Ik wil toch even reageren op het gene wat ik hier allemaal lees.
Ben vooral een meelezer omdat ik de voorkomende problemen allemaal niet heb, of dat ik me er niet aan stoor, en geloof mij maar, ben een hele kritische TV kijker.
In mijn voetnoot kunnen jullie lezen wat ik zo heb aan apparatuur.
Ik heb vorig jaar een Samsung LED UE46C8700 gehad, het was een ellende, is 3x gerepareerd geweest maar de daadwerkelijke klachten gingen maar niet weg, een en al tekortkomingen en aan de zijkanten leek het net of er continu kabouters met lampen waren aan het schijnen, als je het weet dan erger iemand zich daar dood aan.
Op advies van een goede bekende, die voor MM en andere winkelketens TV's doet ophangen, installeren en ga zo maar door overgestapt naar de VT30.
Mijn 1e had ook die groene vlekken, E-care is geweest en vond dat dit teveel was, netjes terug geweest naar MM en kreeg gelijk een nieuwe mee.
Na installatie van de nieuwe kan ik alleen maar zeggen dat deze TV op dit moment de beste TV is die te koop is, oké, voor de normale mensen dan, er zullen er wel betere zijn maar die zijn voor de normale burger niet te betalen.
Ik heb wat diverse instellingen geprobeerd die hier gepost zijn geworden en heb daar diegene uitgekozen die mij het beste bevalt, kalibratie laat ik T.Z.T. nog uitvoeren, wil na verloop van tijd als hij genoeg branduren heeft optimaal laten kalibreren.
Kan niet anders zeggen dat dit een hele volwassen TV is en een perfect beeld vertoont, als je een LCD aan de muur gehad hebt 1 jaar lang en dan nu de VT30 hebt, nou dan is het iedere dagen smullen en genieten, ook ARC werkt perfect icm de Samsung HT-D5200, als ik de TV uitschakel gaat ook de Samsung uit, andersom natuurlijk gaat hij netjes aan.
Ik heb zelf 200 uur lang in het begin de stand THX gehad en een breakin-DVD afgespeeld, geen idee of het er iets mee te maken heeft maar ik heb totaal geen last van logo's die na blijven gloeien of weet ik wat allemaal, en nogmaals ik ben een hele kritische TV kijker, als je zoveel geld eraan uitgeeft wil je ook kwaliteit, en in mijn ogen kan ik zeggen, ik ben meer dan tevreden.
Ook iedereen die hier over de vloer komt en als de TV aanstaat valt de bek open, allemaal complimenteren ze me met een voortreffelijk beeld.
Mochten er nog op- of aanmerkingen zijn dan hoor ik het graag, misschien dat ik zelfs sommige vragen kan beantwoorden en iemand ermee kan helpen.
Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad