hear hear !!Brad Pitt schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:10:
[...]
Waarbij het altijd fijn is dat je na het alsnog kopen van de BD van die anti-piraterij filmpjes krijgt en 1029 voorstukjes van baggerfilms. Okay, kan je vaak vooruit skippen dan wel met wat mazzel meteen naar het hoofdmenu doordrukken maar op een trage Blu-ray speler is dat allemaal een hel. Dan is een rip heerlijk

Ik heb dus de BDP 93 van Oppo staan. En ik heb geen seconde spijt gehad van mn aanschaf. De mogelijkheid om mijn panasonic (generatie PZ85) in zijn native 4:2:2 op 10 bit aan te sturen is fantastisch. Daarnaast is het de snelste en stilste BD speler die ik heb gezien of heb gespot. En het design ...Adlermann schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:22:
[...]
Voor bluray's is er geen verschil tussen oppo en een goedkope speler (bv een goed afgestelde panasonic en samsung). Het ENIGE waar je verschil in zult zien is als je gaat upscalen (bv DVD's).
Ik heb de Cambridge Audio equivalent van de oppo 93 en met bluray's is er geen verschil (zijn ook wel testen mee gedaan). Ik heb alleen ook nog 500 dvd's en daar is een zichtbaar, maar niet schokkend verschil.
Achteraf had ik er geen 700 euro voor over
(zie ook de eerdere lange post; Uit mn servicemanual van de PZ85 blijkt dat panasonics intern op 4:2:2 10 bits/30 bits werkt. Dat moet je bij die generatie insturen. 4:4:4 wordt altijd omgezet. Standaard 8 bit 4:2:2 dus ook. Alleen bij 4:2:2 op 10 bits/30 bits zie ik een conversieloos geheel. Naar mijn weten werken huidige generaties intern met 4:2:2 12 bits/36 bits).
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 22:23 ]