Komt nog wel verzenden en tax bij, kom je rond 130 euro uit, zelfs dan redelijk veel waar voor je geld.zzattack schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:59:
de hdhomerun, E105,- dual dvb-c tuner die je aan het netwerk hangt
2x een externe Anysee tuner, kost je ook ongeveer 250 euro, maar hoef je geen externe/extra CI module of cardreader te hebben.duncanvdlinden schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:35:
Ik wil ook aan de Mediacenter gaan met een Dual Tuner DVB-C. Het liefst Intern.
Na enig uitzoekwerk zijn dit mijn inziens de opties (heb kosten Alphacrypt en cardserver NIET meegerekend heb de spullen daar wel voor liggen):
-Goedkoop: 2x Technisat dvb-c + cardserver = ~100 euro (uit Duitsland)
-Sjiek: 1x Digital Devices CineCT of 1x Digital Devices Duoflex CT + cardserver = ~170 euro
-Werelds: 1x Digital Devices CineCT of 1x Digital Devices Duoflex CT + CI Module = ~250 euro
Vergeet ik opties of zit het allemaal zo rond deze prijsklasse?
Zo'n optie zocht ik al een tijdje. Wel jammer dat je dan dus met n softcam moet gaan werken...Loekie schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:09:
Komt nog wel verzenden en tax bij, kom je rond 130 euro uit, zelfs dan redelijk veel waar voor je geld.
Maar :zzattack schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:59:
de hdhomerun, E105,- dual dvb-c tuner die je aan het netwerk hangt
Dus bij bijv. Ziggo biedt dit vrij weinig?
Daar heb je dan een softcam voor die alsnog de encrypte kanalen kan decrypten
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
ikzelf zou niet aan een anysee oplossing beginnen veel problemen met de drivers en niet stabiel en natuurlijk iets zwaarder voor de hardware door de softcam.alex3305 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:49:
[...]
2x een externe Anysee tuner, kost je ook ongeveer 250 euro, maar hoef je geen externe/extra CI module of cardreader te hebben.
ik draai al jaren stabiel met de floppydtv en als ik nu een nieuw systeem moest bouwen ging ik voor de oplossing van digital devices.
Ikzelf draai al ongeveer anderhalf jaar lang ontzettend stabiel met een dual tuner, ook gewoon op 64-bit. Eigenlijk bijna nooit problemen gehad, af en toe een keer updaten, en als het updaten misliep, gewoon de handel terugzetten en het werkte weer als vanouds. En anders TVSource gebruiken, heb je eventueel nog minder problemen en minder hoge cpu belasting.Michel242186 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:44:
[...]
ikzelf zou niet aan een anysee oplossing beginnen veel problemen met de drivers en niet stabiel en natuurlijk iets zwaarder voor de hardware door de softcam.
ik draai al jaren stabiel met de floppydtv en als ik nu een nieuw systeem moest bouwen ging ik voor de oplossing van digital devices.
Bedankt voor de feedback.
Daar had ik nog niet naar gekeken HDHomerun.
Ziet er ook wel goed uit! maar ik kan niet echt teruglezen of je ook 2x dvb-c tuners tot je beschikking heb met 1x HDHomerun HDHR3-EU. Want je ziet ook nog wel eens Twin Tuners dat ze 2x dvb-t hebben en maar 1x dvb-c. Weet iemand dat?
2x Anysee kan ook, maar dan vind ik een digital devices oplossing mooier, omdat ik dan volledig hardwarematig via alphacrypt kan werken. Voor ongeveer even veel geld.
Daar had ik nog niet naar gekeken HDHomerun.
Ziet er ook wel goed uit! maar ik kan niet echt teruglezen of je ook 2x dvb-c tuners tot je beschikking heb met 1x HDHomerun HDHR3-EU. Want je ziet ook nog wel eens Twin Tuners dat ze 2x dvb-t hebben en maar 1x dvb-c. Weet iemand dat?
2x Anysee kan ook, maar dan vind ik een digital devices oplossing mooier, omdat ik dan volledig hardwarematig via alphacrypt kan werken. Voor ongeveer even veel geld.
[ Voor 21% gewijzigd door duncanvdlinden op 09-09-2011 08:45 ]
Verwijderd
Ja er zitten 2 dvb-c tuners in 1 hdhomerun. Heb er zelf 2 vanstaan in de meterkast dus heb 4 tuners tot mijn beschikking
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 11:17 ]
Zojuist ook de HomeRun besteld. Ben heel erg benieuwd. Iemand een idee wat de levertijd is? De verzending gaat via TNT Post dus ik verwacht dat hij gewoon vanuit Nederland verzonden word.
Hmm mooi systeem zeg, en is wat hij verstuurt ook ongecomprimeerd?Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:16:
Ja er zitten 2 dvb-c tuners in 1 hdhomerun. Heb er zelf 2 vanstaan in de meterkast dus heb 4 tuners tot mijn beschikking
Alles wat via DVB-C binnenkomt is standaard al gecomprimeerd met MPEG2 of H.264, zo'n kaart plukt alleen de juiste zender uit de transportstream en stuurt deze door.duncanvdlinden schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:22:
Hmm mooi systeem zeg, en is wat hij verstuurt ook ongecomprimeerd?
Bedankt voor de informatie. Zal het zeker meenemen, maar zit nu te twijfelen om de hdhomerun te nemen aangezien daar ook 2 dvb-c tuners inzitten. Ben alleen benieuwd of dat allemaal een beetje lekker loopt over netwerk. Iemand ervaring met die opstelling en 2 tuners geconfigureerd op je werkstation en mediaportal/4tr geinstalleerd?AmonTobin schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:57:
[...]
Ik weet niet hoe het met die Terratec zit, maar mocht je toch naar de Cine CT V6 neigen...
[...]
[...]
Vind het wel mooi als de dvb-c tuner ingebouwd in mijn pc zit zoals bij de cine ct v6 en weet ook dat het werkt.
Het voordeel van de hdhomerun is dat hij over het netwerk gaat en ik dus ook op een andere pc een tuner kan installeren.
Als ik nou 2 tuners op mijn media pc geinstalleerd heb en 1 op een andere pc. Stel je voor ik wil op beide pc's alleen tv kijken, gaat dit dan goed? En als ik dan even later op mijn media pc wil opnemen en kijken tegelijk? geeft de hdhomerun beide signalen door aan de mediapc? Ik ben namelijk een beetje benieuwd hoe flexibel de hdhomerun werkt. Of hij de tuners dynamisch toekent aan een computer?
Mijn situatie is als volgt:64mike53 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:36:
[...]
Bedankt voor de informatie. Zal het zeker meenemen, maar zit nu te twijfelen om de hdhomerun te nemen aangezien daar ook 2 dvb-c tuners inzitten. Ben alleen benieuwd of dat allemaal een beetje lekker loopt over netwerk. Iemand ervaring met die opstelling en 2 tuners geconfigureerd op je werkstation en mediaportal/4tr geinstalleerd?
Vind het wel mooi als de dvb-c tuner ingebouwd in mijn pc zit zoals bij de cine ct v6 en weet ook dat het werkt.
Het voordeel van de hdhomerun is dat hij over het netwerk gaat en ik dus ook op een andere pc een tuner kan installeren.
Als ik nou 2 tuners op mijn media pc geinstalleerd heb en 1 op een andere pc. Stel je voor ik wil op beide pc's alleen tv kijken, gaat dit dan goed? En als ik dan even later op mijn media pc wil opnemen en kijken tegelijk? geeft de hdhomerun beide signalen door aan de mediapc? Ik ben namelijk een beetje benieuwd hoe flexibel de hdhomerun werkt. Of hij de tuners dynamisch toekent aan een computer?
Ik heb een HTPC met de Cine CT V6 dualtuner. Dat is ook meteen de cardsharing server en daar zit ook de USB smartcardreader op aangesloten waar de smartcard in zit. Ik kan dus op die HTPC een kanaal kijken en een ander kanaal opnemen.
Ik heb daarnaast ook een laptop met daarop XBMC draaiende. Daarin zit ook de Fortherecord PVR client en dan kan ik dus ook TV op mijn laptop ontvangen door simpelweg in de PVR client als 'PVR server' het ipadres van mijn HTPC op te geven. De HTPC streamt vervolgens het ge-decodeerde 'TV-signaal' naar mijn laptop.
Zo kan ik dus tegelijkertijd op mijn HTPC bijvoorbeeld een kanaal bekijken/opnemen op tuner1 en op mijn laptop een ander kanaal bekijken/opnemen op tuner2, zonder dat mijn laptop een eigen tuner nodig heeft.
Oke dat werkt dus ook prima. Dat is mooi om te horen. Het mooie is dat bij mij het signaal ongecodeerd binnen komt. Ik heb dus geen smartcardreader nodig. De makkelijkste optie lijkt mij echter de hdhomerun aangezien die standaard al de optie heeft om de kabel te delen. Ben alleen benieuwd naar het signaal van de hdhomerun aangezien ik soms download en ik weet niet of het netwerk betrouwbaar is voor het tv signaal.AmonTobin schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:51:
[...]
Mijn situatie is als volgt:
Ik heb een HTPC met de Cine CT V6 dualtuner. Dat is ook meteen de cardsharing server en daar zit ook de USB smartcardreader op aangesloten waar de smartcard in zit. Ik kan dus op die HTPC een kanaal kijken en een ander kanaal opnemen.
Ik heb daarnaast ook een laptop met daarop XBMC draaiende. Daarin zit ook de Fortherecord PVR client en dan kan ik dus ook TV op mijn laptop ontvangen door simpelweg in de PVR client als 'PVR server' het ipadres van mijn HTPC op te geven. De HTPC streamt vervolgens het ge-decodeerde 'TV-signaal' naar mijn laptop.
Zo kan ik dus tegelijkertijd op mijn HTPC bijvoorbeeld een kanaal bekijken/opnemen op tuner1 en op mijn laptop een ander kanaal bekijken/opnemen op tuner2, zonder dat mijn laptop een eigen tuner nodig heeft.
Ik heb niet per see tv signaal op mijn pc nodig. Het enige waar ik het nodig heb is eigenlijk op mijn HTPC, maar ik moet natuurlijk ook aan de toekomst denken. Maar of het nu de cine ct v6 is of de hdhomerun, ze kunnen beide hetzelfde realiseren en ben nu alleen benieuwd welke het meest betrouwbaar is.
Ik heb een vreemd probleem, namelijk:
Ik krijg netjes alle HD zenders van Ziggo door na 1 September, behalve RTL 7 HD en Veronica HD.
RTL crime (nieuwe zender) krijg ik helemaal niet door op mijn HTPC.
Op mijn TV in de woonkamer, met ingebouwde CAM en op de slaapkamer met een HD decoder krijg ik wel netjes alle zenders door, dus alles in HD en ook RTL crime.
Ik gebruik een Anysee E30TCPlus in combinatie met Ziggo.
De lengte van de coax is +/- 1 meter tot het aansluitpunt waar de kabel het huis in komt, dus daar kan het niet aan liggen.
De TV in de slaapkamer staat +/- 18 meter (weet het is erg lang) van het aansluitpunt af en die krijgt, zoals eerder gezegd, wel netjes alle zenders in HD en RTL crime door.
Ik heb 2 keer in MCE opnieuw het TV signaal ingesteld, zonder resultaat, dus nog steeds geen RTL 7 HD, Veronica HD en geen RTL crime.
Ook heb ik daarna MCE nog laten zoeken naar extra zenders, maar ook dat was zonder resultaat.
Tevens heb ik ook gekeken bij de instellingen van de gids, dat daar geen zenders uitgevinkt stonden.
Daar stonden alleen maar de DTV kanalen uitgevinkt, die ik wel al in HD ontvang op mijn HTPC (NED 1, 2, 3 RTL 4, 5, 8 SBS 6 NET 5 Discovery showcase, etc).
Deze heb ik wel maar even angevinkt, gewoon voor de zekerheid, maar ook dat hielp, uiteraard, niet.
Daarna heb ik nogmaals gezocht naar extra zenders, maar ook daarbij verschenen de betreffende HD zenders niet in MCE.
Ik begrijp er niets van en ik hoop dat iemand er een oplossing voor heeft?
Ik heb ergens gelezen dat er nog meerdere mensen zijn met exact hetzelfde probleem en dat die er ook last van hebben dat soms beeld en geluid niet synchroon lopen.
Dat van het niet synchroon lopen van beeld en geluid, heb ik pas 1 keer 1 minuut ervaren, daarna nooit meer.
Ik krijg netjes alle HD zenders van Ziggo door na 1 September, behalve RTL 7 HD en Veronica HD.
RTL crime (nieuwe zender) krijg ik helemaal niet door op mijn HTPC.
Op mijn TV in de woonkamer, met ingebouwde CAM en op de slaapkamer met een HD decoder krijg ik wel netjes alle zenders door, dus alles in HD en ook RTL crime.
Ik gebruik een Anysee E30TCPlus in combinatie met Ziggo.
De lengte van de coax is +/- 1 meter tot het aansluitpunt waar de kabel het huis in komt, dus daar kan het niet aan liggen.
De TV in de slaapkamer staat +/- 18 meter (weet het is erg lang) van het aansluitpunt af en die krijgt, zoals eerder gezegd, wel netjes alle zenders in HD en RTL crime door.
Ik heb 2 keer in MCE opnieuw het TV signaal ingesteld, zonder resultaat, dus nog steeds geen RTL 7 HD, Veronica HD en geen RTL crime.
Ook heb ik daarna MCE nog laten zoeken naar extra zenders, maar ook dat was zonder resultaat.
Tevens heb ik ook gekeken bij de instellingen van de gids, dat daar geen zenders uitgevinkt stonden.
Daar stonden alleen maar de DTV kanalen uitgevinkt, die ik wel al in HD ontvang op mijn HTPC (NED 1, 2, 3 RTL 4, 5, 8 SBS 6 NET 5 Discovery showcase, etc).
Deze heb ik wel maar even angevinkt, gewoon voor de zekerheid, maar ook dat hielp, uiteraard, niet.
Daarna heb ik nogmaals gezocht naar extra zenders, maar ook daarbij verschenen de betreffende HD zenders niet in MCE.
Ik begrijp er niets van en ik hoop dat iemand er een oplossing voor heeft?
Ik heb ergens gelezen dat er nog meerdere mensen zijn met exact hetzelfde probleem en dat die er ook last van hebben dat soms beeld en geluid niet synchroon lopen.
Dat van het niet synchroon lopen van beeld en geluid, heb ik pas 1 keer 1 minuut ervaren, daarna nooit meer.
[ Voor 0% gewijzigd door mistervis007 op 09-09-2011 13:38 . Reden: Typo ]
Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)
Heb je de transponderlijst wel geüpdatet?
Uhhh nee, had geen idee dat dat moetalex3305 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:45:
Heb je de transponderlijst wel geüpdatet?

Ik heb even gekeken, maar ik heb geen idee hoe dat moet?
Zou je me dat even kunnen uitleggen aub?
Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)
Welke TV-server applicatie gebruik je? Het is een afhankelijk welke je gebruikt..mistervis007 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:55:
[...]
Uhhh nee, had geen idee dat dat moets![]()
Ik heb even gekeken, maar ik heb geen idee hoe dat moet?
Zou je me dat even kunnen uitleggen aub?
Edt: Je gebruikt WMC zie ik.. Geen idee waar daar de transponder-lijsten verborgen zijn..
Misschien leuk om eens naar te kijken trouwens: Heb laatst een handleiding geschreven over hoe je een Anysee tuner aan de praat krijgt in Mediaportal.. Ik kan je Mediaportal zeer aanbevelen, na zelf ook tijden Windows mediacenter te hebben gebruikt! Hierbij de link naar de handleiding:
https://docs.google.com/v...2ItNjBlNTBjNDQ5MjFj&hl=nl
[ Voor 42% gewijzigd door powermarcel10 op 09-09-2011 14:24 ]
Ik gebruik nu ongeveer een jaar de Terratec H7 icm een Alphacrypt classic, misschien niet de meest goedkope oplossing, maar heb nog geen storingen ervaren. Werkt ook goed icm. OSX
Misschien kun je hier wat mee. Zelf gebruik ik deze combinatie niet dus kan je verder niet helpen.mistervis007 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:55:
Ik heb even gekeken, maar ik heb geen idee hoe dat moet? Zou je me dat even kunnen uitleggen aub?
Het is al opgelostpowermarcel10 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:22:
[...]
Welke TV-server applicatie gebruik je? Het is een afhankelijk welke je gebruikt..
Edt: Je gebruikt WMC zie ik.. Geen idee waar daar de transponder-lijsten verborgen zijn..
Misschien leuk om eens naar te kijken trouwens: Heb laatst een handleiding geschreven over hoe je een Anysee tuner aan de praat krijgt in Mediaportal.. Ik kan je Mediaportal zeer aanbevelen, na zelf ook tijden Windows mediacenter te hebben gebruikt! Hierbij de link naar de handleiding:
Heb de nieuwe transponder lijst gedownload voor mijn gebied van http://www.gratisprogramm...TransponderlistGenerator/.
Daarna in het systeemvak met rechts op het anysee icoon geklikt en dan op settings.
Daarna bij netwerk ID edit en dan de nieuwe transponder lijst inladen.
Daarna in MCE opnieuw het TV signaal instellen en hij vindt 291 kanalen ipv 270
Alle ontbrekende zenders heb ik nu dus
Bedankt iedereen voor de moeite
En ik zal me binnenkort eens verdiepen in Mediaportal of XMBC
[ Voor 0% gewijzigd door mistervis007 op 09-09-2011 15:38 . Reden: Typo ]
Ik heb die HDHomeRun destijds gepreordered en heb hem dus al een aantal maandjes in gebruik. Ik geloof dat hij met DHL kwam. Hij werd in ieder geval vanuit Nederland verstuurd en er waren dus sowieso geen invoerkosten voor mij. De driver presenteert zich onder Windows gewoon als DVB-C kaartje, dus met mediaportal en een cardsharing server . Netwerkverbruik ben ik niet nagegaan, maar ik kan me niet indenken dat dit al te veel is.
Onder linux was het iets moeilijker, maar met een kernel module + userland applicatie (http://sourceforge.net/apps/trac/dvbhdhomerun/) kun je met TVHeadEnd en MythTV gewoon met dit apparaat werken alsof het een DVB-C tuner is. Stabiliteit is vooralsnog perfect.
Onder linux was het iets moeilijker, maar met een kernel module + userland applicatie (http://sourceforge.net/apps/trac/dvbhdhomerun/) kun je met TVHeadEnd en MythTV gewoon met dit apparaat werken alsof het een DVB-C tuner is. Stabiliteit is vooralsnog perfect.
ik vraag mij af of de HDHomeRun Prime ook in nederland met Ziggo gaat werken.
Ze praten daar over een M-Card slot wat erin zit, maar het lijkt verdacht op een CI slot.
En wat is: US digital cable TV?
Is dat een andere standaard als DVB-C?
Volgensmij zijn die Americanen dan wel wel bevoorrecht kwa digitale Televisie, want ook zie ik een Quad Tuner op new egg staan Ceton InfiniTV 4, compleet met een cardslot 299 dollaar
dat lukt hier niet voor zo weinig.
Ze praten daar over een M-Card slot wat erin zit, maar het lijkt verdacht op een CI slot.
En wat is: US digital cable TV?
Is dat een andere standaard als DVB-C?
Volgensmij zijn die Americanen dan wel wel bevoorrecht kwa digitale Televisie, want ook zie ik een Quad Tuner op new egg staan Ceton InfiniTV 4, compleet met een cardslot 299 dollaar
Verwijderd
De HDhomerun Prime is op basis van Cablecard wat volgens mij een ander systeem is dan wat ziggo gebruikt.
Verwijderd
Zorg ervoor dat je netwerk 1000mb is!!!! 1 zender kijken is ongeveer 30mb bij mij thuis. Ik werk met Dvblogic Tv Sourche en windows media center. Je installeerd op elke pc de hdhomerun software. Iedere pc krijgt dan toegang tot alle tuners. Wie het eerst komt wie het eerst maalt.64mike53 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:36:
[...]
Bedankt voor de informatie. Zal het zeker meenemen, maar zit nu te twijfelen om de hdhomerun te nemen aangezien daar ook 2 dvb-c tuners inzitten. Ben alleen benieuwd of dat allemaal een beetje lekker loopt over netwerk. Iemand ervaring met die opstelling en 2 tuners geconfigureerd op je werkstation en mediaportal/4tr geinstalleerd?
Wat je ook kunt doen is op de hoofd media center alles laten binnenkomen en deze dan weer als tv server laten dienen voor alle andere pc`s in huis.
Na bestellen vanmiddag, is het apparaat verstuurd. Met DHL, ik weet echter niet of ze op zaterdag bezorgen, dan zou ik hem morgen al kunnen krijgen, helaas moet ik dan werken....My-life schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:17:
Zojuist ook de HomeRun besteld. Ben heel erg benieuwd. Iemand een idee wat de levertijd is? De verzending gaat via TNT Post dus ik verwacht dat hij gewoon vanuit Nederland verzonden word.
Zelfde als bij mij, maar kan ook met TNT zijn. Snap jij dat trace nummer? Drie tekens gaat toch nooit werken?Loekie schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 01:51:
[...]
Na bestellen vanmiddag, is het apparaat verstuurd. Met DHL, ik weet echter niet of ze op zaterdag bezorgen, dan zou ik hem morgen al kunnen krijgen, helaas moet ik dan werken....
Is DHL....My-life schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 10:27:
[...]
Zelfde als bij mij, maar kan ook met TNT zijn. Snap jij dat trace nummer? Drie tekens gaat toch nooit werken?
Gister geprobeerd om softcam werkende te krijgen (os: win7 64bit:hardware: Terratec cinergy pci hd, Smargo Smartreader, en natuurlijk zo'n ziggo smartcard) maar,bij het volgen van zepmans handleiding(
) voor softcam krijg ik een melding dat hij de kaart niet herkende: natuurlijk eerst ff omgedraaid, een andere smartcard geprobeerd, compatibiliteitsmodus aangezet en kijken of ik als dyslecticus niet over een of ander stukje heen had gelezen maar het werd niet beter dan dit:

Wat kan er fout zijn?

Wat kan er fout zijn?
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Je cardreader zit ook daadwerkelijk op com3 (zie apparaatbeheer)?
Op com3 zit inderdaad de usb serial port (drivers)Nielson schreef op zondag 11 september 2011 @ 14:10:
Je cardreader zit ook daadwerkelijk op com3 (zie apparaatbeheer)?
Grote kans dat je alles juist geconfigureerd hebt, maar dat je tegen de instabiele factor NewCS+Cardreader aanhikt.Achilles schreef op zondag 11 september 2011 @ 14:01:
Wat kan er fout zijn?
Ik zou eerst eens proberen te spelen met de USB poorten, als in:
1. Prik de cardreader in een andere USB poort
2. Start NewCS opnieuw op (pas indien nodig uiteraard de COM poort aan).
3. Mocht dat niet werken, prik de cardreader weer terug in de initiële USB poort en start NewCS opnieuw (en pas indien nodig de COM poort weer aan).
Grote kans dat het een beetje trial and error is. Ter illustratie, dit zijn de handelingen die ik moet uitvoeren als ik mijn PC opnieuw opstart:
1. NewCS start met "Unknow card" error
2. Ik prik de cardreader in een andere USB poort
3. Ik prik de cardreader terug in de initiële USB poort
4. Start NewCS en kaart wordt netjes herkend.
Het is (bij mij en velen met mij) nou eenmaal een beetje een instabiele factor, dus ik zou eerst een beetje rondspelen met USB poorten en daarbij rekening houden dat een herstart ook weer de nodige problemen kan introduceren. Je zou eventueel ook OSCam kunnen proberen, die heeft (bij mij) ook weer z'n problemen maar wellicht werkt die bij jou (-w hardware combo) beter...
offtopic:
Zowel DHL als TNT kunnen niets met die drie letters.
Zowel DHL als TNT kunnen niets met die drie letters.

Ik heb sinds 1 september ook wat raars. Voorheen werkte Nederland 1,2,3 @ HD zonder problemen (ik heb enkel het basis abonnement, dus tot 1 sept. geen extra HD zenders gehad).
Zoals iedereen weet zijn er per 1 sept. nieuwe zenders bijgekomen. Gek genoeg werken alle HD zenders niet meer.
Wanneer ik deze zenders probeer te kijken in MCE dan krijg ik een DVBLink pagina te zien met de volgende output "Sorry cannot display this channel because there is an technical problem or no tv signal".
Ik heb DVBlink al laten zoeken naar nieuwe zenders, maar dit heeft niet geholpen.
Raar genoeg werkt de zender zonder problemen wanneer ik deze preview via VLC.
Een kennis van me heeft exact hetzelfde probleem, en tot heden ook nog geen oplossing gevonden.
Hier meer mensen met hetzelfde probleem of met een oplossing?
Zoals iedereen weet zijn er per 1 sept. nieuwe zenders bijgekomen. Gek genoeg werken alle HD zenders niet meer.
Wanneer ik deze zenders probeer te kijken in MCE dan krijg ik een DVBLink pagina te zien met de volgende output "Sorry cannot display this channel because there is an technical problem or no tv signal".
Ik heb DVBlink al laten zoeken naar nieuwe zenders, maar dit heeft niet geholpen.
Een kennis van me heeft exact hetzelfde probleem, en tot heden ook nog geen oplossing gevonden.
Toen je dvblink opnieuw hebt laten zoeken, heb je toen ook eerst gechecked of er nieuwe transponders bij gekomen waren? Misschien zijn de HD zenders verschoven.AMDathlonxp schreef op zondag 11 september 2011 @ 18:59:
Ik heb sommige zenders nu dubbel, bijvoorbeeld Ned1 HD. In preview doet de ene het wel maar de andere niet. Degene die het in preview niet doet geeft in MCE dezelfde error als jouw output.

Ik heb al wat op het net rond gekeken, maar ik vraag mij af welke pc decoders het beste zijn.
We hebben CaiWay (schiedam) dus een Card slot is niet 100% verplicht (kan handigzijn als mijn pa ooit een extra kanaal pakket erbij haalt).
De aansluit mogelijkheden maken niks uit, als het niet op één van onze huidige pc's past kan ik ze wel om praten de oude (p4 xp pc'tje) computer te vernieuwen dat deze het wel aan kan.
Kunnen jullie, als ervaren decoder gebruikers, mij helpen?
Bij voorbaad dank,
Dirk
Als je signaal niet geëncrypt is heb je genoeg aan een simpele dvb-c kaart, zie daarvoor oa de ts.
Met het verkennen van de HTPC mogelijkheden loop ik tegen een probleem aan.
Nu heb ik nog alleen een analoog TV signaal. In de toekomst wordt dat waarschijnlijk digitaal.
Ik wil dus graag nu een HTPC samenstellen waarmee ik analoog en t.z.t. digitaal kan kijken en opnemen tegelijk.
Een zeer goede optie leek van BlackGold de BGT3630.
Deze kaart lijkt alle mogelijkheden voor de toekomst open te houden (analoog, DVB-C/T/T2/S/S2).
In het AVS forum zijn er wel positieve signalen, maar hier vind ik niet veel erover.
Enige twijfel ontstond op een duits forum waarin gesuggereerd werd dat 'ie niet "dual" is. Niet kijken/opnemen tegelijk.
Ander alternatief met evenveel toekomst mogelijkheden is de Hauppage HVR-2250, lijkt meer voor de USA, kan nl niet zo snel een aanbieder in NL vinden.
Heeft iemand ervaring met dit type / merk kaart en bovengenoemd probleem?
Mochten er betere alternatieven zijn of zoektermen dan hoor ik het graag.
Nu heb ik nog alleen een analoog TV signaal. In de toekomst wordt dat waarschijnlijk digitaal.
Ik wil dus graag nu een HTPC samenstellen waarmee ik analoog en t.z.t. digitaal kan kijken en opnemen tegelijk.
Deze kaart lijkt alle mogelijkheden voor de toekomst open te houden (analoog, DVB-C/T/T2/S/S2).
In het AVS forum zijn er wel positieve signalen, maar hier vind ik niet veel erover.
Enige twijfel ontstond op een duits forum waarin gesuggereerd werd dat 'ie niet "dual" is. Niet kijken/opnemen tegelijk.
Ander alternatief met evenveel toekomst mogelijkheden is de Hauppage HVR-2250, lijkt meer voor de USA, kan nl niet zo snel een aanbieder in NL vinden.
[ Voor 18% gewijzigd door _RRM_ op 12-09-2011 11:11 ]
Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L
Heb toch eens rond gekeken, denk dat ik oscam vanavond morgen eens probeer.Achilles schreef op zondag 11 september 2011 @ 18:17:
[afbeelding]
slik, nog steeds geen keymaN meldingen.... wat bedoelen ze met reset failed?
Nou zou moeilijk zal het ook niet zijn hoor, tv kijken gaat bij een ongeëncrypteerde zender heel snel, let wel op wanneer je door de pricewatch bladert, dat je de juiste (dvb-c) tuner in huis haalt.DCG909 schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:06:
Mijn ouders (en ik) vinden het heel frustrerend dat er niks meer met de oude recorders kan worden opgenomen.
Ik heb al wat op het net rond gekeken, maar ik vraag mij af welke pc decoders het beste zijn.
We hebben CaiWay (schiedam) dus een Card slot is niet 100% verplicht (kan handigzijn als mijn pa ooit een extra kanaal pakket erbij haalt).
De aansluit mogelijkheden maken niks uit, als het niet op één van onze huidige pc's past kan ik ze wel om praten de oude (p4 xp pc'tje) computer te vernieuwen dat deze het wel aan kan.
Kunnen jullie, als ervaren decoder gebruikers, mij helpen?
Bij voorbaad dank,
Dirk
[ Voor 58% gewijzigd door Achilles op 13-09-2011 17:59 ]
Post je newcs.xml en cardclient.conf anders eens...wellicht dat daar toch een foutje in staat waar je zelf overheen kijkt...je weet maar nooit.Achilles schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:03:
[...]
Heb toch eens rond gekeken, denk dat ik oscam vanavond eens probeer.
Geen ervaring mee, maar de ervaringen m.b.t. support voor dat merk laten nog al lange reactietijden zien..._RRM_ schreef op zondag 11 september 2011 @ 22:43:
Met het verkennen van de HTPC mogelijkheden loop ik tegen een probleem aan.
Dat je de 2250 niet in NL vind is omdat je er in NL niets mee kunt. de HVR 2200 is de Europese equivalent als ik het zo zie.Ander alternatief met evenveel toekomst mogelijkheden is de Hauppage HVR-2250, lijkt meer voor de USA, kan nl niet zo snel een aanbieder in NL vinden.
Weet iemand hoe het eigelijk kan dat, ondanks dat wij een c-tuner in onze HD tv hebben, wij meestal de SD variant van het beeld signaal krijgen? 's avonds (11 uur) krijgen wij wel SBS shownieuws in HD 
Heeft dit dan ook effect op een pc tuner?
Heeft dit dan ook effect op een pc tuner?
Je krijgt ze gewoon allebei, je bepaalt zelf naar welke je kijkt. Als je doelt op het HD logo'tje in beeld, dat hoeft niks te zeggen want kan best dat de SD variant afgeleid wordt van de HD variant en dus ook dat logo'tje meekrijgt.wij meestal de SD variant van het beeld signaal krijgen? 's avonds (11 uur) krijgen wij wel SBS shownieuws in HD
ik vrees van niet (heb het met de newcs en acamd van zepman vervangen) Iets anders dat fout kan zijnAmonTobin schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:43:
[...]
Post je newcs.xml en cardclient.conf anders eens...wellicht dat daar toch een foutje in staat waar je zelf overheen kijkt...je weet maar nooit.
Als ik nog 's naar die meest recente NewCS output kijk van een paar posts geleden dan lijkt het haast wel alsof de smartcard gewoon niet meer actief is. Weet je zeker dat de gebruikte smartcards nog wel echt actief zijn? Of probeer die andere smartcard nog eens die je hebt, want in de eerste NewCS output die je postte lijkt deze wel gedetecteerd te worden (alleen werkte NewCS i.c.m. de reader niet goed ivm de voorgenoemde bekende NewCS problemen...althans, dat vermoed ik). Heb je een decoder beschikbaar om dit te testen/verifiëren? Anders ben ik ook een beetje door m'n opties heen...Achilles schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:58:
[...]
ik vrees van niet (heb het met de newcs en acamd van zepman vervangen) Iets anders dat fout kan zijnprobeer vanavond oscam
[ Voor 13% gewijzigd door AmonTobin op 13-09-2011 18:42 ]
Zal dan wel op de HVR-3300 of 4400 uitkomen aangezien die nog iets meer ruimte overlaten voor DVB-S/C.Loekie schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:44:
[...]
Geen ervaring mee, maar de ervaringen m.b.t. support voor dat merk laten nog al lange reactietijden zien...
[...]
Dat je de 2250 niet in NL vind is omdat je er in NL niets mee kunt. de HVR 2200 is de Europese equivalent als ik het zo zie.
De BlackGold lijkt de ideale kaart maar met trage support wordt het minder aantrekkelijk.
Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L
Ik vrees.... dat die inderdaad actief is (heb een oude en een splinternieuwe geprobeerd, beide werkte hetzelfde, en de splinternieuwe werkt inderdaad ook gewoon in de tv... kan het dat die reader (smargo) gewoon iets verkeerds heeft?(en vanavond weer nog steeds niet oscam gedownload, stom van me)AmonTobin schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:32:
[...]
Als ik nog 's naar die meest recente NewCS output kijk van een paar posts geleden dan lijkt het haast wel alsof de smartcard gewoon niet meer actief is. Weet je zeker dat de gebruikte smartcards nog wel echt actief zijn? Of probeer die andere smartcard nog eens die je hebt, want in de eerste NewCS output die je postte lijkt deze wel gedetecteerd te worden (alleen werkte NewCS i.c.m. de reader niet goed ivm de voorgenoemde bekende NewCS problemen...althans, dat vermoed ik). Heb je een decoder beschikbaar om dit te testen/verifiëren? Anders ben ik ook een beetje door m'n opties heen...
Ik zit al een tijdje rond te zoeken naar een oplossing om zowel tv van ziggo als digitenne op mijn htpc te kunnen bekijken en opnemen.
Nu ben ik natuurlijk beland bij de producten van anysee. Ik zie echter 2 verschillende producten / series waarbij ik niet duidelijk kan vinden wat nu (buiten de grootte van het kastje) het verschil is tussen die 2.
http://www.anysee.com/eng/product/anyseeE7T2C.php
versus
http://www.anysee.com/eng/product/anyseeE30ComboPlus.php
Het werkt allebei met DVB-T en C, allebei via een USB + antenne aansluiting en smartcard slot.
Het enige verschil wat ik kan vinden is dat de E7T2C een CI slot heeft. Iets wat ik nodig ga hebben? Heb nu alleen digitenne (en de smartcard kan in allebei) maar weet niet hoe het zit als ik ziggo ga nemen / ga verhuizen naar een ander district met een andere kabelaar...
Tips?
edit: Het grote Anysee DVB topic
Ik heb een antwoord half via die link, daar staat puur het verschil CI slot. Tevens is E7 nieuwer. Hij is in ieder geval een stuk goedkoper qua aanschaf (exclusief CAM). Wat ik dan nog moet weten is of de smartcard er ook in kan zonder CAM (2e slot dus), en of , als je er 2 in steekt (1 via de losse en 1 via de CAM) je dan ook 2 providers kan hebben.
Nu ben ik natuurlijk beland bij de producten van anysee. Ik zie echter 2 verschillende producten / series waarbij ik niet duidelijk kan vinden wat nu (buiten de grootte van het kastje) het verschil is tussen die 2.
http://www.anysee.com/eng/product/anyseeE7T2C.php
versus
http://www.anysee.com/eng/product/anyseeE30ComboPlus.php
Het werkt allebei met DVB-T en C, allebei via een USB + antenne aansluiting en smartcard slot.
Het enige verschil wat ik kan vinden is dat de E7T2C een CI slot heeft. Iets wat ik nodig ga hebben? Heb nu alleen digitenne (en de smartcard kan in allebei) maar weet niet hoe het zit als ik ziggo ga nemen / ga verhuizen naar een ander district met een andere kabelaar...
Tips?
edit: Het grote Anysee DVB topic
Ik heb een antwoord half via die link, daar staat puur het verschil CI slot. Tevens is E7 nieuwer. Hij is in ieder geval een stuk goedkoper qua aanschaf (exclusief CAM). Wat ik dan nog moet weten is of de smartcard er ook in kan zonder CAM (2e slot dus), en of , als je er 2 in steekt (1 via de losse en 1 via de CAM) je dan ook 2 providers kan hebben.
[ Voor 19% gewijzigd door MoiZie op 14-09-2011 10:05 ]
Zie daarvoor deze review: http://nl.hardware.info/r...ysee-e7-tc-ci-plus-reviewNu ben ik natuurlijk beland bij de producten van anysee. Ik zie echter 2 verschillende producten / series waarbij ik niet duidelijk kan vinden wat nu (buiten de grootte van het kastje) het verschil is tussen die 2.
[ Voor 61% gewijzigd door Nielson op 14-09-2011 09:50 ]
Ik zou zeggen kijk is naar de HDHomeRun. Mooi kastje en gooit je signaal over het netwerk heen. Is makkelijk uit te bereiden voor als je nog meer tuners nodig hebt. Heeft ondersteuning voor dvb-c EN dvb-t, heeft 2 tuners.MoiZie schreef op woensdag 14 september 2011 @ 09:41:
Ik zit al een tijdje rond te zoeken naar een oplossing om zowel tv van ziggo als digitenne op mijn htpc te kunnen bekijken en opnemen.
Hmm dit is heel vreemd.
Ik kon voorheen zonder problemen Ziggo gecodeerde kanalen kijken via de volgende opstelling:
-ForTheRecord 1.6
-NewCS 1.65 Windows
-MediaPortal 1.2 RC
-Terratec Cinergy 1200 C
-Acamd 0.6.1.8
-Mdapifilter ?? (gewijzigd op: zondag 21 februari 2010)
Nu heb ik mijn HDHomeRun Twin Tuner aangesloten.
Deze aangewezen in ForTheRecord, de Terratec daar uitgezet, Mdapi aangezet op beide kaarten, CAM Limit op 1 op iedere kaart, nu worden er netjes 2 mappen toevoegd in de MDPlugin folder nl: Card2_1 en Card3_1.
Daar heb ik Acamd plugin ingezet met 2 verschillende gebruikersnamen.
Uiteraard de kanalen gemapped aan deze nieuwe 2 kaarten in ForTheRecord.
Open ik de zender Nederland 1 gaat prima, maar bij gecodeerde zenders krijg ik de melding: Gecodeerd kanaal in mediaportal......
Wat ik wel zie is dat Acamd een mapje "ACamdTmp" aanmaakt in de Card3_1 folder. Dat is toch een teken dat de plugin gebruikt wordt. Maar nergens zie ik wat gebeuren, ook in NewCS niet.
Als laatste heb ik geprobeerd maar 1 kaart te activeren, de Card2_1, alleen de zenders daar op gemapt. Ook nu maakte hij een mapje "ACamdTmp" aan, maar werkt nog steeds niet...
Ik hoop niet dat het de Firmware Update is die hij er tijdens de update opgooide?
edit:
Heb nu 0.6.2.0 geprobeerd en de Acamd monitor erop gezet die zegt het volgende:
Ik kon voorheen zonder problemen Ziggo gecodeerde kanalen kijken via de volgende opstelling:
-ForTheRecord 1.6
-NewCS 1.65 Windows
-MediaPortal 1.2 RC
-Terratec Cinergy 1200 C
-Acamd 0.6.1.8
-Mdapifilter ?? (gewijzigd op: zondag 21 februari 2010)
Nu heb ik mijn HDHomeRun Twin Tuner aangesloten.
Deze aangewezen in ForTheRecord, de Terratec daar uitgezet, Mdapi aangezet op beide kaarten, CAM Limit op 1 op iedere kaart, nu worden er netjes 2 mappen toevoegd in de MDPlugin folder nl: Card2_1 en Card3_1.
Daar heb ik Acamd plugin ingezet met 2 verschillende gebruikersnamen.
Uiteraard de kanalen gemapped aan deze nieuwe 2 kaarten in ForTheRecord.
Open ik de zender Nederland 1 gaat prima, maar bij gecodeerde zenders krijg ik de melding: Gecodeerd kanaal in mediaportal......
Wat ik wel zie is dat Acamd een mapje "ACamdTmp" aanmaakt in de Card3_1 folder. Dat is toch een teken dat de plugin gebruikt wordt. Maar nergens zie ik wat gebeuren, ook in NewCS niet.
Als laatste heb ik geprobeerd maar 1 kaart te activeren, de Card2_1, alleen de zenders daar op gemapt. Ook nu maakte hij een mapje "ACamdTmp" aan, maar werkt nog steeds niet...
Ik hoop niet dat het de Firmware Update is die hij er tijdens de update opgooide?
edit:
Heb nu 0.6.2.0 geprobeerd en de Acamd monitor erop gezet die zegt het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
| #START# C:\Program Files (x86)\For The Record\RecorderTuner Service\MDPlugins\Card2_1\ACamd.dll 17:19:32.922: ACamd v0.6.2.0 17:19:32.938: MD-API Version 01.03 - 01.06 17:19:32.941: systems: registering CA system Cardclient, pri -15, ident 1000 17:19:32.941: structloaders: registering loader cardclient config 17:19:32.941: cardclients: registering cardclient Newcamd 17:19:32.941: cardclients: registering cardclient Newcamd2 17:19:32.941: cardclients: registering cardclient CCcamN 17:19:32.941: cardclients: registering cardclient Radegast 17:19:32.941: cardclients: registering cardclient Camd35 17:19:32.941: structloaders: registering loader smartcard data 17:19:32.941: systems: registering CA system SC-Irdeto, pri -10, ident 1001 17:19:32.941: feature: using feature SMARTCARD 17:19:32.941: registering Irdeto smartcard (id 49726474) 17:19:32.941: systems: registering CA system SC-Seca, pri -10, ident 1002 17:19:32.941: registering Seca smartcard (id 53656361) 17:19:32.941: systems: registering CA system SC-Viaccess, pri -10, ident 1003 17:19:32.941: registering Viaccess smartcard (id 56696173) 17:19:32.941: systems: registering CA system SC-Conax, pri -10, ident 1004 17:19:32.941: registering Conax smartcard (id 436f6e78) 17:19:32.941: systems: registering CA system SC-Cryptoworks, pri -10, ident 1005 17:19:32.941: registering Cryptoworks smartcard (id 4372576f) 17:19:32.941: systems: registering CA system SC-Nagra, pri -10, ident 1006 17:19:32.941: registering Nagra smartcard (id 4e616772) 17:19:32.941: systems: registering CA system SC-NDS, pri -10, ident 1007 17:19:32.941: registering NDS smartcard (id 56694732) 17:19:32.946: Monitor listen on port 54547 17:19:32.978: Engine [MD-API] 17:19:32.978: failed open C:\Program Files (x86)\For The Record\RecorderTuner Service\MDPlugins\Card2_1\smartcard.conf: No such file or directory 17:19:32.979: loading cardclient config from C:\Program Files (x86)\For The Record\RecorderTuner Service\MDPlugins\Card2_1\cardclient.conf 17:19:32.979: now using protocol version 525 (cdLen=8) 17:19:32.979: hostname=127.0.0.1 port=15050 emm=1 emmCaids 0604/ffff 17:19:32.979: Newcamd: username=gebruiker2 password=wachtwoord2 key=0102030405060708090A0B0C0D0E providers=none 17:19:32.979: client 'Newcamd' ready 17:19:32.979: ** registered systems: 17:19:32.979: ** SC-NDS (pri -10) 17:19:32.979: ** SC-Nagra (pri -10) 17:19:32.979: ** SC-Cryptoworks (pri -10) 17:19:32.979: ** SC-Conax (pri -10) 17:19:32.979: ** SC-Viaccess (pri -10) 17:19:32.979: ** SC-Seca (pri -10) 17:19:32.979: ** SC-Irdeto (pri -10) 17:19:32.979: ** Cardclient (pri -15) 17:19:32.979: no smartcard interface defined! 17:19:32.979: Blocked 1 same messages... 17:19:42.232: Ch: 1200 - Nederland 2 17:19:42.232: Programm crc: 4090590A 17:19:44.255: PMT not found... 17:19:46.277: CAT not found... 17:19:46.277: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=04B0 (AND SID=2712) 17:19:46.277: 0x04B0 0x2712 0x0604 0x00000000 0x138A 0x0000 11111110 17:19:52.276: |
[ Voor 56% gewijzigd door duncanvdlinden op 14-09-2011 17:26 ]
Ik heb er ook net een, maar wil wel een opmerking maken, het is of DVB-C of DVB-T je kunt ze niet mixen want je hebt maar 1 antenne-aansluiting. Verder mooi spul64mike53 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:21:
[...]
Ik zou zeggen kijk is naar de HDHomeRun. Mooi kastje en gooit je signaal over het netwerk heen. Is makkelijk uit te bereiden voor als je nog meer tuners nodig hebt. Heeft ondersteuning voor dvb-c EN dvb-t, heeft 2 tuners.
EDIT: Bij de huidige HDHR3, de oudere durf ik niet te zeggen.
[ Voor 5% gewijzigd door Loekie op 14-09-2011 19:54 ]
Kan je in je handleiding ook vermelden wanneer je een 32 bit versie moet installeren op een 64 bit machine?
Zoals bijvoorbeeld bij mysql en Visual C++ 2008 SP1 runtime voor 4therecord ?
powermarcel10 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:22:
[...]Ik kan je Mediaportal zeer aanbevelen, na zelf ook tijden Windows mediacenter te hebben gebruikt! Hierbij de link naar de handleiding:
[ Voor 22% gewijzigd door CAD-tekenaar op 14-09-2011 20:19 ]
Ik heb ook problemen met scannen kanalen met de HDHR3-EU, hij vind niet veel kanalen via FTR. Ook de HDHomeRun applicatie zelf niet.
edit: Nou ben weer een stapje verder, bij het kiezen van het scan profiel "Symbol-rate 6875" en het invoeren van bijvoorbeeld 618mhz kwamen wel netjes alle zenders uit die transponder binnen. De terratec vond overigens wel alles via het "Ziggo 7800" profiel. Afijn dat werkt maar nog steeds kan ik geen beveiligde kanalen zien.
edit: Nou ben weer een stapje verder, bij het kiezen van het scan profiel "Symbol-rate 6875" en het invoeren van bijvoorbeeld 618mhz kwamen wel netjes alle zenders uit die transponder binnen. De terratec vond overigens wel alles via het "Ziggo 7800" profiel. Afijn dat werkt maar nog steeds kan ik geen beveiligde kanalen zien.
[ Voor 71% gewijzigd door duncanvdlinden op 14-09-2011 21:19 ]
Hoe bedoel je dit? je MOET dus de 32 bit versies van die beide stukken software installeren?CAD-tekenaar schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:14:
Kan je in je handleiding ook vermelden wanneer je een 32 bit versie moet installeren op een 64 bit machine?
[...]
pff na een paar uur prutsen, fortherecord aantal keren geherinstalleerd, terug naar de driver versie van de bijgeleverde cd uit 2010 (firmware is wel de nieuwste nog: 20110729), maar mocht allemaal niet baten.
Maar nu werkt het!
Maar dan niet met fortherecord maar met de MP TV Server. En eigenlijk vind ik die ook wel prima zo.
Hij reageert ook veel vlotter nu vanuit mediaportal zelf. Kanalen worden netjes gedecodeerd.
Het zal vast ook wel werken met ForTheRecord, maar ik kan even geen vinger erop krijgen waarom niet. Misschien wel een configuratie conflict tussen MP TV server en ForTheRecord.
Ga later misschien nog wel even aan het experimenteren met ForTheRecord, tot nu toe vind ik het prima zo!
Maar nu werkt het!
Maar dan niet met fortherecord maar met de MP TV Server. En eigenlijk vind ik die ook wel prima zo.
Hij reageert ook veel vlotter nu vanuit mediaportal zelf. Kanalen worden netjes gedecodeerd.
Het zal vast ook wel werken met ForTheRecord, maar ik kan even geen vinger erop krijgen waarom niet. Misschien wel een configuratie conflict tussen MP TV server en ForTheRecord.
Ga later misschien nog wel even aan het experimenteren met ForTheRecord, tot nu toe vind ik het prima zo!
Ik haal dit enkel aan omdat dit bij mij ook een geval was waarbij ik uren aan het klooien was en gewoon niet kon verklaren waarom het eerst wel werkte en later opeens niet met identieke instellingen. Het bleek uiteindelijk dat -om wat voor reden dan ook- een dll bestand, dat met de MDAPIFilter meekomt, opeens dwars zat. Als je de Zepman guide gevolgd hebt dan staat ie als het goed is in:duncanvdlinden schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:43:
pff na een paar uur prutsen, fortherecord aantal keren geherinstalleerd, terug naar de driver versie van de bijgeleverde cd uit 2010 (firmware is wel de nieuwste nog: 20110729), maar mocht allemaal niet baten.
Maar nu werkt het!
"C:\Program Files (x86)\For The Record\RecorderTuner Service\FFDecsa.dll"
of natuurlijk:
"C:\Program Files\For The Record\RecorderTuner Service\FFDecsa.dll"
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je die even naar FFDecsa.ddl.oud hernoemt en het dan nog eens probeert. Deze is schijnbaar niet nodig. Ik weet alleen niet hoe het met de mdapifilter.ax zit. Die zul je denk ik moeten de-registeren en opnieuw registreren voor Fortherecord, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. Ik heb dat wel gedaan elke keer als ik tussen Mediaportal en Fortherecord switch-te.
Misschien was ik niet duidelijk genoeg. Ik bedoelde eigenlijk:
Mysql en Visual C++ 2008 SP1 runtime zijn ook te downloaden als 64 bit.
Mag ik deze installeren op een 64 bit machine of moet ik toch de 32 bit versie installeren wanneer deze samen moet werken met 4TR en MP ? (Deze twee progs zijn namelijk 32 bit.)
Mysql en Visual C++ 2008 SP1 runtime zijn ook te downloaden als 64 bit.
Mag ik deze installeren op een 64 bit machine of moet ik toch de 32 bit versie installeren wanneer deze samen moet werken met 4TR en MP ? (Deze twee progs zijn namelijk 32 bit.)
Sa1 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:32:
[...]
Hoe bedoel je dit? je MOET dus de 32 bit versies van die beide stukken software installeren?
Volgensmij had ik hem er niet bijstaan, maar ik ga het morgen nog eens proberen.AmonTobin schreef op woensdag 14 september 2011 @ 23:15:
[...]
Ik haal dit enkel aan omdat dit bij mij ook een geval was waarbij ik uren aan het klooien was en gewoon niet kon verklaren waarom het eerst wel werkte en later opeens niet met identieke instellingen. Het bleek uiteindelijk dat -om wat voor reden dan ook- een dll bestand, dat met de MDAPIFilter meekomt, opeens dwars zat. Als je de Zepman guide gevolgd hebt dan staat ie als het goed is in:
"C:\Program Files (x86)\For The Record\RecorderTuner Service\FFDecsa.dll"
of natuurlijk:
"C:\Program Files\For The Record\RecorderTuner Service\FFDecsa.dll"
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je die even naar FFDecsa.ddl.oud hernoemt en het dan nog eens probeert. Deze is schijnbaar niet nodig. Ik weet alleen niet hoe het met de mdapifilter.ax zit. Die zul je denk ik moeten de-registeren en opnieuw registreren voor Fortherecord, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. Ik heb dat wel gedaan elke keer als ik tussen Mediaportal en Fortherecord switch-te.
Is jou ervaring met ForTheRecord verder goed?
Ik had zelf het idee dat schakelen tussen zenders, maar ook openen van de kanalenlijst en EPG Guide veel trager ging als via MP TV-server. De reden dat ik wel graag ForTheRecord zou willen gebruiken is omdat ik graag remote zou willen kunnen inprogrameren.
FFDshow DXVA doet het bij HD kanalen hier ook nog niet OK, vreemde paarse effecten steeds in het beeld. SAF 6.0 heb ik. Software codecs geven prima beeld. Test systeem wat ik nu gebruik staat onder in mijn sig.
Heb je de handleiding van 4TR ook gelezen?
Ik lees bij hoofdstuk 4.1 dat je beide (32 bit en 64 bit) moet installeren? (Corrigeer me als ik het fout heb)
En hoe zit het dan met mysql?
@powermarcel10: Misschien moet dit dan even vermeld worden in je handleiding.
Ik lees bij hoofdstuk 4.1 dat je beide (32 bit en 64 bit) moet installeren? (Corrigeer me als ik het fout heb)
"IMPORTANT: Even if you use a 64-bit system, also install the 32-bit C++ runtime!" |
En hoe zit het dan met mysql?
@powermarcel10: Misschien moet dit dan even vermeld worden in je handleiding.
HaTe schreef op woensdag 14 september 2011 @ 23:28:
Gewoon de 64bit versie pakken!
[ Voor 26% gewijzigd door CAD-tekenaar op 15-09-2011 08:22 ]
Ja dat kan kloppen, maar ik ga er ook niet van uit dat iemand digitenne en kabel neemt;)Loekie schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:53:
[...]
Ik heb er ook net een, maar wil wel een opmerking maken, het is of DVB-C of DVB-T je kunt ze niet mixen want je hebt maar 1 antenne-aansluiting. Verder mooi spul
EDIT: Bij de huidige HDHR3, de oudere durf ik niet te zeggen.
Mijn ervaring met Fortherecord is een beetje hit-and-miss. Ik gebruik deze momenteel i.c.m. XBMC waarbij Channel switching op het moment nog niet werkt..althans, het werkt even, maar dan loopt de boel vervolgens vast. Je moet dus als je van kanaal wilt wisselen de playback stop zetten, een ander kanaal kiezen en die starten. Dus in dat opzicht gaat het niet heel snel, maar dat is logisch. In mijn ervaring met Mediaportal was deze ook niet echt snel met channel switching. Dat duurde ook wel zo'n 3 seconden.duncanvdlinden schreef op donderdag 15 september 2011 @ 02:19:
[...]
Volgensmij had ik hem er niet bijstaan, maar ik ga het morgen nog eens proberen.
Is jou ervaring met ForTheRecord verder goed?
Ik had zelf het idee dat schakelen tussen zenders, maar ook openen van de kanalenlijst en EPG Guide veel trager ging als via MP TV-server. De reden dat ik wel graag ForTheRecord zou willen gebruiken is omdat ik graag remote zou willen kunnen inprogrameren.
FFDshow DXVA doet het bij HD kanalen hier ook nog niet OK, vreemde paarse effecten steeds in het beeld. SAF 6.0 heb ik. Software codecs geven prima beeld. Test systeem wat ik nu gebruik staat onder in mijn sig.
Fortherecord spreekt mij aan omdat ik deze qua opzet erg prettig vind werken en er is al een Android app voor om remote opnames in te stellen. Al moet daarbij wel aangegeven dat MediaPortal ook een webaccess heeft, dus je zou vanuit de webbrowser op je Android toestel ook opnames moeten kunnen instellen, volgens mij (heb me er nog niet heel erg in verdiept).
DXVA verhaal kan ik je verder niet mee helpen, daar ik Mediaportal momenteel enkel nog een beetje aan het testen ben.
Maar goed, dit even tussendoor [/offtopic]
[ Voor 3% gewijzigd door AmonTobin op 15-09-2011 13:03 ]
Verwijderd
EDIT: Never mind, hij doet het al, alleen nu begeeft NET5 en RTL8 het.
Hallo iedereen,
Ook ik ben begonnen aan het bouwen van een HTPC en ik heb hiervoor de Anysee E30Plus aangeschaft.
Nu heb ik alles perfect voor elkaar, ik heb de meeste belangrijke zenders, maar ik mis nog 2. Het gaat hierbij om Discovery Channel en Omrop Fryslan.
Dit zijn mijn specs:
Anysee E30Plus
Driver: CNO 1.2.9 Z
Provider: Ziggo Alles-in-1 pakket
Player: Media Center
Ik heb ook deze pagina gebruikt om te nieuwste transponderlist te downloaden:
http://www.gratisprogramm...TransponderlistGenerator/
Heeft iemand een idee hoe ik die 2 zenders er bij in krijg? Ben wat dat aangaat een complete noob hierin
Gr. Rinse
Hallo iedereen,
Ook ik ben begonnen aan het bouwen van een HTPC en ik heb hiervoor de Anysee E30Plus aangeschaft.
Nu heb ik alles perfect voor elkaar, ik heb de meeste belangrijke zenders, maar ik mis nog 2. Het gaat hierbij om Discovery Channel en Omrop Fryslan.
Dit zijn mijn specs:
Anysee E30Plus
Driver: CNO 1.2.9 Z
Provider: Ziggo Alles-in-1 pakket
Player: Media Center
Ik heb ook deze pagina gebruikt om te nieuwste transponderlist te downloaden:
http://www.gratisprogramm...TransponderlistGenerator/
Heeft iemand een idee hoe ik die 2 zenders er bij in krijg? Ben wat dat aangaat een complete noob hierin
Gr. Rinse
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2011 18:25 ]
Wellicht een tip, gisteren heb ik alles weer opnieuw geconfigureerd:
Mediaportal 1.2RC + TV Server + Mdapifiler + Acamd.
Ik had alles geconfigureerd. Ik kon tv kijken, maar op het moment dat ik het ophalen van EPG aanzette op alle kanalen knalde iedere keer de tvserver service eruit.
Op het moment dat je het MP Tv server configuratie programma startte, gaf hij de melding dat de service nog niet gestart was, hij startte hem maar knalde hem direct er weer uit.
De oplossing was dat ik in de tv server map eigenlijk alleen maar de mdapifiler.ax moest zetten, en niet alles wat bij het pakket van Zepman zit. Deze handleiding is uit 2009 dus ik denk dat het nu niet meer relevant is om de overige bestanden te plaatsen. Nadat ik alles ffdesca.dll mfc80.dll... etc.... etc..... verwijderde, bleef de tv service netjes draaien
Ik had alles geconfigureerd. Ik kon tv kijken, maar op het moment dat ik het ophalen van EPG aanzette op alle kanalen knalde iedere keer de tvserver service eruit.
Op het moment dat je het MP Tv server configuratie programma startte, gaf hij de melding dat de service nog niet gestart was, hij startte hem maar knalde hem direct er weer uit.
De oplossing was dat ik in de tv server map eigenlijk alleen maar de mdapifiler.ax moest zetten, en niet alles wat bij het pakket van Zepman zit. Deze handleiding is uit 2009 dus ik denk dat het nu niet meer relevant is om de overige bestanden te plaatsen. Nadat ik alles ffdesca.dll mfc80.dll... etc.... etc..... verwijderde, bleef de tv service netjes draaien
Dat heb je idd allemaal niet nodig, acamd pakket is genoeg want daar zit ook een bijpassende mdapifilter in.
Been there...duncanvdlinden schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:58:
Wellicht een tip, gisteren heb ik alles weer opnieuw geconfigureerd:
AmonTobin schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:15:
Wow...ik heb écht alles opnieuw zitten installeren/verwijderen: Media Portal TV-server, MySQL compleet met configs, databases et al, drivers van de tuner verwijderd, smartcardreader verwijderd en de module hiervan opnieuw geflashed, alle MDAPIFilter/ACamd/NewCS bestanden opnieuw gedownload met bijbehorende configs...helemaal opnieuw begonnen...wat krijg ik? Hetzelfde verhaal: "Unknown error occurred" bij het timeshiften van gecodeerde kanalen. Zelfs NewCS en de cardreader vanaf m'n laptop gedraaid, maar nee hoor. Acamd debug gaf weinig nuttige info, alsmede de logging van MP TV-server.
Uiteindelijk als laatste hoop had ik nog even een blaadje erbij gepakt die ik vanmiddag tijdens werk had uitgeprint met een mogelijke oplossing die een Google search had opgeleverd....Bingo! Blijkt dat het volgende bestand de boosdoener is:
"c:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\FFDecsa.dll"
Dit bestand hernoemd/verwijderd en het probleem was verholpen! Damn, daar ben je dan totaal zo'n 6 uur mee bezig.
Dan snap ik nog steeds niet waarom het eerste wel werkte en daarna opeens niet meer. Ik heb elke keer dezelfde versie van MP TV-server geinstalleerd met dezelfde instellingen...
Edit: Zie net dat dat bestand met de MDAPIFilter meekomt. En ik nam elke keer alle bestanden uit die map -geheel volgens de zepman guide- mee. Nou ja, zal wel...
Edit2: M.b.v het programma 'Power Triggers' kan ik nu ook na het ontwaken uit slaapmodus TV kijken zonder dat ik de cardreader hoef los te koppelen. Dit m.b.v. een batch scriptje dat NewCS killed, wacht en weer start. Ik had dit in eerste instantie al opgezet met een ander tooltje, maar een topic van pbeumer2001 bracht me op Power Triggers die, in tegenstelling tot dat andere tooltje, ook als service draait, wat wel zo handig is. Het begint erop te lijken...
Inderdaad en het was bij mij ook zo onvoorspelbaar
Verwijderd
Als jullie stotters/hangend beeld met deze weergave zien, wat is dan de eerste indruk?

Videokaart probleem, driverprobleem, tv-kaartprobleem of codecprobleem?
Edit: Nu lees ik ineens erg veel internetberichten dat ATI kaarten niet altijd goed omgaan met o.a. h264 kanalen (glitches/corruptie) en dxva acceleratie. Vandaar dat er ook de oude 11.4 drivers worden geadviseerd, mocht echter nog niet helemaal baten. Nvidea kaartje zou de oplossing kunnen zijn...

Edit: Nu lees ik ineens erg veel internetberichten dat ATI kaarten niet altijd goed omgaan met o.a. h264 kanalen (glitches/corruptie) en dxva acceleratie. Vandaar dat er ook de oude 11.4 drivers worden geadviseerd, mocht echter nog niet helemaal baten. Nvidea kaartje zou de oplossing kunnen zijn...
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2011 13:39 ]
Ik denk dat het een signaal probleem is. Dat verhaal over die ATI en DXVA is niet waar. Bij mij geen enkel probleem. Gebruik Mediaportal 1.2 en de MS DTV-DVD decoder. Wel zet ik de videokaart op 50hz als ik TV kijk (Dynamic Refresh Rate) want anders vind ik het schokkerig.Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 11:58:
Als jullie stotters/hangend beeld met deze weergave zien, wat is dan de eerste indruk?
[afbeelding]
Hallo allen,
Ik kijk al jarenlang analoge TV op mijn computer. Nu vind ik de kwaliteit toch wel aardig slecht worden, dus ben ik van plan om digitale TV (Ziggo) op mijn computer te kijken. Ik wil binnenkort een Terratec Cinergy C PCI HD kopen i.c.m. een Smargo Cardreader. Dit ga ik gebruiken i.c.m. Windows Media Center in Windows 7. Heb ik hier dan genoeg aan, of moet ik nog andere software/hardware aanschaffen?
Ik ben hier vrij nieuw in, dus ik vraag het liever nu dan dat ik er straks achter kom dat ik nog eens voor een klein kapitaaltje aan hardware moet aanschaffen.
Ik kijk al jarenlang analoge TV op mijn computer. Nu vind ik de kwaliteit toch wel aardig slecht worden, dus ben ik van plan om digitale TV (Ziggo) op mijn computer te kijken. Ik wil binnenkort een Terratec Cinergy C PCI HD kopen i.c.m. een Smargo Cardreader. Dit ga ik gebruiken i.c.m. Windows Media Center in Windows 7. Heb ik hier dan genoeg aan, of moet ik nog andere software/hardware aanschaffen?
Ik ben hier vrij nieuw in, dus ik vraag het liever nu dan dat ik er straks achter kom dat ik nog eens voor een klein kapitaaltje aan hardware moet aanschaffen.
Verwijderd
Helaas kan je in 4TR geen signaalsterkte controleren. Bestaan wel andere progjes voor maar die snapte ik niet helemaal, ging niet lekker hier.duncanvdlinden schreef op zondag 18 september 2011 @ 14:21:
Ik denk dat het een signaal probleem is.
Maar mijn HTPC staat 2m vanaf waar de kabel binnenkomt. Beeld doet ook gek als ik splitters e.d. verwijder, Weet niet of er een soort signaalversterkers hiervoor bestaan maar volgens mij is mijn signaal goed, want via de decoder van ziggo doet tv het prima.
Mee eens, gebruik ook dezelfde combo zonder problemen.duncanvdlinden schreef op zondag 18 september 2011 @ 14:21:
Ik denk dat het een signaal probleem is. Dat verhaal over die ATI en DXVA is niet waar. Bij mij geen enkel probleem. Gebruik Mediaportal 1.2 en de MS DTV-DVD decoder.
MC ondersteund geen dvb-c kaarten, dus hier moet je omheen werken met aangepaste drivers of een stukje (betaalde) software: http://www.dvblogic.com/Product/2Wopper89 schreef op zondag 18 september 2011 @ 14:31:
Dit ga ik gebruiken i.c.m. Windows Media Center in Windows 7. Heb ik hier dan genoeg aan, of moet ik nog andere software/hardware aanschaffen?
TV-kaarten lijken wel wat gevoeliger voor slecht signaal dan normale decoders lijkt het, maar als je met een enkele kwaliteitskabel en afgeschermde connectors rechtstreeks van de aop naar de kaart nog geen goed beeld krijgt dan moet het haast wel wat anders zijn. Had je trouwens nog gekeken of de zenders waarop je de storingen hebt op (bijna) dezelfde frequenties zitten?Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 14:47:
Weet niet of er een soort signaalversterkers hiervoor bestaan maar volgens mij is mijn signaal goed, want via de decoder van ziggo doet tv het prima. Maar mijn HTPC staat 2m vanaf waar de kabel binnenkomt. Beeld doet ook gek als ik splitters e.d. verwijder,
Als ik daarme alles heb, ga ik z.s.m. alles kopenNielson schreef op zondag 18 september 2011 @ 14:56:
[...]
MC ondersteund geen dvb-c kaarten, dus hier moet je omheen werken met aangepaste drivers of een stukje (betaalde) software: http://www.dvblogic.com/Product/2
Verwijderd
Grappige ontdekking gedaan, vanmiddag ff MP TV-Server geinstalleerd. Vastlopers zijn weg, inclusief blokkerig beeld en glitches die ik bij enkel zenders kreeg! Het was dus géén Terratec probleem, ook geen driver of codec issue. Zelfs het zappen gaat merkbaar sneller dan 4TR. Een verklaring heb ik niet maar ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben.
4TR was de boosdoener dus, totaal niet verwacht. Ik neem mijn woorden terug die ik in het verleden heb gedaan over MP TV-Server
Dat was voorgaande jaren een groot drama maar het is voortaan stabiel, jawel!
4TR was de boosdoener dus, totaal niet verwacht. Ik neem mijn woorden terug die ik in het verleden heb gedaan over MP TV-Server
Hmm, dan ga ik die binnenkort ook maar weer een keer proberen.. Ik lijk het zelfde probleem te hebben met vooral HD kanalen.. Signaal is vziw goed genoeg en verder heb ik geen reden kunnen vinden. Alleen Argus (4TR TV server) zelf kan eigenlijk nog het probleem zijn..Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:39:
Grappige ontdekking gedaan, vanmiddag ff MP TV-Server geinstalleerd. Vastlopers zijn weg, inclusief blokkerig beeld en glitches die ik bij enkel zenders kreeg! Het was dus géén Terratec probleem, ook geen driver of codec issue. Zelfs het zappen gaat merkbaar sneller dan 4TR. Een verklaring heb ik niet maar ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben.
4TR was de boosdoener dus, totaal niet verwacht. Ik neem mijn woorden terug die ik in het verleden heb gedaan over MP TV-ServerDat was voorgaande jaren een groot drama maar het is voortaan stabiel, jawel!
Gelukkig kan ik 4TR gewoon behouden en een andere TV Server kiezen bij 4TR
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Verwijderd
Ja je hebt zeker Windows 7 x64? Vanaf dat moment ding het bij mij mis namelijk (4TR)
Heb me maanden suf gezocht, allerlei drivers geprobeerd, verschillende hardware gesleurd (grafische kaarten, harddisk), timeshift pad veranderd, met Acamd versies gehannest, met codecs gespeeld, etc etc etc. zie vorige 20 pagina's. Niets help...
tot ik zojuist eens MP (1.1.3) TV-Server probeerde. Heb het er vanmiddag opgezet dus nog niet uitvoerig kunnen testen maar ziet er goed uit.Ik denk dat de combi van mijn TV-kaart + Win7 niet goed met 4TR overweg gaat.
Nog een voordeel t.o.v. 4TR is dat je teletext hebt.
Let even op als je het gaat installeren: er zijn 2 dingen in de Zepman handleiding die bij mij niet klopte
1) de MDPlugins folder wordt niet vanzelf aangemaakt (even handmatig aanmaken voordat je MDAPI gaat registreren.
2) verwijder het bestand FFDecsa.dll (zie post AmonTobin op vorige pag) anders kun je geen scrambled kanalen kijken
Edit: bij gebruik van MP TV-Server zijn de PowerDVD codecs aan te raden i.p.v. Microsoft. Vraag me niet waarom maar dan is HD op zijn vloeiends.
Edit2: bij deze de bevestiging dat het echt stabiel is (nachtje laten draaien).
Heb me maanden suf gezocht, allerlei drivers geprobeerd, verschillende hardware gesleurd (grafische kaarten, harddisk), timeshift pad veranderd, met Acamd versies gehannest, met codecs gespeeld, etc etc etc. zie vorige 20 pagina's. Niets help...
tot ik zojuist eens MP (1.1.3) TV-Server probeerde. Heb het er vanmiddag opgezet dus nog niet uitvoerig kunnen testen maar ziet er goed uit.Ik denk dat de combi van mijn TV-kaart + Win7 niet goed met 4TR overweg gaat.
Nog een voordeel t.o.v. 4TR is dat je teletext hebt.
Let even op als je het gaat installeren: er zijn 2 dingen in de Zepman handleiding die bij mij niet klopte
1) de MDPlugins folder wordt niet vanzelf aangemaakt (even handmatig aanmaken voordat je MDAPI gaat registreren.
2) verwijder het bestand FFDecsa.dll (zie post AmonTobin op vorige pag) anders kun je geen scrambled kanalen kijken
Edit: bij gebruik van MP TV-Server zijn de PowerDVD codecs aan te raden i.p.v. Microsoft. Vraag me niet waarom maar dan is HD op zijn vloeiends.
Edit2: bij deze de bevestiging dat het echt stabiel is (nachtje laten draaien).
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2011 09:24 ]
Ik heb zojuist ook de TV server geïnstalleerd icm 4TR. Tot nu toe geen rare glitches gehad of andere foutmeldingen! Ik kan nu zelfs TV op m'n telefoon kijken!
Nu het beste van 2 werelden: de krachtige opname engine van 4TR en de voordelen van MP TVServer (teletekst, streamen).
De vorige keer was de TVServer niet stabiel en dat lag dus waarschijnlijk aan die dlls die niet nodig zijn.
Perfect!
@hierboven, waarom nog 1.1.3? 1.2.0 is vandaag final gegaan
Overigens ging het instellen van de TVServer ipv Argus super makkelijk. Eerst MP tvengine en mediaportal upgraden en daarna FTR opnieuw installeren, maar dan met TVServer ipv Argus. Daarna kanalen scannen in de TVServer config en de FTR plugin enablen. Daarna alleen nog inde FTR console de MP TVServer kiezen ipv Argus en KLAAR!
-----------------------------
Setup is nu zo:
MediaPortal 1.2 met TVServer en 4TR als TV plugin voor MediaPortal
PowerDVD 11 codecs voor TV
NewCS 1.65 met NewCSGui
Hardware:
2x Technisat CableStar HD2
Cardreader van ebay (is wel te vinden in dit topic)
Nu het beste van 2 werelden: de krachtige opname engine van 4TR en de voordelen van MP TVServer (teletekst, streamen).
De vorige keer was de TVServer niet stabiel en dat lag dus waarschijnlijk aan die dlls die niet nodig zijn.
Perfect!
@hierboven, waarom nog 1.1.3? 1.2.0 is vandaag final gegaan
Overigens ging het instellen van de TVServer ipv Argus super makkelijk. Eerst MP tvengine en mediaportal upgraden en daarna FTR opnieuw installeren, maar dan met TVServer ipv Argus. Daarna kanalen scannen in de TVServer config en de FTR plugin enablen. Daarna alleen nog inde FTR console de MP TVServer kiezen ipv Argus en KLAAR!
-----------------------------
Setup is nu zo:
PowerDVD 11 codecs voor TV
NewCS 1.65 met NewCSGui
Hardware:
2x Technisat CableStar HD2
Cardreader van ebay (is wel te vinden in dit topic)
[ Voor 47% gewijzigd door HaTe op 19-09-2011 19:29 ]
Hoe zit dit dan precies? De 4TR PVR plugin kan dan schijnbaar 'praten' met de MediaPortal TV server en biedt extra functionaliteit t.o.v. de standaard MediaPortal PVR plugin?HaTe schreef op maandag 19 september 2011 @ 19:08:
Setup is nu zo:
Je zou zeggen dat de 4TR PVR client enkel met de 4TR TV server kan praten, maar schijnbaar niet dus?!
[ Voor 13% gewijzigd door AmonTobin op 19-09-2011 19:46 ]
Nee, dit is niet zo. Officieel was 4TR ook gewoon een plugin voor MediaPortal. Later hebben ze ook hun eigen TV Server, Argus, gemaakt.
Als jij nu gewoon TV Server hebt draaien, kan je daarbovenop gewoon 4TR installeren
Probeer het eens.
Als jij nu gewoon TV Server hebt draaien, kan je daarbovenop gewoon 4TR installeren
Oke, dus de 4TR plugin is dan bij wijze van weer een extra laag boven de Mediaportal "TV/PVR client" die op zijn beurt weer praat met de Mediaportal TV server?
Ik gebruik zelf niet MediaPortal als frontend, maar was gewoon benieuwd hoe dat nou precies zit.
Overigens heb ik ook nog even zitten zoeken, maar ik word er niet echt wijzer uit hoe je Live TV naar je toestel kunt streamen? Gebruik je hiervoor iPiMP (vind ik net iets over) en op wat voor toestel (Android/iOS)?
Ik gebruik zelf niet MediaPortal als frontend, maar was gewoon benieuwd hoe dat nou precies zit.
Overigens heb ik ook nog even zitten zoeken, maar ik word er niet echt wijzer uit hoe je Live TV naar je toestel kunt streamen? Gebruik je hiervoor iPiMP (vind ik net iets over) en op wat voor toestel (Android/iOS)?
[ Voor 7% gewijzigd door AmonTobin op 19-09-2011 19:57 ]
Inderdaad, zo is het. In 4TR deel je dus ook de kanalen in. In de plugin configuratie die je in de TV Server config kan vinden, moet je de kanalen linken, maar dat ging bij mij automatisch en was direct goed.
Voor het streamen gebruik ik aMPdroid. Voor Android dus. Je hebt hier geen MediaPortal voor nodig om te gebruik te maken van het stream gedoe
Dus als jij geen MP gebruikt, werkt het ook wel bij jou.
Voor het streamen gebruik ik aMPdroid. Voor Android dus. Je hebt hier geen MediaPortal voor nodig om te gebruik te maken van het stream gedoe
Ja precies, maar dan moet je natuurlijk wel de MediaPortal TV server draaien.HaTe schreef op maandag 19 september 2011 @ 19:59:
Inderdaad, zo is het. In 4TR deel je dus ook de kanalen in. In de plugin configuratie die je in de TV Server config kan vinden, moet je de kanalen linken, maar dat ging bij mij automatisch en was direct goed.
Voor het streamen gebruik ik aMPdroid. Voor Android dus. Je hebt hier geen MediaPortal voor nodig om te gebruik te maken van het stream gedoeDus als jij geen MP gebruikt, werkt het ook wel bij jou.
Ik had zelf vorige week weer een uitstapje gemaakt naar MediaPortal TV server als backend i.p.v. 4TR, maar toen kreeg ik weer gezeik met m'n 2e tuner die niet herkend werd. Vreemd, aangezien ik eerder toch eigenlijk had vastgesteld dat het aan powersaving/managemant instellingen in het BIOS lag. Ik had het probleem immers ook met de 4TR TV server, niet alleen Mediaportal TV server.
Dus toch maar weer teruggegaan naar 4TR TV server en nu gaat het weer goed. De BIOS instellingen lijken dus voor 4TR geholpen te hebben, maar met MediaPortal als backend gaat er toch nog iets mis. Vreemd verhaal weer..

Wellicht dat ik dat nog even ga uitzoeken, want ik wil MediaPortal TV-server nog wel een kans geven. Nu moet er alleen nog een Android app komen die met de MediaPortal TV server kan interfacen voor remote EPG/opnames. Er is al een webaccess, dus dat is al een goede stap in de juiste richting.
Overigens heb ik ook een Trakt account aangemaakt en de plugin hiervoor in XBMC geconfigureerd (is er ook voor MediaPortal). Erg relaxed moet ik zeggen. Daarmee wordt je TV shows en Movies library naar je Trakt account (in "the cloud") gesynced en dan kun je online of via je Android app terugzien welke shows je bekijkt, welke afleveringen je gezien hebt, wanneer de volgende afleveringen uitgezonden worden etc. Ook wordt er a.d.h.v. weet-ik-het-wat-voor variabelen suggesties voor films en TV shows aangeboden en dat soort ongein allemaal. Erg slick moet ik zeggen!
Als je het nu zo hebt als ik.. Er is een app voor 4TR waar je dus de opnames kan instellen en de EPG kan bekijken. Dat gebeurd dus allemaal via 4TR. De TVServer wordt nu alleen gebruikt om daadwerkelijk de data van de kabel te halen. De rest gaat allemaal via 4TR.
Aha, dus dat kan ook m.b.v. 4TR plugin? Hmmm, erg interessant. Dan ga ik zeker nog ff kijken of ik MediaPortal TV server goed aan de praat kan krijgen. Thanks voor de info!HaTe schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:31:
Als je het nu zo hebt als ik.. Er is een app voor 4TR waar je dus de opnames kan instellen en de EPG kan bekijken. Dat gebeurd dus allemaal via 4TR. De TVServer wordt nu alleen gebruikt om daadwerkelijk de data van de kabel te halen. De rest gaat allemaal via 4TR.
Whoops, bedenk me net dit voor XBMC als frontend weer niet op gaat. Nou ja, ik kijk wel ff.
[ Voor 7% gewijzigd door AmonTobin op 19-09-2011 20:46 ]
Kijk eens naar aMPdroid, die kan dit alAmonTobin schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:12:
Wellicht dat ik dat nog even ga uitzoeken, want ik wil MediaPortal TV-server nog wel een kans geven. Nu moet er alleen nog een Android app komen die met de MediaPortal TV server kan interfacen voor remote EPG/opnames. Er is al een webaccess, dus dat is al een goede stap in de juiste richting.
Echt waar? behoorlijk robuust appje dan! Ik ga van de week maar weer 's sleutelen.hostname schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:44:
[...]
Kijk eens naar aMPdroid, die kan dit al
Daar had ik het ook al over toch?hostname schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:44:
[...]
Kijk eens naar aMPdroid, die kan dit al
Je kan aMPdroid wel gebruiken om TV te streamen, omdat je wel gewoon de TV Server gebruikt.
Ja, ik had die aMPdroid app al een poos geleden gezien maar klaarblijkelijk een aantal leuke features over het hoofd gezien in de wiki:
Tv Server
•Manual control (start/stop timeshifts, stream channel to device)
•EPG (Record program, Cancel recording)
•Show Groups/Channels/Channel Details
•Schedules
•Recordings
Ik dacht dat dit namelijk alleen met 4TR TV server mogelijk was! Nou goed, beter laat dan nooit...
Tv Server
•Manual control (start/stop timeshifts, stream channel to device)
•EPG (Record program, Cancel recording)
•Show Groups/Channels/Channel Details
•Schedules
•Recordings

[ Voor 7% gewijzigd door AmonTobin op 19-09-2011 21:10 ]
Nee, het werkt juist niet met 4TR TV Server 
//edit
Ik zie nu toch nog glitches (discontinuity errors) op Nederland 1.. Dus dat lag toch niet aan Argus.
Maar ik laat het wel zo, omdat er heel veel voordelen aan zitten en tot nu toe geen nadelen vergeleken met Argus.
Alleen nog niet getest of het ook goed gaat met slaapstand.
//edit
Ik zie nu toch nog glitches (discontinuity errors) op Nederland 1.. Dus dat lag toch niet aan Argus.
Maar ik laat het wel zo, omdat er heel veel voordelen aan zitten en tot nu toe geen nadelen vergeleken met Argus.
Alleen nog niet getest of het ook goed gaat met slaapstand.
[ Voor 75% gewijzigd door HaTe op 19-09-2011 21:43 ]
Het kan meer dan je verwacht inderdaad. We (ben zelf mededeveloper) moeten misschien nog maar is wat meer aan reclame maken gaan doenAmonTobin schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:47:
[...]
Echt waar? behoorlijk robuust appje dan! Ik ga van de week maar weer 's sleutelen.
Voor zover ik uit je bericht kon opmaken had je het alleen over het streamen
[ Voor 19% gewijzigd door hostname op 19-09-2011 22:03 ]
Maakt niet uit verder, maar ik quote mijzelf even:
Dan kan het alleen nog liggen aan slecht signaal... toch? Het blijkt ook niet bij alle kanalen te zijn. Bij Nederland 1 HD dus wel en bij Ned. 2 HD volgens mij ook. Bij Ned 3 HD niet. Bij RTL HD ook niet... Moet het nog maar even beter uitzoeken. Een aantal frequenties zijn dus slecht.
Maar nu ben ik er dus achter dat de glitches (discontinuity errors) ook zijn met de MP TV Server..Voor het streamen gebruik ik aMPdroid. Voor Android dus. Je hebt hier geen MediaPortal voor nodig om te gebruik te maken van het stream gedoeDus als jij geen MP gebruikt, werkt het ook wel bij jou.
Dan kan het alleen nog liggen aan slecht signaal... toch? Het blijkt ook niet bij alle kanalen te zijn. Bij Nederland 1 HD dus wel en bij Ned. 2 HD volgens mij ook. Bij Ned 3 HD niet. Bij RTL HD ook niet... Moet het nog maar even beter uitzoeken. Een aantal frequenties zijn dus slecht.
[ Voor 20% gewijzigd door HaTe op 19-09-2011 22:14 ]
Nee, ik bedoelde ook aan te geven dat ik dacht dat het niet mogelijk was met een Android app de EPG te browsen en opnames in te stellen wanneer je als backend MediaPortal TV server draait. Ik dacht dat dit alleen mogelijk was met 4TR i.c.m. de 'bijbehorende' Android app. Daarom koos ik in eerste instantie ook voor 4TR (Argus).
Nu weet ik dat MediaPortal TV server die functionaliteit dus wel biedt i.c.m. aMPdroid (of m.b.v. de 4TR plugin i.c.m. de 4TR android app).
Goed bezig dan hostname, ziet er erg slick uit, dat aMPdroid moet ik zeggen!
Nu weet ik dat MediaPortal TV server die functionaliteit dus wel biedt i.c.m. aMPdroid (of m.b.v. de 4TR plugin i.c.m. de 4TR android app).
Goed bezig dan hostname, ziet er erg slick uit, dat aMPdroid moet ik zeggen!
[ Voor 17% gewijzigd door AmonTobin op 19-09-2011 22:17 ]
Verwijderd
Maar dan moet ik het weer uninstalleren of..? Kun je bestaande MP + MP TV Server ook upgraden naar nieuwe versies zonder uninstall en je gesorteerde kanalen behouden etc? Elke keer weer zo'n rotklus.
En kun je beschrijven wat er extra krachtig is aan 4TR opnemen t.o.v. MP TV-Server? Ik lees hierboven dat je toch plots weer glitches hebt en zo? Wat is de exacte reden toch nog 4TR te betrekken?
Ik heb nu MediaPortal + MP TV-Server "100% puur" zeg maar (incl. mysql 5.1 meegeinstalleerd door MP) en noppes 4TR. Loopt hier als het zonnetje, zo goed heeft het werkelijk nog nooit gelopen.
Als het nu als een zonnetje loopt, zal het echt alleen nog maar beter gaan draaien, neem dat van mij aan.Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 00:31:
[...]
Maar dan moet ik het weer uninstalleren of..? Kun je bestaande MP + MP TV Server ook upgraden naar nieuwe versies zonder uninstall en je gesorteerde kanalen behouden etc? Elke keer weer zo'n rotklus.
En kun je beschrijven wat er extra krachtig is aan 4TR opnemen t.o.v. MP TV-Server? Ik lees hierboven dat je toch plots weer glitches hebt en zo? Wat is de exacte reden toch nog 4TR te betrekken?
Ik heb nu MediaPortal + MP TV-Server "100% puur" zeg maar (incl. mysql 5.1 meegeinstalleerd door MP) en noppes 4TR. Loopt hier als het zonnetje, zo goed heeft het werkelijk nog nooit gelopen.
Je kunt gewoon een upgrade uitvoeren, en daarmee je instellingen bewaren. Alleen je plugins zijn niet meer compatible, deze zal je dus stuk voor stuk even moeten updaten. Ga hierbij even na of van de plugins die jij gebruikt inmiddels compatible versies zijn voor Mediaportal 1.2.0. Kijk voor meer info even hier:
http://www.team-mediaport...portal-120-final-released
Wat betreft de tv-server; ik heb eigenlijk ook altijd 4TR gebruikt, maar draai sinds kort ook tv server van Mediaportal, en ben aangenaam verrast door de stabiliteit.
Dit was voor mij altijd de enige reden om 4TR te gebruiken, doordat ik tegen vreemde meldingen aanliep die niet 1,2,3 te verhelpen waren.. Die problemen zijn nu weg lijkt het. Mediaportal's tv-server heeft (voor mij) meer functionaliteit dan 4TR, en vind ik makkelijker te configureren. Daarbij is voor mij een belangrijk voordeel dat MP's TV-server teletekst ondersteund, i.t.s. 4TR.
Dus wanneer jij een stabiele setup hebt, zou ik mooi bij MP's TV-server blijven! (maar wel echt even upgraden naar 1.2.0
Eerder in het topic is er al een gesproken over de Ceton InfiniTV 4 welke 4 tuners bevat. Weet iemand of deze kaart in nederland gebruik kan worden. Dit omdat er gesproken wordt over een M-Card wat eruit ziet als een ci slot. Meer info kan je vinden op http://www.cetoncorp.com/products.php
Op het moment heb ik een floppy dtv welke naar tevredenheid werkt met een alphacrypt cam. Maar ben op zoek naar iets met meer tuners.
Op het moment heb ik een floppy dtv welke naar tevredenheid werkt met een alphacrypt cam. Maar ben op zoek naar iets met meer tuners.
AFAIK doet dat ding alleen ATSC, het Amerikaanse DVB en zal je met deze kaart niets kunnen beginnen....RricK schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:07:
Eerder in het topic is er al een gesproken over de Ceton InfiniTV 4 welke 4 tuners bevat. Weet iemand of deze kaart in nederland gebruik kan worden. Dit omdat er gesproken wordt over een M-Card wat eruit ziet als een ci slot. Meer info kan je vinden op http://www.cetoncorp.com/products.php
Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.