Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:29

Nokian95dude

I'll be back!!

moh.moh schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:04:
Weet iemand toevallig of het mogelijk is een gewone usb stick, in dit geval een 16gb kingston datatraveler g3, is aan te sluiten op de Pan TX P42G20ES en dat deze wordt herkent door de tv. Wanneer er nu gegaan wordt naar de mediacenter m.b.v. het gebruik van de sdcard knop wordt er aangegeven dat er geen apparaat aanwezig is....

Op de usb stick staan .mp4 en . avi bestanden. Weet iem. toevallig ook hoe je op een gewone manier in de mediaplayer komt, d.m.v. Viera Tools resulteert in het aangeven dat het gebruik van de functie niet mogelijk is?
MOet volgens mij gewoon kunnen. Weet echter niet offie deze formaten ook ondersteund want moet dat zelf ook nog uitvogelen. Maar de stick zou hij op zich gewoon moeten kunnen zien hoor.

Those you can't see are more present than you'll imagine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:32
moh.moh schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:04:
Op de usb stick staan .mp4 en . avi bestanden. Weet iem. toevallig ook hoe je op een gewone manier in de mediaplayer komt, d.m.v. Viera Tools resulteert in het aangeven dat het gebruik van de functie niet mogelijk is?
De USB stick zou hij moeten zien (misschien de andere poort aanklikken?)

Echter, de formaten die je noemt kan hij zeer waarschijnlijk niet afspelen:
- .avi enkel als het met divx gecodeerd is (bijna nooit, normaal gesproken is het nl. xvid)
- .mp4 ondersteunt hij niet.

[ Voor 6% gewijzigd door - J.W. - op 03-02-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:48

elsinga

=8-)

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:48:
Ik heb een 50VT20. Ik heb hiervoor een Samsung S2 320GB externe HDD gekocht. Zo uit de verpakking aangesloten. In het menu de externe schijf geactiveerd en de TV geeft aan dat hij hem geformatteerd heeft.
Nadat ik een film heb geprogrammeerd en opgenomen ga ik via Viera Tools naar de Media-Speler , en vervolgens kies ik de externe schijf.
Krijg nu de melding "Ongeldige afspeel file" -> resterende capaciteit is ook maximaal (100%) gebleven. Er is schijn baar niets opgenomen.

Iemand enig idee hoe ik dit werkend krijg?
Heb je niet per ongeluk Externe Link of zo gekozen tijdens het programmeren? Dat is de standaard setting, die je met de hand moet wijzigen in Harde Schijf. Heb ik ook al eens gedaan... ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:07
Vanavond bespeurde ik bij de nog redelijk nieuwe G20 van m'n broer dat het rtl4 logo in het beeld is gebrand (tenzij het nog wegtrekt). Dat heb ik voor mezelf gehouden, omdat ik benieuwd ben of hij het gaat merken. Volgende keer zal ik nogmaals kijken om te zien of het inmiddels is weggetrokken of niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Tommy The Cat op 04-02-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Tommy The Cat schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:31:
Volgende keer zal ik nogmaals kijken om te zien of het inmiddels is weggetrokken of niet.
Als het zoals je zegt is ingebrand niet hè. Maar je zal wel retentie bedoelen. In dat geval is het afwachten ja.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Tommy The Cat schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:31:
Vanavond bespeurde ik bij de nog redelijk nieuwe G20 van m'n broer dat het rtl4 logo in het beeld is gebrand. Dat heb ik voor mezelf gehouden, omdat ik benieuwd ben of hij het gaat merken. Volgende keer zal ik nogmaals kijken om te zien of het inmiddels is weggetrokken of niet.
Hier ook gehad toen met het WK, NOS logo twee weken zichtbaar na afloop, maar daarna weer helemaal weg. Valt waarschijnlijk dus wel mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik heb 0,0 last heb van retentie, draai bijna altijd THX, met alle beeldverbeteraars uit en het contrast staat op 0. Dit levert een beeld op wat helder genoeg is voor normaal (avond) gebruik.

Indien ik een mooie blue ray opzet - of bij fel daglicht kijk - gaat contrast wel omhoog (nooit hoger als standaard).
Gebruikt je broer de stand Dynamisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Laatst online: 13:07
@VariX. Verschil is natuurlijk wel dat rtl4 wellicht net zo vaak bekeken wordt, terwijl je na de voetbal waarschijnlijk minder NOS bekeken hebt.

@king_dude. Thx, zonder verdere aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:36:
[...]

Heb je ook geen last van posterization (rare onnatuurlijke rode kleuren in gezichten)? Ik heb daar toch wel heel veel last van bij mijn 50V20.
Ok 2 weken verder lijkt het beeld slechter te worden op de v20 (of valt het nu op) posterization zag ik nu ook heel erg, en bepaalde films die op mijn px80 mooi beeld gaven geeft op de v20 een matig beeld (zoals I am Legend) witte kozijnen van deuren geven ook veel posterization op en veel dubbel beeld (erg onrustig).
Het komt erop neer dat mijn oude px80 een veel beter beeld gaf, heb ze zelf naast elkaar gezet om te testen.

Goed al met al heb ik besloten de tv weer te laten ophalen (is vrijdag gebeurd) voor mij geen v20 meer, je moet er immers wel een paar jaar tevreden naar kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-04-2024
Persbericht voor de Japanse lijn van de VT30 series (daar bekend als VT3) met afmetingen van 42,46 en 50 inch.
http://translate.google.c...&sl=ja&tl=en&hl=&ie=UTF-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:34
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:48:
Ik heb een 50VT20. Ik heb hiervoor een Samsung S2 320GB externe HDD gekocht. Zo uit de verpakking aangesloten. In het menu de externe schijf geactiveerd en de TV geeft aan dat hij hem geformatteerd heeft.
Nadat ik een film heb geprogrammeerd en opgenomen ga ik via Viera Tools naar de Media-Speler , en vervolgens kies ik de externe schijf.
Krijg nu de melding "Ongeldige afspeel file" -> resterende capaciteit is ook maximaal (100%) gebleven. Er is schijn baar niets opgenomen.

Iemand enig idee hoe ik dit werkend krijg?
Ik heb dit zelfde probleem. Het lijkt erop dat je harddisk niet ondersteund wordt. Ik heb contact gezocht met Panasonic, de medewerker gaf aan dat ik dan naar de winkel moest en kijken of deze schijf het wel op een andere VT20 deed. Bij "nee" zou m'n tv dan stuk zijn en bij "ja" is de harddisk niet ondersteund. Ik ga uit van dat laatste aangezien een andere harde schijf het wel doet. Ik heb ook een y usb kabel gekocht. 1x mini usb, 2x normaal USB zodat er meer stroom beschikbaar is maar ook dat hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Dinnetje en ik hebben de TX-P50VT20EA besteld voor april, dan krijgen we ons huisje O+

Wat een geweldig strak beeld zeg. 3D heb ik niet zoveel mee (stereoblind) maar het beeld is echt ontzettend mooi en strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:34
RedHat schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:13:
Dinnetje en ik hebben de TX-P50VT20EA besteld voor april, dan krijgen we ons huisje O+

Wat een geweldig strak beeld zeg. 3D heb ik niet zoveel mee (stereoblind) maar het beeld is echt ontzettend mooi en strak.
True, daar ga je echt geen spijt van krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Geen 3D. Waarom heb je dan geen V20 genomen? Schijnt net iets minder last te hebben van sommige fosfor gerelateerde bijwerkingen én is goedkoper.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
elsinga schreef op maandag 07 februari 2011 @ 08:30:
Geen 3D. Waarom heb je dan geen V20 genomen? Schijnt net iets minder last te hebben van sommige fosfor gerelateerde bijwerkingen én is goedkoper.
Omdat we maar één keer voor de eerste keer gaan samenwonen en dan gewoon de nieuwste technologieën in huis willen hebben. Ik kan wel 3D zien hoor, ik zie het alleen niet echt als '3D', maar gewoon als normaal 2D. Maar goed, dinnetje kan het wel goed zien en het is een leuke gadget (Tweaker hè B) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Wij hebben eens bij de Makro naar zo'n 3D film gekeken en we zijn beide tot de conclusie gekomen dat het niet wat voor ons is.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

siggie schreef op zondag 06 februari 2011 @ 16:17:
Persbericht voor de Japanse lijn van de VT30 series (daar bekend als VT3) met afmetingen van 42,46 en 50 inch.
http://translate.google.c...&sl=ja&tl=en&hl=&ie=UTF-8
Dit bericht gaat over de VT2?

--
VT30: http://translate.googleus...DRXljoxeqdPWg8JnjNHqTNVVg

GT30: http://translate.googleus...lWHA5BK8iMd2u85uKEM32H-4w

ST30: http://translate.googleus...YedFlQ-dZEvBZbuxTnRMbfkhA

Oftewel, ze zijn allemaal ook in 'normale' maten te krijgen.

interessant: The pre-discharge emission-free, industry-leading native contrast to 1 million achieved. Eindelijk 'echt zwart'?
Niet dat we nu wat te klagen hebben met de V(T)20 serie natuurlijk :)

--
RedHat schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:13:
...
Als je pas in April je scherm wil hebben, is het dan niet wat om ook de nieuwe serie nog even af te wachten? Voor Japan staan ze voor maart gepland.

[ Voor 70% gewijzigd door mr.paaJ op 07-02-2011 11:08 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Laatst online: 30-01-2024
Happy2000 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 14:27:
[...]

Ok 2 weken verder lijkt het beeld slechter te worden op de v20 (of valt het nu op) posterization zag ik nu ook heel erg, en bepaalde films die op mijn px80 mooi beeld gaven geeft op de v20 een matig beeld (zoals I am Legend) witte kozijnen van deuren geven ook veel posterization op en veel dubbel beeld (erg onrustig).
Het komt erop neer dat mijn oude px80 een veel beter beeld gaf, heb ze zelf naast elkaar gezet om te testen.

Goed al met al heb ik besloten de tv weer te laten ophalen (is vrijdag gebeurd) voor mij geen v20 meer, je moet er immers wel een paar jaar tevreden naar kunnen kijken.
Helaas kan die van mij niet meer retour. Als het nog zou kunnen was ie ook terug gegaan. Erger mij heel erg aan die posterization. Lijkt inderdaad wel erger te worden. Zie het heel erg in DVD 's maar ook in mkv's. Close up's van gezichten met schaduw hebben bijna altijd rare onnatuurlijke kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 14:36
Ik heb sinds vorig jaar een Panasonic P42G20 plasma-televisie. Deze tv heb k gekocht naar aanleiding van het bekijken van een dergelijke televisie bij een kameraad. Hij vertelde mij dat de normal mode eigenlijk de beste beeldkwaliteit biedt. Nu heb ik verschillende recensies doorgelezen waarin staat dat als je niet wilt calibreren cinema mode of thx mode eigenlijk de beste kwaliteit geeft. Ik vind persoonlijk normal mode wat aan de donkere kant, net alsof er een soort schaduw over het beeld wordt geworpen. Cinema mode vind ik op dit moment wel het meest plezierig, hoewel ik in het begin wat moest wennen, aangezien ik maanden de tv op normal mode had staan. THX mode vind ik oké, ondanks dat veel mensen die als de meest ideale preset mode beschouwen. In die mode lijkt de kleurtemperatuur wat aan de lage kant. Overigens heb ik in elke modus extra opties uit staan, dus eco mode off, levendige kleuren off, kleurtemperatuur normaal, etc. Instellingen zoals contrast en dergelijk heb ik ongemoeid gelaten. Ik gebruik de televisie overigens hoofdzakelijk voor het gamen op een playstation 3. Wat geeft volgens jullie de beste beeldkwaliteit? Natuurlijk speelt persoonlijke smaak ook een rol, maar wellicht hebben jullie nog tips.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

ik deel dezelfde mening wat betreft de normal-stand. Cinema is inderdaad erg plezierig en is vergelijkbaar met THX. De cinema is wat feller dan de THX stand en gebruikt een warm-kleurentoon.

Om eerlijk te zijn zie ik dus totaal 0,0 verschil tussen levendige kleuren aan of uit. Geen idee wat het doet.
THX is de meest "perfect" gecailbreerde stand, zoals filmmakers vaststellen dat een film bekeken moet worden.
Ik gebruik voor films altijd de THX stand met default contrast (36). Voor TV gebruik ik cinema met contrast 30.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28
Heb al uitgebreid gezocht, maar heeft iemand zijn TV aangesloten met 1 HDMI kabel, gebruikmakend van ARC (Audio Return Channel), en zo ja, is dit meer dan 2.0 geluid? Liefst i.c.m. een CI+ kaart van Ziggo in de TV. Ben van plan een Panasonic plasma te kopen en dit ivm met het frezen van kabels in de muur en receiver requirements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Als ik na het werk weer thuis ben, zal ik jouw contrastsettings even proberen. Met een contrastsetting van 30 voor de cinema mode, wordt die modus dan wat minder fel? Het merkwaardige is namelijk dat als ik van normal naar cinema switch, die laatste ietwat fel overkomt terwijl dat eigenlijk wel meevalt. Als ik namelijk van een modus als THX of die afschuwelijke game mode naar cinema overschakel, dan valt het mij pas op dat cinema helemaal niet zo fel is. Logisch natuurlijk, maar dat maakt een keuze er niet gemakkelijker op. Misschien ben ik wel teveel op zoek naar de 'ideale' modus. THX zal ik apart voor blu ray uittesten, heb die stand alleen nog bekeken met een ps3-game. Voor mijn gevoel lijkt het dan net alsof er iets teveel groen aanwezig is. Je schrijft dat de cinema mode een warm kleurenpatroon gebruikt, daar bedoel je mee dat dit de default stand van die mode is? Ik heb namelijk in die mode de kleurentemperatuur op normaal staan. Wat betreft de beeldkwaliteit van de cinema mode: misschien dat je er bekend mee bent, maar ik heb daarvoor een fragment uit het hoofdstuk Desperate times van Uncharted 2 gebruikt. Op een gegeven moment bevind je je dan op het dak van een hotel met een uitzicht op bergen etc. Pas in de cinema mode in verg. met de normal mode vielen mij de prachtige kleuren op. Afijn, ik vind het nog steeds lastig om een definitieve keuze te maken, zeker gezien het relatieve aspect van beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Qua calibratie is alles al gezegd (thx = beste, cinema een erg goede tweede).

Maar uiteindelijk moet je er zelf blij mee zijn. Ik had eerst tv op cinema, film op thx, nu beide cinema, vind ik het mooiste. Contrast heb ik bij TV op 33 geloof ik, bij films op 36. Verder alles uit.

Ach, zo lang hij op 1 van die modi staat, of professional, is het sowieso prima beeld (en veel beter gecalibreerd dan bijna iedere andere TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Precies zoals je zegt, uiteindelijk moet je er zelf blij mee zijn. Ik zal thuis wat van die settings uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Arnout schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:34:
Heb al uitgebreid gezocht, maar heeft iemand zijn TV aangesloten met 1 HDMI kabel, gebruikmakend van ARC (Audio Return Channel), en zo ja, is dit meer dan 2.0 geluid?
Die audio return channel zorgt er gewoon voor dat het brongeluid doorgezet kan worden tussen TV en receiver. Dus wanneer het bron geluid 2.0 is, wordt dat ook zo doorgezonden en maakt hij er niet ineens magisch 5.1 van.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Deathchant schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:21:
[...]
Die audio return channel zorgt er gewoon voor dat het brongeluid doorgezet kan worden tussen TV en receiver. Dus wanneer het bron geluid 2.0 is, wordt dat ook zo doorgezonden en maakt hij er niet ineens magisch 5.1 van.
Ok, brongeluid is 5.1 (van de tv), gaat dit dan ook als 5.1 over ARC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De richtprijzen van de nieuwe panasonics zijn bekend

Zie hdguru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Arnout schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:25:
[...]

Dat zou wel moeten. De enige manier om trouwens 5.1 vanaf de tv te krijgen is via DLNA, want 5.1 geluid vanaf HDMI wordt 2.0 gemaakt (onderdeel van de kopieerbeveiliging begreep ik). Geen idee of 5.1 geluid vanaf een digitaal tv kanaal ook 2.0 wordt gemaakt, maar ik gok van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude

Nokian95dude

I'll be back!!

Volgens mij zet ie t geluid 1 op 1 door dus als de bron 5.1 is dan zou die gewoon 5.1 moeten blijven lijkt mij. Maar daarvoor zou ik ook zelf flink wat moeten snuisteren moet ik eerlijk toegeven. Maar zou wel raar zijn dat dat met kopieerbeveiliging te maken heeft, Imo zou dat niet logisch zijn.
Ik ga het morgen ook even aan mijn collega vragen die veel tv opnames maakt. Moet er zelf toch ook een en ander van weten dus komt goed uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:49:
De richtprijzen van de nieuwe panasonics zijn bekend

Zie hdguru
Mooi!
Dank je voor het mededelen.
Ik heb de Startpost een update gegeven, de line-up van 2011.
[Plasma] Panasonic 2010-2011 - alle series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnout schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:25:
[...]

Ja, 5.1 geluid van een digitale zender wordt door de versterker ook als 5.1 herkend.
Ik heb zelf CD en sommige zenders, of eigenlijk programma's, zijn 5.1

Zit nu naar RTL4 te kijken en ook hier heb ik dus 5.1
Bij niet digitale zenders heb ik overal geluid uit de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yannickie111 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 22:22:
[...]

Mooi!
Dank je voor het mededelen.
Ik heb de Startpost een update gegeven, de line-up van 2011.
[Plasma] Panasonic 2010-2011 - alle series
dat zijn wel de Amerikaanse prijzen.

Ik weet niet of de euro:dollar ongeveer 1:1 moet worden gezien, wat betreft de mogelijke Europese prijs, maar goed. Persoonlijk had ik sommige prijzen net wat lager willen zien. Natuurlijk is het een super tv, maar aangezien bepaalde zaken steeds meer "main-stream" worden, dacht hopelijk prijst Panasonic dit jaar zichzelf wat scherper ivm concurrentie en de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 09:01:
[...]

dat zijn wel de Amerikaanse prijzen.

Ik weet niet of de euro:dollar ongeveer 1:1 moet worden gezien, wat betreft de mogelijke Europese prijs, maar goed. Persoonlijk had ik sommige prijzen net wat lager willen zien. Natuurlijk is het een super tv, maar aangezien bepaalde zaken steeds meer "main-stream" worden, dacht hopelijk prijst Panasonic dit jaar zichzelf wat scherper ivm concurrentie en de markt.
Da's waar, maar zolang er nog geen Europese prijzen zijn, staan de Amerikaanse daar prima lijkt me:)

En het zijn inderdaad supertv's, en ik vind de prijs eigenlijk niet eens overdreven als je ze vergelijkt met bijvoorbeeld ambi-light tv's van Philips (ik vind dat zelf niet eens fijn kijken, maar da's mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ambi-light tv's zijn zo 2009/2010 :)

Ik ben het met je eens, maar ik ben toch wel benieuwd hoe een full LED tv met local dimming zich gaat verhouden met bijvoorbeeld deze panasonics.
Hoewel ik wel een Panasonic fan ben hoor, ben ik wel nieuwsgierig naar de 2011 LED tv's met local dimming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 18:21:
ambi-light tv's zijn zo 2009/2010 :)

Ik ben het met je eens, maar ik ben toch wel benieuwd hoe een full LED tv met local dimming zich gaat verhouden met bijvoorbeeld deze panasonics.
Hoewel ik wel een Panasonic fan ben hoor, ben ik wel nieuwsgierig naar de 2011 LED tv's met local dimming.
We hebben nu een paar maanden een V20 hier, en het beeld is gewoon ronduit geweldig!
En ook de gebruikte materialen, je voelt gewoon de degelijkheid.

We hebben toen in de speurtocht ook gekeken naar een LG Infinia, ik vond dat "one sheet of glass-design" mooi, en het beeld is ook zeker niet slecht (tv's met slechte beeldkwaliteit zijn er nog maar weinig), maar de kleuren zijn van de V20, dus plasma, veel beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 18:10
Heb sinds woensdag een P42G20 (m'n eerste platte TV).
Ik ben altijd een groot voorstander van CRT, en ben dat nu nog eigenlijk steeds.
Ben grafisch zeer kritisch, doe aan serieuze fotografie.

Wat mij nu bij de plasma ook opvalt is dat er kleurverschuivingen zijn.
(CRT heeft hier geen last van. Kleurechtheid is op CRT het grootst lijkt nu wel!).

Bijvoorbeeld van dondergrijs naar lichtgrijs zie je het goed.
Maar ook bij veel tinten (in de hele donkere tinten wel minder erg dan bij een led/lcd).
Dat zie je terug in deze grafiek van hdtvtest.co.uk
Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvtest.co.uk/image/hdtv/Panasonic-TXP42G20/pre-rgb.jpg

Ze gebruiken het pakket Calman, iemand hier ervaring mee op een Panasonic Plasma?
Of evt. ander pakket? Of andere methodes?
Zo te zien moet ik een calibratie-apparaat kopen?
Had ook ergens gelezen dat die dingen toch minder werken op glansende displays.

edit: nu heb ik de plasma omdat ie nieuw is donkerder staan dan normaal (inwerk-periode).
De relatieve kleurafwijkingen zijn dan groter.
Heb 'm dus effe 'fel' gezet, en dan is het op het eerste gezicht een stuk minder.
Heb ook gelijk eens fotos bekeken op de usb-stick.
En dat beviel me heel positief vergeleken met het video-materiaal.
Alleen zie ik dithering en nog enigzins colourbanding.
Dat verklaart ook enigzins de kleurverschuivingen.

[ Voor 32% gewijzigd door MadButcher op 11-02-2011 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Dat heeft inderdaad onder andere te maken met het niet-kalibreren van je display. Je kan een ISF kalibratie laten doen. Dit kost rond de € 200,- geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijzen en specs voor de Europese modellen worden komende woensdag bekent gemaakt.

Panasonic’s 2011 TVs to be unveiled on Wednesday
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1297412524

Als je vragen hebt, dan kan je die daar achterlaten.
De website gaat namelijk bij Panasonic langs, om de specs en info op te halen. Ze zullen dan ook directe user vragen mee nemen en die aan Panasonic voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook erg interessant
A look at Panasonic’s 2011 plasma technology

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1297356426

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Happy2000 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 14:27:
[...]

Hebben we t over blu-ray of dvd? Dvd's worden op de px beter getoond dan op de V20.

Posterization zal je tijdens de inspeelperiode last van hebben, maar daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
We hebben het dan over blu-ray / HD maar ook SD.
Beeld was niet wat het moest zijn vooral als je hem vergelijkt met een px80, ik verwachte toch wel een goede vooruit gang maar het was een achter uitgang erg jammer.

Kan me wel voor stellen als je van een oude crt komt dat je het beeld mooi vindt, maar ja als je al een goede tv had dan vallen alle slechte dingen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Laatst online: 30-01-2024
Ferry34 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 21:21:
[...]

Posterization zal je tijdens de inspeelperiode last van hebben, maar daarna niet meer.
Bij mij is het juist omgekeerd. In het begin had er ik nauwelijks last van. Nu, na een half jaar is het steeds erger geworden. Het irriteert mij enorm en ben al weer aan het kijken naar een andere TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:11

OMX2000

By any means necessary...

Wanneer is die 3D hype nou over... Laat ze ook een high end 2D plasma introduceren.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OMX2000 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 22:39:
Wanneer is die 3D hype nou over... Laat ze ook een high end 2D plasma introduceren.
Heb je er last van dan, dat je tv iets kan waar je geen gebruik van maakt? Ik gebruik ook geen component of VGA, maar toch zit het erop. De VT20 is ook een geweldige tv in 2D :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:11

OMX2000

By any means necessary...

Grrrrrene schreef op maandag 14 februari 2011 @ 08:31:
[...]

Heb je er last van dan, dat je tv iets kan waar je geen gebruik van maakt? Ik gebruik ook geen component of VGA, maar toch zit het erop. De VT20 is ook een geweldige tv in 2D :)
Nee maar ik zie ze liever meer effort steken in de zwartwaarden, user interface, afstandbediening. Nu heb je als consument niet de keus meer. Voorheen kon je voor de V20 gaan, en dat scheeld best veel geld.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
elsinga schreef op maandag 07 februari 2011 @ 21:58:
[...]

Dat zou wel moeten. De enige manier om trouwens 5.1 vanaf de tv te krijgen is via DLNA, want 5.1 geluid vanaf HDMI wordt 2.0 gemaakt (onderdeel van de kopieerbeveiliging begreep ik). Geen idee of 5.1 geluid vanaf een digitaal tv kanaal ook 2.0 wordt gemaakt, maar ik gok van wel.
Dat zou mij verbazen. Bij aansluiting van een optische kabel op de audio out is dit inderdaad het geval, maar aangezien op hdmi al hdcp zit is de beveiliging al geregeld, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Nerdwebber schreef op zondag 13 februari 2011 @ 18:02:
[...]

Bij mij is het juist omgekeerd. In het begin had er ik nauwelijks last van. Nu, na een half jaar is het steeds erger geworden. Het irriteert mij enorm en ben al weer aan het kijken naar een andere TV.
Vreemd, dat hoor je veel minder vaak. Kan misschien ook komen doordat je nu weet wat het is en je er nu extra op let.

Bij mijn V20 was het in het begin erger dan nu. Nu zie ik het eigenlijk alleen maar als het bron materiaal van mindere kwaliteit is. De instelling 'Levendige kleuren' heeft er in mijn optiek de grootste invloed op. Zet ik die uit, dan zie ik het eigenlijk niet tot nauwelijks meer optreden. Alleen nog af en toe bij heel oud beeldmateriaal (tv-series uit de jaren 70 e.d.)
OMX2000 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 08:51:
[...]
Nee maar ik zie ze liever meer effort steken in de zwartwaarden, user interface, afstandbediening. Nu heb je als consument niet de keus meer. Voorheen kon je voor de V20 gaan, en dat scheeld best veel geld.
Het zou maar zo kunnen dat er ook nog een V30 uitkomt. Hij is nu niet aangekondigd, maar dat wil niet zeggen dat hij er in de loop van dit jaar niet komt. Dus wie weet...

En het is natuurlijk zo dat een merk ook keuzes moet maken. 3D is de toekomst en daar zet men op in. De markt voor high-end 2D is denk ik maar heel beperkt. Veel mensen die het mooiste van het mooiste willen en daar bereid zijn voor te betalen, willen denk ik in veel gevallen ook alle nieuwe features. Ik kan mij dus wel voorstellen dat er geen V30 uit zou kunnen komen.

[ Voor 34% gewijzigd door Killer op 14-02-2011 15:52 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3D verkoopt gewoon, net als HD een paar jaar geleden. Niks werd er nog in HD uitgezonden, nu nog kan ik als Ziggo-klant RTL niet in HD krijgen geloof ik. Nu is 3D de hype en moet je daarin mee, al is het maar om jezelf in de kijker te spelen en dat lukt Panasonic aardig goed. Ze hebben met de VT20 (en de nieuwe 3D modellen) het beste 3D-toestel op de markt in handen.

Ben het overigens wel met OMX2000 eens dat ik liever betere 2D prestaties zie in de zwartwaarden ofzo, maarja, ik snap die 3D aandacht van de fabrikanten wel. Het verkoopt gewoon beter dan betere zwartwaarden (wat in de winkel niet eens zichtbaar is)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Grrrrrene schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:00:
3D verkoopt gewoon, net als HD een paar jaar geleden. Niks werd er nog in HD uitgezonden, nu nog kan ik als Ziggo-klant RTL niet in HD krijgen geloof ik. Nu is 3D de hype en moet je daarin mee, al is het maar om jezelf in de kijker te spelen en dat lukt Panasonic aardig goed. Ze hebben met de VT20 (en de nieuwe 3D modellen) het beste 3D-toestel op de markt in handen.

Ben het overigens wel met OMX2000 eens dat ik liever betere 2D prestaties zie in de zwartwaarden ofzo, maarja, ik snap die 3D aandacht van de fabrikanten wel. Het verkoopt gewoon beter dan betere zwartwaarden (wat in de winkel niet eens zichtbaar is)...
Ja, da's ook wel waar.
Maar wij zijn een paar maanden geleden toch nog voor de V20 gegaan, en niet voor de VT20.
Je hoort nu al geruchten, en de eerste prototypes zie je al, die 3D zijn, maar dan zonder bril.

En als je nu een 3D tv koopt, zit je over een aantal jaar met je mooie tv, terwijl iedereen zonder bril naar 3D zit te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Was het niet zo dat een 3D-enabled panasonic om dié reden ook betere 2D prestaties kent? Of ben ik nu hopeloos in het marketing moeras gezonken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, ik verwacht niet dat de techniek die Toshiba nu verkoopt in 12" en 20" formaat snel zal doorbreken. 9 Sweetspots in je kamer op bepaalde hoeken van je tv... Dat beperkt toch wel erg. Zul je net zien dat dat niet lekker uitlijnt met je zitplekken, waardoor je niet met 9 man, maar met 3 mensen tegelijk fatsoenlijk 3D kunt zien.

Ik moet het nog IRL zien, maar ik heb er persoonlijk niet zoveel op tegen om eens per week een uur of 2 een 3D brilletje op te hebben, zolang dat ding geen halve kilo weegt en oncomfortabel zit ;) Wat ik daar vooral zo dom aan vind is dat ze geen standaard hebben gekozen voor die 3D techniek. De brillen van Sony doen het niet op een Panasonic, Samsung of LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:24

DarkSide

theres no place like ::1

Dat is inderdaad het vervelende. Koop ik een 3d TV. met 2 brilletjes (voor mij en mijn wederhelft).
En wil je een keer gaan kijken met je vrienden kunnen ze hun bril niet gebruiken op jouw tv omdat ze een andere merk hebben.
Dit zou gewoon gestandariseerd moeten zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Arnout schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:17:
Was het niet zo dat een 3D-enabled panasonic om dié reden ook betere 2D prestaties kent? Of ben ik nu hopeloos in het marketing moeras gezonken...
Het heeft wel een kern van waarheid, maar dat effect is maar klein. Ik heb de V20 en de VT20 op 2D gebied vrij nauwkeurig vergeleken en kon geen verschillen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 07:46
Killer schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:27:
[...]

Het heeft wel een kern van waarheid, maar dat effect is maar klein. Ik heb de V20 en de VT20 op 2D gebied vrij nauwkeurig vergeleken en kon geen verschillen ontdekken.
De VT20 heeft fosfor dat sneller uitdooft dan de andere modellen, volgens mij om overspraak met 3D beelden tegen te gaan. Echter, sneller uitdovend fosfor heeft wel degelijk ook nut bij 2D beelden. Zover ik weet zijn daardoor de zwartwaardes van de VT20 nog beter dan van de andere modellen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude

Nokian95dude

I'll be back!!

OMX2000 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 22:39:
De nieuwe 3D modellen zijn anders ook uitstekende high end 2D schermen hoor. En 3D is geen hype, wen er maar aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Luuk1983 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:52:
[...]

De VT20 heeft fosfor dat sneller uitdooft dan de andere modellen, volgens mij om overspraak met 3D beelden tegen te gaan. Echter, sneller uitdovend fosfor heeft wel degelijk ook nut bij 2D beelden. Zover ik weet zijn daardoor de zwartwaardes van de VT20 nog beter dan van de andere modellen.
Klopt ook weer gedeeltelijk. Het fosfor dooft sneller, maar het nut daarvan voor 2D is maar beperkt. Voornamelijk zwartwaardes zijn iets beter, maar dat is marginaal en ga je met het blote oog niet waarnemen. Ook bij 'snelle' beelden (veel beweging) heb je in theorie last van iets minder ghosting, maar ook dat verschil merk je met het blote oog niet. De verschillen zijn meetbaar en heel misschien zichtbaar voor echte pixelpuristen (niet negatief bedoeld).

Ik heb beide modellen side-by-side kunnen vergelijken en ik ben redelijk kritisch als het op beeldkwaliteit aankomt. Ik kon met het oog geen verschillen waarnemen. Maar goed, dat is natuurlijk een puur subjectieve waarneming.
Nokian95dude schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:59:
[...]
De nieuwe 3D modellen zijn anders ook uitstekende high end 2D schermen hoor. En 3D is geen hype, wen er maar aan ;)
3D is nu echt nog een gimmick\hype. Het is een beetje analoog aan het breedbeeld verhaal. 3D uitzendingen zijn er niet of slecht experimenteel. De oplossing met de bril werkt goed, maar is verre van ideaal (qua gebruiksgemak).
Het werkt voor films vanaf Blu-Ray. Maar veel mensen gebruiken een TV voor het bekijken van tv-uitzendingen en lang niet alle films zijn in 3D. Dus voor mij is het nog een hype en zeker geen mainstream. Maar goed, zonder toestellen geen uitzendingen en andersom...Beetje kip-ei. De techniek moet nog wat verder uitontwikkeld worden vind ik.

[ Voor 26% gewijzigd door Killer op 15-02-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
Luuk1983 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:52:
[...]

Killer schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:35:
[...]

Klopt ook weer gedeeltelijk. Het fosfor dooft sneller, maar het nut daarvan voor 2D is maar beperkt. Voornamelijk zwartwaardes zijn iets beter, maar dat is marginaal en ga je met het blote oog niet waarnemen. Ook bij 'snelle' beelden (veel beweging) heb je in theorie last van iets minder ghosting, maar ook dat verschil merk je met het blote oog niet. De verschillen zijn meetbaar en heel misschien zichtbaar voor echte pixelpuristen (niet negatief bedoeld).

Ik heb beide modellen side-by-side kunnen vergelijken en ik ben redelijk kritisch als het op beeldkwaliteit aankomt. Ik kon met het oog geen verschillen waarnemen. Maar goed, dat is natuurlijk een puur subjectieve waarneming.
en andersom...Beetje kip-ei. De techniek moet nog wat verder uitontwikkeld worden vind ik.
Er zijn totaal geen verschillen in zwartwaarden tussen de V20 en VT20 modellen. Zelfs niet met een lichtmeter te meten. Beide TV's starten op 0,009cd/m2 piek zwartwaarde. Het enige verschil tussen beide TV's zijn de snellere phosphor's die ervoor zorgen dat er een stuk minder phosphor lag is waar te nemen. Voor de rest is er geen verschil. Het enige verschil tussen beide TV's wat niet gerelateerd is aan de specificaties is dat de V20 standaard een nauwkeurigere THX calibratie vanuit de fabriek heeft meegekregen maar anders dan dat zijn er geen verschillen bij 2D beeld. Zoals eerder gezegd heeft dit niets met de specificaties van de hardware te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Ok..Ik meende ergens gelezen te hebben dat de VT20 net iets betere zwartwaarden had dan de V20, maar dat dat wel minmaal was. Blijkbaar niet dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuke info al op de voorpagina van tweakers. Er komen in Europa ook 42" en 46" modellen van de VT30 lijn.

Ik ben benieuwd naar de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelton
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08-2023
Ik ben nu al een tijdje dit forum aan het volgen. Ben sinds september op zoek naar een nieuwe plasma tv omwille van het feit dat ik veel films kijk en xbox speel. Eerst was mijn oog op de 42G20 gevallen. Maar toen ik daar meer overlas met name over de problemen van floating blacks etc. was de zin voor aankoop ineens minder. Twee weken geleden een bestelling gedaan bij iishop, de tx-p50v20 tegen een 'spotprijs'. Nu zoals ik al eerder vermoede kunnen ze niet meer aan de tv geraken. Geld is reeds overgestort etc. Kreeg het voorstel om 100euro bij te leggen voor de 50vt20. Maar ik las dat deze een hoge inputlag had. En dat is nou net niet wat ik wil hebben bij games...
Kan iemand me vertellen of die echt een wereld van verschil gaat maken bij games? Het 3D gebeuren zegt me echt niks, dus daarvoor hoef ik het al niet te doen. Ik kon ook wachten op de nieuwe modellen, maar dat zou nog 3 à 8 weken kunnen duren. Dus volgende vraag, iemand al iets gelezen over de V30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
De VT20 heeft totaal geen last van Input Lag, zie onder;

Input lag Only 17ms slower than a lag-free CRT

Dit merk je niet tijdens het gamen. Ik ben wel heel benieuwd waar je dat hebt gelezen trouwens. En btw, voor € 100,- extra? Zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelton
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08-2023
StealthyPeanut schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:45:
De VT20 heeft totaal geen last van Input Lag, zie onder;

Input lag Only 17ms slower than a lag-free CRT

Dit merk je niet tijdens het gamen. Ik ben wel heel benieuwd waar je dat hebt gelezen trouwens. En btw, voor € 100,- extra? Zeker doen!
Stond bij de review van de 42VT20 (http://www.hdtvtest.co.uk...x-p42vt20-20101110913.htm). Bij diezelfde website staat inderdaad een review van de 50VT20 met daarbij de 17ms input lag. Review van de 42VT20 is wel een half jaar recenter daarmee?

• Arnout
Adviesprijzen in euro's van de 2011 modellen. Lijkt mij vrij stevig, t.o.v. 2010 modellen?

Afbeeldingslocatie: http://www.3dtvmagazine.nl/wp-content/uploads/2011/02/panasonic-2011-prijzen.jpg

Bron: http://www.3dtvmagazine.n...a-tv-line-up-met-prijzen/

[ Voor 8% gewijzigd door Arnout op 17-02-2011 09:02 ]

• Deurges
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 10:48
Arnout schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:01:
Adviesprijzen in euro's van de 2011 modellen. Lijkt mij vrij stevig, t.o.v. 2010 modellen?

[afbeelding]

Bron: http://www.3dtvmagazine.n...a-tv-line-up-met-prijzen/
Dat zijn idd stevige adviesprijzen. Maar de meeste webshops zullen wel lager gaan zitten. Ik wacht even rustig tot deze serie in de markt is en ga dan kijken wat de prijs van de 46G20 doet. Staat nu op 1099. Zodra die onder de 1000 gaat wordt het leuk :9 :9~

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Prijzen zijn imho zeker erg hoog.

Wacht sowieso af tot ik iets in het echie heb gezien en reviews op goede sites heb gelezen. :)

Een 50"VT30 lijkt me best fijn :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:38
Zeker zeer stevige prijzen. Huidige 46G20 die ik heb had een adviesprijs van 1249. Zal wel redelijk snel dalen denk ik zo.

Overigens nog altijd heel erg tevreden met de 46G20. Teller staat nu op 1015u. Totaal geen last van nagloeiende logo's/ondertitels oid. Het trekt allemaal heel snel weg.

Sowieso schrijf je zo!

• Arnout
Wanneer zullen de 2011 modellen in de winkels verschijnen? Net zoals in 2010, ergens begin april?

Verwijderd

hier nog wat meer close pictures van de nieuwe Panasonic 2011 plasma's
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1297942209

Altijd leuk om nog meer de details te zien :)

btw: ik vind de huidige adviesprijzen ook erg hoog moet ik zeggen, zeker in verhouding met de prijzen in de USA. Ik wilde voor een 46GT30 gaan, maar dan mag hij wel eerst heel wat goedkoper worden.

• - J.W. -
Stevig aan de prijs idd. Dat was ook een beetje de reden dat ik niet op de 30-serie van Panasonic heb gewacht. Niet dat ik de adviesprijzen al kende, maar voordat de prijs goed is gezakt ben je wel ff verder.
Ik heb 800 euro voor mijn P42G20 betaald, voordat de P42G30 in die richting gaat.. (sterker nog, als ik de adviesprijzen* zo bekijk: nooit)

* adviesprijs P42G20: 1000 euro, adviesprijs P42G30: 1300 euro

[ Voor 10% gewijzigd door - J.W. - op 17-02-2011 13:11 ]

Verwijderd

Op zich vind ik de LED/LCD ook erg mooi van Panasonic, alleen gaat die maar tot de 37" en dat is gewoon te weinig ;)

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 19:41

Blord

Hello Kitty !

Wel raar dat de grootste maat van GT30 50" is terwijl bij introductie dit de kleinste is.
Ik ben zelf aan het kijken voor een upgrade van mij G20 50", misschien een 55" :)

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-09 11:40
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:16:
Op zich vind ik de LED/LCD ook erg mooi van Panasonic, alleen gaat die maar tot de 37" en dat is gewoon te weinig ;)
Er is ook een D30 van 42" . dus zonder 3d

Moet zeggen dat ik 2011 prijzen toch wel erg gortig vind tegenover de amerikaanse prijzen, bijna 2x zoveel!.
En ook 30% meer dan de 2010 serie, voor mij denk ik geen panasonic.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:45
Ik ga mijn 42PX80 doorverkopen en ga waarschijnlijk voor een C3 gaan. Lekker basic en gewoon oerdegelijk.
Mijn PX80 was toen 650€, dus hopelijk zit de C3 daar ook rond...

Zag laatst een LED spelen van 1500€, liever mijn PX80 met mooi zwart en natuurlijke zachte kleuren _/-\o_

EDIT!

http://www.redcoon.nl/ind...002/Panasonic_TX_P42C3E/#

Al bestellen of toch nog wachten? :)

[ Voor 21% gewijzigd door Aries.Mu op 18-02-2011 19:20 ]

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Ik heb sinds woensdag een P42G20 en ben er heeeeeeeel erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ben ik een weekje weggeweest van huis, heeft mijn 42V20 me zo gemist dat hij een rood/groene streep laat zien:

Afbeeldingslocatie: http://download.elsinga.net/viera/streep.jpg
(plaatje beetje onscherp, want weinig licht, rood is echt primair rood en groen primair groen)

Nu heb ik ook een Humax 5050c, aangesloten via HDMI, dus die heb ik al losgehad, daarna v20 weer aan, met en zonder harde aan//uit schakelaar, alle SCART kabels al los gehad, netwerkkabel al los, CI+ module er al uit, schakelen tussen TV en andere ingangen, maar het probleem blijft en de streep is er altijd. Enige moment dat de streep er niet is, is vlak na het aanzetten en als ik het panel uitzet (goh...).

Herkent iemand dit? Zo ja, dan binnenkort eens met Panasonic bellen, want dit hoort niet zo natuurlijk....

[ Voor 6% gewijzigd door elsinga op 18-02-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
elsinga schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:43:
Ben ik een weekje weggeweest van huis, heeft mijn 42V20 me zo gemist dat hij een rood/groene streep laat zien:

[afbeelding]
(plaatje beetje onscherp, want weinig licht, rood is echt primair rood en groen primair groen)

Nu heb ik ook een Humax 5050c, aangesloten via HDMI, dus die heb ik al losgehad, daarna v20 weer aan, met en zonder harde aan//uit schakelaar, alle SCART kabels al los gehad, netwerkkabel al los, CI+ module er al uit, schakelen tussen TV en andere ingangen, maar het probleem blijft en de streep is er altijd. Enige moment dat de streep er niet is, is vlak na het aanzetten en als ik het panel uitzet (goh...).

Herkent iemand dit? Zo ja, dan binnenkort eens met Panasonic bellen, want dit hoort niet zo natuurlijk....
Inderdaad bellen met Panasonic.. lijkt op een hardware probleem.. Je zou reset naar fabrieksinstellingen kunnen proberen

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Flink gesneden is de lagere series voor 2011 blijkbaar :| :'( . . .
De X serie is helemaal geschrapt, C serie niet meer in 37 inch, en de S serie enkel nog in 42 inch. Panasonic gaat steeds meer de niche markt op. Merkte ik ook al toen ik een nieuwe hdd recorder omruilde ter vervanging van een oude defecte non-hdd recorder, er zaten een stuk minder aansluitingen op (basic ingangen voor de tulp en de component uit ontbraken, terwijl een 2x zo duur apparaat) . . .

[ Voor 9% gewijzigd door gastje13 op 18-02-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
USA: X3: TC-P50X3; 46X3; 42X3
http://panasonic.net/avc/viera/us2011/product/x_plasma.html

In de USA is de C-serie vervallen en geen 37 inch.

http://www.valueelectroni...sonic_plasma_x3_hdtvs.htm

Pre-order Panasonic TC-P42X3, TC-P46X3, TC-P50X3

Order now high threat of selling out quickly

Here's our exclusive early allocation promotional offer

Place your pre-order & get the following free & discounted items, hurry while supplies last

42" TC-P42X3 $599 less 3% = $581 Add Mack 3 year extended warranty $99

46" TC-P46X3 $699 less 3% = $678 Add Mack 3 year extended warranty $119

50" TC-P50X3 $799 less 3% = $775 Add Mack 3 year extended warranty $139

Panasonic's 2011 X3 720p HDTV series features:

Easy IPTV includes Skype, Netflix, YouTube, Pandora & more

VIERA Image Viewer™ (Photo and Video)

VIERA link; a PC input; three USB ports and 4 HDMI inputs

DLNA

600Hz Sub-field Drive when using cinema mode

x.v. Color

Deep color

Mercury and Lead Free Panel

Star 4 certification

[ Voor 112% gewijzigd door brommer1 op 19-02-2011 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panasonic Spanje heeft prijzen online staan :)
Ze zijn gelukkig wat lager dan die vanuit de tabel

http://shop.panasonic.es/...ES,sc.html?start=10&sz=10

Voorbeeld:
TX-P50VT30 = 2099 euro
TX-P50GT30 = 1799 euro

En waarschijnlijk zijn de prijzen die de winkels voeren uiteindelijk nog wel wat honderden euro's lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog een gave link van Panasonic, met veel informatie over de tv's van 2011

http://panasonic.net/avc/viera/eu2011/product/vt_plasma.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude

Nokian95dude

I'll be back!!

Killer schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:35:
[...]

[...]

3D is nu echt nog een gimmick\hype. Het is een beetje analoog aan het breedbeeld verhaal. 3D uitzendingen zijn er niet of slecht experimenteel. De oplossing met de bril werkt goed, maar is verre van ideaal (qua gebruiksgemak).
Het werkt voor films vanaf Blu-Ray. Maar veel mensen gebruiken een TV voor het bekijken van tv-uitzendingen en lang niet alle films zijn in 3D. Dus voor mij is het nog een hype en zeker geen mainstream. Maar goed, zonder toestellen geen uitzendingen en andersom...Beetje kip-ei. De techniek moet nog wat verder uitontwikkeld worden vind ik.
Je kan 3D moeilijk een hype noemen, zeker nu niet meer. Een hype waait over en dat is zker niet met 3D het geval, zeker niet als je ziet hoe hoog fabrikanten en filmmaatschappijen erop inzetten. Dat de tv-producenten nog aarzelen is op zich logisch want zij willen ook afwachten hoe dat zich gaat ontwikkelen. Tuurlijk het duurt nog jaren voor het echt gemeengoed is in veel huiskamers maar dat t er gaat komen is wel zeker. En dat staat ook los van het feit of het een hype is of niet. Dat wil dus niet zeggen dat t een hype is want dat is het absoluut niet.
Ik denk dat er ook steeds meer mensen zijn die tv via een reciever aangesloten hebben aangezien ze ook tv via hun geluidsinstallatie willen laten lopen. En die mensen hebben ook een blu ray speler. Mensen die dat niet hebben kopen ook geen 3DTV idd want dat heef tnog geen zin. Maar degene die t wel kopen, of zelfs een 3d voorbereide blu yar speler, dan mag je er toch wel vanuit gaan dat ze meer doen met hun tv dan alleen tv op de conventionele manier kijken.
Met je laatste zin ben ik het echter wel eens. Dat duurt nog wel even. Dat was met de hd techniek ook en ik denk dat je toch wel kan zeggen dat iig de hd techniek volwassen is geworden. Ook al zijn er nog te weinig hd zenders het word toch mondjesmaat beter als je ziet wat we nu hebben aan aanbod en wat er nog gaat komen...

Maargoed ik vind het dus geen hype of modetrend oid. Tis in ieder geval zeker de toekomst. Hoe lang dat nog gaat duren ligt ook af wat tv producenten gaan doen want natuurlijk vind het gros van de consumenten het pas interessant als er op tv ook genoeg 3d te beleven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:09
Ik verwacht eerlijk gezegd dat het gros van de consumenten het pas echt interessant gaat vinden als je niet zo'n stom brilletje op hoeft en ook niet je hoofd precies op de juiste plek moet houden... in ieder geval voordat de algemene zenders in 3D normaal gaan worden denk ik dat je een techniek nodig hebt die bv je ogen trackt en zo zorgt dat de juiste beelden naar jou gezonden worden. Daar wordt wel aan gewerkt, maar dat gaat nog wel even duren... De hudiige technieken lijken me echter op de lange duur ten onder te gaan puur aan het gebrekkige gebruiksgemak.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:10:
Panasonic Spanje heeft prijzen online staan :)
Ze zijn gelukkig wat lager dan die vanuit de tabel

http://shop.panasonic.es/...ES,sc.html?start=10&sz=10

Voorbeeld:
TX-P50VT30 = 2099 euro
TX-P50GT30 = 1799 euro

En waarschijnlijk zijn de prijzen die de winkels voeren uiteindelijk nog wel wat honderden euro's lager.
VT20 ter referentie (2010 serie):
op die site 1999
in NL 1379

Puur hierop afgaande gaan de prijzen dan zeer meevallen, dat tabelletje wat ik postte zou dan wel eens flinke onzin kunnen zijn...

Edit: die 1379 is dan wel na verloop van tijd, tijdens introductie zat ie tegen de 2000 aan...

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=264211

[ Voor 11% gewijzigd door Arnout op 20-02-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Arnout schreef op zondag 20 februari 2011 @ 19:25:
[...]

VT20 ter referentie (2010 serie):
op die site 1999
in NL 1379

Puur hierop afgaande gaan de prijzen dan zeer meevallen, dat tabelletje wat ik postte zou dan wel eens flinke onzin kunnen zijn...

Edit: die 1379 is dan wel na verloop van tijd, tijdens introductie zat ie tegen de 2000 aan...
Ik geloof eerlijk gezegd niets van die prijzen op die Spaanse site. Voor de nieuwe nog uit te komen TX-P42VT30 vragen ze €300,- minder dan de 'oude' TX-P42VT20.
Als dat echt zo is zullen ze die oude nooit meer kwijtraken.

We moeten het gewoon nog ff een paar weken afwachten.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Nokian95dude schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:26:
[...]
Je kan 3D moeilijk een hype noemen, zeker nu niet meer....
Ik noemde het ook een hype\gimmick. Ik geef je helemaal gelijk, er wordt zwaar op ingezet door producenten en daardoor is het wat meer dan een hype. Maar goed, als niemand het koopt, dan houden producenten ook weer snel op met investeren. Zo is er in het verleden ook zwaar ingezet op quadrofonie, ook niet echt van de grond gekomen uiteindelijk. Ook op breedbeeld werd zwaar ingezet, maar ook dat kwam maar mondjesmaat van de grond en duurde even voordat dat echt mainstream werd.

Ik vind het een hype omdat er veel reclame voor gemaakt wordt. Het wordt gehyped, terwijl de techniek nog niet volwassen genoeg is om echt mainstream te worden. Het is voor mij een gimmick omdat elke producent er zijn eigen standaard op na houdt en je in principe je hele setup moet vernieuwen om het te kunnen gebruiken (nieuwe BluRay speler, nieuwe TV). Het is dus echt iets voor de early adopters. Misschien is mijn definitie van hype wat anders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Als ik 3D wil wacht ik wel op een systeem zonder brillen. Tot die tijd volstaat 2D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fulgore schreef op maandag 21 februari 2011 @ 00:06:
[...]

Ik geloof eerlijk gezegd niets van die prijzen op die Spaanse site. Voor de nieuwe nog uit te komen TX-P42VT30 vragen ze €300,- minder dan de 'oude' TX-P42VT20.

Ik denk dat die prijzen wel reeel zijn hoor, maar dat het meer de "start" prijzen zijn. Gedurende het jaar zullen ze wel wat meer zakken en zo.

En de oudere modellen, daar richt Panasonic toch niet meer zijn verkoopcijfers op.
Ik denk een beetje het vraag - aanbod model, er zal minder vraag naar zijn en dus blijft de prijs hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 10:48
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:06:
[...]

Ik denk dat die prijzen wel reeel zijn hoor, maar dat het meer de "start" prijzen zijn. Gedurende het jaar zullen ze wel wat meer zakken en zo.

En de oudere modellen, daar richt Panasonic toch niet meer zijn verkoopcijfers op.
Ik denk een beetje het vraag - aanbod model, er zal minder vraag naar zijn en dus blijft de prijs hoog.
Hangt er natuurlijk ook vanaf of de nieuw modellen ook echt beter zijn dan de oude.. Maar gezien het design en de naam die Panasonic heeft, ga ik er ook vanuit dat de "oudere" modellen in prijs zullen zakken.. Is alleen maar gunstig voor mij hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

MegaTronics schreef op maandag 21 februari 2011 @ 07:33:
Als ik 3D wil wacht ik wel op een systeem zonder brillen.
Dat wil je echt niet ... geloof me !!

- Effect is waardeloos.
- Scherpte is er niet gewoon :/

3D met shutterglasses FTW _O_

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Sure, ik ga echt als een *&%$^ met een brilletje op m'n knar tv kieken. Bril = useless.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb een keer met zo'n 3D bril gekeken naar een testopstelling en ik, en mijn vrouw ook, werden er een beetje misselijk van. Dus vandaar nog even geen 3D. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaTronics schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:40:
Ik heb een keer met zo'n 3D bril gekeken naar een testopstelling en ik, en mijn vrouw ook, werden er een beetje misselijk van. Dus vandaar nog even geen 3D. :p
daar ben ik zelf ook een beetje bang voor, en als ik dan de verhalen van passive 3D lees bij LG, dan lijkt dat een ideale oplossing.

Alleen zijn er weinig fabrikanten die passive 3D een kans geven.
Ik denk dat 2011 daar uitkomst in moet gaan geven, van wat nou beter is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:57
mwah, we gaan trouwens wel ver offtopic

ik ben naar Tron Legay geweest in Zwolle met bril. Ik zie niet meer diepte dan bij een normale 2D film, ben brildragend dus dat kan een factor zijn. Ik zag geen toegevoegde waarde (behalve die voor Pathé die € 1,50 ontvangt voor dat plastic wegwerp artikel; milieubewust en duurzaam ook dat 3D ged0e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

nero355 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:34:
[...]

Dat wil je echt niet ... geloof me !!

- Effect is waardeloos.
- Scherpte is er niet gewoon :/

3D met shutterglasses FTW _O_
Met de huidige stand van de techniek geef ik je helemaal gelijk, maar gelukkig ontwikkeld de techniek zich. Dus wie weet over een paar jaar.... Misschien lachen we dan wel om de sukkels die nog met een brilletje op moeten kijken, wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
fulgore schreef op maandag 21 februari 2011 @ 00:06:
[...]

Waarschijnlijk komt dat omdat hun belasting heel laag is?
Ik was vorig jaar op Gran Canaria
1 liter normale benzine €0,65 (hier toen €1,60)
Slof Marlboro €23

dus misschien geldt dat ook voor hdtv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:38
Ik heb de G20, dus 2D en niet 3D, maar het 3D effect met bij bijv. de VT serie vind ik zeer goed. Ik draag lenzen en ik zie zeker diepte en het 3D effect.

Het is dat ik er nu nog niet aan wil en er geen 3D in 46" van Panasonic was op moment van aanschaf, maar over enkele jaren zal ik waarschijnlijk wel een 3D plasma kopen. Zo nu en dan met mn vrouw een 3D film kijken met brilletje op vind ik geen enkel probleem.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het zo dat 3D pas echt leuk is vanaf een scherm formaat van 50" of zou een 46" ook goed moeten presteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Officieel gaat deze thread over de Panasonic Plasma lijn.

Maar de officiele liine-up is nu ook bekent van de Panasonic LCD/LED lijn en de daarbij behorende prijzen.
Op zich jammer dat de top lijn van de LED serie, maar tot 37" gaat. Dus dan valt die optie zo wie zo af voor mij.
Nu maar wachten op de eerste plasma reviews.

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1298364717

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allemaal,

Vanmiddag is mijn TX-P42VT20 geleverd. De eerste indrukken zijn erg goed.
Beeld is erg scherp en de kleuren zijn geweldig.

Bij het uitproberen van de viera mogelijkheden heb ik mijn televisie aangesloten via dLan aan mijn router. Ik kan mijn Synology 210j benaderen en kan daarop alle foto's bekijken. Alleen als ik nu een foto bekijk dan worden deze niet scherp weergegeven. Op de computer zijn de foto's haarscherp. Enige idee waarom de foto's niet scherp worden weergegeven?

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:08
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 18:53:
Hoi Allemaal,

Vanmiddag is mijn TX-P42VT20 geleverd. De eerste indrukken zijn erg goed.
Beeld is erg scherp en de kleuren zijn geweldig.

Bij het uitproberen van de viera mogelijkheden heb ik mijn televisie aangesloten via dLan aan mijn router. Ik kan mijn Synology 210j benaderen en kan daarop alle foto's bekijken. Alleen als ik nu een foto bekijk dan worden deze niet scherp weergegeven. Op de computer zijn de foto's haarscherp. Enige idee waarom de foto's niet scherp worden weergegeven?

Richard
Heb je de fotostand aangezet?
Pagina: 1 ... 3 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.