Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:55
Toevallig van het weekend een mail verstuurd aan panasonic of hun advies ook is om in te laten spelen, volgens panasonic is het apparaat vanaf het begin goed dus inspelen zou niet nodig zijn.

Wel er bij gezegd ik het een42gt30 toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 22:28
masterrobo schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 00:33:
[...]

Daar schrik ik best van, ook omdat die vt30 geen goedkope TV is.
Sinds de aanschaf van een plasma ben ik eigenlijk meer aan het opletten dan aan het genieten.
Ook erg zuur dat een inbrander niet onder de garantie valt. |:(
Nou... ik ben benieuwd hoe lang mijn ST30 het volhoud zonder inbrander of iets dergelijks.
Onzin, genoeg mensen hier op tweakers die gewoon een geheel nieuw plasma kregen van Panasonic.
Kwa garantie zijn ze top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
jerrot schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:01:
Toevallig van het weekend een mail verstuurd aan panasonic of hun advies ook is om in te laten spelen, volgens panasonic is het apparaat vanaf het begin goed dus inspelen zou niet nodig zijn.

Wel er bij gezegd ik het een42gt30 toestel.
Hier staat ondertussen zo'n 3 maanden de GT30 te spelen. Niets gedaan aan inspelen of wat dan ook. Heb wel getwijfeld of ik dit zou moeten doen aangezien de meningen hierover verdeeld zijn. Uiteindelijk heb ik er dus niet voor gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-09 11:58
sjaak88 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:36:
[...]

Onzin, genoeg mensen hier op tweakers die gewoon een geheel nieuw plasma kregen van Panasonic.
Kwa garantie zijn ze top.
Apart, want in mijn handleiding staat duidelijk dat een inbrander niet onder de garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
masterrobo schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:11:
[...]

Apart, want in mijn handleiding staat duidelijk dat een inbrander niet onder de garantie valt.
Dat is dan jammer voor panasonic. Gewoon de winkelier in dat geval aansprakelijk stellen. Van een tv mag je verwachten dat hij bij normala gebruik (lees een dag EL) niet permanent gaat inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Adlermann schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:46:
[...]

Dat is dan jammer voor panasonic. Gewoon de winkelier in dat geval aansprakelijk stellen. Van een tv mag je verwachten dat hij bij normala gebruik (lees een dag EL) niet permanent gaat inbranden.
En wat ga je dan doen als de winkelier niet meewerkt en in de voorwaarden in de gebruiksaanwijzing staat dat inbranden niet onder de garantie valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:53
@jerrot: Dan ga je moeilijk doen, indien nodig tot aan de rechter toe. Ik denk niet dat je redelijkerwijs van een tv mag verwachten dat hij inbrandt.

[ Voor 36% gewijzigd door Bacchus op 31-01-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jerrot schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:03:
[...]

En wat ga je dan doen als de winkelier niet meewerkt en in de voorwaarden in de gebruiksaanwijzing staat dat inbranden niet onder de garantie valt?
Lees jij de handleiding in de winkel? Ze kunnen wel van alles in de de voorwaarden zetten. Naar de rechter is echt niet zo moeilijk hoor ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Adlermann schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:28:
[...]

Lees jij de handleiding in de winkel? Ze kunnen wel van alles in de de voorwaarden zetten. Naar de rechter is echt niet zo moeilijk hoor ; )
Nee ik lees hem niet in de winkel maar wel altijd van te voren in ieder geval, en nee stap naar de rechter is inderdaad niet moeilijk maar bij "ondeskundig" gebruik krijg je niet ALTIJD gelijk. PS inbranden is dacht ik ook een stukje eigenschap van een plasma televisie, misschien inmiddels niet meer maar dat deden de plasma s in het begin toch regelmatig (correct me if i am wrong)

[ Voor 17% gewijzigd door jerrot op 31-01-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jerrot schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:44:
[...]

Nee ik lees hem niet in de winkel maar wel altijd van te voren in ieder geval, en nee stap naar de rechter is inderdaad niet moeilijk maar bij "ondeskundig" gebruik krijg je niet ALTIJD gelijk. PS inbranden is dacht ik ook een stukje eigenschap van een plasma televisie, misschien inmiddels niet meer maar dat deden de plasma s in het begin toch regelmatig (correct me if i am wrong)
Klopt, als je dat ding 5 dagen non stop op 1 zender laat staat op pauze dan kun je garantie wel vergeten. Maar als inbranden gewoon ontstaat door normaal gebruik dan krijg je wel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Adlermann schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:51:
[...]

Klopt, als je dat ding 5 dagen non stop op 1 zender laat staat op pauze dan kun je garantie wel vergeten. Maar als inbranden gewoon ontstaat door normaal gebruik dan krijg je wel gelijk.
Ok maar dan moet er wel eerst onderzoek naar gedaan worden neem ik aan hoe of wat het is gekomen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:47
jerrot schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:52:
[...]

Ok maar dan moet er wel eerst onderzoek naar gedaan worden neem ik aan hoe of wat het is gekomen,
pana doet daar niet moeilijk over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honestytwo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-12-2023
D-TECH schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 07:35:
[...]

Ik heb het zonder inbranden gedaan, maar bij mij nu ook een ned 1 logo en rtl 4 logo erin. En het lijkt steeds erger te worden. :(. (vt30)
Vergeet mijn vorige post maar. Ik ben definitief genezen, het wordt gewoon 800hz LED. Ongelooflijk dat de productie van plasmaschermen na zoveel jaren ontwikkeling maar niet stabiel te krijgen is. Nobel kreeg nitroglycerine nog in een korterere tijd stabieler...... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schelling
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 00:40
Heren

ik heb een vraag nav een aanbieding die ik heb gevonden bij de Saturn.
Het gaat om de Panasonic TX-50UT30
De aanbieding is € 699,- (kan zo even niet direct linken naar de aanbieding) en te vinden op saturn.nl --> aanbiedingen --> folder pagina 6-7

Nu zijn er geen reviews op Tweakers en een snelle Google-search heeft mij nog geen betrouwbare review-bron opgeleverd.
Mijn vraag is of iemand hier wel meer weet over dit model? Heb elders gelezen dat Panasonic met dit model een paneel van mindere kwaliteit zou gebruiken? Na zoeken op de panasonic.net site heb ik kunnen achterhalen dat de contrastverhoudibng (dynamisch) 2.000.000:1. bron:
Ter vergelijk is de GT/VT 5.000.000:1.

Wat adviseren jullie? Links laten liggen of kan interessant zijn? Vind het sowieso wat opvallend dat op panasonic.net bij de specificaties van de UT series vermeld wordt: 'contrast: superb contrast'

Kijk je bij de specificaties van de GT series bijvoorbeeld dan staat er gewoon 'contrast: Infinite Black Pro 5.000.000:1'

Het genoemde paneel is bij de UT serie ook G14 Progressive Full-HD Neoplasma.

[ Voor 5% gewijzigd door schelling op 31-01-2012 20:20 . Reden: inhoud vd aanbieding toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onze 50vt30..is binnen!

even gecheckt en hij had maar 9 min. gespeeld...(ivm opendoos versie)

2 nadeeltjes...vast netsnoer...ik had al een netsnoer wat in de muur verwerkt was, die is nu dus waardeloos..
wifi usb stick kan blijkbaar niet rechtstreeks in de tv...is een losse standaard voor bij...dat wil je toch niet als je tv ophangt

Voor de rest super beeld...en dat op contrast 30...(ivm inspelen)

Heeft iemand nog tips wat ik kan checken aangaande retentie, en andere technische mankementen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:50:
onze 50vt30..is binnen!

2 nadeeltjes...vast netsnoer...ik had al een netsnoer wat in de muur verwerkt was, die is nu dus waardeloos..
wifi usb stick kan blijkbaar niet rechtstreeks in de tv...is een losse standaard voor bij...dat wil je toch niet als je tv ophangt

Heeft iemand nog tips wat ik kan checken aangaande retentie, en andere technische mankementen..
Zet eens een wit beeld of geheel grijs beeld op en controleer of het wel helemaal wit of grijs is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan ik dat het beste doen, en moet ik dan nog wat aan mijn kleur/contrast instelling doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:11:
hoe kan ik dat het beste doen, en moet ik dan nog wat aan mijn kleur/contrast instelling doen
Op cinema/thx ishet beste. Je kan plaatjes downloaden en op usb stick zetten of sd.
Als je een htpc hebt kan je een achtergrond kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:53
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:50:
onze 50vt30..is binnen!

Je kan de kabel loshalen door de 2 schroefjes aan de achterkant waar het snoer ingaat los te schroeven. Dan kan je zo het stekkertje eruit trekken. Bij mij was dit nodig omdat de stekker voor in het stopcontact niet door de goot heen pastte en de andere kant die in de TV zit wel.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allebei bedankt!!
ik ga er mee aan de slag..

ps. ben ik de enige die de wifi manier lastig vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:05
Hmpf. Ik heb weer es iets vernaggeld. Kijk normaal via DVB-C maar ik wilde weten of je ook tegelijk iets van DVB-C kunt opnemen terwijl je naar een analoog kanaal kijkt. Dus ik heb de auto setup gedaan voor het analoge signaal.

Experiment gefaald: je kunt NIET via de analoge tuner kijken als de digitale tuner opneemt. Jammer. Maar nu zit ik met een probleem: ik krijg de analoge modus niet meer weg. Kanalen kun je wissen door de auto setup weer te starten en meteen te onderbreken, maar dan heb je nog steeds het VCR kanaal. Hoe krijg ik dit weg?

Is overigens een 2010 model plasma, maar dat topic was gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PhilipsFan schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:31:
Hmpf. Ik heb weer es iets vernaggeld. Kijk normaal via DVB-C maar ik wilde weten of je ook tegelijk iets van DVB-C kunt opnemen terwijl je naar een analoog kanaal kijkt. Dus ik heb de auto setup gedaan voor het analoge signaal.

Experiment gefaald: je kunt NIET via de analoge tuner kijken als de digitale tuner opneemt. Jammer. Maar nu zit ik met een probleem: ik krijg de analoge modus niet meer weg. Kanalen kun je wissen door de auto setup weer te starten en meteen te onderbreken, maar dan heb je nog steeds het VCR kanaal. Hoe krijg ik dit weg?

Is overigens een 2010 model plasma, maar dat topic was gesloten.
Gewoon vaker op 'tv' drukken op de afstandsbediening. Tenminste wel bij die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:05
Adlermann schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:33:
[...]

Gewoon vaker op 'tv' drukken op de afstandsbediening. Tenminste wel bij die van mij.
Ja, dat werkt idd, maar dat wil ik dus niet. Moet ik het hele gezin weer gaan uitleggen dat ze soms 1x en soms 2x op TV moeten drukken. Het moet toch mogelijk zijn om al die analoge zenders weer weg te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PhilipsFan schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:50:
[...]

Ja, dat werkt idd, maar dat wil ik dus niet. Moet ik het hele gezin weer gaan uitleggen dat ze soms 1x en soms 2x op TV moeten drukken. Het moet toch mogelijk zijn om al die analoge zenders weer weg te krijgen?
Hij moet toch onthouden waarh ij het laatste op stond? Ik heb ook alle analoge zenders erin staan. Maar ik hoef echt alleen maar 1x op tv te drukken om naar dvb-c te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:25

mrc4nl

Procrastinatie expert

Kan.je ook digitale tv zenders uit het overzicht verwijderen?
Er staat veel.troep tussen die ik liever niet zie. Erotiek bijv, niet bevorderend voor de huissfeer.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrc4nl schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 01:19:
Kan.je ook digitale tv zenders uit het overzicht verwijderen?
Er staat veel.troep tussen die ik liever niet zie. Erotiek bijv, niet bevorderend voor de huissfeer.
als he dat abonnement niet hebt dan kun je zo tch ook niet zien ( behalve dat ze er zijn :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
schelling schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:05:
ik heb een vraag nav een aanbieding die ik heb gevonden bij de Saturn.
Het gaat om de Panasonic TX-50UT30[...]
Mijn vraag is of iemand hier wel meer weet over dit model? Heb elders gelezen dat Panasonic met dit model een paneel van mindere kwaliteit zou gebruiken? Na zoeken op de panasonic.net site heb ik kunnen achterhalen dat de contrastverhoudibng (dynamisch) 2.000.000:1. bron:
Ik heb begrepen dat de UT-lijn retailer-specifieke uitvoeringen van de ST-lijn zijn. Dat wil je nog wel ergens controleren want heel zeker ben ik er niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:25

mrc4nl

Procrastinatie expert

Adlermann schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:49:
[...]

als he dat abonnement niet hebt dan kun je zo tch ook niet zien ( behalve dat ze er zijn :))
1e 2 weken alles kunnen ontvangen.
maar daarna word het dus nog erger omdat je soms 15 kanalen verder moet voordat je weer wat kan zien |:( ik wil ze uit het overzicht kunnen verwijderen! maar heb nog niets kunnen vinden

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:48
BeF-Bacchus schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:19:
[...]

Ik heb begrepen dat de UT-lijn retailer-specifieke uitvoeringen van de ST-lijn zijn. Dat wil je nog wel ergens controleren want heel zeker ben ik er niet van.
Dat kan sowieso niet. De UT30 is namelijk 2D en de ST30 3D.

Ik zou de UT heel erg links laten liggen. Is het absolute budget model van Panasonic. Ik zou eerder naar de S30 (hoewel die niet zoveel verschilt van de U30) of de G30/ST30 kijken. En zijn die te duur in 50" dan maar een maatje kleiner.

Overigens, als je echt graag 50" wilt, dan kun je natuurlijk ook naar LG en Samsung plasma kijken. Zitten ook goede toestellen tussen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:22
Zijn alle xT modellen niet zowiezo 3D bij Panasonic?
In de MM bij ons staat zo eentje voor 777€; geeft toch wel heel mooi beeld moet ik zeggen.

Ik zou voor die prijs wel eerder naar een Samsung D550 gaan als je 3D wil of een LGPV350 zonder 3D...
Beide onklopbaar voor de prijs.

Of doorsparen en GT30 kopen! 8)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Aries.Mu schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:06:
Zijn alle xT modellen niet zowiezo 3D bij Panasonic?
In de MM bij ons staat zo eentje voor 777€; geeft toch wel heel mooi beeld moet ik zeggen.

Ik zou voor die prijs wel eerder naar een Samsung D550 gaan als je 3D wil of een LGPV350 zonder 3D...
Beide onklopbaar voor de prijs.

Of doorsparen en GT30 kopen! 8)
Je hebt helemaal gelijk, mijn fout.

Het feit dat de UT30 zo'n lage contrastwaarde heeft geeft aan dat er geen Infinite black (pro) filter op zit. De ST30 heeft wel het pro filter, het beste wat er in 2011 was. De S30 van een vriend van mij heeft dat filter ook niet en dat merk je toch wel heel snel. Ik zou niet snel voor een Pana plasma gaan zonder zo'n filter. Bij een beetje licht inval heb je er al veel aan.

Maar inderdaad, in de 50" klasse zou ik zeker ook bij Samsung en LG gaan kijken. Jammer dat die geen 42" full HD plasma's maken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als mij versterker met ethernet is aangesloten en ik heb tussen de versterker (pioneer vsx921) en vt30 een hdmi 1.4 met ethernet, zou mijn tv dan ook ethernet moeten hebben of moet ik dan nog steeds met die lossse wifi adapter?

Uiteraard hangt mijn ethernet in een wifi netwerk..

Op ingang hdmi4, lukt het volgens mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 08:40
Als mijn versterker met ethernet is aangesloten en ik heb tussen de versterker...
Die dongle heb je in dat geval niet nodig. Je moet wel zorgen dat die 1.4 kabel op een 1.4 HDMI poort is aangesloten. De VT30 heeft er daar maar één van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 10:50
et36s schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:08:
[...]

Die dongle heb je in dat geval niet nodig. Je moet wel zorgen dat die 1.4 kabel op een 1.4 HDMI poort is aangesloten. De VT30 heeft er daar maar één van.
Betekend dit dat ik op deze manier ook de internet connectie van de htpc kan delen met de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:03
Hallo,

Ik heb een 55inch VT20 al een half jaar of zo in gebruik naar volle tevredenheid, geen inbrand verschijnselen etc. (kijk ook merendeel films).
Nu merkte ik laatst op bij voetbal kijken dat de bal een beetje schokkerig door het beeld gaat, niet vloeiend zeg maar.
Ik heb HD TV van Ziggo, met humax HD ontvanger aangesloten met HDMI 1.4 kabel (ook bij 1.3 kabel doet zich het probleem voor)

Is dit ergens een setting tbv beeld verbetering of zo? Ik heb de TV op stand Professional2 of THX staan (bij films) wanneer ik de Tv gebruik. Of is dit een bekend issue met deze serie Plasma's?
Ik heb de firmware al eens updated via het netwerk.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Heb je misschien IFC aan staan?
Dit is een "beeldverbeteraar" die juist het beeld vloeiender zou moeten maken, maar vele gebruikers (waaronder ikzelf) vinden het beeld hierdoor juist minder vloeiend worden?

Het kan natuurlijk ook aan de uitzending hebben gelegen :)

Maandag komt er een monteur langs om mijn hardnekkige retentie te bekijken. Hopelijk komt het tot een goede oplossing.
Ik zit me er behoorlijk aan te irriteren, dat is zeker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

et36s schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:08:
[...]

Super maar welke is de hdmi 1.4??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
invincible30 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:10:
Heb je misschien IFC aan staan?
Dit is een "beeldverbeteraar" die juist het beeld vloeiender zou moeten maken, maar vele gebruikers (waaronder ikzelf) vinden het beeld hierdoor juist minder vloeiend worden?

Het kan natuurlijk ook aan de uitzending hebben gelegen :)

Maandag komt er een monteur langs om mijn hardnekkige retentie te bekijken. Hopelijk komt het tot een goede oplossing.
Ik zit me er behoorlijk aan te irriteren, dat is zeker :(
Het beeld wordt met IFC een stuk soepeler, anders gaat het schokkerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals bedankt, ik had het wellicht ook zelf kunnen lezen, maar de tv hangt daar wat onhandig voor.

Overigens bij het instellen van bedraad internet ziet hij hem niet???

Is het wellicht alleen voor arc en niet voor internet, of heb jij het wel zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:54:
[...]

Super maar welke is de hdmi 1.4??
Eh alle 4 de poorten zijn HDMI 1.4, want je kunt op alle 4 de poorten een 3D Blu-ray speler aansluiten.
Echter beschik alleen poort 2 over ARC. (Audio Return Channel)

[ Voor 3% gewijzigd door Morpheusk op 02-02-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oké duidelijk maar hoe zit het met de mogelijkheid van ethernet over die hdmi 1.4 kabel..dat zit er tenslotte in.

nu komt die kabel vanaf mijn versterker, die wel via ethernet is aangesloten...dan moet ik toch op de tv ook ethernet hebben...of werkt dat niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

D-TECH schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:43:
[...]

Het beeld wordt met IFC een stuk soepeler, anders gaat het schokkerig.
Ben ik niet met je eens. Ik vind dat het beeld onnatuurlijk wordt met ifc aan.
Het beeld krijgt een filmisch effect.
Enigste "voordeel" is dat de middenlijn bij voetbal niet meer dubbel ziet :)

Wellicht is dat met een vt30 anders, ik heb geen idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:23:
oké duidelijk maar hoe zit het met de mogelijkheid van ethernet over die hdmi 1.4 kabel..dat zit er tenslotte in.

nu komt die kabel vanaf mijn versterker, die wel via ethernet is aangesloten...dan moet ik toch op de tv ook ethernet hebben...of werkt dat niet zo?
Volgens mij ondersteund de VT30 dat niet. Dus die zal of via de dongel of via het kabeltje aangesloten moeten worden. Tenminste dat zegt het tabelletje in de handleiding.

[ Voor 5% gewijzigd door Morpheusk op 02-02-2012 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oké duidelijk jammer

ps. als de 50vt30 het niet ondersteund, welke tv dan wel....is toch niet de oudste en niet de simpelste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 10:50
Gaat iedere wifi dongel eigenlijk werken? Heb namelijk nog een Sitecom adaptertje liggen stophappen die ik dan op mijn aan te schaffen tv kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spurlie schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:23:
Gaat iedere wifi dongel eigenlijk werken? Heb namelijk nog een Sitecom adaptertje liggen stophappen die ik dan op mijn aan te schaffen tv kan gebruiken.
nee niet elke. Zelfs tussen panasonic dongles zit verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die dongel is niet zo'n probleem...maar waarom moet het via de wifi-adapter...en bedraad blokje wat je ergens neer moet zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 17:04

Rudios

Lost in space?

Weet iemand hoe dat met HDMI CEC zit? Ik kan bv via mijn WD TV Live HDMI CEC selecteren om via de afstandsbedieningen van mijn p50vt30 de WD TV Live te bedienen, maar het werkt niet. Of moet die HDMI kabel in de ARC port zitten?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch even mijn ervaringen met m'n 55inch VT30 delen nu ik hem een paar maanden heb..

1e TV bleek 2 (symetrische) ingebrande plekken te hebben (waarschijnlijk een demomodel)
Vervanging was niet direct leverbaar maar na 2 weken vervangende TV gekregen.

Aangezien ik m'n PC en m'n PS3 op m'n TV heb aangesloten, heb ik zoveel mogelijk gedaan om inbranden te voorkomen, niet op vol vermogen in het begin, Speciale sideshows, etc.

Alle verhalen over dat huidige plasma's niet meer kunnen inbranden kloppen dus NIET... helaas.
Ik verplaats m'n windows taakblak tegenwoordig elke dag, en een avond fullscreen browsen doe ik ook al niet meer.

Na 2 maanden is de afterimage van m'n taakbalk aan de rechterkant van m'n scherm eindelijk (zo goed als) weg, de standaard menublak bovan aan het scherm zit er helaas nog steeds (verwacht ook niet meer dat ie weggaat.

M'n volgende TV wordt gewoon weer een LCD ... plasma ... bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i45.photobucket.com/albums/f61/1023_/one/DSC_8511.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.photobucket.com/albums/f61/1023_/one/DSC_8513.jpg

ik heb nog 2 standaarden en een afstandsbediening van de 50vt20 over
iemand interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:28:
Toch even mijn ervaringen met m'n 55inch VT30 delen nu ik hem een paar maanden heb..

1e TV bleek 2 (symetrische) ingebrande plekken te hebben (waarschijnlijk een demomodel)

Aangezien ik m'n PC en m'n PS3 op m'n TV heb aangesloten, heb ik zoveel mogelijk gedaan om inbranden te voorkomen, niet op vol vermogen in het begin, Speciale sideshows, etc.

Alle verhalen over dat huidige plasma's niet meer kunnen inbranden kloppen dus NIET... helaas.
Ik verplaats m'n windows taakblak tegenwoordig elke dag, en een avond fullscreen browsen doe ik ook al niet meer.

Na 2 maanden is de afterimage van m'n taakbalk aan de rechterkant van m'n scherm eindelijk (zo goed als) weg, de standaard menublak bovan aan het scherm zit er helaas nog steeds (verwacht ook niet meer dat ie weggaat.

Plasma's moet je ook niet gebruiken als computerscherm. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:28:

dit is nu precies het gebruik waarop een plasma wel gaat inbranden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
Regelmatig statische beelden -> lcd
Via je OS/HTPC films opstarten en full screen kijken -> plasma is prima

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Laatst online: 05-09 00:30
nadroJ schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 10:32:
Regelmatig statische beelden -> lcd
Via je OS/HTPC films opstarten en full screen kijken -> plasma is prima
Nu is wellicht een plasma als PC scherm gebruiken niet het meest optimale gebruik maar de advertentieslogans 'dat inbranden iets van het verleden is' is natuurlijk ook niet waar.

Als ik twee breedbeeldfilmr (2:35:1) films achter elkaar kijk zie ik vervolgens twee donkere balken boven en onderin het scherm staan. Deze trekken dan wel na verloop van tijd weg maar toch....

Plasma kijken is een stuk 'vermoeiender' dan zou moeten. Kijk niet te lang naar zenders met logos, kijk niet te lang naar zenders met ondertiteling, kijk niet te lang naar statische beelden, kijk niet te lang naar breedbeeld films, speel niet te lang games, doe dit, doe dat,...

Ik hoop echt van harte dat de komende generatie LED (OLED?) TV's het beste van plasma en LCD weten te combineren..... de tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 12:09:
[...]

Nu is wellicht een plasma als PC scherm gebruiken niet het meest optimale gebruik maar de advertentieslogans 'dat inbranden iets van het verleden is' is natuurlijk ook niet waar.

Als ik twee breedbeeldfilmr (2:35:1) films achter elkaar kijk zie ik vervolgens twee donkere balken boven en onderin het scherm staan. Deze trekken dan wel na verloop van tijd weg maar toch....
Dat is retentie en dat is 100% normaal bij een plasma. Dat hebben al mijn plasmas gehad. En logos vallen ook wel mee, ja soms blijven ze even zichtbaar, maar dat is pas bij behoorlijk lang gebruik (lees bv 12 uur lang op EL achter elkaar). Maar ook dat gaat weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Adlermann schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 12:20:
[...]

Dat is retentie en dat is 100% normaal bij een plasma. Dat hebben al mijn plasmas gehad. En logos vallen ook wel mee, ja soms blijven ze even zichtbaar, maar dat is pas bij behoorlijk lang gebruik (lees bv 12 uur lang op EL achter elkaar). Maar ook dat gaat weer weg.
Desalniettemin is plasma nu niet 'lekker' makkelijk kijken.... teveel 'mitsen en maren' voor mijn smaak dan.
Niet dat LCD mooier/beter beeld geeft... ik hoop alleen dat OLED dit gez**k niet heeft...

Even een paar jaar wachten totdat ze betaalbaar zijn en de kinderziektes eruit zijn maar dan gaat deze VT30 er toch echt uit....en veel sneller dan gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
LaFleche schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 13:36:
Desalniettemin is plasma nu niet 'lekker' makkelijk kijken.... teveel 'mitsen en maren' voor mijn smaak dan.
Niet dat LCD mooier/beter beeld geeft... ik hoop alleen dat OLED dit gez**k niet heeft...

Even een paar jaar wachten totdat ze betaalbaar zijn en de kinderziektes eruit zijn maar dan gaat deze VT30 er toch echt uit....en veel sneller dan gepland.
Op het moment heeft OLED volgens mij nog steeds méér last van inbranden dan plasma ooit gehad heeft. Dat kan veranderen in de toekomst maar het zou me niet verbazen als ze wat inbranden betreft plasma nooit inhalen.
Bij elke techniek blijf je "mitsen en maren" houden, m.i. is plasma onder de streep op dit moment het beste dat er te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturn Groningen heeft nu de 50st30 voor 799 euro staan.. Goede deal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 13:36:
[...]

Om heel eergelijk te zijn gaat mijn VT30 zsm de deur uit. Of ik moet een goede set krijgen zonder green tint. Ik laat e-care 1x langskomen. Geen effect, dan laat ik mijn zus maar een mooie brief schrijven naar de retailer :) Ik hoef dit niet te accepteren voor een tv van 2k. (mijn zus is advocaat bij een top 3 kantoor in NL, een brief op het briefpapier van de zaak doet voor mij altijd wonderen in zulk soort geschillen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 14:35:
Saturn Groningen heeft nu de 50st30 voor 799 euro staan.. Goede deal toch?
Dat kost 'ie bij PlasmaDiscounter nu ook. Inderdaad een bijzonder nette prijs!

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Een vraagje ...
Sinds kort eigenaar van een panasonic GT30 50 inch .
Eerst en vooral ... ik heb meer verstand in een bearnaise saus te maken dan allerei technische kenmerken.
Vraagje ... is er een mogelijkheid om met deze flatscreen ook op het net te surfen via een browser ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Adlermann schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 14:38:
[...]

Om heel eergelijk te zijn gaat mijn VT30 zsm de deur uit. Of ik moet een goede set krijgen zonder green tint. Ik laat e-care 1x langskomen. Geen effect, dan laat ik mijn zus maar een mooie brief schrijven naar de retailer :) Ik hoef dit niet te accepteren voor een tv van 2k. (mijn zus is advocaat bij een top 3 kantoor in NL, een brief op het briefpapier van de zaak doet voor mij altijd wonderen in zulk soort geschillen) :)
Gelijk heb je..... Als je mij (ons?) dan laat weten welke merk en type je gekocht hebt dan ga ik er ook eens naar kijken. Ik heb ook genoeg van de vt30 (lees oude forum reacties van mij er maar op na) en ben op zoek naar een tv waar ik zonder ergernisjes naar kan kijken.
Jouw reacties hier geven mij het gevoel dat je net zo´n pietje precies bent als ik... en dat is fijn.

Wat ik wel weet is dat ik reviews van zogenaamde expertsites niet meer vertrouw. De komende nieuwe modellen laat ik eerst een half jaartje in de winkel staan en lees het tweakers forum wel.... gebruiksreacties zijn veel interessanter.

Kleine kans dat ik via een retailer mijn gelijk ga halen maar dan verhuist deze tv naar de slaapkamer. Het is maar een 42 inch dus dat kan net qua grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
LaFleche schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:59:
[...]
en ben op zoek naar een tv waar ik zonder ergernisjes naar kan kijken.
Dan wens ik je heel, heel veel succes :P
gebruiksreacties zijn veel interessanter.
Waarbij de "ik heb nergens last van, tv is perfect!" posts even zinloos zijn als de gemiddelde online "reviews" ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Brad Pitt op 04-02-2012 16:03 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Gelijk heb je..... Als je mij (ons?) dan laat weten welke merk en type je gekocht hebt dan ga ik er ook eens naar kijken. Ik heb ook genoeg van de vt30 (lees oude forum reacties van mij er maar op na) en ben op zoek naar een tv waar ik zonder ergernisjes naar kan kijken.
Jouw reacties hier geven mij het gevoel dat je net zo´n pietje precies bent als ik... en dat is fijn.

Wat ik wel weet is dat ik reviews van zogenaamde expertsites niet meer vertrouw. De komende nieuwe modellen laat ik eerst een half jaartje in de winkel staan en lees het tweakers forum wel.... gebruiksreacties zijn veel interessanter.

Kleine kans dat ik via een retailer mijn gelijk ga halen maar dan verhuist deze tv naar de slaapkamer. Het is maar een 42 inch dus dat kan net qua grootte.
Ik ben vrij precies en ik was heel erg tevreden over deze tv. Totdat ik opeens groene wolken had :) Als het een even groente tint zou zijn ala, maar het is een bewegende, veranderende tint (qua locatie) en intensiteit. Dit is gewoon een defect wmb. Een tv moet geen groene waas hebben in bepaalde kleuren. Vooral ook omdat ik het eerst niet had en nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Brad Pitt schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:01:
[...]

Dan wens ik je heel, heel veel succes :P

[...]

Waarbij de "ik heb nergens last van, tv is perfect!" posts even zinloos zijn als de gemiddelde online "reviews" ;)
Dank voor de succes toewensing ;) Het gekke is dat ik voor deze tv 13 jaar naar een -jawel- analoge buis heb zitten kijken (ook van Panasonic) en daar zoooo ongeloofelijk tevreden mee was. Prachtig beeld etc...maar ja.... geen HD. Was ook een duur beestje (3500 gulden) maar alleen maar plezier van gehad.....
Beetje zuur dat er blijkbaar nu geen tv's zonder 'ergernisjes' meer te koop zouden zijn.

en vwb . forums: Als ik NU nog de gerenomeerde reviews lees dan zou de vt30 nog steeds de beste koop van 2011 zijn.... terwijl forums toch een wat genuanceerder beeld laten zien. Ik heb op basis van een paar reviews de vt30 gekocht.... mocht ik in de markt voor een vt50 zijn dan wacht ik nu toch echt op gebruikers reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb een VT30 en wil hier een externe USB schijf op aansluiten. Namelijk voor time shifting (programma's pauzeren) en films te kunnen kijken (mkv's). Kan ik dit combineren op 1 schijf of is dat niet mogelijk?

Ik weet dat de schijf zelf powered (externe voeding) moet zijn. Waar moet ik nog meer op letten? Is dit een schijf die goed werkt i.c.m. de VT30?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

treurig om te lezen dat mede vt30 gebruikers alles minst te vreden zijn,, ik had hiervoor een LG plasma, en ik moet zeggen dat ik me wel kan vinden in de reviews. Fantastisch beeld...en ik hoop dat de groene wolken wegblijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-09 11:40
Vreemd allemaal , ik heb een VT30 en ben gewoon tevreden (even afkloppen :D ). Gebruik de Prof.1 stand alles verder op default, behalve orbitor aan. Beeld is gewoon goed. Heb hem wel ingespeeld met slides, maar of dat nou zoveel uitmaakt waag ik te betwijfelen.
Het beeld is mooi rustig met natuurlijke kleuren, kan geen LCD aan tippen (en al helemaal niet voor het geld).

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Ik wil toch even reageren op het gene wat ik hier allemaal lees.
Ben vooral een meelezer omdat ik de voorkomende problemen allemaal niet heb, of dat ik me er niet aan stoor, en geloof mij maar, ben een hele kritische TV kijker.

In mijn voetnoot kunnen jullie lezen wat ik zo heb aan apparatuur.

Ik heb vorig jaar een Samsung LED UE46C8700 gehad, het was een ellende, is 3x gerepareerd geweest maar de daadwerkelijke klachten gingen maar niet weg, een en al tekortkomingen en aan de zijkanten leek het net of er continu kabouters met lampen waren aan het schijnen, als je het weet dan erger iemand zich daar dood aan.

Op advies van een goede bekende, die voor MM en andere winkelketens TV's doet ophangen, installeren en ga zo maar door overgestapt naar de VT30.
Mijn 1e had ook die groene vlekken, E-care is geweest en vond dat dit teveel was, netjes terug geweest naar MM en kreeg gelijk een nieuwe mee.
Na installatie van de nieuwe kan ik alleen maar zeggen dat deze TV op dit moment de beste TV is die te koop is, oké, voor de normale mensen dan, er zullen er wel betere zijn maar die zijn voor de normale burger niet te betalen.

Ik heb wat diverse instellingen geprobeerd die hier gepost zijn geworden en heb daar diegene uitgekozen die mij het beste bevalt, kalibratie laat ik T.Z.T. nog uitvoeren, wil na verloop van tijd als hij genoeg branduren heeft optimaal laten kalibreren.

Kan niet anders zeggen dat dit een hele volwassen TV is en een perfect beeld vertoont, als je een LCD aan de muur gehad hebt 1 jaar lang en dan nu de VT30 hebt, nou dan is het iedere dagen smullen en genieten, ook ARC werkt perfect icm de Samsung HT-D5200, als ik de TV uitschakel gaat ook de Samsung uit, andersom natuurlijk gaat hij netjes aan.

Ik heb zelf 200 uur lang in het begin de stand THX gehad en een breakin-DVD afgespeeld, geen idee of het er iets mee te maken heeft maar ik heb totaal geen last van logo's die na blijven gloeien of weet ik wat allemaal, en nogmaals ik ben een hele kritische TV kijker, als je zoveel geld eraan uitgeeft wil je ook kwaliteit, en in mijn ogen kan ik zeggen, ik ben meer dan tevreden.
Ook iedereen die hier over de vloer komt en als de TV aanstaat valt de bek open, allemaal complimenteren ze me met een voortreffelijk beeld.

Mochten er nog op- of aanmerkingen zijn dan hoor ik het graag, misschien dat ik zelfs sommige vragen kan beantwoorden en iemand ermee kan helpen.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je eigenlijk het beste zien of een tv die groene wolken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 07:13:
Ik zag dat destijds het beste bij het grijze gedeelte van de breakin-DVD

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 07:13:
Pak een sd kaart zet er witte en grijze slides op en ga die afspelen. Gebruik wel cinema/thx/foto/profi daarvoor. Op normal en dynamic zie je ze minder, maar die modes zijn onkijkbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
[...]

Niet om nou een discussie aan te wakkeren, maar dat lijkt mij nou juist iets wat je niet moet doen. Review sites hebben als het goed is een vast referentiekader. Random gebruikers niet. Genoeg vrienden van mij vinden bepaalde "simpele" tv's al fantastisch, terwijl ik vind dat het beeld niet om aan te zien is. Ervaringen van andere zeggen naar mijn idee weinig tot niets, het is allemaal zeer subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Rossi46 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 10:01:
[...]

Niet om nou een discussie aan te wakkeren, maar dat lijkt mij nou juist iets wat je niet moet doen. Review sites hebben als het goed is een vast referentiekader. Random gebruikers niet. Genoeg vrienden van mij vinden bepaalde "simpele" tv's al fantastisch, terwijl ik vind dat het beeld niet om aan te zien is. Ervaringen van andere zeggen naar mijn idee weinig tot niets, het is allemaal zeer subjectief.
Helemaal waar vwb. het subjectief zijn . Aan de andere kant krijgen gerenomeerde reviewers misschien een 'cherry' picked exemplaar en dat terwijl het grote publiek geluk moet hebben om een goed exemplaar te krijgen?

Waarom lees ik nergens -behalve dan in forums- over 'green tint' issues, retentie of in ergere gevallen inbranden, rumoerige ventilatoren en linebleed?

Het is m.i. juist dat in de huiskamers het echte gebruik en de daaruit voorvloeiende issues een correcter beeld geven van een model. Helaas moet je in forum dan wel zelf de grote lijnen eruit vissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
LaFleche schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:46:
[...]

Helemaal waar vwb. het subjectief zijn . Aan de andere kant krijgen gerenomeerde reviewers misschien een 'cherry' picked exemplaar en dat terwijl het grote publiek geluk moet hebben om een goed exemplaar te krijgen?

Waarom lees ik nergens -behalve dan in forums- over 'green tint' issues, retentie of in ergere gevallen inbranden, rumoerige ventilatoren en linebleed?

Het is m.i. juist dat in de huiskamers het echte gebruik en de daaruit voorvloeiende issues een correcter beeld geven van een model. Helaas moet je in forum dan wel zelf de grote lijnen eruit vissen.
Bij AvForums (professionele review van VT30):

Negatief punt:

- 'Green Blobs' visible on full white screens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starbeach
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06-2024
Ben zelf in de race voor een nieuwe plasma TV en lees al enkele weken mee in dit topic. Verrassend veel problemen bij de VT30 komen naar voren.
Nu ben ik met name geïnteresseerd in de GT30. De vraag is dus; heeft deze het zelfde probleem met het scherm als de VT30? Na wat onderzoek blijkt de GT30 een Infinite Black scherm te hebben t.o.v. een Infinite Black Pro scherm voor de VT30. Iemand die hier een antwoord op weet?
Andere optie is te wachten op de nieuwe modellen, maar wie zegt dat de problemen dan opgelost zijn. Daarnaast moet ik dan nog zeker tot medio april wachten als ik de introductie van de 30-serie bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
starbeach schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:40:
Ben zelf in de race voor een nieuwe plasma TV en lees al enkele weken mee in dit topic. Verrassend veel problemen bij de VT30 komen naar voren.
Nu ben ik met name geïnteresseerd in de GT30. De vraag is dus; heeft deze het zelfde probleem met het scherm als de VT30? Na wat onderzoek blijkt de GT30 een Infinite Black scherm te hebben t.o.v. een Infinite Black Pro scherm voor de VT30. Iemand die hier een antwoord op weet?
Andere optie is te wachten op de nieuwe modellen, maar wie zegt dat de problemen dan opgelost zijn. Daarnaast moet ik dan nog zeker tot medio april wachten als ik de introductie van de 30-serie bekijk.
Volgens mij zijn de meeste tv's die nu in de winkels liggen nieuwere batches, waarbij als het goed is de problemen zijn opgelost. Op dit moment is de fabriek gestopt met het produceren van 30 series (rond januari begint de productie van de 50 serie).

We zijn nu dus al zo'n jaar verder. Als alle fouten uit de 50 serie zijn opgelost gaat de productie van de 60 serie weer beginnen, en zo gaat het ieder jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
LaFleche schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:46:
[...]

Dat zou natuurlijk kunnen. Hoewel ik bij sommige reviews las dat ze een compleet vers exemplaar hadden gekregen, waardoor ze deze zelf nog "in moesten spelen" voordat ze er een betrouwbaar oordeel over konden vellen. Maar die explicite melding geeft dus ook aan dat ze (vaker?) exemplaren krijgen die al wel gebruikt zijn. En het zou dan inderdaad zo kunnen zijn dat reviewers de beste exemplaren krijgen. Aan de andere kant, het is heus niet zo dat de exemplaren die de consumenten krijgen, dan per definitie slechter zijn.

Naar mijn mening moet je dan ook altijd jouw eindoordeel baseren op wat verschillende gerenommeerde sites zeggen of één specifieke tv. Eén bron is wat dat betreft te weinig. De ene site benadert het ook net weer even anders dan de andere. Maar dat is nog altijd 10x beter dan wat willekeurige gebruikers op het internet zetten. Ook Tweakers zijn biased :) Laat staan anonieme gebruikers op kieskeurig.nl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:49
Overigens wel duidelijk dat de nieuwe serie er binnenkort (over een paar maanden) aankomt. De 50VT30 sinds kort maar EUR 1,100. Niet veel geld voor deze tv lijkt mij.

Ik denk dat de 50VT50 al snel rond de EUR 2,000 zal kosten?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Hoi mensen ik heb nog even een vraagje over de beeldkwaliteit van mij 42gt30. Is het normaal voor plasma dat met name bij huidskleuren er een soort geel/goud kleurige tint in zit, en ik heb het ook soms dat het lijkt of het toestel zich scherp moet stellen op dingen op de achtergrond. Ook lijkt het toestel soms wat te trillen qua beeld maar dit was volgens mij iets wat bij plasma techniek hoort.

Gezichten of objecten die dichtbij zijn zijn wel mooi scherp. Denken jullie dat dit een probleem is of normaal iets? PS ik heb nu nog mijn signaal digitaal lopen maar wel via HDMI kabel en zit er nog wel over te denken om naar hd over te schakelen ben alleen benieuwd of dit nog veel uit gaat maken.

[ Voor 15% gewijzigd door jerrot op 05-02-2012 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
jerrot schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:32:
Hoi mensen ik heb nog even een vraagje over de beeldkwaliteit van mij 42gt30. Is het normaal voor plasma dat met name bij huidskleuren er een soort geel/goud kleurige tint in zit, en ik heb het ook soms dat het lijkt of het toestel zich scherp moet stellen op dingen op de achtergrond. Ook lijkt het toestel soms wat te trillen qua beeld maar dit was volgens mij iets wat bij plasma techniek hoort.

Gezichten of objecten die dichtbij zijn zijn wel mooi scherp. Denken jullie dat dit een probleem is of normaal iets? PS ik heb nu nog mijn signaal digitaal lopen maar wel via HDMI kabel en zit er nog wel over te denken om naar hd over te schakelen ben alleen benieuwd of dit nog veel uit gaat maken.
Huidskleuren horen gewoon huidskleuren te zijn. Alleen de ene huid is de andere niet... :+

Welke kleur temperatuur gebruik je? En heb je daarna de "hoeveelheid" kleur goed ingesteld? Hoe lang heb je de GT30 eigenlijk al? In het begin verandert het beeld nog wat van plasma. Maar ook weer niet extreem hoor.

Het trillende/flikkerende beeld hoort inderdaad wel een beetje bij plasma, maar zou eigenlijk niet op moeten vallen. Gewoonlijk merk je het pas een beetje op als je vanuit je ooghoeken kijkt, da's alles.

Maar als ik het goed begrijp ervaar je dit dus bij non-HD materiaal? Want daar zijn de televisies van tegenwoordig eigenlijk gewoon niet voor bedoeld. Full-HD is mijn ST30 echt briljant, maar SD daar kan 'ie niet echt goed mee omgaan. Net zoals eigenlijk iedere goede tv van tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Rossi46 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 19:31:
Maar als ik het goed begrijp ervaar je dit dus bij non-HD materiaal? Want daar zijn de televisies van tegenwoordig eigenlijk gewoon niet voor bedoeld. Full-HD is mijn ST30 echt briljant, maar SD daar kan 'ie niet echt goed mee omgaan. Net zoals eigenlijk iedere goede tv van tegenwoordig.
Ben ik het niet helemaal mee eens: Ik kijk op mijn P42G30 nog best veel SD DVB-C en dat zie er soms (mits, tenzij, etc.) toch zo goed uit dat ik HD er direct naast nodig heb om het te kunnen onderscheiden als ik gewoon op de bank zit. (Studio-beelden NOS-journaal: native HD of upscaled?) Ik ben het zeker wèl met je eens dat analoog er niet uitziet en een ~480p-DivX speelfilm van 1,4 GB ook pijn aan je ogen doet van de artefacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ik zou de prijzen nog even goed nakijken voordat je besteld. Ik heb al melding gemaakt van de foutieve pricewatch, echter is deze nog niet aangepast.. Hij prijs gaat over de 42 inch versie 8)7
evleerdam schreef op zondag 05 februari 2012 @ 16:28:
Overigens wel duidelijk dat de nieuwe serie er binnenkort (over een paar maanden) aankomt. De 50VT30 sinds kort maar EUR 1,100. Niet veel geld voor deze tv lijkt mij.

Ik denk dat de 50VT50 al snel rond de EUR 2,000 zal kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Rossi46 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 19:31:
[...]

Huidskleuren horen gewoon huidskleuren te zijn. Alleen de ene huid is de andere niet... :+

Welke kleur temperatuur gebruik je? En heb je daarna de "hoeveelheid" kleur goed ingesteld? Hoe lang heb je de GT30 eigenlijk al? In het begin verandert het beeld nog wat van plasma. Maar ook weer niet extreem hoor.

Het trillende/flikkerende beeld hoort inderdaad wel een beetje bij plasma, maar zou eigenlijk niet op moeten vallen. Gewoonlijk merk je het pas een beetje op als je vanuit je ooghoeken kijkt, da's alles.

Mijn beeldinstellingen zijn als volgt:

Beeld instelling: normaal
Kontrast 40
helderheid +6
Kleur 37
Scherpte 8
Kleurtemperatuur: Koel

Levendige kleuren aan

Tv heb ik nu 2 weken in mijn bezit en ja ik kijk met name SD via een humax irhd 5100c die het upscaled naar 1080i. Is misschien wennen voor mij omdat ik van een 32 inch lcd van samsung af kom.

[ Voor 6% gewijzigd door jerrot op 05-02-2012 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
jerrot schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:29:
[...]

Mijn beeldinstellingen zijn als volgt:

Beeld instelling: normaal
Kontrast 40
helderheid +6
Kleur 37
Scherpte 8
Kleurtemperatuur: Koel

Levendige kleuren aan

Tv heb ik nu 2 weken in mijn bezit
Ja kijk bij die instellingen zit je probleem. schakel over naar THX met de onderstaande instellingen:
Contrast 35
Helderheid 0
Kleur 30
Scherpte 0

Levendige kleuren uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Buck Naked schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:36:
[...]

Ja kijk bij die instellingen zit je probleem. schakel over naar THX met de onderstaande instellingen:
Contrast 35
Helderheid 0
Kleur 30
Scherpte 0

Levendige kleuren uit
Ok dat zal ik idd eens gaan proberen want standaard vind ik de THX stand niet echt geweldig maar ik ga hem eens even instellen.

Edit: op 1e indruk nog niet helemaal overtuigd sommige huidkleuren toch nog beetje te donker/gelig en dan wordt het wit weer n stuk anders maar zal het nog paar dagen aankijken...

[ Voor 17% gewijzigd door jerrot op 05-02-2012 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Kleurtemperatuur koel kan ik je persoonlijk in ieder geval niet echt aanraden. Dan wordt al het wit veel te blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

jerrot schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:38:
[...]

Ok dat zal ik idd eens gaan proberen want standaard vind ik de THX stand niet echt geweldig maar ik ga hem eens even instellen.

Edit: op 1e indruk nog niet helemaal overtuigd sommige huidkleuren toch nog beetje te donker/gelig en dan wordt het wit weer n stuk anders maar zal het nog paar dagen aankijken...
Ik snap vaak ook niet dat veel mensen de thx stand zo geweldig vinden.
Met gewoon tv kijken gebruik ik de stand normaal. Alleen met dvd kijken gebruik ik de thx stand.
Hd films in thx vind ik er zo dof, mat en niet scherp uitzien? In de stand normal is het beeld wat helderder en scherper lijkt wel.

Maar aan die kleuren moet je gewoon even wennen hoor. Zou de stand wel op 30 houden, anders wordt het allemaal te vind ik.
En het beeld veranderd nog wat in de loop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Rossi46 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:56:
Kleurtemperatuur koel kan ik je persoonlijk in ieder geval niet echt aanraden. Dan wordt al het wit veel te blauw.
Mja op normaal en warm worden kleuren weer te overdreven aangestuurd vind ik persoonlijk.... maja ben misschien te veeleisend ook omdat ik van lcd naar plasma ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
invincible30 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:57:
[...]

Ik snap vaak ook niet dat veel mensen de thx stand zo geweldig vinden.
Met gewoon tv kijken gebruik ik de stand normaal. Alleen met dvd kijken gebruik ik de thx stand.
Hd films in thx vind ik er zo dof, mat en niet scherp uitzien? In de stand normal is het beeld wat helderder en scherper lijkt wel.

Maar aan die kleuren moet je gewoon even wennen hoor. Zou de stand wel op 30 houden, anders wordt het allemaal te vind ik.
En het beeld veranderd nog wat in de loop van tijd.
Dat vind ik zelf dus eigenlijk ook hij is met name helderder in normale stand en bij films is thx soms wel ok soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

jerrot schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:59:
[...]

Dat vind ik zelf dus eigenlijk ook hij is met name helderder in normale stand en bij films is thx soms wel ok soms niet.
Wat ik ook zeg. Met normale sd films vind ik thx wel mooi. Met hd films vind ik thx te vlak, sober.

Kleurtemperatuur op normal vind ik persoonlijk ook prettiger. Standje koel is te blauw.

Gewoon wat spelen met de instellingen, dan kom je vanzelf wel achter de waardes die jij het mooiste vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPi
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 22:43
Vind de thx mode juist wel heel mooi.... geloofwaardige realistische kleuren. Verder vind ik wel dat het beeld mooier is als de eco stand uit staat, omdat ie dan iets helderder wordt (in het donker).. ook het flickeren bij heel witte/heldere beelden (voornamelijk reclames) lijkt dan wat minder. Kijk meestal 's avonds met weinig omgevingslicht.

Contrast 30
Brightness 0
Colour 30
Sharpness 5
Vivid Colour Off
P-NR Mid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
jerrot schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:58:
[...]

Mja op normaal en warm worden kleuren weer te overdreven aangestuurd vind ik persoonlijk.... maja ben misschien te veeleisend ook omdat ik van lcd naar plasma ben gegaan.
Ik snap wat je bedoelt. Zeker als je van koel naar normaal gaat lijkt het ineens allemaal te warm en soft. Maar dan wordt je naar mijn idee een beetje op het verkeerde been gezet.

Maar zoals gezegd, gewoon spelen met de instellingen. De GT30 heeft wat dat betreft alle mogelijkheden aan boord. Moet goed komen! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Rossi46 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 22:08:
[...]

Ik snap wat je bedoelt. Zeker als je van koel naar normaal gaat lijkt het ineens allemaal te warm en soft. Maar dan wordt je naar mijn idee een beetje op het verkeerde been gezet.

Maar zoals gezegd, gewoon spelen met de instellingen. De GT30 heeft wat dat betreft alle mogelijkheden aan boord. Moet goed komen! :Y
Ok ga ik nog s proberen, irritantste vind ik nog dat de huidskleuren met name te rood/geel/goudkleurig zijn vaak en in thx is ie te dof de andere dingen zijn minder storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
jerrot schreef op zondag 05 februari 2012 @ 22:14:
[...]

Ok ga ik nog s proberen, irritantste vind ik nog dat de huidskleuren met name te rood/geel/goudkleurig zijn vaak en in thx is ie te dof de andere dingen zijn minder storend.
Als er teveel kleur de huidskleuren zit dan moet je, nadat je de kleuren op normaal hebt gezet, de hoeveelheid kleur ietsje terugschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Wat vele niet weten is dat de normaal stand in de US "sharpness" wordt genoemd. Hier vindt dus kunstmatige verscherping plaats.

THX geeft bij mij toch het beste beeld, helemaal niet dof, juist helderder dan cinema of professioneel.

Mijn settings:

THX
Contrast 38
Scherpte 8 (persoonlijk)
Levendige kleuren UIT
Eco UIT
PNR UIT

Geavanceerd

IFC Maximum (geen posterization, voetbal veel mooier)
Filmritme UIT (erg belangrijk dat deze uit staat)

Voor de rest alles default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Ok mensen tot hier toe bedankt ik ga nog eens even spelen of k hem echt naar wens kan krijgen. Helderheid kan ik wel mee leven moet alleen nog beetje die gelige tint er uit krijgen.
Pagina: 1 2 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.