Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaFleche schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:14:
[...]

De linebleed is inderdaad zo erg als de foto laat zien.
Als je bijv. op een egale achtergrond het menu van de tv opvraagt dat zie je ook dit soort strepen naast het menu. De BBC ondertiteling (letters op een zwarte achtergrond) heeft er ook last van.
De burn-in is een stuk minder erg dan dat 3D symbool maar ik zie het regelmatig ook tijdens normaal tv kijken...'subtiele' schaduw lijnen ter hoogte van de ondertiteling.

Hoe langer ik er naar kijk hoe meer ik baal van deze TV.... Het jammere is dat ik zo 1-2-3 geen ander type/merk zou weten dat -hoe tegenstrijdig het ook moge klinken- een mooier beeld geeft (binnen hetzelfde budget).
Morgen leverancier maar bellen......dit is niet goed voor mijn zenuwen :-) :-)
Ik heb antwoord gekregen in het kort hij denkt dat het panel defect is.
Line bleeding en retentie mag niet in deze mate voorkomen dit is niet meer op te lossen dmv een calibratie.
Retentie is plasma eigen en je kunt dit euvel verminderen door bepaalde instellingen en een calibratie maar zal nooit helemaal verdwijnen maar komt het in extreme mate voor dan is er een serieus probleem in het panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fulgore schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:48:
[...]

Grappig, ik heb mijn 50VT30 al vanaf het begin(nu 6 maanden) continue op THX en heb totaal geeen last van inbranden, rare strepen, groene vlekken of wat dan ook.
Ik heb ook niet gezegd dat dit bij elke serie voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:11
Net mijn gt30 besteld :) Kan niet wachten tot hij er is!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:59
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:17:
[...]

Heb je de geavanceerde instellingen wel aanstaan?
Je hoort heel veel verschillende verhalen omtrent dit toestel en inbranden maar wat ik weet is dat er heel veel toestellen al zijn omgeruild juist vanwege inbranden.
Wat bleek heel veel mensen hadden hem op THX staan en dat gaf heel veel problemen omdat de PO op auto stond.
Deze moet echt een fiks aantal uren op AAN staan daarom op PROF1 eventueel, andere standen lenen zie ook hiervoor, CINEMA bijvoorbeeld.
Ok, heb op de Settopbox ingang ( scart) Cinema aanstaan, met dezelfde settings qua contrast etc. als THX.
En dan de PO op auto inderdaad, op THX staat deze uit.

THX staat aan de op de Popcorn voor Tv series en Films, dat moet geen probleem zijn lijkt me?

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

• Voois
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 22:15
Kan iemand me vertellen welke van de drie panasonic brillen een beetje lekker zit.
small lijkt me te klein voor een volwassen kerel dus dat valt af.
maar kan ik beter de medium of large kiezen? Maakt dit nog uit voor mannen of vrouwen?

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 21:22
Ieder hoofd is weer anders. Dus wat jij lekker vind zitten vind een ander weer niet. Misschien heeft je vriendin wel een veel groter hoofd dan jij :9

Er is maar één manier om erachter te komen, gewoon naar de winkel en proberen.

Ik heb overigens de Medium, en die zit prima. Die zal denk ik in de meeste gevallen goed zitten. Alleen grote hoofden zullen de Large nodig hebben lijkt me zo.
Voois schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:43:
Kan iemand me vertellen welke van de drie panasonic brillen een beetje lekker zit.
small lijkt me te klein voor een volwassen kerel dus dat valt af.
maar kan ik beter de medium of large kiezen? Maakt dit nog uit voor mannen of vrouwen?

• Voois
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 22:15
hehe tja wie weet :)

maar prima ik bestel gewoon een medium en ik zie later wel of ie mij ook large genoeg is ;-)

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:13

defiant

Moderator General Chat
Ik ben zelf opzoek naar een nieuwe televisie, na het nodige uitzoekwerk biedt uiteindelijk een Panasonic plasma toch de beste prijs/kwaliteit verhouding, de meeste LED LCD's vind ik te duur voor wat je terugkrijgt. Ik zit nu nog te twijfelen tussen de TX-P50G30 of de TX-P50GT30 (3D), hoewel ik niet van plan ben 3D materiaal te gaan kijken (m'n 3D zicht is matig). De VT is natuurlijk het topmodel, maar dat lijkt me overkill als je hem niet laat kalibreren, wat ik ook niet van plan ben.

Nu viel me nog wel een aardig prijsverschil op tussen de betere webshops (o.a. megapool) en de bekende retailzaken (MM/BBC/SFoppen/etc). Een medewerker rechtvaardigde het prijsverschil door te beweren dat Panasonic vaste prijzen hanteert en je bij webshops niet of veel moeilijker garantie krijgt.

Nu lijkt me dat vaste prijzen verhaal een overduidelijke verkooptruc, maar het lijkt me toch wel handig om te weten of je via webshops makkelijk gebruik kan maken van E-care als er toch iets mis blijkt te zijn.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:51
defiant schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:40:
Een medewerker rechtvaardigde het prijsverschil door te beweren dat Panasonic vaste prijzen hanteert en je bij webshops niet of veel moeilijker garantie krijgt.
Dat is onzin. Ook al zouden ze het willen, ze mogen het niet eens.

Vorig jaar beweerde een MM medewerker zelfs met droge ogen dat er een speciaal NL model bestond, speciaal getest voor Ziggo ( = onzin). En nee er ging geen euro van de adviesprijs af ondanks dat hij op het web 200 euro goedkoper was ... :w

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Gewoon hard in zijn gezicht uitlachen die verkoper.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:13

defiant

Moderator General Chat
- J.W. - schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:01:
Dat is onzin. Ook al zouden ze het willen, ze mogen het niet eens.

Vorig jaar beweerde een MM medewerker zelfs met droge ogen dat er een speciaal NL model bestond, speciaal getest voor Ziggo ( = onzin). En nee er ging geen euro van de adviesprijs af ondanks dat hij op het web 200 euro goedkoper was ... :w
Ok :) Goed om te weten inderdaad, ik kan mede om dit soort zaken altijd maar weinig respect opbrengen voor dit slag verkopers bij zulke zaken. Ik snap dat je klanten niet naar de concurrent wil laten gaan, maar dat kan je ook doen zonder onwaarheden te verkondigen. Uiteindelijk gaat het erom dat je de meerprijs die je rekent ook kan omzetten in meerwaarde voor de klant en dat gebeurd zo niet.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MARTIJNSK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-09 08:45
Ik heb een VT20, daarbij waren de zwart waarden in het begin zeer mooi. Echter is het nu alsof er een grijse waas over het beeld licht. weet iemand of de vt30 daarook last van heeft? terug lopende zwart waardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
MARTIJNSK schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 09:31:
Ik heb een VT20, daarbij waren de zwart waarden in het begin zeer mooi. Echter is het nu alsof er een grijse waas over het beeld licht. weet iemand of de vt30 daarook last van heeft? terug lopende zwart waardes?
Neem contact op met Panasonic als er sprake is van groot verschil want de 50VT20E van mijn broer heeft al bijna 9.000 uur gedraaid en meet dezelfde zwartwaarden als mijn 50VT20EA die 876,25 uur gedraaid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-09 23:46

MazeWing

The plot thickens...

Volgens CNET niet:
http://news.cnet.com/8301...-but-no-major-issues-yet/

Ik had mijn VT30 op de 22e omstreeks 23.45 uur besteld, krijg ik nu te horen dat hij pas op 3 januari geleverd gaat worden! :(
Het zal een keer meezitten. Nu zul je straks ook weer zien dat het een DOA is.....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjop
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-09-2018
Hallo,
Ik heb een vraag over sataliet ontvangst i.r.t. een panasonic plasma televisie. Ik wil graag de VT30 aanschaffen maar ben huiverig voor de 50Hz bug. Nu vroeg ik mij af hoe dit zit als ik een satalietschotel/ontvanger aanschaf. Is het signaal dat hier vanaf komt dan 50 Hz?

Sorry als ik een domme vraag stel maar ik heb me hier nog niet in verdiept en ben beetje lui en hoop hier onder tweakers snel een antwoord te vinden.

m.vr.gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MARTIJNSK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-09 08:45
dat heb je met de feest dagen, wel jammer dat je dan de gratis camera mist loopt
sjop schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:41:
Hallo,
Ik heb een vraag over sataliet ontvangst i.r.t. een panasonic plasma televisie. Ik wil graag de VT30 aanschaffen maar ben huiverig voor de 50Hz bug. Nu vroeg ik mij af hoe dit zit als ik een satalietschotel/ontvanger aanschaf. Is het signaal dat hier vanaf komt dan 50 Hz?

Sorry als ik een domme vraag stel maar ik heb me hier nog niet in verdiept en ben beetje lui en hoop hier onder tweakers snel een antwoord te vinden.

m.vr.gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjop
Fotografie is een andere hobby van me. Daarin ben ik voorzien.
Bovendien is het niet toevallig dat de prijs bij normale winkels met normale garantie en service flink gedaald is nu deze actie afgelopen is. Tentijde van de actie kon ik de 42" tijdens de actie voor 1375 bij een officiele dealer krijgen zonder camera. Nu is hij €1300,-. Een schappelijke prijs.
MARTIJNSK schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:44:
dat heb je met de feest dagen, wel jammer dat je dan de gratis camera mist loopt

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
sjop schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:41:
Hallo,

m.vr.gr.
Je zal moeten uitzoeken of je de satalietontvanger die je wil aanschaffen op 60Hz output in kan stellen. Dan heb je geen last van de beruchte 50Hz bug. Ik kan bijvoorbeeld mijn mediaplayer een Dune HD Prime op 60Hz instellen en heb dan totaal geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je een sat ontvanger op 60hz zet krijg je schokkerig beeld bij 50hz uitzendingen, gaat dus niet echt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjop
Als ik in de gebruiksaanwijzing van de vt30 kijk lijkt het alsof je direst een schotel op de tv kan aansluiten.
Is dat zo?
Er zullen toch wel ervaringsdeskundigen zijn hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
sinds een paar dagen ben ik in bezit van een onkyo txnr509. De ARC werkt prima icm de V20 alleen als ik het geluid harder of zachter zet hoor ik tijdelijk helemaal geen geluid wat af en toe best verveld is.

iemand hier een oplossing hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjop schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:49:
Als ik in de gebruiksaanwijzing van de vt30 kijk lijkt het alsof je direst een schotel op de tv kan aansluiten.
Is dat zo?
Er zullen toch wel ervaringsdeskundigen zijn hier.
Ding snapt dvb-s ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
---

[ Voor 100% gewijzigd door D-TECH op 04-01-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 20:51

fv

-------------------> hiero

Ik ben ook al weer ~2 maanden een zeer tevreden gebruiker van de VT30 (42" en firmware: 1801).

Ik gebruik WMC (7) via HDMI met 2 dual analoge TV kaarten op 1080p50 en HD films via XBMC (bijna altijd 24p materiaal).

Wat is nu die 50Hz bug bij deze serie plasma's waarover gesproken wordt of is dit al lang opgelost in de laaste firmware updates?

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fv schreef op zondag 01 januari 2012 @ 14:07:
[..]
Wat is nu die 50Hz bug bij deze serie plasma's waarover gesproken wordt of is dit al lang opgelost in de laaste firmware updates?
Volgens mij moet het zoiets zijn zoals in het filmpje. Ik ben er zelf niet gevoelig voor, of het is niet te zien op een 42 inch?

YouTube: bug 50hz TXP50VT30E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:17:
[...]

Volgens mij moet het zoiets zijn zoals in het filmpje. Ik ben er zelf niet gevoelig voor, of het is niet te zien op een 42 inch?

Materiaal dat niet geschoten is op 50hz, maar dus wel op 50hz doorkomt veroorzaakt schokkende beelden (judder). Met IFC op Maximum is dit weg.

Materiaal dat geschoten is in 50hz (the voice of holland, nieuwjaars concert (ned1) bijv.) hebben deze bug niet. Beeld is hierbij heel soepel, zonder IFC.

Materiaal van amerika , nat.geo bijv. (60hz geschoten, komt door als 50hz) is heel schokkerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:12
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:17:
[...]

Ondanks dat dit het vast goed weergeeft, is het niet echt een goed voorbeeld, mijn inziens. Want zowel een PS3 als een Xbox 360 worden herkent als 60Hz. Ik heb net ook even zitten gamen op een 360 op een TX-P42S30 en die had hier op geen enkele wijze last van.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Ik ben overigens nieuw in dit topic. Tijdens mijn zoektocht naar een high-end LED tv werd mijn aandacht toch door plasma getrokken. Daarvoor eigenlijk nooit naar gekeken omdat ik dacht dat het inferieure en storingsgevoelige techniek. How wrong could I be...

Want wat blijkt nou, zelfs de "goedkope" plasma's blijken nog heel erg goed te zijn! Hoe bizar... Het staat wat dat betreft wel bijna vast, ik ga aan de plasma. En aangezien je geld toch maar één keer kan uitgeven zit ik nu ineens weer naar "low-end" toestellen te kijken. Om specifieker te zijn, de P42S30 en de P42G30.

Ik heb net even bij een vriend zitten proberen op zijn net nieuw gekochte S30 en het verbaasde me rustig en strak het beeld was. Wat me ook opviel is dat het beeld in "Dynamische" (naast de overdreven/harde kleuren) een heel fel beeld weergaf. Net alsof de backlight heel hoog stond ingesteld, al heet dat bij plasma misschien anders? Anyway, in de beide cinema modi waren de kleuren veel natuurlijker maar was het beeld ook opvallend minder fel. Kan dat verandert worden? Dus dat de kleuren zo natuurlijk blijven maar dat het beeld even fel wordt als in de dynamische stand? Ik zag namelijk geen "backlight" optie in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Rossi46 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 18:18:
Ik ben overigens nieuw in dit topic. Tijdens mijn zoektocht naar een high-end LED tv werd mijn aandacht toch door plasma getrokken. Daarvoor eigenlijk nooit naar gekeken omdat ik dacht dat het inferieure en storingsgevoelige techniek. How wrong could I be...

Want wat blijkt nou, zelfs de "goedkope" plasma's blijken nog heel erg goed te zijn! Hoe bizar... Het staat wat dat betreft wel bijna vast, ik ga aan de plasma. En aangezien je geld toch maar één keer kan uitgeven zit ik nu ineens weer naar "low-end" toestellen te kijken. Om specifieker te zijn, de P42S30 en de P42G30.

Ik heb net even bij een vriend zitten proberen op zijn net nieuw gekochte S30 en het verbaasde me rustig en strak het beeld was. Wat me ook opviel is dat het beeld in "Dynamische" (naast de overdreven/harde kleuren) een heel fel beeld weergaf. Net alsof de backlight heel hoog stond ingesteld, al heet dat bij plasma misschien anders? Anyway, in de beide cinema modi waren de kleuren veel natuurlijker maar was het beeld ook opvallend minder fel. Kan dat verandert worden? Dus dat de kleuren zo natuurlijk blijven maar dat het beeld even fel wordt als in de dynamische stand? Ik zag namelijk geen "backlight" optie in het menu.
Half, met de contrast instelling.

Samsung plasma's hebben wel een soort backlight instelling, die ervoor zorgt dat het beeld feller wordt zonder dat de zwartwaarde's veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-TECH schreef op zondag 01 januari 2012 @ 19:09:
[...]

Half, met de contrast instelling.

Samsung plasma's hebben wel een soort backlight instelling, die ervoor zorgt dat het beeld feller wordt zonder dat de zwartwaarde's veranderen.
Gewaagde uitspraak heel toevallig heb ik verleden een vergelijk mee mogen maken van 2 VT30's.
Wat denk je, bij de een stond het contrast op bijna max na calibratie.
Het verschilt enorm per panel dus een zomaar waarde is heel moeilijk te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Hmmm... Dan lijken mijn bevindingen wel te kloppen. Toch vind ik dat raar. Het scherm kan de "felheid" dus wel produceren. Maar in de meeste modi doet hij dat (totaal) niet.

Hoe ervaren S30 gebruiks dit tijdens dagelijks gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2012 @ 19:13:
[...]

Gewaagde uitspraak heel toevallig heb ik verleden een vergelijk mee mogen maken van 2 VT30's.
Wat denk je, bij de een stond het contrast op bijna max na calibratie.
Het verschilt enorm per panel dus een zomaar waarde is heel moeilijk te geven.
De Professioneel modus was toch gelimiteerd op 100cd/m? THX kan een stuk feller. Daarom contrast voluit, om toch die helderheid te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Nog de beste wensen iedereen!

Ik zit er aan te denken om de Panasonic TXP42S30 aan te schaffen. Het enige bezwaar wat ik heb is het formaat..(42"=107cm). Ik heb nu namelijk een oude TV die incl.ombouw 86cm is (34")..
Daarnaast ben ik een beetje "bang" voor lipsync problemen icm met mijn PlayonHD en Marantz DVD speler.

Heeft iemand hier misschien ervaring met deze TV en lipsync?
Zijn er nog andere (kleinere) alternatieven? (ik wil graag full HD en +400hz)
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:03
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 10:58:
Ik heb een G30, BRD- en mediaspelers via HDMI naar de TV en via SPDIF naar de receiver en mij vallen geen problemen op. Wat ik heb begrepen doen plasma's minder processing dan LCD's en hebben daardoor hier ook wat minder makkelijk last van.

TX-P42G30E, Panasonic Bluray-speler, Conceptronic CFULLDMA, NAD T-744
BRD -> HDMI -> TV
BRD -> TOS-Link -> Receiver
MP -> HDMI -> TV
MP -> COAX -> Receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
VT50? :

Afbeeldingslocatie: http://www.d-techsoftware.nl/vt50.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 10:58:
Goedemorgen,

Nog de beste wensen iedereen!

Ik zit er aan te denken om de Panasonic TXP42S30 aan te schaffen. Het enige bezwaar wat ik heb is het formaat..(42"=107cm). Ik heb nu namelijk een oude TV die incl.ombouw 86cm is (34")..
Daarnaast ben ik een beetje "bang" voor lipsync problemen icm met mijn PlayonHD en Marantz DVD speler.

Zijn er nog andere (kleinere) alternatieven? (ik wil graag full HD en +400hz)
alvast bedankt!
Volgens mij stond de S30 juist bekend om de extreem lage inputlag? Hier in dit topic staan wel wat reviews van dat toestel, even de pagina's doorbladeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Jckx op 03-01-2012 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Komt er niet ;). 4 is ongeluksgetal in japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

D-TECH schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 18:44:
[...]

Komt er niet ;). 4 is ongeluksgetal in japan.
Aha 8)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denken jullie dat het nog wel zin heeft om op dit moment de 50GT30 te kopen? Of dat ik beter kan wachten op de GT50

Ik ben bang dat op 5 april de GT50 serie geïntroduceerd wordt maar zal dit voor 1800 euro zijn of zal dat meevallen? In andere woorden: Is dit wel een goed moment om de TV te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:09:
Denken jullie dat het nog wel zin heeft om op dit moment de 50GT30 te kopen? Of dat ik beter kan wachten op de GT50

Ik ben bang dat op 5 april de GT50 serie geïntroduceerd wordt maar zal dit voor 1800 euro zijn of zal dat meevallen? In andere woorden: Is dit wel een goed moment om de TV te kopen?
Wil je een degelijke tv: ja. Wil je de dunste rand, geen 50hz bug en vijf pixels, wacht dan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-03 19:39
Je kunt wachten tot je een ons weegt, de nieuwe panelen zijn meteen weer 500 euro duurder en wat bieden ze extra? De specificaties voor energieverbruik die door de EU opgesteld worden bieden weinig hoop dat verbeteringen van de helderheid van het paneel sowieso, de 50Hz bug is zwaar overdreven, en wie zegt dat Panasonic deze straks onder de knie heeft? Koop gewoon de GT30 als je die mooi vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Lees in deze review de videoprocessing: http://www.avforums.com/r...-3D-Plasma-TV-Review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-TECH schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:27:
[...]

Wil je een degelijke tv: ja. Wil je de dunste rand, geen 50hz bug en vijf pixels, wacht dan af.
Kan je wachten tot je een ons weegt ;) elk nieuw toestel heeft weer een ander probleem, er bestaan geen probleemloze panels jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:03
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:09:

Als hij op 5 april officieel gelanceerd wordt, komt hij tegen juni voor de hoofdprijs in de praktijk beschikbaar. Voordat hij een op een redelijk prijsnivo staat, is het december en gaan de eerste geruchten van het volgende model. M.a.w. "ik zou niet wachten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
BeF-Bacchus schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:30:
[...]

Als hij op 5 april officieel gelanceerd wordt, komt hij tegen juni voor de hoofdprijs in de praktijk beschikbaar. Voordat hij een op een redelijk prijsnivo staat, is het december en gaan de eerste geruchten van het volgende model. M.a.w. "ik zou niet wachten".
Dat is volgens mij ook de reden dat er elke keer kinderziektes in die tv's blijven zitten. De periode van ontwikkeling is zó kort, dat deze er moeilijk uitgehaald kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-09 23:46

MazeWing

The plot thickens...

Sinds gisteren mijn 50vt30 binnen en ben zeer tevreden! Gekukkig geen last van groene blobs, buzzing, fan noise, etc. Echt stukken beter dan mijn oude ps50c7700 van samsung.

Wel is het een gigantische stofmagneet....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
MazeWing schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:57:
Sinds gisteren mijn 50vt30 binnen en ben zeer tevreden! Gekukkig geen last van groene blobs, buzzing, fan noise, etc. Echt stukken beter dan mijn oude ps50c7700 van samsung.

Wel is het een gigantische stofmagneet....
Gefeliciteerd! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Even een vraagje aan de G30 en GT30 eigenaren. Hoe ervaren jullie het gamen op jullie tv? Ik zoek namelijk een tv die daar heel erg goed in is omdat ik veel race op mijn Xbox 360.

De S30 is er goed in maar ik heb mijn twijfels over het "achterhaalde" beeld. De ST30 is ook heel goed in maar is véél duurder terwijl het mij eigenlijk alleen om het betere beeld gaat. 3D boeit me namelijk helemaal niet. Al helemaal niet bij Pana met hun extreem dure brillen. De G30 lijk het ideale alternatief maar heeft een input lag van 24 à 27ms. Ik ben bang dat dit teveel is...

[ Voor 80% gewijzigd door Rossi46 op 04-01-2012 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 21:55
Voor zover ik heb gelezen moet de komende generatie een grote verbetering zijn vergeleken met vorige generaties.
Verschillen tussen de VT10,20,30 bijvoorbeeld zijn stukken kleiner dan wat ze nu beweren bij de vt50.
Dit kan natuurlijk allemaal marketing gepraat zijn maar als je nog niet echt een nieuw tv nodig hebt, zou je even kunnen afwachten.
Zodrek sla je je voor je kop als blijkt dat de nieuwe generatie stukken beter blijken te zijn, wat de afgelopen de generaties imo niet echt het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:02
sjaak88 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:07:
Voor zover ik heb gelezen moet de komende generatie een grote verbetering zijn vergeleken met vorige generaties.
Twee jaar geleden zouden het ook al Kuro-achtige apparaten worden. Welnu, zou voorlopig nog niet willen "upgraden" naar een van de huidige modellen als ik heel eerlijk ben. Alleen qua formaat wel, qua beeld i.i.g. niet.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Brad Pitt schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:11:
[...]

Twee jaar geleden zouden het ook al Kuro-achtige apparaten worden. Welnu, zou voorlopig nog niet willen "upgraden" naar een van de huidige modellen als ik heel eerlijk ben. Alleen qua formaat wel, qua beeld i.i.g. niet.
Nee precies.
Daarom hoop ik eigenlijk ook dat het dit keer echt een grote verbetering is, oftewel de kuro technologie er nu echt in zit. Anders zie ik nog steeds niet een reden om te upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 15:57
Ik weet dat de kuro technologie van pioneers plasma's afkomt. Maar wat houd die kuro techniek nu eigenlijk precies in?

Zoals het er nu naar uitziet heb ik medio maart waarschijnlijk een tv nodig, hopelijk komt dan de nieuwe generatie uit en zitten deze rond hetzelfde prijsniveau... Desnoods zou ik nog wel een paar weekjes op mijn pc monitor tv kunnen kijken om de tijd te overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Van het internet;

'' The short story is that Pioneer's Kuro plasmas achieved their still-unsurpassed black-level performance with the help of two technologies: "MgO crystals on top of or embedded into the phosphor layer" and "spatial discharge to initialize the panel (also to produce low light emission in first subfield)," according to xrox's summary. Neither of these technologies has been implemented in 2010 plasmas, including those of Panasonic. ''

Panasonic heeft de rechten voor deze technologie dus overgenomen van Pioneer maar doet hier tot heden nog niks mee. (hopelijk wel achter de schermen)
Het is dus nog steeds wachten wanneer Panasonic dit implenteert. Hopelijk dus in de 2012 lijn =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 15:57
Ok thx!

Maar heeft deze technologie ook nog een positief effect op de inbrand gevaren? Omdat je mensen wel eens hoort zeggen dat pioneers hier veel minder gevoelig voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
* Señor Sjon meldt

Inmiddels een week of vier in bezit van een 65VT30 en een twee weken later een echte nieuwe. Eerste scherm had burn-in en na een tochtje door het servicemenu al 450 uur gedraaid. :X
Zie verder hier: Senor Sjon in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 47" en volgend.

TV is netjes omgeruild. Ik ben nog steeds in castratiestand aan het kijken (cinema/film stand, digitale foefjes uit behalve de pixel orbiter, contrast e.d. heel laag).

In ieder geval 14 december de boel ingestuurd voor de camera, ik hoop dat ie een beetje snel komt...

Edit:
Spurlie schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:14:
Ok thx!

Maar heeft deze technologie ook nog een positief effect op de inbrand gevaren? Omdat je mensen wel eens hoort zeggen dat pioneers hier veel minder gevoelig voor zijn.
Volgens mij waren Pioneers de koning van inbranden, Panasonic is hier in de regel minder gevoelig voor (maar kan nog steeds gebeuren, mind you!)

[ Voor 31% gewijzigd door Señor Sjon op 05-01-2012 15:10 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
sjaak88 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:22:
Van het internet;

'' The short story is that Pioneer's Kuro plasmas achieved their still-unsurpassed black-level performance with the help of two technologies: "MgO crystals on top of or embedded into the phosphor layer" and "spatial discharge to initialize the panel (also to produce low light emission in first subfield)," according to xrox's summary. Neither of these technologies has been implemented in 2010 plasmas, including those of Panasonic. ''

Panasonic heeft de rechten voor deze technologie dus overgenomen van Pioneer maar doet hier tot heden nog niks mee. (hopelijk wel achter de schermen)
Het is dus nog steeds wachten wanneer Panasonic dit implenteert. Hopelijk dus in de 2012 lijn =)
Een reden dat dit nog niet is ingevoerd is vanwege de prijs die dan sterk omhoog gaat van de tv. Een Pioneer was echt een paarduizend meer dan de pana's van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Spurlie schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:14:
Ok thx!

Er zijn op het web veel Pioneer heiligen die alles van Pioneer goed vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
D-TECH schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:11:
Er zijn op het web veel Pioneer heiligen die alles van Pioneer goed vinden. :)
Precies eender als dit, of welk ander forum dan ook, dus basically ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Brad Pitt schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:14:
[...]

Precies eender als dit, of welk ander forum dan ook, dus basically ;)
Over de doden niets dan goeds. ;)

Pioneer had uit mijn hoofd juist last van retentie/inbranden en panasonic minder. Alleen toen waren pioneer toestellen ruim 1,5-2x duurder. Nu heeft Panasonic die plek wel een beetje ingenomen en komt LG er weer onderdoor. Alleen die heeft niet groter dan 60" en size does matter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Senor Sjon schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:24:
Pioneer had uit mijn hoofd juist last van retentie/inbranden en panasonic minder.
Wellicht vanwege het contrastverschil. In die tijd hoefde je echt geen Panasonic (of een ander merk plasma) naast een Pioneer neer te zetten, verschil was echt immens. Vind het beeld nu echter nog steeds mooier dan 95% van de nieuwe tv's. Erg lastig om elders met plezier een vette film te kijken soms.
Alleen toen waren pioneer toestellen ruim 1,5-2x duurder.
Heb in de kortingsperiode gelukkig nog een 50 inch voor 2250 Euro kunnen kopen. Dat was wel okay.
Alleen die heeft niet groter dan 60" en size does matter.
Helaas helemaal waar. Enige waar ik nog steeds spijt van heb is dat ik geen 60 inch heb genomen. Was op het eind te halen voor 3400 Euro. Iets dat ik toen teveel vond maar bijna dagelijks slecht door slaap achteraf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Lol

Ik heb de 65vt30 voor € 3.000,- laten bezorgen. Ik was wel blij met de prijsdaling van de VT30 en voordat de VT50 zover is, zijn we ook weer een jaar verder. Dan staat de VT60 ook alweer klaar die nog goeier, beter, sneller, zwarter, mooier, [insert superlatief] is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:30:
[...]

Wellicht vanwege het contrastverschil. In die tijd hoefde je echt geen Panasonic (of een ander merk plasma) naast een Pioneer neer te zetten, verschil was echt immens. Vind het beeld nu echter nog steeds mooier dan 95% van de nieuwe tv's. Erg lastig om elders met plezier een vette film te kijken soms.
Ja dat ken ik...Ik heb zelf een VT30, maar ik kijk vaak film bij vrienden en die hebben nou een ander idee van goede beeldkwaliteit. Die vindne 500 euro voor een tv enoeg en dan vaak ook nog een lcd. Niet om aan te zien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
De meeste tv's bij familie zijn LCD's. Ik heb altijd het gevoel dat ik naar wit testbeeld zit te kijken met knallende onrealistische kleuren.

Mijn ouders daarentegen heb ik een VT10 aangesmeerd een paar jaar terug en ze hebben er nog geen seconde spijt van. Die klagen inmiddels ook over de beeldkwaliteit bij kennissen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Al is het vaak gewoonweg gewenning.
Bijvoorbeeld als ik een film ga kijken met een stel vrienden, en mijn plasma staat op dynamisch, even later in de film zet ik hem op de juiste setting dan geheit dat ze 1 voor 1 het er lelijk uit vinden zien, veel te dof etc.
Komen ze terwijl deze al op de juiste setting staat en zet hem dan even verder in de film op dynamisch dan is dat weer lelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
sjaak88 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:07:
Bijvoorbeeld als ik een film ga kijken met een stel vrienden, en mijn plasma staat op dynamisch, even later in de film zet ik hem op de juiste setting dan geheit dat ze 1 voor 1 het er lelijk uit vinden zien, veel te dof etc.
Komen ze terwijl deze al op de juiste setting staat en zet hem dan even verder in de film op dynamisch dan is dat weer lelijk :X
Bij mijn zwager kan ik bv niet wennen aan gezichten e.d. Vleeskleuren kloppen van geen kant. Zit je onder een hoek te kijken, dan verlopen de kleuren al. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wellicht een stomme vraag maar als ik nu een Panasonic 42PZ85 (2008 geloof ik) heb en ik wil over naar een 50G30 ga ik er dan qua kwaliteit wel op vooruit (los van beeldgrootte dus)?

De 42PZ85 bevalt mij verder uitstekend maar ik wil een nieuwe tv boven dus dacht ik beneden een maatje groter te nemen zodat de huidige naar boven kan. Ik twijfelde eerst tussen de ST30 en G30 maar denk toch dat ik 3D voorlopig niet ga gebruiken en de G serie is toch mooier dan de S serie begrijp ik uit het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Vandaag de camera ontvangen (zwart). 14 december het spul opgestuurd. Zelfs incl. de feestdagen valt me dat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
sjaak88 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:07:
Bijvoorbeeld als ik een film ga kijken met een stel vrienden, en mijn plasma staat op dynamisch
Dynamisch went nooit. Niet meteen, niet na een minuut, niet na drie uur kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worker123
  • Laatst online: 08:51
weet iemand hoe je bij een panasonic tx-p46g30 het aantal 'branduren' uitleest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Worker123 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 08:58:
weet iemand hoe je bij een panasonic tx-p46g30 het aantal 'branduren' uitleest?
Vlak voordat je op post reply drukte, zag je een waarschuwing met daarin de handelingen wat je moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 02:11:
[...]

Dynamisch went nooit. Niet meteen, niet na een minuut, niet na drie uur kijken :P
Het went nadat je eerst 5 uur in de zon heb zitte nstaren, je netvlies weg hebt lopen fikken met een brandende stok hout en dan en dan kun je naar dynamich kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Adlermann schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:52:
[...]

Het went nadat je eerst 5 uur in de zon heb zitte nstaren, je netvlies weg hebt lopen fikken met een brandende stok hout en dan en dan kun je naar dynamich kijken :)
Het stomme is nog dat het er in de winkel goed uit ziet, dat dynamisch. En zet je het thuis op, is het verschrikkelijk.

Daarom kun je ook onmogelijk in een winkel vergelijken. Totaal niet realistisch. Weet ik nu pas :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Gisteren de pricewatch: Netgear WNDA3100 RangeMax Dual Band Wireless-N USB 2.0 Adapter in mijn 50GT30 gestopt. Werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pioneer had goede plasma's maar de techniek is allang achterhaald.
Als je de VT serie naast welke Pioneer dan ook vergelijkt dan is de Panasonic vele malen beter.
Pioneer toestellen hadden een enorme brom of buzz dat was pas echt storend.
Ik vind het jammer dat heel veel Pioneer aanhangers de nadelen van het toestel niet willen of durven te benoemen buyers remorse misschien?
Je ziet nog wel is een Pioneer voorbijkomen gepaard met een idioot hoge vraagprijs maar stink er niet in.
Panasonic heeft het slim aangepakt ze hebben de 'technologie' gekocht en de VT serie in de markt gezet als niche dus aardig aan de prijs.
Vandaar dat heel veel mensen dachten dat het Pioneer techniek was maar de bittere waarheid is dat er erg weinig van Pioneer in de Panasonic is verwerkt.
Dat niche in de markt zetten heeft Panasonic geen windeieren gelegd de VT serie is een kassucces.
De nieuwste modellen zullen wederom met veel bombarie worden geïntroduceerd en er zullen zoals altijd heel veel objectieve reviews worden geplaatst door gezaghebbenden.
Nou in dat geval als je dit soort berichten geloof dan is er geen hoop meer voor je.
Het zal niet lang meer duren als Panasonic wordt ingehaald door andere merken het gaat hard met de nieuwe ontwikkelingen tevens is het concept aan het veranderen, tv's krijgen een andere functie in de huiskamer.
Panasonic kan ook een smart tv ontwikkelen maar daar zijn de plasma's absoluut niet voor geschikt denk alleen al aan inbranden.
Over 5 jaar zal plasma uitsterven dat is een gewaagde uitspraak van mijn kant maar ik durf die wel te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPi
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-09 00:27
Is het mogelijk om de luidsprekers van de TV uit te schakelen en het volume van de optical out te regelen met de afstandsbediening? De versterker die ik gebruik heeft geen HDMI aansluitingen.
Nu gebruik ik twee afstandsbedieningen, eentje van de TV en eentje van de versterker. Dat is niet zo handig, ik zet steeds per ongeluk de luidsprekers van de TV aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:02:
en er zullen zoals altijd heel veel objectieve reviews worden geplaatst door gezaghebbenden.
Nou in dat geval als je dit soort berichten geloof dan is er geen hoop meer voor je.
Damned, altijd juist een fan geweest van objectieve tests. Oh well, weer wat geleerd vandaag, thanks! Verder uiteraard ook helemaal eens met je subjectief (da's dan wel goed toch?) geschreven artikel, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:12:
[...]

Damned, altijd juist een fan geweest van objectieve tests. Oh well, weer wat geleerd vandaag, thanks! Verder uiteraard ook helemaal eens met je subjectief (da's dan wel goed toch?) geschreven artikel, maar dat terzijde.
Als jij gelooft in objectieve reviews dan is er echt geen hoop meer voor je.
Er bestaan geen objectieve reviews dat is toch niet moeilijk om te begrijpen nietwaar?
Ik zal een voorsprong nemen let maar op mijn woorden de nieuwste modellen van panasonic zullen een enorme verbetering zijn.
Ben benieuwd waarom jij mijn inbreng niet objectief vindt?
Ik verdien er niets aan en ik schrijf tenminste geen onzin zoals vele zogenaamde critici.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Plasma zal eerder verboden worden dan uitsterven denk ik, vooral door milieuwetgeving.

Voor mij was de keuze makkelijk, Panasonic is de enige met een 65" scherm en helaas alleen de VT30 is in die maat te krijgen. Samsung maakt er ook één van 64" (~even duur en hun +1 slogan is hier -1 :S) en de grootste LG is 60" (~1.000 goedkoper, maar 5" kleiner). Die zijn beide niet op hetzelfde niveau als de Panasonic en ook nog eens kleiner. Dat maakte de keuze wel makkelijk, zeker sinds de opruiming en een gratis camera van ~200 euro.

Elk jaar is er opnieuw een hype over de nieuwe types, maar ik heb wel afgeleerd me daar heel erg druk over te maken (hoewel, LG heeft een aardige sprong gemaakt de laatste jaren).

Edit:
MrPi schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:09:
Is het mogelijk om de luidsprekers van de TV uit te schakelen en het volume van de optical out te regelen met de afstandsbediening? De versterker die ik gebruik heeft geen HDMI aansluitingen.
Nu gebruik ik twee afstandsbedieningen, eentje van de TV en eentje van de versterker. Dat is niet zo handig, ik zet steeds per ongeluk de luidsprekers van de TV aan.
In het hotelmenu kan je dit volgens mij aanpassen.

[ Voor 27% gewijzigd door Señor Sjon op 06-01-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:20:
[...]

Als jij gelooft in objectieve reviews dan is er echt geen hoop meer voor je.
Er bestaan geen objectieve reviews dat is toch niet moeilijk om te begrijpen nietwaar?
Ik zal een voorsprong nemen let maar op mijn woorden de nieuwste modellen van panasonic zullen een enorme verbetering zijn.
Ben benieuwd waarom jij mijn inbreng niet objectief vindt?
Ik verdien er niets aan en ik schrijf tenminste geen onzin zoals vele zogenaamde critici.
Naar mijn idee zijn sites als HDTVTest, FlatPanels en AVForums redelijk objectief in hun reviews. Ja, over het algemeen zijn ze erg positief over (Panasonic) plasma, maar ze durven ook zeker wel kritisch te zijn.

Misschien had je bij je eerste reactie, 'objectieve' tussen aanhalingstekens kunnen zetten, dan was jouw standpunt meteen duidelijk :)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vooruit dan 'objectieve' . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPi
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-09 00:27
MrPi schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:09:
Senor Sjon schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:22:
In het hotelmenu kan je dit volgens mij aanpassen.
Ik heb in het hotelmenu initial VOL op 0 gezet en ook maximum VOL op 0 en dat schakelt de de interne luidsprekers effectief uit. Da's mooi. Wat nog niet lukt is dat de volumeregeling op de optical out werkt. Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrPi schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 18:12:
[...]

[...]

Ik heb in het hotelmenu initial VOL op 0 gezet en ook maximum VOL op 0 en dat schakelt de de interne luidsprekers effectief uit. Da's mooi. Wat nog niet lukt is dat de volumeregeling op de optical out werkt. Is dat mogelijk?
Vaak is optical out gewoon pure data uitvoer dus input (bijvoorbeeld van televisie NED1) -> output. Zonder dat er wat mee gebeurt

Ik heb trouwens mijn GT30 binnen maar ik vroeg mij af of het ook mogelijk is om de grootte van de .srt ondertiteling in te stellen? Deze is nu namelijk zo klein?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 18:19:
[...]

Vaak is optical out gewoon pure data uitvoer dus input (bijvoorbeeld van televisie NED1) -> output. Zonder dat er wat mee gebeurt

Ik heb trouwens mijn GT30 binnen maar ik vroeg mij af of het ook mogelijk is om de grootte van de .srt ondertiteling in te stellen? Deze is nu namelijk zo klein?
Met een externe mediaspeler wel ook kun je een kleur kiezen maar met de ingebouwde betwijfel ik die optie grootte srt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey !
Een vraagje , binnen enkele dagen ben ik de gelukkige eigenaar van een Panasonic TX-P50GT30E
Nu .. het is mijn eerste flatpanel => en uiteraard mijn eerste Plasma .
Ik heb reeds links en rechts vernomen dat Plasma prachtig beeld heeft maar er zouden problemen bestaan ivm het inbranden van beeld .
Wat mag ik zeker niet doen ......?
Wat doe ik het best bij in gebruik name van het toestel ....?
Nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:57
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 09:03:
Hey !
Een vraagje , binnen enkele dagen ben ik de gelukkige eigenaar van een Panasonic TX-P50GT30E
Nu .. het is mijn eerste flatpanel => en uiteraard mijn eerste Plasma .
Ik heb reeds links en rechts vernomen dat Plasma prachtig beeld heeft maar er zouden problemen bestaan ivm het inbranden van beeld .
Wat mag ik zeker niet doen ......?
Wat doe ik het best bij in gebruik name van het toestel ....?
Nog andere tips?
Ik heb nergens rekening mee gehouden en gewoon tv gekeken. En ook nergens last van.

Wil je meer info (pas op; oeverloos alert) zoek maar eens op 'inbranden' in dit topic (rechts bovenin).

[ Voor 7% gewijzigd door Arnout op 07-01-2012 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:51
Arnout schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 09:08:
[...]

Ik heb nergens rekening mee gehouden en gewoon tv gekeken. En ook nergens last van.

Wil je meer info (pas op; oeverloos alert) zoek maar eens op 'inbranden' in dit topic (rechts bovenin).
idem, nooit problemen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Bij mijn VT30 wel,ik zal een paar pics posten.

Je ziet duidelijk de zwarte vlekken op de plek van de logo's:

Afbeeldingslocatie: http://www.d-techsoftware.nl/FOTOVT30.JPG

[ Voor 60% gewijzigd door D-TECH op 07-01-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren bij iemand geweest met een vt30 en wat denk je ik zag het rtl4 logo vrolijk blinken.
Ik durf te beweren dat ca. 1 op de 10 last heeft van ingebrande logo's maar die niet ziet.
Vergis je niet heel veel mensen kopen een panel en hebben geen enkel idee van de mogelijkheden die kijken dus standje dynamisch en 3D of goed afstellen dat begrijpen ze al helemaal niet.
Ze klooien maar wat aan en ik heb aardig wat ingebrande logo's gezien maar daar doen ze niets mee want ze worden door de dealer op het verkeerde spoor gezet wat ik dan ook weer niet begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Nou doen de omroepen ook wel aardig hun best door logo's groot en niet-transparant te maken. De publieke omroep gaat ook lekker met de primaire beeldkleuren, kan elke subpixel voluit knetteren. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Senor Sjon schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 14:40:
Nou doen de omroepen ook wel aardig hun best door logo's groot en niet-transparant te maken. De publieke omroep gaat ook lekker met de primaire beeldkleuren, kan elke subpixel voluit knetteren. :X
Inderdaad heel erg. Vroeger waren de logo's van de publieke omroep doorzichtig _/-\o_ net als die van belgië of bbc (helemaal geen logo).

RTL4 is trouwens het ergst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn mening SBS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Op mijn VT30 staat RTL4 het duidelijkst (zie plaatje hierboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-09 18:22
Het vervelende is dat de kans best groot is dat je een RTL zender kijkt. Net als m'n vrouw, die kijkt bijna altijd RTL. Die is nu ook ingebrand. Het valt overigens totaal niet op bij normaal gebruik.

SBS en de publieke omroep vind ik het ergst.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNDG
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-11-2023
De hierboven genoemde logo's zijn inderdaad niet prettig qua risico op inbranden, maar zelf heb ik nog meer last van Nederland 1, het Vara logo en Eurosport. Mijn TV is trouwens een VT30 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dus dat die logo's de boosdoeners zijn ....
Wat kan je daar tegen doen ? is er een bepaalde tijd die je moet respecteren tegen het inbranden ?
Wat kanje doen indien het ingebrand is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Discovery is de laatste tijd ook lekker bezig, tijdens de vele reclames halen ze geregeld hun logo niet meer weg. Blijft dus continu aan.

RTL heeft wel reclames om de last te verlichten, maar in basis is 4, 5, 7, 8 en crime hetzelfde logo. Veronica is nog één van de weinige zenders die zijn logo na een minuutje ofzo transparant maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:02
Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor de Samsung LE40D550. Erg blij mee want na wat handmatig calibreren is het beeld echt super! Voordeel: geen last van ingebrande logo's. ;) Alhoewel de TX-P42S30 vast ook een mooi schermpje was geweest!

Binnenkort nog maar eens de Digital Video Essentials erover draaien. Die schijnt nog beter te zijn voor wat betreft het instellen van je scherm.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
LuPo schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:07:
Erg blij mee want na wat handmatig calibreren is het beeld echt super!
Dat is de letterlijk meest brakke en zinloze "calibratie" disc (lees: pure reclame disc voor de vriendin van de baas van Monster :X ) die ooit is gemaakt. Dan is DVE inderdaad zesduizend maal beter. Maar succes met de tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
LuPo schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:07:
Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor de Samsung LE40D550. Erg blij mee want na wat handmatig calibreren is het beeld echt super! Voordeel: geen last van ingebrande logo's. ;) Alhoewel de TX-P42S30 vast ook een mooi schermpje was geweest!

Binnenkort nog maar eens de Digital Video Essentials erover draaien. Die schijnt nog beter te zijn voor wat betreft het instellen van je scherm.
Die DVD is echt een lacher :P

Edit: Weet iemand of de instellingen van james cameron ook bruikbaar zijn voor niet avatar materiaal?

[ Voor 8% gewijzigd door D-TECH op 07-01-2012 16:27 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.