Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Nielson schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 12:06:
Start --> Uitvoeren/Zoeken --> services.msc en dan daar de MP TVService (weet exacte naam zo niet) Stoppen en op Disabled zetten.
TVService it is.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:30

HaTe

haat niet

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:32:
Aha ik denk dat ik nu weet waarom het altijd zo hakkelt bij mij, wellicht dat de MP TV-server en FTR elkaar dwars zitten. Ik las net ook ergens dat MySQL ook door FTR meegeinstalleerd wordt (dus da's dubbel) maar is me nooit eerder opgevallen. Was volgens mij bij oude FTR versies niet zo.

@Nielson, hoe disabel je de gehele MP TV-server? Bij MP TV-server configuration alle cards uitvinken? Of is dat niet de juiste manier?
Als dat het probleem niet is, dan heb ik misschien nog wel een oplossing. Er zit sinds versie 1.6.0.0 van 4TR een verborgen instelling welke standaard is ingeschakeld, genaamd "Use LiveTV Async IO".

Misschien helpt het bij jou, net zoals bij mij, om deze instelling op False te zetten. Het is te vinden in dit bestand:
C:\Program Files (x86)\For The Record\RecorderTuner Service\ForTheRecord.RecorderTuner.CardHost.exe.config

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe dat geeft bij mij helaas geen verschil.

Powermarcel10, heb TV Server van MP gedeinstalleerd en zelf MySQL 5.5 server geinstalleerd maar het lijkt nu nog langzamer te gaan dan voorheen :(

Snap echt niet meer wat hier zo voor conflicten (haperingen) zorgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

CPU en GPU verbruik is allebei ver onder de 100%?
En als je je timeshiftbuffer eens op een andere hdd zet? Zorg ook dat je virusscanner die map niet scant.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Zit nog even te wachten op m'n PCIe tuner en ondertussen alvast zoveel mogelijk aan het voorbereiden, maar ik merk dat de Smargo smartreader best lastig verkrijgbaar is. Ik zat te kijken naar de Infinity Smart USB. Dit is ook een Phoenix compatible cardreader en qua functionaliteit identiek aan de Smargo, zo heb ik begrepen.

Iemand ervaring met deze cardreader? Of wellicht een beter alternatief die goed verkrijgbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik heb deze (ook van deze verkoper): http://cgi.ebay.nl/5-Crys...ain_0&hash=item4cf8de54e6

Werkt goed, heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Werkt perfect na standby :)

[ Voor 20% gewijzigd door HaTe op 08-08-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
HaTe schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:46:
Ik heb deze (ook van deze verkoper): http://cgi.ebay.nl/5-Crys...ain_0&hash=item4cf8de54e6

Werkt goed. Is volgens mij de zelfde als de smargo, maar dan goedkoper.
Ah, dank voor de tip! Verder geen issues ermee? Gewoon de ftdi chip drivers geïnstalleerd en gaan, lijkt me? Ik kijk nog even waar ik voor ga dan. Die Infinity is wel wat prijziger, maar toch een stuk prettiger in het aanzicht. Al hoeft ie natuurlijk niet in het zicht te staan...maar toch...zo ben ik dan wel weer.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

AmonTobin schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:51:
[...]

Ah, dank voor de tip! Verder geen issues ermee? Gewoon de ftdi chip drivers geïnstalleerd en gaan, lijkt me? Ik kijk nog even waar ik voor ga dan. Die Infinity is wel wat prijziger, maar toch een stuk prettiger in het aanzicht. Al hoeft ie natuurlijk niet in het zicht te staan...maar toch...zo ben ik dan wel weer.. :P
Nee echt 0,0 issues. Misschien is dit de reden dat NewCS bij mij wel werkt na een standby/slaapstand en bij heel veel van de mensen op dit forum niet, omdat die allemaal een Smargo hebben.

Ja, even drivers installeren en het werkt :)

Het is overigens de zelfde als deze, maar dan met behuizing. (ook terug te vinden in dit topic)

[ Voor 11% gewijzigd door HaTe op 08-08-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
HaTe schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:58:
[...]

Nee echt 0,0 issues. Misschien is dit de reden dat NewCS bij mij wel werkt na een standby/slaapstand en bij heel veel van de mensen op dit forum niet, omdat die allemaal een Smargo hebben.

Ja, even drivers installeren en het werkt :)

Het is overigens de zelfde als deze, maar dan met behuizing. (ook terug te vinden in dit topic)
Ah, dat is mooi. Dan weet ik i.i.g. dat ik met die reader zorgeloos aan de slag kan. Maar ik ga toch eerst even die mooiere reader proberen, eigenwijs als ik ben... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:34
AmonTobin schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:38:
Zit nog even te wachten op m'n PCIe tuner en ondertussen alvast zoveel mogelijk aan het voorbereiden, maar ik merk dat de Smargo smartreader best lastig verkrijgbaar is. Ik zat te kijken naar de Infinity Smart USB. Dit is ook een Phoenix compatible cardreader en qua functionaliteit identiek aan de Smargo, zo heb ik begrepen.

Iemand ervaring met deze cardreader? Of wellicht een beter alternatief die goed verkrijgbaar is?
Ik heb wel ervaring met die smargo reader.. Werkt prima, alleen geeft deze altijd problemen bij het ontwaken uit slaapstand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 00:56:
HaTe dat geeft bij mij helaas geen verschil.

Powermarcel10, heb TV Server van MP gedeinstalleerd en zelf MySQL 5.5 server geinstalleerd maar het lijkt nu nog langzamer te gaan dan voorheen :(

Snap echt niet meer wat hier zo voor conflicten (haperingen) zorgt...
Hmmm, vreemd dat je zoveel problemen hebt met dit stabiel aan de praat te krijgen.. Mag ik trouwens vragen welke setup je precies hanteert? Welke tv kaart? Dat kan ik in de laatste pagina's zo even niet terug vinden.. Draai je vanaf een server? Of gewoon een singleseat setup..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
powermarcel10 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:55:
[...]

Ik heb wel ervaring met die smargo reader.. Werkt prima, alleen geeft deze altijd problemen bij het ontwaken uit slaapstand..
Hmm, dat is wel minder. Maar het is een probleem wat natuurlijk aan meerdere factoren kan liggen en niet perse aan de reader zelf. Maar goed, Ik kijk wel even. Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
AmonTobin schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:11:
[...]

Hmm, dat is wel minder. Maar het is een probleem wat natuurlijk aan meerdere factoren kan liggen en niet perse aan de reader zelf. Maar goed, Ik kijk wel even. Bedankt voor de info!
Het ligt wel degelijk aan de reader.. Zonder deze te gebruiken werkt alles namelijk wel naar behoren.. Ik ben trouwens niet de enige die dit ondervind.. Zoek maar eens op google.. het is een algemeen probleem van deze reader.. Wellicht is dit inmiddels met driver updates verholpen, dat weet ik niet, maar toen ik hem nog gebruikte, zo'n maand of 4 geleden, was het wel problematisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
powermarcel10 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:40:
[...]

Het ligt wel degelijk aan de reader.. Zonder deze te gebruiken werkt alles namelijk wel naar behoren.. Ik ben trouwens niet de enige die dit ondervind.. Zoek maar eens op google.. het is een algemeen probleem van deze reader.. Wellicht is dit inmiddels met driver updates verholpen, dat weet ik niet, maar toen ik hem nog gebruikte, zo'n maand of 4 geleden, was het wel problematisch.
"Zonder deze te gebruiken", bedoel je daarmee dat het met een andere kaartlezer wel werkt, zo ja...welke?

Zou je mij eens een schopje in de goede richting kunnen geven dan? Want ik kan echt niets vinden over dit probleem met deze reader.

Edit: Mijn excuses...ik heb er compleet overheen gelezen dat je het over de Smargo hebt. Ik dacht dat je het over de Infinity had. 8)7

Maar goed, dan nog wel vraag...welke cardreader gebruik je nu? Dezelfde als die van Hate? Of doe je het helemaal anders nu? Ik zag namelijk een eerdere post van je waarbij je aangaf Acamd direct de smartreader te laten aanspreken, dus zonder tussenkomst van NewCS...alleen volgens mij gaf je daarbij ook aan dat dit voor Twintuners betekent dat je 2 cardreaders + 2 smartcards nodig hebt (maar dat ter zijde)..

[ Voor 26% gewijzigd door AmonTobin op 08-08-2011 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Doe niet moeilijk en koop gewoon die kaartlezer van ebay :P Die werkt sowieso (tenzij hij kapot is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
HaTe schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:54:
Doe niet moeilijk en koop gewoon die kaartlezer van ebay :P Die werkt sowieso (tenzij hij kapot is)
Haha, te laat...heb die ander al besteld... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 01:04:
En als je je timeshiftbuffer eens op een andere hdd zet?
Ik geloof dat je mijn redder bent! Niet eerder opgekomen. Heb het timeshift path ingesteld naar de D: partitie (C: is immers de schijf waarop MySQL draait, evenals mogelijke updates en firewall) en het lijkt nu allemaal goed te gaan. Ook HD-kanalen. Maar ik juich nog niet te vroeg, om het 100% te kunnen bevestigen moet ik wat meer expirimenteren en ook de ‘lastige’ kanalen langdurig en uitvoerig testen.
powermarcel10 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:57:
Hmmm, vreemd dat je zoveel problemen hebt met dit stabiel aan de praat te krijgen.. Mag ik trouwens vragen welke setup je precies hanteert? Welke tv kaart? Dat kan ik in de laatste pagina's zo even niet terug vinden.. Draai je vanaf een server? Of gewoon een singleseat setup..
Ja vind ik ook. Denk toch echt dat er telkens iets op m’n C: rommelt maar kom er niet achter wat. Qua hardware heb ik hetzelfde spul als uit de Zepman guide: Terratec Cinergy C PCI HD, de blauwe Smargo cardreader en een Sapphire HDMI 4550 512MB passief gekoeld videokaartje. Om de Terratec kaart in FTR te kunnen zien heb ik een oude driver moeten gebruiken. OS is Windows 7 (verse install met alle servicepacks, updates etc) en Microsoft Security Essentials ter beveiliging. Qua setup draai ik MP 1.1.3, MySQL Server 5.5 en FTR 1.6.0.0., gewoon 1 en dezelfde HTPC (dus singleseat) en op dit moment geen enkel codecpack.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
AmonTobin schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:51:
[...]

"Zonder deze te gebruiken", bedoel je daarmee dat het met een andere kaartlezer wel werkt, zo ja...welke?

Zou je mij eens een schopje in de goede richting kunnen geven dan? Want ik kan echt niets vinden over dit probleem met deze reader.

Edit: Mijn excuses...ik heb er compleet overheen gelezen dat je het over de Smargo hebt. Ik dacht dat je het over de Infinity had. 8)7

Maar goed, dan nog wel vraag...welke cardreader gebruik je nu? Dezelfde als die van Hate? Of doe je het helemaal anders nu? Ik zag namelijk een eerdere post van je waarbij je aangaf Acamd direct de smartreader te laten aanspreken, dus zonder tussenkomst van NewCS...alleen volgens mij gaf je daarbij ook aan dat dit voor Twintuners betekent dat je 2 cardreaders + 2 smartcards nodig hebt (maar dat ter zijde)..
Ik gebruik een Anysee tuner, en laat Acamd inderdaad rechtstreeks communiceren met de kaartlezer van de Anysee zelf..

Voor een evt. twintuner setup heb je inderdaad ook 2 kaartlezers nodig, maar die heb je immers ook als je 2 Anysee's hebt.. Een extra smartcardje bestellen is ook zo duur niet, en dan heb je tenminste geen gedoe met die servertoepassingen zoals newcs enzo.. Voor mij veel te omslachtig allemaal! Op die manier zijn er alleen maar extra schakels die het kunnen verpesten.. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het niet de goedkoopste oplossing is, zo'n Anysee tuner, maar wel een vrij stabiele, mits je de juiste drivers gebruikt.

Zelf gebruik ik maar 1 tuner. Ik zie namelijk niet echt het voordeel van een extra tuner. Je kunt tegenwoordig bijna alles via internet terug kijken in Mediaportal van bijna alle Nederlandse zenders, en zelfs de filmpjes downloaden als je wilt, dus waarom opnemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:02:
[...]

Ik geloof dat je mijn redder bent! Niet eerder opgekomen. Heb het timeshift path ingesteld naar de D: partitie (C: is immers de schijf waarop MySQL draait, evenals mogelijke updates en firewall) en het lijkt nu allemaal goed te gaan. Ook HD-kanalen. Maar ik juich nog niet te vroeg, om het 100% te kunnen bevestigen moet ik wat meer expirimenteren en ook de ‘lastige’ kanalen langdurig en uitvoerig testen.

[...]

Ja vind ik ook. Denk toch echt dat er telkens iets op m’n C: rommelt maar kom er niet achter wat. Qua hardware heb ik hetzelfde spul als uit de Zepman guide: Terratec Cinergy C PCI HD, de blauwe Smargo cardreader en een Sapphire HDMI 4550 512MB passief gekoeld videokaartje. Om de Terratec kaart in FTR te kunnen zien heb ik een oude driver moeten gebruiken. OS is Windows 7 (verse install met alle servicepacks, updates etc) en Microsoft Security Essentials ter beveiliging. Qua setup draai ik MP 1.1.3, MySQL Server 5.5 en FTR 1.6.0.0., gewoon 1 en dezelfde HTPC (dus singleseat) en op dit moment geen enkel codecpack.
Hmmm, erg vreemd dat het aan het pad lag van de timeshift buffer.. Ik heb ook gewoon alles op de C schijf.. Misschien is je harde schijf niet helemaal goed ofzo? Ik gebruik zelf een SSD, dat is misschien nog eens een leuke upgrade voor je.. Start je HTPC lekker snel mee op!

Laat je je systeem trouwens in slaapstand staan? Of schakel je hem helemaal uit.. Bij mij lukte dat niet met die smargo reader.. Dan kreeg ik het geheel niet meer aan de praat na slaapstand, en moest ik het systeem eerst opnieuw opstarten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Is er iemand die ervaring heeft met deze kaart Terratec cinergy T PCIe Dual? Is een stuk goedkoper dan de Cine Ct v6, maar kan er zo niks over vinden. Ik wil deze gebruiken om ziggo te kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien idd een keer overgaan op SSD, is alles voelbaar beter dan? Heb je die als systeemschijf en films + eventuele recordings op een HDD? Want SSD hebben eens stuk minder opslagcapaciteit toch? Ik heb zelf nu alles op een WDC WD15EARS-00Z5B1 ata van 1,5TB (las er net ergens een slechte resensie over btw).

Mijn haperprobleem is overigens nog niet volledig opgelost maar al wel sterk verbeterd sinds timeshift op D-partitie. Wel al diverse kleine haperingen en vastlopers gehad (bevriezingen TV-beeld, enige escape telkens Alt+Ctrl+Del).

Ik krijg hem net als jou eveneens niet aan de praat na slaapstand.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:08:
Is er iemand die ervaring heeft met deze kaart Terratec cinergy T PCIe Dual? Is een stuk goedkoper dan de Cine Ct v6, maar kan er zo niks over vinden. Ik wil deze gebruiken om ziggo te kunnen bekijken.
Ziet er zeker interessant uit! BDA drivers zijn beschikbaar, dus je zou 'm met de meeste DVB software moeten kunnen gebruiken. Voor ziggo heb je dan nog wel een softcam en cardreader nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:19:
Misschien idd een keer overgaan op SSD, is alles voelbaar beter dan? Heb je die als systeemschijf en films + eventuele recordings op een HDD? Want SSD hebben eens stuk minder opslagcapaciteit toch? Ik heb zelf nu alles op een WDC WD15EARS-00Z5B1 ata van 1,5TB (las er net ergens een slechte resensie over btw).

Mijn haperprobleem is overigens nog niet volledig opgelost maar al wel sterk verbeterd sinds timeshift op D-partitie. Wel al diverse kleine haperingen en vastlopers gehad (bevriezingen TV-beeld, enige escape telkens Alt+Ctrl+Del).

Ik krijg hem net als jou eveneens niet aan de praat na slaapstand.
Welke mediacenter toepassing gebruik je?

Wat betreft die SSD, je merk zeker wel verschil in snelheid.. Vooral systeem opstarten en het opstarten van applicaties gaat sneller..

Ze zijn alleen nog ontzettend duur ivm traditionele harde scijven. Je betaald ongeveer 100,- voor een ssd van 60GB. Is dus echt alleen bedoeld voor windows en je programma's.. Films en muziek speel ik af van een gewone harde schijf..

Maar dit word een beetje off-topic ben ik bang;)

[ Voor 21% gewijzigd door powermarcel10 op 08-08-2011 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powermarcel10 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:50:
Welke mediacenter toepassing gebruik je?
zie boven (software), of wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, wie kan me helpen?

Ik heb jaren gebruik gemaakt van WinTV, dit verliep gewoon prima. Kabel aansluiten op de pc, zenders opzoeken en opslaan maar. Dit duurde ook niet meer dan een half uur om alles te scannen.

Ik ben alleen sinds deze week in bezit van een nieuwe pc en wilde ook vernieuwen wat betreft het TV kijken op de pc. Ik heb daarom de Terratec Cinergy C PCI HD aangeschaft (DVB-C TV).
Nu lijkt het instellen hiervan ook allemaal vrij eenvoudig, maar toch doet ie helemaal niets bij me. Ik heb gewoon weer de tv kabel aan mijn pc aangesloten en ben gaan scannen, zoals bijvoorbeeld ook aangegeven op: http://ftp.terratec.de/Re...me_Cinema_6_Manual_NL.pdf (pagina 5). Nu heeft ie ruim 2 uur staan zoeken, maar hij vind helemaal niets. Ik kan ook niet eens even ergens een frequentie invoeren ofzo, het lijkt wel alsof er helemaal niets gevonden kan worden.

Doe ik iets fout? Ontbreekt er iets bij me, of werkt het niet 'zomaar' met een kabel in de pc pluggen? Krijg na het scannen ook altijd de melding: Make sure that the antenna is connected to your Receiver hardware.

Kan iemand we aub stap voor stap uitleggen wat ik moet doen?! Kan ik uberhaupt wel de Terratec gebruiken met de kabel zoals de tv ook wordt aangeloten?

help!

Afbeeldingslocatie: http://www.dannyvdm.nl/fm/terratec.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Nielson,

Op je vraag:
Nielson schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 00:51:
Zie je in acamdmonitor wel dat 'ie verbinding maakt met newcs, en wat zie je in het log van newcs?
Nee, ACamd lijkt nog niet op het punt aan te komen om verbinding te maken met newCS. In newCS zie je dan ook geen meldingen verschijnen.
newCS draait wel en is bereikbaar op de aangegeven endpoint (127.0.0.1:15050). Dat heb ik met telnet al eens geverifieerd.

Dus: probleem zit in ACamd of MD API of Media Portal en dus waarschijnlijk in de combi van die drie...

Ben nog benieuwd naar de reactie van Zeropaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dannyvdm85

Speel eens met verschillende drivers van Terratec.

Ik heb zelf erg veel drivers moeten uitproberen voordat Windows met de Terratec kaart kon praten.
Meegeleverde driver deed het niet, laatste drivers van de site ook niet. Het apparaat zien lukte wel (zichtbaar in device manager), maar werkend krijgen voor TV-doeleinden ging uitsluitend met een hele oude driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 08:31:
@dannyvdm85

Speel eens met verschillende drivers van Terratec.

Ik heb zelf erg veel drivers moeten uitproberen voordat Windows met de Terratec kaart kon praten.
Meegeleverde driver deed het niet, laatste drivers van de site ook niet. Het apparaat zien lukte wel (zichtbaar in device manager), maar werkend krijgen voor TV-doeleinden ging uitsluitend met een hele oude driver
Aha, dat heb ik inderdaad al eens eerder gehoord. Enig idee waar ik deze oude drivers vandaan kan halen? Dan gaan we flink wat uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Ziggo heeft vannacht alvast het nieuwe pakket dat pas ingaat op 1 september uitgerold!

Vannacht om 2.08u tijdens een opname klapte de boel eruit:
code:
1
2
3
4
5
6
Aug  9 02:08:49 vostro200 tvheadend[830]: TS: Philips TDA10023 DVB-C/Ziggo Digitale Televisie: 340,000 kHz/National Geographic Channel: MPEG2VIDEO @ #651: Continuity counter error
Aug  9 02:08:50 vostro200 tvheadend[830]: TS: Philips TDA10023 DVB-C/Ziggo Digitale Televisie: 340,000 kHz/National Geographic Channel: MPEG2VIDEO @ #651: Continuity counter error, 322 duplicate log lines suppressed
Aug  9 02:08:51 vostro200 tvheadend[830]: TS: Philips TDA10023 DVB-C/Ziggo Digitale Televisie: 340,000 kHz/National Geographic Channel: MPEG2VIDEO @ #651: Continuity counter error, 636 duplicate log lines suppressed
Aug  9 02:08:52 vostro200 tvheadend[830]: TS: Philips TDA10023 DVB-C/Ziggo Digitale Televisie: 340,000 kHz/National Geographic Channel: MPEG2VIDEO @ #651: Continuity counter error, 942 duplicate log lines suppressed
Aug  9 02:08:53 vostro200 tvheadend[830]: TS: Philips TDA10023 DVB-C/Ziggo Digitale Televisie: 340,000 kHz/National Geographic Channel: MPEG2VIDEO @ #651: Continuity counter error, 1263 duplicate log lines suppressed
Aug  9 02:08:54 vostro200 tvheadend[830]: TS: Philips TDA10023 DVB-C/Ziggo Digitale Televisie: 340,000 kHz/National Geographic Channel: MPEG2VIDEO @ #651: Continuity counter error, 1478 duplicate log lines suppressed

En nog veel meer regels.
Vanochtend was de kaart totaal in de war; hij kon niet eens meer tunen. Na een reboot heb ik een nieuwe scan gedaan en tot mijn verbazing hebben we er een aantal zenders bijgekregen die ik met het standaardpakket kan decoderen: SBS6 HD H1, TV Flevoland H1, en nog veel meer H1/H2 varianten van al bestaande SD zenders! Die zenders hebben geen nummer, maar je kan er al wel op afstemmen!

Met het standaard niet-HD pakket nu:
Bijvoorbeeld voor SBS6: "SBS6" (OK) "SBS 6 HD" (NOT OK) "SBS 6 HD H1" (nieuw - OK)

Dus hurray! Het lijkt erop alsof Ziggo al het nieuwe standaardpakket heeft uitgerold zonder dat je er met een TV naar kan zappen. Ik ben van 323 naar 349 services gegaan en kan prima opnemen van de nieuwe HD zenders met TVheadend.

[ Voor 8% gewijzigd door gertvdijk op 09-08-2011 10:42 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 00:11:
[...]

zie boven (software), of wat bedoel je?
Ik bedoel welke mediacenter toepassing je gebruikt.. Windows mediacenter, Mediaportal, XBMC? Misschien kan je hierin nog wat optimalisaties doorvoeren om tv kijken soepeler te laten verlopen.. Bij mij gaven de bepaalde instellingen en codecs de doorslag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
powermarcel10 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 22:52:
[...]

Ik gebruik een Anysee tuner, en laat Acamd inderdaad rechtstreeks communiceren met de kaartlezer van de Anysee zelf..

Voor een evt. twintuner setup heb je inderdaad ook 2 kaartlezers nodig, maar die heb je immers ook als je 2 Anysee's hebt.. Een extra smartcardje bestellen is ook zo duur niet, en dan heb je tenminste geen gedoe met die servertoepassingen zoals newcs enzo.. Voor mij veel te omslachtig allemaal! Op die manier zijn er alleen maar extra schakels die het kunnen verpesten.. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het niet de goedkoopste oplossing is, zo'n Anysee tuner, maar wel een vrij stabiele, mits je de juiste drivers gebruikt.

Zelf gebruik ik maar 1 tuner. Ik zie namelijk niet echt het voordeel van een extra tuner. Je kunt tegenwoordig bijna alles via internet terug kijken in Mediaportal van bijna alle Nederlandse zenders, en zelfs de filmpjes downloaden als je wilt, dus waarom opnemen..
Ja precies. Ik persoonlijk vind het wel fijn om die dualtuner optie te hebben en gebruik het ook wel regelmatig.

Ik heb m'n Cine CT v6 tuner en Infinity Smart USB cardreader vandaag binnengekregen, dus ik kan vanavond lekker aan de slag. Ik zit nu nog wel met Digitenne, dus de technische details daaromtrent zal ik uiteraard in het Digitenne-topic posten en hier buiten laten. Maar ik kan hier, mits ik het heb draaien, natuurlijk nog wel feedback geven over de tuner zelf en de Infinity Smart USB cardreader (m.b.t. het wake-up/sleep verhaal bijv).

[ Voor 3% gewijzigd door AmonTobin op 09-08-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
AmonTobin schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:15:
[...]

Ja precies. Ik persoonlijk vind het wel fijn om die dualtuner optie te hebben en gebruik het ook wel regelmatig.

Ik heb m'n Cine CT v6 tuner en Infinity Smart USB cardreader vandaag binnengekregen, dus ik kan vanavond lekker aan de slag. Ik zit nu nog wel met Digitenne, dus de technische details daaromtrent zal ik uiteraard in het Digitenne-topic posten en hier buiten laten. Maar ik kan hier, mits ik het heb draaien, natuurlijk nog wel feedback geven over de tuner zelf en de Infinity Smart USB cardreader (m.b.t. het wake-up/sleep verhaal bijv).
Maar je gebruikt wel 2 Anysee's?

In dat geval, waarom niet gewoon een extra smartcard ipv een cardreader..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
powermarcel10 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:44:
[...]

Maar je gebruikt wel 2 Anysee's?

In dat geval, waarom niet gewoon een extra smartcard ipv een cardreader..
Nee nee, ik heb helemaal geen Anysee's. Ik heb een PCIe dualtuner kaart (Cine CT v6) en daarbij de Infinity Smart USB Cardreader. Ik zat eerst wel aan die Anysee's te denken, maar deze Cine CT v6 is ideaal in mijn geval. Ik heb een kleine kast met enkel ruimte voor een low-profile PCIe kaart en alles bij elkaar genomen ben ik dan nog ruim voordeliger uit dan 2 Anysee's, plus het is mooi ingebouwd in m'n kastje. :)

[ Voor 27% gewijzigd door AmonTobin op 09-08-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Een vraagje, zijn er ook oplossingen om met een Mac op te nemen? Ik heb nog wel een smartcard over en het mag ook nog wel wat kosten, maar ik zie niet echt usb oplossingen die ook op de Mac werken.

[ Voor 16% gewijzigd door sebastius op 09-08-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
AmonTobin schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:48:
[...]

Nee nee, ik heb helemaal geen Anysee's. Ik heb een PCIe dualtuner kaart (Cine CT v6) en daarbij de Infinity Smart USB Cardreader. Ik zat eerst wel aan die Anysee's te denken, maar deze Cine CT v6 is ideaal in mijn geval. Ik heb een kleine kast met enkel ruimte voor een low-profile PCIe kaart en alles bij elkaar genomen ben ik dan nog ruim voordeliger uit dan 2 Anysee's, plus het is mooi ingebouwd in m'n kastje. :)
oké, op die manier..

Eerlijk gezegt zou ik het ook mooier vinden om alles ingebouwd te hebben, maar wanneer je een losse cardreader gebruikt ben je gebonden aan toepassingen als newcs, en dat vind ik allemaal wat omslachtig.. De Anysee(s) zijn wel de ideale oplossing, alleen wat duur, en dus helaas niet ingebouwd.. Wellicht dat ik ooit nog eens zo'n dual tuner pci-e kaartje koop met een goede smarcard reader..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
powermarcel10 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:59:
[...]

oké, op die manier..

Eerlijk gezegt zou ik het ook mooier vinden om alles ingebouwd te hebben, maar wanneer je een losse cardreader gebruikt ben je gebonden aan toepassingen als newcs, en dat vind ik allemaal wat omslachtig.. De Anysee(s) zijn wel de ideale oplossing, alleen wat duur, en dus helaas niet ingebouwd.. Wellicht dat ik ooit nog eens zo'n dual tuner pci-e kaartje koop met een goede smarcard reader..
Dat wel natuurlijk, je introduceert zoals je eerder al aangaf weer extra schakels waar het mis kan gaan, maar uit de ervaringen die ik heb gelezen, afgezien van wat issues m.b.t. bijv. het ontwaken uit slaapstand lijkt het aardig stabiel te draaien allemaal.

Overigens maakte ik uit een eerdere post van jou op dat je Mediaportal als TV-server gebruikt? Ik had namelijk begrepen/gelezen dat de combo Mediaportal + Anysee niet helemaal ideaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

gertvdijk schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 10:35:
Ziggo heeft vannacht alvast het nieuwe pakket dat pas ingaat op 1 september uitgerold!

Vannacht om 2.08u tijdens een opname klapte de boel eruit:
code:
1
2
3
4
5
6
Aug  9 02:08:49 vostro200 tvheadend[830]: TS: Philips TDA10023 DVB-C/Ziggo Digitale Televisie: 340,000 kHz/National Geographic Channel: MPEG2VIDEO @ #651: Continuity counter error
Aug  9 02:08:50 vostro200 tvheadend[830]: TS: Philips TDA10023 DVB-C/Ziggo Digitale Televisie: 340,000 kHz/National Geographic Channel: MPEG2VIDEO @ #651: Continuity counter error, 322 duplicate log lines suppressed
Aug  9 02:08:51 vostro200 tvheadend[830]: TS: Philips TDA10023 DVB-C/Ziggo Digitale Televisie: 340,000 kHz/National Geographic Channel: MPEG2VIDEO @ #651: Continuity counter error, 636 duplicate log lines suppressed
Aug  9 02:08:52 vostro200 tvheadend[830]: TS: Philips TDA10023 DVB-C/Ziggo Digitale Televisie: 340,000 kHz/National Geographic Channel: MPEG2VIDEO @ #651: Continuity counter error, 942 duplicate log lines suppressed
Aug  9 02:08:53 vostro200 tvheadend[830]: TS: Philips TDA10023 DVB-C/Ziggo Digitale Televisie: 340,000 kHz/National Geographic Channel: MPEG2VIDEO @ #651: Continuity counter error, 1263 duplicate log lines suppressed
Aug  9 02:08:54 vostro200 tvheadend[830]: TS: Philips TDA10023 DVB-C/Ziggo Digitale Televisie: 340,000 kHz/National Geographic Channel: MPEG2VIDEO @ #651: Continuity counter error, 1478 duplicate log lines suppressed

En nog veel meer regels.
Vanochtend was de kaart totaal in de war; hij kon niet eens meer tunen. Na een reboot heb ik een nieuwe scan gedaan en tot mijn verbazing hebben we er een aantal zenders bijgekregen die ik met het standaardpakket kan decoderen: SBS6 HD H1, TV Flevoland H1, en nog veel meer H1/H2 varianten van al bestaande SD zenders! Die zenders hebben geen nummer, maar je kan er al wel op afstemmen!

Bijvoorbeeld voor SBS6: "SBS6" (OK) "SBS 6 HD" (NOT OK) "SBS 6 HD H1" (nieuw - OK)

Dus hurray! Het lijkt erop alsof Ziggo al het nieuwe standaardpakket heeft uitgerold zonder dat je er met een TV naar kan zappen. Ik ben van 323 naar 349 services gegaan en kan prima opnemen van de nieuwe HD zenders met TVheadend.
Ik heb vandaag ook even gescand (9004, Cogas) met 4TR en ik heb er wel een paar kanalen bij, een aantal dubbele nu en ongeveer 20 kanalen die "SID: xxx" heten, waarbij xxx een getal is.
Geen HD kanalen te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
AmonTobin schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 12:32:
[...]

Dat wel natuurlijk, je introduceert zoals je eerder al aangaf weer extra schakels waar het mis kan gaan, maar uit de ervaringen die ik heb gelezen, afgezien van wat issues m.b.t. bijv. het ontwaken uit slaapstand lijkt het aardig stabiel te draaien allemaal.

Overigens maakte ik uit een eerdere post van jou op dat je Mediaportal als TV-server gebruikt? Ik had namelijk begrepen/gelezen dat de combo Mediaportal + Anysee niet helemaal ideaal is.
Op het moment gebruik ik Fortherecord.. Dit werkt net even stabieler dan de tv-server van Mediaportal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
HaTe schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 12:35:
Ik heb vandaag ook even gescand (9004, Cogas) met 4TR en ik heb er wel een paar kanalen bij, een aantal dubbele nu en ongeveer 20 kanalen die "SID: xxx" heten, waarbij xxx een getal is.
Op welke frequenties zitten die XXX kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArChie schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 12:44:
[...]

Op welke frequenties zitten die XXX kanalen?
Naar aanleiding van dit topic ook maar eens opnieuw gescand, ik kom deze tegen bij mij (9003):

Service Name	Transp	Freq
SID: 123	14	385
SID: 124	14	385
SID: 125	7	810
SID: 126	7	810
SID: 131	6	738
SID: 163	27	409
SID: 20602	206	425
SID: 29001	29	634

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Nielson schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 12:57:
Naar aanleiding van dit topic ook maar eens opnieuw gescand, ik kom deze tegen bij mij (9003):

Service Name	Transp	Freq
SID: 123	14	385
SID: 124	14	385
SID: 125	7	810
SID: 126	7	810
SID: 131	6	738
SID: 163	27	409
SID: 20602	206	425
SID: 29001	29	634
Gezien de nummers en de overeenkomsten daarvan bij Ziggo/Casema/Multikabel headend lijken dat de "oude" Turkse kanalen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Dit is een voorbeeld van de tvheadend config voor een van de nieuwe kanalen die ik kan bekijken met mijn standaard-abo smartcard:
{
        "service_id": 13206,
        "pmt": 100,
        "stype": 25,
        "scrambled": 1,
        "channel": 0,
        "provider": "SBS",
        "servicename": "SBS6 HD H1",
        "channelname": "SBS6 HD H1",
        "mapped": 1,
        "pcr": 101,
        "disabled": 0,
        "stream": {
                "pid": 101,
                "type": "H264",
                "position": 0,
                "width": 1920,
                "height": 1088
        },
                "pid": 102,
                "type": "MPEG2AUDIO",
                "position": 1,
                "language": "dut"
        },
                "pid": 103,
                "type": "AC3",
                "position": 2,
                "language": "dut"
        },
                "pid": 114,
                "type": "TELETEXT",
                "position": 3
        },
                "pid": 117,
                "type": "DVBSUB",
                "position": 4,
                "language": "dut",
                "compositionid": 2,
                "ancillartyid": 2
        },
                "pid": 118,
                "type": "DVBSUB",
                "position": 5,
                "language": "888",
                "compositionid": 2,
                "ancillartyid": 2
        }
}

@Nielson: een aantal van die service IDs heb ik helemaal niet... Lijkt wel alsof het in jouw regio anders is geregeld dan.

Ik heb Network ID 5555 in postcode 2628.

[ Voor 5% gewijzigd door gertvdijk op 09-08-2011 13:38 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
gertvdijk schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:34:
@Nielson: een aantal van die service IDs heb ik helemaal niet... Lijkt wel alsof het in jouw regio anders is geregeld dan.

Ik heb Network ID 5555 in postcode 2628.
Nielson woont in Ziggo/@Home kabelgebied en jij in Ziggo/Casema kabelgebied. Vandaar de verschillen. Verder is er volgens mij nog geen sprake van nieuwe kanalen, maar is Ziggo bezig met het voorbereiden van de herverdeling van de kanalen over de Transport Streams. Daarbij lijkt het erop dat de inhoud van (een deel van?) de Transport Streams gelijk wordt getrokken tussen de Ziggo/@Home en Ziggo/Casema/Multikabel kabelgebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Oke, dat kan dat er verschillen zijn inderdaad. Maar het is wel een grondige voorbereiding aangezien ik de kanalen gewoon kan bekijken en al door mijn Smartcard worden toegestaan.

Hier op pastebin even een lijst met kanalen die ik kan decrypten en helemaal kan bekijken. Het cijfer is het service ID - indien 0 dan is deze 'verborgen' maar wel te gebruiken dus.
http://pastebin.com/vNnJitM9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
gertvdijk schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:55:
Oke, dat kan dat er verschillen zijn inderdaad. Maar het is wel een grondige voorbereiding aangezien ik de kanalen gewoon kan bekijken en al door mijn Smartcard worden toegestaan.
Zelf zit ik in Ziggo/Multikabel kabelgebied en daar worden de "nieuwe" kanalen gewoon zonder encryptie doorgegeven. Dat geldt dan ook voor Ziggo/Casema gebied aangezien daar dezelfde Transport Streams worden doorgegeven die in de headend van Ziggo West (= Ziggo/Casema/Multikabel) gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gertvdijk schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 10:35:
[b]Na een reboot heb ik een nieuwe scan gedaan en tot mijn verbazing hebben we er een aantal zenders bijgekregen die ik met het standaardpakket kan decoderen: SBS6 HD H1, TV Flevoland H1, en nog veel meer H1/H2 varianten van al bestaande SD zenders! Die zenders hebben geen nummer, maar je kan er al wel op afstemmen!

Dus hurray! Het lijkt erop alsof Ziggo al het nieuwe standaardpakket heeft uitgerold zonder dat je er met een TV naar kan zappen.
Nogmaals gekeken maar heb hier helaas heen H1/2 varianten van de HD zenders, de wel gevonden 'normale' HD versies van RTL4, NET5, SBS6 en Veronica kan ik nog niet decoderen met het basispakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Nielson schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:16:
Nogmaals gekeken maar heb hier helaas heen H1/2 varianten van de HD zenders, de wel gevonden 'normale' HD versies van RTL4, NET5, SBS6 en Veronica kan ik nog niet decoderen met het basispakket.
In Ziggo/Casema/Multikabel kabelgebied zijn er momenteel 4 nieuwe frequenties voor digitale RTV Transport Streams in gebruik genomen die min of meer op de posities zitten van vier van de vijf recent uitgeschakelde voormalige analoge kanalen. De kanalen die in die nieuwe RTV Transport Streams zitten worden momenteel allemaal nog zonder encryptie doorgegeven, dus ook de extra copy van SBS HD. Ik vermoed dat er bij Ziggo/@Home iets soortgelijks gaande is gezien de berichten die ik her en der lees over "nieuwe" kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
ArChie schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:03:
Zelf zit ik in Ziggo/Multikabel kabelgebied en daar worden de "nieuwe" kanalen gewoon zonder encryptie doorgegeven. Dat geldt dan ook voor Ziggo/Casema gebied aangezien daar dezelfde Transport Streams worden doorgegeven die in de headend van Ziggo West (= Ziggo/Casema/Multikabel) gemaakt worden.
Nee, niet zonder encryptie in mijn gebied. Zie ook die tvheadend config die ik al postte: '"scrambled": 1,'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArChie schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:23:
In Ziggo/Casema/Multikabel kabelgebied zijn er momenteel 4 nieuwe frequenties voor digitale RTV Transport Streams in gebruik genomen die min of meer op de posities zitten van vier van de vijf recent uitgeschakelde voormalige analoge kanalen. De kanalen die in die nieuwe RTV Transport Streams zitten worden momenteel allemaal nog zonder encryptie doorgegeven, dus ook de extra copy van SBS HD. Ik vermoed dat er bij Ziggo/@Home iets soortgelijks gaande is gezien de berichten die ik her en der lees over "nieuwe" kanalen.
'k Zie al wat ik verkeerd doe :) Zit gewoon te scannen met de oude transponderlijst, draai nu even een blind scan met transedit om te kijken welke frequenties er bij gekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
gertvdijk schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:13:
Nee, niet zonder encryptie in mijn gebied. Zie ook die tvheadend config die ik al postte: '"scrambled": 1,'.
Momenteel (met de nadruk op momenteel want vanmorgen was het nog anders) is de inhoud van de nieuwe Transport Streams 28, 29, 30 en 31 in Ziggo/Casema/Multikabel kabelgebied als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://img811.imageshack.us/img811/5199/scannerziggomultikabel2.png

Overzicht is gemaakt met TransEdit van DVBViewer en aangezien geen van de regels rood is wil dat zeggen dat alle getoonde kanalen zonder encryptie worden doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb uiteindelijk ook vier nieuwe gevonden: 444 (30), 474 (31), 498 (32) en 570MHz (28). Op 474 zit idd zonder beschrijving een ongecodeerde SBS6 HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Weer een volledige lockup van mijn tuner en volgens mij weer een change bij Ziggo. Na reboot opeens en initial autoscan van tvheadend:
code:
1
2
3
Aug 09 18:52:03 PSI: Service "Philips TDA10023 DVB-C/Ziggo Digitale Televisie: 834,000 kHz/TV Oost" PMT (version 20) updated, Stream deleted, CAID deleted
Aug 09 18:52:03 PSI: Service "Philips TDA10023 DVB-C/Ziggo Digitale Televisie: 834,000 kHz/Phoenix CNE" PMT (version 8) updated, Stream deleted, CAID deleted
Aug 09 18:52:05 PSI: Service "Philips TDA10023 DVB-C/Ziggo Digitale Televisie: 770,000 kHz/Aljazeera English" PMT (version 4) updated, Stream deleted, CAID deleted

Ik vermoed dat telkens wanneer Ziggo weer wat verandert dat er nog e.e.a. in de software stuk gaat.

edit: die nieuwe toegankelijke HD-zenders zijn er weer af bij mij...

[ Voor 4% gewijzigd door gertvdijk op 09-08-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 09:14:
[...]
Aha, dat heb ik inderdaad al eens eerder gehoord. Enig idee waar ik deze oude drivers vandaan kan halen? Dan gaan we flink wat uitproberen.
Nou hij heet iig "BDA Driver 1.01.00.601" dat moet vast wel ergens te vinden zijn. Dit is een driver die bij diverse mensen als enige werkt + goed met FTR overweg kan + alle kanalen kan vinden (blijkt ook uit buitenlandse fora) maarrrrrrrrr wel crashes en bluescreens kan geven. Damn dat schijnt dan weer te verhelpen door een andere ACamd-versie te installeren oid.

Andere (oude) drivers voor je Terratec kaart zijn te vinden op http://ftp.terratec.de/Re..._C_PCI_HD/Update/History/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:37
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:58:
Nou hij heet iig "BDA Driver 1.01.00.601" dat moet vast wel ergens te vinden zijn. Dit is een driver die bij diverse mensen als enige werkt + goed met FTR overweg kan + alle kanalen kan vinden (blijkt ook uit buitenlandse fora) maarrrrrrrrr wel crashes en bluescreens kan geven. Damn dat schijnt dan weer te verhelpen door een andere ACamd-versie te installeren oid.
Ik heb dezelfde kaart en driver 1.1.1.501, die doet het ook uitstekend. Overigens zorgde Windows 7 daar helemaal automatisch voor, zelf heb ik niet met drivers hoeven prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:30
Nu mijn HTPC met Media Portal goed draait, wil ik de overstap naar (Ziggo) digitale (HD)TV maken.

Na veel lezen dacht ik eerst de Anysee C30 DVB-C te kopen, maar ik zie hier toch tegenvallende resultaten in verschillende fora met Media Portal.

De belangrijkste link voor Media Portal in mijn ogen: Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC met cardsharing

Nu is mijn oog gevallen op (zeker gezien de interessantere prijsstelling):

Technisat CableStar HD2
Losse Cardreader

Heeft iemand dit perfect werkend gekregen met Media Portal 1.1.3 (Tutorial)?
Is een AMD Phenom X4 9550 voldoende om de boel zonder artifacts te decoderen?
Welke losse Cardreader kan ik het beste kopen (Phoenix/Smargo/Smartmouse)?

[ Voor 16% gewijzigd door Jumpman op 09-08-2011 22:34 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powermarcel10 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:02:
Ik bedoel welke mediacenter toepassing je gebruikt.. Windows mediacenter, Mediaportal, XBMC? Misschien kan je hierin nog wat optimalisaties doorvoeren om tv kijken soepeler te laten verlopen.. Bij mij gaven de bepaalde instellingen en codecs de doorslag..
Ik gebruik alleen MediaPortal. Ik ga nu eens met codecs (SAF 4.00 unlocked) expirimenteren. Het weet helaas uit ervaring dat codecs je hele HTPC kunnen verstieren als je niet oplet dus dit wordt een secuur klusje ;).

Vanaf het moment dat FTR danwel MySQL geinstalleerd wordt (m.a.w. zogauw er een database is) mijn hele HTPC een trage kist wordt waar alles stroperig op loopt. Dus ben bang dat die codecs dit niet gaan verbeteren. Ik kan ook nog eens met andere Acamd proberen. Wat het telkens zo ingewikkeld maakt is dat het ene vaak weer vloekt met het andere (filters/driverversies/codecs...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Nou, heb het nu enigzins draaien.

De Cine CT V6 tuners worden allemaal als losse (virtuele) tuners gezien, dus ik heb in de MediaPortal TV-server de volgende tuners: DVB-T tuner1, DVB-T tuner2, DVB-C tuner1, DVB-C tuner2, Ook heb ik opeens twee DVB-S mediacenter tuners, maar die zullen waarschijnlijk door MP uit de Cine CT driverfiles opgepikt zijn, aangezien het algemene drivers zijn voor de CT productlijn (waarvan ze dus ook een DVB-S variant hebben).

Ik had in 1e instantie zoals Zepman in z'n guide aangaf maar één tuner ingeschakeld. Bij het scannen van de kanalen ging het direct mis...geen signaal...dit bleek aan een defecte antenne (DVB-T) te liggen. Gelukkig had ik nog een andere en lukte het scannen vervolgens wel.

Het Acamd verhaal ging goed, map werd netjes aangemaakt, configs overgezet etc. Kon vervolgens netjes gecodeerde kanalen timeshiften (scrambled: no), maar XBMC kon de kanalen niet weergeven. Bleek dat NewCS niet helemaal goed draaide, kreeg constant "emc no ok" meldingen. Bleek dat de smartcard niet (meer) goed geactiveerd was oid. Andere smartcard gepakt en die werkte wel.

Vervolgens ging ik de 2e tuner in MP TV-server instellen, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Ik had gewoon op de gok wat ingesteld, maar dat bleek de boel om zeep te helpen (timeshiften gaf "unknown error"). Zelfs het deactiveren van die 2e tuner in MP TV-server en een reboot verhielp het niet. Ik had de 2e tuner namelijk identieke instellingen gegeven, maar ik dacht dat als die uitgeschakeld was, dat niet zou moeten uitmaken. Zeker niet na een reboot. Wel dus...Ik had in eerste instantie Acamd opnieuw geïnstalleerd/geïnitialiseerd, maar dat was schijnbaar niet genoeg. Vervolgens heb ik dus die 2e tuner weer ingeschakeld, instellingen teruggezet en weer uitgeschakeld en toen kon ik weer timeshiften. Ik moet dus nog even goed uitzoeken hoe ik de dualtuner aan de praat kan krijgen, maar dat komt morgen wel ofzo.

Vervolgens kwam ik erachter dat de Infinity Smart USB niet bepaald van reboots houdt. Wanneer ik de PC uitschakel (dus niet eens 'slaapstand' of wat dan ook), moet ik na het opnieuw opstarten de cardreader loskoppelen en opnieuw in de USB poort pluggen. WTF?! Dat is simpelweg waardeloos. Ik heb nog niet echt tijd gehad om dit nader te onderzoeken, maar dat zal ik morgen wel doen en hopelijk kan ik daar nog een oplossing voor vinden. De installatie zelf was vrij straightforward (zoals hier beschreven staat...na die stappen verschijnt ie als COM device en kun je de FTDI drivers installeren). Ik heb 'm nu in 3,58 Mhz modus draaien, las ergens dat 6,00 Mhz met dat ding problematisch kan zijn...moet ik nog even nader uitzoeken/proberen.

Ik heb ook nog een keer na het opstarten zelfs de smartcard een keer moeten uitwerpen en weer invoeren, anders snapte NewCS het niet meer. Dan zag ik constant inlogpogingen in de NewCS console voorbijkomen en werkte uiteraard niets. Of dit aan de cardreader of NewCS ligt weet ik niet, maar daar ga ik morgen nog even naar kijken. Wellicht dat er wat gekke instellingen in de newcs.xml staan. Ik heb als basis namelijk de newcs.xml van Zepman gepakt, maar dan wat aanpassingen voor Digitenne die ik her en der online gevonden heb.

*Excuses voor hier en daar offtopic. Ik snap dat DVB-t een eigen topic heeft, maar als ik m'n verhaal zo moet opsplitsen, wordt het denk een beetje een onsamenhangend boeltje*... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door AmonTobin op 09-08-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Jumpman schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:15:
Nu is mijn oog gevallen op (zeker gezien de interessantere prijsstelling):

Technisat CableStar HD2
Losse Cardreader

Heeft iemand dit perfect werkend gekregen met Media Portal 1.1.3 (Tutorial)?
Is een AMD Phenom X4 9550 voldoende om de boel zonder artifacts te decoderen?
Welke losse Cardreader kan ik het beste kopen (Phoenix/Smargo/Smartmouse)?
Hier heb ik ook 2 van die kaarten met deze cardreader draaien en het werkt perfect! Die kaartlezer raad ik dan ook aan. Geen enkel probleem na standby :)

Als je verder een goede videokaart hebt, is die CPU snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:58:
[...]

Andere (oude) drivers voor je Terratec kaart zijn te vinden op http://ftp.terratec.de/Re..._C_PCI_HD/Update/History/
Super ikdenkweldat!

Ik heb alleen nu de 1.01.00.601 driver geinstalleerd en deze werkt ook gezien onderstaande afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.dannyvdm.nl/fm/terratec1.jpg

Maar ook nu kan ik weer minutenlang wachten met het scannen; er wordt gewoon NIETS gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.dannyvdm.nl/fm/terratec2.jpg

Ik heb de drivers gewoon geinstalleerd meer niet. Moet ik misschien niet eerst alle software uninstallen? Moet ik uberhaupt wel het programma Terratec Home Cinema gebruiken om te scannen?

Doe ik iets fout? Of is dit gewoon echt heel raar? Zou iemand me wellicht even stap voor stap kunnen uitleggen wat ik moet doen? Want ik weet echt totaaaaal niet wat ik hiermee nou moet aanvangen.

Heb nog even dit gevonden: http://forum.team-mediapo...hannel-not-working-80908/

Maar plz, kan iemand me echt even stap voor stap uitleggen wat ik moet doen? Mijn dank zal zeer groot zijn!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:18:
[...]

Ik gebruik alleen MediaPortal. Ik ga nu eens met codecs (SAF 4.00 unlocked) expirimenteren. Het weet helaas uit ervaring dat codecs je hele HTPC kunnen verstieren als je niet oplet dus dit wordt een secuur klusje ;).

Vanaf het moment dat FTR danwel MySQL geinstalleerd wordt (m.a.w. zogauw er een database is) mijn hele HTPC een trage kist wordt waar alles stroperig op loopt. Dus ben bang dat die codecs dit niet gaan verbeteren. Ik kan ook nog eens met andere Acamd proberen. Wat het telkens zo ingewikkeld maakt is dat het ene vaak weer vloekt met het andere (filters/driverversies/codecs...).
Goed dat je Mediaportal gebruikt.. Na enig tweaken is dat echt het beste stukje software voor je HTPC dat er is.. Ik heb er zonder overdrijven al zo´n 1000 uurtjes aan werk inzitten, en weet inmiddels precies hoe je het goed kunt configureren..

Raar dat bij jou alles `stroperig` gaat lopen na een install van fortherecord.. Hier heb ik geen last van..

Heb je al eens een schone windows installatie gedaan?

hierna de nieuwste MySQL installeren, en een database aanmaken met de simpelste configuratie. (dus zonder allerlei beveiligingsopties)

Ook bij fortherecord kies ik altijd voor de eenvoudigste configuratie..

Verder zou ik als ik je was SAF6 proberen, en dan de unlocked versie..Hiervoor moet je even een berichtje sturen naar de maker ervan, met het verzoek jou een unlocked versie toe te sturen..

Verder alle codecs(packs) van je systeem gooien, en echt ALLEEN saf6 gebruiken. (als je saf 6 direct na een clean install van windows 7 installeert weet je zeker dat er verder niet al allerlei codecs op je systeem staan)

Dan voor tv kijken de cyberlink powerdvd 11 codecs gebruiken. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powermarcel10 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 23:12:
Heb je al eens een schone windows installatie gedaan?
heb ik (al vele malen) |:(
hierna de nieuwste MySQL installeren, en een database aanmaken met de simpelste configuratie. (dus zonder allerlei beveiligingsopties)
heb ik ;)
Ook bij fortherecord kies ik altijd voor de eenvoudigste configuratie..
heb ik ;)
Verder zou ik als ik je was SAF6 proberen, en dan de unlocked versie..Hiervoor moet je even een berichtje sturen naar de maker ervan, met het verzoek jou een unlocked versie toe te sturen..
key had ik al, ben nu met 6 unlocked bezig
Verder alle codecs(packs) van je systeem gooien, en echt ALLEEN saf6 gebruiken. (als je saf 6 direct na een clean install van windows 7 installeert weet je zeker dat er verder niet al allerlei codecs op je systeem staan)
misschien toch weer 's voorafaan beginnen en dan meteen driver 1.1.1.501 installeren, alhoewel ik vaag herrinner dat FTR de Terratec kaart dan niet ziet (stond no i.p.v. yes meen ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Heb je ook al eens de tv server van mediaportal zelf geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:30
HaTe schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:47:
[...]

Hier heb ik ook 2 van die kaarten met deze cardreader draaien en het werkt perfect! Die kaartlezer raad ik dan ook aan. Geen enkel probleem na standby :)

Als je verder een goede videokaart hebt, is die CPU snel zat.
Hmmm, ik heb een ATI HD3200 (onboard, op een populair HTPC bordje uit 2008).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 23:57:
[...]
Hmmm, ik heb een ATI HD3200 (onboard, op een populair HTPC bordje uit 2008).
Heb ik hier ook (780G bordje), gebruik gewoon de in Windows7 meegeleverde codecs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja in het verleden maar dat was nog meer drama en veel "Unable to create graph" meldingen.

Heb nu driver 1.1.1.501 en nu zegt ie overal "Failed to tune to channel", ook op unscrambled channels (Ned1), ben ik iets vergeten? Ik geef niet op! }:O

@dannyvdm85
Die driverupdate moet je volgens mij doen bij zowel Human Interface Devices als bij Sound/Video/GameControllers. Je kabel zit goed hoop ik?

Even een algemene vraag aan ieder: Is er een manier om te checken of het ziggo-signaal optimaal binnenkomt in je HTPC cq. de Terratec kaart optimale ontvangst heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Zoals ik in mijn voorgaande post aangaf, had ik gisteravond alles aardig draaien. Ik wilde echter nog even het probleem i.v.m. de cardreader na een herstart nader onderzoeken. Het blijkt dat de cardreader vanuit slaapstand wel nog aanspreekbaar is, alleen dat NewCS het niet meer snapt waardoor NewCS een herstart nodig heeft (wanneer ik de PC echt een herstart of een powercycle geef, moet de cardreader echter wel los -en weer aangekoppeld worden). Ik had bedacht dit te verhelpen door m.b.v. een tooltje na het 'ontwaken' van de PC een batchscript te laten draaien die NewCS killed, even wacht en weer start. Dit had ik dus getest en het bleek dat idd na het draaien van dit script NewCS weer startte met in console de status 'ready' i.p.v. ' failed'.

Echter, vanaf dat moment werkt het decoden van gecodeerde zenders helemaal niet meer en krijg ik het ook niet meer aan de praat, zelf niet na een herstart of herinstallatie van de verschillende componenten. Ik kan Ned1 netjes timeshiften in MP TV-server configuratie, maar wanneer ik dit probeer bij gecodeerde zenders krijg ik 'unknown error occurred' en klapt de 'TVService' service eruit. Ik deze service dan weer handmatig starten om iets te kunnen doen in de MP TV-server configuration.

Het vreemde is, ik heb niets qua instellingen gewijzigd. Wat ik nu heb staan werkte eerder op de avond wel met identieke newcs.xml en cardclient.conf instellingen. In de debug console van NewCS wordt ook niets gerapporteerd...hij blijft staan op 'main loop' oid. Normaalgesproken zie daaronder dan de 'emc ok' of ' emc no ok' meldingen voorbijkomen, maar dat zie ik nu ook niet meer.

Ik heb ook MP TV-server volledig verwijderd (incl. droppen van de MySQL database), de PCIe tuner verwijderd (dus ook de drivers), NewCS MDAPIFilter en Acamd opnieuw geinitialiseerd en de smartcardreader verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar MP TV-server blijft tijdens het timeshiften van gecodeerde zenders komen met 'unknown error occurred'. Ik begrijp er echt niets van! Ik ben gisteren tot 2 uur 's nachts nog bezig geweest, maar zonder resultaat.

NewCS lijkt goed, de newcs.xml instellingen zijn immers identiek als voorheen (wel lettend om de COM-poort natuurlijk). Het MDAPIFilter/Acamd gedeelte behelst enkel het aanmaken van de tunermap en het plaatsen van een aantal bestanden en een gemodificeerde cardclient.conf, daar kan ook niet zoveel misgaan aangezien bij het timeshiften de tuner map netjes wordt aangemaakt en de de cardclient.conf toch echt goed staat ingesteld. Het lijkt er haast op dat de smartcard niet meer goed is, maar dan zou ik toch iets van emc (fout)meldigen terug moeten krijgen? De cardreader lijkt ook goed aangezien NewCS de kaart in de reader als conax kaart herkend met alle bijbehorende paramaters en status 'ready'.

Iemand nog enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Ik ga vanavond even langs iemand met een Digitenne decoder om te verifieren dat de kaart daar wel nog functioneert. Ik zie dat Zeropaid een soortgelijk probleem had en dat dit is verholpen door 'opnieuw' te beginnen, maar ik heb in principe alles al opnieuw gedaan, alleen dan wel hier en daar versplinterd. Maar toch. ik ga ook nog 's even helemaal opnieuw beginnen....kijken of ik toch nog iets over het hoofd heb gezien. Dan zal ik ook wat meer (debug)logging doornemen aangezien ik daar gisteravond niet meer de tijd/energie meer voor had.

*Nogmaals, enigzins offtopic omdat ik hier (momenteel nog) van Digitenne gebruik maak..maar ik post dit hier omdat het carsharing verhaal toch in dit topic het meest besproken wordt en ik het idee heb dat dit niet een Digitenne gerelateerd probleem is. Mocht dit toch niet gewenst zijn, schop 'm dan maar naar het Digitenne topic*...

Edit: N.a.v. een eerdere post van gjs ga ik ook nog even "C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\SetupTv.exe" --DebugOptions proberren en kijken of ik daar wijzer uit wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door AmonTobin op 10-08-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 00:07:
@dannyvdm85
Die driverupdate moet je volgens mij doen bij zowel Human Interface Devices als bij Sound/Video/GameControllers. Je kabel zit goed hoop ik?
Puur wat van Terratec is neem ik aan. Zal het eens proberen, maar volgens mij deed ie dat automatisch al... infrared en sound. Zal het vanavond weer even proberen, en anders even de 501 versie proberen.

Kabel zit er gewoon goed in ja, zo knudde ben ik dan ook weer net niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaag, bij mij is 601 de enige driver die werkt.
De rest (inclusief 501) geeft overal no signal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:57:
Vaag, bij mij is 601 de enige driver die werkt.De rest (inclusief 501) geeft overal no signal.
Ja, maar ik heb een andere configuratie dan jij, hoewel de hardware min of meer hetzelfde is. Hier draai ik Windows Media Center met DVBlogic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dannyvdm85 heb je softwarematig in het serverprogramma input wel op kabel staan bedoel ik (dus geen satellite, automatic o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:57:
Vaag, bij mij is 601 de enige driver die werkt.
De rest (inclusief 501) geeft overal no signal.
Je kan ook eens proberen om de Technisat drivers te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:17:
Je kan ook eens proberen om de Technisat drivers te installeren.
Proberen waard!

Nog even terugkomend op mijn haperprobleem (MP + FTR, Cinergy C PCI HD + Smargo) waarbij het TV-beeld na een paar minuten bevriest (en eigenlijk heel MP daarmee) terwijl de HTPC met win7 blijft gewoon intact blijft.

Geprobeerd om te voorkomen:

-Timeshiften op andere partitie
-Verschillende DBA drivers (alle beschikbare Terratec drivers)
-Verschillende codecs (orig win7, unlocked SAF 4, SAF5, SAF6)
-Verschillende Acamd (v0.6.0.3, 0.6.1.8, en 0.6.2.0.)
-Zowel OSCam als NewCS

Weet iemand in welke log (bestand + locatie) de vastloper mogelijk wordt weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me een irritant probleem, 'k verdenk toch je tv-kaart. Antenne-signaal is sterk genoeg? In welke ziggo regio zit je? Gebruik je MP 1.1.3 of 1.2beta, en welke Win7 versie? Heb je het ook bij FTA zenders? Drivers voor je smargo zijn de laatste van de ftdi site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:12:
dannyvdm85 heb je softwarematig in het serverprogramma input wel op kabel staan bedoel ik (dus geen satellite, automatic o.i.d.)
Sorry, wat bedoel je hiermee?
Moet ik binnen het programma waar ik de zenders zou moeten vinden ergens een instelling aan hebben staan dat ie satelliet zoekt? Want heb even in heet Terratec Home Cinema gekeken, maar kan dit nergens terugvinden.

Overigens lukt het me echt niet om deze rotzooi aan de praat te krijgen. In mijn apparaatbeheer komt de tv-tuner nu 2x voor:
besturing voor geluid, video en spelletjes: cinergy c pci
human interface-apparaten (hid): cinergy c/s2 pci infrared

Moet ik nou op nog meer dingen de drivers installeren? Of moet dit goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, vooral als je een blingbling systeem hebt van €1000,- (Zalman omkasting, passief gekoelde hardware, afstandbediening, etc) wat je niet kan gebruiken. Heb deze vakantie eindelijk de tijd om het probleem te ontdekken, maar valt niet mee zeg...
'k verdenk toch je tv-kaart. Antenne-signaal is sterk genoeg?
Tja weet je een manier dit te meten? Die kabel en kaart doen het in de originele decoder perfect.
In welke ziggo regio zit je?
Den Bosch. Heb daarom regio 1111 (Brabant/Limburg) gescanned.
Gebruik je MP 1.1.3 of 1.2beta, en welke Win7 versie?
MP 1.1.3 en Windows 7 Home Premium 64bits (updates/servicepacks etc up to date)
Drivers voor je smargo zijn de laatste van de ftdi site?
2.8.14.0 datum 18-03-2011
Heb je het ook bij FTA zenders?
Nederland 1 begint na een korte tijd te lichtjes schokken.
Dat is zo ongeveer op het tijdstip waar een scrambled channel vast zou lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dannyvdm85 ik bedoel in je TV-server prog.
bij For The Record bijvoorbeeld moet je "cable" kiezen.
hoe dat bij MP TV-server zit weet ik eerlijk gezegd niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 20:08:
@dannyvdm85 ik bedoel in je TV-server prog.
bij For The Record bijvoorbeeld moet je "cable" kiezen.
hoe dat bij MP TV-server zit weet ik eerlijk gezegd niet
Mijn TV-server prog? TerraTec Home Cinema dus?

Ik heb deze instellingen hierin:

Afbeeldingslocatie: http://www.dannyvdm.nl/fm/terratec3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dannyvdm.nl/fm/terratec4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dannyvdm.nl/fm/terratec5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dannyvdm.nl/fm/terratec6.jpg

Geloof niet dat ik het ergens kan opgeven dat ik via de kabel wil...

Wat is MP TV-Serveruberhaupt? Ben nog niet echt thuis is die afkortingen en dergelijke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Wow...ik heb écht alles opnieuw zitten installeren/verwijderen: Media Portal TV-server, MySQL compleet met configs, databases et al, drivers van de tuner verwijderd, smartcardreader verwijderd en de module hiervan opnieuw geflashed, alle MDAPIFilter/ACamd/NewCS bestanden opnieuw gedownload met bijbehorende configs...helemaal opnieuw begonnen...wat krijg ik? Hetzelfde verhaal: "Unknown error occurred" bij het timeshiften van gecodeerde kanalen. Zelfs NewCS en de cardreader vanaf m'n laptop gedraaid, maar nee hoor. Acamd debug gaf weinig nuttige info, alsmede de logging van MP TV-server.

Uiteindelijk als laatste hoop had ik nog even een blaadje erbij gepakt die ik vanmiddag tijdens werk had uitgeprint met een mogelijke oplossing die een Google search had opgeleverd....Bingo! Blijkt dat het volgende bestand de boosdoener is:

"c:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\FFDecsa.dll"

Dit bestand hernoemd/verwijderd en het probleem was verholpen! Damn, daar ben je dan totaal zo'n 6 uur mee bezig. :S

Dan snap ik nog steeds niet waarom het eerste wel werkte en daarna opeens niet meer. Ik heb elke keer dezelfde versie van MP TV-server geinstalleerd met dezelfde instellingen... 8)7

Edit: Zie net dat dat bestand met de MDAPIFilter meekomt. En ik nam elke keer alle bestanden uit die map -geheel volgens de zepman guide- mee. Nou ja, zal wel...

Edit2: M.b.v het programma 'Power Triggers' kan ik nu ook na het ontwaken uit slaapmodus TV kijken zonder dat ik de cardreader hoef los te koppelen. Dit m.b.v. een batch scriptje dat NewCS killed, wacht en weer start. Ik had dit in eerste instantie al opgezet met een ander tooltje, maar een topic van pbeumer2001 bracht me op Power Triggers die, in tegenstelling tot dat andere tooltje, ook als service draait, wat wel zo handig is. Het begint erop te lijken...

[ Voor 28% gewijzigd door AmonTobin op 10-08-2011 23:08 ]

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
:F

Heb toch nog wat problemen met mediaportal: sommige zenders werken niet en geven de melding afspelen niet mogelijk: live2.0.ts.tsbuffer

het gaat eigenlijk alleen om nederland1,2, en 3 in hd.

iemand enig idee hoe ik deze zenders wel kan ontvangen?

[ Voor 67% gewijzigd door Zeropaid op 11-08-2011 19:49 ]

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ned1 t/m 3 HD doen het bij mij ook niet echt goed in MePo nu. Heb je Ziggo? ZIggo is momenteel nogal aan het schuiven met van alles en nog wat, waardoor veel software en tuners nogal in de war raken.

• AmonTobin
Heb nu de dualtuner functie van de Cine CT v6 aan de praat. Ik kan nu dus een zender uit één transponder opnemen en tegelijkertijd een andere zender uit een andere transponder bekijken.

Ik liep in eerste instantie wel tegen wat problemen aan: De 2e tuner kreeg geen signaal in de MP TV-server confiuration tool. Vervolgens heb ik de DVBCineConfig tool van de tuner zelf gedraaid (gewoon vinkjes zetten bij gewenste tuners) en na een reboot kreeg ik wel op beide tuners signaal. Vervolgens dus gewoon het stukje "een extra tv kaart installeren en configureren" uit de zepman guide gevolgd en het werkte. :)

Edit: Scratch that. Er is iets wat ervoor zorgt dat de 2e tuner soms geen signaal meer krijgt. Ik had het zojuist weer. Het disablen en weer enablen van de tuner in Device Manager verhelpt het probleem vervolgens...hmmn...morgen ff een mailtje naar Digital Devices denk.

[ Voor 19% gewijzigd door AmonTobin op 12-08-2011 01:05 ]

• Zeropaid
  • Niet online
Frank-NL schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 20:15:
Ned1 t/m 3 HD doen het bij mij ook niet echt goed in MePo nu. Heb je Ziggo? ZIggo is momenteel nogal aan het schuiven met van alles en nog wat, waardoor veel software en tuners nogal in de war raken.
Ik heb inderdaad ziggo, alleen werken de zenders 1, t/m 3 hd niet in MP maar wel bij een gewone tv met decoder.

Alle andere zenders werken wel gewoon.

Verwijderd

Hoi Zeropaid, Nielson, e.a

Ik had hetzelfde probleem als ZeroPaid:
- MP, Ziggo en Zepman oplossing geconfigureerd
- Bij TimeShift van gecodeerd kanaal (bv. Nederland 2) geeft TV Server "Unkown error" en crasht.
- ACamd lijkt niet te communiceren met NewCS

Uiteindelijk heb ik het opgelost door een ander versie MPAPIFilter.ax te gebruiken in de MP API. De versie die in MDAPIFilter 20100221.7z zit geeft dit probleem. Maar de versie die in ACamd_0620.rar zat doet het wel. Een zichtbaar verschil is te zien in de ACamdMonitor. Daar wordt gemeldt: "Switch to [RawTransponder] mode".

Nu heb ik alleen de volgende uitdaging: RTL 4 is niet zichtbaar. MP meldt dat kanaal gecodeerd is....
Iemand een idee? Ik houd me aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:59:
- ACamd lijkt niet te communiceren met NewCS

Uiteindelijk heb ik het opgelost door een ander versie MPAPIFilter.ax te gebruiken in de MP API. De versie die in MDAPIFilter 20100221.7z zit geeft dit probleem. Maar de versie die in ACamd_0620.rar zat doet het wel. Een zichtbaar verschil is te zien in de ACamdMonitor. Daar wordt gemeldt: "Switch to [RawTransponder] mode".
Volgens Zepman's guide zou dat bestand desgewenst ook weggelaten kunnen worden, aangezien het helemaal niet gebruikt wordt? Wat wel moet is cardclient.conf overschrijven.

Ik ben geen expert op dit gebied maar toen ik strikt de Guide opvolgde werkte het bij mij goed, dus ik ga er maar vanuit dat de stappen die erin staan kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje aan de SAF gebruikers met MP + FTR config (Win7), wat hebben jullie hier ingevuld?

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VNIQKQQY.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Heb ook even 4therecord server geinstalleerd en getest met de Margro pre Eden XBMC PVR build als frontend. Installatie en vooral configuratie van ACamd was even klooien aangezien ik niet zo'n mooie guide kon vinden als die van Zepman voor MediaPortal TV server. Uiteindelijk wel voor elkaar gekregen en achteraf gezien is de ACamd configuratie in 4therecord een stukje eenvoudiger (al is dat in MediaPortal ook niet zo lastig), maar je moet even weten hoe en waar je wat moet doen. Die volgt in principe wel de logica als die van MediaPortal a.d.h.v. de Zepman guide, maar 4therecord heeft dan de MDAPIFilter standaard ingebakken. Mocht iemand interesse hebben wil ik mijn ondernomen stappen wel even in een korte howto vastlegggen.

Heb nog niet heel veel kunnen testen, maar vooralsnog lijkt 4therecord en stuk handiger in dingen zoals het ophalen van EPG info e.d. Maar wat mij vooral aanspreekt is de webaccess...Het idee alleen al dat ik vanaf kantoor met m'n Android telefoon de EPG kan browsen en dan een opname kan inplannen, daar slaan m'n 'geek' hormonen al helemaal van op hol..haha! :D

Ik ga straks of morgen nog even goed verder testen. Grootste minpunt tot nu toe, wat dus al eerder vermeld is in dit topic en dus een bekende bug is in deze XBMC PVR build, is dat wanneer je een kanaal vanuit de kanaallijst in XBMC opent en je wilt vanuit deze lijst vervolgens een ander kanaal openen, dan moet je eerst weer even het huidige kanaal uit de lijst selecteren en dan pas kan je overschakelen naar een ander kanaal in de lijst. Anders krijg je een error dat het kanaal niet geopend kan worden. Je kunt dan overigens wel gewoon via de navigatietoetsen zappen (dus wanneer je de kanaallijst niet open hebt staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:36:
Vraagje aan de SAF gebruikers met MP + FTR config (Win7), wat hebben jullie hier ingevuld?

[afbeelding]
audio codecs zijn goed geconfigureerd.. (zo heb ik ze ten minste ook) Echter heb ik bij audio renderer specifiek mijn geluidskaart en bijbehorende juiste audio uitgang geselecteerd..

Ik gaf eerder aan dat de cyberlink codecs het beste waren voor live tv, maar daar kom ik toch een beetje van terug.. Had toch soms haperingen.

Ik kom toch elke keer weer uit bij de standaards microsoft dtv decoder. Die is echt het meest stabiel en ook vrij snel voor zappen.

Die zou ik dus nemen als ik jou was!

Bij video codecs:

MPEG-2 video decoder: ffdshow videodecoder
H.264 video decoder: ffdshow dxva decoder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:18
Ik heb gisteren mijn nieuwe Anysee E30TC Plus binnen gekregen en ben meteen aan de slag gegaan. Tot en met vandaag bezig geweest en heb nu eindelijk iets (let op "iets" ;) ) voor elkaar gekregen.

Ik ben uiteraard begonnen met het installeren van de driver, daarna heb ik getest in Media Center van Windows 7. Alle kanalen werden herkend nadat ik door had dat ik met een Anysee voor Antenne moet kiezen en niet voor Cable. Ook moet je kiezen voor "nog niet in kaart gebracht". Helaas zegt hij bij sommige kanalen welke wel in mijn pakket zitten "scrambled"... Met de meegeleverde Anysee Viewer kan ik wel alles probleemloos bekijken echter loopt die speler erg vaag vast..
Mijn uiteindlijke doel is om TV te kunnen kijken en opnemen in XBMC daar ik dit platform al draai sinds dat het voor de originele Xbox uitgekomen was.

Na een heleboel lezen en troubleshooten kan ik min of meer zenders bekijken in XBMC. Ik heb de MediaPortal TV server 1.1.3 geïnstalleerd, daarin heb ik de MDAPI Fall 2009 V3 plugin geïnstalleerd en daarna de ACAMD 6.20 erbij gezet. Tevens heb ik de laatste TVserverXBMC plugin geactiveerd.
XBMC 10.1 PVR V2 heb ik nu draaien en kan daarmee Live TV kijken na het activeren van de PVR client voor MediaPortal.
Nu heb ik echter veel last van artifacts tijden het kijken van zenders, bij HD zenders is dit zelfs zo erg dat tv kijken onmogelijk wordt. DXVA aan of uit maakt geen verschil...
Ook loopt hij regelmatig vast en soms kan ik na het opstarten helemaal geen kanalen zien.

Kan iemand mij nog wat tips geven om deze setup te verbeteren? Ik blijf wel het liefst bij XBMC als client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powermarcel10, kan een verkeerde audiocodec het beeld vast laten lopen?

Heb nu de volgende codecsettings voor TV (volgens mij zoals je bedoelt):

MPEG-2 Video decoder: Microsoft DTV-DVD Video Decoder
H.284 Video decoder: Microsoft DTV-DVD Video Decoder
MPEG / AC3 audo decoder: LAV Audio Decoder
LATM AAC audio decoder: LAV Audio Decoder
DD+ audio decoder: LAV Audio Decoder
Audio renderer: AMD HDMI Output (AMD High Defin

Moet zeggen dat hij gelukkig way better loopt als voorheen, maar na een aantal minuten toch kleine schokjes geeft en altijd vastloopt (al dan niet na zappen). Stabiel is hij helaas nog niet, maar mijn eeuwige vastloper is een aantal minuten vooruit verschoven, zou het dan toch een codecprob zijn?

Heb zelf nog steeds twijfels over de 601 DBA driver, welke tevens regelmatig bluescreens geeft (driver no less or equal), tja maar elke andere driver vreet FTR hier helaas niet dus moet die wel handhaven...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 01:16:

Moet zeggen dat hij gelukkig way better loopt als voorheen, maar na een aantal minuten toch kleine schokjes geeft en altijd vastloopt (al dan niet na zappen). Stabiel is hij helaas nog niet, maar mijn eeuwige vastloper is een aantal minuten vooruit verschoven, zou het dan toch een codecprob zijn?

Heb zelf nog steeds twijfels over de 601 DBA driver, welke tevens regelmatig bluescreens geeft (driver no less or equal), tja maar elke andere driver vreet FTR hier helaas niet dus moet die wel handhaven...
Ik denk eerder dat dit te maken heeft met de drivers van je tv kaart.. Codecs zijn nu gewoon prima geconfigureerd, en zouden geen problemen moeten geven..

Ik heb geen ervaring met de tv kaart die je hebt, dus daar kan ik je niet bij helpen..

Edit: Heb je de bijgeleverde software van terratec al eens geprobeerd om te kijken of het beeld daarin ook hapert?

Edit2: heb je al eens gekeken welke processen het meest worden belast tijdens tv kijken, en welke processen daarbij veel van je systeem vragen? Loopt het verbruik ook op tot 100%? dat kan een reden zijn van het haperende beeld..

[ Voor 11% gewijzigd door powermarcel10 op 14-08-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Marcello83 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:05:
Ik heb gisteren mijn nieuwe Anysee E30TC Plus binnen gekregen en ben meteen aan de slag gegaan. Tot en met vandaag bezig geweest en heb nu eindelijk iets (let op "iets" ;) ) voor elkaar gekregen.

Ik ben uiteraard begonnen met het installeren van de driver, daarna heb ik getest in Media Center van Windows 7. Alle kanalen werden herkend nadat ik door had dat ik met een Anysee voor Antenne moet kiezen en niet voor Cable. Ook moet je kiezen voor "nog niet in kaart gebracht". Helaas zegt hij bij sommige kanalen welke wel in mijn pakket zitten "scrambled"... Met de meegeleverde Anysee Viewer kan ik wel alles probleemloos bekijken echter loopt die speler erg vaag vast..
Mijn uiteindlijke doel is om TV te kunnen kijken en opnemen in XBMC daar ik dit platform al draai sinds dat het voor de originele Xbox uitgekomen was.

Na een heleboel lezen en troubleshooten kan ik min of meer zenders bekijken in XBMC. Ik heb de MediaPortal TV server 1.1.3 geïnstalleerd, daarin heb ik de MDAPI Fall 2009 V3 plugin geïnstalleerd en daarna de ACAMD 6.20 erbij gezet. Tevens heb ik de laatste TVserverXBMC plugin geactiveerd.
XBMC 10.1 PVR V2 heb ik nu draaien en kan daarmee Live TV kijken na het activeren van de PVR client voor MediaPortal.
Nu heb ik echter veel last van artifacts tijden het kijken van zenders, bij HD zenders is dit zelfs zo erg dat tv kijken onmogelijk wordt. DXVA aan of uit maakt geen verschil...
Ook loopt hij regelmatig vast en soms kan ik na het opstarten helemaal geen kanalen zien.

Kan iemand mij nog wat tips geven om deze setup te verbeteren? Ik blijf wel het liefst bij XBMC als client.
Welke driver gebruik je? Grote kans dat dit de oorzaak is van je artifacts.. Bij Anysee drivers werkt het helaas niet zo dat de nieuwste driver ook de meest stabiele is.. Ik gebruik zelf driver 1.28s. Deze is voor mij verreweg het stabielst. Totaal geen last van artifacts meer, in tegenstelling tot veel nieuwere drivers.

Waarom trouwens xbmc? Ik kan je Mediaportal aanbevelen, met fortherecord als tv server. Ik heb het zelf ook allemaal al eens geprobeerd, incl xbmc, maar heb toch de beste ervaring met de combi mediaportal en fortherecord. (1.6.0.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 01:16:

Al de Technisat Cablestar HD2 drivers geprobeerd? Die zouden ook moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Niet online
ben op dit moment een film aan het opnemen, (film1) mijn vraag is of het normaal is dat ik nu geen andere zenders kan bekijken? (behalve de andere film1 zenders dan)

met Me Po

[ Voor 3% gewijzigd door Zeropaid op 14-08-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Heb je maar 1 tv kaart? Dan is dat normaal ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

All,

De oplossing om newcs goed uit standby te laten komen is volgens mij nog niet gevonden.
3x herstarten van newcs is doorgaans de enige optie. Om nu 24x7 een ander device aan te moeten hebben om
mijn cardreader live te houden vond ik niet handig. Een router met USB heb ik niet. Dus toch maar gaan zoeken
naar hoe ik newcs goed kon laten functioneren.

Volgende stappen dien je te doen om newcs automatisch na uit standby komen 3x opnieuw te laten starten.
Deze uitleg beschrijft hoe het kan op Windows Vista, uiteraard zal dit voor Windows 7 vrijwel gelijk zijn.
Meer dan 3x newcs laten opstarten kan makkelijk door de .cmd file aan te passen maar dat spreekt voor zich.

Creeer de .cmd file start_newcs.cmd met de volgende inhoud (notepad is hiervoor handig te gebruiken, let wel op dat je met de juiste .cmd extensie opslaat)

## begin script
c:
cd\digital_tv\newcs
start newcs
ping 127.0.0.1
taskkill /im newcs.exe
start newcs
ping 127.0.0.1
taskkill /im newcs.exe
start newcs
## einde script

Hierbij zijn de eerste 2 regels specifiek voor jou situatie. Staat je newcs op je d:-drive of andere drive
dan daar de driver letter aanpassen.
De tweede regel dien je uiteraard aan te passen naar de map waar jou newcs.exe staat
De ping is puur om 5 seconden te wachten.

Hierna moeten we inregelen dat het script gestart word nadat je pc uit standby komt:

* Ga naar Configuratie scherm
* Ga hierin naar systeembeheer
* Ga hierin naar taakplanner
* Klik op nieuwe taak aanmaken
* Bij algemeen vul je een Taak naam en eventueel een omschrijving in
* Op het tabblad Triggers vul je de volgende zaken in:
- Start deze taak: selecteer hier "Bij een gebeurtenis"
- Logboek : Selecteer hier "Systeem"
- Bron : Selecteer hier "Power-Troubleshooter"
- Gebeurtenis-id : type hier "1" (zonder de quotes)
* Op het tabblad Acties vul je de volgende zaken in:
- Bewerking : Selecteer hier "Programma starten"
- Programma / Script : vul hier pad en naam naar je script in bijv c:\newcs\start_newcs.cmd

Bij mij werkt dit helemaal top, zaken die ik nog niet helemaal helder heb of MediaPortal en 4TheRecord uitzichzelf weer naar standby mode terugkeren maar
dat ontdek ik nog wel. Zo niet dan zijn daar nog wel plugins voor te vinden.
Mijn systeem is een Windows Vista / Mediaportal 1.1.3 / 4TheRecord / dual tuner DVB-C / Smargo cardreader werkend met newcs

Ben benieuwd of anderen deze standby methode ook succesvol kunnen gebruiken.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Niet online
HaTe schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:40:
Heb je maar 1 tv kaart? Dan is dat normaal ja.
klopt ik heb 1 tv kaart, ik dacht even dat het weer om een bugg ging (mediaportal is echt verre van stabiel) maar het klopt idd dat je met een digitale tuner niet kan opnemen en kijken tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Ik gebruik hiervoor het programma 'Power Triggers'. Die draait na het ontwaken uit standby een batch scriptje dat NewCS stopt, even wacht en weer start. Dat werkt bij mij 100%...

[ Voor 81% gewijzigd door AmonTobin op 14-08-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Zeropaid schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:59:
[...]

klopt ik heb 1 tv kaart, ik dacht even dat het weer om een bugg ging (mediaportal is echt verre van stabiel) maar het klopt idd dat je met een digitale tuner niet kan opnemen en kijken tegelijk
Waarom is Mediaportal verre van stabiel? Hier geen problemen.. Je hebt vast iets niet goed geconfigureerd.. Verder word de schuld vaak op mediaportal afgeschoven, maar in vele gevallen is dat niet terecht.. Vaker zijn het de drivers, codecs, en/of de gebruikte server toepassingen die roet in het eten gooien..

Verder is met een beetje werk mediaportal zelf nog super goed te optimaliseren waardoor het voor mij het meest stabiele stukje mediacenter software is geworden dat er is.. Zelfs stabieler dan xbmc en windows mediacenter..

EDIT: Ik gebruik Mediaportal 1.2.0 beta op een machine met Windows 7 ultimate 64-bit, icm StreamedMP en de nieuwste SAF6 drivers.. (voor tv trouwens gewoon de default microsoft DTV decoders. Die werken voor (HD) tv kijken het beste)

Even voor de duidelijkheid ;)

[ Voor 13% gewijzigd door powermarcel10 op 14-08-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:50:
Al de Technisat Cablestar HD2 drivers geprobeerd? Die zouden ook moeten werken.
Als ik de huidige Terratec drivers deinstalleer en de software 1.3 versie download (dat is het enige wat ik kan vinden) en van dit pakketje de drivers wil installeren zegt Windows: "Windows could not found driver software for your device". Dit is de juiste driver toch?

En als ik de gewoon de oude 601 Terratec drivers handhaaf komt de kaart in zowel Human Interface Devices + Sound/Video/GameControllers te staan. De driver bij HID kan ik wel laten veranderen in de Technisat driver, maar bij Sound/Video/GameControllers niet, dat vreet ie niet en blijft gewoon de oude BDA driver. TV-resultaat met deze 2 verschillende drivers tegelijk is helaas meteen een vastloper van het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:18
powermarcel10 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:40:
[...]

Welke driver gebruik je? Grote kans dat dit de oorzaak is van je artifacts.. Bij Anysee drivers werkt het helaas niet zo dat de nieuwste driver ook de meest stabiele is.. Ik gebruik zelf driver 1.28s. Deze is voor mij verreweg het stabielst. Totaal geen last van artifacts meer, in tegenstelling tot veel nieuwere drivers.

Waarom trouwens xbmc? Ik kan je Mediaportal aanbevelen, met fortherecord als tv server. Ik heb het zelf ook allemaal al eens geprobeerd, incl xbmc, maar heb toch de beste ervaring met de combi mediaportal en fortherecord. (1.6.0.0)
OK, ik zal de 1.28 eens proberen vanavond. Ben benieuwd!
Ik vind XBMC gewoon top, gebruik het al vele jaren naar grote tevredenheid. Heb al mn films, series en muziek daarin zitten met alle info en plaatjes. Dus zou mooi zijn als ik daarlangs ook TV kan kijken en opnemen. Maar ik zal MediaPortel eens een kans geven 8)
Pagina: 1 ... 13 ... 63 Laatste

Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.