Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wil eigenlijk van de week een nieuwe tv halen de 50g20 of de 55le8500, ik heb beide tv's in de winkel zien spelen en zien er daar wel goed uit met het demo materiaal, dus niet echt zoals je het thuis zal hebben met tv kijken.

Nu had ik nog een paar vragen over de 50G20.

Hoe is de beweging onscherpte van dit toestel, vervaagd het beeld als de camera redelijk snel naar links/rechts gaat? Of met voetbal vervagen dan de spelers ook, zijn de reclame borden nog scherp?
Is de snelle scrollende aftiteling van programma nog scherp of vervaagd dit een beetje?

Hoe zijn de details in donkere films? Dit valt bij mijn px80 toch wel een beetje tegen.

Graag de vragen wel kritisch beantwoorden en niet door een roze bril ;)

Dammm wat is het toch moeilijk om een leuke tv te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:18
yannickie111 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:07:
[...]

Ik heb zelf de V20, mijn vader wilde eerst eigenlijk ook voor de VT20 gaan, maar ik (en mijn moeder) hebben hem did afgeraden, want 3D is nu nog zo in ontwikkeling, en er zijn op de CES zelfs al 3D-tv's zonder brillen aangekondigd. En de techniek zal echt snel veranderen de komende tijd, en dan zit je over een jaar met een 3D-tv met bril, als iedereen zonder bril naar 3D zit te kijken :P

Ik zou zelf voor de G20 gaan in plaats van de S20, kijk ook even in de startpost, bij Line-Up 2010.
De G20 heeft bijvoorbeeld NeoPDP, ja dat is de toekomst (gewoon beter beeld, en lager energieverbruik) en de S20 niet.
Of je voor dit soort dingen 300 euro meer voor wil betalen, dat moet je natuurlijk zelf bepalen.
Wat een beetje verraderlijk is aan de S20 is dat deze op alles behalve de contrast verhouding hetzelfde is op het panel gebied met de G20 en GT20. http://panasonic.nl/html/...&p=TX-P42S20&p=TX-P42GT20
Dus ook de S20 zal minder stroom verbruiken is is dus nagenoeg gelijk aan NeoPDP op de contrast verhouding na. Dit is vooral belangrijk als je veel licht inval hebt in je huis, de G20/GT20 zal dan een stuk beter te zien zijn wat betreft lichtopbrengst.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus eigenlijk is de s20 wel een goede deal, als je ervan uit gaat dat hij de helft goed koper is ( 850 tegenover 590.-)

Opzich hebben wij weinig hinderlijk licht inval

En dus zijn beide schermen neopdp's?....waarom geeft Panasonic dat niet aan op z'n site en het staat bv ook niet in deze beginpost...

Overigens hebben ze het in die link die jij meestuurd over een tough panel tegen de Neopdp bij de g20 en de gt20...dus toch niet hetzelfde panel?

Overigens kwam ik op hdtvtest.com een soort gelijke reactie tegen, daar zei de tester dhr makenzie dat de s20 line ook een Neopdp panel had...maar bij Panasonic kom ik het nergens tegen

Ook ben ik reacties tegen gekomen dat de s20 hetzelfde panel heeft als de oude g20..maar of dat dan Neopdp is??

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:57:
Dus eigenlijk is de s20 wel een goede deal, als je ervan uit gaat dat hij de helft goed koper is ( 850 tegenover 590.-)

Opzich hebben wij weinig hinderlijk licht inval

En dus zijn beide schermen neopdp's?....waarom geeft Panasonic dat niet aan op z'n site en het staat bv ook niet in deze beginpost...

Overigens hebben ze het in die link die jij meestuurd over een tough panel tegen de Neopdp bij de g20 en de gt20...dus toch niet hetzelfde panel?

Overigens kwam ik op hdtvtest.com een soort gelijke reactie tegen, daar zei de tester dhr makenzie dat de s20 line ook een Neopdp panel had...maar bij Panasonic kom ik het nergens tegen

Ook ben ik reacties tegen gekomen dat de s20 hetzelfde panel heeft als de oude g20..maar of dat dan Neopdp is??
Allemaal marketing, en dat lijkt enigszins te werken :P , net als infinite black, infinite black pro en infinite black pro 2 en dat soort dingen. Geef het een naam en je kan doen alsof je er baat bij hebt. Het is gewoon NeoPDP. Het belangrijkste verschil met oude PDP en NeoPDP is het stroomverbruik en dat is bij de S20 gewoon prima! Ook de contrastverhouding, maar voor de rest is het gewoon hetzelfde. Wat mij ook opvalt bij de NeoPDP is dat de interne spiegeling (als je groot contrast hebt dat zie je spiegeling van de contouren) verminderd is tegenover de "oude" PDP's.

Dat van die tough kan ik niet veel van maken, tough betekent sterk, dus zou je zeggen dat de S20 dat heeft en de andere niet. Ik denk dat het weer een gevalletje marketing is, heb je ze naast elkaar gezien? Hebben ze beiden dezelfde glasplaat? Als ze inderdaad dezelfde glasplaat hebben dan is het weer marketing.

[ Voor 12% gewijzigd door Koldur op 09-01-2011 22:19 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

wverveer. Een collega van mij heeft de s20. Zonder meer een ultragoed scherm voor die prijsklasse. Hij is er erg tevreden over. Ikzelf heb de G20 en ben daar ook zeer tevreden over.
Maar inderdaad, de neopdp techniek schijnt toch stukken beter te zijn qua fosfors e.d. Wil je niet de allerduurste en ook niet de goedkoopste, neem lekker de middenweg en koop de G20 :) Een TV waar je geen spijt van gaat krijgen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Hoi allen,

Ook ik ben een zeer tevreden gebruiker van mijn G20 46". Ik heb wel last van 2 fenomenen:

* Alleen bij stand "Normal" + ECO mode uit, gaat -bij een volledig zwart beeld- af en toe het bijv RTL4 logo even kneiterhard wit aan, contrast is nog steeds dynamisch blijkbaar

* In alle standen het fenomeen dat zwart plotseling grijs wordt afhankelijk van het vullen van beeld met materiaal.

Voorbeeld: bij het kijken van 24 begint de tijd teller te tikken, en komen blokken met beeldmateriaal op. Bij de eerste 2 blokken is het zwart echt zwart, bij het derde blok plotseling grijs.

Is dit herkenbaar en op te lossen?

Overigens heb ik ongeacht in welke stand het contrast altijd op 0 staan, en altijd alle beeldverbeteraars cq energiebesparingen uit staan. In mijn huis geeft dit nog steeds voldoende contrast (kijken nooit overdag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
http://www.hifi-forum.de/viewcat-22.html

Wie duits kan lezen is het een leuke forum over LCD en Plasma TV.
Voorbeeld:
Der ultimative V20/VT20 Thread
[ Gehe zu Seite: 1 2 3 ... 188 189 190 ]
Panasonic S20 Thread
[ Gehe zu Seite: 1 2 3 ... 73 74 75 ]
ultimative new Panasonic V30/VT30 Thread
[ Gehe zu Seite: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ]
Der ultimative TX-PxxGW20 Settings Thread
Bei gleichem Preis: S20 oder G15
Panasonic G20/GW20 Thread
[ Gehe zu Seite: 1 2 3 ... 156 157 158 ]
Der ultimative Thread für einzig und alleine den V20
[ Gehe zu Seite: 1 2 3 ... 60 61 62 ]

[ Voor 8% gewijzigd door brommer1 op 09-01-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 22:28
Ik heb een probleempje. Sinds kort levert mijn kabel leverancier dvb-c over de kabel.
Dit wou ik natuurlijk wel even proberen. Alles juist en al ingesteld uiteindelijk en het werkte!
Maar nu, als de tv langer dan 5 minuten uit staat, ook op standby, dan is hij alle zenders weer vergeten.
Ik heb echt heel de tv lopen afzoeken maar het lukt mij maar niet om het volledig werkend te krijgen.
Iemand hier met ervaring hierover?
Het gaat over de 42U10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:59
S20 heeft paneel van de G10, dus gewoon neo-pdp al zal je dat nooit op de nl site zien staan ivm marketing redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Laatst online: 11:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dan is de G20 wel een stuk beter geworden dan de G10 zeg... heb je de G20 en S20 naast elkaar gezien? De S20 is grijs en flets in vergelijking met de G20/V20.
theforce81 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:16:
[...]
Allemaal marketing, en dat lijkt enigszins te werken :P , net als infinite black, infinite black pro en infinite black pro 2 en dat soort dingen. Geef het een naam en je kan doen alsof je er baat bij hebt. Het is gewoon NeoPDP. [...]
Dat het marketingpraat is, wil niet zeggen dat er geen verschil is ;)
De G20 en V20 serie liggen dicht bijeen, maar duidelijk dieper zwart voor de V20 in lichte omgeving. De U/S serie is duidelijk minder goed.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

QwaftZefoni schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:34:
Moeten persé de hele berichten worden ge-quote ipv de eerste twee regels en dan .... want zo loopt een pagina snel vol zeg.

Killer, dank voor de bevindingen. Vraag: is het 50Hz probleem dan direct gerelateerd aan SD content? Ik dacht van niet maar dan snap ik het verschijnsel natuurlijk ook nog steeds niet goed.
50Hz probleem treedt op bij SD en HD ongeacht de bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

king_dude schreef op zondag 09 januari 2011 @ 23:06:
Hoi allen,

Ook ik ben een zeer tevreden gebruiker van mijn G20 46". Ik heb wel last van 2 fenomenen:

* Alleen bij stand "Normal" + ECO mode uit, gaat -bij een volledig zwart beeld- af en toe het bijv RTL4 logo even kneiterhard wit aan, contrast is nog steeds dynamisch blijkbaar

* In alle standen het fenomeen dat zwart plotseling grijs wordt afhankelijk van het vullen van beeld met materiaal.
Is dit het fenomeen floating blacks?
YouTube: Panasonic plasma G20 - Floating Blacks

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:38
Lijkt me wel. In m'n post van afgelopen vrijdag heb ik het ook al benoemd. Als ik Inception kijk zie ik het toch met enige regelmaat gebeuren.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
mr.paaJ schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:54:
Dan is de G20 wel een stuk beter geworden dan de G10 zeg... heb je de G20 en S20 naast elkaar gezien? De S20 is grijs en flets in vergelijking met de G20/V20.

[...]

Dat het marketingpraat is, wil niet zeggen dat er geen verschil is ;)
De G20 en V20 serie liggen dicht bijeen, maar duidelijk dieper zwart voor de V20 in lichte omgeving. De U/S serie is duidelijk minder goed.
Mee eens dat de G20 en hoger serie een dieper zwart weergave hebben wat in een lichtere omgeving duidelijk wordt dan de U/S serie. Het infinite black gebeuren gaat ook meet op voor de G20 en hoger serie. Die types hebben zo goed als dezelfde zwart waarden. Dat had ik volgens mij ook al gezegd, dat de S20 in lichte omgevingen minder goed is.

[ Voor 3% gewijzigd door Koldur op 10-01-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
theforce81 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:16:
[...]

Dat van die tough kan ik niet veel van maken, tough betekent sterk, dus zou je zeggen dat de S20 dat heeft en de andere niet.
Tough betekent taai, strong betekent sterk ;) Taai is ook prima, omdat het blijkbaar meer kan vervormen zonder kapot te gaan. Handig met kleine kinderen?
Ik denk dat het weer een gevalletje marketing is, heb je ze naast elkaar gezien? Hebben ze beiden dezelfde glasplaat? Als ze inderdaad dezelfde glasplaat hebben dan is het weer marketing.
Hoe kun je nu zien wat voor glasplaat hij heeft :? Glas is glas, transparant en hard, dat kun je echt niet zien of testen in de winkel ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oblivion11
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-08 03:50
Ik ben aan't rondkijken voor een TX-P46S20. In de meeste winkels staat deze aangeduid als TX-P46S20E, in de overige winkels (en de belgische/nederlandse site van panasonic) zonder de extra E.

Ik veronderstel dat de E slaat op het europese model. Echter konden de verkopers me niet direct antwoorden op de vraag of er al dan niet een verschil is tussen deze twee. Heb ook al een mailtje gestuurd naar panasonic maar nog geen antwoord ontvangen. Misschien dat iemand van jullie mij hiermee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Grrrrrene schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:42:
[...]

Tough betekent taai, strong betekent sterk ;) Taai is ook prima, omdat het blijkbaar meer kan vervormen zonder kapot te gaan. Handig met kleine kinderen?

[...]

Hoe kun je nu zien wat voor glasplaat hij heeft :? Glas is glas, transparant en hard, dat kun je echt niet zien of testen in de winkel ;)
Lol, tough betekent meerdere dingen waaronder sterk en taai juist niet, maar nu gaan we teveel in op te kleine details. Het tough in dit geval betekent (volgens mij) dat het een sterk scherm is in tegenstelling tot LCD/LCD-LED welke veel gevoeliger zijn in de meeste gevallen voor aanrakingen e.d. maar ik kan het mis hebben. Duidelijk marketing aan het werk om weer een "duidelijk" woord als tough in de naam te verwerken.

Met het glas was ik inderdaad niet duidelijk, het gaat mij daarbij om de spiegeling. De ene plasma heeft meer spiegeling dan de andere, dat zou een verschil kunnen zijn wat voor iemand belangrijk is en dus om een vergelijking vraagt om de juiste keuze te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:01
nadroJ schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:16:
[...]

Lijkt me wel. In m'n post van afgelopen vrijdag heb ik het ook al benoemd. Als ik Inception kijk zie ik het toch met enige regelmaat gebeuren.
Robin Hood 2010 moet ook zo'n titel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
mr.paaJ schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:54:
Dan heb je ze duidelijk in een lichte omgeving vergeleken. Doe je dit in een verdimde kamer of het liefst donker, dan wil ik nog wel eens je mening horen. S20 heeft namelijk geen goede filter voor licht zoals de G20. V20 heeft een nog betere lichtfilter.
Heb je geen last van lichtinval, dan komen ze opeens heel dicht bijelkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:29

Nokian95dude

I'll be back!!

sjaak88 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:19:
[...]

Dan heb je ze duidelijk in een lichte omgeving vergeleken. Doe je dit in een verdimde kamer of het liefst donker, dan wil ik nog wel eens je mening horen. S20 heeft namelijk geen goede filter voor licht zoals de G20. V20 heeft een nog betere lichtfilter.
Heb je geen last van lichtinval, dan komen ze opeens heel dicht bijelkaar.
De G20 mag dan ook wel beter zijn dan de G10 aangezien het diens directe opvolger was. Zou een aanfluiting zijn als dat niet zo was, toch? Maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Weet alleen dat de G20 het goed doet. Maar de V20 is dan ook van een prijsklasse hoger volgens mij... Dus dat mag dan ook.

Those you can't see are more present than you'll imagine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• death valley
  • Laatst online: 22-10-2024
Carbon schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:54:
[...]

50Hz probleem treedt op bij SD en HD ongeacht de bron.
ben benieuwd of de 2011 EU modellen wel op 50 Hz draaien: als dit het geval is dan hebben ze flink geblunderd en zouden eigenlijk alle bezitters van een 2010 model deze mogen ruilen tegen een 2011 model :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

death valley schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:29:
[...]

ben benieuwd of de 2011 EU modellen wel op 50 Hz draaien: als dit het geval is dan hebben ze flink geblunderd en zouden eigenlijk alle bezitters van een 2010 model deze mogen ruilen tegen een 2011 model :+
Helemaal mee eens. Als Panasonic in de 2011 modellen de 50Hz bug heeft opgelost dan verwacht ik ook een omruil aktie voor iedereen die een 2010 model heeft gekocht! Hopelijk lezen de support medewerkers van Panasonic Nederland hier mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:38
Ik meende iets gelezen te hebben over de 2011 lijn en de 50Hz problemen. Na even wat zoekwerk heb ik het gevonden.
The panels are being driven in much the same way as the 2010 vintage but with a few minor tweaks for the 2011 lineup. Panasonic changed the method of driving their panels last year in order to optimize their 2010 displays for 3D and 60Hz and this may in turn have led to the problems experienced with 50Hz material. Given that Panasonic’s major markets are the US and Japan both of which use 60Hz, Panasonic obviously decided they were prepared to compromise with regards to the UK, Europe and other PAL markets. Clearly people understand that this is a first generation tech and that there will be some issues but what annoyed people on the forums was Panasonic’s refusal to even admit there was an issue despite all the evidence to the contrary. It was only after some considerable pressure from consumers and the reviewers here at AVForums that Panasonic finally came clean and admitted there was an issue. We specifically asked Andrew Denham if the problems with 50Hz had been addressed in the 2011 lineup and he said efforts were constantly being made to improve performance, this was ambiguous to say the least and unfortunately we couldn't look for the problem because we’re in the US which is 60Hz. Rest assured that when the first 2011 Panasonic plasmas come in for review we will be testing for any processing issues with 50Hz.
Bron

[ Voor 3% gewijzigd door nadroJ op 13-01-2011 13:38 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nadroJ schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:37:
Ik meende iets gelezen te hebben over de 2011 lijn en de 50Hz problemen. Na even wat zoekwerk heb ik het gevonden.

[...]

Bron
Dit is interessant. Als ik dit lees dan ben ik er nog niet gerust op dat de 50Hz bug in de 2011 modellen opgelost is. We wachten het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, ik heb dit topic, iedere dag gevolged, en nu komt de opmerking met het probleem van 50hz..
(of staat het misschien in het vorige afgesloten topic van 2009 modellen...)

wat is dit probleem eigenlijk precies...of meer een jammerlijkheid dan een probleem..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Ik denk en weet bijna wel zeker dat het een jammerlijkheid is.
Aangezien ik zelf nergens last van heb op 50hz of teminste merk, met mijn 2009 model.
Pc staat al een half jaar op 50hz ipv 60 hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar wat is het probleem precies...is het iets dat je alleen hebt als je pc er op aan sluit en dat je je pc op 50hz moet zetten ipv 60, waardoor het onrustiger is...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:28:
maar wat is het probleem precies...is het iets dat je alleen hebt als je pc er op aan sluit en dat je je pc op 50hz moet zetten ipv 60, waardoor het onrustiger is...??
Ik merk niks meer onrustigers op 50hz ipv 60hz, maar nee het is niet alleen als je pc gebruikt.
Gewoon tv kijken staat het ook op 50hz volgens mij ( europa toch? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:32
De 2009 serie had het dan ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude

Nokian95dude

I'll be back!!

Ja ik zou ook wel eens willen weten wat het probleem is. Heb er bij reviews nergens iets over gelezen namelijk dus snap niet wat er mis is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• death valley
Nokian95dude schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:06:
Ja ik zou ook wel eens willen weten wat het probleem is. Heb er bij reviews nergens iets over gelezen namelijk dus snap niet wat er mis is...
simpelste test: let bij voetbal wedstrijd op de middenlijn, bij een kamerabeweging (b.v. lange bal over de middenlijn) zie je extra lijnen (let wel, IFC moet uit staan)

ook color banding/posterization is een probleem bij 50 hz input: goed te zien op blote benen/armen/lichaam en gezicht bij beweging; ziet dan rode banden, als het beeld weer stil staat is het weg

gisteren is m'n 50vt20 terug van reparatie en het viel me gelijk weer op bij het bekijken van de serie Entourage seizoen 3deel1, b.v. aflevering 3, de armen van Johnny Drama lijken bij beweging wel verbrand, camera stil weer normale kleur

daarvoor serie op m'n oude 2009 pana gekeken en geen probleem

[ Voor 36% gewijzigd door death valley op 14-01-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

death valley schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:13:
[...]

simpelste test: let bij voetbal wedstrijd op de middenlijn, bij een kamerabeweging (b.v. lange bal over de middenlijn) zie je extra lijnen (let wel, IFC moet uit staan)

ook color banding/posterization is een probleem bij 50 hz input: goed te zien op blote benen/armen/lichaam en gezicht bij beweging; ziet dan rode banden, als het beeld weer stil staat is het weg

gisteren is m'n 50vt20 terug van reparatie en het viel me gelijk weer op bij het bekijken van de serie Entourage seizoen 3deel1, b.v. aflevering 3, de armen van Johnny Drama lijken bij beweging wel verbrand, camera stil weer normale kleur

Wat hebben ze dan gerepareerd aan je toestel? En ben je van plan hem weer binnen te laten doen?

Ik heb ook een oude 2009 pana (V10) gehad. Hier had ik ook al last van Image retention en schokkige beelden gehad. Panasonic heeft hiervoor een omruiling gedaan naar een VT20, mits een bijbetaling maar ik moet wel zeggen dat ik nog niets van color banding/posterization heb gezien. Heb wel zeer veel last van IR en floating blacks (+media server problemen). Panasonic techniekers vertelde me aan de telefoon dat ik me dit fantaseerde en dat ik de enige ben met dat probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude

Nokian95dude

I'll be back!!

death valley schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:13:
[...]

Hmm ik zal eens opletten, maar nogmaals heb er nog niks over gelezen bij reviews. Is dit ook zo bij de G20 serie?
Anders kan je altijd nog 60Hz doen. Vreemd... Maarja als t zo is hoop ik wel dat t opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Als je tv kijkt kan je dit niet altijd instellen helaas. Of als je een Pal dvd kijkt bijvoorbeeld. Toch best wel een grote fout van panasonic dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:56
Heren, ik ben nu al een paar pagina's aan het lezen vol klachten over de Panasonics. Ik heb zelf een 42V20 (aangeschaft in oktober). De eerste paar weken zat ik me inderdaad dood te ergeren aan vooral de posterization. Maar posterization is vooral het product van de compressie van het beeld waar je naar zit te kijken. Meer compressie = meer posterization. En dat kan liggen aan de goedkope 4Gig DVD, het persé kleiner willen maken van de BluRay bij het rippen, de datacompressie bij de kabelaar, of zelfs bij de omroep zelf (Discovery Channel had er een handje van bij oudere series) Bij blue-rays en DL DVD's heb ik weinig tot geen last, SD kanalen soms.

Long story short; learn to live with it. Of koop een LG of Samsung, MET alle ergernissen die die merken met zich meebrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraboy
  • Laatst online: 06-09 12:30
[b]
Long story short; learn to live with it. Of koop een LG of Samsung, MET alle ergernissen die die merken met zich meebrengen.
Heb jij Panasonic daarmee nog vergeleken? Want je maakt me wel een beetje nieuwsgierig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• death valley
DavidZH schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:53:
Heren, ik ben nu al een paar pagina's aan het lezen vol klachten over de Panasonics. Ik heb zelf een 42V20 (aangeschaft in oktober). De eerste paar weken zat ik me inderdaad dood te ergeren aan vooral de posterization. Maar posterization is vooral het product van de compressie van het beeld waar je naar zit te kijken. Meer compressie = meer posterization. En dat kan liggen aan de goedkope 4Gig DVD, het persé kleiner willen maken van de BluRay bij het rippen, de datacompressie bij de kabelaar, of zelfs bij de omroep zelf (Discovery Channel had er een handje van bij oudere series) Bij blue-rays en DL DVD's heb ik weinig tot geen last, SD kanalen soms.

ben het op zich met je eens maar het probleem is dat ik het met m'n oude pana niet had: beeldkwaliteit van de VT20 is over het algemeen genomen veel beter maar de 50 Hz issue had niet gehoeven

mijn dvd's zijn gewoon gekochte versies: : heb ook veel NTSC dvd's (= 60 Hz) en daar komt het niet voor

inderdaad, de perfecte TV is nog niet uitgevonden

[ Voor 4% gewijzigd door death valley op 14-01-2011 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

wij hebben sinds 2007 een Panasonic TH-37PV70F gekocht. Tot vorige week nooit problemen mee gehad, na het uitvallen van de electriciteit willen wij onze tv terug aanzetten en hij geeft geen kick meer. Geen stand-by lampje, geen strepen, niks meer. Is er iemand die ons een tip kan geven wat eventueel het probleem zou kunnen zijn en/of dit een hoge kost zou zijn ?
alvast bedankt
gr ann

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• death valley
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:33:
[...]

Wat hebben ze dan gerepareerd aan je toestel? En ben je van plan hem weer binnen te laten doen?

Ik heb ook een oude 2009 pana (V10) gehad. Hier had ik ook al last van Image retention en schokkige beelden gehad. Panasonic heeft hiervoor een omruiling gedaan naar een VT20, mits een bijbetaling maar ik moet wel zeggen dat ik nog niets van color banding/posterization heb gezien. Heb wel zeer veel last van IR en floating blacks (+media server problemen). Panasonic techniekers vertelde me aan de telefoon dat ik me dit fantaseerde en dat ik de enige ben met dat probleem.
was een raar beeld probleem (zie post in vorige pana thread); hebben uieindelijk nieuw A-board ingezet en is nu opgelost

2009 modellen hebben geen last van dit specifieke probleem, is een 2010 model probleem waarschijnlijk veroorzaakt doordat deze TV's op 60 Hz draaien (zie ook post hiervoor met link naar Engelse forum)

even een andere vraag:

hoe kan ik sneeuwbeeld krijgen op m'n TV ?

heb dus pana 50VT20, humax decoder direct aangesloten middels hdmi (antenne in humax): zit in Schiedam met CAIW en die geven inmiddels geen analoog meer door, kan dit een probleem zijn ?

heb in servicemenu hotelmode op on gezet en start input AV1: op ander forum kwam de tip om hier voor stand analoog te kiezen maar die staat er niet tussen

als ik het nu probeer, TV uit, humax in slaapstand, geen scart: zet TV aan gaat naar AV1 maar geen sneeuw, alleen zwart scherm net AV1logo linksboven: wil hier dus sneeuwbeeld krijgen

hij is net terug van reparatie dus misschien hebben ze iets anders in het menu veranderd want voor reparatie was het wel mogelijk om sneeuwbeeld te krijgen

wil sneeuwbeeld gebruiken omdat ik lichte last heb van image retention

[ Voor 29% gewijzigd door death valley op 14-01-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franksch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-03-2024
herkent iemand dit:

Als ik via mijn Dune 3.0 base mediaplayer, gedownloade blu-ray kopien bekijk (zowel iso als mt2s), valt het mij op dat bij de meeste fimls het zwart niet echt zwart is, maar er zit een groengrijze gloed in het beeld.
Dwz, een zwart pak, schaduwen in de achtergrond, en verder sommige complete scenes hebben die groene gloed waar ik me aan erger.
Ik heb al wat zitten klooien met de witbalansinstellingen van mijn P50V20, maar de groene zweem blijft bij de meeste blu-ray bestanden.
Bij DVD bestanden heb ik van dit fenomeen totaal geen last.
Ik heb tv en dune mediaplayer zo ingesteld, dat deze de originele beeldfrequenties weergeven, dus 24-50-60Hz

wie heeft hier ook last van en weet misschien een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
franksch schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 23:16:
herkent iemand dit:

Als ik via mijn Dune 3.0 base mediaplayer, gedownloade blu-ray kopien bekijk (zowel iso als mt2s), valt het mij op dat bij de meeste fimls het zwart niet echt zwart is, maar er zit een groengrijze gloed in het beeld.
Dwz, een zwart pak, schaduwen in de achtergrond, en verder sommige complete scenes hebben die groene gloed waar ik me aan erger.
Ik heb al wat zitten klooien met de witbalansinstellingen van mijn P50V20, maar de groene zweem blijft bij de meeste blu-ray bestanden.
Bij DVD bestanden heb ik van dit fenomeen totaal geen last.
Ik heb tv en dune mediaplayer zo ingesteld, dat deze de originele beeldfrequenties weergeven, dus 24-50-60Hz

wie heeft hier ook last van en weet misschien een oplossing
Als je nou hierboven had gelezen, dan had je al teminste kunnen checken of het misschien de 50hz probleem is.
Ik weet niet op wat voor Hz je de blurays afspeelt, maar probeer eens zonder 50hz iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franksch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-03-2024
Blu-ray over het algemeen 24 Hz en dvd over het algemeen 50 Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Iemand met een G20 hier zijn scherm ISF laten kalibreren of misschien zelf gekalibreerd? Ik heb zelf de DVE Blu-ray gebruikt, maar dat is natuurlijk niet echt alomvattend :P. Zou leuk zijn als iemand wie zijn G20 gekalibreerd is zijn of haar instellingen wil door geven. Ik weet dat ieder panel anders in elkaar zit en kalibratie instellingen daar niet voor hoeven gelden, maar ja, niet geschoten is altijd mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:01
sjaak88 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 00:32:
[...]

Als je nou hierboven had gelezen, dan had je al teminste kunnen checken of het misschien de 50hz probleem is.
Ik weet niet op wat voor Hz je de blurays afspeelt, maar probeer eens zonder 50hz iig.
hmmm, als je een klok niet kan onderscheiden van een klepel, geef dan geen 'advies'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
QwaftZefoni schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:22:
[...]

hmmm, als je een klok niet kan onderscheiden van een klepel, geef dan geen 'advies'
Omdat je alle Blurays natuurlijk op 24Hz afspeelt?
En zo neerbuigend overkomen heeft natuurlijk helemaal geen nut, verbeter diegene dan teminste....
Ik probeer teminste nog te helpen ipv niet helpende berichtjes te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
sjaak88 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:43:
Ik probeer teminste nog te helpen ipv niet helpende berichtjes te plaatsen.
Hoe? Door irrelevante vragen te stellen waardoor de poster misschien nog meer in de war raak? Dat kan ja.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
franksch schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 10:52:
Blu-ray over het algemeen 24 Hz en dvd over het algemeen 50 Hz
Het gene wat je verteld klinkt erg als phosfor trails. Als dit zo is dan valt hier volgens mij weinig wat aan te doen.
Nog steeds zou je kunnen spelen met je Hz standen, IFC aan / uit. HDMI in andere poort. Ik noem maar wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Brad Pitt schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:58:
[...]

Hoe? Door irrelevante vragen te stellen waardoor de poster misschien nog meer in de war raak? Dat kan ja.
Wat is er irrelevant dan? Ik zie vaak genoeg dat film bestand niet op de juiste Hz wordt afgespeelt, via een pc of via zon mediaspeler. Dit kan makkelijk het beeld negatief beinvloeden. Plus als er misschien een bug is met een bepaalde Hz stand, zoals panasonics op dit moment hebben. Ik zie weinig irrelevants door zoiets makkelijks te proberen. Wie weet speelt dat ding 24p niet goed af, en heeft hij nergens last van op 50hz/60hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
sjaak88 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:04:
Wat is er irrelevant dan? Ik zie vaak genoeg dat film bestand niet op de juiste Hz wordt afgespeelt, via een pc of via zon mediaspeler. Dit kan makkelijk het beeld negatief beinvloeden.
Tijd voor een nieuwe PC/Mediacenter/televisie als dat het resultaat is van wisselen van frequenties.
Plus als er misschien een bug is met een bepaalde Hz stand, zoals panasonics op dit moment hebben. Ik zie weinig irrelevants door zoiets makkelijks te proberen. Wie weet speelt dat ding 24p niet goed af, en heeft hij nergens last van op 50hz/60hz.
Ah okay, dus de tv's hebben nu opeens buiten de 50Hz bug (waarmee zijn tv dus niét het betreffende mankement heeft) nu ook alweer last van een 24Hz-bug (waar hij dus wel problemen mee heeft)? Fijne apparaten wel dan.
Maar goed, mocht het al met al wel liggen aan de afspeelfrequentie neem ik uiteraard gewoon mijn woorden terug maar blijft het een brakke afspeler/tv als het zo blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Brad Pitt schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:14:
[...]

Tijd voor een nieuwe PC/Mediacenter/televisie als dat het resultaat is van wisselen van frequenties.

[...]

Ah okay, dus de tv's hebben nu opeens buiten de 50Hz bug (waarmee zijn tv dus niét het betreffende mankement heeft) nu ook alweer last van een 24Hz-bug (waar hij dus wel problemen mee heeft)? Fijne apparaten wel dan.
Maar goed, mocht het al met al wel liggen aan de afspeelfrequentie neem ik uiteraard gewoon mijn woorden terug maar blijft het een brakke afspeler/tv als het zo blijkt te zijn.
Uitsluiten van problemen is toch iets goeds? ^^
Je wilt niet weten hoe raar tv's soms zijn. Samsung plasma beneden hier moet je om de uur persee van Beeldmodus veranderen omdat hij blijft vastzitten in een grijze waas. Zulke problemen heb ik ook nooit wat van vernomen.
En 24hz bug bedoelde ik uiteraad de mediaspeler mee ipv de TV. Of hij moet een faulty plasma hebben.
Firmware update kan natuurlijk ook soms problemen oplossen.
Hij kan dit makkelijk allemaal uitsluiten. Heeft het niks geholpen dan is het waarschijnlijk Phosfor trailing, of je hebt een manke Plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:05

sanook

_/-\o_

Laguna schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 23:39:
Ik ga nu van de Panasonic 42PV62EH naar de LG 50PK350 ik ben benieuwd welke beter scoort, de Pana is wel bijna 4 jaar oud en HD Ready en de LG is dus van afgelopen jaar en Full HD.
En wat zijn je bevindingen ? Ik heb ook een 42PV60 en ben daar nog zeer tevreden over maar kijk zo af en toe wel naar nieuwe modellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:26

Laguna

Connaisseur

sanook schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:26:
[...]

En wat zijn je bevindingen ? Ik heb ook een 42PV60 en ben daar nog zeer tevreden over maar kijk zo af en toe wel naar nieuwe modellen...
Qua beeldkwaliteit vind ik de LG beter (na het doorlopen van de picture wizard), bij beide modellen is er sprake van weerspiegeling en vooral bij beeldmateriaal met donkere scenes verduister ik overdag wel de kamer. Het design vind ik van LG mooier hij valt nu eigenlijk helemaal weg in mijn meubel (ook zwart). Alleen miste ik bij het ophangen wel de handgrepen aan de achterkant van de Panasonic.

Het geluid wat uit de Panasonic komt is wel beter dan dat van de LG (ik heb daarvoor wel een surround set maar voor nieuws/actualiteiten/comedy series heb ik geen behoefte aan surround). Ook oogt het beeld rustiger door weer nieuwe technieken, voordat ik de Panasonic toentertijd had gekocht had ik overigens een Philips CRT 100Hz en dat was toen wel even wennen met de Panasonic aangezien die weer 50Hz was.

Retentie is wel aanwezig, maar dat had ik in het begin ook bij m'n Panasonic (die heeft er onderhand zo'n 4000 uur opzitten en daar is nu niets meer van te merken). De tijd zal het leren of dit bij de LG ook zo is.

Al met al is de prijs/kwaliteit verhouding van de LG wel ongekend naar mijn mening.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:20:
hallo,

wij hebben sinds 2007 een Panasonic TH-37PV70F gekocht. Tot vorige week nooit problemen mee gehad, na het uitvallen van de electriciteit willen wij onze tv terug aanzetten en hij geeft geen kick meer. Geen stand-by lampje, geen strepen, niks meer. Is er iemand die ons een tip kan geven wat eventueel het probleem zou kunnen zijn en/of dit een hoge kost zou zijn ?
alvast bedankt
gr ann
Waarschijnlijk een defecte voeding, veroorzaakt door de inschakelpiek die optrad toen de stroom er weer op ging. Meestal is een zekering door en de kosten daarvan zijn 1 euro plus de uren van de monteur (max. 1uur), maar soms is er meer aan de hand en kan de reparatie duurder uitvallen. Kosten kun je proberen te verhalen bij je energieleverancier. (zeg dan ook dat er wat gloeilampen sprongen, dat maakt de inschakelpiek een wat aannemelijker verhaal).

Succes ermee.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Nokian95dude schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:06:
Er is wel wat over te vinden hoor, zelfs screenshots. Maar het is een beetje een pixel-peeper probleem, net als de floating-blacks en de retentieproblemen. Ik wil daarmee de problemen niet afdoen als onzinnig, evenmin de mensen die het opvalt, laat dat voorop staan. Maar in veel gevallen moet je je best doen om het te zien en valt het bij normaal dagelijks gebruik niet of nauwelijks op.

Het 50Hz probleem heb ik de TV zelden op kunnen betrappen. Met IFC aan, zie ik soms wel eens wat rode en blauwe banden rond huidkleurige objecten die snel bewegen, maar ik moet er bewust op letten, anders valt het niet op. Het wordt erger naarmate het aangeboden materiaal slechter is (vooral oude opnames hebben het wat meer, maar die hebben wel meer issue's)

Dus ja, die problemen zijn er wel, maar ze zijn niet enorm.

Floating Blacks?....Nee, nog nooit tegengekomen, maar goed ik kijk ook naar de film, niet naar de zwarte randen er boven en onder (daar treed het probleem vaak op). Dus het zal er wel zijn, maar je moet er op goed op letten en dan schijnt het zich ook nog eens alleen voor te doen bij bepaalde films.

Image Retention: Met mijn bek op het glas...Ja, ik zie het, maar niet meer of minder dan op mijn oude CRT. Gevolg van de gebruikte techniek, maar teruggebracht tot een aanvaardbaar minimum. Wederom, als je er niet op let, valt het niet of nauwelijks op.

Inbranden: Niet aan de orde bij normaal gebruik.

Dus ja hoor, de problemen zijn er wel, maar ze zijn in mijn ogen een beetje uit verband getrokken t.o.v. de sterke punten van de Panasonic PDP's.

Samsung PDP's..Mwaahh lees dat topic maar eens...Ook vol ellende..Heb er een paar in het wild gezien, niets mis mee. Hang je hem naast een Panny, dan weet ik wel waar ik voor kies.

LG PDP's: Wederom, lees de topic hier maar...Ook niets anders dan ellende. Zie die dingen ook vaak in het wild en kan er geen fouten in ontdekken. Hang um naast een Panny en wederom weet ik waarvoor ik kies.

En dat heb ik uiteindelijk kunnen doen: Panny VT20E, LG Infinia PDP en Samsung PDP (beide topmodellen van LG en Samsung, maar ik weet de typenummers echt niet meer uit mijn hoofd) naast elkaar in een verduisterde ruimte, BluRay er op aan gesloten als ook digitale TV (Ziggo) en vergelijken maar. En de VT20 stak er met kop en schouders bovenuit qua beeldkwaliteit. Hij verloor wat punten op menustructuur en DLNA\Internetcontent. SD content was hij verreweg het beste in, LG deed dat naar verhouding erg slecht imho. HD content waren de verschillen kleiner, maar vooral de diepe zwart-waarden imponeerden. In vergelijking daarmee waren zowel de Samsung als de LG grijs. Ook toen de verlichting aanging bleef de VT20 beter, deze had veel minder reflectie dan de Samsung en de LG.

Het ligt er dus maar aan waar je je prioriteiten legt, want zowel de Samsung als de LG doen het ook prima. En als je ze niet naast elkaar ziet, dan zijn de verschillen moeilijk te ontdekken. Ze hebben elk hun issue's , tekortkomingen en sterke punten. Maar dat had je net zo goed met oude CRT toestellen. Trinitron met zijn mooie kleuren, maar met 2 permanente horizontale dunne zwarte lijnen in beeld, Philips Blackline beeldbuizen met fenomenale contrast en zwartwaarden, maar met retentieproblemen en ga zo maar door.

Uiteindelijk bepaal jij als eindgebruiker waar voor jou de prioriteiten liggen. Kies je voor absolute beeldkwaliteit, dan kom je niet om de Panasonics heen. En ja, dan kun je ook veel topics over problemen met beeldkwaliteit krijgen, want juist daarop letten de kritische Panasonic gebruikers. Ik denk dat als je die zou loslaten op een Samsung of een LG, dat dan de lijst met problemen veel groter was.

Het nadeel van dit soort topics is, dat bijna iedereen inzoomt op de problemen, de tevreden gebruiker heeft weinig tot niets te melden en daardoor verkleurt het beeld enigszins. Gebruik dit soort topics als input en om je kennis te verrijken. Ga uiteindelijk zelf kijken en beoordelen en vervolgens kiezen. Kies niet wat de reviewer kiest, maar kies wat je zelf het mooist vindt.

[ Voor 13% gewijzigd door Killer op 17-01-2011 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:20:
hallo,

alvast bedankt
gr ann
Ik heb in 2009 hetzelfde probleem gehad toen was ook de stroom uitgevallen en vervolgens alle apparaten in orde behalve mijn toenmalige Panasonic die niet meer aan wou (ik neem dan ook aan dat de Panasonic ook de oorzaak was van de kortsluiting). Ik zat toen net een maand buiten de garantie periode, maar heb wegens coulance toch alles vergoed gekregen. Er moest een circuitboard vervangen worden kosten zo'n 300 euro en arbeidsloon was zo'n 200 euro.. maw je bent waarschijnlijk beter af met een nieuwe tv.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude

Nokian95dude

I'll be back!!

Laguna schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:35:
[...]

Ik heb in 2009 hetzelfde probleem gehad toen was ook de stroom uitgevallen en vervolgens alle apparaten in orde behalve mijn toenmalige Panasonic die niet meer aan wou (ik neem dan ook aan dat de Panasonic ook de oorzaak was van de kortsluiting). Ik zat toen net een maand buiten de garantie periode, maar heb wegens coulance toch alles vergoed gekregen. Er moest een circuitboard vervangen worden kosten zo'n 300 euro en arbeidsloon was zo'n 200 euro.. maw je bent waarschijnlijk beter af met een nieuwe tv.
Ja op zich zijn die Plasma's van Panasonic zo gek nog niet inderdaad. Ook Philips lees ik veel problemen. En overall zijn Panasonic's erg goed.

Geen enkele tv is perfect. Maar denk dat de Panasonic's echt maar een paar kleine puntjes hebben, waarbij je er al erg op moet letten en als je t niet weet zie je t vaak ook niet volgens mij.

De reviews zijn iig lovend en ik ben dan ook blij dat ik een Panasonic heb nu. En dan mag Samsung wel pronken met zijn design, ik vind t design van Panasonic er echt niet voor onder doen en zoveel dikker zijn ze ook niet. Tenminste niet degene die ik heb.

Maargoed dat zijn smaakkwesties natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraboy
Laguna schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:35:
[...]

Wat jij "coulance" noemt, vind ik normaal. Een 3-jaar-oude TV mag er niet na een stroomstoring de brui aan geven! Dan is er wel wat meer aan de hand. Daar mag een garantieperiode niet zo snel bij verlopen.
Ik denk dat hier zat jurisprudentie over is.
Tenzij de stroomleverancier de stroom eventjes ver boven de maximale spanning heeft laten komen. Dan is die mogelijk verantwoordelijk. Maar een TV moet ook hiervoor toch wel enige tolerantie hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraboy op 17-01-2011 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Ultraboy schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:26:
[...]

Wat jij "coulance" noemt, vind ik normaal. Een 3-jaar-oude TV mag er niet na een stroomstoring de brui aan geven! Dan is er wel wat meer aan de hand. Daar mag een garantieperiode niet zo snel bij verlopen.
Tenzij de stroomleverancier de stroom eventjes ver boven de maximale spanning heeft laten komen. Dan is die mogelijk verantwoordelijk. Maar een TV moet ook hiervoor toch wel enige tolerantie hebben.
Een 3 jaar oude tv mag er bij normaal gebruik niet zo maar mee stoppen, daar heb je gelijk in. Echter valt stroomuitval met vervolgens een hoge inschakelpiek niet onder normaal gebruik. En is het dus volkomen logisch dat dat buiten elke garantie valt. En zo'n stroompiek is niet net iets boven de nominale spanning. Die is soms heel behoorlijk en buiten tolerantiewaarden.

[ Voor 6% gewijzigd door Killer op 17-01-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraboy
Killer schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:32:
[...]

Een 3 jaar oude tv mag er bij normaal gebruik niet zo maar mee stoppen, daar heb je gelijk in. Echter valt stroomuitval met vervolgens een hoge inschakelpiek niet onder normaal gebruik. En is het dus volkomen logisch dat dat buiten elke garantie valt. En zo'n stroompiek is niet net iets boven de nominale spanning. Die is soms heel behoorlijk en buiten tolerantiewaarden.
Tja, je bent natuurlijk niet altijd thuis bij een stroomstoring om alle gevoelige apparaten van het net te halen uit angst voor blijvende schade als de spanning er weer op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Ultraboy schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:59:
[...]

Tja, je bent natuurlijk niet altijd thuis bij een stroomstoring om alle gevoelige apparaten van het net te halen uit angst voor blijvende schade als de spanning er weer op komt.
Dat hoeft ook niet. Een simpele spanningsslof met overspanningsbeveiliging doet al wonderen. Of anders zelf een smoor-kring op je stopcontact of spanningsslof monteren. Die laatste oplossing kost letterlijk een paar centen, maar kan een hoop ellende schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
Ultraboy schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:26:
[...]

Dat noem ik eerder een geval inboedelverzekering. Gevoelige elektronica die op sommige plekken met enkele volts werkt is gewoon niet te beschermen tegen spanningspieken. En stel DAT het mogelijk is zou de TV waarschijnlijk een stuk duurder worden. En dat willen we met z'n allen natuurlijk niet.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam dit tegen ivm de nieuwe 2011 modellen.
Blijkbaar komt er dan meer info naar buiten of zullen de eerste prijzen bekent worden (waarschijnlijk eerst nog US)

Below you can see the first dates to remember.
Sony: January 19, 2011
Panasonic: February 15-16, 2011
LG: February 15-16, 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Het had daar in mijn geval allemaal niks mee te maken. Mijn Panasonic was aangesloten op een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging en die zekering daarin is er niet uitgeklapt, dus volgens mij heeft de Panasonic zelf kortsluiting veroorzaakt waardoor de schakelaar in de meterkast omsloeg.

Om de coulance ter discussie te stellen, tja er is zoiets als wettelijke garantie, maar de werkelijkheid is helaas wel dat je meestal hemel en aarde moet bewegen om wat vergoed te krijgen buiten de fabrieksgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraboy
Die fabrieksgarantie mag volgens Europese jurisprudentie niet aflopen indien er daarna mankementen aan het licht komen die je niet mag verwachten van een apparaat van slechts 1-3 jaar oud en met een kostprijs van boven de €1000,-. Om maar eens een orde van grootte aan te geven.
Ik zou me hier nog maar eens verder in verdiepen. Heb je geen rechtsbijstand, of een lidmaatschap van de Consumentenbond? Niet bij voorbaat het hoofd in de schoot leggen.

[ Voor 22% gewijzigd door Ultraboy op 19-01-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Ultraboy

Ik weet niet waar je naar toe wilt, maar volgens mij heb je mijn posts niet helemaal goed gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraboy
Laguna schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:56:
@Ultraboy

Ik weet niet waar je naar toe wilt, maar volgens mij heb je mijn posts niet helemaal goed gelezen ;)
Mijn reactie is in eerste instantie n.a.v. de posting van koleos 2010. ;w

[ Voor 13% gewijzigd door Ultraboy op 19-01-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco12345
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-04-2023
TX-P50VT20EA TX-P50VT20E is er verschil tussen deze 2 typen ik krijg binnenkort de ea versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:34
marco12345 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:58:
TX-P50VT20EA TX-P50VT20E is er verschil tussen deze 2 typen ik krijg binnenkort de ea versie
Ik gok dat het enige verschil iets is met landen.
Ik weet het niet zeker, maar de VT20 is de VT20 lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Laatst online: 11:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

Zelfde TV met andere interne onderdelen, is een code voor monteurs waarbij de A voor de nieuwere versie staat (iig bij UK versie).

[ Voor 19% gewijzigd door mr.paaJ op 21-01-2011 13:50 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco12345
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-04-2023
mr.paaJ schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:48:
Zelfde TV met andere interne onderdelen, is een code voor monteurs waarbij de A voor de nieuwere versie staat (iig bij UK versie).
Zijn hier problemen mee opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Heb nu ook een nieuwe 50v20 hier staan nadat ik 2 dagen de lg 55le8500 heb gehad (zie bericht in de infinia sectie), en ik moet zeggen ben er tot nu toe heel blij mee.

In de winkel waar ik de v20 (uit sept 2010) heb getest was het beeld niet rustig en snelle bewegingen waren ook niet goed echter de v20 die ik thuis heb (was net nieuw binnen gekomen bij de winkel) is het beeld gewoon goed geen flikkeringen en snelle beelden zijn ook goed mogelijk was de v20 in de winkel niet goed of panasonic heeft wat gewijzigd aan de toestellen?

Ben in ieder geval tot nu toe heel blij met de v20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Happy2000 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:12:
Heb nu ook een nieuwe 50v20 hier staan nadat ik 2 dagen de lg 55le8500 heb gehad (zie bericht in de infinia sectie), en ik moet zeggen ben er tot nu toe heel blij mee.

In de winkel waar ik de v20 (uit sept 2010) heb getest was het beeld niet rustig en snelle bewegingen waren ook niet goed echter de v20 die ik thuis heb (was net nieuw binnen gekomen bij de winkel) is het beeld gewoon goed geen flikkeringen en snelle beelden zijn ook goed mogelijk was de v20 in de winkel niet goed of panasonic heeft wat gewijzigd aan de toestellen?

Ben in ieder geval tot nu toe heel blij met de v20.
Heb je ook geen last van posterization (rare onnatuurlijke rode kleuren in gezichten)? Ik heb daar toch wel heel veel last van bij mijn 50V20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Weet iemand toevallig of het gelukt is om .mkv bestanden werkend te krijgen op de tc-p42g20 d.m.v. een tweak of gewoon out of the box. Is er trouwens ook al bekend gemaakt of Viera Cast wordt geupgrade tot Viera Connect of laat Panasonic zijn oude klanten allemaal vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
moh.moh schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:49:
Weet iemand toevallig of het gelukt is om .mkv bestanden werkend te krijgen op de tc-p42g20 d.m.v. een tweak of gewoon out of the box. Is er trouwens ook al bekend gemaakt of Viera Cast wordt geupgrade tot Viera Connect of laat Panasonic zijn oude klanten allemaal vallen?
Het is mij tot nu toe alleen gelukt om foto's en muziek af te spelen via DLNA (wel een Panasonic V20, maar daar zit volgens mij niet heel erg veel verschil in).
Een aantal filmpjes is me al wel gelukt, dit zijn de filmpjes die ik heb gemaakt met mijn digitale (foto)camera, deze filmt in mpeg2-formaat. Maar bijvoorbeeld filmpjes van de videocamera (al best oud) speelt hij niet af, dit zijn dan ook geen mpeg2 bestanden, en alleen deze speelt hij af.

Ik heb wel eens een filmpje proberen te converteren naar mpeg2, maar dan speelt het geluid wle af, maar het beeld is grijs, en af en toe een stukje wel beeld, maar echt heel weinig.

Dus of ik doe wat vanalles fout, of de mediaplayer van de tv stelt gewoon niks voor.
Voor mij doet het DLNA dus nog niet veel, maar toch af en toe wat foto's kijken/ muziek luisteren is wel leuk.

En zover bij mij bekend is blijft VieraCast op de oude tv's, en krijgen de nieuwe tv's VieraConnect.
Maar ik hoop dat dit op een of andere manier geupgraded kan worden, of dat er in ieder geval meer "apps" uitkomen voor VieraConnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:36:
[...]

Heb je ook geen last van posterization (rare onnatuurlijke rode kleuren in gezichten)? Ik heb daar toch wel heel veel last van bij mijn 50V20.
Nee gelukkig niet, was er wel bang voor maar nog niet 1 keer gezien ook niet bij close-up opnames en bewegingen.
Had ook gelezen dat mensen met een g20 bij vel licht op een donkere achtergrond dit ook hadden bv met een zaklamp die in de camera schijnt, hier ook even opgelet bij de film Babilon A.D en zie hier ook geen gekleurde randen bij mijn v20.

Nog even een vraag:
Die floating-blacks zijn die er al direct of komen die na een aantal honderd uur draaien? Want deze heb ik gelukkig ook nog niet kunnen waarnemen.

Het is eigenlijk wat, ik zit momenteel meer te letten op de bekende fouten dat dat ik echt film en tv kijk! Je kunt beter niet lezen in dit soort forums.

Ben nog wel met de kleuren (beeld instellingen) bezig (momenteel op 28 staan) het is toch even anders dan ik gewend ben van mijn px80, zwart is trouwens wel heel veel beter dan de px80.

Waar ik nog wel even mee zit en nog even aankijk is dat mijn v20 bij heldere beelden toch een giertoon heeft die ik op de bank in mijn rechter oor dan hoor. Opgelost kwam door weerkaatsing door de muur tv iets verplaats en nu hoor ik het niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Happy2000 op 22-01-2011 19:32 . Reden: piep bijgewerkt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoerick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 07:26
Beste medetweakers,

Er wordt hier en in andere forums vaak gesproken dat geen elke tv hetzelfde is en dat je dus de instellingen die op een ISF gekalibreerd toestel zijn gemaakt niet klakkeloos over kunt nemen naar een ander toestel van dezelfde serie.

Op zich is hier wel wat van te zeggen, maar... Hoe kan het dan, dat Panasonic himself HIER een volledige setup geeft voor al zijn 3D 2010 toestellen om Avatar te bekijken zoals de regisseur bedoelt heeft. Oftewel, dit zou naar mijn inziens dicht in de buurt moeten komen van een ISF kalibratie.

Is deze lijn tegenwoordig technisch zo goed (het is tenslotte wel digitale techniek) dat alles bijna gelijk is, ondanks dat het een productieserie betreft.

Vult u rustig aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RykersNL43
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-03 21:52
Ik heb een vraag over het instellen van het netwerk en mijn Panasonic TX-P42G20.
Alle instellingen zijn ingevuld zowel op de tv als op de router.
Nu komt het; als ik netwerkinstellingen controleren doe loopt de tv tot aan gateway controleren. Daarna houd het op. Ik heb nog geen verbinding kunnen maken.
Wie weet er raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
RykersNL43 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 20:52:
Ik heb een vraag over het instellen van het netwerk en mijn Panasonic TX-P42G20.
Alle instellingen zijn ingevuld zowel op de tv als op de router.
Nu komt het; als ik netwerkinstellingen controleren doe loopt de tv tot aan gateway controleren. Daarna houd het op. Ik heb nog geen verbinding kunnen maken.
Wie weet er raad?
Gaat dit over DLNA of gewoon de tv in het netwerk hangen zodat je ViereCast kunt gebruiken?

Ik heb, om VieraCast te gebruiken, gewoon een UTP-kabel van de router naar de tv gelegd, verder helemaal niks ingesteld en het werkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RykersNL43
Het gaat over gewoon in het netwerk hangen zodat de vieracast werkt. De tv heb ik, net als alle andere apparaten in het netwerk een vast ip adres gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
RykersNL43 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 23:17:
Het gaat over gewoon in het netwerk hangen zodat de vieracast werkt. De tv heb ik, net als alle andere apparaten in het netwerk een vast ip adres gegeven.
Maar wat als je zelf geen ip-adres opgeeft, maar alle instellingen gewoon laat staan zoals ze stonden?
En dan aansluit, zoals ik al zei: bij mij werkte hij zo meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:48

elsinga

=8-)

moh.moh schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:49:
Zoek even mijn berichten in deze thread op, ik heb daar heel veel naar gekeken. Samenvatting: MKV wil niet, gebruik MKV2VOB om 'm om te zetten naar MPEG2 met ingebrande subs.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RykersNL43
Ik heb de televisie rechtstreeks op het modem aangesloten met alles auto.
De netwerktest verloopt dan goed, op alles een oke. Maar als ik dan VieraCast open, krijg ik een foutmelding:"connectie met de server niet in orde 006"
Mijn modem is van Caiway, daar kan ik niets aan versleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:08
Happy2000 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 17:41:
[...]

Nee gelukkig niet, was er wel bang voor maar nog niet 1 keer gezien ook niet bij close-up opnames en bewegingen.
Had ook gelezen dat mensen met een g20 bij vel licht op een donkere achtergrond dit ook hadden bv met een zaklamp die in de camera schijnt, hier ook even opgelet bij de film Babilon A.D en zie hier ook geen gekleurde randen bij mijn v20.

Nog even een vraag:
Die floating-blacks zijn die er al direct of komen die na een aantal honderd uur draaien? Want deze heb ik gelukkig ook nog niet kunnen waarnemen.

Het is eigenlijk wat, ik zit momenteel meer te letten op de bekende fouten dat dat ik echt film en tv kijk! Je kunt beter niet lezen in dit soort forums.

Ben nog wel met de kleuren (beeld instellingen) bezig (momenteel op 28 staan) het is toch even anders dan ik gewend ben van mijn px80, zwart is trouwens wel heel veel beter dan de px80.

Waar ik nog wel even mee zit en nog even aankijk is dat mijn v20 bij heldere beelden toch een giertoon heeft die ik op de bank in mijn rechter oor dan hoor. Opgelost kwam door weerkaatsing door de muur tv iets verplaats en nu hoor ik het niet meer.
floating black zie ik vooral op Normal, bij Cinema en THX heb ik het nog niet gezien (42V20)

Wat ik de laatste tijd veel zie zijn groene en magenta randen bij snelle pans: rand van gebouw met lichte achtergrond. Dan zie ik duidelijk een flikkering met aan de ene kant van de "streep" van het gebouw groen en aan de andere kant magenta. Lijkt erveel op Chromatic aberration zoals je soms bij fotos ziet

Is dit fosphor trailing? en is het normaal? treed op bij elke bron (50/60/24) maar niet bij elke film |:(

[ Voor 3% gewijzigd door matty___ op 23-01-2011 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Laatst online: 13:07
Zowel voor m'n broer als m'n buurman heb ik een tv geadviseerd. Beiden hebben de G20 in huis gehaald.

De tv van m'n buurman heb ik op dynamisch gezet, m'n broer kijkt meestal op THX. Op beiden heb ik nog geen blu-ray gezien, wel digitale tv van ziggo en een dvd.

Wat mij opvalt bij niet-dynamisch standen is dat bijvoorbeeld felle luchten, blauwe oceanen of andere witte vlakken wat dof/donker zijn. Het wit is een beetje grijzig en niet spierwit.
Wel is dit afhankelijk van het beeld dat getoond wordt. Een goed detail beeld van een gezicht bijvoorbeeld is erg mooi op thx en dan is de dynamische stand te fel. Maar vooral bij landschap beelden mogen de kleuren wat mij betreft meer leven.

Hoe kijken jullie hier tegen aan. Is dat wat doffere beeld zoals het is opgenomen? Of is het inderdaad 'niet goed'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Op dynamisch? Da's geen gezicht imo.. In de inspeelperiode zou ik daar ook mee uitkijken.

Maar als je meer punch wilt, kunt je het contrast verhogen, evt. ook de saturatie, gamma en zelf heeft hij ook nog wat "intelligente features" om het beeld "te verbeteren" (die ik liever uit heb).

Qua kleurechtheid is de thx/professional modus het beste en cinema is ook nog vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

dit kan ik be-amen. Ik gebruik zelf nu de THX stand met contrast 36. De cinema stand evenaart deze setting ook erg goed, alleen is deze wat feller. Dus misschien is de cinemasetting wel goed voor jou, Tommy de kat

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 27-01-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Helaas kan ik niet even snel met de instellingen spelen, omdat ik ze zelf niet heb staan :+

Een verhoging van contrast of andere veranderingen zou voor mijn gevoel afbreuk doen aan de 'juistheid' van de instelling van bijvoorbeeld thx. Maar het is natuurlijk te proberen.

Is het wat doffere ook aan de orde bij blu-ray in thx modus? Zo niet, dan zou het wellicht liggen aan hoe het is opgenomen? Namelijk dat het ook precies zo wordt getoond?

Edit. @hieronder. Dynamisch is de keuze van m'n buurman. Zelf zou ik er in beginsel ook niet voor kiezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Tommy The Cat op 27-01-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Als dat belangrijk is snap ik de keuze voor dynamisch al helemaal niet, want die maximaliseert het contrast continu :)

Voor maximale echtheid: alle verbeteraars uit, kleurtemp op normal, stand thx, contrast 36.

Afgezien van de verbeteraars hoef je er dus niks aan te doen, maar da's dan ook precies de reden dat de TV een THX certificaat heeft.. :)

[ Voor 24% gewijzigd door - J.W. - op 27-01-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsupilamioo7
  • Laatst online: 21-08 19:24
Vandaag de pana 42s20 binnen gehad, nu wil ik hem ophangen met de vogels vfw 040, maar daar zitten bouten m4,m6,m8 bij.
Maar aan de achterzijde van de panasonic zitten een soort van plastic kruisjes bij de ophangpunten.
Moet ik daar dan schroeven door heen doen, of toch de bouten, en welke maat?
Volgens de site van vogels moet deze beugel geschikt zijn..............

Marco

[ Voor 0% gewijzigd door marsupilamioo7 op 27-01-2011 21:24 . Reden: tikfoutje... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Niet online
Weet iemand toevallig of het mogelijk is een gewone usb stick, in dit geval een 16gb kingston datatraveler g3, is aan te sluiten op de Pan TX P42G20ES en dat deze wordt herkent door de tv. Wanneer er nu gegaan wordt naar de mediacenter m.b.v. het gebruik van de sdcard knop wordt er aangegeven dat er geen apparaat aanwezig is....

Op de usb stick staan .mp4 en . avi bestanden. Weet iem. toevallig ook hoe je op een gewone manier in de mediaplayer komt, d.m.v. Viera Tools resulteert in het aangeven dat het gebruik van de functie niet mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Tommy The Cat schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:34:
Edit. @hieronder. Dynamisch is de keuze van m'n buurman. Zelf zou ik er in beginsel ook niet voor kiezen.
Dan had ie mijns inziens beter gewoon meteen voor een LCD kunnen gaan. Was 'ie meer mee geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 19:41

Blord

Hello Kitty !

marsupilamioo7 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:59:
Vandaag de pana 42s20 binnen gehad, nu wil ik hem ophangen met de vogels vfw 040, maar daar zitten bouten m4,m6,m8 bij.
Maar aan de achterzijde van de panasonic zitten een soort van plastic kruisjes bij de ophangpunten.
Volgens de site van vogels moet deze beugel geschikt zijn..............

Marco
Lees de pagina 6 van de gebruiksaanwijzing. Daar staat toch duidelijk bouten in plaatjes.
Niet de plastic kruisjes gebruiken, die houden de televisie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
marsupilamioo7 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:59:
Die plastic kruisjes zitten in het afdekplaatje die het gat opvult. Je zult deze moeten verwijderen met een platte schroevendraaier of mesje onder de zijkant van het plaatje te zetten en deze er dan uit wippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Brad Pitt schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:08:
[...]

Dan had ie mijns inziens beter gewoon meteen voor een LCD kunnen gaan. Was 'ie meer mee geholpen.
Dat zie ik anders. Plasma geeft in mijn ogen ook in dynamische modus beter beeld.

Zo heb ik van panasonic de G20 modellen in de uitvoering lcd en plasma in de woonkamer naast elkaar kunnen vergelijken. Als ik dan bijvoorbeeld op beide modellen dezelfde afbeelding vertoon, heeft de lcd in dynamische stand enigszins uitgewassen kleuren vergeleken met de plasma in dynamische stand. Bovendien heeft de plasma een betere zwartwaarde.

Het zou dus logischer zijn om te concluderen dat als iemand lcd mooier vindt, hij dan beter plasma kan kopen en de tv op dynamisch moet zetten :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Tommy The Cat schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 03:24:
Dat zie ik anders. Plasma geeft in mijn ogen ook in dynamische modus beter beeld.

Zo heb ik van panasonic de G20 modellen in de uitvoering lcd en plasma in de woonkamer naast elkaar kunnen vergelijken. Als ik dan bijvoorbeeld op beide modellen dezelfde afbeelding vertoon, heeft de lcd in dynamische stand enigszins uitgewassen kleuren vergeleken met de plasma in dynamische stand.
"Dynamisch is de keuze van m'n buurman". Hij zal het "normale" plasma-beeld dus niet geweldig hebben gevonden en is meer een fan van kleuren die van je scherm spatten. Wellicht boeien hem de ietsjes betere zwartwaardes en de wellicht wat betere bewegingsonscherpte niéts? Dan is een goede LCD-tv voor hém beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nieuwe test van HDTVtest.co.uk over de TX-P46VT20 staat online.
LINK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Niet online
Ik heb onlangs een .mkv bestand geconverteerd naar het formaat waarin mkv2vob converteert en heb een usb stick, kingston datatraveler 16gb g3, met dit bestand in de tv gestoken. Er wordt dan door de tv aangegeven dat er een usb stick is gedetecteerd. Vervolgens ga ik d.m.v. de sdcard knop op de afstandsbediening naar de mediaplayer en daar wordt er aangegeven dat er geen apparaat aanwezig is.

Ik vind op de sdcard knop na ook geen andere manier om in de mediaplayer te komen, want wanneer ik via de Viera Tools in de mediaplayer probeer te komen, wordt er door de tv aangegeven dat deze functie niet beschikbaar is.

Bovendien zou de mediaplayer niet altijd moeten aangeven dat er een apparaat is aangesloten op de televisie, ongeacht of het wel of geen afspeelbaar bestand bevat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 07:46
Ik ben eens bezig geweest met DLNA en ik heb TVersity (gratis) geïnstalleerd als media server. Ik heb daar mijn films map aan toegevoegd en ik kon inderdaad op de TV alle bestanden zien. De meeste videobestanden afspelen ging echter niet (onbekend bestand, could not play file etc). Toen heb ik bij instellingen Het 'Media Device' op 'Playstation 3' gezet. Transcoding staat op 'when needed'. Ik kan nu eigenlijk alle bestanden behalve mkv's afspelen.

Het lijkt er sowieso op dat de Panasonic een beetje dezelfde mogelijkheden heeft als de PS3. Ook het programma MKV2VOB dat al vaker langsgekomen is, is origineel gemaakt om mkv's voor de PS3 om te zetten. Ik moet met mkv2vob nog een beetje gaan spelen, ik ben benieuwd! Maar toe nu toe ben ik erg blij dat ik veel dingen via de TV kan afspelen :)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Vraag aan de G20 bezitters. Zijn er DLNA instellingen of staan die vast? Ik wiln amelijk via mijn NAS synology 211+ een film afspelen op mijn TV via de groene knop en dan media server en daarna de vob kiezxen. Is bij jullie ook de ifo file met zo'n uitroepteken gemarkeerd? En krijgen jullie er wel subs op op een of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 50VT20. Ik heb hiervoor een Samsung S2 320GB externe HDD gekocht. Zo uit de verpakking aangesloten. In het menu de externe schijf geactiveerd en de TV geeft aan dat hij hem geformatteerd heeft.
Nadat ik een film heb geprogrammeerd en opgenomen ga ik via Viera Tools naar de Media-Speler , en vervolgens kies ik de externe schijf.
Krijg nu de melding "Ongeldige afspeel file" -> resterende capaciteit is ook maximaal (100%) gebleven. Er is schijn baar niets opgenomen.

Iemand enig idee hoe ik dit werkend krijg?
Pagina: 1 2 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.