Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20

HaTe

haat niet

Ik zelf gebruik al een lange tijd WebGrab++, geniaal programma om gids van allerlei websites te trekken.
Ik gebruik nu alleen gegevens van tvgids.nl, welke tot 7 dagen terug gaat.

Als je mijn config bestandje wilt hebben, roep maar.

[ Voor 15% gewijzigd door HaTe op 20-12-2011 16:28 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:11
HaTe schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 19:53:
Ik zelf gebruik al een lange tijd WebGrab++, geniaal programma om gids van allerlei websites te trekken.

Ja graag!!! Ik ben best een beetje thuis in de hele "tv kijken op je HTPC wereld" maar heb tot op heden niet veel begrepen van het XMLTV gedeelte waarmee je je EPG info kunt voeden..

Als je me hiermee een beetje zou willen helpen; Heel graag! 7 dagen aan EPG info zou erg fijn zijn.. Zeker voor het plannen van toekomstige opnames. :) Al is het meeste wel terug te kijken via onlinevideos, het blijft handig om af en toe een opname te kunnen plannen..

[ Voor 6% gewijzigd door powermarcel10 op 17-12-2011 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:52
HaTe schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 19:53:

Is WebGrab++ ook te gebruiken zonder 4TR, ofwel te combineren met MediaPortal TV-server ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakko
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:15
CAD-tekenaar schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:35:
[...]

Is WebGrab++ ook te gebruiken zonder 4TR, ofwel te combineren met MediaPortal TV-server ?
Uiteraard. Er wordt gewoon een xmltv bestand gegenereerd. Die kan worden gelezen door elk programma dat dit ondersteunt. Ook TVServer ondersteunt dit door middel van de xmltv plugin (TV Server Configuration > Plugins > xmltv). Daar zie je in welke map het door je grabber geproduceerde xmltv bestand genaamd tvguide.xml verwacht wordt. Zorg dus dat het geproduceerde xml bestand daar terecht komt. Dat kan je instellen in WebGrab+Plus' configuratiebestand. Of gebruik een cmd/batch file om het geproduceerde xmltv bestand achteraf te kopiëren/verplaatsen.

Als je overigens TVServer in combinatie met ForTheRecord gebruikt, dan kun je beter het xmltv bestand direct aan ForTheRecord voeren. Gooi het daartoe in de program files \For The Record\Services\XMLTV\ map.

Je kunt de grabber periodiek, bijvoorbeeld dagelijks, laten draaien door middel van de Windows Taakplanner (Task Scheduler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

powermarcel10 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 01:15:
[...]

Ja graag!!! Ik ben best een beetje thuis in de hele "tv kijken op je HTPC wereld" maar heb tot op heden niet veel begrepen van het XMLTV gedeelte waarmee je je EPG info kunt voeden..

Als je me hiermee een beetje zou willen helpen; Heel graag! 7 dagen aan EPG info zou erg fijn zijn.. Zeker voor het plannen van toekomstige opnames. :) Al is het meeste wel terug te kijken via onlinevideos, het blijft handig om af en toe een opname te kunnen plannen..
Hier mijn config: http://ksya.net/mediaportal/WebGrab++.config.xml (alleen voor Ziggo Basis dus)
De kanalen die de EPG niet via WebGrab worden opgehaald, haal ik gewoon van de kabel.

Verder heb ik in Windows Taakplanner een taak gemaakt die elke dag om 11 uur (de PC en) webgrab++ opstart. In diezelfde taak heb ik staan dat nadat het grabben voltooid is, hij een batch bestandje uitvoert, die de guide.xml naar de 4TR XMLTV dir kopieert.

code:
1
copy "c:\ProgramData\ServerCare\WebGrab\guide.xml" "c:\Program Files (x86)\For The Record\Services\XMLTV\gids.xml"

[ Voor 4% gewijzigd door HaTe op 18-12-2011 16:32 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
HaTe schreef op zondag 18 december 2011 @ 16:29:
[...]

Hier mijn config: http://ksya.net/mediaportal/WebGrab++.config.xml (alleen voor Ziggo Basis dus)
De kanalen die de EPG niet via WebGrab worden opgehaald, haal ik gewoon van de kabel.

Verder heb ik in Windows Taakplanner een taak gemaakt die elke dag om 11 uur (de PC en) webgrab++ opstart. In diezelfde taak heb ik staan dat nadat het grabben voltooid is, hij een batch bestandje uitvoert, die de guide.xml naar de 4TR XMLTV dir kopieert.

code:
1
copy "c:\ProgramData\ServerCare\WebGrab\guide.xml" "c:\Program Files (x86)\For The Record\Services\XMLTV\gids.xml"
Bedankt!! Ga er even mee bezig morgen.. Het is me al gelukt om met Webgrab de epg binnen te laten halen.. Moet er alleen nog even voor zorgen dat dit automatisch gebeurd zoals jij beschijft.

EDIT: lk heb het aan de praat! Super.. Krijg nu EPG voor ongeveer 5 dagen binnen.. Wat is maximaal mogenlijk voor de meeste zenders?

Ook nog even een vraagje over Windows taakplanner.. Ik zou Webgrabber graag geminimalliseerd willen opstarten.. Ik heb bij "paramters toevoegen" al "/minimized" toegevoegd, maar dit helpt niet.. Hij blijft hem als gewoon venster opstarten.. Weet iemand hoe dit moet?

[ Voor 18% gewijzigd door powermarcel10 op 19-12-2011 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakko
powermarcel10 schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:47:
[...]

EDIT: lk heb het aan de praat! Super.. Krijg nu EPG voor ongeveer 5 dagen binnen.. Wat is maximaal mogenlijk voor de meeste zenders?
Voor tvgids.nl is de max 7 dagen. Van de overige sites weet ik het niet.
powermarcel10 schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:47:Ook nog even een vraagje over Windows taakplanner.. Ik zou Webgrabber graag geminimalliseerd willen opstarten.. Ik heb bij "paramters toevoegen" al "/minimized" toegevoegd, maar dit helpt niet.. Hij blijft hem als gewoon venster opstarten.. Weet iemand hoe dit moet?
Vanuit een command file (.cmd) moet dit wel gaan met de volgende command:

code:
1
START /D"C:\Program Files (x86)\ServerCare\WebGrab+Plus" /MIN WebGrab+Plus.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:16
Overigens een betere link naar WebGrab++ is deze: http://www.servercare.nl/Lists/Posts/Post.aspx?ID=98

Over enige tijd zal de website naar Sharepoint2010 overgaan, en de wat ingewikkeldere links (met zo'n lange string erachter) zullen mogelijk verloren gaan, vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Toch nog even 2 vragen over Webgrab:

Ik zou graag wat zenders toevoegen in de configfile.. Ik snap hoe je deze er in moet plaatsen, maar hoe weet ik welke zender van welke site gehaald kan worden, en welk nummer deze heeft..

Bij voorbeeld:

<channel xmltv_id="Nickelodeon" site_id="89" site="tvgids.nl" update="i">Nickelodeon</channel>

Hoe weet ik dat Nickelodeon "89" is?

2e vraag: Ik gebruik Fortherecord.. Wanneer je hiermee gebruik wilt maken van xmltv voor de tvgids kan je het xml bestand gewoon plaatsen in een specifieke folder. (c\Program Files (x86)\For The Record\Services\xmltv) ik heb in het config bestand van webgrab dus aangegeven dat dit de ouput folder is waar hij het bestand heen gooit..
Dat doet hij ook netjes, alleen is het probleem het volgende: Wanneer het bestand er neer wordt gezet, verdwijnt deze gelijk en komt hij in de "processing" folder terecht. Wanneer hij vervolgens helemaal klaar is komt hij in de "Imported" folder te staan.. Allemaal geen probleem zou je denken.. Maar wanneer webgrab dus bijvoorbeeld de volgende dag opnieuw gaat zoeken, gaat hij een compleet nieuwe xml aanmaken, omdat hij in de map: c\Program Files (x86)\For The Record\Services\xmlt niks vindt.. Het zou mooi zijn als het bestand daar gewoon zou blijven staan, zodat webgrab ziet dat hij alleen de laatste dag hoeft te updaten.. Op die manier gaat het namelijk veel sneller..

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Dat is het id op de site van tvgids.nl. Kijk maar eens in de broncode, en zoek dan "<optgroup label="Hoofdzenders">" op. Daaronder zie je alle zenders met bijbehorende id.

En over je 2e vraag. Kijk eens in de config xml van mij waar ik het xmltv bestand opsla..
Je moet daarna het xmltv bestand kopiëren met batch scriptje.

Importeer anders dit eens in taakplanner: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
HaTe schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:00:
Dat is het id op de site van tvgids.nl. Kijk maar eens in de broncode, en zoek dan "<optgroup label="Hoofdzenders">" op. Daaronder zie je alle zenders met bijbehorende id.

En over je 2e vraag. Kijk eens in de config xml van mij waar ik het xmltv bestand opsla..
Je moet daarna het xmltv bestand kopiëren met batch scriptje.

Importeer anders dit eens in taakplanner: klik
Hoi HaTe,

bedankt.. Het eerste gedeelte is me duidelijk.. Heb nu zelf zenders kunnen toevoegen aan het config bestand.. :)

Mijn idee was ook om het bestand ergens anders te laten plaatsen waar het gewoon blijft staan, de scaper om bijvorbeeld 3 uur uit te voeren elke dag, en om bijvoorbeeld elke dag om 4 uur een batch file te laten draaien die het bestand vervolgens vanaf die plek naar de folder van fortherecord kopieerd..

Ik heb alleen echt geen idee hoe je zo'n batch bestand schrijft.. Het moet bijvoorbeeld kunnen kopieeren en vervangen.. Heb al even gegoogled uiteraard, maar hierbij krijg je de meest uit één lopende situaties, en is het moeilijk om er aan de hand daarvan zelf één te maken.. Heeft iemand hier wat tips voor?

Wat is trouwens dat bestand dat je linkte? Wat kan je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakko
powermarcel10 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:21:
[...]

Mijn idee was ook om het bestand ergens anders te laten plaatsen waar het gewoon blijft staan, de scaper om bijvorbeeld 3 uur uit te voeren elke dag, en om bijvoorbeeld elke dag om 4 uur een batch file te laten draaien die het bestand vervolgens vanaf die plek naar de folder van fortherecord kopieerd..

Ik heb alleen echt geen idee hoe je zo'n batch bestand schrijft.. Het moet bijvoorbeeld kunnen kopieeren en vervangen.. Heb al even gegoogled uiteraard, maar hierbij krijg je de meest uit één lopende situaties, en is het moeilijk om er aan de hand daarvan zelf één te maken.. Heeft iemand hier wat tips voor?
Is je vraag hiermee beantwoord?

• HaTe

HaTe

haat niet

powermarcel10 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:21:
[...]

Hoi HaTe,

bedankt.. Het eerste gedeelte is me duidelijk.. Heb nu zelf zenders kunnen toevoegen aan het config bestand.. :)

Wat is trouwens dat bestand dat je linkte? Wat kan je hiermee?
Aah sorry, maar volgens mij ben ik vrij duidelijk geweest.
Lees mijn post van 18 december 16:29 nog eens goed. Onderaan zie je de inhoud van het bat bestand waar je naar op zoek bent.
Je kan in windows taakplanner een actie toevoegen die na het scrapen moet gebeuren, namelijk het bat bestand uitvoeren.

En ik heb gewoon verteld wat je met het laatste bestand waar ik naar linkte moet doen, namelijk importeren in taakplanner. Dan heb je gelijk je taak al, hoe ik het bedoel. Je moet misschien alleen het pad naar het bat bestand veranderen.

Hopelijk is het nu duidelijk....

HaTe schreef op donderdag 22 december 2011 @ 01:09:
[...]

Aah sorry, maar volgens mij ben ik vrij duidelijk geweest.
Lees mijn post van 18 december 16:29 nog eens goed. Onderaan zie je de inhoud van het bat bestand waar je naar op zoek bent.
Je kan in windows taakplanner een actie toevoegen die na het scrapen moet gebeuren, namelijk het bat bestand uitvoeren.

En ik heb gewoon verteld wat je met het laatste bestand waar ik naar linkte moet doen, namelijk importeren in taakplanner. Dan heb je gelijk je taak al, hoe ik het bedoel. Je moet misschien alleen het pad naar het bat bestand veranderen.

Hopelijk is het nu duidelijk....
m.a.w. rechts klikken op het bestand, opslaan als (anders wordt hij geopend in de browser), dit is een bestand, en deze kunje in je taakplanner importeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Het is gelukt.. Thanks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb problemen met het resumen vanuit de standby icm een smargo reader. bij het ontwaken gebeurd er niets, de enige optie is een harde reset.
Zonder de reader heb ik geen problemen..

iemand die tips heeft?

[ Voor 7% gewijzigd door Zeropaid op 24-12-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakko
Zeropaid schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 21:18:
Ik heb problemen met het resumen vanuit de standby icm een smargo reader. bij het ontwaken gebeurd er niets, de enige optie is een harde reset.
Zonder de reader heb ik geen problemen..

iemand die tips heeft?
Dit probleem had ik ook (klik). Na m'n overstap van XP (SP3 Pro x86) op Windows 7 (Pro x64) was het probleem over. Met XP vond ik geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Niet online
Sjakko schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:54:
[...]

Dit probleem had ik ook (klik). Na m'n overstap van XP (SP3 Pro x86) op Windows 7 (Pro x64) was het probleem over. Met XP vond ik geen oplossing.
Ik draai liever XP omdat win7 bij mij problemen geeft met mediaportal.. iemand nog tips?
Heb ook nog geen oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeropaid schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:41:
[...]

Ik draai liever XP omdat win7 bij mij problemen geeft met mediaportal.. iemand nog tips?
Heb ook nog geen oplossing kunnen vinden.
Dude,

dit is een bekend probleem. Oplossing is ook al meerdere malen in dit topic aangeboden. Gij zoekt en gij zult vinden!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:57:
[...]

Dude,

dit is een bekend probleem. Oplossing is ook al meerdere malen in dit topic aangeboden. Gij zoekt en gij zult vinden!!!!
Zowel op google als op tweakers kan ik geen oplossing vinden. Bij mij komt het gehele systeem niet uit standby dus dit heeft niets te maken met newcs. (waar inderdaad wel oplossingen voor zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Ik heb het vullen van de gids helemaal voor elkaar gekregen doormiddel van webgrab+ en dit werkt uitstekend.. Mijn vraag is of er hier ook mensen zijn die dit gebruiken voor het vullen van de radiogids.. Zo ja, zou iemand zo vriendelijk willen zijn om zijn config. bestandje te uploaden?

Zou mooi zijn als dit mogelijk is middels bijvoorbeeld de informatie van deze site:

http://gids.publiekeomroep.nl/radio

EDIT: Ik bn een klein stapje verder.. Ik heb deze regels:

<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="48" xmltv_id="Radio 1">Radio 1</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="49" xmltv_id="Radio 2">Radio 2</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="50" xmltv_id="3FM">3FM</channel>

In het configbestand geplaatst.. Er worden netjes EPG binnen gehaald, alleen worden de zenders in fortherecord tussen de tv zenders geplaatst..

Het EPG bestand dat gecreeerd wordt zet ik in: C:\Program Files (x86)\For The Record\Services\XMLTV\Radio

Geen idee waarom ze ineens tussen de tv kanalen komen te staan! Iemand een idee?

[ Voor 45% gewijzigd door powermarcel10 op 01-01-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [x]
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:53

[x]

De guide van Zepmann inmiddels in de bookmarks maar toch een vraagje:

Aangezien ik mijn home theater setup aardig heb geupgrade (55 inch full led, nieuwe 5.1 receiver + speakers+ HTPC). Wil ik graag mijn oude SD decoder de deur uitschoppen en alles via mijn HTPC regelen.

Nu zoek ik een tuner die past in mijn Antec Fusion Remote (liefst PCI; schijnt sneller te zijn met zappen is dit waar?). Liefst met 2x DVB-C (HD).

Ik heb Ziggo en zoek ook een goede manier om live tv kijken te integreren in XBMC (liefst zonder fysiek een smart card in mijn tuner te stoppen ;) ). Tips voor tv server e.d.?

All help is much appreciated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is tegenwoordig een zeer geschikte videokaart voor een HTPV met MP en TV-Server (en/of FTR) die voornamelijk gebruikt wordt om TV te kijken (ziggo kaartje)? Of maakt dat niet uit, als het maar een passief gekoelde videokaart met HDMI is, of...?

Ik had een Sapphire Radeon HD 4550 512MB kaartje (da's hetzelfde als een ATI HD 4550 toch?) maar die moet ik afstaan aan een andere PC dus ik kan weer een nieuwe aanschaffen voor mijn HTPC. Wil het nu echt goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:52:
Wat is tegenwoordig een zeer geschikte videokaart voor een HTPV met MP en TV-Server (en/of FTR) die voornamelijk gebruikt wordt om TV te kijken (ziggo kaartje)? Of maakt dat niet uit, als het maar een passief gekoelde videokaart met HDMI is, of...?

Ik had een Sapphire Radeon HD 4550 512MB kaartje (da's hetzelfde als een ATI HD 4550 toch?) maar die moet ik afstaan aan een andere PC dus ik kan weer een nieuwe aanschaffen voor mijn HTPC. Wil het nu echt goed doen.
Tegenwoordig ondersteunen alle nieuwe videokaarten HD (voor o.a. HDTV) dus wat dat betreft zit je altijd goed..

Ik zelf persoonlijk zou niet het allergoedkoopste kaartje kopen dat er is.. Ik merk zelf dat met een net iets krachtiger systeem dan echt budget alles toch wat soepeler loopt.. (menu's enzo) Maar opzich is zo'n HD4550 kaartje prima geschikt..

Wanneer je het passief gekoeld houdt, zorg er dan wel altijd voor dat er in ieder geval een beetje andere ventilatie in de kast is.. Bij voorkeur een in-/ en outtake fan..

Wat is trouwens de rest van je setup? Das wel even relevant voor wat betreft de keuze voor een videokaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
Help!

Zelf ben ik bezig om een HTPC samen te stellen, maar het lukt me na dagen zoeken nog steeds niet om een oplossing te vinden voor de TV Tuner / CAM / CI. En ik wil per se Linux draaien :-)

Of ik heb een tv tuner waarbij alleen een CI wordt ondersteund die dan weer geen Linux support heeft, of de CI zit op de kaart, maar ondersteunt net niet de Alphacrypt CAM benodigd voor Ziggo, of de kaart kent geen HDTV ondersteuning, of ..

Hopelijk kunnen jullie mij van advies voorzien over een werkende oplossing.

De eisen op een rijtje:
  • Ziggo
  • HDTV
  • voorkeur voor alles intern
  • budget doet er even niet toe
  • zowel opnemen als afspelen tegelijkertijd (bij voorkeur natuurlijk met 1 kaart)
  • ondersteuning in linux (ik ben ervaren)
Voor de overige componenten in het systeem geldt:
  • core i3 / radeon hd6570
  • 2 pci-expres sloten (een derde is beschikbaar maar als ik die gebruik zal dat de performance van m'n videokaart nadelig beinvloeden)
  • intern USB beschikbaar, bij firewire zal ik een pci-expres-2-firewire kaart moeten aanschaffen
Alvast dank voor enige tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie even niet meer wat nu de beste oplossing voor digitale TV op de PC is en roep daarom jullie hulp in. Ik heb een HTPC met Mediaportal en digitale TV van ziggo.
Ik heb geen al te beste ervaringen met firedtv icm alphacrypt. Daarom wil ik niet teveel geld steken in de oplossing en het mooist zou het zijn als het zonder al te veel moeite te installeren is.

De oplossing die hier is beschreven, lijkt me veel moeite maar misschien het proberen waard. Heeft iemand hier ervaring mee?

De oplossing die hier is iets duurder, maar iets minder werk, maar ik vraag me af of dit nog steeds werkt... Heeft iemand hier ervaring mee?

Als ik een vervanging voor mijn firedtv en alphacrypt zou willen halen, wat is dan de beste keuze, gelet op prijs/gebruiksvriendelijkheid?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:33:
Ik zie even niet meer wat nu de beste oplossing voor digitale TV op de PC is en roep daarom jullie hulp in. Ik heb een HTPC met Mediaportal en digitale TV van ziggo.
Ik heb geen al te beste ervaringen met firedtv icm alphacrypt. Daarom wil ik niet teveel geld steken in de oplossing en het mooist zou het zijn als het zonder al te veel moeite te installeren is.
Wel jammer aangezien ze net als behoorlijk problemen-vrij bekend staan.
Heeft het te maken met de combinatie met Mediaportal?
Puur uit nieuwsgierigheid he, als jij iets anders wil moet je het natuurlijk gewoon doen 8)

[ Voor 7% gewijzigd door psy op 05-01-2012 11:02 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:01:
[...]

Heeft het te maken met de combinatie met Mediaportal?
Nee, daar heeft het niet mee te maken. De boel werkt ook niet meer in het bij de floppydtv meegeleverde programma.

Is er eigenlijk nog een nederlandse leverancier van de floppydtv + bijbehorende CAM module? 1 waar je ook nog wat service van kunt verwachten graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powermarcel10 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 00:10:
Tegenwoordig ondersteunen alle nieuwe videokaarten HD (voor o.a. HDTV) dus wat dat betreft zit je altijd goed..

Ik zelf persoonlijk zou niet het allergoedkoopste kaartje kopen dat er is.. Ik merk zelf dat met een net iets krachtiger systeem dan echt budget alles toch wat soepeler loopt.. (menu's enzo) Maar opzich is zo'n HD4550 kaartje prima geschikt..

Wanneer je het passief gekoeld houdt, zorg er dan wel altijd voor dat er in ieder geval een beetje andere ventilatie in de kast is.. Bij voorkeur een in-/ en outtake fan..

Wat is trouwens de rest van je setup? Das wel even relevant voor wat betreft de keuze voor een videokaart..
Oja een andere must is dat het scherm te allen tijde op elke resolutie te maximizen (overscalen) is. Ik weet dat ATI kaartjes dat kunnen (met Catalyst software), hoe dit bij andere merken zit weet ik niet.

Rest van mijn setup = Asus M4A785TD-V EVO, ADM Athlon II X2 250, Terratec Cinery C PCI HD, Win 7 x64, MP 1.2 + MP TV Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SVMartin schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 00:39:
Help!

Zelf ben ik bezig om een HTPC samen te stellen, maar het lukt me na dagen zoeken nog steeds niet om een oplossing te vinden voor de TV Tuner / CAM / CI. En ik wil per se Linux draaien :-)

Of ik heb een tv tuner waarbij alleen een CI wordt ondersteund die dan weer geen Linux support heeft, of de CI zit op de kaart, maar ondersteunt net niet de Alphacrypt CAM benodigd voor Ziggo, of de kaart kent geen HDTV ondersteuning, of ..

Hopelijk kunnen jullie mij van advies voorzien over een werkende oplossing.

De eisen op een rijtje:
  • Ziggo
  • HDTV
  • voorkeur voor alles intern
  • budget doet er even niet toe
  • zowel opnemen als afspelen tegelijkertijd (bij voorkeur natuurlijk met 1 kaart)
  • ondersteuning in linux (ik ben ervaren)
Voor de overige componenten in het systeem geldt:
  • 2 pci-expres sloten (een derde is beschikbaar maar als ik die gebruik zal dat de performance van m'n videokaart nadelig beinvloeden)
  • intern USB beschikbaar, bij firewire zal ik een pci-expres-2-firewire kaart moeten aanschaffen
Alvast dank voor enige tip!
In linux kan je toch ook werken met een softcam, zo'n smartkey ofzo waar je dan je card in steekt, acamd / oscam zijn volgens mij pakketten welke geport zijn van linux naar windows. Dan hoef je geen alphacrypt te gebruiken, wellicht dat dat opties biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
Nou ja, inmiddels denk ik erover om 2 alphacrypts en 2 floppydtv's aan te schaffen. FloppyDTV heeft een kernelmodule in de nieuwe kernels. Maar dan moet ik wel veel hardware aanschaffen (ook een pci kaart voor firewire), twee kabels naar m'n htpc hebben, en floppydtv is toch oudere (bewezen :-)) techniek.

Ik vind deze kaart erg mooi:

http://shop.digital-devic.../62357162/Products/091005

lijkt ook nog reeds ondersteund te zijn en zal ongetwijfeld alleen maar beter worden:

http://linuxtv.org/wiki/i...tal_Devices_DuoFlex_C%26T

Echter, ik zou dan een CI van digital devices moeten gebruiken:

http://shop.digital-devic...s_Fremdherstellers_nutzen

Dus, gaat die kaart wel werken met softcam? (softcam zou via de smargo cartreader kunnen)

Ik kan een CI van digital devices aanschaffen (die lijkt volgens de linuxtv link nog gesupport te worden ook):

http://shop.digital-devic.../62357162/Products/092003

maar samen met de dual-tuner werkt die niet met de alphacrypt classic?:

http://support.digital-de...wledgebase.php?article=27

daar heb ik zojuist digital devices een vraag over gestuurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:33:

De oplossing die hier is beschreven, lijkt me veel moeite maar misschien het proberen waard. Heeft iemand hier ervaring mee?

De oplossing die hier is iets duurder, maar iets minder werk, maar ik vraag me af of dit nog steeds werkt... Heeft iemand hier ervaring mee?

Als ik een vervanging voor mijn firedtv en alphacrypt zou willen halen, wat is dan de beste keuze, gelet op prijs/gebruiksvriendelijkheid?

Alvast bedankt!
Zelf heb ik enorm goede ervaringen met Mediaportal + 4TR en een Anysee E30C plus..

Ik heb een aantal maanden geleden een handleiding geschreven welke je wellicht eens kunt bekijken. De oplossing is relatief goedkoop, en vrij makkelijk te installeren aan de hand van de handleiding.

Bij mij werkt TV kijken inmiddels echt 100% stabiel, snel zappen, en vloeiend beeld zowel bij SH al HD kanalen..

Link naar de handleiding:

https://docs.google.com/v...2ItNjBlNTBjNDQ5MjFj&hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Prima kaartje, net even wat sneller als de aller goedkoopste.. Zou ik zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
powermarcel10 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:19:
[...]

Zelf heb ik enorm goede ervaringen met Mediaportal + 4TR en een Anysee E30C plus..

Ik heb een aantal maanden geleden een handleiding geschreven welke je wellicht eens kunt bekijken. De oplossing is relatief goedkoop, en vrij makkelijk te installeren aan de hand van de handleiding.

Bij mij werkt TV kijken inmiddels echt 100% stabiel, snel zappen, en vloeiend beeld zowel bij SH al HD kanalen..

Link naar de handleiding:

https://docs.google.com/v...2ItNjBlNTBjNDQ5MjFj&hl=nl
Hm, klinkt op zich goed, iemand ervaring onder Linux?

Ik zie dat de laatste anysee (nog) niet ondersteund wordt door Linux:

http://linuxtv.org/wiki/index.php/DVB-C_USB_Devices

4therecord is er ook niet voor Linux, maar een mythtv opstelling zou ook kunnen werken:

http://rockhopper.dk/linu...anysee-e30-c-plus-mythtv/

Het is wel een goedkope oplossing:

pricewatch: Anysee E30C Plus

vast ook op marktplaats te vinden, en intern in te bouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
SVMartin schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:59:
maar samen met de dual-tuner werkt die niet met de alphacrypt classic?:

http://support.digital-de...wledgebase.php?article=27

daar heb ik zojuist digital devices een vraag over gestuurd..
tussenstand:

the Alphacrypt works very well with our TV cards/CI Modul can decrypt even 4 tuners simultaneously (MTD).
We also have Linux drivers, only the involvement of the CI modules are not automated. This must be done in the application.
In area, it makes our Windows driver.

De tweede helft snap ik niet, dus heb om extra uitleg gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SVMartin schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:58:
[...]

Hm, klinkt op zich goed, iemand ervaring onder Linux?

Ik zie dat de laatste anysee (nog) niet ondersteund wordt door Linux:

http://linuxtv.org/wiki/index.php/DVB-C_USB_Devices

4therecord is er ook niet voor Linux, maar een mythtv opstelling zou ook kunnen werken:

http://rockhopper.dk/linu...anysee-e30-c-plus-mythtv/

Het is wel een goedkope oplossing:

pricewatch: Anysee E30C Plus

vast ook op marktplaats te vinden, en intern in te bouwen..
Mijn ervaring met de e30c plus op linux is slecht. Ik kon ongeveer 75% van de zenders niet vinden via tvheadend en heb uiteindelijk een Sundtek MediaTV Pro gekocht waar het wel mee lukte en het super stabiel mee draait icm een smargo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
Dat is goed nieuws, ik heb ook naar de sundtek zitten kijken en door hun eigen (closed source) drivers lijkt dat makkelijk te gaan werken. Met een smargo een goedkope oplossing. Helaas geen dual-tuner, maar ik kan altijd nog een tweede sundtek eraan hangen.

Toch zou ik graag nog wat verder willen kijken naar pci-express oplossingen, door het niet-rationele gevoel dat een pci-expresskaart oplossing betere kwaliteit levert dan een usb-stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 19:16

Caveman

whahoehaha

Een vraag:

Ik ga binnenkort overstappen naar glasvezel, XMS om precies te zijn. De reden dat ik XMS kies is dat naast het digitale signaal ook analoog over de glasvezel verstuurd wordt (5 tv's in huis). De TV in de woonkamer sluit ik aan op de HD ontvanger en de rest wil ik gewoon via mijn oude analoge versterker aansluiten. Nu levert XMS ook nog een DVB-C signaal (ongecodeerd) op de coax. Mijn vraag is nu kan dit signaal gewoon door de versterker heen?, ik wil namelijk op zolder waar mijn pc staat de tv-kaart vervangen door een DVB-C kaartje.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjakko schreef op woensdag 14 december 2011 @ 00:09:
Ja, maar alleen met Nvidia GPU's.
Kan ik concluderen dat een Nvidea-kaart de beste oplossing is voor een HTPC met DVB-C op de Zepman-wijze met de Zepman-hardware (Terratec + Smargo)?

Ik heb nl. de eer om een nieuwe videokaart uit te kiezen maar ik weet niet wat nu het beste of meest stabiele is op dit moment voor dit soort HTPC's. Van ATI weet ik dat je elke resolutie te allen tijde kunt overscalen met de meegeleverde Catalyst-software, zodat je TV-beeld altijd gevuld is. Dat vind ik wel een heel belangrijk punt. Maar van Nvidea is net wat sneller begrijp ik steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:22

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:20:
[...]

Kan ik concluderen dat een Nvidea-kaart de beste oplossing is voor een HTPC met DVB-C op de Zepman-wijze met de Zepman-hardware (Terratec + Smargo)?

Ik heb nl. de eer om een nieuwe videokaart uit te kiezen maar ik weet niet wat nu het beste of meest stabiele is op dit moment voor dit soort HTPC's. Van ATI weet ik dat je elke resolutie te allen tijde kunt overscalen met de meegeleverde Catalyst-software, zodat je TV-beeld altijd gevuld is. Dat vind ik wel een heel belangrijk punt. Maar van Nvidea is net wat sneller begrijp ik steeds?
Nee, het bericht van Sjakko ging over specifieke codecs die alleen met Nvidia-kaarten werken.

In principe maakt het niet uit (buiten persoonlijke voorkeur) of je een Nvidia of ATi kaart neemt. Ik heb zelf in m'n HTPC (ook met digitale TV op basis van Zepman's guide, maar met andere hard- en software) bijvoorbeeld een ATi Radeon HD 5450 zitten.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 20:42

mphilipp

Romanes eunt domus

SVMartin schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 00:39:
Ik heb hier een TerraTec die het perfect doet onder Ubuntu 11.10 in combinatie met TV Headend. Dan spaar je je de kosten uit van een CAM, want die werkt toch niet. In plaats daarvan prik je er gewoon een Smargo cardreader in. Die is USB, maar dat kun je ook wel intern ergens in foefelen.
Problem solved!
Ditch die Radeon als je fatsoenlijk accelerated HD wilt. Ik heb de onboard Radeon uitgeschakeld en een kleine passief gekoelde Nvidia gekocht, want die Radeon is gewoon teveel gepruts. Mijn HTPC frontend is XBMC en dankzij de PVR addon kan ik alles vanuit XBMC doen en die heeft native ondersteuning voor Nvidia VDPAU.

De laatste tijd is er wel wat beweging in die Radeon acceleratie, maar a)het werkt nog steeds niet 100% en b)ik vind het allemaal maar gepruts. Vooral als je ziet wat je allemaal moet doen. Met een Nvidia ben je met een uurtje klaar na het sluiten van je kast. Het installeren van Ubuntu duurde het langst. De rest is kinderspel. Met een Radeon zit je nog wat langer te kloten en dan is het nog niet perfect.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
[x] schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:43:
De guide van Zepmann inmiddels in de bookmarks maar toch een vraagje:

Aangezien ik mijn home theater setup aardig heb geupgrade (55 inch full led, nieuwe 5.1 receiver + speakers+ HTPC). Wil ik graag mijn oude SD decoder de deur uitschoppen en alles via mijn HTPC regelen.

Nu zoek ik een tuner die past in mijn Antec Fusion Remote (liefst PCI; schijnt sneller te zijn met zappen is dit waar?). Liefst met 2x DVB-C (HD).

Ik heb Ziggo en zoek ook een goede manier om live tv kijken te integreren in XBMC (liefst zonder fysiek een smart card in mijn tuner te stoppen ;) ). Tips voor tv server e.d.?

All help is much appreciated!
Ik gebruik zelf aan ANysee tuner en zappen gaat razend snel.. Dit icm Fortherecord tv server, welke ook ondersteund wordt in de PVR builds voor XBMC. (al ben ik zelf groot fan van Mediaportal; dus als ik je zou moeten adviseren.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ EDIT: Opgelost, het bleek een firmware-probleem te zijn; upgrade van de firmware op de HDHomerun en binnen paar minuten vindt ie services... ]

Op dit forum lees ik berichten van mensen die de HDHomerun met tvheadend voor Ziggo aan de praat hebben gekregen;
Echter, bij mij ( na invullen van de muxes) worden er geen services gevonden. Ik weet dat ze encrypted zijn (behalve NL 1) maar zou toch ook de services moeten kunnen zien.
Via de opensouce driver dvbhdhomerun worden de adapters gecreerd op /dev/dvb zoals het hoort, en TVheadend ziet ook de adapters. Ik gebruik netwerkcode 5555, autodetect uit etc.

Heeft iemand tips over hoe ik de services in TVHeadend moet verkrijgen ?

Bedankt,

PS De hele setup werkt wel met DVB-T; daar krijg ik alle zenders en kan ze ook decrypten met OScam

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:30:
[...]

Ik zag dat je Acamd 6.18 gebruikt. Wellicht dat je 6.20 eens kunt proberen (weet niet wat er allemaal gefixed is).
Om newcs goed op Windows te laten werken zou je de scriptjes in deze post kunnen gebruiken.
ok, mn setup is vernieuwd, ik heb het MSI bord gekocht, wil helaas alleen niet booten met een Hauppauge MCE 500, maar aaangezien ik toch het analoge er helemaal uit wil hebben moet ik daar maar even mee leven.
Het geheel draait nu MP 1.2.2 onder Server 2008R2, newcs 1.65 en acamd 6.20, wat me opvalt buiten het sneller reageren van mn MP-client is ook het sneller reageren van de Setup van de tvserver (op mn oude server kon dat rustig 5 minuten duren...) De server draait nu pas 2 dagen stabiel onafgebroken, dus de komende dagen even goed in de gaten houden :)

Mako4444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TERRATEC H7

HELP! HELP! HELP! ik probeer mij hier in te lezen maar zie door de bomen het bos niet meer!
Kan iemand mij in eenvoudige bewoordingen helpen met het volgende vraagstuk ??

IK HEB:
-snelle Windows7 PC, via HDMI aangesloten op grote LCD TV
-een Ziggo 'plus' abonnement met een aantal HD-zenders

IK WIL:
-High definition TV kijken EN OPNEMEN op de hard disk van de PC in HiDef kwaliteit

IK TWIJFEL OVER:
-aanschaf van Terratec H7 en Alpha Crypt CAM, waar dan weer de Ziggo smartcard in gestoken zou moeten worden (totale hardware kosten schat ik zo'n 230 euro.
Is dit een goede keus of weggegooid geld?

PS Hou bij een eventuele reactie svp rekening met het feit dat ik een absolute beginner ben op dit gebied. Ik zoek een oplossing die redelijk simpel te realiseren is en ook echt goed werkt; mag dan best wat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat jij nodig hebt is een Anysee: YouTube: Hardware Info TV AnySee E30TC

pricewatch: Anysee E30TCPlus

Helft van het geld en geen gekloot met Alphacrypt.

[ Voor 11% gewijzigd door Frank-NL op 25-01-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Frank-NL schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:17:

Maar... dan kan hij niet tegelijkertijd opnemen en kijken. Daarvoor zul je er dan toch echt twee moeten hebben :). Daarnaast kun je overigens ook altijd kijken naar een wat goedkopere DVB-C tuner met een Smargo smartcard reader op usb. Alhoewel ik er persoonlijk geen ervaring mee heb, blijkt dat wel goed te werken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Hij zoekt iets wat simpel is. Een softcam constructie is dat niet, voor een beginneling. Een Anysee icm 7MC is toch echt goed te doen voor de meeste mensen.

Bovendien staat er niet dat hij tegelijkertijd wil kijken en opnemen, maar dat mag Fred zelf nog even verduidelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Alex en Frank: bedankt!

Ik begrijp dus dat de Terratec/alphacrypt problematisch / moeilijk is?

Ik heb de video over Anysee bekeken, en dat wekt in ieder geval vertrouwen!
Tegelijk opnemen en kijken op de PC kan dus niet begrijp ik; jammer, maar ik heb misschien een ideetje om dat probleem op te lossen; opnemen met de PC/anysee en tegelijk 'ouderwets' kijken via de gewone decoder van Ziggo. Ik moet dan wel aan een 2e smartcard zien te komen (kan je die bestellen of kopen bij mediamarkt of zo?).

Ik begin enthousiast te worden, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Zo moeilijk is een setup met softcam niet als je een goede handleiding volgt. Daarbij veel goedkoper.
Als je dan tegelijk wilt opnemen en kijken (en daarmee bedoelen we verschillende kanalen), heb je 2 tv kaarten nodig.
De goedkoopste is de Technisat CableStar HD2, welke uitstekend werkt. Een kaartlezer kost 20 euro ongeveer. Ik heb zelf erg goede ervaringen met de TBS 3102, maar ik zie daar nog maar 1 exemplaar van op Ebay :(

Wil je een pc inrichten als mediacenter of wil je alleen tv kijken/opnemen zonder?

Als je een mediacenter wilt, dan kan je met deze oplossing beter gebruik maken van MediaPortal, wat in mijn ogen alleen maar positief is :)
Of je moet willen klooien met extra software en toch Windows MediaCenter gebuiken (dvb link?)

edit: Oh via die site kom je bij deze winkel die ook wereldwijd verzend:
http://www.buydvb.net/tbs...mouse-card-reader_p6.html

Verzendkosten zie ik zo niet staan, het ding zelf kost in ieder geval 15,33 euro ;)

[ Voor 12% gewijzigd door HaTe op 25-01-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voortgang:
Ik heb zojuist telefonisch een 2e smartcard besteld bij Ziggo a 39 euro; is dat alvast gedaan, en kan ik straks naast mijn gewone manier van TV kijken ook mijn pc configureren en daarmee hopelijk gaan opnemen.

@ Ha Te: ook bedankt!
Tav PC configuratie: liefst zo simpel mogelijk. Een extern kastje zoals de anysee lijkt me dan het eenvoudigst, toch?
Tav gebruik: idem zo simpel mogelijk. Ik heb geen ervaring met WMC dus kan daar weinig over zeggen.
(Is Media Portal beter?)
Tav kosten: ach, als het maar goed werkt, en niet idioot veel geld kost.
ps Op EBay koop ik nooit iets (heb geen creditcard, doe meestal met Ideal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

In principe is dat wel makkelijker ja..
Je hebt geen antwoord gegeven op de vraag van mij of je met of zonder mediacenter wilt, maar zo te lezen wil je alleen opnemen. Dan raad ik ForTheRecord aan icm Argus (dat hoort daar bij). Natuurlijk kan je dan ook nog gewoon TV kijken.

En creditcard is niet nodig op Ebay, slechts een PayPal account, waar je je bankrekening aan kan koppelen :)

[ Voor 16% gewijzigd door HaTe op 25-01-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Fred52, als je een simpele oplossing wilt kan je ook denken aan dit apparaat:

http://www.hdhomerun.net/

De HDHomerun heeft twee tuners die je met 1 coaxkabel aansluit, en een netwerkaansluiting. Je hoeft dus geen coax naar je PC te trekken en je kan de HDHomerun bijvoorbeeld in de meterkast hangen.

Vervolgens kan je via elk op het netwerk aangesloten apparaat een programma installeren zodat je de tuners kan benaderen. Dit werkt heel gebruiksvriendelijk en incl. verzending is de HDHomerun niet duurder dan een nieuwe Anysee.

Het enige dat je voor Ziggo dan nog moet regelen is decryptie, maar daarvoor kan je dan de smargo reader gebruiken zoals HaTe voorstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Dat is inderdaad een hele mooie oplossing :)

Een Smargo kaartlezer had ik het niet over, ik heb in dit topic daarover veel problemen gelezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

HaTe schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:52:
Een Smargo kaartlezer had ik het niet over, ik heb in dit topic daarover veel problemen gelezen..
Dan ben ik benieuwd welke problemen. Ik gebruik die dingen op industriële schaal en ze doen het perfect. Ik heb ze overigens alleen nog onder Linux geprobeerd, heel even onder Windows om iets te testen. Wat is het probleem?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Volgens mij hadden die dingen wel eens probleem om te werken nadat de PC (Windows waarschijnlijk) uit standby of slaapstand kwam.

Daarbij zie ik dat die een stuk duurder is! Ik zou het risico niet willen lopen :)

[ Voor 25% gewijzigd door HaTe op 25-01-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:59:
TERRATEC H7

HELP! HELP! HELP! ik probeer mij hier in te lezen maar zie door de bomen het bos niet meer!
Kan iemand mij in eenvoudige bewoordingen helpen met het volgende vraagstuk ??

IK HEB:
-snelle Windows7 PC, via HDMI aangesloten op grote LCD TV
-een Ziggo 'plus' abonnement met een aantal HD-zenders

IK WIL:
-High definition TV kijken EN OPNEMEN op de hard disk van de PC in HiDef kwaliteit

IK TWIJFEL OVER:
-aanschaf van Terratec H7 en Alpha Crypt CAM, waar dan weer de Ziggo smartcard in gestoken zou moeten worden (totale hardware kosten schat ik zo'n 230 euro.
Is dit een goede keus of weggegooid geld?

PS Hou bij een eventuele reactie svp rekening met het feit dat ik een absolute beginner ben op dit gebied. Ik zoek een oplossing die redelijk simpel te realiseren is en ook echt goed werkt; mag dan best wat kosten.
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:53:
voortgang:
Ik heb zojuist telefonisch een 2e smartcard besteld bij Ziggo a 39 euro; is dat alvast gedaan, en kan ik straks naast mijn gewone manier van TV kijken ook mijn pc configureren en daarmee hopelijk gaan opnemen.

@ Ha Te: ook bedankt!
Tav PC configuratie: liefst zo simpel mogelijk. Een extern kastje zoals de anysee lijkt me dan het eenvoudigst, toch?
Tav gebruik: idem zo simpel mogelijk. Ik heb geen ervaring met WMC dus kan daar weinig over zeggen.
(Is Media Portal beter?)
Tav kosten: ach, als het maar goed werkt, en niet idioot veel geld kost.
ps Op EBay koop ik nooit iets (heb geen creditcard, doe meestal met Ideal).
Voor 39 euro een smartcard van Ziggo, niet echt slim om zoveel geld uit te geven...
http://www.bol.com/nl/p/e...errer=ADVNLGSH00202400099
Frank-NL schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:17:

:X

Gekloot met Alphacrypt?
Fred....-> Koop op marktplaats twee gebruikte floppyDTV's plus alphacrypt.
Ben je klaar voor 250 euro, en werkt vlekkeloos. Twee tuners, geen gezeik met drivers of software, opnemen en tv kijken tegelijk in HD kwaliteit . En gewoon in Windows Mediacenter, een kind kan de was doen, simpeler bestaat niet. Enige voorwaarde is dat je firewire moet hebben op je moederbord.
En niks geen extern USB kastje ;(

Nou ik wist het dus wel ;)
Anysee crap... zo ken ik er nog wel een paar. |:(

[ Voor 93% gewijzigd door psy op 25-01-2012 20:21 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb overigens afgelopen weekend 'even' een functie aan mijn NAS server toegevoegd: TV-server mbv TV Headend. En hoewel het onder (Ubuntu) Linux draait is het allemaal bijzonder eenvoudig. Mijn TV kaart (Terratec) wordt standaard, zonder installatie van drivers oid, ondersteund door de kernel 3.0 van Ubuntu 11.10. Dus Ubuntu op die machine knallen en de gangkast dichtdoen. Met behulp van de guides die op internet te vinden zijn is het installeren van TV Headend een fluitje van een cent (echt maar 5 minuutjes werk). Daarna vanaf de Windows PC via de browser de boel instellen. Simpel zat.

In de woonkamer heb ik een HTPC (ook met Linux) met XBMC met de PVR uitbreiding, waardoor hij 'praat' met de TV Headend server. Werkt allemaal als een speer. Eventueel kan alles ook op 1 machine draaien natuurlijk. Maar mijn NAS staat 24/7 aan en fungeert ook als downloadmachine (SABnzb/CouchPotatoe en SickBeard).

Het hoeft dus niet persé Windows te zijn als je iets makkelijks wilt. Je hoeft vrijwel niets te doen met Linux, en als je WebMin installeert, kun je de 'enge' dingen gewoon via de browser vanaf je Windows of Mac PC doen. Voor de zekerheid Google bij de hand houden en je komt er altijd wel uit. Ik vind overigens de installatie van XBMC op Linux makkelijker dan enig andere mediacenter oplossing onder Windows. Alles werkt out of the box, zelfs mijn afstandsbediening kan ik gewoon gebruiken zonder drivers of enge software installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 39 euro een smartcard van Ziggo, niet echt slim om zoveel geld uit te geven...
Hierbij geef ik Ziggo een IJSKOUDE douche :(

Verder dank voor alle reacties; de Anysee spreekt mij als simpele ziel toch nog het meest aan :)
Dus ik denk dat ik daar maar voor ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Nou, nou, zo kan ie wel weer! :P

Ik heb tot nu toe meer plezier van mijn Anysee dan dat ik ooit van mijn FloppyDTV heb gehad! Dit icm Mediaportal..

@Fred: Mocht je ooit eens zat worden van Windows Mediacenter en een goed alternatief willen proberen: Hier heb je een guide die ik een tijdje geleden heb gemaakt: https://docs.google.com/v...2ItNjBlNTBjNDQ5MjFj&hl=nl

Werkt uitstekend! :) En ook in WMC werken deze apparaten top.. :) Daarbij zijn ze veel goedkoper.. Een nieuwe FloppyDTV kaart kostte destijds €300,- incl CAM module.. Voor dat geld heb je 2 Anysee's.. Je moet wel nieuwprijzen met elkaar vergelijken natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

psy schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:08:
[...]
Ik wilde ook al zeggen. Ook bij Bobshop en ik heb er laatst een paar gekocht bij Foka in Rotterdam. Erg vervelend dat je ze nu niet meer los bij de winkel kunt kopen. Die mogen dat alleen maar in combinatie met een decoder verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

HaTe schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:03:
Volgens mij hadden die dingen wel eens probleem om te werken nadat de PC (Windows waarschijnlijk) uit standby of slaapstand kwam.
Ah, dat zou zomaar kunnen. Ik heb ze altijd in een Linux doos zitten die nooit slaapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
psy schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:08:
Gekloot met Alphacrypt?
Fred....-> Koop op marktplaats twee gebruikte floppyDTV's plus alphacrypt.
Ben je klaar voor 250 euro, en werkt vlekkeloos. Twee tuners, geen gezeik met drivers of software, opnemen en tv kijken tegelijk in HD kwaliteit . En gewoon in Windows Mediacenter, een kind kan de was doen, simpeler bestaat niet. Enige voorwaarde is dat je firewire moet hebben op je moederbord.
En niks geen extern USB kastje ;(
Misschien handig om je een beetje te verplaatsen in de doelgroep. Een Anysee installeren is makkelijker dan jouw oplossing. Twee keer Anysee kost bovendien nieuw net zoveel als jouw marktplaats suggestie.
Flauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
@Frank-NL
Ik zeg anysee crap in reactie op "gekloot met alphacrypt".
Slaat nergens op. Net zoals mijn uitspraak. Mensen zonder probleem met een Anysee, prima. Al weet ik uit het verleden dat dat zeker in het begin niet zo was.

Overigens moet je opletten met die test op hardware.info.
Ik weet van een insider dat HWI niet neutraal is ten opzichte van de leverancier van de Anysee's. Het was ook zeer opvallend, zeker in het begin dat zij in hun test geen enkel probleem hadden met een dualtuner configuratie, terwijl op het forum (maar ook hier) veel gebruikers klaagden dat dit helemaal niet lekker liep. Heeft HWI het nogmaals gecontroleerd en nogmaals gzegd, "wij kunnen niks geks vinden". Ook bleven ze stug beweren dat de FloppyDTV's helemaal niet meer leverbaar waren terwijl de levering door andere partijen weer was opgepakt. Maarja dat was concurrentie voor de Anysee's he, dus dat hebben ze nooit meer gemeld. Dat is pas flauw.
Reacties van mij waren zelfs verwijderd terwijl ik niks geks zei.
Tja wat moet je daarmee. Mensen moeten voporal geloven wat ze willen, maar ik ga nog liever af op gebruikerservaringen dan op "tests".

[ Voor 66% gewijzigd door psy op 26-01-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Ik ga ook graag af op gebruikerservaringen. Heb 1,5 jaar een Anysee gebruikt dagelijks. Nooit problemen mee gehad.

Ik zeg niet dat Alphacrypt slecht is, ik doelde meer op de extra moeite die het kost om in te bouwen tov een usb kabel inpluggen.

Dat HWI niet neutraal is weet ik, maar het is het enige filmpje dat ik zo snel kon vinden dat een duidelijke uitleg geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakko
@ Fred52:
Als je het simpel wilt houden, dan is FloppyDTV een goede oplossing. Daarmee is het kijken + opnemen van meerdere zenders met 1 FloppyDTV wel gewoon mogelijk, zolang die zenders maar op dezelfde frequentie liggen. De FloppyDTV heeft zijn sporen verdiend en wordt breed ondersteund door de meeste opnamesoftware. Dat zal met de Anysee wat problematischer zijn.

Nadeel is wel dat je een Alphacrypt nodig hebt, wat misschien wat prijzig is, al valt het 2e hands mee. Prima te doen als je slechts 1 tuner hebt, maar in geval van meerdere tuners kan je beter kijken voor een cardsharing oplossing. Dan kan je al je tuners met slechts 1 abonnement en kaartlezer (Smargo) van een abonnement voorzien. Wellicht leuk om te beginnen met 1 FloppyDTV + Alphacrypt en na wat meer kennis van zaken te hebben dit uit te breiden naar 2 of meer FloppyDTVs i.c.m. cardsharing. Dit werkt bij mij net zo stabiel als met Alphacrypts voorheen.

Anysee zou ik zelf nooit aan beginnen, maar dat is slechts gebaseerd op het lezen van veel negatieve ervaringen met de drivers op het FireDTV forum. Wellicht is dat nu gedateerd.

Aanbevolen software is ForTheRecord.

Hier mijn 4 FloppyDTVs in vol bedrijf: 29 simultane opnames. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
De Anysee wordt ook door alle opnamesoftware ondersteund en meerdere zenders uit een transport stream opnemen kan iedere tuner, want dat wordt geregeld door software en niet door de tuner.

(Ik heb geen aandelen Anysee en het zal me verder een zorg zijn maar voorlichting moet wel een beetje feitelijk zijn natuurlijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
En ter aanvulling.... Als mensen écht eenvoud willen, moet je niet aan een digitale tuner beginnen. Period.

Zelfs met een Anysee is het niet direct "eenvoudig". Ook daar loop je bijvoorbeeld af en toe tegen het probleem aan dat zenders opeens op een andere frequentie zitten omdat Ziggo weer eens alles verplaatst heeft. Maar de meeste mensen denken in eerste instantie dat er iets met de kaart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakko
Frank-NL schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:58:
De Anysee wordt ook door alle opnamesoftware ondersteund en meerdere zenders uit een transport stream opnemen kan iedere tuner, want dat wordt geregeld door software en niet door de tuner.

(Ik heb geen aandelen Anysee en het zal me verder een zorg zijn maar voorlichting moet wel een beetje feitelijk zijn natuurlijk ;))
Was deze reactie voor mij bedoeld? Zo ja:

Anysee ondersteuning in enkele bekende opnameprogramma's:
- MediaPortal TVServer. Hij staat bij de "unsupported TV cards". (link)
- ForTheRecord's Argus: Hij staat niet specifiek bij de ondersteunde kaarten. (link)
- DVBViewer. Hij staat niet bij de ondersteunde kaarten. (link)

Werkt de Anysee inclusief decryptie (!) dus wel met bovenstaande software? Zo ja, mijn excuses dan, maar ik ging ervan uit dat bovenstaande info correct was. Nogmaals ik heb zelf geen ervaring met Anysee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Dat het niet ondersteund wordt betekend niet dat het niet werkt :) Die info zal wel juist zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenverhoef
  • Laatst online: 07-09 22:46
hallo,

kan iemand mij advies geven of de volgende setje goed zou werken?

max 3x hdhomerun (6 tuners)
via gigabit netwerk naar de server met de volgende specs:

-AMD Athlon II X2 240e (2.8 GHz)
-Asrock N68-GS3 UCC (Integrated NVIDIA® GeForce 7025 graphics, DX9.0 VGA, Pixel Shader 3.0)
-4GB Ram ( eventueel meer bij te prikken)

de server decrypt de kanalen dan met mediaportal (server) en Card Sharing
bij elke tv een HTPC(tje) met de volgende specs:

-Asrock E350M1 (AMD A50M, Radeon HD 6310)
-4GB Ram

op de htpc's dan mediaportal client.

zou de server het aankunnen om 6 zenders te decrypten? en op te nemen en max 3 zenders door te sturen over het netwerk (naar 3 tv's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
psy schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:10:
En ter aanvulling.... Als mensen écht eenvoud willen, moet je niet aan een digitale tuner beginnen. Period.

Zelfs met een Anysee is het niet direct "eenvoudig". Ook daar loop je bijvoorbeeld af en toe tegen het probleem aan dat zenders opeens op een andere frequentie zitten omdat Ziggo weer eens alles verplaatst heeft. Maar de meeste mensen denken in eerste instantie dat er iets met de kaart is.
Ik heb een dreambox settop box met de pli image en heb geen last van de frequentie wijzigingen van ziggo. Via de webinterface hiervan kijk ik tv op de pc, maar ik heb ook gezien dat er een dvblink voor de dreambox is.
Ik denk dat dit de meest eenvoudige manier is om digitale kabel tv op de pc te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

gertjan! schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 20:09:
[...]
Ik heb een dreambox settop box met de pli image en heb geen last van de frequentie wijzigingen van ziggo.
Dan kijk je denk ik niet lang genoeg, of toevallig niet naar de zenders die ze veranderen. Soms denk ik wel eens dat ze het expres doen. Ze zijn natuurlijk wel zo slim om niet NED1 of RTL7 steeds te veranderen. Maar ze veranderen vrij regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

rubenverhoef schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 20:09:
kan iemand mij advies geven of de volgende setje goed zou werken?

max 3x hdhomerun (6 tuners)
via gigabit netwerk naar de server met de volgende specs:
[knip]
de server decrypt de kanalen dan met mediaportal (server) en Card Sharing
bij elke tv een HTPC(tje) met de volgende specs:
[knip]
zou de server het aankunnen om 6 zenders te decrypten? en op te nemen en max 3 zenders door te sturen over het netwerk (naar 3 tv's)
Ik ken die HDHomerun niet, maar ik vind het wel een beetje een bijzonder opstelling zo. En duâh. Ik kan hetzelfde met één TVHeadend server met een paar tunerkaarten erin. Hier is een PCI-e kaart met dual tuner: NetUP. Ik vind dat een elegantere oplossing als 3 losse kastjes die iets doen, doorsturen en dan nog iets doen.... Doe alles in 1 doos, dan ben je klaar. Maar goed, de keuze is aan jou. TV Headend draait op Linux, maar erg moeilijk is het niet. Eenmaal opgezet, heb je er weinig omkijken naar.

Als ik hier op mijn server kijk (quadcore AMD 3Ghz, mijn NAS en mediaserver) vergt 1 kanaal serveren mbv TV Headend ongeveer 10% van 1core. In principe zou 6 kanalen tegelijk ook moeten kunnen, ervan uitgaande dat meerdere streams niet precies dezelfde overhead hebben. Ik gok dan op ongeveer 50% CPU belasting. En die ene smartcard in een smargo-reader met newcamd vraagt ook niet meer dan een paar % cpu. Allemaal erg simpel.

Uit interesse: wat ben je van plan? TV provider voor een studentenhuis? Met 6 tuners kun je dat zo'n beetje doen namelijk... ;)

[edit]Excuus. Die dual tunerkaart is vaporware... Niemand heeft 'm nog gezien en de laatste info is dat ie $900 per stuk zou worden... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 26-01-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenverhoef
mphilipp schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:35:
[...]

Ik ken die HDHomerun niet, maar ik vind het wel een beetje een bijzonder opstelling zo. En duâh. Ik kan hetzelfde met één TVHeadend server met een paar tunerkaarten erin. Hier is een PCI-e kaart met dual tuner: NetUP. Ik vind dat een elegantere oplossing als 3 losse kastjes die iets doen, doorsturen en dan nog iets doen.... Doe alles in 1 doos, dan ben je klaar. Maar goed, de keuze is aan jou. TV Headend draait op Linux, maar erg moeilijk is het niet. Eenmaal opgezet, heb je er weinig omkijken naar.

Als ik hier op mijn server kijk (quadcore AMD 3Ghz, mijn NAS en mediaserver) vergt 1 kanaal serveren mbv TV Headend ongeveer 10% van 1core. In principe zou 6 kanalen tegelijk ook moeten kunnen, ervan uitgaande dat meerdere streams niet precies dezelfde overhead hebben. Ik gok dan op ongeveer 50% CPU belasting. En die ene smartcard in een smargo-reader met newcamd vraagt ook niet meer dan een paar % cpu. Allemaal erg simpel.

Uit interesse: wat ben je van plan? TV provider voor een studentenhuis? Met 6 tuners kun je dat zo'n beetje doen namelijk... ;)

[edit]Excuus. Die dual tunerkaart is vaporware... Niemand heeft 'm nog gezien en de laatste info is dat ie $900 per stuk zou worden... 8)7
De HDHomerun brengt voor mij vele voordelen zoals,
-geen coax kabel naar de server op ZOLDER
-dual tuner dus niet 6x een anysee (prijzig)
-geen ruimte meer voor 3 dualtuners intern (PCI)

de rede waarom ik de htpc's zelf niet de zenders laat decrypten is omdat ik niet wil dat de htpc's gaan opnemen. dat wil ik aan de server overlaten. het mooiste zou dus zijn als:
De HTPC 1tuner gebruikt van de HDHomerun voor het bekijken van tv maar als je dan wat programmeerd dat de SERVER dat dan gaat opnemen met de overgebleven 3 tuners (3tv's dus 3x tuner voor tv live kijken)
verder wil ik zeker een tv server voor bijv. mijn tablet en voor het programmeren als we niet thuis zijn via internet.

ik wil deze low cost opstelling gaan gebruiken voor ons thuis, een 2 volwassen 2 kinder gezin.
mede doordat we mediaspelers willen aanschaffen voor het kijken van films afkomstig van de server op de tv en een aparte dvd speler hebben en een aparte decoder (humax 5050c) wil ik dit allemaal in 1 gaan doen, en nog beter ook.

ik moet alleen nog even alles uitzoeken en dan een proefje doen met 1 hdhomerun en 1 htpc als dit naar behoren functioneert kan ik de rest van de familie ompraten en de voor en nadelen benoemen.

aanvulling:
ik heb een jaar geleden ofzo gewerkt met de floppydtv in 1 pc, dit werkte wel maar niet erg stabiel, dit kwam omdat de floppydtv kaart gewoon niet goed fuctioneerde, en ging steeds kapot, in totaal 2 nieuwe gehad ongeveer en uiteindelijk maar gestopt met dit gekloot. ik hoop dat dit wel een ''succes'' gaat worden.
het enige waar ik me zorgen over maak is:
- kan de server het aan? 6 zenders decrypten en opnemen en/of streamen naar de htpc's
- werkt de softcam goed? blijft dit het doen? niet zoals de alphacrypt module :(
- kunnen de htpc's het aan om alles te verwerken? (ik denk van wel!)

of de server het aankan is nog wel de grootste vraag....

[ Voor 11% gewijzigd door rubenverhoef op 27-01-2012 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Dat is allemaal niet zo'n zwaar werk hoor. Het is meer de vraag of je netwerk het aankan mocht je veel tegelijk gaan doen.

Een DVB-C zender opnemen is niet meer dan een bestand downloaden met 12mbit, continue. Kost weinig cycles.

Decrypten moet ook niet zo'n probleem zijn, hoewel ik het CPU gebruik van acamd of een andere oplossing niet ken heb ik nog nooit ergens gelezen dat iemand tegen de limiet van een moderne CPU aanliep.

Jouw client-server opstelling moet makkelijk te doen zijn met Mediaportal (evt icm fortherecord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenverhoef
Frank-NL schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:41:
Dat is allemaal niet zo'n zwaar werk hoor. Het is meer de vraag of je netwerk het aankan mocht je veel tegelijk gaan doen.

Een DVB-C zender opnemen is niet meer dan een bestand downloaden met 12mbit, continue. Kost weinig cycles.

Decrypten moet ook niet zo'n probleem zijn, hoewel ik het CPU gebruik van acamd of een andere oplossing niet ken heb ik nog nooit ergens gelezen dat iemand tegen de limiet van een moderne CPU aanliep.

Jouw client-server opstelling moet makkelijk te doen zijn met Mediaportal (evt icm fortherecord).
oke bedankt voor je reactie, het netwerk moet het wel aankunnen denk ik, ik heb overal gigabit liggen, kabels, switches en routers. alles is bekabelt verbonden. (behalve laptops, telefoons en tablets maar daar wil ik niet intensief tv op kijken en of andere bestandsoverdrachten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09 09:28
Hallo,

In de woonkamer hebben wij een HTPC.
Nou wil ik hiermee ook TV kunnen kijken.
Ik heb al verschillende combinaties van UPC en HTPC samen gegoogled en in dit topic gezocht, maar echt recente berichten kom ik niet echt tegen.
Ook in de startpost staat dat het niet mogelijk is.

Is er onderhand al wat veranderd? Of moet UPC maar de deur uit?
Want een HTPC, Blu-ray speler, versterker én een settop box is me wat te veel.

Als het werkt wordt het namelijk HTPC en versterker, want dan koop ik ook een bluray speler voor in de HTPC (ik houd niet van 4 apparaten, 4 afstandbedieningen)..

Ik zat zelf te denken aan een Technisat CableStar HD2 incl met een huurabbo op CI+ module van UPC.
Maar vind het nog te riskant om het te kopen om het "even te proberen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

rubenverhoef schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:12:
[...]
Dat zijn goede redenen. Ik zit in een apartement, en heb de server vrijwel naast de kabelaansluiting staan, dus ik heb makkelijk praten. Ik vond die kastjes eigenlijk best duur met bijna €170. Daar 3 stuks van is best een bak geld voor een beetje televisie kijken.
- werkt de softcam goed? blijft dit het doen? niet zoals de alphacrypt module :(
Ik zou niet weten waarom niet. Ik heb nooit anders gehad, en het werkt nog steeds als een speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 16:07
mphilipp schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:04:
[...]

Dat zijn goede redenen. Ik zit in een apartement, en heb de server vrijwel naast de kabelaansluiting staan, dus ik heb makkelijk praten. Ik vond die kastjes eigenlijk best duur met bijna €170. Daar 3 stuks van is best een bak geld voor een beetje televisie kijken.

[...]

Ik zou niet weten waarom niet. Ik heb nooit anders gehad, en het werkt nog steeds als een speer.
Waar haal jij de 170 vandaan?
Ze staan ex. BTW in de shop, als je er 1 haalt kom je uit op: 132.51.
Als je er direct meer haalt betaal je 1 maal shipping.
Voor 3 kom je uit op: 382.41
hdhomerun.net is de juiste link, anders kom je op Australische webshop uit.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Sjakko schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:25:
[...]

Was deze reactie voor mij bedoeld? Zo ja:

Anysee ondersteuning in enkele bekende opnameprogramma's:
- MediaPortal TVServer. Hij staat bij de "unsupported TV cards". (link)
- ForTheRecord's Argus: Hij staat niet specifiek bij de ondersteunde kaarten. (link)
- DVBViewer. Hij staat niet bij de ondersteunde kaarten. (link)

Werkt de Anysee inclusief decryptie (!) dus wel met bovenstaande software? Zo ja, mijn excuses dan, maar ik ging ervan uit dat bovenstaande info correct was. Nogmaals ik heb zelf geen ervaring met Anysee.
Toch werkt het uitstekend met bovengenoemde software.. Minstens zo goed als met de FloppyDTV tuners. Dat ze niet als ondersteund worden vermeld is omdat de Anysee tuners met deze software alleen werken icm Acamd.. (mdapi plugin) Dit wordt door sommigen gezien als illegaal.. Dit terwijl het in verreweg de meeste gevallen gewoon voor legale doeleinden gebruikt wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Loekie schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:25:
[...]
Geen vergelijkend warenonderzoek gedaan, maar ik zag ergens die prijs staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenverhoef
Loekie schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:25:
[...]

Ze staan ex. BTW in de shop, als je er 1 haalt kom je uit op: 132.51.
Als je er direct meer haalt betaal je 1 maal shipping.
Voor 3 kom je uit op: 382.41
hdhomerun.net is de juiste link, anders kom je op Australische webshop uit.
De HDHomerun kost €105 de porto bedraagd 6.35.
totaal dus 111.35
voor 3 is het niets minder door 1x porto= 321.35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 16:07
rubenverhoef schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:48:
[...]

De HDHomerun kost €105 de porto bedraagd 6.35.
totaal dus 111.35
voor 3 is het niets minder door 1x porto= 321.35
Ga maar eens naar de site, die 105 is exbtw...
Trust me, ik heb er zelf 2x besteld..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rattenfanger
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 13:58
Al sinds gisteravond bezig om mijn Smargo met een Ziggo kaart aan de praat te krijgen met Oscam (tussendoor nog wel naar werk geweest; optijd slapen ging helaas iets minder goed ;)). Eerst in Linux en toen in Windows. Beiden helaas zonder resultaat.

Ik heb de Smargo firmware inmiddels geupgrade naar 1.4, dit zou al enkele problemen moeten oplossen (vooral in Linux meen ik).

Ik heb al erg veel geprobeerd (verschillende configs, verschillende Oscam versies, NewCS) maar ben dus nog niks verder. Ik ben ondertussen ook de draad kwijt in welke richting ik moet zoeken. Vandaar een berichtje in dit topic met een nieuwe start. Ik heb Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC met cardsharing gevolgt. De Smargo drivers geinstalleerd, com poort in config aangepast en gaan.

This is NewCS 1.65 - the New CardServer by the Butter-team..
Compiled on Jan 19 2009 at 17:54:08
Reading Config file from newcs.xml
NewCS is trying to bind to IP: 127.0.0.1
TCP-log password is enabled, set to: DebugPass
TCP-log set to simple mode
level: normal
type: init
output: console
logger config: level 1 type 3 output 1
Console log options: level 1 type 3
[ 20:43:36 ] [ Box detect ] Windows Vista Build 7600
[ 20:43:36 ] [ Config ] Irdeto EMM mode 0 SET on reader reader1
[ 20:43:36 ] [ Config ] COM4 ECM priority: round
[ 20:43:36 ] [ EMM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 20:43:36 ] [ ECM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 20:43:36 ] [ Loader ] Starting Telnet on port 0
[ 20:43:36 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM4
[ 20:43:36 ] [ Phoenix ] Opening device COM4
[ 20:43:36 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM4
[ 20:43:36 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM4
[ 20:43:36 ] [ Phoenix ] Setting baud to 16457
[ 20:43:38 ] [ Loader ] Reset failed ...
[ 20:43:38 ] [ Loader ] Starting Newcamd Server on port 15050
[ 20:43:38 ] [ Newcamd ] Newcamd thread Server started on port 15050
newcamd: main loop

Geeft de foutmelding “Reset failed …”..

Ook Oscam geprobeeerd. Ik heb het pakket van gjs van zondag 07 augustus 2011 @ 15:03 genomen, daar mijn com poort ingesteld, detect op cd en draaien maar.

2012/01/27 20:47:33   BF81C0 s >> OSCam <<  cardserver started, version 1.10rc-svn, build #5790 (i386-pc-cygwin)
2012/01/27 20:47:33   BF81C0 s version=1.10rc-svn, build #5790, system=i386-pc-cygwin, nice=-1
2012/01/27 20:47:33   BF81C0 s client max. idle=120 sec, debug level=0
2012/01/27 20:47:33   BF81C0 s max. logsize=10 Kb, loghistorysize=4096 bytes
2012/01/27 20:47:33   BF81C0 s client timeout=1000 ms, fallback timeout=2500 ms, cache delay=0 ms
2012/01/27 20:47:33   BF81C0 s WARNING: fallbacktimeout adjusted to 900 ms (must be smaller than clienttimeout (1000 ms))
2012/01/27 20:47:33   BF81C0 s WARNING: fallbacktimeout adjusted to 1600 ms (must be greater than serialreadertimeout (1500 ms))
2012/01/27 20:47:33   BF81C0 s WARNING: clienttimeout adjusted to 1600 ms (must be greater than serialreadertimeout (1500 ms))
2012/01/27 20:47:33   BF81C0 s Cannot open file "./oscam.services" (errno=2 No such file or directory)
2012/01/27 20:47:33   BF81C0 s userdb reloaded: 5 accounts loaded, 0 expired, 0 disabled
2012/01/27 20:47:33   BF81C0 s signal handling initialized (type=sysv)
2012/01/27 20:47:33   BF81C0 s can't open file "./oscam.srvid" (err=2 No such file or directory), no service-id's loaded
2012/01/27 20:47:33   BF81C0 s can't open file "./oscam.tiers" (err=2 No such file or directory), no tier-id's loaded
2012/01/27 20:47:33   BF81C0 s can't open file "./oscam.provid" (err=2 No such file or directory), no provids's loaded
2012/01/27 20:47:33   BF81C0 s newcamd: initialized (fd=6, port=15050, crypted)
2012/01/27 20:47:33   BF81C0 s CAID: 0604
2012/01/27 20:47:33   BF81C0 s provid #0: 000000
2012/01/27 20:47:33   BF81C0 s creating thread for device /dev/com4
2012/01/27 20:47:33   BF81C0 s waiting for local card init
2012/01/27 20:47:33   C2E540 r reader thread started (thread=  C2E540, label=ziggo, device=/dev/com4, detect=cd, mhz=600, cardmhz=600)
2012/01/27 20:47:37   BF81C0 s init for all local cards done

In beide lijkt mijn kaart dus niet herkend te worden. Ik heb ook een andere (ook actieve) kaart geprobeerd, helpt niks. Doe ik gewoon iets goed fout, of betekend dit dat mijn Smargo defect is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hier een voorbeeldconfig zoals ik die gebruik met mijn smargo onder Linux met NewCS. Eigenlijk kun je beter je config laten zien dan de foutmeldingen, want dan kunnen we zien of je wat fout doet. Weet je zeker dat de kaart er goed in zit? De kant met de chip moet aan de kant met de bult op de Smargo. Dus de tekst 'deze kant boven' moet aan de kant met de SmartReader opdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voort4444
Heb ik ook wel eens gehad; reset failed, was als mn server eens goed was vastgelopen, kaart it de reader, reader uit de usb-port, reader inpluggen en dan kaart inpluggen en dan deed ie het bij mij altijd wel weer (4x gehad) smargo smartreader.

Ik heb het volgende probleem; ik dacht dat het aan mn oude server/os kon liggen (gedateerd asrock s775, e2160, 2GB Ram, terratec cinergy D HD, smargo, W7U32b, mediaportal tvserver 1.2.1 en 1.2.2 geprobeerd, newcs 1,65, acamd 6.18 en 6.20, mdapi 20100221, op ee bepaald moment, meestal na 3 dagen crasht de server en daarna(na opnieuw opstarten) stopt de tv-service er steeds mee als er geprobeert wordt het cardsharing verhaal aan te spreken (in tvserver setup, manual control, wordt de tuner rood en dan stopt de tv service ermee..je ziet dan geen inlog meer op newcs), ook na opnieuw opstarten (handmatig of automatisch) gaat het niet werken; oplossing dan deinstalleren, mappen (ook in "program data") die na deinstallatie toch blijven staan, verwijderen en opnieuw installeren (inmiddels lukt dat binnen 20 minuten...)

Installatie volgens de handleiding van zepman...

Uiteindelijk nieuw moederbord gehaald (s115, met een celeron 530, 4GB DDRIII) OS: server 2008r2, helemaal geupdate, uiteindelijk zelfde probleem.

Nu met als nadeel dat de server niet opnieuw opstart, wel te pingen is, maar niet meer met rdp of via windows verkenner meer is te bereiken. En dat is wel een minpunt, want met mn oude hardware, startte de pc wel opnieuw op en kon ik altijd een nieuwe install doen, nu dus niet :( .

Ik heb geen idee waar het aan ligt, kan ik ergens logs nalopen om een idee te krijgen of hebben jullie een idee?
Tenminste, ik denk dat het in iets met mdapi, acamd zit...

Wat me wel opvalt is dat meestal na installatie MP, maar voor het cardshare verhaal, newcs wel in een keer goed opstart en ziggo-kaart vindt, maar na installatie cardsharverhaal (acamd en mdapi) dit na starten van de server 3 keer , sluiten en opnieuw starten nodig heeft..

Doel van het geheel is om mn kids geen tv te laten willen, maar een pc voor ze neerzetten met MP-client, die hoeven natuurlijk niet zo exotisch te zijn(heb er al 1) en om mn mediacenter te voorzien van alles, evt ook mn laptop en tv streamen naar mn galaxy SII

Mako4444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wezelkrozum
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-08 16:14
Ik heb sindskort een dvb-c hd tuner (Terratec Cinergy C PCI HD) gekocht zodat ik met Media Portal op de pc tv kan kijken. Het opzetten is perfect verlopen en alles werkt uitgezonderd de remote. Op de pc is geen reactie te zien wanneer ik op de remote druk. Ook na het installeren van de remote software die terratec er bij geleverd had.

Heeft iemand ervaring met het instellen van de remote die bij de tuner (Terratec Cinergy C PCI HD) geleverd werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

voort4444 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 23:27:
Heb ik ook wel eens gehad; reset failed, was als mn server eens goed was vastgelopen, kaart it de reader, reader uit de usb-port, reader inpluggen en dan kaart inpluggen en dan deed ie het bij mij altijd wel weer (4x gehad) smargo smartreader.
Nooit last van gehad. En ik gebruik ze behoorlijk zwaar.
meestal na 3 dagen crasht de server en daarna(na opnieuw opstarten) stopt de tv-service er steeds mee
Geen idee. Mijn ervaring beperkt zich tot Linux als server. Waar ik wel last van heb, is dat newcs lekker memory leakt en na een aantal dagen alles opgegeten heeft en niet meer lekker werkt. Ik herstart newcs dus elke nacht. Dan gaat het goed. Maar ik betwijfel of dat ook jouw probleem is, want jij hebt Windows. Ik draaide met iets meer clients als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rattenfanger
mphilipp schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:27:
Hier een voorbeeldconfig zoals ik die gebruik met mijn smargo onder Linux met NewCS. Eigenlijk kun je beter je config laten zien dan de foutmeldingen, want dan kunnen we zien of je wat fout doet. Weet je zeker dat de kaart er goed in zit? De kant met de chip moet aan de kant met de bult op de Smargo. Dus de tekst 'deze kant boven' moet aan de kant met de SmartReader opdruk.
Config is zoals in beide posts beschreven met de door mij beschreven wijzigingen.. Voor Oscam is dat dus

oscam.conf
[global]
nice = -1
WaitForCards = 1
#logfile = ./log/oscam.log
logfile = stdout
usrfile = ./log/oscamuser.log
clienttimeout = 1

[newcamd]
key = 0102030405060708090A0B0C0D0E
port = 15050@0604:000000
oscom.server
[reader]
label = Ziggo
device = /dev/com4
detect = cd
mhz = 600
cardmhz = 600
protocol = mouse
emmcache = 1,3,2
group = 1
caid = 0604:0000
rsakey = 3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A
boxkey = 1122334455667788
fallback = 0
Voor NewCS is dat http://cid-d8886e62a723ee...bestanden/NewCS/newcs.xml met alleen een andere com poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

rattenfanger schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 04:20:
[...]
Config is zoals in beide posts beschreven met de door mij beschreven wijzigingen..
Heb je ze vergeleken? Zoek de 7 verschillen zou ik zeggen.
Je hebt al een kaart geprobeerd die elders wel werkt, dus de kaart is goed. Als ie er ook goed in zit, moet het ergens in de config zitten. Loop het even helemaal na, en maak desnoods de config file opnieuw.

Nou ja...toch maar even gekeken naar je config (doe volgende keer pastebin) en je hebt toch een smargo? Waarom staat er dan Phoenix in je config? Kijk nou eens goed naar mijn config. Die is voor een SmartReader in USB0 (de eerste USB poort). Dus waarom er Phoenix op com4 bij jou staat weet ik niet.

[edit]Ik heb NewCS Version: 1.67 RC1 [Build: 95]

[ Voor 26% gewijzigd door mphilipp op 28-01-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rattenfanger
mphilipp schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 10:41:
[...]
Nou ja...toch maar even gekeken naar je config (doe volgende keer pastebin) en je hebt toch een smargo? Waarom staat er dan Phoenix in je config? Kijk nou eens goed naar mijn config. Die is voor een SmartReader in USB0 (de eerste USB poort). Dus waarom er Phoenix op com4 bij jou staat weet ik niet.

[edit]Ik heb NewCS Version: 1.67 RC1 [Build: 95]
Bij een Smargo kan je zowel phoenix als smartreader gebruiken. Er wordt her en der aangeraden om mocht de een niet te werken de ander te proberen.

Ik ben weer terug naar Linux gegaan en heb het ook met NewCS 1.67 RC1 b95 geprobeerd. De config (http://pastebin.com/ijzqMEWX) is dezelfde als jou alleen met ingevulde IP's en poortnummers en meer logging. USB 0 klopte ook voor mij. De uitvoer hiervan is te vinden op http://pastebin.com/XQsGyLsz. Krijg helaas weer de "Reset failed" en nu ook een "No card present in reader". Terwijl deze er zeker goed om in zit. Heb wederom beide kaarten geprobeerd.

[ 14:01:15 ] [ Phoenix ] Opening device /dev/ttyUSB0
[ 14:01:15 ] [ Phoenix ] No card present in reader
[ 14:01:15 ] [ Loader ] Reset failed ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rubenverhoef schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:12:
[...]
Er is ook nog een dual DVB-C kaart van Digital Devices. Die is PCI-E, misschien heb je daar wel ruimte voor? Ik heb die kaart sinds twee weken en ben er erg blij mee. Dan moet er natuurlijk wel een kabeltje naar zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 09:57:
[...]

Er is ook nog een dual DVB-C kaart van Digital Devices. Die is PCI-E, misschien heb je daar wel ruimte voor? Ik heb die kaart sinds twee weken en ben er erg blij mee. Dan moet er natuurlijk wel een kabeltje naar zolder.
Of je gebruikt de DVB Logic software, dan gaat alle TV ook gewoon over je ethernet en heb je maar 1 ontvangende PC nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 09:57:
[...]

Kan je daar eens wat uitgebreider over vertellen (of een review)?
Ik ben daar wel heel benieuwd naar want er zijn nog niet veel ervaringen van bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:33:
[...]

Kan je daar eens wat uitgebreider over vertellen (of een review)?
Ik ben daar wel heel benieuwd naar want er zijn nog niet veel ervaringen van bekend.
Voorlopig even geen review :) , maar hier is wat extra info. De kaart heeft één input voor beide tuners en beschikt over o.a. signed W7 64 bits DVB-drivers. Tevens zit er een output op die je dus weer kunt doorlussen naar een andere TV-kaart, wat ik dan ook doe. Het is een erg klein kaartje, kan low of high profile worden toegepast, waardoor mijn kast weer lekker ruim is geworden, omdat deze kaart twee floppyDTV's vervangt. Hij is geleverd door Satellitecity.nl, die ze op voorraad heeft.
Ik gebruik de kaart in Nextpvr (opvolger GBPVR) in combinatie met een cardserver. Nextpvr draait als client op o.a. de popcorn hour A100/A110 en mdapifilter.ax is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voort4444
voort4444 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 23:27:

...
ok, ik denk dat het aan de combi mdapi/acamd ligt, in de logs van server 2008r2 staat namelijk iets over de MDAPIFilter.ax maar die had ik eigenlijk altijd, nav de handleiding van Zepman verwijderd...

Ik zal vanavond een nieuwe install proberen met de MDAPIFilter.ax er wel in...

Mako4444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:08:
[...]
Voorlopig even geen review :) , maar hier is wat extra info. De kaart heeft één input voor beide tuners en beschikt over o.a. signed W7 64 bits DVB-drivers. Tevens zit er een output op die je dus weer kunt doorlussen naar een andere TV-kaart, wat ik dan ook doe. Het is een erg klein kaartje, kan low of high profile worden toegepast, waardoor mijn kast weer lekker ruim is geworden, omdat deze kaart twee floppyDTV's vervangt. Hij is geleverd door Satellitecity.nl, die ze op voorraad heeft.
Is een leuk kaartje, en zo te zien ook nog eens uit te breiden met max.2 DuoFlex modules zodat je 6 tuners hebt! Die DuoFlexen sluit je zo te zien aan op de eerste kaart, dus het geheel neemt maar één PCI-e slot in beslag. Dat is erg interessant moet ik zeggen. Wordt dan wel een dure grap, maar alles zit wél weer in 1 server en dat is ook wel handig.

Heeft dat ding trouwens echt een IEC connector voor de antenne? Geen F-connector? Da's dan weer een minpuntje; ik heb een hekel aan die IEC dingen.

Pagina: 1 ... 19 ... 63 Laatste

Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.