inbrandend effect hebben op plasma –en in mindere mate- LCD tv’s is het ook nog eens lelijk en storend.

Neem een voorbeeld aan de BBC. Deze kwaliteits zender heeft de logo’s –als ze al aanwezig zijn- transparant gemaakt.

Overigens is het nut van logo’s op zich al dubieus. Alsof de kijker met de huidige decoders en de “online program guides” niet weet naar welk kanaal ze kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
jenk schreef op maandag 09 januari 2012 @ 19:01:
Ik ben sinds een aantal weken in het bezit van een 50vt30 die via hdmi rechtstreeks aangesloten is aan een xtreamer mk1 (oftewel het eerste model)
Als ik de xtreamer instel op 1080p, dan loopt het geluid 0,5 a 1 seconde achter op het beeld. (bij mkv bestanden)
Als ik de xtreamer instel op 1080i, dan loopt het geluid synchroon met het beeld.
Ik denk dat ie de 1080p niet helemaal trekt? Ik zou geen andere reden kunnen verzinnen.
LaFleche schreef op maandag 09 januari 2012 @ 19:28:
[...]

Lol, ik zou dat niet telkens kopiëren, straks zien ze me als spammert. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 17:54
[quote]Senor Sjon schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:42:
[...]

Ik denk dat ie de 1080p niet helemaal trekt? Ik zou geen andere reden kunnen verzinnen.

[...]

Als de xtreamer het niet zou trekken, zou hij wel gaan stotteren of zo, maar dat doet hij niet.
Hij speelt de film prima af op 1080p , alleen het geluid is iets te laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
jenk schreef op maandag 09 januari 2012 @ 19:01:
Ligt aan de chip van de mediaspeler. Elke mediaspeler gebaseerd op die Realtek chip heeft dit probleem bij de (meeste) 3D plasma én lcd tv's. Ik heb het ook met mijn Asus mediaspeler, en ik las o.a. ook dat Mede8er hetzelfde heeft met haar mediaspelers met diezelfde (inmiddels achterhaalde) Realtek-chip. Je hebt de enige remedie, instellen op 1080i, al te pakken.

[ Voor 7% gewijzigd door draakhoofd op 09-01-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k0ewl schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:23:
Heren en dames,

Ook ik ben nieuw in dit topic en binnen nu en afzienbare tijd (1 maand) moet er toch wel een nieuwe tv komen. We zitten op 5 meter van onze tv en kijken nu naar een 37 inch LG LE4500 welke terzijnertijd naar de slaapkamer gaat verhuizen.
Zelf ben ik nog steeds niet overtuigd van 3D. Het enige waar ik naar op zoek ben is een TV met een mooie uitstraling en mooi beeld. Het enige wat ik echt kijk zijn TV series en films in HD. Voor de rest kijkt mijn vriendin regelmatig GTST :+

Nu was ik afgelopen zondag in de media markt omdat ik zag dat de UE46D5000 in de aanbieding was. Ik dacht een TV voor weinig. Maar het beeld was heel fel en onrustig. Te scherp etc. Toen stonden we bij een plasma tv te kijken en dat oogt rustiger en natuurlijker.

Vandaag heb ik me een beetje verdiept in wat ik zou willen en ik twijfel tussen 2 Panasonic modellen. De 50G30 en de 46GT30. Ik heb een beetje het probleem dat ik nogal van de principes ben en daar ook aan vast houd. Nu vind ik alles meer dan 1000 euro teveel voor een TV omdat je over een aantal jaar toch weer upgrade.

Wat ik lees uit de reviews is dat de GT30 een stuk mooier is dan de G30. Daarnaast vind ik de GT30 er ook mooier uitzien. Maar is dat wel handig met mijn kijkafstand?
ligt er aan,1000 euro is niet super veel voor zo'n groot scherm,maar ik zou minimaal 50inch nemen op die afstand en zeker niet kleiner.
Ik zou trouwens de tv's zelf maar eens bekijken in de winkels,als je de mogelijkheid hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 21:21

DarkSide

theres no place like ::1

De nieuwe lineup is getoond op CES

http://panasonic.net/avc/...ions/countdown/index.html

ziet er weer mooi uit zo op het eerste gezicht.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Mijn ST30 is alweer verouderd ;). De ST50 neemt het stokje over, en CNET heeft wat info. Ik geloof niet dat er drastisch veel veranderd is. Ben wel benieuwd naar design (plaatje in artikel is nog van ST30).

http://news.cnet.com/8301...e-the-best-tv-value-ever/

Edit: veel meer info over VT50, GT50 en ST50 @ http://www.3dtvmagazine.n...-3d-plasma-tvs-voor-2012/

[ Voor 35% gewijzigd door draakhoofd op 10-01-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe modellen zijn naar mijn eerste mening, met betrekking tot uiterlijk, zeker verbeterd, mooie smallere randen.
Waarschijnlijk alleen net te laat voor mij, denk dat het wachten op de nieuwe st50 (met nieuwe prijs) me net even te lang gaat duren, wil toch wel eind deze maand een vervanger voor mijn px80 hebben. (deze verhuist naar de slaapkamer).
Het blijft dus uitkijken naar een aanbieding voor de st30, anders haal ik hem misschien zo rond de 26 bij de mm. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worker123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:51
ik zit met een zeer vreemd probleem.

ben in bezit van een panasonic viera tx-p46g30.

Op HDMI4 heeft sinds de aanschaf een cisco 8485 decoder van ziggo gehangen met de originele meegeleverde hdmi kabel.
Gisteren heb ik een wd tv live smp gekocht + 2 hdmi kabels van 0.75 en 3 mtr.

Als ik eender welke 2 apparaten aansluit met de originele hdmi kabel dan werkt het(nu hangt dit aan HDMI1).
WD TV herkent de resolutie goed, heb geluid en de decoder werkt als normaal

Gebruik ik een andere kabel dan de originele geleverd bij de cisco decoder(op HDMI4) dan krijg ik zeer vreemde dingen.

op de wd tv live:

rose beeld en een resolutie van 480p
wel beeld maar geen enkele audio, ook geen mp3

op de cisco decoder:

10 sec beeld, zwart 10 sec en dan sneeuw, dan weer zwart en weer sneeuw.

is dit een handshake problem? zijn de gekocht hdmi kabels niet goed?
Beide apparaten werken dus met de meegeleverde cisco hdmi kabel op HDMI1 momenteel.

Welke richting moet ik zoeken? Iemand een idee?

firmwares zijn up-to-date en alle instellingen zijn a fabriek teruggezet.

edit:

dit vond ik nog in de handleiding

Gebruik hdmi1 voor automatisch wisselen ingang

[ Voor 4% gewijzigd door Worker123 op 10-01-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:26:
Nieuwe modellen zijn naar mijn eerste mening, met betrekking tot uiterlijk, zeker verbeterd, mooie smallere randen.
Waarschijnlijk alleen net te laat voor mij, denk dat het wachten op de nieuwe st50 (met nieuwe prijs) me net even te lang gaat duren, wil toch wel eind deze maand een vervanger voor mijn px80 hebben. (deze verhuist naar de slaapkamer).
Het blijft dus uitkijken naar een aanbieding voor de st30, anders haal ik hem misschien zo rond de 26 bij de mm. ;)
Ik heb vorig jaar mei de ST30 gekocht, toen was ie net leverbaar en ik was verhuisd en had enkel een mini CRT tv. Ik zou de aanschaf nu niet nog eens doen in die fase van de productintroductie. De prijs zakt na een paar maanden hard (nu zelfs bijna 40% goedkoper), plus de leuke productacties gingen ook pas lopen na 1 maand zonder terugwerkende kracht (gratis 3D-brillen en blurayspelers, wat ook heel lullig is als early adopter om die aan je neus voorbij te zien gaan). Als je dus nu of binnenkort iets nodig hebt, zou ik ook zeker een ST30 (of ander huidig type) zoeken met veul korting! Of die nieuwe modellen moeten wel dermate veel beter/mooier/goedkoper zijn, maar dat is denk ik niet het geval...

[ Voor 6% gewijzigd door draakhoofd op 10-01-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
De nieuwe plasma's zijn echt volledig vernieuwd! GEEN plasma flickeringen meer! Ipv 600 hz sub field drive nu : 2500!!!

1.5 x feller!

Aantal gradaties in kleuren: eerst: 6444 NU: 24000!

Volledig nieuwe beeldverwerking! (http://panasonic.net/avc/.../technologies/engine.html)

Link: http://panasonic.net/avc/...2/technologies/index.html

[ Voor 9% gewijzigd door D-TECH op 10-01-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

DarkSide schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:07:
De nieuwe lineup is getoond op CES

http://panasonic.net/avc/...ions/countdown/index.html

ziet er weer mooi uit zo op het eerste gezicht.
Geen 42" meer zo te zien ...

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
fulgore schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:45:
[...]

Geen 42" meer zo te zien ...
Dat is de amerikaanse line up, die hebben nooit 42" gehad in de hogere series. Voor Europa komt er een 46"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
zit er goed uit de nieuwe lineup..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik ben benieuwd wat het moet kosten. Ach, ik ben van een 42pv62 naar een 65vt30 gegaan, eens per 5-6 jaar krijg je tenminste echt een verbetering. :P

Als ie uitstaat lijkt mij het verschil met de VT50 niet eens zo heel groot. Design is redelijk gelijk. Alleen andere voet en iets smallere zwarte rand. De metalen trim en glasplaat zijn nog hetzelfde.

[ Voor 40% gewijzigd door Señor Sjon op 10-01-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Senor Sjon schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:47:
Ik ben benieuwd wat het moet kosten. Ach, ik ben van een 42pv62 naar een 65vt30 gegaan, eens per 5-6 jaar krijg je tenminste echt een verbetering. :P

Als ie uitstaat lijkt mij het verschil met de VT50 niet eens zo heel groot. Design is redelijk gelijk. Alleen andere voet en iets smallere zwarte rand. De metalen trim en glasplaat zijn nog hetzelfde.
Uiterlijk wel, innerlijk totaal anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-03 19:39
D-TECH schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:38:
[...]

Uiterlijk wel, innerlijk totaal anders!
Gevaarlijke uitspraak, niemand heeft nog achter het paneel kunnen kijken. Panasonic beloofd al jaren verbeteringen en ondanks dat er gezegd wordt dat het paneel totaal anders is, moet dit uiteindelijk nog blijken natuurlijk.

Verwacht overigens dezelfde modellen en grootte als de huidige modellen, met een paar kleine uitzonderingen. Momenteel is het prijsverschil tussen een 42 en 50 inch VT erg klein, daar past geen 46 inch tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
MitchR schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:24:
[...]

Gevaarlijke uitspraak, niemand heeft nog achter het paneel kunnen kijken. Panasonic beloofd al jaren verbeteringen en ondanks dat er gezegd wordt dat het paneel totaal anders is, moet dit uiteindelijk nog blijken natuurlijk.

Verwacht overigens dezelfde modellen en grootte als de huidige modellen, met een paar kleine uitzonderingen. Momenteel is het prijsverschil tussen een 42 en 50 inch VT erg klein, daar past geen 46 inch tussen.
Ik zeg niet dat de beeldkwaliteit beter is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Wat zal de prijs van de oude serie (bijvoorbeeld de g30) doen de komende 2 à 3 maanden? Wat is de trend geweest afgelopen jaren bij de introductie van een nieuw model, kelderen dan de prijzen van de vorige lijn?
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:15:
[...]

Niet zomaar. FFDShow heeft wel zulke functies maar dan zou je alles via hun codec moeten laten lopen. Weet niet of dat werkt
Zou dit ook met shark007 in te stellen zijn? En weet iemand wellicht waar ik een duidelijke instructie kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 06:51
Spurlie schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:43:
Wat zal de prijs van de oude serie (bijvoorbeeld de g30) doen de komende 2 à 3 maanden? Wat is de trend geweest afgelopen jaren bij de introductie van een nieuw model, kelderen dan de prijzen van de vorige lijn?

[...]

Zou dit ook met shark007 in te stellen zijn? En weet iemand wellicht waar ik een duidelijke instructie kan vinden?
Ja, ze willen altijd de voorraad ruimen als er iets nieuws komt. Echter duurt het nog wel een maand of 4 voordat je deze nieuwe lijn in de winkels gaat zien. Dus verwacht geen extreme dingen de komende weken. VT30 serie prijzen worden rond deze tijd vrijgegeven, dwz winkels mogen nu gaan stunten met deze contract toestellen.
Als je op korte termijn iets leuks wilt kopen zou ik wachten op btw dagen bij MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:12
Leuk door Panasonic in elkaar gezet, maar dit zegt natuurlijk niets. Is puur een mooi marketing plaatje.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Snap ik, maar geeft vast aan op welk vlak de 2012-modellen op de pijnbank gelegd kunnen worden / beloftes waargemaakt zouden moeten worden. Er zit onderhuids redelijk wat nieuwe techniek in als ik de topics op highdefjunkie en avsforum lees. Jammer dat het nog wel een aantal maanden duurt voordat iemand een exemplaar kan gaan testen aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
D-TECH schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:52:
[...]

Ik zeg niet dat de beeldkwaliteit beter is O-)
Ik zei ook niet dat je dat gezegd had ;)

Ik verwacht weinig verschillen met de huidige series, en zeker geen 700 euro prijsverschil waard gezien de prijs van de VT30 momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:25
Hier een link naar filmpje over de nieuwe VT50. Ik vind hem er super uit zien, ik denk dat ik maar ga wachten met de aanschaf van een TV tot deze beschikbaar is.

http://ces.cnet.com/1606-33363_1-50118050.html?tag=mncol;cnetRiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Eergisteren bij de MediaMarkt geweest en gisteren nog eens. Het is niet de Panasonic geworden. Ik ben gezwicht voor een Samsung PS51D6900. Deze heeft alle snufjes en meer. Maar ik vond het beeld mooi en het design vond ik veel mooier dan die van de Panasonics.
Ondertussen staat hij al thuis. Heb alleen nog geen tijd gevonden om alles aan te sluiten etc. Vanavond hopelijk wat meer tijd hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
k0ewl schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:56:
Eergisteren bij de MediaMarkt geweest en gisteren nog eens. Het is niet de Panasonic geworden. Ik ben gezwicht voor een Samsung PS51D6900. Deze heeft alle snufjes en meer. Maar ik vond het beeld mooi en het design vond ik veel mooier dan die van de Panasonics.
Ondertussen staat hij al thuis. Heb alleen nog geen tijd gevonden om alles aan te sluiten etc. Vanavond hopelijk wat meer tijd hiervoor.
Kssst, weg uit dit topic. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd is geen slecht toestel enneh Samsung zal t.z.t. heel veel techniek gaan gebruiken van onze Panasonic vrienden.
De plasma divisie van Panasonic is een tijdje geleden overgenomen door Samsung, Panasonic mag van geluk spreken dat zij zijn overgenomen.
Panasonic had nooit zelfstandig kunnen overleven dus zoals het eruit gaat zien gaat de plasma techniek alsnog overleven maar ik deze branche is alles zo weer anders.
Er zijn nog maar 2 marktleiders Samsung en LG, de rest zit in enorm zwaar weer.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:14:
[...]
De plasma divisie van Panasonic is een tijdje geleden overgenomen door Samsung, Panasonic mag van geluk spreken dat zij zijn overgenomen.
Hoe kom je daar bij? Klopt echt niets van...

[ Voor 4% gewijzigd door psy op 11-01-2012 13:27 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is mijn informatie niet correct zal het deze week nog is navragen.

edit:
volgende week!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:29:
Dan is mijn informatie niet correct zal het deze week nog is navragen.

edit:
volgende week!
Echt wat een onzin zit je uit te blaten. Of je weet geheime informatie die alleen advocaten mogen weten (die dan nu op staande voet ontslagen mogen worden) :)
\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

echt goed gaat het niet met Panasonic, maar overgenomen worden door Samsung is toch heel iets anders.
nieuws: Panasonic gaat tv-paneelproductie in 2013 halveren

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Volgens mij had Panasonic een fabriek verkocht, niet de techniek of de bedrijfstak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:44:
[...]

Echt wat een onzin zit je uit te blaten. Of je weet geheime informatie die alleen advocaten mogen weten (die dan nu op staande voet ontslagen mogen worden) :)
\
Ik ben verheugd dat ik ook is onzin mag uitkramen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doen al je pixel het wel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gelukkig zijn Panasonics altijd 100% perfect hè :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:26:
[...]

Gelukkig zijn Panasonics altijd 100% perfect hè :P
Niets is perfect natuurlijik, maar ik had toevallig zijn post gelezen in het samsung plasma topic. Wel zuur natuurlijk, maar gelukkig gaat het via garantie gelijk op gelost worden voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
Overigens worden er dit jaar geen gratis brillen bij de VT50 geleverd, jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
MitchR schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:32:
Overigens worden er dit jaar geen gratis brillen bij de VT50 geleverd, jammer!
En heel dom. Kopen je voor een fortuin een nieuwe televisie, moet je ook nog eens peperdure brilletjes gaan kopen. Is leuk als je dat voor een gezin van 4 man wilt doen... Plasma's doen het (helaas) al niet goed in de showroom. Dit soort grappen gaan het niet beter maken.

Sowieso zijn die actieve brillen natuurlijk ruk. LG lijkt wat dat betreft de enige te zijn die het wel begrepen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte heer/mevrouw,

Vervelend om te horen dat u overlast heeft van de logo’s die wij in beeld brengen. Wij hebben goede redenen om de logo’s af te beelden zoals we dat doen, we weten dat we daarmee in een behoefte voorzien. Niettemin vinden we het heel vervelend dat er mensen zijn die de logo’s als overlast ervaren. Wij doen er alles aan om die overlast voor deze kleine groep mensen te minimaliseren. Wij blijven binnen alle internationaal gestelde richtlijnen en weten dat de leveranciers van plasmaschermen inmiddels voor het inbranden van logo’s een oplossing hebben bedacht: Het inbranden van beelden, behoort met de huidige generatie plasma televisies vrijwel tot het verleden. Dit komt omdat bijna alle moderne plasma tv’s zijn uitgerust met schermbeveiligingssystemen. Deze systemen zorgen er onder andere voor dat bijvoorbeeld zenderlogo’s niet meer continu op dezelfde plek blijven staan. Het logo verschuift, niet voor het oog waarneembaar, telkens een paar pixels door middel van pixelshift. Als je toch nog een zenderlogo denkt te zien wil dat niet per se te zeggen dat het logo is ingebrand. Vaak zal het logo na enige tijd vanzelf weer verdwijnen. Verder is het aan te raden om de contrastwaarde de eerste 200 uur niet te hoog in te stellen. Door de contrastwaarde op zo’n 50% in te stellen wordt de kans op inbranden van beelden geminimaliseerd.

Tot slot zeg ik u toe dat ik uw klacht doorstuur naar de mensen die verantwoordelijk zijn voor het plaatsen van deze logo’s. Zij kunnen bij het volgende evaluatiemoment uw klacht mee nemen in hun overwegingen.

Ik hoop u met dit antwoord van dienst te zijn geweest en hoop verder dat het u niet zal weerhouden van het kijken naar de publieke omroep.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:09
Eergisteren bij de MediaMarkt geweest en gisteren nog eens. Het is niet de Panasonic geworden. Ik ben gezwicht voor een Samsung PS51D6900.
mag ik je vragen welk filiaal van de MM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 09:14
Die zenderlogo's zijn dusdanig groot dat er altijd wel pixels zijn die continu een felle pixel uit het logo moeten afbeelden. Met pixelshiften kun je dat probleem niet oplossen neem ik aan. Kun je eigenlijk pixelshiften als overscan uit hebt staan (dus met 1:1 pixelmapping)?

Ik hoop dat de 2012 lijn inderdaad geen flikkerend beeld (zoals oude 50Hz crt's) meer geeft. Anders is het wachten tot oled betaalbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Sjaaky schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:23:
Die zenderlogo's zijn dusdanig groot dat er altijd wel pixels zijn die continu een felle pixel uit het logo moeten afbeelden. Met pixelshiften kun je dat probleem niet oplossen neem ik aan. Kun je eigenlijk pixelshiften als overscan uit hebt staan (dus met 1:1 pixelmapping)?

Ik hoop dat de 2012 lijn inderdaad geen flikkerend beeld (zoals oude 50Hz crt's) meer geeft. Anders is het wachten tot oled betaalbaar wordt.
Inderdaad. Pixel shiften heeft geen enkel nut! Maakt alleen de vlek GROTER!

Panasonic beloofd trouwens geen plasma flickering meer, nu hopen dat ze zich eraan houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjaaky schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:23:

Het vreemde is dat ik hier ook een oude plasma heb staan, ook van panasonic en deze flikkert niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 18:02:
[...]

Het vreemde is dat ik hier ook een oude plasma heb staan, ook van panasonic en deze flikkert niet.
Deze heeft geen energiebesparende functies. Om stroom te besparen heeft panasonic de refreshrate van het beeld aangepast (om een beeldje een zwart beeld). Dit scheelt veel in stroom, maar zorgt ervoor dat er flicker kan worden waargenomen.

Dit jaar refreshen de 10 sub fields niet op 60hz, maar op 250hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-TECH schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 18:08:
[...]

Deze heeft geen energiebesparende functies. Om stroom te besparen heeft panasonic de refreshrate van het beeld aangepast (om een beeldje een zwart beeld). Dit scheelt veel in stroom, maar zorgt ervoor dat er flicker kan worden waargenomen.

Dit jaar refreshen de 10 sub fields niet op 60hz, maar op 250hz.
Kunnen ze daar niet gewoon een optie van maken in een geavanceerd menu?
Energiebesparing: aan/uit?
Voor de mensen die echt willen besparen kan het dan aan (dus standaard aan), voor de anderen gewoon uit via service menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Laatst online: 05-09 00:30
ik kreeg exact dezelfde mail terug... woord voor woord..... cut-and-paste-default-antwoord.

Op zich wel logisch maar het geeft al min of meer aan dat ze vaker deze -deels onzin mail- terugsturen.
Hoezo onzin?
- pixelshift shift geen compleet logo
- inbranden is door leveranciers opgelost..... NOT!
- internationale richtlijnen.... m'n hoela.... BBC doet het toch ook beter?

ben benieuwd of we in de (verre) toekomst hier iets van gaan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:51
Wij hebben goede redenen om de logo’s af te beelden zoals we dat doen, we weten dat we daarmee in een behoefte voorzien.
Behoefte?? Een logo laten zien kan ik inkomen, maar waarom niet gewoon een doorzichtige ipv die overdreven felle kleuren? Inbranden weiger ik me druk over te maken, maar ik vind de logo's gewoon erg afleidend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Best net antwoord toch? Inhoudelijk op de vraag ingaan en aangeven dat ze nu geen noodzaak zien om er iets aan te doen. Ze zullen wel evalueren.

Ok, de oplossing kan beter maar toch.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 18:38:
Kunnen ze daar niet gewoon een optie van maken in een geavanceerd menu?
Energiebesparing: aan/uit?
Voor de mensen die echt willen besparen kan het dan aan (dus standaard aan), voor de anderen gewoon uit via service menu
Weet niet hoe het bij jou zit, maar mijn P50V10E heeft allerlei "Eco toestanden" die je uit kan schakelen in het normale Menu :)
Rossi46 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:43:
En heel dom. Kopen je voor een fortuin een nieuwe televisie, moet je ook nog eens peperdure brilletjes gaan kopen. Is leuk als je dat voor een gezin van 4 man wilt doen... Plasma's doen het (helaas) al niet goed in de showroom. Dit soort grappen gaan het niet beter maken.
Eens!
Sowieso zijn die actieve brillen natuurlijk ruk. LG lijkt wat dat betreft de enige te zijn die het wel begrepen heeft.
LG heeft het juist NIET begrepen wat mij betreft : Passief 3D = Geen 1920x1080p 3D :(

Hoop stiekem dat Panasonic de LG OLED methode overneemt en er actief 3D aan koppelt, want het zou zomaar eens DE techniek kunnen zijn die Plasma kan vervangen !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 23:32:
Best net antwoord toch? Inhoudelijk op de vraag ingaan en aangeven dat ze nu geen noodzaak zien om er iets aan te doen. Ze zullen wel evalueren.

Ok, de oplossing kan beter maar toch.
+1.
Het antwoord bevalt je niet maar ze nemen wel de moeite om een antwoord te geven.
Series zou ik downloaden kies dan voor web dl releases geen logo's en redelijke kwaliteit.
Films zou ik voor minimaal 1080p kiezen liefst nog groter maar die zijn niet voor iedereen beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:56:
[...]

+1.
Het antwoord bevalt je niet maar ze nemen wel de moeite om een antwoord te geven.
Series zou ik downloaden kies dan voor web dl releases geen logo's en redelijke kwaliteit.
Films zou ik voor minimaal 1080p kiezen liefst nog groter maar die zijn niet voor iedereen beschikbaar.
+1

Zoals gezegd, een uiterst correct antwoord. Daar kunnen veel ondernemingen een voorbeeld aan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
Ik zoek een goede muursteun welke ik van de muur kan halen, draaien en kantelen. Het is voor mijn PX P42G20. Welke raden jullie hiervoor aan?

Zijn er nog wat nieuwe ontwikkelingen voor deze TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:56:
[...]

Heeft ook weinig zin om beelden met een hogere resolutie af te spelen dan je scherm kan weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damocles.NL schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:29:
Ik zoek een goede muursteun welke ik van de muur kan halen, draaien en kantelen. Het is voor mijn PX P42G20. Welke raden jullie hiervoor aan?

Zijn er nog wat nieuwe ontwikkelingen voor deze TV?
Weet je zeker dat je tilten nodig hebt?
Een muurbeugel met draaimogelijkheid zit in opgevouwen toestand ook altijd een stukje van de muur af. Maar hoeft niet echt een probleem te zijn, maar hou daar rekening mee. Vogels heeft over het algemeen goede beugels. Ik heb net contact gehad met Vogels en ze vertelden dat er redelijk wat nieuwe modellen weldra gelanceerd zullen worden. Vogels gaat ook meer kleuren leveren zoals hele witte beugels bijv. Die nieuwe beugels gaan tot 55 inch trouwens. De beugel voor 60 inch wordt nog niet geupdate. ( je kunt op de site van Vogels je merk model ingeven om gericht te zoeken in het assortiment) Nieuwe modellen staan er echter nog niet op. Hier nog een artikeltje >>
http://www.hifi.nl/nieuws...are-aard-op-IFA-2011.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:35:
[...]

Heeft ook weinig zin om beelden met een hogere resolutie af te spelen dan je scherm kan weergeven.
Ik bedoelde geen resolutie maar grootte van bestanden.
Ik speel allang geen 720P of 1080P af met een max van 15Gb ben allang overgestapt op bestanden van 35Gb plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 07:22

OMX2000

By any means necessary...

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:07:
[...]

Ik bedoelde geen resolutie maar grootte van bestanden.
Ik speel allang geen 720P of 1080P af met een max van 15Gb ben allang overgestapt op bestanden van 35Gb plus.
En wat zijn daar de voordelen van?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het voordeel is dat het beeld aanzienlijk beter is vanwege de hoge Mbit rate.
De reguliere downloads 720p of 1080P zijn ongeveer max 12Mbit dacht ik, meer zit er niet in vanwege de compressie.
Haal je een iso of een hele goede remux binnen dan zijn de getallen even anders en dat zie je direct.
Ik vergelijk het met SD of HD hoe groter het bestand dan heb je aanzienlijk meer detaillering.
Een scene release hoeft per definitie niet slecht te zijn integendeel zelfs maar het kan altijd beter.
Hieronder een remux met bijhorende Mbit

Afbeeldingslocatie: http://thumbnails66.imagebam.com/16941/b135f8169407886.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 07:22

OMX2000

By any means necessary...

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:32:
Het voordeel is dat het beeld aanzienlijk beter is vanwege de hoge Mbit rate.
De reguliere downloads 720p of 1080P zijn ongeveer max 12Mbit dacht ik, meer zit er niet in vanwege de compressie.
Haal je een iso of een hele goede remux binnen dan zijn de getallen even anders en dat zie je direct.
Ik vergelijk het met SD of HD hoe groter het bestand dan heb je aanzienlijk meer detaillering.
Een scene release hoeft per definitie niet slecht te zijn integendeel zelfs maar het kan altijd beter.
Hieronder een remux met bijhorende Mbit

[afbeelding]
Bitrate alleen zegt niks over kwaliteit. De video codec + audio codec + bitrate zeggen wat over de codec.

Maximum bitrate voor een Bluray = 54Mbit/s
DTS HD MA alleen als = 24.5 Mbit/s
Video mag maximaal = 40 Mbit/s

Als je DTS HD MA audio hebt hou je dus nog "maar" ca. 20Mbit/s voor video over. Komt voor een film van 2 uur overeen met 7200 * 20 Mbit = 144000 Megabit 144000 / 8 = 18000 Megabyte = 18Gigabyte (nee dat klopt niet maar ik ben ff lui).

Dan is dat kwaliteitsverschil van een gemiddelde mkv en een bluray rip toch niet zo groot meer.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Pagina: 1 ... 40 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.