Inderdaad geen F-connector. Je kunt niet alles hebben, hèmphilipp schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:18:
[...]Heeft dat ding trouwens echt een IEC connector voor de antenne? Geen F-connector? Da's dan weer een minpuntje; ik heb een hekel aan die IEC dingen.
Weer een stap verder; tweede terratec Cinergy C HD PCI ontvangen en geinstalleerd, en volgens de handleiding van zepman ingesteld om 2 kaarten,per stuk 2 zenders uit de zelfde transportstream te laten halen in mediaportal tv server (1.2.2), werkt goed!voort4444 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:19:
[...]
ok, ik denk dat het aan de combi mdapi/acamd ligt, in de logs van server 2008r2 staat namelijk iets over de MDAPIFilter.ax maar die had ik eigenlijk altijd, nav de handleiding van Zepman verwijderd...
Ik zal vanavond een nieuwe install proberen met de MDAPIFilter.ax er wel in...
De crashes lijken minder; ik vond in de logs nog iets met de search van MS(indexing) wat vast leek te lopen op niet kunnen schrijven naar iets op harde schijf(moet toch maar eens aan een SSD voor mn OS..), die service heb ik uit gezet bij de functies van w2k8r2, en daar lijkt nu verbetering in te zitten.
Bij opstarten(van de pc) wel het volgende: eerste 3x failed Newcs 1.65, bij de vierde keer, ziet hij de kaart wel goed(alleen newcs sluiten, openen, x3)
De TV service crasht bij opstarten van de PC een keer of 8 voordat hij goed inlogt bij newcs en blijft lopen (bij services ingestelt dat hij de service automatisch en meteen weer moet starten igv crash...
Komende dagen even in de gaten houden hoe het gaat (nu pas 1 dag uptime...)
Mako4444
Enig idee waarom je dat nog aan hebt staan? Heb je graag een ratelaar in de huiskamer? Gewoon uitzetten die handel. Heeft totaal geen nut op een HTPC. Op de desktop ook niet trouwens. Bij mij dan...
[ Voor 27% gewijzigd door mphilipp op 02-02-2012 17:12 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
ik ben op zoek naar een mogelijkheid om mijn SET TOP BOX van Ziggo op de USB poort van de laptop aan te sluiten, en zo met Windows MCE TV programma's te bekijken / opnemen.
Op de laptop heb ik alleen een USB ingang...... en ik weet dat er USB tuners zijn, maar ik wil dus mijn huidige STB gebruiken (met scart -> analoog video/audio adapter).
Er zijn vele USB video grabbers (EzCap, ION, TerraTec etc), maar werkt dat wel met Windows 7 MCE samen?
Iemand al uitgeprobeerd? Of tips?
Op de laptop heb ik alleen een USB ingang...... en ik weet dat er USB tuners zijn, maar ik wil dus mijn huidige STB gebruiken (met scart -> analoog video/audio adapter).
Er zijn vele USB video grabbers (EzCap, ION, TerraTec etc), maar werkt dat wel met Windows 7 MCE samen?
Voor zover ik weet niet, want dat zijn inderdaad grabbers voor videobewerking. Dus je kunt wel kijken, maar dan niet in MCE. Eventueel wel in ChrisTV of een vergelijkbaar programma welke kan tunen op die grabber met composiet.dirkhimself schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:51:
ik ben op zoek naar een mogelijkheid om mijn SET TOP BOX van Ziggo op de USB poort van de laptop aan te sluiten, en zo met Windows MCE TV programma's te bekijken / opnemen.
Al met al denk ik dat je beter af bent met:
[list]
• Online kijken via Ziggo, wat gratis is en best nog goede kwaliteit levert
• Digitenne nemen met een aparte smartcardreader, goedkope oplossing
• Anysee kopen voor DVB-C en DVB-T.
Wat jij wil kan gewoon, je hebt alleen een MCE gecertificeerde analoge tv-kaart nodig met s-video of composiet ingang. Deze wordt dan gebruikt als capture-kaart voor het analoge videosignaal van de decoder, en als je een officiele MCE remote met IR extenders gebruikt kan MCE zelf de decoder op het juiste kanaal instellen. 'k Zou het echter niet aanraden want beeldkwaliteit is niet echt denderend, zeker als je composiet gebruikt. Voor bv UPC waarbij je alleen hun decoders kunt gebruiken misschien een oplossing maar bij Ziggo zou ik direct de dvb-c stream binnen hengelen met bv een Anysee.dirkhimself schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:51:
[..]
/edit: Zie ook hier voor een wat uitgebreidere uitleg.
[ Voor 20% gewijzigd door Nielson op 05-02-2012 21:29 ]
Dank je wel voor je antwoord, ik had deze even gemist. Goed om te weten dat de Anysee wel gewoon met DVBViewer, MediaPortal en ForTheRecord werkt als je gebruik maakt van mdapi + acamd.powermarcel10 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:56:
[...]
Toch werkt het uitstekend met bovengenoemde software.. Minstens zo goed als met de FloppyDTV tuners. Dat ze niet als ondersteund worden vermeld is omdat de Anysee tuners met deze software alleen werken icm Acamd.. (mdapi plugin) Dit wordt door sommigen gezien als illegaal.. Dit terwijl het in verreweg de meeste gevallen gewoon voor legale doeleinden gebruikt wordt..
Maar terugkomend op Fred52 en Frank-NL:
Fred52 vroeg specifiek naar een simpele oplossing en als je met acamd + mdapi aan de slag moet, dan is dat voor de "absolute beginner" die Fred52 zegt te zijn, wellicht niet direct optie nummer 1. Voor hem is er dus weldegelijk sprake van "problematische ondersteuning" van de Anysee. Vandaar dat ik voorlopig de FloppyDTV + Alphacrypt aanraadde die later eventueel uit te bouwen is naar een softCAM oplossing. Bovendien, als je dan toch met acamd + mdapi aan de slag moet, dan zijn er wel goedkopere alternatieven dan de Anysee.
mowah, ben ik het niet geheel me eens. Anysee is niet anders dan aanluisten, smartcard der in, drivers installeren en hoppla MCE werkt.Sjakko schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 18:30:
[...]
Dank je wel voor je antwoord, ik had deze even gemist. Goed om te weten dat de Anysee wel gewoon met DVBViewer, MediaPortal en ForTheRecord werkt als je gebruik maakt van mdapi + acamd.
Maar terugkomend op Fred52 en Frank-NL:
Fred52 vroeg specifiek naar een simpele oplossing en als je met acamd + mdapi aan de slag moet, dan is dat voor de "absolute beginner" die Fred52 zegt te zijn, wellicht niet direct optie nummer 1. Voor hem is er dus weldegelijk sprake van "problematische ondersteuning" van de Anysee. Vandaar dat ik voorlopig de FloppyDTV + Alphacrypt aanraadde die later eventueel uit te bouwen is naar een softCAM oplossing. Bovendien, als je dan toch met acamd + mdapi aan de slag moet, dan zijn er wel goedkopere alternatieven dan de Anysee.
Wil je het met Argus of TVServer van mediaportal en dus ook kijken met mediaportal dan zal je wat extra stappen moeten nemen, maar meer dan een .zip bestand uitpakken in je juiste map plaatsen en registreren van een .ax bestand is het niet. Zeker met de super eenvoudige handleiding welke Powermarcel10 gemaakt heeft moet dit geen problemen opleveren.
ik heb de HDHomeRun binnen en helemaal werkend alleen kan de server het niet goed aan, 2 zenders tegelijk gaat nog net maar 3 niet.
ik wil dus graag een andere opstelling maken dus ipv.
HDHomerun--->Server (mediaportal met smargo)-----> HTPC
ipv dat wil ik de dat live tv de HTPC zelf decodeerd enz. maar als ik wat programmeer de server dat dan opneemt.
heeft iemand hier suggesties voor?
na dagje proberen ben ik er nog niet uit gekomen, al beetje lopen klote met fortherecord maar nog niet de oplossing gevonden.
ik wil dus graag een andere opstelling maken dus ipv.
HDHomerun--->Server (mediaportal met smargo)-----> HTPC
ipv dat wil ik de dat live tv de HTPC zelf decodeerd enz. maar als ik wat programmeer de server dat dan opneemt.
heeft iemand hier suggesties voor?
na dagje proberen ben ik er nog niet uit gekomen, al beetje lopen klote met fortherecord maar nog niet de oplossing gevonden.
Ook ik heb deze kaart ( Cinergy T PCIe Dual met T en C tuner ) aangeschaft i.c.m. Lijbrandt en voor het onversleutelde DVB-C signaal
maar krijg hier slechts Ned 1,2 en 3 op en een stuk of 9 radio zenders, dit alles op de vaste Frequentie 304Mhz.
Heb al gespeeld met de Qam instellingen maakt overigens niets uit en verandering van Frequentie geeft geen resultaat.
Ook het instellen van de Symbolrate maakt niets uit, modulatie staat gewoon op auto.
Ik heb het id dat het wel moet kunnen met het ontvangen van Ned 1,2 en 3 zou betekenen dat ook de andere zenders ontvangen zouden moeten worden, aangezien Lijbrandt niet versleuteld.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee, of een id wat ik fout doe.?
Uiteraard zoek ik op de DVB-C band met de nieuwe BDA drivers.
maar krijg hier slechts Ned 1,2 en 3 op en een stuk of 9 radio zenders, dit alles op de vaste Frequentie 304Mhz.
Heb al gespeeld met de Qam instellingen maakt overigens niets uit en verandering van Frequentie geeft geen resultaat.
Ook het instellen van de Symbolrate maakt niets uit, modulatie staat gewoon op auto.
Ik heb het id dat het wel moet kunnen met het ontvangen van Ned 1,2 en 3 zou betekenen dat ook de andere zenders ontvangen zouden moeten worden, aangezien Lijbrandt niet versleuteld.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee, of een id wat ik fout doe.?
Uiteraard zoek ik op de DVB-C band met de nieuwe BDA drivers.
Beste mede tweakers,
Ik de nabije toekomst ben ik van plan om een thuis server op te zetten met daarop 2 of meer anysee tuners met DVBLink / DVBLogic.
Ik heb alleen hiervoor de juiste transponderlijst nodig voor caiway regio 2249. Is hier iemand die het al werkend heeft en met mij deze transponderlijst kan delen? Ik ben al enige tijd aan het stoeien / google maar tot nu het nog niet werkend gekregen op me test setup.
Vriendelijke groet,
Ik de nabije toekomst ben ik van plan om een thuis server op te zetten met daarop 2 of meer anysee tuners met DVBLink / DVBLogic.
Ik heb alleen hiervoor de juiste transponderlijst nodig voor caiway regio 2249. Is hier iemand die het al werkend heeft en met mij deze transponderlijst kan delen? Ik ben al enige tijd aan het stoeien / google maar tot nu het nog niet werkend gekregen op me test setup.
Vriendelijke groet,
Die stond nog aan omdat ik mn server net geinstalleerd had, en nog niet echt was gaan kijken wat ik uit kon zetten, maar bleek hem ook niet te zijn...iedere nacht erna crashte hij weer....mphilipp schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:11:
[...]
Enig idee waarom je dat nog aan hebt staan? Heb je graag een ratelaar in de huiskamer? Gewoon uitzetten die handel. Heeft totaal geen nut op een HTPC. Op de desktop ook niet trouwens. Bij mij dan...
Maar ben even verder gaan zoeken..en kwam bij nog iets wat MS standaard aan had staan op de server uit...defender en die bleek iedere nacht om 2 uur een quick scan te doen, defender uit gezet en nu draait het al drie dagen zonder crash en zo lang heb ik het sinds mn nieuwe config en os nog niet meegemaakt, al heb ik het voorheen wel een keer 5 dagen draaiend gehad....dus nog niet out of the woords yet, maar ik ben hoopvol.
Enige waar ik nog even mee zit is dat Ipimp niet zo lekker werkt met MP 1.2.2, met instalatie kan die nog niet veel met de configfiles van handbrake, nou jou eigenlijk alles van IPIMP, met MP 1.2.1 gaat dat wel goed, maar als het tot het weekend up blijft ga ik dat dan weer terug zetten van 1.2.2 naar 1.2.1, want ik wil wel met de settings van IPIMP kunnen spelen zodat ik de resolutie een beetje zonder "blokjes"op mn galaxy SII krijg en ik de wederhelft misschien ook weer wat warmer kan laten lopen voor een tablet
En als dat eenmaal loopt dan ga ik weer eens naar mn htpc mediaportal client kijken want met uit slaapstand komen vind ie de laatste tijd dat iets mis is met de hoeveelheid bit die mn beelscherm/adapror zou kunnen doen en bij helemaal opstarten van MP een plugin niet kan handelen met de "frames"skin
Mako4444
Verwijderd
Caiway zal toch wel een NIT meesturen? Zo ja, stel dan gewoon 1 van de standaard providers in bij de TV source (bijv. Ziggo Nederland) en zoek een frequentie waarop je signaal hebt (bijv. 356MHz). Dan ga je naar network scan, kiest die frequentie, en doet eerst een search. In de drop down box kies je jouw network ID 2249) en dan doe je een scan.TechFox schreef op zondag 12 februari 2012 @ 17:07:
Beste mede tweakers,
Vriendelijke groet,
Transponderlijsten zijn een gedoe... loopt altijd achter en zitten vaak fouten in.
Als ik zo vrij mag zijn een goedkope tuner setup voor te stellen: een HDHomeRun HDHR3-EU. Dat is een network attached dual tuner voor 132 Euro die je in je meterkast hangt en op je router/switch aansluit. Voor decryptie neem je een Smargo voor < 40 Euro. Zie ook Zepman's handleiding en mijn eerdere post hierover. Voor hetzelfde geld als 2 Anysee's kun je daarmee zelfs 4 tuners hebben
Groeten, Hans
wow, als ik dit eerder had geweten. Bedankt, dit ziet er nu al erg aantrekkelijk uit.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:04:
[...]
Caiway zal toch wel een NIT meesturen? Zo ja, stel dan gewoon 1 van de standaard providers in bij de TV source (bijv. Ziggo Nederland) en zoek een frequentie waarop je signaal hebt (bijv. 356MHz). Dan ga je naar network scan, kiest die frequentie, en doet eerst een search. In de drop down box kies je jouw network ID 2249) en dan doe je een scan.
Transponderlijsten zijn een gedoe... loopt altijd achter en zitten vaak fouten in.
Als ik zo vrij mag zijn een goedkope tuner setup voor te stellen: een HDHomeRun HDHR3-EU. Dat is een network attached dual tuner voor 132 Euro die je in je meterkast hangt en op je router/switch aansluit. Voor decryptie neem je een Smargo voor < 40 Euro. Zie ook Zepman's handleiding en mijn eerdere post hierover. Voor hetzelfde geld als 2 Anysee's kun je daarmee zelfs 4 tuners hebben![]()
Groeten, Hans
Verwijderd
Hier even wat tips voor wie met de HDHomeRun in combinatie met DVBLink aan de gang wil op een Ziggo-achtig netwerk. Je zou namelijk tegen wat kleine dingetjes aan kunnen lopen.
- Na installeren van de software start je "HDHomeRun Setup" die je tuners herkent en meteen de firmware update.
- Onder "Application" bij "Main Application" kies je "Other: DVB-T/DVB-C"
- Onder "Tuners" bij "Source Type" zet je ze op "Digital Cable"
- Onder "DVB-C" zet je de "Symbolrate" allemaal op 6875
- In DVBLink config moet je de tuners logischerwijs ook op "Cable" zetten
Let ook op de bandbreedte. Deze tuners sturen de hele transponder over ethernet. Als je 2 tuners actief hebt (=1 HDHomeRun!) zit je al op zo'n 75Mbit/s. Bij meer dan 2 tuners heb je dus zonder meer gigabit ethernet nodig!
- Na installeren van de software start je "HDHomeRun Setup" die je tuners herkent en meteen de firmware update.
- Onder "Application" bij "Main Application" kies je "Other: DVB-T/DVB-C"
- Onder "Tuners" bij "Source Type" zet je ze op "Digital Cable"
- Onder "DVB-C" zet je de "Symbolrate" allemaal op 6875
- In DVBLink config moet je de tuners logischerwijs ook op "Cable" zetten
Let ook op de bandbreedte. Deze tuners sturen de hele transponder over ethernet. Als je 2 tuners actief hebt (=1 HDHomeRun!) zit je al op zo'n 75Mbit/s. Bij meer dan 2 tuners heb je dus zonder meer gigabit ethernet nodig!
Verwijderd
Mensen, ik zie door de bomen het bos niet meer.
Stel dat ik me een TechniSat CableStar HD2 aanschaf, hoeveel en welke kanalen kan ik dan digitaal bekijken op mijn PC (ik heb telenet digi tv en woon in belgië)
Stel dat ik me een TechniSat CableStar HD2 aanschaf, hoeveel en welke kanalen kan ik dan digitaal bekijken op mijn PC (ik heb telenet digi tv en woon in belgië)
Alle kanalen die op 1 transponder zitten kan je tegelijkertijd bekijken.
Als je 2 tuners koopt kan je alle kanalen van 2 transponders kijken.
Als je 2 tuners koopt kan je alle kanalen van 2 transponders kijken.
[ Voor 55% gewijzigd door HaTe op 15-02-2012 20:53 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
kan iemand mij uitleggen hoe ik newcs werkend krijg icm For The Record (4TR/FTR) ?
Bedankt!
Bedankt!
Mdapifilter naar de services map van 4TR kopiëren, mdapi aanzetten voor je kaarten en verder is het het zelfde als via de uitleg van TheZapMan
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
ik krijg de MDPlugins map maar niet de tuner mappen? hoe los ik dit op?
Wellicht zelf aanmaken? Bijvoorbeeld met 2 kaarten met CAM limit 4 de volgende mappen:rubenverhoef schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:56:
ik krijg de MDPlugins map maar niet de tuner mappen? hoe los ik dit op?
Card1_1
Card1_2
Card1_3
Card1_4
Card2_1
Card2_2
Card2_3
Card2_4
Zelf aanmaken heeft denk ik geen zin. Waarschijnlijk gaat er toch wat fout!
Normaal zou je die mappen gewoon moeten krijgen als je een stream start.
Normaal zou je die mappen gewoon moeten krijgen als je een stream start.
Idd, als die mappen niet automatisch aangemaakt worden is zeer waarschijnlijk mdapifilter.ax niet goed geregistreerd. Welke Windows versie draai je, is dit schoon systeem of heb je mdapi eerder gebruikt en welke commando's heb je gebruikt om mdapi te registreren? Vergeet trouwens ook niet om af en toe opnieuw op te starten nadat je wat aanpast.
ik heb mediaportal altijd gebruikt en alles gedaan via de handleiding van ZepMen.Nielson schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 23:42:
Idd, als die mappen niet automatisch aangemaakt worden is zeer waarschijnlijk mdapifilter.ax niet goed geregistreerd. Welke Windows versie draai je, is dit schoon systeem of heb je mdapi eerder gebruikt en welke commando's heb je gebruikt om mdapi te registreren? Vergeet trouwens ook niet om af en toe opnieuw op te starten nadat je wat aanpast.
dus geinstalleerd (registreerd) met MDAPIfilter-register.cmd op de mediaportal locatie.
Dat gaat volgens mij dan ook niet goed. Je moet de mdapifilter registeren in de map van argus, c:\programfiles\for the record\services\ meen ik.rubenverhoef schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 08:00:
[...]
ik heb mediaportal altijd gebruikt en alles gedaan via de handleiding van ZepMen.
dus geinstalleerd (registreerd) met MDAPIfilter-register.cmd op de mediaportal locatie.
ja dat denk ik ook maar hoe?Sa1 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 08:16:
[...]
Dat gaat volgens mij dan ook niet goed. Je moet de mdapifilter registeren in de map van argus, c:\programfiles\for the record\services\ meen ik.
Verwijderd
Hoi allemaal,
Op dit forum zie ik dat meer mensen verschillende onderdelen aan het werk hebben die ik graag samen aan het werk zou zien, namelijk Mythtv met hdhomerun voor Ziggo. Ik zit bij Ziggo en systeem is Gentoo kernel 3.2 .
Ik heb een hdhomerun dual tuner,werkt prima onder tvheadend (met phoenix cardreader), Graag wil ik Mythtv gebruiken, en er is geen plugin voor mythtv te vinden die dit kan doen.
Nu begrijp ik dat dit kan via SASCNG; Echter, deze krijg ik niet goed aan de praat compileert prima, na loaden modules komen er adapters bij, maar vervolgens blijven deze adapters op DVB-s staan ( ook na mappen via sascng -j -:2 etc . (werkt overigens ook niet met een dvb-t tuner, ook niet FTA)
Mijn vraag heeft dus twee delen:
- Is er toch ergens een plugin voor Mythtv om gebruik te maken van een cardreader of een carserver?
- Zoniet, heeft iemand ervaring met sasc-ng met kernel 3.2.?
Bedankt voor tips of aanwijzignen,
Op dit forum zie ik dat meer mensen verschillende onderdelen aan het werk hebben die ik graag samen aan het werk zou zien, namelijk Mythtv met hdhomerun voor Ziggo. Ik zit bij Ziggo en systeem is Gentoo kernel 3.2 .
Ik heb een hdhomerun dual tuner,werkt prima onder tvheadend (met phoenix cardreader), Graag wil ik Mythtv gebruiken, en er is geen plugin voor mythtv te vinden die dit kan doen.
Nu begrijp ik dat dit kan via SASCNG; Echter, deze krijg ik niet goed aan de praat compileert prima, na loaden modules komen er adapters bij, maar vervolgens blijven deze adapters op DVB-s staan ( ook na mappen via sascng -j -:2 etc . (werkt overigens ook niet met een dvb-t tuner, ook niet FTA)
Mijn vraag heeft dus twee delen:
- Is er toch ergens een plugin voor Mythtv om gebruik te maken van een cardreader of een carserver?
- Zoniet, heeft iemand ervaring met sasc-ng met kernel 3.2.?
Bedankt voor tips of aanwijzignen,
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2012 09:33 ]
Volgens mij moet dit zijn:Sa1 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 08:16:
[...]
Dat gaat volgens mij dan ook niet goed. Je moet de mdapifilter registeren in de map van argus, c:\programfiles\for the record\services\ meen ik.
C:\Program Files (x86)\For The Record\RecorderTuner Service\
Dat ligt er maar net aan of je een 32 -of 64bit Windows hebt. Maar feitelijk maakt het bij 4tR niks uit waar mdapifilter staat, zolang 'ie maar correct geregistreerd is. Ik heb 'm zelf bijvoorbeeld in C:\Acamd staan.Sjakko schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:26:
[...]
Volgens mij moet dit zijn:
C:\Program Files (x86)\For The Record\RecorderTuner Service\
- Open een command prompt dmv rechstklik en kies 'Als administrator uitvoeren'
- Browse met CD naar de map waar mdapfilter.ax staat
- 32bit Windows: type regsvr32.exe mdapifilter.ax
- 64bit Windows: type C:\Windows\SysWOW64\regsvr32.exe mdapifilter.ax
Hierna ws even rebooten. Als mdapifilter.ax raadt ik sterk degene aan die met acamd meegeleverd wordt.
Na een avondje internet afstruinen is het me nu wel duidelijk dat je met UPC no-way rechtstreeks TV kunt kijken op je PC.
Toch zou ik nog steeds graag XBMC als centraal media station willen gebruiken. Zou het mogelijk zijn om het signaal van de mediabox via HDMI te laten lopen naar een TV-kaart met HDMI ingang in mijn HTPC en het daar verder te verwerken? Er zou dan toch geen probleem meer met encrypie moeten zijn of denk ik te makkelijk?
Toch zou ik nog steeds graag XBMC als centraal media station willen gebruiken. Zou het mogelijk zijn om het signaal van de mediabox via HDMI te laten lopen naar een TV-kaart met HDMI ingang in mijn HTPC en het daar verder te verwerken? Er zou dan toch geen probleem meer met encrypie moeten zijn of denk ik te makkelijk?
Die zijn er niet. Enige betaalbare oplossing is de eerder in dit topic genoemde manier om het composiet of s-video uitgangssignaal van de decoder te capturen met een analoge tv-kaart, helaas hou je dan maar een matige beeldkwaliteit over.Dyllanw schreef op maandag 20 februari 2012 @ 19:38:
Zou het mogelijk zijn om het signaal van de mediabox via HDMI te laten lopen naar een TV-kaart met HDMI ingang..
Zou de Hauppage Colossus HD dit niet kunnen of kan die alleen opnemen?
[ Voor 24% gewijzigd door Dyllanw op 20-02-2012 21:09 ]
Waarschijnlijk wel, via component. Moet je decoder wel deze uitgang hebben en dat is hier niet zo ingeburgerd, is meestal SCART RGB, composiet en/of HDMI.Dyllanw schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:08:
Zou de Hauppage Colossus HD dit niet kunnen of kan die alleen opnemen?
Door een foutje op de website van Azerty heb ik de Colossus tegen een prijs kunnen oppikken waarvoor ik hem niet kon laten staan dus ik blijf op de ingeslagen weg aankloten. Volgend idee:
Mediabox -> HDMI kabel -> HDFury/drHDMI -> HDMI kabel -> HDMI input van Colossus kaart -> Met Mediaportal zenders laten inlezen -> XBMC en Mediaportal laten samenwerken en via HDMI naar de TV.
Nu de Colossus morgen binnen komt heb ik op de HDFury/drHDMI na alle onderdelen dus wanneer de stabiele versie van XBMC uit komt ga ik knutselen. Mocht het niks worden kan ik de onderdelen altijd nog verkopen. Mocht het wel iets worden dan heb ik echt de meest omslachtige manier gevonden om TV op je PC te kunnen kijken.
Mediabox -> HDMI kabel -> HDFury/drHDMI -> HDMI kabel -> HDMI input van Colossus kaart -> Met Mediaportal zenders laten inlezen -> XBMC en Mediaportal laten samenwerken en via HDMI naar de TV.
Nu de Colossus morgen binnen komt heb ik op de HDFury/drHDMI na alle onderdelen dus wanneer de stabiele versie van XBMC uit komt ga ik knutselen. Mocht het niks worden kan ik de onderdelen altijd nog verkopen. Mocht het wel iets worden dan heb ik echt de meest omslachtige manier gevonden om TV op je PC te kunnen kijken.
Verwijderd
Hallo,
Ik heb nu heel wat artikelen gelezen maar kom er niet meer uit. Misschien dat iemand mij kan helpen?
Ik heb een windows PC W7 en wil daarop Ziggo tv gaan kijken. Ik heb een gewoon basispakket met externe decoder van Ziggo. Ik zou graag alle zenders op mijn PC willen ontvangen.
Om bij de tv kaart te beginnen welke is er op dit moment het meest geschikt?
Anysee E30TCPlus of Technisat CableStar HD2?
En waarmee kan ik het gemakkelijkst en het beste het signaal decoderen?
Ben niet zo'n held met tv kaarten en decoderen.
Sorry voor mijn vraag maar als je zoveel informatie leest dan weet ik niet meer wat op dit moment de beste manier is.
Alvast bedankt,
GR
Ik heb nu heel wat artikelen gelezen maar kom er niet meer uit. Misschien dat iemand mij kan helpen?
Ik heb een windows PC W7 en wil daarop Ziggo tv gaan kijken. Ik heb een gewoon basispakket met externe decoder van Ziggo. Ik zou graag alle zenders op mijn PC willen ontvangen.
Sorry voor mijn vraag maar als je zoveel informatie leest dan weet ik niet meer wat op dit moment de beste manier is.
Alvast bedankt,
GR
Makkelijkste optie is in jou geval een Anysee tuner.. Hierbij kan met de installatie vrijwel niks fout gaan.. Dus je hebt er weinig omkijken naar..Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 22:12:
Hallo,
Alvast bedankt,
GR
Inderdaad een Mr.Bean oplossing. Wat is je doel precies? Waarom zo graag op de PC TV kijken als dat eigenlijk niet gaat (ik neem even aan dat je met UPC zit)?Dyllanw schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:42:
Door een foutje op de website van Azerty heb ik de Colossus tegen een prijs kunnen oppikken waarvoor ik hem niet kon laten staan dus ik blijf op de ingeslagen weg aankloten. Volgend idee:
Want je kunt wel zenders inlezen via Mediaportal,maar je zult 'iets' ervan moeten overtuigen dat je voor input die wonderbaarlijke contraptie van Mediabox naar Colossus moet kiezen en tonen. Dat zal niet zonder slag of stoot gebeuren.
XBMC met Live TV werkt via een plugin die contact zoekt met een tv provider. Er is een plugin voor elke ondersteunde oplossing, bv TVHeadend. Je zult dus zelf een of andere plugin moeten schrijven die de boel in de maling neemt en zorgt dat de juiste input gekozen wordt. And then there's the small issue of telling the Mediabox to change the channel...
Tegen de tijd dat je zover bent, had je ook gewoon een satelliet schotel kunnen nemen en zorgeloos kijken zonder UPC (of wie je dan ook bindt aan zo'n vreselijke mediabox).
Of nog makkelijker: zoek die ene Pool die het geheim van UPC gekraakt schijnt te hebben, biedt 'm genoeg geld en geef 'm een Dreambox 800HD om te modificeren. 'Hunnie' zeggen dat het kan...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verdomd ja, kanaal wisselen, daar had ik dan net weer even niet aan gedacht. Ik wilde niet aan zo'n schotel vast zitten maar eigenlijk zijn dat ook maar kleine dingen tegenwoordig. Heb net Digitenne in de slaapkamer eruit geflikkerd dus dan maar de UPC Mediabox naar de slaapkamer en Canal Digitaal nemen.
Nou ja, iemand interesse in de tv-kaart?
Nou ja, iemand interesse in de tv-kaart?

Een Technisat Multytenne is maar 45x45cm en heeft tot 3 LNB's (of 4). En er zijn ook transparante schotels.Dyllanw schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 23:25:
Verdomd ja, kanaal wisselen, daar had ik dan net weer even niet aan gedacht. Ik wilde niet aan zo'n schotel vast zitten maar eigenlijk zijn dat ook maar kleine dingen tegenwoordig. Heb net Digitenne in de slaapkamer eruit geflikkerd dus dan maar de UPC Mediabox naar de slaapkamer en Canal Digitaal nemen.
Een stuk beperkter is een vlakantenne. Een A4tje van een cm of 4 dik. Maar die is maar voor 1 sat tegelijk en als het regent heb je denk ik al geen beeld meer.
Grappig dat je het over 'vast zitten' aan een schotel hebt. Het is juist 'vast zitten' aan je kabelaar. Met een schotel bepaal je lekker zelf waar je naar kijkt en heb je keuze uit een giga aanbod. Ik baal als een stekker want bij mij kan ik geen schotel ophangen ivm een grote betonnen overhang van het dak, waardoor zicht op de satelliet beperkt is. Jammer, want ik wilde Sky uit de lucht plukken voor de F1...
Ik heb een probleempje met newcs ik heb een smargo smartreader+ en newcs geeft aan reset failed zie onderstaande log
This is NewCS 1.65 - the New CardServer by the Butter-team..
Compiled on Jan 19 2009 at 17:54:08
Reading Config file from newcs.xml
NewCS is trying to bind to IP: 127.0.0.1
TCP-log password is enabled, set to: DebugPass
TCP-log set to simple mode
level: normal
type: init
output: console
logger config: level 1 type 3 output 1
Console log options: level 1 type 3
[ 17:01:04 ] [ Box detect ] Windows Vista Build 7601
[ 17:01:04 ] [ Config ] Irdeto EMM mode 0 SET on reader reader1
[ 17:01:04 ] [ Config ] COM10 ECM priority: round
[ 17:01:04 ] [ EMM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 17:01:04 ] [ ECM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 17:01:04 ] [ Loader ] Starting Telnet on port 0
[ 17:01:04 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM10
[ 17:01:04 ] [ Phoenix ] Opening device COM10
[ 17:01:04 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM10
[ 17:01:04 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM10
[ 17:01:04 ] [ Phoenix ] Setting baud to 16457
[ 17:01:06 ] [ Loader ] Reset failed ...
[ 17:01:06 ] [ Loader ] Starting Newcamd Server on port 15050
[ 17:01:06 ] [ Newcamd ] Newcamd thread Server started on port 15050
newcamd: main loop
en hier de config
<name>reader1</name>
<enabled>yes</enabled>
<type>Phoenix</type>
<node>COM10</node>
<mhz>600</mhz>
<parity>even</parity>
<export>yes</export>
<irdetomode>0</irdetomode>
<irdeto-camkey>1122334455667788</irdeto-camkey>
<irdeto-camkey-data>3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A</irdeto-camkey-data>
<blocksa>no</blocksa>
<blockua>no</blockua>
<blockga>no</blockga>
<blockc0>yes</blockc0>
<Seca-PPV>no</Seca-PPV>
<PTShandshake>no</PTShandshake>
<crypto-special>no</crypto-special>
<carddetect>no</carddetect>
<priority>round</priority>
<autosid>yes</autosid>
<newcamd_port>15050</newcamd_port>
This is NewCS 1.65 - the New CardServer by the Butter-team..
Compiled on Jan 19 2009 at 17:54:08
Reading Config file from newcs.xml
NewCS is trying to bind to IP: 127.0.0.1
TCP-log password is enabled, set to: DebugPass
TCP-log set to simple mode
level: normal
type: init
output: console
logger config: level 1 type 3 output 1
Console log options: level 1 type 3
[ 17:01:04 ] [ Box detect ] Windows Vista Build 7601
[ 17:01:04 ] [ Config ] Irdeto EMM mode 0 SET on reader reader1
[ 17:01:04 ] [ Config ] COM10 ECM priority: round
[ 17:01:04 ] [ EMM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 17:01:04 ] [ ECM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 17:01:04 ] [ Loader ] Starting Telnet on port 0
[ 17:01:04 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM10
[ 17:01:04 ] [ Phoenix ] Opening device COM10
[ 17:01:04 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM10
[ 17:01:04 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM10
[ 17:01:04 ] [ Phoenix ] Setting baud to 16457
[ 17:01:06 ] [ Loader ] Reset failed ...
[ 17:01:06 ] [ Loader ] Starting Newcamd Server on port 15050
[ 17:01:06 ] [ Newcamd ] Newcamd thread Server started on port 15050
newcamd: main loop
en hier de config
<name>reader1</name>
<enabled>yes</enabled>
<type>Phoenix</type>
<node>COM10</node>
<mhz>600</mhz>
<parity>even</parity>
<export>yes</export>
<irdetomode>0</irdetomode>
<irdeto-camkey>1122334455667788</irdeto-camkey>
<irdeto-camkey-data>3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A</irdeto-camkey-data>
<blocksa>no</blocksa>
<blockua>no</blockua>
<blockga>no</blockga>
<blockc0>yes</blockc0>
<Seca-PPV>no</Seca-PPV>
<PTShandshake>no</PTShandshake>
<crypto-special>no</crypto-special>
<carddetect>no</carddetect>
<priority>round</priority>
<autosid>yes</autosid>
<newcamd_port>15050</newcamd_port>
Ik heb NewCS 1.67 onder Ubuntu draaien, maar ik heb als type Smartreader+ ingesteld. En gewoon de USB poort aanspreken ipv een com poort. Geen idee of dat onder Windows ook werkt, maar ik zou 'm zoveel mogelijk native aanspreken:RagEnigma schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 17:02:
Ik heb een probleempje met newcs ik heb een smargo smartreader+ en newcs geeft aan reset failed zie onderstaande log
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <readers name="Card Readers"> <device> <irdetomode>0</irdetomode> <irdeto-camkey>1122334455667788</irdeto-camkey> <irdeto-camkey-data>3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A</irdeto-camkey-data> <name>server1</name> <type>[b]smartreader+[/b]</type> <node>[b]/dev/ttyUSB0[/b]</node> <mhz>600</mhz> <parity>even</parity> <reset>normal</reset> <export>yes</export> <enabled>yes</enabled> <blocksa>No</blocksa> <blockua>No</blockua> <blockga>No</blockga> <PTShandshake>no</PTShandshake> <crypto-special>no</crypto-special> <carddetect>yes</carddetect> <newcamd_port>99999</newcamd_port> <priority>round</priority> <!-- hard is default --> <autosid>yes</autosid> </device> </readers> |
Mijn afkeer voor satelliet stamt denk ik nog uit de tijd dat wanneer je ze vulde met water, ze voor wedstrijden langebaanzwemmen konden worden gebruikt. Bovendien weet ik er nog gewoon te weinig over. Maar goed, voor DVB-S zitten we in het verkeerde topic.
Waarschijnlijk was het een defecte smartcard en heb ik ook nog eens de smargo gebricked met 1 van de update proggies. Met smargo van een vriend en andere smartcard ging het welmphilipp schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 18:19:
[...]
Ik heb NewCS 1.67 onder Ubuntu draaien, maar ik heb als type Smartreader+ ingesteld. En gewoon de USB poort aanspreken ipv een com poort. Geen idee of dat onder Windows ook werkt, maar ik zou 'm zoveel mogelijk native aanspreken:
We gaan deze week nog verder testen en in ieder geval 1 werkende server opleveren en dan hardware uitwisselen om te kijken wat er nu echt allemaal kapot is.
Bedankt voor je reactie.
Hoewel het altijd kan dat ie kapot is, moet je 'm wel gewoon zo goed mogelijk aanspreken. Ik kan me ook een probleem herinneren met dezelfde melding, maar dat lag gewoon aan de config.RagEnigma schreef op zondag 26 februari 2012 @ 10:51:
[...]
Waarschijnlijk was het een defecte smartcard en heb ik ook nog eens de smargo gebricked met 1 van de update proggies. Met smargo van een vriend en andere smartcard ging het wel
Dus probeer de laatste versie van Newcs te pakken te krijgen en neem die config van mij over; die werkt al jaren als een speer bij mij. Ik heb ook helemaal geen behoefte aan die nieuwlichterij van oscam waar iedereen het over heeft. If it ain't broke, don't fix it.
En spreek 'm aan als een smartreader+, niet als phoenix. Dat is nl een emulatiemode en dat is nergens voor nodig. Newcs kan native de smartreader aanspreken. Emulatie=slecht.
Ik heb de smargo van een vriend geleend en die doet het wel met dezelfde config (alleen com poort veranderen natuurlijk) Dus ik denk dat hij echt bricked is. Misschien dat hij nog te redden is door hem weer te flashen naar 1.0.3 maar dat zou dan onder linux moeten. Ik ben wel MCSE maar van linux weet ik helemaal nietsmphilipp schreef op zondag 26 februari 2012 @ 11:11:
[...]
Hoewel het altijd kan dat ie kapot is, moet je 'm wel gewoon zo goed mogelijk aanspreken. Ik kan me ook een probleem herinneren met dezelfde melding, maar dat lag gewoon aan de config.
Dus probeer de laatste versie van Newcs te pakken te krijgen en neem die config van mij over; die werkt al jaren als een speer bij mij. Ik heb ook helemaal geen behoefte aan die nieuwlichterij van oscam waar iedereen het over heeft. If it ain't broke, don't fix it.
En spreek 'm aan als een smartreader+, niet als phoenix. Dat is nl een emulatiemode en dat is nergens voor nodig. Newcs kan native de smartreader aanspreken. Emulatie=slecht.
Verwijderd
De laatste firmware voor de Smargo Smartreader+ is wat moeilijk te vinden, daarom hier een linkje naar v1.5. Deze zorgt dat het ledje knippert als er met de smartcard wordt gecommuniceerd.
Als alles goed werkt raad ik een firmware upgrade overigens af!
Als alles goed werkt raad ik een firmware upgrade overigens af!
Thx heiermachen ik ga het morgen proberen.
whaha, das een goeie..Dyllanw schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:13:
Mijn afkeer voor satelliet stamt denk ik nog uit de tijd dat wanneer je ze vulde met water, ze voor wedstrijden langebaanzwemmen konden worden gebruikt. Bovendien weet ik er nog gewoon te weinig over. Maar goed, voor DVB-S zitten we in het verkeerde topic.
Ik heb de laatste tijd al veel dingen gelezen over TV op je PC krijgen, hier op dit forum, verschillende handleidingen etc. En nu wil ik het zelf ook maar eens gaan installeren thuis.
Zelf heb ik een server thuis staan die media door het huis verspreid en backups maakt, het is mijn oude laptop met de volgende specs:
- Intel Core 2 Duo P7350
- 4 GB DDR2 Ram
- NVIDIA GeForce 9600M-GT
- 320 GB Western Digital intern
- 1 TB Western Digital on e-sata
- 2 TB Hatachi on USB
- Windows Server 2008 R2
Aangezien het een laptop is wordt het zowiezo een externe tv-kaart op usb.
Mijn nieuwe laptop hangt aan de tv met de volgende specs:
- Intel Core i7 2630QM
- 8 GB DDR3 Ram
- NVIDIA Quadro 1000M
- 500 GB Hitachi intern
- Windows 7 Ultimate
Het idee is dus dat mijn server al het werk doet en mijn laptop alles afspeelt op mijn tv met XBMC dit werkt allemaal prima met films en series. Nu wil ik dus ook dat ik dit kan met tv kijken en opnames terug kijken. Ik ontvang tv van Ziggo en heb extra smartcards en de kabel ligt vlak naast mijn server.
Wat de bedoeling is:
- Server onsleutelt tv zenders
- Server neemt programma's op
- Server verspreid alles over het netwerk
- Laptop speelt alles via XBMC op de tv
- Ook HD kanalen kunnen opnemen/bekijken
- Huisgenoten moeten er ook gebruik van maken aangezien zij geen tv op hun kamer hebben.
Opties:
- Anysee 30CT: redelijk makkelijk te gebruiken en te installeren
- Met een cardreader en een losse USB DVB-C kaart: weet nog niet welke precies (welke nu wel of geen HD ondersteunt)
Wat is nu volgens jullie de beste/handigste/goedkoopste oplossing volgens jullie voor mijn situatie? Of een optie die ik niet heb genoemd of gevonden.
Zelf heb ik een server thuis staan die media door het huis verspreid en backups maakt, het is mijn oude laptop met de volgende specs:
- Intel Core 2 Duo P7350
- 4 GB DDR2 Ram
- NVIDIA GeForce 9600M-GT
- 320 GB Western Digital intern
- 1 TB Western Digital on e-sata
- 2 TB Hatachi on USB
- Windows Server 2008 R2
Aangezien het een laptop is wordt het zowiezo een externe tv-kaart op usb.
Mijn nieuwe laptop hangt aan de tv met de volgende specs:
- Intel Core i7 2630QM
- 8 GB DDR3 Ram
- NVIDIA Quadro 1000M
- 500 GB Hitachi intern
- Windows 7 Ultimate
Het idee is dus dat mijn server al het werk doet en mijn laptop alles afspeelt op mijn tv met XBMC dit werkt allemaal prima met films en series. Nu wil ik dus ook dat ik dit kan met tv kijken en opnames terug kijken. Ik ontvang tv van Ziggo en heb extra smartcards en de kabel ligt vlak naast mijn server.
Wat de bedoeling is:
- Server onsleutelt tv zenders
- Server neemt programma's op
- Server verspreid alles over het netwerk
- Laptop speelt alles via XBMC op de tv
- Ook HD kanalen kunnen opnemen/bekijken
- Huisgenoten moeten er ook gebruik van maken aangezien zij geen tv op hun kamer hebben.
Opties:
- Anysee 30CT: redelijk makkelijk te gebruiken en te installeren
- Met een cardreader en een losse USB DVB-C kaart: weet nog niet welke precies (welke nu wel of geen HD ondersteunt)
Wat is nu volgens jullie de beste/handigste/goedkoopste oplossing volgens jullie voor mijn situatie? Of een optie die ik niet heb genoemd of gevonden.
Optie B. Aangezien je de server als tv-server wilt gaan gebruiken zul je hiervoor ws MP of ForTheRecord gaan gebruiken, in zo'n opstelling heeft de Anysee geen meerwaarde aangezien je alsnog een losse cardreader nodig bent (iig sterk aan te bevelen).
Hm, ik heb de hele Topic start (goed geschreven) wel goed doorgelezen maar het blijft een lastig onderwerp. Een vraag die ik niet zo goed kon terug vinden is over zenders en aanbieders. Ik wil graag Sport1 en Eredivisie Live ontvangen. Ik ben lid van Tele2 internet, moet ik dan bij tele2 een digitale tv pakket nemen met die zenders er in en dan via wat apparatuur naar mijn pc toe sturen? Kort gezegd
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Tele2 gebruikt IPTV icm ADSL, heeft weinig van doen met DVB-C. Kun je beter kijken in het IPTV topic, echter als je daarin zoekt op Tele2 zie je dat het niet direct mogelijk is.MrVegeta schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 15:49:
Ik ben lid van Tele2 internet, moet ik dan bij tele2 een digitale tv pakket nemen met die zenders er in en dan via wat apparatuur naar mijn pc toe sturen?
Hm, dan is het misschien handig om een klein overzicht te hebben van welke providers dit wel doen? Aangezien IPTV blijkbaar via glasvezel gaat en wij hier in groningen alleen nog maar ADSL hebben. Dus dan moet ik even kijken naar welke provider ik kan gaan om dit alsnog voor elkaar te krijgen.
[ Voor 50% gewijzigd door MrVegeta op 03-03-2012 18:47 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
DVB-C bedoel je? Nou, zoals de naam al aangeeft zul je dus kabel moeten nemen. Zelfs dan kan het niet altijd, bv indien UPC je provider is.Hm, dan is het misschien handig om een klein overzicht te hebben van welke providers dit wel doen?
Aha, okay. Nou ja, kabel kunnen wij hier in huis niet zoveel aan doen (studentenhuis met luie huisbaas in het buitenland). Dus dan moet ik maar proberen via een andere internet en televisie provider wat te regelen.
Je kunt eventueel nog kijken naar satteliet (dvb-s) of digitenne (dvb-t). Canaal Digitaal biedt iig Sport1 en Eredivisie Live paketten aan, digitenne alleen de laatste zover ik kon zien. Beeldkwaliteit van dvb-t ligt in de regel door de beperkte bandbreedte wel een stuk lager dan dvb-s en dvb-c, hoewel bij iptv over adsl ook aardig geknepen wordt dacht ik.
Verwijderd
Ik heb een vraagje over de configuratie van acamd icm newcs. Ik heb een smargo cardreader operationeel op een WHS server. Newcs vindt de reader en is operationeel. Mijn HTPC (win 7) is voorzien van 2 stuks Anysee tuners. Deze zijn als virtuele tuners geconfigureerd in MCE via DVBlink. In de 2x plugin mappen van de tuners heb ik de acamd config geplaatst voor communicatie met newcs. Dit werkt goed, ik kan gescrambelde kanalen bekijken via MCE.
De beide acamd configs in de 2x plugin mappen zijn identiek. Ik gebruik maar 1 gebruiker (zowel in newcs als acamd). En ik kan keurig 2 gescrambelde kanalen kijken of 1 opnemen en 1 kijken. In die zin niks te klagen zou je zeggen. Ik ben echter wat verward door het vele lezen over meerdere newcamd gebruikers icm newcs. Ik dacht begrepen te hebben dat je voor elke tuner een eigen gebruiker moet opvoeren in acamd en newcs. Dit kreeg ik echter niet werkend. M.a.w. is mijn hudige config van acamd+newcs met 1 gebruiker voor beide tuners correct, of moet ik toch iets met meerdere gebruikers
De beide acamd configs in de 2x plugin mappen zijn identiek. Ik gebruik maar 1 gebruiker (zowel in newcs als acamd). En ik kan keurig 2 gescrambelde kanalen kijken of 1 opnemen en 1 kijken. In die zin niks te klagen zou je zeggen. Ik ben echter wat verward door het vele lezen over meerdere newcamd gebruikers icm newcs. Ik dacht begrepen te hebben dat je voor elke tuner een eigen gebruiker moet opvoeren in acamd en newcs. Dit kreeg ik echter niet werkend. M.a.w. is mijn hudige config van acamd+newcs met 1 gebruiker voor beide tuners correct, of moet ik toch iets met meerdere gebruikers
Verwijderd
Ik heb het forum en deze thread doorzocht, maar kon het antwoord niet vinden. Ik ben van plan om Telfort Interactieve TV aan te schaffen. Momenteel heb ik al sinds jaren Internet 20MB + Vast Bellen met een Zyxel Zyxel p-2602hw-d1a modem.
Digitale tv gaat momenteel via Digitenne DVB-T. De Digitenne smartcard zit in een Anysee E30TC USB digitale TV-tuner, die is aangesloten op mijn Windows 7 mediacenter pc met MediaPortal 2.2.1 software. Het TV-signaal komt (uiteraard) binnen via de antenne, die is aangesloten op de COAX-ingang van de Anysee. Het heeft even geduurd om dit aan de praat te krijgen, vooral de gecodeerde signalen, maar alles werkt nu dankzij het Tweakers forum en ik kan het TV-signaal via het netwerk streamen naar Android smartphone en tablet en tegelijkertijd opnemen en een ander kanaal bekijken. Zal dus niet zo snel overstappen op een andere oplossing, mits deze goed werkt.
Bij het afsluiten van een Telfort Interactieve TV abbo krijg je een Motorola (VIP 1963?) settop box. Die mogen ze van mij houden, mits ik de Telfort smartcard kan gebruiken in de Anysee. Alleen vraag ik me dan af hoe het signaal dan moet worden doorgegeven, aangezien de Motorola geen COAX in- en uitgangen heeft.

Het (dan al) gedecodeerde signaal wordt denk ik alleen via HDMI, Component of SCART doorgegeven. Of zie ik iets over het hoofd? Is er een alternatieve TV-tuner kaart die ik wel kan gebruiken met een dergelijk Telfort abbo? Alvast bedankt!
Digitale tv gaat momenteel via Digitenne DVB-T. De Digitenne smartcard zit in een Anysee E30TC USB digitale TV-tuner, die is aangesloten op mijn Windows 7 mediacenter pc met MediaPortal 2.2.1 software. Het TV-signaal komt (uiteraard) binnen via de antenne, die is aangesloten op de COAX-ingang van de Anysee. Het heeft even geduurd om dit aan de praat te krijgen, vooral de gecodeerde signalen, maar alles werkt nu dankzij het Tweakers forum en ik kan het TV-signaal via het netwerk streamen naar Android smartphone en tablet en tegelijkertijd opnemen en een ander kanaal bekijken. Zal dus niet zo snel overstappen op een andere oplossing, mits deze goed werkt.
Bij het afsluiten van een Telfort Interactieve TV abbo krijg je een Motorola (VIP 1963?) settop box. Die mogen ze van mij houden, mits ik de Telfort smartcard kan gebruiken in de Anysee. Alleen vraag ik me dan af hoe het signaal dan moet worden doorgegeven, aangezien de Motorola geen COAX in- en uitgangen heeft.

Het (dan al) gedecodeerde signaal wordt denk ik alleen via HDMI, Component of SCART doorgegeven. Of zie ik iets over het hoofd? Is er een alternatieve TV-tuner kaart die ik wel kan gebruiken met een dergelijk Telfort abbo? Alvast bedankt!
Voor elke acamd instantie een eigen gebruiker is normaal gesproken wel aan te raden. Kan zijn dat het nu wel goed gaat doordat acamd/newcs voordat de sleutel verloopt het vaker probeert waardoor het alsnog lukt maar er kan een punt komen dat het misgaat. Kijk anders eens tijdens gebruik naar de logs van newcs en acamd monitor wat daar naar voren komt.Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:03:
Ik ben echter wat verward door het vele lezen over meerdere newcamd gebruikers icm newcs. Ik dacht begrepen te hebben dat je voor elke tuner een eigen gebruiker moet opvoeren in acamd en newcs.
Uhm, een paar posts hierboven gaat het ook over IPTV met een verwijzing naar het juiste topic.Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:27:
Ik heb het forum en deze thread doorzocht, maar kon het antwoord niet vinden.
Voor IPTV heb je geen tunerkaart nodig, echter door de gebruikte encryptie kun je er alsnog niks mee op dit moment. Wat je wel kan doen is je huidige Digitenne systeem blijven gebruiken. Bij Telfort heb je voor je eerste tv die Motorola setop-box, maar voor een tweede tv kun je terugvallen op Digitenne wat je er gratis bijkrijgt.Is er een alternatieve TV-tuner kaart die ik wel kan gebruiken met een dergelijk Telfort abbo? Alvast bedankt!
Verwijderd
Ah, IPTV is het toverwoord. I was barking up the wrong tree. Bedankt.Nielson schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:43:
Uhm, een paar posts hierboven gaat het ook over IPTV met een verwijzing naar het juiste topic.
Verwijderd
Ok, bedankt Nielson. Dan ga ik toch maar eens beter proberen om elke acamd instance zijn eigen gebruikersnaam/wachtwoord combi te laten te gebruiken en newcs hiervoor te configureren. Tot nu toe
had ik hier geen succes mee, maar kan ook zo maar een syntax foutje in newxcs.xml zijn. Krijg soms pijn in mijn ogen van al die <> tekens haha.
had ik hier geen succes mee, maar kan ook zo maar een syntax foutje in newxcs.xml zijn. Krijg soms pijn in mijn ogen van al die <> tekens haha.
Verwijderd
Hier een stukje uit newcs.xml wat je zo over kunt nemen. Je hoeft geen fancy username/password te verzinnen, onderstaande is lekker duidelijk vind ik (usernamex/passwordx).Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 09:14:
...
Tot nu toe had ik hier geen succes mee, maar kan ook zo maar een syntax foutje in newxcs.xml zijn. Krijg soms pijn in mijn ogen van al die <> tekens haha.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <newcamdserver> <enabled>yes</enabled> <deskey>01 02 03 04 05 06 07 08 09 0A 0B 0C 0D 0E</deskey> <name>newcs</name> <user> <name>username1</name> <password>password1</password> <au>on</au> <allow>reader1</allow> <spider>no</spider> </user> <user> <name>username2</name> <password>password2</password> <au>on</au> <allow>reader1</allow> <spider>no</spider> </user> </newcamdserver> |
En dit zet je dan in cardclient.conf in de Acamd plugin folder voor tuner 1 (en voor tuner 2 zet je username2/password2 erin natuurlijk
code:
1
| newcamd:127.0.0.1:15050:1/0604/FFFF:username1:password1:0102030405060708090A0B0C0D0E |
Goede middag allen,
Ik heb een nogal vreemd probleempje met mn nieuwe htpc. Om een of andere reden krijg ik geen Ned2 HD, Ned3 HD en RTL7 HD als ik zoek naar zenders. (ik mis alle zenders uit die transport streams) Terwijl ik ze wel heb op mn TV (Sony bravia W4000 serie) waar een dvbc tuner in zit.
Mijn kabel aanbieder is Caiway(ijsselstein), heb dus geen CI module/smartcard nodig voor deze zenders (in de TV zit het ook niet)
Ik gebruik de MediaPortal TVserver +XBMC PVR (Eden RC1) icm de Terratec Cinergy C pci HD
rest van de PC (werd al gebruikt als video server/nas met XBMC):
Gigabyte 790XT UD4, AMD 965black, 12GB mem, 10TB, win7 x64
In MediaPortal scan ik de frequenties met de caiw ijsselstein (7224) xml file, maar vind dan de betreffende zenders niet. Heb op internet een brute force lijst gevonden (staan er meer in) maar die geeft hetzelfde resultaat.
Ik heb op de TV gekeken welke frequentie bijv RTL7 HD zit en dat is volgends de TV 329000, meer (nuttige) info geeft de tv niet.
Als ik een manual scan op die frequentie doe met SR op 6900 en QAM64 (moet voor caiway) dan vind hij helemaal niks
iemand een idee wat dit zou kunnen zijn, zou het bijv de BDA driver kunnen zijn? (is de laatste van terratec zelf)
Zat zelf te denken om een xml frequentie lijst te maken van 210000 tm 850000 in stapjes van 100 (ergens gelezen op inet dat dit werkte) maar dat lijkt me nogal lang te gaan duren, en of het resultaat geeft weet ik dus nog niet.
Eerst dus maar even hier vragen of ik niet iets over het hoofd zie.
Alvast bedankt!
Ik heb een nogal vreemd probleempje met mn nieuwe htpc. Om een of andere reden krijg ik geen Ned2 HD, Ned3 HD en RTL7 HD als ik zoek naar zenders. (ik mis alle zenders uit die transport streams) Terwijl ik ze wel heb op mn TV (Sony bravia W4000 serie) waar een dvbc tuner in zit.
Mijn kabel aanbieder is Caiway(ijsselstein), heb dus geen CI module/smartcard nodig voor deze zenders (in de TV zit het ook niet)
Ik gebruik de MediaPortal TVserver +XBMC PVR (Eden RC1) icm de Terratec Cinergy C pci HD
rest van de PC (werd al gebruikt als video server/nas met XBMC):
Gigabyte 790XT UD4, AMD 965black, 12GB mem, 10TB, win7 x64
In MediaPortal scan ik de frequenties met de caiw ijsselstein (7224) xml file, maar vind dan de betreffende zenders niet. Heb op internet een brute force lijst gevonden (staan er meer in) maar die geeft hetzelfde resultaat.
Ik heb op de TV gekeken welke frequentie bijv RTL7 HD zit en dat is volgends de TV 329000, meer (nuttige) info geeft de tv niet.
Als ik een manual scan op die frequentie doe met SR op 6900 en QAM64 (moet voor caiway) dan vind hij helemaal niks
iemand een idee wat dit zou kunnen zijn, zou het bijv de BDA driver kunnen zijn? (is de laatste van terratec zelf)
Zat zelf te denken om een xml frequentie lijst te maken van 210000 tm 850000 in stapjes van 100 (ergens gelezen op inet dat dit werkte) maar dat lijkt me nogal lang te gaan duren, en of het resultaat geeft weet ik dus nog niet.
Eerst dus maar even hier vragen of ik niet iets over het hoofd zie.
Alvast bedankt!
Ik heb dat probleem ook telkens met mijn DVB-C server. Toen ik ooit met DVB begon had ik een KNC-One en een technotrend budget c1501. In mijn Intel test opstelling miste ik telkens het boeket met Ned 1. In mijn doel systeem op AMD miste ik telkens de populaire zenders Veronica, enz. Na vele dagen frustratie op den duur besloten het boeltje toch maar definitief te plaatsen in de meterkast. Coax Splitter op de Cai aansluiting nieuwe coax naar de dvb-c kaarten. Nu mis ik nog steeds 1 boeket/transponder waarop geen kanalen gevonden worden, maar daar bevinden zich toch geen zenders in die ik mis.
Al met al ben ik dus tot de conclusie gekomen dat DVB-C in de PC erg gevoelig is, waarschijnlijk voor storingen vanuit de PC zelf. Het kan zelfs uitmaken in welk PCI slot je de kaarten steekt. Zorg er dan oom voor dat je de PC goed aard en een goede kwaliteit coax kabels en connectoren gebruikt.
Al met al ben ik dus tot de conclusie gekomen dat DVB-C in de PC erg gevoelig is, waarschijnlijk voor storingen vanuit de PC zelf. Het kan zelfs uitmaken in welk PCI slot je de kaarten steekt. Zorg er dan oom voor dat je de PC goed aard en een goede kwaliteit coax kabels en connectoren gebruikt.
Ik had mijn vraag eerder vandaag gesteld in XBMC thread maar wellicht toch beter op z'n plek hier.
Ik zou graag van mijn XBMC willen omzetten naar PVR.
Ik draai nu XBMC op een Zotac AD02 met OpenELEC vanaf SD-kaartje, stream data van mijn NAS en heb als provider Ziggo.
Nu zou ik graag willen weten welke hardware er voor nodig is om nu Ziggo werkend te krijgen op mijn AD02, er is geen ruimte om in te bouwen dus zou het een extern device moeten worden. Ook zou ik willen opnemen maar gaat dat wel naar een NAS toe?
Belangrijkste is in iedergeval dat ik mijn CAI en Ziggo aangesloten krijg op mijn AD02, waarna ik OpenELEC PVR incl TVHeadend versie ga draaien.
Dank vast voor de reacties.
Ik zou graag van mijn XBMC willen omzetten naar PVR.
Ik draai nu XBMC op een Zotac AD02 met OpenELEC vanaf SD-kaartje, stream data van mijn NAS en heb als provider Ziggo.
Nu zou ik graag willen weten welke hardware er voor nodig is om nu Ziggo werkend te krijgen op mijn AD02, er is geen ruimte om in te bouwen dus zou het een extern device moeten worden. Ook zou ik willen opnemen maar gaat dat wel naar een NAS toe?
Belangrijkste is in iedergeval dat ik mijn CAI en Ziggo aangesloten krijg op mijn AD02, waarna ik OpenELEC PVR incl TVHeadend versie ga draaien.
Dank vast voor de reacties.
Een door linux ondersteunde DVB-C tuner aangesloten via USB of firewire plus een cardreader.schumi2004 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:46:
Nu zou ik graag willen weten welke hardware er voor nodig is om nu Ziggo werkend te krijgen op mijn AD02, er is geen ruimte om in te bouwen dus zou het een extern device moeten worden.
Vast wel, mits je netwerk verbinding een beetje vlot is. Weet niet of je 'm al gevonden had maar in dit topic staan misschien ook nog handige tips: [TV Headend] Het grote TV Headend topicOok zou ik willen opnemen maar gaat dat wel naar een NAS toe?
Je genoemde topic had ik ook al gevonden en uitgaande van de reacties op soort gelijke vragen zit ik nu beetje in een circel tussen dit topic, tvheadend en xbmc. Maar ben al een stuk verder.Nielson schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 00:08:
[...]
Een door linux ondersteunde DVB-C tuner aangesloten via USB of firewire plus een cardreader.
[...]
Vast wel, mits je netwerk verbinding een beetje vlot is. Weet niet of je 'm al gevonden had maar in dit topic staan misschien ook nog handige tips: [TV Headend] Het grote TV Headend topic
Heb een ondersteunde DVB-C tuner gevonden, nu nog card reader.
Ander vraagje, loont het nog om Ziggo op deze manier te "raadplegen" , gaan ze niet binnenkort over op nieuw systeem zodat alles eigenlijk voor niks is?
Als je graag de opnames op je NAS wil hebben, zou ik kijken of het mogelijk is om een sundtek dvb-c op je NAS aan de praat te krijgen icm tvheadend. Dan kun je tv streamen vanaf je nas naar meerdere openelec machines, voor PVR zit je echter nog wel vast aan een daily build pvr versie van openelec.
Sundtek bied goede ondersteuning voor diverse NAS, met een beetje geluk is er ondersteuning voor jou nas. Nog een Smargo cardreader er bij. Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat ziggo zomaar gaat overstappen op een ander systeem. Heel veel bestaande ontvangers, zullen dan ook niet meer werken. Ik zou overigens wel elkecombinatie met CAM en Alphacrypt mijden, ik ben bang dat eerdaags dat wel ophoud met werken.
Sundtek bied goede ondersteuning voor diverse NAS, met een beetje geluk is er ondersteuning voor jou nas. Nog een Smargo cardreader er bij. Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat ziggo zomaar gaat overstappen op een ander systeem. Heel veel bestaande ontvangers, zullen dan ook niet meer werken. Ik zou overigens wel elkecombinatie met CAM en Alphacrypt mijden, ik ben bang dat eerdaags dat wel ophoud met werken.
Dat zou helemaal mooi zijn als ik vanaf mijn NAS kan streamen. Zat zelf inderdaad een een sundtek dvb-c te denk en dan met name deze omdat hij werkt met openelec.Candymirror schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:11:
Als je graag de opnames op je NAS wil hebben, zou ik kijken of het mogelijk is om een sundtek dvb-c op je NAS aan de praat te krijgen icm tvheadend. Dan kun je tv streamen vanaf je nas naar meerdere openelec machines, voor PVR zit je echter nog wel vast aan een daily build pvr versie van openelec.
Thanks, ik ga even uitvogelen of en hoe dat werken wil op mijn Synology NAS.
edit:
Met Smargo cardreader wordt bedoeld de Smargo SmartReader+ neem ik aan?
[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 07-03-2012 11:25 ]
Jep!schumi2004 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:57:
[...]
edit:
Met Smargo cardreader wordt bedoeld de Smargo SmartReader+ neem ik aan?
Welke NAS heb je ook alweer. Dan zal ik even kijken om mijn collega nog de ARM compilde TVHeadend optie ergens heeft liggen.
Volgens mij is het het beste inderdaad om.
- USB DVB-C aan te sluiten op de NAS
- USB Smargo cardreader aansluiten op de NAS
- OSCAM draaien op de NAS
- TVHeadend draaien op de NAS (Recordings naar local share)
- Alles via localhost connecties op de NAS met elkaar laten spreken
Dan is het gewoon een kwestie van je NAS ip in te vullen als TVHeadend backend ik welke PVR-XBMC versie dan ook en het werkt.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Ja, die smargo bedoel ik.
Voor een aantal Synolgy NAS'en is goede ondersteuning. Afhankelijk van het model welke je hebt, zal de grootste uitdaging TVheadend denk ik gaan worden...
Ik heb zelf 0,0 ervaring voor deze combo. Ik heb zelf een Intel atom als NAS/homeserver draaien met uiteraard linux en tvheadend. Hierin heb ik nu nog een pci dvb-c kaart. Ik gebruik daarbij een seriele card reader icm met oscam. Meer info is te vinden in het Oscam topic en het TVHeadend topic
Voor een aantal Synolgy NAS'en is goede ondersteuning. Afhankelijk van het model welke je hebt, zal de grootste uitdaging TVheadend denk ik gaan worden...
Ik heb zelf 0,0 ervaring voor deze combo. Ik heb zelf een Intel atom als NAS/homeserver draaien met uiteraard linux en tvheadend. Hierin heb ik nu nog een pci dvb-c kaart. Ik gebruik daarbij een seriele card reader icm met oscam. Meer info is te vinden in het Oscam topic en het TVHeadend topic
@j1nx, ik heb een Synology DS211. Zou top zijn als je hem nog hebtj1nx schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:54:
[...]
Jep!
Welke NAS heb je ook alweer. Dan zal ik even kijken om mijn collega nog de ARM compilde TVHeadend optie ergens heeft liggen.
Volgens mij is het het beste inderdaad om.
- USB DVB-C aan te sluiten op de NAS
- USB Smargo cardreader aansluiten op de NAS
- OSCAM draaien op de NAS
- TVHeadend draaien op de NAS (Recordings naar local share)
- Alles via localhost connecties op de NAS met elkaar laten spreken
Dan is het gewoon een kwestie van je NAS ip in te vullen als TVHeadend backend ik welke PVR-XBMC versie dan ook en het werkt.
voor de DS211 kun je de volgende howto gebruiken: http://forum.synology.com...&t=18644&start=60#p171392
Dat is inderdaad al de helft.Candymirror schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:50:
voor de DS211 kun je de volgende howto gebruiken: http://forum.synology.com...&t=18644&start=60#p171392
Moet er alleen nog een OSCAM + Smargo howto gevonden worden. Maar die zijn er wel omdat een hoop mensen hun NAS gebruiken om als keyserver te dienen voor alle DVB-S/C devices in het huis.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Dat gaat snel zo met informatie verzamelen. Enige wat nog onzeker voelt is of wel alle functionaliteiten tot mijn beschikking heb t.o.v. een standalone decoder. Dus geen gezeur mer channels die niet bekeken kunnen worden ivm codering bijvoorbeeld.
Overigens jammer dat de Sundtek alleen in hun webshop te bestellen is en niet ergens in NL.
Overigens jammer dat de Sundtek alleen in hun webshop te bestellen is en niet ergens in NL.
Die ALDI/LIDL dingen zijn vaak van Sundtek, misschien dat je daar nog kan kijken voor een stick.schumi2004 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:17:
Dat gaat snel zo met informatie verzamelen. Enige wat nog onzeker voelt is of wel alle functionaliteiten tot mijn beschikking heb t.o.v. een standalone decoder. Dus geen gezeur mer channels die niet bekeken kunnen worden ivm codering bijvoorbeeld.
Over het wel of niet kunnen decoden van de channels hoef je je niet druk te maken, aangezien de Smargo + 1 van je ziggo cards zich voordoet als decoder. (Meer info? Zoeken op: Cardsharing)
Het leuke is dat als je eenmaal alles hebt draaien. Je dan je OSCAM kan "ruilen" met andere OSCAMS van zeg maar DVB-S, en je eventueel met een tweede simpele DVB-S stick er ineens nog meer kanalen bij kan zetten in TVHeadend, maar dat zullen we maar verder niet hier bespreken. Daar zijn andere fora's voor.
[OSCam] Het grote Oscam Topic
EDIT; Here you go;
http://www.oscam.to/wbb3/...ad&postID=87652#post87652
[ Voor 6% gewijzigd door j1nx op 07-03-2012 15:51 ]
Dat dacht je, ik zat ook al een tijdje aan een sundtek te denken als tweede ontvanger op mijn homeserver. Persoonlijk hou ik niet zo van internetbestellingen en ga liever persoonlijk iets op hlen in de winkel of bij iemand thuis. Nu worden ze sinds kort ook verkocht in Groningen bij astrasat.nl. volgens de site hebben ze deze op voorraad.schumi2004 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:17:
Ziet er wel anders uit en is volgens mij niet de pro versie welke denk toch nog wat voordeeltjes heeft voor dat 10tje extra. Maar toch bedankt, zal er eens een mailtje heen sturen.Candymirror schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:23:
[...]
Dat dacht je, ik zat ook al een tijdje aan een sundtek te denken als tweede ontvanger op mijn homeserver. Persoonlijk hou ik niet zo van internetbestellingen en ga liever persoonlijk iets op hlen in de winkel of bij iemand thuis. Nu worden ze sinds kort ook verkocht in Groningen bij astrasat.nl. volgens de site hebben ze deze op voorraad.
edit:
Volgens mij een gaar netwerk gehad op het werk. Heb er nu zelf ook al 2 gevonden
http://www.ziezotec.nl/sa...vb-ct-radio-analogtv.html
Zelfde prijs en de Pro als Sundtek zelf. Goedkoper zelfs, geen verzendkosten.
En vlak bij mijn werk ook nog eens
@j1nx: Thanks
[ Voor 24% gewijzigd door schumi2004 op 07-03-2012 19:38 ]
Oke, na nog wat meer fora door te hebben gelezen lijkt mij dat inderdaad ook de beste optie.Nielson schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:23:
Optie B. Aangezien je de server als tv-server wilt gaan gebruiken zul je hiervoor ws MP of ForTheRecord gaan gebruiken, in zo'n opstelling heeft de Anysee geen meerwaarde aangezien je alsnog een losse cardreader nodig bent (iig sterk aan te bevelen).
Dan moet ik zowiezo de smargo cardreader in huis halen en nog een usb dvb-c ontvanger, maar weet nog niet welke:
- Terratec Cinergy HTC USB XS HD deze is geschikt voor HD TV waar ik ook naar opzoek ben, maar nog redelijk prijzig.
- Terratec cinergy H5 / Terratec cinergyH5 deze is een stuk goedkoper maar kan er weinig over vinden, dus mss dat iemand anders er meer over weet en of het werkt met HDTV?
- Dan zijn er ook nog de anysee's maar deze zijn nogal prijzig, maar op marktplaats kan ik wel een paar goedkopere vinden. Kan een ansyee ook gebruikt worden in combinatie met een smargo cardreader?
En een Sundtek voldoet niet?guid0o schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:45:
[...]
Oke, na nog wat meer fora door te hebben gelezen lijkt mij dat inderdaad ook de beste optie.
Dan moet ik zowiezo de smargo cardreader in huis halen en nog een usb dvb-c ontvanger, maar weet nog niet welke:
- Terratec Cinergy HTC USB XS HD deze is geschikt voor HD TV waar ik ook naar opzoek ben, maar nog redelijk prijzig.
- Terratec cinergy H5 / Terratec cinergyH5 deze is een stuk goedkoper maar kan er weinig over vinden, dus mss dat iemand anders er meer over weet en of het werkt met HDTV?
- Dan zijn er ook nog de anysee's maar deze zijn nogal prijzig, maar op marktplaats kan ik wel een paar goedkopere vinden. Kan een ansyee ook gebruikt worden in combinatie met een smargo cardreader?
Bij beschrijving staat HD-ready. Moet het niet gewoon geschikt voor HD zijn? Hoop niet dat dat dezelfde insteek is als met HD-Ready TV's.
[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 07-03-2012 21:18 ]
Dat is inderdaad ook nog een optie, zag de sundtek eigenlijk pas in je post nadat ik had gepost 
Er staat inderdaad HD-ready maar een paar regels later staat weer gewoon HDTV, dus een beetje vaag. Maar wat je ontvangt is nog geen 1080p maar 1080i dus vandaar HDready misschien?
Er staat inderdaad HD-ready maar een paar regels later staat weer gewoon HDTV, dus een beetje vaag. Maar wat je ontvangt is nog geen 1080p maar 1080i dus vandaar HDready misschien?
Deze is op het moment in de aanbieding bij de Aldi, kan er niet echt wat over vinden eigenlijk, maar misschien is het interesssant voor iemand.j1nx schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:24:
[...]
Die ALDI/LIDL dingen zijn vaak van Sundtek, misschien dat je daar nog kan kijken voor een stick.
[...]
Het al dan niet HD geschikt ligt met name aan de meegeleverde software/codecs, wat verder niet van belang is als je MP oid gebruikt. De tuner zelf doet feitelijk niets meer dan tunen op een frequentie en de stream doorgeven aan de software.guid0o schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:32:
Dat lijkt me een DVB-T (+ ws analoog) stick.Deze is op het moment in de aanbieding bij de Aldi, kan er niet echt wat over vinden eigenlijk, maar misschien is het interesssant voor iemand.
Oke dat wist ik niet, dacht dat het ook aan de tuner lag of ie wel of geen HDTV ondersteunt. Welke usb tuner zou jij aanraden, prijs/kwalitiet?Nielson schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:42:
[...]
Het al dan niet HD geschikt ligt met name aan de meegeleverde software/codecs, wat verder niet van belang is als je MP oid gebruikt. De tuner zelf doet feitelijk niets meer dan tunen op een frequentie en de stream doorgeven aan de software.
[...]
Ik heb hem gekocht om eens mee te spelen en te zien hoe dat DVB-T bevalt. Naïef als ik ben heb ik hem gekocht zonder na te denken over eventuele problemen met signaalontvangst. Helaas bleek ik met de meegeleverde binnenantenne geen ontvangst te hebben. Dat verbetert als ik hem aan de oostkant van het huis gericht op de zendmast 25km verderop in de raamopening neerzet, maar zelfs dan is de ontvangst niet optimaal. Zonder andere antenne of buitenantenne is het hier dus zinloos, vrees ik. Jammer.guid0o schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:52:
[...]
Deze is op het moment in de aanbieding bij de Aldi, kan er niet echt wat over vinden eigenlijk, maar misschien is het interesssant voor iemand.
Iemand die mijn vermoeden bevestigen kan?
Als ik een Sundtek USB tuner aanschaf dan heb ik maar 1 tuner en kan ik ook maar naar 1 kanaal kijken en niet op een ander opnemen toch?
Bedoeling is het hele zwikje op mijn NAS te installeren.
Als ik een Sundtek USB tuner aanschaf dan heb ik maar 1 tuner en kan ik ook maar naar 1 kanaal kijken en niet op een ander opnemen toch?
Bedoeling is het hele zwikje op mijn NAS te installeren.
Met één tuner haal je één transportstream tegelijk binnen, de kanalen binnen deze ts kun je wel tegelijk bekijken/opnemen (met een softcam oplossing). Willekeurig voorbeeldje (van hier) van de tv zenders in TS11 :schumi2004 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 00:13:
.. dan heb ik maar 1 tuner en kan ik ook maar naar 1 kanaal kijken en niet op een ander opnemen toch?
11 Veronica/Disney XD digital television service (1) 11001 8 11 SBS 6 digital television service (1) 11004 6 11 RTL 5 digital television service (1) 11005 5 11 RTL 7 digital television service (1) 11006 7
@Nielson, Thanks voor de uitleg. Is me helemaal duidelijk nu.
Ik ben weer begonnen met mijn HTPC project. Na de crash van mijn thuisserver is er veel data verloren gegaan waaronder mijn newcs cardserver met bijbehorende instellingen. Het probleem is dat ik het boeltje nu niet meer aan de gang krijg. Newcs crasht zodra er een kaart in de smargo cardreader zit...

Zit er geen kaart in dan loopt hij wel:

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik meen me te herinneren dat ik dit probleem al eens heb gehad, maar kan me niet voor de geest halen hoe ik het toen heb opgelost.
Bvd!

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik meen me te herinneren dat ik dit probleem al eens heb gehad, maar kan me niet voor de geest halen hoe ik het toen heb opgelost.
Bvd!
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Voor de AlphaCrypt Classic staat op de webshop van de fabrikant: "Ausverkauft!! Nicht mehr lieferbar!!!!!!!". Dus: Uitverkocht, niet meer leverbaar..
Wordt het nu een kwestie van tweehands kaartjes aanbevelen, of zijn er andere Irdeto II CI CAM kaarten die met Ziggo's DVB-C smartcard werken?
Edit:
Wel amusant dat je in dezelfde webshop á €59 + €49,95 = €108,95 (en €7 verzendkosten) een "Alpahcrypt Light" module met upgrade naar de Classic versie kan kopen.
Wordt het nu een kwestie van tweehands kaartjes aanbevelen, of zijn er andere Irdeto II CI CAM kaarten die met Ziggo's DVB-C smartcard werken?
Edit:
Wel amusant dat je in dezelfde webshop á €59 + €49,95 = €108,95 (en €7 verzendkosten) een "Alpahcrypt Light" module met upgrade naar de Classic versie kan kopen.
[ Voor 19% gewijzigd door Henk Poley op 28-03-2012 17:23 ]
Zit ook te denken om mijn server uit te breiden met met tv functies, heb nu XBMC een tijdje draaien en dat bevalt me prima. Ik zit niet perse geboden aan mn nas, heb namelijk ook nog een server met windows staan waar ik het op dit moment op wil gaan proberen. Het lijkt me wel handig als het zo modulair mogelijk is dus heb ik wel een voorkeur voor USB en zowel Linux als Windows support.
Wat ik me afvraag is of de kwaliteit van het decoderen niet verschilt per DVB-C decoder.
Is een Terratec Cinergy HTC USB XS HD net zo goed als zijn PCI variant:Terratec Cinergy-C PCI-HD
En is de veel goedkopere Terratec Technisat Cablestar-HD2 slechter/langzamer?
Het zelfde vraag ik me af met die Sundtek.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, bijvoorbeeld omdat ze naast hun PCI kaart nog een USB tuner hebben gekocht en kwaliteitsverschil merken?
Wat ik me afvraag is of de kwaliteit van het decoderen niet verschilt per DVB-C decoder.
Is een Terratec Cinergy HTC USB XS HD net zo goed als zijn PCI variant:Terratec Cinergy-C PCI-HD
En is de veel goedkopere Terratec Technisat Cablestar-HD2 slechter/langzamer?
Het zelfde vraag ik me af met die Sundtek.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, bijvoorbeeld omdat ze naast hun PCI kaart nog een USB tuner hebben gekocht en kwaliteitsverschil merken?
[ Voor 4% gewijzigd door jasper_online op 28-03-2012 21:39 ]
'k Zie uberhaupt geen reden om nog iets met Alphacrypts te doen, een softcam/cardreader oplossing is goedkoper en flexibeler.Henk Poley schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:52:
Het zijn geen decoders, enkel tuners. Het enigste wat ze doen is tunen op een bepaalde frequentie en zo de betreffende transportstream binnenhalen, de rest wordt allemaal door de software afgehandeld. Kwaliteit zal dus hetzelfde zijn, hoogstens heb je iets meer cpu belasting door het gebruik van usb.jasper_online schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 18:44:
Wat ik me afvraag is of de kwaliteit van het decoderen niet verschild per DVB-C decoder.
[ Voor 38% gewijzigd door Nielson op 28-03-2012 21:26 ]
Het bij elkaar puzzelen van wat je nodig hebt is alleen zo cryptisch.Nielson schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 21:18:
'k Zie uberhaupt geen reden om nog iets met Alphacrypts te doen, een softcam/cardreader oplossing is goedkoper en flexibeler.
Wat ik zou willen hebben is: DVB-C <-> MythTV
Ziggo vind dat daar Irdeto II tussen moet. Op zich begrijp ik dat het zou moeten gaan kunnen werken met: Smargo, OSCam en sasc-ng. Maar MythTV werkt naar het schijnt nogal rammelig met softcams. Dus vandaar dat ik tot nu toe een alphacrypt gebruikt.
Maar momenteel ben ik in ieder geval op zoek naar een tuner die wel QAM256 aan kan :-/
[ Voor 6% gewijzigd door Henk Poley op 28-03-2012 23:32 ]
Kan iemand mij vertellen of het nog uitmaakt of je de Anysee e30tc of de Anysee e30c besteld, ivm drivers en linux support?
Ik weet dat het verschil tussen deze is de ondersteuning voor DVB-t.
Ik weet dat het verschil tussen deze is de ondersteuning voor DVB-t.
Dat heb ik ook gehad, k geloof dat ik dat toen had opgelost d.m.v. iets te veranderen in het script, dadelijk ff kijken wat precies... Nieuwste versie, uitvoeren als admin... met de files van zepman herkent hij hem niet (of niet meteen) maar hij crasht ook niet, dat is op win7.... Kan t aan de drivers liggen, daar heb ik ook een tijd me gespeeld op xp.Freekers schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:15:
Ik ben weer begonnen met mijn HTPC project. Na de crash van mijn thuisserver is er veel data verloren gegaan waaronder mijn newcs cardserver met bijbehorende instellingen. Het probleem is dat ik het boeltje nu niet meer aan de gang krijg. Newcs crasht zodra er een kaart in de smargo cardreader zit...
[afbeelding]
[afbeelding]
Bvd!
Dat is dus mijn probleem, newcs draait prima (in een keervoort4444 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 09:22:
Bij opstarten(van de pc) wel het volgende: eerste 3x failed Newcs 1.65, bij de vierde keer, ziet hij de kaart wel goed(alleen newcs sluiten, openen, x3)
De TV service crasht bij opstarten van de PC een keer of 8 voordat hij goed inlogt bij newcs en blijft lopen (bij services ingestelt dat hij de service automatisch en meteen weer moet starten igv crash...
Komende dagen even in de gaten houden hoe het gaat (nu pas 1 dag uptime...)
Valt wel mee, tis vooral dat het zo vreselijk instabiel is.Henk Poley schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:31:
[...]
Het bij elkaar puzzelen van wat je nodig hebt is alleen zo cryptisch.
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Er is geen directe communicatie tussen MP en newcs, enkel tussen je softcam (acamd neem ik aan) en newcs. Acamd hangt op z'n beurt weer via mdapi aan MP. Eerst dus even uitzoeken waar \t probleem optreedt. Neem aan dat je de laatste versie van acamd gebruikt inclusief de daarbij meegeleverde mdapifilter?Achilles schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 00:30:
Dat is dus mijn probleem, newcs draait prima (in een keer) alleen snapt de mediaportal tv-service er niks van... ook na 8 keer proberen nog niet, maar het is al ooit eens gelukt om t werkende te krijgen... Heeft iemand missichien nog een goeie tip om de communicatie tussen Newcs en Mediaportal te reparen waardoor hij wel ietsje stabieler werkt
Ja,Nielson schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 01:00:
[...]
Er is geen directe communicatie tussen MP en newcs, enkel tussen je softcam (acamd neem ik aan) en newcs. Acamd hangt op z'n beurt weer via mdapi aan MP. Eerst dus even uitzoeken waar \t probleem optreedt. Neem aan dat je de laatste versie van acamd gebruikt inclusief de daarbij meegeleverde mdapifilter?
Nou ja het probleem is nu dat er dus geen probleem optreed,(

Maar dat hij gewoon zwart beeld(zonder geluid) of op sommige encrypted kanalen no signal geeft. Bij free-to-air krijg ik wel normaal beeld en geluid.
[ Voor 3% gewijzigd door Achilles op 31-03-2012 01:56 ]
Wat zie je op dat moment in de logs van acamd (acamdmonitor.exe) en newcs?Achilles schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 01:53:
Nou ja het probleem is nu dat er dus geen probleem optreed,()
Maar dat hij gewoon zwart beeld(zonder geluid) of op sommige encrypted kanalen no signal geeft.
Dit:

En dat geeft dus verder geen fout meldingen, alleen zijn encrypted kanalen zwart.
Not able to decode zegt natuurlijk wel iets.

En dat geeft dus verder geen fout meldingen, alleen zijn encrypted kanalen zwart.
Not able to decode zegt natuurlijk wel iets.
Heb je er misschien ook nog een gewone decoder naast waar je het kaartje even in kan drukken?
Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.