Als je meer tuners wilt op pci-e kun je hier eens naar kijken, echter helaas wel behoorlijk prijzig.RricK schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:07:
Op het moment heb ik een floppy dtv welke naar tevredenheid werkt met een alphacrypt cam. Maar ben op zoek naar iets met meer tuners.
Bedankt ik ga er naar kijkenNielson schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:48:
[...]
Als je meer tuners wilt op pci-e kun je hier eens naar kijken, echter helaas wel behoorlijk prijzig.
Gisteren de HDHomeRun aangesloten en even kort geprobeerd. Nadat ik mijn virusscan oplossing had uitgezet (SEP) werd hij gelijk herkent. Tuners op DVB-C gezet, Aantal symbolen ingesteld en laten scannen. Zo op het ook werden alle zenders gevonden. Ik heb even kort gekeken, het beeld werkte.
Vanavond verder en WMC instellen.
Vanavond verder en WMC instellen.
Die glitches worden zeker niet door 4TR veroorzaakt, wat nu slechts een plugin is op de MP TVServer. 4TR doet dus niks met de stream oidVerwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 00:31:
[...]
Maar dan moet ik het weer uninstalleren of..? Kun je bestaande MP + MP TV Server ook upgraden naar nieuwe versies zonder uninstall en je gesorteerde kanalen behouden etc? Elke keer weer zo'n rotklus.
En kun je beschrijven wat er extra krachtig is aan 4TR opnemen t.o.v. MP TV-Server? Ik lees hierboven dat je toch plots weer glitches hebt en zo? Wat is de exacte reden toch nog 4TR te betrekken?
Ik heb nu MediaPortal + MP TV-Server "100% puur" zeg maar (incl. mysql 5.1 meegeinstalleerd door MP) en noppes 4TR. Loopt hier als het zonnetje, zo goed heeft het werkelijk nog nooit gelopen.
Je kan veel preciezer instellen wat er opgenomen moet worden. Installeer het zelf maar eens en bekijk het maar
[ Voor 6% gewijzigd door HaTe op 20-09-2011 18:17 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Nou, MediaPortal TV-server lijkt het niet te worden voor mij. Op de een of andere manier krijg ik het niet goed aan de praat. 1 tuner werkt gewoon, maar wanneer ik een 2e tuner wil gebruiken lukt dat niet. Voorbeeld:
Ik timeshift op tuner 1: Dat gaat goed en ik zie in NewCS netjes: user1 logged on en wat EMC checks etc.
Ik stop timeshift op tuner 1
Ik timeshift op tuner 2: TVService klapt eruit, "unknow error" en NewCS meldt user1 logged out (klopt, want de TVService ligt er nu uit)
In ACAMDMonitor zie ik wel netjes 2 aparte tabjes verschijnen voor elke tuner en de de laatste melding die ik voor de 2e tuner zie verschijnen is elke keer weer anders, dus het is niet zo dat ACAMD op een fout stuit en daarom de TVService eruit klapt, maar juist dat de TVService eruit klapt met als gevolgd dat er geen meldingen meer voorbijkomen in de ACAMDmonitor. Het probleem lijkt 'm dus te zitten in MediaPortal i.c.m. NewCS, want dit probleem doet zich niet voor wanneer ik een FTA zender timeshift.
Edit: Tijdens het typen van dit verhaal heb ik een oudere versie van MDAPIFIlter geprobeerd en daarmee lijkt het nu wel goed te gaan. Ik had in eerste instantie versie 20100221 gepakt, maar nu dus versie 20090501. Kijken hoe dat gaat. Ik heb alle bestanden (ffdecsa.dll etc er gewoon in gelaten). Ik ga het zo ff testen/aankijken.
Ik timeshift op tuner 1: Dat gaat goed en ik zie in NewCS netjes: user1 logged on en wat EMC checks etc.
Ik stop timeshift op tuner 1
Ik timeshift op tuner 2: TVService klapt eruit, "unknow error" en NewCS meldt user1 logged out (klopt, want de TVService ligt er nu uit)
In ACAMDMonitor zie ik wel netjes 2 aparte tabjes verschijnen voor elke tuner en de de laatste melding die ik voor de 2e tuner zie verschijnen is elke keer weer anders, dus het is niet zo dat ACAMD op een fout stuit en daarom de TVService eruit klapt, maar juist dat de TVService eruit klapt met als gevolgd dat er geen meldingen meer voorbijkomen in de ACAMDmonitor. Het probleem lijkt 'm dus te zitten in MediaPortal i.c.m. NewCS, want dit probleem doet zich niet voor wanneer ik een FTA zender timeshift.
Edit: Tijdens het typen van dit verhaal heb ik een oudere versie van MDAPIFIlter geprobeerd en daarmee lijkt het nu wel goed te gaan. Ik had in eerste instantie versie 20100221 gepakt, maar nu dus versie 20090501. Kijken hoe dat gaat. Ik heb alle bestanden (ffdecsa.dll etc er gewoon in gelaten). Ik ga het zo ff testen/aankijken.
En zonder ffdecsa.dll en de andere dlls heb je ook al geprobeerd? Ik had met deze dlls inderdaad vage fouten, maar nu ik het zonder gebruik, helemaal niet!
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ik had in eerste instantie inderdaad zonder die dll's, maar dat werkte dus niet en ondervond ik bovengenoemde problemen. Daarna dus de oudere versie van MDAPIFilter geinstalleerd (incl. die dll's) en dat werkte wel.HaTe schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:01:
En zonder ffdecsa.dll en de andere dlls heb je ook al geprobeerd? Ik had met deze dlls inderdaad vage fouten, maar nu ik het zonder gebruik, helemaal niet!
Maar nu loop ik weer tegen het probleem aan dat de MediaPortal PVR client niet goed werkt onder XBMC i.c.m MediaPortal 1.2 (de vorige keer dat ik MediaPortal TV server draaide i.c.m XBMC was met MediaPortal 1.1.3). Voor MediaPortal 1.2 is een nieuwe XBMC TV plugin uitgebracht, maar die lijkt weer niet te werken met XBMC versie die ik draai. Er is wel een nieuwere XBMC-PVR build beschikbaar die dit probleem waarschijnlijk verhelpt, maar die had ik al eerder geprobeerd en was bij mij zwaar instabiel. Ach, ik kijk morgen wel weer verder..
Edit: Nou, ik heb het aan de praat. Ik heb de meest recente XBMC-PVR build gepakt en dat gaat nu wel aardig i.c.m. MediaPortal TV server 1.2. Kreeg eerst constant bij het afsluiten van XBMC e.o.a. wazige error/crash (de instabiliteit waar ik het eerder over had). Toen kwam ik erachter dat als je de FTR addon een keer enabled en weer disabled dit probleem zich niet meer voordoet (ook al gebruik ik die dus niet meer) Erg krom, maar goed...van dit soort rarigheden kijk ik niet echt meer op.
Heb aMPdroid ook draaien, erg strak dat streamen naar je telefoon!
Ik klooi morgen nog ff verder, kijken of alles stabiel blijft draaien. Overigens moest ik na een herstart van m'n HTPC toch weer die ffdecsa.dll verwijderen. Dus er wordt op een gegeven moment iets getriggered waardoor dat bestand dwars gaat liggen...maar wat dat nou precies is? Och, je moet ook niet altijd alles willen weten en soms gewoon de oplossing accepteren zoals het is.
[ Voor 44% gewijzigd door AmonTobin op 21-09-2011 01:58 ]
Ik ben op zoek naar een afstandsbediening voor mijn HTPC. Ik heb geen ir ontvanger op mijn kast zitten. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een afstandsbediening waar je een ir receiver bij krijgt of ergens waar je een losse receiver kan krijgen.
Had de volgende afstandsbediening gevonden:
Fractal design shape htpc remote control
Deze kan ik helaas nergens meer vinden. Ben ook op zoek naar een afstandsbediening die onder mediaportal werkt.
Had de volgende afstandsbediening gevonden:
Fractal design shape htpc remote control
Deze kan ik helaas nergens meer vinden. Ben ook op zoek naar een afstandsbediening die onder mediaportal werkt.
Conceptronic CLLRCMCE remote
Haha toevallig vertelde iemand mij dat net. Kan hem zo niet ergens vinden waar ik hem kan kopen. Is bijna nergens meer te koop.
Verwijderd
op http://www.multimediamachines.nl/ kun je nog wel een afstandsbediening met ir ontvanger krijgen voor 30. Ik heb zelf een losse ontvangen en mijn logitech harmony one.
Het nadeel is dat je dan moet mikken, daarom is een RF remote veel handiger.
@mike: König heeft ook die afstandsbediening, er staat alleen een ander merkje op. Misschien dat die nog wel verkrijgbaar is?
@mike: König heeft ook die afstandsbediening, er staat alleen een ander merkje op. Misschien dat die nog wel verkrijgbaar is?
Wellicht in het kader van de hele stomme vragen... Ik krijg mijn Anysee E30 TC niet aan de praat. Heb de drivers geupdated van www.anysee.eu maar krijg alleen de Nederland 1 (wel HD) te zien. De rest is gescrambled.
Nu wil ik (tegen beter weten in) de firmware updaten van het apparaatje. Maar... ik weet niet hoe
.
Het laatste xx.bin bestand heb ik gedownload... en dan? Hoe krijg ik de firmware op de tuner?
Enneh... als dat niet werkt, wat kan ik dan nog proberen? Bij mijn weten staat alles goed ingesteld, zie de kanalen van Ziggo, heb mijn Smartcard geactiveerd en zojuist maar weer eens gereset... What else?
Nu wil ik (tegen beter weten in) de firmware updaten van het apparaatje. Maar... ik weet niet hoe
Het laatste xx.bin bestand heb ik gedownload... en dan? Hoe krijg ik de firmware op de tuner?
Enneh... als dat niet werkt, wat kan ik dan nog proberen? Bij mijn weten staat alles goed ingesteld, zie de kanalen van Ziggo, heb mijn Smartcard geactiveerd en zojuist maar weer eens gereset... What else?
No drama
even m'n bol der bij pakken... ik zeg .... nee.. geen idee over welke software je het hebt....Wish schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:05:
Wellicht in het kader van de hele stomme vragen... Ik krijg mijn Anysee E30 TC niet aan de praat. Heb de drivers geupdated van www.anysee.eu maar krijg alleen de Nederland 1 (wel HD) te zien. De rest is gescrambled.
Nu wil ik (tegen beter weten in) de firmware updaten van het apparaatje. Maar... ik weet niet hoe.
In de post staat zowel het type tuner (Anysee E30 TC) als dat het om de betreffende firmware gaat. Wat is daar niet zo helder aan?Sa1 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 23:22:
[...]
even m'n bol der bij pakken... ik zeg .... nee.. geen idee over welke software je het hebt....
Als je bedoelt met welke software ik TV probeer te kijken: MCE op Windows 7 (64 bit), verse install, alle drivers up to date.
No drama
Bedankt voor de suggesties van de afstandsbedieningen. Heb toch een webshop gevonden die mij 2 stuks kan leveren. Heb de volgende gekozen aangezien ik ook lees dat deze werkt met mediaportal:
Conceptronic Lounge en 'n look CLLRCMCE
Conceptronic Lounge en 'n look CLLRCMCE
Uiteraard bedoel ik met software niet je hardware.... als we toch flauw gaan doen...Wish schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 00:12:
[...]
In de post staat zowel het type tuner (Anysee E30 TC) als dat het om de betreffende firmware gaat. Wat is daar niet zo helder aan?
Als je bedoelt met welke software ik TV probeer te kijken: MCE op Windows 7 (64 bit), verse install, alle drivers up to date.
Anysee op MCE werkt echt compleet anders dan een Anysee op MediaPortal. Anysee op MCE is gewoon de setup draaien, in de CNO aangeven welke regio je zit en dat je van DVB-C gebruik maakt (tevens ook in de setup aangegeven). Zenders scannen volgens de handleiding en klaar.
Zonder de informatie over wat je reeds aan instellingen hebt gedaan (anders dan "ik heb de nieuwste versie" en "alles staat goed") kunnen wij je niet helpen. Want immers, kennelijk staat niet alles goed want dan zou je wel alle zenders kunnen zien.
[ Voor 14% gewijzigd door Sa1 op 23-09-2011 11:19 ]
De verwarring is natuurlijk dat ik 2 keer een vraag over software stel...Sa1 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:17:
[...]
Uiteraard bedoel ik met software niet je hardware.... als we toch flauw gaan doen...
Anysee op MCE werkt echt compleet anders dan een Anysee op MediaPortal. Anysee op MCE is gewoon de setup draaien, in de CNO aangeven welke regio je zit en dat je van DVB-C gebruik maakt (tevens ook in de setup aangegeven). Zenders scannen volgens de handleiding en klaar.
Zonder de informatie over wat je reeds aan instellingen hebt gedaan (anders dan "ik heb de nieuwste versie" en "alles staat goed") kunnen wij je niet helpen. Want immers, kennelijk staat niet alles goed want dan zou je wel alle zenders kunnen zien.
1) Hoe krijg ik de nieuwste firmware op de Anysee?
2) Als dat niet helpt, hoe zorg ik ervoor dat niet alle kanalen scrambled zijn?
Wat betreft 2):
- Het betreft hier een verse installatie van Windows 7 Premium 64 bit, waarna ik eerst alle OS drivers heb geupdated.
- Vervolgens de nieuwste drivers van anysee.eu gedownloaded en geïnstalleerd.
- In CNO de juiste regio gezet (5555) en op DVB-C - ik heb Ziggo alles-in-1 in de regio Utrecht
- Met behulp van het filmpje in de TS van een ander topic (YouTube: Installatie Anysee E30TC Plus - YouTube) de installatie uitgevoerd. Hier wordt overigens aangegeven dat je hier voor DVB-T moet kiezen binnen de setup van MCE. Heb ook geprobeerd om de scan uit te voeren met "Kabel", maar dan gebeurt er toch vrij weinig
- De scan voor kanalen lijkt dus succesvol (286 kanalen uit mijn hoofd).
- Finish van de wizard
- ???
- Alleen Nederland 1 kan ik bekijken, de rest van de kanalen is scrambled.
In 1 van de andere topics bleek de oplossing het resetten van de smartcard te zijn bij Ziggo - dat heb ik ook gedaan, maar geen soelaas. De kaart is dus wel geactiveerd.
Wat zou je nog meer nodig hebben aan informatie? Alvast bedankt voor het meedenken.
[ Voor 4% gewijzigd door Wish op 23-09-2011 12:43 ]
No drama
Van wat jij hier vertelt is het inderdaad zo dat dit zou moeten werken.Wish schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:40:
[...]
In 1 van de andere topics bleek de oplossing het resetten van de smartcard te zijn bij Ziggo - dat heb ik ook gedaan, maar geen soelaas. De kaart is dus wel geactiveerd.
Wat zou je nog meer nodig hebben aan informatie? Alvast bedankt voor het meedenken.
Heel flauw, maar weet je 100% zeker dat de smartcard er goed in zit? Het is namelijk vaker gebeurd bij mensen hier dat de smartcard 'net' geen goed contact maakte en daardoor het niet goed deed. Kijken of je hem iets harder in de houder kunt drukken, tegen het licht houden om te kijken of de chip goed tegen de pinnetjes aan zit... zo iets.
Als dit het ook niet is, zou je nog even je kaart kunnen checken in een reguliere decoder.
Mocht dit echt allemaal niet lukken dan mag je wel een keer langs komen
Bedankt voor het aanbod. Ik ga vanmiddag of morgenochtend eens spelen met de standaard Ziggo Tuner... Kan ik iig wat uitsluiten (of niet
). Heb net de antenne en card er opnieuw ingezet (chip naar boven), goed aangedrukt... maar geen verbetering.
Wat me overigens opvalt, is dat bij de monitoring van het signaal in de CNO, de strength redelijk is, maar dat Signal Quality (de groene lijn) helemaal op 0 staat. Ook zie ik geen subscriptionstatus van de Smartcart, maar weet niet of dit invloed heeft
Wat me overigens opvalt, is dat bij de monitoring van het signaal in de CNO, de strength redelijk is, maar dat Signal Quality (de groene lijn) helemaal op 0 staat. Ook zie ik geen subscriptionstatus van de Smartcart, maar weet niet of dit invloed heeft
No drama
Goed, Rataplan wilde dus ook maar 'ns aan de digitale tv. Ik heb een CableStar HD2 aangeschaft, een kaartlezertje volgens voorbeeld van The Zep Man, en ik draai al jaren MythTV (de analoge tuners blijven gewoon in gebruik) dus daar moest eea maar 'ns mee leren samenwerken. Ik heb - met een beetje Zep en heel veel http://dolot.kipdola.com/wiki/Install_SASC-NG - newcs aan de praat gekregen, open-sasc-ng draait ook, en in Myth zie ik twee virtuele adapters. Ik heb een uitgebreide kanalenscan gedaan en daar zijn alle zenders uitgerold, dus als ik die aan Myth voer, kan ik zo'n beetje alle benodigde kanalen instellen. Tot zover het goede nieuws. Provider is overigens Ziggo, maar dat valt uiteraard al niet meer onder het goeie nieuws 
Meer slecht nieuws: de tweede virtuele adapter (/dev/dvb/adapter1/frontend1) kan ik in Myth's backend setup niet benaderen ("Could not get card info"). Met de eerste kan ik wel FTA-kanalen bekijken - en dat werkt prima - maar op de encrypted zenders krijg ik een "partial lock", een klein c'tje dat zegt dat er niet gedecodeerd wordt, en zwart beeld. Ik heb ondertussen een volle dag zitten snuffelen maar ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen met debuggen. Hier alvast de newcs- of open-sasc-ng-logs (aanslingeren, FTA-kanaal bekijken, wisselen naar een encrypted kanaal, afsluiten).
Paar vraagjes:
• Is dat 'could not get card info' default behaviour? en moet ik adapter1/frontend0 gebruiken? Ik zou verwachten dat frontend1 juist de decrypted adapter is?
• Ik zou Oscam kunnen uitproberen. Dat is een 1:1-vervanging voor newcs, right? Zijn er nog andere alternatieven voor newcs/open-sasc die wel lief met myth spelen?
• Die CableStar heeft een cam-slot. Als ik binnenkort besluit om die kaartlezer in de fik te steken, kan ik daar dan een willekeurige AlphaCrypt Classic inschuiven?
Alle hulp welkom en als je meer info nodig hebt, geef een brul
En ook ik ga ff brullen. Dit was weer ouderwets frustrerend
Meer slecht nieuws: de tweede virtuele adapter (/dev/dvb/adapter1/frontend1) kan ik in Myth's backend setup niet benaderen ("Could not get card info"). Met de eerste kan ik wel FTA-kanalen bekijken - en dat werkt prima - maar op de encrypted zenders krijg ik een "partial lock", een klein c'tje dat zegt dat er niet gedecodeerd wordt, en zwart beeld. Ik heb ondertussen een volle dag zitten snuffelen maar ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen met debuggen. Hier alvast de newcs- of open-sasc-ng-logs (aanslingeren, FTA-kanaal bekijken, wisselen naar een encrypted kanaal, afsluiten).
Paar vraagjes:
• Is dat 'could not get card info' default behaviour? en moet ik adapter1/frontend0 gebruiken? Ik zou verwachten dat frontend1 juist de decrypted adapter is?
• Ik zou Oscam kunnen uitproberen. Dat is een 1:1-vervanging voor newcs, right? Zijn er nog andere alternatieven voor newcs/open-sasc die wel lief met myth spelen?
• Die CableStar heeft een cam-slot. Als ik binnenkort besluit om die kaartlezer in de fik te steken, kan ik daar dan een willekeurige AlphaCrypt Classic inschuiven?
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Dat je Ziggo hebt is niet per definitie slecht nieuws, bij UPC had je uberhaupt geen kans gehad, nu heb je in ieder geval nog een mogelijkheid, positief blijven!Rataplan schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:29:
Provider is overigens Ziggo, maar dat valt uiteraard al niet meer onder het goeie nieuws
Helaas kan ik je niet verder helpen met MythTV, maar de AlphaCrypt Classic is voor zover ik weet de enige CAM welke functioneert met de Ziggo encryptie.
Ik heb nog een XMS-lijntje liggen, dat is helemaal niet encrypted. Maar die hebben weer niet de zenders die ik zoek. Afijn, positief dus, ik zal m'n best doenSa1 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 20:35:
[...]
Dat je Ziggo hebt is niet per definitie slecht nieuws, bij UPC had je uberhaupt geen kans gehad, nu heb je in ieder geval nog een mogelijkheid, positief blijven!(okay het is geen caiway maar goed)
Dat had ik ook begrepen, maar er waren toch verschillende firmwareversies, die het niet allemaal even goed deden?Helaas kan ik je niet verder helpen met MythTV, maar de AlphaCrypt Classic is voor zover ik weet de enige CAM welke functioneert met de Ziggo encryptie.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Holy sh1t, ik draai nu de MediaPortal TV-server i.c.m. de meest recente pre-build XBMC pre-eden PVR en het zappen gaat echt super snel en stabiel! Het zappen duurt nu maar 2 - max 2,5 seconden waar dat voorheen met 4Therecord zeker wel tot 4 - 5 - 6 seconden kon duren. Zappen tussen bijv. Ned1 en Ned2 gaat zelfs bijna instant...Erg blij mee!
[ Voor 10% gewijzigd door AmonTobin op 23-09-2011 23:03 ]
Klinkt veelbelovend! Ik ben zelf ook zeer geinteresseerd in deze opstelling icm XBMC, omdat ik MediaPortal zelf maar niks vind.. Zou je misschien een guide/tips kunnen geven hoe je dit uiteindelijk hebt aangepakt? I.c.m. een zipje met je gebruikte plugins/files?AmonTobin schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 22:55:
Holy sh1t, ik draai nu de MediaPortal TV-server i.c.m. de meest recente pre-build XBMC pre-eden PVR en het zappen gaat echt super snel en stabiel! Het zappen duurt nu maar 2 - max 2,5 seconden waar dat voorheen met 4Therecord zeker wel tot 4 - 5 - 6 seconden kon duren. Zappen tussen bijv. Ned1 en Ned2 gaat zelfs bijna instant...Erg blij mee!
Hele goede tip overigens! Het blijkt, mede na contact met de helpdesk van Ziggo, dat de smartcard gewoon defect is. Bij het aansluiten van de Humax decoder kreeg ik een E06 foutmelding voor de kiezen....Sa1 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:11:
[...]
Als dit het ook niet is, zou je nog even je kaart kunnen checken in een reguliere decoder.
Binnen 5 werkdagen krijg ik een nieuwe kaart - en dan maar eens kijken of het zooitje wel werkt...
Thanks!
No drama
Verwijderd
Kun je dit step-by-step uitleggen? Ik neem aan 4TR als server/client installeren (overal Argus uitvinken bij installopties), in MP TV-Config -> 4TR Plugin krijg steeds "You must set up a share with fll permissions to the core service account for al recordings folder". Channels zijn imported/gelinkt. TVE kan ik wel pingen in 4TR console.HaTe schreef op maandag 19 september 2011 @ 19:08:
Overigens ging het instellen van de TVServer ipv Argus super makkelijk. Eerst MP tvengine en mediaportal upgraden en daarna FTR opnieuw installeren, maar dan met TVServer ipv Argus. Daarna kanalen scannen in de TVServer config en de FTR plugin enablen. Daarna alleen nog inde FTR console de MP TVServer kiezen ipv Argus en KLAAR!
Je weet dat er een erg goede handleiding bij zit? Deze is ook hier te vinden,Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 10:28:
[...]
Kun je dit step-by-step uitleggen? Ik neem aan 4TR als server/client installeren (overal Argus uitvinken bij installopties), in MP TV-Config -> 4TR Plugin krijg steeds "You must set up a share with fll permissions to the core service account for al recordings folder". Channels zijn imported/gelinkt. TVE kan ik wel pingen in 4TR console.
Wat ik van jou begrijp, is dat je alleen de timeshift map en de opname map nog moet delen op het netwerk.
rechtermuisknop > delen met > specifieke mensen > kies uit de lijst "iedereen" en dan toevoegen. Dan zeg je dat iedereen schrijf/lees rechten heeft.
Voor mij was het zo makkelijk omdat ik FTR al gebruikte en alle instellingen stonden dus al goed bij mij.
[ Voor 5% gewijzigd door HaTe op 25-09-2011 15:44 ]
Een complete guide heb ik geen tijd voor op het moment, maar ik kan wel mijn ondernomen stappen incl. linkjes/verwijzingen naar de bestanden/guides in een 'globale' guide vastleggen en dan zal ik die van de week ff via de DM naar je toesturen.bartosiej schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 17:00:
[...]
Klinkt veelbelovend! Ik ben zelf ook zeer geinteresseerd in deze opstelling icm XBMC, omdat ik MediaPortal zelf maar niks vind.. Zou je misschien een guide/tips kunnen geven hoe je dit uiteindelijk hebt aangepakt? I.c.m. een zipje met je gebruikte plugins/files?
Uiteraard moet je er wel rekening mee houden dat je je MediaPortal database niet kan migreren naar XBMC. Je zult dus alles opnieuw moeten scrapen enz. Ook is de setup die ik gebruik uiterst experimenteel, aangezien de PVR builds op zich al experimenteel zijn en deze zijn dan ook nog eens gebaseerd op de experimentele pre-EDEN builds van XBMC. Oftewel, je kunt er vanuit gaan hier en daar nog een bugje of ontbrekende functionaliteit -t.o.v. de MediaPortal client- tegen te komen. Een voorbeeld van ontbrekende functionaliteit:
De genre strings van XMLTV data worden vaak/meestal nog niet correct vertaald in XBMC (Althans, het ligt iets genuanceerder, maar in het kort is het volgens mij zo dat MediaPortal TV-server de genres als strings meegeeft en XBMC daar zogenaamde 'DVB id's' verwacht en aangezien die genre strings niet echt een standaard handhaven is het onmogelijk daar een eenvoudige 'vertaling' voor in te programmeren). Hierdoor heb je in de EPG in XBMC niet van die mooie kleurcodes voor de verschillende soorten programma's. Dit heb je in de MediaPortal client volgens mij wel. Dus met dit soort mogelijke 'downgrades' moet je ook rekening houden.
Maar goed, ik stuur van de week dus even een DM'tje.
[ Voor 15% gewijzigd door AmonTobin op 25-09-2011 18:25 ]
Alvast heel erg bedankt, ben benieuwd!AmonTobin schreef op zondag 25 september 2011 @ 18:06:
[...]
Een complete guide heb ik geen tijd voor op het moment, maar ik kan wel mijn ondernomen stappen incl. linkjes/verwijzingen naar de bestanden/guides in een 'globale' guide vastleggen en dan zal ik die van de week ff via de DM naar je toesturen.
Uiteraard moet je er wel rekening mee houden dat je je MediaPortal database niet kan migreren naar XBMC. Je zult dus alles opnieuw moeten scrapen enz. Ook is de setup die ik gebruik uiterst experimenteel, aangezien de PVR builds op zich al experimenteel zijn en deze zijn dan ook nog eens gebaseerd op de experimentele pre-EDEN builds van XBMC. Oftewel, je kunt er vanuit gaan hier en daar nog een bugje of ontbrekende functionaliteit -t.o.v. de MediaPortal client- tegen te komen. Een voorbeeld van ontbrekende functionaliteit:
De genre strings van XMLTV data worden vaak/meestal nog niet correct vertaald in XBMC (Althans, het ligt iets genuanceerder, maar in het kort is het volgens mij zo dat MediaPortal TV-server de genres als strings meegeeft en XBMC daar zogenaamde 'DVB id's' verwacht en aangezien die genre strings niet echt een standaard handhaven is het onmogelijk daar een eenvoudige 'vertaling' voor in te programmeren). Hierdoor heb je in de EPG in XBMC niet van die mooie kleurcodes voor de verschillende soorten programma's. Dit heb je in de MediaPortal client volgens mij wel. Dus met dit soort mogelijke 'downgrades' moet je ook rekening houden.
Maar goed, ik stuur van de week dus even een DM'tje.
Even een vraagje:
Wanneer ik de Microsoft DTV-DVD Video Decoder gebruik. Maakt hij dan wel of niet gebruik van een deinterlacer?
Ik heb namelijk Media Portal zo ingesteld dat mijn videokaart automatisch naar 25hz 1080i gaat wanneer ik tv kijk.
In princiepe zou deinterlacing dan niet meer nodig moeten zijn toch?
Ik vraag dit omdat de CoreAVC codec die ik tevens heb, rare tearing (strepen) geeft wanneer ik daar de hardware deinterlacer niet aanzet...
in Microsoft DTV-DVD Video Decoder kan ik niets instellen.
Wanneer ik de Microsoft DTV-DVD Video Decoder gebruik. Maakt hij dan wel of niet gebruik van een deinterlacer?
Ik heb namelijk Media Portal zo ingesteld dat mijn videokaart automatisch naar 25hz 1080i gaat wanneer ik tv kijk.
In princiepe zou deinterlacing dan niet meer nodig moeten zijn toch?
Ik vraag dit omdat de CoreAVC codec die ik tevens heb, rare tearing (strepen) geeft wanneer ik daar de hardware deinterlacer niet aanzet...
in Microsoft DTV-DVD Video Decoder kan ik niets instellen.
@Mace
Op de eerste pagina van dit topic noem je de cardreader die ik ook zojuist heb aangeschaft. Welke instellingen gebruik je op de cardreade, of maakt het niet uit hoe die schakelaartjes staan?
Op de eerste pagina van dit topic noem je de cardreader die ik ook zojuist heb aangeschaft. Welke instellingen gebruik je op de cardreade, of maakt het niet uit hoe die schakelaartjes staan?
[ Voor 3% gewijzigd door GiantLeap op 26-09-2011 22:57 ]
Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap
RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+
Voor de mensen die TVServer van MP gebruiken en 2 TV kaarten hebben. Als jullie een kanaal opnemen en timeshiften tegelijk, wordt dan 1 kaart of beide kaarten gebruikt?
Ik heb bij elke kaart de CAM limit op 3 gezet, dus ik zou denken dat hij dan aan 1 kaart genoeg heeft.. Nu is het nut van 2 kaarten hebben wel een stuk minder..
Argus gebruikte hiervoor wel maar 1 kaart. Volgens mij ligt het niet aan dat ik FTR gebruik icm met de TV Server. Als ik namelijk opneem en via aMPdroid het zelfde kanaal ga timeshiften, gebruikt hij namelijk ook 2 kaarten.
Ik heb bij elke kaart de CAM limit op 3 gezet, dus ik zou denken dat hij dan aan 1 kaart genoeg heeft.. Nu is het nut van 2 kaarten hebben wel een stuk minder..
Argus gebruikte hiervoor wel maar 1 kaart. Volgens mij ligt het niet aan dat ik FTR gebruik icm met de TV Server. Als ik namelijk opneem en via aMPdroid het zelfde kanaal ga timeshiften, gebruikt hij namelijk ook 2 kaarten.
[ Voor 25% gewijzigd door HaTe op 27-09-2011 20:07 ]
Dus je bedoelt dat als je bijvoorbeeld twee tuners hebt met allebei de CAM limit op 3 en je record RTL4 (tuner 1) en dan RTL4 ook nog eens gaat timeshiften, of ie dan voor de timeshift meteen tuner 2 pakt, omdat die toch nog beschikbaar is, of dat ie dezelfde tuner 1 pakt omdat "beide kanalen" zich in dezelfde transponder bevinden en de CAM limit hoger dan 1 is?HaTe schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:05:
Voor de mensen die TVServer van MP gebruiken en 2 TV kaarten hebben. Als jullie een kanaal opnemen en timeshiften tegelijk, wordt dan 1 kaart of beide kaarten gebruikt?
Ik wou net zeggen, ik lees het denk ik verkeerd, maar een tuner kan maar 1 transponder tegelijk afhandelen 
Maar bedoel je dat als ik CAM Limit verhoog dat hij dan meerdere kanalen binnen een transponder met 1 tuner gaat gebruiken? Want ik heb nu CAM Limit van beide tuners op 1 staan.
Maar bedoel je dat als ik CAM Limit verhoog dat hij dan meerdere kanalen binnen een transponder met 1 tuner gaat gebruiken? Want ik heb nu CAM Limit van beide tuners op 1 staan.
Je moet wel iets meer doen dan alleen de CAM limit verhogen, maar het kan inderdaad wel. Zie de Zepman Guide onder het kopje "Met één TV kaart meerdere zenders gebruiken".duncanvdlinden schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:38:
Ik wou net zeggen, ik lees het denk ik verkeerd, maar een tuner kan maar 1 transponder tegelijk afhandelen
Dat is inderdaad mijn vraag. Wat doet hij bij jou?AmonTobin schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:32:
[...]
Dus je bedoelt dat als je bijvoorbeeld twee tuners hebt met allebei de CAM limit op 3 en je record RTL4 (tuner 1) en dan RTL4 ook nog eens gaat timeshiften, of ie dan voor de timeshift meteen tuner 2 pakt, omdat die toch nog beschikbaar is, of dat ie dezelfde tuner 1 pakt omdat "beide kanalen" zich in dezelfde transponder bevinden en de CAM limit hoger dan 1 is?
Bij mij pakt hij dus tuner 2, wat ik niet wil. Hij zou gewoon tuner 1 moeten pakken omdat het op de zelfde transport stream is.
Hij blijkt dus niet te kijken naar of het kanaal dat je kijkt op de zelfde stream zit en of hij het dan met 1 kaart kan doen.. Dit is niet goed toch?
Ik kan wel gewoon 3 kanalen timeshiften per kaart bij Manual Control in de TV Server Configuration. Alleen in de praktijk doet hij dit niet.
Ik moet zeggen dat ik zelf de CAM limit op 1 heb staan voor beide tuners, simpelweg omdat ik niet meer nodig heb. Wellicht dat ik dit van de week ff test als ik tijd heb, ben op zich ook wel benieuwd hoe dat zit.HaTe schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:21:
[...]
Dat is inderdaad mijn vraag. Wat doet hij bij jou?
Bij mij pakt hij dus tuner 2, wat ik niet wil. Hij zou gewoon tuner 1 moeten pakken omdat het op de zelfde transport stream is.
Hij blijkt dus niet te kijken naar of het kanaal dat je kijkt op de zelfde stream zit en of hij het dan met 1 kaart kan doen.. Dit is niet goed toch?
Ik kan wel gewoon 3 kanalen timeshiften per kaart bij Manual Control in de TV Server Configuration. Alleen in de praktijk doet hij dit niet.
Je zou natuurlijk even kunnen testen door de 2e tuner uit te schakelen en dan te kijken of ie vanuit de MediaPortal/XBMC client dan ook nog RTL4 kan opnemen én afspelen tegelijk.
Edit: Zou het niet te maken kunnen hebben met de ACamd gebruikers indeling? Als in:
Wanneer je voor een tuner de CAM limit naar 2 verhoogd, heb je voor die tuner in principe voor elke 'CAM' een map in de MDplugins en dus ook voor elke CAM een aparte gebruiker. Kan het niet zo zijn dat het bij jouw bijvoorbeeld zo zit:
tuner 1 CAM 1 = gebruiker 1
tuner 2 CAM 1 = gebruiker 2
tuner 1 CAM 2 = gebruiker 3
tuner 2 CAM 2 = gebruiker 4
In plaats van...
tuner 1 CAM 2 = gebruiker 2
tuner 2 CAM 1 = gebruiker 3
Dan wil ie dus netjes het rijtje 'gebruiker1 -> gebruiker2 -> enz' afgaan en dan komt ie in het eerste scenario inderdaad als 2e op tuner2 uit. Ik weet het ook niet hoor, ook maar een ingeving, maar het is al laat dus ik weet ook niet eens of ik dit wel helder bekijk zo....
[ Voor 4% gewijzigd door AmonTobin op 27-09-2011 22:59 ]
Bij mij werkt het wel, tenminste wat ik getest heb, gebruik mpwebservices1.2, een webinterface voor MediaPortal TV server 1.2. Als ik 2 opnames inprogrammeer, tegelijk Nederland 2 en Nederland 3 gebruikt hij 1 tuner. Heb 2 tuners met CAM Limit van 2 op iedere tuner. Ik kon vervolgens gewoon met de andere tuner tv kijken in mediaportal.
Wel belangrijk is het als je in alle 4 de directory's de acamd.dll en cardclient.conf hebt staan om daarna de tv Server service opnieuw op te starten.
Wel belangrijk is het als je in alle 4 de directory's de acamd.dll en cardclient.conf hebt staan om daarna de tv Server service opnieuw op te starten.
Vandaag nieuw kaartje binnengekregen. Het werkt. Zo eenvoudig kan het leven zijnWish schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 17:02:
[...]
Hele goede tip overigens! Het blijkt, mede na contact met de helpdesk van Ziggo, dat de smartcard gewoon defect is. Bij het aansluiten van de Humax decoder kreeg ik een E06 foutmelding voor de kiezen....
Binnen 5 werkdagen krijg ik een nieuwe kaart - en dan maar eens kijken of het zooitje wel werkt...
Thanks!
No drama
Misschien welAmonTobin schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:56:
[...]
Ik moet zeggen dat ik zelf de CAM limit op 1 heb staan voor beide tuners, simpelweg omdat ik niet meer nodig heb. Wellicht dat ik dit van de week ff test als ik tijd heb, ben op zich ook wel benieuwd hoe dat zit.
Je zou natuurlijk even kunnen testen door de 2e tuner uit te schakelen en dan te kijken of ie vanuit de MediaPortal/XBMC client dan ook nog RTL4 kan opnemen én afspelen tegelijk.
Edit: Zou het niet te maken kunnen hebben met de ACamd gebruikers indeling? Als in:
Wanneer je voor een tuner de CAM limit naar 2 verhoogd, heb je voor die tuner in principe voor elke 'CAM' een map in de MDplugins en dus ook voor elke CAM een aparte gebruiker. Kan het niet zo zijn dat het bij jouw bijvoorbeeld zo zit:
tuner 2 CAM 1 = gebruiker 2
tuner 1 CAM 2 = gebruiker 3
In plaats van...
tuner 1 CAM 2 = gebruiker 2
tuner 2 CAM 1 = gebruiker 3
Dan wil ie dus netjes het rijtje 'gebruiker1 -> gebruiker2 -> enz' afgaan en dan komt ie in het eerste scenario inderdaad als 2e op tuner2 uit. Ik weet het ook niet hoor, ook maar een ingeving, maar het is al laat dus ik weet ook niet eens of ik dit wel helder bekijk zo....
Maar in Manual Control werkt het wel goed.. Maar dat komt misschien omdat je daar handmatig een kaart kiest en dan kanalen gaat timeshiften... Ik ga het nog even bekijken.
update:
Ik had inderdaad niet de gebruikers op die manier ingedeeld. Ik heb het daarom veranderd, maar het maakt niks uit.
Ik weet wel dat het waarschijnlijk niet aan TVServer ligt, maar waarschijnlijk toch aan FTR. Want:
- Het zelfde kanaal timeshiften gaat wel op de zelfde tuner (of een kanaal op de zelfde stream)
- Opnemen en kijken van het zelfde kanaal gaat met verschillende tuners.
Kijk:
en nu opnemen en kijken van het zelfde kanaal
Of misschien dat TVServer kijkt of het van de zelfde user is of niet.. Dat kan ik ook nog testen, want zoals je ziet gaat opnemen met een andere user.
[ Voor 20% gewijzigd door HaTe op 28-09-2011 18:06 ]
Het is opgelost!
De optie "swap recorder/tuner priority for recording to avoid conflicts with live tv" in the FTR management console heb ik uitgezet en nu werkt het zoals het moet.
Wel heel ironisch dat met deze optie aan, er juist meer kans is op conflicten met live tv..
De optie "swap recorder/tuner priority for recording to avoid conflicts with live tv" in the FTR management console heb ik uitgezet en nu werkt het zoals het moet.
Wel heel ironisch dat met deze optie aan, er juist meer kans is op conflicten met live tv..
[ Voor 7% gewijzigd door HaTe op 29-09-2011 16:39 ]
Hmm, ja..ik weet inderdaad niet wat die optie precies doet of wat het idee erachter precies is. Maar goed, mooi dat het nu werkt!HaTe schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:39:
Het is opgelost!
Offtopic: Ik heb overigens voor de liefhebbers een handleiding geschreven voor Live TV in XBMC i.c.m. MediaPortal TV server. Mocht je nog op- of aanmerkingen hebben, dan hoor ik dat graag! De guide is van m'n Dropbox te downloaden (PDF document):
http://dl.dropbox.com/u/43559659/TV%20in%20XBMC.pdf
Ik mag helaas nog geen Tweakblogs maken, anders had ik dat wel gedaan.
Hmm ben hier ook mee bezig icm een HDHomerun en voor de rest de software van de howto. Maar NewCS geeft nog steeds het volgende aan:
Terwijl ik wel die plugins heb geïnstalleerd en de configs heb gekopieërd. De username/password komt ook gewoon overeen.
Iemand enig idee?
code:
1
2
3
4
5
6
7
| [ 16:39:04 ] [ Newcamd ] Newcamd thread Server started on port 15050 newcamd: main loop [ 16:39:36 ] [ Newcamd:15050 ] User gebruiker1 logged in, client: Generic [ 16:39:36 ] [ Newcamd ] ECM -> gebruiker1 (NOT OK) 0604 0000 3E83 [ 16:39:36 ] [ Newcamd ] ECM -> gebruiker1 (NOT OK) 0604 0000 3E83 [ 16:39:50 ] [ Newcamd ] ECM -> gebruiker1 (NOT OK) 0604 0000 3E83 [ 16:39:56 ] [ Newcamd ] ECM -> gebruiker1 (NOT OK) 0604 0000 3E83 |
Terwijl ik wel die plugins heb geïnstalleerd en de configs heb gekopieërd. De username/password komt ook gewoon overeen.
Iemand enig idee?
[ Voor 3% gewijzigd door GiantLeap op 30-09-2011 16:43 ]
RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+
De kaart doet het wel in een normale decoder?MHz schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:42:
Iemand enig idee?
Ik heb dit ook een keer gehad en dat bleek toen aan een inactive smartcard te liggen. Ik zou het Inderdaad even in een normale decoder testen zoals Nielson al aangaf.MHz schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:42:
Hmm ben hier ook mee bezig icm een HDHomerun en voor de rest de software van de howto. Maar NewCS geeft nog steeds het volgende aan:
[Iemand enig idee?
[ Voor 40% gewijzigd door AmonTobin op 30-09-2011 17:48 ]
Thanks voor de suggesties, ik ga het even testen
.
RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+
Verwijderd
Die is al shared to everyone read+write, toch is e.e.a. not ok.HaTe schreef op zondag 25 september 2011 @ 15:42:
Wat ik van jou begrijp, is dat je alleen de timeshift map en de opname map nog moet delen op het netwerk.
rechtermuisknop > delen met > specifieke mensen > kies uit de lijst "iedereen" en dan toevoegen. Dan zeg je dat iedereen schrijf/lees rechten heeft.
Voor mij was het zo makkelijk omdat ik FTR al gebruikte en alle instellingen stonden dus al goed bij mij.

Ik ben benieuwd hoe je dit dan snel zappend krijgt, ik heb de plugin geinstalleerd onder xmbc, en de telnet test werkt. Vervolgens heb ik deze xbmc geinstalleerd.AmonTobin schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 22:55:
Het zappen duurt nog steeds lang en ik moet ieder kanaal 2 maal aan tikken.
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Die Cinergy heeft nog geen share toegewezen zo te zien. (hij staat ook op empty in je eerste screen)Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 10:06:
[...]
Die is al shared to everyone read+write, toch is e.e.a. not ok.
[afbeelding]
[afbeelding]
Alles werkt! Ziggo had inderdaad de pakketten niet goed overgezet
.
Edit:
Hmm, config aangepast zoals beschreven in de howto, beide kaarten kunnen 1 stream tegelijk doen. Maar als ik naar manual control ga, kan ik maar een kaart tegelijkertijd iets laten doen. Gebruiker2 zie ik dan ook niet voorbij komen op NewCS. Iemand enig idee? (gebruiker2 bestaat gewoon)
Edit:
Hmm, config aangepast zoals beschreven in de howto, beide kaarten kunnen 1 stream tegelijk doen. Maar als ik naar manual control ga, kan ik maar een kaart tegelijkertijd iets laten doen. Gebruiker2 zie ik dan ook niet voorbij komen op NewCS. Iemand enig idee? (gebruiker2 bestaat gewoon)
[ Voor 68% gewijzigd door GiantLeap op 01-10-2011 14:16 ]
RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+
Ik heb niet zo heel veel bijzonders gedaan. Ik heb MediaPortal 1.2 Final geïnstalleerd, de TVServerXBMC plugin (v1.1.7.107) en vervolgens inderdaad de xbmc-margro-20110920-feed412-dx.exe PVR build en hij gaat als een tierelier, t.o.v. van wat ik daarvoor gewend was met een oude PVR build i.c.m. Fortherecord Argus. Zappen duurt zoals gezegd 2 - 2,5 sec. max. Oké, wanneer Live TV gestopt is en ik voor het eerst een kanaal uit de kanalenlijst selecteer doet ie er iets langer over, maar vervolgens gaat het zappen lekker vlot en ik hoef ook zeker niet elk kanaal 2x aan te tikken.gjs schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:29:
[...]
Ik ben benieuwd hoe je dit dan snel zappend krijgt, ik heb de plugin geinstalleerd onder xmbc, en de telnet test werkt. Vervolgens heb ik deze xbmc geinstalleerd.
Het zappen duurt nog steeds lang en ik moet ieder kanaal 2 maal aan tikken.
Ik draai overigens wel de MediaPortal TSReader PVR plugin/addon, omdat de ffmpeg plugin bij mij erg buggy is. Wellicht dat jij de ffmpeg versie draait? Daarnaast kunnen er natuurlijk ook ander variabelen meespelen zoals de gebruikte TV tuner. Anders weet ik het ook niet, ik ben iig nog erg tevreden.
Ik weet niet of dit in jouw geval een mogelijke oplossing is, maar ik had op een gegeven moment zelf ook vreemde/onverklaarbare problemen waarbij ik maar 1 gebruiker tegelijk kon aanspreken en de MediaPortal TV server er constant uitknalde en nog meer van dat soort ongein. Dit terwijl ik alles 100% zeker correct had geconfigureerd.MHz schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 12:38:
Alles werkt! Ziggo had inderdaad de pakketten niet goed overgezet.
Edit:
Ik heb toen een oudere versie van de MDAPIFilter gepakt en toen waren die problemen verholpen. Ik draaide in eerste instantie versie 20100221, zoals ook wordt aangeraden in de Zepman guide, maar draai nu versie 20090501 en sindsdien geen problemen meer. Dus ik zou als ik jou was de guide en alle configs nog even doornemen en als je er van overtuigd bent dat je alles correct hebt gedaan, zou je die oudere MDAPIFilter kunnen proberen.
[ Voor 8% gewijzigd door AmonTobin op 01-10-2011 16:50 ]
Het vreemde is dat de record knop bij Manual Control ook niet beschikbaar is. Ik kan wel met beide kaarten (een voor een) timeshiften. Tegeljk gaat niet. Vermoed dat het iets is in MP wat er voor zorgt dat ik maar een kaart tegelijk kan aanspreken ofzo.
Edit:
Ik begrijp het niet meer. Zat even naar Test Channels te kijken, om te zien wat dat deed, en daar kon ik met beide tuners simultaan werken. Toen Manual control geprobeerd, en daar kan eht nu ineens ook. Vaag.
Edit:
Ik begrijp het niet meer. Zat even naar Test Channels te kijken, om te zien wat dat deed, en daar kon ik met beide tuners simultaan werken. Toen Manual control geprobeerd, en daar kan eht nu ineens ook. Vaag.
[ Voor 30% gewijzigd door GiantLeap op 01-10-2011 19:58 ]
RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+
Verwijderd
Sinds gisteren 1 oktober 2011 krijg ik transport stream 4 niet meer goed door. Alles werkt gewoon normaal maar afstemmen op zenders uit stream 4 lukt niet meer. Zit in de @home net-id 1111 regio. Iemand anders hier last van of enig idee waar ik dit moet zoeken? Werkt met MediaPortal en 4TR\\
Hmm...volgens mij is DVBLogic zich aan het klaarmaken voor de introductie van versie 4 aangezien de website ff uit de lucht is : New exciting stuff is coming. Check back later!
Ben benieuwd of ze de nieuwe versies beschikbaar maken incl. de iPad / iPhone / Android en WP7 versies van de TV client
Update: Ik zie trouwens dat ze de nieuwe versie van de website live hebben : http://www.dvblogic.com/index.php
yeah!
Ben benieuwd of ze de nieuwe versies beschikbaar maken incl. de iPad / iPhone / Android en WP7 versies van de TV client
Update: Ik zie trouwens dat ze de nieuwe versie van de website live hebben : http://www.dvblogic.com/index.php
[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 03-10-2011 17:22 ]
Heeft iemand instructies voor het istellen van WMC? Heb nu MediaPortal met succes draaien, maar ben ook wel benieuwd naar WMC.
RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+
Wat voor een tuner gebruik je?MHz schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:30:
Heeft iemand instructies voor het istellen van WMC? Heb nu MediaPortal met succes draaien, maar ben ook wel benieuwd naar WMC.
Een HDHomerun
RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+
Verwijderd
Yep, is veranderd naar 554.7500 MhzVerwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 09:43:
Sinds gisteren 1 oktober 2011 krijg ik transport stream 4 niet meer goed door. Alles werkt gewoon normaal maar afstemmen op zenders uit stream 4 lukt niet meer. Zit in de @home net-id 1111 regio. Iemand anders hier last van of enig idee waar ik dit moet zoeken? Werkt met MediaPortal en 4TR\\
Voor een actueel overzicht van alle frequenties:
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml
Zelf geen ervaring mee, maar als de bijgeleverde software/drivers standaard geen workaround bieden om rond de missende dvb-c ondersteuning van MediaCenter heen te werken heb je daar thirdparty software voor nodig zoals de DVBLogic TVSource software waar TheVMaster naar linkt.
Dan heb ik TVSource nodig, of eventueel TVSource connect?Nielson schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:51:
[...]
Zelf geen ervaring mee, maar als de bijgeleverde software/drivers standaard geen workaround bieden om rond de missende dvb-c ondersteuning van MediaCenter heen te werken heb je daar thirdparty software voor nodig zoals de DVBLogic TVSource software waar TheVMaster naar linkt.
Edit:
Heb trouwens een irritant probleem: Ik zie strepen linksboven in beeld als ik live TV kijk. Als ik later het terug kijk in MediaPlayer Classic zie ik het niet. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
Voorbeeld (1920x1080, 1,16 MB screenshot)
[ Voor 24% gewijzigd door GiantLeap op 03-10-2011 18:18 ]
RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+
TVSource is bedoeld om lokaal DVB-devices met Windows Media Center te verbinden. TVSource Connect is bedoeld om over het netwerk een of meerdere DVB-device(s) te streamen.MHz schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:03:
[...]
Dan heb ik TVSource nodig, of eventueel TVSource connect?
Edit:
Heb trouwens een irritant probleem: Ik zie strepen linksboven in beeld als ik live TV kijk. Als ik later het terug kijk in MediaPlayer Classic zie ik het niet. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
Je kan in MediaPortal instellen dat er wat van de randen af moet worden gehaald.MHz schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:03:
[...]
Dan heb ik TVSource nodig, of eventueel TVSource connect?
Edit:
Volgens mij kan je info > info > beeldbereik (oid) doen als je fullscreen tv kijkt.
Verwijderd
Klinkt als een interessante oplossing. Kun je iets meer vertellen over deze configuratie met betrekking tot de gebruikte software.pbeumer2001 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:11[/message]:
[...]
Het lijkt misschien niet zo maar ik heb ook alles in 1. De media center in de woonkamer in het tv meubel met een usb smartcard reader. Steekt in de achterkant en zie je dus niets van. De 2 hdhomeruns heb ik in de meterkast staan. Daar staat ook het ziggo internet modem en mijn router.
Welke software gebruik je bijvoorbeeld als card sharing server? NewCS 1.65 (a la Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC) of zijn hiervoor ook mogelijkheden via de Dvblogic?
Wordt Dvblogic Tvsourche alleen gebruikt als driver om de tuner zichtbaar te maken in Windows mediacenter. Wordt er ook nog gebruik gemaakt van de HDhomerun software.
Verwijderd
Zou iemand mij misschien kunnen helpen met het uitzoeken van een tv tuner. Heb dit topic wat doorgezocht maar vind het toch wel erg ingewikkeld allemaal.
Ik ben opzoek naar iets wat simpel kan worden aangesloten (liefst PCI), de software installeren, kaart er in stoppen en klaar. Mijn provider is dan ook ziggo.
Uiteraard wel het liefst iets met de timeshift functie, epg etc.
Ik ben opzoek naar iets wat simpel kan worden aangesloten (liefst PCI), de software installeren, kaart er in stoppen en klaar. Mijn provider is dan ook ziggo.
ik heb zelf op dit moment 3 DVB-C capable tuners voor de PCVerwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:24:
Zou iemand mij misschien kunnen helpen met het uitzoeken van een tv tuner. Heb dit topic wat doorgezocht maar vind het toch wel erg ingewikkeld allemaal.
een Hauppauge HVR-5500 (PCI-E) combo kaart, doet DVB-T, DVB-S/S2, DVB-C en Analoog TV / FM
een Terratec Cinergy HTC Stick (usb) combo adapter, doet DVB-C, DVB-T en Analoog TV / FM
een FloppyDTV (Firewire) welke volgens mij alleen DVB-C doet
elke adapter heeft zn nadelen.. en voordelen
nadelen:
Bij de Hauppauge moet je persee het hele WinTV pakket installeren dus met alleen de drivers kom je niet weg.. en ik moest het IR poortje uitschakelen bij apparaat beheer..

de Terratec geeft een merkbare vertraging binnen de app die je gebruikt om TV mee te kijken.. ( progDVB in mijn geval
de FloppyDTV.. Firewire vind ik daar t grootste nadeel van.. ( heb hem extern liggen, ivm geen ruimte in mn HTPC ) maar ik denk dat ik hem ga vervangen voor een usb model oid
voordelen: (deels voor mij dan
de Hauppauge is PCI-E, en Doet ook de andere DVB standaarden (DVB-C en DVB-S tuners kunnen tegelijk actief zijn..(DVB-T en DVB-S zou in principe ook kunnen, DVB-C en DVB-T tegelijk is onmogelijk ivm gedeelde ingang.. ( of je moet heel creatief zijn...)
de Terratec.. beetje een overmaatse usb stick, maar wel een normale IEC coax aansluiting.. dus geen verloopjes nodig! en doet DVB-C / DVB-T (handig op vakantie
de FloppyDTV heeft als enige een CI slot. waar je dus evt een Alphacrypt in kan steken om zo je Ziggo kaart uit te lezen.. (nadeel is weer.. een Alphacrypt is duur
zelf zou ik geen PCI tuner meer aanschaffen als je ook met een PCI-E model afkan
en alle 3 de tuners lezen hier keurig de EPG van Ziggo.. maar dat is ook meer software dan hardware
404 Signature not found
Verwijderd
Hmm, vind dat wel erg veel nadelen als ik eerlijk moet zijn. In eerste instantie leek mij de Hauppauge wel redelijk maar als ik denk bedenk dat ik de Antec Fusion Remote neem die ook een IR ontvanger heeft...SMSfreakie schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:06:
[...]
ik heb zelf op dit moment 3 DVB-C capable tuners voor de PC
een Hauppauge HVR-5500 (PCI-E) combo kaart, doet DVB-T, DVB-S/S2, DVB-C en Analoog TV / FM
een Terratec Cinergy HTC Stick (usb) combo adapter, doet DVB-C, DVB-T en Analoog TV / FM
een FloppyDTV (Firewire) welke volgens mij alleen DVB-C doet
elke adapter heeft zn nadelen.. en voordelen
nadelen:
Bij de Hauppauge moet je persee het hele WinTV pakket installeren dus met alleen de drivers kom je niet weg.. en ik moest het IR poortje uitschakelen bij apparaat beheer..(anders crasht elke andere app die de kaart probeert aan te spreken
)
de Terratec geeft een merkbare vertraging binnen de app die je gebruikt om TV mee te kijken.. ( progDVB in mijn geval)
de FloppyDTV.. Firewire vind ik daar t grootste nadeel van.. ( heb hem extern liggen, ivm geen ruimte in mn HTPC ) maar ik denk dat ik hem ga vervangen voor een usb model oid![]()
voordelen: (deels voor mij dan)
de Hauppauge is PCI-E, en Doet ook de andere DVB standaarden (DVB-C en DVB-S tuners kunnen tegelijk actief zijn..(DVB-T en DVB-S zou in principe ook kunnen, DVB-C en DVB-T tegelijk is onmogelijk ivm gedeelde ingang.. ( of je moet heel creatief zijn...)
de Terratec.. beetje een overmaatse usb stick, maar wel een normale IEC coax aansluiting.. dus geen verloopjes nodig! en doet DVB-C / DVB-T (handig op vakantie)
de FloppyDTV heeft als enige een CI slot. waar je dus evt een Alphacrypt in kan steken om zo je Ziggo kaart uit te lezen.. (nadeel is weer.. een Alphacrypt is duur, oftewel t slot is leeg bij mij )
zelf zou ik geen PCI tuner meer aanschaffen als je ook met een PCI-E model afkan
en alle 3 de tuners lezen hier keurig de EPG van Ziggo.. maar dat is ook meer software dan hardwareidem voor je timeshift
Zat te denken aan de Anysee E30, dit omdat de CI module niet hoeft te worden bijgekocht en dat ie daarom in verhouding redelijk goedkoop was. Maar de recensies hier over zijn ook uitermate slecht.
Bestaan er uberhaubt goede TV modules voor een schappelijke prijs voor een 15 jarige?
Ik zou in dat geval gaan voor een softcam oplossing icm een willekeurige DVB-C kaart.Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:16:
[...]
Hmm, vind dat wel erg veel nadelen als ik eerlijk moet zijn. In eerste instantie leek mij de Hauppauge wel redelijk maar als ik denk bedenk dat ik de Antec Fusion Remote neem die ook een IR ontvanger heeft...
Zat te denken aan de Anysee E30, dit omdat de CI module niet hoeft te worden bijgekocht en dat ie daarom in verhouding redelijk goedkoop was. Maar de recensies hier over zijn ook uitermate slecht.
Bestaan er uberhaubt goede TV modules voor een schappelijke prijs voor een 15 jarige?
Ik heb zelf de Cablestar HD2, is cheap, maar die kan ik niet aanraden, die is picky met bepaalde moederborden.
Maar als je de pricewatch er op na slaat, dvbshop.net hebt doorlopen moet je wel tot een budget-vriendelijke oplossing moeten komen.
Zo goedkoop is de anysee nu ook niet, maar je betaald gedeeltelijk voor het gemak. Goedkoopste is een simpele dvb-c kaart, een cardreader en een softcam, ben je voor ongeveer 75,- klaar.
Softcam + cardreader is idd een goedkopere oplossingNielson schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:33:
Zo goedkoop is de anysee nu ook niet, maar je betaald gedeeltelijk voor het gemak. Goedkoopste is een simpele dvb-c kaart, een cardreader en een softcam, ben je voor ongeveer 75,- klaar.
tis net wat wil je zelf oa..
mn Hauppauge kocht ik omdat ik naar PCI-E wou en DVB-C er bij wou.. had al een DVB-S/S2/T combo kaart
maar goed die ga ik even op MP dumpen
404 Signature not found
Verwijderd
Terwijl ik aan het zoeken ben, heeft misschien iemand rechtstreekse links naar de bovengenoemde apparaten?
EDIT: http://tweakers.net/price...JLXLLTM1JUbJSKk7OL0pVqgUA
Als ik daar na kijk, staat de Anysee toch redelijk goed te boek qua score. Maar op de fora wordt hier anders besproken
Als ik daar na kijk, staat de Anysee toch redelijk goed te boek qua score. Maar op de fora wordt hier anders besproken
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2011 13:48 ]
de bijgeleverde software schijnt gewoon niet geweldig te zijn?Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:39:
Terwijl ik aan het zoeken ben, heeft misschien iemand rechtstreekse links naar de bovengenoemde apparaten?
en ik weet niet als je Windows MediaCenter wilt gebruiken? dan is je keuze beperkter dacht ik ( WMC ondersteund officieel alleen DVB-T tuners dacht ik?, en sommige fabrikanten maken een omweggetje voor je.. anderen niet!)
wil je MediaPortal of gewoon een andere willekeurige DVB applicatie gebruiken (progDVB is best fijn al zeg ik het zelf!) dan voldoet inprincipe* elke kaart die DVB-C doet
* het verschil zit hem dan in hoe je de smartcard gebruikt
404 Signature not found
Verwijderd
Ik was eigenlijk wel van plan om Windows Media Center te gebruiken...SMSfreakie schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:16:
[...]
de bijgeleverde software schijnt gewoon niet geweldig te zijn?
en ik weet niet als je Windows MediaCenter wilt gebruiken? dan is je keuze beperkter dacht ik ( WMC ondersteund officieel alleen DVB-T tuners dacht ik?, en sommige fabrikanten maken een omweggetje voor je.. anderen niet!)
wil je MediaPortal of gewoon een andere willekeurige DVB applicatie gebruiken (progDVB is best fijn al zeg ik het zelf!) dan voldoet inprincipe* elke kaart die DVB-C doet
* het verschil zit hem dan in hoe je de smartcard gebruikt
Frustrerend dat er eigenlijk zoveel keuze is maar dat er een zeer beperkte keuze is in kwaliteit
In principe kan je met DVBlink je tv-kaarten beheren, waarna deze beschikbaar gemaakt kunnen worden in Windows Media Center.Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:23:
[...]
Ik was eigenlijk wel van plan om Windows Media Center te gebruiken...
Frustrerend dat er eigenlijk zoveel keuze is maar dat er een zeer beperkte keuze is in kwaliteit
Overigens heb ik vorige week een tv-servertje gebouwd met 2 Cablestar HD2's + softcam in Mediaportal. Tot nu toe tevreden! Maar eerlijk gezegd heb ik er nog niet heel veel tijd in kunnen stoppen qua testen. Komend weekend wil ik daarmee verder gaan
[ Voor 23% gewijzigd door heuker op 05-10-2011 14:37 ]
Verwijderd
Maar welke DVB-C tuner raden jullie mij aan? Het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk maar vind kwaliteit ook erg belangrijk. Verder zou ik graag willen weten of er nog iets bij zou moeten komen, zoals een CI module.
Verwijderd
Done!HaTe schreef op zondag 25 september 2011 @ 15:42:
[...]
Je weet dat er een erg goede handleiding bij zit? Deze is ook hier te vinden,
Helaas bij deze config op elk kanaal glitches (zelfs Ned1). Misschien door EPG?
Maar weer snel zonder FTR plugin
Weet je het zeker? FTR doet niks met het signaal zelf.
Ik heb ook glitches, maar ik heb dan ook al discontinuties als ik bij Manual Control een "slecht" kanaal timeshift.
Ik heb ook glitches, maar ik heb dan ook al discontinuties als ik bij Manual Control een "slecht" kanaal timeshift.
Verwijderd
Ik wil het toch eens uitdokteren. Volgens mij heef Ziggo ook weer van alles zitten veranderen. Journaal 24 en Politiek 24 niet meer kunnen timeshiften even opnieuw alles scannen dit weekend.
Ontdekte zojuist in MP TV-Server config -> General -> TVService priority (6 rangen, staat bij mij op 'normal'). Weet iemand wat hier de effecten van zijn?
Ontdekte zojuist in MP TV-Server config -> General -> TVService priority (6 rangen, staat bij mij op 'normal'). Weet iemand wat hier de effecten van zijn?
Verwijderd
NewCS 1.65 volgens zepman. Enige verschil is dat je de acamd bestanden in de plugin map van DVBlogic moet plaatsen. De software van HDhomerun moet je wel installeren en de tuners instellen. (aangeven dat je dvb c wilt gaan gebruiken met de juiste qam instellingen) In DVBlogic doe je de rest. Het functionerd niet alleen als brug naar media center maar ook het scannen van kanalen en pg ophalen wordt door dvblogic gedaan.Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 22:41:
[...]
Klinkt als een interessante oplossing. Kun je iets meer vertellen over deze configuratie met betrekking tot de gebruikte software.
Welke software gebruik je bijvoorbeeld als card sharing server? NewCS 1.65 (a la Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC) of zijn hiervoor ook mogelijkheden via de Dvblogic?
Wordt Dvblogic Tvsourche alleen gebruikt als driver om de tuner zichtbaar te maken in Windows mediacenter. Wordt er ook nog gebruik gemaakt van de HDhomerun software.
Verwijderd
Weekje terug gaf ik aan dat ik Discovery channel kwijt was in 4TheRecord, lag aan het feit dat cables.xml niet de nieuwe frequenties in zich had. Op http://www.4therecord.eu/forum/viewtopic.php?f=11&t=2072 vind je een nieuwe cables.xml met daarin alle Ziggo frequenties. Gebaseerd op de link van ETE73. bij mij werkt alles nu weer perfect in Argus.
De file dien je in \program files\for the record\record tuning service\tuning\ te zetten (pad is niet 100% accuraat omdat ik media center niet in de buurt heb nu)
Bij vragen hoor ik het wel
De file dien je in \program files\for the record\record tuning service\tuning\ te zetten (pad is niet 100% accuraat omdat ik media center niet in de buurt heb nu)
Bij vragen hoor ik het wel
Verwijderd
Thx rudig, inderdaad Ziggo heeft weer van alles veranderd. Kon diverse kanalen niet meer timeshiften. Ff nieuwe lijst gescanned en ze werken weer
Verwijderd
Hey ikdenkweldat, welke regio zit je? Dan kan ik doorgeven dat hopelijk meer dan alleen regio 1111 werkt :-)
Intructies staan op de website, http://www.silicondust.co...homerun/instructions/wmc7
Verwijderd
Ik heb een HP mediasmart server ex490 (2,2ghz processor) en wil hier een usb tv tuner op aansluiten. Ik heb een usb tv tuner gevonden, de hauppauge WinTV HVR-930c. Deze wil ik vervolgens gaan gebruiken met de software van dvblogic om te kunnen streamen naar mijn android tablet.
Ook wil ik met dit gebruiken met de software van hauppauge zelf om tv te kunnen opnemen op mijn mediasmart server.
Het liefst sluit ik (ipv alleen mijn analoge kabel) dan ook mijn ziggo smartcard aan op mijn mediasmart server, om zo alle kanalen in digitale kwaliteit te kunnen bekijken.
Ik twijfel echter of dit mogelijk is. Daarom heb ik een aantal vragen waarvan ik de antwoorden op internet niet kan vinden. (heb gegoogled en in dit forum vind ik het ook niet)
1) Bij de software van hauppauge staat dat je voor opnemen in mpeg-2 formaat een 2,8ghz processor nodig hebt. Aangezien ik een 2,2ghz processor heb, zal dit niet goed werken. Ik denk dat dit echter wel met de software van dvblogic zal kunnen werken. Klopt dit?
2) Daarnaast zit in mijn mediasmart server geen grafische kaart, maar ik denk dat dat geen probleem is, omdat ik het tv signaal toch alleen op een pc of android tablet afspeel.
3)Zijn de drivers voor de wintv hvr-930c op de site van hauppauge geschikt voor dvblogic? Dus kan de software van dvblogic overweg met de wintv hvr-930c
4) Is dit alles compatibel met windows home server?
5) Is het mogelijk om met een usb smarcard reader mijn ziggo smartcard ook aan te sluiten op de mediasmart server en dit te laten communiceren met de wintv hvr-930c, zodat ik digitale televisie kan opnemen?
Alvast bedankt voor het meewerken. Alleen ga ik er niet uitkomen denk ik.
Ook wil ik met dit gebruiken met de software van hauppauge zelf om tv te kunnen opnemen op mijn mediasmart server.
Het liefst sluit ik (ipv alleen mijn analoge kabel) dan ook mijn ziggo smartcard aan op mijn mediasmart server, om zo alle kanalen in digitale kwaliteit te kunnen bekijken.
Ik twijfel echter of dit mogelijk is. Daarom heb ik een aantal vragen waarvan ik de antwoorden op internet niet kan vinden. (heb gegoogled en in dit forum vind ik het ook niet)
1) Bij de software van hauppauge staat dat je voor opnemen in mpeg-2 formaat een 2,8ghz processor nodig hebt. Aangezien ik een 2,2ghz processor heb, zal dit niet goed werken. Ik denk dat dit echter wel met de software van dvblogic zal kunnen werken. Klopt dit?
2) Daarnaast zit in mijn mediasmart server geen grafische kaart, maar ik denk dat dat geen probleem is, omdat ik het tv signaal toch alleen op een pc of android tablet afspeel.
3)Zijn de drivers voor de wintv hvr-930c op de site van hauppauge geschikt voor dvblogic? Dus kan de software van dvblogic overweg met de wintv hvr-930c
4) Is dit alles compatibel met windows home server?
5) Is het mogelijk om met een usb smarcard reader mijn ziggo smartcard ook aan te sluiten op de mediasmart server en dit te laten communiceren met de wintv hvr-930c, zodat ik digitale televisie kan opnemen?
Alvast bedankt voor het meewerken. Alleen ga ik er niet uitkomen denk ik.
Dat geldt alleen bij gebruik van een analoog signaal, deze moet dan on-the-fly softwarematig geencodeerd worden naar mpeg2. Bij gebruik van dvb-c komt het signaal al als mpeg2 (of 4 bij hd) binnen, en wordt alleen de juiste zender uit de stream geplukt. Dit lukt bij wijze van spreken met een P3 nog.Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:27:
1) Bij de software van hauppauge staat dat je voor opnemen in mpeg-2 formaat een 2,8ghz processor nodig hebt. Aangezien ik een 2,2ghz processor heb, zal dit niet goed werken.
Voor de meeste dvb software heb je BDA drivers voor je kaart nodig, die zijn zover ik kan zien wel beschikbaar voor deze kaart.3)Zijn de drivers voor de wintv hvr-930c op de site van hauppauge geschikt voor dvblogic? Dus kan de software van dvblogic overweg met de wintv hvr-930c
Welke versie? Dacht trouwens dat BDA ondersteuning uit WHS gesloopt was, maar er zijn wel scriptjes om deze toe te voegen, eventueel mbv bestanden uit de consumenten windows.4) Is dit alles compatibel met windows home server?
Als er windows of linux op draait kun je gewoon idd newcs of oscam als card sharing server erop draaien. Het is dan de softcam (acamd in de meeste gevallen) die communiceert met de cardserver, niet de tv-kaart zelf.5) Is het mogelijk om met een usb smarcard reader mijn ziggo smartcard ook aan te sluiten op de mediasmart server en dit te laten communiceren met de wintv hvr-930c, zodat ik digitale televisie kan opnemen?
Verwijderd
Ik heb nog de windows home server 1, gebaseerd op windows server 2003. Is daar ook al geen BDA ondersteuning meer?Nielson schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:48:
[...]
Welke versie? Dacht trouwens dat BDA ondersteuning uit WHS gesloopt was, maar er zijn wel scriptjes om deze toe te voegen, eventueel mbv bestanden uit de consumenten windows.
[...]
Verder maakt het denk ik niet uit dat er geen grafische kaart in zit, aangezien ik toch wil kijken vanaf andere pc's of tablet.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 11:36 ]
Tja, geloof dat ik een paar dingen door elkaar haalde, BDA support ontbeekt in de 'echte' 2008 (R2) server versies. Als ik bv dit topic lees gaat het gewoon werken op WHS v1.Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:16:
Ik heb nog de windows home server 1, gebaseerd op windows server 2003. Is daar ook al geen BDA ondersteuning meer?
[ Voor 14% gewijzigd door Nielson op 11-10-2011 12:10 ]
Op 't dvblogic forum gezocht..????Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:27:
Ik heb een HP mediasmart server ex490 (2,2ghz processor) en wil hier een usb tv tuner op aansluiten. Ik heb een usb tv tuner gevonden, de hauppauge WinTV HVR-930c. Deze wil ik vervolgens gaan gebruiken met de software van dvblogic om te kunnen streamen naar mijn android tablet.
Voordat je wat dan ook aanschaft is 't verstandig dat je je eerst goed inleest.
Dat voorkomt een hoop problemen.
Dat ligt er aan.1) Bij de software van hauppauge staat dat je voor opnemen in mpeg-2 formaat een 2,8ghz processor nodig hebt. Aangezien ik een 2,2ghz processor heb, zal dit niet goed werken. Ik denk dat dit echter wel met de software van dvblogic zal kunnen werken. Klopt dit?
Toevallig heb ik al een aantal jaartjes 4x Hauppauge WinTV HVR930c op nog 'n singlecore die nog wat ouder is.
Draaid op W7 x64 stripped To the Bone.
Dat is wel nodig omdat 't echt 'n dedicated Media Center is. Dus TV,DVD,Radio,Muziek,Fotos,Internet,etc.
Jij spreekt je UI van je WHS niet aan dus heb je sowieso minder processor kracht nodig.
Ik heb echter net splinternieuwe spullen binnengekregen voor 't bouwen van een nieuwere Mediacenter. Die ga ik van de week bouwen.
Ik onvdervind altijd wat problemen bij meerdere opnamen tegelijk anders had ik geen nieuwe spullen gekocht.
Ja.3)Zijn de drivers voor de wintv hvr-930c op de site van hauppauge geschikt voor dvblogic? Dus kan de software van dvblogic overweg met de wintv hvr-930c
Althans...dvblogic is met deze ontvanger getest.
Op 't dvblogic forum gezocht..????4) Is dit alles compatibel met windows home server?
Ja.5) Is het mogelijk om met een usb smarcard reader mijn ziggo smartcard ook aan te sluiten op de mediasmart server en dit te laten communiceren met de wintv hvr-930c, zodat ik digitale televisie kan opnemen?
Ik heb 'n smargo reader met me ziggo smartcard met 'n card-server zodat ik in me kantoor evt ook tv kan kijken als me vrouw RTL4 kijkt.
Weet iemand of de hdhomerun van silicondust ook word ondersteund binnen dvblink?
Ik kan de tuner nameljk wel als bron vinden maar geen zenders scannen.
Verwijderd
Kan ik in combinatie met de WinTV-HVR-930C en de dvblogic software de handleiding van The Zep Man gebruiken en de NewCS 1.65 en ACamd v0.6.1.8 software? Of moet ik hier nog aanpassingen doen omdat THe Zep Man uitgaat van Mediaportal en niet van DVBlogic?Nielson schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:48:
[...]
Als er windows of linux op draait kun je gewoon idd newcs of oscam als card sharing server erop draaien. Het is dan de softcam (acamd in de meeste gevallen) die communiceert met de cardserver, niet de tv-kaart zelf.
In welke map moet ik dan de Acamd plaatsen?
Hopelijk kan iemand mij helpen om het echt helder te krijgen. Ik heb nu veel gezocht maar de laatste puzzelstukjes ontbreken nog. Alvast bedankt.
Vooropgesteld, die kaart ken ik niet, zelf heb ik een pinnacle. Je hoeft geen aanpassingen te doen mbt de Zepmans Guide.Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:23:
Kan ik in combinatie met de WinTV-HVR-930C en de dvblogic software de handleiding van The Zep Man gebruiken en de NewCS 1.65 en ACamd v0.6.1.8 software? Of moet ik hier nog aanpassingen doen omdat THe Zep Man uitgaat van Mediaportal en niet van DVBlogic?
In welke map moet ik dan de Acamd plaatsen?
In mijn geval ging het als volgt:
- installeer de kaart en de driver. Bij mij ging dat laatste vanzelf door Windows 7;
- installeer dvblogic, er zit een heel duidelijke stap-voor-stap manual bij, desgewenst ook in het nederlands;
- zet acamd neer in de map c:\program files (x86)\dvblogic\dvblink2\sources\pinnacle\plugins. Jij moet pinnacle vervangen door de map die jouw kaart heeft.
- een map onder de plugins vind je de transponder lijsten. Jij moet voor jouw gebied een transponderlijst maken met de voor jouw geldende frequenties. Hoe dat moet staat op het dvblogic forum.
Eigenlijk is dat het wel zo'n beetje.
De installatie van de TV-server van Mediaportal is gelukt op een WHS (icm ziggo) en ik kan ook tv kijken op de client. Nu lukt het me allen niet om op te nemen als de client uit staat.
Ik bedoel dus.
Je activeerd opnemen voor een zender. je zet de client uit. en je start de client volgende dag weer op maar hij heeft niks opgenomen.
Is dit uberhoud wel mogelijk met Media-Portal?
Ik bedoel dus.
Je activeerd opnemen voor een zender. je zet de client uit. en je start de client volgende dag weer op maar hij heeft niks opgenomen.
Is dit uberhoud wel mogelijk met Media-Portal?
Gebruik wel de laatste versie van acamd (6.20) en eventueel ook de meegeleverde mdapifilter.axVerwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:23:
Kan ik in combinatie met de WinTV-HVR-930C en de dvblogic software de handleiding van The Zep Man gebruiken en de NewCS 1.65 en ACamd v0.6.1.8 software?
Natuurlijk, dat is het hele idee van een server/client opstelling. Eén systeem waar de tv-kaarten in zitten en die altijd aanstaat op te kunnen opnemen of om livetv/opnames te streamen naar één van de clients.whitedrag152 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:19:
De installatie van de TV-server van Mediaportal is gelukt op een WHS (icm ziggo) en ik kan ook tv kijken op de client. Nu lukt het me allen niet om op te nemen als de client uit staat. Is dit uberhoud wel mogelijk met Media-Portal?
[
[...]
Natuurlijk, dat is het hele idee van een server/client opstelling. Eén systeem waar de tv-kaarten in zitten en die altijd aanstaat op te kunnen opnemen of om livetv/opnames te streamen naar één van de clients.
[/quote]
Bij mij ging het gisteren niet goed. Misschien heb te oude versie geinstalleerd. Ik zal vanavond eens even kijken.
[...]
Natuurlijk, dat is het hele idee van een server/client opstelling. Eén systeem waar de tv-kaarten in zitten en die altijd aanstaat op te kunnen opnemen of om livetv/opnames te streamen naar één van de clients.
[/quote]
Bij mij ging het gisteren niet goed. Misschien heb te oude versie geinstalleerd. Ik zal vanavond eens even kijken.
Verwijderd
In de software van hdhomerun kun je instellen hoe de tuners zich moeten gedragen. Je hebt daar meerder keuzes kwa softwarepakketten. Welke je precies nodig hebt weet ik niet uit mijn hoofd. Kan wel even voor je kijken als ik vanavond thuis ben maar denk dat je sneller bent door ze alleemaal even te proberen. Software keuze Mediaportal werkt volgens mij zeker.denekamp schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:27:
Weet iemand of de hdhomerun van silicondust ook word ondersteund binnen dvblink?
Verwijderd
Bedankt allemaal voor de hulp.
Ik heb nog 1 laatste vraagje. In mijn hp mediasmart server zit geen grafische kaart. Op de site van Hauppauge staat dat je voor de WinTV-HVR-930C een grafische kaar van minimaal 64mb moet hebben. Heb ik dit ook nodig?
Ik kijk op de server zelf geen tv, maar wil dit via dvblogic op een andere pc doen.
Ik heb nog 1 laatste vraagje. In mijn hp mediasmart server zit geen grafische kaart. Op de site van Hauppauge staat dat je voor de WinTV-HVR-930C een grafische kaar van minimaal 64mb moet hebben. Heb ik dit ook nodig?
Ik kijk op de server zelf geen tv, maar wil dit via dvblogic op een andere pc doen.
Nee. Dat is alleen voor het bekijken van video.
Verwijderd
Bedankt! Dan ga ik de spullen maar eens kopen.alex3305 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:29:
Nee. Dat is alleen voor het bekijken van video.
Verwijderd
in 1111Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 19:55:
Hey ikdenkweldat, welke regio zit je? Dan kan ik doorgeven dat hopelijk meer dan alleen regio 1111 werkt :-)
Weten julle (al?) hoe je het zepman verhaal moet interpeteren als het om glasvezel gaat? Hoe moet je MP-TV Server dan scannen en instellen ed.?
In 2012 wordt ons dorp van glasvezel voorzien. Zoals het er nu uitziet kunnen we dan een jaartje gratis meeliften op Onsbrabantnet.
Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.