Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 18:53:
Hoi Allemaal,

Vanmiddag is mijn TX-P42VT20 geleverd. De eerste indrukken zijn erg goed.
Beeld is erg scherp en de kleuren zijn geweldig.

Bij het uitproberen van de viera mogelijkheden heb ik mijn televisie aangesloten via dLan aan mijn router. Ik kan mijn Synology 210j benaderen en kan daarop alle foto's bekijken. Alleen als ik nu een foto bekijk dan worden deze niet scherp weergegeven. Op de computer zijn de foto's haarscherp. Enige idee waarom de foto's niet scherp worden weergegeven?

Richard
Ik denk dat dit eerder aan je NAS ligt dan aan de TV. Ik heb een 109j en heb hetzelfde probleem gehad. In je mediaserver instellingen kan je aanvinken om foto's op lage resolutie door te sturen en volgens mij staat deze standaard aan. Even in je NAS duiken dus.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:48
Ik heb van mijn schoonvader de panasonic vt20 gekregen als verassing :D ( echt een over the top cadeau die ook niet zag aankomen haha :P ). Alles is inmiddels al aangesloten en het beeld is fantastisch. Helaas is het 3d demo kanaal van ziggo niet meer op tv. Zijn er ook nog andere manieren waarop ik normale digitale televisie in 3d kan bekijken? En waar gebruiken jullie de wireless adapter voor?

Mijn setup
Panasonic VT20 Viera Line-up ( dus met de blueray speler en 2 3d brillen ).
Cisco recorder Ziggo
Harman Kardon 5.1 setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Mits niet te lelijk, heeft ze een vrijgezelle zus ? :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh011265
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05-2023
Wireless adapter kan je gebruiken voor software updates, internetfuncties (twitter, youtube, picasa) en het streamen van films/foto's naar je TV (DLNA). Verder is die van geen belang eigenlijk..
-RoB- schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:39:
Ik heb van mijn schoonvader de panasonic vt20 gekregen als verassing :D ( echt een over the top cadeau die ook niet zag aankomen haha :P ). Alles is inmiddels al aangesloten en het beeld is fantastisch. Helaas is het 3d demo kanaal van ziggo niet meer op tv. Zijn er ook nog andere manieren waarop ik normale digitale televisie in 3d kan bekijken? En waar gebruiken jullie de wireless adapter voor?

Mijn setup
Panasonic VT20 Viera Line-up ( dus met de blueray speler en 2 3d brillen ).
Cisco recorder Ziggo
Harman Kardon 5.1 setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijzen zijn in Italie gelijk aan die van Spanje, voor de nieuwe 2011 modellen:

Serie Panasonic NeoPlasma: GT30

Disponibilità dal mese di Marzo

* TX-P42GT30E (42"): 1399€
* TX-P46GT30E (46"): 1599€
* TX-P50GT30E (50"): 1799€

Serie Panasonic NeoPlasma: G30

Disponibilità dal mese di Aprile

* TX-P42G30E (42"): 899€
* TX-P46G30E (46"): 1099€
* TX-P50G30E (50"): 1299€

Serie Panasonic Plasma: U30

Disponibilità dal mese di Marzo-Aprile

* TX-P42U30E (42"): 599€
* TX-P50U30E (50"): 999€
Serie Panasonic NeoPlasma: VT30

Disponibilità dal mese di Aprile

* TX-P42VT30E (42"): 1699€
* TX-P50VT30E (50"): 2099€
* TX-P55VT30E (55"): 2799€
* TX-P65VT30E (65"): 3999€

Serie Panasonic Neoplasma: ST30

* TX-P42ST30E (42"): 1099€
* TX-P46ST30E (46"): 1299€
* TX-P50ST30E (50"): 1499€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:20:
De prijzen zijn in Italie gelijk aan die van Spanje, voor de nieuwe 2011 modellen:

Serie Panasonic NeoPlasma: GT30

* TX-P42GT30E (42"): 1399€
* TX-P46GT30E (46"): 1599€
TX-P46GT30E (46"): 1599€
dat is nog best wel een redelijke prijs dacht ik zo :)

Toch blijf ik altijd bang voor het inbranden van een plasma scherm, maar misschien is dat angst nergens op gebasseerd en moet ik me daar maar eens overheen zetten!

[ Voor 34% gewijzigd door Jarnoootje op 23-02-2011 14:47 . Reden: ingekort! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:48
Help!!!! schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:41:
^
Mits niet te lelijk, heeft ze een vrijgezelle zus ? :)
helaas alleen maar broers :P
sh011265 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:52:
Wireless adapter kan je gebruiken voor software updates, internetfuncties (twitter, youtube, picasa) en het streamen van films/foto's naar je TV (DLNA). Verder is die van geen belang eigenlijk..

[...]
Dat streamen van films is wel interessant! Kan dit met een normale computer of een netwerkschijf? Is het tevens mogelijk om op een usb stick op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 13:26
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:20:

Dat klinkt prima, paar honderd er af voor de echte straatprijzen en dan zou dat hem wel eens kunnen worden. Nu zit ik ook nog een Samsung plasma te overwegen, wat zijn volgens jullie allen voordelen (en nadelen?) van een Panasonic versus een Samsung plasma (PS50C7700 om het specifiek te maken)?

Verwijderd

Kom maar op met die eerste reviews, ik ben zo benieuwd of ze zijn verbeterd tov de 2010 line up

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:14

MartNL

Ik heb de p50vt20
Ik kan jullie vertellen dat het 3d effect bij deze tv erg goed is.
ja idd je moet wel een bril op. ;)
Wat idd niet echt top is , maar goed ik zie het ook als een extra kijk toch bijna altijd 2d.
(en natuurlijk het content moet wel goed zijn)

En het 2d beeld is echt super.
Ik had hiervoor een samsung led maar dit is toch wel een klasse beter.

Ik heb er een playstation op aangesloten en een onkyo sr508 versterker + klipisch boxen.
Het werkt allemaal prima. Ik ben zeer blij met deze opstelling.

Ik doe trouwens niet aan inspelen met break-in dvd en zo daar geloof ik niet echt in.

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:34
MartNL schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:08:
Ik heb de p50v20
Ik kan jullie vertellen dat het 3d effect bij deze tv erg goed is.
:?
Je hebt dan toch de VT20 hoop ik :>

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:14

MartNL

yannickie111 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:44:
[...]

:?
Je hebt dan toch de VT20 hoop ik :>
Je hebt helemaal gelijk. :)
(heb het veranderd)

[ Voor 4% gewijzigd door MartNL op 24-02-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is al bekend wanneer de nieuwe modellen precies komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:56
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:07:
Is al bekend wanneer de nieuwe modellen precies komen?
Midden maart, begin april...

De C3e kan je al bestellen bij Redcoon, is er op voorraad (heb ze gebeld...)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aries.Mu schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:57:
[...]

Midden maart, begin april...

De C3e kan je al bestellen bij Redcoon, is er op voorraad (heb ze gebeld...)
C3e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:30
Toen ik mijn receiver op HDMI 1 aansluiting van mijn G20 had zitten, switchte de Panasonic automatisch naar het goede AV kanaal wanneer ik de PS3 inschakelde.

Nu heb ik hem op HDMI 2 zitten omdat dit het ARC kanaal is van de Pana. Nu switcht hij niet meer automatisch naar AV als ik de receiver inschakel.

Is het of of? Of moet ik een instelling verzetten? :?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:31
Vrijdagavond in de mediamarkt deze tv tegen gekomen. Ik vond dat de kleuren erg mooi waren in vergelijking met lcd tv's. Nu ben ik de laatste jaren de techniek van plasma een beetje uit het oog verloren.
Ook in de pricewatch zie ik niet heel veel plasma's staan vergeleken met het aantal lcd tv's.

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMAG0462.jpg

Nu is 50 inch een beetje teveel van het goede. Een 40 of 42 inch zal prima passen en is goedkoper (budget ongeveer 800 euro). Maar waar moet ik nu verder op letten bij plasma?
Ik wil een HD satelliet ontvanger aansluiten (dreambox 800), mediaspeler en uiteindelijk nog een homecinemaset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Binnetie schreef op zondag 27 februari 2011 @ 13:12:
Vrijdagavond in de mediamarkt deze tv tegen gekomen. Ik vond dat de kleuren erg mooi waren in vergelijking met lcd tv's. Nu ben ik de laatste jaren de techniek van plasma een beetje uit het oog verloren.
Ook in de pricewatch zie ik niet heel veel plasma's staan vergeleken met het aantal lcd tv's.

[afbeelding]

Nu is 50 inch een beetje teveel van het goede. Een 40 of 42 inch zal prima passen en is goedkoper (budget ongeveer 800 euro). Maar waar moet ik nu verder op letten bij plasma?
Ik wil een HD satelliet ontvanger aansluiten (dreambox 800), mediaspeler en uiteindelijk nog een homecinemaset.
Soms hebben goedkope(re) plasma-tv's een lagere resolutie.
De beeldkwaliteit is soms gewoon minder.

Duurdere modellen hebben snellere plasmacellen, en meer mogelijkheden, bijvoorbeeld YouTube filmpjes kijken op je tv enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
yannickie111 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 13:34:

Duurdere modellen hebben snellere plasmacellen, en meer mogelijkheden, bijvoorbeeld YouTube filmpjes kijken op je tv enz.
LOL. Geniaal advies :/

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was natuurlijk ook een geniale vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:38
Gewoon de 42" G20 kopen als je geen 3D. Past prima in je budget.

Ervaringen over de G20 serie kan je volop vinden in dit (en vorig) topic + Google. Ik heb zelf de 46" G20 en ben zeer tevreden.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:48

elsinga

=8-)

Vandaag even (na mijn vakantie vorige week) gebeld met Panasonic om mijn 42V20 aan te melden voor een huisbezoekje van de dokter, naar aanleiding van het probleem met de groen/rode balk:
Afbeeldingslocatie: http://download.elsinga.net/viera/streep.jpg

Komende woensdag komt E-care langs, ben benieuwd hoe of wat... Heb wel gevraagd of ze een gelijkwaardig leentoestel mee willen nemen, voor het geval dat de mijne niet ter plekke gerepareerd kan worden. Nu maar afwachten, ik laat woensdag wel even weten wat het is/was en wat de oplossing is.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
yannickie111 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 13:34:
[...]

Er staat duidelijk dat het een F-HD tv is -> 1920/1080. Deze resolutie is er altijd. Daarbij is de motion resolutie van deze tv vele malen hoger dan een soortgelijke LCD-tv. Iets wat veel belangrijker is dan de native resolutie.

Meer mogelijkheden? Net of je 400 euro meer wil betalen om Youtube filmpjes te bekijken _O-.

Begrijp me niet verkeerd, de G-V-VT serie geven wel degelijk beter beeld, maar je argumenten zijn een beetje mager ;).
De VT-serie heeft snellere fosfor.
De G-V-VT serie hebben dieper zwart, minder last van spiegeling, wat meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien interessant.

De US user manual voor de ST30 lijn:
http://service.us.panasonic.com/OPERMANPDF/TCP42ST30.PDF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijzen modellen 2011

Afbeeldingslocatie: http://www.3dtvmagazine.nl/wp-content/uploads/2011/02/panasonic-2011-prijzen-2.jpg

Overzicht features!

Afbeeldingslocatie: http://www.3dtvmagazine.nl/wp-content/uploads/2011/02/panasonic-2011-features.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn dat euro's? Pff, dat is onbetaalbaar. Hoe kunnen ze een prijsverschil van de VT20 naar de VT30 van 1000euro maken. De VT20 50 inch is 1600, de VT30 is dus 2675 euro. Dat is een enorm verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Laatst online: 10-09 17:46
repost. Dit is een bericht van 16feb. waar jij de prijzen uit vandaan tovert. In de tussentijd (ook in dit forum) staan er al andere adviesprijzen van officiele panasonic websites. Denk dat deze prijzen dus achterhaald zijn.

Mochten deze prijzen gehandteerd worden dan prijst panasonic zich volkomen uit de markt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:08
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 08:16:
Zijn dat euro's? Pff, dat is onbetaalbaar. Hoe kunnen ze een prijsverschil van de VT20 naar de VT30 van 1000euro maken. De VT20 50 inch is 1600, de VT30 is dus 2675 euro. Dat is een enorm verschil.
je vergelijkt introductieprijzen met producten die uit het assortiment verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 00:09
inderdaad. je moet deze introductieprijzen vergelijken met de introductieprijzen van de huidige serie en dan zie je dat de nieuwe serie altijd goedkoper gelanceerd worden, mits er geen nieuwe techniek in zit zoals totaal andere panelen of 3d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die prijzen kloppen toch niet, de prijzen zullen lager geschaald worden, zoals al bleek bij de website shops van Panasonic Italie en Spanje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh011265
  • Laatst online: 31-05-2023
Voor diegene die nu een koopje willen doen: de 50VT20 staat te koop bij iishop voor maar 1520eur, een echt koopje volgens mij.

Vorig jaar (september) heb ik er nog 2150eur -bij iishop- voor betaald :) Schitterende tv (must see movie voor 3D: how to train a dragon _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Dit plaatje heb ik verwerkt in de TS: yannickie111 in "[Plasma] Panasonic 2010-2011 - alle series"
Het overzicht van de prijzen niet, die kloppen niet meer. De prijzen in de TS trouwens ook niet volgens mij :+
Ja, die wil ik er ook nog in gaan zetten, maar ik wacht nog even tot die er is van alle tv's.
Of heeft iemand die al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer gaan de nieuwe modellen in Nederland verkocht worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:10:
April/Mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben die nieuwe modellen nu ook allemaal een ander panel dan de vorige tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:10:
Volgens Panasonic NL wordt de TX-L42E30 binnenkort uitgeleverd, zie volgend bericht wat ik ontvangen heb.

"De eerste uitlevering van de nieuwe TX-L42E30 staat gepland voor de tweede helft van maart. De prijzen zijn op dit moment nog niet bekend. Deze worden kort voor uitlevering (o.a. via website) kenbaar gemaakt."

Ben benieuwd of deze zo goed is als ik verwacht. Het wordt deze of de Sony 40EX720. Ze kunnen mij niet snel genoeg komen met de nieuwe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurt_Knakker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06 13:14
elsinga schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:23:
Vandaag even (na mijn vakantie vorige week) gebeld met Panasonic om mijn 42V20 aan te melden voor een huisbezoekje van de dokter, naar aanleiding van het probleem met de groen/rode balk:
[afbeelding]

Komende woensdag komt E-care langs, ben benieuwd hoe of wat... Heb wel gevraagd of ze een gelijkwaardig leentoestel mee willen nemen, voor het geval dat de mijne niet ter plekke gerepareerd kan worden. Nu maar afwachten, ik laat woensdag wel even weten wat het is/was en wat de oplossing is.
Ik ben erg benieuwd hoe dit verder verloopt.
Please keep us posted ! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Nou, eCare is dus geweest en heeft het A-board vervangen. Da's een printplaat waar de CI+ module en alle ingangen op aangesloten zijn. Beeld is nu weer zoals vanouds, maar moest wel de hele tv opnieuw instellen (gelukig alles genoteerd ;)). Kosten nihil, want garantie. Televisie had overigens 721 uur gedraaid ondertussen, na 641 keer te zijn ingeschakeld. Kennelijk kijken we dus gemiddeld per keer ruim een uur. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Zo, das vaak in en uitschakelen. Volgens mij zat ik na 1050u op iets van 325 keer inschakelen.

Overigens netjes opgelost!

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Inderdaad netjes opgelost. Zitten trouwens best veel schroeven in het achterpaneel! Schijnt te moeten om resonanties tegen te gaan.

En dat vaak inschakelen... niet altijd staat de tv de hele avond aan, die gaat ook tussendoor wel eens uit (om een half uur later weer aan te gaan). De tijd van een hele avond films kijken is helaas voorbij....

Oh, dit nieuwe A Board heeft overigens firmware versie 2.506 in plaats van de 2.505 die ik met het oude bord had. Minor tweaks, vermoed ik.

[ Voor 17% gewijzigd door elsinga op 02-03-2011 13:22 . Reden: Firmware versie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:07
Tommy The Cat schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:31:
Vanavond bespeurde ik bij de nog redelijk nieuwe G20 van m'n broer dat het rtl4 logo in het beeld is gebrand (tenzij het nog wegtrekt). Dat heb ik voor mezelf gehouden, omdat ik benieuwd ben of hij het gaat merken. Volgende keer zal ik nogmaals kijken om te zien of het inmiddels is weggetrokken of niet.
Gisteren was ik bij mijn broer en heb, zonder dat hij het zag, even goed het beeld geïnspecteerd om te zien of het logo nog steeds of het beeld stond. Gelukkig kon ik het niet terugvinden, zodat het logo is weggetrokken.

Dat zou ik nog even melden :).

edit
Hij heeft het (waarschijnlijk omdat hij er niet naar zocht) niet gemerkt en ik heb 't verder voor mijzelf gehouden.

[ Voor 9% gewijzigd door Tommy The Cat op 02-03-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• death valley
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-10-2024
net even minuutje of 10 NL1 (HD) aangezet, wil ik een dvd'tje bekijken zie ik rechtsboven een dikke 1 en linkboven netjes VARA staan....

ging niet weg, even een kwartiertje sneeuwbeeld laten draaien, zie dan tijdens "sneeuwen" de logo's niet maar als ik zelfde dvd weer opzet staan de logo's er weer !!!

gaat toch nergens meer over, hoe kan dit ? heb 50 VT20

vroeger geen last van, dus of de TV is slecht geworden of NL1 heeft de intensiteit van z'n logo's "versterkt"

meer mensen hier last van (dus al na minuut of 10 Image Retention)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
death valley schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 19:03:
net even minuutje of 10 NL1 (HD) aangezet, wil ik een dvd'tje bekijken zie ik rechtsboven een dikke 1 en linkboven netjes VARA staan....

ging niet weg, even een kwartiertje sneeuwbeeld laten draaien, zie dan tijdens "sneeuwen" de logo's niet maar als ik zelfde dvd weer opzet staan de logo's er weer !!!

vroeger geen last van, dus of de TV is slecht geworden of NL1 heeft de intensiteit van z'n logo's "versterkt"

Zie je ze van een afstandje ook?
Of zie je het echt alleen als je er echt naar zoekt, zoals een post boven je?

Anders zou ik gewoon normaal verder tv kijken, en even afwachten of het weggaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Als je net Nederland 1 hebt gekeken dan kan het inderdaad voorkomen. Is retentie en zal hoogstwaarschijnlijk gewoon wegtrekken.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• death valley
nadroJ schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 19:26:
Als je net Nederland 1 hebt gekeken dan kan het inderdaad voorkomen. Is retentie en zal hoogstwaarschijnlijk gewoon wegtrekken.
maar na 10 minuten ? kijk, als TV uren op 1 kanaal staat kan ik het enigszins begrijpen...

heb nu sneeuwbeeld 45 minuten aangehad en logo's zijn nog steeds te zien |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:07
Al zou het wegtrekken, neemt dat niet weg dat wat death valley meldt storend en voor mij onacceptabel is. Mijn advies is dan ook om het te melden bij de verkoper of Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:15
Wij hebben sinds kort hier de TX-P50V20E staan, en allereerst: echt een fantastisch beeld. De kleuren zijn (na enige gewenning, we komen van een redelijk oude LCD) echt geweldig, en films kijken is echt een nieuwe ervaring :)
We hebben wel "last" (het is zeker niet vervelend) van een vreemd fenomeen: vele Amerikaanse series (als Lie To Me, House) lijken op bepaalde momenten wel driedimensionaal, zijn hier meer mensen die dit fenomeen opmerken, of iemand een verklaring hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• death valley
AvAars schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:28:
Wij hebben sinds kort hier de TX-P50V20E staan, en allereerst: echt een fantastisch beeld. De kleuren zijn (na enige gewenning, we komen van een redelijk oude LCD) echt geweldig, en films kijken is echt een nieuwe ervaring :)
We hebben wel "last" (het is zeker niet vervelend) van een vreemd fenomeen: vele Amerikaanse series (als Lie To Me, House) lijken op bepaalde momenten wel driedimensionaal, zijn hier meer mensen die dit fenomeen opmerken, of iemand een verklaring hiervoor?
IFC uitzetten:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
death valley schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 19:38:
[...]

maar na 10 minuten ? kijk, als TV uren op 1 kanaal staat kan ik het enigszins begrijpen...

heb nu sneeuwbeeld 45 minuten aangehad en logo's zijn nog steeds te zien |:(
Hmmz, dat is dan wel weer een beetje vreemd. Kijk het even aan en als het morgen/vrijdag nog zichtbaar is dan zou ik ook wel even Panasonic bellen. Misschien doet een nachtje rust 'wonderen'.

Lastig toch wel.

[ Voor 4% gewijzigd door nadroJ op 02-03-2011 21:42 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Laatst online: 30-01-2024

Ik heb precies het zelfde met een 50V20. Inderdaad nooit eerder gezien. Is pas sinds vorige week of zo. Het trekt niet weg maar blijft zichtbaar vooral in lichte beelden. Kennelijk heeft NL1 iets veranderd aan het logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:32
Ik had er ook ineens last van afgelopen week met m'n G20. Ik dacht, het zal wel, maar nu jullie er ook over posten... kan nog steeds toeval zijn natuurlijk.

Anyway, normaal was het logo - zelfs na een paar uur ned 1 kijken - binnen enkele secs weg, maar nu bleef hij staan. Uiteindelijk maar m'n inspeelplaatjes anderhalf uur laten draaien en nu is het weer weg. Logo ziet er op het oog hetzelfde uit.. (?)

[ Voor 18% gewijzigd door - J.W. - op 03-03-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panasonic Nederland heeft ook de nieuwe modellen online staan:
http://www.panasonic.nl/h...are/productsCategory.html

Zo jammer dat er geen 46VT30 model is , maar goed.
De GT30 lijn is denk ik ook mooi :)

Ik kan er alleen nog niet achter komen of er 1 tuner in zit, of 2 ivm de PVR mogelijkheden.
Ik zou graag wel eens iets willen opnemen, terwijl ik iets anders bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb een nieuwe G20 gekregen omdat mijn oude G20 dus echt was ingebrand. Zelfs na 1 maand was het nog te zien. Nu met de nieuwe G20 heb ik ook image retention. En in het begin van de branduurtjes duurde het ook erg lang voordat het weg was, maar nu is het binnen 2 minuten wel weg hoor (heb nu ook al 700+ uurtjes erop zitten). Dus naarmate de uurtjes verstrijken, is de IR ook sneller verdwenen.
Hoeveel branduurtjes heb je al erop zitten?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Laatst online: 12:29
Die branduren maken inderdaad echt veel uit, ik had mijn tv vlak voor het wk gekocht en die N, S en 1 heb ik best lang gezien (als ik er naar zocht), maar laatst heb ik in enkele weken 60 uur naar The Wire op 4:3 gekeken en daar heb ik nooit iets van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• death valley
Deathchant schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:21:
[...]

Ik heb een nieuwe G20 gekregen omdat mijn oude G20 dus echt was ingebrand. Zelfs na 1 maand was het nog te zien. Nu met de nieuwe G20 heb ik ook image retention. En in het begin van de branduurtjes duurde het ook erg lang voordat het weg was, maar nu is het binnen 2 minuten wel weg hoor (heb nu ook al 700+ uurtjes erop zitten). Dus naarmate de uurtjes verstrijken, is de IR ook sneller verdwenen.
Hoeveel branduurtjes heb je al erop zitten?
heb TV al sinds augustus, gem 6 uur per dag dus moet nu wel ingespeeld zijn

gekke is dat als ik een andere zender (b.v. RTL4 met logo) tijdje laat staan is dit logo niet te zien en tekst VARA waar RTL4 logo stond staat er nog steeds

ook tijdje NL1 met Tros links boven laten staan maar VARA blijft staan, alsof alleen de vara het probleem veroorzaakt :?
inderdaad met witte/lichte achtergrond zie je het het ergst

sneeuwbeeld helpt dus niet, iemand een goed idee ? had begrepen dat de panasonic een soort verborgen functie had om scherm te "verschonen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:32
Of het helpt weet ik natuurlijk niet.

Maar wat je kunt doen,
- download de 120 break-in images >> klik (klik op 'regular download' om gratis te downloaden).
- Pak de rar uit op een usb stick
- speel de plaatjes vanaf de stick af op de hoogste snelheid met een slideshow, zonder overgangen met het contrast redelijk hoog (zeg 42 ofzo). Stel a priori in dat je TV na 4 uur uit gaat als er geen interactie is (en ga slapen..). Controleer voor de zekerheid of het schermvullend is.

Zo nodig, herhalen. Maar ik denk dat als het na zeg 3 sessies nog niet weg is je wel met Panasonic kunt gaan bellen voor een nieuwe..

Op deze manier heb ik m'n TV grotendeels ingespeeld.

[ Voor 16% gewijzigd door - J.W. - op 03-03-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
death valley schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:28:
[...]

heb TV al sinds augustus, gem 6 uur per dag dus moet nu wel ingespeeld zijn

gekke is dat als ik een andere zender (b.v. RTL4 met logo) tijdje laat staan is dit logo niet te zien en tekst VARA waar RTL4 logo stond staat er nog steeds

ook tijdje NL1 met Tros links boven laten staan maar VARA blijft staan, alsof alleen de vara het probleem veroorzaakt :?
inderdaad met witte/lichte achtergrond zie je het het ergst

sneeuwbeeld helpt dus niet, iemand een goed idee ? had begrepen dat de panasonic een soort verborgen functie had om scherm te "verschonen"
dat probleem had ik met het RTL4 logo, op een gegeven moment had ik zelfs 2 van die logo's in beeld staan. 1 van analoge uitzending en 1 van digitaal. Ik zit nu aan zo'n 460 inspeeluren, en tot de 500 uur druk ik sowieso alle logo's buiten beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Ik heb m'n P50V20 ook sinds de WK en de vette 1 is nooit meer verdwenen, terwijl ik geen voetbal verslaafd ben en ook niet van felle lichten kleuren hou. Voor mij staat het vast dat plasma's van Panasonic inbranden, misschien exemplarisch of afhankelijk van het model, maar het bestaat. Deze discussie is hier al zo vaak gevoerd met voor- en tegenstanders, dus daar komen we toch niet uit. Het maakt wel uit of je een pietlut bent die zich eraan stoort als je toevallig even een grijs vlak met wat vage letters ziet, of dat je gewoon naar het complete beeld kijkt waar het om draait. Ik ben en blijf blij met m'n plasma en ook de volgende zal een plasma zijn (mits nog geen nieuwe techniek), waarbij ik pas op 3D overga als het netjes zonder bril kan, maar dat is weer een andere discussie:-) Ik vind wel dat de omroepen wel eens iets anders met logo's mogen omgaan...

[ Voor 4% gewijzigd door henrid op 04-03-2011 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:28

S2S

henrid schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:30:
Ik heb m'n P50V20 ook sinds de WK en de vette 1 is nooit meer verdwenen, terwijl ik geen voetbal verslaafd ben en ook niet van felle lichten kleuren hou. Voor mij staat het vast dat plasma's van Panasonic inbranden, misschien exemplarisch of afhankelijk van het model, maar het bestaat. Deze discussie is hier al zo vaak gevoerd met voor- en tegenstanders, dus daar komen we toch niet uit. Het maakt wel uit of je een pietlut bent die zich eraan stoort als je toevallig even een grijs vlak met wat vage letters ziet, of dat je gewoon naar het complete beeld kijkt waar het om draait. Ik ben en blijf blij met m'n plasma en ook de volgende zal een plasma zijn (mits nog geen nieuwe techniek), waarbij ik pas op 3D overga als het netjes zonder bril kan, maar dat is weer een andere discussie:-) Ik vind wel dat de omroepen wel eens iets anders met logo's mogen omgaan...
Weet je wat echt grappig is, eigenlijk is het dat helemaal niet. Toen in mijn plasma kocht 1,5 jaar geleden en ik vertelde dat ik hem netjes ging inspelen, zonder break-in disc.

Dus 200+ uur met contrast etc op extreem laag (beeld ziet er dan niet uit) en dat ongeveer 2 maanden lang, werd ik voor gek verklaard. Ook hier waren toen mensen die dood leuk zeiden de nieuwe plasma's hebben geen inbranders meer.. nou dus wel. Een vriend die ook met het WK een VT20 heeft gekocht en heeft ze ook, eigenlijk alleen maar omdat direct alles hoog ging.

Ik ben blij dat ik het wel zo heb gedaan, heb echt nergens last van, ik denk dan ook dat he over 2 maanden doen nog beter is dan een breakin disc.

Wat ik in die 2 maanden ook heb gedaan, niet het beeld lang op 1 film/zender/videogame op pause laten staan. Als je even weg gaat.. naar wc of andere dingen, TV op ruis zetten. In de begin periode films met balken vermijden, zoomen, of als je toch een film met balken kijkt, na de film 15 minuten ruis.

En wat zijn nou 2 maanden op jaren plezier?

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
S2S schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:55:
[...]
En wat zijn nou 2 maanden op jaren plezier?
Omdat het niet helpt? Heb mijn plasma 400+ uur op die manier zitten inspelen. Resultaat? Gewoon retentie natuurlijk, zoals op élke plasma het geval is. Letterlijk élke. Dat je het (heel misschien) er mee kan verminderen zou kunnen, opheffen kan je het gewoon nooit. Elke plasma tv heeft het, elk merk, wat je ook doet/niet doet.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• death valley
Brad Pitt schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:04:
[...]

Omdat het niet helpt? Heb mijn plasma 400+ uur op die manier zitten inspelen. Resultaat? Gewoon retentie natuurlijk, zoals op élke plasma het geval is. Letterlijk élke. Dat je het (heel misschien) er mee kan verminderen zou kunnen, opheffen kan je het gewoon nooit. Elke plasma tv heeft het, elk merk, wat je ook doet/niet doet.
dat denk ik dus ook: heb TV ook ingespeeld, dus alleen beeldvullend materiaal gekeken en instellingen aangepast, minimaal 200 uur

vreemde is dus dat ik maanden geen problemen had totdat ik dus dagen geleden 10 minuutjes naar een vara programma keek...

ga de tips van jullie proberen maar moet zeggen dat deze 50VT20 me steeds minder bevalt

gisteren b.v. stukje voetbal gekeken en ziet er niet uit,door de bekende motion issues

Met IFC aan is het stuk minder maar dat geeft weer andere problemen

Als ik het goed begrijp zit er op de 2011 serie een soort medium IFC mogelijkheid op: dus motion issues minder maar niet b.v. de irritante videolook bij b.v. TV series en colour banding bij beweging

vraag me af of ik de vt20 mag ruilen voor de vt30 daar panasonic min of meer heeft toegegeven dat de vt20 meer voor BR en 3D is en minder voor SD materiaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• death valley
- J.W. - schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:57:
Of het helpt weet ik natuurlijk niet.

Maar wat je kunt doen,
- download de 120 break-in images >> klik (klik op 'regular download' om gratis te downloaden).
- Pak de rar uit op een usb stick
- speel de plaatjes vanaf de stick af op de hoogste snelheid met een slideshow, zonder overgangen met het contrast redelijk hoog (zeg 42 ofzo). Stel a priori in dat je TV na 4 uur uit gaat als er geen interactie is (en ga slapen..). Controleer voor de zekerheid of het schermvullend is.

Zo nodig, herhalen. Maar ik denk dat als het na zeg 3 sessies nog niet weg is je wel met Panasonic kunt gaan bellen voor een nieuwe..

Op deze manier heb ik m'n TV grotendeels ingespeeld.
thanks, ga dit zeker proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:08
[...]

kan het iets te maken hebben met het verhogen van de voltage vanaf een x uur (raising blacks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

[...]

Retentie is wat anders dan inbranden... retentie gaat weg, inbranders niet. En inderdaad ieder plasma heeft last van retentie, na retentie gewoon ruis of als je tv dat heeft de witte balk draaien, maar ik denk dat ruis beter werkt.

Maar het zal allemaal wel, het heeft mij naar mijn gevoel wel geholpen. ik heb er in ieder geval geen last van. En ik doe nu nog wel is ruis draaien. En dat je "retentie"hiermee kan verminderen "zodat je het niet meer ziet" dan is het toch ook goed?

Maar ik heb he contrast niet abnormaal hoog staan ofzo, maar ik ken mensen die het op 80+ hebben staan, vragen om problemen.

[ Voor 10% gewijzigd door S2S op 04-03-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• death valley
heb ruis geprobeerd maar helpt weinig/niet: zeker 3 kwartier aangehad, nog steeds te zien

instellingen staan goed volgens mij (contrast op 36 b.v.)

denk dat er toch behoorlijk verschil zit wat (betreft gevoeligheid voor retentie/floating blacks e.d.) tussen TV's uit dezelfde serie

j
S2S schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:42:
[...]

Retentie is wat anders dan inbranden... retentie gaat weg, inbranders niet. En inderdaad ieder plasma heeft last van retentie, na retentie gewoon ruis of als je tv dat heeft de witte balk draaien, maar ik denk dat ruis beter werkt.

Maar het zal allemaal wel, het heeft mij naar mijn gevoel wel geholpen. ik heb er in ieder geval geen last van. En ik doe nu nog wel is ruis draaien. En dat je "retentie"hiermee kan verminderen "zodat je het niet meer ziet" dan is het toch ook goed?

Maar ik heb he contrast niet abnormaal hoog staan ofzo, maar ik ken mensen die het op 80+ hebben staan, vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

death valley schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:10:
heb ruis geprobeerd maar helpt weinig/niet: zeker 3 kwartier aangehad, nog steeds te zien

instellingen staan goed volgens mij (contrast op 36 b.v.)

denk dat er toch behoorlijk verschil zit wat (betreft gevoeligheid voor retentie/floating blacks e.d.) tussen TV's uit dezelfde serie

j

[...]
Hier begint het dan inderdaad wel op te lijken. Maar ik denk dat je na 45 minuten persoonlijk nog niet veel kan zeggen, gewoon langer draaien (dag?). Kijk je hebt het zo maar om het weg te krijgen.. "het komt ter paard en gaat ter voet" Mocht he dan toch niet weg zijn.. Accepteren of Panasonic aanschrijven.

[ Voor 6% gewijzigd door S2S op 04-03-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 10:18
Hoor binnekort ook bij de panasonic club, net de Panasonic TX-P50VT20 bij de t-online-webshop plus korting van 100 euro als je de actie code invult voor rond de 1600 euro.

Nog nooit een plasma gehad, altijd voor lcd gegaan, dus ben benieuwd, hoor er wel goeie verhalen over, nu even wat 3d content regelen zodat ik ook nog wat in 3d te kijken heb straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

NeoSoulStar schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:34:
Hoor binnekort ook bij de panasonic club, net de Panasonic TX-P50VT20 bij de t-online-webshop plus korting van 100 euro als je de actie code invult voor rond de 1600 euro.

Nog nooit een plasma gehad, altijd voor lcd gegaan, dus ben benieuwd, hoor er wel goeie verhalen over, nu even wat 3d content regelen zodat ik ook nog wat in 3d te kijken heb straks.
1600! Heel verschil met vorige jaar! Toen waren ze gemiddeld nog 2300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 10:18
Toestel is 1649 min 100 euri bonus korting door middel van actie code CHECK

Wist niet eens van het bestaan van een tmobile online webshop af, vond het via de price check hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Het fenomeen van de zwart-wit geblokte streep bovenin het beeld is hier in het verleden al eens besproken. Had dacht ik te maken met buitenlandse opnamen die door de Nederlandse provider in een verkeerd of onbekend formaat wordt doorgegeven.
De laatste tijd lijkt het wel of er steeds meer van dat materiaal op de reguliere zenders te zien is. Steeds vaker moet ik bij een filmpje van een buitenlandse zender (Al Jazeera, BBC, CNN) dat dan in het het NOS-journaal wordt uitgezonden, aan eventuele visite uitleggen hoe die irritante zwart-witte balk nou bovenin beeld komt.
Koopt mijn dochter van de week een DVD van Brigitte Kaandorp, een echt Nederlandse produktie lijkt mij, spelen we die af via een Pioneer DVD-speler, is die balk ook weer erg prominent aanwezig. Op de slaapkamer met het lullige Salora LCD-tvt'tje van nog geen 200 euro speelt zo'n DVD feilloos af.
Een oplossing zou zijn om 16:9 scan aan te zetten, maar daarmee rek je het beeld teveel op naar mijn zin; ondertitels worden idioot groot en er vallen delen buiten beeld. Geen optie dus.
Panasonic zou hier toch gewoon een bugfix voor uit moeten brengen, gezien het feit dat de buurman met z'n Samsung plasma hier geen last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

rowicom schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:03:
Het fenomeen van de zwart-wit geblokte streep bovenin het beeld is hier in het verleden al eens besproken. Had dacht ik te maken met buitenlandse opnamen die door de Nederlandse provider in een verkeerd of onbekend formaat wordt doorgegeven.
De laatste tijd lijkt het wel of er steeds meer van dat materiaal op de reguliere zenders te zien is. Steeds vaker moet ik bij een filmpje van een buitenlandse zender (Al Jazeera, BBC, CNN) dat dan in het het NOS-journaal wordt uitgezonden, aan eventuele visite uitleggen hoe die irritante zwart-witte balk nou bovenin beeld komt.
Koopt mijn dochter van de week een DVD van Brigitte Kaandorp, een echt Nederlandse produktie lijkt mij, spelen we die af via een Pioneer DVD-speler, is die balk ook weer erg prominent aanwezig. Op de slaapkamer met het lullige Salora LCD-tvt'tje van nog geen 200 euro speelt zo'n DVD feilloos af.
Een oplossing zou zijn om 16:9 scan aan te zetten, maar daarmee rek je het beeld teveel op naar mijn zin; ondertitels worden idioot groot en er vallen delen buiten beeld. Geen optie dus.
Panasonic zou hier toch gewoon een bugfix voor uit moeten brengen, gezien het feit dat de buurman met z'n Samsung plasma hier geen last van heeft?
Heb je toevallig overscan uitstaan? dus 1:1 beeld aanstaan. Kan zijn dat deze balk eigenlijk in het overscan gebied staat.
Als je dus overscan uit hebt staan zie je dus het deel wat je eigenlijk niet hoort te zien op je tv.

Eigenlijk hoor je niets raars te zien ook al heb je overscan uitstaan, maar het kan zijn dat een serie/dvd/film/nos wat te krap zit op het overscan gebied en dan zie je het dus wel.

[ Voor 5% gewijzigd door S2S op 04-03-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

S2S schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:31:
Heb je toevallig overscan uitstaan? dus 1:1 beeld aanstaan. Kan zijn dat deze balk eigenlijk in het overscan gebied staat.
Als je dus overscan uit hebt staan zie je dus het deel wat je eigenlijk niet hoort te zien op je tv.

Eigenlijk hoor je niets raars te zien ook al heb je overscan uitstaan, maar het kan zijn dat een serie/dvd/film/nos wat te krap zit op het overscan gebied en dan zie je het dus wel.
Bij Canaal Digitaal helpt het in ieder geval :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Nu online
S2S schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:31:
[...]

Overscan staat inderdaad uit. Dat is toch ook de default instelling? Heb er wel mee geexperimenteerd hoor, maar zoals ik al schreef: het beeld wordt opgerekt en daardoor onnatuurlijk vind ik... Hoe hebben de andere deelnemers aan dit topic deze functie staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Laatst online: 01-09 21:12
Wij hebben hier een Panasonic CRT staan (nog redelijk nieuw). Nu wil ik zo'n mooie panasonic plasma (g30) gaan kopen.
Maar die beeldmodussen staan me toch niet aan. Op onze huidige pana zijn die vreselijk (maar dan ook écht vreselijk) irritant.

Nu lees ik hier verhalen dat die op de huidige tv's nog steeds zitten (die idiote beeldmodussen van Panasonic). En dat brengt me toch weer sterk aan de twijfel. Zijn die modussen nog steeds zo "erg" of valt het allemaal wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Wat voor beeldmodussen heb je het over?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Laatst online: 01-09 21:12
Shiver23 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 19:59:
Wat voor beeldmodussen heb je het over?
De wide, zoom, overscan, juist, 16:9, zoom and scan en de auto modus.

Tenminste, dat zit er op bij onze crt.

[ Voor 8% gewijzigd door D-TECH op 04-03-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

rowicom schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 19:23:
[...]

Overscan staat inderdaad uit. Dat is toch ook de default instelling? Heb er wel mee geexperimenteerd hoor, maar zoals ik al schreef: het beeld wordt opgerekt en daardoor onnatuurlijk vind ik... Hoe hebben de andere deelnemers aan dit topic deze functie staan?
Eigenlijk hoort overscan default aan te staan ;) Bij televisie gaan ze er namelijk vanuit dat je het overscan gebied niet ziet. Als je veel gamed dan zou ik het uit zetten. Ik weet niet hoe het zit met de digitale zenders.

Het is niet zo dat met overscan het beeld heel erg opgerekt wordt, vroeger, paar jaar terug zelfs, wist je niet beter (staat het gewoon aan)

Als je dus je overscan aan zet, zou je DVD probleem over kunnen zijn. De DVD is waarschijnlijk gewoon slecht geauthored, ze zitten te dicht op he overscan gebied.

Heet denk ik bij onze Pana's beeldscan onder instellingen. (beeldscan dus aan zetten voor die dvd's)

Volgens mij kan je het zelfs per hdmi poort etc uit of aan zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door S2S op 04-03-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Heel simpel: bij analoge zenders of sd content moet de Beeldscan (=overscan) op AAN.
Bij hd content moet die op UIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Nu online
Ferry34 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 02:02:
Heel simpel: bij analoge zenders of sd content moet de Beeldscan (=overscan) op AAN.
Voor wat betreft DVD's afspelen kan ik natuurlijk de OVERSCAN op de SCART1-ingang wel aanzetten. Dank voor de tip!
Maar voor wat betreft tv: ik kijk middels de ingebouwde DVB-C module en krijg dan van Ziggo zowel HD als SD-zenders binnen. Ik kan dan toch moeilijk die OVERSCAN steeds aan en uit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spicers
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-01 11:31
rowicom schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 10:27:
Ik kan dan toch moeilijk die OVERSCAN steeds aan en uit zetten?
de TV snapt dat er HD en of SD content aanwezig is.probeer dit maar eens uit op NED1HD, zet hier beeldscan op uit, neem daarna een kanaal met SD content en daar staat hij op " aan" en of je kan hem hier op aan zetten. als je terug gaat naar een HD kanal staat hij nog steeds op "uit". het werkt iig op een pana G20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, heb sinds gister een txp42g20, geweldig gewoon maar waar op mijn vorige panna de viera link goed werkte zonder problemen krijg ik hem op deze niet aan de praat tot dusver. Van de handleiding wordt ik ook niet veel wijzer. Ik heb een home cinema met dvd in één van panna in hdmi 1 gedaan, mijn mediaplayer in hdmi 3 en de ps3 in hdmi 4. Het zou zo toch moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Zo simpel zou ik het niet noemen ;) ik heb een G20 en ik heb ook op de digitale zenders de 16:9 scan altijd aanstaan, omdat ik langs de randen altijd pixels heb die niet gebruikt worden. Ook bij HD zenders niet.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Dan staat er iets niet goed. Een hdready1080p is verplicht om een 1080i zonder over- of underscan met 1:1 pixelmapping te kunnen tonen, wanneer dit met hdmi wordt doorgegeven.

[ Voor 12% gewijzigd door Ferry34 op 06-03-2011 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Eigenlijk niet ...

- Alles wat een Ontvangende functie heeft op Afspeel functie moet Overscan aan staan.
Voorbeelden : Kabel/Schotel ontvanger, DVD speler, BluRay speler, Media speler ding.
- Als je een Console of PC aansluit moet het uit :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
nogmaals ;) Bij een hd aanvoer zoals een blu-rayspeler of hd decoder met hdmi, is een hdready1080p tv verplicht om dit zonder overscan te kunnen tonen op 1920x1080

[ Voor 7% gewijzigd door Ferry34 op 06-03-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Ferry34 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 11:08:
nogmaals ;) Bij een hd aanvoer zoals een blu-rayspeler of hd decoder met hdmi, is een hdready1080p tv verplicht om dit zonder overscan te kunnen tonen op 1920x1080
Wil nog steeds niet zeggen dat het standaard uit staat. En geeft ook geen garantie dat ze met authoring van de HD content (content in het algemeen)netjes in de safeframes zijn gebleven (en je dus toch rare blokjes/balken/graphics ziet)

Denk dat het standaard zelfs aan staat, 99% van de consumenten weet helemaal niet wat het is. En Panasonic of andere tv maker gaat zich echt niet bezig houden met mensen die komen met "ik zie blokjes bovenin beeld"

Dat wij nou van die NERDS zijn :+

[ Voor 20% gewijzigd door S2S op 06-03-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Nu online
Heb gisteren op mijn S20 die OVERSCAN dus aangezet, maar kreeg direct commentaar van de rest van het gezin. 'Wat is het beeld onscherp en je ziet nu van die sneeuwpikkeltjes.
Dat laatste overdreven ze een beetje, maar het moet gezegd: met OVERSCAN aan wordt het beeld iets opgerekt en wordt het beeld een fractie minder scherp. Ook zijn de individuele pixels beter waarneembaar, hetgeen er niet fraaier op wordt.
Als je OVERSCAN aanzet op de DVB-C bron, dan staat het ook direct voor alle zenders aan, zowel HD als SD.
Identiek aan de overscan-functie bereik ik hetzelfde effect volgens mij als je de beeldinstelling op Juist zet. Die gedachte wordt versterkt door het feit dat als ik een zender op Juist heb staan, dat je dan geen verschil meer ziet als je in het menu OVERSCAN beurtelings aan of uit zet.
Maar zeg nou zelf, een HD uitzending van de publieke omroep ziet er met OVERSCAN uitgeschakeld toch fantastisch uit? Het gaat alleen fout als ze buitenlandse journaalbeelden tonen of op RTL4 met zo'n Britse realitysoap als Mijn kind is te dik of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
rowicom schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:44:
Als je OVERSCAN aanzet op de DVB-C bron, dan staat het ook direct voor alle zenders aan, zowel HD als SD.
Identiek aan de overscan-functie bereik ik hetzelfde effect volgens mij als je de beeldinstelling op Juist zet. Die gedachte wordt versterkt door het feit dat als ik een zender op Juist heb staan, dat je dan geen verschil meer ziet als je in het menu OVERSCAN beurtelings aan of uit zet.
Helaas heeft Panasonic niet gekozen voor de firmware implementatie waarbij allerlei instellingen per digitaal RTV kanaal kunnen worden opgeslagen. In plaats daarvan volgt men de implementatie van goedkope DVB ontvangers met standaard instellingen voor alle RTV kanalen ervan uitgaande dat alle kanalen gelijk van opbouw zijn wat uiteraard niet het geval is. Jij constateert bijvoorbeeld dat je bij sommige digitale TV kanalen de overscan aan wilt hebben en bij andere juist uit. En zo zijn er nu veel meer instellingen die per kanaal kunnen afwijken van de standaard instelling in het hoofdmenu. Denk aan audio type, audio taal, ondertiteling wel of niet aan, ondertiteling type, ondertiteling taal, aspect ratio, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
De instelling JUIST is om 4:3 uitzendingen te tonen in breedbeeld. Discovery heeft daar nog wel s een handje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al 3 harde schijven (wel 1 of meerdere jaren oud) geprobeerd met m'n 50V20, maar hij leest ze niet.

van welke schijven (merken) is bekend dat ie ze herkent, is hier al een overzicht van geweest in 't verleden,
ik kon 't zo niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Oh, nu herinner ik me nog een opmerking van de e-Care monteur die mijn V20 heeft gerepareerd: een USB2 schijf zonder externe voeding is een risico. Hij zal het wellicht wel doen, maar er is een kans dat de USB poort het qua voeding niet trekt op een gegeven moment (en het dan begeeft).

(ik lig er niet wakker van, trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:28:
ik heb al 3 harde schijven (wel 1 of meerdere jaren oud) geprobeerd met m'n 50V20, maar hij leest ze niet.

van welke schijven (merken) is bekend dat ie ze herkent, is hier al een overzicht van geweest in 't verleden,
ik kon 't zo niet vinden.
k heb er nu een 3.5" 1TB WD Elements schijf aan hangen, werkt prima :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
heb er nu zo'n 480 branduren opzitten, en ik betrapte me dat ik 2 rtl4 logo's én de Assassin's Creed II hud in beeld zag. Wel op de grijze screensaver van m'n Panasonic recorder. Tijdens normaal TV kijken zie ik niks. De aankomende paar avonden maar weer de breakin dvd aanzetten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r3v0ss schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:14:
heb er nu zo'n 480 branduren opzitten, en ik betrapte me dat ik 2 rtl4 logo's én de Assassin's Creed II hud in beeld zag. Wel op de grijze screensaver van m'n Panasonic recorder. Tijdens normaal TV kijken zie ik niks. De aankomende paar avonden maar weer de breakin dvd aanzetten. :(
Gewoon TV blijven kijken. Ik heb op een gegeven moment op een grijze achtergrond ook een logo kunnen ontdekken van XBMC. Nu, maanden later, zie ik geen enkel logo meer, gewoon automatisch weer verdwenen. Als je het tijdens normaal kijken (en dus niet zoeken op grijze achtergronden) niet ziet, is er toch niks aan de hand?

Ik kijk overigens veel RTL 4 en 7, maar die logo's zijn zelfs op een grijze achtergrond niet te vinden :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een mailtje van Panasonic zelf gehad en in de 2e helft van April komt de 42 en 50 inch uit van de VT30! Ben benieuwd want ik zit namelijk te wachten op deze plasma!

Snel een kijkje nemen tegen die tijd en als is zoals ik verwacht een strik erom en mee!

Prijzen waren overigens nog niet bekend volgens panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Net een VT20EA aangeschaft. Had misschien liever ook wel de VT30 gehad. Heb de VT20EA nog voor 2.000 gekocht, dus wel stuk goedkoper dan de VT30 natuurlijk.

Over 2.5 week wordt het huis opgeleverd en op 28 maart komen ze de Televisies beneden en boven installeren. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 22:12

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Voor degenen die overwegen om een Panasonic DY-WL10 te kopen (wireless USB adapter), deze werkt ook:

pricewatch: Netgear WNDA3100 RangeMax Dual Band Wireless-N USB 2.0 Adapter

Dit schijnt een van de weinigen te zijn, zoniet de enige, die werkt. Andere types worden niet herkend.
Ik heb al een aantal UTP kabels naar m'n videohoekje lopen, nog een erbij was lastig te doen, vandaar deze draadloze oplossing. Enkele dagen in bezit, werkt tot nu toe perfect (op een P50G20). Nieuw is 'ie al een stuk goedkoper dan de 'echte', op Marktplaats/Ebay kan het vaak nog voordeliger 8)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spicers
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-01 11:31
Joepla schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:23:
Ik heb al een aantal UTP kabels naar m'n videohoekje lopen, nog een erbij was lastig te doen, vandaar deze draadloze oplossing.
waarom geen switch toevoegen?, dat heb ik zelf ook gedaan. 1 UTP kabel en de rest wordt verdeeld middels de switch. je hebt tegenwoordig al gauw 3/4 apparaten welke een internet connectie willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• death valley
dus het logo is pas na maanden verdwenen ? is toch niet normaal, en heb je in die maanden niet je XBMC gebruikt ?

heb zelf ook het idee dat RTL logo's geen/weinig problemen opleveren maar heb zelf dus groot probleem met NL1 logo en linksboven VARA; alleen te zien bij lichte achtergrond maar toch irritant

ga nu sneeuwbeeld op stand dynamisch draaien, schijnt beter te werken

als dit niet werkt ga ik in het servicemenu die scrollbar proberen

snap trouwens niet dat vooral nl1 van die dikke logo's gebruikt, je kan toch ok van die transparante logo's gebruiken....
Grrrrrene schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:27:
[...]

Gewoon TV blijven kijken. Ik heb op een gegeven moment op een grijze achtergrond ook een logo kunnen ontdekken van XBMC. Nu, maanden later, zie ik geen enkel logo meer, gewoon automatisch weer verdwenen. Als je het tijdens normaal kijken (en dus niet zoeken op grijze achtergronden) niet ziet, is er toch niks aan de hand?

Ik kijk overigens veel RTL 4 en 7, maar die logo's zijn zelfs op een grijze achtergrond niet te vinden :)
Pagina: 1 ... 4 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.