En welke versie is dat? Volgensmij is de versie genoemd in de topic start niet de laatste.devilsnight schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:28:
ze hebben gelijk de nieuwste software erop gezet
Ik heb vanmiddag de 42GT30 opgehaald en met de achterstoelen naar beneden geklapt paste de doos prima!Pinkelmans schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 19:47:
[...]
Ik kan hem niet vinden, de 42ST30 was overigens 29.5" x 45.7" x 10.0". Geen idee of deze dezelfde doos heeft?
Zo ja, de ST paste precies in een starlet-je, maar de bijrijders stoel kon vervolgens niet meer vastklikken en ik reed op puppy-stand.
Gelukkig ben ik al klein, maar meer dan 40km/u kon ik niet meer zien op mijn teller
Ik heb onlangs een 46G30 aangekocht, ben over alles tevreden enkel heb ik 1 probleem wanneer ik men computer verbind via HDMI. Ik heb dan een zwarte rand rond het computerbeeld.
De input wordt correct herkend als 1080p. Het is maar 1-2 cm dus het valt nog mee. Dit is al met de optie beeld->geavanceerd->16:9 beeldscan op, zonder is het nog een stuk meer.
Ik zou denken dat bij een digitaal signaal met gelijke resolutie er gewoon exact gemapped kan worden maar blijkbaar is hier toch een probleem? Bij men setupbox (belgacom, 720p) heb ik ook een heel kleine rand zonder de optie geactiveerd, maar verlies ik een stukje van het beeld met de optie aan.
Heeft iemand dit probleem ook voorgehad en is er een oplossing ?
De input wordt correct herkend als 1080p. Het is maar 1-2 cm dus het valt nog mee. Dit is al met de optie beeld->geavanceerd->16:9 beeldscan op, zonder is het nog een stuk meer.
Ik zou denken dat bij een digitaal signaal met gelijke resolutie er gewoon exact gemapped kan worden maar blijkbaar is hier toch een probleem? Bij men setupbox (belgacom, 720p) heb ik ook een heel kleine rand zonder de optie geactiveerd, maar verlies ik een stukje van het beeld met de optie aan.
Heeft iemand dit probleem ook voorgehad en is er een oplossing ?
Je moet even in je ati of nvidia instellingen kijken naar overscan opties. Bij nvidia staat ie onder "adjust desktop size and position"
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Beste,
Mijn Philips LCD van 32inch begint te verouderen en ben op zoek naar een nieuwe HDTV.
Was van plan de GT30 aan te schaffen maar als ik de problemen op de forums (AV en GOT) lees begin ik toch te twijfelen.
Ik ben al overtuigd van de kwaliteit van deze Pana maar er zitten ook (veel) nadelen aan, zo lees ik dat je toch echt goed moet oppassen met image retention en inbranders en dat veel gebruikers last hebben van groene vlekken met de Panasonic Neoplasma 2011 series.
Valt het mee met de problemen?
Zijn er ook gebruikers die dit niet hebben?
Wat doet Panasonic eraan? (in de handleiding op pagina 2 n.b. wordt vermeld dat permanent nabeeld niet onder de garantie valt.
Wil best tussen de 800-1100 euro uitgeven aan een strakke hdtv maar verwacht wel (echte) kwaliteit voor het geld!
Mijn Philips LCD van 32inch begint te verouderen en ben op zoek naar een nieuwe HDTV.
Was van plan de GT30 aan te schaffen maar als ik de problemen op de forums (AV en GOT) lees begin ik toch te twijfelen.
Ik ben al overtuigd van de kwaliteit van deze Pana maar er zitten ook (veel) nadelen aan, zo lees ik dat je toch echt goed moet oppassen met image retention en inbranders en dat veel gebruikers last hebben van groene vlekken met de Panasonic Neoplasma 2011 series.
Wat doet Panasonic eraan? (in de handleiding op pagina 2 n.b. wordt vermeld dat permanent nabeeld niet onder de garantie valt.
Wil best tussen de 800-1100 euro uitgeven aan een strakke hdtv maar verwacht wel (echte) kwaliteit voor het geld!
Ondertussen zijn er betere batches uitgekomen, die er nagenoeg nergens last van hebben.Almo86 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 18:54:
Beste,
Is dit ook te herkennen aan een serienr. of iets?D-TECH schreef op zondag 19 februari 2012 @ 19:24:
[...]
Ondertussen zijn er betere batches uitgekomen, die er nagenoeg nergens last van hebben.
Hoe wil je daar in de winkel op letten dan?Almo86 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 19:50:
[...]
Is dit ook te herkennen aan een serienr. of iets?
Bij mij thuis staat een g30 na 2 uur gewoon films met zwarte balken gekeken.
Geen spoor van inbranden ook geen last van logos
ora et labora
Als het goed is staat op de doos een serienr, in een topic op het AVforum is een verzameling gaande van modellen met serienr waarmee mensen problemen hebben.mrc4nl schreef op zondag 19 februari 2012 @ 20:34:
Hoe wil je daar in de winkel op letten dan?
Bij mij thuis staat een g30 na 2 uur gewoon films met zwarte balken gekeken.
Geen spoor van inbranden ook geen last van logos
D-Tech geeft aan dat er nieuwe batches zijn, misschien dat hij zich heeft ingelezen en op de hoogte is van een nieuwe serienr waarbij de problemen aangepakt zijn.
Op bijna alle NL kanalen is er wel een DUIDELIJK logo. Ik kijk veel sport, waaronder voetbal, dan heb je van SPORT1 een doorzichtig logo maar het scorebord is vrij fel dus dat zou kunnen inbranden.
Dit is wel jammer als je nagaat dat een plasma juist beter is voor snelle beelden zoals sport.
Dat bedoel ik ook met geen last van logo's. Na lang naar dezelfde zender kijken, nog steeds geen zichtbaar geval van inbranden.Almo86 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 20:43:
[...]
Op bijna alle NL kanalen is er wel een DUIDELIJK logo. Ik kijk veel sport, waaronder voetbal, dan heb je van SPORT1 een doorzichtig logo maar het scorebord is vrij fel dus dat zou kunnen inbranden.
Dit is wel jammer als je nagaat dat een plasma juist beter is voor snelle beelden zoals sport.
Sport kijk ik niet veel
ora et labora
Goed om ook eens positieve verhalen (behalve de reviews) te horen van gebruikers in een normale (thuis) omgeving.mrc4nl schreef op zondag 19 februari 2012 @ 20:57:
Dat bedoel ik ook met geen last van logo's. Na lang naar dezelfde zender kijken, nog steeds geen zichtbaar geval van inbranden.
Sport kijk ik niet veel
Het inbranden van logo's zal wel een geval van slecht omgaan met de tv zijn.
Pardon??? Dat is echt een ongeloofelijk nonsense opmerking.Almo86 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:00:
[...]
Goed om ook eens positieve verhalen (behalve de reviews) te horen van gebruikers in een normale (thuis) omgeving.
Het inbranden van logo's zal wel een geval van slecht omgaan met de tv zijn.
Wat is er nu 'slecht' met je tv omgaan als je na een avond Nederland 1 kijken je toch een zwarte vlek ziet staan ter hoogte van dat rode 1 logo? Plasma is toch echt ongeloofelijk gevoelig voor retentie en inbranden,
en op mijn scherm zie ik op egale beelden toch echt de schaduwen van ondertiteling staan en die gaan natuurlijk nooit meer weg.... tenzij ik misschien de komende 100 uur geen tv met ondertiteling meer kijk..alsof dat een optie is. NOT!
Na 1 avond tv kijken is wel heel snel, had niet verwacht dat het zo gevoelig is.LaFleche schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:41:
Pardon??? Dat is echt een ongeloofelijk nonsense opmerking.
Wat is er nu 'slecht' met je tv omgaan als je na een avond Nederland 1 kijken je toch een zwarte vlek ziet staan ter hoogte van dat rode 1 logo? Plasma is toch echt ongeloofelijk gevoelig voor retentie en inbranden,
en op mijn scherm zie ik op egale beelden toch echt de schaduwen van ondertiteling staan en die gaan natuurlijk nooit meer weg.... tenzij ik misschien de komende 100 uur geen tv met ondertiteling meer kijk..alsof dat een optie is. NOT!
Heb je ook een GT30 of een andere plasma?
Dat is juist waar ik bang voor ben, dat ik 1000 euro neerleg en ongelukkig ben na een paar weken, tegenwoordig krijg je niet snel je geld terug.
Begrijp dan niet waar die oh zo goede reviews op gebaseerd zijn, zou toch een plasma ook hierop testen en rapporteren in de review.
M'n broer heeft een plasma van Samsung uit 2006 dacht ik, maar die is nooit ingespeeld of iets en heeft toch echt geen retentie of inbranders, terwijl er nooit is opgelet op zwarte balken of logo's.
Lijkt of de nieuwe techniek veel nieuws meebrengt maar ook nadelen.
Hier een ST30 gebruiker. Ik ben in het begin voorzichtig geweest. Dus contrast laag bij gewoon kijken en tijdens inspelen met de welbekende sheets eerst contrast gemiddeld en daarna vol open. Ik zit inmiddels op 300 uur en ben dus wel klaar met het voorzichtig doen en inspelen.Almo86 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 18:54:
Beste,
Aangezien ik "pas" op 300 uur zit kan ik nog niks vertellen over inbranders. Retention heb ik in ieder geval nog geen enkele keer gezien. Dat terwijl ik toch vrij veel op de Xbox aan het racen ben met Forza 4 waarbij de tijd en toerenteller constant op dezelfde positie in het beeld zitten. Groene vlekken dacht* ik een aantal keer opgemerkt te hebben maar heb het nooit kunnen herhalen. Ik sta er nu ook niet meer bij stil, en sindsdien heb ik het ook nooit meer opgemerkt. Hetzelfde geld voor de buzzz. Ja, hij maak geluid, net als alle andere Pana's. Als je je puur daar op gaat focussen dan hoor je het tijdens een stille scenen met contrast hoog en heel licht (wit) beeld. Focus je je gewoon op de uitzending (programma, film, game) dan merk je het totaal niet op. Dus geen issue.
*Hier schuilt naar mijn idee het probleem. Door internet fora waar alles minutieus besproken wordt (wat op zich goed is) ga je je op eventuele "fouten" focussen terwijl je ze bij normaal gebruik helemaal niet opmerkt. Dan valt er op iedere tv wat aan te merken. Daarbij denk ik dat "wij" Panasonic eigenaren kritischer zijn omdat wij bewust voor plasma hebben gekozen, door de vele pluspunten die er aan vast zitten.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ik heb mijn 50VT30 de eerste 200 uur op laag contrast ingespeeld. Na de 200 uur contrast op 50 en totaal geen last van retentie en/of burn, ook op mijn vorige 4 Pana plasma's geen last gehad. De vt30 geeft echt een waanzinnig goed beeld met super zwartwaardes waardoor je bijna 3D beelden hebt zo'n mooie dieptewerking geeft deze TV. Ik ben dus laaiend enthousiast over de vt30 en de Pana's in het algemeen. Beter is er gewoon niet. Het zal nog lang duren voordat LED tv plasma TV zal evenaren.
Whole lot of stars ***
Hier 50vt30 niks geen inbranders. Beeld is subliem 3d avatar helemaal te gek.
Heb voor digitale tv pixel orbiter aan staan voor wat het helpt.
En laag contrast.
We kijken gelukkig weinig tv, maar veel series en films.
Voor de films zet ik de ondertiteling wat hoger, zodat deze niet in de zwarte balk komt.
Verder lekker geniet savonds in donker alle lampen uit heerlijk beste koop van 2011 geweest
En die gratis camera is ook best leuk.
Heb voor digitale tv pixel orbiter aan staan voor wat het helpt.
En laag contrast.
We kijken gelukkig weinig tv, maar veel series en films.
Voor de films zet ik de ondertiteling wat hoger, zodat deze niet in de zwarte balk komt.
Verder lekker geniet savonds in donker alle lampen uit heerlijk beste koop van 2011 geweest
En die gratis camera is ook best leuk.
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
"Ongeloofelijk gevoelig" is ook wel weer schromelijk overdreven: De overgrote meerderheid van de gebruikers heeft nergens last van. Zelf zie ik weleens een beetje retentie als ik van een logo-zender naar een effen gekleurd veld zoals het homescherm van mijn mediaspeler overschakel maar je moet er naar zoeken en is geenszins storend en sowieso tijdelijk.LaFleche schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:41:
Pardon??? Dat is echt een ongeloofelijk nonsense opmerking.
Ik lach alle LCD-kijkers keihard uit met hun oververzadigde, posterized, verscherpte tekenfilmbeeld.
Achja, je leest altijd alleen maar de slechte ervaringen ipv de goede. Dus het lijkt altijd ernstig, terwijl de andere miljoenen mensen nergens last van hebben, die hoor je dan over het algemeen ook niet. Zo simpel is het.
[ Voor 12% gewijzigd door Rudios op 20-02-2012 10:04 ]
Whole lot of stars ***
De overgrote meerderheid heeft dan ook kennis en smaak nul en kijkt naar een verkeerd ingesteld baggerbeeld.BeF-Bacchus schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:27:
De overgrote meerderheid van de gebruikers heeft nergens last van.
Nickname does not reflect reality
Hier sluit ik me bij aan. Sinds 3 weken ben in het bezit van de TX-P50VT30 en hij overtreft de verwachting op bijna alle vlakken. Dit is mijn eerste plasma scherm en de beeldkwaliteit en zwartwaarden zijn subliem. De enige tekortkoming is de onderontwikkelde Viera-connect functionaliteit (het momenteel ontbreken van uitzendinggemist/RTLgemist is jammer). De opzet is verder leuk, maar niet meer dan dat. Je ontkomt naar mijn idee dus ook niet aan een mediaplayer/streamer. Panasonic zal op dit gebied echt moeten aanhaken en goed naar de concurrentie kijken.Rudios schreef op zondag 19 februari 2012 @ 23:21:
Ik heb mijn 50VT30 de eerste 200 uur op laag contrast ingespeeld. Na de 200 uur contrast op 50 en totaal geen last van retentie en/of burn, ook op mijn vorige 4 Pana plasma's geen last gehad. De vt30 geeft echt een waanzinnig goed beeld met super zwartwaarden waardoor je bijna 3D beelden hebt zo'n mooie dieptewerking geeft deze TV. Ik ben dus laaiend enthousiast over de vt30 en de Pana's in het algemeen. Beter is er gewoon niet. Het zal nog lang duren voordat LED tv plasma TV zal evenaren.
Van retentie en inbranden heb ik tot op heden geen last van gehad. Ik zorg er wel voor dat de instellingen niet dermate hoog staan. Naar mijn idee voegt dit ook niets toe aan de kwaliteit.
Kortom, tot op heden geen moment spijt gehad.
Verwijderd
Ik heb sinds mei 2011 een TX-P50VT30 en heb tot nu toe nog nooit iets vervelends meegemaakt. Echt een top TV! Veel mensen die bij mij binnenkomen zeggen vaak meteen iets over de tv... Mooi design en wat een helder beeld is dit. Blijft toch mooi die opmerkingen
3D is echt heel goed al merk ik zelf dat ik hoofdpijn krijg van 3D kijken. Erg jammer.
3D is echt heel goed al merk ik zelf dat ik hoofdpijn krijg van 3D kijken. Erg jammer.
Ik heb mijn GT30 aan mijn HTPC hangen en het beeld is op 60 Hertz gewoon prima.
Alleen wanneer ik een 3D Blu-Ray ISO wil afspelen schakelt windows terug naar 24 Hertz.
Is dat juist?
Alleen wanneer ik een 3D Blu-Ray ISO wil afspelen schakelt windows terug naar 24 Hertz.
Is dat juist?
Ja dat is correct, Blu-ray's zijn 24fps. De tv zal dit dan wel weergeven op bijv. 96Hz.macweeds schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:31:
Is dat juist?
Bedankt voor je snelle reactie.Brad Pitt schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:33:
[...]
Ja dat is correct, Blu-ray's zijn 24fps. De tv zal dit dan wel weergeven op bijv. 96Hz.
Nu alleen nog zien uit te vogelen waarom het bij mij niet vloeiend wordt weergegeven.
Normale Blu-ray films heeft mijn HTPC absoluut geen moeite mee, maar nu worden de 3D films bijna in slow motion afgespeeld
Toch blij enkele goede verhalen te horen over de GT30 en VT30 serie.
Gisteravond maar het complete topic van de green blob issue doorgelezen (enkele uren mee bezig geweest), en tot de conclusie gekomen dat ongeveer 100 mensen het gemeld hebben op het AV forum. Ik weet niet precies wat de verkoop cijfers zijn maar dit kan nooit veel zijn voor Panasonic.

Er is ook bij een aantal mensen een engineer geweest om de tv te updaten/fixen, dit heeft weinig effect gehad blijkt uit de volgende POLL.

Tot slot een POLL over het aanschaffen van Panasonic producten in de toekomst na dit te hebben ervaren/gelezen.

Ook blijkt uit een statement van een medewerker van Panasonic-UK dat ze dit niet erkennen als een FOUT en zullen het per individu proberen op te lossen.
Gisteravond maar het complete topic van de green blob issue doorgelezen (enkele uren mee bezig geweest), en tot de conclusie gekomen dat ongeveer 100 mensen het gemeld hebben op het AV forum. Ik weet niet precies wat de verkoop cijfers zijn maar dit kan nooit veel zijn voor Panasonic.

Er is ook bij een aantal mensen een engineer geweest om de tv te updaten/fixen, dit heeft weinig effect gehad blijkt uit de volgende POLL.

Tot slot een POLL over het aanschaffen van Panasonic producten in de toekomst na dit te hebben ervaren/gelezen.

Ook blijkt uit een statement van een medewerker van Panasonic-UK dat ze dit niet erkennen als een FOUT en zullen het per individu proberen op te lossen.
As far as they are concerned this was an update and not a fix, so if you still have the problem you are stuck with it as Panasonic UK will be doing nothing further regarding this issue, and the matter is closed.
Contact your retailer if you want any further advice as PANASONIC UK WILL NOT BE ISSUEING A RECALL, REFUND OR EXCHANGE!
[ Voor 16% gewijzigd door Almo op 20-02-2012 13:57 ]
Ik heb ook een GT30 met een HTPC er achter en ik loop tegen opstart problemen en horizontale streep (vlakken, weet niet precies hoe ik het moet omschrijven) aan. Hoe heb jij je PC vloeiend werkend gekregen of herkend je je in deze dingen?macweeds schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:31:
Is dat juist?
Geen last van die problemen gehad, bij mij werkt alles gewoon naar behoren.Tweety1 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:22:
[...]
Ik heb ook een GT30 met een HTPC er achter en ik loop tegen opstart problemen en horizontale streep (vlakken, weet niet precies hoe ik het moet omschrijven) aan. Hoe heb jij je PC vloeiend werkend gekregen of herkend je je in deze dingen?
Ik maak gebruik van een Ati HD 6450 voor het beeld via HDMI.
Separate videokaart neem ik aan?macweeds schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:27:
[...]
Geen last van die problemen gehad, bij mij werkt alles gewoon naar behoren.
Ik maak gebruik van een Ati HD 6450 voor het beeld via HDMI.
Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen dat windows vanzelf naar 24hz overschakeld? Ik ben namelijk al lang op zoek naar een oplossing zodat de framerate automatisch aangepast wordt aan de gespeelde film.macweeds schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:31:
Is dat juist?
Standaard staat mijn htpc namelijk op 50hz (perfect voor digitale tv en pal dvd's), maar hierdoor krijg je bij HD (24hz) en NTSC materiaal geen perfect vloeiend beeld...
Dat gebeurd automatisch, het kleurenschema van windows gaat ook naar basis.Spurlie schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:33:
[...]
Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen dat windows vanzelf naar 24hz overschakeld? Ik ben namelijk al lang op zoek naar een oplossing zodat de framerate automatisch aangepast wordt aan de gespeelde film.
Standaard staat mijn htpc namelijk op 50hz (perfect voor digitale tv en pal dvd's), maar hierdoor krijg je bij HD (24hz) en NTSC materiaal geen perfect vloeiend beeld...
Naar 24 Hertz schakelt hij alleen met een full 3D film.
Met welk programma speel je de films af?
Ik gebruik XBMC voor al mijn content, behalve Blu-Ray, dat speel ik af met Powerdvd.
Verwijderd
Schelden op elkaar doen we hier niet
[ Voor 85% gewijzigd door Grrrrrene op 20-02-2012 22:15 ]
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:49:
[...]
Wat een platte, factfree attidude hou jij er op na zeg. Typisch voorbeeld van zelfingenomenheid, arrogantie, en übermensch gedrag. In nederlands: wat een lul ben jij zeg.

Voel jij je aangesproken ja? Dat hoeft niet. Loop bij een gemiddelde huiskamer binnen en kijk hoe het beeld staat ingesteld. Is het niet dynamisch dan staat het wel op 16:9, ongeacht de uitzending/beeldformaat. En men vindt dat allemaal mooi en "perfect". Nou, helemaal prima toch. Daarom worden er ook zoveel bagger tv's verkocht.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:49:
Wat een platte, factfree attidude hou jij er op na zeg. Typisch voorbeeld van zelfingenomenheid, arrogantie, en übermensch gedrag. In nederlands: wat een lul ben jij zeg.
Bedoelde niet de mensen hier op deze fora hoor. Jouw opmerking is echter ook geen toonbeeld van klasse imho.
Verwijderd
Gelukkig geef je met het woordje ook aan dat jou initiële opmerking net zo min getuigt van enige klasse als de mijne. is dat in ieder geval de constatering die wij beide ondersteunen.Brad Pitt schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:03:
[...]
[...]
Jouw opmerking is echter ook geen toonbeeld van klasse imho.
Mijn opmerking was echter gebaseerd op feiten (kijk hoeveel LCD's er worden verkocht, kijk hoeveel daarvan in de categorie "niet geweldig" vallen, kijk hoé mensen tv kijken, etc.). Dat is het verschil. Maar da's mijn mening.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:43:
Gelukkig geef je met het woordje ook aan dat jou initiële opmerking net zo min getuigt van enige klasse als de mijne. is dat in ieder geval de constatering die wij beide ondersteunen.
Ik gebruik gewoon Windows Mediacenter in Windows 7.macweeds schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:38:
[...]
Dat gebeurd automatisch, het kleurenschema van windows gaat ook naar basis.
Naar 24 Hertz schakelt hij alleen met een full 3D film.
Met welk programma speel je de films af?
Ik gebruik XBMC voor al mijn content, behalve Blu-Ray, dat speel ik af met Powerdvd.
Hm, dus bij mkv en normale blu rays schakelt hij bij jou ook niet automatisch over?
De europa modellen van 2012 zijn bekend.
http://panasonic.net/avc/viera/eu2012/
[ Voor 5% gewijzigd door Almo op 20-02-2012 17:02 ]
Ah, gelukkig alsnog wel wat 42 inch modellen. Helaas willen/kunnen m'n ouders niet groter. Had op sommige sites al wat anders gelezen maar kon me al niet voorstellen dat ze die maat over zouden slaanAlmo86 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:59:
De 46 inch mocht ook blijven, maar voor de prijs doe je het niet. Een 50 inch kost ongeveer 100euro meer dan de 46 inch, maarja sommige mensen kunnen de 50 net niet kwijt.Brad Pitt schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:04:
[...]
Ah, gelukkig alsnog wel wat 42 inch modellen. Helaas willen/kunnen m'n ouders niet groter. Had op sommige sites al wat anders gelezen maar kon me al niet voorstellen dat ze die maat over zouden slaan
Goede specs en design, nu de prijs nog !!
Ik denk dat mijn ouders gaan wachten tot de prijs leuk gedaald is. Zeg maar tot ongeveer februari 2013 dus
Bij de 30 serie zie je dat binnen een jaar de prijs zowat gehalveerd is. De P50GT30 is van €1800 naar €950 gedaald. De P42GT30 van €1400 naar €700.Brad Pitt schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:12:
[...]
Ik denk dat mijn ouders gaan wachten tot de prijs leuk gedaald is. Zeg maar tot ongeveer februari 2013 dus
Ben toe aan een nieuwe tv maar de nieuwe serie doet me toch twijfelen, wachten of toch nu voor de 30 serie gaan.
Zelfde dilemma hier ja... De huidige 30-serie is ook erg okay, en nu inderdaad zeer schappelijk te koop. Het is nog maar de vraag in hoeverre de 50-serie beter is. Uiteraard wel weer iets, maar revolutionair denk ik niet.Almo86 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:21:
[...]
Ben toe aan een nieuwe tv maar de nieuwe serie doet me toch twijfelen, wachten of toch nu voor de 30 serie gaan.
Wil eigenlijk een hele snelle eerste (betrouwbare) test van de 50 afwachten en dan, als de 'meerwaarde' relatief gering blijkt te zijn, misschien alsnog een 30'er halen, als die er dan nog zijn natuurlijk
De specs zien er indrukwekkend uit:Brad Pitt schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:25:
Zelfde dilemma hier ja... De huidige 30-serie is ook erg okay, en nu inderdaad zeer schappelijk te koop. Het is nog maar de vraag in hoeverre de 50-serie beter is. Uiteraard wel weer iets, maar revolutionair denk ik niet.
Wil eigenlijk een hele snelle eerste (betrouwbare) test van de 50 afwachten en dan, als de 'meerwaarde' relatief gering blijkt te zijn, misschien alsnog een 30'er halen, als die er dan nog zijn natuurlijk
GT50
Available in 42- and 50in screen sizes. Key tech specs:
- G15 Progressive Full-HD NeoPlasma
- Full HD resolution
- Full HD 3D (active 3D)
- Infinite Black Pro
- High Contrast Filter Pro
- Dual Core Pro4 Processor
- VIERA Connect with Web browser/built-in WiFi
- 2500Hz FFD (Focused Field Drive)
- Fast-switching phosphors
- 2D to 3D conversion
- 24,576 steps of gradation technology
- THX in both 2D and 3D modes
- Multi-Tasking capability to switch between Apps
- V-Audio Pro Surround 2.1
- VIERA Touch Pad Controller
- Bluetooth
- DLNA
- Media Player (can view allows photos and HD video recorded on a SD Memory Card or USB stick)
- Four HDMI sockets
- Three USB ports
The Panasonic Viera TX-P42GT50 and TX-P50GT50 will be available in the UK from next month, prices to be confirmed.
Als ik het zo zie verschilt het weinig van de GT30.
Ignorance is bliss.Rossi46 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 18:50:
[...]
![]()
Als ik het zo zie verschilt het weinig van de GT30.
idd, het 'zwakke punt' van de 20/30 serie is de drivetrain*, die is compleet vernieuwd in de 50 serie..
De 30 serie is een evolutie van de 20, aan de 50 serie is serieus gespijkerd. Hoe dit in de praktijk uitpakt is afwachten, maar het zou wel eens een flinke stap kunnen zijn..
* alles in perspectief, het is nog steeds mijlen beter dan de gemiddelde LCD
De 30 serie is een evolutie van de 20, aan de 50 serie is serieus gespijkerd. Hoe dit in de praktijk uitpakt is afwachten, maar het zou wel eens een flinke stap kunnen zijn..
* alles in perspectief, het is nog steeds mijlen beter dan de gemiddelde LCD
[ Voor 16% gewijzigd door - J.W. - op 20-02-2012 19:42 ]
Over smaak valt op zich niet te twisten dus als zij tevreden zijn over "hun beeld" is dat ok wat mij betreft. Maar verder heb je natuurlijk gewoon redelijk gelijk.Brad Pitt schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:09:
[...]
De overgrote meerderheid heeft dan ook kennis en smaak nul en kijkt naar een verkeerd ingesteld baggerbeeld.
Dit vind ik pas een rare agressieve reactie.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:49:
[...]

Vraag me af of de remote die bij de VT50 serie geleverd wordt in de praktijk wel prettig en snel werkt.Almo86 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:59:
[ Voor 15% gewijzigd door Help!!!! op 20-02-2012 20:19 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
MKV en 2D Bluray speelt hij bij mij gewoon op 60Hz / 24p af.Spurlie schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:51:
[...]
Ik gebruik gewoon Windows Mediacenter in Windows 7.
Hm, dus bij mkv en normale blu rays schakelt hij bij jou ook niet automatisch over?
Goed onderbouwd man...
In de specs staat werkelijk niets dat duidt op iets wereldschokkends. Moet je ook niet verwachten, het gaat nou eenmaal in stapjes. Maar trap nou alsjeblieft niet in al die marketing termen en beloftes.
Als ze volgende maand al beschikbaar zijn is dat toch wel abnormaal snel! Normaal pas rond mei.
Verwijderd
Dit vind ik pas een rare agressieve reactie.

[...]
[..]
Een overgroot merendeel van gebruikers wegzetten als onbenullen zonder smaak en enige kennis, dat vind ik dus: platvloers, factfree, zelfingenomen , arrogant, belerend, en aanmatigend. Of Brad dat nu doet of enig ander, degene die dat doet, dat vind ik dan een lul. En dat laatste is een waarde-oordeel. Niks agressiefs aan hoor.
Hier laat ik het graag bij.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 21:36 ]
Nee hoor, je vond letterlijk mij een lul. En da's heel wat anders, en inderdaad nogal agressief. En verder heb ik nog niet één beargumenteerde reactie gezien op mijn stelling. Mén kijkt gewoon naar relatief brakke tv's, met relatief brakke instellingen. En mén is er blij mee. Hebben ze er naar mijn mening dus weinig verstand van. En da's heerlijk voor die mensen, want zij zijn veel en veel blijer met hun tv dan ik met de mijne. Ideaal. Maar dat wil niet zeggen dat die mensen "dus" smaak voor een goed beeld hebben, of er "dus" ook verstand van hebben.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:33:
[...]
Of Brad dat nu doet of enig ander, degene die dat doet, dat vind ik dan een lul. En dat laatste is een waarde-oordeel. Niks agressiefs aan hoor.
Je herhaalt jezelf en je doet je nick in ieder geval geen eer aan. Het blijft een totaal overtrokken agressieve reactie wat mij betreft.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:33:
[...]
Dit vind ik pas een rare agressieve reactie.![]()
Stuk zorgelijker dan de opmerking van Brad Pitt imho.
[...]
[..]
Een overgroot merendeel van gebruikers wegzetten als onbenullen zonder smaak en enige kennis, dat vind ik dus: platvloers, factfree, zelfingenomen , arrogant, belerend, en aanmatigend. Of Brad dat nu doet of enig ander, degene die dat doet, dat vind ik dan een lul. En dat laatste is een waarde-oordeel. Niks agressiefs aan hoor.
Denk dat BP gewoon bedoelde dat de meeste mensen naar de mediamarkt gaan ff rondkijken, onder de indruk zijn van een demo tekenfilm als "the lion king" verder vooral naar het het uiterlijk vd tv kijken en nog belangrijker het budget. Als dat klopt nemen ze m mee. Heel misschien hebben ze nog even op kieskeurig.nl gekeken.
Ze hebben ook geen flauw idee waar ze op moeten letten.Tja, dat is niet erg maar die analyse is evenmin een omstreden mening. Totaal geen reden om zo extreem te reageren.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
^^
Volledig eens met Brad en Help
Volledig eens met Brad en Help

En toch vind ik het onacceptabel dat je gebruikers voor "lul" uitmaakt. Als je het met B.P. oneens bent, kun je dat ook beargumenteerd en in normale taal brengen. Wat hij zegt is nml gewoon waar: het gros van de consumenten (ik ga geen percentages noemen) zet de tv op het tv-meubel, zet hem aan en is helemaal ingesteld op "oooh, wat mooi", ongeacht wat ze werkelijk zien. Hoe vaak ik niet heb gehoor dat het beeld bij ons zo mooi natuurlijk is, dat er zoveel details te zien zijn, enzovoorts...Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:33:
[...]
Dit vind ik pas een rare agressieve reactie.![]()
Stuk zorgelijker dan de opmerking van Brad Pitt imho.
[...]
[..]
...dat komt gewoon omdat mijn tv op THX-stand staat met wat handmatige tweaks en die van een ander op de "look at me"-demo modus die in de tv standaard geactiveerd wordt. Dus met uitgebeten primaire kleuren, waardoor een grasmat eruit ziet als een groene gietvloer ipv dat je grassprieten kunt onderscheiden dankzij 1080i-uitzendingen
En je hebt in zekere zin ook wel gelijk hoor: als men dat mooi (genoeg) vindt, helemaal prima, maar dat maakt niet dat je niet mag constateren dat de gemiddelde consument geen drol om beeldkwaliteit geeft.
[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 20-02-2012 22:14 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Jij was anders degene die aangaf dat er weinig verschil is zonder onderbouwing. Mijn onderbouwing is simpel:Rossi46 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:59:
[...]
Goed onderbouwd man...
In de specs staat werkelijk niets dat duidt op iets wereldschokkends. Moet je ook niet verwachten, het gaat nou eenmaal in stapjes. Maar trap nou alsjeblieft niet in al die marketing termen en beloftes.
- Compleet nieuw paneel
- Nieuwe paneel aansturing
- Snellere phosphors
- Hogere gradatie en daarom geen banding meer (eindelijk 24-bit color depth)
- Aparte media processor speciaal voor SMART TV (dual core Arm A9 Cortex)
Face it. Die xx30 series TV is alweer achterhaald.
Sluit ik me bij aan. Hier nog wat meer info over de nieuwe dual-core ARM Cortex @ 1.4 GHz:Buck Naked schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 01:29:
Mijn onderbouwing is simpel:
- Compleet nieuw paneel
- Nieuwe paneel aansturing
- Snellere phosphors
- Hogere gradatie en daarom geen banding meer (eindelijk 24-bit color depth)
- Aparte media processor speciaal voor SMART TV (dual core Arm A9 Cortex)
Face it. Die xx30 series TV is alweer achterhaald.
http://www.semicon.panaso...v/MN2WS0220/CN00003AE.pdf
Geleverd in de VT en GT50.
[ Voor 4% gewijzigd door Almo op 21-02-2012 02:12 ]
Ik zit nu ook in dubio,,,,,
De Viera TX-P55VT30E is nu geprijsd voor 1800 euro op pricewatch. Maar de nieuwe modellen komen eraan, maar ik denk dat ik het nieuwe topmodel niet voor die prijs mee ga krijgen.
Weet iemand een verwachting wanneer deze ongeveer gelanceerd gaat worden in NL.
De Viera TX-P55VT30E is nu geprijsd voor 1800 euro op pricewatch. Maar de nieuwe modellen komen eraan, maar ik denk dat ik het nieuwe topmodel niet voor die prijs mee ga krijgen.
Heb de TX-P55VT30E vorige week gekocht. Ook ik heb getwijfeld of ik op de nieuwe modellen zou wachten of niet. Volgens de verkoper komen de nieuwe modelllen ergens eind april. Als je kan wachten zou ik dat doen. Dan weten we pas wat de prijzen worden. Ik gok op een introductieprijs van E2600. Dat vind ik toch te veel voor een TV. Misschien is het een stuk minder, dan ga ik balen.joffrey19 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:13:
Ik zit nu ook in dubio,,,,,
Precies hetzelfde probleem. Ik vind meer als 2k toch echt teveel en wil eigenlijk ook niet wachten.TheBorg schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:22:
[...]
Heb de TX-P55VT30E vorige week gekocht. Ook ik heb getwijfeld of ik op de nieuwe modellen zou wachten of niet. Volgens de verkoper komen de nieuwe modelllen ergens eind april. Als je kan wachten zou ik dat doen. Dan weten we pas wat de prijzen worden. Ik gok op een introductieprijs van E2600. Dat vind ik toch te veel voor een TV. Misschien is het een stuk minder, dan ga ik balen.
Dus denk dat ik hem toch ga aanschaffen hoewel ik nog twijfel voor een Samsung PS59D6900 welke toch iets groter is en qua reviews niet onder doet en prijstechnisch nog iets beter is. Heb jij die twee nog naast elkaar gezet of niet?
Zo sinds kort een eigen huis en daar hoort toch ook een mooie tv bij. Ik heb jarenlang op een 55cm CRT Philipsje gekeken dus er gaat een wereld voor me open wat betreft digitale tv
.
Ik ben voor de een Panasonic TX-P42G30 gegaan, welke ik met personeelskorting voor een aardig prijsje heb kunnen kopen. Ik heb nog getwijfeld om voor de st30 te gaan i.v.m 3d maar ben toch tot de conclusie gekomen dat me dat i.c.m de betreffende 3d-brillen een wat prijziger verhaal werd. Alhoewel sommige games in 3d erg mooi zijn, bijv.Uncharted 3 en AC.
Verder kijk ik nu digitaal via de UPC mediabox maar daar ik wil graag overstappen op CI+, wat zijn daarbij de ervaringen van jullie??
De tv wordt voor de rest gebruikt als Game monitor voor mijn Xbox360/PS3 en ik heb er nog een Med8er mediaspelertje aan hangen.
Mijn tv zit nu aan de +/- 55 branduurtjes en ik ben hem rustig aan het inspelen met contrast op 20 en zo goed als het kan zonder logo's of zwarte balken. Verder nog wat vergeten qua instellingen om de tv in te laten spelen??
Ik zal hem evt na de inspeeltijd kalibreren volgens D-nice kalibratie, of zijn dat verkeerde instellingen aangezien hij een GT30 ipv een G30 instelt.
/offtopic voor diegene die nog een TX-P50ST30 zoekt, bij de BCC kost deze nu € 799
Ik ben voor de een Panasonic TX-P42G30 gegaan, welke ik met personeelskorting voor een aardig prijsje heb kunnen kopen. Ik heb nog getwijfeld om voor de st30 te gaan i.v.m 3d maar ben toch tot de conclusie gekomen dat me dat i.c.m de betreffende 3d-brillen een wat prijziger verhaal werd. Alhoewel sommige games in 3d erg mooi zijn, bijv.Uncharted 3 en AC.
Verder kijk ik nu digitaal via de UPC mediabox maar daar ik wil graag overstappen op CI+, wat zijn daarbij de ervaringen van jullie??
De tv wordt voor de rest gebruikt als Game monitor voor mijn Xbox360/PS3 en ik heb er nog een Med8er mediaspelertje aan hangen.
Mijn tv zit nu aan de +/- 55 branduurtjes en ik ben hem rustig aan het inspelen met contrast op 20 en zo goed als het kan zonder logo's of zwarte balken. Verder nog wat vergeten qua instellingen om de tv in te laten spelen??
Ik zal hem evt na de inspeeltijd kalibreren volgens D-nice kalibratie, of zijn dat verkeerde instellingen aangezien hij een GT30 ipv een G30 instelt.
/offtopic voor diegene die nog een TX-P50ST30 zoekt, bij de BCC kost deze nu € 799
[ Voor 0% gewijzigd door Furiousfist op 21-02-2012 13:08 . Reden: taalfaut ]
komt de 65GT50 niet naar Europa.. jammer, dan hoop ik dat de 65ST50 ook wat kwaliteit in huis heeft.Almo86 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:59:
even een vraag over mijn TX-P50VT30:
hoe maken jullie de glasplaat schoon? Bij de aanschaf zei de verkoper dat ik niet zomaar iedere TFT reiniger moest gebruiken vanwege een soort van coating die op de glasplaat zat. Hij wou mij een schoonmaak setje van +- €50 verkopen waar ik nog "vele jaren" mee kon doen... Natuurlijk niet gedaan want er zal vast wel iets goedkopers zijn en ik heb nog een paar van die TFT reinigers thuis.
Ik heb er een mèt alcohol en een zonder. Is het waar dat er een soort van coating op zit? Of kan je ook met zo'n zachte stofdoek die je ook wel eens bij schermen krijgt de TV schoonmaken?
hoe maken jullie de glasplaat schoon? Bij de aanschaf zei de verkoper dat ik niet zomaar iedere TFT reiniger moest gebruiken vanwege een soort van coating die op de glasplaat zat. Hij wou mij een schoonmaak setje van +- €50 verkopen waar ik nog "vele jaren" mee kon doen... Natuurlijk niet gedaan want er zal vast wel iets goedkopers zijn en ik heb nog een paar van die TFT reinigers thuis.
Ik heb er een mèt alcohol en een zonder. Is het waar dat er een soort van coating op zit? Of kan je ook met zo'n zachte stofdoek die je ook wel eens bij schermen krijgt de TV schoonmaken?
Nee, om de simpele reden dat de Panasonic design technisch mooier is.joffrey19 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:27:
Heb jij die twee nog naast elkaar gezet of niet?
In de handleiding staat afwasmiddel voor de vaat (verdund met water).__REMCO__ schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:22:
Vraag me af of die coating aan de binnenkant of aan de buitenkant zit. Anders kun je er gewoon met alcohol overheen. Heb trouwens nog nooit een anti reflectieve coating gesloopt met Glassex.
Er zit géén coating op de glasplaat! Deze zit aan de binnenkant.__REMCO__ schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:22:
even een vraag over mijn TX-P50VT30:
Eerder op de avond heb ik een 42GT30 gehaald. (Mikro Electro , € 671,=), uiteraard gelijk uitgepakt en aangesloten. Prachtig beeld!. Dit alles in combinatie met een Humax 5050c en alles via een Onkyo SR-506 Receiver (4x HDMI switch).
Ben me nog aan het inlezen op het forum over de instellingen maar het beeld via de standaard THX instelling is al indrukwekkend, lekker natuurlijk. Na de initiele setup en het starten van Viera Cast werd er gelijk een firmware update aangeboden. Deze ging soepel en de GT30 is nu up-to-date. Zeer tevreden tot nu toe.
Ben me nog aan het inlezen op het forum over de instellingen maar het beeld via de standaard THX instelling is al indrukwekkend, lekker natuurlijk. Na de initiele setup en het starten van Viera Cast werd er gelijk een firmware update aangeboden. Deze ging soepel en de GT30 is nu up-to-date. Zeer tevreden tot nu toe.
Ik heb die van een Philips-CRT-monitor weleens met Glassex verknoeid.TheBorg schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 22:05:
In de handleiding staat afwasmiddel voor de vaat (verdund met water).
Vraag me af of die coating aan de binnenkant of aan de buitenkant zit. Anders kun je er gewoon met alcohol overheen. Heb trouwens nog nooit een anti reflectieve coating gesloopt met Glassex.
Zou ik ook niet zo gauw durven nee... Als tijdens het gamen een of ander kind even iets aan "moet" wijzen op het scherm met chips/popcorn/m&m vingers (of liever: platte hand) en ik te laat ben om "NEEEEJJJJJJJJBeF-Bacchus schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 08:37:
Ik heb die van een Philips-CRT-monitor weleens met Glassex verknoeid.
(op bloeddruk c.q. hartslag na that is)
Vind persoonlijk de GT30 een stuk mooier maar de D6900 is zeker een goed alternatief, voordelen van D6900 zijn de WIFI en meegeleverde 3d brillen. Heeft helaas geen Webbrowser (heeft de GT30 ook niet) en ook geen Skype mogelijkheid. Daarnaast is de D6900 ook niet perfect, er schijnen dode pixels te zijn en brightness pops. Het laatste schijnt opgelost te zijn met een firmware update maar die verkloot de zwartwaardes dus gebruikers willen ook niet vrijwillig updaten totdat er een nieuwe update komt.joffrey19 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:27:
Precies hetzelfde probleem. Ik vind meer als 2k toch echt teveel en wil eigenlijk ook niet wachten.
Dus denk dat ik hem toch ga aanschaffen hoewel ik nog twijfel voor een Samsung PS59D6900 welke toch iets groter is en qua reviews niet onder doet en prijstechnisch nog iets beter is. Heb jij die twee nog naast elkaar gezet of niet?
Ja ik las al zoiets over de D9600. Mijn voorkeur gaat ook uit naar de GT30. Als ik bij de MM sta dan is dat beeld echt superieur aan hetgeen wat je verder ziet, wat ook wel uit de reviews naar voren komt.Almo86 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 09:58:
[...]
Vind persoonlijk de GT30 een stuk mooier maar de D6900 is zeker een goed alternatief, voordelen van D6900 zijn de WIFI en meegeleverde 3d brillen. Heeft helaas geen Webbrowser (heeft de GT30 ook niet) en ook geen Skype mogelijkheid. Daarnaast is de D6900 ook niet perfect, er schijnen dode pixels te zijn en brightness pops. Het laatste schijnt opgelost te zijn met een firmware update maar die verkloot de zwartwaardes dus gebruikers willen ook niet vrijwillig updaten totdat er een nieuwe update komt.
Toch blijf ik me zorgen maken over eventuele image burn, gezien ik toch wel een fanatieke fps gamer bent, en je daar helaas toch wel eens wat dingen over leest op avforums.
Misschien toch maar wachten op 2012 modellen..
De 2012 modellen zullen een stuk duurder zijn dan de huidige prijs van de GT30, dus wachten ga ik zowiezo niet doen. Omdat ik dan een jaar moet wachten op de GT50 en die gaat ook niet perfect zijn, als je in het verleden van Panasonic duikt zie je toch wel dat elke serie wel foutjes heeft maar dat is niet te voorkomen met massaproductie.joffrey19 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:26:
a ik las al zoiets over de D9600. Mijn voorkeur gaat ook uit naar de GT30. Als ik bij de MM sta dan is dat beeld echt superieur aan hetgeen wat je verder ziet, wat ook wel uit de reviews naar voren komt.
Toch blijf ik me zorgen maken over eventuele image burn, gezien ik toch wel een fanatieke fps gamer bent, en je daar helaas toch wel eens wat dingen over leest op avforums.
Misschien toch maar wachten op 2012 modellen..
Permanent nabeeld is wel een zorg maar is dat niet bij elke plasma het geval? De D6900 heeft voor image retention een automatische scroll funtie, zodat het sneller weggaat. Voor de GT30 kan je zelf een dvd branden en het gebruiken.
Oké dat laatste wis ik niet (altijd een lcd gehad), en zo'n scroll functie/dvd verhelpt vaak het probleem wel? Op zich had ik wel verwacht dat in huidige generatie plasma's de image burn definitief verholpen was, maar goed.Almo86 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:50:
[...]
De 2012 modellen zullen een stuk duurder zijn dan de huidige prijs van de GT30, dus wachten ga ik zowiezo niet doen. Omdat ik dan een jaar moet wachten op de GT50 en die gaat ook niet perfect zijn, als je in het verleden van Panasonic duikt zie je toch wel dat elke serie wel foutjes heeft maar dat is niet te voorkomen met massaproductie.
Permanent nabeeld is wel een zorg maar is dat niet bij elke plasma het geval? De D6900 heeft voor image retention een automatische scroll funtie, zodat het sneller weggaat. Voor de GT30 kan je zelf een dvd branden en het gebruiken.
Ik blijf gewoon op 4 modellen hangen:
- de samsung ps59D6900 (bang voor image burn)
- de panasonic VT30 55 inch (bang voor image burn)
- de samsung UE55D7000 (boven budget)
- de LG 55LW650s (bang voor trage input lag gamen)
Maar echt elke tv heeft naast grote voordelen wel nadelen, maar misschien laat ik me gek maken door de forums. Dat zal voor de 2012 modellen wel hetzelfde zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door joffrey19 op 22-02-2012 11:19 ]
EXACTjoffrey19 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:02:
[...]
Maar echt elke tv heeft naast grote voordelen wel nadelen, maar misschien laat ik me gek maken door de forums. Dat zal voor de 2012 modellen wel hetzelfde zijn.
Op http://samsungplasmatvfaq...n-in,_and_image_retention kan je veel info vinden over burn in en image retention. Daarnaast kan je de Break-in dvd HIER downloaden.joffrey19 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:02:
Oké dat laatste wis ik niet (altijd een lcd gehad), en zo'n scroll functie/dvd verhelpt vaak het probleem wel? Op zich had ik wel verwacht dat in huidige generatie plasma's de image burn definitief verholpen was, maar goed.
Heb het idee dat het erger wordt ipv minder. M'n oude LCD van Philips heeft totaal geen problemen, behalve dat het geen FULLHD is en beeldkwaliteit niet optimaal is. Maar hij levert beeld zonder problemen en dat hoort een TV op zich ook te doen.Maar echt elke tv heeft naast grote voordelen wel nadelen, maar misschien laat ik me gek maken door de forums. Dat zal voor de 2012 modellen wel hetzelfde zijn.
Ben nu toe aan FULLHD met eventueel 3d + internetfuncties, maar daardoor moet je echt goed oppassen wat voor tv je aanschaft. Koop je een GT30 heb je kans op groene vlekken, koop je een D6900 heb je kans op dode pixels en brightness pops. Gaat niet echt de goede kant op.
De reviews hebben het over de beeldkwaliteit en mogelijkheden, das allemaal leuk en aardig maar je kan niet voorzien wat er gebeurt na 1000uur tv kijken (zoals bij de GT30).Bever! schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:25:
EXACTwacht even een review af van nieuwe lijn en zet hem gewoon neer.
Cnet.com heeft een aantal tv's langdurig getest en zelfs daar kwamen de groene vlekken niet terug in de review.
Zou me niets verbazen. Levensduur is veel lager dan vroeger.Almo86 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:18:
[...]
Heb het idee dat het erger wordt ipv minder. M'n oude LCD van Philips heeft totaal geen problemen, behalve dat het geen FULLHD is en beeldkwaliteit niet optimaal is. Maar hij levert beeld zonder problemen en dat hoort een TV op zich ook te doen.
Producten hebben steeds kortere ontwikkeltijd, testen doen ze bijna niet.
Het productieproces word naderhand beter afgesteld= betere batches .
Technologische vooruitgang staat niet altijd garant voor verbetering.
Revisies doen ze blijkbaar niet aan. (zoals een OS) kleine verberingen aanbrengen, maar overstappen is niet rendabel.
Het mooiste zou zijn is dat je een technologie hebt waaraan niets te verbeteren valt.
We hebben thuis een Mieke wasmachine. 19 jaar oud.
Doet het prima. Ik weet niet veel die dat nadoen.
Imo werden vroeger dingen beter ontworpen/ gemaakt.
Het kost meer in aanschafprijs waar als ie 3x langer meegaat ben je stukken voordeliger uit.
Goedkoop= duurkoop. Zolang je niet de kas van de producent aant spekken bent.
(hdmi kabels bijv, van 3 euro tot 2000) die duurdere zijn echt niet 666x beter. Je hebt beeld of niet geen verbetering zichtbaar)
[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 22-02-2012 13:51 ]
ora et labora
Mieke, 19 jaar..klinkt niet slecht. Foto'tje?
En ze kan ook nog eens de was doen, perfect!
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Maar hoe zuinig is ze ?DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:10:
[...]
En ze kan ook nog eens de was doen, perfect!
Wauw ik noem het woord wasmachine en 3 volgende berichten gaan over wasmachine ipv plasma schermen
Offtopic: foto.komt eraan zodra ik thuis ben.
ora et labora
Heel vaag hè... Ik hoop nu op iets als:mrc4nl schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:12:

maar om de een of andere reden verwacht ik iets als:

Oh well, time will tell and back on-topic maar weer dan?
@brad pitt
Bij de bovenste foto valt me op dat de PQ zeer goed is en de er totaal geen sprake is van ghosting. Waar kun je die krijgen.
Bij de bovenste foto valt me op dat de PQ zeer goed is en de er totaal geen sprake is van ghosting. Waar kun je die krijgen.
Heb 450 uur ingespeeld hèjoffrey19 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:03:
Bij de bovenste foto valt me op dat de PQ zeer goed is en de er totaal geen sprake is van ghosting.

heuh. ontopic maar weer

ora et labora
Vandaag is mijn G20 omgeruild voor een G30.
Erg blij mee! Het beeld lijkt toch wel weer iets mooier te zijn. Het design zeker!
En wat betreft de "gevreesde" groene vlekken. Bij een volledig wit beeld zie je in idd dat het beeld niet spierwit is, maar een klein beetje groenig, rosig. Absoluut niet storend.
Ik heb fotos gezien waarop het vele malen erger is.
De IFC funcitie werkt beter dan op de G20. Het effect is een stuk subtieler.
Wat betreft het inspelen vh toestel. Volgens mij is dat totaal niet nodig.
Op mijn vorige toestel kwam de retentie pas opzetten na iets van 1000 branduren.
Volgens de man van e-care, kon ik met een gerust hart films met balken en spelletjes spelen.
Erg blij mee! Het beeld lijkt toch wel weer iets mooier te zijn. Het design zeker!
En wat betreft de "gevreesde" groene vlekken. Bij een volledig wit beeld zie je in idd dat het beeld niet spierwit is, maar een klein beetje groenig, rosig. Absoluut niet storend.
Ik heb fotos gezien waarop het vele malen erger is.
De IFC funcitie werkt beter dan op de G20. Het effect is een stuk subtieler.
Wat betreft het inspelen vh toestel. Volgens mij is dat totaal niet nodig.
Op mijn vorige toestel kwam de retentie pas opzetten na iets van 1000 branduren.
Volgens de man van e-care, kon ik met een gerust hart films met balken en spelletjes spelen.
Ik laat mijn 42 VT30 straks gewoon omruilen voor een 50 VT50
Haha, ja precies gewoon proberen!
Bij mij komen ze morgen mijn 50VT30 omruilen vanwege de beruchte groen waas en slechte uniformiteit.D-TECH schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:15:
Ik laat mijn 42 VT30 straks gewoon omruilen voor een 50 VT50
Ik had natuurlijk ook gewoon kunnen wachten tot dat de VT50 uit was gebracht maar daar zal hoogst waarschijnlijk ook wel iets mee zijn.
Mocht er in de toekomst met mijn nieuwe VT30 iets mis zijn heb ik alsnog kans op een VT50, vind overigens de VT30 een mooier design hebben dan de VT50 maarja smaken verschillen nu eenmaal.
XboxLive: Dave 130R
Regelt Panasonic dit voor je? of is het de retailer?Earzz schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:05:
Bij mij komen ze morgen mijn 50VT30 omruilen vanwege de beruchte groen waas en slechte uniformiteit.
Ik had natuurlijk ook gewoon kunnen wachten tot dat de VT50 uit was gebracht maar daar zal hoogst waarschijnlijk ook wel iets mee zijn.
Mocht er in de toekomst met mijn nieuwe VT30 iets mis zijn heb ik alsnog kans op een VT50, vind overigens de VT30 een mooier design hebben dan de VT50 maarja smaken verschillen nu eenmaal.
Ben benieuwd wie de service levert bij de GT30 en VT30.
Is dat niet E-care die de service/reparatie regelt. Mijn TH-42PV70F is na een reparatie binnen 2 maanden nu na 4 jaar alweer kaduuk. Panasonic geeft niet thuis en geeft aan dat ik voor coulance naar de MediaMarkt moet. Daar lachen ze je nog net niet uit. E-Care wil een belachelijk bedrag voor de voorrij kosten + kosten reparatie en de reparateur in mijn woonplaats geeft aan dat er minimaal 550 euro aan reparatiekosten aan zitten te komen. Ben nu op zoek naar iets nieuws, maar twijfel enorm over Panasonic. Een TV van toen 1500 euro moet toch langer meegaan dan 3,5 jaar?
[ Voor 10% gewijzigd door e.looijenga op 23-02-2012 14:32 ]
Ja, maar garantie dien je te claimen bij de winkelier. Panasonic hoeft aan de consumment zelfs helemaal geen garantie te verlenen.e.looijenga schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:31:
Is dat niet E-care die de service/reparatie regelt. Mijn TH-42PV70F is na een reparatie binnen 2 maanden nu na 4 jaar alweer kaduuk. Panasonic geeft niet thuis en geeft aan dat ik voor coulance naar de MediaMarkt moet. Daar lachen ze je nog net niet uit. E-Care wil een belachelijk bedrag voor de voorrij kosten + kosten reparatie en de reparateur in mijn woonplaats geeft aan dat er minimaal 550 euro aan reparatiekosten aan zitten te komen. Ben nu op zoek naar iets nieuws, maar twijfel enorm over Panasonic. Een TV van toen 1500 euro moet toch langer meegaan dan 3,5 jaar?
Ik ben gewend dat de retailer als tussenpersoon handelt, maar in praktijk is het vaak anders.
Bij Xbox is het contact ook direct ipv via retailer, bij reparatie van mn laptop (Asus) is het ook direct via de fabrikant gegaan terwijl het ook via de retailer (mediamarkt) kon. Tenslotte het is fabrieksgarantie en men verwacht dat de fabrikant de reparatie uitvoert, tenzij dit uitbesteedt wordt.
Bij Xbox is het contact ook direct ipv via retailer, bij reparatie van mn laptop (Asus) is het ook direct via de fabrikant gegaan terwijl het ook via de retailer (mediamarkt) kon. Tenslotte het is fabrieksgarantie en men verwacht dat de fabrikant de reparatie uitvoert, tenzij dit uitbesteedt wordt.
Eigenlijk constant mijn pijlen gericht gehad op de 42G30 en wilde deze eigenlijk vanavond gaan bestellen.
Toch nog even gecheckt of de mediamarkt deze ook nog kon leveren. Krijg ik zojuist bericht terug dat ze de g30 niet meer kunnen leveren, maar wel de ST30 kunnen aanbieden voor 499 Euro.
Nu heb ik eigenlijk zoiets van "ik houd me die 100 euro lekker in de beurs" en bestel me de ST30. Heeft de ST30 nu eigenlijk wel of niet dezelfde 2D beeldkwaliteit als de G30, ondanks het missen van de THX modus?
Toch nog even gecheckt of de mediamarkt deze ook nog kon leveren. Krijg ik zojuist bericht terug dat ze de g30 niet meer kunnen leveren, maar wel de ST30 kunnen aanbieden voor 499 Euro.
Nu heb ik eigenlijk zoiets van "ik houd me die 100 euro lekker in de beurs" en bestel me de ST30. Heeft de ST30 nu eigenlijk wel of niet dezelfde 2D beeldkwaliteit als de G30, ondanks het missen van de THX modus?
Ik heb in eerste instantie contact opgenomen met de winkel (Graus), die hebben mijn klacht doorgestuurd naar E-Care en die heeft vervolgens contact opgenomen met mij.Almo86 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:26:
[...]
Regelt Panasonic dit voor je? of is het de retailer?
Ben benieuwd wie de service levert bij de GT30 en VT30.
Ze zijn nog niet eens komen kijken naar mijn TV en hebben mij verzekerd dat het toestel vervangen zal worden (waarschijnlijk slechte batch).
E-Care heeft een credit nota naar de winkel gestuurd en vervolgens heb ik er voor gezorgd dat ze de zelfde dag de TV komen ophalen en brengen.
Ik denk dat de ST30 zelfs een betere beeld kwaliteit heeft als de G30, zit gewoon een beter paneel in.Spurlie schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:54:
Eigenlijk constant mijn pijlen gericht gehad op de 42G30 en wilde deze eigenlijk vanavond gaan bestellen.
THX marketing moet je je absoluut niet op blind staren, cinema modus ziet er ook gelikt uit.
Als je daar niet over tevreden (wat je heus niet zal zijn) ben kan je m nog altijd professioneel laten kalibreren.
[ Voor 3% gewijzigd door Earzz op 23-02-2012 17:41 ]
XboxLive: Dave 130R
@ Spurlie ...
Bij welke mediamarkt kan de ST30 voor 499 aangeboden worden ?
Is dat zo dat de ST30 een beter paneel heeft? Want volgens de openings post hebben ze toch hetzelfde filter.Earzz schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:40:
[...]
Ik denk dat de ST30 zelfs een betere beeld kwaliteit heeft als de G30, zit gewoon een beter paneel in.
THX marketing moet je je absoluut niet op blind staren, cinema modus ziet er ook gelikt uit.
Als je daar niet over tevreden (wat je heus niet zal zijn) ben kan je m nog altijd professioneel laten kalibreren.
Ik heb dat bericht gekregen van de mediamarkt in Heerlen.Vitoo schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 18:17:
@ Spurlie ...
[ Voor 4% gewijzigd door Spurlie op 23-02-2012 19:22 ]
Zijn er leden hier die iets over de prijs van de nieuwe modellen kunnen zeggen? En dan bedoel ik hoe gaat dat normaal bij Panasonic in zijn werk? Een 65" VT30 kost nu ongeveer 3000,- kan ik verwachten dat de vt50 65" ook 3000,- gaat kosten of wordt die bij introductie ineens een stuk duurder?
In Mei gaan wij verhuizen en dan wil ik namelijk voor een 65" VT30 of VT50 gaan, het budget is echter wel c.a. 3000,-
In Mei gaan wij verhuizen en dan wil ik namelijk voor een 65" VT30 of VT50 gaan, het budget is echter wel c.a. 3000,-
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Kijk in de pricewatch, daar zie je dat de 65VT30 van €4000 bij introductie naar een kleine €3000 nu is gegaan. Verwacht voor de *50-serie ook zoiets.
Ooh daar had ik helemaal niet aan gedacht, 4000,- is me te veel, dan ga ik wel voor een VT30. Thnx!
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Er gaan geruchten rond dat de introductie prijs van de nieuwe 50 serie zo een 15% lager zal zijn dan de 30 serie. Mede door de krimpende economie en afnemende vraag.
Dan kom je uit op rond de 3500€ voor de 65".
Nogmaals dat is een gerucht! Effe afwachten, je hebt nog wel even tot mei.
Dan kom je uit op rond de 3500€ voor de 65".
Nogmaals dat is een gerucht! Effe afwachten, je hebt nog wel even tot mei.
Net terug van de mediamarkt heerlen. De st30 besteld voor 499 euro! Nu wachten tot het huisje klaar is en de tv geleverd kan worden (waarschijnlijk week 12).
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.