Anoniem: 151270

Topicstarter
Vanmorgen is de 2.11 versie van Tvheadend gereleased.

Grootste aanpassingen in deze release zijn:
  • EMM ondersteuning voor Irdeto
  • EMM ondersteuning voor Seca
  • Aanpassingen rondom het opnamen schermen
Voor de volledige lijst kan je hier terecht:
http://trac.lonelycoder.com/hts/milestone/Tvheadend-2.11

Met dank aan Dushmaniac voor het maken van de Irdeto EMM patch waardoor je Tvheadend nu standalone icm Ziggo kan draaien.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 05:29
Seca patch is ook fijn, dan zou het nu standalone (zonder de kaart elders te moeten updaten) met CanalDigitaal/TV Vlaanderen moeten werken. :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-05 23:43
Welke hardware raden jullie nu aan om over een maandje of 2 (als nieuwe XBMC uit komt) zonder al te veel gedoe aan de slag te kunnen met XBMC TV? Is een Anysee E30TC Plus dan voldoende?

Ik heb nu namelijk een FloppyDTV + Alphacrypt. Maar er is nog geen CI ondersteuning.

[Voor 5% gewijzigd door RuudBurger op 27-03-2010 18:57]

• DusHmaniac
  • Laatst online: 07-09-2022
De makkelijkste oplossing is een keyserver te gebruiken (zoals bijvoorbeeld oscam, zie http://trac.lonelycoder.com/hts/wiki/tvheadend_oscam_ziggo ) en daarvoor heb je een phoenix compatible cardreader nodig. Lees voor meer informatie eens de volgende pagina door: Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC Dit is een op Windows gebaseerde oplossing maar onder linux komt dit op hetzelfde neer.

Daarnaast heb je een door linux ondersteunde dvb kaart nodig.

De FloppyDTV wordt ondersteund door v4l-dvb zover ik weet dus je hebt alleen een cardreader nodig (+- 40 euro). Je hoeft geen hele nieuwe dvb kaart te kopen om dit werkend te krijgen.

All your base are belong to Chuck Norris

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 10:43
Werkt oscam beter dan NewCS? De laatste heb ik momenteel draaien. Ik heb wel het vreemde probleem momenteel dat ie Nederland 2 HD en Nederland 3 HD niet wil descramblen.
Nog een vraag, werkt er iemand met xmltv grabbers i.c.m. Ziggo?

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

martdj schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 13:34:
Werkt oscam beter dan NewCS? De laatste heb ik momenteel draaien. Ik heb wel het vreemde probleem momenteel dat ie Nederland 2 HD en Nederland 3 HD niet wil descramblen.
Nog een vraag, werkt er iemand met xmltv grabbers i.c.m. Ziggo?
XMLTV grabbers halen volgens mij gewoon de data op voor de zenders die jij wilt hebben. Vervolgens kun je ze in TVHeadend koppelen aan de zenders en zijn ze zichtbaar in de EPG. Werkt hier prima.

Ik gebruik sinds vorige week Oscam omdat ik hetzelfde probleem had als jij nu hebt en nu werkt alles wel naar behoren. Ook de EMM updates werken. Overigens kun je hier een stuk vinden over hoe het geheel te compileren en configureren: klik.

[Voor 11% gewijzigd door baviaan op 30-03-2010 13:50. Reden: url toegevoegd]

• DusHmaniac
Ik heb inderdaad ook datzelfde probleem geconstateerd toen ik bezig was met het implementeren van die EMM updates in tvheadend.

Het probleem is als volgt: tvheadend stuurt enkele ECM verzoeken naar newcs. newcs gaat deze vervolgens opzoeken op je smartcard en geeft replies. Van deze (meestal 4) ECM verzoeken zullen er 3 een onjuiste reply geven en 1 een correcte. De correcte wordt vervolgens gebruikt voor het descramblen en tvheadend onthoudt welke de correcte reply gaf en zal de andere 3 niet meer naar newcs versturen.

Wanneer er 4 ECM requests binnenkomen bij newcs, dan geven alleen de eerste 2 of 3 een reply. De andere geven helemaal geen antwoord terug. Ik vermoed dat dit een soort van DoS beveiliging in newcs is, maar kan dit niet nagaan omdat het geen open source is.

Oscam vertoont dit probleem niet en is wel open source. De oplossing is dus vrij eenvoudig: daaaaag newcs, halloooo oscam ;-)

ps: newcs wordt niet meer verder ontwikkeld

• martdj
baviaan schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 13:46:
[...]

XMLTV grabbers halen volgens mij gewoon de data op voor de zenders die jij wilt hebben. Vervolgens kun je ze in TVHeadend koppelen aan de zenders en zijn ze zichtbaar in de EPG. Werkt hier prima.

Ik gebruik sinds vorige week Oscam omdat ik hetzelfde probleem had als jij nu hebt en nu werkt alles wel naar behoren. Ook de EMM updates werken. Overigens kun je hier een stuk vinden over hoe het geheel te compileren en configureren: klik.
Ah, bedankt (beide). dan ga ik eens met Oscam aan de slag. Wat betreft de XMLTV grabbers, er zijn er zoveel dat ik niet zo snel wist waar ik moest beginnen. Zou je misschien aan kunnen geven welke jij gebruikt en hoe je die hebt geconfigureerd?

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

martdj schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:47:
[...]

Ah, bedankt (beide). dan ga ik eens met Oscam aan de slag. Wat betreft de XMLTV grabbers, er zijn er zoveel dat ik niet zo snel wist waar ik moest beginnen. Zou je misschien aan kunnen geven welke jij gebruikt en hoe je die hebt geconfigureerd?
Ik heb geloof ik deze guide gebruikt. Als je TVHeadend onder user HTS draait moet je wel eerst een "sudo su hts" doen (Ubuntu) voordat je de boel installeert, anders vindt hij hem niet.

Topicstarter
omdat de tv_grab_nl_py niet een van de snelste grabbers is gebruik ik een tussen oplossing:

1) draai tv_grab_nl_py in een cron job en laat deze de xmltv file opslaan op de /home/hts/.xmltv/tv_grab_file.xmltv locatie.

2) gebruik de tv_grab_file "grabber" om deze xmltv file door tvheadend in te laten lezen.

Dit lost het probleem op dat als je tvheadend opnieuw opstart, het vrijlang duurt voordat je weer een (aangevulde) EPG hebt. En als je de grabber op een druk tijdstip draait dan duur het nog langer voordat je de gevens binnen hebt.

In Tvheadend kan je (helaas) niet aangeven tussen welke tijdstippen de grabber kan/mag draaien. En omdat tvheadend altijd bij het starten meteen de grabber ook start is het gebruik van de tv_grab_file natuurlijk helemaal handig. Ik start nu elke 4 uur de grabber, en als er in die tussentijd een nieuwe file klaar staat, wordt deze ingelezen. Als de oude er nog staat ook, maar zal er geen update plaats vinden.

disclamer: Ik heb tv_grab_file zelf geschreven om dit probleem op te lossen. Voor verbeteringen/opmerkingen etc sta ik altijd open. je kan tv_grab_file hier vinden:
http://code.google.com/p/tv-grab-file/

• martdj
Ok, ik heb zowel een nieuwe versie van TVHeadend en oscam gecompileerd. Beiden werken. Ik zit alleen nog te klooien met het start/stop script voor oscam onder Fedora. Voor NewCS had ik destijds een mooi script gemaakt, waarbij NewCS onder een unpriviliged ID draaide, maar dat krijg ik niet voor elkaar met oscam. Ook mijn stopscript werkt nog niet, aangezien oscam zich lijkt te splitsen in meerdere processen die niet allemaal gekillt worden wanneer je het proces met de pid uit de pidfile stopt. Iemand misschien een goed werkend start/stop script voor oscam i.c.m. Fedora/CentOS/RedHat/ClearOS?

Edit:
Bedankt trouwens aan degene die dat oscam wiki artikel heeft geschreven op de TVHeadend site. Er zit één klein foutje in: ergens onderaan staat: "now to kill oscam press ctrl+c in the console. ". ctrl-c killt echter de Tail -F. Oscam draait nog vrolijk door.

Edit:
@Rigolo Kun je voor een linux n00b als ik misschien aangeven welke parameters je waar hebt ingevuld voor jouw grabber file? Begrijp ik nu goed dat je jouw script ook in een cron job laat draaien?

[Voor 28% gewijzigd door martdj op 02-04-2010 17:40]

Topicstarter
martdj schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:15::
@Rigolo Kun je voor een linux n00b als ik misschien aangeven welke parameters je waar hebt ingevuld voor jouw grabber file? Begrijp ik nu goed dat je jouw script ook in een cron job laat draaien?
Ik heb tv_grab_nl_py draaien in een cron job met het volgende command:
code:
1
2
3
4
5
tv_grab_nl_py 
   --quiet 
   --config-file /home/hts/.xmltv/tv_grab_nl_py.conf 
   --cache /home/hts/.xmltv/program_cache 
   --output /home/hts/.xmltv/tv_grab_file.xmltv

(en dat natuurlijk allemaal mooi achter elkaar.)

Op die manier staat elke ochtend er een tv_grab_file.xmltv bestand klaar in de /home/hts/.xmltv/ directory

Ik heb het tv_grab_file script gewoon in /usr/bin/ geplaatst zodat deze gevonden kan worden door Tvheadend. In het xmltv configuratie scherm heb ik gekozen voor de tv_grab_file grabber en ik laat deze elke 4 uur draaien. (maar dat mag ook 6, 8, 12 of wat dan ook zijn)

Het tv_grab_file script heeft geen configuratie nodig om te draaien . Het geeft altijd het /home/hts/.xmltv/tv_grab_file.xmltv bestand 1 op 1 door als output van de tv_grab_file grabber.

Dus tv_grab_file hoeft niet in een cron te draaien.

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

martdj schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:15:
Ok, ik heb zowel een nieuwe versie van TVHeadend en oscam gecompileerd. Beiden werken. Ik zit alleen nog te klooien met het start/stop script voor oscam onder Fedora. Voor NewCS had ik destijds een mooi script gemaakt, waarbij NewCS onder een unpriviliged ID draaide, maar dat krijg ik niet voor elkaar met oscam. Ook mijn stopscript werkt nog niet, aangezien oscam zich lijkt te splitsen in meerdere processen die niet allemaal gekillt worden wanneer je het proces met de pid uit de pidfile stopt. Iemand misschien een goed werkend start/stop script voor oscam i.c.m. Fedora/CentOS/RedHat/ClearOS?
Ik gebruik deze, onder /etc/init.d zetten (ik gebruik Ubuntu)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
#! /bin/bash

NCSNAME=oscam.bin       # your oscam bin version
NCSDIR="/opt/oscam"     # your oscam binary directory full path (without trailing /).
NCSCONF="/opt/oscam/etc/"   # xml config full path
NCSUSER=root            # existing user that will run oscam  daemon (you should NOT use root !).
NCSNICE=10          # set the  daemon priority -20 (most favorable scheduling) to 19 (least favorable).

PATH=/usr/sbin:/usr/bin:/sbin:/bin  # some unecessary default paths
DESC="Oscam daemon"     # dummy description
NAME=oscam          # dummy name
DAEMON="$NCSDIR/$NCSNAME"   # Daemon bin location
DAEMON_ARGS="-b -c $NCSCONF"    # Keep -nd in place, ssd will fork to background itself (required to get a proper pid file)
PIDFILE=/var/run/$NAME.pid  # pid path
LOG=/var/log/$NAME.log      # log path
SCRIPTNAME=/etc/init.d/$NAME

# Exit if the package is not installed
if [ ! -x "$DAEMON" ]
then
    echo "$DAEMON does not exist"
    exit 0
fi  

# Define LSB log_* functions.
# Depend on lsb-base (>= 3.0-6) to ensure that this file is present.
. /lib/lsb/init-functions

#
# Function that starts the daemon/service
#
do_start()
{
    # Return
    #   0 if daemon has been started
    #   1 if daemon was already running
    #   2 if daemon could not be started
    start-stop-daemon --start --quiet --chuid $NCSUSER --pidfile $PIDFILE --exec $DAEMON --test > /dev/null \
        || return 1

start-stop-daemon --start --verbose --nicelevel $NCSNICE --make-pidfile --background --chuid $NCSUSER --pidfile $PIDFILE --exec $DAEMON -- $DAEMON_ARGS 2>&1 >> $LOG \
        || return 2

# Add code here, if necessary, that waits for the process to be ready
    # to handle requests from services started subsequently which depend
    # on this one.  As a last resort, sleep for some time.

return $?
}

#
# Function that stops the daemon/service
#
do_stop()
{
    # Return
    #   0 if daemon has been stopped
    #   1 if daemon was already stopped
    #   2 if daemon could not be stopped
    #   other if a failure occurred
    start-stop-daemon --stop --quiet --retry=TERM/30/KILL/5 --pidfile $PIDFILE --name $NCSNAME
    RETVAL="$?"
    [ "$RETVAL" = 2 ] && return 2
    # Wait for children to finish too if this is a daemon that forks
    # and if the daemon is only ever run from this initscript.
    # If the above conditions are not satisfied then add some other code
    # that waits for the process to drop all resources that could be
    # needed by services started subsequently.  A last resort is to
    # sleep for some time.
    start-stop-daemon --stop --quiet --oknodo --retry=0/30/KILL/5 --exec $DAEMON
    [ "$?" = 2 ] && return 2
    # Many daemons don't delete their pidfiles when they exit.
    rm -f $PIDFILE
    return "$RETVAL"
}

case "$1" in
  start)
    echo "Starting $DESC"
    do_start
    case "$?" in
        0)  log_daemon_msg "Success"
            log_end_msg 0;;
        1)  log_daemon_msg "Already running"
            log_end_msg 1;;
        2)  log_daemon_msg "Failed"
            log_end_msg 2;;
    esac
    ;;
  stop)
    echo "Stopping $DESC"
    do_stop
    case "$?" in
        0|1) echo "Success" ;;
        2) echo "Failed !" ;;
    esac
    ;;
  restart)
    log_daemon_msg "Restarting $DESC"
    do_stop
    case "$?" in
      0|1)
        do_start
        case "$?" in
            0) log_end_msg 0 ;;
            1) log_end_msg 1 ;; # Old process is still running
            *) log_end_msg 1 ;; # Failed to start
        esac
        ;;
      *)
        # Failed to stop
        log_end_msg 1
        ;;
    esac
    ;;
  *)
    echo "Usage: $SCRIPTNAME {start|stop|restart}" >&2
    exit 3
    ;;
esac

:

• RuudBurger
Smargo + oscam vandaag geïnstalleerd. Werkt allemaal (nog niet echt gebruikt, maar ik krijg beeld.. ook op gecodeerde kanalen), totdat ik mijn HTPC suspend. Als hij er daarna uit komt lijkt hij mijn FloppyDTV niet goed te initialiseren en krijg ik bij TV Headend de volgende soort log meldingen:

code:
1
Apr 03 22:55:06 dvb: "_dev_dvb_adapter0_FireDTV_C_CI420000000_2ee7" unable to configure demuxer "/dev/dvb/adapter0/demux0" for pid 2562 -- Device or resource busy

Na een reboot doet hij het weer. dus het lijkt me iets dat de FloppDTV niet goed wordt afgesloten bij suspend of niet goed wordt geïnitialiseerd bij wakeup.

Iemand ideeën?

• Mentalist
Computer voortaan gewoon uitzetten ipv. suspenden?

Module voor de floppydtv reloaden?

[Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 03-04-2010 23:29]

• DusHmaniac
Dat is een bekend probleem met sommige hardware.
Module voor de floppydtv reloaden?
En dit is waarschijnlijk de oplossing :-)

Pas het bestand /etc/default/acpi-support aan (met 'vi', 'nano', ...) en zet de floppydtv module daarin:
code:
1
2
3
4
5
6
# Add modules to this list to have them removed before suspend and reloaded
# on resume. An example would be MODULES="em8300 yenta_socket"
#
# Note that network cards and USB controllers will automatically be unloaded 
# unless they're listed in MODULES_WHITELIST
MODULES="floppydtv"

(kijk wel even of de module daadwerkelijk 'floppydtv' heet, anders moet je dat even aanpassen in de naam van de module)

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-06 21:19
martdj schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:15:
... waarbij NewCS onder een unpriviliged ID draaide, maar dat krijg ik niet voor elkaar met oscam.
In het voorbeeld op de TV Headend wiki wordt voor de monitor port (oscam.conf) een poort onder de 1024 gebruikt. Als je deze naar b.v. 3000 zet, dan kun je hem gewoon als unpriviliged user draaien (mits natuurlijk alle rechten goed staan). Ik ben hem nu aan het testen en hij draait bij mij nu gewoon unpriviliged onder het newcs account wat ik voorheen gebruikte om newcs te draaien. Verder moet je user natruurlijk wel access hebben naar je serial port waar je phoenix interface aan hangt (er vanuitgaande dat je een phoenix interface gebruikt, hoe het met ander cardreaders precies werkt weet ik niet).

Topicstarter
misschien is het tijd om ook het [OSCam] Het grote Oscam topic te starten ...

Wie wil daar aan mee werken?

• TempesT
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05-2018
Anoniem: 151270 schreef op maandag 05 april 2010 @ 17:53:
misschien is het tijd om ook het [OSCam] Het grote Oscam topic te starten ...

Wie wil daar aan mee werken?
Ik heb net oscam werkend gekregen met digitenne, en ik wil best mijn stap voor stap how-to guide posten.
Werkt overigens beter dan newcs bij mij, en zo'n onderwerp lijkt me bijzonder nuttig. die softcam is soms wel lastig configureren.

[Voor 16% gewijzigd door TempesT op 05-04-2010 18:21]

Heel Hard Heerschen

Topicstarter
ik heb Het grote Oscam Topic geopenend. Wie daar wat aan wil toevoegen is natuurlijk welkom. Het is nu nog een beetje een karige start.

• RuudBurger
DusHmaniac schreef op maandag 05 april 2010 @ 10:07:
Dat is een bekend probleem met sommige hardware.

[...]

En dit is waarschijnlijk de oplossing :-)

Pas het bestand /etc/default/acpi-support aan (met 'vi', 'nano', ...) en zet de floppydtv module daarin:
code:
1
2
3
4
5
6
# Add modules to this list to have them removed before suspend and reloaded
# on resume. An example would be MODULES="em8300 yenta_socket"
#
# Note that network cards and USB controllers will automatically be unloaded 
# unless they're listed in MODULES_WHITELIST
MODULES="floppydtv"

(kijk wel even of de module daadwerkelijk 'floppydtv' heet, anders moet je dat even aanpassen in de naam van de module)
Dit heeft niet geholpen, tvheadend maakt namelijk nog gebruik van firedtv en zo is de module nog "in use".

Ik heb nu wel een andere oplossing gevonden (door wat aangekloot, heb totaal geen linux ervaring). Misschien heeft iemand er nog wat aan.
Een bestand aanmaken - /etc/pm/sleep.d/50tvheadend-resume (gekeken naar hoe Lirc dat deed)
Met daarin:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
 #!/bin/bash

# This script will restart tvheadend upon resume.

. /usr/lib/pm-utils/functions

case "$1" in
        hibernate|suspend)
                /etc/init.d/tvheadend stop
                ;;
        thaw|resume)
                sleep 1; /etc/init.d/tvheadend start
                ;;
        *)
                ;;

esac

exit $?

"50tvheadend-resume" omdat deze dan VOOR "/usr/lib/pm-utils/sleep.d/75modules" wordt uitgevoerd.
Ik weet eigenlijk niet wat de verdere gevolgen zijn, maar het heeft dus ook met tvheadend te maken (icm FireDTV). Ik zit nu ook nog te testen verder met TV op Linux.
Zonder "sleep 1;" werkt het nog steeds niet, blijkbaar laadt hij tvheadend te snel nadat de module geladen worden. Dit lijkt in ieder geval te werken.

• Razor109
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 22:19
Ik vroeg mij af of er nog andere mensen waren die problemen hadden bij het afspelen van 1080i Ziggo kanalen doormiddel van XBMC + Tvheadend.

Het hele afspelen wordt geregeld door mijn CPU (E8400) en die doet zonder problemen het bekende Killa-Sample. SD-kanalen worden prima weergeven met functionerende Deinterlacing. Maar wanneer ik een HD-kanaal speel krijg ik vele dropped frames, slechte deinterlacing en een waardeloos beeld..

Komt dit nu omdat de processor niet kan deinterlacen op dit formaat? of is het deinterlacen van XBMC het probleem? Iemand tips of herkend de problemen?

Topicstarter
Maak je gebruik van VDPAU? er is nml een bekend probleem met XBMC en tvheadend waardoor VDPAU versnelling niet meer lekker werkt. Dit komt omdat de resolutie van het signaal niet/verkeerd wordt herkend door XBMC.

• martdj
Razor109 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 20:35:
Ik vroeg mij af of er nog andere mensen waren die problemen hadden bij het afspelen van 1080i Ziggo kanalen doormiddel van XBMC + Tvheadend.

Het hele afspelen wordt geregeld door mijn CPU (E8400) en die doet zonder problemen het bekende Killa-Sample. SD-kanalen worden prima weergeven met functionerende Deinterlacing. Maar wanneer ik een HD-kanaal speel krijg ik vele dropped frames, slechte deinterlacing en een waardeloos beeld..

Komt dit nu omdat de processor niet kan deinterlacen op dit formaat? of is het deinterlacen van XBMC het probleem? Iemand tips of herkend de problemen?
Ik heb precies hetzelfde. Ik hoor ook graag de oplossing. Ik heb zelf nog niet veel uitgeprobeerd eerlijk gezegd. Ik zou me voor kunnen stellen dat VDPAU uitzetten wanneer je die kanalen kijkt het probleem oplost. Probleem is dat je die op andere momenten weer aan wilt en er geen makkelijk manier is om die settings even te switchen.

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:45
Ik heb een enorme newbe-vraag. Ik heb thuis een Asrock ION 330HT en een goed werkende XBMC live setup. Daarnaast kijk ik televisie van Digitenne. Nu wil ik ook via XBMC digitenne gaan kijken. Zo te zien is het dan te doen om tvheadend op de Asrock te installeren, maar ik denk dat ik nog aanvullende hardware nodig heb. Ik begrijp echter niet goed uit bovenstaande postings wat ik dan nog extra nodig heb. Kan iemand me dat uitleggen?

• Mentalist
xburchartz schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:40:
Ik heb een enorme newbe-vraag. Ik heb thuis een Asrock ION 330HT en een goed werkende XBMC live setup. Daarnaast kijk ik televisie van Digitenne. Nu wil ik ook via XBMC digitenne gaan kijken. Zo te zien is het dan te doen om tvheadend op de Asrock te installeren, maar ik denk dat ik nog aanvullende hardware nodig heb. Ik begrijp echter niet goed uit bovenstaande postings wat ik dan nog extra nodig heb. Kan iemand me dat uitleggen?
DVB-T ontvanger (USB, PCI, wat je wil), let op dat er drivers beschikbaar zijn.

Phoenix kaartlezer. USB>RS232 verloop als je geen RS232 hebt.

• martdj
Ik heb redelijk veel last van het volgende:
Apr 26 19:33:11 TS: DVB-C Adapter 2/Ziggo Digitale Televisie: 316,000 kHz/SBS 6: MPEG2VIDEO @ #221: Continuity counter error
Apr 26 19:33:11 TS: DVB-C Adapter 2/Ziggo Digitale Televisie: 316,000 kHz/SBS 6: TELETEXT @ #234: Continuity counter error
Apr 26 19:33:11 TS: DVB-C Adapter 2/Ziggo Digitale Televisie: 316,000 kHz/SBS 6: MPEG2AUDIO @ #222: Continuity counter error

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Als ik signal quality checking aanzet geeft ie alle kanalen (op 2 na, maar dat is volgens mij standaard) op 100%.

Topicstarter
hikjes in het dvb signaal dat je ontvangt. Dit kan aan je interne kabels liggen, signaal van Ziggo (veel werkzaamheden de laatste tijd), etc etc ..

Ik zie het ook voorbij komen .. maar ik zie er geen direct relate met tvheadend mee.

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-01 18:25
Razor109 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 20:35:

Heb ook even je thread op Sat4All gelezen.

"""Na het opnemen van een hd-stream en het bestand op de mediacenter zelf te zetten dropped hij nog steeds frames. Het probleem lijkt mij bij het De-Interlacen te liggen denk ik.. aangezien ik normale 1080p MKV's probleemloos afspeel.. misschien is XBMC nog niet geoptimaliseerd voor MPEG4 1080i.. maar dat ga ik eens melden."""

Heb je die MPEG 1080i file ook al geprobeerd af te spelen met VLC player? Ben benieuwd of je bottleneck (lees framedrops) echt aan de hardware ligt, maw. dat de E8400 dit niet aankan.

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

nwagenaar

God, root. What's the differen

Het probleem ligt waarschijnlijk aan het feit, dat VDPAU niet wordt gebruikt bij het afspelen van HDTV DVB-streams (dat wil zeggen, niet zonder een evil hack (tm) ). Dit is voor mij exact de reden waarom ik nog niet overgestapt ben van VDR/vdr-sxfe naar TVHeadend/XBMC.

Verder schijnen veel mensen niet te weten dat het afspelen van een constante 1080i stream vele malen intensiever is dan het afspelen van een 1080p MKV-bestand. Zonder VDPAU kon ik zonder problemen een 1080p MKV-bestand afspelen op mijn Q8200, door het multithreaden loopt het als een trein. Maar een 1080i MPEG2/TS stream via mijn DVB-S2 kaart liep altijd met problemen (stotteren, blokjes, artifacts, etc). Gewoon omdat FFMPEG deze stream niet over meerdere cores heen kon decoderen/transcoden. Met VDPAU zou dit probleem opgelost moeten zijn, helaas zit er een "bug" in XBMC waardoor VDPAU niet gebruikt wordt bij het afspelen van TVHeadend-streams.

[Voor 56% gewijzigd door nwagenaar op 28-04-2010 09:14]

Mijn Neo Geo MVS collectie

• martdj
nwagenaar schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:04:
helaas zit er een "bug" in XBMC waardoor VDPAU niet gebruikt wordt bij het afspelen van TVHeadend-streams.
Iemand enig idee of deze "bug" bekend is bij het XBMC team en gefixt gaat worden in de komende 10.5 release?

Topicstarter
ik heb hier van de week met zowel de ffmpeg als de xbmc developers via irc over gesproken. Het probleem is eigenlijk een kip/ei probleem. FFmpeg heeft een mpeg decoder welke gebruik kan maken van vdpau. Maar om deze decoder op te starten moet je van te voren aangeven wat de resolutie is van het signaal. Normaal is dit geen probleem voor materiaal wat opgenomen is omdat in de container (MKV, AVI etc) deze informatie aanwezig is en uitgelezen kan worden voordat de decoder gestart wordt. Bij live tv signaal is er geen container welke je kan uitlezen, de resolutie zit opgesloten in het mpeg signaal. En om deze te lezen heb je een mpeg decoder nodig ... zie hier het kip/ei probleem.

De oplossing volgende de ffmpeg ontwikkelaar is om voordat de vdpau decoder gestart wordt met een mpeg parser eerste te "kijken" naar het mpeg signaal voordat de decoder gestart wordt. Volgens de ffmpeg ontwikkelaar is dat ook hoe mpc-hc werkt. De ontwikkelaar welke zo iets dan in xbmc zou moeten bouwen heb ik nog niet gesproken. Daarnaast wordt er door de XBMC ontwikkelaars gesproken over aanpassingen die in ffmpeg er aanzitten te komen om zowel ati als nvidia hardware versnelling te ondersteunen. En dat ffmpeg het dan mogelijk toch aan de ffmpeg kant kan oplossen. Er is dus nog geen definitive oplossing, maar het is wel helder dat het dus geen Tvheadend probleem is maar een XBMC/FFmpeg probleem.

Als blijkt dat de xbmc/ffmpeg ontwikkelaar er onderling niet uitkomen dan kunnen we vanuit Tvheadend toch gaan kijken of we in een htsp bericht de resolutie mee kunnen geven. Dit is niet een wenselijke oplossing omdat Tvheadend zich helemaal geen zorgen hierover zou hoeven te maken.

• martdj
@Rigolo Bedankt voor de update. Er wordt dus in ieder geval wel aan gewerkt. Ik hoop dat het binnenkort gefixt is, want het zou toch wel heel jammer zijn als we niet het WK in HD kunnen kijken vanwege dit issue. Ondanks mijn dual core E7400 heb ik nu in HD teveel framedrops.

Niet echt gerelateerd aan TV Headend, maar ik vraag het toch maar even. Ik heb wat problemen met mijn signaalkwaliteit. Alle kanalen zijn 100% op 6 na. 2 hebben geen network ID dus dat zal wel zo horen (369.000 en 514.000 kHz), maar de banden van 276.000 t/m 300.000 kHz zijn ook allemaal 0% en dat hoort niet. Herkent iemand dit die kan zeggen, dat lag bij mij daaraan? Er zitten tussen het aansluitpunt en mijn server een signaalversterker (waar deze kabel op de hoogste versterking zit), 20m Hirshman Koka kabel, 1,5m Gamma sattelietkabel (relatief hoogwaardige coax, maar mindere kwaliteit van de Hirschman. Helaas had ik de lengte van de benodigde kabelverbinding met een metertje of 5 mis geschat), dan een hisrchman antenne aansluitpunt en dan een hirschman koka kabel van aansluitpunt naar DVB kaart. Vandaaruit weer een kabeltje van 30cm naar de andere kaart.

Topicstarter
welke dvb-c kaart gebruik je? kan nml aan de drivers liggen of idd aan het signaal.

• martdj
Anoniem: 151270 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 22:52:
welke dvb-c kaart gebruik je? kan nml aan de drivers liggen of idd aan het signaal.
Mystique CaBIX C2. Ik heb in het verleden wel alles (behalve die 2 eerder genoemde kanalen) op 100% gehad, maar nu werkt het plotseling niet meer. Ik heb gisteren mijn aansluitpunt en kabel tussen aansluitpunt en DVB-C kaart nagekeken en daar was wel het nodige mee mis, maar nadat ik dat gefixt had mis ik ik 3 kanalen (daarvoor werkte het nauwelijks meer) en nu loop ik langzaam uit mijn opties. Laatste is om mijn kabelgoot open te gaan maken en de verbinding tussen die 2 kabels te gaan controleren.

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:53
Zo, ik meld me hier weer is even.

Sinds kort een terratec synergy S2 kaart in de htpc zitten en begonnen met het instellen van tvheadend. Na het compileren van de juiste modules werkt de kaart (lees; is zichtbaar als device) en is ook zichtbaar in tvheadend.

Na op de knop add DVB network by location geklikt te hebben en Astra1 te hebben geselecteerd en tevens het vinkje Autodetect muxes aan te hebben gezet, is tvheadend begonnen met scannen.

Volgens de interface moeten er 94 muxes gescanned worden. Gisteravond gestart en tvheadend is nogsteeds bezig. Er moet nog 1 mux gescanned worden (hier staat hij al op sinds vanmorgen). Echter zie ik dat de te scannen transponder wel verandert, dus tvheadend is wel degelijk iets aan het doen.

Moet ik gewoon geduld hebben of vergeet ik iets?

Topicstarter
geduld ... en daarom lijkt het mij bij dvb-s altijd verstandig om handmatig alleen die muxen toe te voegen waar de zenders op zitten die je wilt gaan kijken. Als je autodetect muxes aanzet, en je maakt gebruik van de standaard lijst met initiele muxes dan zal het mij niks verbazen dat je er meer en meer gaat vinden.

Ik denk dat je toch niet alles gaat kijken wat er gevonden wordt ...

• xburchartz
W3ird_N3rd schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:44:
[...]

DVB-T ontvanger (USB, PCI, wat je wil), let op dat er drivers beschikbaar zijn.

Phoenix kaartlezer. USB>RS232 verloop als je geen RS232 hebt.
Ik heb me er de afgelopen dagen wat meer in verdiept en aangezien ik een Synology DS107+ heb, lijkt het me zinvol om daar een smargo smartreader op aan te sluiten. Die ondersteunt zo te zien de phoenix mode en is serieel aan te spreken.

Blijft de DVB-T ontvanger over. Dat kan dus elke simpele ontvanger zijn die eigenlijk alleen bedoeld is voor free-to-air kanalen? (mits ik er een vind die onder linux draait uiteraard).

Begrijp ik het trouwens goed dat je in plaats van deze 2 apparaatjes ook een geintegreerd apparaat als een Anysee zou kunnen kopen?

Topicstarter
die smartcard reader gaat idd wel werken op die synology, maar is er ook een versie van OSCam dat gecompileerd is voor de synology? of ga je zelf aan de slag met de SDK kit van synology om OSCam gecompileerd te krijgen? NewCS kan je volgens mij helemaal vergeten op de synology. Er is ooit wel een versie gemaakt, maar volgens mij alleen voor een CS407 en die werkt ook nog eens niet helemaal goed.

Ik weet niet of iemand Tvheadend werkend heeft met een AnySee tuner. Het is idd zo dat er een smartcard reader EN een softcam ingebakken zitten in de AnySee tuner. Er komt dus al een gecodeerd signaal uit deze tuner. Ik weet alleen niet of je op die manier ook meerder zenders van de zelfde transponder kunt bekijken/opnemen op het zelfde moment.

En voor de dvb-t hardware: kijk eens op deze pagina (en subpagina's):
http://linuxtv.org/wiki/index.php/DVB-T_Devices

Success,

Hein

• TempesT
Anoniem: 151270 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 15:46:
die smartcard reader gaat idd wel werken op die synology, maar is er ook een versie van OSCam dat gecompileerd is voor de synology? of ga je zelf aan de slag met de SDK kit van synology om OSCam gecompileerd te krijgen? NewCS kan je volgens mij helemaal vergeten op de synology. Er is ooit wel een versie gemaakt, maar volgens mij alleen voor een CS407 en die werkt ook nog eens niet helemaal goed.

Ik weet niet of iemand Tvheadend werkend heeft met een AnySee tuner. Het is idd zo dat er een smartcard reader EN een softcam ingebakken zitten in de AnySee tuner. Er komt dus al een gecodeerd signaal uit deze tuner. Ik weet alleen niet of je op die manier ook meerder zenders van de zelfde transponder kunt bekijken/opnemen op het zelfde moment.

Success,

Hein
de smartcam reader op de anysee tuners zijn niet zomaar benaderbaar. Misschien kan het wel, maar het zit nog in de driver voor deze tuners ingebouwd. Je kan de tuner wel gebruiken, maar je hebt dus een aparte smartcam reader nodig. Overigens is het scannen van kanalen met de Anysee die kpn voor digitenne verkoopt erg langzaam. Een PCTV nanostick is een heel stuk sneller bijvoorbeeld.

http://linuxtv.org/wiki/index.php/Anysee_E30

Heel Hard Heerschen

• xburchartz
Anoniem: 151270 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 15:46:
Ik was inderdaad uit gegaan van die versie van NewCS voor de CS407 aangezien daar dezelfde processor in zit als in de 107+. Maar ik was er nog niet zo diep in gedoken dat ik gezien heb dat die versie niet goed werkt. In welk opzicht werkt hij niet goed? Heb je daar ook een link over?
Thanks! Daar moet ik nu wel uit kunnen komen!
TempesT schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 18:20:
[...]

de smartcam reader op de anysee tuners zijn niet zomaar benaderbaar. Misschien kan het wel, maar het zit nog in de driver voor deze tuners ingebouwd. Je kan de tuner wel gebruiken, maar je hebt dus een aparte smartcam reader nodig. Overigens is het scannen van kanalen met de Anysee die kpn voor digitenne verkoopt erg langzaam. Een PCTV nanostick is een heel stuk sneller bijvoorbeeld.

Ok, Anysee lijkt me dus een weg die ik niet wil gaan bewandelen. Bedankt voor de info.

[Voor 25% gewijzigd door xburchartz op 30-04-2010 22:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-06 23:52
TempesT schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 18:20:
[...]

Er is wel een smartcard reader progje waar de Anysee mee kan benaderen.
Zie: http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,6018.0.html

Ik weet niet het het voldoet, maar wie weet?

[Voor 46% gewijzigd door RedHead op 03-05-2010 21:52. Reden: typo]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TempesT
RedHead schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:48:
[...]

Er is wel een smartcard reader progje waar de Anysee mee kan benaderen.
Zie: http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,6018.0.html

Ik weet niet het het voldoet, maar wie weet?
interessant.
Is sowieso windows, dus helemaal handig is het niet als je tvheadend onder linux wilt gebruiken.
maar wellicht is er een andere optie onder windows hiermee

Heel Hard Heerschen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xburchartz
@TempesT: Ik heb een versie van OScam gevonden voor de DS107+, dus ik ga nu eerst de hardware bestellen en dan kan ik aan de slag. Jij gebruikt ook Digitenne. Welke DVB-T ontvanger gebruik jij?

(Anderen kunnen uiteraard ook reageren met tips. Ik heb die lijst van Rigolo bekeken, maar die is wel erg uitgebreid. Als hier al best practises zijn, dan haak ik daar wel op in :))

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TempesT
xburchartz schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:49:
@TempesT: Ik heb een versie van OScam gevonden voor de DS107+, dus ik ga nu eerst de hardware bestellen en dan kan ik aan de slag. Jij gebruikt ook Digitenne. Welke DVB-T ontvanger gebruik jij?

(Anderen kunnen uiteraard ook reageren met tips. Ik heb die lijst van Rigolo bekeken, maar die is wel erg uitgebreid. Als hier al best practises zijn, dan haak ik daar wel op in :))
Ik gebruik een Pinnacle PCTV Nanostick 73e op het moment (DiBcom 7000PC chip zit erin), maar heb voor mijn netbook een PCTV Picostick (74e) gekocht. Deze laatste werkt niet "out of the box" op Linux Mint 8 (= Ubuntu 9.10).
Maar er zijn wel drivers voor te downloaden, en deze werken zonder problemen bij mij. Uiteindelijk komen ze in de linux kernel, maar weet niet of het al in de kernel van Ubuntu 10.04 zit (gebruik ik nog niet).
http://www.kernellabs.com/blog/

De Anysee E30 plus werkt ook (als je hem enkel als DVB-T ontvanger gebruikt, de card reader wordt niet ondersteund), alleen deze tuned heel erg veel langzamer dan de PCTV producten

Heel Hard Heerschen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xburchartz
TempesT schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:00:
[...]

Ik gebruik een Pinnacle PCTV Nanostick 73e op het moment (DiBcom 7000PC chip zit erin), maar heb voor mijn netbook een PCTV Picostick (74e) gekocht. Deze laatste werkt niet "out of the box" op Linux Mint 8 (= Ubuntu 9.10).
Ik zie dat de 73e nog wel te koop is. Bevalt de 74e beter? Ik lees op kieskeurig.nl een paar recensies over slechte ontvangst van de signalen. Herken jij dat? Ik heb zelf nu met de standaard binnenantenne van Digitenne prima ontvangst in huis en heb ook geen last van een verstoord beeld als er een tram langsrijdt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TempesT
De 74e is nog kleiner, en heeft de optie om de antenne direct aan te sluiten op je adapter. Dan is de antenne niet bepaald optimaal geplaats. En dan heb ik binnen met de picostick geen goed ontvangst.
Maar als je de antenne op het statief in de vensterbank plaatst, dan werkt het hier (Den Haag) prima. Zowel voor de 73e als de 74e. Maar hier rijden geen trams langs ofzo.
Maar je kan volgens mij altijd een andere antenne aansluiten, en zit zo'n convertertje bij naar een normale coax plug. Om zo'n kpn funke antenne aan te sluiten moet je DVB-T stick wel stroom leveren, de picostick doet dat zeker niet, en volgens mij de nanostick ook niet. Je zal dan een power inserter er tussen moeten plaatsen. Ik heb hier geen ervaring mee. Maar hoe dan ook wordt het er niet draagbaarder op :-)

Heel Hard Heerschen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xburchartz
Ik heb de DVB-T ontvanger binnen en ingesteld binnen TVHeadend maar krijg dit niet aan de praat binnen XBMC. (PVR-Testing2)
Ik kan wel via de webinterface programma's opnemen, maar live tv kijken lukt me niet: de add-on kan geen verbinding maken met TVheadend. Ik heb bij access control een user aangemaakt xbmc/xbmc die vanaf 192.168.0.0/24 verbinding mag maken en in de XBMC add on staat het ook goed ingevuld. Als ik verbinding probeer te maken, geeft XBMC meteen melding dat dit niet mogelijk is en in de webinterface van TVheadend zie ik dat XBMC wel degelijk verbinding maakte maar daar niet in verder komt. Is dit een fout in de add-on?

Als ik gebruik maak van yaVDR dan kan ik binnen XBMC wél live tv kijken. Die add-on lijkt het dus wel te doen, maar van de andere kant is daar ook geen authorisatie nodig.

Kan ik de TVheadend authorisatie ook helemaal uitschakelen (zodat iedereen toegang heeft?) Ik heb dat met */* geprobeerd, maar dat werkte niet...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xburchartz
nwagenaar schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:27:
Je mist er nog eentje, namelijk VLC. Ok, je VLC is niet echt een client. Maar je kan via VLC dus wel een netwerkstream openen van TVHeadend.
Hoe werkt dat dan? Want ik krijg het niet aan de praat. Ik probeer rtsp://ip-adres:9982 of rtsp://xbmc:xbmc@ip-adres:9982 (had een gebruiker xbmc aangemaakt vandaar), maar dit lukt niet. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TempesT
onder Access control moet je een user hebben die genoeg rechten heeft.

Om te testen kan je iedereen volledige rechten geven.
Maak een user aan:
enabled: ja
Username: *
Password: *
Prefix: 0.0.0.0/0
Streaming: ja
video recorder: ja
web interface: ja
admin: ja

nu moet je de kanalen in "Channels" kunnen draaien (die verschijnen nadat je hebt gescanned en met "Map DVB services to channels..." de gevonden waarden in de "Channels" tab hebt gezet)

kijk naar het system log in de webinterface als je op play drukt. wat staat er ?

Heel Hard Heerschen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xburchartz
Ik heb nog geen cardreader dus kan op dit moment alleen nog maar de FTA kanalen ontvangen.

Bestaande gebruikers heb ik weggegooid. De user aangemaakt zoals je hebt aangegeven.
In channels zie ik nu dus 4 kanalen (Ned 1,2,3 en TV NH). Als ik op play klik, gebeurt er niets (hij probeert de stream te openen in internet explorer, dat resulteert in een foutmelding maar in het logscherm blijft het helemaal stil.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TempesT
internet explorer?

werkt het wel als je met firefox naar de web interface gaat op je linuxbak met tvheadend?

Ik vraag me namelijk af of IE het mime type goed zet en dus een correct programma start.

edit:

je kan het ook proberen in xbmc
voeg htsp://127.0.0.1:9982/ toe, en alle live stream zijn beschikbaar, tenminste op de pc waar tvheadedn draait, anders moet je een ander ip gebruiken natuurlijk

[Voor 34% gewijzigd door TempesT op 11-05-2010 16:00]

Heel Hard Heerschen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xburchartz
Ok, die beide methodes werken nu inderdaad. Via play in de webinterface wordt totem opgestart en vanuit xbmc heb ik een source toegevoegd waarmee de kanalen nu ook te bekijken zijn.
Blijft de vraag over waarom de plugin geen verbinding kan maken. Ik heb het geprobeerd door user/password leeg te laten, en ik heb het ook geprobeerd met xbmc/xbmc nadat ik een nieuw account in Access Control heb toegevoegd. Geen van beide methodes lukken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TempesT
Werkt het nu wel of kan de plugin geen verbinding maken? Het is mij nu niet duidelijk wat je aan het doen bent.

Maar in de documentatie op de tvheadend staat ook het een en ander over access control:
http://www.lonelycoder.co...dend/docs/2_11/index.html

Heel Hard Heerschen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xburchartz
Wat wel werkt is:
- htsp://127.0.0.1:9982 als source toevoegen
- vanuit de webinterface op play klikken en een stream openen (dus buiten xbmc om)

Daardoor aangemoedigd probeer ik de plugin weer aan het werk te krijgen.
Bij add-ons de Tvheadend client aangezet en als volgt geconfigureerd:
- 127.0.0.1
- 9982
- user: leeg
- pass: leeg

Daarna naar TV-instellengen. Als ik 'Geactiveerd' wil aanvinken, krijg ik de foutmelding:

PVR client: Tvheadend HTSP Client
Add-on kan niet worden gebruikt
Kan niet verbinden
Ja Nee

Die access control begrijp ik wel. Op dit moment staat ten behoeve van het testen maar 1 regel in access control en dat is de regel die jij had aangegeven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TempesT
Ik vrees dat ik je niet verder kan helpen. Ik volg niet echt wat je met "plugin aan de praat proberen te krijgen" bedoeld, en ik gebruik zelf de PVR functie helemaal nog niet.
Ik neem eigenlijk nooit iets van TV op, en ik gebruik xbmc + tvheadend + oscam alleen maar om live tv te kunnen kijken van digitenne op mijn linux bak. En dat werkt super!

Heel Hard Heerschen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xburchartz
Ik heb het gevonden. bij de plugin dien je het IP-adres en overige connectie-gegevens op te geven. De plugin slaat echter het IP-adres niet goed op in het bestand ~/.xbmc/userdata/addon_data/pvr.hts/settings.xml. Door dit bestand handmatig aan te passen werkt het nu wel :)

Probeer zelf ook maar eens... ik gebruik het namelijk ook om live te kijken, maar via de plugin werkt het nog beter dan via de htsp stream. Voordelen zijn bv meer info over de zender, EPG vanuit OSD te bekijken en teletext werkend.

Ik ben helemaal blij :) Nu nog wachten tot eindelijk die smargo smartreader binnenkomt...

• TempesT
werkt teletext dan ook? dat is wel gaaf.

Heel Hard Heerschen

• xburchartz
Hm, teletext was iets te voorbarig zo te zien. Teletext werkt wel bij de vdr-vnsi plugin maar niet bij de tvheadend plugin. Geen idee of dat dan aan de plugin of aan de serversoftware ligt...

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:27
Ik kan met dit programma op de een of andere manier geen muxen vinden via het NIT-o systeem. Weet iemand hie ik handmatig naar deze informatie kan scannen?

Topicstarter
tvheadend heeft geen scan functie. In welke regio/netwerk van Ziggo (ik neem aan dat je ziggo hebt) woon je?

Nogmaals de stappen voor de volledigheid:

starten tvheadend
configuratie -> tv adapters
selecteer je dvb(-c) adapter
vul bij NIT-o het netwerk ID in van je regio waar je woont.
Zorg dat minimaal autodetect muxes aangevinkt staat
Druk op save

druk dan op de "Add DVB Network By location"
selecteer nederland -> Ziggo

Als het goed staan er dan 4 muxen in het configuratie scherm van Tvheadend
1 van die 4 zal een signaal opleveren, de andere niet (dat zijn de basis muxen van andere regio's dan)
Als Tvheadend de eerste mux gevonden heeft, zal het de overige automatisch moeten vinden.

Lukt dit alles niet, dan kan je nog handmatig de muxen gaan invoeren. Op welke frequenties die zich bevinden kan je terug vinden op Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel of op digitale kabeltelevisie.nl

Success

• xburchartz
Dat automatisch bekijken van die muxen moet in een volgende versie denk ik nog eens goed onder de loep worden genomen. Bij mij met Digitenne lukte dit niet en kon ik ze alleen handmatig toevoegen. Op een ander forum heb ik al gezien dat dit regelmatig ook bij andere gebruikers voorkomt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TempesT
Voor digitenne is het handmatig invoeren van de muxes weinig werk, het zijn maar 4 muxes immers.

Op wikipedia kan je settings en frequenties na kijken (je moet een beetje dingen bij elkaar zoeken, maar het staat er en het is locatie gebonden).

Heel Hard Heerschen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xburchartz
Klopt, het is me ook wel gelukt maar als TVHeadend een grote groep gebruikers zou willen aanspreken zou het niet gek zijn om dit soort zaken te verbeteren :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martdj
Heeft hier iemand al een werkende oplossing voor tv kijken via TV Headend en XBMC en even willen pauzeren? Ik kan op pauze drukken en dan pauzeert ie vrolijk, maar het is niet dat ie dan de boel ook daadwerkelijk opneemt. Werkt dat met de PVR addon wel?

Weet iemand ook al meer over of we binnenkort een XBMC kunnen verwachten die de HD streams van TV Headend wel via VDPAU decodeert?

Is er een XBMC build voor Windows met de pvr-testing2 branch en de TV Headend plugin?

[Voor 10% gewijzigd door martdj op 17-05-2010 17:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xburchartz
@Tempes: sorry voor het voor off topic zijn in deze thread maar zou je mij je Digitenne instellingen van OSCam kunnen sturen/laten zien (bv in het OSCam topic)?
OScam en TVheadend praten met elkaar maar de kanalen worden niet gedecodeerd. Waarschijnlijk heb ik iets onjuist in de configs staan.

• TempesT
xburchartz schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 23:36:
@Tempes: sorry voor het voor off topic zijn in deze thread maar zou je mij je Digitenne instellingen van OSCam kunnen sturen/laten zien (bv in het OSCam topic)?
OScam en TVheadend praten met elkaar maar de kanalen worden niet gedecodeerd. Waarschijnlijk heb ik iets onjuist in de configs staan.
oscam.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
[global]
nice = -1
WaitForCards = 1
pidfile       = /opt/oscam/oscam.pid
logfile       = /opt/oscam/oscam.log
usrfile       = /opt/oscam/oscamuser.log
cwlogdir      = /opt/oscam/etc/cw
clienttimeout = 1

[monitor]
aulow = 120
monlevel = 0

[newcamd]
key = 0102030405060708091011121314
port = 15050@0B00:000000

oscam.server:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[reader]
Label = Digitenne
Device = /dev/ttyUSBX
mhz = 357
cardmhz = 357
Protocol = mouse
EMMCache = 1,3,2
Group = 1
caid = 0B00:0000
fallback = 0
pincode = 1234

waarin in "/dev/ttyUSBX" de X een getal is.
kijk met "dmesg | grep FTDI" naar het nummer (meestal ttyUSB0 als je maar 1 cardreader hebt)
Na herstarten kan dit wellicht veranderen, dus als je problemen hebt, check deze waarde!
Ook schijn je de smargo card reader ook direct als USB device te kunnen benoemen, dat voorkomt dit probleem, maar dat heb ik nog niet getest.

oscam.user:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[account]
user = GEBRUIKERSNAAM
pwd = WACHTWOORD
uniq = 0
group = 1
ident = 0B00:000000
caid = 0B00
au = Digitenne

In tv headend kan je nu een "code word client" toevoegen:
Enabled: ja
Hostname: 127.0.0.1
Port: 15050
Username: GEBRUIKERSNAAM
password: WACHTWOORD
DES key: 01:02:03:04:05:06:07:08:09:10:11:12:13:14
Update Card: ja

Heel Hard Heerschen

• xburchartz
Whoehoe, het werkt :) Thanks!

Ik had de setup zelf bijna goed, alleen had ik die CAID niet in de port info meegenomen in oscam.conf en ook de pincode in oscam.server had ik niet staan. Gelukkig werkt het nu :)

Ik ben nu wel meteen verder aan het experimenteren en loop tegen het volgende aan: op mijn Asrock waar alles op draait, loopt alles prima en kan ik perfect tv kijken. Nu heb ik toevallig tijdelijk een 2e Asrock hier staan en wil daar op testen of ik daar ook tv op kan kijken. Als ik naar de webinterface van TVheadend ga en een stream aanklik om af te spelen, dan werkt dat op zich, maar audio komt vertraagd over en loopt dus niet synchroon met video. Is daar nog iets aan te doen?

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-06 12:31
hmm ik heb gisteren tvheadend geinstalleerd, hij vindt mijn kaart, begint te scannen etc maar na 12 uur staat er nog steeds:
"Muxes awaiting initial scan:
1"
en hierdoor kan ik de "map" function niet gebruiken waardoor ik het icm xbmc niet kan testen iemand een idee waarom?

't is scanning DVB-S enkel astra 19e

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

• X4n
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 21:02
Icekiller2k6 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:08:
hmm ik heb gisteren tvheadend geinstalleerd, hij vindt mijn kaart, begint te scannen etc maar na 12 uur staat er nog steeds:
"Muxes awaiting initial scan:
1"
en hierdoor kan ik de "map" function niet gebruiken waardoor ik het icm xbmc niet kan testen iemand een idee waarom?

't is scanning DVB-S enkel astra 19e
Heb ik ook last van gehad.
Mijn 'oplossing' was om die mux, nadat alle andere gescanned waren, te verwijderen.
Sorteer je muxes op status en zoek voor de ene met 'unknown'.
Ik zeg dit uit vanuit mijn hoofd, dus de termen kunnen iets afwijken.

Hetgeen waar ik nu zelf op vastloop is dat de zenders van Canal Digitaal en TV Vlaanderen niet gevonden worden, wel de muxes.
Het lijkt hier iets mee te maken te hebben: http://trac.lonelycoder.com/hts/ticket/205
Laat het me weten of jij hier ook last van hebt.

• Icekiller2k6
X4n schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:22:
[...]

Mijn 'oplossing' was om die mux, nadat alle andere gescanned waren, te verwijderen.

Hetgeen waar ik nu zelf op vastloop is dat de zenders van Canal Digitaal en TV Vlaanderen niet gevonden worden, wel de muxes.
Het lijkt hier iets mee te maken te hebben: http://trac.lonelycoder.com/hts/ticket/205
ik ben nu vt4 aan het kijken (aan gezien het momenteel gedecodeerd is..)
dus dat werkt.. hmm zal dadelijk eens proberen de unknown had ik namelijk al eens gezocht maar vond niet de "foute"

edit:
hah! gevonden bedankt
je moet inderdaad bij multiplixes de zwakke/geen signaal's deruitgooien ik vergat het eentje, nu werkt het dus.

[Voor 8% gewijzigd door Icekiller2k6 op 19-05-2010 11:34]

• TempesT
xburchartz schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:11:
Whoehoe, het werkt :) Thanks!

Ik had de setup zelf bijna goed, alleen had ik die CAID niet in de port info meegenomen in oscam.conf en ook de pincode in oscam.server had ik niet staan. Gelukkig werkt het nu :)

Ik ben nu wel meteen verder aan het experimenteren en loop tegen het volgende aan: op mijn Asrock waar alles op draait, loopt alles prima en kan ik perfect tv kijken. Nu heb ik toevallig tijdelijk een 2e Asrock hier staan en wil daar op testen of ik daar ook tv op kan kijken. Als ik naar de webinterface van TVheadend ga en een stream aanklik om af te spelen, dan werkt dat op zich, maar audio komt vertraagd over en loopt dus niet synchroon met video. Is daar nog iets aan te doen?
Die pincode is alleen van belang als je het porno kanaal wil kijken, en werkt alleen als je de pincode dus niet hebt veranderd (standaard is het 1234 ).
Het synchroon lopen van audio en video hangt van de speler af die je gebruikt. ik heb bij totem idd er ook last van, maar bij xbmc werkt het zonder probleem.

Heel Hard Heerschen

• xburchartz
Echt gaaf dit! Ik heb het nu inderdaad ook getest via XBMC op de andere Asrock en via XBMC op de XBox en dat loopt allebei super! Ik heb nu overal in huis televisieontvangst met slechts 1 smartcard. Echt super :)

Ben benieuwd of dit ook via internet gaat werken... zou in theorie wel moeten lijkt me... Ga ik nog eens een keer testen (poort 9982 openzetten en dan op een andere locatie proberen de htsp-stream te ontvangen).

• TempesT
Kan je tegelijk meerdere zenders streamen met 1 ontvanger? In principe moet dat kunnen als de zenders op dezelfde mux zitten, dat is wel gaaf als dat kan. Maar als twee zenders in een verschillende mux zitten heb je wel twee ontvangers nodig. Digitenne gebruikt 4 muxen, dus 4 dvb-t ontvanger moet genoeg zijn om alle digitenne zenders tegelijk te kunnen kijken/opnemen.

Dat streamen van de video htsp over internet lijkt me niet iets dat zomaar gaat. De bandbreedte is zelfs bij digitenne redelijk hoog in verhouding tot een standaard upload snelheid van ADSL.
Je kan beter over het internet met je cardserver verbinding maken, en locaal via dvb-t het signaal uit de lucht plukken. De bandbreedte van die card server is relatief klein (de oorspronkelijk verbinding is immers slechts een seriele), en is misschien zelfs over de lage snelheid umts verbinding te doen (nog niet zelf getest).
Zo worden heel veel TV abonnementen gedeeld over het internet: card-sharing, want je schijnt ook meerdere clients op 1 smartcard te kunnen laten inloggen.
Het jammere is dat het gebruik van een card server vanwege dit card sharing een nogal negatief imago heeft gekregen, omdat dat tegen de gebruikersvoorwaarden van dit soort tv-abonnementen ingaat.
Maar het kan ontzettend handig zijn! Veel laptops hebben een ingebouwde DVB-T ontvanger, maar geen smartcard reader, en dan is deze software oplossing om toch overal digitenne te kijken heel handig.
Ook hebben veel mensen meerdere tv's in huis, en dan is het handig als je niet telkens de smartcard van de eene decoder in de andere hoeft te doen.
Overigens vrees ik dat zelfs het gebruik van een niet-gecertificeerde smart-card reader bij veel tv-abonnementen tegen de algemene voorwaarden ingaat. Hierdoor is het gebruik van gecodeerde tv zenders op pc's en helemaal onder linux een stuk lastiger (als je je daar aan zou willen houden).

Overigens heb ik een Nokia N900 telefoon, er wordt nu druk gehacked om (hopelijk) USB host mode aan de praat te krijgen op dit linux toestel. Als dat blijkt te kunnen, dan ben ik erg benieuwd of ik zo'n PCTV picostick werkend kan krijgen, en dan natuurlijk ook de gecodeerde zenders via een card server over internet!
Geen idee of het gaat werken, maar het is wel een erg leuk idee. ;)

[Voor 9% gewijzigd door TempesT op 19-05-2010 13:16]

Heel Hard Heerschen

• xburchartz
Ja, zolang ze op dezelfde mux zitten kan dat inderdaad. Als je een zender van een andere mux probeert, krijg je een melding dat de adapter al in gebruik is.

Hm, zit wel wat in wat je zegt over bandbreedte. Ik kwam op de gedachte vanwege het concept van de Slingbox, waarmee je wereldwijd tv zou moeten kunnen kijken.

Leuke ontwikkelingen zo he... ook dat van die N900. Ik hoop zelf dat er vanuit XBMC ook nog eens een streaming mogelijkheid richting iPod/iPhone komt...

• X4n
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 21:02
xburchartz schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:15:
Leuke ontwikkelingen zo he... ook dat van die N900. Ik hoop zelf dat er vanuit XBMC ook nog eens een streaming mogelijkheid richting iPod/iPhone komt...
Misschien is AirVideo Server iets voor je: http://www.inmethod.com/air-video/index.html

• Icekiller2k6
X4n schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:22:
[...]

Wou even melden ik heb
XBMC + Tvheadend + CCcam werkend. (tvv/c+nl werkt gewoon..)

Topicstarter
net terug van een paar dagen weg. Hier een paar vlugge antwoorden/opmerkingen over verschillende posts van de laatste tijd:

* htsp via internet werkt ... ik weet van een test tussen een server in zweden en een client in duitsland.

* voor ziggo is 3 dvb-c adapters voor het opnemen van (bijna) alle nederlands zenders in SD kwaliteit voldoende.

* er is een htsp client voor die iPhone (link via de tvheadend site)

* de pvr plugin gaat er vanuit dat de server bij pauzeren van live tv de buffer gaat vormen. Dat zit (nog) niet in Tvheadend. De wens is er wel om dat op te gaan namen, maar eerst willen we de dvb/mux afhandeling veranderen (dus bij 3 adapters met het zelfde signaal maar 1 keer scannen en mappen bijvoorbeeld). Daarna willen we goed gaan kijken naar de opnamens (opslaan in mpeg-ts formaat mogelijkmaken, maar liever mkv opslag verbeteren (audio sync probleem bijvoorbeeld) en daarna naar live tv pauseren, opnamens streamen via htsp, dvb subtitles etc etc.

* vdpau versnelling voor hd kanalen via tvheadend en xbmc-pvr client wordt naar gekeken, maar moet aan de xbmc kant worden opgelost.

* kan je de config voor xbmc + tvheadend + CCcam eens publiceren .. loopt dat via OScam? of via capmt?

• Icekiller2k6
Anoniem: 151270 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 00:27:

* kan je de config voor xbmc + tvheadend + CCcam eens publiceren .. loopt dat via OScam? of via capmt?
loopt via capmt dus geen tussenstop/gebruik van OScam zal wanneer ik tijd heb (na school projectes.. haskell brr...) posten

• xburchartz
Rigolo, die iphone client lijkt alleen een soort remote te zijn. Ik zie in de beschrijving niets terug dat je ook video/tv naar je iphone kunt streamen. Klopt dat wel?

• Icekiller2k6
@rigolo waar staat ergens de lijst met satellieten? dus
19e astra etc de dus volledige lijst van 42e tem.. 5w, aangezien er 1tje ontbreekt die ik zou willen toevoegen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martdj
Als ik bij de development pagina kijk, zie ik voornamelijk changes voor Showtime. Het lijkt of Showtime meer aandacht krijgt momenteel dan TV Headend. Jammer voor diegenen die alleen TV Headend gebruiken en XBMC als frontend.

Ik hoop het WK in HD te kunnen zien, maar ik heb momenteel nog steeds het XBMC i.c.m. TV Headend en HD probleem waarbij geen VDPAU wordt gebruikt en HD kanalen drops hebben. Heeft iemand al een oplossing gevonden om gewoon HD TV te kunnen kijken met gebruik van VDPAU i.c.m. TV Headend. Werkt dat met dat Showtime wel? Is er een andere oplossing?

• Razor109
martdj schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:06:
Als ik bij de development pagina kijk, zie ik voornamelijk changes voor Showtime. Het lijkt of Showtime meer aandacht krijgt momenteel dan TV Headend. Jammer voor diegenen die alleen TV Headend gebruiken en XBMC als frontend.

Ik hoop het WK in HD te kunnen zien, maar ik heb momenteel nog steeds het XBMC i.c.m. TV Headend en HD probleem waarbij geen VDPAU wordt gebruikt en HD kanalen drops hebben. Heeft iemand al een oplossing gevonden om gewoon HD TV te kunnen kijken met gebruik van VDPAU i.c.m. TV Headend. Werkt dat met dat Showtime wel? Is er een andere oplossing?
ik zit met dezelfde vraag, daarnaast vind ik de huidige stand van deinterlacing nog erg bagger en met name tijdens voetbal uitzendingen is dit ERG belangrijk.. iemand anders hier al iets voor gevonden?

Daarnaast had ik ook gemerkt dat er weinig gebeurt qua ontwikkeling op het gebied van Tvheadend.. (of het moet in het geheim gebeuren!) De laatste grote veranderingen zijn alle door buitenstaanders gemaakt. Nu is dat natuurlijk niet erg en ben ik erg blij met het huidig functioneren. Maar ook ik ben nieuwsgierig naar de plannen voor Tvheadend.. iemand die daar meer over weet? Of wordt nu tijdelijk meer aandacht aan Showtime besteedt?

[Voor 18% gewijzigd door Razor109 op 02-06-2010 23:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
De belangrijkste ontwikkelaar van zowel Tvheadend als Showtime (Andreas Öman) heeft op dit moment vadersschap verlof. Hij heeft momenteel dus veel tijd beschikbaar om te coderen. Hijzelf vondt dat Showtime erg was achtergebleven en vandaar dat momenteel er door hem vooral hier aan gewerkt wordt.

Bij dit soort projecten is het grootste probleem nieuwe ontwikkelaars te vinden die zich willen inlezen in de code zodat ze hier op verder kunnen bouwen. Momenteel zijn die er niet. Ik zelf zou het graag willen, maar ik ben geen programeur ...

Vandaar dat een ieder die kan programeren in C en die het een leuke uitdaging vindt om Tvheadend verder te brengen van harte uitgenodigd wordt om bijvoorbeeld op IRC te komen praten over Tvheadend.

In Trac staan verschillende tickets open welke een goed start punt zijn om te kijken hoe de code in elkaar steekt en welke ook meteen direct tot kleine oplossingen kunnen lijden in Tvheadend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martdj
@Razor911 Ik zie dat jij ook behoorlijk actief bent op het XBMC forum en daar lijkt wel wat schot te zitten in het hele verhaal. Heb jij die builds van Gujs al geprobeerd? Als ik het goed begrijp werkt zijn laatste build best goed, maar zit daar nog niet de VDPAU hack in. Ik begrijp overigens ook dat er toch wel een probleempje met TV Headend is in de zin dat die nooit de afmetingen van het beeld doorgeeft. Ook niet in de frames die daarvoor bedoeld zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
martdj schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:58:
.... maar zit daar nog niet de VDPAU hack in. Ik begrijp overigens ook dat er toch wel een probleempje met TV Headend is in de zin dat die nooit de afmetingen van het beeld doorgeeft. Ook niet in de frames die daarvoor bedoeld zijn.....
Lijkt mij sterk, want Tvheadend past geen MPEG data aan .. maar verstuurd 1 op 1 wat er binnen komt. En als er in een frame geen afmetings informatie staat kan geen enkele mpeg decoder er wat mee.

Wat er mogelijkerwijs gaat gebeuren is dat er een extra HTSP call komt waarmee je de resolutie van de huidige stream kan opvragen. Dit is in mijn ogen een overbodige functie omdat de informatie al aanwezig is in de MPEG datastroom, maar als andere daar gelukkig van worden ... het is een kleine aanpassing. Maar zoals altijd met kleine aanpassingen moet daar dan wel weer de tijd voor gevonden worden om het te doen.

Hein

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Razor109
martdj schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:58:
@Razor911 Ik zie dat jij ook behoorlijk actief bent op het XBMC forum en daar lijkt wel wat schot te zitten in het hele verhaal. Heb jij die builds van Gujs al geprobeerd? Als ik het goed begrijp werkt zijn laatste build best goed, maar zit daar nog niet de VDPAU hack in. Ik begrijp overigens ook dat er toch wel een probleempje met TV Headend is in de zin dat die nooit de afmetingen van het beeld doorgeeft. Ook niet in de frames die daarvoor bedoeld zijn.
Op XBMC ben ik inderdaad actief ja, daar is het allemaal mee begonnen bij mij namelijk ;) Ik kan de builds van Gujs erg aanbevelen, ik heb ze zelf ook gecompileerd en dat gaat prima maar Gujs zijn builds zijn altijd stabiel en er zitten enkele patches van hem zelf in, bijvoorbeeld in de laatste kun je ook de recordings bekijken, en dingen schedulen voor opname (al werkt dat soms nog niet 100%). En daarnaast is een PPA build gewoon handig :)

Het VDPAU probleem is inderdaad erg vervelend maar voor zover ik weet is er geen duidelijke 'schuldige' aan te wijzen over wie dit veroorzaakt. Ik kan zelf ook geheel niet coderen, hooguit wat codes lezen en aanpassen maar daar stopt het bij mij. Ik zou dit graag eens leren maar vanwege mijn studie heb ik daar momenteel geen tijd voor. Ik weet dus ook niet waar het exact mis gaat en weet niet of XBMC/TVheadend/FFMpeg daar al uit zijn gekomen. Maar het komt er inderdaad op neer dat XBMC/FFMpeg de resolutie van de stream niet goed uitleest en daardoor altijd 0x0 weer geeft, en op die resolutie weigert VDPAU mee te werken. Ik heb het idee dat het probleem bekend is bij zowel XBMC als Tvheadend en er zeker een oplossing voor gaat komen. Even geduld hebben dus nog denk ik!
Lijkt mij sterk, want Tvheadend past geen MPEG data aan .. maar verstuurd 1 op 1 wat er binnen komt. En als er in een frame geen afmetings informatie staat kan geen enkele mpeg decoder er wat mee.

Wat er mogelijkerwijs gaat gebeuren is dat er een extra HTSP call komt waarmee je de resolutie van de huidige stream kan opvragen. Dit is in mijn ogen een overbodige functie omdat de informatie al aanwezig is in de MPEG datastroom, maar als andere daar gelukkig van worden ... het is een kleine aanpassing. Maar zoals altijd met kleine aanpassingen moet daar dan wel weer de tijd voor gevonden worden om het te doen.
Deze extra HTSP call zou inderdaad een oplossing zijn voor het huidige probleem, maar is er al bekend wat de oorzaak is dat dit niet lukt aan XBMC/FFmpeg's zijde? En hoe wordt dit opgelost bij de connectie tussen XBMC en VDR? Naar mijn mening zou deze extra HTSP call alleen moeten worden geïmplementeerd wanneer er echt geen andere oplossing voor is, want duurt het zappen zo niet weer langer? Maar sowieso als (tijdelijke) oplossing zal deze HTSP call erg gewild zijn onder de gebruikers!

Ik vind het in ieder geval top dat jullie bij Tvheadend zo actief meedenken en zelfs bereidt zijn een oplossing te verzinnen om dit probleem op te lossen!

En tot slot, ik zag in de trac van Tvheadend de support voor Logical Channel Descriptor. Ik heb gister dit even snel proberen te bewerkstelligen maar er werden maar 2 of 3 zenders genummerd, kan dit komen omdat ik al handmatig nummers had ingesteld? Ik zal er nog eens goed naar kijken wanneer ik tijd heb!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Razor109
@Rigolo

Een aantal pagina's terug in dit topic heb jij uitgelegd dat je werkt met tv_grab_file. Ik heb dat ook lopen nu omdat dit inderdaad een stuk handig is! Maar nu zit ik met een probleem, ik heb het command om tv_grab_nl_py te runnen gewoon direct in crontab gezet. Maar wanneer ik het vanuit crontab laat lopen krijg ik maar een file van 2,5mb en minder entries dan wanneer ik het handmatig aanroep.

Kan het zijn dan crontab na een tijd het proces afbreekt? Of moet ik het tv_grab_nl_py script middels een .sh script aanroepen in crontab? Hoe heb jij dit opgelost, en hoe groot is jou 'file'?

Mijn resultaten voor het output bestand:
Handmatig = +/- 6,5mb
Crontab = +/- 2,5mb

Topicstarter
als je uit de crontab laat lopen, onder welke gebruiker draait het dan? en heeft die gebruiker een .xmltv directory in zijn home directory met daarin het configuratie bestand van tv_grab_nl_py?

Wat ik doe is in mijn crontab expliciet vertellen aan tv_grab_nl_py waar hij het bestand neer moet zetten en waar hij het configuratie bestand kan vinden (beide in /home/hts/.xmltv)

het exacte command in mijn crontab:

tv_grab_nl_py --quiet --config-file /home/hts/.xmltv/tv_grab_nl_py.conf --cache /home/hts/.xmltv/program_cache --output /home/hts/.xmltv/tv_grab_file.xmltv

• Razor109
hmm dat heb ik exact het zelfde.. raar.. ik vind het iig apart dat wanneer ik het handmatig uitvoer ik een groter bestand met meer entry's krijg dan via crontab.. maar goed.. ik zal nog maar eens wat verder onderzoek doen over wat het verschil precies is..

ik heb zelfs --days 7 en --slow toegevoegd maar dat helpt niets..

Topicstarter
als je het handmatig uitvoert ... doe je dat onder de hts gebruiker of onder je eigen gebruiker? en heeft die gebruiker precies het zelfde configuratie bestand? of staan daar alle zenders nog in?

Als je handmatig de grabber start met exact dezelfde opties als in de cron dan zou het gelijk moeten zijn. Staan de paden naar de configuratie bestanden etc volledig uitgeschreven? of staat er ~/.xmltv/tv_grab_nl_py.conf bijvoorbeeld?

• Razor109
nee ik voer het onder dezelfde gebruiker uit, en dan doe ik zelfs exact het zelfde commando met dezelfde config files..

enige verschil was dat ik --silent had weg gelaten.

maar ik ga er morgen nog eens naar kijken!

En heb jij al meer gespeeld met de 'Automatische Nummering' functie die er nu in zit? moet ik dan eerst al mijn huidige handmatige nummers weg doen? want hij heeft maar 2 zenders extra genummerd bij mij.

Topicstarter
ik heb de laatste trunk nog niet zelf gebouwd ... ben even met andere zaken bezig ... Ik weet ook niet of bij een wijziging van de LCN of deze doorgevoerd wordt in de nummering. Ik denk het niet .. dat het alleen bij de service mapping opgepakt wordt .. en doorgevoerd wordt in de channel tabel.

• Razor109
even een update, het auto nummeren werkt prima maar je moet inderdaad even alle channels verwijderen en opnieuw mappen. Bij mappen update hij de bestaande channels namelijk niet!

• RuudBurger
Misschien interessant voor sommige: http://trac.xbmc.org/changeset/31080
changed: read the new width/height info from tvheadend for h264 so vdpau works..

Ps. This would not be needed if ffmpeg would switch to the proper method of handling vdapu already (vaapi and dxva have no need for this sillyness)
Ik neem aan dat dit inhoud dat VDPAU nu eindelijk gaat werken voor HD tv?

Topicstarter
Sillymidget schreef op maandag 14 juni 2010 @ 14:08:
Misschien interessant voor sommige: http://trac.xbmc.org/changeset/31080
[...]
Ik neem aan dat dit inhoud dat VDPAU nu eindelijk gaat werken voor HD tv?
Als het goed is wel .. maar dan moet je nog wel je eigen versie van Tvheadend compileren. De huidige release versie ondersteund dit nog niet nml. Het zit in Tvheadend vanaf SVN versie 4891.

Topicstarter
nog even een aanvulling ... op dit moment wordt er gewerkt aan het herbouwen van het opname gedeelte van Tvheadend. Hierdoor kan het voorkomen dan SVN versie's niet of helemaal niet stabiel zijn.

Wil je een versie van Tvheadend zelf compileren ... zorg dan dat je niet hoger gaat dan svn versie 4893.

• martdj
Nu is dat zelf compileren erg eenvoudig. Er zitten wel meer voordelen aan dan alleen die wijziging tussen haakjes. Bij mij tenminste wel. Ik kon nooit het etalagekanaal kijken, omdat die een te slecht signaal zou hebben. Nu met de nieuwe versie gewoon 100% en geen problemen meer (revisie 4895)

• Razor109
Anoniem: 151270 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 23:03:
nog even een aanvulling ... op dit moment wordt er gewerkt aan het herbouwen van het opname gedeelte van Tvheadend. Hierdoor kan het voorkomen dan SVN versie's niet of helemaal niet stabiel zijn.

Wil je een versie van Tvheadend zelf compileren ... zorg dan dat je niet hoger gaat dan svn versie 4893.
Ik had al zo iets in de gaten gister, had namelijk 4895 gecompiled gisteren en hij weigerde vervolgens op te nemen. Maar weet terug gegaan maar nu weet ik dus waarschijnlijk waarom! Ik ben benieuwd naar de veranderingen!

• martdj
Ok, nog niet gemerkt, maar ik neem dan ook vrijwel nooit iets op. Gujs heeft 4905 gecompileerd staan zag ik in zijn PPA. Ik ben benieuwd hoe snel de wijzigingen weer stabiel zijn. Hopelijk snel.
Pagina: 1 2 3 ... 30 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee