Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Monteur van E-care is langsgeweest.
Hij heeft fotos gemaakt van het "ingebrande" Eurosport logo.

Deze worden ter beoordeling naar Panasonic verstuurt.
De beste man vertelde dat ze in dit soort gevallen vaak een vervangend toestel leveren.
Het scherm zelf kan niet vervangen worden.

Andere mogelijkheid is dat ze op het toestel dagenlang scrollende barren gaan afspelen.
Heb verteld dat ik dit zelf al dagenlang heb gedaan, zonder bevredigend resultaat.
Heeft hij ook genoteerd op bon.

Op de bon staat ook als klacht: ingebrand eurosport logo.

Ben benieuwd hoe dit verder afgehandeld wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-05 12:36
Voor mensen die graag goedkoop een 3D tv willen, misschien iets deze aanbieding bij media markt: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:57
yannickie111 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:46:
Voor mensen die graag goedkoop een 3D tv willen, misschien iets deze aanbieding bij media markt: klik
Die link doet het niet, deze waarschijnlijk wel (Panasonic 42ST30 voor €599) :P

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 06-02-2012 14:17 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Als je weet dat dit niet de bedoeling is, bied ze dan ook niet te koop aan op het forum aub :*

[ Voor 109% gewijzigd door Grrrrrene op 06-02-2012 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-05 12:36
Brad Pitt schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:15:
[...]

Die link doet het niet, deze waarschijnlijk wel (Panasonic 42ST30 voor €599) :P
O-) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm, mijn P42G20 begint de laatste tijd kuren te vertonen. Soms valt hij heel even uit, dan hoor je een relais klikken en gaat hij direct weer aan. Soms gaat het weken goed en soms doet hij het 2x op een avond. Het gebeurt echt maar heel af en toe, maar het baart me wel zorgen: het hoort immers niet te gebeuren.

Dit is echt zo'n k*tprobleem dat je lastig kunt demonstreren aan Panasonic. Niettemin ga ik maar eens bellen, wie weet herkennen ze wat er mis kan zijn.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Grrrrrene schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:29:
Hmm, mijn P42G20 begint de laatste tijd kuren te vertonen. Soms valt hij heel even uit, dan hoor je een relais klikken en gaat hij direct weer aan. Soms gaat het weken goed en soms doet hij het 2x op een avond. Het gebeurt echt maar heel af en toe, maar het baart me wel zorgen: het hoort immers niet te gebeuren.

Dit is echt zo'n k*tprobleem dat je lastig kunt demonstreren aan Panasonic. Niettemin ga ik maar eens bellen, wie weet herkennen ze wat er mis kan zijn.
Die van mij doet dat ook wel eens. Soms heel lang niet, soms twee keer in een week. Lijkt wel of de software dan crashed. Sinds de laatste update lijkt hij het wel minder te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapcharlie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:28
Sinds afgelopen zaterdag heb ik een 42GT30, ik heb al een beetje lopen klooien met de instellingen, maar ik kom van een LCD dus lijkt de beeldweergave een stuk minder scherp en helder, maar daar had ik ook een beetje rekening meegehouden, ik heb ook de contrastwaarden nog laag staan.Wat ik mij afvraag is het volgende : bij fotoweergave (als de afbeelding niet beeldvullend is) verschijnen er links en rechts grijze balken ipv zwarte, dit schijnt inbranden tegen te gaan.Hoe zit dit bij de zwarte balken die bij sommige films aan de boven en onderzijde zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-04 19:26
cheapcharlie schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:50:
Sinds afgelopen zaterdag heb ik een 42GT30, ik heb al een beetje lopen klooien met de instellingen, maar ik kom van een LCD dus lijkt de beeldweergave een stuk minder scherp en helder, maar daar had ik ook een beetje rekening meegehouden, ik heb ook de contrastwaarden nog laag staan.Wat ik mij afvraag is het volgende : bij fotoweergave (als de afbeelding niet beeldvullend is) verschijnen er links en rechts grijze balken ipv zwarte, dit schijnt inbranden tegen te gaan.Hoe zit dit bij de zwarte balken die bij sommige films aan de boven en onderzijde zitten ?
Die grijze balken zijn er niet om inbranden tegen te gaan, maar om het panel gelijkmatig te laten verouderen. Daarom wordt het ook aangeraden om de eerste paar 100 uur geen films met balken te kijken (maar fullscreen).
Bij een zwarte balk brand er nm helemaal niks in, maar de rest van de pixels verouderen dus wel (en daardoor zou je een scheiding kunnen krijgen die je blijft zien).

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hellhound schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 01:24:
[...]

Die grijze balken zijn er niet om inbranden tegen te gaan, maar om het panel gelijkmatig te laten verouderen. Daarom wordt het ook aangeraden om de eerste paar 100 uur geen films met balken te kijken (maar fullscreen).
Bij een zwarte balk brand er nm helemaal niks in, maar de rest van de pixels verouderen dus wel (en daardoor zou je een scheiding kunnen krijgen die je blijft zien).
Panasonic rAdt helemaal niets aan voor de eerste paar 100 uur. Gewoon meteen gebruiken dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
baviaan schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:34:
[...]

Die van mij doet dat ook wel eens. Soms heel lang niet, soms twee keer in een week. Lijkt wel of de software dan crashed. Sinds de laatste update lijkt hij het wel minder te doen.
Dat klinkt opzich plausibel, heb alleen nog nooit gehoord van een vastloper in de software van de tv, maar dat kan natuurlijk best (moet niet kunnen, maar 't is mogelijk). Als ik me niet vergis doet hij het alleen als ik via hdmi kijk naar mijn Zotac XBMC-mediacenter. Zal het eens in de gaten houden en komend weekend 's bellen als ik tijd heb :) Als ik meer weet post ik het hier.
Adlermann schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 08:08:
[...]

Panasonic rAdt helemaal niets aan voor de eerste paar 100 uur. Gewoon meteen gebruiken dat ding.
Panasonic idd niet, maar het is wel verstandig om de eerste tijd (100 uur vind ik bijvoorbeeld al akelig kort) rustig aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Grrrrrene schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:19:
[...]

Dat klinkt opzich plausibel, heb alleen nog nooit gehoord van een vastloper in de software van de tv, maar dat kan natuurlijk best (moet niet kunnen, maar 't is mogelijk). Als ik me niet vergis doet hij het alleen als ik via hdmi kijk naar mijn Zotac XBMC-mediacenter. Zal het eens in de gaten houden en komend weekend 's bellen als ik tijd heb :) Als ik meer weet post ik het hier.

[...]
Nou ja, die van mij doet het ook alleen als ik via HDMI kijk met mijn HTPC XBMC-ding. Hij deed het vroeger met mijn ION330 en hij doet het nu ook met mijn zelfbouw met GT240. Daar zal het wel mee te maken hebben dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330328

Hey
Hoe is jullie ervaring met viera connect ?
Ik ondervind dat deze niet echt vlot draait ...(of is mijn modem de oorzaak ? ...)
Mvg
Ps ..; nog steeds niet gelukt om ergens die Divx code te registreren ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-05 23:03
Anoniem: 330328 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 17:59:
Hey
Hoe is jullie ervaring met viera connect ?
Ik ondervind dat deze niet echt vlot draait ...(of is mijn modem de oorzaak ? ...)
Mvg
Ps ..; nog steeds niet gelukt om ergens die Divx code te registreren ..
Ligt niet aan jouw modem. Ligt aan de ingebouwde chips, die zijn niet echt snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 428891

voordeel van een plasma is dat het beeld beter word naaarmate het scherm wat ouder is,ik heb zelf en v20,maar die gaf pas na een paar honderd uur op de teller echt het beste beeld.

En scherpte komt vooral natuurlijk ook omdat het contrast laag staan,maar een plasma is sowieso was'zachter"qua scherpte als een lcd.Persoonlijk vind ik het natuurlijker.

Persoonlijk zou ik de eerste paar honderd uur veelal volbeeld kijken,omdat het scherm dan mooi gelijkmatig veroudert,dat is vooral is het begin belangrijk..Later hoef je daar niet echt meer op te letten.
Die cellen verouderen het snelst de eerste paar honderd uur,daarna zakt het af.
De eerste paar honderd uur is het scherm ook het meest gevoelig voor inbranden.

En zet trouwens het contrast niet te laag,zeker niet als je b.v bcc kijkt,zonder logo's,het duurt namelijk alleen maar langer voordat het scherm goed veroudert is..Zender met logo's,natuurlijk wel het contrast matigen

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 428891 op 08-02-2012 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Weet iemand alsnog antwoord op deze twee vragen?
jelmervos schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:41:
Ik heb een VT30 en wil hier een externe USB schijf op aansluiten. Namelijk voor time shifting (programma's pauzeren) en films te kunnen kijken (mkv's). Kan ik dit combineren op 1 schijf of is dat niet mogelijk?

Ik weet dat de schijf zelf powered (externe voeding) moet zijn. Waar moet ik nog meer op letten? Is dit een schijf die goed werkt i.c.m. de VT30?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
Volgens mij moet de HD geformatteerd worden door de TV zelf als je hem wilt gebruiken voor time-shift.. Je kunt hem dan met je PC niet meer benaderen en er dus geen MKV's op zetten.. Op je tweede vraag heb ik geen antwoord..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik vraag me af of de mensen met beeldproblemen in het groen bij de 50VT30, wel gebruik maken van de laatste firmware 1.81 ?

[ Voor 6% gewijzigd door EdGnoj op 08-02-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-05 17:03
Ik heb sinds een maand of twee de 50vt30 en ben hier zeer tevreden over.
Nu zat ik met de mediaserver van de tv te spelen om mijn films rechstreeks van mijn synology nas te streamen.
Op zich werkt het goed, zelfs met 3D fims, alleen wil hij de srt ondertitels niet weergeven.
Nu las ik in het vorig topic dat er meer mensen dit probleem hadden; maar ik kan geen oplossing vinden?
Weet iemand hoe ik die ondertiteling aan de gang kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-05 09:35
EdGnoj schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 10:49:
Ik vraag me af of de mensen met beeldproblemen in het groen, wel gebruik maken van de laatste firmware 18.1 ?
Niet dat ik er problemen mee heb, maar voor welke toestellen is deze firmware bestemd? En waar kan ik dat terugvinden? Van de Nederlandse Panasonic website word ik weinig wijzer.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:55

mrc4nl

Procrastinatie expert

jelmervos schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 09:41:
Weet iemand alsnog antwoord op deze twee vragen?

[...]
ik gebruik zelf 2.5 inch schijven zonder extra voeding, die doen het ook.
ik heb een mkv bestand met ondertiteling gewoon kunnen afspelen vanaf 2.5 inch.
opnemen helaas niet. hij zeurd dat dat ie niet geformateerd is

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-05 20:45
Grrrrrene schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:29:

Geaard stopcontact? Piek in stroom?
Zo niet misschien voeding niet helemaal koosjer meer, ik zou bellen zodra 50 serie uit is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Rossi46 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:55:
[...]

Niet dat ik er problemen mee heb, maar voor welke toestellen is deze firmware bestemd? En waar kan ik dat terugvinden? Van de Nederlandse Panasonic website word ik weinig wijzer.
Sorry, het gaat om de 50VT30. Tekst van mijn bericht aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

mrc4nl schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 17:33:
[...]

ik gebruik zelf 2.5 inch schijven zonder extra voeding, die doen het ook.
ik heb een mkv bestand met ondertiteling gewoon kunnen afspelen vanaf 2.5 inch.
opnemen helaas niet. hij zeurd dat dat ie niet geformateerd is
Klopt, dat heb ik nu ook. Maar ik wil een grotere schijf en ook kunnen opnemen. Ik had gehoopt dit te kunnen combineren. Maar het lijkt het dus op dat als je eenmaal de schijf hebt ingericht voor opnemen, je deze niet meer kunt gebruiken voor films.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 19:50
Eenmaal ingericht voor de TV (opname) kan je de schijf nergens anders voor gebruiken. Zelfs niet koppelen aan een andere Panasonic TV. Je zult dus 2 schijven moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Laatst online: 13-05 13:00
ik ben in het bezit van een P42G20
ik kijk altijd in THX modus. Toch wil ik graag de TV beter afstellen. Heeft iemand een site of tip waar ik voorbeelden van vinden van de juiste instellingen voor bijvoorbeeld THX modus?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-05 11:41
Hoi,

Ik had hetzelfde probleem als jou en heb ook een42gt30 en met onderstaande instellingen is het beeld al een stuk beter, nog niet optimaal maar stuk beter (stukje persoonlijk ook nog uiteraard)

Contrast 38
helderheid +6
kleur 30
scherpte 6
levendige kleuren uit
p-nr uit

Beeld instelling THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-05 14:23

Rudios

Lost in space?

Jongens, jongens, kom nou niet aan die helderheid. De zwartwaardes uit de doos van de huidige pana's zijn al nagenoeg perfect! Dan kun je net zogoed een LED TV kopen, waarbij de zwartwaardes ook belabberd zijn en zwart meer naar grijs neigt dan naar zwart. Juist door het mooie diepe zwart creëer je diepte en een 'filmisch' plaatje. Helderheid gewoon op 0 laten. Contrast rond de 40 en je bent gewoon klaar. Alle digitale enhancements rommel uit. Na 'n uurtje of 1000 a 1200 een ISF calibratie eroverheen laten gaan en geen enkele TV kan meer op tegen je Panasonic.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Rudios schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:58:
Jongens, jongens, kom nou niet aan die helderheid. De zwartwaardes uit de doos van de huidige pana's zijn al nagenoeg perfect! Dan kun je net zogoed een LED TV kopen, waarbij de zwartwaardes ook belabberd zijn en zwart meer naar grijs neigt dan naar zwart. Juist door het mooie diepe zwart creëer je diepte en een 'filmisch' plaatje. Helderheid gewoon op 0 laten. Contrast rond de 40 en je bent gewoon klaar. Alle digitale enhancements rommel uit. Na 'n uurtje of 1000 a 1200 een ISF calibratie eroverheen laten gaan en geen enkele TV kan meer op tegen je Panasonic.
Klinkt allemaal mooi en aardig maar ook in de 1e 600 a 800 uur wil ik goed beeld hebben, en wat kost een calibratie nog als je dat wil laten doen. Zonder hogere helderheid is het beeld behoorlijk dof bij normale tv beelden, bij films is het idd minder storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
jerrot schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:00:
Zonder hogere helderheid is het beeld behoorlijk dof bij normale tv beelden, bij films is het idd minder storend.
Plus als jij dat fijn vindt kijken: helemaal prima toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Dan kun je voor minder geld net zogoed een Samsung of LG kopen, de Pana is juist top door het diepe zwart. (wat je dan dus teniet doet) Maargoed, dat is mijn mening, het was een voorzet, al zet je 'm op +20 helderheid, moet je zelf weten.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Rudios schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:18:
Dan kun je voor minder geld net zogoed een Samsung of LG kopen
Een goede LCD is juist veel duurder dan een plasma. Een redelijke plasma kost juist geen drol.
de Pana is juist top door het diepe zwart.
Dat is natuurlijk relatief. Zwart is het imho geheel niet, maar snap wel wat je op zich bedoelt.
Maargoed, dat is mijn mening, het was een voorzet, al zet je 'm op +20 helderheid, moet je zelf weten.
Kijk hoe de meeste mensen tv kijken en je weet genoeg. Staat in >90% van de gevallen zó brak afgesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Brad Pitt schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:22:
[...]

Een goede LCD is juist veel duurder dan een plasma. Een redelijke plasma kost juist geen drol.
Ik bedoel dus een Plasma van Samsung of LG. Deze hebben gewoon mindere zwartwaardes.
Probeer anders een keer 's avonds als het goed donker is, je helderheid weer op 0 te zetten, je zult zien dat het stukken mooier is. Overdag is het niet eens zo heel gek om met helderheid te klote daar zwart wegvalt door omgevingslicht.

[ Voor 3% gewijzigd door Rudios op 09-02-2012 13:27 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Rudios schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:26:
Ik bedoel dus een Plasma van Samsung of LG. Deze hebben gewoon mindere zwartwaardes.
Oh ok, my bad... Dat dat is inderdaad meestal van een wat ander niveau ja, klopt.
Probeer anders een keer 's avonds als het goed donker is, je helderheid weer op 0 te zetten, je zult zien dat het stukken mooier is.
Heb geen Panasonic maar het beeld staat prima ingesteld hoor :P Ook uiteraard met brightness op 0 ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Rudios schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:18:
Dan kun je voor minder geld net zogoed een Samsung of LG kopen, de Pana is juist top door het diepe zwart. (wat je dan dus teniet doet) Maargoed, dat is mijn mening, het was een voorzet, al zet je 'm op +20 helderheid, moet je zelf weten.
I know en moet ook zeggen dat ik nog niet definitief deze instellingen vast ga houden, ik ben nog steeds aan het bijstellen want huidskleuren zijn nu al wat realistischer gelukkig. En bij films is het idd wel mooier diep zwart dat klopt

Ik zal in ieder geval je advies nog eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Brad Pitt schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:30:
[...]

Heb geen Panasonic maar het beeld staat prima ingesteld hoor :P Ook uiteraard met brightness op 0 ja.
Geldt eigenlijk voor elk merk plasma, nooit met de helderheid klote ;) Contrast daarintegen, die kun je wel flink opschroeven mocht je het beeld wat dof vinden, maar doe dat dan niet als de TV net nieuw is en met dikke logo's in beeld. Ik heb zelf het contrast op 50 staan, dan is het doffe er echt wel af ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Rudios op 09-02-2012 13:41 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

jerrot schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:38:
[...]

I know en moet ook zeggen dat ik nog niet definitief deze instellingen vast ga houden, ik ben nog steeds aan het bijstellen want huidskleuren zijn nu al wat realistischer gelukkig. En bij films is het idd wel mooier diep zwart dat klopt

Ik zal in ieder geval je advies nog eens proberen
Wanneer ervaar je het 'doffe'? Overdag neem ik aan? Ik heb voor overdag een setting gemaakt, die gewoon wat meer dynamiek geeft, dus contrast omhoog schroeven en evt de helderheid iets verhogen. Als het bij mij donker wordt gaat gelijk de THX mode erop, lichten iets wat dimmen en genieten maar! 8)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Rudios schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:43:
[...]

Wanneer ervaar je het 'doffe'? Overdag neem ik aan? Ik heb voor overdag een setting gemaakt, die gewoon wat meer dynamiek geeft, dus contrast omhoog schroeven en evt de helderheid iets verhogen. Als het bij mij donker wordt gaat gelijk de THX mode erop, lichten iets wat dimmen en genieten maar! 8)
Bij mij is het bijna alleen dat ik televisie kijk s avonds zowiezo en kijk nu ook in de thx stand. Films die van fatsoenlijke kwaliteit zijn komen nu wel erg mooi uit inmiddels moet ik zeggen en ik heb de tv nog net geen 3 weken nu en contrast op 38 gezet. Moet er ook wel bij zeggen dat ik digitaal kijk via HDMI decoder van Humax uiteraard via een hdmi kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Zolang de film geen balken vertoont kun je gerust eens proberen het contrast op 50 te zetten, dan pas zie je het effect van de diepe donkere kleuren en het 'zwart', je zult versteld staan! Als je TV flink wat uren erop heeft zitten dan maakt het niet meer uit en kun je gerust het contrast op 50 laten staan. 1 dag lang SBS logo in beeld zou ik evengoed niet aanraden ;)

Trouwens, een plasma wordt alleen nog maar mooier kwa scherpte en kleuren als hij ouder wordt!

[ Voor 11% gewijzigd door Rudios op 09-02-2012 14:06 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 20:55
Ik ben een weekje weg van huis geweest, dus geen tijd om dingen te ondernemen wat betreft E-care/Panasonic en dealer. Maar ik kreeg in die week wel een email van de dealer dat zij een email hadden ontvangen van Panasonic, waarin ze zeiden dat er geen adres gegevens bekend waren van mij bij hun, kortom...E-care heeft helemaal niks doorgegeven.

Gisteren meteen naar E-care gebeld, waarin ik een raar verhaal kreeg over dat er niks bekend was over dit soort problemen. Maar de vrouw bood aan mij door te verbinden naar Panasonic, helemaal goed zou je dan denken. Nou, na een dik kwartier de hele tijd gehoord te hebben 'Al onze medewerkers zijn in gesprek,nog even geduld aub' kreeg ik een vrouw te horen die gewoon heel droog zei 'op dit moment neemt niemand de telefoon op' joh!!!!!! En wat gebeurde er...ik was gewoon weer terug bij af, terug in die wachtrij. Dus dat schoot totaal niet op.

De mail die gestuurd was naar mijn dealer, was een persoonlijke mail van iemand bij Panasonic, of het een hoge pief is weet ik niet, maar ik heb besloten hem een mail te sturen. Alles even kort uitgelegd van vorig jaar, en wat nu nog steeds het probleem is. Ik kreeg gelijk zo'n 'automated' message terug dat hij 'out of office' was, en dat hij vanaf morgen weer terug was en alle mails zou lezen. Daar maar even op wachten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
jerrot schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:28:
[...]

Hoi,

Ik had hetzelfde probleem als jou en heb ook een42gt30 en met onderstaande instellingen is het beeld al een stuk beter, nog niet optimaal maar stuk beter (stukje persoonlijk ook nog uiteraard)

Contrast 38
helderheid +6
kleur 30
scherpte 6
levendige kleuren uit
p-nr uit

Beeld instelling THX
Probeer deze eens:

Contrast 48
helderheid 0
kleur 30
scherpte 7
levendige kleuren uit
p-nr uit
Geavanceerd:

IFC: Maximum of Uit
Filmritme: UIT (erg belangrijk dat deze uit is)

Beeld instelling THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Nou ik krijg een vervangend toestel van Panasonic i.v.m. inbranden
De 50 G30. Heel netjes opgelost door panasonic al zeg ik het zelf!

Nu maar hopen dat deze plasma minder gevoelig is voor retentie/inbranden.
Een paar jaar terug ook een plasma van pana gehad. Deze had amper retentieverschijnselen, dus het kan wel.

Is het een vooruitgang qua beeld van een g20 naar een g30? Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Netjes! Erg goede service inderdaad. De G30 is een nieuwere TV, dus ja, je gaat erop vooruit.

[ Voor 44% gewijzigd door Rudios op 09-02-2012 22:26 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Waar ik me toch wel aan irriteerde bij de G20 was het verspringen van de helderheid bij donkere, schemerige beelden (floating blacks?)

Heeft de G30 hier geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Dat hadden ze in het begin wel als ik me goed herinner, maar de laatste batches en/of firmware hebben dit verholpen.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-03 14:29
Iemand een idee hoe lang de G30 nog te koop zal zijn?
De 42g30 is momenteel wel heel aantrekkelijk geprijsd. Ik wil natuurlijk niet net naast de pot pissen als ik eind maart de tv ga aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Rudios schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 22:55:
Dat hadden ze in het begin wel als ik me goed herinner, maar de laatste batches en/of firmware hebben dit verholpen.
Dat is beter! En de tv is ook wat mooier om te zien ;)

@Spurlie

Eind maart begin april komen vaak de nieuwe modellen in de winkel.

Ik had vorig jaar BEGIN maart al het laatste exemplaar dat de bcc kon bestellen vd G20 lijn.

Ik zou niet op eind maart gokken als ik jou was. (Als de financieen het natuurlijk toe laten that is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
D-TECH schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:50:
[...]

Probeer deze eens:

Contrast 48
helderheid 0
kleur 30
scherpte 7
levendige kleuren uit
p-nr uit
Geavanceerd:

Beeld instelling THX
Beeld wordt idd nog ietsjes dieper zwart alleen de huidskleuren vind ik weer minder mooi worden op die stand, maar helderheid omlaag zorgt er idd wel voor dat het beeld beter wordt moet ik toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-05 14:12

TheBorg

Resistance is futile.

Prijzen en data:

TC-P50GT50, 12 maart, $1799
TC-P55GT50, 23 maart, $2099
TC-P60GT50, 14 april, $2599
TC-P65GT50, 23 april, $3499

TC-P55VT50, 7 mei, $2499
TC-P65VT50, 14 mei, $3999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flurb
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-04 01:15
Ik heb hetzelfde, een half jaar een 50Vt30 en vvooral bij zwarte achtergrond het upc logo... ook korte witte teksten blijven lang hangen... toch panasonic maar eens bellen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 08:41
invincible30 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 23:12:
Eind maart begin april komen vaak de nieuwe modellen in de winkel.
Ik had vorig jaar BEGIN maart al het laatste exemplaar dat de bcc kon bestellen vd G20 lijn.
Ik zou niet op eind maart gokken als ik jou was. (Als de financieen het natuurlijk toe laten that is ;) )
Mwah, ik heb vorig jaar in mei mijn G30 gehaald en toen stond er -volgens mij bij Mediamarkt- óók nog een G20 (en volgens mij ook nog een VT20) in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ecare komt bij mij de vt30 omruilen. Alleen ik weet niet wanneer meer omdat ze belden nadat ik echt net vijf min weer op de verpleegafdeling lag na een dikke darmoperatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
TheBorg schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 00:41:
Prijzen en data:

TC-P50GT50, 12 maart, $1799
TC-P55GT50, 23 maart, $2099
TC-P60GT50, 14 april, $2599
TC-P65GT50, 23 april, $3499

TC-P55VT50, 7 mei, $2499
TC-P65VT50, 14 mei, $3999
Bron? En weet je ook de prijs van de WT50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-05 14:12

TheBorg

Resistance is futile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 11:52
Ik leg mijn probleem in dit topic omdat ik denk dat de pana het probleem is en niet mijn htpc. Het probleem is als volgt: ik heb een htpc gebouwd die altijd goed samenwerkte met de samsung tv. Sinds vorige wk zijn we in bezit van een 46gt30. Plaatje van een tv, maar het probleem is dat hij niet samen kan werken met de htpc. Die laatste wil alleen opstarten wanneer ik de pana helemaal uitzet. Standby is niet voldoende. Als de pc opgestart is kan ik zonder problemen de tv weer aanzetten en hdfilms bekijken etc. Ik heb alle auto links in het menu van de pana uitgezet en dat heeft 1keer geholpen. Helaas heb ik gisteren moeten concluderen dat we weer terug bij af zijn. Is er nog iets wat ik over het hoofd heb gezien op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Spurlie schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 23:01:
Iemand een idee hoe lang de G30 nog te koop zal zijn?
De 42g30 is momenteel wel heel aantrekkelijk geprijsd. Ik wil natuurlijk niet net naast de pot pissen als ik eind maart de tv ga aanschaffen...
Valt weinig over te zeggen vrees ik. Je kunt Panasonic Nederland even bellen of ze nog voorraad hebben. Maar heel val zal het niet zijn (hoop ik voor ze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Rossi46 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 13:30:
[...]

Valt weinig over te zeggen vrees ik. Je kunt Panasonic Nederland even bellen of ze nog voorraad hebben. Maar heel val zal het niet zijn (hoop ik voor ze)
platte tv discounter heeft m nog staan, je kan vragen hoe groot hun vooraad is.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/k4YqBqkyJFRFIqIPiUdlQUIx/full.jpg

voor die prijs is afhalen in groningen, of je laat m versturen met een meerprijs

[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 11-02-2012 14:00 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-03 14:29
Bij de mediamarkt staat hij nu ook voor 570 euro. Ik wacht volgende week nog even af en werk dan mijn "huisje aankoop" begroting eens bij. En anders haal ik hem volgende week al, want veel lager zullen ze toch niet gaan in prijs denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5436

Net voor 450 euro het showmodel TX42G30 mogen meenemen. Heeft paar maandjes mooi een DVD staan wegspelen dus die is al mooi ingespeeld. Die "normaal" instelling, is dat idd een instelling die overdag voor tv de beste weergave geeft of gebruiken de meeste hier standaard THX?

Anders gevraagd, overdag TV kijken, welke instellingen geven dan over het algemeen goed beeld met daglicht omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-05 14:07
Tweety1 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:49:
Ik leg mijn probleem in dit topic omdat ik denk dat de pana het probleem is en niet mijn htpc. Het probleem is als volgt: ik heb een htpc gebouwd die altijd goed samenwerkte met de samsung tv. Sinds vorige wk zijn we in bezit van een 46gt30. Plaatje van een tv, maar het probleem is dat hij niet samen kan werken met de htpc. Die laatste wil alleen opstarten wanneer ik de pana helemaal uitzet. Standby is niet voldoende. Als de pc opgestart is kan ik zonder problemen de tv weer aanzetten en hdfilms bekijken etc. Ik heb alle auto links in het menu van de pana uitgezet en dat heeft 1keer geholpen. Helaas heb ik gisteren moeten concluderen dat we weer terug bij af zijn. Is er nog iets wat ik over het hoofd heb gezien op de tv?
Dus als ik het goed begrijp wil je htpc niet booten als de tv aan staat? Kun je wat meer details over je htpc geven? Als ik het zo hoor lijkt het een hdmi-handshake probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Anoniem: 5436 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:01:
Net voor 450 euro het showmodel TX42G30 mogen meenemen. Heeft paar maandjes mooi een DVD staan wegspelen dus die is al mooi ingespeeld. Die "normaal" instelling, is dat idd een instelling die overdag voor tv de beste weergave geeft of gebruiken de meeste hier standaard THX?

Anders gevraagd, overdag TV kijken, welke instellingen geven dan over het algemeen goed beeld met daglicht omgeving?
THX met contrast op 50 en ECO modus aan geeft overdag het beste beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immo_msk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 19:58
Heeft er iemand hier toevallig een GT30? Ik krijg met geen mogelijk digitaal ontvangst met een Irdeta CI module. Zelfs Nederland 1 krijg ik niet door.
Analoog werken de zenders wel.

Het gaat om een Ziggo aansluiting. Heb het juiste netwerk nummer ingegeven,
Ook eerst de TV de zenders laten zoeken en daarna pas de module erin gestoken.

De TV blijft ook heel lang vasthangen op "Authenticatie" van de CI+ module

[ Voor 39% gewijzigd door immo_msk op 12-02-2012 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPi
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-04 20:47
immo_msk schreef op zondag 12 februari 2012 @ 09:07:
Heeft er iemand hier toevallig een GT30? Ik krijg met geen mogelijk digitaal ontvangst met een Irdeta CI module. Zelfs Nederland 1 krijg ik niet door.

Ik had een vergelijkbaar probleem. CI+ kaartje bleek defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
MrPi schreef op zondag 12 februari 2012 @ 10:42:
Ik had een vergelijkbaar probleem. CI+ kaartje bleek defect.
In dat geval zou je zonder CI+-module wel Nederland 1 moeten kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 11:52
JimmyNL schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:25:
[...]

Dus als ik het goed begrijp wil je htpc niet booten als de tv aan staat? Kun je wat meer details over je htpc geven? Als ik het zo hoor lijkt het een hdmi-handshake probleem...
Correct, dat is inderdaad het probleem. De HTPC is als volgt opgebouwd http://tweakers.net/galle..._id=203448#tab:inventaris.
Er draait W7 Ultimate op. Verder gebruik ik XBMC en VLC. Daarnaast is er eigenlijk niets geinstalleerd.
Is dat voldoende informatie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
immo_msk schreef op zondag 12 februari 2012 @ 09:07:

Heb je al een software update geprobeerd want vaak zorgt dat ook nog wel eens voor problemen en heb het ook al eens meegemaakt dat je voor de installatie een ander land moet kiezen (zweden of belgie, dit was wel een keer bij een philips en een sharp). En als hij authenticatie blijft geven is meestal de module het probleem dat deze niet goed communiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immo_msk
Ik heb vanmiddag een nieuwe module gehaald, probleem is er nog steeds.

Software update heb ik ondertussen ook uitgevoerd.
Ik zie wel nog een melding verschijnen over een ongeldig certificaat 17 of iets dergelijks.

Ik zal de optie van een ander land eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

immo_msk schreef op zondag 12 februari 2012 @ 18:53:
Ik heb vanmiddag een nieuwe module gehaald, probleem is er nog steeds.

Software update heb ik ondertussen ook uitgevoerd.
Ik zie wel nog een melding verschijnen over een ongeldig certificaat 17 of iets dergelijks.

Ik zal de optie van een ander land eens proberen.
probeer ook ff naar de ziggo website te gaan. ik had ook problemen met activatie. ik loste het op doort op de website op verniewen klikken en 2 seconden later had opeens beeld

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immo_msk
mrc4nl schreef op zondag 12 februari 2012 @ 19:31:
[...]

probeer ook ff naar de ziggo website te gaan. ik had ook problemen met activatie. ik loste het op doort op de website op verniewen klikken en 2 seconden later had opeens beeld
Het opnieuw activeren van de smartcard bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
immo_msk schreef op zondag 12 februari 2012 @ 19:52:
[...]

Het opnieuw activeren van de smartcard bedoel je?
Zonder werkende smartcard of module moet je altijd ned 1 kunnen zien.
Coax kabel goede staat, tv staat op dvb-c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immo_msk
Bever! schreef op zondag 12 februari 2012 @ 20:23:
[...]

Zonder werkende smartcard of module moet je altijd ned 1 kunnen zien.
Coax kabel goede staat, tv staat op dvb-c?
Ja voorzover ik weet wel. Voorheen werkte het allemaal perfect met een Humax decoder.
Analoge zenders zijn wel te vinden. Ik vind het inderdaad ook raar dat Ned1 niet doorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
immo_msk schreef op zondag 12 februari 2012 @ 20:25:
[...]

Ja voorzover ik weet wel. Voorheen werkte het allemaal perfect met een Humax decoder.
Analoge zenders zijn wel te vinden. Ik vind het inderdaad ook raar dat Ned1 niet doorkomt.
wat doet hij dan als je nog een keer op tv drukt, zodat je naar digitaal switcht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immo_msk
Bever! schreef op zondag 12 februari 2012 @ 20:27:
[...]

wat doet hij dan als je nog een keer op tv drukt, zodat je naar digitaal switcht?
Niks, want ik heb alleen DVB-C opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:37

MazeWing

The plot thickens...

Wat als je de tv in zijn geheel reset?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immo_msk
MazeWing schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:56:
Wat als je de tv in zijn geheel reset?
Als je bedoeld terug naar fabrieksinstellingen, dat heb ik al tig keer gedaan ;)

Wel met Panasonic gebeld, hun denken dat het aan de bekabeling ligt. Om in het DVB-C menu een signaalsterkte van 0 aangeeft.

Wel raar dat een Humax decorder het wel probleemloos doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immo_msk
Met het schaamrood op mijn kaken, moet ik toch melden dat het euvel aan de coaxkabel lag. Heb de aansluitingen van de kabel gehaald en weer fatsoenlijk opnieuw vastgemaakt...en tada....beeld!

Ik heb dus een TX-P42GT30, geweldig beeld alleen 2 min puntjes tot nu toe. Het geluid is..."hol". Of dit komt omdat de tv tegen de muur aan hangt maar het klinkt niet mooi. En ik heb het idee dat het beeld constant flikkert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

immo_msk schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:27:
Met het schaamrood op mijn kaken, moet ik toch melden dat het euvel aan de coaxkabel lag. Heb de aansluitingen van de kabel gehaald en weer fatsoenlijk opnieuw vastgemaakt...en tada....beeld!

Ik heb dus een TX-P42GT30, geweldig beeld alleen 2 min puntjes tot nu toe. Het geluid is..."hol". Of dit komt omdat de tv tegen de muur aan hangt maar het klinkt niet mooi. En ik heb het idee dat het beeld constant flikkert.
In het menu->geluid kun je de afstand tot muur instellen. Wellicht helpt dat.
En ik zie soms ook dat het beeld knippert. Vooral bij heldere beelden.& slow motion.
Maar anders niet :) er is ook een optie bij beeldverbetering tbv frame creatie.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immo_msk
mrc4nl schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 10:24:
[...]

In het menu->geluid kun je de afstand tot muur instellen. Wellicht helpt dat.
En ik zie soms ook dat het beeld knippert. Vooral bij heldere beelden.& slow motion.
Maar anders niet :) er is ook een optie bij beeldverbetering tbv frame creatie.
Inderdaad, die opties had ik al gevonden. En de instelling tbv frame creatie staat op Maximum.

Maar verder super mooie weergave bij het kijken van Bluray en ander HD materiaal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Och, mocht dat geluid je echt dwars blijven zitten, kun je er altijd nog een zak geld tegenaan gooien om een behoorlijke receiver+speakers te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Bever! schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 17:37:
[...]

Geaard stopcontact? Piek in stroom?
Zo niet misschien voeding niet helemaal koosjer meer, ik zou bellen zodra 50 serie uit is :D
Gewoon een geaard stopcontact en met de stroom is niks mis, wat ik zo kan monitoren is het netjes constant 230V. Als het aan de spanning uit het stopcontact zou liggen, zou dat niet verklaren waarom het voor zover ik me kan herinneren alleen via hdmi gebeurt. En zoals Baviaan eerder ook al aangeeft: met diverse hdmi-bronnen, ook met de laptop van mijn vriendin gebeurt het heel soms.

Het is net niet irritant om je tv voor op te laten halen (teveel gedoe), maar irritant genoeg om toch eens te vragen of er met een software update wellicht wat aan te doen is. Met miljoenen klanten wereldwijd zullen Baviaan en ik toch niet de enigen zijn met dit probleem? ;)

Ik heb het contactformulier op de site even ingevuld...

[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 15-02-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-05 14:43
Chris12 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:17:
Hallo,

Ik heb een 55inch VT20 al een half jaar of zo in gebruik naar volle tevredenheid, geen inbrand verschijnselen etc. (kijk ook merendeel films).
Nu merkte ik laatst op bij voetbal kijken dat de bal een beetje schokkerig door het beeld gaat, niet vloeiend zeg maar.
Ik heb HD TV van Ziggo, met humax HD ontvanger aangesloten met HDMI 1.4 kabel (ook bij 1.3 kabel doet zich het probleem voor)

Is dit ergens een setting tbv beeld verbetering of zo? Ik heb de TV op stand Professional2 of THX staan (bij films) wanneer ik de Tv gebruik. Of is dit een bekend issue met deze serie Plasma's?
Ik heb de firmware al eens updated via het netwerk.
Ik heb enkele aanbevelingen opgevolgd die werden geopperd, maar het voetbal is nog steeds niet om aan te zien. De bal die hapert als het ware zodra deze hoog wordt gespeeld, over de groene grasmat is dit probleem er veel minder.
Kan iemand wellicht nogmaals aangeven wat ik nu precies moet doen? wat er uit/aan gezet moet worden, en in welk menu ik dat kan vinden... want het is niet allemaal zo logisch onder de optie Beeld in het menu te vinden.

Ook heb ik geprobeerd met onderstaande THX settings te kijken (denk ik bestemd voor een VT30 serie?) maar dat was ook geen verbetering:

Contrast 48
helderheid 0
kleur 30
scherpte 7
levendige kleuren uit
p-nr uit
Geavanceerd:

Ik kwam de IFC en Filmritme niet tegen.

Wat zijn de ideale kijk instellingen voor een VT20 serie?

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
IFC zit in onder "geavanceerde instellingen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Laatst online: 14-03 09:14

DJH

Ik wil binnenkort de P50GT30 aanschaffen, omdat die behoorlijk plat is en dus goed aan de muur te bevestigen is (toch? Iemand een foto van de zijkant die aan de muur hangt?).

Nu heb ik nog de P42G10. Bevalt heel goed! Voor mij geen LCD meer. Wat kan ik ongeveer nog vragen voor deze plasma?

Opzich hoef ik geen 3d. Ik kan namelijk geen diepte zien :X heeft het dan nog nut om de GT30 te halen? Of kan ik dan net zo goed met een goedkoper model uit de voeten.

• devilsnight
Na helemaal niks gehoord te hebben van iemand van Panasonic zelf, die wel mijn dealer had gemailt (dat mijn adresgegevens niet bekend waren bij hun) werd ik vanavond ineens onverwacht opgebeld door E-care, om een afspraak te maken. Aanstaande vrijdag komen ze langs, en dit keer accepteer ik geen 'Sorry maar we kunnen hier niks aan doen , we erkennen dit probleem wel maar je zult moeten wachten tot we weer contact opnemen met je' genoeg daarvan nu, lang genoeg gewacht, en heb genoeg geduld gehad nu.

• immo_msk
DJH schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:21:
Ik wil binnenkort de P50GT30 aanschaffen, omdat die behoorlijk plat is en dus goed aan de muur te bevestigen is (toch? Iemand een foto van de zijkant die aan de muur hangt?).

Nu heb ik nog de P42G10. Bevalt heel goed! Voor mij geen LCD meer. Wat kan ik ongeveer nog vragen voor deze plasma?

Opzich hoef ik geen 3d. Ik kan namelijk geen diepte zien :X heeft het dan nog nut om de GT30 te halen? Of kan ik dan net zo goed met een goedkoper model uit de voeten.
Ik zal vanavond eens een foto maken.

Ik heb zelf een SuperFlat beugel gekocht van Vogels, zie link.
http://www.vogels.com/web...05-WALL-MOUNT-FLAT-LC.htm
Met deze beugel hangt de tv echt mooi dicht tegen de muur.

• DJH
  • Laatst online: 14-03 09:14

DJH

immo_msk schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:07:
[...]

Ik zal vanavond eens een foto maken.

Ik heb zelf een SuperFlat beugel gekocht van Vogels, zie link.
http://www.vogels.com/web...05-WALL-MOUNT-FLAT-LC.htm
Met deze beugel hangt de tv echt mooi dicht tegen de muur.
Cool, die beugel had ik ook gezien idd. Ben heel benieuwd naar de foto!

• mmulders
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 10:50
DJH schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:25:
[...]
Cool, die beugel had ik ook gezien idd. Ben heel benieuwd naar de foto!
Realiseer je wel dat als je die beugel zonder meer gebruikt je bij geen enkele aansluiting achter of aan de zijkant van de TV kunt komen. Met de bijgeleverde spacers kun je 'm wat verder van de muur afkrijgen, maar zelfs dan is het nog lastig. Dunne vingers helpen ;-)

• immo_msk
mmulders schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:48:
[...]

Realiseer je wel dat als je die beugel zonder meer gebruikt je bij geen enkele aansluiting achter of aan de zijkant van de TV kunt komen. Met de bijgeleverde spacers kun je 'm wat verder van de muur afkrijgen, maar zelfs dan is het nog lastig. Dunne vingers helpen ;-)
Je kunt opzich goed bij de HDMI en USB ingang. De rest heb je eenmalig nodig (optische ingang, antenne en ethernet).
Deze sluit je gewoon aan voordat je hem ophangt.

• Grrrrrene
  • Niet online
Grrrrrene schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 14:12:
[...]

Gewoon een geaard stopcontact en met de stroom is niks mis, wat ik zo kan monitoren is het netjes constant 230V. Als het aan de spanning uit het stopcontact zou liggen, zou dat niet verklaren waarom het voor zover ik me kan herinneren alleen via hdmi gebeurt. En zoals Baviaan eerder ook al aangeeft: met diverse hdmi-bronnen, ook met de laptop van mijn vriendin gebeurt het heel soms.

Het is net niet irritant om je tv voor op te laten halen (teveel gedoe), maar irritant genoeg om toch eens te vragen of er met een software update wellicht wat aan te doen is. Met miljoenen klanten wereldwijd zullen Baviaan en ik toch niet de enigen zijn met dit probleem? ;)

Ik heb het contactformulier op de site even ingevuld...
Antwoord van Panasonic binnen: het zou aan mijn hdmi-kabel kunnen liggen en ik moet andere apparaten proberen. Beide gedaan: zelfde resultaat lijkt het. "Lijkt het" omdat het dus zo weinig voorkomt dat ik echt geen maanden ga wachten tot het probleem toevallig eens voorkomt op de laptop, maar we hebben het wel bij toeval eens gezien met de laptop aangesloten en die hangt via een andere hdmi-kabel aan een ander hdmi-poortje :)

Anoniem: 295641

ik heb sinds 2 wk..de 50vt30...en heb vd week voor het eerst iets 3d gekeken...ik moet zeggen, 3d effect is wel grappig maar heel erg realistisch...meer een laag die erop ligt..
daarnaast veel storende schittering van alles naast de tv...heeft iedereen dat, of moet ik gordijnen om mijn tv en bank heen zetten?

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-05 12:16
Ik heb danwel geen panasonic maar wel een zeer vergelijkbare pioneer en aanegezien het pioneertopic op sterven na dood is leek het me het handigste om hier mijn vraag te stellen. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het specifiek aan de tv ligt maar aan bepaalde instellingen danwel de input.

Het probleem is het volgende, als ik een BD van hoge kwaliteit afspeel dan heb ik in sommige scenes een heel erg korrelig beeld. Het lijkt wel of ik alle pixels per stuk zie eigenlijk. Zodra er een nieuwe scene begint is er gelijk weer normaal beeld. Het gebeurd vaak bij close ups van blanke gezichten en het enige specifieke voorbeeld wat ik heb is de intro van 'the sopranos'.

Ter info, betreft een 500A, dus het laatste topmodel van pioneer. Volgens mij zit een groot gedeelte van techniek ook verwerkt in de VT30 dus wellicht hebben meer mensen hier last van.

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
Malt007 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:03:
Ik heb danwel geen panasonic maar wel een zeer vergelijkbare pioneer en aanegezien het pioneertopic op sterven na dood is leek het me het handigste om hier mijn vraag te stellen. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het specifiek aan de tv ligt maar aan bepaalde instellingen danwel de input.

Het probleem is het volgende, als ik een BD van hoge kwaliteit afspeel dan heb ik in sommige scenes een heel erg korrelig beeld. Het lijkt wel of ik alle pixels per stuk zie eigenlijk. Zodra er een nieuwe scene begint is er gelijk weer normaal beeld. Het gebeurd vaak bij close ups van blanke gezichten en het enige specifieke voorbeeld wat ik heb is de intro van 'the sopranos'.

Ter info, betreft een 500A, dus het laatste topmodel van pioneer. Volgens mij zit een groot gedeelte van techniek ook verwerkt in de VT30 dus wellicht hebben meer mensen hier last van.
Dat noemen we nou film grain wat bij een Plasma TV zeer goed zichtbaar is omdat Plasma TV's tot op zeker hoogte last hebben van dithering. Pioneer Kuro's hebben hier extra veel last vanwege de beeldopbouw, dit is een keerzijde van de Kuro zwartwaarden.

• Hartman
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-04 15:25
Weet één van jullie de afmetingen van de doos van de 42GT30? Morgen haal ik dit model op, maar weet niet of het passen zal in een Fiat Punto uit 2003. Is het overigens nog steeds niet aan te raden een plasma liggend te vervoeren?

• Rossi46
Anoniem: 295641 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:53:
ik heb sinds 2 wk..de 50vt30...en heb vd week voor het eerst iets 3d gekeken...ik moet zeggen, 3d effect is wel grappig maar heel erg realistisch...meer een laag die erop ligt..
daarnaast veel storende schittering van alles naast de tv...heeft iedereen dat, of moet ik gordijnen om mijn tv en bank heen zetten?
Dat spiegelen herken ik op de ST30 totaal niet. Bij een S30 was het veel erger. Ja, je kunt wel spiegelingen waarnemen, maar dan alleen als je je niet op het beeld focust maar op eventuele spiegelingen "daar achter". Maar zo kijk je normaal helemaal niet.

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:19
Anoniem: 295641 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:53:
Kijk je half-sbs rips of full 3D? Ik ervaar namelijk hetzelfde bij half-sbs maar met full 3D nergens last van.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Anoniem: 295641

hmmm het zijn wel 3d downloads... van 15gb ofzo...
ik heb het contrast ook nog niet op volle power..ivm inspelen..(staat nu op iets van 30)

Schittering van alles buiten de tv...dus dan moet de volle focus op de tv, en alles van daar buiten irriteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Hartman schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 18:52:
Weet één van jullie de afmetingen van de doos van de 42GT30? Morgen haal ik dit model op, maar weet niet of het passen zal in een Fiat Punto uit 2003. Is het overigens nog steeds niet aan te raden een plasma liggend te vervoeren?
Het zijn nog altijd glasplaten toch? Dus kunnen ze nog altijd breken als ze plat liggen, dus wil je ze nog steeds rechtop vervoeren.
Mijn 42G30 pastte met enige marge rechtop op de achterbank van een Sub Legacy, een Pinto vrees ik dat erg krap is, een Golf-klasse zou nèt moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-04 18:02
Anoniem: 295641 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 22:12:
hmmm het zijn wel 3d downloads... van 15gb ofzo...
ik heb het contrast ook nog niet op volle power..ivm inspelen..(staat nu op iets van 30)

Schittering van alles buiten de tv...dus dan moet de volle focus op de tv, en alles van daar buiten irriteert.
Wat typ jij irritant zeg, met je puntjes.....
Maar schittering bij een plasma is normaal. Een keerzijde van de plasma techniek.
Als je jezelf een beetje had ingelezen dan moet je dat zeker weten.
De VT30 heeft juist de beste lichtfilter erin zitten, dan moet je gewoon veel omgevings licht hebben wil je er echt last van hebben.
Bij plasma wordt altijd aangeraden om in een zo donker mogelijk omgeving te kijken.
Heb je veel last van licht dan is een Lcd misschien beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
E-care is net langs geweest, ze hebben gelijk de nieuwste software erop gezet en ik heb toen gekeken naar de test foto's om te zien of het verbeterd was. En het lijkt een stukje verbeterd te zijn, de groene vlek is minder zichtbaar, maar hij is er nog steeds. Over het gehele grijze oppervlak zit er eigenlijk gewoon groen door, ook de verticale strepen zijn helaas nog zichtbaar, wellicht minder erg...maar ze zijn er nog wel. Het is nu afwachten hoe erg het mij zal storen tijdens gamen. Overdag is het sowieso ook een stuk minder zichtbaar, in de avond veel meer, toch heb ik echt het idee dat het wel verbeterd is nu.

Ik vroeg hem of het ook een beetje bekend was waar dit probleem nou door komt en hij zei dat het de aansturing is, en dat het met software verholpen zal moeten gaan worden.

Verder kon de man weinig doen, hij zei dat als het zo bleef, dat ik ze maar terug moest bellen en kijken of het dan via Panasonic zelf kon. Maar hij was bang dat Panasonic hier niks aan zou doen, want wanneer je de test-slides van de TV zelf bekijkt...zie je dus helemaal niks. En het gaat hun echt om dat soort dingen. Toen ik vroeg of ik een nieuwe kon krijgen, zei hij dat het weinig zin zou hebben van de kans is uitermate groot dat ik gewoon met een zelfde geval zal zitten. Ik vroeg of ik dan misschien een ander type kon krijgen, maar daar kon hij niks over zeggen. Daar moet ik toch echt Panasonic zelf voor hebben.

Ik kijk het dit weekend aan, maar is het gewoon nog echt niet goed, dan bel ik e-care weer op en dan moet en zal ik Panasonic gewoon te spreken krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door devilsnight op 17-02-2012 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkelmans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-05 13:17
Hartman schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 18:52:
Ik kan hem niet vinden, de 42ST30 was overigens 29.5" x 45.7" x 10.0". Geen idee of deze dezelfde doos heeft?
Zo ja, de ST paste precies in een starlet-je, maar de bijrijders stoel kon vervolgens niet meer vastklikken en ik reed op puppy-stand.
Gelukkig ben ik al klein, maar meer dan 40km/u kon ik niet meer zien op mijn teller :D
Pagina: 1 ... 3 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.