Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Marcello83 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 03:00:
Dat deed inderdaad de truuk! Ik heb de ingestelde lokale mappen geshared en nu werkt het! Zowel in XBMC en MediaPortal! _/-\o_
Ik kan alleen nog niet opnemen vanuit XBMC, livestream pauzeren werkt echter wel gewoon...
Ook zie ik wat interlace problemen in XBMC, bij bewegende beelden zie je strepen/lijnen ontstaan, ik heb de deinterlace optie van mn Radeon op Vector deinterlacing gezet maar veranderd niks. In MediaPortal heb ik dit weer niet, daar is het beeld wel scherp. Ik knutsel morgen wel weer verder :)

[...]
Om hier nog even op terug te komen: In een eerdere post gaf ik aanwijzingen m.b.t. het instellen van de Timeshift en Recording shares. Echter, ik had het zelf (na een herinstallatie van Fortherecord) verkeerd ingesteld. Ik had het namelijk als volgt gedaan:

Timeshift path: \\htpc\Timeshift
As UNC share: \\htpc\Timeshift
Timeshift path: \\htpc\Recording
As UNC share: \\htpc\Recording

Zo werkt het in principe wel; Je kunt live TV kijken en (ogenschijnlijk) handmatig vanuit de Recorder Tuner MMC console programma's opnemen, maar wanneer je vervolgens opnames scheduled, werkt dit niet. Er komt dan voorbij in de logs: "The network name cannot be found". Je moet de shares dus als volgt instellen:

Timeshift path: C:\Shares\4therecord\Timeshift
As UNC share: \\htpc\Timeshift
Recordings path: C:\Shares\4therecord\Recordings
As UNC share: \\htpc\Recordings

Dan worden scheduled opnames wel netjes opgenomen. Op zich logisch natuurlijk en zo had ik het de eerste keer (op aanwijzing van de handleiding) ook gedaan. Maar bij een herinstallatie had ik het dus verkeerd gedaan en aangezien ie dan tóch aangeeft dat de shares "OK" zijn, kijk je er al snel overheen.

[ Voor 12% gewijzigd door AmonTobin op 26-08-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stp_4 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:53:
Zou een composiet -> usb werken? Ik verwacht ook geen wonderen. Ik wilde het zo goedkoop mogelijk oplossen omdat ik immers nog een decoder heb liggen.
Misschien, maar mogelijk werken die dingen echt alleen om te captureren met bijbehorende software en kun je ze niet vanuit andere software aanspreken. Beter haal je voor een paar euro uit V&A een tv-kaart. Ik zie dat er ook een aantal Windows MCE geschikte kaarten zoals de Hauppauge PVR-150/500* in staan, zijn iets duurder misschien maar volledige compatible met Windows Mediacenter oa door de ingebouwde mpeg2 encoder. Als je de officiele mce remote erbij hebt kan je vanuit mce de kanalen kiezen op de decoder, ook handig bij geplande opnames.

* Kaarten werken echter niet lekker in systemen met 4GB of meer geheugen.

[ Voor 3% gewijzigd door Nielson op 27-08-2011 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:18
Nielson schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:46:
[...]
Misschien, maar mogelijk werken die dingen echt alleen om te captureren met bijbehorende software en kun je ze niet vanuit andere software aanspreken. Beter haal je voor een paar euro uit V&A een tv-kaart. Ik zie dat er ook een aantal Windows MCE geschikte kaarten zoals de Hauppauge PVR-150/500* in staan, zijn iets duurder misschien maar volledige compatible met Windows Mediacenter oa door de ingebouwde mpeg2 encoder. Als je de officiele mce remote erbij hebt kan je vanuit mce de kanalen kiezen op de decoder, ook handig bij geplande opnames.

* Kaarten werken echter niet lekker in systemen met 4GB of meer geheugen.
Maar hoe zou ik dan de decoder moeten aansluiten op mn pc? Via composiet?

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stp_4 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 01:56:
[...]
Maar hoe zou ik dan de decoder moeten aansluiten op mn pc? Via composiet?
Op de composiet ingang vd tv-kaart inderdaad, daarvan gebruik je dan de hardware om te capturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:13
Sinds gisteren werkt mijn TV setup niet meer. Als ik in TV Server Configuration een versleuteld kanaal probeer te timeshiften krijg ik de melding 'Channel is scrambled'. Als ik vervolgens in ACamd Monitor ga kijken staat daar de melding 'not able to decode'.

Ik heb m'n systeem een tijd geleden opgezet dmv van de zepman guide. Als TV kaart heb ik 2x een TerraTec Cinergy PCI C HD en als smartcard reader heb ik deze. Verder gebruik ik softwarematig nog MP 1.1.3 en newcs 1.65. Er is helemaal niks aan het systeem verandert behalve windows updates. OS is Windows 7.

Tot een paar weken geleden werkte het nog gewoon. Toen heb ik het een paar weken niet gebruikt en toen ik gister weer TV wilde kijken werkte dit niet. Kan dit komen omdat de smartcard is gedeactiveerd door het niet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, na een paar weken niet-gebruik kan 'ie verlopen. Gewoon een poosje op een zender laten staan, desnoods even in een normale decoder steken. Als het dan nog niet werkt even opnieuw laten activeren, kan vrij makkelijk via de ziggo site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
Nielson schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:16:
Ja, na een paar weken niet-gebruik kan 'ie verlopen. Gewoon een poosje op een zender laten staan, desnoods even in een normale decoder steken. Als het dan nog niet werkt even opnieuw laten activeren, kan vrij makkelijk via de ziggo site.
Hoe kan ik hem op een zender laten staan? Het lukt MediaPortal niet om een timeshift te starten aangezien het kanaal versleuteld is.

En is er verder nog een mogelijkheid om in NewCS te zien of een smartcard is verlopen? In een normale decoder steken is nogal wat werk namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hostname schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:30:
[...]

Hoe kan ik hem op een zender laten staan?
Mja, m'n eerste idee was op bv NL1 of een andere niet-versleutelde zender, maar dan is acamd/newcs helemaal niet actief dus zullen de her-activeringskeys ook niet naar de kaart verstuurd worden.
In een normale decoder steken is nogal wat werk namelijk.
Wel de betrouwbaarste methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 06:25
Met welke Terratec driver (versienummer) heb dit allemaal werkend gekregen?
En heb je dit op een win7 x64 pc geïnstalleerd?

Het probleem bij mij is dat hij op dit moment geen enkele zender kan vinden, terwijl het ook bij mij ooit wel eens heeft gewerkt. Dus een slechte signaalsterkte kan ik al wegstrepen.
hostname schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:09:
Sinds gisteren werkt mijn TV setup niet meer. Als ik in TV Server Configuration een versleuteld kanaal probeer te timeshiften krijg ik de melding 'Channel is scrambled'. Als ik vervolgens in ACamd Monitor ga kijken staat daar de melding 'not able to decode'.

Ik heb m'n systeem een tijd geleden opgezet dmv van de zepman guide. Als TV kaart heb ik 2x een TerraTec Cinergy PCI C HD en als smartcard reader heb ik deze. Verder gebruik ik softwarematig nog MP 1.1.3 en newcs 1.65. Er is helemaal niks aan het systeem verandert behalve windows updates. OS is Windows 7.

Tot een paar weken geleden werkte het nog gewoon. Toen heb ik het een paar weken niet gebruikt en toen ik gister weer TV wilde kijken werkte dit niet. Kan dit komen omdat de smartcard is gedeactiveerd door het niet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan.timmer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 13:19
Ik was benieuwd, met de komst van de ondersteuning van CI+ vanuit UPC, wordt het dan ook mogelijk om een CI+ kaart in een/je (HT)PC te steken om vervolgens UPC Digitaal op je PC te kijken?

Was benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft? En zo ja welke kaart(lezer)/decoder.

Ik heb reeds gezocht op GoT, echter krijg ik dit topic (o.a.) voor m'n kiezen en om 57 pagina's door te lezen is a bit of a PITA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daan.timmer schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 03:19:
Ik heb reeds gezocht op GoT, echter krijg ik dit topic (o.a.) voor m'n kiezen en om 57 pagina's door te lezen is a bit of a PITA.
Je kunt ook de topic search gebruiken. Maar in 't kort, nee er bestaat nog geen PC oplossing die CI+ gecertificeerd is en de kans dat deze er gaat komen lijkt ook vrij klein.

[ Voor 18% gewijzigd door Nielson op 28-08-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:08
wil nu proberen om mijn 3x floppydtv tuners te verhuizen naar mijn Home server 2011 v2...met behulp van dvblogic software...en dan via het netwerk naar mijn mediacenter te streamen (windows 7 machine)

maar is het nu ook mogelijk om maar 1 alphacrypt module te gebruiken?...dus met een externe cardreader heb hier iets over gelezen maar geen idee hoe ik moet beginnen.(of is dit alleen mogelijk met medieportal?)..en welke cardreader moet ik gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Ik had eerder aangegeven dat ik met mijn Digital Devices Cine CT V6 PCIe dualtuner een probleem had waarbij Tuner 2 regelmatig 'wegviel' en de PC een reboot nodig had om Tuner 2 weer 'up' te krijgen. Nadat ik de (uitstekende) supportdesk van Digital Devices had ingeschakeld, lijkt het probleem opgelost te zijn door de volgende BIOS instellingen door te voeren:
  • BCLK/PEG Frequency = 100
  • C1E = disabled
  • EIST = disabled
  • Spread Spectrum = disabled

[ Voor 8% gewijzigd door AmonTobin op 28-08-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn jullie HDD specs van de timeshift schijf? Merk, rotatiesnelheid, cache, etc. Wat is aanbeveling?

Ook SSD-schijven (SLC/MLC) al in gebruik hiervoor? Hoe is TV? In het BBG HTPC aanschaf topic wordt gespeculeerd over voor en tegens, beproefde ervaringen heb ik echter nog nergens gelezen.

Wat zijn de ervaringen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:19:
Wat zijn jullie HDD specs van de timeshift schijf? Merk, rotatiesnelheid, cache, etc. Wat is aanbeveling?

Ook SSD-schijven (SLC/MLC) al in gebruik hiervoor? Hoe is TV? In het BBG HTPC aanschaf topic wordt gespeculeerd over voor en tegens, beproefde ervaringen heb ik echter nog nergens gelezen.

Wat zijn de ervaringen hier?
Ik heb de Western Digital WD7500BPKT en dat werkt prima met timeshiften/opnemen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Michel242186 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:52:
maar is het nu ook mogelijk om maar 1 alphacrypt module te gebruiken?...
Een alphacrypt kun je dacht ik niet zo makkelijk delen tussen meerdere tuners.
dus met een externe cardreader heb hier iets over gelezen maar geen idee hoe ik moet beginnen.(of is dit alleen mogelijk met medieportal?)..en welke cardreader moet ik gebruiken.
Als je DVBLogic gaat gebruiken kun je daar gewoon een softcam (acamd) in draaien net zoals in mediaportal, heb je dus alleen een cardreader nodig. In dit topic staan er meerdere, Smargo Smartreader+ is een bekende maar een paar pagina's terug staan ook enkele goedkopere.
AmonTobin schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:18:
.. lijkt het probleem opgelost te zijn door de volgende BIOS instellingen door te voeren:
Helaas gaat je systeem ws wel flink meer verbruiken als je de meeste power management functies uitschakelt.
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:19:
Wat bedoel je met timeshift schijf, de schijf waarop je opneemt? Met 'n normale opname zou geen enkele schijf problemen mee moeten hebben, pas bij meerdere gelijktijdige (HD) opnames gaat het misschien wat uitmaken. Gebruik zelf een al wat oudere Samsung F1 1TB/7200/32 en 6 gelijktijdige SD opnames ging iig nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reden van mijn harddisk-vraag is dat ik sinds de aanschaf van mijn HTPC al problemen kamp (stottertjes TV en films) waaran ik de http://tweakers.net/price...-green-wd15ears-15tb.html steeds meer begin te verdenken.

Ik weet niet of dit een "vreemd" type schijf is voor HTPC met TV doeleinden, maar ik ben puntsgewijs aan het uitzoeken wat de oorzaak is. Softwarematig heb ik afgelopen 6 weken zo'n beetje alles uitgeprobeerd. Ben nu de hardware 1 voor 1 aan het testen/wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Nielson schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:21:
[...]
Helaas gaat je systeem ws wel flink meer verbruiken als je de meeste power management functies uitschakelt.
Yea, dat wel, maar goed...ik ben alang blij dat het probleem hiermee verholpen is. Grote kans dat het hard instellen van de BCLK/PEG Frequency op 100 Mhz alleen al het probleem verhelpt, wellicht dat ik dat nog even ga uitproberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:23
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:29:
Reden van mijn harddisk-vraag is dat ik sinds de aanschaf van mijn HTPC al problemen kamp (stottertjes TV en films) waaran ik de http://tweakers.net/price...-green-wd15ears-15tb.html steeds meer begin te verdenken.

Ik weet niet of dit een "vreemd" type schijf is voor HTPC met TV doeleinden, maar ik ben puntsgewijs aan het uitzoeken wat de oorzaak is. Softwarematig heb ik afgelopen 6 weken zo'n beetje alles uitgeprobeerd. Ben nu de hardware 1 voor 1 aan het testen/wisselen.
Persoonlijk kan ik het me bijna niet voorstellen, maar er bestaat natuurlijk altijd een kans dat het aan de hardware ligt..

Weet je zeker dat je alles op het gebied van codecs hebt geprobeerd? Dat is het meest voor de handliggend namelijk.. Heb je de codec setup al geprobeerd die ik je adviseerde? Dus voor live tv gewoon de microsoft codecs gebruiken?
Gebruik je verder een losse geluidskaart? Is de driver hiervan (goed) geïnstalleerd? Heb je verder je overige hardware voorzien van de laatste drivers?
Je zou je harde schijf even kunnen meten met progje als HDDlife. Deze geeft aan hoe "gezond" je harde schijf is.. Hoe betrouwbaar de resultaten zijn weet ik niet, maar je zou het even kunnen proberen..
Verder geen prolemen met je temperaturen? Een systeem met koorts kan namelijk ook vreemd gaan doen..

EDIT: Ik kan je systeemconfiguratie van je HTPC zo gauw niet terug vinden in de laatste pagina's.. Zou je dat eens kunnen aangeven? Wat voor processor, geheugen, videokaart etc.. je precies gebruikt? Daar ben ik wel even benieuwd naar..

Het moet nou zo langzamerhand toch een keer ophouden met die problemen van je! ;) Hoop dat we dat voor elkaar kunnen krijgen..

[ Voor 10% gewijzigd door powermarcel10 op 28-08-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powermarcel10 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:41:
Het moet nou zo langzamerhand toch een keer ophouden met die problemen van je! ;)
Vertel mij wat ;)

Dit is mijn gehele systeem:
moederbord: Asus M4A785TD-V EVO
processor: AMD Athlon II X2 250
voeding: Cooler Master Extreme Power plus 460W Passive
koeling: Scythe Ninja Mini
videokaart: Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E met laatste drivers en AMD Vision control center.
DVB-C kaart: Terratec Cinergy C PCI HD mogelijke boosdoener?
harddisk: Western Digital Caviar Green WD15EARS, 1.5TB
Geen separate geluidskaart (alles via gulden HDMI-kabel naar TV). Behoeft dit nog ergens instellingen?
3 kastfans heb ik met aparte kabeltjes op 5V laten draaien i.v.m. het geluidsniveau. Temp CPU=41° en MB=33°
OS: Windows 7 x64 (al vele malen een verse install gedaan), 8GB ram. Energie-instellingen momenteel zo onzuinig mogelijk ten gunste van de HTPC.

Setup: MP 1.1.3, 4TR 1.6, MySQL 5.5. Verder eigenlijk geen progs. Heb een Typical install van MySQL gedaan. Mogelijk kan ook expert-install gedaan worden met zuiverdere instellingen?

HTPC is voorzien van bedraad internet en Ziggo kabel (regio 1111).

De harddisk (1,5TB) heb ik opgedeeld in een systeempartitie (175GB, tevens timeshiftpath) en vrije partitie (ca. 1,2TB voor films etc.). Deze week ga ik met andere harddisks aan de slag die ik hier nog heb liggen. HDDlife ken ik niet maar zal ook eens runnen.

Voor de Terratec-kaart heb ik alle drivers uitgeprobeerd en ook een Technisat driver. Ik lees erg veel berichten dat deze kaart in veel configs gewoon problemen geeft. Heb echter geen vervangende kaart dus kan niets anders testen.

Verder heb ik inderdaad allerlei codec combinaties geprobeerd, ook jouw codecsetup uitgebreid getest. Verder alle SAFs gehad na schone installaties.

Vandaag nog een nieuwe scan gedaan voor 4TR dus heb de laatste kanalen.

Misschien nog wat BIOS instellingen veranderen? Ben niet zo'n BIOS-held maar heb C&Q uitstaan, smart Q-FAN enabled, C1E disabled.

EDIT: Ik heb de StreamedMP skin met wat geinige dingen zoals het weer en een beperkte krant. Maar dat mag geen invloed hebben op TV neem ik aan? Onnodige plugins zoals Tetris, Sudoka, Last FM, Search Music, Trakt heb ik disabled staan in MP-Config.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 01:30:
De harddisk (1,5TB) heb ik opgedeeld in een systeempartitie (175GB, tevens timeshiftpath) en vrije partitie (ca. 1,2TB voor films etc.). Deze week ga ik met andere harddisks aan de slag die ik hier nog heb liggen. HDDlife ken ik niet maar zal ook eens runnen.

Voor de Terratec-kaart heb ik alle drivers uitgeprobeerd en ook een Technisat driver. Ik lees erg veel berichten dat deze kaart in veel configs gewoon problemen geeft. Heb echter geen vervangende kaart dus kan niets anders testen.
Als ik jou was zou ik er eens een tweede hdd inhangen en daar je timeshift en recording folders opzetten. Dus een fysiek andere hdd dan waar je OS op draait (en MP zelf). Dat heb ik zelf ook en nergens last van. In mijn systeem hangen uitsluitend Samsung Spinpoint eco hdd's die maar met 5400 tpm draaien dus daar ligt het niet aan. Ook heb ik exact dezelfde tvkaart als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 07:17:
Ook heb ik exact dezelfde tvkaart als jij.
Welk mobo en videokaart heb jij?
Gebruik jij Windows 7 64bits? Gebruikt je ook 4TR?

Volgens mij is het een combinatie van Asus/AMD-spul en OS/Software wat een storende Terratec-kaart + slecht werkende drivers veroorzaakt. Probleemgebruikers op het MP-forum hebben veelal een zelfde soort HTPC lijkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:41:
Welk mobo en videokaart heb jij? Gebruik jij Windows 7 64bits? Gebruikt je ook 4TR?

Volgens mij is het een combinatie van Asus/AMD-spul en OS/Software wat een storende Terratec-kaart + slecht werkende drivers veroorzaakt. Probleemgebruikers op het MP-forum hebben veelal een zelfde soort HTPC lijkt wel.
Mobo Gigabyte EP45, videokaart ATI (AMD) HD4600, OS W7 x64 Ultimate, geen 4TR. De driver voor de Terratec kaart is automatisch via Windows Update geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gebruikt dus de MP TV-Server?

Als ik EPG-grabbing uitzet (4TR recorder/tuner managementconsole -> Channels -> Alle EPG grabbing kruisjes uitvinken) lijkt hij het tot heden goed te doen. Klinkt te zot voor woorden weet ik. Is er een andere manier om gidsinfo binnen te slepen als je MP+4TR gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
Nee, ik heb liever DVBlink met Windows Media Center. MP is trouwens wel geinstalleerd en werkt ook goed. In ieder geval zonder te stotteren of te freezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MediaPortal 1.2.0 RC is uitgebracht: http://www.team-mediaport...diaportal-120-rc-released

Wellicht extra interessant voor de MP TV-Server gebruikers aangezien er naast een lagere cpu load ook weer een boel bugs uitgehaald zijn. Bij een upgrade wel eerst handmatig de tv-service stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 23:41
Ik heb een AnySee E30TC PLUS met een i7-2600 CPU + CFHD6970. Nu zit ik een HD kanaal te bekijken in de Anysee viewer en na 5 min ongeveer begint de HD uitzending te schokken. Lijkt me toch sterk dat dit aan mijn hardware ligt.
Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik het eventueel op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
nuker schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:13:
Ik heb een AnySee E30TC PLUS met een i7-2600 CPU + CFHD6970. Nu zit ik een HD kanaal te bekijken in de Anysee viewer en na 5 min ongeveer begint de HD uitzending te schokken. Lijkt me toch sterk dat dit aan mijn hardware ligt.
Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik het eventueel op kan lossen?
Welke driver gebruik je? En waarom gebruik geen Windows Media Center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
In WMC krijg ik steeds de fout "Signaal is gecodeerd". In Anysee viewer heb ik hier geen last van. Ik heb geen idee waar dat aan ligt. Nederland 1 t/m 3 en RTL4 werkt in WMC wel, de rest niet.

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 10:39
Ik heb nu al enkele dagen dat ik geen gescramblede kanalen kan kijken. Als ik in TVSource de lijst open en de monitor van Acamd er bij houd, zie ik ook dat al mijn subscriptions verlopen zijn, waarvan drie stuks op 29 augustus. Normaal gesproken helpt het om een tijdje Ned1 aan te laten staan, maar dat heeft tot nu toe niet geholpen.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

Zit hier bij Ziggo @home Heb alle zenders opnieuw ingesteld krijg alleen BBC HD niet zou op 164 MHz moeten maar hij pakt hem niet. Anderen die ook dit probleem hebben.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:41
De nieuwe zenders zijn nu van kracht bij Ziggo. Alleen zie ik mediaportal een aantal van de nieuwe zenders niet.
namelijk foxlife HD en BBC HD. Ik heb al 2x opnieuw gescanned met Ziggo NID 9600 wat het ook moet zijn.
Moet die scantabel misschien worden geupdated?

Zelf al het antwoord gevonden:
http://forum.team-mediapo...-netherlands-ziggo-99370/

Daar kun je de nieuwe tabel downloaden :)

Nog te vroeg gejuiched, nog steeds die 2 zenders niet te vinden.
Ziggo is nog niet helemaal klaar denk ik.

[ Voor 42% gewijzigd door arbraxas op 01-09-2011 18:08 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Verwijderd

arbraxas schreef op donderdag 01 september 2011 @ 17:15:
De nieuwe zenders zijn nu van kracht bij Ziggo. Alleen zie ik mediaportal een aantal van de nieuwe zenders niet.
namelijk foxlife HD en BBC HD. Ik heb al 2x opnieuw gescanned met Ziggo NID 9600 wat het ook moet zijn.
Moet die scantabel misschien worden geupdated?
Ja er zijn een aantal nieuwe freq bijgekomen met TSReader kun je checken welke.

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan ook advanced tuning options opgeven, dan geef je de gegevens in die je normaal ook in je decoder intoetst en je selecteert search for transponders. Dan zoekt Mediaportal via de 'home' transportstream de hele lijst zelf op.

• nuker
Hoe krijg je die nieuwe zenders in Anysee?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Voor de mensen in Brabant en Limburg in regio 1111 heb ik de bovenstaande lijst omgezet naar een CNO .tpl lijst zodat deze gewoon gebruikt kan worden in Windows Media Center. Ikzelf mis nu nog 2 kanalen ten opzichte van een gewone decoder en kom dan uit op 274. Echter heb ik wel bijvoorbeeld BBC HD. Welke ik precies mis kon ik niet zo direct achterhalen.

Maargoed, het linkje met wat mirrors:Gewoon kopiëren in het lijstje van Transponders/Cables en dan even MCE opnieuw opstarten en scannen! Kijk ze!

• nuker
Super! Bedankt!

• Lapoor
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-06 14:47
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 16:44:
Zit hier bij Ziggo @home Heb alle zenders opnieuw ingesteld krijg alleen BBC HD niet zou op 164 MHz moeten maar hij pakt hem niet. Anderen die ook dit probleem hebben.
Ik kan ook niks vinden op 164 MHz in de regio twente 9001. Tevens mis is dus ook nog alleen BBC HD. iemand nog een idee waar hij anders kan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb hier in 9003 op 164MHz wel Disney XD24, BBC HD, MTV Music 24 en Nat Geo Wild HD zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
Lapoor schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:12:
Ik kan ook niks vinden op 164 MHz in de regio twente 9001. Tevens mis is dus ook nog alleen BBC HD. iemand nog een idee waar hij anders kan staan?
Ik vermoed, maar dat weet ik niet zeker want ik woon ergens anders, dat ie wel eens zou kunnen staan in de transponders 498, 425, 417 of 546. Kun je eens controleren of je die al hebt?

[edit] wat hier stond is niet meer van toepassing.

[ Voor 8% gewijzigd door grun93 op 02-09-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapoor
grun93 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 07:21:
[...]

Ik vermoed, maar dat weet ik niet zeker want ik woon ergens anders, dat ie wel eens zou kunnen staan in de transponders 498, 425, 417 of 546. Kun je eens controleren of je die al hebt?

Ik heb ook wel de complete lijst maar daarvoor moet je maar even een DM sturen.
alle 4 de transponders getest en geen BBC HD gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe kanalen gescanned adv nieuwe transonderlist. Uiteraard bevroor het beeld hier weer na korte tijd 8)7

Heb MP in debugmode gestart (watchdog) en een logfile gegenereerd: download.

Kan iemand uitleggen naar welke logs ik dien te kijken? Hopelijk kan iemand zien of het probleem met software, hardware of codecs te maken heeft. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
Lapoor schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:06:
alle 4 de transponders getest en geen BBC HD gevonden.
Hmm, dat had ik niet verwacht. :?

Maar goed, zo makkelijk geef ik niet op. Inmiddels heb ik de link teruggevonden waarmee ikzelf zeer geholpen was. In het eerste berichtje vind je een attachment waarin ook voor jouw gebied een complete lijst te vinden is, inclusief de nieuwe transponders vanaf gisteren. Hopelijk gaat het daarmee wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapoor
grun93 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:55:
[...]

Hmm, dat had ik niet verwacht. :?

Maar goed, zo makkelijk geef ik niet op. Inmiddels heb ik de link teruggevonden waarmee ikzelf zeer geholpen was. In het eerste berichtje vind je een attachment waarin ook voor jouw gebied een complete lijst te vinden is, inclusief de nieuwe transponders vanaf gisteren. Hopelijk gaat het daarmee wel lukken.
Denk dat ik maar mijn huisbekabeling ga nalopen vanavond want een collega van mij heeft wel BBC HD gevonden op de 164 MHz. Iemand nog een idee wat op deze freqentie zou kunnen storen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Weet ook iemand hier of en waar de nieuwste transponderlijsten voor fortherecord te vinden zijn mbt de nieuwe wijzigingen van Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon even zelf aan passen? Je hoeft alleen een paar transportstream frequenties toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Nielson schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:34:
Gewoon even zelf aan passen? Je hoeft alleen een paar transportstream frequenties toe te voegen.
Ik heb er zelf uiteraard ook al even naar gekeken, maar kom er niet helemaal uit.. Voor de tv-server van Mediaportal zijn hier:

http://forum.team-mediapo...-netherlands-ziggo-99370/

de nieuwste transponderpijsten te vinden.. Voor zo ver ik kon zien zaten alle frequenties die daar in stonden voor mijn gebied (9700) ook in de transponderlijst van fortherecord..

Weet jij toevallig welke frequenties er aan toegevoegd zouden moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
maikel schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:31:
Ik heb nu al enkele dagen dat ik geen gescramblede kanalen kan kijken. Als ik in TVSource de lijst open en de monitor van Acamd er bij houd, zie ik ook dat al mijn subscriptions verlopen zijn, waarvan drie stuks op 29 augustus. Normaal gesproken helpt het om een tijdje Ned1 aan te laten staan, maar dat heeft tot nu toe niet geholpen.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Inmiddels heb ik de transponderlijst aangepast en een volledige scan gedaan, maar het maakt helaas nog geen verschil. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
T is al gelukt hoor Nielson!

Zat weer te vroeg te janken.. Had niet goed gekeken.. Transponderlijst juist aangepast, en nou vind hij de nieuwe kanalen gewoon.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah mooi, was net eentje voor je aan het aanpassen, vier nieuwe erbij en één (rare) frequentie minder zag ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Nielson schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:11:
[...]
Ah mooi, was net eentje voor je aan het aanpassen, vier nieuwe erbij en één (rare) frequentie minder zag ik :)
Alle zenders worden gevonden, maar kan de gecodeerde kanalen niet bekijken!

Ik heb alles net zo gedaan als dat ik het al 100 keer heb gedaan.. Mdapifilter.ax op de juiste manier uitvoeren, mdplugins map wordt netjes aangemaakt, de juiste bestanden er in plakken, pc opnieuw opstarten, maar niks wil helpen..

Ziggo heeft toch niet de beveiliging aangescherpt??

Heb echt geen idee wat ik verkeerd doe..

Zal ik mijn smartcard misschien in een origirnele decoder moeten doen omdat ziggo de zenders heeft aangepast? Dat is echt het enige dat ik me kan bedenken.. Zal straks ff naar de buren gaan om de smartcard daar ff te testen..

Werkt het voor de rest wel bij iedereen hier??

EDIT: En net nu ik dit post, kom ik erachter dat m'n smartcard er niet helemaal goed in zat! Haha, ben gister een beetje met de meubels aan het slepen geweest om wat kabels weg te werken, en schijnbaar is de smartcard er toen een klein stukje uitgeschoven..

Wat kan de oplossing soms voor handen liggen.. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door powermarcel10 op 02-09-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:08:
Ik heb alles net zo gedaan als dat ik het al 100 keer heb gedaan.. Mdapifilter.ax op de juiste manier uitvoeren, mdplugins map wordt netjes aangemaakt, de juiste bestanden er in plakken, pc opnieuw opstarten, maar niks wil helpen..
Had je ook net je hele systeem opnieuw geinstalleerd, anders hoeft dat toch allemaal niet?
Ziggo heeft toch niet de beveiliging aangescherpt??
Hoewel 't bij jouw dus aan de reader lag moest ik wel aan deze opmerking op 't mp forum denken:
also .. they have changed the encryption stuff , normal users wont notice probably.. (updates 5 times higher) probably to prevent card sharing or something..
Benieuwd of dat verder nog gevolgen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
5 keer hogere updates is juist beter voor sharing volgens mij. Ik denk dat ze sneller updates versturen omdat alle kaarten van een nieuw pakket voorzien moeten zijn. Er zijn nog steeds veel mensen die bijvoorbeeld het extra pakket niet kunnen zien zonder de smartcard opnieuw te activeren. Volgens mij komt dat omdat hun kaart een beetje zoek is geraakt in het enorme aantal updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
Ik heb inmiddels WMC icm Anysee ook aan de praat gekregen. Oplossing voor mij was een oudere Anysee driver installeren. Zit alleen nog met 1 probleem: Film1 HD is blokkerig, terwijl de overige HD kanalen gewoon perfect zijn. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Nielson schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:52:
[...]
Had je ook net je hele systeem opnieuw geinstalleerd, anders hoeft dat toch allemaal niet?
[...]
Hoewel 't bij jouw dus aan de reader lag moest ik wel aan deze opmerking op 't mp forum denken:

[...]

Benieuwd of dat verder nog gevolgen heeft.
Ik had toevallig gisteravond even een nieuwe installatie gedaan ivm een aantal onoplosbare conflicten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nuker schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 18:27:
Film1 HD is blokkerig, terwijl de overige HD kanalen gewoon perfect zijn. Iemand een idee?
Heb je hetzelfde met andere zenders in dezelfde transportstream? Op welke frequentie zit deze, erg hoog of laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
Nielson schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:22:
[...]
Mja, m'n eerste idee was op bv NL1 of een andere niet-versleutelde zender, maar dan is acamd/newcs helemaal niet actief dus zullen de her-activeringskeys ook niet naar de kaart verstuurd worden.
[...]
Wel de betrouwbaarste methode.
Ben er vandaag eindelijk aan toegekomen om TV te verplaatsen en aan normale decoder te hangen, en nu werkt alles inderdaad weer. Dank _/-\o_
CAD-tekenaar schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:09:
En heb je dit op een win7 x64 pc geïnstalleerd?

Het probleem bij mij is dat hij op dit moment geen enkele zender kan vinden, terwijl het ook bij mij ooit wel eens heeft gewerkt. Dus een slechte signaalsterkte kan ik al wegstrepen.

[...]
Windows 7 64-bit inderdaad. Weet niet precies waar ik kan zien welke driver versie ik gebruik, maar in Programs and Features staat 'Cinergy C PCI V1.01.02.501'. Volgens mij heb ik die toen van hun site gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
Nielson schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 21:12:
[...]
Heb je hetzelfde met andere zenders in dezelfde transportstream? Op welke frequentie zit deze, erg hoog of laag?
Hoe kan ik dat zien? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CAD-tekenaar schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:09:
Win7 x64 met MP+4TR config werken bij mij alleen de 601 en 701 driver.
Of 701 online te vinden is weet ik niet (heb ik op bijgeleverde CD), 601 is van de Terratec site af te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:53
Voor mensen die nog geinteresseerd zijn in de regjes voor FiredTv Zwolle en Groningen met alle nieuwe HD kanalen:

http://dl.dropbox.com/u/9.../Cable_Holland_zwolle.reg

http://dl.dropbox.com/u/9...ble_Holland_groningen.reg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu ook de BBC HD toegevoegd via manual scan. Transponder freq stond ook in de ziggo lijst maar daar vond hij geen zenders en via manual scan wel. :?
Ik gebruik overigens nog MP 1.0.3 bij MP 1.1 heb ik nog wat problemen met het zien van van de crypt kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
Nu met die nieuwe hd kanalen van ziggo viel het me opeens op dat soms beeld en geluid slecht gesynchroniseerd lijken. Bijvoorbeeld gisteren tijdens het RTL Nieuws van 19.30 uur, dat scheelde wel een halve seconde. Is daar wat aan te controleren c.q. te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om alle kanalen uit 4TR te verwijderen ivm een verse scan? Dus niet op invisible zetten of vinkjes uitzetten maar echt 100% elimineren? Volgens mij niet mogelijk namelijk, ook niet door de sdf-file te legen.

Anyways ben weer up to date. Wat mij opvalt is dat alle HD kanalen (MP+4TR) het hier gelukkig super goed doen (Net5, RTL 4,5,7,8, SBS6 en Veronica) maar in zonder HD af en toe schokken. Niet dat dat boeit want heb die paar niet-HD kanalen nu gewoon unmapped van de card. Toch vaag...

Door 4TR wordt overigens aanbevolen de Timeshift folder in de Record folder te plaatsen (bv. D:\Recordings en D:\Recordings\Timshift aanmaken en sharen) en niet op verschillende schijven of partities werken. Enige vooruitgang bij TV-kijken is hier merkbaar!

Nog een goede tip van het MP-forum voor TV-kijkers met ATI Radeon grafische kaart: Driver 11.4 van deze pagina gebruiken. Alle latere drivers geven slechtere prestaties voor TV. Bij mij loste dit veel gestotter op :). Heb inmiddels de SAF codecs achter me gelaten en ben overgegaan op LAV, werkt het stabielste bij mij.

@whiz, BBC HD niet toch in het standaard Ziggo pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:30

HaTe

haat niet

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:10:
Is het mogelijk om alle kanalen uit 4TR te verwijderen ivm een verse scan? Dus niet op invisible zetten of vinkjes uitzetten maar echt 100% elimineren? Volgens mij niet mogelijk namelijk, ook niet door de sdf-file te legen.
Nee, dat kan niet. De sevices kan je niet verwijderen. Ik heb 4TR daarom gewoon volledig verwijderd.
Ik vind dit wel een groot nadeel van 4TR. Het opslaan en ordenen van kanalen is erg omslachtig lijkt wel.
Anyways ben weer up to date. Wat mij opvalt is dat alle HD kanalen (MP+4TR) het hier gelukkig super goed doen (Net5, RTL 4,5,7,8, SBS6 en Veronica) maar in zonder HD af en toe schokken. Niet dat dat boeit want heb die paar niet-HD kanalen nu gewoon unmapped van de card. Toch vaag...

Door 4TR wordt overigens aanbevolen de Timeshift folder in de Record folder te plaatsen (bv. D:\Recordings en D:\Recordings\Timshift aanmaken en sharen) en niet op verschillende schijven of partities werken. Enige vooruitgang bij TV-kijken is hier merkbaar!
Is dat zo? Ik heb hier nu de opname map en timeshift map op aparte schijven. Wat is de reden dat dat beter werkt? Lijkt mij dat als je alles op 1 schijf hebt, dat die schijf het misschien niet allemaal bij kan benen..
Nog een goede tip van het MP-forum voor TV-kijkers met ATI Radeon grafische kaart: Driver 11.4 van deze pagina gebruiken. Alle latere drivers geven slechtere prestaties voor TV. Bij mij loste dit veel gestotter op :). Heb inmiddels de SAF codecs achter me gelaten en ben overgegaan op LAV, werkt het stabielste bij mij.
Ik zal die dan maar eens proberen :) Bedankt.
///////////////////
Ik heb dus nog wel wat gestotter en rare glitches bij (vooral) HD kanalen.. Volgens mij was dit gekomen sinds 4TR 1.6. Met versies daarvoor had ik daar geen last van.
Async IO heb ik uit staan.

Het probleem lijkt niet te zitten in de codecs, maar in het signaal of het wegschrijven naar de hardeschijf. Afspelen met VLC laat namelijk ook de glitches zien. Als dit gebeurt is er in het geluid ook een hoge piep.

[ Voor 7% gewijzigd door HaTe op 04-09-2011 14:39 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die vervelende glitch heb ik ook bij enkele kanalen maar niet-HD (op Nederland 1 na). Voornamelijk Kitchen 24, RTL5, RTL7 en Veronica.

Mijn merkbare veranderingen sinds scan na 1 sept zijn nieuwe kanalen (waaronder een stotterende Kitchen 24), zeer soepele HD kanalen (in tegenstelling tot voorheen) behalve Nederland 1HD die stottert. Paar kanalen zijn niet meer werkend te weten Eventkanaal, Etalagekanaal, Zenderoverzicht, Animal Planet, Preview TV, SWR-Fernsehen en Planet Türk.
Nederland 1HD, 2HD en 3HD heb ik nu dubbel (een van de twee doet het niet, juiste behouden)
Disney XD = Veronica/Disney XD = Veronica HD/Disney XD (de laatste loopt verreweg het soepelst)
Bepaalde regiokanalen heb ik wel 8-dubbel waarvan sommige het niet doen (niet belangrijk)
HaTe schreef op zondag 04 september 2011 @ 14:08:
Is dat zo? Ik heb hier nu de opname map en timeshift map op aparte schijven. Wat is de reden dat dat beter werkt? Lijkt mij dat als je alles op 1 schijf hebt, dat die schijf het misschien niet allemaal bij kan benen..
Geen idee maar de moderator van het MP forum deelde dat mede. Heb zijn aanwijzing maar gevolgd maar weet ook niet waar het op slaat want de originele 4TR-instellingen zijn C:\Users\Public\Videos\For The Record Timeshift en C:\Users\Public\Videos\For The Record.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 23:40:
Heb nu ook de BBC HD toegevoegd via manual scan. Transponder freq stond ook in de ziggo lijst maar daar vond hij geen zenders en via manual scan wel. :?
Ik gebruik overigens nog MP 1.0.3 bij MP 1.1 heb ik nog wat problemen met het zien van van de crypt kaart.
Waarom gebruik je nog zo'n oude versie van Mediaportal.. Als ik je was zou ik een upgrade uitvoeren naar MP 1.2.0RC. Werkt stukken beter! Wat betreft TV-server ook, al zou je evt. net als mij, ook een overstap naar Fortherecord kunnen wagen..
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:10:

Slaat hij dit niet op in MySQL? In dat geval zou je wellicht in MySQL de betreffende bestanden kunnen verwijderen.. Kan me niet voorstellen dat er geen mogelijkheid is om je database te verwijderen.. En anders is inderdaad een herinstallatie ook zo gepiept! :)

Verder betwijfel ik of het beter is om je timeshift pad in je recordingsfolder te hebben.. Zou niet weten wat dat uitmaakt.. Het lijkt mij gevoelsmatig beter om deze op de C schijf te houden, waar ook Fortherecord zelf geïnstalleerd is. Verder heb ik een SSD, dus gebruik deze dan ook liever voor het timeshiften.. De tv-opanems kunnen prima op een andere harde schijf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powermarcel ik heb op meerdere plaatsen verhalen gelezen dat timeshiften SSD kapot maakt. Weet niet of het een broodje aap verhalen zijn. Had te maken met veel reads/writes waar SSD schijven gevoelig voor zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 15:35:
Powermarcel ik heb op meerdere plaatsen verhalen gelezen dat timeshiften SSD kapot maakt. Weet niet of het een broodje aap verhalen zijn. Had te maken met veel reads/writes waar SSD schijven gevoelig voor zijn.
Is dat zo? Dat ben ik nog nergens tegen gekomen, maar ga er wel even naar zoeken..

EDIT: Ik lees het inderdaad ook op meerdere plekken.. Heb het maar meteen even aangepast, en merk tot nu toe nog geen verschil qua snelheid. Had misschien verwacht dat het zou uitmaken bij het pauzeren van een livestream, en met name het weer verder afspelen na een pauze, maar dat lijkt goed te gaan..

Bedankt voor de tip dus.. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door powermarcel10 op 04-09-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik eindelijk 's wat terug doen ;)

Over timeshiften gesproken, is het raadzaam nog wat te veranderen aan EPG instellingen en/of (advanced) timeshift instellingen (4 x bestandsgrootte) ter bevordering van TV kijken?
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PJOZXHOK.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
ik gebruik nu dvblogic tv source dus heb nu 2 floppydtv tuners in mijn home server 2011 en via de netwerk patch verbonden met mijn mediacenter.

maar als mijn mediacenter uit standby komt kan ik nog maar gebruik maken van 1 tuner....na een herstart van mijn mediacenter werkt alles weer...iemand hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Michel242186 schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:52:
maar als mijn mediacenter uit standby komt kan ik nog maar gebruik maken van 1 tuner....na een herstart van mijn mediacenter werkt alles weer...iemand hier ook problemen mee?
Als dit probleem zich voordoet en je herstart de service "Windows Media Center Receiver Service", is het probleem dan ook weg? Welke standby gebruik je? S3 of S4? Ik gebruik zelf Hibernate (S4) ipv soft standby (S3) omdat het helpt tuner busy problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 12:18
Ik heb nu alle kanalen, inclusief de nieuwe van Ziggo werkend. Discovery HD Showcase stotterd alleen een klein beetje en laat dat nou net het kanaal zijn welke ik het meeste kijk... :'(

Alle andere kanalen werken prima. Meer mensen met zoiets vaags?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 06:25
Nog slimmer is om een gedeelte van het intern geheugen als ramdisk te gebruiken.
Omdat ik geen SSD heb, gebruik ik 2 van 4 GB als ramdisk. Die ik alleen voor timeshift gebruik en alle overige tijdelijke bestanden.
RAM is nog sneller dan een SSD en minder gevoeliger voor uitval.

Maar kan iemand me nog even helpen welke instellingen ik mag veranderen van programma's (windows 7 / firefox / enzovoorts) zodat deze ook gebruik maken van de ramdisk? Dan werkt alles nog sneller.
powermarcel10 schreef op zondag 04 september 2011 @ 16:09:
[...]

Is dat zo? Dat ben ik nog nergens tegen gekomen, maar ga er wel even naar zoeken..

EDIT: Ik lees het inderdaad ook op meerdere plekken.. Heb het maar meteen even aangepast, en merk tot nu toe nog geen verschil qua snelheid. Had misschien verwacht dat het zou uitmaken bij het pauzeren van een livestream, en met name het weer verder afspelen na een pauze, maar dat lijkt goed te gaan..

Bedankt voor de tip dus.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:12
RAM minder gevoelig voor uitval dan een SSD? Dat wist ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
CAD-tekenaar schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:55:
Maar kan iemand me nog even helpen welke instellingen ik mag veranderen van programma's (windows 7 / firefox / enzovoorts) zodat deze ook gebruik maken van de ramdisk? Dan werkt alles nog sneller.
Hier is alvast iets voor Firefox (of Chrome).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Hallo iedereen,

ik heb vandaag even een handleiding in elkaar geflanst, waar in ik uitleg hoe je een Anysee tuner aan de praat kunt krijgen in Mediaportal icm fortherecord..

Hier is de link: https://docs.google.com/v...2ItNjBlNTBjNDQ5MjFj&hl=nl

Wellicht ook nuttig om te lezen voor mensen die een andere tuner hebben!

Ik maak binnenkort ook nog even een documentje als toevoeging waar in uitgelegd wordt hoe je meerdere zenders kunt opnemen van één transponder, en hoe je meerdere anysee's tegelijk aan de praat kunt krijgen.. Dit is een eerste "BETA" zeg maar.. ;) Laat maar even weten wat jullie er van vinden, en of er nog cruciale dingen in missen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snel je handleiding doorgespit, klasse! Maar ff 3 kleine vraagjes.

1) Bestaat verschil tussen een Anysee E30C en een Plus? Wat is het beste uit de Anysee reeks? Zit er nl aan te denken over te stappen naar Anysee vanwege teveel gezeik met m'n goedkopere Terratec die alleen maar met antieke drivers gezien wordt in Win7 x64 + 4TR (waardoor hij m.i. niet 100% stabiel is). Ben ik tevens van dat NewCS gedoe af.

2) Jij kiest voor een Typical install van MySQL. Is e.e.a. nog sneller/beter te krijgen met een Manual install of maakt dat niets uit?

3) Over SAF, hebben we het over locked versie of unlocked met key.exe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 00:25:
Snel je handleiding doorgespit, klasse! Maar ff 3 kleine vraagjes.

1) Bestaat verschil tussen een Anysee E30C en een Plus? Wat is het beste uit de Anysee reeks? Zit er nl aan te denken over te stappen naar Anysee vanwege teveel gezeik met m'n goedkopere Terratec die alleen maar met antieke drivers gezien wordt in Win7 x64 + 4TR (waardoor hij m.i. niet 100% stabiel is). Ben ik tevens van dat NewCS gedoe af.

2) Jij kiest voor een Typical install van MySQL. Is e.e.a. nog sneller/beter te krijgen met een Manual install of maakt dat niets uit?

3) Over SAF, hebben we het over locked versie of unlocked met key.exe?
1) De beste keuze is de Anysee E30 Combo plus, welke ik zelf ook heb. Hiermee kan je zowel DVB-C (Ziggo) als DVB-T (digitenne) ontvangen. Bij de E30C plus kan je alleen DVB-C ontvangen. Beide zijn even duur, dus ik begrijp zelf eigenlijk niet zo goed waarom Anysee die laatste niet uit het assortiment haalt. Welliswaar gebruik ik alleen maar DVB-C, alleen is de optie om Digitenne te kunnen gebruiken altijd handig om achter de hand te hebben, mocht Ziggo bijvoorbeeld gaan klooien met hun encrypty systeem, en het hierdoor niet meer werken, kan je altijd nog overstappen naar Digitenne van KNP. Kijk hier anders even voor een overzicht van alle producten: http://www.anysee.com/eng/product/anyseeE30ComboPlus.php

2) Ik gebruik in de handleiding de meest makkelijke instellingen. Ik heb zelf wel een gespeeld met andere instellingen van MySQL, maar als ik het me goed herinner, kon ik alleen maar extra instellingen maken omtrent security. Dat hoeft van mij allemaal niet.. Wel zou je Microsoft server kunnen kiezen. Heb wel eens gehoord dat deze minder CPU gebruikt, maar of dat ook echt zo is weet ik niet. Door het maken van andere instellingen gaat het geheel in ieder geval niet sneller werken is mijn ervaring, om antwoord te geven op jou vraag..

3) Ik heb zelf wel een unlocked versie, maar de extra's van unlocked tov locked gebruik ik eigenlijk helemaal niet.. Voor zo ver ik weet is het enige verschil tussen deze 2, dat je bij de unlocked versie gebruik kunt maken van de codecs van powerDVD11. Echter heb ik zelf geen goede ervaringen met deze codecs, waardoor ik ze helemaal niet gebruik. Ik gebruik alleen de FFDshow codecs, en als videodecoder voor live tv, microsofts default codecs, welke dus ook standaard in de locked versie aan wezig zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
64mike53 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:18:
Ik heb een aantal weken gezien dat iemand de Cinergy T PCIe Dual had gevonden. Aangezien ik graag wil opnemen en tegelijk kijken lijkt mij dit een mooie kaart.

Heeft er al iemand ervaring met deze kaart? Heb wel wat over de overige Terratec kaarten gelezen en dit is nog wel een beetje verschillend. Sommige mensen geven natuurlijk ook iets te snel op :P Eventueel of de overige terratec kaarten een beetje bevallen.
Heb je nog reacties gehad? Ik ben ook opzoek naar een DVB-C tuner en had ook deze gevonden. Ik wil hem gaan gebruiken i.c.m. DVB-C over glasvezel zonder encryptie.

Terratec bied overigens een BDA driver voor deze tuner aan.

[ Voor 4% gewijzigd door My-life op 06-09-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
My-life schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:50:
[...]

Heb je nog reacties gehad? Ik ben ook opzoek naar een DVB-C tuner en had ook deze gevonden. Ik wil hem gaan gebruiken i.c.m. DVB-C over glasvezel zonder encryptie.

"DVB-C over glasvezel zonder encryptie" Hoe wil je dat gaan doen? Zonder encryptie? Alleen Nederland 1 en regionale kanalen bekijken ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Nee, de provider gebruikt geen encryptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

powermarcel10 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:14:
[...]

"DVB-C over glasvezel zonder encryptie" Hoe wil je dat gaan doen? Zonder encryptie? Alleen Nederland 1 en regionale kanalen bekijken ofzo??
Lijbrandt bijv. biedt triple play aan met glasvezel. Dan krijg je een kastje die het glasvezel, naast ethernet en telefoon, omzet in DVB-C (en ook analoog). Daar zit dan geen encryptie op.

Best geinig systeem.

[ Voor 3% gewijzigd door mace op 06-09-2011 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Ik vind nog steeds geen BBC HD.
De nieuwe tuningsparameters zitten er ook in en de andere nieuwe zenders vind ik wel.
Ik heb al een handmatige scan gedaan, maar ook dan niks.
F0req = 164000 khz symbolfreq = 6875. Op deze frequentie word helemaal niks gevonden.
Wat doe ik fout? Of hebben meer mensen problemen in gebied 9600/9700?
Edit: Het gaat over Ziggo :z

Windows 7 64 bit is het besturingssysteem.

[ Voor 10% gewijzigd door arbraxas op 07-09-2011 10:36 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
maikel schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:38:
[...]

Inmiddels heb ik de transponderlijst aangepast en een volledige scan gedaan, maar het maakt helaas nog geen verschil. :(
Zelfs na enkele dagen op het zenderoverzicht te hebben gestaan, geeft acamd nog steeds aan dat mijn abonnementen geldig zijn tot 29/8. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
arbraxas schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:30:
De nieuwe tuningsparameters zitten er ook in en de andere nieuwe zenders vind ik wel.
F0req = 164000 khz symbolfreq = 6875. Op deze frequentie word helemaal niks gevonden.

In transponder 164000 heb ik vier zenders zitten:
BBC HD, Disney 24, MTV Music 24 en National Geographic Wild HD. Postcode 9713 (9700), ook Win7 x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maikel schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:37:
Zelfs na enkele dagen op het zenderoverzicht te hebben gestaan, geeft acamd nog steeds aan dat mijn abonnementen geldig zijn tot 29/8. :(
Indien mogelijk kaartje even in een normale decoder drukken, desnoods via de ziggo site opnieuw laten activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
arbraxas schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:30:

Ik heb ook Ziggo (9700) en heb geen probleem met het vinden van de zenders.. Heb je 9600 of 9700. Als je oko 9700 hebt, kan je ik je mijn transponderlijst wel even sturen..? (for the record)

Heb je verder wel een goed signaal? Wanneer je een slecht signaal hebt kan dat ook lijden tot het niet vinden van alle zenders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Weet iemand of wellicht Veronica/Disney XD HD (ziggo/casema gebied) uitgezonden wordt met een andere compressie dan andere kanalen? Ik heb alleen bij dit kanaal last van rare artifacts; het lijkt me codec gerelateerd omdat er soms een key-frame wordt gedropt lijkt het; waarna op een bepaald moment een nieuwe keyframe moet worden gepakt. Dat gebeurt alleen niet, het beeld blijft slecht; als ik pauzeer en even heen en weer switch door timeshifting kan ik hetzelfde stuk wel normaal zien (terugskippen tot vlak na het moment dat het mis ging). Dus de nieuwe keyframes zitten er wel in maar worden niet opgepikt.

7MC trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door .Johnny op 07-09-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 64mike53
  • Laatst online: 27-08 13:06
My-life schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:50:
[...]

Ik heb gedeeltelijk hetzelfde verhaal. In mijn woonplaats is er een vereniging die de televisie in onze wijk regelt. Zij gaan dit najaar beginnen met het uitrollen van digitale televisie over de kabel (ja ik weet het: nu pas digitale tv ;) )

Het signaal komt bij ons ook binnen zonder encryptie. Dit scheelt natuurlijk al heel veel. Nu ben ik dus ook nog op zoek naar een goede tuner alleen nu wil ik graag 2 tuners hebben en zoek ik dus het liefst een dual tuner kaart maar deze zijn moeilijk te vinden voor de kabel. Ik dacht namelijk dat dit een dual dvb-c tuner was, maar helaas heb ik gister gelezen dat het om een dual dvb-t tuner gaat met 1 dvb-c tuner. Dus dit kaartje is ook net niet.

De Terratec kaart bied overigens wel BDA drivers aan. Daar heb ik ook naar gekeken.
http://www.terratec.net/e...te_treiber_en_141643.html

Daar staan ook BDA drivers.

Ik wil dus ook graag 2 tuners alleen ik vind de anysee nogal duur om daar 2 van aan te schaffen, maar volgens mij komt het daar wel op neer aangezien ik daar wel genoeg verhalen over heb gehoord dat het prima werkt.

Digital Devices Cine CT V6 is ook een mooi kaartje. Low profile en heeft 2 dvb-c tuners. De kaart is wel duurder, maar kan in mijn kast prima. Ik wil namelijk het liefst ingebouwd. Kosten van het kaartje zijn €169,-

Heeft ook BDA drivers, maar heb nog niet echt verhalen gelezen van mensen die hem in productie hebben. Mocht ik wat horen/lezen dan laat ik het weten.

[ Voor 11% gewijzigd door 64mike53 op 07-09-2011 15:10 . Reden: Suggestie voor andere kaart ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-09 19:51

bS!

HaTe schreef op zondag 04 september 2011 @ 14:08:
De sevices kan je niet verwijderen. Ik heb 4TR daarom gewoon volledig verwijderd.
Ik vind dit wel een groot nadeel van 4TR. Het opslaan en ordenen van kanalen is erg omslachtig lijkt wel.
Toegegeven dat het nog wat omslachtig is op dit moment maar services zijn wél degelijk te verwijderen in 4TR met SHIFT+DELETE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
64mike53 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:56:
[...]

[KNIP]

Ik dacht namelijk dat dit een dual dvb-c tuner was, maar helaas heb ik gister gelezen dat het om een dual dvb-t tuner gaat met 1 dvb-c tuner. Dus dit kaartje is ook net niet.
Dat is niet wat ik uit de omschrijving van Terratec haal. Waar heb je dit gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
powermarcel10 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:58:
[...]

Ik heb ook Ziggo (9700) en heb geen probleem met het vinden van de zenders.. Heb je 9600 of 9700. Als je oko 9700 hebt, kan je ik je mijn transponderlijst wel even sturen..? (for the record)

Heb je verder wel een goed signaal? Wanneer je een slecht signaal hebt kan dat ook lijden tot het niet vinden van alle zenders..
Ik scan dus op frequentie 164MHz met symbolrate 6875. Volgens diverse bronnen waaronder hier tweakers hoort daar onder andere BBC HD te zitten. Maar niks nada noppes. Heb al een nieuwe frequentielijst in MP gezet en ook een handmatige scan gedaan.
Intussen met Ziggo gebeld en op hun verzoek gescanned naar kanalen op 369MHz. Dan vind ik inderdaad allerlei kanalen, maar op 164Mhz uiteraard nog steeds niks.
Verder willen ze niks omdat ik via een pc kijk en het uiteraard of aan mijn apparatuur of aan mijn bekabeling ligt. Beide gechecked en gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 64mike53
  • Laatst online: 27-08 13:06
My-life schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:07:
[...]

Dat is niet wat ik uit de omschrijving van Terratec haal. Waar heb je dit gelezen?
Ik durf zo niet te zeggen waar ik het vandaan heb gehaald. Ik zou het niet meer weten. Er was iemand die ha hem gekocht en die zag in zijn apparaat where 2x dvb-t staan en 1x dvb-c. Vandaar dat omdat vertel. Ik heb er wel eens op gegoogled vandaar dat ik dat berichtje vond

• maikel
Nielson schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:28:
[...]
Indien mogelijk kaartje even in een normale decoder drukken, desnoods via de ziggo site opnieuw laten activeren.
Een normale decoder heb ik niet, maar via de site activeren was ook voldoende. Het werkt nu weer!

• AmonTobin
64mike53 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:56:
[...]

Heeft ook BDA drivers, maar heb nog niet echt verhalen gelezen van mensen die hem in productie hebben. Mocht ik wat horen/lezen dan laat ik het weten.
Ik weet niet hoe het met die Terratec zit, maar mocht je toch naar de Cine CT V6 neigen...
AmonTobin schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 21:19:
Heb nu de dualtuner functie van de Cine CT v6 aan de praat. Ik kan nu dus een zender uit één transponder opnemen en tegelijkertijd een andere zender uit een andere transponder bekijken.

Ik liep in eerste instantie wel tegen wat problemen aan: De 2e tuner kreeg geen signaal in de MP TV-server confiuration tool. Vervolgens heb ik de DVBCineConfig tool van de tuner zelf gedraaid (gewoon vinkjes zetten bij gewenste tuners) en na een reboot kreeg ik wel op beide tuners signaal. Vervolgens dus gewoon het stukje "een extra tv kaart installeren en configureren" uit de zepman guide gevolgd en het werkte. :)

Edit: Scratch that. Er is iets wat ervoor zorgt dat de 2e tuner soms geen signaal meer krijgt. Ik had het zojuist weer. Het disablen en weer enablen van de tuner in Device Manager verhelpt het probleem vervolgens...hmmn...morgen ff een mailtje naar Digital Devices denk.
AmonTobin schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:18:
Ik had eerder aangegeven dat ik met mijn Digital Devices Cine CT V6 PCIe dualtuner een probleem had waarbij Tuner 2 regelmatig 'wegviel' en de PC een reboot nodig had om Tuner 2 weer 'up' te krijgen. Nadat ik de (uitstekende) supportdesk van Digital Devices had ingeschakeld, lijkt het probleem opgelost te zijn door de volgende BIOS instellingen door te voeren:
  • BCLK/PEG Frequency = 100
  • C1E = disabled
  • EIST = disabled
  • Spread Spectrum = disabled

• My-life
64mike53 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:57:
[...]

Ik durf zo niet te zeggen waar ik het vandaan heb gehaald. Ik zou het niet meer weten. Er was iemand die ha hem gekocht en die zag in zijn apparaat where 2x dvb-t staan en 1x dvb-c. Vandaar dat omdat vertel. Ik heb er wel eens op gegoogled vandaar dat ik dat berichtje vond
Ik heb de support even gebeld en wat je hebt gelezen klopt inderdaad. Er zitten twee DVB-T tuners en een DVB-C tuner op de kaart.

Niet wat wij zoeken dus helaas :) .

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
My-life schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:24:
[...]

Ik heb de support even gebeld en wat je hebt gelezen klopt inderdaad. Er zitten twee DVB-T tuners en een DVB-C tuner op de kaart.

Niet wat wij zoeken dus helaas :) .
Heb je het nu over de terratec cinergy c kaart?

• My-life
Ik heb het over deze kaart, pricewatch: Terratec Cinergy T PCIe Dual.

Is er ergens een compleet en up-to-date lijstje met beschikbare tuners? In de pricewatch staan er weinig.
Ik zoek een kaart met twee DVB-C tuners, zo moeilijke moet dat toch niet zijn?

[ Voor 38% gewijzigd door My-life op 08-09-2011 15:22 ]

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik wil ook aan de Mediacenter gaan met een Dual Tuner DVB-C. Het liefst Intern.

Na enig uitzoekwerk zijn dit mijn inziens de opties (heb kosten Alphacrypt en cardserver NIET meegerekend heb de spullen daar wel voor liggen):

-Goedkoop: 2x Technisat dvb-c + cardserver = ~100 euro (uit Duitsland)
-Sjiek: 1x Digital Devices CineCT of 1x Digital Devices Duoflex CT + cardserver = ~170 euro
-Werelds: 1x Digital Devices CineCT of 1x Digital Devices Duoflex CT + CI Module = ~250 euro

Vergeet ik opties of zit het allemaal zo rond deze prijsklasse?

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:12
de hdhomerun, E105,- dual dvb-c tuner die je aan het netwerk hangt
Pagina: 1 ... 15 ... 63 Laatste

Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.