Ik heb antwoord gekregen in het kort hij denkt dat het panel defect is.LaFleche schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:14:
[...]
De linebleed is inderdaad zo erg als de foto laat zien.
Als je bijv. op een egale achtergrond het menu van de tv opvraagt dat zie je ook dit soort strepen naast het menu. De BBC ondertiteling (letters op een zwarte achtergrond) heeft er ook last van.
De burn-in is een stuk minder erg dan dat 3D symbool maar ik zie het regelmatig ook tijdens normaal tv kijken...'subtiele' schaduw lijnen ter hoogte van de ondertiteling.
Hoe langer ik er naar kijk hoe meer ik baal van deze TV.... Het jammere is dat ik zo 1-2-3 geen ander type/merk zou weten dat -hoe tegenstrijdig het ook moge klinken- een mooier beeld geeft (binnen hetzelfde budget).
Morgen leverancier maar bellen......dit is niet goed voor mijn zenuwen :-) :-)
Line bleeding en retentie mag niet in deze mate voorkomen dit is niet meer op te lossen dmv een calibratie.
Retentie is plasma eigen en je kunt dit euvel verminderen door bepaalde instellingen en een calibratie maar zal nooit helemaal verdwijnen maar komt het in extreme mate voor dan is er een serieus probleem in het panel.