Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 151270

Topicstarter
Mede-auteur:
  • DusHmaniac
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09-2022

DusHmaniac

Tvheadend topic deel 1

Inhoudsopgave:

Tvheadend is een linux service welke het mogelijk maakt om met behulp van (digitale) TV kaarten (digitale) televisie te kunnen ontvangen, opnemen en te streamen op een netwerk. Het ondersteund het importeren van EPG gegevens volgens de XMLTV standaard welke dan gebruikt kunnen worden om opnamen te plannen. Het geheel is te beheren en configureren via een krachtige Web GUI.

Het is ontwikkeld door Andreas Öman en de ontwikkeling is al reeds in 2006 gestart. Tvheadend is de backend voor de Showtime Media player welke in combinatie met Tvheadend het mogelijk maakt om Live Televisie te kijken op een Linux machine. Samen vormen ze het "Home Theater System" of te wel HTS. Tvheadend kan ook gewoon los gebruikt worden en maakt gebruik van HTSP (Home TV Streaming Protocol) om met andere clients te communiceren. Naast de Showtime media player is er sinds de introductie van XBMC 9.11 ook een HTSP client ingebouwd in XBMC. Hierdoor is de belangstelling voor Tvheadend enorm toegenomen. (Google Trends grafiek voor TV Headend http://www.google.com/tre...d&ctab=0&geo=all&date=ytd)

De laatste versie van Tvheadend (versie 2.11) kan gedownload worden op deze locatie:

http://www.lonelycoder.com/hts/tvheadend_download.html

Hier vindt je .deb bestanden voor Debian en Ubuntu en de volledige source code voor TV Headend in de vorm van een tar.gz file. Ook kan je de source code van de laatste release versie (2.11) downloaden vanaf de TV Headend SVN server op de volgende locatie:

svn://svn.lonelycoder.com/hts/releases/hts-tvheadend-2.11/

Hieronder staat een beschrijving van de installatie van Tvheadend onder verschillende linux distributie's

Debian/Ubuntu
Naast de installatie door middel van het downloaden van de .deb bestanden van de hier boven beschreven locatie is er ook een HTS repository waar de laatste release versie's van Tvheadend en Showtime op staan.

Om deze repostitory te gebruiken moet je de volgende regel toevoegen aan de /etc/apt/sources.list of maak je gebruik van het Software Source programma om deze toe te voegen.
deb http://www.lonelycoder.com/debian hts main

Om deze repository te gebruiken moet je ook de public key toevoegen van deze repository. Deze kan je vinden op deze locatie: http://www.lonelycoder.com/public.key

Als deze repository is toegevoegd moet je de software package lijst up to date maken:
sudo apt-get update

Nu kan je Tvheadend instaleren via Aptitude, Synaptic of vanaf de command line
sudo apt-get install hts-tvheadend

Tijdens de installatie vraagt Tvheadend om een gebruikers naam en wachtwoord. Dit is de "master" gebruikers naam en wachtwoord voor toegang tot de Tvheadend Web GUI. Deze is NIET aan te passen vanuit de Web GUI. Mocht je een andere master user/wachtwoord willen hebben dan kan deze veranderen door het volgende command te geven.
sudo dpkg-reconfigure hts-tvheadend

Nu is Tvheadend geinstalleerd en kan je de GUI bereiken via http://<server ip>:9981/.

Als het nodig is om de Tvheadend opstart parameters aan te passen dan kan je dit doen door het volgende bestand aan te maken
sudo touch /etc/defaults/tvheadend

In dit bestand kan je de opstart parameters kwijt welke je wilt gebruiken. De standaard opstart parameters zijn:
DAEMON_ARGS="-f -u hts -g video"

Hieronder een lijst met de verschillende opstart argumenten en wat ze doen:
HTS Tvheadend 2.11
usage: tvheadend [options]

-a <adapters>   Use only DVB adapters specified (csv)
 -c <directory>  Alternate configuration path.
                 Defaults to $HOME/.hts/tvheadend
 -f              Fork and daemonize
 -u <username>   Run as user <username>, only works with -f
 -g <groupname>  Run as group <groupname>, only works with -f
 -C              If no useraccount exist then create one with
                 no username and no password. Use with care as
                 it will allow world-wide administrative access
                 to your Tvheadend installation until you edit
                 the access-control from within the Tvheadend UI
 -s              Log debug to syslog

Development options
 -j <id>         Statically join the given transport id
 -d              Debug logging
 -r <tsfile>     Read the given transport stream file and present
                 found services as channels
 -A              Immediately call abort()
For more information read the man page or visit
 http://www.lonelycoder.com/hts/

Standaard maakt Tvheadend dus gebruik van de gebruikersnaam hts om het programma te draaien. De configuratie staat standaard ook in de .hts directory in de home directory van deze gebruiker. Dit is eventueel aan te passen met de -c optie. Ook de groep waaronder de tvheadend service draait is standaard ingesteld op video. Dit omdat onder Debian/Ubuntu de meeste TV kaarten toegangelijk zijn voor deze groep.

De configuratie van Tvheadend wordt in zijn geheel gedaan via de Web GUI van Tvheadend. Deze Web GUI is te bereiken via de volgende URL
http://<server ip>:9981/

Waarbij <server-ip> vervangen moet worden door het IP adres of DNS naam van de server waar Tvheadend op draait.

In deze beschrijving ga ik er vanuit dat Tvheadend draait op een server welke tenminste 1 DVB kaart bevat.

Als je ingelogd bent op de Web GUI dan zie je 4 tab bladen staan:
  • Electronic Program Guide
  • Digital Video Recorder
  • Configuration
  • About
Om Tvheadend te configureren beginnen we op de Configuratie tab.
Hier zie je 8 sub tab bladen voor de verschillende onderdelen die je kan configureren binnen TV Headend
  • Channels
  • XML TV
  • Channel Tags
  • Digital Video Record
  • TV Adapters
  • IPTV
  • Access control
  • Code Word Client
TV Adapters
Om te starten gaan we naar de TV Adapters tab. Hier kan je alle parameters die gelden voor de TV Adapter in de server configuren. Hiervoor moet je eerst de TV adapter selecteren uit de dropdown lijst. Ik ga er vanuit dat je een DVB adapter in het systeem hebt zitten.

Op de General Tab kan je verschillende zaken instellen die voor de gehele DVB Adapter gelden. Hier kan je aangeven of Tvheadend automatisch nieuwe multiplexes moet zoeken in de DVB data, en of Tvheadend de verschillende multiplexes en services moet blijven scannen als er geen opnamens of streams lopen. Hierdoor kan Tvheadend up to date blijven met aanpassingen hier op. Ook kan je aangeven of Tvheadend de kwaliteit van het ontvangst moet monitoren.

Op deze pagina kan je ook aangeven of Tvheadend gebruik moet maken van een NIT-o netwerk ID om de DVB transports te vinden. Dit heb je nodig wil je gebruik maken van Ziggo in combinatie met Tvheadend. De benodige network ID's kan je vinden in de standaard Ziggo documentatie

Aan de linker kant zitten 2 knoppen
  • Add DVB Network by location...
  • Map DVB services to channels...
De eerste knop opend een lijst met landen en onder die landen de verschillende netwerken/providers die zich in dat land bevinden. Deze lijst is al gefilterd op die netwerk types die de huidige DVB Adapater kan ontvangen. Dus als je een DVB-C Adapter gebruikt, krijg je alleen DVB-C netwerken te zien in de verschillende landen. Deze lijst is opgebouwd aan de hand van de "Initial Tuning files" welke beschikbaar zijn bij LinuxTV.org (Het project dat zorgt voor alle TV Kaart drivers). Deze lijst is opgenomen binnen de Tvheadend binary, dus maakt geen gebruik van locale "Initial Tuning files".

Voor Nederland is er een Ziggo (en een Ziggo Zwolle) netwerk beschikbaar voor DVB-C netwerken.

Door een netwerk te kiezen worden de gegevens die staan in de initial tuning file gebruikt om Mutliplexes toe te voegen aan de multiplexes tab. Hier kan je zien welke multiplexes are allemaal gevonden zijn. Als je op het General tab blad de optie "Autodetect muxes:" hebt aangezet dan zal je zien dat Tvheadend vanzelf andere multiplexes gaat toevoegen als deze gevonden worden in de DVB data. Als je een NIT-o netwerk ID hebt opgegeven dan zal deze gebruikt worden om de andere multiplexes te vinden.

Op het moment dat een multiplex is gevonden zal Tvheadend ook automatisch de verschillende services welke op deze multiplex aanwezig zijn vinden. Alle gevonden services worden toegevoegd aan de Service Tab.

Nu Tvheadend verschillende services gevonden heeft kan je weer terug naar de General tab. Hier staat de knop "Map DVB services to channels...". Als je hier op klikt dan gaat Tvheadend per gevonden service kijken of het deze kan begrijpen en bekijken. Mocht dit lukken dan zal Tvheadend de service zelf toevoegen aan de lijst van Channels op de Channels Tab van het configuratie gedeelte.

Code Word Client
De meeste DVB netwerken maken gebruik van versleutelde services. Deze services kunnen door Tvheadend niet zonder meer bekeken worden. Om ze te kunnen ontsleutelen zijn er sleutels nodig. Deze sleutels worden door de Smartcard van je DVB provider terug gegeven als je de juiste gegevens naar deze smartcard stuurt om ze op te vragen. Tvheadend kan gebruik maken van een zogenaamde "Code Word Server". Dit is een stuk software welke in staat is met de smartcard van de DVB provider te praten en de juiste sleutels terug te geven. Op dit moment ondersteund TV Headend "Code Word Servers" die gebruik maken van het newcamd protocol. Dit zijn oa NewCS and oscam. Het opzetten van zo'n server valt niet onder deze configuratie handleiding. Om een connectie te maken naar een "Code Word Server" kan je de gegevens die nodig zijn om hier op in te loggen ingeven op de "Code Word Client" tab. Op het moment dat je dan weer op de knop "Map DVB services to channels.." klikt dan zal Tvheadend zien dat een service versleuteld is en dan de ontsleutel code opvragen bij de geconfigureerde "Code Word Server". Als dit lukt dan zal Tvheadend de service ontsleutelen en deze mappen naar een channel.

XML TV
Standaard zal Tvheadend gebruik maken van de EIT informatie uit de DVB stroom om een EPG op te bouwen. Omdat deze niet altijd uitgebreid genoeg is kan je deze aan laten vullen door gebruik te maken van een XML TV grabber. Deze grabber kan EPG informatie van een website ophalen en in XML TV formaat aanbieden aan Tvheadend. Op de "XML TV" configuratie tab kan je instellen welke grabber gebruikt moet worden, en om de hoeveel tijd deze gestart moet worden.

Het kan zo zijn dan de XML TV grabber eerste geconfigureerd moet worden voordat deze werkt. Tvheadend kan dit (nog) niet doen. Hierdoor kan het zo zijn dat je eerst moet zorgen dat er een juiste grabber configuratie beschikbaar is voor de gebruiker waar Tvheadend onder draait. In de meeste gevallen betekend dit dat er in de hts home directory een .xmltv directory moet staan met de configuratie. Dit is per XML TV grabber anders dus volg de handleiding van de grabber om dit te doen.

Channels
Hier kan je alle volledig geconfigueerde kanalen zien welke Tvheadend gevonden heeft. Hier kan je instellen welke XML TV id gebruikt moet worden om de EPG te vullen van dit kanaal. Ook kan je op de "play" knop drukken om het kanaal via RTSP af te spelen.

Access control
In de Access Control tab kan je extra gebruikers (naast de master user) aanmaken welke in kunnen loggen op Tvheadend. Ook voor de verschillende HTSP clients kan je hier "gebruikers" defineren. Hier voor zal je dan niet gebruik maken van echte gebruikers, maar van IP adressen welke streaming rechten hebben.

De huidige release versie (2.11) biedt volledige ondersteuning voor Ziggo. Ook het doorgeven van zogenaamde EMM berichten naar de CWC server door Tvheadend wordt ondersteund voor het encryptie prototcol wat Ziggo gebruikt (irdeto2)

Ook biedt Tvheadend op dit moment geen ondersteuning voor het gebruik van een hardware CAM in een CI die op een DVB kaart is aangesloten. (ps. hardware donaties om dit mogelijk te maken zijn welkom)

Hier komen de veel gestelde vragen over Tvheadend te staan.

Momenteel zijn er nog geen veel gestelde vragen :-)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 151270 op 21-08-2010 11:44 . Reden: Toevoeging Digitenne + OScam link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Mooie TS! _/-\o_

Ik ben zelf groot fan van XBMC, en ik miste toch altijd dat je er geen tv mee kunt kijken.
Het enige jammere vind ik dat als je Ziggo wil kijken, dat je er niet zeker van bent dat het blijft werken. Of is er een manier om wel ondersteund DVB-C te kijken?

Nogmaals mooie TS, ik ga me hier eens in verdiepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ziggo ondersteuning blijft in mijn ogen voorlopig nog wel werken. Als Ziggo zaken wil gaan aanpassen om het gebruik van NewCS/CCcam etc tegen te gaan dan denk ik dat ook een aantal Ziggo STB's om gaan vallen. Nu kunnen ze die natuurlijk van nieuwe software voorzien, maar dat zelfde geldt dan ook voor NewCS/CCcam etc. Er zal altijd genoeg vraag blijven hiernaar net zolang tot dat iemand het weer uitgevonden heeft.

Mijn verwachting is dat de komende 3 tot 4 jaar de boel gewoon blijft werken, zo ie zo voor het basis aanbod van TV zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
voor die mensen die een svn versie willen compileren onder Ubuntu hier mijn instructies:

Zorg dat de juiste packages voor het compileren van software onder ubuntu beschikbaar zijn.
Zorg ook dat de libavahi-client-dev package geinstalleerd is.
Zorg dat de debian package building tools are installed

doe een svn checkout van de tvheadend source code
svn co svn://svn.lonelycoder.com/hts/trunk/tvheadend tvheadend

zorg dat de changelog in de tvheadend/debian/changelog directory de juiste header regel heeft in overeenstemming met de svn versie die je net gedownload hebt.

Deze eerste regel kan dan zijn:
hts-tvheadend (2.7.svn4108) hts; urgency=low

zorg ook dat in diezelfde changelog er een maintainer en release datum staat vlak voor het volgende blok (versie 2.7)
 -- G.O.T Tweaker <got@tweakers.net> Sat, 17 Jan 2010 17:00:00 +0100

Vervang de naam en email door je eigen naam en email adres, en de datum door de datum waarop je deze entry gemaakt hebt.
Zorg dan dat je in de tvheadend directory staat en geef dan het volgende commando:
debuild

Het systeem gaat nu een .deb aanmaken op basis van de svn versie van tvheadend. De naam van de .deb wordt opgebouwd aan de hand van het versie nummer dat je in de eerste regel van de changelog hebt opgegeven. Deze .deb komt in je home directory te staan:
hts-tvheadend_2.7.svn4108_i386.deb

het kan zijn dat je wat vragen en of error voorbij ziet komen. De meeste zijn waarschuwingen over .svn directories of het niet kunnen ondertekeken van de .deb.

Nu kan je deze versie instaleren met behulp van het volgende command:
sudo dpkg -i hts-tvheadend_2.7.svn4108_i386.deb

Als het goed is wordt nu de laatste svn versie van TVHeadend op je systeem geinstalleerd.

Als je naar de Web GUI van TV Headend gaat staat de versie (SVN-r4108) in de titelbalk van je browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Wat is het grote voordeel ten opzichte van Mythtv ? Xmbc integratie is voor mij niet van belang!

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het grote voordeel is dat het erg simpel te configureren is, niet veel resources inbeslag neemt en volledig via het web te beheren is. En in combinatie met DVB en versleutelde kanalen werkt dit 100% stabieler dan MythTV samen met sasc-ng. Ook meerdere opnamens van 1 transponder werkt zonder problemen. Er zit daar geen limiet aan (dus geen "virtuele tuners" zoals in MythTV) anders dan de snelheid van de hardware.

Maar om eerlijk te zijn, er zijn ook nadelen. Zo is het beheer van de opnamens nog niet volledig. Je moet dus zelfs in de gaten houden hoeveel hdd ruimte je nog over hebt. De presentatie van de EPG is een simpele lijst, geen "kalender" layout. Maar dit zijn zaken waar mee te leven valt.

Als je op zoek bent naar een snelle en makkelijke manier op direct van DVB naar harddisk opnamen te maken, welke je daarna met welke media player dan ook wilt afspelen, dan zou je TVHeadend echt eens moeten proberen.

De integratie met XBMC is idd "handig" maar ook ik gebruik het niet. Ik sla de opnamen op op een gedeelde schijf, en bekijk ze met mijn Popcorn Hour A100. En dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
Zo te zien is de frontend met Showtime nog in de prille fase, ik mis goede EPG ondersteuning en opnamebeheer. Zo zijn ze met XBMC al wat verder met de ontwikkeling Zie o.a deze link maar dit is ook nog niet af. Tot die tijd blijf ik mooi bij MythTV. Waar ik ook heel benieuwd naar ben is de zapsnelheid, deze wordt door timeshift ernstig vertraagt in MythTV. Kan ik hierbij een zapsnelheid verwachten met iets zoals VDR ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Volgens mij werkt dit niet voor analoge tv-kaarten. Deze komt namelijk niet in het lijstje van adapters te staan. In de console zie ik "Device lacks MPEG encoder, device skipped". Waarom is deze nodig? Ik vermoed om het signaal intern door te kunnen sturen/aan te bieden (naar bijvoorbeeld XBMC). Is er een andere manier om dit voor elkaar te krijgen?

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je gebruik wilt maken van een analoge TV kaart dan moet deze idd een hardware matige MPEG encoder bevatten.

Als de analoge kaart deze encoder niet bevat dan zou TV Headend dit in zijn geheel in software moeten gaan doen. Dat is veel werk om te programeren en zou ook veel resources vergen van de server waar TV Headend op draait. Daarnaast komt het gebruik van Analoge TV kaarten de opname kwaliteit niet ten goed. Bij het gebruik van een digitale DVB kaart wordt het signaal rechtstreeks digitaal opgeslagen of 1 op 1 doorgestuurd. Dit vergt minder resources en je krijgt ook de volledige qualiteit die je provider aanbiedt.

DVB kaarten zijn tegenwoordig niet zo heel erg duur meer en het analoge signaal gaat ook verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tvheadend versie 2.9 is zojuist uitgebracht. Deze versie heeft standaard al bijna volledige ondersteuning voor Ziggo DVB-C.

Dus voor iedereen die geen zin had om zelf een versie van Tvheadend te compileren kan nu versie 2.9 instaleren vanaf de Tvheadend website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3671

Ik heb versie 2.9 werkend proberen te krijgen met Digitenne (via een smargo smartreader plus en NewCS), maar als ik de stream probeer te openen dat zegt de web interface dat de backend niet meer reageert.

Ik krijg de indruk dat het iets met de bug te maken heeft die nog niet gefixed is in 2.9:
Tvheadend 2.9 - Fix the worst fail

It happen to all of us, sooner or later. A catastrophe build. Tvheadend 2.8 could not create or read its own configuration and settings nor does RTSP work (it crashes Tvheadend immediately).

I've pushed out 2.9 that at least fixes the configuration file malfunctions. The RTSP problem is a bit trickier to fix so it will have to wait for tomorrow or so. Sorry for any pain.
Kan iemand dit bevestigen? Of werkt bij jullie het streamen van gecodeerde TV kanalen wel over RTSP met versie 2.9?

Wat kan ik het beste doen, versie 2.7 installeren? of zelf een nightly build compileren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 3671 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:16:
werkt bij jullie het streamen van gecodeerde TV kanalen wel over RTSP met versie 2.9?
Wat kan ik het beste doen, versie 2.7 installeren? of zelf een nightly build compileren?
Het klopt dat in versie 2.9 een probleem zit met RTSP streaming. Dit is opgelost in de huidige SVN versie, dus als je wilt testen zou ik je idd aanraden zelf een svn versie te compileren.

En ik ben ook erg benieuwd naar je resultaten. Tot nu toe heb ik zelf dus alleen met DVB-C getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net geprobeerd de svn versie te installeren/maken via de procedure van hierboven, maar ik krijg uiteindelijk een error:

code:
1
2
3
dpkg-buildpackage: error: debian/rules build gave error exit status 2
debuild: fatal error at line 1334:
dpkg-buildpackage -rfakeroot -D -us -uc failed

iemand een (link naar) een beschrijving hoe ik de laatste WIP uit de svn moet installeren onder ubuntu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb net versie 2.7 geinstalleerd en dat werkt een beetje.

Er worden een aantal kanalen gevonden (helaas niet allemaal, maar dat kan ook aan de ontvangt of gescande muxen liggen).

Verder werkt het streamen ook niet vaak niet, soms reset de backend en niet alle gevonden zenders doen het.. Maar het is me gelukt om Veronica en Discovery te kijken, dus het is een begin. Nu nog kijken wat er gebeurd wanneer de cardserver op mijn thuis computer draait en ik met de netbook over een mobiele internet verbinding deze probeer te benaderen.
Hopelijk komt de volgende versie snel, want versie 2.8 en 2.9 zijn volledig onbruikbaar voor digitenne kijken (vanwege die rtsp streaming bug ).

Ik heb getest met een dell mini 10v netbook, een pctv nanostick en een smargo smartreader plus.
Binnenkort wordt de pctv picostick ook ondersteund onder linux, dan heb ik echt een portable oplossing voor digitenne onder linux.
Heel cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
met revision 4174 is er een fout ingeslopen welke dit probleem veroorzaakt. Door bij het co commando ook op te geven welke versie je wil uitchecken (-r 4173) kan je een versie binnen halen welke te compileren is.

Ik heb dit net zelf uitgeprobeerd en dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
en het probleem is al weer verholpen in svn versie 4176 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151270 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 21:03:
en het probleem is al weer verholpen in svn versie 4176 :-)
briljant!, ga het morgen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Even wat vraagjes ter verduidelijking van het geheel als het mag :)

Wat wordt bedoeld met de "services die op de multiplex aanwezig zijn" worden gevonden?

Een tweede vraag, volgens mij was de mythTV beperking dat je met 1 fysieke tuner enkel kanalen uit dezelfde multiplex tegelijk kon opnemen/kijken. Je kunt dezelfde cardserver gebruiken, dus waarom kun je met Tvheadend wel ongelimiteerd opnemen?

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 3671 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 21:37:
[...]

briljant!, ga het morgen testen.
Als je dan gaat testen, gebruik dan maar meteen de release versie van 2.10. De bugs uit versie 2.8 en 2.9 zijn in 2.10 opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jayvol09 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 23:17:
Wat wordt bedoeld met de "services die op de multiplex aanwezig zijn" worden gevonden?
met een service wordt een DVB service bedoelt. Dit zijn bijvoorbeeld radio stations, tv stations maar ook service om bijvoorbeeld de firmware van je STB te kunnen updaten. Binnen een multiplex kunnen er dus verschillende services zijn. Zo zitten Nederland 1, 2 en 3 samen met RTL4 in het oude @home gebied alle 4 op 1 multiplex. In DVB termen zijn er dan 4 services.
jayvol09 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 23:17:
Een tweede vraag, volgens mij was de mythTV beperking dat je met 1 fysieke tuner enkel kanalen uit dezelfde multiplex tegelijk kon opnemen/kijken. Je kunt dezelfde cardserver gebruiken, dus waarom kun je met Tvheadend wel ongelimiteerd opnemen?
Bij Tvheadend kun je nog steeds maar van 1 multiplex per capture kaart opnemen. Maar anders dan bij MythTV zit er geen beperking aan de hoeveelheid services van die multiplex die je tegelijkertijd kunt opnemen. Bij MythTV moest je een aantal "virtuele tuners" per DVB kaart opgegeven. Als je deze bijvoorbeeld op 2 had gezet kon je maar 2 services/tv stations tegelijkertijd opnemen. Binnen Tvheadend is deze beperking er niet. Dus als er op een multiplex 8 Tv stations zitten (multiplex 2 in het @home gebied bijvoorbeeld) en je zou de behoefte hebben om alle 8 de tv stations tegelijkertijd op te willen nemen dan kan dat met tvheadend als je hdd maar snel genoeg is om 8 opnamens tegelijkertijd aan te kunnen. Bij mythtv moet je dan het aantal virtuele tuners op 8 stuks zetten om het zelde te kunnen.
Dit geeft ook een goed voordeel als je bijvoorbeeld 2 programma's achter elkaar wilt opnemen van de zelfde zender en iets van een andere station op het zelfde tijdstip van de zelfde transponder. Op het moment dat het ene programma eindigt loopt de opname voor de andere al (vanwege de opnamen overlap die je kan instellen). Maar omdat er dus al een opnamen loopt van een andere tv station heb je dus tijdelijk 3 opnamens tegelijker tijd lopen. Had je dit bij mythtv willen doen en je aantal virtuele tuners stond op 2 dan had je een conflict gehad en kon je 1 opnamen niet laten doorgaan.

Daarnaast biedt mythtv geen goede ondersteuning voor het gebruik van softcam's en ook niet voor de ondersteuning van het gebruik van NIT-o wat zigge gebruikt. Hierdoor werd je genoodzaakt om programma's zoals open-sasc-ng te gebruiken welke ook niet altijd even stabiel werkte. Zeker in combinatie met virtuele tuners.

Dus dat is het grote voordeel van Tvheadend, dat je dus niet beperkt bent in het aantal gelijktijdige opnamen van 1 transponder, ondersteuning softcam's en (voor nederland) ondersteuning voor Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151270 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 23:24:
[...]

Als je dan gaat testen, gebruik dan maar meteen de release versie van 2.10. De bugs uit versie 2.8 en 2.9 zijn in 2.10 opgelost.
ik had toch net nog even getest, en het compiler werkte nu wel goed enzo.

Morgen probeer ik de 2.10 versie, want het werkt nog niet echt goed.
mijn problemen met svn4176.
-Volgens mij doorzoekt hij wel alle juiste frequenties (Nederland: "All" geselecteerd), maar hij vindt alleen de zenders rond requentie 498 MHz (bouquet 4). De FTA zenders op 722 MHz (bouquet 1) worden niet eens gevonden.
Volgens mij zit er hier iets niet goed (verkeerde frequenties, verkeerde bandbreedte, modulatie etc. etc.)

En als je met VLC gewoon de 722000 Khz invult, dan kan je wel prima de FTA kanelen kijken, dus de ontvangst zou goed moeten zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 3671 op 04-02-2010 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

toch nu net even geinstalleerd :)

De lijst van multiplexes bevat wel alle frequenties maar de modulatie is niet altijd correct. Bij digitenne is deze altijd QAM64, en bijvoorbeeld die van 722 000 KHz staat op QAM16.
Nu moet ik toegeven dat ik niet echt goed weet wat het verschil is, maar dat zal vast onderdeel van het probleem zijn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/DVB-T-frequenties

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 3671 op 04-02-2010 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 3671 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 23:43:
[...]
-Volgens mij doorzoekt hij wel alle juiste frequenties (Nederland: "All" geselecteerd), maar hij vindt alleen de zenders rond requentie 498 MHz (bouquet 4). De FTA zenders op 722 MHz (bouquet 1) worden niet eens gevonden.
Zie je wel alle "bouquetten"/multiplexes die je zou moeten kunnen ontvangen in de lijst met multiplexes staan?
(zie deze site van digitenne: http://www.digitenne.nl/pagina_49.html)

Als ik naar het Nederland ALL bestand kijk (de inhoud kan je hier vinden: http://linuxtv.org/hg/dvb...a0/util/scan/dvb-t/nl-All) dan zie ik daar een heleboel transponders in staan. Maar ik verwacht dat je de meeste niet kan ontvangen omdat die in andere gebieden staan dan waar jij je in bevint. Wat gebeurt er als je handmatig die transponder op 722 Mhz toevoegd (eerst even alle bestaande transponders verwijderen). En als je dan "Autodetect muxes" doet, zie je dan dat er nieuwe extra transponders toegevoegd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Bedankt, ik sta dus op het punt een backend te willen installeren op mn xubuntu server. Frontend zal wel mythTV of XBMC worden (btw, EPG is niet binnen de frontend te bekijken?). Maar Tvheadend lijkt mij nu ook aantrekkelijk vanwege de genoemde softcam ondersteuning (en ondersteuning van NIT-o betekent dat hij meer ziggo-multiplexen kan vinden dan mythTV?).
Verder ben ik benieuwd naar wat er onder het tabblad Digital Video Recorder bij de configuratie staat.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

COOL!!

super bedankt!
Ik heb handmatig de 4 frequenties van digitene ingevuld en nu werkt het helemaal fantastisch (met 2.10)!

Heel erg blij!

Morgen (en dan nu echt) kijken hoe het gaat als ik de cardserver op een andere PC draai.
Nu zit de de cardreader nog in mijn netbook, maar dat is niet handig (want groot log USB apparaat met uitstekende kaart).

Ik heb de instellingen van de pagina van wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/wiki/DVB-T-frequenties

Toen een locale newcs card server toegevoegd, en een gebruiker aangemaakt die streaming rechten geeft (volgens mij is dit een stap die mensen wel eens willen vergeten).

SUPER, eindelijk digitenne op mijn linux bak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jayvol09 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 00:05:
Bedankt, ik sta dus op het punt een backend te willen installeren op mn xubuntu server. Frontend zal wel mythTV of XBMC worden (btw, EPG is niet binnen de frontend te bekijken?). Maar Tvheadend lijkt mij nu ook aantrekkelijk vanwege de genoemde softcam ondersteuning (en ondersteuning van NIT-o betekent dat hij meer ziggo-multiplexen kan vinden dan mythTV?).
Verder ben ik benieuwd naar wat er onder het tabblad Digital Video Recorder bij de configuratie staat.
de MythTV frontend werkt niet samen met tvheadend. XBMC heeft wel de mogelijkheid om samen te werken met tvheadend. Als je het niet vervelend vindt om test konijn te zijn, dan zou ik je aanraden te kijken naar de "PVR branch" van XBMC. Deze heeft meer mogelijkheden om verschillende backends (VDR, MythTV en natuurlijk Tvheadend) te benaderen. Dan is het ook mogelijk om binnen XBMC de EPG te bekijken heb ik begrepen (zelf nog niet getest)

Ja. doordat Tvheadend NIT-o ondersteund vindt het automatisch alle Ziggo multiplexes op de zelfde manier als dat dit gebeurt in je STB van ziggo.

In de standaard documentatie van Tvheadend (http://www.lonelycoder.co...dend/docs/2_10/index.html) kan je in hoofdstuk 4.5 zien wat er voor mogelijkheden zijn. Op dit moment is het DVR gedeelte nog erg basic maar wordt er gekeken hoe dit verder uitgebreid en verbeterd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 21:36
Interesant topic Hein!
Alleen het doorgeven van zogenaamde EMM berichten naar de CWC server door Tvheadend wordt nog niet ondersteund voor het encryptie prototcol wat Ziggo gebruikt (irdeto)
Wat voor problemen levert dit op, moet je de smartcard af en toe in een normale decoder steken om het te laten blijven werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nielson schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:33:
Interesant topic Hein!
[...]
Wat voor problemen levert dit op, moet je de smartcard af en toe in een normale decoder steken om het te laten blijven werken?
Precies, om te zorgen dat je kan blijven kijken zijn die EMM berichten idd nodig. Wat je ook kan doen is een 2de kaart nemen en deze steeds omwisselen met de kaart in je decoder als je geen beeld meer hebt met Tvheadend. Alleen .. moet je dat wel zelf in de gaten houden.

We zijn er wel mee bezig om te kijken of we het werkend kunnen krijgen, maar nog geen uitzicht op een verwachte oplever datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net TVheadend met digitenne en XBMC getest, en ik moet zeggen: het werkt fantastisch!
Alle zenders keurig te bekijken, en zelfs pauzeren werkt prima.
Persoonlijk vind ik de xbmc interface ook vrij praktisch, fijn dat het daarmee samenwerkt.

Wat me wel is opgevallen is dat naam van de zender één verkeerd wordt weergegeven. Zowel in de tvheadend interface als in xbmc. het é teken wordt als een rondje met een streep erdoorheen weergegeven, blijkbaar een verkeerde karakter encoding (unicode?).

Hoe zit het eigenlijk met het updaten van de smartcard bij digitenne? werkt dat wel zonder problemen met tvheadend, of moet de kaart na een bepaalde periode ook even in een normale setupbox om te worden geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 3671 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 21:57:
Ik heb net TVheadend met digitenne en XBMC getest, en ik moet zeggen: het werkt fantastisch!
Alle zenders keurig te bekijken, en zelfs pauzeren werkt prima.
Persoonlijk vind ik de xbmc interface ook vrij praktisch, fijn dat het daarmee samenwerkt.

Wat me wel is opgevallen is dat naam van de zender één verkeerd wordt weergegeven. Zowel in de tvheadend interface als in xbmc. het é teken wordt als een rondje met een streep erdoorheen weergegeven, blijkbaar een verkeerde karakter encoding (unicode?).

Hoe zit het eigenlijk met het updaten van de smartcard bij digitenne? werkt dat wel zonder problemen met tvheadend, of moet de kaart na een bepaalde periode ook even in een normale setupbox om te worden geupdate?
Goed om te horen dat het werkt. En zover als ik weet werkt het updaten van de smartcard wel bij digitenne. Maar dit moet je dan wel aanzetten in de CWC client configuratie, en je moet zorgen dat de gebruiker waarmee je de connectie maar de camserver maakt ook de juiste rechten heeft om deze updates ook door te mogen sturen.

En over de é uit Eén .. bij mij staat het in de WebGUI wel goed, maar ik gebruik dus het Ziggo DVB-C signaal. Dus het zou ook kunnen dat in het digitenne signaal iets niet goed verstuurd wordt? Gelukkig kan je de naam zelf aanpassen als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 151270 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 08:16:
[...]

de MythTV frontend werkt niet samen met tvheadend. XBMC heeft wel de mogelijkheid om samen te werken met tvheadend. Als je het niet vervelend vindt om test konijn te zijn, dan zou ik je aanraden te kijken naar de "PVR branch" van XBMC.
Deze gebruiker heeft xbmc pvr test branch draaiend waarmee (Ziggo) HDTV geen enkel probleem is op een Dual Core Atom CPU i.c.m. de Anysee E30TC en USB Smargo Cardreader.

Ik neem aan dat de Tvheadend server niet te veel resources vergt waardoor deze ook op een (Dual Core) Atom CPU kan draaien?

[ Voor 0% gewijzigd door wsmaal op 07-02-2010 15:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
omdat Tvheadend "gewoon" de binnenkomende datastroom 1 op 1 doorgeeft vergt het idd niet veel resources. Dus ik denk dat het ook wel op een Atom 330 wil draaien. Ik zou zeggen, probeer het uit. maar volgens mij is het veel lichter dan VDR dus als zowel XBMC als VDR op dezelfde ATOM pc kon draaien, zou dat ook moeten kunnen met Tvheadend.

Persoonlijk zou ik er toch voor kiezen om Tvheadend centraal in het netwerk neer te zetten op een server met een aantal (PCI) DVB kaarten en flink wat storage. Dan kan je de frontends licht en volgens mij zelfs helemaal zonder hdd kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wsmaal schreef op zondag 07 februari 2010 @ 15:40:
[...]

Deze gebruiker heeft xbmc pvr test branch draaiend waarmee (Ziggo) HDTV geen enkel probleem is op een Dual Core Atom CPU i.c.m. de Anysee E30TC en USB Smargo Cardreader.

Ik neem aan dat de Tvheadend server niet te veel resources vergt waardoor deze ook op een (Dual Core) Atom CPU kan draaien?
volgens mij is tvheadend niet het probleem. ik draai xbmc met tvheadend voor digitenne op mijn atom single core netbookje. Dat gaat prima. Maar ziggo gebruikt veel hogere bitrates voor SD en HD streams, dus wellicht geeft dat problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-03 19:34
Toch ook maar weer de stap naar TVheadend gemaakt nu er ook ondersteuning voor softcam's inzit. Het werkt velen malen intuïtiever dan met VDR. Channels switchen gaat ook lekker vlot in vergelijking met VDR . Met TVheadend is het snel het sleuteltje ophalen en gaan met die banaan.

Paar aanvullingen:

Conceptueel begreep ik het even niet. Er zijn twee opties of tv kijken via htsp middels door een source toe te voegen in het Video menu en tvheadend toevoegen via de Live TV pvr client addon. In het Video menu kan je een source toevoegen met htsp://127.0.0.1:9982/ maar dat werkt niet als niet via de webinterface in de configuration tab -> acces controle een entry aan hebt gemaakt met username * en pass * de rest default laten en de opties aanvinken. Je kan hier natuurlijk ook een user (xbmc) en pass (xbmc) opnemen en dan vul je bijv bij source in htsp://xbmc:xbmc@127.0.0.1:9982/ Maar als je dit doe kan je de pvr-client niet gebruiken omdat deze de optie niet heeft om met user/pass in te loggen. Een lege default entry met user * pass * werkt dan weer wel.

Paar bevindingen:

- In Live TV als een kanaal geactiveerd is kan ik de zoom optie niet gebruiken om het image wat op te schalen
- Na reboot wordt MyTV1.db nogmaals gevuld met als gevolg dubbele entries met kanalen. En na nog een reboot driedubbel enz. Workaround rm MyTV1.db in userdata tijdens shutdown.

@ wsmaal En ik ben die ene gebruiker die op een dual core atom/ion pmiddels VDPAU HD kanalen afspeelde. :-) Ja ik spreek in de verleden tijd want sinds een maand ofso is wat aan de VDPAU handling gedaan in xbmc en ffmpeg is het soms wel mogelijk om de HD kanalen via VDPAU af te spelen maar soms niet. Compleet onverklaarbaar voor mij waarom soms wel VDPAU wordt geselecteerd en soms niet. Lijkt dan een timing probleem. Als ik de HD opnamen bekijk (h264) wordt wel VDPAU gebruikt maar direct (met buffer) via live TV middels VDR of via TVheadend ook h264 soms wel soms niet.

Melding is hetzelfde als in dit Track # http://trac.xbmc.org/ticket/8615 maar omdat het zo nu en dan optreed zou deze recente aanpassing het kunnen verhelpen http://trac.xbmc.org/changeset/27662.

Maar al met al werkt tv-headend een stuk prettiger dan VDR. Dank aan een ieder dit dit mogelijk gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-03 10:58
Ik zal dit in het weekend es gaan proberen icm XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 15:30
Ik ben ook bezig met het opzetten van een PVR / TV backend en zit ook naar dit stukje software te kijken. Ik was al begonnen aan MythTV, maar heb wat problemen met mijn opensasc-ng i.c.m. MythTV configuratie. Mijn NEwCS serevr werkt al wel goed.
Alleen, wat wel lijkt te missen in TVHeadend wat wel in MythTV zit is het verwijderen van reclameblokken. Is hier nog iets voor of kan dit gewoon niet? Ik zag dat je na afloop van een opname automatisch een scriptje kunt starten, dus ik kan me voorstellen dat je hierbij iets start wat die reclameblokken er even uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
martdj schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:00:
Ik ben ook bezig met het opzetten van een PVR / TV backend en zit ook naar dit stukje software te kijken.
Welkom bij Tvheadend :-)
Ik was al begonnen aan MythTV, maar heb wat problemen met mijn opensasc-ng i.c.m. MythTV configuratie. Mijn NEwCS serevr werkt al wel goed.
Een zeer bekend verschijnsel waar meerdere mensen tegen aan gelopen zijn (inclusief mij zelf)
Alleen, wat wel lijkt te missen in TVHeadend wat wel in MythTV zit is het verwijderen van reclameblokken. Is hier nog iets voor of kan dit gewoon niet? Ik zag dat je na afloop van een opname automatisch een scriptje kunt starten, dus ik kan me voorstellen dat je hierbij iets start wat die reclameblokken er even uithaalt.
Het er uithalen van reclameblokken is niet iets wat je "er even uithaalt". Dit is echt een lastig process wat niet zo 1 2 3 te maken is. Vandaar dat het ook niet in Tvheadend beschikbaar is, andere zaken zijn op dit moment belangrijker (opname beheer bijvoorbeeld). Je kan idd een post processing commando opgeven welke gedraaid wordt na dat een opnamen klaar is. Dus als jij een linux command line utility weet welke een MKV bestand met MPEG audio/video kan analyseren en daaruit de reclame blokken kan weg halen dan kan je dat idd automatisch afstarten.

En als je zo'n programma weet, dan wil ik dat heel graag weten. Ik weet niet van het bestaan af nml. De logica in MythTV zou bijvoorbeeld een kanidaat kunnen zijn, maar ik weet niet of je die ook "standalone" kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien leuk om even te vermelden. Ik heb maandag avond in Tvheadend 9 "autorec" opdrachten gezet. Dit waren erg simpele autorec opdrachten: "Neem alle programma's van deze zender" waar bij de ik de volgende zenders heb gebruikt:
  • Nederland 1
  • Nederland 2
  • Nederland 3
  • RTL 4
  • RTL 5
  • RTL 7
  • Net 5
  • SBS6
  • Veronica
Hierdoor werden dus alle programma's op deze zenders automatisch gescheduled en opgenomen. Alle opnamens hadden 5 minuten extra voor de daadwerkelijk start, en 10 minuten extra aan het eind van de opnamens om te zorgen dat het komplete programma er echt op stond.

Het resultaat was dat op bepaalde moment er wel 15 gelijktijdige opnamens liepen op mijn Tvheadend server (AMD X2 3800+, 2Gb, 250Gb boot, 2 x 1.5T raid 0 opnamen ruimte). Dit gaf wel een processor belasting van 90% en heel zo nu en dan een hikje in de data stream.

Ik heb 3 DVB-C kaarten in mijn server zitten en deze zenders zitten dan ook op 3 transponders in groepen van 2 x 4 en Net 5 als enige op een andere transponder op de 3de kaart.

Dit geeft dus even aan dat als je 2 DVB-C kaarten hebt je dus al bijna geen 1 programma kan missen van de basis nederlandse zenders met Tvheadend. Neem je de buitenlandse zenders er bij dan is het wel handig om een 3de en eventueel een 4de kaart er bij te hebben voor voldoende armslag.

Dus als Tvheadend uitgebreid wordt met een uitgebreidere opname beheer mogelijkheid (waar we mee bezig zijn om de basis van uit te denken) dan kan je Tvheadend gewoon echt laten draaien in je netwerk en je eigen "uitzending gemist" server opbouwen.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 17:41
Men wat een fantastische ontwikkeling jongens!

Ik ga er ook aan beginnen. Wat vraagjes.

Ik heb een Fire DTV kaart liggen(dvb C met alphacrypt, werkt prima in WMC 7.
En ik heb een Anysee EC30plus dvb C(usb) tuner. Deze werkt ook prima in een andere WMC7.

Nu is mijn vraag, met welke kaart kan ik het beste gebruik maken van TVheadend(werkt beide ook prima)?
en hoe zit het dan met het decrypten van decrypted kanalen? Kan ik dit doen met mijn hardwarematige alphacrypt(zo kan ik CPU cycles besparen?) of moet het met de Anysee(met ingebouwde softcam) ?

Kan het uberhaupt wel met deze cams?

Graag een duidelijk antwoord, er is teveel documentatie.

Topicstarter
Animal schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 05:18:
Men wat een fantastische ontwikkeling jongens!

Ik ga er ook aan beginnen. Wat vraagjes.

Ik heb een Fire DTV kaart liggen(dvb C met alphacrypt, werkt prima in WMC 7.
En ik heb een Anysee EC30plus dvb C(usb) tuner. Deze werkt ook prima in een andere WMC7.

Nu is mijn vraag, met welke kaart kan ik het beste gebruik maken van TVheadend(werkt beide ook prima)?
Beide kaarten worden onder Linux gewoon ondersteund. Dus dat zou geen probleem moeten zijn. Maar nu weet ik niet precies hoe Tvheadend reageert op de Fire DTV kaart. Ik verwacht dat de Anysee geen problemen geeft, dit is wel een "normale" DVB tuner. Ik zou zeggen, probeer het eens uit.
en hoe zit het dan met het decrypten van decrypted kanalen? Kan ik dit doen met mijn hardwarematige alphacrypt(zo kan ik CPU cycles besparen?) of moet het met de Anysee(met ingebouwde softcam) ?
Als je 2 smartcards hebt dan kan je idd gewoon gebruik maken van de alphacrypt voor de FireDTV kaart en de interne "softcam" van de Anysee verwacht is. Je hoeft dan geen instellingen te gebruiken bij de CWC client configuratie pagina.

Nogmaals zou ik zeggen, probeer het eens uit. Je hoeft hiervoor geen eens je windows7 installatie weg te halen of aan te passen. Als het goed is verwacht is dat je met een Ubuntu Live CD en een paar extra programma's die je na het opstarten installeerd prima kunt testen wat er gebeurt.

Daarvoor moet je dus een Ubuntu Desktop Live CD downloaden, en daarna de Tvheadend repositorie toevoegen en vanaf daar de Tvheadend software instaleren. Dan kan je zien hoeveel er herkent wordt.

Success.

• martdj
Ik wil 'm vanavond gaan compileren op mijn Fedora 12 Server (ik heb helaas geen up-to-date .rpm bestand kunnen vinden. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten?

• martdj
Anoniem: 151270 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:13:
[...]
Het er uithalen van reclameblokken is niet iets wat je "er even uithaalt". Dit is echt een lastig process wat niet zo 1 2 3 te maken is. Vandaar dat het ook niet in Tvheadend beschikbaar is, andere zaken zijn op dit moment belangrijker (opname beheer bijvoorbeeld). Je kan idd een post processing commando opgeven welke gedraaid wordt na dat een opnamen klaar is. Dus als jij een linux command line utility weet welke een MKV bestand met MPEG audio/video kan analyseren en daaruit de reclame blokken kan weg halen dan kan je dat idd automatisch afstarten.

En als je zo'n programma weet, dan wil ik dat heel graag weten. Ik weet niet van het bestaan af nml. De logica in MythTV zou bijvoorbeeld een kanidaat kunnen zijn, maar ik weet niet of je die ook "standalone" kan draaien.
Zou hier wat mee te doen zijn? Ik weet alleen niet of ie met .mkv containers overweg kan.

[ Voor 12% gewijzigd door martdj op 18-02-2010 10:38 ]

• Animal
Anoniem: 151270 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 07:55:
[...]

Beide kaarten worden onder Linux gewoon ondersteund. Dus dat zou geen probleem moeten zijn. Maar nu weet ik niet precies hoe Tvheadend reageert op de Fire DTV kaart. Ik verwacht dat de Anysee geen problemen geeft, dit is wel een "normale" DVB tuner. Ik zou zeggen, probeer het eens uit.

[...]

Als je 2 smartcards hebt dan kan je idd gewoon gebruik maken van de alphacrypt voor de FireDTV kaart en de interne "softcam" van de Anysee verwacht is. Je hoeft dan geen instellingen te gebruiken bij de CWC client configuratie pagina.

Nogmaals zou ik zeggen, probeer het eens uit. Je hoeft hiervoor geen eens je windows7 installatie weg te halen of aan te passen. Als het goed is verwacht is dat je met een Ubuntu Live CD en een paar extra programma's die je na het opstarten installeerd prima kunt testen wat er gebeurt.

Daarvoor moet je dus een Ubuntu Desktop Live CD downloaden, en daarna de Tvheadend repositorie toevoegen en vanaf daar de Tvheadend software instaleren. Dan kan je zien hoeveel er herkent wordt.

Success.
Bedankt voor je info, Ik draai op 't moment de xbmcfreak live cd waar xbmc direct opstart. Hier moet het ook mee kunnen toch?

• Animal
Ik loop hier compleet vast.

Ik heb inmiddels een schone Ubuntu installatie 8.10
XBMC geïnstalleerd. Dit werkt prima. TVHeadend geïnstalleerd... Deze werkte ook prima.

Ik heb met het instaleren een username plus password aangemaakt, nadat ik dat heb gedaan, heb ik via de webinterface al mijn services kunnen vinden. Toen ubuntu vast liep, ben ik na de reboot weer naar de webinterface gegaan. Hier kan ik nu niet meer in de Configuratie tab komen(deze is verdwenen)

Nu lees ik dat dat wat met de add users instelling te maken heeft(waar ik netjes een */* account met alle vinkjes aan heb aangemaakt)

Iemand enig idee hoe ik weer een volledige web interface krijg?

Vraag 2:
Via welke software/plugin moet ik nu gebruiken voor XBMC? Ik wil niet met het klassieke open source idee gaan werken. Ik heb op youtube veel verder gevorderde plugins voor xbmc gezien.

• martdj
Ik heb vanavond tvheadend gecompileerd. Dat ging prima. Bij de configuratie loop ik echter tegen problemen aan. Ik heb bij Code Word Client het volgende ingevuld:
enabled - 127.0.0.1 - 15050 - user - pw - DES key - niet enabled
Mijn tv kaarten worden netjes herkend als Philips TDA10023 DVB-C (het zijn Mystique CABIX kaarten). Ik kies bij de configuratie voor Ziggo. Vervolgens druk ik op de knop "MAP DVB Services to Channels". De output in de syslog:
(even 1 kanaal gepakt, maar alle kanalen hebben dit)
Feb 18 23:10:51 serviceprobe: BBC 2: checking...
Feb 18 23:10:51 subscription: "serviceprobe" direct subscription to adapter: "Philips TDA10023 DVB-C", network: "0500 Ziggo SA Network", mux: "0500 Ziggo SA Network: 428,000 kHz", provider: "Ziggo", service: "BBC 2", quality: 100
Feb 18 23:10:52 cwc: Obtained key for for service "BBC 2"
Feb 18 23:10:52 TS: Philips TDA10023 DVB-C/428,000 kHz/BBC 2: MPEG2AUDIO @ #5101: Corrupted PES header
Feb 18 23:10:53 TS: Philips TDA10023 DVB-C/428,000 kHz/BBC 2: MPEG2AUDIO @ #5101: Corrupted PES header, 20 duplicate log lines suppressed
Feb 18 23:10:54 TS: Philips TDA10023 DVB-C/428,000 kHz/BBC 2: MPEG2AUDIO @ #5101: Corrupted PES header, 51 duplicate log lines suppressed
Feb 18 23:10:55 TS: Philips TDA10023 DVB-C/428,000 kHz/BBC 2: MPEG2AUDIO @ #5101: Corrupted PES header, 86 duplicate log lines suppressed
Feb 18 23:10:56 TS: Philips TDA10023 DVB-C/428,000 kHz/BBC 2: MPEG2AUDIO @ #5101: Corrupted PES header, 122 duplicate log lines suppressed
Feb 18 23:10:57 TS: Philips TDA10023 DVB-C/428,000 kHz/BBC 2: MPEG2AUDIO @ #5101: Corrupted PES header, 164 duplicate log lines suppressed
Feb 18 23:10:58 TS: Philips TDA10023 DVB-C/428,000 kHz/BBC 2: MPEG2AUDIO @ #5101: Corrupted PES header, 192 duplicate log lines suppressed
Feb 18 23:10:59 TS: Philips TDA10023 DVB-C/428,000 kHz/BBC 2: MPEG2AUDIO @ #5101: Corrupted PES header, 223 duplicate log lines suppressed
Feb 18 23:11:00 TS: Philips TDA10023 DVB-C/428,000 kHz/BBC 2: MPEG2AUDIO @ #5101: Corrupted PES header, 263 duplicate log lines suppressed
Feb 18 23:11:01 TS: Philips TDA10023 DVB-C/428,000 kHz/BBC 2: MPEG2AUDIO @ #5101: Corrupted PES header, 298 duplicate log lines suppressed
Feb 18 23:11:01 subscription: "serviceprobe" unsubscribing
Feb 18 23:11:01 serviceprobe: BBC 2: skipped: Got multiplexed packets but could not decode further
Feb 18 23:11:01 serviceprobe: BBC 1: checking...

Een stuk van mijn NewCS log:
[ 23:14:53 ] Card reader unlocked for reader Smargo-usb0 [/dev/ttyUSB0]
[ 23:14:53 ] [ 0604 ] Card ECM took: 0s 217548us
[ 23:14:53 ] [ Newcamd ] ECM -> mythtv (OK) 0604 0000 0064
[ 23:14:53 ] [ Card queue /dev/ttyUSB0 ] Found identical ECM already in Queue to answer, sid 64, prio 18496!
[ 23:14:53 ] [ Newcamd ] ECM -> mythtv (OK) 0604 0000 0064
[ 23:14:53 ] [ SID ] Updating SID 0064 for Reader 0 (Smargo-usb0) ok - SO is: 0
[ 23:14:53 ] [ ECM Cache ] Adding dynamic Cache entry at 299
[ 23:14:53 ] [ ECM Cache ] Hits 76 Total 375
[ 23:14:53 ] [ 0604 ] Ecm Cache Add took: 0s 65us
[ 23:15:02 ] [ Newcamd:15050 ] Command 80 from mythtv len 68
[ 23:15:02 ] [ Newcamd:15050 ] ECM <- mythtv
[ 23:15:02 ] [ SID ] Checking for SID 2329 for Reader 0 (Smargo-usb0) - SO is: 0
[ 23:15:02 ] [ Newcamd:15050 ] Accepted SID 2329 on Reader 0 (Smargo-usb0) from mythtv
[ 23:15:02 ] [ ECM Cache ] Hits 76 Total 376 [CRC 6F90FF3E] - returning -999
[ 23:15:02 ] [ 0604 ] Ecm Cache Check took: 0s 55us [CRC 6f90ff3e]
[ 23:15:02 ] [ Card queue /dev/ttyUSB0 ] ECM added, sid 2329, prio 1854
[ 23:15:02 ] [ Newcamd:15050 ] mythtv: nlen 90 new len 90
[ 23:15:02 ] [ Newcamd:15050 ] Command 80 from mythtv len 68
[ 23:15:02 ] [ Newcamd:15050 ] ECM <- mythtv
[ 23:15:02 ] [ SID ] Checking for SID 2329 for Reader 0 (Smargo-usb0) - SO is: 0
[ 23:15:02 ] [ Newcamd:15050 ] Accepted SID 2329 on Reader 0 (Smargo-usb0) from mythtv
[ 23:15:02 ] [ ECM Cache ] Hits 76 Total 377 [CRC 5DDCE37A] - returning -999
[ 23:15:02 ] [ 0604 ] Ecm Cache Check took: 0s 30us [CRC 5ddce37a]
[ 23:15:02 ] [ Card queue /dev/ttyUSB0 ] ECM added, sid 2329, prio 18606
[ 23:15:02 ] [ Card queue /dev/ttyUSB0 ] Ecm run, sid 2329, prio 1854, queue len: 2, max len: 4
[ 23:15:02 ] [ ECM Cache ] Hits 76 Total 377 [CRC 6F90FF3E] - returning -999
[ 23:15:02 ] [ 0604 ] Ecm Cache Check took: 0s 74us [CRC 6f90ff3e]
[ 23:15:02 ] [ Irdeto ] No tunneling
[ 23:15:02 ] Card reader locked for reader Smargo-usb0 [/dev/ttyUSB0]
[ 23:15:02 ] Phoenix_write:
0000: 01 05 00 00 02 3e 00 d1 00 08 6a 38 0c 0a 2a 46 .....>....j8..*F
0010: ac 00 23 2c 27 58 4e 15 c6 72 7d df 01 42 b0 8d ..#,'XN..r}..B..
0020: 35 a6 c0 de 9c e7 8b 0a 11 1f 6a 9e 95 a2 5a c4 5.........j...Z.
0030: b8 07 08 f6 c9 06 df 79 c5 83 00 b1 ae ca c2 5e .......y.......^
0040: 80 ee 11 29 5c ...)\

[ 23:15:02 ] [ Serial ] Write on fd 4 (len=69)
[ 23:15:02 ] [ Serial ] Read on fd 4 (len=69 timeout=2181ms)
[ 23:15:02 ] [ Serial ] Read on fd 4 (len=8 timeout=3300ms)
[ 23:15:02 ] Phoenix_read:
0000: 01 05 9d 00 38 01 02 06 ....8...

[ 23:15:02 ] [ Serial ] Read on fd 4 (len=7 timeout=3300ms)
[ 23:15:02 ] Phoenix_read:
0000: 00 d1 f4 13 ff ff ad .......

[ 23:15:02 ] Card reader unlocked for reader Smargo-usb0 [/dev/ttyUSB0]
[ 23:15:02 ] [ 0604 ] Card ECM took: 0s 216678us
[ 23:15:02 ] [ Newcamd ] ECM -> mythtv (OK) 0604 0000 2329
[ 23:15:02 ] [ SID ] Updating SID 2329 for Reader 0 (Smargo-usb0) ok - SO is: 0
[ 23:15:02 ] [ SID ] Adding SID 2329 on Reader 0 (Smargo-usb0) - SO is: 0 [Allow]
[ 23:15:02 ] [ ECM Cache ] Adding dynamic Cache entry at 300
[ 23:15:02 ] [ ECM Cache ] Hits 76 Total 377
[ 23:15:02 ] [ 0604 ] Ecm Cache Add took: 0s 39us
[ 23:15:02 ] [ Card queue /dev/ttyUSB0 ] Ecm run, sid 2329, prio 18606, queue len: 1, max len: 4
[ 23:15:02 ] [ ECM Cache ] Hits 76 Total 377 [CRC 5DDCE37A] - returning -999
[ 23:15:02 ] [ 0604 ] Ecm Cache Check took: 0s 50us [CRC 5ddce37a]
[ 23:15:02 ] [ Irdeto ] No tunneling
[ 23:15:02 ] Card reader locked for reader Smargo-usb0 [/dev/ttyUSB0]
[ 23:15:02 ] Phoenix_write:
0000: 01 05 00 00 02 3e 27 0f 00 02 6c 38 7a 40 e1 98 .....>'...l8z@..
0010: 17 50 44 b6 17 7f a8 ff 33 68 11 5e 10 fa 2e 0e .PD.....3h.^....
0020: e7 77 a1 9a 39 c4 63 7c b2 c7 af 55 e1 5e e2 f5 .w..9.c|...U.^..
0030: 37 f5 23 dc cd a1 7e 70 a2 c0 58 a1 62 00 1e e8 7.#...~p..X.b...
0040: 89 0c 15 e3 23 ....#

[ 23:15:02 ] [ Serial ] Write on fd 4 (len=69)
[ 23:15:02 ] [ Serial ] Read on fd 4 (len=69 timeout=2181ms)
[ 23:15:03 ] [ Serial ] Read on fd 4 (len=8 timeout=3300ms)
[ 23:15:03 ] Phoenix_read:
0000: 01 05 90 00 00 00 02 00 ........

[ 23:15:03 ] [ Serial ] Read on fd 4 (len=1 timeout=3300ms)
[ 23:15:03 ] Phoenix_read:
0000: a9 .

[ 23:15:03 ] Card reader unlocked for reader Smargo-usb0 [/dev/ttyUSB0]
[ 23:15:03 ] [ 0604 ] Card ECM took: 0s 193703us
[ 23:15:03 ] [ Newcamd ] ECM -> mythtv (NOT OK) 0604 0000 2329
[ 23:15:03 ] [ SID ] Updating SID 2329 for Reader 0 (Smargo-usb0) bad - SO is: 0
[ 23:15:03 ] [ ECM Cache ] Adding dynamic Cache entry at 301
[ 23:15:03 ] [ ECM Cache ] Hits 76 Total 377
[ 23:15:03 ] [ 0604 ] Ecm Cache Add took: 0s 40us
[ 23:15:12 ] [ Newcamd:15050 ] Command 81 from mythtv len 68
[ 23:15:12 ] [ Newcamd:15050 ] ECM <- mythtv
[ 23:15:12 ] [ SID ] Checking for SID 232C for Reader 0 (Smargo-usb0) - SO is: 0
[ 23:15:12 ] [ Newcamd:15050 ] Accepted SID 232C on Reader 0 (Smargo-usb0) from mythtv
[ 23:15:12 ] [ ECM Cache ] Hits 76 Total 378 [CRC 12A6FDAF] - returning -999
[ 23:15:12 ] [ 0604 ] Ecm Cache Check took: 0s 63us [CRC 12a6fdaf]
[ 23:15:12 ] [ Card queue /dev/ttyUSB0 ] ECM added, sid 232C, prio 1865
[ 23:15:12 ] [ Newcamd:15050 ] mythtv: nlen 90 new len 90
[ 23:15:12 ] [ SID ] Checking for SID 232C for Reader 0 (Smargo-usb0) - SO is: 0
[ 23:15:12 ] [ Newcamd:15050 ] Accepted SID 232C on Reader 0 (Smargo-usb0) from mythtv
[ 23:15:12 ] [ ECM Cache ] Hits 76 Total 379 [CRC FD60B22F] - returning -999
[ 23:15:12 ] [ 0604 ] Ecm Cache Check took: 0s 46us [CRC fd60b22f]
[ 23:15:12 ] [ Card queue /dev/ttyUSB0 ] ECM added, sid 232C, prio 18716
[ 23:15:12 ] [ Card queue /dev/ttyUSB0 ] Ecm run, sid 232C, prio 1865, queue len: 2, max len: 4
[ 23:15:12 ] [ ECM Cache ] Hits 76 Total 379 [CRC 12A6FDAF] - returning -999
[ 23:15:12 ] [ 0604 ] Ecm Cache Check took: 0s 70us [CRC 12a6fdaf]
[ 23:15:12 ] [ Irdeto ] No tunneling
[ 23:15:12 ] Card reader locked for reader Smargo-usb0 [/dev/ttyUSB0]
[ 23:15:12 ] [ ECM Cache ] Hits 76 Total 380 [CRC 58F7C1DD] - returning -999
[ 23:15:12 ] [ 0604 ] Ecm Cache Check took: 0s 60us [CRC 58f7c1dd]
[ 23:15:12 ] [ Card queue /dev/ttyUSB0 ] ECM added, sid 232C, prio 18776
[ 23:15:12 ] Phoenix_write:
0000: 01 05 00 00 02 3e 00 d0 00 08 6a 38 88 ca 7f 68 .....>....j8...h
0010: 80 5f b8 83 75 44 9f 15 cb 3f fd a4 e7 f5 0f 79 ._..uD...?.....y
0020: 98 5b 96 6c 14 62 68 eb a6 f3 42 89 39 4b 7f 5a .[.l.bh...B.9K.Z
0030: cf b5 38 41 15 c3 a7 f4 1e 1b 07 99 5f ea 3c de ..8A........_.<.
0040: b9 63 9b 56 16 .c.V.

Een hoop "OK"s dus, maar ook regelmatig "NOT OK"s. Iemand enig idee wat hier misgaat en hoe ik dit kan oplossen?

Edit:
Wellicht ten overvloede, maar als ie klaar is zie ik in mijn channels lijst dus precies 4 kanalen: De ongecodeerde.

[ Voor 56% gewijzigd door martdj op 18-02-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
corrupted PES headers lijkt te wijzen op slechte signaal kwaliteit.

Dat je een berg NOT OK's krijgt is "normaal". Als je de in de log even tijdelijk de debug aanzet zie je dat Tvheadend meerdere ECM's naar je CWC stuurt voor 1 kanaal. 1 daarvan geeft maar een OK, de andere geven een NOT OK (zo werkt Irdeto nml)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Anoniem: 151270 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 08:12:
corrupted PES headers lijkt te wijzen op slechte signaal kwaliteit.

Dat je een berg NOT OK's krijgt is "normaal". Als je de in de log even tijdelijk de debug aanzet zie je dat Tvheadend meerdere ECM's naar je CWC stuurt voor 1 kanaal. 1 daarvan geeft maar een OK, de andere geven een NOT OK (zo werkt Irdeto nml)
Ok, ik wilde het al gaan zoeken in mijn NewCS configuratie. Die sluit ik overigens nog niet helemaal uit. De log voor bijvoorbeeld Ned 1 HD geeft:
Feb 19 10:11:36 zeus tvheadend[9152]: subscription: "192.168.7.75 [ XBMC Media Center ]" subscribing on "Nederland 1 HD", weight: 500, adapter: "Philips TDA10023 DVB-C", network: "0500 Ziggo SA Network", mux: "0500 Ziggo SA Network: 826,000 kHz", provider: "Ziggo", service: "Nederland 1 HD", quality: 100

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat alle FTA kanalen een kwaliteit 100 hebben en alle gecodeerde kanalen een slechte kwaliteit hebben.

Edit:
Zou iemand misschien zijn werkende NewCS.xml file willen posten, zodat ik kan kijken of daar toch problemen zijn?

Edit 2:
Een herstart van mijn server doet wonderen. Nu geen problemen meer met decoderen. Wel helaas met signaalkwaliteit. De meeste muxen hebben een kwaliteiten van 100, maar sommige staan op 0 (in het gebied 276.000 kHz t/m 308.000 kHz staan er 3 op 0%, 1 op 24% en 1 op 68%). Da's dus balen. Ik heb er de signaalversterker tussen zitten die bij het interactieve tv pakket kwam en daar zit deze (hirshman koka) kabel op de +10db uitgang. maar goed. Dat heeft verder niets met TV Headend te maken.
Wel een vraag voor TV Headend. In XBMC kan ik de TV kanalen benaderen door onder video als source:
htsp://<IP adres van mijn server>/ op te geven. Ik heb nu een paar radio kanalen een titel gegeven, zodat ook deze in de lijst terug komen met als doel om deze onder Music te laten verschijnen. Ik kan ze kiezen, maar ze worden niet gespeeld. Kan TV Headend dit wel en wat moet ik doen om ook radio kanalen te laten verschijnen?

Edit 3:
Is het de bedoeling dat er iets ingevuld wordt bij TV Adapters NIT-o Network ID? Ik heb Ziggo in Voorhout. Welke moet ik dan hebben? Ik zie op sommige plekken 0604 langskomen, Op andere 0500 en 5555 is volgens mij wat in de decoder staat.

[ Voor 37% gewijzigd door martdj op 19-02-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

martdj schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:20:
[...]
Edit:
Zou iemand misschien zijn werkende NewCS.xml file willen posten, zodat ik kan kijken of daar toch problemen zijn?
Ik wil die van mij best posten maar ik draai newcs op het Caiway netwerk met een Smargo cardreader via USB. Overigens gebruik ik Ubuntu 9.04 - NewCS, TVHeadend en een gepatchede XBMC op een Asrock ION 330. Gepatched omdat anders XBMC bij live televisie weigert VDPAU te gebruiken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
<?xml version="1.0"?>
<newCSconfig>
    <readers name="Card Readers">
        <device>
            <name>Smargo</name>
            <type>Phoenix</type>
            <mhz>357</mhz>
            <parity>even</parity>
            <node>/dev/ttyUSB0</node>
            <enabled>Yes</enabled>
            <reset>normal</reset>
            <export>Yes</export>
            <blocksa>No</blocksa>
            <blockua>No</blockua>
            <blockga>No</blockga>
            <blockc0>No</blockc0>
            <irdeto-camkey>11 22 33 44 55 66 77 88</irdeto-camkey>
            <irdeto-camkey-data>3C 86 33 AA C0 D3 67 53 3D EC 7B B2 EE ED EB 8C A3 AD A5 2E 58 B9 9B B3 46 72 78 32 77 A1 DA AC 3B 61 06 AD 09 09 77 4E 03 1B 2A 6E 30 19 5B 43 76 83 AD 0F C5 99 B8 7D 08 CE A4 7B E1 B6 C7 6A</irdeto-camkey-data>
            <carddetect>yes</carddetect>
            <newcamd_port>15050</newcamd_port>
            <autosid>Yes</autosid>
            <pincode>0000</pincode>
            <priority>round</priority>
        </device>
    </readers>

<radegastserver>
        <enabled>no</enabled>
        <port>10001</port>
        <allow>
            <hostname>127.0.0.1</hostname>
        </allow>
    </radegastserver>

<cache>
        <emm>20</emm>
        <ecm>-1</ecm>
    </cache>

<httpd>
        <server>
            <port>8888</port>
            <enabled>yes</enabled>
        </server>

<user>
            <name>xxxx</name>
            <password>xxxx</password>
            <accesslevel>admin</accesslevel>
        </user>
    </httpd>

<debug>
        <level>normal</level>
        <type>init</type>
        <output>console,tcp</output>
        <console_options>normal,init</console_options>

<logfile>/etc/newcs.log</logfile>
        <tcp_port>1001</tcp_port>
        <tcp_options>normal,init</tcp_options>
    </debug>

<newcamdserver>
        <enabled>yes</enabled>
        <name>newcs</name>
        <deskey>01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14</deskey>

<user>
            <name>xxxx</name>
            <hostname>localhost</hostname>
        </user>

<port>12000</port>
        <au>on</au>
        <sidoverride>off</sidoverride>
        <spider>No</spider>
        <rate>2</rate>

</newcamdserver>
</newCSconfig>
Edit 2:
Een herstart van mijn server doet wonderen. Nu geen problemen meer met decoderen. Wel helaas met signaalkwaliteit. De meeste muxen hebben een kwaliteiten van 100, maar sommige staan op 0 (in het gebied 276.000 kHz t/m 308.000 kHz staan er 3 op 0%, 1 op 24% en 1 op 68%). Da's dus balen. Ik heb er de signaalversterker tussen zitten die bij het interactieve tv pakket kwam en daar zit deze (hirshman koka) kabel op de +10db uitgang. maar goed. Dat heeft verder niets met TV Headend te maken.
Wel een vraag voor TV Headend. In XBMC kan ik de TV kanalen benaderen door onder video als source:
htsp://<IP adres van mijn server>/ op te geven. Ik heb nu een paar radio kanalen een titel gegeven, zodat ook deze in de lijst terug komen met als doel om deze onder Music te laten verschijnen. Ik kan ze kiezen, maar ze worden niet gespeeld. Kan TV Headend dit wel en wat moet ik doen om ook radio kanalen te laten verschijnen?
Die kwaliteitsverschillen tussen de muxen heb ik ook. Volgens mij Samsung decoder is de kwaliteit voor alle zenders toch echt ongeveer gelijk. Ik heb "Monitor signal quality" uitgevinkt en dan lijkt het wel beter te gaan. Al mijn muxen doen het dan tenminste.

Ik heb ergens gelezen dat radio het (nog) niet doet, alleen waar dat stond ben ik vergeten.
Edit 3:
Is het de bedoeling dat er iets ingevuld wordt bij TV Adapters NIT-o Network ID? Ik heb Ziggo in Voorhout. Welke moet ik dan hebben? Ik zie op sommige plekken 0604 langskomen, Op andere 0500 en 5555 is volgens mij wat in de decoder staat.
Volgens mij wel ja. Voor mij geldt het volgende, volgens de website van Caiway:

code:
1
2
3
4
5
Voor Midden-Holland (Gouda en omstreken) gelden de volgende waarden:
Frequentie: 538.00 MHz (invullen 538000)
Netwerk ID: 4683
Modulatie: 64 QAM
Symboolsnelheid: 6900

Dat Netwerk ID moet je invullen bij NiT-o Network ID.

[ Voor 2% gewijzigd door baviaan op 19-02-2010 18:42 . Reden: aanvullingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Dank je. Ik zag dat ik die irdeto tags er ergens uitgegooid heb. Die heb ik nu teruggezet. Ik weet alleen niet of het daardoor komt of door de server herstart, maar nu werkt het gewoon. Ik heb als NIT-o Network Key 5500 ingevuld, al deed ie het volgens mij daarvoor ook al. ik moest nog even klooien om mijn instellingen op te laten slaan, want dat deed ie niet (in de log werd dat wel gemeld, maar niet in de web interface). Dat werkt nu ook.

Heeft iemand wat met de radiokanalen gedaan of luistert er niemand digitale radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
martdj schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 18:36:
Heeft iemand wat met de radiokanalen gedaan of luistert er niemand digitale radio?
Radio werkt (nog) niet .... Wordt nu niet meegenomen in de Map Service to channel, en ook als je dit "handmatig" doet dan gaat het nog niet werken omdat het service type Radio niet wordt opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
martdj schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 18:36:
Ik heb als NIT-o Network Key 5500 ingevuld, al deed ie het volgens mij daarvoor ook al. ik moest nog even klooien om mijn instellingen op te laten slaan, want dat deed ie niet (in de log werd dat wel gemeld, maar niet in de web interface). Dat werkt nu ook.
Volgens de handleiding Digitale Televisie (https://static.ziggo.nl/i...-televisie_tcm14-1911.pdf) van Ziggo moet je voor jou plaats (Voorhout = postcode 2215) netwerk code 5555 gebruiken. (pagina 17)

Omdat je nu een andere code gebruikt kan er idd wat verkeerd gaan met het vinden van de multiplexes. Ik zou je dan ook aanraden om alle bestaande multiplexes te verwijderen, dan je NIT-o ID aan te passen naar 5555, en dan weer te starten met het selecteren van Ziggo als DVB netwerk.

Als je een USB DVB adapter hebt is het niet aan te raden de "monitor signal quality" aan te hebben staan. En als deze niet aan staat (Default) zal Tvheadend ALTIJD de signaal qualiteit melden als 100%.

Om te kijken of je signaal qualiteit goed is kan je als Tvheadend afgestemd staat op een zender gebruik maken van het programma femon. Deze wordt geinstalleerd met de standard dvb-util package onder ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is niet zo mooi ...
Iemand enig idee hoe ik weer een volledige web interface krijg?
Als je niet meer weet welke userid/wachtwoord je had opgegeven bij de installatie, of als deze niet meer werkt kan je volgende command geven om deze opnieuw te bepalen:

sudo dpkg-reconfigure hts-tvheadend
Vraag 2:
Via welke software/plugin moet ik nu gebruiken voor XBMC? Ik wil niet met het klassieke open source idee gaan werken. Ik heb op youtube veel verder gevorderde plugins voor xbmc gezien.
Volgens mij bedoel je op de verbeterde pvr client. Volgens mij (ik gebruik geen XBMC) kan je deze , hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb Digitenne dus prima werkend op mijn netbook met NewCS en TV Headend, maar het gebruik van de smartreader in het netbookje is erg onhandig (steekt sterk uit).
Ik wil eigenlijk mijn router (Asus WL-700gE met OpenWRT) gebruiken om als key server te dienen.
Nu wil dat dus niet lukken. Ik krijg op een gegeven moment een "[ Phoenix ] Echo mismatch - but continuing" waarna het fout gaat en uiteindelijk: "[ Loader ] Card 0B00 on port /dev/usb/tts/0 failed"

Onder een Ubuntu server (i686) werkt het echter prima. Zelfde smartreader en zelfde config file (op een andere locatie van de seriele poort na dan).

Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen, en na redelijk wat zoekwerk heb ik besloten te kijken of ik de boel met oscam aan de praat kan krijgen. Helaas heb ik daar niet echt goede tutorials over gevonden.
Kan iemand mij op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Op de website van TV Headend wordt gesproken over de iPhone app voor TV headend: TvhRemote. Nu kost deze geld (1,59 euro) dus ik vraag me 2 dingen af:
  • Werkt deze app goed (is ie het geld waard)?
  • Komen de opbrengsten (tenminste, het deel wat niet door Apple wordt ingepikt) terecht bij de maker van TVHeadend?
An sich vnd ik het geen probleem om voor deze app te betalen als ie goed werkt, maar ik zou het ook een beetje wrang vinden als iemand vele uren besteed om gratis een mooie TV Headend server te maken en dat iemand anders daar dan geld aan verdient door er een iPhone appje voor te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Is er ook ergens een compatibel lijst beschikbaar, ik heb nog een 9800SE liggen in de kast, gewoon is om mee te experimenteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

martdj schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:24:
Op de website van TV Headend wordt gesproken over de iPhone app voor TV headend: TvhRemote. Nu kost deze geld (1,59 euro) dus ik vraag me 2 dingen af:
  • Komen de opbrengsten (tenminste, het deel wat niet door Apple wordt ingepikt) terecht bij de maker van TVHeadend?
An sich vnd ik het geen probleem om voor deze app te betalen als ie goed werkt, maar ik zou het ook een beetje wrang vinden als iemand vele uren besteed om gratis een mooie TV Headend server te maken en dat iemand anders daar dan geld aan verdient door er een iPhone appje voor te maken.
Die app werkt prima. De layout zou mooier kunnen maar functioneel gezien ben ik er wel tevreden over. Wat die opbrengsten betreft: dat zoeken ze zelf maar uit. Als er op de website van TVHeadend mee geadverteerd wordt dan zal het wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DJ-Visto schreef op maandag 22 februari 2010 @ 15:42:
Is er ook ergens een compatibel lijst beschikbaar, ik heb nog een 9800SE liggen in de kast, gewoon is om mee te experimenteren..
Een 9800SE is een video kaart, maar tvheadend heeft geen videokaart nodig om te werken, maar een Digital Televisie capture kaart nodig (DVB-C of S of T).

Dus als je wilt experimenteren dan moet raad ik je aan zo'n kaart te kopen. Deze kan je vinden in de pricewatch onder Video-editing MPEG- & TV-kaarten, en dan filteren op de juiste Tuner Type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 3671 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 00:30:
Ik heb Digitenne dus prima werkend op mijn netbook met NewCS en TV Headend, maar het gebruik van de smartreader in het netbookje is erg onhandig (steekt sterk uit).
Ik wil eigenlijk mijn router (Asus WL-700gE met OpenWRT) gebruiken om als key server te dienen.
Nu wil dat dus niet lukken. Ik krijg op een gegeven moment een "[ Phoenix ] Echo mismatch - but continuing" waarna het fout gaat en uiteindelijk: "[ Loader ] Card 0B00 on port /dev/usb/tts/0 failed"

Onder een Ubuntu server (i686) werkt het echter prima. Zelfde smartreader en zelfde config file (op een andere locatie van de seriele poort na dan).

Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen, en na redelijk wat zoekwerk heb ik besloten te kijken of ik de boel met oscam aan de praat kan krijgen. Helaas heb ik daar niet echt goede tutorials over gevonden.
Kan iemand mij op weg helpen?
Weet je zeker dat je de juist NewCS Binary gebruikt? Lijkt er op dat niet de juiste kaart gegevens doorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151270 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:24:
[...]
Weet je zeker dat je de juist NewCS Binary gebruikt? Lijkt er op dat niet de juiste kaart gegevens doorkomen.
Ik denk het wel. ik gebruik de volgende binary: "newcs.openwrt-mips'

Het config bestand dat ik gebruik:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
<?xml version="1.0"?>
<newCSconfig>
    <readers name="Standard Phoenix on PC">
        <device>
            <name>Digitenne</name>
            <type>phoenix</type>
            <mhz>358</mhz>
            <node>/dev/usb/tts/0</node>
            <parity>even</parity>
            <reset>normal</reset>
            <export>Yes</export>
            <enabled>Yes</enabled>
            <blocksa>No</blocksa>
            <blockua>No</blockua>
            <blockga>No</blockga>
            <blockC0>Yes</blockC0>
            <crypto-special>No</crypto-special>
            <PTShandshake>No</PTShandshake>
            <carddetect>Yes</carddetect>
            <newcamd_port>14000</newcamd_port>
            <autosid>Yes</autosid>
            <pincode>1234</pincode>
            <Seca-PPV>No</Seca-PPV>
            <priority>round</priority>
        </device>
    </readers>
    <cache>
            <emm>10</emm>
            <ecm>50</ecm>
    </cache>
    <httpd>
        <server>
            <port>1002</port>
            <enabled>yes</enabled>
        </server>
        <user>
            <name>admin</name>
            <password>wachtwoord</password>
            <accesslevel>admin</accesslevel>
        </user>
    </httpd>
    <debug>
            <mode>simple</mode>
            <level>internal</level>
            <type>all</type>
            <output>console,tcp</output>
            <tcp_port>1001</tcp_port>
            <tcp_options>normal,init</tcp_options>
    </debug>
    <newcamdserver>
            <enabled>Yes</enabled>
            <name>newcs</name>
            <deskey>01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14</deskey>
            <user>
                <name>dvbt</name>
                <au>on</au>
                <spider>No</spider>
                <sidoverride>on</sidoverride>
                <cardlevel>1</cardlevel>
            </user>
    </newcamdserver>

</newCSconfig>

Op de Asus moet ik "<node>/dev/usb/tts/0</node>" gebruiken, en op mijn PC: "<node>/dev/ttyUSB1</node>", dat is het enige verschil (verder is dezelfde Smargo smartreader aangesloten).

Op mijn Ubuntu PC eindigt de uitvoer op:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[ 22:15:04 ] Card reader unlocked for reader Digitenne [/dev/ttyUSB1]
[ 22:15:04 ] [ 0B00 ] Init took: 0.166162
[ 22:15:04 ] [ Loader ] Card 0B00 on port /dev/ttyUSB1 ready
[ 22:15:04 ] [ Card queue /dev/ttyUSB1 ] Starting...
[ 22:15:04 ] [ Loader ] Starting Newcamd Server on port 14000
[ 22:15:04 ] [ Newcamd ] Newcamd thread Server started on port 14000
newcamd: main loop
[ 22:15:04 ] [ NewCS ] Ready to GO! :)

En werkt het prima met tvheadend

code:
1
2
3
4
5
6
7
[ 22:18:02 ] Card reader unlocked for reader Digitenne [/dev/usb/tts/0]
[ 22:18:02 ] [ Loader ] Card 0B00 on port /dev/usb/tts/0 failed
[ 22:18:02 ] [ Loader ] Starting Newcamd Server on port 14000
[ 22:18:02 ] [ Card queue /dev/usb/tts/0 ] Starting...
[ 22:18:02 ] [ Newcamd ] Newcamd thread Server started on port 14000
[ 22:18:02 ] [ NewCS ] Ready to GO! :)

Is het verstandig om de rest van de uitvoer ook te posten? Of zitten daar codes in die bij mijn persoonlijke digitenne abonnement horen en mogelijk misbruikt kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 21:36
Weet je zeker dat die poortaanduiding klopt? Heb ook OpenWRT draaien (hoewel wel op een andere architectuur) en daar is 't ook gewoon /dev/ttyUSB0. Heb je verder de juiste (USB2.0) en ftdi drivers geladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nielson schreef op maandag 22 februari 2010 @ 22:46:
Weet je zeker dat die poortaanduiding klopt? Heb ook OpenWRT draaien (hoewel wel op een andere architectuur) en daar is 't ook gewoon /dev/ttyUSB0. Heb je verder de juiste (USB2.0) en ftdi drivers geladen?
OpenWRT is erg nieuw voor mij. Dus nee, dat weet ik niet zeker.
met "lsusb"
code:
1
Bus 003 Device 002: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, Ltd FT232 USB-Serial (UART) IC

via dmesg heb ik de volgende regels die iets te maken seriele poorten hebben:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
usb.c: registered new driver serial
usbserial.c: USB Serial support registered for Generic
usbserial.c: USB Serial Driver core v1.4
usbserial.c: USB Serial support registered for FTDI SIO
usbserial.c: USB Serial support registered for FTDI 8U232AM Compatible
usbserial.c: USB Serial support registered for FTDI FT232BM Compatible
usbserial.c: USB Serial support registered for USB-UIRT Infrared Tranceiver
usbserial.c: USB Serial support registered for Home-Electronics TIRA-1 IR Transceiver
ftdi_sio.c: v1.3.5:USB FTDI Serial Converters Driver
usbserial.c: USB Serial support registered for PL-2303
pl2303.c: Prolific PL2303 USB to serial adaptor driver v0.10.1
usbserial.c: FTDI FT232BM Compatible converter detected
usbserial.c: FTDI FT232BM Compatible converter now attached to ttyUSB0 (or usb/tts/0 for devfs)

Maar als ik ttyUSB0 gebruik krijg ik andere problemen.
dan loopt hij constant:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[ 23:26:14 ] [ Loader ] Reset failed ...
[ 23:26:14 ] [ Loader ] Reader type 2 on node /dev/ttyUSB0
[ 23:26:14 ] [ CardMan ] Reseting reader parameters
[ 23:26:14 ] [ Phoenix ] Opening device /dev/ttyUSB0
[ 23:26:14 ] [ Phoenix ] Could not get device /dev/ttyUSB0
[ 23:26:14 ] [ Loader ] Reader type 2 on node /dev/ttyUSB0
[ 23:26:14 ] [ CardMan ] Reseting reader parameters
[ 23:26:14 ] [ Phoenix ] Opening device /dev/ttyUSB0
[ 23:26:14 ] [ Phoenix ] Could not get device /dev/ttyUSB0

met dus "usb/tts/0" wordt de volledige output:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
./newcs.openwrt-mips -c newcs.xml.phoenix.167 
This is NewCS 1.67 RC1 [Build: 95] - the New CardServer by the Butter-team..
Compiled on Jul 14 2009 at 11:58:28
Reading Config file from newcs.xml.phoenix.167
TCP-log password is enabled, set to: wachtwoord
level: internal
type: all
output: console,tcp
logger config: level 16777215 type 255 output 5
Console log options: level 16777215 type 255
TCP log options: level 1 type 255
[ 22:17:58 ] [ Box detect ] Box type 12 (OpenWRT Router)
[ 22:17:58 ] [ Config ] Option <blockc0> for device 0 (Digitenne) not present, defaulting to NO
[ 22:17:58 ] [ Config ] Pincode for device 0 (Digitenne): 1234
[ 22:17:58 ] [ Config ] Option <sid> for device 0 (Digitenne) not present, no static sids added to filter
[ 22:17:58 ] [ Config ] Option <protectedsid> for device 0 (Digitenne) not present, no PIN Code will be sent
[ 22:17:58 ] [ Config ] /dev/usb/tts/0 ECM priority: round
[ 22:17:58 ] [ Newcamd ] Server name : newcs
[ 22:17:58 ] [ Newcamd ] Des key     : 0102030405060708091011121314
[ 22:17:58 ] [ Config ] Option <hostname> or <port> not present for User: dvbt, DISABLING reverse login
[ 22:17:58 ] [ Config ] Option <readers> not present for User: dvbt, NO reader control enabled
[ 22:17:58 ] [ Newcamd ] User 2: dvbt, Pass: wachtwoord, Host none, Port: 0, Au: On, Spider allowed: No, Sidoverride: Yes, level: 1
[ 22:17:58 ] [ httpd ] httpd-user: admin, password: wachtwoord, accesslevel: admin
[ 22:17:58 ] [ EMM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 22:17:58 ] [ ECM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ NewCS ] Process ID is: 859
[ 22:17:58 ] Calibrating delay loops
[ 22:17:58 ] usleep(5) takes: 0 s 12 us
[ 22:17:58 ] usleep(10) takes: 0 s 18 us
[ 22:17:58 ] usleep(100) takes: 0 s 110 us
[ 22:17:58 ] usleep(500) takes: 0 s 508 us
[ 22:17:58 ] Allocation memory for 200 regular users
[ 22:17:58 ] [ Loader ] Starting Telnet on port 1001
[ 22:17:58 ] [ SockSrv ] Server thread started
[ 22:17:58 ] [ Loader ] Started HTTP-server on port: 1002
[ 22:17:58 ] [ Loader ] Reader type 2 on node /dev/usb/tts/0
[ 22:17:58 ] [ CardMan ] Reseting reader parameters
[ 22:17:58 ] [ Phoenix ] Opening device /dev/usb/tts/0
[ 22:17:58 ] [ Phoenix ] Setting Parity to: EVEN
[ 22:17:58 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node /dev/usb/tts/0
[ 22:17:58 ] [ Phoenix ] Setting Baud to standard 9600
[ 22:17:59 ] [ Phoenix ] Normal RESET on node /dev/usb/tts/0
[ 22:18:01 ] [ Serial ] Read on fd 8 (len=7 timeout=5300ms)
[ 22:18:01 ] Phoenix_read: 
0000: 3b 24 00 30 42 30 30                             ;$.0B00

[ 22:18:01 ] [ CardMan ] Atr header is 3B 24 [NORMAL]
[ 22:18:01 ] [ ATR ] Data: 
0000: 3b 24 00 30 42 30 30                             ;$.0B00

[ 22:18:01 ] [ ATR ] T=0  1etu=103.92us  Guardtime:12etu  WWT:9600etu
[ 22:18:01 ] [ ATR ] Historical bytes: 0 B 0 0 
[ 22:18:01 ] [ Loader ] Init Conax card
[ 22:18:01 ] Card reader locked for reader Digitenne [/dev/usb/tts/0]
[ 22:18:01 ] [ Phoenix ] Setting Parity to: EVEN
[ 22:18:01 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node /dev/usb/tts/0
[ 22:18:01 ] [ Phoenix ] Setting Baud to standard 9600
[ 22:18:01 ] [ Conax ] Sending to Card: DD26000003
[ 22:18:01 ] Phoenix_write: 
0000: dd 26 00 00 03                                   .&...

[ 22:18:01 ] [ Serial ] Write on fd 8 (len=5)
[ 22:18:01 ] [ Serial ] Read on fd 8 (len=5 timeout=1498ms)
[ 22:18:01 ] [ Phoenix ] Echo mismatch - but continuing
[ 22:18:01 ] [ Serial ] Read on fd 8 (len=1 timeout=1298ms)
0000: 03                                               .

[ 22:18:01 ] Phoenix_write: 
0000: 10 01 40                                         ..@

[ 22:18:01 ] [ Serial ] Write on fd 8 (len=3)
[ 22:18:01 ] [ Serial ] Read on fd 8 (len=3 timeout=1498ms)
0000: f2                                               .

[ 22:18:02 ] [ Serial ] Read timeout (0 of 1)
[ 22:18:02 ] Phoenix_read: 

[ 22:18:02 ] Card reader unlocked for reader Digitenne [/dev/usb/tts/0]
[ 22:18:02 ] [ Loader ] Card 0B00 on port /dev/usb/tts/0 failed
[ 22:18:02 ] [ Loader ] Starting Newcamd Server on port 14000
[ 22:18:02 ] [ Card queue /dev/usb/tts/0 ] Starting...
[ 22:18:02 ] [ Newcamd ] Newcamd thread Server started on port 14000
[ 22:18:02 ] [ NewCS ] Ready to GO! :)

en op regels 64 is die rare "echo mismatch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
martdj schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:24:
Ik heb het even nagevraagd .. en andoma (hoofd ontwikkelaar) krijgt geen geld van elke verkochte versie van de tvhRemove app. Maar dat klopt ook, om dat de TvhRemote app gewoon een aparte applicatie is om een tvheadend server te benaderen net als dat ook in XMBC gebouwd zit. Het protocol (HTSP) is door iedereen vrij te gebruiken, dus ook door iemand die een iPhone app er mee bouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat dit probleem zich meer leent voor een eigen thread dan in deze hier mee verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-04 19:11
Net even gekeken naar Tvheadend en Nederland 1 (HD) werk, icm FloppyDTV. Volgens mij wordt de CI slot + Alphacrypt niet ondersteund?
Weet iemand of deze ondersteuning nog gaat komen, of misschien ben ik wel blind en moet ik nog ergens iets doen om het wel te laten werken? Hij geeft in ieder geval aan: "skipped: No descrambler" bij alle kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sillymidget schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:31:
Net even gekeken naar Tvheadend en Nederland 1 (HD) werk, icm FloppyDTV. Volgens mij wordt de CI slot + Alphacrypt niet ondersteund?
Weet iemand of deze ondersteuning nog gaat komen, of misschien ben ik wel blind en moet ik nog ergens iets doen om het wel te laten werken? Hij geeft in ieder geval aan: "skipped: No descrambler" bij alle kanalen.
Ik heb als het goed is de hardware ergens eind deze week binnen, en dan ga ik samen met andoma (hoofdontwikkelaar) kijken of we ook de ondersteuning voor een CI en hardware CAM er in kunnen krijgen. De standaard linux drivers kunnen er mee overweg, dus het zou niet al te lastig moeten zijn. Er moet dus gegeken gaan worden of er een CI + juist CAM aanwezig is, zo niet dan de softcam pas aanroepen.

Ik zou ook graag willen weten of Tvheadend werkt met de AnySee dvb-c tuners en de softcam die daar ingebouwd zit. Zoniet .. dan sta ik altijd open voor een hardware donatie om eea werkend te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-04 19:11
Anoniem: 151270 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 23:46:
[...]

Ik heb als het goed is de hardware ergens eind deze week binnen, en dan ga ik samen met andoma (hoofdontwikkelaar) kijken of we ook de ondersteuning voor een CI en hardware CAM er in kunnen krijgen. De standaard linux drivers kunnen er mee overweg, dus het zou niet al te lastig moeten zijn. Er moet dus gegeken gaan worden of er een CI + juist CAM aanwezig is, zo niet dan de softcam pas aanroepen.

Ik zou ook graag willen weten of Tvheadend werkt met de AnySee dvb-c tuners en de softcam die daar ingebouwd zit. Zoniet .. dan sta ik altijd open voor een hardware donatie om eea werkend te kunnen krijgen.
Dat zou mooi zijn! Scheelt weer €35,- om een Smargo Smartreader+ aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Laatst online: 25-04 14:15
Anoniem: 151270 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 23:46:
[...]

dat zou wel heel erg tof zijn als tvheadend met een CI + CAM gaat werken!

als je beta testers nodig hebt stuur maar een PM/DM

heb een KNC-ONE TV-Station DVB-C met een Cineview CI Module met daarin een Alphacrypt cam.
(Setup werkt al met Mythtv en VDR )

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:02

dj_dysaster

Stoom \o/

Wat voor tv-kaarten gebruiken jullie?

Ik wou wat testen, dus mn pinnacle pctv 50i erin gedrukt maar die heeft helaas geen MPEG encoder, dat wordt em dus niet.

Momenteel kijk ik tv via een dreambox 500+, xbmc gebruik ik ook al langer. Ik zit nog wat te twijfelen tussen DVB-C en S. Ben dus benieuwd wat voor hardware jullie gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zelf heb alles op DVB-C, maar dat is voornamenlijk om dat de initiele kosten hiervoor vrij laag is (voor 60 euro heb je al deen DVB-C kaart, en voor 35 een smartcard reader). Maar dan moet je wel in een kabel gebied zitten waar geen UPC aanwezig is.

Via DVB-S heb je weer meer aanbod, maar zijn de kosten ook hoger (schotel, switches etc naast de kaart en cardreader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:02

dj_dysaster

Stoom \o/

Opzet kosten heb ik in principe niet. Heb al een complete satteliet setup draaien en kabel is ook direct voor handen. Een "cardreader" ;) heb ik ook al, dat is dus ook geen probleem.

Ik ben enkel nog op zoek naar een kaartje om is mee te gaan testen en spelen, daarom was ik benieuwd wat voor type kaarten jullie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Technotrend Budget 1500-C en TerraTec Cinergy 1200 DVB-C kaart gebruik ik momenteel

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:04

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik gebruik zelf een Hauppauge NOVA-HD-S2 (DVB-S2 PCI dus) icm VDR, vdr-sc en een smargo in samen werking met Oscam. Wel het één en ander getest met TV Headend, newcamd connectie en XBMC. Het lijkt met MPEG2 goed te werken, alleen ik had met de voorgaande versie veel problemen met het openen van Canal Digitaal zenders (timeout richting newcamd) en HDTV zenders gaf alleen maar stotteringen en 100% CPU gebruik op het tvheadend proces.

Is dat met de laatste versie al verbeterd?

Mijn Neo Geo MVS collectie

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

nwagenaar schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:54:
Ik gebruik zelf een Hauppauge NOVA-HD-S2 (DVB-S2 PCI dus) icm VDR, vdr-sc en een smargo in samen werking met Oscam. Wel het één en ander getest met TV Headend, newcamd connectie en XBMC. Het lijkt met MPEG2 goed te werken, alleen ik had met de voorgaande versie veel problemen met het openen van Canal Digitaal zenders (timeout richting newcamd) en HDTV zenders gaf alleen maar stotteringen en 100% CPU gebruik op het tvheadend proces.

Is dat met de laatste versie al verbeterd?
Voor zover ik weet niet. Er is sowieso iets aan de hand met de combinatie TVHeadend en VDPAU binnen XBMC, vooral als je HD zenders kijkt in h264. Als je live tv probeert te kijken in XBMC dan decodeert hij de stream niet met de ff264_vdpau decoder maar doet hij het softwarematig. Je kunt XBMC zelf compileren met een kleine aanpassing en dan loopt het wel goed maar het verdient nog geen schoonheidsprijs...

• nwagenaar

nwagenaar

baviaan schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:00:
[...]
Voor zover ik weet niet. Er is sowieso iets aan de hand met de combinatie TVHeadend en VDPAU binnen XBMC, vooral als je HD zenders kijkt in h264. Als je live tv probeert te kijken in XBMC dan decodeert hij de stream niet met de ff264_vdpau decoder maar doet hij het softwarematig. Je kunt XBMC zelf compileren met een kleine aanpassing en dan loopt het wel goed maar het verdient nog geen schoonheidsprijs...
Sowieso compileer ik alles toch zelf en ik probeer zo weinig mogelijk gebruik te maken van de aptitude builds als het gaat om VDR, XBMC, etc. Ik ga het vanavond maar eens proberen en kijken of mijn ION330 niet op z'n knietjes gaat door het CPU-verbruik :+

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

nwagenaar schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:09:
[...]

Sowieso compileer ik alles toch zelf en ik probeer zo weinig mogelijk gebruik te maken van de aptitude builds als het gaat om VDR, XBMC, etc. Ik ga het vanavond maar eens proberen en kijken of mijn ION330 niet op z'n knietjes gaat door het CPU-verbruik :+
Nou, daar kan ik je het antwoord zo wel op geven 8) SD zenders gaan prima, HD zenders geven problemen door dat VDPAU probleem.

• martdj
baviaan schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:00:
[...]
Kun je die "aanpassing" specificeren?
dj_dysaster schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:09:
Ik ben enkel nog op zoek naar een kaartje om is mee te gaan testen en spelen, daarom was ik benieuwd wat voor type kaarten jullie gebruiken.
Mystique CaBiX-C2

[ Voor 26% gewijzigd door martdj op 25-02-2010 13:36 ]

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

martdj schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:34:
[...]

Kun je die "aanpassing" specificeren?
Jawel:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Index: xbmc/cores/dvdplayer/DVDCodecs/Video/VDPAU.cpp
===================================================================
--- xbmc/cores/dvdplayer/DVDCodecs/Video/VDPAU.cpp  (revision 27510)
+++ xbmc/cores/dvdplayer/DVDCodecs/Video/VDPAU.cpp  (working copy)
@@ -137,7 +137,7 @@
     {
       /* attempt to create a decoder with this width/height, some sizes are not supported by hw */
       VdpStatus vdp_st;
-      vdp_st = vdp_decoder_create(vdp_device, profile, avctx->width, avctx->height, 5, &decoder);
+      vdp_st = vdp_decoder_create(vdp_device, profile, 1920/*avctx->width*/, 1080/*avctx->height*/, 5, &decoder);

if(vdp_st != VDP_STATUS_OK)
       {

Ik heb dat niet zelf bedacht, zie deze post op het XBMC forum: klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Ik heb wat problemen:
  • Ik heb 2 DVB-C adapters in mijn server zitten (2x dezelfde). Beiden worden door TV Headend herkend. Als ik echter 1 kanaal ergens kijk via XBMC en ik probeer elders een ander kanaal te kijken via XBMC krijg ik de melding: Adapter in use by other subscription. TV Headend gebruikt mijn andere kaart dus niet. 1 entry voor de Code Word Client is genoeg toch?
    Dit is een stukje log:
    Mar 03 22:54:56 htsp: Got connection from 192.168.7.40

Mar 03 22:54:56 htsp: 192.168.7.40: Welcomed client software: XBMC Media Center

Mar 03 22:54:56 subscription: "192.168.7.40 [ XBMC Media Center ]" subscribing on "RTL 7", weight: 500, adapter: "DVB-C Adapter 2", network: "Ziggo Digitale Televisie", mux: "Ziggo Digitale Televisie: 316,000 kHz", provider: "Ziggo", service: "RTL 7", quality: 100

Mar 03 22:55:07 TS: DVB-C Adapter 2/Ziggo Digitale Televisie: 316,000 kHz/RTL 7: TELETEXT @ #56: Continuity counter error

Mar 03 22:55:07 TS: DVB-C Adapter 2/Ziggo Digitale Televisie: 316,000 kHz/RTL 7: MPEG2VIDEO @ #102: Continuity counter error

Mar 03 22:55:20 htsp: 192.168.7.40 [ XBMC Media Center ]: Disconnected

Mar 03 22:55:20 subscription: "192.168.7.40 [ XBMC Media Center ]" unsubscribing from "RTL 7"

Mar 03 22:55:25 htsp: Got connection from 192.168.7.40

Mar 03 22:55:25 htsp: 192.168.7.40: Welcomed client software: XBMC Media Center

Mar 03 22:55:25 Transport: Subscription "192.168.7.40 [ XBMC Media Center ]": Skipping "DVB-C Adapter 2/Ziggo Digitale Televisie: 420,000 kHz/Discovery Channel" -- Adapter in use by other subscription

Mar 03 22:55:25 subscription: No transponder available for subscription "192.168.7.40 [ XBMC Media Center ]" to channel "Discovery Channel"
    Wat daarnaast ook interessant is in de log is dat hoewel dat media center allang uitstaat ik de melding:
    Mar 03 23:04:47 TS: DVB-C Adapter 2/Ziggo Digitale Televisie: 420,000 kHz/Nederland 3 HD: H264 @ #161: Continuity counter error

Mar 03 23:04:47 TS: DVB-C Adapter 2/Ziggo Digitale Televisie: 420,000 kHz/Nederland 3 HD: AC3 @ #51: Continuity counter error

Mar 03 23:04:47 TS: DVB-C Adapter 2/Ziggo Digitale Televisie: 420,000 kHz/Nederland 3 HD: MPEG2AUDIO @ #162: Continuity counter error

Mar 03 23:04:47 TS: DVB-C Adapter 2/Ziggo Digitale Televisie: 420,000 kHz/Nederland 3 HD: TELETEXT @ #174: Continuity counter error
    terug zie blijven komen. Dit is het laatste kanaal waar ik via XBMC op af probeerde te stemmen.
  • Het 2e probleem is dat ik regelmatig hikjes in mijn beeld en geluid heb. Ik zie in de TV Headend log ook regelmatig deze melding terugkomen:
    Mar 03 22:58:47 TS: DVB-C Adapter 2/Ziggo Digitale Televisie: 316,000 kHz/RTL 7: MPEG2VIDEO @ #102: Continuity counter error

Mar 03 22:58:47 TS: DVB-C Adapter 2/Ziggo Digitale Televisie: 316,000 kHz/RTL 7: MPEG2AUDIO @ #90: Continuity counter error
    Ik kan me zo voorstellen dat die er iets mee te maken heeft, maar weet iemand wat ik eraan kan doen. Het is nogal irritant en maakt digitale tv via deze oplossing op dit moment een beetje onmogelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
probleem 1:
Heb je op beide kaarten de muxes en service staan? en ook op beide adapters "map services to channels" uitgevoerd? Zolang je dat niet op beide adapters gedaan hebt gebruikt Tvheadend alleen maar de eerste.

probleem 2:
Klinkt als een signaal probleem. Kijk een met femon tijdens het opnemen/kijken van een kanaal naar de signaal qualiteit. Als deze slecht is, loop je kabels eens langs, let goed op splitters (zo min mogelijk) etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Anoniem: 151270 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 23:38:
probleem 1:
Heb je op beide kaarten de muxes en service staan? en ook op beide adapters "map services to channels" uitgevoerd? Zolang je dat niet op beide adapters gedaan hebt gebruikt Tvheadend alleen maar de eerste.
Volgens mij wel, maar ik zal het voor de zekerheid nogmaals doen.
probleem 2:
Klinkt als een signaal probleem. Kijk een met femon tijdens het opnemen/kijken van een kanaal naar de signaal qualiteit. Als deze slecht is, loop je kabels eens langs, let goed op splitters (zo min mogelijk) etc etc
Mogelijk. Als ik de signal quality check aanzet zijn niet alle kanalen 100% (de meesten wel overigens). Geen idee wat je met femon bedoelde, maar ik heb inmiddels deze pagina gevonden. Vanavond eens kijken.

Edit:
Afgestemd op RTL 7 (kaart 1) en Nederland 2 HD (kaart 2). Beide kaarten nog eens instellen heeft dus geholpen. De femon waardes:
kaart 1:
using '/dev/dvb/adapter0/frontend0'
FE: Philips TDA10023 DVB-C (CABLE)
status 1f | signal 7676 | snr e4e4 | ber 000fffff | unc 00000000 | FE_HAS_LOCK
status 1f | signal 7575 | snr e6e6 | ber 00000000 | unc 00000000 | FE_HAS_LOCK
status 1f | signal 7575 | snr e5e5 | ber 00000001 | unc 00000000 | FE_HAS_LOCK
status 1f | signal 7575 | snr e5e5 | ber 00000000 | unc 00000000 | FE_HAS_LOCK
status 1f | signal 7575 | snr e6e6 | ber 00000000 | unc 00000000 | FE_HAS_LOCK

kaart 2:
using '/dev/dvb/adapter1/frontend0'
FE: Philips TDA10023 DVB-C (CABLE)
status 1f | signal dbdb | snr f1f1 | ber 000fffff | unc 00000000 | FE_HAS_LOCK
status 1f | signal dbdb | snr f2f2 | ber 00000000 | unc 00000000 | FE_HAS_LOCK

Nu heb ik alleen geen idee of dit nu goed is of niet. Hoe zie ik dat? Zou signal eigenlijk ffff moeten zijn voor 100% (en is RTL 7 dus < 50%), de snr ook zo dicht mogelijk bij ffff en de ber 0?

Edit 2:
Mijn kabelinstallatie is overigens als volgt:
Centraaldoos waar kabel binnenkomt in meterkast
|
signaalversterker (die bij interactieve tv pakket van Ziggo wordt geleverd)
|
modem op 0Db, tv huiskamer op 5db, tv aansluitpunt boven op 8db versterking
|
via 21m Hirshman Koka kabel
|
kabel naar DVB-C kaart 1 en zeer korte kabel naar DVB-C kaart 2

[ Voor 58% gewijzigd door martdj op 04-03-2010 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240663

In Mythtv moet je zelf deze script installeren, wellicht kan dat ook in tv headend :?

http://www.mythtv.org/wiki/Script_-_RemoveCommercials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
martdj schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:36:
Nu heb ik alleen geen idee of dit nu goed is of niet. Hoe zie ik dat? Zou signal eigenlijk ffff moeten zijn voor 100% (en is RTL 7 dus < 50%), de snr ook zo dicht mogelijk bij ffff en de ber 0?
BER (Bit Error Rate) en UNC (Uncorrectables) moet 00000 zijn, dus dat is goed. Het signaal hoeft niet ffff te zijn voor een goede ontvangst, als de kaarten er maar een goede datastroom van kunnen maken.
Edit 2:
Mijn kabelinstallatie is overigens als volgt:
Centraaldoos waar kabel binnenkomt in meterkast
|
signaalversterker (die bij interactieve tv pakket van Ziggo wordt geleverd)
|
modem op 0Db, tv huiskamer op 5db, tv aansluitpunt boven op 8db versterking
|
via 21m Hirshman Koka kabel
|
kabel naar DVB-C kaart 1 en zeer korte kabel naar DVB-C kaart 2
Lijkt mij een goede setup, maar volgens mij zijn die db waarden niet de versterking, maar de demping. Dus ik zou eens kijken wat er gebeurt als je je modem en de tv aansluiting boven eens omdraaid. (Maar is dus niet echt nodig volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 240663 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 07:58:
[...]
In Mythtv moet je zelf deze script installeren, wellicht kan dat ook in tv headend :?
http://www.mythtv.org/wiki/Script_-_RemoveCommercials
Dat script roept het mythcommflag programma aan. Zover ik weet (zonder hier verder naar te kijken) werkt dat alleen met recordings die door mythtv gedaan zijn. Tvheadend maakt zijn recordings met gebruik van de de mkv container, dus deze zal niet begrepen worden door de mythtv commflag tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mythcommflag werkt alleen met echte MPEG-TS bestanden, en dat wordt (nog) niet ondersteund door tvheadend. Wel heb ik op basis hiervan een concept idee geplaatst op de Tvheadend wiki over hoe het eventueel gebruikt zou kunnen worden. Dit moet dan nog verder uitgewerkt gaan worden (vrijwilligers? _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 24-04 20:08
Het lukt mij (nog) niet om showtime te compileren (Ubuntu 9.10):
build.linux/src/tv/htsp.o: In function `htsp_connection_find':
/showtime/src/tv/htsp.c:632: undefined reference to `url_split'
collect2: ld returned 1 exit status
make: *** [build.linux/showtime] Error 1
Hoe hebben julie dit opgelost?

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 09-03-2010 02:15 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 02:13:
Het lukt mij (nog) niet om showtime te compileren (Ubuntu 9.10):

[...]

Hoe hebben julie dit opgelost?
Helaas kan ik je daar niet bij helpen ... ik gebruik geen showtime. Maar op #hts op freenode kan je daar alles over vinden denk ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 24-04 20:08
Wat dan wel? En is er ergens een lijstje van HTSP-compatible clients?

[ Voor 29% gewijzigd door Mentalist op 09-03-2010 23:45 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:15:
[...]

Wat dan wel? En is er ergens een lijstje van HTSP-compatible clients?
Zo ver ik weet is er geen echte lijst van htsp compatible clients. Ik weet er nu 3:
  • Showtime
  • XBMC
  • Tvheadend iPhone client. (scheduling only)
Ik zelf maak voornamenlijk gebruik van de opname functie van tvheadend. Afspelen doe ik met een PCH-A100 media speler aan mijn TV(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Je mist er nog eentje, namelijk VLC. Ok, je VLC is niet echt een client. Maar je kan via VLC dus wel een netwerkstream openen van TVHeadend.

Overigens heeft XBMC een kleine bug waarbij VDPAU icm TVHeadend streams niet wordt gebruikt. Met MPEG2 streams is dit niet zo erg, op mijn ION/330 heeft het maar 40% CPU verbruik. Maar bij H264 streams dus wel, aangezien je dan 100% CPU krijgt met hakkelend beeld als gevolg.

Sinds changeset 28230 moet het bij XBMC wel gaan werken als je de <vdpauscaling>true</vdpauscaling> settings gebruikt in je ~/.xbmc/userdata/advancedsettings.xml. Echter, in de PPA van afgelopen maandag bleek dit nog niet te werken en je zal dan zelf XBMC moeten compileren om het werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Dat de smartcard niet wordt geupdate via TV Headend is toch wel irritant. Ik heb standaard geen decoder staan namelijk waar ik 'm even in kan updaten + dat het moeilijk uit te leggen is aan mijn huisgenoten. Gaat die functie nog gefixt worden in de komende release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
Ik heb op het sat4all forum gezien dat er al iemand meebezig is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lamko schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:30:
Ik heb op het sat4all forum gezien dat er al iemand meebezig is !
En deze EMM patch voor Irdeto zit nu ook in de SVN van Tvheadend (vanaf SVN 4359).

Dus een ieder die dit graag zou willen hebben kan hier mee gaan testen. Graag wel de resultaten terug melden. Dat kan natuulijk hier, of op de mailing list van Tvheaden en natuurlijk ook op #hts op freenode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Zijn de SVN's van TVHeadend een beetje stabiel? Ik heb nu nog gewoon de 2.10 versie.
Qua fixes ziek ik overal Andoma bij staan. Is dat nu de enige die aan TVHeadend programmeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja, de tvheadend svn is meestal wel vrij stabiel. En dat komt idd omdat andoma een van de weinige is die op dit moment svn toegang heeft. Hij is het project ook gestart en weet het meeste van de code.

Er worden wel door andere patches gemaakt, maar andoma is dan de persoon die deze in de svn toevoegt.

Een goed voorbeeld is de nieuwe SECA EMM patch. Deze is door iemand anders gemaakt maar door andome toegevoegd.

Vanaf nu is het dus ook mogelijk om EMM's te verwerken voor providers die SECA encryptie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Laatst online: 25-04 14:15
is er al ondersteuning voor de CI modules van DVB kaarten?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DusHmaniac
Anoniem: 151270 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:56:
[...]

En deze EMM patch voor Irdeto zit nu ook in de SVN van Tvheadend (vanaf SVN 4359).

Dus een ieder die dit graag zou willen hebben kan hier mee gaan testen. Graag wel de resultaten terug melden. Dat kan natuulijk hier, of op de mailing list van Tvheaden en natuurlijk ook op #hts op freenode.
Die EMM patch is van mijn hand en ik lees ook GoT, dus eventuele problemen kan je gewoon hier melden of me pm'en :)

Nu eens kijken waarom vdpau niet wil werken in xbmc/pvr-testing2 bij mij. Ik vermoed dat mijn build te oud is om die vdpau scaling te ondersteunen.

All your base are belong to Chuck Norris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
DusHmaniac schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 17:03:
[...]

Die EMM patch is van mijn hand en ik lees ook GoT, dus eventuele problemen kan je gewoon hier melden of me pm'en :)
Thanks! Kan ik eindelijk mijn Cisco decoder op marktplaats zetten :)
Nu eens kijken waarom vdpau niet wil werken in xbmc/pvr-testing2 bij mij. Ik vermoed dat mijn build te oud is om die vdpau scaling te ondersteunen.
Is dat niet dit verhaal dan?

Werken de recente SVN builds van XBMC alweer een beetje eigenlijk? Er zijn nog geen nightly builds dus ik neem aan dat de boel nog niet helemaal stabiel is, maar als het langzaamaan weer een beetje werkt, ben ik wel benieuwd naar de versie met geintegreerde pvr functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DusHmaniac
Dit had ik nog niet uitgeprobeerd maar dat doe ik zometeen. Kan het alleen niet testen tot "het blok" afgelopen is (vriendin in de bouwsector, grrrrr ;-)). Ik wilde eerst wat uitproberen zonder de source aan te hoeven passen.

Ik denk niet dat het beschikbaar zijn van nightly builds iets te maken heeft met de stabiliteit. Binnen enkele weken wordt pvr-testing2 met de trunk gemerged.

edit:
nu wel geprobeerd maar het gaat nog niet goed.
code:
1
Creating 0x0 pixmap

dat gaat natuurlijk nooit werken :) die ook eens op de juist dimensies zetten en dan kijken wat er gebeurt

edit 2:
de volgende patch fixt vdpau door 1920x1080 te forceren wanneer de opgegeven breedte of de hoogte 0 is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
--- VDPAU.cpp-orig  2010-03-24 22:04:48.604365817 +0000
+++ VDPAU.cpp   2010-03-24 22:03:38.984367574 +0000
@@ -147,6 +147,13 @@
     {
       /* attempt to create a decoder with this width/height, some sizes are not supported by hw */
       VdpStatus vdp_st;
+
+      if (avctx->width == 0 || avctx->height == 0)
+      {
+        CLog::Log(LOGERROR, "Error: invalid picture size (%i,%i). Setting size to (1920,1080)\n", avctx->width, avctx->height);
+        avctx->width = 1920;
+        avctx->height = 1080;
+      }
       vdp_st = vdp_decoder_create(vdp_device, profile, avctx->width, avctx->height, 5, &decoder);

if(vdp_st != VDP_STATUS_OK)

[ Voor 60% gewijzigd door DusHmaniac op 24-03-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DusHmaniac
Anoniem: 151270 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 11:16:
[...]

Dat script roept het mythcommflag programma aan. Zover ik weet (zonder hier verder naar te kijken) werkt dat alleen met recordings die door mythtv gedaan zijn. Tvheadend maakt zijn recordings met gebruik van de de mkv container, dus deze zal niet begrepen worden door de mythtv commflag tool.
mythcommflag werkt inderdaad alleen op nupple video formaat bestanden. tenzij dat veranderd is. het is alweer een jaartje geleden dat ik myth gebruikte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ny-hardcore schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:36:
is er al ondersteuning voor de CI modules van DVB kaarten?
Sorry, die worden helaas nog niet ondersteund. Ik heb wel een DVB-C kaart met CI binnen, maar de CI wordt nog niet ondersteund binnen Linux. Als je nog hardware heb, dan is dat altijd welkom. Al is het maar in bruikleen om te testen.
Pagina: 1 2 ... 30 Laatste