Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Gevonden....
Flatpanels HD VT30
Youtube Filmpje
Kit kost dan rond 600 euro...
Kastje dat aangesloten moet worden in ethernet poort TV en via PC en sensor en software gaat het dan volautomatisch...
[ Voor 21% gewijzigd door mindwarper op 09-03-2011 18:19 . Reden: auto-cal VT30 info ]
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Verwijderd
Hoe ben je dat van plan, heb je zoveel problemen met je VT20E dat je hem kan omruilen?mindwarper schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:55:
By the way, zou het lonen om bijvoorbeeld mijn VT20E die ik sinds juni vorig jaar heb straks om te ruilen voor een VT30?
Dit dus!Grrrrrene schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:27:
[...]
Gewoon TV blijven kijken. Ik heb op een gegeven moment op een grijze achtergrond ook een logo kunnen ontdekken van XBMC. Nu, maanden later, zie ik geen enkel logo meer, gewoon automatisch weer verdwenen. Als je het tijdens normaal kijken (en dus niet zoeken op grijze achtergronden) niet ziet, is er toch niks aan de hand?
Ik kijk overigens veel RTL 4 en 7, maar die logo's zijn zelfs op een grijze achtergrond niet te vinden
Ik lees zoveel mensen die bij een compleet zwart of grijs of wit of paars scherm hier en daar wat vagen zien van logo's, HUD's etc etc...
Maar als ze dan gewoon tv kijken, is er niks te zien en hebben ze helemaal nergens last van. Wat is dan het probleem? Als je normaal tv blijft kijken, denk je na een tijdje; verrek, ze zijn helemaal verdwenen!
Niks aan de hand dus. Als je over een jaar een uurtje naar een wedstrijd kijkt op de NOS. Je zet daarna je tv op een egaal scherm ( zwart / wit / etc.), dan zie je linksbovenin beeld NOS staan. Ga je echter weer normaal tv kijken, merk je er niks van. Deze retentie die je dan op een egaal scherm ziet, is dan ook na enkele momenten verdwenen.
Dat zou zeker kunnen, maar ik heb een grondige hekel aan kleine apparaatjes in huis die relatief veel energie verbruiken. Een switch is daar een typisch voorbeeld van (laag vermogen, maar wel 24 uur/dag, 7 dagen/week aan).Spicers schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 08:01:
[...]waarom geen switch toevoegen?, dat heb ik zelf ook gedaan. 1 UTP kabel en de rest wordt verdeeld middels de switch. je hebt tegenwoordig al gauw 3/4 apparaten welke een internet connectie willen.
Overigens betekent dat niet dat ik geen switch en andere energievreters in huis heb, maar sluipverbruik laag proberen te houden is voor mij een soort gewoonte geworden.
Verwijderd
Verwijderd
klopt, is bij mij ook aanwezig;Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:53:
Ik lees dat er veel mensen last hebben van logo's in hun beeld. Wat ik me nu afvraag en nu hoop ik dat ik mensen nu niet met vervelende film momenten gaan bezorgen.Wanneer ik bijv. een blu ray zien of via mijn HD setupbox naar een film/serie kijk met 21:9 beeld(zwarte balk boven en beneden) . Dan merk ik snel wel witte vegen op waar de ondertitels staan. In het midden van een film worden deze best wel duidelijk en als je dan een donkere film ziet dan (bijv. Dark Knight) dan heb je in die scene een lichtere plek. Iemand nog al last van gehad?
maar er zijn toch genoeg films/TV series/TV uitzendingen die af en toe witte/lichte achtergrond hebben: gisteren nog een film gekeken waarin zich regelmatig scenes in de sneeuw afspeelden en dan zie ik logo's staanStealthyPeanut schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:20:
[...]
Dit dus!
Ik lees zoveel mensen die bij een compleet zwart of grijs of wit of paars scherm hier en daar wat vagen zien van logo's, HUD's etc etc...
Maar als ze dan gewoon tv kijken, is er niks te zien en hebben ze helemaal nergens last van. Wat is dan het probleem? Als je normaal tv blijft kijken, denk je na een tijdje; verrek, ze zijn helemaal verdwenen!
Niks aan de hand dus. Als je over een jaar een uurtje naar een wedstrijd kijkt op de NOS. Je zet daarna je tv op een egaal scherm ( zwart / wit / etc.), dan zie je linksbovenin beeld NOS staan. Ga je echter weer normaal tv kijken, merk je er niks van. Deze retentie die je dan op een egaal scherm ziet, is dan ook na enkele momenten verdwenen.
natuurlijk niet continue (donkere achtergrond) maar zeker genoeg om te irriteren

Verwijderd
UNCHARTED 1 & 2!! Degoutant. Dat titelscherm moet nog maar 15 seconden opstaan en je kan na een kwartier nog zien dat ik op dat scherm was.Zeker in een donker scherm. Afstand is bij mij een 2 a 3 meter. Maar je kan het toch nog goed zien. In de tijd van de belspelletjes (Dank u BASTA) wanneer dit opstond (na een film bijv.) en ik naar toilet ging, ging drinken,tanden poetsen..., hierna het toestel uit zetten en dan ging slapen. 'smorgens mijn toestel weer aanzetten en je kon nog steeds de opgaven lezen. Na een minuut was dit wel weg maar in een donkere scene bleef je het nog wel een tijdje zien.Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:04:
Dat van die vegen bij de ondertiteling herken ik niet. Ik heb wel dat ik als ik de ps3 uitzet ik bijvoorbeeld het beginscherm van Black ops, licht, in beeld houd. Maar als ik m dan op een tvzender zet is het niet meer te zien, althans op de afstand waarop ik zit. Stoor me er dus niet aan. Maar kan t me wel voorstellen dat het knap irritant is als er beelden/logo's blijven hangen en je dit duidelijk nog kunt waarnemen. Heb zelf overigens een G20
Dit is dan toch een ergere vorm van Image Retention als je het mij vraagt. Vind het raar dat er dan nog niet meer mensen naar voren zijn gekomen met dit probleem.
Heb het geluk gehad dat panasonic mijn vorige plasma terug heeft genomen. Deze had ook hetzelfde fenomeen maar nog erger. Probleem UNCHARTED zie hierboven ==> Ze hebben toen eerst gezegd dat dat normaal is als je een PS3 aan het toestel aansloot. Een PS3 behoort niet tot de normale toestellen dat je aan een panasonic toestel aansluit(woorden van een panasonic medewerker).Maar omdat je geen 5 seconden het instelmenu van Panasonic kon opzetten of je kon het na 10 minuten nog zien staan, is er toch een terugname gebeurt. Toen hadden ze me een VT20 aangeraden omdat deze een sneller dovend phosfor had. Heb met enige bijbetaling dan die plasma genomen omdat het beeldkwaliteit wel beter is dan een (LED-)LCD. Maar begin stilletjes mijn menig te herzien. Zo'n witte veeg in een film weegt toch ni meer zo op tegen een minder contrast en kleurenpalet. Maarja een tweede keer gaan klagen voor ongeveer hetzelfde probleem, dat vind ik dan ambetant.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2011 22:07 ]
Ik herken het van mijn G20 in ieder geval totaal niet of ik zie het gewoon niet, maar als ik dit zo hoor kun je het moeilijk missen.
Ik kijk ook naar een iets aangepaste THX modus. Ook heb ik de TV eerst 70 uur laten inspelen voor de zekerheid.
Hier een zeer tevreden gebruiker dus.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Dat het even nagloeit is geen probleem, dat is inherent aan de gebruikte techniek. Maar dat ik het na een week nog steeds zie, dat is minder fijn.StealthyPeanut schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:20:
[...]
Verwijderd
Ik bekijk alles ook in THX modus op contrast 36. Heb de eerste 200 uur contrast op 5 gezet en zo na elke 100 uur contrast nog met 5 verhoogt tot ik terug op de standaard 36 kwam. De kamer waar het toestel instaat is dan wel volledig verduisterd. Maar je moet geen goed ziend persoon zijn om het op te merken. Er zijn al mensen over de vloer gelopen die het probleem zo opmerken.Grrrrrene schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 06:59:
Wat voor beeldinstellingen gebruiken jullie dan? Ik heb gelukkig een goed verduisterbare woonkamer en kijk dus alles in THX-modus. Ik kan me voorstellen dat je in dynamisch (o.i.d.) meer last hebt van langzaam uitdovende pixels dan in bijvoorbeeld THX waarin het beeld toch wat minder fel is
Ik herken het van mijn G20 in ieder geval totaal niet of ik zie het gewoon niet, maar als ik dit zo hoor kun je het moeilijk missen.
Ik zou er ook niet achter gaan zoeken, hopelijk heb je het probleem gewoon niet.
Het contrast van mijn 50V20 heeft de eerste 200 uur op maximaal 30 gestaan (staat nu in THX stand op 36).death valley schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:08:
heb zelf ook het idee dat RTL logo's geen/weinig problemen opleveren maar heb zelf dus groot probleem met NL1 logo en linksboven VARA; alleen te zien bij lichte achtergrond maar toch irritant
[...]
Ik kijk (naast BluRay's) bijna uitsluitend naar Nederland 1 en heb al eerder hier gemeld ook een probleem te hebben met NL1 logo en VARA logo. Jpg's met verschillende kleuren heb ik dagenlang afgespeeld. Heeft niet geholpen. In beelden (met name films) met lichte achtergrond ZEER irritant. Hoe erg moet het zijn om met succes bij Panasonic een beroep op garantie te kunnen doen?
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
goed om te wetenDeathchant schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:40:
ik heb hetzelfde gehad, alleen heb ik constant het contrast op 15 gehad en toch een onverwijderbaar net5 logo ingebrand. Ik zou gewoon je verhaal uitleggen en een case laten maken. ecare komt vanzelf wel kijken en constateren dat ze je tv mee moeten nemen om te laten testen. Ze testen dan 1 week lang met een soort whitewash procedure; als dat niet werkt, krijg je gewoon een nieuwe. Panasonic doet daar totaal niet moeilijk over
vreemde is dat ik de TV al sinds augustus heb, netjes ingespeeld en regelmatig nl1 gekeken en nooit last gehad:
tot dus vorige week, 1x 10 minuten nl1 opgezet en hopla mooie VARA en nl1 logo's op m'n TV, alsof VARA dagje sterkte van de logo's op 100 hebben gezet en zo reclame maken op (sommige) plasmaschermen
ga dit weekend flink sneeuwen en in sevicemenu die white bar starten, als dit niet helpt panasonic maar weer eens bellen, 2e keer dat ik met deze TV problemen heb...
Ik heb net een TX-P50VT20 gekocht, ik probeer wat opzoekwerk te verrichten om de tv in te spelen om image retention tegen te gaan. Wat ik al gevonden heb
- Reduce contrast: check
- Avoid content that does not fill entire screen (leaves black bars) for the first 1000 hours: check
- Switch channels from time to time: check
- Use grey bars instead of black: Hoe doe ik dit?
- On your plasma, keep pixel shifting enabled: Wat wil dit in het Nederlands zeggen??
Verwijderd
- In je menu moet je Instellingen, Tv instellingen en dan zijpaneel aanpassen.ZodiacQ schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 20:48:
...
- Use grey bars instead of black: Hoe doe ik dit?
- On your plasma, keep pixel shifting enabled: Wat wil dit in het Nederlands zeggen??
- Pixel Shifting kan je niet uit schakelen op een panasonic tv. Dit betekent dat de pixels elke keer een pixel verschuiven, je merkt dit niet op maar dit is om het inbranden tegen te gaan. Toevallig net in de HD nation aflevering gekomen: http://revision3.com/hdnation/when-overscan-is-good
Verwijderd
Het gaat hier om de TX-P42GT30
Google translate maakt er een beetje een gek verhaal van, maar het is wel te volgen.
http://translate.google.n...e_qualite-art-2847-1.html
Verwijderd
http://hdguru.com/panasonic-proclaim...asma-tvs/4241/
"We were told the 2010 ST series models has black that are at the same level of the 2010 G series which came in .008 ft lamberts. The new GT30 models have a black level that the same as the 2010 VT series, which we measured at .004 ft lamberts. The new VT30 models, due to ship this May, will have levels about half of the 2010 VT series, which should put them up against the minimum sensitivity with accuracy of my Minolta LS100 and into legendary Kuro levels."
"Due to pending litigation, Panasonic US would not comment on these topics, however, in a meeting last week of European journalists with Panasonic executives, Andrew Everard of whathifi.com (link) writes Panasonic has eliminated the issue with their 2011 models. Here is the quote ” Oh and by the way – and for those who obsessively niggle at these things on forums worldwide – both the rising and floating black problems have been addressed, and are sorted in 2011 models. There’s now no black level shift to compensate for stabilising brightness levels after initial use,..”
Ah ok, "obsessively niggle" zelfs, wat een onzin. Alsof het een minor issue was.Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:04:
Ik kwam ook dit tegen, er zitten interessante uitspraken bij over rising & floating blacks.
Nickname does not reflect reality
IMHO was het dat zeker wel, maar ach ... er moet iets om over te zeiken zijnBrad Pitt schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:40:
Ah ok, "obsessively niggle" zelfs, wat een onzin. Alsof het een minor issue was.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dan moeten ze het gewoon lekker zo laten. Als toch niemand het ziet, elke fabrikant het doet, en het heus wel een reden zou hebben gehad, is het niet? Dan zal dat 50Hz gebeuren ook wel een minor niggle zijn, enz.nero355 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:54:
IMHO was het dat zeker wel, maar ach ... er moet iets om over te zeiken zijn
Naja, dat vond ik het ook gewoonBrad Pitt schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:40:
[...]
Ah ok, "obsessively niggle" zelfs, wat een onzin. Alsof het een minor issue was.
Maar goed, als er iets meetbaar "mis" is aan je toestellen, vind ik het netjes dat ze het oplossen. Voor diegenen die zich er serieus aan stoorden is het nu opgelost in de 2011-modellen. Zijn ze dan nu eindelijk goed?
De rising blacks zijn eigenlijk meer een feature dan een bug (nl. om verouderde plasma cellen te boosten), dus of dat nou jippie-a-jee is?
[ Voor 4% gewijzigd door - J.W. - op 11-03-2011 17:28 ]
Wat een onzin. Ik heb niet voor niets een high end TV gekocht en als ik een Bluray afspeel met veel lichte beelden dan is het bijzonder irritant dat het plaatje wordt ontsierd door het NL1 logo. Na alle ellende met 50Hz motion blur, posterisation en nu ook inbranden is het mij duidelijk dat Panasonic met de 2010 modellen een wanprestatie heeft geleverd.Grrrrrene schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:13:
[...]
Ik vind het in dezelfde categorie vallen als mensen die ingebrande logo's gaan zoeken op egaal grijze vlakken, terwijl ze eigenlijk ook moeten toegeven dat je het bij normaal tv/video kijken en gamen niet zichtbaar is.
[ Voor 13% gewijzigd door Nerdwebber op 12-03-2011 10:59 ]
Helaas is het gewoon zo dat je met plasma's wat voorzichtiger moet zijn dan met LCD/LED's. Je kunt wel snelle fosfors hebben, maar het moet toch een beetje inslijten, dat is nou eenmaal inherent aan de techniek.
Daarbij is het zo dat de nederland 1 2 en 3 logo's echt enorm fel zijn, in tegenstelling tot bijvoorbeeld het History HD kanaal. De eerste 200 uur heb je toch je contrast op 30 gezet en uitsluitend naar Nederland 1 gekeken. Dat heeft wel je inbrand-kans vergroot. Uiteraard erg vervelend, omdat je nu met een ingebrand logo zit.
Als ik jou was zou ik dit gewoon bij panasonic aanmelden. Je krijgt een vervangende TV en wanneer het whitewashen niet werkt, krijg je gewoon een nieuwe. Panasonic doet daar niet moeilijk over. Zorg dan wanneer je je tv krijgt, dat je deze gewoon overdag en 'snachts wat burn-in images laat afspelen (via dvd of usb) op het standaard contrast (36), want dan ben je waarschijnlijk toch op je werk of lig je te slapen. Wanneer je dan echt TV gaat kijken ('s avonds) kun je best Nederland 1 kijken, maar ik adviseer je wel je contrast op 20 te zetten dan.
Als je dan tegen de 400 uur erop hebt zitten (na 3 weken), dan kun je tenminste zorgeloos tv kijken. Ik begrijp het is even wat ongemakkelijk, maar dan heb je ook wat
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Bedankt voor je reactie en je geruststellende woorden. Voordat ik deze (50V20) TV kocht had ik een HD ready 42 inch Panasonic. Ik denk ergens halverwege 2007 aangeschaft. Met deze TV heb ik alle problemen die ik nu heb NOOIT gehad. Ik was een echte plasma/Panasonic fan. De 50V20 die ik in juli vorig jaar kocht heeft mij de afgelopen periode alleen maar ergernis opgeleverd. Je denkt dat je een top product koopt maar dat is dus niet zo. Voetbal is niet om aan te zien, DVD's (daar heb ik er nogal wat van) hebben bijna altijd onnatuurlijk rare kleuren in gezichten en nu sinds een aantal weken dus een ingebrand NL1 logo. Ik ga zeker een melding maken bij Panasonic.Deathchant schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 17:40:
Nerdwebber, uiteraard begrijp ik de gedachte: je koopt een highend tv (1500 euro+) en je zou je nog zorgen moeten gaan maken om inbranden e.d. Ik heb zelf de 42G20 en heb ook een vervelende burn-in situatie meegemaakt. Echter, was de service van Panasonic gelikt en heb ik nu een goed exemplaar.
Helaas is het gewoon zo dat je met plasma's wat voorzichtiger moet zijn dan met LCD/LED's. Je kunt wel snelle fosfors hebben, maar het moet toch een beetje inslijten, dat is nou eenmaal inherent aan de techniek.
Daarbij is het zo dat de nederland 1 2 en 3 logo's echt enorm fel zijn, in tegenstelling tot bijvoorbeeld het History HD kanaal. De eerste 200 uur heb je toch je contrast op 30 gezet en uitsluitend naar Nederland 1 gekeken. Dat heeft wel je inbrand-kans vergroot. Uiteraard erg vervelend, omdat je nu met een ingebrand logo zit.
Als ik jou was zou ik dit gewoon bij panasonic aanmelden. Je krijgt een vervangende TV en wanneer het whitewashen niet werkt, krijg je gewoon een nieuwe. Panasonic doet daar niet moeilijk over. Zorg dan wanneer je je tv krijgt, dat je deze gewoon overdag en 'snachts wat burn-in images laat afspelen (via dvd of usb) op het standaard contrast (36), want dan ben je waarschijnlijk toch op je werk of lig je te slapen. Wanneer je dan echt TV gaat kijken ('s avonds) kun je best Nederland 1 kijken, maar ik adviseer je wel je contrast op 20 te zetten dan.
Als je dan tegen de 400 uur erop hebt zitten (na 3 weken), dan kun je tenminste zorgeloos tv kijken. Ik begrijp het is even wat ongemakkelijk, maar dan heb je ook wat
Ik heb zelf ook een G20 (46") en heb geen enkel last van inbranden. Retentie wel, maar dat trekt bij mij echt enorm snel weg. Zit nu op op 1145u en kijk varierend op contrast 36-40 met of zonder logo's/zwarte randen etc.
In het begin heb ik het wel rustig aangedaan met contrast, logo's en zwarte randen. Dus op zender met felle logo's ingezoomd gekeken met een laag contrast. Veel 16:9 films gekeken en anders ingezoomd met een laag contrast.
Wat ik ook redelijk vaak heb gedaan is films/tv kijken zonder ondertiteling in 16:9 of ingezoomd op standje dynamisch. Je hebt dan een continu wisselend beeld volledig beeldvullend. Je kan dan je contrast dan gewoon opschroeven. Zolang er maar geen statische beelden getoond worden.
Sowieso schrijf je zo!
Even 20min bovengenoemd zender gekeken en ja hoor. Logo staat er mooi op als ik de aspect ratio verander naar 4:3 zodat ik links en rechts het grijze vlak zie.
Duurde zeker 2h voordat het weg was

Voor dit kleine experiment wel het contrast naar 20 gezet op mijn 42V20.
Verwijderd
Welke filmfanaat(of mensen die zelf gewoon graag een film zien) gaat nu inzoomen ??? Ik heb speciaal een (duur) deftig toestel gekocht om optimaal film te zien. Dan ga je toch niet je beeld inzoomen zodat je een deel van de film mist!!! Laat staan je beeld vullen en mensen lang of dik maken????!!!! Ik vind het al erg genoeg dat je bij een ander beeld elke keer instellingen zou moeten veranderen.nadroJ schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:15:
Eens met Deathchant
Ik heb zelf ook een G20 (46") en heb geen enkel last van inbranden. Retentie wel, maar dat trekt bij mij echt enorm snel weg. Zit nu op op 1145u en kijk varierend op contrast 36-40 met of zonder logo's/zwarte randen etc.
In het begin heb ik het wel rustig aangedaan met contrast, logo's en zwarte randen. Dus op zender met felle logo's ingezoomd gekeken met een laag contrast. Veel 16:9 films gekeken en anders ingezoomd met een laag contrast.
Wat ik ook redelijk vaak heb gedaan is films/tv kijken zonder ondertiteling in 16:9 of ingezoomd op standje dynamisch. Je hebt dan een continu wisselend beeld volledig beeldvullend. Je kan dan je contrast dan gewoon opschroeven. Zolang er maar geen statische beelden getoond worden.
Als je er niets mee inzit om je beeld te rekken of inzoomen koop dan een LCD, dat minder contrast en kleur zal je dan zeker ook niet erg vinden, dan hoef je ten minste niet in te zoomen.
En ja ik ben een filmfanaat. Nu kijk ik alles zonder problemen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik 6 maanden gratis Film1 heb gehad en dus heel vaak gewoon films on demand heb laten draaien zonder mee te kijken. Dat kan in feite met elke willekeurige zender en dan ingezoomd. Dan schiet het tenminste een beetje op met inspelen.
Sowieso schrijf je zo!
Tijdens de inspeelperiode heb ik ook wel eens zenders gekeken met logo's, maar heb gewoon elk half uur even sneeuw-pauze genomen (en het contrast omhooggeschroefd tijdens sneeuwbeeld). Tis natuurlijk even onhandig, maar ja, bedenk ook dat zo'n dingen snel "routine" worden en ook snel wennen.
@Nerdwebber. Ik snap hoe je je voelt. Ook ik kampte vanaf Juli (toevallig) al met die zeik. Toch lang reasearch gedaan en reviews gelezen, dan zet je al je zinnen op die ene goeie tv, en dan zijn ineens de meest kleine dingen enorm grote hekelpunten. Burn-in is dan natuurlijk de druppel....Maar ja, het is nou eenmaal zo dat plasma gewoon even wat extra aandacht nodig heeft en dus meer high maintenance is dan een lcd/led, maar zoals ik al zei, daarna heb je wel wat. Het beeld is gewoon echt zoveel organischer dan lcd...... Even door die inspeelperiode heen en even 4 weken gedisciplineerd zijn voor jezelf en voor je partner/kinderen en dan besef je dat het wel de moeite waard is geweest
Overigens ik kreeg wel van panasonic te horen dat er doorgaans meer G en VT modellen teruggestuurd worden met burn-in problemen, dan de V-modellen. Uiteraard is dit geen verzachtende omstandigheid voor jou, maar ik zou zeker een melding maken en erbij vermelden dat je ondanks je voorzichtigheid (contrast maximaal op 30) toch last hebt van burn-in. Succes ermee!
ik heb hem helemaal niet ingespeeld. gewoon contrast op 25 en cinema mode (dus niet zoals sommige met burnin images etc). Nooit ergens last van gehad. Heb hem nu 4 maanden dus ik mag aannemen dat hij ondertussen is ingespeeld.Deathchant schreef op zondag 13 maart 2011 @ 11:32:
@matty____ja de ned1,2 en 3 logo's zijn echt verrekte fel. Daar moeten ze eigenlijk wat aan doen. Image retention zoals jij beschrijft heb ook ik last van, maar bij mij trekt het enorm snel weg. Misschien moet jij nog gewoon wat branduurtjes slijten voordat het bij jou ook sneller wegtrekt. Ik zou me echt nog geen zorgen maken. Probeer het contrast op 20 te zetten en na elke 3-kwartier even te "pauzeren" met 5 minuten sneeuwbeeld.
Tijdens de inspeelperiode heb ik ook wel eens zenders gekeken met logo's, maar heb gewoon elk half uur even sneeuw-pauze genomen (en het contrast omhooggeschroefd tijdens sneeuwbeeld). Tis natuurlijk even onhandig, maar ja, bedenk ook dat zo'n dingen snel "routine" worden en ook snel wennen.
Ik snap dat er IR is maar het is eigenlijk de eerste keer in 4 maanden dat het mij opviel maar dat komt ook beetje door dit topic
Hoewel ik het met je eens ben dat de logo's van de publieken niet fijn voor je plasmatelevisie zijn, beschrijf je wel precies wat ik bedoel met "dit is geen probleem waar je in de praktijk last van hebt": je ziet logo's op egaal grijze balken, maar zie je ze ook als je gewoon met "Just" blijft kijken? Dus beeldvullend bewegende beelden, zie je dan nog logo's?matty___ schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 22:16:
Ik dacht dat het wel mee zou vallen met de IR van de ned1 logo cq vara logo.
Even 20min bovengenoemd zender gekeken en ja hoor. Logo staat er mooi op als ik de aspect ratio verander naar 4:3 zodat ik links en rechts het grijze vlak zie.
Duurde zeker 2h voordat het weg wasDan klopt er toch iets niet met die logo's.
Ik zal vast ook last van retentie hebben, maar als ik zap van de ene 16:9 uitzending naar de andere, zie ik NOOIT een logo nabranden.
Ik heb trouwens een ander probleem: zolang ik kijk wat ik opneem, gaat de opname goed. Zodra ik de tv uitzet heb ik om het half uur (ongeveer) een fikse hapering in het beeld
[ Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 13-03-2011 20:49 ]
Het enige wat ik van image retention merk is dat je de schermen van de Popcorn Hour vaak wel blijft zien. Die heeft een zwarte achtergrond met felwitte letters (naam van share en sommige menu-symbolen). Ik heb denk ik in de eerste week de PCH ongeveer een uur op hetzelfde beeld laten staan, daar ben ik wel van geschrokken want dat leek echt ingebrand. Is in de loop van de weken weer weggetrokken en nu niks meer van te zien, gelukkig. Ik heb wel de screensaver van de PCH op 1 minuut gezet
Nu let ik er alleen een beetje op als de kinderen kijken, want die kijken soms echt uren achter elkaar en aangezien de beeldverhouding ze toch niet uitmaakt zet ik 'm meestal op een zoomstand waarbij het hele beeld wordt gevuld. Ik vind eigenlijk dat Popcorn Hour een optie zou moeten hebben om de ongebruikte zwarte delen lichtgrijs te maken, net zoals in het Panasonic menu (wat dan weer niet werkt bij 4:3 uitzendingen op DVB-C HD zenders, grrrr). Laat ik dat eens submitten als verbetervoorstel.
Dat met die ondertitels herken ik wel. Bij een donkere film met ondertitels zie je na een tijdje van die vegen waar de ondertitels hebben gestaan. Ook dat trekt weer weg. Ik zal binnenkort eens in dat servicemenu kijken hoeveel uren het ding er al op heeft zitten.
Dus daarna heb je VARA http://omroep.vara.nl/Overige-vragen.1443.0.html en NED 1 http://www.publiekeomroep.nl/contact aangeschreven i.p.v. klagen op een forum?matty___ schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 22:16:
<knip>Dan klopt er toch iets niet met die logo's.<knip>
nee maar het is wel een idee hoewel het weinig zal uithalen. Denk je echt dat er iemand tijd investeert omdat iemand een verouderde, energie sluipende en niet meer van deze tijd plasma tv heeft die het mooie vara logo niet goed aan kan?QwaftZefoni schreef op maandag 14 maart 2011 @ 01:53:
[...]
Dus daarna heb je VARA http://omroep.vara.nl/Overige-vragen.1443.0.html en NED 1 http://www.publiekeomroep.nl/contact aangeschreven i.p.v. klagen op een forum?
zal ik ook gelijk aan ziggo vragen alle HD zenders in 60hz uit te zenden zodat ik beter beeld heb?
Verwijderd
Deze persoon beschrijft ook hoe deze performed tov de VT25, welke hij ernaast had staan bij hem thuis?!?!
http://www.highdefjunkies...nasonic-TC-P50ST30-Plasma
linkFlatpanelsHD has received the first 2011 Panasonic plasma-TV, GT30. Panasonic GT30 comes with Infinite Black 2 panel, 3D, Viera Connect and a new slimmer design. The review will be online soon.
heb mailtje gestuurd, helaas krijg je standaard mailtje terug:QwaftZefoni schreef op maandag 14 maart 2011 @ 01:53:
[...]
Dus daarna heb je VARA http://omroep.vara.nl/Overige-vragen.1443.0.html en NED 1 http://www.publiekeomroep.nl/contact aangeschreven i.p.v. klagen op een forum?
Geachte mevrouw, heer,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Gezien de grote hoeveelheid mail die bij ons binnenkomt, zijn wij helaas niet in staat om iedereen persoonlijk te antwoorden.
Onze excuses hiervoor.
Wat doen we wel:
- Alle mail wordt gelezen.
- Vragen en opmerkingen die betrekking hebben op de VARA, de VARAgids, Kassa - het tijdschrift of onze programma's op radio, televisie en internet worden in ieder geval voor kennisgeving aangenomen en indien mogelijk beantwoord door de redacties zelf.
- Programmatips worden doorgestuurd naar de afdeling Programma ontwikkeling.
Wilt u een programma bijwonen? Ga naar www.bijwonen.vara.nl
Als u een product wilt bestellen: Ga naar www.shop.vara.nl
Wilt u een abonnement op de VARAgids? Ga naar www.abonnementvaragids.vara.nl
Wilt u lid worden van de VARA? Surf dan naar www.weesverschillig.vara.nl
Voor informatie over de VARA en haar programma's op radio, televisie en internet verwijzen we u naar http://www.vara.nl/.
Kijk ook bij 'Veelgestelde vragen'.
Uiteraard kunt u ons tijdens kantooruren ook telefonisch bereiken via nummer 0900-0123 (10cpm).
Dit bericht is automatisch verzonden en gaat niet inhoudelijk in op uw e-mail. Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren.
Met vriendelijke groet,
Yvette Valkenburg
Hoofd VARA Publieks- en Ledenservice
Telefoon: 0900-0123 (10cpm)
als meer mensen mailtje sturen zullen ze misschien actie ondernemen....
Mijn NAS is een Netgear readynas duo (RND2000) die standaard DLNA kan afspelen. Op mijn TV zie ik deze client dan ook staan en lukt het idd om de video's af te spelen. De ondertitels (.srt met exact zelfde naam) kan ik echter nooit selecteren. Als ik het forum van Netgear doorlees zou dit moeten liggen aan de TV en niet aan de nas. (kan iemand dit bevestigen?)
Kopieer ik hetzelfde bestand op een USB-stick, dan zijn de ondertitels geen probleem meer en spelen ze perfect mee.
Ik heb een beetje zitten rondzoeken en heb nog niemand gevonden die daar werkelijk in geslaagd is.
Een tweede oplossing is streamen via de laptop met PS3 Media Server en volgens dit forum zou dit moeten werken. Maar als ik dan toch moet streamen met de laptop, waar heb ik mijn NAS dan voor nodig? Ik heb dit trouwens al eens werkend gekregen, maar het viel mij op dat de kwaliteit fel van de film fel naar beneden ging omdat deze omgevormd werd.
Laatste mogelijkheid is natuurlijk mijn laptop via HDMI te verbinden met de tv en dan krijg ik natuurlijk direct de beste kwaliteit en ondertitels zoveel ik wil. Dit is echter vrij omslachtig en als ik mijn vrouwtje ooit wil leren hoe ze een filmpje start zou ik het graag eenvoudig houden...
Ik lees ook dingen over het inbranden van ondertitels, maar hier moet ik mij nog eens in verdiepen.
PSN: Shiver23
ow, dat heb ik dan helemaal verkeerd begrepen blijkbaar. Dus op geen enkele TV kun je zomaar via DLNA losse ondertitels meesturen dan? Wat een zonde van dit protocol danShiver23 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:06:
Via DLNA worden losse ondertitel-bestanden niet ondersteund dus dat gaat niet werken.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Wordt zo wel erg interessant, alleen heb ik nu eigenlijk nog geen geld (wacht op belastingteruggave)... Iemand enig idee wanneer de nieuwe modellen waarschijnlijk er zijn en of de oude modellen dan heel snel verdwijnen? Hoe is dat vorig jaar gegaan? Zou zonde zijn als ze straks niet meer leverbaar zijn, ik hoef niet zo nodig een nieuwer model, heb liever het 2010 model tegen de lagere prijs...
Gamertag: FinrazielNL
there's no tweak without the tweaker
699 bij MM Utrechtfinraziel schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 21:19:
Zow, de prijs van de P42G20 is echt aan het kelderen, nog maar een dikke 700 euro bij 4launch
Wordt zo wel erg interessant, alleen heb ik nu eigenlijk nog geen geld (wacht op belastingteruggave)... Iemand enig idee wanneer de nieuwe modellen waarschijnlijk er zijn en of de oude modellen dan heel snel verdwijnen? Hoe is dat vorig jaar gegaan? Zou zonde zijn als ze straks niet meer leverbaar zijn, ik hoef niet zo nodig een nieuwer model, heb liever het 2010 model tegen de lagere prijs...
liever de tong gebrand dan lauwe soep
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
De ene niet, de andere welJT schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:54:
Hebben die nieuwe Panasonics nog steeds last van een bromgeluid als je veel licht beeld hebt, bijvoorbeeld je hele scherm wit?
Bij stille, lichte scenes is het duidelijk waarneembaar (op een ruime 3 meter afstand), maar als ik er niet op let vind ik het niet storend.
[ Voor 3% gewijzigd door - J.W. - op 17-03-2011 12:35 ]
Uiteraard, maar niet iedereen schijnt dat te (kunnen) horen- J.W. - schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:34:
Volgens mij bromt een plasma altijd, en hoe lichter de scene hoe meer.
Dat is het inderdaad ja. Gebruikte techniek, voeding, condensatoren, allemaal aspecten. Niet hoorbaar? Mooi!Of het helemaal inherent is aan plasmatechniek weet ik niet, tot zover wel iig.
liever de tong gebrand dan lauwe soep
http://www.koopjeskampioe...ch/panasonic-tx-p46st30e/
Even bellen en laat het ons weten.Arnout schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:23:
Wat zou de actie inhouden?
Gebeld
[ Voor 19% gewijzigd door Arnout op 17-03-2011 13:37 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Die adviesprijzen zijn gewoon flink overdreven. Een C3E kost 499 in de MM bij ons in Brussel. En die heeft trouwens voor een basisplasma een ongelooflijk mooi beeld (stond op True Cinema). Het verschil met mijn PX80 was bij de vorige reeks niet zo groot, maar met deze reeks hebben ze denk ik een grote stap gezet...Arnout schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:29:
[...]
GebeldActie = € 100 korting, dit geldt ook voor de 42ST30E. Dus €1199 voor de 46ST30E. €530 verschil met dat eerder geposte lijstje met adviesprijzen.
1199€ voor een 3D Full HD 46" is ook niet zo veel trouwens. Zeker nu ze ook een mooi design hebben.
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
had hij toevallig ook gezegd hoe lang de actie zal duren?Arnout schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:29:
[...]
GebeldActie = € 100 korting, dit geldt ook voor de 42ST30E. Dus €1199 voor de 46ST30E. €530 verschil met dat eerder geposte lijstje met adviesprijzen.
Ik zie dat ze de 46GT30 voor 1599 aanbieden, als daar dan 100 afgaat dan is dat wel vet.
Hoewel ik wel eerst wat reviews wil lezen voordat ik hem koop
Nee is er niet, er is zelfs niet eens een direkte opvolger van de V20 (V30 zegmaar)QwaftZefoni schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 21:09:
er is geen 2011 product met het uiterlijk van de V20 of wel (dus geen piano)?
Het is nog maar afwachten hoe de G30 zich gaat verhouden tot de V20 (beste niet 3d toestel van Panasonic)
Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
Verwijderd
Verwijderd
Waar ik wel last van heb is wanneer ik in de guide een programma heb gekozen om op te nemen en deze later wil bekijken, het programma vaak eerder begint en later eindigt dan daadwerkelijk het geval is. Ik mis dus vaak het begin of einde (of beide!) van de film.
(Her)kent iemand dat probleem en zo ja: is daar een oplossing voor?
EDIT:
Ik bedenk me ineens dat het natuurlijk de Humax decoder is en niet de tv! Ik zal eens gaan kijken of ik dar iets over kan vinden. Neemt niet weg dat wanneer iemand hetzelfde probleem heeft, zich gewoon kan melden!
Thanx!
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2011 15:34 ]
Nu is het mij opgevallen dat het beeld nooit helemaal beeldvullend is. Ik heb zowel boven als onder en links en rechts zwarte randjes van ongeveer 3mm. Dit gedeelte blijft dus zwart. Ik heb de tv al op 16:9 overscan gezet. Bij mijn vorige pana was het beeld gewoon gevuld tot de randen.
Is dit normaal? Hebben andere bezitters dit ook?
Verwijderd
Je pixels moeten normaal volledig gevuld zijn hoor. MAAR, het kan zijn dat je source een verkeerd formaat doorgeeft en dit geeft dat probleem. Bijv. Mijn PS3 vult alle pixels maar telenet hd recorder geeft zo'n probleem dat je hier beschrijft.invincible30 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:30:
Sinds een paar dagen in het bezit van de 50 inch G20. Erg blij mee.
Nu is het mij opgevallen dat het beeld nooit helemaal beeldvullend is. Ik heb zowel boven als onder en links en rechts zwarte randjes van ongeveer 3mm. Dit gedeelte blijft dus zwart. Ik heb de tv al op 16:9 overscan gezet. Bij mijn vorige pana was het beeld gewoon gevuld tot de randen.
Is dit normaal? Hebben andere bezitters dit ook?
Inderdaad, daar zitten gewoon geen pixels. Overigens merk je het meteen als er echt een paar pixels niet gebruikt worden (bijvoorbeeld bij bepaalde zenders) dan valt het meteen veel meer op is mijn ervaring.- J.W. - schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 16:38:
Daar zitten geen pixels. Je kunt zover inzoomen wat je wilt, je houdt 3mm over aan de randen (of ik doe ook iets fout, maar volgens mij niet).
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
bedankt voor jullie reacties.- J.W. - schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 16:15:
Is normaal. Als je goed kijkt zit er ook een iets andere structuur.
Ik was al bang dat ik de enige was met dit verschijnsel.
Idd, als ik goed kijk zie ik dit aan de linker- en rechterzijkant de structuur anders is. Je ziet kleine witte horizontale streepjes lopen.

[ Voor 91% gewijzigd door StealthyPeanut op 20-03-2011 13:04 ]
Aaah, dat heeft inderdaad erg veel te maken met de plasma TV's van Panasonic, en dan met name de lijnen van 2010 en 2011StealthyPeanut schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 00:36:
Nieuwe movie online. Wederom AT4 vs Chopper. Het blijft je voldoening geven.
YouTube: BF Bad Company 2 - AT 4 stays awesome
Voor degene die geïnteresseerd zijn -> Enjoy.
Heb onlangs de Panasonic tx-p50vt20E aangeschaft en een ps3 320gb.
De ps3 is met een 1.4 HDMI kabel verbonden met de panny... mooi beeld en ik kan ook de panasonic afstandsbediening gebruiken om de PS3 te besturen (HDMI CEC / Vieralink)...
Het idee is om het geluid van de PS3 door te linken (en het geluid van de ingebouwde DVB-S tuner van de TV) via de optische uitgang / toslink van de Panny door te linken en naar mijn Marantz SR7200 te sturen.
Dat werkt wel maar ik krijg enkel dolby digitial in 2 channel mode door op de marantz, geen DTS of DD 5.1
Audio Pass through werkt dus niet...
Ik heb hier en daar al lopen neuzen op het net maar krijg tegenstrijdige berichten te lezen; zo zou het met een xbox wel werken en met een ps3 niet ?!?
Wie kan met ZEKERHEID zeggen of :
A. De Panasonic TX-P50VT20E alle externe aangesloten apparatuur (met name PS3 op HDMI) op de optische uitgang terugmixed naar 2 kanalen ?!?
B. De DVB tuners in de Panasonic TX-P50VT20E wel 5.1 / DTS doorgeven op de optische uitgang ?!?
alvast bedankt !
B: DVB-C (en ook DLNA) geven netjes 5.1 uit via optische uitgang
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Verkeerde topicSmultie schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 00:53:
[...]
Aaah, dat heeft inderdaad erg veel te maken met de plasma TV's van Panasonic, en dan met name de lijnen van 2010 en 2011

Klopt, dat doet iedere hdtv. Daarom moet je altijd je apparatuur direkt op je surround receiver aansluiten .elsinga schreef op zondag 20 maart 2011 @ 11:40:
A: klopt, HDMI ingangen worden teruggemixt naar 2.0 via optische uitgang
B: DVB-C (en ook DLNA) geven netjes 5.1 uit via optische uitgang
Mijn 5 jaar oude Philips 37PF9731D doet dit anders niet hoor. Netjes DTS & DD van HDMI in naar digital uit.Ferry34 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 17:01:
[...]
Klopt, dat doet iedere hdtv. Daarom moet je altijd je apparatuur direkt op je surround receiver aansluiten .
Op deze manier loopt het beeld altijd netjes synchroon met het geluid.
Ik heb zeker interesse in de nieuwe 30 lineup van Panasonic, maar wanner dit bovenstaande klopt is dit voor mij een no go.
Ik vermoed dat het een keuze is en dat het extra licentiekosten met zich mee brengt. Als je je TV betaalbaar wilt houden is het goed denkbaar dat dit iets is wat ze hebben laten vallen. Philips TV's zijn in verhouding behoorlijk duur. Mogelijk dat ze juist NIET bespaard hebben op dit soort dingen, maar dat daardoor de TV's duurder worden. Overigens vind ik Philips TV's veel te duur voor wat je krijgt, maar dat is een andere discussiebird-of-prey schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:08:
[...]
Mijn 5 jaar oude Philips 37PF9731D doet dit anders niet hoor. Netjes DTS & DD van HDMI in naar digital uit.
Als jij het belangrijk vind dat de digitale uitgang altijd DD en DTS geeft, dan ben ik bang dat je inderdaad verder moet kijken...
Jaajaaa bellen is handiger maar misschien dat iemand het alvast weet
Werkt het niet via HDMI-ARC (Audio Return Channel) dan (DD/DTS)?Luuk1983 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:31:
[...]
Als jij het belangrijk vind dat de digitale uitgang altijd DD en DTS geeft, dan ben ik bang dat je inderdaad verder moet kijken...
[ Voor 43% gewijzigd door Arnout op 21-03-2011 14:12 ]
Nou nee niet iedere hdttv doet dat en van de top tv van panasonic had ik dit toch niet verwacht.Ferry34 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 17:01:
[...]
Klopt, dat doet iedere hdtv. Daarom moet je altijd je apparatuur direkt op je surround receiver aansluiten .
Panasonic NL weet er echter niet van dit euvel en wil zelfs gratis een monteur langs sturen!
Op dverse forums kom ik echter hetzelfde verhaal tegen ....
Via ARC zou het misch. moeten werken maar de Marantz SR7200 heeft geen hdmi...
[ Voor 11% gewijzigd door hatex op 21-03-2011 14:57 ]
Volgens mij geeft deze ook maar 2.0 terug. Ik weet het niet zeker, maar pin me er niet op vast. Maar ik vond een keer dat het geluid bij een film niet klopte. Toen bleek dat ik het geluid van de TV pakte via de ARC ipv direct van de blu-ray speler. En dat was 2.0 ipv 5.1Arnout schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:08:
Werkt het niet via HDMI-ARC (Audio Return Channel) dan (DD/DTS)?
Iemand hier een antwoord op????Toen ik mijn receiver op HDMI 1 aansluiting van mijn G20 had zitten, switchte de Panasonic automatisch naar het goede AV kanaal wanneer ik de PS3 inschakelde.
Nu heb ik hem op HDMI 2 zitten omdat dit het ARC kanaal is van de Pana. Nu switcht hij niet meer automatisch naar AV als ik de receiver inschakel.
Is het of of? Of moet ik een instelling verzetten?
there's no tweak without the tweaker
Naar mijn weten zit je dan vast aan Philips, AFAIK stuurt alleen Philips meerkanaals via de digitale uitgang.bird-of-prey schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:08:
[...]
Mijn 5 jaar oude Philips 37PF9731D doet dit anders niet hoor. Netjes DTS & DD van HDMI in naar digital uit.
Ik heb zeker interesse in de nieuwe 30 lineup van Panasonic, maar wanner dit bovenstaande klopt is dit voor mij een no go.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Ik was wel geïnteresseerd geraakt door deze opmerking. Ik ben zelf in het bezit van een tx-p42g20e tv en was van plan hier binnenkort ook een Playstation 3 op aan te sluiten via HDMI. Nu lees ik dat je een PS3 aan kunt sturen met de Panasonic remote? Kun je daar meer over vertellen? Een korte zoektocht op Google leverde me weinig op.hatex schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 21:26:
audio probleempje:
Heb onlangs de Panasonic tx-p50vt20E aangeschaft en een ps3 320gb.
De ps3 is met een 1.4 HDMI kabel verbonden met de panny... mooi beeld en ik kan ook de panasonic afstandsbediening gebruiken om de PS3 te besturen (HDMI CEC / Vieralink)...
Ik wil de PS3 onder andere in gaan zetten om DVD/Blu Ray af te spelen en mogelijk ook muziek streamen, als dit met één afstandsbediening kan dan zou dit ideaal zijn. Kun je me hier wellicht wat over uitleggen?
Eerder in dit topic werd expliciet gezegd dat het wel degelijk 5.1 is. Hij heeft een V20.Luuk1983 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:09:
[...]
Volgens mij geeft deze ook maar 2.0 terug. Ik weet het niet zeker, maar pin me er niet op vast. Maar ik vond een keer dat het geluid bij een film niet klopte. Toen bleek dat ik het geluid van de TV pakte via de ARC ipv direct van de blu-ray speler. En dat was 2.0 ipv 5.1
Verwijderd in "[Plasma] Panasonic 2010-2011 - alle series"
http://www.hdtvtest.co.uk...tx-p42c3-201103211056.htm
[ Voor 222% gewijzigd door brommer1 op 21-03-2011 17:37 ]
[ Voor 98% gewijzigd door hatex op 22-03-2011 09:36 . Reden: dubbelpost ]
Het ps3 menu en de bluray /dvd menu's kan je gewoon met de panasonic ab bedienen:Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:22:
[...]
Ik was wel geïnteresseerd geraakt door deze opmerking. Ik ben zelf in het bezit van een tx-p42g20e tv en was van plan hier binnenkort ook een Playstation 3 op aan te sluiten via HDMI. Nu lees ik dat je een PS3 aan kunt sturen met de Panasonic remote? Kun je daar meer over vertellen? Een korte zoektocht op Google leverde me weinig op.
Ik wil de PS3 onder andere in gaan zetten om DVD/Blu Ray af te spelen en mogelijk ook muziek streamen, als dit met één afstandsbediening kan dan zou dit ideaal zijn. Kun je me hier wellicht wat over uitleggen?
Cursor toetsen (links/rechts/op/neer)
Ok knop
Player knoppen : start stop pause vooruit achteruit ......
Met de optie knop kan je het ps3 optie menu aanroepen tijdens een film en dan kan je ook ondertiteling etc kiezen.
Zet je de tv uit dan gaat ook de ps3 uit en zet je ps3 aan dan gaat ook de tv aan (instelbaar)
Ik weet niet of fit met oudere (phat) ps3's werkt maar met de nieuwe (slim) wel in ieder geval
dit alles dmv vieralink wat de panasonic benaming is voor cec ( google ps3 en cec functies)
[ Voor 18% gewijzigd door hatex op 22-03-2011 11:27 . Reden: Opschonen ]
brommer1 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:12:
Test: Panasonic TX-P42C3B Plasma
Zo, da's erg netjes voor een 42inch plasma.Power Consumption
Default [Normal] mode 69 watts
Calibrated [True Cinema] mode 84 watts
Standby 1 watt
Een ps3 met dts /dd 5.1 direct op de marantz via optisch / toslink werkt
Een ps3 met HDMI 1.4 op de P50VT20 en dan op de marantz via optisch / toslink wordtdoor de Panasonic naar 2 channel gemixed.
Een1080p film in MPEGHD met DD5.1 streamen vanaf een pc met serviio dlna server naar de panasonic geeft wel netjes 5.1 op de toslink.
De DVB-T/C/S tuners doen dit ook.
Resume :
Alles wat door de tv zelf aan geluid gegenereerd wordt komt netjes uit de de toslink (DVB-T/C/S / Mediaplayer / Merdiaserver / Vieratools )
Alles wat Extern via HDMI de tv ingaat wordt op de optische / toslink uitgang teruggemixed naar DD 2 channel.
Dit staat echter niet in de NL handleiding
When audio from other equipment connected to this unit via HDMI is output using “DIGITAL AUDIO OUT” of this unit, the system switches to 2CH audio.
(When connecting to an AV amp via HDMI, you can enjoy higher sound quality.)
There are also two features designed to help prevent Plasma Image Retention: [Pixel Orbiter] and [Scrolling Bar], the latter of which has been present on Panasonic Plasmas for some time now – albeit hidden away in the service menu. We’re glad to see that this feature, which is sometimes useful, is finally available in the user menu.brommer1 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:12:
Test: Panasonic TX-P42C3B Plasma
Panasonic GT30 has very few cons and I’m sure that most users will feel that the new design with connectors facing downwards and to the side is a welcome change. Panasonic GT30 is also very close – of not on par – with last year’s high-end models and it truly is a great TV. Therefore it received our warmest recommendations and is awarded with our Top Recommendations Award.
Dit topic is gesloten.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.