Om hier nog even op terug te komen: In een eerdere post gaf ik aanwijzingen m.b.t. het instellen van de Timeshift en Recording shares. Echter, ik had het zelf (na een herinstallatie van Fortherecord) verkeerd ingesteld. Ik had het namelijk als volgt gedaan:Marcello83 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 03:00:
Dat deed inderdaad de truuk! Ik heb de ingestelde lokale mappen geshared en nu werkt het! Zowel in XBMC en MediaPortal!![]()
Ik kan alleen nog niet opnemen vanuit XBMC, livestream pauzeren werkt echter wel gewoon...
Ook zie ik wat interlace problemen in XBMC, bij bewegende beelden zie je strepen/lijnen ontstaan, ik heb de deinterlace optie van mn Radeon op Vector deinterlacing gezet maar veranderd niks. In MediaPortal heb ik dit weer niet, daar is het beeld wel scherp. Ik knutsel morgen wel weer verder
[...]
Timeshift path: \\htpc\Timeshift
As UNC share: \\htpc\Timeshift
Timeshift path: \\htpc\Recording
As UNC share: \\htpc\Recording
Zo werkt het in principe wel; Je kunt live TV kijken en (ogenschijnlijk) handmatig vanuit de Recorder Tuner MMC console programma's opnemen, maar wanneer je vervolgens opnames scheduled, werkt dit niet. Er komt dan voorbij in de logs: "The network name cannot be found". Je moet de shares dus als volgt instellen:
Timeshift path: C:\Shares\4therecord\Timeshift
As UNC share: \\htpc\Timeshift
Recordings path: C:\Shares\4therecord\Recordings
As UNC share: \\htpc\Recordings
Dan worden scheduled opnames wel netjes opgenomen. Op zich logisch natuurlijk en zo had ik het de eerste keer (op aanwijzing van de handleiding) ook gedaan. Maar bij een herinstallatie had ik het dus verkeerd gedaan en aangezien ie dan tóch aangeeft dat de shares "OK" zijn, kijk je er al snel overheen.
[ Voor 12% gewijzigd door AmonTobin op 26-08-2011 22:21 ]