Als er DVB-C wordt doorgegeven is dat zonder encryptie tot op heden, hier draai ik het ook onder mythtv met HDHomerun, werkt sweet. Je hebt dan niets meer te maken met cardserver en hoeft alleen maar te scannen met juiste parameters.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:48:
[...]
in 1111
Weten julle (al?) hoe je het zepman verhaal moet interpeteren als het om glasvezel gaat? Hoe moet je MP-TV Server dan scannen en instellen ed.?
In 2012 wordt ons dorp van glasvezel voorzien. Zoals het er nu uitziet kunnen we dan een jaartje gratis meeliften op Onsbrabantnet.
Verwijderd
Mooi. In welk gebied zit jij? En ook Onsbrabantnet?
Ps. sinds ik van de week de nieuwe Ziggo1111 transponderlist gescand heb zitten er vertragingen in het beeld. Haperen kan ik het niet noemen maar lijkt een soort slowmotion. Moeilijk te beschrijven maar kijkt niet echt super lekker.
Ps. sinds ik van de week de nieuwe Ziggo1111 transponderlist gescand heb zitten er vertragingen in het beeld. Haperen kan ik het niet noemen maar lijkt een soort slowmotion. Moeilijk te beschrijven maar kijkt niet echt super lekker.
Verwijderd
De lijst (cables.xml) die ik op het forum van 4TR had gezet misten de ziggo regios 0500 / 2222/ 5555 en 8888 die zijn nu bijgewerkt en daar op het forum te vinden onder : http://www.4therecord.eu/forum/viewtopic.php?f=11&t=2072
hallo.
kan iemand mij helpen misschien ?
ik neem tv programma's op via een windows home server (v1) en een floppy dvb-c kaart van digital everywhere, de opnames doet 4tr.
dit werkte voorheen perfect tot dat ziggo haar kanalen weer eens omgooiden en het een en andere op een andere freq kwam, na die verandering zijn de problemen gekomen.
het vreemde is dat er in de opnames meestal 60 tot 70 sec tussen zit, voor dat ik blokjes krijg of het beeld en audio even stil staan. (voor gedurende 1 sec)
ik gebruik kabels van hirshman van 5m. met f-connectoren.
en heb alles in 1 extra van ziggo.
kabels wisselen geeft hetzelfde resultaat dus denk ik zelf dat het hartwarematig moet zijn.
heb al met codecs zitten rommelen, software voor de floppydtv, opnieuw kanalen scannen enz, maar er komt totaal geen verschil dus weet ik niet meer waar ik net nu moet zoeken.
kan iemand me a.u.b. een hint geven ?
thanks.
m.v.g. Marco.
ik neem tv programma's op via een windows home server (v1) en een floppy dvb-c kaart van digital everywhere, de opnames doet 4tr.
dit werkte voorheen perfect tot dat ziggo haar kanalen weer eens omgooiden en het een en andere op een andere freq kwam, na die verandering zijn de problemen gekomen.
het vreemde is dat er in de opnames meestal 60 tot 70 sec tussen zit, voor dat ik blokjes krijg of het beeld en audio even stil staan. (voor gedurende 1 sec)
kabels wisselen geeft hetzelfde resultaat dus denk ik zelf dat het hartwarematig moet zijn.
heb al met codecs zitten rommelen, software voor de floppydtv, opnieuw kanalen scannen enz, maar er komt totaal geen verschil dus weet ik niet meer waar ik net nu moet zoeken.
thanks.
m.v.g. Marco.
Verwijderd
Mijn TV beeld (MediaPortal 1.2 met TV-Server) hapert behoorlijk zodra ik ergens in huis het licht aan doe met

Bepaalde signalen in huis kunnen dus blijkbaar je HTPC verzieken, hoeft niet per definitie aan videokaart, dvb-c kaart, Ziggo of iets anders uit je setup te liggen.

Bepaalde signalen in huis kunnen dus blijkbaar je HTPC verzieken, hoeft niet per definitie aan videokaart, dvb-c kaart, Ziggo of iets anders uit je setup te liggen.
Is het mogelijk om de opstelling te maken met XBMC als cliënt?
Ik heb deze plug-in gevonden: http://www.scintilla.utwente.nl/~marcelg/xbmc/ maar ik weet niet hoe het zit met DVB-C ondersteuning. Misschien dat iemand hier dat zo weet en ik niet straks dagen zit proberen het aan de praat te krijgen om vervolgens tot de conclusie te komen dat het niet gaat werken.
Ik wil XBMC gebruiken omdat ik heb begrepen dat dit programma wat fijner in gebruik is.
Ik heb deze plug-in gevonden: http://www.scintilla.utwente.nl/~marcelg/xbmc/ maar ik weet niet hoe het zit met DVB-C ondersteuning. Misschien dat iemand hier dat zo weet en ik niet straks dagen zit proberen het aan de praat te krijgen om vervolgens tot de conclusie te komen dat het niet gaat werken.
Ik wil XBMC gebruiken omdat ik heb begrepen dat dit programma wat fijner in gebruik is.
Die XBMC builds hebben dus ingebouwde clients voor verschillende tv-servers zoals die van MP, 4theRecord of TVHeadend. Deze handelen dus het DVB-C gedeelte af, in XBMC bekijk je alleen de stream.Devata schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:55:
Ik heb deze plug-in gevonden: http://www.scintilla.utwente.nl/~marcelg/xbmc/ maar ik weet niet hoe het zit met DVB-C ondersteuning.
Ok, dus ik stel alles op de MP TV Server in en die streamt het dan naar de client. Of die client nu XMBC of MP is, dat maakt dan verder niets meer uit?
Zo had ik het in eerste instantie tenminste ook begrepen maar in de handleiding word volgens mij MP en MP TV Server een aantal keer per ongeluk door elkaar gebruikt waardoor ik wat in de war raakte.
Wat betreft de smartcard reader had ik ook nog een klein vraagje. Eerst werd er gebruik gemaakt van CI en nu CI+. Bij de CAM modulen moet je daarop nu opletten dat die ook CI+ ondersteund. Dit is verder niet van belang bij die smartcard reader en dat het een CI+ kaart is gaat dus verder ook geen problemen opleveren?
--[Edit]--
Als ik dan toch bezig ben heb ik nog wel twee vraagjes. Ik heb PriceWatch zitten zoeken naar wat TV-kaarten. Ik weet niet zeker wat de Media Center wordt en of ik de TV-server ook daarop laat draaien of dat ik dat op een losse server doe en die laat streamen naar de Media Center, daarom weet ik ook nog niet of ik een USB nodig heb of een interne geluidskaart. Maar kunnen jullie me bevestigen of de volgende 4 kaarten voldoen.
Intern:
Terratec Cinergy C PCI HD (Voldoet uiteraard, is die van de handleiding)
Terratec Cinergy T PCIe Dual
USB:
CT-3650 CI
Terratec Cinergy HTC USB XS HD
Er staat overal wel HD en DVB-C bij maar in de handleiding wordt aangegeven dat die informatie niet altijd klopt. Ik ga er vanuit dan mijn voorbeelden moeten werken.
Zou een gemiddelde laptop, een Sapphire Edge Mini PC of Foxconn Netbox al voldoende zijn om dit (met vloeiend beeld bij HD-zenders) voor elkaar te krijgen voor één TV / monitor?
Zo had ik het in eerste instantie tenminste ook begrepen maar in de handleiding word volgens mij MP en MP TV Server een aantal keer per ongeluk door elkaar gebruikt waardoor ik wat in de war raakte.
Wat betreft de smartcard reader had ik ook nog een klein vraagje. Eerst werd er gebruik gemaakt van CI en nu CI+. Bij de CAM modulen moet je daarop nu opletten dat die ook CI+ ondersteund. Dit is verder niet van belang bij die smartcard reader en dat het een CI+ kaart is gaat dus verder ook geen problemen opleveren?
--[Edit]--
Als ik dan toch bezig ben heb ik nog wel twee vraagjes. Ik heb PriceWatch zitten zoeken naar wat TV-kaarten. Ik weet niet zeker wat de Media Center wordt en of ik de TV-server ook daarop laat draaien of dat ik dat op een losse server doe en die laat streamen naar de Media Center, daarom weet ik ook nog niet of ik een USB nodig heb of een interne geluidskaart. Maar kunnen jullie me bevestigen of de volgende 4 kaarten voldoen.
Intern:
Terratec Cinergy C PCI HD (Voldoet uiteraard, is die van de handleiding)
Terratec Cinergy T PCIe Dual
USB:
CT-3650 CI
Terratec Cinergy HTC USB XS HD
Er staat overal wel HD en DVB-C bij maar in de handleiding wordt aangegeven dat die informatie niet altijd klopt. Ik ga er vanuit dan mijn voorbeelden moeten werken.
Zou een gemiddelde laptop, een Sapphire Edge Mini PC of Foxconn Netbox al voldoende zijn om dit (met vloeiend beeld bij HD-zenders) voor elkaar te krijgen voor één TV / monitor?
[ Voor 41% gewijzigd door Devata op 19-10-2011 11:20 ]
Kan ik bevestigen. Ik had zo'n setje jaren geleden eens cadeau gehad voor vaderdag maar het stoorde op het TV signaal. Niet op elk TV kanaal meen ik me te herinneren maar wel voldoende om weer naar handbediening over te gaan.Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:32:
Mijn TV beeld (MediaPortal 1.2 met TV-Server) hapert behoorlijk zodra ik ergens in huis het licht aan doe met
[afbeelding]
Testing, one, two ...
Ik heb met als basis Ziggo Digitale TV op de PC met cardsharing de boel ook fantastisch werken met:
- Delta digitale TV
- ForTheRecord + Argus
- 3x FloppyDTV DVB-C
- Smargo + NewCS + Acamd + MDAPI Plus (TIP: MDAPI Plus verhielp bij mij tuningsproblemen en crashes bij gebruik van meerdere kaarten met een wat hogere CAM limit: 3x8)
Alleen 1 probleem: mijn PC wil niet ontwaken/resumen uit standby/slaapstand wanneer de Smargo is ingeplugd. Bij het ontwaken gaat het lampje van m'n muis heel even aan en vervolgens hangt m'n pc. Zwart beeld. Is hiervoor een bekende oplossing? Zo niet, dan open ik eventjes een eigen topic.
XP SP3 x86
MSI P35 Neo2-FIR. Nieuwste BIOS.
EDIT: Inmiddels ben ik overgestapt op Win7 x64 en daarmee is dit probleem verdwenen.
- Delta digitale TV
- ForTheRecord + Argus
- 3x FloppyDTV DVB-C
- Smargo + NewCS + Acamd + MDAPI Plus (TIP: MDAPI Plus verhielp bij mij tuningsproblemen en crashes bij gebruik van meerdere kaarten met een wat hogere CAM limit: 3x8)
Alleen 1 probleem: mijn PC wil niet ontwaken/resumen uit standby/slaapstand wanneer de Smargo is ingeplugd. Bij het ontwaken gaat het lampje van m'n muis heel even aan en vervolgens hangt m'n pc. Zwart beeld. Is hiervoor een bekende oplossing? Zo niet, dan open ik eventjes een eigen topic.
XP SP3 x86
MSI P35 Neo2-FIR. Nieuwste BIOS.
EDIT: Inmiddels ben ik overgestapt op Win7 x64 en daarmee is dit probleem verdwenen.
[ Voor 7% gewijzigd door Sjakko op 10-10-2012 10:42 ]
ik heb inderdaad wel zo een soort setje maar we doen hier niet precies na een seconde of 60 a 70 het licht aan of uit, dus dat lijkt me sterk.
en op de normale tv heb ik nergens last van.
Ik heb wel alle stekkers van dat setje verwijdert maar het probleem blijft hetzelfde.
Status for device 1
Model : FloppyDTV C/CI
GUID : 0x0012872602001F5F
HW Ver.: 01.26.02
FW Ver.: 2.4.4 Build 61030
Driver : 5.0 (6070-3000)
Frontend Status:
Frequency.: 578000 kHz, Sig.Str.: 100%, BER: 0
Locked : YES
CAM Module: AlphaCrypt
Iemand Please
en op de normale tv heb ik nergens last van.
Ik heb wel alle stekkers van dat setje verwijdert maar het probleem blijft hetzelfde.
Status for device 1
Model : FloppyDTV C/CI
GUID : 0x0012872602001F5F
HW Ver.: 01.26.02
FW Ver.: 2.4.4 Build 61030
Driver : 5.0 (6070-3000)
Frontend Status:
Frequency.: 578000 kHz, Sig.Str.: 100%, BER: 0
Locked : YES
CAM Module: AlphaCrypt
Iemand Please

[ Voor 55% gewijzigd door dangerzone op 22-10-2011 15:38 ]
Heb je al eens andere opnamesoftware geprobeerd? Ik heb met ForTheRecord ook soms veel storing in de opname. Ik heb lang gedacht dat het aan m'n bekabeling lag, maar vervanging hielp niet. Na wat verder zoeken bleken parallelle opnames met DVBViewer foutloos te zijn en dat er dus niks mis is met mijn bekabeling. In mijn geval doet het probleem pas echt op als ik mijn PC belast, denk aan het uitpakken van een grote zip of het kopiëren van grote bestanden. Mocht iemand begrijpen wat er aan de hand is, dan hoor ik het graag. Probeer eerst dus eens FireDTV Viewer/DVBViewer.dangerzone schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:21:
hallo.
thanks.
m.v.g. Marco.
bedankt voor de tip, Maar met firedtv viewer hetzelfde probleem helaas.
Ik heb na de wijzigingen nog steeds dat bepaalde zenders niet te vinden zijn, of dat het timeshiften niet gestart kan worden. het zoeken naar de transponder lijst helpt niet.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:59:
Mooi. In welk gebied zit jij? En ook Onsbrabantnet?
Is het ook mogelijk om handmatig de zenders in te voegen? (ik gebruik mediaportal)
Zijn de HDHomeRun producten nog interessant?
Of wordt dit pas iets in Nederland als er de mogelijkheid komt om er een smartcard in te steken? Zoals die Prime die in de US al uit is.
Of wordt dit pas iets in Nederland als er de mogelijkheid komt om er een smartcard in te steken? Zoals die Prime die in de US al uit is.
Verwijderd
Deed hij dat alleen als je op knopjes drukte of ook permanent?hardware-lover schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:19:
Kan ik bevestigen. Ik had zo'n setje jaren geleden eens cadeau gehad voor vaderdag maar het stoorde op het TV signaal. Niet op elk TV kanaal meen ik me te herinneren maar wel voldoende om weer naar handbediening over te gaan.
Ik verdenk dit ding namelijk van permanente verstoring op enkele kanalen (waaronder Ned1 HD).
Nog een vraag over glasvezel. Onsbrabantnet gebruikt DVB-C (volgens mij unencryped maar dat kan ik nergens bevestigd vinden, misschien dat iemand dat weet?) maar volgens de klantenservice is hun Interactieve TV-signaal een "gescheiden" DVB-C circuit. Klinkt nogal vaag maar weet iemand of zat zou werken in MP TV Server (zonder smargo reader en newcs)?
Zojuist mijn HDHomeRun geinstalleerd en vind veel zenders. Nu ik wil gaan testen in "HDHomeRun Quick TV" om te kijken of ik beeld heb krijg ik daar netjes alle zenders te zien.
Als ik een zender wil kijken krijg ik heel slecht beeld met allemaal groene pixels en rare kleuren. Er is bijna niet uit op te maken dat het tv beeld is. Ook het geluid is niet goed.
Als ik kijken in de "HDHomeRun Config (GUI)" dan staat de signal strength op of rond de 100% en de signal quality verspringt de hele tijd van 80% naar 50% en lijkt heel instabiel.
Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik heb het op 2 pc's geprobeerd dus daar ligt het niet aan. Mijn netwerk is gigabit dus dat zou ook snel genoeg moeten zijn.
Als ik een zender wil kijken krijg ik heel slecht beeld met allemaal groene pixels en rare kleuren. Er is bijna niet uit op te maken dat het tv beeld is. Ook het geluid is niet goed.
Als ik kijken in de "HDHomeRun Config (GUI)" dan staat de signal strength op of rond de 100% en de signal quality verspringt de hele tijd van 80% naar 50% en lijkt heel instabiel.
Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik heb het op 2 pc's geprobeerd dus daar ligt het niet aan. Mijn netwerk is gigabit dus dat zou ook snel genoeg moeten zijn.
Verwijderd
Signal Quality moet toch echt stabiel op 100 % zitten. Symbol Quality moet ook 100% zijn. Dit is namelijk de overdracht van de HD homerun naar de pc toe. Mocht dit minder als 100% zijn dan verlies je gegevens en dus ook pixels. Maar de Signal Quality heeft puur te maken met bekabeling en sterkte van signaal. Ik heb zelf 2 HD homrun kastjes staan (oudere versie) Heb dus 4 coax kabels lopen. Heb een verterker moeten kopen om et signaal te boosten. Hirschman kabels en stekkers maakte bij mij samen met de versterker een wereld van verschil.64mike53 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:36:
Zojuist mijn HDHomeRun geinstalleerd en vind veel zenders. Nu ik wil gaan testen in "HDHomeRun Quick TV" om te kijken of ik beeld heb krijg ik daar netjes alle zenders te zien.
Een versterker zorgt toch niet voor betere signaal kwaliteit omdat deze de ruis ook versterkt?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Iemand enig idee hoe het kan dat mediaportal niet alle zenders kan vinden? sommige vindt ie wel maar geven de melding dat timeshifting niet gestart kan worden.
Sinds ze bij ziggo zijn bezig geweest met het wijzigen van de frequentie;s geeft mediaportal ook bij het zoeken naar zenders op een aantal frequenties no signal.
Nou heb ik gehoord dat je zelf de frequenties kan doorgeven aan mediaportal, ik heb alleen geen idee hoe dat moet
Sinds ze bij ziggo zijn bezig geweest met het wijzigen van de frequentie;s geeft mediaportal ook bij het zoeken naar zenders op een aantal frequenties no signal.
Nou heb ik gehoord dat je zelf de frequenties kan doorgeven aan mediaportal, ik heb alleen geen idee hoe dat moet
Ik heb For The Record sinds kort draaien op WHS 2003. Op WHS/SBSe 2011 werkte het ook prima (ben uiteindelijk toch terug gegaan naar WHS 2003 ivm. Drive Extender. Maar goed, dat is voor een ander topic).Nielson schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:05:
[...]
Tja, geloof dat ik een paar dingen door elkaar haalde, BDA support ontbeekt in de 'echte' 2008 (R2) server versies. Als ik bv dit topic lees gaat het gewoon werken op WHS v1.
Hier mijn handleiding (WIP): -click!-. De handleiding is gebaseerd op WHS/SBSe 2011, maar werkt ook gewoon onder WHS 2003 zonder problemen.
Als er mensen zijn die evt. willen helpen de handleiding op fouten ed. bij te wekren hoor ik het graag, ik heb het echt te druk om het bij te houden op dit moment. (stuur me een DM of email hierover).
Ik heb weet nu waar mediaportal de transponderlist opslaat, echter wanneer ik een tekst bestand plaats pakt ie deze niet. Ook niet wanneer ik deze als xml bestand opsla.Zeropaid schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 22:31:
Iemand enig idee hoe het kan dat mediaportal niet alle zenders kan vinden? sommige vindt ie wel maar geven de melding dat timeshifting niet gestart kan worden.
Oke bedankt. Heb vandaag is even gekeken en bleek inderdaad aan de kabel tussen de splitter en de HDHomeRun te liggen. Nu kan ik alles wel goed ontvangen.Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 19:05:
[...]
Signal Quality moet toch echt stabiel op 100 % zitten. Symbol Quality moet ook 100% zijn. Dit is namelijk de overdracht van de HD homerun naar de pc toe. Mocht dit minder als 100% zijn dan verlies je gegevens en dus ook pixels. Maar de Signal Quality heeft puur te maken met bekabeling en sterkte van signaal. Ik heb zelf 2 HD homrun kastjes staan (oudere versie) Heb dus 4 coax kabels lopen. Heb een verterker moeten kopen om et signaal te boosten. Hirschman kabels en stekkers maakte bij mij samen met de versterker een wereld van verschil.
Nu ben ik al een tijd bezig om het volgende probleem op te lossen en dat is dat ik op mijn HTPC geen HD zenders kan bekijken via de HDHomeRun QuickTV applicatie. Op een andere computer lukt dit wel. Als ik op mijn HTPC een HD zender aan klik dan krijg ik gewoon zwart beeld en krijg ik in mijn HDHomeRun Config wel gewoon het signaal en alles op 100%. Kan dit aan codecs of drivers liggen?
Verwijderd
Je moet in ProgramData (=hidden folder) -> Team MediaPortal -> MediaPortal TV Server -> Tuningparameters -> dvbc -> xml file met de hand editen, voorzien van de juiste getallen. Dan moet het werken.Zeropaid schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 12:55:
Ik heb weet nu waar mediaportal de transponderlist opslaat, echter wanneer ik een tekst bestand plaats pakt ie deze niet. Ook niet wanneer ik deze als xml bestand opsla.
Ik heb ook iets vergelijkbaars gehad NA de laatste wijziging echter ik kreeg al meteen geen beeld meer zodra ik op opnemen klikte heel raar.dangerzone schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:21:
hallo.
thanks.
m.v.g. Marco.
Je moet in ieder geval een nieuwe of aangepaste transponderlijst gebruiken zie bijvoorbeeld op http://www.gratisprogramm...TransponderlistGenerator/
Daarna je kanalen opnieuw scannen.
Daarna moet je, als je nog problemen hebt bij bepaalde zenders, bij deze zenders afzonderlijk eens kijken bij de Bronnen (Taken, klik op Instellingen, klik op Tv, klik op Gids en klik vervolgens op Kanalen bewerken - Details, volgens mij was het "Bronnen")
Ik had bij een paar zenders opeens 4 verschillende bronnen terwijl ik slechts 2 FloppyDTV's heb
Dan moet je dus de "oude" tuners verwijderen.
Pas daarna had ik geen problemen meer.
[ Voor 3% gewijzigd door psy op 31-10-2011 09:49 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Verwijderd
Ik heb nog wat vraagpuntjes rondom cardsharing. Ik heb 2 anysee tuners via TVsource in windows 7 mc aan de praat gekregen onlangs. Nu wil ik een kaartje aanschaffen om diverse commerciële kanalen ook in HD te kunnen zien. Op dit moment heb ik namelijk alleen NL 1, 2 en 3 in HD aangezien die FTA zijn.
Zoals ik het zie heb ik nu 2 mogelijkheden.
1. 2 kaartjes aanschaffen en die in de Anysee tuners steken en vervolgens met Acamd onder TVsource
de zaak aan de praat slingeren, of
2. Cardreader (bv. Smargo) aanschaffen en een tv kaart kopen en deze middels Acamd en Oscam/News
aan de praat slingeren.
Los van het financiële aspect is het me echter niet duidelijk wat technisch de betere oplossing is, of maakt het niks uit? Ik wil in ieder geval dat de tv kaartjes geupdate worden en niet eens in de zoveel tijd weer geactiveerd moeten worden via een settop box. De combi 1 tv kaart/cardreader en die over meerdere tuners delen lijkt me de eleganste oplossing. Graag wat advies van jullie.
Zoals ik het zie heb ik nu 2 mogelijkheden.
1. 2 kaartjes aanschaffen en die in de Anysee tuners steken en vervolgens met Acamd onder TVsource
de zaak aan de praat slingeren, of
2. Cardreader (bv. Smargo) aanschaffen en een tv kaart kopen en deze middels Acamd en Oscam/News
aan de praat slingeren.
Los van het financiële aspect is het me echter niet duidelijk wat technisch de betere oplossing is, of maakt het niks uit? Ik wil in ieder geval dat de tv kaartjes geupdate worden en niet eens in de zoveel tijd weer geactiveerd moeten worden via een settop box. De combi 1 tv kaart/cardreader en die over meerdere tuners delen lijkt me de eleganste oplossing. Graag wat advies van jullie.
bedankt voor de hint, ik heb de transponderlijst geupdate en in 4therecord opnieuw op scan geklikt maar hij vindt niks nieuws en het probleem is er nog.psy schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 09:48:
[...]
Ik heb ook iets vergelijkbaars gehad NA de laatste wijziging echter ik kreeg al meteen geen beeld meer zodra ik op opnemen klikte heel raar.
Je moet in ieder geval een nieuwe of aangepaste transponderlijst gebruiken zie bijvoorbeeld op http://www.gratisprogramm...TransponderlistGenerator/
Daarna je kanalen opnieuw scannen.
Daarna moet je, als je nog problemen hebt bij bepaalde zenders, bij deze zenders afzonderlijk eens kijken bij de Bronnen (Taken, klik op Instellingen, klik op Tv, klik op Gids en klik vervolgens op Kanalen bewerken - Details, volgens mij was het "Bronnen")
Ik had bij een paar zenders opeens 4 verschillende bronnen terwijl ik slechts 2 FloppyDTV's heb![]()
Dan moet je dus de "oude" tuners verwijderen.
Pas daarna had ik geen problemen meer.
je 2'de hint over de "bronnen" kan ik zo snel niets over vinden dus denk ik dat je het niet over 4tr hebt.
maar in eventuele logs files zie ik steeds dat er maar 1 tuner in voor komt en dat klopt want ik heb er maar 1.
ik zelf denk dat het misschien de floppydtv zelf is want zelfs zonder cam module krijg ik de storing,
wel bij ned1 natuurlijk want die is niet gescrambled.
verder heb ik gewoon perfect beeld en heb ik gewoon alle zenders.
met videoredo zie ik dat ik audio frame errors en input sequence errors heb, zegt mij niks maar het is niet goed, want ik kan het bestand ook niet meer "bewerken".
mvg Marco.
Verwijderd
Als het op andere pc`s wel werkt ligt het aan die ene pc. Kan hardware matig zijn of Software. Wat voor een GPU zit erin en heb je laatste versie van drivers gedownload?? Gebruik je alleen Quick TV? En zo nee krijg je op de andere programma`s ook geen beeld?64mike53 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:31:
[...]
Oke bedankt. Heb vandaag is even gekeken en bleek inderdaad aan de kabel tussen de splitter en de HDHomeRun te liggen. Nu kan ik alles wel goed ontvangen.
Nu ben ik al een tijd bezig om het volgende probleem op te lossen en dat is dat ik op mijn HTPC geen HD zenders kan bekijken via de HDHomeRun QuickTV applicatie. Op een andere computer lukt dit wel. Als ik op mijn HTPC een HD zender aan klik dan krijg ik gewoon zwart beeld en krijg ik in mijn HDHomeRun Config wel gewoon het signaal en alles op 100%. Kan dit aan codecs of drivers liggen?
Ik heb vanmiddag mijn drivers al geupdate. Voor zover ik dacht is alles tot de laatste versie geinstalleerd. Ik heb geen aparte videokaart geinstalleerd. Ik heb een core i3 geinstalleerd. Deze moet dat ook aankunnen.Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:02:
[...]
Als het op andere pc`s wel werkt ligt het aan die ene pc. Kan hardware matig zijn of Software. Wat voor een GPU zit erin en heb je laatste versie van drivers gedownload?? Gebruik je alleen Quick TV? En zo nee krijg je op de andere programma`s ook geen beeld?
Ik kan vanavond testen om het in vlc of windows mediacenter te proberen. Zijn op dit moment nog bezig met de uitrol van digitale tv dus heb op dit moment geen signaal:P Ga zo snel mogelijk testen.
Mijn HTPC zit als volgt in elkaar:
inventaris: HTPC
Verwijderd
Dan ga ik ervan uit dat in Media center je probleem weg is. Waarschijnlijk ondersteund Quick TV de Hardware matige encoding van de I3 niet.64mike53 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:04:
[...]
Ik heb vanmiddag mijn drivers al geupdate. Voor zover ik dacht is alles tot de laatste versie geinstalleerd. Ik heb geen aparte videokaart geinstalleerd. Ik heb een core i3 geinstalleerd. Deze moet dat ook aankunnen.
Ik kan vanavond testen om het in vlc of windows mediacenter te proberen. Zijn op dit moment nog bezig met de uitrol van digitale tv dus heb op dit moment geen signaal:P Ga zo snel mogelijk testen.
Mijn HTPC zit als volgt in elkaar:
inventaris: HTPC
Bedankt voor de hulp. Het is gelukt om met VLC de HD kanalen te bekijken. Windows Media player en de meegeleverde quicktv konden de hd kanalen niet afspelen. Nu verder met me configuratie om het via for the record en mediaportal te laten verlopen. Bedankt zoverVerwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 21:43:
[...]
Dan ga ik ervan uit dat in Media center je probleem weg is. Waarschijnlijk ondersteund Quick TV de Hardware matige encoding van de I3 niet.
Waarom wil je nog een tv-kaart kopen als je die Anysee's al hebt? Als je de BDA drivers gebruikt en de CNO tool niet draait gedragen deze zich als een normale DVB-C tv-kaart, en heb je dus alleen nog maar een cardreader + softcam nodig.Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:34:
aan de praat slingeren.
/edit: Ah, met tv-kaart bedoel je ws een smartcard. Met de cardreader oplossing kun je iig per tuner meerdere zenders bekijken/opnemen zoland deze in dezelfde transportstream zitten. Waarom gebruik je trouwens TVSource, Anysee werkt toch ook gewoon mbv de CNO tool onder Win7 MC?
[ Voor 23% gewijzigd door Nielson op 02-11-2011 18:27 ]
Verwijderd
Voor wie problemen heeft met newcs na reboot en standby/resume heb ik hier wat scriptjes. Daarmee werkt het (bij mij althans) rock solid. De scripts zelf draaien onzichtbaar, en zorgen er ook voor dat newcs onzichtbaar draait.
Ter info, ik gebruik de combinatie DVBLogic/Acamd/newcs en een Smargo smartreader. Voor het installeren heb ik deze handleiding gevolgd: Ziggo Digitale TV op de PC met cardsharing.
Als je de scriptjes hebt gedownload, moet je ze wellicht eerst even de-blokkeren (rechts klikken, en dan "eigenschappen"). Anders wil Windows ze niet uitvoeren. Ga als volgt te werkt:
Aanpassen newcs map:
De scripts gaan ervan uit dat newcs.exe in "C:\Program Files\newcs-1.65\win32" staat. Als dit bij jou niet zo is, moet je in beide scripts even 1 regel aanpassen.
Correct starten van newcs na boot:
Aan “opstarten” map een schortcut naar StartNewcsAfterBoot.vbs toevoegen.
Opnieuw starten newcs na standby/resume:
- Maak een standby/resume cyclus.
- Zoek in de system log naar het power troubleshooter event.
- Klik rechts en voeg een taak toe.
- Kies voor programma starten en blader dan naar RestartNewcsAfterStandbyResume.vbs.
Om er voor te zorgen dat na het weghalen/terug steken van de smartcard deze weer goed wordt uitgelezen, moet de volgende regel in newcs.xml staan : <carddetect>yes</carddetect>
Rebooten en testen... succes!
Ter info, ik gebruik de combinatie DVBLogic/Acamd/newcs en een Smargo smartreader. Voor het installeren heb ik deze handleiding gevolgd: Ziggo Digitale TV op de PC met cardsharing.
Als je de scriptjes hebt gedownload, moet je ze wellicht eerst even de-blokkeren (rechts klikken, en dan "eigenschappen"). Anders wil Windows ze niet uitvoeren. Ga als volgt te werkt:
Aanpassen newcs map:
De scripts gaan ervan uit dat newcs.exe in "C:\Program Files\newcs-1.65\win32" staat. Als dit bij jou niet zo is, moet je in beide scripts even 1 regel aanpassen.
Correct starten van newcs na boot:
Aan “opstarten” map een schortcut naar StartNewcsAfterBoot.vbs toevoegen.
Opnieuw starten newcs na standby/resume:
- Maak een standby/resume cyclus.
- Zoek in de system log naar het power troubleshooter event.
- Klik rechts en voeg een taak toe.
- Kies voor programma starten en blader dan naar RestartNewcsAfterStandbyResume.vbs.
Om er voor te zorgen dat na het weghalen/terug steken van de smartcard deze weer goed wordt uitgelezen, moet de volgende regel in newcs.xml staan : <carddetect>yes</carddetect>
Rebooten en testen... succes!
Verwijderd
Anysee mbv CNO werkt wel onder Win7 MC, maar is verre van stabiel. In die zin bevalt de combi met TVSource me beter. Al heb ik hier meer "praktijkkilometers" voor nodig om een gefundeerd oordeel te kunnen vellen. Tevens bevalt me de mogelijkheid om het tv signaal naar randappartuur als Ipad, laptop etc. te kunnen streamen me enorm.Nielson schreef op woensdag 02 november 2011 @ 18:21:
[...]
Waarom wil je nog een tv-kaart kopen als je die Anysee's al hebt? Als je de BDA drivers gebruikt en de CNO tool niet draait gedragen deze zich als een normale DVB-C tv-kaart, en heb je dus alleen nog maar een cardreader + softcam nodig.
/edit: Ah, met tv-kaart bedoel je ws een smartcard. Met de cardreader oplossing kun je iig per tuner meerdere zenders bekijken/opnemen zoland deze in dezelfde transportstream zitten. Waarom gebruik je trouwens TVSource, Anysee werkt toch ook gewoon mbv de CNO tool onder Win7 MC?
De volgende stap is dus het 'smartcard' verhaal.
a. 2 x smartcard in mijn anysee tuners en koppelen met TVsource via Acamd of
b. 1 x smartcard en smargo cardreader met Acamd en Oscam koppelen aan TVsource
Optie b. trekt me meer als tweaker, maar WAF en stabiliteitsfactor is belangrijker, wellicht is optie a. dan beter?
Verwijderd
Optie a heb ik maanden gebruikt en deed het prima.Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:40:
De volgende stap is dus het 'smartcard' verhaal.
a. 2 x smartcard in mijn anysee tuners en koppelen met TVsource via Acamd of
b. 1 x smartcard en smargo cardreader met Acamd en Oscam koppelen aan TVsource
Optie b. trekt me meer als tweaker, maar WAF en stabiliteitsfactor is belangrijker, wellicht is optie a. dan beter?
Optie b gebruik ik nu met newcs, zie ook mijn post hierover. Dit werkt top. Oscam heb ik geprobeerd. Die heeft geen probleem na reboot maar wel na standby/resume. Als je hem dan via een script restart, start hij zo langzaam op dat je een hele tijd naar het "service is gecodeerd" scherm zit te turen alvorens er beeld komt.
Optie b is dus iets meer werk maar je houdt de deur open naar meer tuners of andere dan Anysee (prima hardware overigens).
Binnenkort wil ik een HTPC in gebruik gaan nemen, mede ter vervanging van mijn oude analoge harddisk recorder die kuren heeft. Hierop gaat in eerste instantie Windows 7 Mediacenter draaien. Nou ben ik me al een tijdje aan verdiepen in de DVB-C materie en waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een interne, stabiele oplossing voor de ontvangst van Ziggo in WMC. Na diverse fora doorgelezen te hebben (o.a. hier, groene knop, ziggo gebruikers) heb ik nu het volgende lijstje:
1. Anysee e30TCplus (ca €140)
Extern, valt dus eigenlijk af. Werkt bijna plug en play. Veel over gelezen, overal wisselende resultaten van "nooit problemen mee" tot "nooit aan de praat kunnen krijgen".
2. Anysee e7PTC CI Plus (= interne versie van e7TC CI plus) (ca €150)
Zou net als de e30 ook haast plug en play moeten werken, maar weinig ervaringen kunnen vinden. Vermoedelijk zelfde kans van slagen als bij e30?
3. Technisat cablestar HD2 (=Terratec Cinergy C PCI HD) + Alphacrypt Classic (€60+€100)
Zou moeten werken, maar weinig info of reviews over te vinden.
4. Technisat icm cardreader en softcam: Uiteraard de blog van Zep helemaal doorgelezen, maar ik kan niet herleiden of dit ook gaat werken voor WMC.
Wat zouden jullie op dit moment aanraden? Of is er nog een alternatief wat ik compleet over het hoofd heb gezien?
Extern, valt dus eigenlijk af. Werkt bijna plug en play. Veel over gelezen, overal wisselende resultaten van "nooit problemen mee" tot "nooit aan de praat kunnen krijgen".
Zou net als de e30 ook haast plug en play moeten werken, maar weinig ervaringen kunnen vinden. Vermoedelijk zelfde kans van slagen als bij e30?
3. Technisat cablestar HD2 (=Terratec Cinergy C PCI HD) + Alphacrypt Classic (€60+€100)
4. Technisat icm cardreader en softcam: Uiteraard de blog van Zep helemaal doorgelezen, maar ik kan niet herleiden of dit ook gaat werken voor WMC.
Wat zouden jullie op dit moment aanraden? Of is er nog een alternatief wat ik compleet over het hoofd heb gezien?
Optie 4. Optie 3 valt sowieso af, omdat een softcam net zo goed, zo niet, beter (niet alle tv server software ondersteund de cam bij die kaart) werkt en stukken goedkoper is. Verder Optie 4 omdat Optie 1 en 2 ook veel duurder zijn en dit niet beter werkt dan optie 4.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Je zou ook een USB kabel intern kunnen laten lopen, dan zou je ook de E30TC intern kunnen gebruiken. Er zijn zelfs USB PCI(e) kaarten met USB poorten aan de binnenkant.
Bij optie 3 & 4 dien je nog wel een extra stukje (betaalde) software (DVBLogic TVSource) te gebruiken als je echt met Windows MC wilt draaien ipv bijvoorbeeld MediaPortal. Van die twee opties is zoals HaTe ook al aangeeft 4 de beste.
Kijk eventueel is naar de HDHomeRun. Heb hem ook pas aan de praat gekregen. Is niet duur en er zitten 2 tuners in die afzonderlijk in te stellen zijn voor dvb-t of dvb-c. Mijn voordeel is dat al mijn zenders zoals film1 en eredivisie live ongecodeerd binnen komen. Het mooie is dat je niet bij je HTPC loopt te knooien met een tuner aangezien je HTPC vaak toch al zo klein is.
Het is echt super makkelijke installatie. Je installeert de software en kiest je postcode en land. Kiest de tuners voor dvb-c en zet de scan aan. Daarna werkt het al in windows media player, VLC of de bijgeleverde quick tv.
Het is echt super makkelijke installatie. Je installeert de software en kiest je postcode en land. Kiest de tuners voor dvb-c en zet de scan aan. Daarna werkt het al in windows media player, VLC of de bijgeleverde quick tv.
Bedankt voor de reacties to zover 
Optie 1 en 2 heb ik al een beetje afgeschreven, feit blijft dat je bij Anysee producten met de factor "geluk" te maken hebt of het gaat werken en zijn inderdaad relatief duur tov optie 4.alex3305 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:55:
Je zou ook een USB kabel intern kunnen laten lopen, dan zou je ook de E30TC intern kunnen gebruiken. Er zijn zelfs USB PCI(e) kaarten met USB poorten aan de binnenkant.
Dat idee had ik ook al een beetje gekregen. Is hier ergens een how-to van te vinden (al is het maar een korte)?Nielson schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:19:
Bij optie 3 & 4 dien je nog wel een extra stukje (betaalde) software (DVBLogic TVSource) te gebruiken als je echt met Windows MC wilt draaien ipv bijvoorbeeld MediaPortal. Van die twee opties is zoals HaTe ook al aangeeft 4 de beste.
Lijkt me een interessant product, maar in hoeverre gaat dit werken voor de combinatie Ziggo én Windows media center? Ook via DVBlogic?64mike53 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 08:56:
Kijk eventueel is naar de HDHomeRun. Heb hem ook pas aan de praat gekregen.
Het nadeel voor jou is dat ik alles ongecodeerd binnen krijg dus ik durf niet te zeggen of het verder werkt met Ziggo. Ik gebruik fortherecord en mediaportal aangezien dit uitgebreider is. Mediacenter werkt echter wel en zonder DVBlogic. Kijk maar hier:Tjelle schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:25:
Lijkt me een interessant product, maar in hoeverre gaat dit werken voor de combinatie Ziggo én Windows media center? Ook via DVBlogic?
http://www.silicondust.com/support/hdhomerun/instructions/wmc7/
Daar kan je zien hoe de configuratie voor Media Center moet.
Echter kun je maar een antenne/kabel aansluiten, ik weet niet of je DVB-T en DVB-C op een kabel samen te voegen is.64mike53 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 08:56:
Kijk eventueel is naar de HDHomeRun. Heb hem ook pas aan de praat gekregen. Is niet duur en er zitten 2 tuners in die afzonderlijk in te stellen zijn voor dvb-t of dvb-c.
Verder inderdaad een fijne tuner, "heb hem zelf ook"
Waarom geen (gebruikte) FloppyDTV?Tjelle schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:38:
Binnenkort wil ik een HTPC in gebruik gaan nemen, mede ter vervanging van mijn oude analoge harddisk recorder die kuren heeft. Hierop gaat in eerste instantie Windows 7 Mediacenter draaien. Nou ben ik me al een tijdje aan verdiepen in de DVB-C materie en waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een interne, stabiele oplossing voor de ontvangst van Ziggo in WMC. Na diverse fora doorgelezen te hebben (o.a. hier, groene knop, ziggo gebruikers) heb ik nu het volgende lijstje:
Kost ~75 euro plus een Alphacrypt Classic voor ~50 euro (beide makkelijk op marktplaats te vinden).
Voordeel geen enkel probleem te verwachten. Werkt vlekkeloos in Windows Media Center en geen andere software nodig.
Ik blijf het raar vinden dat mensen met die alternatieven aankomen hoor zeker als je alleen in Mediacenter wil kijken zonder gezeik.
FloppyDTV
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ik heb nog een FloppyDTV en Alphacrypt liggen die ik dit weekend op marktplaats/vraag & aanbod ga zetten. Een dm sturen kan altijd als je er meer over wilt weten. Ding heeft altijd prima gewerkt, maar paste niet in m'n nieuwe oplossing.
Verwijderd
Werkt perfect heb het zelf ook draaien. Dvblogic tussen de tuners en wmc en een cardreader met newcsLijkt me een interessant product, maar in hoeverre gaat dit werken voor de combinatie Ziggo én Windows media center? Ook via DVBlogic?
De oude versie v.d hdhomerun heef voor elke tuner 1 antenne ingang. Hierdoor kun je dus 1 tuner dvbc en 1 tuner dvbt zetten. De nieuwe versie heeft idd maar 1 ingang voor bede tuners. Hier zul je dus dan voor of dbc of dvbt moeten kiezen
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 16:09 ]
Nou heb ik alleen maar Ziggo hier, dus de keuze lijkt me niet lastig..Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:08:
Werkt perfect heb het zelf ook draaien. Dvblogic tussen de tuners en wmc en een cardreader met newcs
De oude versie v.d hdhomerun heef voor elke tuner 1 antenne ingang. Hierdoor kun je dus 1 tuner dvbc en 1 tuner dvbt zetten. De nieuwe versie heeft idd maar 1 ingang voor bede tuners. Hier zul je dus dan voor of dbc of dvbt moeten kiezen
Verwijderd
Niet echt, Je zult een deel van de Zepman handleiding moeten pakken m.b.t Cardsharing. Op dvblogic staat een duidelijke handleiding hoe je dat programma aan de praat krijgt. Als je de hdhomerun hebt geinstalleerd zal dvblogic de tuners automatisch vinden hier hoef je verder niets voor te doen.Tjelle schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:24:
[...]
Nou heb ik alleen maar Ziggo hier, dus de keuze lijkt me niet lastig..Is er een handleiding of korte 'how-to' voor zo'n setup te vinden?
je hebt koppeldoosjes om dvb-t en dvb-c te combineren aan 1 uitgang :-)My-life schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:11:
[...]
Echter kun je maar een antenne/kabel aansluiten, ik weet niet of je DVB-T en DVB-C op een kabel samen te voegen is.
Verder inderdaad een fijne tuner, "heb hem zelf ook".
http://shop.conrad-uk.com...t-accessories/942763.html
If something sucks make it better...
Mooi dat de oplossing er is, maar wie neemt er 2 abbo's voor kabel en antenne?JoJo_nl schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:47:
[...]
je hebt koppeldoosjes om dvb-t en dvb-c te combineren aan 1 uitgang :-)
http://shop.conrad-uk.com...t-accessories/942763.html
Verwijderd
Hallo allemaal!
Ik heb sinds de frequentiewijziging van Ziggo per 1 november een vreemd probleem dat ik nog niet heb kunnen oplossen. Ik heb 2 floppydtv kaarten draaien met alphacryptcam op mediaportal 1.2.1.
TV kijken gaat perfect; sinds 1 november moest ik een nieuwe kanaalscan uitvoeren: resultaat is dat alle zenders op 1 na verschijnen in de zenderlijst. Alleen Filmnet Premiere HD komt NIET in het overzicht te staan, wat ik ook probeer. Zelfs bij een advanced scan in mediaportal waar ik alle gegevens juist invoer komt de zender niet in het overzicht.
Als ik echter mijn officiële decoder dezelfde scan laat doen, dan heb ik WEL Filmnet premiere HD.
Het ligt dus niet aan mijn antenne signaal, en ook niet aan mijn splitter, want ik heb het antennesignaal rechtstreeks op 1 van de floppydtv kaarten aangesloten.
Het lijkt er dus op dat de frequentie van deze specifieke filmnetzender dusdanig is dat mijn floppydtv kaarten hem niet ziet. Heeft iemand die geabonneerd is op filmnet hezelfde probleem, of weet iemand misschien een logische verklaring / oplossing? Zou heel fijn zijn als ik er achter kwam.
mvg,
Roel
Ik heb sinds de frequentiewijziging van Ziggo per 1 november een vreemd probleem dat ik nog niet heb kunnen oplossen. Ik heb 2 floppydtv kaarten draaien met alphacryptcam op mediaportal 1.2.1.
TV kijken gaat perfect; sinds 1 november moest ik een nieuwe kanaalscan uitvoeren: resultaat is dat alle zenders op 1 na verschijnen in de zenderlijst. Alleen Filmnet Premiere HD komt NIET in het overzicht te staan, wat ik ook probeer. Zelfs bij een advanced scan in mediaportal waar ik alle gegevens juist invoer komt de zender niet in het overzicht.
Als ik echter mijn officiële decoder dezelfde scan laat doen, dan heb ik WEL Filmnet premiere HD.
Het ligt dus niet aan mijn antenne signaal, en ook niet aan mijn splitter, want ik heb het antennesignaal rechtstreeks op 1 van de floppydtv kaarten aangesloten.
Het lijkt er dus op dat de frequentie van deze specifieke filmnetzender dusdanig is dat mijn floppydtv kaarten hem niet ziet. Heeft iemand die geabonneerd is op filmnet hezelfde probleem, of weet iemand misschien een logische verklaring / oplossing? Zou heel fijn zijn als ik er achter kwam.
mvg,
Roel
Ik heb iets soortgelijks, alleen Ziggo standaard (digitaal basispakket) met een Anysee E30 Comboplus in win7MCE: sinds een paar weken heb ik geen Discovery meer, en nu ik er vandaag eens induik blijkt dat ik meer kanalen niet meer krijg.
Ik heb geen idee of dit sinds de zenderwijziging is, of sinds een Anysee driverupdate van een paar weken geleden (en uberhaupt niet sinds wanneer dit probleem speelt aangezien ik weinig Discovery kijk)
Heb al diverse keren opnieuw gescand, Anysee eruit gehaald, opnieuw geinstalleerd, gids weggeknikkerd en opnieuw gedaan. Ook met de officiele decoder van Ziggo en dan heb ik wel de juiste kanalen.
Het probleem: ik mis in mijn gids de kanalen 14-21, volgens Ziggo website zijn dat dat
ComedyCentral / Kindernet 14
Nickelodeon 15
Disney Channel 16
Discovery Channel 17
National Geographic Channel HD 18
Animal Planet / TLC 19
Eurosport HD 20
MTV 21
Ik heb echter NG-hd en Eurosport-HD op kanaal 911 en 912 zitten, werkend.
Iemand tips? Moet ik nog meer info leveren? Ben hier niet zo bekend mee (was plug&play tot nu toe
)
edit: Ik mis nog meer kanalen van de Ziggo website, bijv. 641-648
https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/zenderoverzicht/
edit: misschien komt dit wel omdat ik heb zitten rommelen om de anysee in Mediaportal aan de praat te krijgen. Ik ben echt fan van MCE, behalve dan dat de gids zo t-e-r-g-e-n-d langzaam is de eerste keer (30s-1min) dat ik uit wanhoop maar met Mediaportal ging prutsen. Alleen werkt daar de Anysee niet onder (d.w.z. de encryptie werkt niet) en daar heb ik wat voor zitten rommelen met één of andere half werkende setup die uiteindelijk niet werkte. Misschein heeft dat wel impact op de Anysee zelf gehad.
Kan iig eens kijken of de Mediaportal TVserver wel deze kanalen ziet (bekijken kan niet, want geen encryptie) en daarna alles eraf knikkeren.
edit: in de huidige scan van Mediaportal zitten die kanalen ook niet. Dan zou het dus niet aan MCE liggen (en dan dus aan de Anysee?)
Ik heb geen idee of dit sinds de zenderwijziging is, of sinds een Anysee driverupdate van een paar weken geleden (en uberhaupt niet sinds wanneer dit probleem speelt aangezien ik weinig Discovery kijk)
Heb al diverse keren opnieuw gescand, Anysee eruit gehaald, opnieuw geinstalleerd, gids weggeknikkerd en opnieuw gedaan. Ook met de officiele decoder van Ziggo en dan heb ik wel de juiste kanalen.
Het probleem: ik mis in mijn gids de kanalen 14-21, volgens Ziggo website zijn dat dat
ComedyCentral / Kindernet 14
Nickelodeon 15
Disney Channel 16
Discovery Channel 17
National Geographic Channel HD 18
Animal Planet / TLC 19
Eurosport HD 20
MTV 21
Ik heb echter NG-hd en Eurosport-HD op kanaal 911 en 912 zitten, werkend.
Iemand tips? Moet ik nog meer info leveren? Ben hier niet zo bekend mee (was plug&play tot nu toe
edit: Ik mis nog meer kanalen van de Ziggo website, bijv. 641-648
https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/zenderoverzicht/
edit: misschien komt dit wel omdat ik heb zitten rommelen om de anysee in Mediaportal aan de praat te krijgen. Ik ben echt fan van MCE, behalve dan dat de gids zo t-e-r-g-e-n-d langzaam is de eerste keer (30s-1min) dat ik uit wanhoop maar met Mediaportal ging prutsen. Alleen werkt daar de Anysee niet onder (d.w.z. de encryptie werkt niet) en daar heb ik wat voor zitten rommelen met één of andere half werkende setup die uiteindelijk niet werkte. Misschein heeft dat wel impact op de Anysee zelf gehad.
Kan iig eens kijken of de Mediaportal TVserver wel deze kanalen ziet (bekijken kan niet, want geen encryptie) en daarna alles eraf knikkeren.
edit: in de huidige scan van Mediaportal zitten die kanalen ook niet. Dan zou het dus niet aan MCE liggen (en dan dus aan de Anysee?)
[ Voor 29% gewijzigd door Stefke op 09-11-2011 22:15 ]
Ziggo heeft een aantal wijzigingen doorgevoerd in de frequenties. Je moet even opzoek naar hoe je deze frequenties aanpast voor jouw systeem. Zowel MediaPortal als MCE hanteren andere transponder lijsten en het kan dus zijn dat je inderdaad verschillende resultaten krijgt.stefijn schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:54:
Ben mezelf ook aan het oriënteren op een htpc icm tv kaart (ziggo) en dan als software waarschijnlijk mediaportal. Echter lees ik voornamelijk berichten over problemen. Zijn er mensen die het wel stabiel hebben draaien? Ik wil die htpc namelijk aanschaffen, maar heb geen zin om daar iedere avond instellingen voor aan te passen. Goed instellen en dan draaien, tenzij er natuurlijk vanuit ziggo dingen veranderen. Doel is natuurlijk ook dat mijn vriendin er fatsoenlijk mee om kan gaan. Dus kort door de bocht, aanzetten en kijken.
Verwijderd
Mja, dat is inderdaad mijn dilemma. Ik moet dus een actuele transponderlijst voor regio 8888 zien te bemachtigen en dat dan ook nog ergens in kunnen voeren, maar mijn kennis schiet net te kort hiervoor. Wie helpt?Sa1 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:20:
[...]
Ziggo heeft een aantal wijzigingen doorgevoerd in de frequenties. Je moet even opzoek naar hoe je deze frequenties aanpast voor jouw systeem. Zowel MediaPortal als MCE hanteren andere transponder lijsten en het kan dus zijn dat je inderdaad verschillende resultaten krijgt.
EDIT: Ik heb de oplossing gevonden. De nieuwe transponderlijsten zijn gepubliceerd op het MP forum, en als je deze invoert scant hij alle kanalen keurig netjes in. Iedereen bedankt voor de hulp!
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 00:38 ]
Misschien een link?
En waar zet ik in MCE zon transponderlijst neer?
edit: zojuist dit gevonden: http://www.gratisprogramm...TransponderlistGenerator/
edit2: zojuist ook gevonden dat ik het tpl bestand in de anysee/transponders directory moet plaatsen, en bij het scannen krijg ik nu al 270 kanalen (tot gisteren kreeg ik er niet meer dan 212) dus probleem lijkt gefixed, bedankt voor de reply
En waar zet ik in MCE zon transponderlijst neer?
edit: zojuist dit gevonden: http://www.gratisprogramm...TransponderlistGenerator/
edit2: zojuist ook gevonden dat ik het tpl bestand in de anysee/transponders directory moet plaatsen, en bij het scannen krijg ik nu al 270 kanalen (tot gisteren kreeg ik er niet meer dan 212) dus probleem lijkt gefixed, bedankt voor de reply
[ Voor 43% gewijzigd door Stefke op 10-11-2011 09:02 ]
Helaas leven we niet in een utopie dus kan niemand jou vertellen of jij geen problemen zal gaan krijgen.KraveN schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:38:
Ben mezelf ook aan het oriënteren op een htpc icm tv kaart (ziggo) en dan als software waarschijnlijk mediaportal. Echter lees ik voornamelijk berichten over problemen. Zijn er mensen die het wel stabiel hebben draaien? Ik wil die htpc namelijk aanschaffen, maar heb geen zin om daar iedere avond instellingen voor aan te passen. Goed instellen en dan draaien, tenzij er natuurlijk vanuit ziggo dingen veranderen. Doel is natuurlijk ook dat mijn vriendin er fatsoenlijk mee om kan gaan. Dus kort door de bocht, aanzetten en kijken.
Persoonlijk heb ik voornamelijk problemen met een 2 tuner setup. Wanneer ik slechts één tuner gebruik dan is er geen vuiltje aan lucht (wat kleine dingen, maar goed). Maatje van me heeft 2 complete andere tuners (hauppauge meen ik) en heeft nooit problemen met een 2 tuner setup. Ken ook mensen die hebben problemen met hun humax decoder.
Als je je een beetje aan gangbare apparatuur houdt, dan zijn de meeste problemen wel op te lossen of goed mee te leven.
Verder blijft MediaPortal een bewerkelijk iets. Je hebt gewoon zo ontzettend veel mogelijkheden qua skins plugins en andere instellingen dat er gegarandeerd door een update een keer wat mis gaat. Dat is echter de keuze die je maakt.
Het is maar ter info, maar ik gebruik MCE met Mediabrowser. Een perfecte combi, geen problemen met TV (mijn zenderprobleem lag dus niet aan MCE).KraveN schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:38:
Het enige nadeel dat ik van MCE ondervind is de traagheid van de gids bij het voor de eerste keer openen (bijv. na een sleep). Ik heb geprobeerd Mediaportal aan het werk te krijgen, maar niet alleen werkt dat niet goed icm een Anysee E30, het switchen van kanalen is nog trager dan in MCE.
Dus...die gids neem ik dan maar voor lief. Mediaportal is zoals mijn voorganger al aangeeft mij véél te uitgebreid. MCE werkt out of the box, Mediabrowser is een ideale aanvulling.
is het mogelijk om acamd in de cardclient.conf per kanaal naar een andere newcamd server te laten verwijzen?
dus filteren op kanaal?
dus filteren op kanaal?
Ja, als elke server een andere poort heeft, dan moet je gewoon in de cardclient.conf de poort veranderen.
Oh per kanaal? Dat kan niet denk ik
Maar waarom zou je meerdere servers willen? Volgens mij gaat dat niet eens goed, omdat de kaartlezer dan al bezet is door een server..
Oh per kanaal? Dat kan niet denk ik
Maar waarom zou je meerdere servers willen? Volgens mij gaat dat niet eens goed, omdat de kaartlezer dan al bezet is door een server..
[ Voor 25% gewijzigd door HaTe op 10-11-2011 16:16 ]
wie zegt dat je een abbo nodig hebt64mike53 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:50:
[...]
Mooi dat de oplossing er is, maar wie neemt er 2 abbo's voor kabel en antenne?

3xziggo+2xdigitenne+analoog ziggo draaie.. werkt prima onder mediaportal
waarom zou je dat willen ?Rubke schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:30:
is het mogelijk om acamd in de cardclient.conf per kanaal naar een andere newcamd server te laten verwijzen?
dus filteren op kanaal?
elke newcamd cam doet 1 cam en het kanaal bepaalt zelf al welke codering je gebruikt. in mediaportal kun je dat instellen,wellicht andere software oook. acamd is hier niet voor bedoeld.
Hoe updaten jullie de frequenties in MediaPortal? Is dit gewoon een kwestie van de nieuwe downloaden en vervolgens opnieuw op scan drukken in de TV Server Configuration? Het liefst heb ik dat hij gewoon de parameters van de huidige zenders update zodat ik niet alle kanalen opnieuw in de goede groep moet zetten etc.
Overigens heb ik sinds een paar weken ook last ervan dat RTL 5 niet goed meer werkt. Erg veel discontinuities en ik kan nu zelfs helemaal niet meer timeshiften (No PMT found). Kan dit aan de frequentiewijziging liggen?
Overigens heb ik sinds een paar weken ook last ervan dat RTL 5 niet goed meer werkt. Erg veel discontinuities en ik kan nu zelfs helemaal niet meer timeshiften (No PMT found). Kan dit aan de frequentiewijziging liggen?
[ Voor 26% gewijzigd door hostname op 13-11-2011 14:26 ]
stel voor je hebt nog een ziggo card met de extra zenders, dan zou je dat graag met 1 tuner doen,JoJo_nl schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 22:12:
[...]
waarom zou je dat willen ?
elke newcamd cam doet 1 cam en het kanaal bepaalt zelf al welke codering je gebruikt. in mediaportal kun je dat instellen,wellicht andere software oook. acamd is hier niet voor bedoeld.
en dan evt in de acamd client filteren...
Verwijderd
Waarom laat je niet al je tuners van dezelfde Ziggo kaart gebruik maken?Rubke schreef op maandag 14 november 2011 @ 08:27:
[...]
stel voor je hebt nog een ziggo card met de extra zenders, dan zou je dat graag met 1 tuner doen,
en dan evt in de acamd client filteren...
ja of bv een andere kaartprovider....Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 10:34:
[...]
Waarom laat je niet al je tuners van dezelfde Ziggo kaart gebruik maken?
misschien voor de liefhebber:
http://www.mycom.nl/Veili...inergy-C-PCI-HD-Ci/912204
Moet je wel snel zijn.
http://www.mycom.nl/Veili...inergy-C-PCI-HD-Ci/912204
Moet je wel snel zijn.
Verwijderd
Iemand die hier problemen heeft met Ziggo in combinatie met tvheadend?
De meeste zenders werken (ook die met encryptie) alleen een aantal zenders zoals Comedy Central, Animal Planet, Etalagekanaal, Discovery Channel enz doen het niet of hebben een zeer slechte beeldkwaliteit. Volgens tvheadend zijn het een stuk of 10 frequenties waar ik 0% signaal kwaliteit op heb, de rest 100%. Het vreemde alleen is dat als ik mijn tuner (Anysee E30TC) aan een Windows machine koppel ik zonder problemen alle zenders kan bekijken.
Ik heb zowel "autodetect muxes" als handmatig de frequenties van http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml erin te drukken geprobeerd.
Netwerk ID is 9003, ik gebruik de laatste git versie van tvheadend en oscam 1.10. Distro is Arch Linux.
-edit-
Zojuist met dvbapps (scan en czap) getuned naar de probleem kanalen, en ik heb hier dezelfde problemen mee. Ik heb dus het idee dat de Anysee support voor linux mij gewoon dwars zit, want aan mijn bekabeling kan het onmogelijk liggen..
-edit2-
Sundtek MediaTV Pro gekocht en hij doet het perfect! Lag dus aan de Anysee
De meeste zenders werken (ook die met encryptie) alleen een aantal zenders zoals Comedy Central, Animal Planet, Etalagekanaal, Discovery Channel enz doen het niet of hebben een zeer slechte beeldkwaliteit. Volgens tvheadend zijn het een stuk of 10 frequenties waar ik 0% signaal kwaliteit op heb, de rest 100%. Het vreemde alleen is dat als ik mijn tuner (Anysee E30TC) aan een Windows machine koppel ik zonder problemen alle zenders kan bekijken.
Ik heb zowel "autodetect muxes" als handmatig de frequenties van http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml erin te drukken geprobeerd.
Netwerk ID is 9003, ik gebruik de laatste git versie van tvheadend en oscam 1.10. Distro is Arch Linux.
-edit-
Zojuist met dvbapps (scan en czap) getuned naar de probleem kanalen, en ik heb hier dezelfde problemen mee. Ik heb dus het idee dat de Anysee support voor linux mij gewoon dwars zit, want aan mijn bekabeling kan het onmogelijk liggen..
-edit2-
Sundtek MediaTV Pro gekocht en hij doet het perfect! Lag dus aan de Anysee
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2011 11:31 ]
Was ik ook weer eens!
Heb het een paar jaar geleden geprobeerd, maar ik vind het erg jammer om te lezen dat nog steeds zo veel mensen problemen hebben met Digitale TV op de pc!
Ik heb ongeveer alles geprobeerd met m'n Anysee 30tc, maar het was 'm altijd net niet. Kwam hier weer eens terug om te kijken of ik het misschien na 2 jaar innovatie wel weer eens kon proberen, maar ik word niet vrolijk van wat ik lees helaas!
Aan de andere kant, als iets werkt heb je weinig redenen om nog te posten in dit topic, dus mensen met een goed werkende set-up, laat weer eens wat van u horen! Ik ben erg benieuwd naar jullie succesverhalen
Heb het een paar jaar geleden geprobeerd, maar ik vind het erg jammer om te lezen dat nog steeds zo veel mensen problemen hebben met Digitale TV op de pc!
Ik heb ongeveer alles geprobeerd met m'n Anysee 30tc, maar het was 'm altijd net niet. Kwam hier weer eens terug om te kijken of ik het misschien na 2 jaar innovatie wel weer eens kon proberen, maar ik word niet vrolijk van wat ik lees helaas!
Aan de andere kant, als iets werkt heb je weinig redenen om nog te posten in dit topic, dus mensen met een goed werkende set-up, laat weer eens wat van u horen! Ik ben erg benieuwd naar jullie succesverhalen
Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een TT Connect CT-3650.
Daarvan weet ik dat hij onder linux zou moeten werken.
Ik heb ondertussen al met scan geprobeerd zenders te vinden (ik moet mijn smartcard + reader nog krijgen) maar hij vindt niet alles.
Met scan /usr/share/dvb/dvb-c-nl-Ziggo vindt hij wel kanalen, maar die zijn allemaal encrypted.
Zover ik weet zo NL1 toch unencrypted moeten zijn...
Maar Ziggo heeft de indeling laatst wel verandert dus ik denk dat de zenderlijst in mijn Ubuntu versie (11.10) gewoon veroudert is.
Dus heb ik vervolgens geprobeerd met w_scan alles af te zoeken, maar deze is dan +-20 minuten bezig en eindigt vervolgens met:
ERROR: Sorry - i couldn't get any working frequency/transponder
Nothing to scan!!
Iemand hier ervaring met deze tuner onder linux in het Ziggo Tilburg gebied?
Of ander tips/ideeen om uit te proberen?
Ik heb ondertussen al met scan geprobeerd zenders te vinden (ik moet mijn smartcard + reader nog krijgen) maar hij vindt niet alles.
Met scan /usr/share/dvb/dvb-c-nl-Ziggo vindt hij wel kanalen, maar die zijn allemaal encrypted.
Maar Ziggo heeft de indeling laatst wel verandert dus ik denk dat de zenderlijst in mijn Ubuntu versie (11.10) gewoon veroudert is.
Dus heb ik vervolgens geprobeerd met w_scan alles af te zoeken, maar deze is dan +-20 minuten bezig en eindigt vervolgens met:
Nothing to scan!!
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Ik zit in hetzelfde Ziggo gebied. Als je scan wel gewoon werkt hoef je volgens mij alleen de parameter -n toe te voegen en zal het moeten werken. Bij mij was dat voldoendeBalachmar schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:54:
Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een TT Connect CT-3650.
Nothing to scan!!
scan -n /usr/share/dvb/dvb-c-nl-Ziggo
Succes
Ik ben sinds kort met mijn DVB-C kaart bezig. Een KNC1 TV-Station onder Ubuntu 11.10 icm Ziggo.
Ik heb daarvoor wel eerst v4l-dvb op nieuw geinstalleert om de kaart goed actief te krijgen.
Het scannen van de zenders is daarna probleemloos verlopen en ik krijg nu zelfs beeld (Nederland 1).
Maar.... hoe nu verder ?
Ik heb een smargo aangeschaft en wil alleen op deze ene PC Ziggo gaan kijken (dus cardsharing is niet nodig).
Moet ik nu oscam of cccam gebruiken ? Wat werkt het beste/makkelijkste ?
Ik heb daarvoor wel eerst v4l-dvb op nieuw geinstalleert om de kaart goed actief te krijgen.
Het scannen van de zenders is daarna probleemloos verlopen en ik krijg nu zelfs beeld (Nederland 1).
Maar.... hoe nu verder ?
Ik heb een smargo aangeschaft en wil alleen op deze ene PC Ziggo gaan kijken (dus cardsharing is niet nodig).
Moet ik nu oscam of cccam gebruiken ? Wat werkt het beste/makkelijkste ?
[ Voor 33% gewijzigd door CremersDH op 07-12-2011 19:00 ]
Tja.... ik blijf het herhalen. Heb twee htpc's met ieder twee FloppyDTV's. Inmiddels geen voor de hand liggende optie meer, maar wel een nagenoeg foutloze setup. Ik draai deze gewoon onder Windows 7 MediaCenter.Matthijs schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:49:
Dualtuner werkt uitstekend, opnemen in HD gaat perfect, en dit draait nu al sinds 2008, eerst Vista (ruk) daarna 7 (veel beter). Natuurlijk is een share/card oplossing ook technisch interessant, of zelfs een server/client oplossing, maar gewoon dedicated tuners gebruiken heeft mijn sterke voorkeur.
Als ik zit te klooien aan mijn htpc dan is het omdat Ziggo de zenderindeling heeft gewijzigd....maarja daar heeft iedereen last van met welke tuner dan ook :-)
Ik blijf deze combo adviseren zeker als je ziet dat gebruikte FloppyDTV's en Alphacrypt's goedkoper worden.
Ik had met deze kaart destijds wat moeite icm Windows Mediacenter.. Toen overgestapt naar een Anysee tuner en had hiermee in Windows Mediacenter meer succes.. Toen echter overgestapt naar Mediaportal wat als programma ontzettend goed bevalt. Echter hiermee weer wat probleempjes icm de Anysee.. Werkt opzich redelijk goed, maar toch soms wat vreemde meldingen e.d. Werkte voor mij een klein beetje frustrerend.. (Verbinding met de TV-server verloren, Kanaal gecodeerd, etc..)psy schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:43:
[...]
Tja.... ik blijf het herhalen. Heb twee htpc's met ieder twee FloppyDTV's. Inmiddels geen voor de hand liggende optie meer, maar wel een nagenoeg foutloze setup. Ik draai deze gewoon onder Windows 7 MediaCenter.
Dualtuner werkt uitstekend, opnemen in HD gaat perfect, en dit draait nu al sinds 2008, eerst Vista (ruk) daarna 7 (veel beter). Natuurlijk is een share/card oplossing ook technisch interessant, of zelfs een server/client oplossing, maar gewoon dedicated tuners gebruiken heeft mijn sterke voorkeur.
Als ik zit te klooien aan mijn htpc dan is het omdat Ziggo de zenderindeling heeft gewijzigd....maarja daar heeft iedereen last van met welke tuner dan ook :-)
Ik blijf deze combo adviseren zeker als je ziet dat gebruikte FloppyDTV's en Alphacrypt's goedkoper worden.
Icm fortherecord nog de meest stabiele resultaten geboekt samen met de Anysee. Hier nog eens de link naar de handleiding die ik hier destijds voor heb geschreven:
https://docs.google.com/v...2ItNjBlNTBjNDQ5MjFj&hl=nl
Toch moet ik eerlijk zijn dat ik ook hiermee nu tegen een klein probleem aanloop waar ik de oorzaak maar niet van kan vinden.. Af en toe, soms pas na een paar uur, loopt het beeld vast. Ik kan dan nog wel naar een andere zender zappen die het vervolgens gewoon weer doet. Ook terug schakelen naar het vorige kanaal gaat dan gewoon weer prima. Ik heb dit aangegeven op het het forum van fortherecord, maar die wisten het ook niet direct. Die dachten aan een signaal probleem. Toevallig vandaag een monteur van Ziggo op bezoek gehad voor het bezorgen van een nieuwe modem, en heb me even laten adviseren voor een goed kabel. Die ga ik binnenkort maar eens aanschaffen denk ik, wie weet dat dit iets oplevert.
Zelf denk ik dat het werken met MDAPI/Acamd voor de problemen zorgt, maar ik kan het ook mis hebben. Driver zou ook het probleem kunnen zijn. Alleen werkt bij mij elke driver die Anysee uitbrengt voor geen meter (enorm veel artifact) dus ben nog steeds bij driver 1.28S.
Mocht het probleem blijven (zal ook nog eens een vorige versie van fortherecord proberen, want heb dit probleem nog niet eerder gehad) dan overweeg ik toch om weer over te stappen naar een 2e hands FloppyDTV kaart, want deze wordt namelijk wel officieel ondersteund door Mediaportal en Fortherecord, en dan kan het in ieder geval niet aan Adamd liggen.
Vraagje hierover is hoe het zit met de ondersteuning van Digital devices.. Verkoopt deze fabrikant precies de oude FloppyDTV kaarten, alleen dan dus onder een andere naam? Ik heb even op hun site gekeken, maar kan de kaart niet vinden.. Wel de driver, maar dat is nog steeds de oude 5.7 driver uit 2009. Zal nu vast nog goed werken, maar hoe zit het als Windows 8 er strx aan komt.. Zullen er dan nog nieuwe drivers uitkomen voor die oude floppyDTV kaarten?
EDIT: Nog even een vraagje omtrent de FloppyDTV's en het CI+ verhaal.. Dat blijf ik lastig vinden om te begrijpen..

Er zijn toch CI+ cam's beschikbaar.. Maar die gaan niet werken in de FloppyDTV tuners? De Alphacrypt classic cam's die nu gebruikt worden in deze tuners zijn CI. Wanneer Ziggo dat in hun signaal zou versleutelen zal het niet meer werken.. Is het dan dus neit gewoon een optie om er een CI+ cam in te stoppen? Ik snap niet zo goed waarom dat niet kan..
Ik weet inmiddels dat een CI+ cam niet in een FloppyDTV gaat werken omdat de smartcard het niet zal toelaten om het signaal te laten versleutelen in een gewoon CI slot. De vraag is alleen nog wel of Ziggo de mogenlijkheid heeft (en hoe groot de kans is dat ze dit serieus overwegen) om het signaal te versleutelen zodat het niet meer in CI (zonder +) bekeken/opgenomen kan worden. Er zijn toch nog heel veel mensen die geen CI+ hebben? Kan Ziggo alleen de Alphacrypt classic in een ouderweds CI slot blokkeren? Of zal dat nooit gebeuren..
Wanneer Ziggo dat op dit moment zou doorvoeren krijgen ze denk ik een enorme hoeveelheid klachten en boze klanten over zich heen.. Of zouden alle klanten bij Ziggo de mogenlijkheid krijgen om hun oude CI decoder in te ruilen voor een CI+ exemplaar, en zullen ze daarna het signaal dusdanig gaan blokkeren zodat oude CI apparaten (waaronder de FloppyDTV) niet meer bruikbaar zijn..
Beide opties lijken me sterk, maar het kan natuurlijk..
Het kan ook zijn dat ze gewoon nog een aantal jaren wachten.. Net zoals ze gedaan hebben met het terugschroeven van het analoge zenderaanbod. Eerst wachten tot bijna iedereen digitaal kijkt, en dan de paar boze klanten die nog analoog kijken maar voor lief nemen.
Dus concreet:
-Kan Ziggo het signaal zo coderen dat dit niet meer zal werken in "oude" CI apparatuur.
-Is de kans groot dat ze dit vroeg of laat zullen doorvoeren.
-Weet iemand hoever fabrikanten/tweakers zijn met het kraken/ontwikkelen van een oplossing met CI+?
[ Voor 22% gewijzigd door powermarcel10 op 08-12-2011 00:35 ]
1. Ja dat kan kennelijk, ze kunnen namelijk 'zien' of je wel of niet van een gecertificeerd apparaat af komt. De TV's welke goed gekeurd zijn door Ziggo worden dan toegelaten met een AlphaCrypt Classic en de 'oude' decoders ook. Althans dit heb ik begrepen van Archie welke vooral actief is op Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabelpowermarcel10 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:09:
[...]
txt
Dus concreet:
1. -Kan Ziggo het signaal zo coderen dat dit niet meer zal werken in "oude" CI apparatuur.
-Is de kans groot dat ze dit vroeg of laat zullen doorvoeren.
-Weet iemand hoever fabrikanten/tweakers zijn met het kraken/ontwikkelen van een oplossing met CI+?
2. Kans is natuurlijk groot, als de markt voor xx% digitaal is en vervolgens xx% daarvan is CI+, dan zullen ze dat doen. Persoonlijk verwacht ik dat niet binnen de eerste paar jaar. Maar dat 'iedereen' met reguliere humax decoders welke dus geen CI+ er ook last van hebben is dus onwaar!
3. Dat zou inderdaad een leuke ontwikkeling zijn
Let wel, of je nu met een AlphaCrypt of een softcam (ala Anysee) werkt, in beide gevallen wordt bij de blokkering een stop gezet. Softcam heeft het voordeel dat ze ipc met een update weer eenvoudig geschikt kunnen worden gemaakt (lijkt me ook maar betrekkelijk, de eenvoud). De alphacrypt wordt natuurlijk lastiger, daar kan wel een nieuwe firmware in, maar als er echt te grote wijzigingen gedaan moeten worden houdt het natuurlijk op.
Verwijderd
Heb een poos lang tot grote tevredenheid via een FloppyDTV met alphacrypt naar Ziggo op mijn Win 7 MCE gekeken. Nu is de Alphacrypt kapotgegaan (ik heb er 2 dus heb dat getest) en heb een Smargo reader gekocht, Newcs1.65 gedowload, Acamd 6.20 en de trial van TVSource 4 (met server en het andere pakket ook).
De bedoeling is natuurlijk dat ik alles aan de praat krijg ;-) Heb daarbij natuurlijk de manual van Zepman uit mn hoofd geleerd.
NewCS lukt. (begrijp alleen niet of ik dit iedere zelf handmatig moet doen, of daar scriptjes voor zijn of dat ik dat in de startup folder moet doen of als een service moet runnen?). Krijg daar in ieder geval de 0604 code door en dat alles ok is.
Ik heb de acamd files (incl monitor) in de plugins folder van de FireDTV kaart in de DVBLogic directory.
Als ik de acamd monitor opstart blijft die echter helemaal wit. Blijkbaar start ie niet op (of zo). Wanneer zou acamd moeten gaan werken?
Ik kan in de webinterface van dvblogic de kaart selecteren en activeren, ziggo selecteren maar als ik ga scannen krijg in de melding dat er geen tuning is....
Heb nog helemaal niets in MCE gedaan. Neem aan dat ik dit eerst in orde moet krijgen. Hoe kan ik dit fixen?
Gr,
Chris
De bedoeling is natuurlijk dat ik alles aan de praat krijg ;-) Heb daarbij natuurlijk de manual van Zepman uit mn hoofd geleerd.
NewCS lukt. (begrijp alleen niet of ik dit iedere zelf handmatig moet doen, of daar scriptjes voor zijn of dat ik dat in de startup folder moet doen of als een service moet runnen?). Krijg daar in ieder geval de 0604 code door en dat alles ok is.
Ik heb de acamd files (incl monitor) in de plugins folder van de FireDTV kaart in de DVBLogic directory.
Als ik de acamd monitor opstart blijft die echter helemaal wit. Blijkbaar start ie niet op (of zo). Wanneer zou acamd moeten gaan werken?
Ik kan in de webinterface van dvblogic de kaart selecteren en activeren, ziggo selecteren maar als ik ga scannen krijg in de melding dat er geen tuning is....
Heb nog helemaal niets in MCE gedaan. Neem aan dat ik dit eerst in orde moet krijgen. Hoe kan ik dit fixen?
Gr,
Chris
Heb je MDAPIfilter ook geinstalleerd? Deze zorgt ervoor dat acamd weer geladen wordt. Verder dien je meestal in je DVB software nog aan te vinken dat MDAPI of CAM gebruikt moet worden.Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 18:20:
Als je een kaart in andere software dan MCE wilt gebruiken dien je vaak BDA drivers te installeren, deze laat de kaart zich gewoon gedragen als echte DVB kaart zonder alle extra workarounds/emulatie voor MCE (want die functie zal de DVB Logic software straks vervullen).Ik kan in de webinterface van dvblogic de kaart selecteren en activeren, ziggo selecteren maar als ik ga scannen krijg in de melding dat er geen tuning is....
Als 't in de DVB Logic werkt zou ik idd pas MCE proberen.Heb nog helemaal niets in MCE gedaan. Neem aan dat ik dit eerst in orde moet krijgen. Hoe kan ik dit fixen?
Verwijderd
Ik gebruik zelf niet de acamd monitor maar volgens mij hoort deze standaard wit te zijn. Pas zodar acamd info krijgt van newscs zal dit verschijnen in het venster. De melding dat er geen tuning is heeft volgens mijna niets te maken met het feit of je cardsharing goed is ingesteld. Kanalen scannen moet je ten alle tijden kunnen doen. aart staat in dvblogic op dvb-c neem ik aan? Ikzelf scan eerst eventuele netwerken. Daaronder staat dan netwerk 1111 (das waar ik woon). Die klik ik dan aan en laat dan de transonders scannen die daarbij horen.Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 18:20:
Heb een poos lang tot grote tevredenheid via een FloppyDTV met alphacrypt naar Ziggo op mijn Win 7 MCE gekeken. Nu is de Alphacrypt kapotgegaan (ik heb er 2 dus heb dat getest) en heb een Smargo reader gekocht, Newcs1.65 gedowload, Acamd 6.20 en de trial van TVSource 4 (met server en het andere pakket ook).
Gr,
Chris
Hier triple monitor setup. Middelste scherm is primaire scherm. Links wil ik TV-kanalen met schuin oog kunnen volgen via TV-tuner.
Echter, ik vraag mij af of dat beetje 'lekker' computert terwijl er continu van alles flitst naast je primaire scherm.
.
Iemand ervaring mee?
Echter, ik vraag mij af of dat beetje 'lekker' computert terwijl er continu van alles flitst naast je primaire scherm.
Iemand ervaring mee?
Ik lees nergens dat je al een transponder lijst gemaakt hebt?Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 18:20:
Heeft in de context van dvblogic geen betekenis, vziw komt die met z'n eigen transponders.grun93 schreef op maandag 12 december 2011 @ 07:21:
[...]
Ik lees nergens dat je al een transponder lijst gemaakt hebt?
Z'n eigen transponders? Als die niet hetzelfde zijn als van Ziggo ga je toch echt geen zenders ontvangen... Het is wel waar dat er lijsten voor ziggo bijgeleverd worden maar niet voor alle transponders en/of regio's. Ik woon bijvoorbeeld in Groningen, toch niet echt een kleine stad, maar ik moest wel m'n eigen lijst samenstellen (postcode 9700). En later heb ik die weer moeten aanvullen met de zenderwijzigingen van 1 september..Johnny schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:55:
Heeft in de context van dvblogic geen betekenis, vziw komt die met z'n eigen transponders.
Zojuist viel hier (Delta gebied) een kwartiertje lang de decryptie weg, zowel met AlphaCrypt in een Sony Bravia TV (CI) als op de PC met een softCAM (ACamd). Een gecertificeerde Humax decoder bleef het wel doen. Ik hoop niet dat dat een voorbode is voor het blokkeren van alle niet-officiële oplossingen zoals AlphaCrypt en cardsharing (uiteraard binnen het thuisnetwerk).
Goed, wat anders:
- TV bron: Delta digitale TV Pluspakket
- Opnamesoftware: ForTheRecord met meegeleverde recorder Argus
- TV-kaarten: 4x FloppyDTV DVB-C
- Decryptie: Smargo + NewCS + Acamd + MDAPI Plus (TIP: MDAPI Plus verhielp bij mij tuningsproblemen en crashes bij gebruik van meerdere kaarten met een wat hogere CAM limit: 4x8)
- MSI P35 Neo2-FIR, Intel C2D E8400, enkele Samsung Spinpoints
- Player: MediaPortal of Potplayer
- Als basis gebruikt: Ziggo Digitale TV op de PC met cardsharing
Het enige echt lastige probleem dat ik heb, is dat ik soms nog DVBViewer moet pakken voor opnames die ik volledig foutloos wil hebben, bijvoorbeeld voor op DVD. ForTheRecord heeft regelmatig signaalfouten in de opname en DVBViewer niet. Vooral als ik m'n harddisk belast zit de opname vol signaalfouten. Ik ben aan het communiceren met de ForTheRecord developer om dit op te lossen.
EDIT: Dit probleem is inmiddels ook zo goed als verholpen vanaf versie 1.6.1.0 BETA 2.
Verder draait de boel perfect. Je hebt hier en daar wel een tweak of een scriptje nodig, bijvoorbeeld voor het starten van NewCS, maar dat hoort bij de hobby.
Hier mijn 4 FloppyDTVs in vol bedrijf: 29 simultane opnames.
Sjakko
Goed, wat anders:
Ik ben zelf erg tevreden met mijn systeem. Vooral sinds ik een Smargo gebruik en dus mijn Pluspakket voor ál mijn kaarten kan gebruiken en niet slechts voor 1 TV-kaart, zoals voorheen met de Alphacrypts. Mijn systeem:Matthijs schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:49:
- TV bron: Delta digitale TV Pluspakket
- Opnamesoftware: ForTheRecord met meegeleverde recorder Argus
- TV-kaarten: 4x FloppyDTV DVB-C
- Decryptie: Smargo + NewCS + Acamd + MDAPI Plus (TIP: MDAPI Plus verhielp bij mij tuningsproblemen en crashes bij gebruik van meerdere kaarten met een wat hogere CAM limit: 4x8)
- MSI P35 Neo2-FIR, Intel C2D E8400, enkele Samsung Spinpoints
- Player: MediaPortal of Potplayer
- Als basis gebruikt: Ziggo Digitale TV op de PC met cardsharing
Het enige echt lastige probleem dat ik heb, is dat ik soms nog DVBViewer moet pakken voor opnames die ik volledig foutloos wil hebben, bijvoorbeeld voor op DVD. ForTheRecord heeft regelmatig signaalfouten in de opname en DVBViewer niet. Vooral als ik m'n harddisk belast zit de opname vol signaalfouten. Ik ben aan het communiceren met de ForTheRecord developer om dit op te lossen.
EDIT: Dit probleem is inmiddels ook zo goed als verholpen vanaf versie 1.6.1.0 BETA 2.
Verder draait de boel perfect. Je hebt hier en daar wel een tweak of een scriptje nodig, bijvoorbeeld voor het starten van NewCS, maar dat hoort bij de hobby.
Hier mijn 4 FloppyDTVs in vol bedrijf: 29 simultane opnames.
Sjakko
[ Voor 74% gewijzigd door Sjakko op 26-01-2012 15:24 . Reden: update ]
Verwijderd
In DvbLogic kun je een network scan doen. Hij vindt dan zelf alle transponders, dus je hebt geen lijsten nodig.grun93 schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:46:
[...]
Z'n eigen transponders? Als die niet hetzelfde zijn als van Ziggo ga je toch echt geen zenders ontvangen... Het is wel waar dat er lijsten voor ziggo bijgeleverd worden maar niet voor alle transponders en/of regio's. Ik woon bijvoorbeeld in Groningen, toch niet echt een kleine stad, maar ik moest wel m'n eigen lijst samenstellen (postcode 9700). En later heb ik die weer moeten aanvullen met de zenderwijzigingen van 1 september.
De lol zou er gauw vanaf zijn als ik telkens nieuwe frequenties moest zoeken en een lijst moest editten... bah
Verwijderd
Zie mijn post hierover (incl. scriptjes)...Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 18:20:
?? Waarom staat dan in de manual onder het kopje Netwerk Scan (optioneel) dat je eerst de provider om de gebruikte transponders moet vragen? Als ik hem niet vertel waar hij zoeken moet, dan vindt hij ook niks. Toch? Ik ga dat niet uittesten, het spul draait hier nu prima met een zelfgemaakte lijst.Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 12:08:
In DvbLogic kun je een network scan doen. Hij vindt dan zelf alle transponders, dus je hebt geen lijsten nodig.
De lol zou er gauw vanaf zijn als ik telkens nieuwe frequenties moest zoeken en een lijst moest editten... bah
Verwijderd
Geen dank hoor, graag gedaan!grun93 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:35:
[...]
?? Waarom staat dan in de manual onder het kopje Netwerk Scan (optioneel) dat je eerst de provider om de gebruikte transponders moet vragen? Als ik hem niet vertel waar hij zoeken moet, dan vindt hij ook niks. Toch? Ik ga dat niet uittesten, het spul draait hier nu prima met een zelfgemaakte lijst.
LOL
Al enige tijd volg ik met een schuin ook dit topic en ik zie elke keer de transponder lijsten weer terug komen.
Ik heb zelf een HDHomeRun i.c.m. WMC en nog nooit te maken gehad met een dergelijke transponder lijst gehad. Simpelweg scannen en alle zenders zijn te ontvangen.
Mijn DVB-C signaal is niet encrypted, heb ik daarom geen dergelijke lijst nodig?
Ik heb zelf een HDHomeRun i.c.m. WMC en nog nooit te maken gehad met een dergelijke transponder lijst gehad. Simpelweg scannen en alle zenders zijn te ontvangen.
Mijn DVB-C signaal is niet encrypted, heb ik daarom geen dergelijke lijst nodig?
Verwijderd
Nee, dat is niet van invloed. Bij de HDHomeRun zit gewoon goeie software.My-life schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:20:
Al enige tijd volg ik met een schuin ook dit topic en ik zie elke keer de transponder lijsten weer terug komen.
Bij andere tuners heb je wel vaak een transponder lijst nodig. Gebruik je die tuners echter samen met de DvbLogic software, dan heb je bijv. op het Ziggo netwerk ook de mogelijkheid om een scan te doen.
Hé mensen,
wil even mijn goede ervaring delen.. Had tot op heden wat problemen met vastlopers e.d. maar deze lijken te zijn opgelost..
Ik gebruik Mediaportal en Fortherecord met een Anysee E30C Plus tuner. Hierbij maak ik gebruik van de laatste SAF6 drivers: http://hobring.esero.net/saf/binary/
Hiervan gebruik ik de LAV decoders voor zowel audio als video. Werkt ook perfect voor HD films, en HDTV. Bij powerdvd codecs had ik af en toe last van enorme artifacts, bij de microsoft decoder (voor HDTV) ging het zappen niet helemaal soepel, en met de ffdshow dxva decoder kreeg ik HDTV al helemaal niet soepel aan de praat..
Echt een aanrader dus om deze decoders eens te proberen! Ook als h.264 videodecoder is deze zeer geschikt. Terug en doorspoelen gaat ook veel sneller als bij bijvoorbeeld ffdshow tijdens het kijken van bijvoorbeeld een bluray rip.
Eerder liep het beeld hier nog af en toe vast tijdens live tv. (soms pas na een paar uur) Wat ik heb gedaan is de service IM-Bot uitschakelen. (hiermee kan je via live messenger opames starten en stopen geloof ik) Deze optie gebruik ik toch niet, en zag in de log bestanden dat hij wel constant probeerde te verbinden.. (waarmee weet ik ook niet) na dit uit te schakelen heb ik deze freezes niet meer, en loopt live tv hier enorm stabiel!!!
Maaaaar, ik houd nog een kleine slag om de arm, want heb deze instelling pas sinds 3 of 4 dagen. Maar kon het niet langer voor me houden om jullie dit even mee te delen..
wil even mijn goede ervaring delen.. Had tot op heden wat problemen met vastlopers e.d. maar deze lijken te zijn opgelost..
Ik gebruik Mediaportal en Fortherecord met een Anysee E30C Plus tuner. Hierbij maak ik gebruik van de laatste SAF6 drivers: http://hobring.esero.net/saf/binary/
Hiervan gebruik ik de LAV decoders voor zowel audio als video. Werkt ook perfect voor HD films, en HDTV. Bij powerdvd codecs had ik af en toe last van enorme artifacts, bij de microsoft decoder (voor HDTV) ging het zappen niet helemaal soepel, en met de ffdshow dxva decoder kreeg ik HDTV al helemaal niet soepel aan de praat..
Echt een aanrader dus om deze decoders eens te proberen! Ook als h.264 videodecoder is deze zeer geschikt. Terug en doorspoelen gaat ook veel sneller als bij bijvoorbeeld ffdshow tijdens het kijken van bijvoorbeeld een bluray rip.
Eerder liep het beeld hier nog af en toe vast tijdens live tv. (soms pas na een paar uur) Wat ik heb gedaan is de service IM-Bot uitschakelen. (hiermee kan je via live messenger opames starten en stopen geloof ik) Deze optie gebruik ik toch niet, en zag in de log bestanden dat hij wel constant probeerde te verbinden.. (waarmee weet ik ook niet) na dit uit te schakelen heb ik deze freezes niet meer, en loopt live tv hier enorm stabiel!!!
Maaaaar, ik houd nog een kleine slag om de arm, want heb deze instelling pas sinds 3 of 4 dagen. Maar kon het niet langer voor me houden om jullie dit even mee te delen..
Verwijderd
Interessant! Maken deze decoders gebruikt van hardware acceleration? Heb maar een lichte CPU namelijk...powermarcel10 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:38:
Ja, maar alleen met Nvidia GPU's.Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 17:55:
[...]
Interessant! Maken deze decoders gebruikt van hardware acceleration? Heb maar een lichte CPU namelijk...
Inmiddels ook ATI.
[ Voor 5% gewijzigd door Sjakko op 10-10-2012 10:44 ]
Verwijderd
Laat ik die nou net hebben
Bedankt, ik ga in het weekend eens aan de slag. (eerst image maken natuurlijk)
Klopt, alleen nvidia.. Zelf heb ik echter een Ati kaart (HD5770), maar heb geen last van gestotter.. In tegendeel!!
Heb op zich wel een vrij snelle CPU in m'n HTPC (i3 2100) maar zal eens kijken hoe het cpu gebruik is.. Nog niet bekeken eigenlijk..
Ik laat het wel ff weten!
EDIT: Heb even wat tests gedaan wat betreft het CPU gebruik:
HD content: (HD films en HDTV) 25-25%
SD content: (DVD's en SDTV) 10-15%
Valt dus reuze mee.. Maar dat is dus met een i3 2100 CPU. Heb deze codecs geloof ik ook wel eens geprobeerd met m'n vorige setup welke voorzien was van een Intel E7300 CPU. Toen waren de resultaten duidelijk minder, maar dat was ook met ouderes versie van deze codecs. Ze zijn een stuk beter geworden, dus wellicht ook zeker de moeite waard om te proberen met een iets oudere processor.
[ Voor 37% gewijzigd door powermarcel10 op 14-12-2011 16:45 ]
Ik heb een tvserver met een terratec cinergy C PCI HD en een haupauge 500, werkt prima met mediaportal (server naar meerdere clients setup), maar zou graag meer digitale kanalen teglijk ontvangen en zit mede daarom te kijken (+wat andere wensen:) ) naar nieuwe tv server.
Weet iemand of met de Cinergy T PCIe Dual ook nog gecodeerd kanalen te encrypten(DVB-C, ookals is het dan single tuner) zijn via een phoenix cardreader, acamd en newcs?
Mn nieuw setup voor tv server zou moeten gaan bestaan uit een intel DZ68DB of H67CL in combi met een I3-2100 met 2x PCI-e x1 en 3x PCI (geen e)sloten.nu kan ik buiten mn bestaande C PCI HD, die 2 andere pci sloten er ook mee gaan vullen zodat ik 3x DVB-C kan ontvangen, maar de PCI-e's zijn goedkoper en zou ik, mits het werkt wel aan 5x DVB-C ontvangst kunnen komen
, nu is 5x geen noodzaak, maar zou ik 3x wel fijn vinden.
Overigens topic bijna geheel nagelezen, ik heb ook problemen gehad met registeren van de acamd en soms dat je (na succesvol laden van kaart en gegevens) geen activiteit meer ziet in newcs, herinstal werkt dan meestal bij mij wel (gaat nu binnen 20 minuten..). Ik heb wel vooral problemen na herstarten bij windows updates (die overigens niets van doen hebben met drivers van aan tv gerelateerde hardware), maar ook dan na verse installatie werkt het weer...
owja, mijn huidige tvserver: asrock 775i65g, e2160 stock @1,2-1,8 Ghz, 2 GB DDR (1!) RAM, 80GB IDE (OS), 80GB IDE (timeshiftbuffer), 2TB SATA Samsung spinpoint(opnames, films, muziek) 100Mb lan onboard, Terratec Cinergy C PCI HD, Hauppauge 500, W7 U 32b, Mediaportal TV-server 1.2.1, Newcs 1.65, Acamd 6.18 en MDAPIfilter20100221, met een smargo smartreader (ziggo555 gebied).
En Ipimp om naar mn samsung Galaxy SII te streamen thuis en onderweg
Weet iemand of met de Cinergy T PCIe Dual ook nog gecodeerd kanalen te encrypten(DVB-C, ookals is het dan single tuner) zijn via een phoenix cardreader, acamd en newcs?
Mn nieuw setup voor tv server zou moeten gaan bestaan uit een intel DZ68DB of H67CL in combi met een I3-2100 met 2x PCI-e x1 en 3x PCI (geen e)sloten.nu kan ik buiten mn bestaande C PCI HD, die 2 andere pci sloten er ook mee gaan vullen zodat ik 3x DVB-C kan ontvangen, maar de PCI-e's zijn goedkoper en zou ik, mits het werkt wel aan 5x DVB-C ontvangst kunnen komen
Overigens topic bijna geheel nagelezen, ik heb ook problemen gehad met registeren van de acamd en soms dat je (na succesvol laden van kaart en gegevens) geen activiteit meer ziet in newcs, herinstal werkt dan meestal bij mij wel (gaat nu binnen 20 minuten..). Ik heb wel vooral problemen na herstarten bij windows updates (die overigens niets van doen hebben met drivers van aan tv gerelateerde hardware), maar ook dan na verse installatie werkt het weer...
owja, mijn huidige tvserver: asrock 775i65g, e2160 stock @1,2-1,8 Ghz, 2 GB DDR (1!) RAM, 80GB IDE (OS), 80GB IDE (timeshiftbuffer), 2TB SATA Samsung spinpoint(opnames, films, muziek) 100Mb lan onboard, Terratec Cinergy C PCI HD, Hauppauge 500, W7 U 32b, Mediaportal TV-server 1.2.1, Newcs 1.65, Acamd 6.18 en MDAPIfilter20100221, met een smargo smartreader (ziggo555 gebied).
En Ipimp om naar mn samsung Galaxy SII te streamen thuis en onderweg
[ Voor 14% gewijzigd door voort4444 op 15-12-2011 16:38 ]
Mako4444
Verwijderd
Ik heb mediaportal op een windows 7 ultamite 64 bits draaien, nu wil ik de cardshearing gebruiken maar bij het installeren van MDAPI filter zie ik een medling dat het afwijkend geinstalleerd wordt.
Hierdoor komt er in de map plugins van de mediaportaltvserver geen map mdplugings gemaakt na het starten van de timeshift.
ik kan dan ook geen card shearing client in deze map zetten, iemand een idee wat ik nu moet doen?
Ik gebruik de smargo cardreader en een terratec dvb-C TV kaart.
TV via Ziggo
Hierdoor komt er in de map plugins van de mediaportaltvserver geen map mdplugings gemaakt na het starten van de timeshift.
ik kan dan ook geen card shearing client in deze map zetten, iemand een idee wat ik nu moet doen?
Ik gebruik de smargo cardreader en een terratec dvb-C TV kaart.
TV via Ziggo
Verwijderd
Ik zag dat je Acamd 6.18 gebruikt. Wellicht dat je 6.20 eens kunt proberen (weet niet wat er allemaal gefixed is).voort4444 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:22:
Om newcs goed op Windows te laten werken zou je de scriptjes in deze post kunnen gebruiken.
Heeft iemand nog een goede recente build van Oscam liggen? Ik wil die toch weer eens proberen ter vervanging van NewCS.
Ik heb soms na het omschakelen last dat het beeld corrupt is. Dit is bijvoorbeeld alleen als ik van Ned3HD naar RTL4HD ga en niet omgekeerd. Zo gaat het bij de meeste kanalen wel goed, maar het is soms wel lastig, omdat de stream hierna wel even gestopt moet worden om weer goed beeld te krijgen.
Ik heb soms na het omschakelen last dat het beeld corrupt is. Dit is bijvoorbeeld alleen als ik van Ned3HD naar RTL4HD ga en niet omgekeerd. Zo gaat het bij de meeste kanalen wel goed, maar het is soms wel lastig, omdat de stream hierna wel even gestopt moet worden om weer goed beeld te krijgen.
Weet iemand hier misschien hoe je icm 4TR meer dagen voor de EPG kunt binnen halen? Haal nu maar 1-2 dagen binnen.. Zou fijn zijn als je een week vooruit kunt kijken.
Ik heb zelf geen idee hoe ik EPG middels xmltv moet binnenhalen.. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb zelf geen idee hoe ik EPG middels xmltv moet binnenhalen.. Heeft iemand hier ervaring mee?
Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.