henrid schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:30:
Ik heb m'n P50V20 ook sinds de WK en de vette 1 is nooit meer verdwenen, terwijl ik geen voetbal verslaafd ben en ook niet van felle lichten kleuren hou. Voor mij staat het vast dat plasma's van Panasonic inbranden, misschien exemplarisch of afhankelijk van het model, maar het bestaat. Deze discussie is hier al zo vaak gevoerd met voor- en tegenstanders, dus daar komen we toch niet uit. Het maakt wel uit of je een pietlut bent die zich eraan stoort als je toevallig even een grijs vlak met wat vage letters ziet, of dat je gewoon naar het complete beeld kijkt waar het om draait. Ik ben en blijf blij met m'n plasma en ook de volgende zal een plasma zijn (mits nog geen nieuwe techniek), waarbij ik pas op 3D overga als het netjes zonder bril kan, maar dat is weer een andere discussie:-) Ik vind wel dat de omroepen wel eens iets anders met logo's mogen omgaan...
Weet je wat echt grappig is, eigenlijk is het dat helemaal niet. Toen in mijn plasma kocht 1,5 jaar geleden en ik vertelde dat ik hem netjes ging inspelen, zonder break-in disc.
Dus 200+ uur met contrast etc op extreem laag (beeld ziet er dan niet uit) en dat ongeveer 2 maanden lang, werd ik voor gek verklaard. Ook hier waren toen mensen die dood leuk zeiden de nieuwe plasma's hebben geen inbranders meer.. nou dus wel. Een vriend die ook met het WK een VT20 heeft gekocht en heeft ze ook, eigenlijk alleen maar omdat direct alles hoog ging.
Ik ben blij dat ik het wel zo heb gedaan, heb echt nergens last van, ik denk dan ook dat he over 2 maanden doen nog beter is dan een breakin disc.
Wat ik in die 2 maanden ook heb gedaan, niet het beeld lang op 1 film/zender/videogame op pause laten staan. Als je even weg gaat.. naar wc of andere dingen, TV op ruis zetten. In de begin periode films met balken vermijden, zoomen, of als je toch een film met balken kijkt, na de film 15 minuten ruis.
En wat zijn nou 2 maanden op jaren plezier?
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.