Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-10 10:17
Marcello83 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 00:50:
[...]

OK, ik zal de 1.28 eens proberen vanavond. Ben benieuwd!
Ik vind XBMC gewoon top, gebruik het al vele jaren naar grote tevredenheid. Heb al mn films, series en muziek daarin zitten met alle info en plaatjes. Dus zou mooi zijn als ik daarlangs ook TV kan kijken en opnemen. Maar ik zal MediaPortel eens een kans geven 8)
Oké, wel 1.28s proberen hé! Die is het meest stabiel..

XBMC is wat beter geconfigureerd out-of-the-box. Alleen kan je Mediaportal utieindelijk veel mooier krijgen, alleen kost dit wat werk.. Je moet natuurlijk wel zin en tijd hebben om dat voor elkaar te krijgen..

Ik heb xbmc ook wel een tijdje geprobeerd, maar vond toch dat ik er niet genoeg mee kon, in tegenstelling tot Mediaportal.. Verder is Mediaportal, incl. bijna alle plugins Nederlands in te stellen, en xbmc grotendeels alleen Engels.

Ook ondersteunen maar een paar skins bij xbmc de PVR mogelijkheid.

Ik wou dat ik je mijn systeem, draaiend op Mediaportal eens kon laten zien.. Ik weet zeker dat je versteld zou staan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
powermarcel10 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:31:
[...]

Oké, wel 1.28s proberen hé! Die is het meest stabiel..

XBMC is wat beter geconfigureerd out-of-the-box. Alleen kan je Mediaportal utieindelijk veel mooier krijgen, alleen kost dit wat werk.. Je moet natuurlijk wel zin en tijd hebben om dat voor elkaar te krijgen..

Ik heb xbmc ook wel een tijdje geprobeerd, maar vond toch dat ik er niet genoeg mee kon, in tegenstelling tot Mediaportal.. Verder is Mediaportal, incl. bijna alle plugins Nederlands in te stellen, en xbmc grotendeels alleen Engels.

Ook ondersteunen maar een paar skins bij xbmc de PVR mogelijkheid.

Ik wou dat ik je mijn systeem, draaiend op Mediaportal eens kon laten zien.. Ik weet zeker dat je versteld zou staan! ;)
Post ff een filmpje op Youtube zou ik zeggen! Ik ben nu wel heel benieuwd geworden. Ben zelf erg content met XBMC, maar sta natuurlijk open voor alternatieven.

Kun je de video library in MediaPortal net zoals in XBMC ook in de MySQL database laten wegschrijven, zodat je deze over het netwerk kunt laten syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
AmonTobin schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:39:
[...]

Post ff een filmpje op Youtube zou ik zeggen! Ik ben nu wel heel benieuwd geworden. Ben zelf erg content met XBMC, maar sta natuurlijk open voor alternatieven.

Kun je de video library in MediaPortal net zoals in XBMC ook in de MySQL database laten wegschrijven, zodat je deze over het netwerk kunt laten syncen?
Ik zal eens kijken of ik een keer een filmpje kan uploaden.. M'n iphone is weg ter reparatie, en heb even geen alternatief bij de hand om een filmpje te maken..

Ik gebruik zelf de optie niet zoals jij die beschrijft, maar ik denk dat dat wel mogelijk is, om je bibliotheek te delen :)

Ik zou zeggen, probeer mediaportal eens. Ik kan je wel even een aantal basis zaken vertellen waardoor Mediaportal ineens een stuk beter werkt dan out-of-the-box..

Maar daarom moet je me tegen de tijd je het wil proberen maar even PM-en, want dat word hier een beetje off-topic..

één ding is zeker, TV kijken gaat in ieder geval een heel stuk beter dan onder xbmc, en ziet er ook veel beter uit qua gids enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
powermarcel10 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:47:
[...]

Ik zal eens kijken of ik een keer een filmpje kan uploaden.. M'n iphone is weg ter reparatie, en heb even geen alternatief bij de hand om een filmpje te maken..

Ik gebruik zelf de optie niet zoals jij die beschrijft, maar ik denk dat dat wel mogelijk is, om je bibliotheek te delen :)

Ik zou zeggen, probeer mediaportal eens. Ik kan je wel even een aantal basis zaken vertellen waardoor Mediaportal ineens een stuk beter werkt dan out-of-the-box..

Maar daarom moet je me tegen de tijd je het wil proberen maar even PM-en, want dat word hier een beetje off-topic..

één ding is zeker, TV kijken gaat in ieder geval een heel stuk beter dan onder xbmc, en ziet er ook veel beter uit qua gids enzo..
Ik zal het 's een poging wagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
AmonTobin schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:53:
[...]

Ik zal het 's een poging wagen. :)
Goed idee, PM me maar als je vragen hebt..

Even een paar tips:

-installeer Mediaportal 1.2.0 beta, niet versie 1.1.3
-Installeer StreamedMP als skin.
-Geef bij de installatie aan dat je NIET tv wilt kijken met mediaportal. (wil je natuurlijk wel, alleen raad ik je hiervoor fortherecord 1.6.0.0 aan. Wanneer je kiest voor WEL tv kijken met mediaportal in de installer, installeert Mediaportal zijn eigen tv-server mee.. Is ook niet slecht, maar fortherecord vind ik persoonlijk beter.
-Te installeren plugins: Moving pictures, MP TV-series, Online-video's, Radiotime en rockstar.. (zijn nog wel meer die de moeite waard zijn hoor, maar dit zijn voor mij de belangrijkste)

EDIT: Installeer SAF6 voor je codecs:http://hobring.esero.net/saf/binary/experimental/saf600_110729.exe

Codec setup:

Videocodecs:

MPEG-2 Video decoder: ffdshow videodecoder
H.264 Videodecoder: ffdshow dxva decoder
de 2 eronder: LAV audio decoder (of iets dergelijks)

TV codecs:

De bovenste 2 Microsoft dtv decoder
De 3 eronder ook weer LAV audiodecoder..

[ Voor 18% gewijzigd door powermarcel10 op 15-08-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:56

HaTe

haat niet

Ik zou ook wel een filmpje kunnen maken van hoe het hier is. :) Ik zal vanmiddag eens kijken.

En ik raad SAF 6 niet aan. Ik had erg slecht geluid met die LAV codecs.
SAF v5.02 werkt perfect :) Die is gewoon klaar en werkt goed.

[ Voor 19% gewijzigd door HaTe op 15-08-2011 14:08 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
@powermarcel10: Ja, ik het 4TR al draaien idd en dan voornamelijk voor de webaccess functionaliteit waarmee ik dus via m'n telefoon remote de EPG kan doorbladeren en opnames kan instellen.. :9~

Thanks voor de tips, ik ga ermee aan de slag!

@HaTe: Dat zou wel mooi zijn! :)

En ik moet voor nu dus nog even vasthouden aan SAF v5.02? Ik probeer die eerst wel even en kijk dan wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
AmonTobin schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:22:
@powermarcel10: Ja, ik het 4TR al draaien idd en dan voornamelijk voor de webaccess functionaliteit waarmee ik dus via m'n telefoon remote de EPG kan doorbladeren en opnames kan instellen.. :9~

Thanks voor de tips, ik ga ermee aan de slag!

@HaTe: Dat zou wel mooi zijn! :)

En ik moet voor nu dus nog even vasthouden aan SAF v5.02? Ik probeer die eerst wel even en kijk dan wel verder.
Ik heb wel gewoon goed geluid met SAF 6. Misschien verschilt dat per systeem.. (dat blijkt wel ;) )

Scheelt dat je 4tr al hebt draaien.. Dan kost dat je verder geen moeite meer! :)

@ HaTe: gebruik je wel de nieuwste beta versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powermarcel10 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:37:
Ik denk eerder dat dit te maken heeft met de drivers van je tv kaart.. Codecs zijn nu gewoon prima geconfigureerd, en zouden geen problemen moeten geven..

Ik heb geen ervaring met de tv kaart die je hebt, dus daar kan ik je niet bij helpen..

Edit: Heb je de bijgeleverde software van terratec al eens geprobeerd om te kijken of het beeld daarin ook hapert?

Edit2: heb je al eens gekeken welke processen het meest worden belast tijdens tv kijken, en welke processen daarbij veel van je systeem vragen? Loopt het verbruik ook op tot 100%? dat kan een reden zijn van het haperende beeld..
1) Terratec Home Cinema doet bij mij (net zoals bij dannyvdm85) helemaal niets als je op de Scan knop drukt. Ik las net elders dat Terratec Cinergy C PCI HD in Windows 7 64bits gewoon erg buggy kan zijn, grrr.

2) Mijn verbruiken (screendumps) zijn hier te vinden http://gathering.tweakers...5um/view_message/36527425. Ik weet eigenlijk niet of al die pieken nou absurd zijn of normaal.

Na alle drivers incl. varianten ga ik nu als laatste test nog eens met MP-TV Server aan de gang i.p.v. 4TR, maar vrees het ergste.

Want na tevens aardig wat lezen op forums als MP, 4therecord.eu en ziggo-gebruikers.nl wordt eigenlijk alleen maar bevestigd dat die Terratec kaarten niet lekker lopen bij MP in een Win7 x64 omgeving. Als mensen dat hier kunnen ontkrachten hoor ik het graaaaag, maar tja ik zit toch een beetje te denken aan een alternatief voor deze TV-kaart omdat mijn hoop een beetje weg is na wekenlang gehannes. Dus Ziggo-gebruikers met vloeiende laatste Win7+MP+FTR config kom maar met jullie hardwaretips :D. Welke TV-kaart is vandaagdedag aan te bevelen voor de Zepman guide met FTR?

EDIT: Wacht, Nederland 1 is de enige die het goed doet met de driver die ik nu heb (geen beeldbevriezingen). Geeft het zoeken naar de oorzaak weer ff een nieuwe draai...

EDIT2: Als ik in MP op TV klik en dan Kanaal, dan is bijna altijd de eerste keer de hele kanalenlijst leeg, en moet ik nog een keer op Kanaal klikken voordat hij inhoud heeft. Hebben dat meer mensen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Technisat CableStar HD2 :')
Maar die is gewoon het zelfde als jouw kaart volgens mij.

@powermarcel: ja MP 1.2 bèta ofcource

[ Voor 19% gewijzigd door HaTe op 15-08-2011 17:05 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aight, maar toch kreeg ik geen goed (werkend) driverpakketje gevonden.
Ik lees hier ook regelmatig over Anysee (i.p.v. TV-kaart met losse Smargo reader) maar Ziggo blokkeert dat niewaar?

Vraag terzijde: op wat voor resolutie of HDTV standaard hebben jullie je TV/scherm ingesteld? Ik 1920x1020 (gewoon de max), maar zou niets af moeten doen aan de vloeiend beeld of haperingen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@indenkweldat, ned1 is niet gecodeerd dus in die hoek moet je het ergens zoeken.
Zou verder ook alleen drivers installeren en niet de rest van de software die men erbij levert.
Zou is nagaan of je mdapi spullen wel goed geinstalleerd zijn want het is iets met de decodering lijkt het op dit moment. SAF drivers heb ik helemaal niet geinstalleerd, toen ik v6 ervan had liep mijn systeem continue vast.
Enige dat ik er nu op heb staan is een h.264 driver voor hd tv, rest gewoon de originele drivers die in vista zitten.

Mijn setup is vista / mediaportal / 4tr tv-tuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 18:04:
[...]

Ik lees hier ook regelmatig over Anysee (i.p.v. TV-kaart met losse Smargo reader) maar Ziggo blokkeert dat niewaar?

Vraag terzijde: op wat voor resolutie of HDTV standaard hebben jullie je TV/scherm ingesteld? Ik 1920x1020 (gewoon de max), maar zou niets af moeten doen aan de vloeiend beeld of haperingen toch?
hoezo blokkeert ziggo de anysee? ik heb er toch echt 2 draaien icm ziggo / mp1.2, nu bezig met een x64 installatie.. maar das nog wip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Heb een beetje met MediaPortal gespeeld i.c.m. de 4TR backend en m'n eerste indruk is dat ik er niet erg kapot van ben...Ik vind het allemaal een beetje erg bloated ofzo. Het zal ongetwijfeld veel meer te bieden hebben dan de concurrentie, maar XBMC + 4TR doet precies genoeg voor wat ik wil en dat allemaal op een veel prettigere manier.

Ik zat nog wel even te zoeken naar de 4TR plugin voor MP...was nergens te vinden. Niet op de MediaPortal Wiki, niet op de MediaPortal forums, niet op de 4TR forums....neen...blijkt dat deze (optioneel) meegeïnstalleerd wordt met 4TR...errmm...OK?! 8)7 Ik had 4TR dus al geinstalleerd en er is dus ook niet de mogelijkheid om de diverse onderdelen via de installer bij te werken, dan moet je dus 4TR de-installeren en herinstalleren met de gewenste onderdelen...slecht zeg. Maar goed, als workaround even MediaPortal en vervolgens 4TR (met de MP plugin) op een andere PC geïnstalleerd, bestandjes overgezet en ik kon verder.

Wellicht handig als ze ook voor MediaPortal de default skin een beetje opleuken, want mijn god wat is dat een draak van een UI. De streamedMP skin maakt echt een wereld van verschil! Ziet er erg netjes uit!

Ik ga nog wel even verder spelen, maar ik vermoed dat ik het uiteindelijk toch bij XBMC houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 18:04:
[...]

Ik gebruik de Anysee icm Ziggo hoor, dus geen probleem!

Er word wel gespeculeerd over het CI+ verhaal icm de Anysee waardoor het wellicht in de toekomst niet meer zou kunnen werken, maar daar ben ik niet zo bang voor.. Daar word namelijk al jaren over gepraat.. Verder is het zo dat wanneer het met de Anysee niet meer zou werken, het via de manier zoals je het nu hebt ook niet meer zou werken.. De Anysee heeft een softcam, vergelijkbaar met een smargo reader, waardoor er door een echte tweaker altijd wel wat op te verzinnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
AmonTobin schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:08:
Heb een beetje met MediaPortal gespeeld i.c.m. de 4TR backend en m'n eerste indruk is dat ik er niet erg kapot van ben...Ik vind het allemaal een beetje erg bloated ofzo. Het zal ongetwijfeld veel meer te bieden hebben dan de concurrentie, maar XBMC + 4TR doet precies genoeg voor wat ik wil en dat allemaal op een veel prettigere manier.

Ik zat nog wel even te zoeken naar de 4TR plugin voor MP...was nergens te vinden. Niet op de MediaPortal Wiki, niet op de MediaPortal forums, niet op de 4TR forums....neen...blijkt dat deze (optioneel) meegeïnstalleerd wordt met 4TR...errmm...OK?! 8)7 Ik had FTR dus al geinstalleerd en er is dus ook niet de mogelijkheid om de diverse onderdelen via de installer bij te werken, dan moet je dus 4TR de-installeren en herinstalleren met de gewenste onderdelen...slecht zeg. Maar goed, als workaround even MediaPortal en vervolgens 4TR (met de MP plugin) op een andere PC geinstalleerd, bestandjes overgezet en ik kon verder.

Wellicht handig als ze ook voor MediaPortal de default skin een beetje opleuken, want mijn god wat is dat een draak van een UI. De streamedMP skin maakt echt een wereld van verschil! Ziet er erg netjes uit!

Ik ga nog wel even verder spelen, maar ik vermoed dat ik het uiteindelijk toch bij XBMC houdt.
Ik snap wat je bedoeld, en als je geen zin hebt om dingen uit te zoeken, en je snel tevreden bent, is xbmc wellicht geschikter voor jou.. Echter kan je Mediaportal, met een paar trucjes ontzettend goed laten draaien.. Ik heb XBMC ook een tijd gedraaid, en Mediaportal is, wanneer je deze goed geconfigureerd hebt, echt beter.. En sory, maar daar valt gewoon niet over te twisten! Ik zal zeer spoedig eens een filmpje uploaden op Youtube waarin ik laat zien wat er allemaal mogelijk is.. En geloof me, die functionaliteit heeft xbmc gewoon lang niet.

Maar nogmaals, je hebt het niet in 1 dag goed geconfigureerd.. Daar ben je gewoon even wat tijd mee kwijt.. Ik wil je best helpen, maar dan moet je het zelf wel zien zitten natuurlijk..

Ik denk maar zo; even tijd investeren, en je hebt er jaren plezier van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
powermarcel10 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:22:
[...]

Ik snap wat je bedoeld, en als je geen zin hebt om dingen uit te zoeken, en je snel tevreden bent, is xbmc wellicht geschikter voor jou.. Echter kan je Mediaportal, met een paar trucjes ontzettend goed laten draaien.. Ik heb XBMC ook een tijd gedraaid, en Mediaportal is, wanneer je deze goed geconfigureerd hebt, echt beter.. En sory, maar daar valt gewoon niet over te twisten! Ik zal zeer spoedig eens een filmpje uploaden op Youtube waarin ik laat zien wat er allemaal mogelijk is.. En geloof me, die functionaliteit heeft xbmc gewoon lang niet.

Maar nogmaals, je hebt het niet in 1 dag goed geconfigureerd.. Daar ben je gewoon even wat tijd mee kwijt.. Ik wil je best helpen, maar dan moet je het zelf wel zien zitten natuurlijk..

Oh geloof me, ik houd wel van een beetje klooien, dus ik ga zeker nog wat verder spelen. Het is niet zo dat ik niet van een uitdaging houdt, integendeel. Maar de elegantie in de eenvoud van XBMC spreekt me nu eenmaal erg aan. Een voorbeeld:

Ik wil met m'n Android telefoon XBMC bedienen. Wat moet ik daarvoor doen? Ik ga (binnen XBMC zelf) naar de instellingen en zet daar een paar vinkjes en stel een wachtwoord in. Dit voer ik vervolgens in m'n XBMC Android app in en ik ben klaar.

Voor MediaPortal moet ik niet alleen de Android app installeren, maar moet ik vervolgens op m'n HTPC ook nog 3 (!) losse programma's installeren en dan moet ik dit ook nog eens in een apart MediaPortal configuratietooltje activeren en configureren.

Klein voorbeeldje en het is niet broekscheurend spannend allemaal, maar het geeft het fundamentele verschil wel goed weer. Ik ben niet lui en ook zeker niet bang om m'n handen vies te maken, maar ik houd ook van de schoonheid in de eenvoud... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:22:
[...]

Hoeveel anysee's heb jij? Ik heb er 2 en heb ook 2 smartcards. ipc werkt het volgens mij goed. Ik kan 2 zenders tegelijk opnemen, beide gecodeerd. Maar hoe heb jij je Acamd.ini file staan, ik heb in beide mappen (mdapiclients.xml heb ik aangepast zodat er 2 mappen gemaakt worden).
ANYSEE 0=0
ANYSEE 1=1

Stel nu echter dat ik 2 zenders met 1 kaart wil decoderen, hoe pak ik dat dan aan? Moet het dan

ANYSEE0=0
ANYSEE1=0
ANYSEE2=2
ANYSEE3=2

Zo iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Dat weet ik zo gauw niet.. Ik heb zelf maar 1 tuner..

Maar waarom wil je 2 tuners gebruiken met 1 smartcard als je de beschiking hebt over 2 smartcards?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
AmonTobin schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:43:
[...]

Oh geloof me, ik houd wel van een beetje klooien, dus ik ga zeker nog wat verder spelen. Het is niet zo dat ik niet van een uitdaging houdt, integendeel. Maar de elegantie in de eenvoud van XBMC spreekt me nu eenmaal erg aan. Een voorbeeld:

Ik wil met m'n Android telefoon XBMC bedienen. Wat moet ik daarvoor doen? Ik ga (binnen XBMC zelf) naar de instellingen en zet daar een paar vinkjes en stel een wachtwoord in. Dit voer ik vervolgens in m'n XBMC Android app in en ik ben klaar.

Voor MediaPortal moet ik niet alleen de Android app installeren, maar moet ik vervolgens op m'n HTPC ook nog 3 (!) losse programma's installeren en dan moet ik dit ook nog eens in een apart MediaPortal configuratietooltje activeren en configureren.

Klein voorbeeldje en het is niet broekscheurend spannend allemaal, maar het geeft het fundamentele verschil wel goed weer. Ik ben niet lui en ook zeker niet bang om m'n handen vies te maken, maar ik houd ook van de schoonheid in de eenvoud... ;)
Ik snap wat je bedoeld, en inderdaad, daarin wint XBMC.. Hoe ik er tegen aan kijk; Ach, dat stel je 1 keer in met het configureren van je Mediacenter, en dan werkt het, en heb je er geen omkijken meer aan..

Ik ben er van overtuigd dat, wanneer je het allemaal goed geconfigureerd hebt, Mediaportal het gemakkelijkst in gebruik is.. Wanneer je ook menu's e.d. allemaal juist hebt geconfigureerd met de streamedMP basic home editor.. Er zijn alleen zo ontzettend veel mogelijkheden, dan het gewoon even duurt voor je allemaal heb uitgezocht hoe het werkt, en wat je het meest prettigst vind..

Verder is het niet mijn bedoeling om xbmc af te kraken hoor, dat is namelijk ook een prima stukje software. Alleen voor mij niet compleet genoeg, en xbmc mist in mijn ogen een paar cruciale plugins die er voor Mediaportal wel zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Jongens, jongens, er is voor zowel MediaPortal als XBMC een actueel topic. Daarin kunnen natuurlijk ook DVB-C zaken besproken worden maar ga A.U.B. niet, in een specifiek DVB-C topic, de onderlinge verschillen bespreken van de gebruikte Media software.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
powermarcel10 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:26:
[...]

Ik snap wat je bedoeld, en inderdaad, daarin wint XBMC.. Hoe ik er tegen aan kijk; Ach, dat stel je 1 keer in met het configureren van je Mediacenter, en dan werkt het, en heb je er geen omkijken meer aan..

Ik ben er van overtuigd dat, wanneer je het allemaal goed geconfigureerd hebt, Mediaportal het gemakkelijkst in gebruik is.. Wanneer je ook menu's e.d. allemaal juist hebt geconfigureerd met de streamedMP basic home editor.. Er zijn alleen zo ontzettend veel mogelijkheden, dan het gewoon even duurt voor je allemaal heb uitgezocht hoe het werkt, en wat je het meest prettigst vind..

Verder is het niet mijn bedoeling om xbmc af te kraken hoor, dat is namelijk ook een prima stukje software. Alleen voor mij niet compleet genoeg, en xbmc mist in mijn ogen een paar cruciale plugins die er voor Mediaportal wel zijn..
Daarom is het ook zo fijn dat we kunnen kiezen! ;)
hardware-lover schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:46:
Jongens, jongens, er is voor zowel MediaPortal als XBMC een actueel topic. Daarin kunnen natuurlijk ook DVB-C zaken besproken worden maar ga A.U.B. niet, in een specifiek DVB-C topic, de onderlinge verschillen bespreken van de gebruikte Media software.
Is het niet handiger om dit dan even via de P.M. te doen of een moderator in te seinen? Of kan niemand je dan 'in actie' zien komen?

Je hebt absoluut gelijk hoor en ik zal ermee ophouden, maar het kan ook anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-10 20:01
Wat is nou de beste ervaring in deze opzet
Win 7 x86
Of
Win 7 x64

En dan in mijn geval met de terratec BDA drivers?

Ik vraag dat omdat ik veelal lees dat x64 nogal eens wat problemen geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rubke schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:51:
Wat is nou de beste ervaring in deze opzet
Win 7 x86
Of
Win 7 x64
Hoeveel geheugen heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
AmonTobin schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:04:
[...]
Is het niet handiger om dit dan even via de P.M. te doen of een moderator in te seinen? Of kan niemand je dan 'in actie' zien komen?

Je hebt absoluut gelijk hoor en ik zal ermee ophouden, maar het kan ook anders...
-=offtopic=-
De meeste mensen vinden het prettiger om "open" te communiceren en daarbij ben ik niet het type om achter iemands rug om naar de "baas" te stappen om zijn beklag te doen. Een DM hierover sturen vind ik eigenlijk al helemaal niet op zijn plaats maar mogelijk zijn mijn gedachten daarover niet juist.

Hoe dan ook, ik ben nogal zwart/wit en ordelijk ingesteld en vind het daarbij jammer als zinnige info niet daar terecht komt waar het eigenlijk thuis hoort :) Het was in ieder geval niet mijn bedoeling om iemand tegen het zere been te stoten. Mocht dit toch gebeurd zijn, mijn oprechte excuses.
-=ontopic=-

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-10 20:01
4 Gb geheugen

[ Voor 97% gewijzigd door Rubke op 16-08-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:21:
Dat weet ik zo gauw niet.. Ik heb zelf maar 1 tuner..

Maar waarom wil je 2 tuners gebruiken met 1 smartcard als je de beschiking hebt over 2 smartcards?
Nou, ik heb inderdaad 2 tuners met beide een smartcard, maar je kunt in mediaportal ook zenders uit dezelfde transport stream bekijken.. dus dan heb je 1 fysieke tuner en 1 virtuele. In mijn geval dus 2 fysieke en 2 virtuele, wat maakt 4 tuners.. lijkt me wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
'k Zou het gewoon eens met de 32bit proberen, als je niet activeert kun je Windows gewoon 30 dagen testen. 't Is wel even wat werk om je dvb-c setup weer draaiend te krijgen maar hoe vaker je het doet hoe makkelijker het wordt :) Ook kun je natuurlijk je acamd en newcs configs even van te voren backuppen en zo steeds opnieuw gebruiken.
Sa1 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:52:
In mijn geval dus 2 fysieke en 2 virtuele, wat maakt 4 tuners.. lijkt me wel wat.
In principe kan het wel, maar het kan dus gebeuren dat twee acamd's tegelijk dezelfde cardreader proberen aan te spreken waardoor je een conflict kan krijgen. Gaat meestal wel goed omdat een nieuwe poging meestal wel lukt voordat de key echt verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-10 10:18
powermarcel10 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:18:
[...]

Goed idee, PM me maar als je vragen hebt..

Even een paar tips:

-installeer Mediaportal 1.2.0 beta, niet versie 1.1.3
-Installeer StreamedMP als skin.
-Geef bij de installatie aan dat je NIET tv wilt kijken met mediaportal. (wil je natuurlijk wel, alleen raad ik je hiervoor fortherecord 1.6.0.0 aan. Wanneer je kiest voor WEL tv kijken met mediaportal in de installer, installeert Mediaportal zijn eigen tv-server mee.. Is ook niet slecht, maar fortherecord vind ik persoonlijk beter.
-Te installeren plugins: Moving pictures, MP TV-series, Online-video's, Radiotime en rockstar.. (zijn nog wel meer die de moeite waard zijn hoor, maar dit zijn voor mij de belangrijkste)

EDIT: Installeer SAF6 voor je codecs:http://hobring.esero.net/saf/binary/experimental/saf600_110729.exe

Codec setup:

Videocodecs:

MPEG-2 Video decoder: ffdshow videodecoder
H.264 Videodecoder: ffdshow dxva decoder
de 2 eronder: LAV audio decoder (of iets dergelijks)

TV codecs:

De bovenste 2 Microsoft dtv decoder
De 3 eronder ook weer LAV audiodecoder..
Thanks voor de tips! Ik ga er zo nog even mee aan de slag, veel werken laatste tijd dus heb weinig tijd over. Klinkt iig goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Zo heb MP icm ForTheRecord aan de praat mbv de gegeven tips.

Eerste indruk: Veelbelovend maar nog een hoop finetuning :P
TV kijken is echter nog niet gelukt, FTR vind maar 111 kanalen en in MP kan ik hiervan geen een bekijken, Tune in failed zegt hij.
Volgens mij moet ik die ACAMD 6.20 nog ergens bijzetten. Naja ik ga eind deze week weer verder.. nu slapen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Marcello83 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 02:02:
Zo heb MP icm ForTheRecord aan de praat mbv de gegeven tips.

Eerste indruk: Veelbelovend maar nog een hoop finetuning :P
TV kijken is echter nog niet gelukt, FTR vind maar 111 kanalen en in MP kan ik hiervan geen een bekijken, Tune in failed zegt hij.
Volgens mij moet ik die ACAMD 6.20 nog ergens bijzetten. Naja ik ga eind deze week weer verder.. nu slapen :z
Ik heb gewoon de MDAPIFilter uit de zepman guide gepakt en alle bestanden (op de msvcr... bestanden na, die zorgen er namelijk voor dat de 4TR services niet meer konden starten en volgens mij heb je alleen de MDAPIFilter.ax en FFDecsa.dll nodig) in de 'RecordTuner Service' map gegooid en vervolgens met regsvr32 de MDAPIFILTER.ax geregistreerd. Vervolgens in 4TR onder 'cards' de CAM Limit ingesteld en 'MDAPI' aangevinkt op alle gewenste tuners en vervolgens op deze tuners een scan uitgevoerd. Toen verscheen de map 'MDPlugins' in de 'RecordTuner Service' map met daarin de mappen voor de tuners en daarin vervolgens dus de ACamd bestanden met correcte cardclient.conf gezet. Een herstart van de 4TR services was nog nodig om ACamd goed draaiende te krijgen.

Vervolgens moet je de 4TR plugin in de MediaPortal configuratietool inschakelen, configureren en verwijzen naar de lokatie van de 4TR TV-server (localhost dus in de meeste gevallen). En dan zou het moeten werken, tenzij ik nog iets vergeet (zo allemaal uit m'n hoofd weet ik het ook niet meer precies).
hardware-lover schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:10:
[...]

-=offtopic=-
De meeste mensen vinden het prettiger om "open" te communiceren en daarbij ben ik niet het type om achter iemands rug om naar de "baas" te stappen om zijn beklag te doen. Een DM hierover sturen vind ik eigenlijk al helemaal niet op zijn plaats maar mogelijk zijn mijn gedachten daarover niet juist.

Hoe dan ook, ik ben nogal zwart/wit en ordelijk ingesteld en vind het daarbij jammer als zinnige info niet daar terecht komt waar het eigenlijk thuis hoort :) Het was in ieder geval niet mijn bedoeling om iemand tegen het zere been te stoten. Mocht dit toch gebeurd zijn, mijn oprechte excuses.
-=ontopic=-
-=offtopic=-
Ja ok, ik heb dan zoiets van...doe dat dan via P.M. anders 'vervuil' je het topic nog meer en daar zijn nu eenmaal moderators voor. Maar goed, ik snap dat je het goed bedoelt, dus hierbij mijn excuses voor m'n flauwe opmerking eerder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Sa1 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:52:
[...]
Nou, ik heb inderdaad 2 tuners met beide een smartcard, maar je kunt in mediaportal ook zenders uit dezelfde transport stream bekijken.. dus dan heb je 1 fysieke tuner en 1 virtuele. In mijn geval dus 2 fysieke en 2 virtuele, wat maakt 4 tuners.. lijkt me wel wat.
Zo, iedereen weer vriendjes hier??

Ontopic: Ik snap dat je 2 tuners wilt gebruiken, en dan je dan max 4 zenders kunt bekijken ivm dat transponderverhaal.. Maar je gaf aan dat je dat met 1 smartcard zou willen doen. Mijn vraag is; waarom? Je hebt immers 2 smartcards.. Die zou ik dan ook lekker gebruiken.. Wanner je het met 1 smartcard wilt doen, zal je weer een cardsharing server op moeten zetten, om beide kaarten te voorzien van de info van 1 smartcard.. Daar word het alleen maar weer omslachtig van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:59:
Maar je gaf aan dat je dat met 1 smartcard zou willen doen. Mijn vraag is; waarom? Je hebt immers 2 smartcards.. Die zou ik dan ook lekker gebruiken.. Wanner je het met 1 smartcard wilt doen, zal je weer een cardsharing server op moeten zetten, om beide kaarten te voorzien van de info van 1 smartcard..
Nee, hij wil per tuner twee zenders tegelijk kunnen decoderen, waardoor twee acamd's één anysee cardreader moeten delen. Zelfde idee als dat je twee ansyee tuners gebruikt met in maar één vd twee een smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:51:
[...]

1) Terratec Home Cinema doet bij mij (net zoals bij dannyvdm85) helemaal niets als je op de Scan knop drukt. Ik las net elders dat Terratec Cinergy C PCI HD in Windows 7 64bits gewoon erg buggy kan zijn, grrr.
Ik maak ook gebruik van de terratec en heb ook veel stabiliteits problemen, (win7 64 bit) krijg vaak de melding tv server disconnected.
ik kan daarintegen wel gewoon alle zenders vinden en als het werkt dan kan ik ook gewoon alles ontvangen
maar het is allemaal erg onstabiel...

nou hoor ik dus dat het aan de terratec kan liggen die dus in de guide wordt gebruikt/aanbevolen :*)

wat is de beste setup voor terratec gebruikers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Thanks, het werkt nu! Ik heb echter nog steeds niet alle zenders kunnen vinden met scannen. Ik knutsel nog wel eff verder :)
Ik kan ook nog geen TV kijken in Mediaportal zowel als in XBMC.. Krijg Tuning Failed bij alle kanalen. Als ik in ForTheRecord onder Status echter een kanaal selecteer en de recorder start neemt hij dat kanaal wel perfect op :?

[quote]AmonTobin schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:20:
[...]

Ik heb gewoon de MDAPIFilter uit de zepman guide gepakt en alle bestanden (op de msvcr... bestanden na, die zorgen er namelijk voor dat de 4TR services niet meer konden starten en volgens mij heb je alleen de MDAPIFilter.ax en FFDecsa.dll nodig) in de 'RecordTuner Service' map gegooid en vervolgens met regsvr32 de MDAPIFILTER.ax geregistreerd. Vervolgens in 4TR onder 'cards' de CAM Limit ingesteld en 'MDAPI' aangevinkt op alle gewenste tuners en vervolgens op deze tuners een scan uitgevoerd. Toen verscheen de map 'MDPlugins' in de 'RecordTuner Service' map met daarin de mappen voor de tuners en daarin vervolgens dus de ACamd bestanden met correcte cardclient.conf gezet. Een herstart van de 4TR services was nog nodig om ACamd goed draaiende te krijgen.

Vervolgens moet je de 4TR plugin in de MediaPortal configuratietool inschakelen, configureren en verwijzen naar de lokatie van de 4TR TV-server (localhost dus in de meeste gevallen). En dan zou het moeten werken, tenzij ik nog iets vergeet (zo allemaal uit m'n hoofd weet ik het ook niet meer precies).

[ Voor 17% gewijzigd door Marsman83 op 17-08-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Nielson schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:16:
[...]
Nee, hij wil per tuner twee zenders tegelijk kunnen decoderen, waardoor twee acamd's één anysee cardreader moeten delen. Zelfde idee als dat je twee ansyee tuners gebruikt met in maar één vd twee een smartcard.
Ow zo.. Ik heb dat wel eens voor elkaar gehad.. (dan met1 tuner) Je moet maar even vogelen.. Zoveel dingen kan je niet proberen in dat bestandje.. Het zou best eens kunnen dat het met het voorbeeld hoe je het liet zien zou lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Marcello83 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:13:
Thanks, het werkt nu! Ik heb echter nog steeds niet alle zenders kunnen vinden met scannen. Ik knutsel nog wel eff verder :)
Ik kan ook nog geen TV kijken in Mediaportal zowel als in XBMC.. Krijg Tuning Failed bij alle kanalen. Als ik in ForTheRecord onder Status echter een kanaal selecteer en de recorder start neemt hij dat kanaal wel perfect op :?
Heb je de 'For The Record TV' plugin wel geconfigureerd in de MediaPortal Configuration?

Uiteraard moet je in XBMC ook de Fortherecord addon inschakelen en configureren (system -> add-ons -> installed add-ons -> PVR clients -> For The Record PVR client).

Dan zou het in principe moeten werken, anders weet ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ja ik heb in beide programma's de ForTheRecord plugin geactiveerd en geconfigureerd. Mij MediaPortal kun je zelfs de verbinding met FTR testen en die geeft ook aan dat hij goed is. Ik krijg ook alle kanalen te zien echter zodra ik er een wil bekijken zegt hij Tuning failed in MediaPortal.en in XBMC zegt hij Channel can not be played. Dit is met elk kanaal zo... Snap het ook niet.. Ik heb FTR 1.6.0.0 en MediaPortal 1.2 beta.

Volgens mij zit het in ACAMD.. Ik heb nu versie 6.20. Als ik alles van ACAMD weg haal en de FTR service herstart dan zegt FTR Scrambled in Live TV/Radio. Zet ik deze terug zegt hij dat hij de livestream niet kan starten. Zet ik de ACAMD config voor de Anysee erin dan krijg ik weer dat hij het kanaal niet kan starten.
:? Vaag hoor

[ Voor 28% gewijzigd door Marsman83 op 17-08-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Marcello83 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:49:
Ja ik heb in beide programma's de ForTheRecord plugin geactiveerd en geconfigureerd. Mij MediaPortal kun je zelfs de verbinding met FTR testen en die geeft ook aan dat hij goed is. Ik krijg ook alle kanalen te zien echter zodra ik er een wil bekijken zegt hij Tuning failed in MediaPortal.en in XBMC zegt hij Channel can not be played. Dit is met elk kanaal zo... Snap het ook niet.. Ik heb FTR 1.6.0.0 en MediaPortal 1.2 beta.
Kan je in fortherecord wel een live stream starten onder; "live tv" ?? Je zou even kunnen kijken of de plekken waarop hij opslaat en buffert goed zijn ingesteld.. Dit zijn ergens 2 balken in de configuratie die groen moeten zijn. Wanneer ze rood zijn is er iets niet goed.. Dat was bij mij ooit eens het geval.

Edit: En je hebt Mdapi nog niet geïnstalleerd begrijp ik? Dan is het natuurlijk logisch dat je de gecodeerde kanalen nog niet kunt bekijken.. Je test wel met ned 1? (die onversleuteld is)

[ Voor 10% gewijzigd door powermarcel10 op 17-08-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Marcello83 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:49:
Oh, dat is het idd....powermarcel10 zit op het juiste spoor.

Je moet de shares nog instellen voor Timeshift en Recording (4TR Record Tuner MMC -> Miscellaneous -> Settings). Ik heb hiervoor shares aangemaakt en de gebruiker 'system' volledige rechten gegeven. Je kunt puur om te testen nog even 'everyone' rechten openzetten op die shares, dan moét het wel werken (eventueel nog de 4TR services herstarten).

Volgens mij moéten het ook shares zijn, maar dat weet ik niet meer zeker. Dus dan vul je bijvoorbeeld in:

\\naamvancomputer\Timeshift
\\naamvancomputer\Recordings

[ Voor 12% gewijzigd door AmonTobin op 17-08-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het installeren van een andere Acamd versie (bv. 0.6.1.8 of 0.6.2.0) voor MP+FTR, is dat alleen een kwestie van de betreffende MDAPIFilter.ax uit het Acamd pakketje in \For The Record\RecorderTuner Service\ kopiëren, Acam.dll in \For The Record\RecorderTuner Service\MDPlugins\Card1_1 map kopiëren, filter unregisteren en registeren?

Cardclient.conf bestandje e.d. zijn niet nodig bij FTR toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:05:
Het installeren van een andere Acamd versie (bv. 0.6.1.8 of 0.6.2.0) voor MP+FTR, is dat alleen een kwestie van de betreffende MDAPIFilter.ax uit het Acamd pakketje in \For The Record\RecorderTuner Service\ kopiëren, Acam.dll in \For The Record\RecorderTuner Service\MDPlugins\Card1_1 map kopiëren, filter unregisteren en registeren?

Ligt er aan.. gebruik je 32 of 64 bit.. In ieder geval de nieuwste Acamd 6.20 gebruiken btw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:05:
Als je een andere versie van acamd wilt proberen plaats je gewoon een andere acamd.dll in dat mapje en start je de tv-service of de pc opnieuw op. MDAPI (mdapifilter.ax) staat daar weer los van, hier zijn ook verschillende versies van, oa degene die in de zepman guide staat of dus die met acamd wordt meegeleverd (en ik zelf gebruik).
Jawel, cardclient.conf is een configuratiebestand van acamd, hierin staat de info hoe deze kan verbinden met je cardserver (newcs/oscam). Icm welke software je acamd vervolgens gebruikt maakt verder niet uit.

/edit: Tenzij je een Anysee hebt, in dat geval hoef je geen cardserver te gebruiken maar kan acamd eventueel rechtstreeks de anysee cardreader aanspreken, in dat geval heb je dus cardclient.conf niet nodig (maar dan weer wel smartcard.conf).

[ Voor 12% gewijzigd door Nielson op 20-08-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-10 10:43
Binnenkort wil ik een router (Netgear WNDR3700) kopen met USB-aansluiting. Aan deze router (met standaard firmware, dus zonder DD-WRT firmware) koppel ik mijn htpc. Maar kan iemand mij vertellen of ik de smargo-cardreader via USB aan de router kan aansluiten en kan benaderen met de htpc? Misschien kan ik daarmee (hoop ik) de standby problemen van de smargo-cardreader omzeilen.

[ Voor 9% gewijzigd door CAD-tekenaar op 17-08-2011 21:56 . Reden: hardware/firmware duidelijker omschreven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je je er aangepaste software op kan flashen gaat dat ws wel werken. Op die Netgear kan DD-WRT zag ik, dus kans is groot dat het wel kan. Even kijken of er usb support en drivers voor je cardreader zijn (voor een smargo bv fdti usb-serial driver) en of er een geschikte oscam is voor de gebruikte linux kernel en cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Nielson schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:44:
Als je je er aangepaste software op kan flashen gaat dat ws wel werken. Op die Netgear kan DD-WRT zag ik, dus kans is groot dat het wel kan. Even kijken of er usb support en drivers voor je cardreader zijn (voor een smargo bv fdti usb-serial driver) en of er een geschikte oscam is voor de gebruikte linux kernel en cpu.
Zelf wil ik niet rommelen met niet-standaard firmware zoals DD-WRT. De smargo-reader moet werken met de standaard firmware van de router. Netgear-firmware dus.
Enig idee of dat lukt?

[ Voor 3% gewijzigd door CAD-tekenaar op 17-08-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat lijkt me niet mogelijk aangezien je extra software nodig hebt die je met een stock firmware nieteens kan installeren. Flashen is overigens vrij makkelijk en er is vast wel een guide voorte vinden!

Verwijderd

powermarcel10 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:09:
Ligt er aan.. gebruik je 32 of 64 bit.. In ieder geval de nieuwste Acamd 6.20 gebruiken btw..
what's the difference? zijn er Acamd versies die niet goed met gepaalde OS overweg kunnen?

ik gebruik 64 bit (volgens mij de meesten hier, voelbare voordelen tov 32bit heb ik nog niet ontdekt trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-01-2022
gjs schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 15:03:
Ik heb maar eens even een nieuw OSCam pakketje in elkaar gesleuteld, hij is gebasseerd op oscam-1.10rc.r5790 en kan zo als vervanger voor The Zep Man's NewCS worden ingezet.
Even wat puntjes:
  • pas de compoort aan in de file oscam.server, bv zit jouw reader op com3 dan wordt het 'device = /dev/com3'
  • wil je logging in files ipv in de dosbox, zet dan een # voor logfile = stdout en haal de # weg bij logfile en usrfile in de file oscam.conf
  • deze oscam is gebasseerd op Ziggo caid 0604 kaarten, heb je nog een oudere 0602 kaart verander dan alle 0604 in 0602 in de files: oscam.conf, oscam.server en oscam.user
  • OSCam heeft ook een webinterface, deze is te benaderen op http://127.0.0.1:8888 user:admin password:oscam, gebruik dan de oscam-webif.exe
  • deze oscam heeft alleen Irdeto en NEWCAMD support, alle andere protocollen en opties zijn niet meegecompileerd.
  • voor je vragen gaat stellen, verdiep je even in de verschillende oscam.x configuratie files en kijk voor uitleg over deze files in de doc directory
Voor de 'caid: 0604, acs: 6.08, country code: NLD' Ziggo kaarten heb ik een patch gemaakt zodat de datum van de entitlements nu goed worden weergegeven.
Hey gjs,

even een vraagje ik ben op het moment bezig met een windows Oscam Build 1.20.
Ziggo kaart word keurig herkend en in de log zie ik:

2011/08/19 9:52:21 1374DB0 r caid: 0604, acs: 6.08, country code: NLD
2011/08/19 9:52:21 1374DB0 r providers: 4, ascii serial: XXXXXXXXX, hex serial: XXXXXXX, hex base:XX 2011/08/19 9:52:26 1374DB0 r active providers: 4 (XXXXXX,XXXXX,XXXXXX,XXXXXXX)
2011/08/19 9:52:26 1374DB0 r found cardsystem irdeto
2011/08/19 9:52:26 1374DB0 r entitlements for provider: 1, id: XXXXXX
2011/08/19 9:52:26 1374DB0 r chid: 0053, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:26 1374DB0 r chid: 000B, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:26 1374DB0 r chid: 0054, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:26 1374DB0 r chid: 01F4, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:26 1374DB0 r chid: 001C, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:26 1374DB0 r chid: 0003, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:26 1374DB0 r chid: 01FE, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:26 1374DB0 r chid: 0004, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:26 1374DB0 r chid: 0384, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:26 1374DB0 r chid: 0005, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:27 1374DB0 r chid: 000A, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:27 1374DB0 r chid: 000D, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:27 1374DB0 r chid: FFE0, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:27 1374DB0 r chid: 00D0, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:27 1374DB0 r chid: 00D1, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:27 1374DB0 r chid: 0006, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:47 1374DB0 r [irdeto-reader] ready for requests

het probleem is dat er staat Card OK maar tussen de haakjes no entitlements, No active entitlements found
heeft dit ook met jou datum patch te maken?
Hoe heb je dit verholpen?
Ik heb jou pakketje nog niet geprobeerd omdat ik ook cccam gebruik en deze niet is mee gecompileerd.
het is een nieuwe kaart vandaar zoveel chids, eerst getest in een humax decoder, daar werkt hij prima.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:36:
[...]

what's the difference? zijn er Acamd versies die niet goed met gepaalde OS overweg kunnen?

ik gebruik 64 bit (volgens mij de meesten hier, voelbare voordelen tov 32bit heb ik nog niet ontdekt trouwens)
Je kunt wel dezelfde Acamd gebruiken voor beide versies, maar hoe je hem uitvoerd is afhankelijk van het gebruikte besturingssysteem.

Hoe ik het bij Fortherecord doe obv Windows 7 64-Bit:

-Download Acamd 6.20
-Pak het rar bestand uit op je bureaublad.
-Maak een map aan op je C schijf, genaamd: C:\Acamd
-Plaats hier het bestand mdapifilter.ax in.
-Open een command promt. (start, uitvoeren, cmd)
-Typ in: CD C:\Acamd
-Typ in: C:\Windows\SysWOW64\regsvr32.exe mdapifilter.ax en druk op enter
-Als het goed is krijgt je een melding dat de bewerking geslaagd is.
-Stat je systeem opnieuw op.
-Zet een vinkje in fortherecord bij mdapi bij de gebruikte tv tuner.
-Laat de tv tuner even zijn werk doen, door kanalen te scannen, of even een live stream te openen (Ned1)
-Nu is er als het goed is een mapje aangemaakt onder: C:\Program Files (x86)\For The Record\RecorderTuner Service\MDPlugins.
-In deze map (Card1_1) plaats je de overige bestanden uit de uitgepakte Acamd 6.20 map die je nog op je bureaublad hebt staan.
-Je pakt ANYSEE_config.rar hier uit, de verwijderd het .rar bestand zelf.
-Dan knip je de bestanden uit het mapje: ANYSEE en plak je terug in Card1_1. (kopieer en vervang het bestand smartcard.conf.)
-Open Acamd.ini, en geef aan hoeveel tuners je gebruikt. Het bestand is standaard ingesteld op gebruik van 4 tunrs. Gebruik je 1 tuner, laat je alleen de bovenste regel staan, gebruik je 2, dan bovenste 2 regels laten staan, etc.
-Verwijder nu uit de folder Card1_1 de volgende bestanden: cardclient.conf (mits je geen cardsharingserver gebruikt, dus wanneer je de interne kaartlezer van de Anysee ghebruikt. Ook verwijder je het mapje ANYSEE (deze is nu toch leeg) en readme.txt kan je evt. ook verwijderen.
-Nu je pc even opnieuw opstarten, en alles zou moeten werken!

(Edit: met dank aan Nielson, die heeft het mij zo geleerd! :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Dat deed inderdaad de truuk! Ik heb de ingestelde lokale mappen geshared en nu werkt het! Zowel in XBMC en MediaPortal! _/-\o_
Ik kan alleen nog niet opnemen vanuit XBMC, livestream pauzeren werkt echter wel gewoon...
Ook zie ik wat interlace problemen in XBMC, bij bewegende beelden zie je strepen/lijnen ontstaan, ik heb de deinterlace optie van mn Radeon op Vector deinterlacing gezet maar veranderd niks. In MediaPortal heb ik dit weer niet, daar is het beeld wel scherp. Ik knutsel morgen wel weer verder :)
AmonTobin schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:56:
[...]

Oh, dat is het idd....powermarcel10 zit op het juiste spoor.

Je moet de shares nog instellen voor Timeshift en Recording (4TR Record Tuner MMC -> Miscellaneous -> Settings). Ik heb hiervoor shares aangemaakt en de gebruiker 'system' volledige rechten gegeven. Je kunt puur om te testen nog even 'everyone' rechten openzetten op die shares, dan moét het wel werken (eventueel nog de 4TR services herstarten).

Volgens mij moéten het ook shares zijn, maar dat weet ik niet meer zeker. Dus dan vul je bijvoorbeeld in:

\\naamvancomputer\Timeshift
\\naamvancomputer\Recordings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Aangezien wij thuis allemaal een pc in de huis/slaapkamers hebben, wil ik misschien ook een card sharing server opzetten met Ziggo: Nu heb ik maar een vraag: Is het illegaal? Aangezien Canal Digitaal al wat smartcards heeft geblokkeerd gisteren namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
melvinnie schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 03:24:
Aangezien wij thuis allemaal een pc in de huis/slaapkamers hebben, wil ik misschien ook een card sharing server opzetten met Ziggo: Nu heb ik maar een vraag: Is het illegaal? Aangezien Canal Digitaal al wat smartcards heeft geblokkeerd gisteren namelijk.
Bij CD ging het om smartcards die via internet gedeeld werden naar meerdere gebruikers, dat is idd illegaal. Zolang jij gewoon je eigen smartcard/abonnement alleen binnen je eigen netwerk deelt is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@powermarcel10, is dat de manier voor als je alleen een Anysee hebt? of bestaat erook een versie met zoiets als een Terratec_config.rar zal ik maar zeggen?

Ik deed het voorheen altijd zo (Terratec Cinergy C HD kaart):

1) 3 "antieke" bestanden uit de oude Zepman-guide MDAPIFilter.ax, MDAPIfilter-Register.cmd en MDAPIfilter-Unregister.cmd in \For The Record\RecorderTuner Service\ zetten en MDAPIfilter-Register.cmd runnen als administrator
2) FTR Recorder/Tuner MMC -> Cards -> CAM limit 1, MDAPI aanvinken, input Cable, Save
3) Alle kanalen binnenhalen door in FTR Recorder/Tuner MMC te scannen naar Ziggo111, dan kanalen toekennen (Services -> Create channel -> Save), gelijk even Grab EPG aanzetten in Channels, Save. Mapje \RecorderTuner Service\MDPlugins\Card1_1 is ondertussen aangemaakt
4) Mdapifilter.ax uit Acamd_0620.zip in \RecorderTuner Service\ kopiëren (FTR services moeten gestopt zijn, kan anders niet overschrijven), Acam.dll uit Acamd_0620.zip in map Card1_1 kopiëren, MDAPIfilter-Unregister.cmd uitvoeren en vervolgens weer MDAPIfilter-Register.cmd (als admin), reboot
5) Oscam of NewCS runnen, firewall laten toestaan, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de Anysee heb je nog wat extra stappen/config files nodig zodat Acamd de Anysee cardreader kan aanspreken, verder komt het gewoon overeen. Die andere mdapifilter.ax uit je eerste stap heb je in principe niet nodig, je kunt ook die uit het acamd pakket direct gebruiken. Enigste wat misschien handig is is de batchfile om 'm te registeren, maar kan ook handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Ik heb i.p.v. NewCS, OSCam geprobeerd alleen het vreemde is dat deze wel goed funtioneert na een herstart/koude boot, maar na het ontwaken uit slaapstand weer niet. Bij NewCS is het net andersom (althans, na het ontwaken uit slaapstand moet ik NewCS herstarten, maar dat kan ik met een NewCS herstartscriptje oplossen zoals eerder vermeld).

Vreemde is dat wanneer ik de PC uit slaapstand ontwaak, OSCam niet meer functioneert. ook niet meer na het stoppen en opnieuw starten van OSCam. Maar als ik dan de PC weer in slaapstand zet en weer ontwaak, doet ie het wel....snap er echt niets van... :S Soms helpt het op e.o.a. manier ook om een instelling in de oscam.server aan te passen. Dan triggert ie schijnbaar iets waardoor ie wel start. Of als ik OSCam 2x achter elkaar start pakt ie het soms ook ineens weer op. Maar de resultaten hiermee zijn té inconsequent om daar iets mee aan te kunnen vangen.

Voor nu houd ik het dus nog wel even op NewCS, maar ik hoop dat iemand wellicht nog een paar pointers heeft m.b.t. OSCam, die is immers nog in ontwikkeling voor Windows, dus daar hoop ik op de lange termijn toch het meeste uit te kunnen halen qua stabiliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Toch gek dat bij mij NewCS perfect werkt zonder rare trucjes na een koude start en na slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
HaTe schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:22:
Toch gek dat bij mij NewCS perfect werkt zonder rare trucjes na een koude start en na slaapstand.
Op wat voor hardware en OS heb jij NewCS draaien ('t zal niet 't systeem uit je sig zijn lijkt me)? Ik zal voor de gein 's NewCS en OSCam op m'n andere PC en laptop proberen en kijken wat een koude boot/slaapstand daarop doet.

Overigens ben ik, op wat bugjes hier en daar na, echt super content met m'n HTPC. Het is echt fantastisch om zo'n alles in één box te hebben en dan nog met zoveel flexibiliteit; zelf zenders indelen/verbergen/hernoemen, remote opnames schedulen, TV delen in het lokale netwerk etc.

Ik had op een gegeven moment op m'n HTPC vanuit XBMC één kanaal aan staan en zat tegelijkertijd vanaf m'n laptop helemaal aan de andere kant van het huis een ander kanaal te bekijken in MediaPortal....toen kreeg ik toch wel de ultieme nerdgasm moet ik zeggen...haha! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Het is de HTPC die in mijn specs staat (zie linkje sig).

Met deze software:
NewCS 1.65
Acamd 0.6.2.0 en de Mdapifilter die daar bij zat (van 8-12-2009)
ForTheRecord 1.6.0.0

[ Voor 7% gewijzigd door HaTe op 20-08-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Kan je me vertellen welke file(s) win7 automatisch download en welke je nu van de website hebt gehaald?
(Een directe link naar het juiste bestand mag ook)
Ik heb namelijk ook een Win7 x64 configuratie met dezelfde tv-kaart (Terratec Cinergy C PCI HD)
Diminish schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:41:
[...]

ook ik heb dezelfde kaarten (2 stuks) maar die worden automatisch gevonden, wel heb ik de nieuwste drivers van de website gehaald, geen enkel probleem hier.. w7 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powermarcel10 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:21:
-Typ in: CD C:\Acamd
-Typ in: C:\Windows\SysWOW64\regsvr32.exe mdapifilter.ax en druk op enter
-Als het goed is krijgt je een melding dat de bewerking geslaagd is.
Manier met Acamd in de root en registreren via commandprompt lukt hier helaas niet

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OCD78EOX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 01:19:
[...]
Manier met Acamd in de root en registreren via commandprompt lukt hier helaas niet
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2yxgnlt.png

http://www.google.nl/#scl...fb251297&biw=1280&bih=705

http://help.lockergnome.c...70005--ftopict529822.html

"its a privilege problem...right click cmd and run as an administrator"

;)

[ Voor 6% gewijzigd door AmonTobin op 21-08-2011 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks! werkt nu :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Klopt, dat had ik er even bij moeten vermelden.. Uiteraard dit soort zaken altijd als administrator uitvoeren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Zo ik heb het tv gebeuren nu zo goed als aan de praat! Eindelijk hehe. Welliswaar alleen in MediaPortal. XBMC heeft nog erg veel deinterlace problemen voor met SD kanalen...
Ik moet toch zeggen dat MediaPortal zeker niet onder doet voor XBMC. Ik moet nog erg veel uitzoeken en instellen maar ziet er goed uit allemaal, ook qua opties. Had de laatste tijd nogal wat audio sync issues met 24p materiaal in XBMC welke ik in MediaPortal niet heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand de juiste cardclient.conf kunnen aanrijken voor een MP+FTR config met Terratect Cinergy C?

Dit is geen vraag uit luiheid maar ik heb het idee dat ik wat tekstregels mis in het NewCS venster.

Ik heb 4 verschillende cardclient.conf bestanden dus zie het even niet meer. Eentje komt uit de eerste Acamd, andere moet je overschrijven van Zepman, andere weer uit Acamd_0620, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die met acamd worden meegeleverd dien je nog zelf aan te passen, die van Zepman is al door hem aangepast en zou moeten werken als je newcs/oscam lokaal op je pc draait en daar dezelfde gebruikers in hebt staan. Wat mis je precies dan in newcs, zie je geen inlogpogingen van acamd oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 64mike53
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-08 13:06
Ik heb een aantal weken gezien dat iemand de Cinergy T PCIe Dual had gevonden. Aangezien ik graag wil opnemen en tegelijk kijken lijkt mij dit een mooie kaart.

Heeft er al iemand ervaring met deze kaart? Heb wel wat over de overige Terratec kaarten gelezen en dit is nog wel een beetje verschillend. Sommige mensen geven natuurlijk ook iets te snel op :P Eventueel of de overige terratec kaarten een beetje bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ik had alles prima aan de praat op mn HTPC maar om opnames te plannen is het wel erg handig om FTR op de server die altijd aan staat te hebben.
Ik heb dan ook mn Anysee E30CP USB op een van mijn servers aangesloten en geïnstalleerd. Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat je ook de BDA support middels een scriptje en msi installer moet installeren, dus ook dat gedaan.
FTR erop geïnstalleerd, deze ziet mn Anysee ook echter krijg ik een foutmelding als ik ga zoeken naar kanalen...

"Can't start scanning, error : Fatel" geeft hij dan aan....

Dit gebeurd met MDAPI in en uitgeschakeld.
Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik heb een Windows 7 ultimate 64 bit installatie met een Technisat Cablestar HD2 kaart. Onder Mediaportal heb ik alles werkend gekregen (niet erg veel moeite gekost). Onder Windows Media Center krijg ik echter niks aan de praat. Er wordt geen een zender gevonden en het lukt me ook niet om dit handmatig te doen. Weet iemand hoe ik de tuner daar ook aan de praat kan krijgen?

De tuner doet het wel incl. de drivers, want in MediaPortal werkt alles ok (incl. opnemen, timeshifting etc.) Ik wil wel voorkomen dat straks MediaCenter het wel doet en MediaPortal niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
burlapp schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:41:
Ik heb een Windows 7 ultimate 64 bit installatie met een Technisat Cablestar HD2 kaart. Onder Mediaportal heb ik alles werkend gekregen (niet erg veel moeite gekost). Onder Windows Media Center krijg ik echter niks aan de praat. Er wordt geen een zender gevonden en het lukt me ook niet om dit handmatig te doen. Weet iemand hoe ik de tuner daar ook aan de praat kan krijgen?

De tuner doet het wel incl. de drivers, want in MediaPortal werkt alles ok (incl. opnemen, timeshifting etc.) Ik wil wel voorkomen dat straks MediaCenter het wel doet en MediaPortal niet meer....
Dan blijf je toch gewoon bij Mediaportal? Stuk meer functionaliteit dan met Windows Mediacenter.. :)

What's this: YouTube: Mediaportal showcase - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het hier iemand gelukt om in Veronica/Disney XD goed werkend te krijgen zonder flikkeringen/haperingen/vastlopers, zo ja welke codecs? Zeer moeilijk kanaal hiero (Ziggo 1111), echte boosdoener op mijn HTPC.

Net 5, Eén, Ketnet/Canvas en Eurosport HD lopen hier ook vrijwel altijd vast (soms zwart beeld) of geven "channel is scrambled" terwijl die het gewoon zouden moeten doen. Vreemd, ik heb ze derhalve maar op invisible gezet in 4TR. Meer mensen met dit euvel?

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:48
burlapp schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:41:
Dat zal denk ik wel met DVBLink TVsource kunnen. Weliswaar kost dat geld, maar je kunt het eerst 20 dagen lang gratis proberen. Mijn Terratec kaart doet het er in ieder geval prima mee. Ik heb ook W7 Ultimate x64 en WMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Het Lijkt me dat TVSource de enige optie is. Die maar eens bekijken. Over Mediaportal ben ik zeer tevreden, alleen krijg ik mijn afstandsbediening (nog) niet goed geconfigureerd. Ik heb een Mediacenter remote en een Antec remote (IR) maar beide krijg ik sommige essentiele knoppen niet goed werkend (knop voor vorig scherm bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 10:47

gjs

Scoobydoobydoo

Cyberax schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:03:
[...]
even een vraagje ik ben op het moment bezig met een windows Oscam Build 1.20.
Ziggo kaart word keurig herkend en in de log zie ik:

2011/08/19 9:52:21 1374DB0 r caid: 0604, acs: 6.08, country code: NLD
2011/08/19 9:52:21 1374DB0 r providers: 4, ascii serial: WEGHALEN, hex serial: WEGHALEN, hex base: 1E
2011/08/19 9:52:26 1374DB0 r active providers: 4 (XXXXXX,009200,009200,009200)
2011/08/19 9:52:26 1374DB0 r found cardsystem irdeto
2011/08/19 9:52:26 1374DB0 r entitlements for provider: 1, id: XXXXXX
2011/08/19 9:52:26 1374DB0 r chid: 0053, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:26 1374DB0 r chid: 000B, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:26 1374DB0 r chid: 0054, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:26 1374DB0 r chid: 01F4, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:26 1374DB0 r chid: 001C, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:26 1374DB0 r chid: 0003, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:26 1374DB0 r chid: 01FE, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:26 1374DB0 r chid: 0004, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:26 1374DB0 r chid: 0384, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:26 1374DB0 r chid: 0005, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:27 1374DB0 r chid: 000A, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:27 1374DB0 r chid: 000D, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:27 1374DB0 r chid: FFE0, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:27 1374DB0 r chid: 00D0, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:27 1374DB0 r chid: 00D1, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:27 1374DB0 r chid: 0006, date: 2005/06/04 - 2005/07/04
2011/08/19 9:52:47 1374DB0 r [irdeto-reader] ready for requests

het probleem is dat er staat Card OK maar tussen de haakjes no entitlements, No active entitlements found
heeft dit ook met jou datum patch te maken?
Hoe heb je dit verholpen?
Ik heb jou pakketje nog niet geprobeerd omdat ik ook cccam gebruik en deze niet is mee gecompileerd.
het is een nieuwe kaart vandaar zoveel chids, eerst getest in een humax decoder, daar werkt hij prima.
Mijn patch heeft niets te maken met de 'No active entitlements found' volgens mij, maar goed jij hebt het ook over de 1.20 versie, die heb ik nog niet getest. Zonder de datum patch werkten de oudere versies gewoon prima.
De patch is simpel, het gaat om reader-irdeto.c, daar moet je de volgende regel toevoegen na de regel die eindigt op //skyklink irdeto
{0x0604, 0x0608, "NLD", 1066089600L},

ps. je haalt wel wat nummers weg in jouw log, maar ik zou als ik jou was ook even het serie nummer van je kaart weghalen !

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:03:
Is het hier iemand gelukt om in Veronica/Disney XD goed werkend te krijgen zonder flikkeringen/haperingen/vastlopers, zo ja welke codecs? Zeer moeilijk kanaal hiero (Ziggo 1111), echte boosdoener op mijn HTPC.

Net 5, Eén, Ketnet/Canvas en Eurosport HD lopen hier ook vrijwel altijd vast (soms zwart beeld) of geven "channel is scrambled" terwijl die het gewoon zouden moeten doen. Vreemd, ik heb ze derhalve maar op invisible gezet in 4TR. Meer mensen met dit euvel?
Kan me niet voorstellen dat dat iets met codecs te maken heeft, eerder zwak signaal of storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update: De vastlopers/haperingen/schokjes/beeldbevriezingen waar ik op vorige pagina's telkens over zeurde (zelfde effect als dat je inneens de kabel eruit trekt) zijn inmiddels verdwenen :).

Blijf het nog steeds vaag vinden, dit heb ik allemaal stapsgewijs uitgeprobeerd:
-Met NewCS en OSCam + config gespeeld -> hielp niet
-Smargo drivers geupdate -> hielp niet
Na langere tijd liep Nederland 1 ook sporadisch vast daarmee kwam ik erachter dat het niet aan de cardreader, NewCS of Oscam config lag. Verder:
-Verschillende BDA-drivers gedraaid (o.a. Terratec 701, 601 en Technisat) -> hielp niet
-Verschillende Acamd (o.a. v0603, 0618, en 0620.) gedraaid -> hielp niet
-Timeshiften naar andere schijf -> hielp niet
-Kabel verwisseld -> hielp niet
-Diverse Catalyst instellingen veranderd (denoize verlaagd, resolutie en freqentie verlaagd, etc), Direct X geupdate en videodrivers geupdate -> hielp niet
-Allerlei codecinstellingen uitgeproberd (waaronder packs Saf 4, 5 en 6) -> hielp niet

Momenteel heb ik de realtime beschermer van Microsoft Security Essentials uitstaan, overal grab EPG uitgevinkt (ontvang steeds epg info ;)), enkele om onbekende reden "kwalijke" kanalen uit m'n channellijst gepoetst (zie boven), geen codecs geinstalleerd, via MP-Config -> Expert Mode -> General -> Dynamix Refresh Rate aangevinkt, 4TR input op Automatic gezet i.p.v. cable en het werkt als een trein. Wat van deze zaken nu de bottleneck was kom ik de hele dag al niet achter.
Nielson schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:33:
Kan me niet voorstellen dat dat iets met codecs te maken heeft, eerder zwak signaal of storing.
Hmm vind het maar vreemd, heb namelijk een goed signaal voor zover ik weet, geen storing en via de originele ziggo decoder doen de kanalen het prima. Had met deze kanalen vorig jaar ook al problemen op m'n HTPC. Kan er geen verklaring voor vinden.

• Cyberax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-01-2022
gjs schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:57:
[...]

Mijn patch heeft niets te maken met de 'No active entitlements found' volgens mij, maar goed jij hebt het ook over de 1.20 versie, die heb ik nog niet getest. Zonder de datum patch werkten de oudere versies gewoon prima.
De patch is simpel, het gaat om reader-irdeto.c, daar moet je de volgende regel toevoegen na de regel die eindigt op //skyklink irdeto
{0x0604, 0x0608, "NLD", 1066089600L},

ps. je haalt wel wat nummers weg in jouw log, maar ik zou als ik jou was ook even het serie nummer van je kaart weghalen !
Thanks,
ik ga kijken of dit werkt en ik heb gelijk even het hele serie nummer aangepast :P

• grun93
Vandaag heb ik m'n kanalen eens opnieuw gescand, vooral om te ontdekken of Ziggo al de nieuwe HD kanalen toegevoegd heeft. Nog niet allemaal, maar bijvoorbeeld RTL4 HD, Net5 HD en SBS6 HD al wel. Alleen, newcs geeft bij alledrie de melding <not OK>. De 'oude' HD kanalen zoals Ned2 HD, Ned3 HD of Eurosport HD doen het wel gewoon.

Het is nog geen september dus misschien dat het allemaal zo hoort en straks vanzelf gaat werken. Hoop ik.

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
grun93 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:01:
Vandaag heb ik m'n kanalen eens opnieuw gescand, vooral om te ontdekken of Ziggo al de nieuwe HD kanalen toegevoegd heeft. Nog niet allemaal, maar bijvoorbeeld RTL4 HD, Net5 HD en SBS6 HD al wel. Alleen, newcs geeft bij alledrie de melding <not OK>. De 'oude' HD kanalen zoals Ned2 HD, Ned3 HD of Eurosport HD doen het wel gewoon.

Het is nog geen september dus misschien dat het allemaal zo hoort en straks vanzelf gaat werken. Hoop ik.
Dit heb ik dan weer met Ned1 HD, Ned2 HD en slamtv, ook kan ik een aantal zenders niet ontvangen (worden niet gevonden tijdens de scan)

Verder heb ik bij de meeste zenders geen ondertiteling, bij national geographic bijvoorbeeld wel maar bij een heleboel andere kanalen niet.

Uiteraard staat de ondertiteling aangevinkt maar ik heb ergens gelezen dat ati uvd acceleratie gebruikt en dat daar geen ondertitels mee worden verstuurd in de streams.

• grun93
Zeropaid schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:14:
Dit heb ik dan weer met Ned1 HD, Ned2 HD en slamtv, ook kan ik een aantal zenders niet ontvangen (worden niet gevonden tijdens de scan)

Verder heb ik bij de meeste zenders geen ondertiteling, bij national geographic bijvoorbeeld wel maar bij een heleboel andere kanalen niet. Uiteraard staat de ondertiteling aangevinkt maar ik heb ergens gelezen dat ati uvd acceleratie gebruikt en dat daar geen ondertitels mee worden verstuurd in de streams.
Dat laatste betwijfel ik... hier draait zo'n goedkoop passief ATI kaartje, de HD 4600, en volgens de specs zou die ook uvd acceleratie hebben. Maar ik mis geen ondertitels.

Kun je zender(s) noemen die niet gevonden worden tijdens de scan? Gecontroleerd of alle transponders in jouw area gescand worden?
Zelf gebruik ik DVBlogic en dat was ook eerst even prutsen om alle transponders te achterhalen. Daarna moest ik er nog een config file van bakken, maar gelukkig stond er een voorbeeld in het forum van DVBlogic.

[edit]: Trouwens, Ned1 HD zou het toch gewoon bij jou moeten doen aangezien die niet gecodeerd is?

[ Voor 4% gewijzigd door grun93 op 25-08-2011 21:49 . Reden: aanvulling ]

• powermarcel10
Hallo,

ff een vraagje: Moet de transponderlist van fortherecord straks ook worden aangepast als Ziggo de nieuwe zenderindeling doorzet vanaf 1 september?

• powermarcel10
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:03:

Wat betreft Veronica/DisneyXD: Ik heb net fortherecord ff weer laten zoeken, en deze zender heeft hij geupdate, dus wellicht dat hij net op een andere frequentie zit nu.. Je zou dus ook ff opnieuw kunnen scannen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
powermarcel10 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:51:
ff een vraagje: Moet de transponderlist van fortherecord straks ook worden aangepast als Ziggo de nieuwe zenderindeling doorzet vanaf 1 september?
Dat verwacht ik niet. Ik heb gisteren alles opnieuw vergeleken met de lijst van een half jaar terug, en ze waren allemaal nog hetzelfde. Maar ik durf niet te zeggen of dat voor heel Nederland geldt of toevallig alleen voor mijn area. Overigens gebruik ik geen fortherecord maar dat maakt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou maar zo kunnen hoor, ziggo heeft op sommige plaatsen al extra transportstreams toegevoegd, als deze daadwerkelijk gebruikt worden voor normale zenders zul je deze frequenties toe moeten voegen aan je huidige transponderlist (cables.xml bij ftr) om ze te kunnen scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-10 09:25
Ik heb nog een HD decoder liggen met een smartcard. Wat ik eigenlijk wil is m'n decoder aansluiten op m'n pc maar hoe doe ik dat? Is dat mogelijk? Die HD decoder heb ik toch liggen, dus het zou mooi zijn als ik deze zou kunnen doorverbinden naar m'n pc, maar ik wil dus wel in mediaplayer tv willen kijken.

edit:

Bestaat er niet iets van een simple HDMI-in pc kaart? Niet zo'n enorm dure video capturing kaart. Dan ben ik ook gered. Kan eigenlijk alleen maar dure vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door stp_4 op 26-08-2011 11:40 ]

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Nielson schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:39:
Zou maar zo kunnen hoor, ziggo heeft op sommige plaatsen al extra transportstreams toegevoegd
Tja, dat wist ik niet want zelf zit ik in voormalig @Home gebied. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
stp_4 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:24:
Ik heb nog een HD decoder liggen met een smartcard. Wat ik eigenlijk wil is m'n decoder aansluiten op m'n pc maar hoe doe ik dat? Is dat mogelijk? Die HD decoder heb ik toch liggen, dus het zou mooi zijn als ik deze zou kunnen doorverbinden naar m'n pc, maar ik wil dus wel in mediaplayer tv willen kijken.

edit:

Bestaat er niet iets van een simple HDMI-in pc kaart? Niet zo'n enorm dure video capturing kaart. Dan ben ik ook gered. Kan eigenlijk alleen maar dure vinden.
HDMI-in kabels bestaan niet.. De kabel zelf uiteraard wel, is immers gewoon een HDMI kabel, maar er zijn geen hdmi ingangen voor je pc. De enige optie die je hebt, is een anoloog tv kaartje in je pc stoppen. Hierop zit vaak ook een video ingang namelijk middels s-video en/of tulp. Je kunt dan deze ingang selecteren, en daarop je tv-decoder aansluiten.

Een hele mooie oplossing is dit echter niet. Kwaliteit is namelijk niet optimaal, maar je zou het eens kunnen proberen natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
powermarcel10 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:41:
[...]

HDMI-in kabels bestaan niet.. De kabel zelf uiteraard wel, is immers gewoon een HDMI kabel, maar er zijn geen hdmi ingangen voor je pc. De enige optie die je hebt, is een anoloog tv kaartje in je pc stoppen. Hierop zit vaak ook een video ingang namelijk middels s-video en/of tulp. Je kunt dan deze ingang selecteren, en daarop je tv-decoder aansluiten.

Een hele mooie oplossing is dit echter niet. Kwaliteit is namelijk niet optimaal, maar je zou het eens kunnen proberen natuurlijk..
HDMI-in kabels bestaan niet? ;) Ik doelde op een HDMI-in pc kaart, welke wel bestaan, maar vreselijk duur zijn. Analoog is niet wat ik wil. Dacht dat het misschien op een 1 of andere manier mogelijk zou moeten zijn in combinatie met m'n decoder. Anders zou ik naar een veel duurdere oplossing moeten zoals bijvoorbeeld AnySee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
stp_4 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:47:
[...]

HDMI-in kabels bestaan niet? ;) Ik doelde op een HDMI-in pc kaart, welke wel bestaan, maar vreselijk duur zijn. Analoog is niet wat ik wil. Dacht dat het misschien op een 1 of andere manier mogelijk zou moeten zijn in combinatie met m'n decoder. Anders zou ik naar een veel duurdere oplossing moeten zoals bijvoorbeeld AnySee.
Ooooow, op die manier;) Vroeger zaten er op videokaarten ingangen en uitgangen, maar dat is tegenwoordig niet meer zo.. Mag ik vragen wat voor kaart je trouwens bedoeld? Zo'n dure waar je het over hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Nielson schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:39:
Zou maar zo kunnen hoor, ziggo heeft op sommige plaatsen al extra transportstreams toegevoegd, als deze daadwerkelijk gebruikt worden voor normale zenders zul je deze frequenties toe moeten voegen aan je huidige transponderlist (cables.xml bij ftr) om ze te kunnen scannen.
Oké.. Ik zal eens kijken naar die bestanden.. Is het ingewikkeld om ze aan te passen? Heb je daar toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
powermarcel10 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:03:
[...]

Ooooow, op die manier;) Vroeger zaten er op videokaarten ingangen en uitgangen, maar dat is tegenwoordig niet meer zo.. Mag ik vragen wat voor kaart je trouwens bedoeld? Zo'n dure waar je het over hebt?
http://www.blackmagic-design.com/products/intensity/models/

(de Intensity Pro)

Zoiets zou top zijn. 1 HDMI ingang vind ik al best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
stp_4 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:30:
[...]

http://www.blackmagic-design.com/products/intensity/models/

(de Intensity Pro)

Zoiets zou top zijn. 1 HDMI ingang vind ik al best.
Ow zoiets.. Wat kosten die dingen dan?

Je kunt hier met een bijgeleverd programma waarschijnlijk het beeld mee bekijken, maar of het ook lukt met andere software? met bijvoorbeeld Mediaportal? Geen idee hoe je dat moet instellen.. Of is dat ook niet je bedoeling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-10 19:42

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Iemand enig idee waar deze krengen nog meer te verkrijgen zijn? Ik vind 10 euro al schoftig duur voor een low profile slotblech, maar om daar ook nog eens 10 euro verzendkosten bij te betalen... :P
powermarcel10 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:34:
Psst, staat bij die link :)

[ Voor 9% gewijzigd door Rowdy.nl op 26-08-2011 15:02 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grun93 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:28:
[...]

Tja, dat wist ik niet want zelf zit ik in voormalig @Home gebied. :)
Ik ook en heb er vier nieuwe transportstreams bij gekregen.
powermarcel10 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:30:
[...]

Oké.. Ik zal eens kijken naar die bestanden.. Is het ingewikkeld om ze aan te passen? Heb je daar toevallig ervaring mee?
Is heel simpel om aan te passen, cables.xml even vanuit je Program Files (\For The Record\RecorderTuner Service\Tuning) kopieren naar bv je desktop, aanpassen in notepad (heb zelf alles verwijderd behalve m'n eigen lijst), nieuwe frequenties toevoegen en dan weer terug kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Rowdy.nl schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:00:
Iemand enig idee waar deze krengen nog meer te verkrijgen zijn? Ik vind 10 euro al schoftig duur voor een low profile slotblech, maar om daar ook nog eens 10 euro verzendkosten bij te betalen... :P

[...]

Psst, staat bij die link :)
Die link deed het bij mij dus niet... Dus heb uit de link maar even wat dingen gehaald, waardoor ik wel wat plaatjes kreeg in google images, maar kwam er niet precies achter wat ze nou kostten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
powermarcel10 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:34:
[...]

Je kunt hier met een bijgeleverd programma waarschijnlijk het beeld mee bekijken, maar of het ook lukt met andere software? met bijvoorbeeld Mediaportal? Geen idee hoe je dat moet instellen.. Of is dat ook niet je bedoeling..
Het liefst kijk ik via media center of media player. Het klopt toch dat een standaard decoder enkel digitaal signaal doorgeeft via scart of hdmi en niet via coax? Dus als je vanaf je decoder met coax naar je pc gaat, dat je bijvoorbeeld geen Eredivise Live zou kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Nielson schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:06:
[...]
Ik ook en heb er vier nieuwe transportstreams bij gekregen.
Dat begrijp ik dan even niet. Welke transponders zijn dat dan? Tot nu toe haal ik hier de transponders vandaan... die zeggen tenminste altijd aktueel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grun93 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:27:
[...]

Dat begrijp ik dan even niet. Welke transponders zijn dat dan? Tot nu toe haal ik hier de transponders vandaan... die zeggen tenminste altijd actueel te zijn.
In mijn geval (Ziggo 9003) gaat het om 444, 474, 498 en 570MHz welke er bij gekomen zijn (blind scan gedaan). Staan idd nog niet in het overzicht welke ze als bron gebruiken, maar gaat ws ook pas in op 1 september.
stp_4 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:19:
[...]
Het liefst kijk ik via media center of media player. Het klopt toch dat een standaard decoder enkel digitaal signaal doorgeeft via scart of hdmi en niet via coax?
Bedoel je zoals oude vcr's het uitgangssignaal weer op de coax moduleren? En dan in je pc met een tv-kaart dit er weer afhalen? Dat zal absoluut geen best beeld geven. Beter kun je van de overige uitgangen gebruik maken. HDMI valt af omdat de capture kaarten gruwelijk duur zijn. Blijven alleen de analoge uitgangen over, kijk even in de handleiding wat je decoder precies ondersteunt, meest waarschijnlijke zijn composiet, s-video, scart rgb en/of component. 'n Component uitgang op je decoder is hier niet zo gebruikelijk en Scart rgb capture kaarten zijn vrij schaars. Het meest compatible is composiet (het gele plugje), kun je capturen met de meeste tv-kaarten, geeft helaas wel het slechtste beeld. Mocht je decoder dus s-video uit hebben zou je dat kunnen overwegen, heb je dus wel een tv/capture-kaart met s-video ingang nodig. Omdat je echter nog steeds met een dubbele digitaal-analoog-digitaal omzetting zit verwacht ook hier geen wonderen. Mooiste blijft een dvb-c kaart in je pc om rechtstreeks de binnenkomende mpeg2/mpeg4 stream af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
Nielson schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:52:
[...]
In mijn geval (Ziggo 9003) gaat het om 444, 474, 498 en 570MHz welke er bij gekomen zijn (blind scan gedaan). Staan idd nog niet in het overzicht welke ze als bron gebruiken, maar gaat ws ook pas in op 1 september.

[...]
Bedoel je zoals oude vcr's het uitgangssignaal weer op de coax moduleren? En dan in je pc met een tv-kaart dit er weer afhalen? Dat zal absoluut geen best beeld geven. Beter kun je van de overige uitgangen gebruik maken. HDMI valt af omdat de capture kaarten gruwelijk duur zijn. Blijven alleen de analoge uitgangen over, kijk even in de handleiding wat je decoder precies ondersteunt, meest waarschijnlijke zijn composiet, s-video, scart rgb en/of component. 'n Component uitgang op je decoder is hier niet zo gebruikelijk en Scart rgb capture kaarten zijn vrij schaars. Het meest compatible is composiet (het gele plugje), kun je capturen met de meeste tv-kaarten, geeft helaas wel het slechtste beeld. Mocht je decoder dus s-video uit hebben zou je dat kunnen overwegen, heb je dus wel een tv/capture-kaart met s-video ingang nodig. Omdat je echter nog steeds met een dubbele digitaal-analoog-digitaal omzetting zit verwacht ook hier geen wonderen. Mooiste blijft een dvb-c kaart in je pc om rechtstreeks de binnenkomende mpeg2/mpeg4 stream af te spelen.
Thanks voor je antwoord. Aan die composiet oplossing zat ik ook al te denken. Heb dan inderdaad iets van een composiet ingang nodig in m'n pc. Zou een composiet -> usb werken? Ik verwacht ook geen wonderen. Ik wilde het zo goedkoop mogelijk oplossen omdat ik immers nog een decoder heb liggen.

Pagina: 1 ... 14 ... 63 Laatste

Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.