Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:59
@henk.. King Rene
Ok maar ik neem dat je eerst een aantal uur gekeken moet hebben voordat je hem laat calibreren?
En waar kan je dit laten doen, mocht ik intresse hebben :D.

[ Voor 6% gewijzigd door Phyt_ op 19-12-2011 18:45 ]

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phyt_ schreef op maandag 19 december 2011 @ 18:37:
@henk..
Ok maar ik neem dat je eerst een aantal uur gekeken moet hebben voordat je hem laat calibreren?
En waar kan je dit laten doen, mocht ik intresse hebben :D.
Ben geen Henk maar dat maakt verder niet uit,
Men zegt 200 uur inspelen of hoe je het noemen wilt,google effe op isf calibraties daar staat een heel verhaal en als je in de buurt van Emmeloord woont kun je daar zelf langs gaan.

p.s Ik raad het aan,dure tv dan wil ik ook optimaal genieten.
bv de gordijnen in de 2de kamer in Den haag zijn 2 kleurig paars en zwart je ziet dat bijna niet,andere is de film Narnia waar ik de vezels van de snorharen zie...kijk maar eens bij een niet gecalibreerde tv hier en daar en zie hoe het beeld is met die film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 11:55
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 18:05:
Ik heb foto's op mijn SD kaart staan, maar deze wil mijn VT20 niet afspelen 'Geen apparaat aangesloten' wordt er aangegeven. Heeft iemand een idee hoe ik toch mijn jpg foto's kan bekijken op mijn TV?
Staan de foto's in een map? Probeer ze rechtstreeks op de sd-kaart (niet in een mappen-structuur dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 18:31:
[...]

Geniet ervan,om optimaal ervan te genieten laat je hem calibreren dan krijg je zoveel detail in je beeld dan wordt je nog vrolijker van,en ik praat uit ervaring.
scheelt het zo veel met thx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:47
D-TECH schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:28:
"Van mijn dealer kan ik mijn 42 inch vt30 omruilen voor een 50 inch gt30 (vanwege de ventilatoren). Doen?"

Niemand?
GT30 zal toch ook wel ventilatoren hebben? Waarom zouden die zoveel minder storend zijn? Verder lijkt het me vooral afhankelijk van de ruimte, denk ik: in een kleine woonkamer kan de 50" je misschien te veel zijn.

Kan je helaas niets uit ervaring met beide TV's vertellen dus de meerwaarde van een VT30 tov een GT30 moet je bij iemand anders halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:51
65vt30 staat nu in het krantje van de saturn in zaandam voor 1599 :D :o en tz18 camera cadeau...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Buck Naked schreef op maandag 19 december 2011 @ 16:07:
[...]

Evenaren in welk opzicht van de beeldkwaliteit?
Door middel van calibratie zijn veel betere resultaten uit de greyscale en color accuracy te halen met de D550 LCD dan de S30 Plasma. Qua zwartwaarden zijn beide TV's ongeveer gelijk maar door de hogere helderheid heeft de D550 een hoger ANSI en Full On/Off contrast. De Gamma tracking is bij de D550 ook een stuk beter waardoor schaduw details natuurlijker getoond worden. De S30 is enkel de echte winnaar boven de D550 in Motion Resolution wat betekent minder blur bij voornamelijk 1:1 60Hz content.

Vergeet daarbij ook niet te vertellen dat het ontbreken van een lichtfilter betekent dat de S30 alleen maar een goed beeld geeft in een verduisterde of slecht verlichte kamer want met enig natuurlijk licht of veel verlichting verandert je mooie S30 naar een grauw en flauw paneel. De D550 daarentegen houdt juist van veel verlichting en natuurlijk licht en geeft dan juist het beste beeld. Niet iedereen heeft zijn TV staan in een duistere slaapkamer staan maar gaat zijn/haar TV in een huiskamer gebruiken en wil in bijvoorbeeld in de lente en de zomer straks niet zijn/haar gordijnen niet sluiten om maar TV te kunnen kijken.

Moraal van het verhaal: Als je een TV wilt afbranden doe dan eerst je huiswerk. Een gecalibreerde D550 is beter dan een gecalibreerde S30.
Interessant. Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ik kan nu een LE40D503 krijgen bij Saturn voor €377. Ik zie alleen niet echt de verschillen met de D550. Misschien kun je me een DM sturen? Aan je tekst te zien ben je flink bekend met de materie. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 00:50

Quan Vu

Hoi

Bever! schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:25:
65vt30 staat nu in het krantje van de saturn in zaandam voor 1599 :D :o en tz18 camera cadeau...
Of ze bedoelen de 50" variant, of die 1 moet een 2 zijn :'). Kan nooit voor die prijs. Nou ben ik benieuwd of ze ook daadwerkelijk nu voor die prijs gaan leveren vanwege deze "typefout".

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:10
Buck Naked schreef op maandag 19 december 2011 @ 16:07:
[...]

Evenaren in welk opzicht van de beeldkwaliteit?
Door middel van calibratie zijn veel betere resultaten uit de greyscale en color accuracy te halen met de D550 LCD dan de S30 Plasma. Qua zwartwaarden zijn beide TV's ongeveer gelijk maar door de hogere helderheid heeft de D550 een hoger ANSI en Full On/Off contrast. De Gamma tracking is bij de D550 ook een stuk beter waardoor schaduw details natuurlijker getoond worden. De S30 is enkel de echte winnaar boven de D550 in Motion Resolution wat betekent minder blur bij voornamelijk 1:1 60Hz content.

Vergeet daarbij ook niet te vertellen dat het ontbreken van een lichtfilter betekent dat de S30 alleen maar een goed beeld geeft in een verduisterde of slecht verlichte kamer want met enig natuurlijk licht of veel verlichting verandert je mooie S30 naar een grauw en flauw paneel. De D550 daarentegen houdt juist van veel verlichting en natuurlijk licht en geeft dan juist het beste beeld. Niet iedereen heeft zijn TV staan in een duistere slaapkamer staan maar gaat zijn/haar TV in een huiskamer gebruiken en wil in bijvoorbeeld in de lente en de zomer straks niet zijn/haar gordijnen niet sluiten om maar TV te kunnen kijken.

Moraal van het verhaal: Als je een TV wilt afbranden doe dan eerst je huiswerk. Een gecalibreerde D550 is beter dan een gecalibreerde S30.
Ik weet niet hoe je er bij komt dat ik een TV afbrand. Ik noem alleen maar dat je het eigenlijk niet kan en mag vergelijken. Ik heb dan ook nergens geschreven dat deze specifieke Samsung iets slechter doet dan de genoemde Panasonic TV's. Ik spreek alleen mijn persoonlijke voorkeur(enigzins onderbouwd ook nog denk ik) en mijn persoonlijke ervaringen.

Over de S30 in een lichte en of zonnige omgeving-->als dit net zo is als bij de S20, tja het beeld wordt wat grijzer, kan niet zeggen dat ik mij er aan stoor. Misschien komt dat mede doordat ik alleen 's-avonds af en toe tijd heb om een film te kijken.

Wil er dan ook bij vertellen dat ik mijn TV's niet (wil) calibreren, dit doe ik wel als ik er niet tevreden mee ben of als ik ergens lees dat het een gigantische verbetering oplevert. Als ik zin heb om een TV te kunnen calibreren dan had ik beter de G30 gekocht :)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iedereen,

ik heb iets vreemd aan de hand met mijn 46" G20 Panasonic plasma 8)7

De plasma staat ingesteld om bij opstart meteen naar input hdmi2 te gaan .. ingangskanaal van de settop box dus.
Ik gebruik een Harmony One om alle apparaten hier wat in goede banen te leiden.
Wat ik nu de laatste tijd voor heb .... en ook weer niet altijd want dat is nu net het vreemde eraan ... is dat als ik met de Harmony One de TV-kijken activiteit volledig afsluit, dus alles power-off, dan gaat de plasma mooi in stand-by. So far so good.

Iedereen zal wel al de 2 clicks gehoord hebben die de plasma dan na een 10-tal seconden maakt .... en het is nu net vlak daarna dat de plasma terug soms durft aanspringen en naar de gewone TV-ingang switched. De front led begint dus terug groen te knipperen alsof je de plasma gewoon zou aanschakelen 8)7

Voorlopig dus enkel nog maar opgemerkt bij het afsluiten van TV kijken.
Andere activiteiten zoals die voor de PS3 of de Xtreamer mediaspeler sluiten wel steeds juist af ... t.t.z. ... ik heb het bij die activiteiten toch nog niet opgemerkt.
De harmony kan het eigenlijk niet zijn want net nadat alles is uitgezet heb ik al mijn hand voor de remote gehouden om er zeker van te zijn dat IR signalen van de One de oorzaak niet zouden kunnen zijn.
Het scherm van de One is op dat moment trouwens al lang gedoofd.
De standaard pana remote ligt steeds opgeborgen dus die kan het ook niet zijn.

Iemand een idee wat er hier aan de hand zou kunnen zijn :?

edit: gelijkaardig probleem

http://www.avforums.com/f...s-switching-off-then.html

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2011 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Bever! schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:25:
omg!!! zeg je nu net voor bijna hetzelfde bedrag een 50 inch gekocht ;).
Och het is wel goed zo 65 zou toch te groot zijn, maar wel mooi bedrag :D

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmulders
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 14:16
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 08:51:
Iedereen zal wel al de 2 clicks gehoord hebben die de plasma dan na een 10-tal seconden maakt .... en het is nu net vlak daarna dat de plasma terug soms durft aanspringen en naar de gewone TV-ingang switched. De front led begint dus terug groen te knipperen alsof je de plasma gewoon zou aanschakelen 8)7
[...]
Iemand een idee wat er hier aan de hand zou kunnen zijn :?
Staan "Aan via Link" en "Uit via Link" in Instellingen op aan? Als het antwoord "ja" is moet je die eens uitzetten, en kijken of het dan nog gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmulders schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 09:14:
[...]

Staan "Aan via Link" en "Uit via Link" in Instellingen op aan? Als het antwoord "ja" is moet je die eens uitzetten, en kijken of het dan nog gebeurt.
Ze stonden beiden "Aan" ... maar ik weet niet of ze zo eerder stonden. Ik heb zonet eens een factory reset uitgevoerd ... zoals in de opmerking op het avs-forum vermeld staat.
Nu staan ze in ieder geval beiden op "Uit"
Ik heb in ieder geval die dingen nog nooit gebruikt dus als deze instellingen vroeger ook zo stonden, altijd al zo gestaan hebben .... dan kan het daar eigenlijk niet aan liggen.

Wat ik wel opmerkte voor de 1ste maal is dat terwijl ik alle beeldinstellingen aan het terug zetten was ... en ik naar hdmi3 schakelde met de AV toets ... plots mijn PS3 aanging.
Die is nl. met hdmi op die ingang aangesloten ... is dat iets dat die Vierra Link of hoe het ook noemt dus doet :?

Soit ... effe nu de kat uit de boom kijken ;)
Thx. voor de tip in ieder geval :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2011 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ yannickie

Ik heb beiden geprobeerd, werkt niet. Omdat 'Geen apparaat aangesloten' wordt aangegeven ziet hij de SD kaart sowieso niet lijkt mij. Ik heb hem geformatteerd, maar werkt ook niet. Zou gewoon moeten werken lijkt mij. Ik heb de handleiding gedownload, maar kon ook niks vinden waar het aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 15:13:
@ yannickie

Ik heb beiden geprobeerd, werkt niet. Omdat 'Geen apparaat aangesloten' wordt aangegeven ziet hij de SD kaart sowieso niet lijkt mij. Ik heb hem geformatteerd, maar werkt ook niet. Zou gewoon moeten werken lijkt mij. Ik heb de handleiding gedownload, maar kon ook niks vinden waar het aan kan liggen.
Heb je een of andere vreemde bestandsformaat?

Zet je SD kaart eens op FAT32?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 12:23
matty___ schreef op maandag 19 december 2011 @ 19:37:
[...]

scheelt het zo veel met thx?
Hier kwam nog geen antwoord op maar dit wil ik ook wel eens weten.

Heb ook de GT30 in THX modus staan en het levert naar mijn mening prachtig beeld. Maar kan het dan nog zoveel beter? Want de calibratie is ook niet gratis natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Laatst online: 30-01-2024
Quan Vu schreef op maandag 19 december 2011 @ 22:53:
[...]

Of ze bedoelen de 50" variant, of die 1 moet een 2 zijn :'). Kan nooit voor die prijs. Nou ben ik benieuwd of ze ook daadwerkelijk nu voor die prijs gaan leveren vanwege deze "typefout".
Mijn zoon ging deze TV vanmiddag kopen bij Saturn Zaandam. Ze wilden hem NIET leveren en zeiden dat het typefout is in de folder. Er staat 65VT30 en het moet zijn 50VT30. Hij heeft nog gedreigd met Kassa maar ze waren niet te vermurwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Nerdwebber schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 19:15:
[...]

Mijn zoon ging deze TV vanmiddag kopen bij Saturn Zaandam. Ze wilden hem NIET leveren en zeiden dat het typefout is in de folder. Er staat 65VT30 en het moet zijn 50VT30. Hij heeft nog gedreigd met Kassa maar ze waren niet te vermurwen.
Tsja, er zal vast ergens in de folder in hele kleine lettertjes staan: Zet- en drukfouten voorbehouden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 07:38
yannickie111 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:19:
[...]

Tsja, er zal vast ergens in de folder in hele kleine lettertjes staan: Zet- en drukfouten voorbehouden....
Nerdwebber schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 19:15:
[...]

Iedereen maakt toch wel eens fouten?! Als het een winkel betreft dan kan ineens alles.. maar als men zelf een fout maakt dan is het vrijwel altijd de schuld van een ander of komt het door iets anders..

Prijs is niet aannemelijk voor zo'n model en dus kan de winkel zich het recht voorhouden om de TX-P65VT30 niet voor die prijs te leveren..

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie of waar kan je een calibratie laten uitvoeren in België ... meer bepaald dan door iemand in de buurt van Gent :?

edit: 25km van hier is er een dienst. Gratis analyse, excl. de verplaatsingskost.
Indien ik dan toch instem om een isf calibratie te laten doen dan vragen ze 250€ erbij.

Duur ? ... eigenlijk geen idee van. Check de link.

http://www.hdmaster.be/node/1013

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Laatst online: 28-09 04:11
Kun je niet gewoon de instellingen overnemen van een plasma die al een calibratie achter de rug heeft ? zou toch ongeveer hetzelfde resultaat moeten geven maar dan gratis ?

Of ben ik helemaal mis ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C00P schreef op woensdag 21 december 2011 @ 02:32:
Kun je niet gewoon de instellingen overnemen van een plasma die al een calibratie achter de rug heeft ? zou toch ongeveer hetzelfde resultaat moeten geven maar dan gratis ?

Of ben ik helemaal mis ?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 21:21

DarkSide

theres no place like ::1

C00P schreef op woensdag 21 december 2011 @ 02:32:

Of ben ik helemaal mis ?
kalibratie gaat per paneel. Elk paneel heeft zijn eigen 'afwijking' Het is daardoor niet aan te raden om zelf in het service menu te gaan pielen met de instellingen van een ander scherm.
Stel dat bij plasma A de blauw waarde wat achterloopt. Deze wordt bijgeschroefd. En dan ga je deze plusjes toepassen op een scherm waar blauw al te nadrukkelijk aanwezig is (en dus eigenlijk wat teruggeschoeft had moeten worden).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken iemand die ISF calibratie doet en ik heb zelf enkele malen gezien als je bijvoorbeeld 3 toestellen hebt van hetzelfde merk en type dat de waarden van elk toestel anders zijn.
Dus de waarden overnemen is niet slim ik lees jammer genoeg vaak dat mensen enorm zitten te klooien met instellingen en denken op het oog dit ook te kunnen jammer want dat is echt onmogelijk.
De grote vraag is of calibreren noodzakelijk is die kan ik niet beantwoorden het is iets persoonlijk.
Wel vind ik het jammer dat mensen een panel kopen (VT30) die heel veel mogelijkheden heeft en dit niet benutten.
De VT30 is het eerste toestel welke betaalbaar is welke bij uitstek is geschikt voor calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:36:
Ik ken iemand die ISF calibratie doet en ik heb zelf enkele malen gezien als je bijvoorbeeld 3 toestellen hebt van hetzelfde merk en type dat de waarden van elk toestel anders zijn.
Dus de waarden overnemen is niet slim ik lees jammer genoeg vaak dat mensen enorm zitten te klooien met instellingen en denken op het oog dit ook te kunnen jammer want dat is echt onmogelijk.
De grote vraag is of calibreren noodzakelijk is die kan ik niet beantwoorden het is iets persoonlijk.
Wel vind ik het jammer dat mensen een panel kopen (VT30) die heel veel mogelijkheden heeft en dit niet benutten.
De VT30 is het eerste toestel welke betaalbaar is welke bij uitstek is geschikt voor calibreren.
Graag kom ik hier nog even op terug. We hebben een tijd geleden hier een behoorlijke discussie over gehad, waarbij ik ook waardes van een ander had overgenomen, en ik oreerde dat het helemaal niet nodig was om te calibreren. Mijn scepsis was enorm. Echter ik heb mijn 42VT30 gisteravond toch maar laten calibreren en ik moet zeggen dat ik daar absoluut geen spijt van heb. De man kwam binnen en en eerste wat hij zei was dat hij het allemaal wat donker vond. Na 3 uur calibreren van 2D en 3D moet ik zeggen dat het resultaat fenomenaal te noemen is. Het is net alsof een middeleeuws schilderij wat 150 jaar op zolder heeft gelegen is gerestaureerd. Kleuren zijn fris, helder. Wit is echt super wit en de zwartwaardes zijn prachtig. Het spat echt allemaal van het scherm af. De 3D calibratie was hij zelf niet echt super tevreden over. Dit komt omdat het moeilijk te meten en in te stellen is. Maar hij heeft hem toch naar mijn tevredenheid ook, misschien niet optimaal, kunnen instellen.

Kortom, een ieder die twijfelt of het wel nut heeft om een calibratie uit te laten voeren. Twijfel niet langer, maar laat het gewoon doen. Het heeft echt nut. Aan een ieder en met name topic-poster windoos hierboven: jullie hadden volkomen gelijk... ;)

Ik heb er €200,= voor betaald, en mocht iemand willen weten bij wie, dan wil ik hier wel zijn e-mail adres en link naar zijn website plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Wat ik dan echt niet begrijp... voor iets meer dan 200 euro meer kan je meteen een 50VT30 kopen......
Size does matter en standaard is het beeld al heel goed.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:36:
No offense! :) VT30 betaalbaar? Je kan er dik 2,5x een S30 voor kopen. Tja als ik geld zat had en ik veel TV zou kijken dan wist ik het ook wel... Of bedoel je dat de VT30 één van de best bestaalbare schermen is welke je goed kan Calibreren.

Een S30 heeft trouwens geen calibratie mogelijken? Uiteraard niet zoals de G30 en de VT30 dat weet ik :)
psy schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:40:
Wat ik dan echt niet begrijp... voor iets meer dan 200 euro meer kan je meteen een 50VT30 kopen......
Als je kamer(positie) het toe laat dan begrijp ik het wel dat je voor die 200 euro een 50" gaat halen.

Echter als ik ipv op de bank op een stoel op 2 à 2,5 meter afstand zit van mijn 42" dan moet het wat mij betreft ook echt niet groter. Wellicht zijn mijn ogen te goed :? Qua scherpte ontbreekt het er niet aan met UPC HD. Bank staat op een 3,5 meter gok ik, met een 42" zeer goed te doen, 50" gaat denk ik ook wel lukken :)

[ Voor 34% gewijzigd door Appie Heijn op 21-12-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:40:
Dat dacht ik dus ook allemaal. Maar een 42 inch is voor mij groot genoeg. En nu ik overtuigd ben, is het ook aan te raden een 50 inch te laten calibreren.. ;)
Appie Heijn schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:11:
[...]

[...]
Echter als ik ipv op de bank op een stoel op 2 à 2,5 meter afstand zit van mijn 42" dan moet het wat mij betreft ook echt niet groter. Wellicht zijn mijn ogen te goed :? Qua scherpte ontbreekt het er niet aan met UPC HD. Bank staat op een 3,5 meter gok ik, met een 42" zeer goed te doen, 50" gaat denk ik ook wel lukken :)
Je beschrijft zo n beetje excact mijn huiskamer situatie...Een 46 inch zou nog net kunnen. Maar die is er niet als VT30.... :'(

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bah, ik dacht dat het mij nooit zou gebeuren (altid plasma's gehad) maar ik heb nu toch het eredivisie live logo er redelijk permanent instaan. Ik heb de witte balk al 24 uur laten draaien zo'n beetje, maar het wordt niet minder. Gelukkig is de tv nog maar 5 maanden oud, dus gelijk even de winkelier aan de mouw trekken dat hij dit moet fixen. Een middagje EL kijken valt bij mij namelijk gewoon onder normaal gebruik (1x per week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Adlermann schreef op woensdag 21 december 2011 @ 14:35:
Bah, ik dacht dat het mij nooit zou gebeuren (altid plasma's gehad) maar ik heb nu toch het eredivisie live logo er redelijk permanent instaan. Ik heb de witte balk al 24 uur laten draaien zo'n beetje, maar het wordt niet minder. Gelukkig is de tv nog maar 5 maanden oud, dus gelijk even de winkelier aan de mouw trekken dat hij dit moet fixen. Een middagje EL kijken valt bij mij namelijk gewoon onder normaal gebruik (1x per week).
Heb je een Panasonic Plasma? Dan kan je de winkelier wel met rust laten aangezien het niet binnen de 1-2 weken termijn valt verwijst de winkelier je waarschijnlijk toch door naar E-Care. Welk model heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Appie Heijn schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:25:
[...]

Heb je een Panasonic Plasma? Dan kan je de winkelier wel met rust laten aangezien het niet binnen de 1-2 weken termijn valt verwijst de winkelier je waarschijnlijk toch door naar E-Care. Welk model heb je?
Winkelier is altijd verantwoordelijk voor garantie. Hij regelt het dan maar met e-care.

Ik heb de 50" versie van de vt30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omtrent het inbranden in principe wordt het toestel bijna altijd vervangen maar dit geldt niet voor iedereen.
Vraag mij niet waarom?

@Appie
Of bedoel je dat de VT30 één van de best bestaalbare schermen is welke je goed kan Calibreren

Ja. ;)

Omtrent het kalibreren elk toestel is daarvoor geschikt maar het is juist dit panel (VT serie) die enorm veel mogelijkheden heeft.
Dit type is enorm goed te kalibreren en je ziet een enorme diepte als dit goed is gedaan.
Wit is echt krijtwit om maar een voorbeeld te noemen.
Er zijn veel bedrijven die ISF kalibreren maar hou rekening met de 'snelle jongens' zelfs officieel ISF certificaat zegt niet alles jammer maar waar.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon jpeg bestanden op de kaart staan. FAT32 formatteren werkt ook niet. Werkt het wel bij de VT30, VT30 bezitters die dit eens uit willen proberen? Dus een SD kaart in het slot met foto's daarop, dan op de afstandsbediening SD kaart slot aanklikken en dan moet je de foto's op je display kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Adlermann schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:58:
[...]

Winkelier is altijd verantwoordelijk voor garantie. Hij regelt het dan maar met e-care.

Ik heb de 50" versie van de vt30.
Dus jij brengt hem liever van je huis naar de winkel zodat een monteur van E-Care langskomt en foto's neemt. Je neemt je TV weer mee naar huis. Vervolgens halen ze de TV bij je thuis of in de winkel op... Wat een drukte :)

Ik heb e-care gebeld, serienummer opgelezen. Binnen een week stond er een monteur die foto's kwam nemen. Hierop is door E-Care een nieuwe TV bij Panasonic besteld @ Japan. 2 week later had ik een spiksplinternieuwe TV in huis.

Ohja ze bellen een uur tot half uur voor aankomst. Ik woon 15 minuten rijden van mijn werk af dus was zeer goed te doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Appie Heijn op 21-12-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geen problemen met de garantie wilt hebben is het raadzaam juist wel de winkelier eerst in te schakelen. Laat je hem er buiten en komt bijv ecare met een rekening heb je geen poot om op te staan en zul je die moeten betalen. (dit is slechts een voorbeeld)

Het is slimmer om eerst de winkelier in te schakelen en die mag dan ecare langssturen.
Speel het via de winkelier, is veel meer safe. Zeker ook mochten er daarna nog meer problemen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:19:
Als je geen problemen met de garantie wilt hebben is het raadzaam juist wel de winkelier eerst in te schakelen. Laat je hem er buiten en komt bijv ecare met een rekening heb je geen poot om op te staan en zul je die moeten betalen. (dit is slechts een voorbeeld)

Het is slimmer om eerst de winkelier in te schakelen en die mag dan ecare langssturen.
Speel het via de winkelier, is veel meer safe. Zeker ook mochten er daarna nog meer problemen komen.
Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Waarom zijn de prijzen van calibratie zo hoog ? Ik zie vaak prijzen van 200-250euro maar alles wat ze doen is beetje veranderen aan de setting en dan is het kassa voor hun ! Soms doen ze een run in een bepaalde regio om zo veel mogelijk calibratie te doen op een dag. Zelfs vaklui als de elektricien of de loodgieter vragen niet zo hoog bedrag. Ik dacht altijd dat de toestellen van de fabriek al gekalibreerd waren.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ben het met je eens. Een calibratie is toch wel erg prijzig. Ik het de 42GT30 nog met de out-of-the-box settings staan sinds een kleine 2 maanden.

(en dan nog ben ik ontzettend te spreken t.o.v. mijn oude LG) _/-\o_

• Phyt_
Ik zag net op de pana site, dat ik een camera van panasonic gratis erbij krijg.
Iemand ervaring met de camera die bij de vt30 word geleverd?
ow ja morgen komt de tv als het goed is :).

Staan er nog ergens tips voor 1e gebruik?, ik wil de break in images op usb stick zetten en snachts laten draaien.

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:27

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik heb de laatste tijd bij mijn G20 er last van dat hij reboot, spontaan onder een film en dat hij een error geeft bij de ci+ module. Hebben hier meer mensen last van?

Keep it calm...en lek mig de zuk

• Appie Heijn

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:27

Nickname does not reflect reality

Samsung maakt best mooie schermen voor in de douche. Hoef je door het beslaan er ook nit naar te kijken en gebruik je het alleen als verwarming :)

• Appie Heijn
Adlermann schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:41:
[...]

Samsung maakt best mooie schermen voor in de douche. Hoef je door het beslaan er ook nit naar te kijken en gebruik je het alleen als verwarming :)
Lol, foutje :) Op jouwaanbieding stond wel een logo van Panasonic

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:54:
[...]

Graag kom ik hier nog even op terug. We hebben een tijd geleden hier een behoorlijke discussie over gehad, waarbij ik ook waardes van een ander had overgenomen, en ik oreerde dat het helemaal niet nodig was om te calibreren. Mijn scepsis was enorm. Echter ik heb mijn 42VT30 gisteravond toch maar laten calibreren en ik moet zeggen dat ik daar absoluut geen spijt van heb. De man kwam binnen en en eerste wat hij zei was dat hij het allemaal wat donker vond. Na 3 uur calibreren van 2D en 3D moet ik zeggen dat het resultaat fenomenaal te noemen is. Het is net alsof een middeleeuws schilderij wat 150 jaar op zolder heeft gelegen is gerestaureerd. Kleuren zijn fris, helder. Wit is echt super wit en de zwartwaardes zijn prachtig. Het spat echt allemaal van het scherm af. De 3D calibratie was hij zelf niet echt super tevreden over. Dit komt omdat het moeilijk te meten en in te stellen is. Maar hij heeft hem toch naar mijn tevredenheid ook, misschien niet optimaal, kunnen instellen.

Kortom, een ieder die twijfelt of het wel nut heeft om een calibratie uit te laten voeren. Twijfel niet langer, maar laat het gewoon doen. Het heeft echt nut. Aan een ieder en met name topic-poster windoos hierboven: jullie hadden volkomen gelijk... ;)

Ik heb er €200,= voor betaald, en mocht iemand willen weten bij wie, dan wil ik hier wel zijn e-mail adres en link naar zijn website plaatsen.
Leuk om dit te lezen en vooral dat je tevreden bent. ;)
Ook ik geloofde er helemaal niets van totdat ik jaren geleden mijn eerste toestel liet kalibreren ik wist niet wat ik zag, meer diepte en het wit was echt wit.
Vooral aan de ondertiteling was dit heel goed merkbaar.

Wie heeft de VT 30 gekalibreerd?

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:53

MazeWing

The plot thickens...

Na eindelijk het geld van Wehkamp terug gekregen te hebben van mijn PS50C7700 (gekocht in november 2010 voor €1151). Heb ik zojuist na veel zoeken en afwegen toch de VT30 + vogels 8405 muurbeugel besteld.
Ik hoop deze nog voor het einde van het jaar binnen te hebben, zodat ik hopelijk eindelijk eens ECHT kan genieten van het tv kijken, zonder me te storen van image retention binnen 2-3 minuten.

Oh en ik heb het volledige aankoop bedrag van €1151 terug gekregen. Niet slecht al zeg ik het zelf ;)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Verwijderd

MazeWing schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:41:
Na eindelijk het geld van Wehkamp terug gekregen te hebben van mijn PS50C7700 (gekocht in november 2010 voor €1151). Heb ik zojuist na veel zoeken en afwegen toch de VT30 + vogels 8405 muurbeugel besteld.
Ik hoop deze nog voor het einde van het jaar binnen te hebben, zodat ik hopelijk eindelijk eens ECHT kan genieten van het tv kijken, zonder me te storen van image retention binnen 2-3 minuten.

Oh en ik heb het volledige aankoop bedrag van €1151 terug gekregen. Niet slecht al zeg ik het zelf ;)
Lees ik dit nu goed heb je zolang moeten wachten om het geld terug te krijgen?
Image retention heb je altijd al moet ik zeggen dat mijn huidige toestel aanzienlijk beter presteert op dit vlak dan mijn vorige twee.
ik heb dus de VT 30.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:46:
[...]

Lees ik dit nu goed heb je zolang moeten wachten om het geld terug te krijgen?
Image retention heb je altijd al moet ik zeggen dat mijn huidige toestel aanzienlijk beter presteert op dit vlak dan mijn vorige twee.
ik heb dus de VT 30.
Ik heb in het totaal 2,5 week moeten wachten op mn geld. Echter belde Wehkamp maar niet terug (backoffice moest dit regelen). Uiteindelijk via via uitgekomen bij de receptie van wehkamp die mij het advies gaf een mail te sturen naar receptie@wehkamp.nl. Dat dinsdag om 16.00 uur gedaan en ruim een uur later werd ik terug gebeld door iemand van backoffice. Excuus, etc. en hij zou er de volgende dag meteen achteraan gaan. Heeft ie toch netjes gedaan want later deze middag had ik opeens €1151 extra op mn rekening.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:23:
[...]

Leuk om dit te lezen en vooral dat je tevreden bent. ;)
Ook ik geloofde er helemaal niets van totdat ik jaren geleden mijn eerste toestel liet kalibreren ik wist niet wat ik zag, meer diepte en het wit was echt wit.
Vooral aan de ondertiteling was dit heel goed merkbaar.

Wie heeft de VT 30 gekalibreerd?
http://isf-calibratie.jimdo.com/

Verwijderd

Heb je ook je instellingen gekregen of kan je bij hem inloggen en je instellingen zien?
Sommige ISF jongens bieden deze mogelijkheid.
Wil je hier je ervaring delen met andere woorden wat doet zo iemand allemaal en vind je het waard?
Hoe ervaar je het voor en na.
Ik vraag dit omdat heel veel mensen tegen de kosten aanhikken maar ook niet weten wat zo iemand bij je doet en welke apparatuur en software erbij komt kijken.
Kan zelf wel een verhaal ophikken maar ik ben erg subjectief. :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Vraagje: kan bij zo'n calibratie ook iets gedaan worden aan linebleed? Ik heb daar namelijk best wel last van.
Soms zie ik ondertiteling een zwarte veeg naar recht geven.
Het zijn specifieke kleur combinaties. Iets wit op een groene achtergrond is het ergst. Zwart op een blauwe achtergrond doet het ook enigszins.

Dus nogmaal: is dat weg te calibreren of is dat -ook- iets wat je gratis met plasma krijgt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:29:
Heb je ook je instellingen gekregen of kan je bij hem inloggen en je instellingen zien?
Sommige ISF jongens bieden deze mogelijkheid.
Wil je hier je ervaring delen met andere woorden wat doet zo iemand allemaal en vind je het waard?
Hoe ervaar je het voor en na.
Ik vraag dit omdat heel veel mensen tegen de kosten aanhikken maar ook niet weten wat zo iemand bij je doet en welke apparatuur en software erbij komt kijken.
Kan zelf wel een verhaal ophikken maar ik ben erg subjectief. :P ;)
Ik heb gevraagd of hij de instellingen die hij heeft gedaan voor mij op wou schrijven. Dat heeft hij ook gedaan. Een dag later kreeg ik ook van hem een uitgebreid rapport waarin de diverse aanpassingen stonden van voor het calibreren en na het calibreren. Dat is een rapport wat door de calibratie software gegenereerd wordt. Als je het wil bekijken, dan kan je m in mijn Dropbox vinden.. ;)

http://dl.dropbox.com/u/4...Calibration%20Summary.pdf

In een eerdere reactie heb ik al aangegeven dat ik uitermate tevreden ben over de resultaten. Het is lastig te omschrijven, maar ik vergeleek het met een schilderij wat 150 jaar op een stoffige zolder heeft gelegen en wat men heeft gerestaureerd. Je ziet veel meer details, het is frisser, je ziet echt meer diepte en het is allemaal stukken scherper. Misschien moet ik een voorbeeld geven. Ken je die irritante reclame van NL-energie met Johan Derksen? Ik dacht altijd dat hij een egaal zwart pak aan had. Nu weet ik dat er een lichte streep in zijn kostuum zit.

Je weet dat ik erg sceptisch was over het nut van een calibratie. Echter ik ben nu toch wel erg blij dat ik het heb gedaan. En het is de prijs die ik heb betaald dubbel en dik waard.

Hopelijk kunnen twijfelaars iets met bovenstaande..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik zit wat te lezen over de VT30 op avforums en zie dat een aantal mensen zeer te spreken zijn over "Photo" mode. Het zit ergens tussen cinema en THX in en heeft het beste van beide. Je moet wel zorgen dat je image reversal uit hebt staan en de gamma weer op 2.4 zet.

De reacties op photo mode zijn eigenlijk unaniem positief en tevens volgens de mensen die een calibratie hebben uit laten voeren, tevens de mode die het dichts erbij in de buurt komt en stukken beter is dan THX.

Hebben mensen hier de photo mode uitgetest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo.

Kan iemand mij helpen in heb misschien zonder erg de B-DRV verandert in het service menu van mijn VT30
hij staat bij mij op 95 en ik heb de laatse firmaware 1801. Wil iemand aub zo vriendelijk zijn te kijken op deze instelling juist is. Heel erg bedankt.

Ozzy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:45:
[...]

Ik heb gevraagd of hij de instellingen die hij heeft gedaan voor mij op wou schrijven. Dat heeft hij ook gedaan. Een dag later kreeg ik ook van hem een uitgebreid rapport waarin de diverse aanpassingen stonden van voor het calibreren en na het calibreren. Dat is een rapport wat door de calibratie software gegenereerd wordt. Als je het wil bekijken, dan kan je m in mijn Dropbox vinden.. ;)

http://dl.dropbox.com/u/4...Calibration%20Summary.pdf

In een eerdere reactie heb ik al aangegeven dat ik uitermate tevreden ben over de resultaten. Het is lastig te omschrijven, maar ik vergeleek het met een schilderij wat 150 jaar op een stoffige zolder heeft gelegen en wat men heeft gerestaureerd. Je ziet veel meer details, het is frisser, je ziet echt meer diepte en het is allemaal stukken scherper. Misschien moet ik een voorbeeld geven. Ken je die irritante reclame van NL-energie met Johan Derksen? Ik dacht altijd dat hij een egaal zwart pak aan had. Nu weet ik dat er een lichte streep in zijn kostuum zit.

Je weet dat ik erg sceptisch was over het nut van een calibratie. Echter ik ben nu toch wel erg blij dat ik het heb gedaan. En het is de prijs die ik heb betaald dubbel en dik waard.

Hopelijk kunnen twijfelaars iets met bovenstaande..
Je haalt iets aan wat ik in het verleden ook zo heb ervaren.
Voor de calibratie zag je bepaalde details niet vooral donkere scenes.
Na de calibratie zag ik meer details jij de lichte streep in zijn kostuum ik iets vergelijkbaars zo ook meer diepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een SD kaart geprobeerd die kleiner is (256Mb), die andere is 4Gb. Zou het daaraan liggen? Het zou toch wel vreemd zijn dat een nieuwe TV als de VT20 geen grotere SD kaartjes kan lezen. Heeft iemand al foto's op een grotere SD kaart op zijn VT30 geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
heb de tv binnen Pana 50"VT30 wat een beeld!
te gek :).
heb nu lekker avatar op volledig beeld draaien om ff in te spelen, puur genieten ipv 32 inch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan
  • Laatst online: 26-09 11:07

LithoMan

Toemaar

Heb nog een analoge breedbeeld crt 28 inch Sony staan uit 1999. Het beeld wordt echter slechter en het ziet er niet meer uit.
Begin volgend jaar wil ik overstappen op lcd of plasma. Al moet ik zeggen dat ik veel positieve dingen leest over de Panasonic TX-P42VT30 plasma. Ik weet nog niet wat ik precies gaat kopen, lcd of plasma. Het formaat weet ik ook nog niet precies, zit er 3 meter vanaf.
Ik heb een budget van 1200 euries. Denk dat ik eerst maar gaat kijken bij de media markt in Zoetermeer.
En ga ik me even verdiepen in dit forum en nog een paar anderen.

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Wij zitten er hier ook zo een 3 meter vanaf soms minder als ik ergens zit.
En geloof me beeld 50" is zo bruut mooi zit er helemaal in, zeker met 3d!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:27
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:45:
[...]

Misschien moet ik een voorbeeld geven. Ken je die irritante reclame van NL-energie met Johan Derksen? Ik dacht altijd dat hij een egaal zwart pak aan had. Nu weet ik dat er een lichte streep in zijn kostuum zit.
Die zie ik op THX op m'n G20 ook prima..

Kalibratie zal best ietsje schelen, maar het kan nooit veel zijn, hij staat namelijk praktisch al perfect afgesteld in THX-mode (zie reviews).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je, als je via vierra connect kijkt naar de trailers op cine nogwat (speciale movietrailer website), de resolutie van de trailers nog veranderen? Staat wel erg laag, lijkt me beetje zonde van het hele idee van een HD tv en de trailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- J.W. - schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 20:07:
[...]

Die zie ik op THX op m'n G20 ook prima..

[...]
Kon je ook zien op 22 seconden dat op het 5 krijtstreepje van rechts een rafeltje zat?

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die me kan helpen,,, pleaseeeee

Hallo.

Kan iemand mij helpen in heb misschien zonder erg de B-DRV verandert in het service menu van mijn VT30
hij staat bij mij op 95 en ik heb de laatse firmaware 1801. Wil iemand aub zo vriendelijk zijn te kijken op deze instelling juist is. Heel erg bedankt.

Ozzy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey
Een vraagje , al een geruime tijd twijfel ik om een nieuwe Flatscreen te kopen . Vandaag bezit ik nog (niet lachen he ! => een klassieke beeldbuis tv .
Mijn twijfel op meerdere punten .
Led of Plasma .
Waarom gaat mijn voorkeur lichtjes naar plasma , Beeldkwaliteit (klopt mijn redenering ? ) Verbruik zou iets hoger liggen (maar vermoed lager dan mijn prehistorische beeldbuis )
Anderzijds is het ook de bedoeling dat we ermee op het net kunnen gaan en goed kunnen koppelen aan een home cinema Pioneer http://www.pioneer.be/be/...hive/RCS-LX60D/index.html.

En uiteraard de eeuwige twijfel tussen TX-P50VT30 of TX-P50GT30

O ja , maximale afstand tussen zetel en Flatscreen is 3.20 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 09:51:
Hey
Een vraagje , al een geruime tijd twijfel ik om een nieuwe Flatscreen te kopen . Vandaag bezit ik nog (niet lachen he ! => een klassieke beeldbuis tv .
Mijn twijfel op meerdere punten .
Led of Plasma .
Waarom gaat mijn voorkeur lichtjes naar plasma , Beeldkwaliteit (klopt mijn redenering ? ) Verbruik zou iets hoger liggen (maar vermoed lager dan mijn prehistorische beeldbuis )
Anderzijds is het ook de bedoeling dat we ermee op het net kunnen gaan en goed kunnen koppelen aan een home cinema Pioneer http://www.pioneer.be/be/...hive/RCS-LX60D/index.html.

En uiteraard de eeuwige twijfel tussen TX-P50VT30 of TX-P50GT30

O ja , maximale afstand tussen zetel en Flatscreen is 3.20 meter
De VT30 is de betere, zoek maar eens op gt30 vs vt30. Ik denk dat je nieuwe plasma behoorlijk meer gaat verbruiken dan een klassieke beeldbuis(correct me when i'm wrong :) ) Je schrijf over een maximale afstand tussen de TV en zetel. Wat is je minimale? Ik zit met 1 stoel in de woonkamer op 2m van mijn 42" en wordt dan stapel omdat het zo dichtbij is, de rest van het meubilair staat gelukkig verder dan 2,5 meter. Groot is mooi maar er zijn grenzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appie Heijn schreef op zondag 25 december 2011 @ 10:20:
[...]

De VT30 is de betere, zoek maar eens op gt30 vs vt30. Ik denk dat je nieuwe plasma behoorlijk meer gaat verbruiken dan een klassieke beeldbuis(correct me when i'm wrong :) ) Je schrijf over een maximale afstand tussen de TV en zetel. Wat is je minimale? Ik zit met 1 stoel in de woonkamer op 2m van mijn 42" en wordt dan stapel omdat het zo dichtbij is, de rest van het meubilair staat gelukkig verder dan 2,5 meter. Groot is mooi maar er zijn grenzen!
Appie Heijn schreef op zondag 25 december 2011 @ 10:20:
[...]

Hey Thx
Goh wat is meerverbuik ?
Ivm de afstand , is een L zetel aan de langste zijde zou je kunnen op 1 meter zitten . Anderzijds zitten we altijd op de verste afstand van de muur en dan heb je minimaal 2m 80 maximaal 3 m 40
Andere kwestie ... zijn er nog betere dan dit toestel in dezelfde prijscategorie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik heb een Panasonic Viera. Nu heb ik veel mkv bestanden en hij herkent deze niet via een usb stick. Weet iemand hoe ik mkv kan afspelen via mijn usb op mij Viera panasonic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een advies mag geven je hebt het beste van Panasonic gekocht en de mediaspeler is een gimmick niet meer dus ik zou voor een aparte mediaspeler gaan.
Goedkoop en goed de WD tv live wil je beter dan kan ik de Dune D1 aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-09 23:13
Deruxian schreef op zondag 25 december 2011 @ 15:50:
Ik heb een Panasonic Viera. Nu heb ik veel mkv bestanden en hij herkent deze niet via een usb stick. Weet iemand hoe ik mkv kan afspelen via mijn usb op mij Viera panasonic?
Je moet waarschijnlijk de MKV opnieuw even muxen met een oudere versie van MKVtoolnix (v4 of lager, mmg.exe opstarten), de panasonic kan niet overweg met header compressie die in latere versies gebruikt wordt.
Als je dat gedaan hebt zul je merken dat 95% van de mkv (bluray rips) gewoon goed afspelen (zorg wel dat de subtitles in de mkv container zitten, anders worden ze niet herkend, en zie je ze niet dan even op de tv naar de opties en aanzetten).

Alleen heel soms lukt het me niet om een film af te spelen, heeft denk ik dan te maken met 6 channel DTS op 24bit). Ik gebruik gewoon een server programma (Mezzmo) zonder transcoden. 720 en 1080p over wifi is geen enkel probleem, hoef voorlopg geen mediaspeler aan te schaffen.

Hier oude versies van mkvtoolnix

http://www.bunkus.org/videotools/mkvtoolnix/win32/

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remuxen is een goede oplossing maar wil je voor het echie gaan dan praat je over rips van minimaal 35Gb.
Die zie ik de ingebouwde media speler echt niet afspelen. ;)
Ik heb heel veel bestanden uitgeprobeerd maar MKV 20Gb ging niet geweldig of helemaal niet.
M2ts bestanden speelde die helemaal niet af.
Subs was ook niet echt prettig het ene moment pakte hij die wel en dan weer niet.
Maar ik moet toegeven dat euvel heb je ook met mediaspelers er bestaan geen mediaspelers die alle bestanden met subs afspelen.
Daarom heb ik er twee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Bedankt voor jullie antwoorden:)
Ik heb even gezocht naar zo'n mediaplayer alleen ik snap niet precies wat je er allemaal mee kan.
Even simpel voorgesteld heb ik 3 dingen; 1(pc), 2(mediaplyer) en 3(tv). Wat sowieso werkt is de tv gebruiken als beedlscherm, alleen is dit onhandig.

Kan ik dus via de pc dingen op mijn mediaplayer zetten, of moet ik eerst een USB pakken en deze in de mediaplyer steken? En wat kun je verder eigenlijk met een mediaplayer? Ik zag dat er veel uitgangen inzaten namelijk. Want als het alleen moet dienen voor het afspelen van mkv bestanden dan vind ik 110 euro wat aan de dure kant namelijk:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 19:50:
Remuxen is een goede oplossing maar wil je voor het echie gaan dan praat je over rips van minimaal 35Gb.
Die zie ik de ingebouwde media speler echt niet afspelen. ;)
Ik heb heel veel bestanden uitgeprobeerd maar MKV 20Gb ging niet geweldig of helemaal niet.
M2ts bestanden speelde die helemaal niet af.
Subs was ook niet echt prettig het ene moment pakte hij die wel en dan weer niet.
Maar ik moet toegeven dat euvel heb je ook met mediaspelers er bestaan geen mediaspelers die alle bestanden met subs afspelen.
Daarom heb ik er twee. :)
Ik heb hier een test MKV van 42Mbps (zoek maar met google op Bird_42_MBit_ABR_(+-1.5 MBit).mkv )
23sec en 110mb groot, speelt zelfs via wifi zonder stotteren af, dus denk een rip van 35GB gaat ook echt wel lukken. Heb een Cisco linksys e2000 dualband router en draai op de 5Ghz band, geen problemen kwa bitrates en bandbreedte. Hou het zelf op 720 en 1080p rips van 4,6 tot zo'n 14gb. Verder speelt de panasonic 100% subs af zolang ze maar in de mkv container zitten.

Wat M2TS files betreft, heb net even van usenet de eerste rar van een film van 43GB gescoord en uitgepakt, maar de M2TS stream speelt die probleemloos af :D . Ik weet niet wat voor een chip er in de panasonic zit (heb de VT30) maar denk dat die menig mediaspeler het nakijken geeft, zolang je maar weet waar je op moet letten, bv heb ik gemerkt dat er nogal een verschil is welke mediaserver software je gebruikt, ik gebruik nu Mezzmo en Windows Media Server (WMP12) en speel daarmee practies alles af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-09 14:07

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Even totaal off-topic.
Maareh Hellbound, fix even je avatar...Google Chrome gaat helemaal uit z'n plaat op je plaatje qua url.
Waarschuwing: hier klopt iets niet!
gathering.tweakers.net bevat inhoud van members.lycos.nl, een site waarvan bekend is dat deze malware distribueert. Als u deze site bezoekt, kan uw computer worden geïnfecteerd.
Google heeft vastgesteld dat er misschien schadelijke software op uw computer wordt geïnstalleerd wanneer u doorgaat. Als u deze site in het verleden heeft bezocht of de site vertrouwt, is het mogelijk dat de site onlangs door een hacker is geïnfecteerd. Ga niet verder. U kunt het morgen opnieuw proberen of ergens anders naartoe gaan.
We hebben members.lycos.nl al gemeld dat we malware op de site hebben aangetroffen. Voor meer informatie over de problemen die op members.lycos.nl zijn gevonden, gaat u naar de Diagnosepagina voor Safe Browsing van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
Priyantha Bleeker schreef op zondag 25 december 2011 @ 23:53:
[...]

Even totaal off-topic.
Maareh Hellbound, fix even je avatar...Google Chrome gaat helemaal uit z'n plaat op je plaatje qua url.

[...]
Ik wist niet eens meer dat ik een avatar had, zie zelf niks nm :D zal eens kijken waar ik dat kan veranderen.

edit/
Done

[ Voor 6% gewijzigd door Hellhound op 26-12-2011 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
http://panasonic.net/avc/...ions/countdown/index.html.
Mmm volgend jaar 5 subpixels?
De helderheid van het panel is in ieder geval 1,5 x zo hoog als dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
deze foto zegt nog meer! bijna geen bezels en 4 of 5 kleuren pixels? gaan ze dan toch sharp achterna?

http://panasonic.net/avc/viera/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ben erg benieuwd! Had eerlijk gezegd al wel verwacht dat e.e.a. Bekend zou zijn tav de 2012 lineup.
Het is immers al minder dan 2 weken voor CES en meestal lekt het wel eerder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik heb een vraag over de TH-65VX300.
Een vriend van mij wil persee een 65 inch aan zijn muur hebben als vervangen van een TH-50pV50

De TH-50pV50 is 6 jaar oud en het scherm reflecteerd enorm (bij daglicht, raam direct in omgeving TV).
Zelf heb ik een TX-P50G20E, die spiegeld veel minder dan de TH-50pV50, ik kan bij daglicht redelijk goed kijken onder dezelfde omstandigheden als mijn vriend, ik heb namelijk ook een raam in de directe omgeving.

Wij hebben de TH-65VX300 bekeken in een winkel waar geen ramen rond de TV aanwezig waren, hierdoor dus ook geen problemen met spiegelingen.

Kan iemand mij vertellen hoe de TH-65VX300 zich houd ten opzichte van de andere 2 types wat betreft spiegeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Next Level : OLED ??? :-) Zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hellhound schreef op zondag 25 december 2011 @ 22:07:
[...]

Ik heb hier een test MKV van 42Mbps (zoek maar met google op Bird_42_MBit_ABR_(+-1.5 MBit).mkv )
23sec en 110mb groot, speelt zelfs via wifi zonder stotteren af, dus denk een rip van 35GB gaat ook echt wel lukken. Heb een Cisco linksys e2000 dualband router en draai op de 5Ghz band, geen problemen kwa bitrates en bandbreedte. Hou het zelf op 720 en 1080p rips van 4,6 tot zo'n 14gb. Verder speelt de panasonic 100% subs af zolang ze maar in de mkv container zitten.

Wat M2TS files betreft, heb net even van usenet de eerste rar van een film van 43GB gescoord en uitgepakt, maar de M2TS stream speelt die probleemloos af :D . Ik weet niet wat voor een chip er in de panasonic zit (heb de VT30) maar denk dat die menig mediaspeler het nakijken geeft, zolang je maar weet waar je op moet letten, bv heb ik gemerkt dat er nogal een verschil is welke mediaserver software je gebruikt, ik gebruik nu Mezzmo en Windows Media Server (WMP12) en speel daarmee practies alles af.
Ben nu toch geneigd om het opniuw te proberen een mens is nooit te oud om te leren. ;)
Misschien dat ik iets verkeerd heb gedaan wil je mij en wellicht anderen even een spoedcursus geven?
Het begin is een Hard disk formatteren welke bestandssystemen adviseer jij?
Kan ik elk formaat afspelen en elke sub, dus MKV met pgs of MKV met sub/idx of MKV met SRT?
enz.

Gaarne je input in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
René van Gaalen schreef op maandag 26 december 2011 @ 14:29:
Ik heb een vraag over de TH-65VX300.
Een vriend van mij wil persee een 65 inch aan zijn muur hebben als vervangen van een TH-50pV50

De TH-50pV50 is 6 jaar oud en het scherm reflecteerd enorm (bij daglicht, raam direct in omgeving TV).
Zelf heb ik een TX-P50G20E, die spiegeld veel minder dan de TH-50pV50, ik kan bij daglicht redelijk goed kijken onder dezelfde omstandigheden als mijn vriend, ik heb namelijk ook een raam in de directe omgeving.

Wij hebben de TH-65VX300 bekeken in een winkel waar geen ramen rond de TV aanwezig waren, hierdoor dus ook geen problemen met spiegelingen.

Kan iemand mij vertellen hoe de TH-65VX300 zich houd ten opzichte van de andere 2 types wat betreft spiegeling?
Weinig mensen hier kunnen je vraag beantwoorden. Een scherm vab 8k die net uit is heeft nig niet iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben thuis sinds 2 maanden de panasonic g30, en deze bevalt prima. Echter had ik al gemerkt bij het aansluiten van een usb stick dat de bestanden iets te snel afspelen. Het is geen 1,5 keer de snelheid, maar toch wel net iets sneller dan normaal (1,1 of 1,2 keer zeg maar) en dat is redelijk irritant. Nou heb ik nog geen andere usb geprobeerd dus daar zou het aan kunnen liggen. Echter ik heb gisteren mijn ps3 aangesloten met een hdmi kabel. Als ik hier een dvd op afspeel of zelfs een game, gaat dit ook sneller dan het zou moeten.

kan iemand me hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Laatst online: 01-09 21:12
Na enkele maanden testen en vergelijken heb ik hier de beste instellingen voor digitale TV op de Panasonic XX30 lijn. Geen posterization of resolututieverlies! Ook geen last van invallen en hakkelende bewegingen!

Modus: Cinema
Contrast: 42
Helderheid: 0
Kleur: 33
Scherpte: 7
Toon: Normaal
Levendige kleuren: Aan (zorgt voor beter wit)
Eco mode: uit
P-nr : uit (zorgt voor verlies in detail, ook op minimum)
IFC: Midden (als je last hebt van plasma flickering: maximum, zorgt wel voor meer artifacts)
Filmritme: Aan/uit Herkent de 2:2 cadans half, zorgt soms voor hakkelen.
Resolutieverbetering: Midden
16:9 beeldscan: aan
Pixel orbiter: auto (aan heeft iets slechtere zwartwaarde's)

Laat me weten wat je ervan vindt, ik zal de instellingen voor blu-ray ook even posten.

[ Voor 4% gewijzigd door D-TECH op 27-12-2011 21:50 . Reden: Verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de pixel orbiter op aan zetten omdat bij auto het signaal niet altijd wordt herkend waardoor je de kans loopt als het toestel niet is ingespeeld op burn in hierdoor wordt vergroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 17:08:
Ik zou de pixel orbiter op aan zetten omdat bij auto het signaal niet altijd wordt herkend waardoor je de kans loopt als het toestel niet is ingespeeld op burn in hierdoor wordt vergroot.
De eerste 200/300 uur op aan laten staan, daarna kan ie op auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-TECH schreef op maandag 26 december 2011 @ 17:13:
[...]

De eerste 200/300 uur op aan laten staan, daarna kan ie op auto.
klopt maar ik wilde het wel even kwijt om beginners te waarschuwen het zou jammer zijn als zij worden geconfronteerd met inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:15:
[...]

Ben nu toch geneigd om het opniuw te proberen een mens is nooit te oud om te leren. ;)
Misschien dat ik iets verkeerd heb gedaan wil je mij en wellicht anderen even een spoedcursus geven?
Het begin is een Hard disk formatteren welke bestandssystemen adviseer jij?
Kan ik elk formaat afspelen en elke sub, dus MKV met pgs of MKV met sub/idx of MKV met SRT?
enz.

Gaarne je input in deze.
Ik heb gewoon een extern kastje met 2x 2TB HD erin aan mn pc hangen, gewoon NTFS. Gebruik dat dus alleen om films/series van de pc zeg maar naar de TV te streamen, ik neem er niets mee op van TV.
De TV is dus gewoon in mn netwerk opgenomen en de HD's staan geshared. Dan heb je alleen nog een mediaserver programma nodig om ze op je TV te kunnen benaderen (ik gebruik mezzmo, niet gratis maar werkt het lekkerste vond ik, maar er zijn ook gratis varianten).

Hier een lijst met Mediaservers om te testen http://www.rbgrn.net/cont...windows-mac-os-x-or-linux

Wat de MKV betreft gebruik ik altijd het srt formaat, dit wordt tijdens het remuxen meen ik omgezet naar utf-8 en werkt gewoon goed. Mocht je geen srt hebben en je kan geen sub vinden op de bekende sites, kun je hem omzetten naar srt formaat met bv subtitle edit http://www.nikse.dk/ mooi programma.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Na enkele maanden testen en vergelijken heb ik hier de beste instellingen voor blu-ray op de Panasonic XX30 lijn. Geen posterization of resolututieverlies! Ook geen last van invallen en hakkelende bewegingen!

Modus: Foto
Contrast: 42
Helderheid: 0
Kleur: 30
Scherpte: 6
Toon: Normaal
Kleuren achterstevoren: uit
Levendige kleuren: Uit
Eco mode: uit
P-nr : uit (zorgt voor verlies in detail, ook op minimum)
24p: Maximum of uit
Filmritme: Aan
Resolutieverbetering: Uit
16:9 beeldscan: uit
Pixel orbiter: auto (aan heeft iets slechtere zwartwaarde's)

Laat me weten wat je ervan vindt! Een paar posts hierboven vindt je de instellingen voor digitale tv.

[ Voor 7% gewijzigd door D-TECH op 27-12-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:54:
Wij hebben thuis sinds 2 maanden de panasonic g30, en deze bevalt prima. Echter had ik al gemerkt bij het aansluiten van een usb stick dat de bestanden iets te snel afspelen. Het is geen 1,5 keer de snelheid, maar toch wel net iets sneller dan normaal (1,1 of 1,2 keer zeg maar) en dat is redelijk irritant. Nou heb ik nog geen andere usb geprobeerd dus daar zou het aan kunnen liggen. Echter ik heb gisteren mijn ps3 aangesloten met een hdmi kabel. Als ik hier een dvd op afspeel of zelfs een game, gaat dit ook sneller dan het zou moeten.

kan iemand me hierbij helpen?
IFC al uitgezet? Of juist aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
sorry dat ik dit al een keer gevraagd heb maar ik zit hier echt mee..... ik sta op het punt om die &&%% VT30 de deur uit te doen..... dus....

Kan bij zo'n calibratie ook iets gedaan worden aan linebleed? Ik heb daar namelijk best last van.
Het zijn specifieke kleur combinaties. Iets wit op een groene achtergrond is het ergst. Zwart op een blauwe achtergrond doet het ook enigszins.

Dus nogmaals: is dat weg te calibreren of is dat -ook- iets wat je gratis met plasma krijgt.

Even voor de compleetheid (na 6 maanden gebruik)
- ik heb ook veel last van retentie of zelfs permanente inbrand. Ik zie bijvoorbeeld in egale vlakken de schaduwen/restanten van de ondertiteling
- groenige vlekken in met name grijze kleuren (maar weer niet in wit)
- achtergrond ruis van de fans in stille scenes
- en dus linebleed...

of toch maar via de leverancier een E-Care bezoekje? (zal wel binnen de specs zijn!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
@ LaFleche

Ik had (allang) e-care gecontact in jouw geval.
Moet zeggen heb de mijne te kort om iets zinnigs over te zeggen ( nog geen week).
Maar van bovenstaande heb ik geen last.

Behalve dat de Fans inderdaad niet echt stil te noemen zijn.
Maar ja daar is weinig aan te doen :).

Het beeld is subliem te noemen, wij kijken op THX stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
LaFleche schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:30:
sorry dat ik dit al een keer gevraagd heb maar ik zit hier echt mee..... ik sta op het punt om die &&%% VT30 de deur uit te doen..... dus....

Kan bij zo'n calibratie ook iets gedaan worden aan linebleed? Ik heb daar namelijk best last van.

Dus nogmaals: is dat weg te calibreren of is dat -ook- iets wat je gratis met plasma krijgt.

- ik heb ook veel last van retentie of zelfs permanente inbrand. Ik zie bijvoorbeeld in egale vlakken de schaduwen/restanten van de ondertiteling
- en dus linebleed...

of toch maar via de leverancier een E-Care bezoekje? (zal wel binnen de specs zijn!)
Je zou kunnen wachten tot de 2012 serie en dan omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- en dus linebleed...

LaFleche ik wil dit voor je checken bij een ISF persoon maar je schrijft dat je al permanente burn in heb?
Indien dat echt het geval is dan zou ik toch echt E Care laten komen en ook contact op nemen met Panasonic.
Hoe erg is het eigenlijk?
Zoiets?
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=96167.1150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phyt_ schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:34:
@ LaFleche

Ik had (allang) e-care gecontact in jouw geval.
Moet zeggen heb de mijne te kort om iets zinnigs over te zeggen ( nog geen week).
Maar van bovenstaande heb ik geen last.

Behalve dat de Fans inderdaad niet echt stil te noemen zijn.
Maar ja daar is weinig aan te doen :).

Het beeld is subliem te noemen, wij kijken op THX stand.
Zou ik even niet doen als ik jou was omdat de pixel orbiter hier op de auto stand staat en deze herkent sommige signalen niet waardoor de kans op burn in aardig wordt vergroot.
Zet hem anders tijdelijk op prof 1 en de PO op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:54:
[...]

LaFleche ik wil dit voor je checken bij een ISF persoon maar je schrijft dat je al permanente burn in heb?
Indien dat echt het geval is dan zou ik toch echt E Care laten komen en ook contact op nemen met Panasonic.
Hoe erg is het eigenlijk?
Zoiets?
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=96167.1150
De linebleed is inderdaad zo erg als de foto laat zien.
Als je bijv. op een egale achtergrond het menu van de tv opvraagt dat zie je ook dit soort strepen naast het menu. De BBC ondertiteling (letters op een zwarte achtergrond) heeft er ook last van.
De burn-in is een stuk minder erg dan dat 3D symbool maar ik zie het regelmatig ook tijdens normaal tv kijken...'subtiele' schaduw lijnen ter hoogte van de ondertiteling.

Hoe langer ik er naar kijk hoe meer ik baal van deze TV.... Het jammere is dat ik zo 1-2-3 geen ander type/merk zou weten dat -hoe tegenstrijdig het ook moge klinken- een mooier beeld geeft (binnen hetzelfde budget).
Morgen leverancier maar bellen......dit is niet goed voor mijn zenuwen :-) :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp hoe jij je voelt heb zelf al 2 toestellen versleten.
Indien je er niet uitkomt met E Care dan adviseer ik je de druk op te voeren bij Panasonic ik kan je tzt wel een naam mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- en dus linebleed...

op avforums staat er meer over de groene vlekken bekend probleem bij groter als 42inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:12:
[...]

Zou ik even niet doen als ik jou was omdat de pixel orbiter hier op de auto stand staat en deze herkent sommige signalen niet waardoor de kans op burn in aardig wordt vergroot.
Zet hem anders tijdelijk op prof 1 en de PO op aan.
Hey thx voor de tip, overigens zie ik deze optie prof 1 niet staan bij menu> beeld ?(thx- dynamisch-foto-cinema..)

Wij kijken voornamelijk Films en tv series en dan geen Nederlandse tv :D, zeer weinig half uur max dus denk dat burn-in zoiezo wel mee valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phyt_ schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:55:
[...]

Hey thx voor de tip, overigens zie ik deze optie prof 1 niet staan bij menu> beeld ?(thx- dynamisch-foto-cinema..)

Wij kijken voornamelijk Films en tv series en dan geen Nederlandse tv :D, zeer weinig half uur max dus denk dat burn-in zoiezo wel mee valt.
Heb je de geavanceerde instellingen wel aanstaan?
Je hoort heel veel verschillende verhalen omtrent dit toestel en inbranden maar wat ik weet is dat er heel veel toestellen al zijn omgeruild juist vanwege inbranden.
Wat bleek heel veel mensen hadden hem op THX staan en dat gaf heel veel problemen omdat de PO op auto stond.
Deze moet echt een fiks aantal uren op AAN staan daarom op PROF1 eventueel, andere standen lenen zie ook hiervoor, CINEMA bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:17:
[...]

Heb je de geavanceerde instellingen wel aanstaan?
Je hoort heel veel verschillende verhalen omtrent dit toestel en inbranden maar wat ik weet is dat er heel veel toestellen al zijn omgeruild juist vanwege inbranden.
Wat bleek heel veel mensen hadden hem op THX staan en dat gaf heel veel problemen omdat de PO op auto stond.
Deze moet echt een fiks aantal uren op AAN staan daarom op PROF1 eventueel, andere standen lenen zie ook hiervoor, CINEMA bijvoorbeeld.
Grappig, ik heb mijn 50VT30 al vanaf het begin(nu 6 maanden) continue op THX en heb totaal geeen last van inbranden, rare strepen, groene vlekken of wat dan ook.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Pagina: 1 ... 38 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.