[TV Headend] Het grote TV Headend topic

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:59

Pixelmagic

Ubergeek

Heb al jaren tv headend draaien Op een raspberry voor de satelliet, draait perfect. Met het opruimen van wat meuk staat de Ziggo Samsung dvr op het lijstje van kandidaten maar de ega wil toch graag af en toe eens iets kunnen opnemen.

Aangezien ik de raspberry toch heb draaien wil ik er eigenlijk een 2e usb stick in doen en de open kanalen kunnen bekijken. Als ik het goed begrijp heb ik daar geen kaart meer voor nodig ? (Oud ziggo gebied).

Kunnen jullie een betaalbare usb dvb-c stick aanraden die betaalbaar is en zeker werkt met ziggo en tv headend ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:41
Pixelmagic schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:12:
Kunnen jullie een betaalbare usb dvb-c stick aanraden die betaalbaar is en zeker werkt met ziggo en tv headend ?
Of het met ziggo werkt en of het betaalbaar is kan ik je niet vertellen, maar meer info over of het met tvheadend werkt kun je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ziggo heeft afgelopen nacht zonder waarschuwing vooraf iets met de transportstromen gedaan waardoor zowel de STB in de woonkamer als tvheadend met de Anysee geen zenders meer konden weergeven.

Op de STB met OpenPLI in de woonkamer was het voldoende om de zenders opnieuw te laten zoeken, in tvheadend heb ik alle muxen laten scannen maar zonder succes, ik krijg nu telkens meldingen a la:
2020-10-20 15:49:22.199 subscription: 0101: "HTTP" subscribing on channel "NPO 1 HD", weight: 100, adapter: "Philips TDA10023 DVB-C #0 : DVB-C #0", network: "Ziggo", mux: "570MHz", provider: "Ziggo", service: "NPO 1 HD", profile="pass", hostname="192.168.2.50", client="MXPlayer/1.28.7 (Linux; Android 8.0.0; nl-NL; SM-G930F Build/R16NW.G930FXXS8ETC3)"

2020-10-20 15:49:27.198 subscription: 0101: service instance is bad, reason: No input detected
Weet iemand toevallig wat te doen? :?

edit: Ik heb inmiddels toegang tot de frequenties van de STB (dank aan dreamboxedit), lijkt erop dat ik het daarmee kan oplossen, maar dan moet ik wel een hele boel zenders opnieuw mappen :/

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 20-10-2020 16:34 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:58
Ik ben ondertussen al een aantal dagen aan het zoeken naar een oplossing voor mijn specifiek probleem maar ik kan het dus nergens vinden.

Mijn situatie is als volgt:
OpenMediaVault NAS met Docker geïnstalleerd.
In Docker draait TVHeadend.

Van mijn iptv provider heb ik een link gekregen naar een .m3u bestand en een link waar de EPG te vinden is.
De m3u link heb ik kunnen toevoegen in TVHeadend en ik kan ook tv kijken via Kodi.

Ik ben nu op zoek hoe ik de link kan toevoegen zodat ik ook EPG heb bij de kanalen.
Op de site van de Docker container staat er wel iets uitgelegd maar dat werkt niet bij mij.
Men moet een commando uitvoeren:
code:
1
docker exec -it -u abc tvheadend /usr/bin/for_you_to_fill_out --configure

Dat lukt wel als ik een land kies, bvb: /usr/bin/tv_grab_eu_xmltvse
Maar dit lukt dan weer niet als ik voor /usr/bin/tv_grab_file ga. Dan krijg ik volgende foutmelding:
code:
1
2
3
/usr/bin/tv_grab_file: illegal option -- -
unknown option: -
Usage: tv_grab_file: [--description] [--version] [--capabilities]

Je kan ook voor een external xmltv gaan.
Daarvoor bestaat er een omweg door een crontab te maken dat periodiek dat bestand gaat ophalen maar daar heb ik helaas weinig kaas van gegeten en geraak ik daar dus niet aan uit.

Kan iemand mij op weg helpen hoe ik nu verder moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-04 14:37
Ik heb wat hulp nodig met mijn tvheadend + Ziggo configuratie. Ik ben er bijna, maar er zijn een paar dingetjes wat ik nog niet helemaal snap.

Ik ben bezig met een migratie van een single tuner setup naar (tenminste) een dual tuner setup. De single tuner was een TechnoTrend TT-connect CT-4650 CI, een DVB-C USB tuner met CI slot. Deze heeft jaren dienst gedaan icm. een Ziggo CA module en Ziggo Irdeto kaart.

Omdat ik echter ook graag iets zou willen opnemen terwijl ik kijk, en omdat ik met mn tvheadend meerdere mediacenters voorzie van een tv stream heb ik een Hauppauge WinTV-dualHD DVB-C dual tuner stick gekocht.

Het was mijn hoop dat de Hauppauge stick gebruik zou kunnen maken van de CA module op de TechnoTrend, maar de realiteit is dat de driver voor dat CI slot alleen voor de TechnoTrend
tuner werkt. Is ook logisch want de CA verschijnt niet in het CA tabblad van tvheadend maar bij de tuner hardware.

Ruim 6 jaar geleden woonde ik in een huis waar ik nog met DVB-S2 aan de slag kon (en was), en destijds maakte ik ook gebruik van oscam en een smartreader V1 van argolis om de canaldigitaal kaart uit te lezen. Plan B voor Ziggo was dus om oscam in te zetten voor het decrypten van het Ziggo signaal.

Met de laatste versie van oscam op een raspberry pi, gecompileerd met USB drivers en de reader in smartreader mode ben ik (eindelijk) zo ver dat deze het signaal van Ziggo decrypt. Tenminste, ik had het afgelopen zondag werkend, en na 2 dagen geen tv kijken probeer ik het opnieuw zonder echte wijzigingen, en blijkt de kaart al z'n entitlements te zijn verloren.

oscam.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
[global]
logfile                       = stdout
disableuserfile               = 0
clienttimeout                 = 2000
fallbacktimeout               = 1500
bindwait                      = 10
nice                          = -1
preferlocalcards              = 1
usrfile                       = /tmp/oscam/oscamuser.log
cwlogdir                      = /tmp/oscam/etc/cw

[newcamd]
port                          = 15050@0606:<knip>
key                           = 01<knip>14
keepalive                     = 1

[dvbapi]
enabled                       = 1
au                            = 1
pmt_mode                      = 0
request_mode                  = 1
listen_port                   = 9000
user                          = dvbapiuser
boxtype                       = pc

[webif]
httpport                      = 15080
httpuser                      = <knip>
httppwd                       = <knip>
httphideidleclients           = 0
httpallowed                   = 127.0.0.1,192.168.178.0-192.168.178.255
aulow                         = 120

oscam.user:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
[account]
user                          = dvbapi
caid                          = 0606
group                         = 1
ident                         = 0606:<knip>

[account]
user                          = tvh<knip>
pwd                           = tvh<knip>
monlevel                      = 4
au                            = Ziggo
max_connections               = 2

oscam.server:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
[reader]
label                         = Ziggo
description                   = ziggo kaartlezer
protocol                      = smartreader
device                        = 001:004
boxkey                        = 1<knip>8
rsakey                        = 3C<knip>6A
needsemmfirst                 = 1
detect                        = cd
mhz                           = 600
cardmhz                       = 600
emmcache                      = 1,3,2,0
saveemm-s                     = 1
saveemm-g                     = 1

tvheadend verbindt momenteel via newcamd protocol met oscam, en stuurt enkel EMM signalen over van 1 mux.

Mijn vraag:

* waarom verliest de Ziggo kaart na een paar dagen z'n entitlements? Ik moest de irdeto kaart weer een uurtje in de Ziggo decoder stoppen om de entitlements terug te krijgen. Welke optie moet ik activeren om niet elke keer de kaart weer in de decoder te hoeven stoppen.

Ik heb nog een paar andere vragen, maar volgens mij is dit de belangrijkste: de kaart moet geldig zijn, en entitlements bevatten, voordat al het andere in oscam werkt zoals het zou moeten werken (zoals b.v. automatic updates en dergelijke).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:29
DrClaw schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:27:
Ik heb wat hulp nodig met mijn tvheadend + Ziggo configuratie. Ik ben er bijna, maar er zijn een paar dingetjes wat ik nog niet helemaal snap.

Ik ben bezig met een migratie van een single tuner setup naar (tenminste) een dual tuner setup. De single tuner was een TechnoTrend TT-connect CT-4650 CI, een DVB-C USB tuner met CI slot. Deze heeft jaren dienst gedaan icm. een Ziggo CA module en Ziggo Irdeto kaart.

Omdat ik echter ook graag iets zou willen opnemen terwijl ik kijk, en omdat ik met mn tvheadend meerdere mediacenters voorzie van een tv stream heb ik een Hauppauge WinTV-dualHD DVB-C dual tuner stick gekocht.

Het was mijn hoop dat de Hauppauge stick gebruik zou kunnen maken van de CA module op de TechnoTrend, maar de realiteit is dat de driver voor dat CI slot alleen voor de TechnoTrend
tuner werkt. Is ook logisch want de CA verschijnt niet in het CA tabblad van tvheadend maar bij de tuner hardware.

Ruim 6 jaar geleden woonde ik in een huis waar ik nog met DVB-S2 aan de slag kon (en was), en destijds maakte ik ook gebruik van oscam en een smartreader V1 van argolis om de canaldigitaal kaart uit te lezen. Plan B voor Ziggo was dus om oscam in te zetten voor het decrypten van het Ziggo signaal.

Met de laatste versie van oscam op een raspberry pi, gecompileerd met USB drivers en de reader in smartreader mode ben ik (eindelijk) zo ver dat deze het signaal van Ziggo decrypt. Tenminste, ik had het afgelopen zondag werkend, en na 2 dagen geen tv kijken probeer ik het opnieuw zonder echte wijzigingen, en blijkt de kaart al z'n entitlements te zijn verloren.

oscam.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
[global]
logfile                       = stdout
disableuserfile               = 0
clienttimeout                 = 2000
fallbacktimeout               = 1500
bindwait                      = 10
nice                          = -1
preferlocalcards              = 1
usrfile                       = /tmp/oscam/oscamuser.log
cwlogdir                      = /tmp/oscam/etc/cw

[newcamd]
port                          = 15050@0606:<knip>
key                           = 01<knip>14

[dvbapi]

[webif]
httpport                      = 15080
httpuser                      = <knip>
httppwd                       = <knip>
httphideidleclients           = 0
httpallowed                   = 127.0.0.1,192.168.178.0-192.168.178.255
aulow                         = 120

oscam.user:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
[account]

[account]
user                          = tvh<knip>
pwd                           = tvh<knip>
au                            = Ziggo
max_connections               = 2

oscam.server:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
[reader]
label                         = Ziggo
description                   = ziggo kaartlezer
protocol                      = smartreader
device                        = 001:004
boxkey                        = 1<knip>8
rsakey                        = 3C<knip>6A
needsemmfirst                 = 1
detect                        = cd
mhz                           = 600
cardmhz                       = 600
emmcache                      = 1,3,2,0
saveemm-s                     = 1
saveemm-g                     = 1

tvheadend verbindt momenteel via newcamd protocol met oscam, en stuurt enkel EMM signalen over van 1 mux.

Mijn vraag:

* waarom verliest de Ziggo kaart na een paar dagen z'n entitlements? Ik moest de irdeto kaart weer een uurtje in de Ziggo decoder stoppen om de entitlements terug te krijgen. Welke optie moet ik activeren om niet elke keer de kaart weer in de decoder te hoeven stoppen.

Ik heb nog een paar andere vragen, maar volgens mij is dit de belangrijkste: de kaart moet geldig zijn, en entitlements bevatten, voordat al het andere in oscam werkt zoals het zou moeten werken (zoals b.v. automatic updates en dergelijke).
Zie mijn post hier ShadowLord in "[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]" voor een werkede config.

Belangrijkste met een Irdeto V7.0 kaart (0606 kaart) is dat de global EMM's binnen komen en blijven komen.

Zelf heb ik op dit moment nog steeds soms dat tvheadend deze stopt met opsturen. Na enkele dagen krijg je dan het gedrag dat je zelf ook ziet; De kaart stopt met decoden ook al heb je nog een geldige entitlement. Zodra er ween een global EMM binnen komt werkt de kaart weer.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
Ik zie (gelukkig) grote overeenkomsten tussen onze configs. Je punt omtrent EMM was inderdaad ook iets wat ik me realiseerde, en sinds vanochtend stuur ik ze niet alleen door vanaf tvheadend, maar sla ze ook op in oscam. Geen idee of het nut heeft maar wie weet.

Wel weet ik dat de tuners niks doorsturen als de mediacenters geen beslag leggen op de tv functionaliteit. Aangezien ik vrij zelden echt tv kijk voorzie ik dus dat die tuners dan ook op inactief staan, en zodoende dus soms dagenlang geen EMM doorsturen. Ik hoop maar dat oscam wel de EMM's oppikt en doorgaat met decoderen zodra de tuners weer wakker worden. Dank voor de tips voor zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
DrClaw schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:00:
Ik zie (gelukkig) grote overeenkomsten tussen onze configs. Je punt omtrent EMM was inderdaad ook iets wat ik me realiseerde, en sinds vanochtend stuur ik ze niet alleen door vanaf tvheadend, maar sla ze ook op in oscam. Geen idee of het nut heeft maar wie weet.

Wel weet ik dat de tuners niks doorsturen als de mediacenters geen beslag leggen op de tv functionaliteit. Aangezien ik vrij zelden echt tv kijk voorzie ik dus dat die tuners dan ook op inactief staan, en zodoende dus soms dagenlang geen EMM doorsturen. Ik hoop maar dat oscam wel de EMM's oppikt en doorgaat met decoderen zodra de tuners weer wakker worden. Dank voor de tips voor zover.
Dat de tuners stil staan maakt niet zoveel uit. De smartcard zal dan inderdaad tegen een 'timeout' aanlopen, maar bij de eerste global EMM 'unlocked' hij weer. Deze zitten zoveel in iedere stream dat het binnen een seconde weer OK is.

Probleem is wel dat tvheadend soms besluit de EMM's niet op te sturen. En dan sta je naar een zwart beeld te kijken (of een mislukte opname). Dit is een bug in tvheadend die, voor zover ik weet, nog niet is opgelost.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik ben al een poosje hard aan het stoeien om het volgende voor elkaar te krijgen.
Helaas is mijn linux kennis qua drivers blijkbaar niet groot genoeg om Intel QSV werkend te krijgen in TVHeadend.

Op het moment heb ik TVHeadend draaien op Debian 10 met Ziggo als source (HDHomerun) en Oscam met kaart als reader. Dat werkt top, 1 op 1 streams doen het perfect.

Echter, de QSV (QuickSyncVideo) van de CPU ( i7 Coffee Lake generatie, Iris Plus Graphics 655 ) ondersteund HEVC encoding, en dit zou ik heel graag als transcoding profile willen gebruiken.
Zo zou ik de bitrate van de streams aanzienlijk kunnen verkleinen zonder al te veel in te boeten op de kwaliteit, ideaal om zo buitenhuis via 4g te kijken.
Daar loop ik echter tegen 2 uitdagingen aan die ik niet opgelost krijg.

Uitdaging 1: ik vind nergens een specifiek QSV optie. Wel kan ik bij Codec Profiles een vinkje zetten bij Hardware acceleration, maar uit CPU verbruik kan ik uitlezen dat dit niet werkt. Een enkele h264 1080p transcode trekt al 70% CPU weg, op h265 is dat zelfs tegen 100%.

De QSV HW acceleration werkt wel op het systeem, er draait ooit een Plex Mediaserver op dat systeem, deze doet 5% CPU utilisation als ik een 4K film naar 1080p laat transcoden. (met HW off, is dat 100% en veel buffering)
Nu had ik begrepen dat alleen de non_free driver HEVC/h265 encoding ondersteund, die heb ik intussen draaien, maar met de build in driver deed hij het ook al niet op h264.

Uitdaging 2:
Met transcoding (nu nog onbedoeld in CPU mode) verkl*** aardig de framerate. TV uitzendingen zijn 50fps interlaced, de transcode streams zijn echter 25fps progressive.
Helaas kan ik nergens opties terug vinden om de transcode stream om te zetten naar een 50fps progressive met onboard deinterlacing, of desnoods 50fps interlaced zodat ik dit aan de client kan overlaten.
Iemand hier al eens mee gestoeit ? Sportuitzendingen zijn eigenlijk bijna niet om aan te kijken in 25fps :(

Voor uitdaging 1 zit ik te denken om de PC opnieuw te installeren met een andere distro waar alle drivers in zijn geheel in zitten, zo testte ik al reeds Ubuntu 20, maar daar kreeg ik weer geen TVHeadend op gecompileerd. Het is me nog niet gelukt om een kant en klare TVHeadend 4.3.x installer te vinden waar GPU acceleratie inzit.
Iemand daar evt. een betere bron van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarwha
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-01 19:28
Kom er niet uit.
Ik heb een Digibt-R1 Sat>IP box
Een Synology NAS met
-Tvheadend versie 4.3.20201011
-Oscam 11677-1

Probeer al een paar dagen TVH en Oscam werkend te krijgen. Welke instellingen oscam.conf oscam.user heb je nodig
en hoe ziet de TVH config eruit?

Oscam.conf:
[dvbapi]
enabled = 1
au = 1
pmt_mode = 4
request_mode = 1
user = tvheadend
write_sdt_prov = 1
boxtype = pc-nodmx

oscam.user:
[account]
user = tvheadend
au = 1
group = 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-05 22:53
Ik gebruik sinds kort dit docker image: https://hub.docker.com/r/rsenden/tvheadend-tvgrabpy
Dit is de originele docker image + XML tvgrab voor NL. Om het juist op te zetten moet je de eerste keer naar de shell gaan en het python script uitvoeren met de "--configure" optie. Dan maakt ie een config file aan en in de config file kan je de instellingen maken die je wilt.

Let op; de eerste keer duurt het erg lang voordat alles is ingeladen. Er zou auto-channel-name-matching plaats moeten vinden door de grabber inclusief zenderlogo's.
Je moet de juiste av-lib hebben voor HEVC en een nieuwe streaming profile aanmaken. Dit zit standaard in TVH docker image.

@DrClaw en @ShadowLord ik heb dit probleem ook sinds een tijdje. Na ~2 dagen kapt ie er mee en moet ik Oscam herstarten om het weer werkend te krijgen. Ik krijg ook een unknown socket door van TVH naar Oscam.

Dit betreft ook oudere kaarten (ik heb er 2), niet alleen v7.x kaarten:
[smartreader] caid: 0604, acs: 0.05, country code: NLD
[smartreader] caid: 0604, acs: 6.08, country code: NLD

Opslaan in Oscam heeft geen nut helaas. Ik connect Tvheadend (4.3-1915~gfebcf9818) <--> OSCam (1.20_svn Build: r11677) via DVBApi. Het heeft altijd goed gewerkt maar Ziggo heeft iets veranderd volgens mij. Ook merk ik dat ze enorm lopen te kloten met de muxes de laatste tijd.
jarwha schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:38:
Kom er niet uit.
Ik heb een Digibt-R1 Sat>IP box
Een Synology NAS met
-Tvheadend versie 4.3.20201011
-Oscam 11677-1

Probeer al een paar dagen TVH en Oscam werkend te krijgen. Welke instellingen oscam.conf oscam.user heb je nodig
en hoe ziet de TVH config eruit?

Oscam.conf:
[dvbapi]
enabled = 1
au = 1
pmt_mode = 4
request_mode = 1
user = tvheadend
write_sdt_prov = 1
boxtype = pc-nodmx

oscam.user:
[account]
user = tvheadend
au = 1
group = 1
Om connectie op te zetten tussen beide kan je het volgens instellen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[dvbapi]
listen_port                   = 9050
ecminfo_type                  = 5
user                          = tvheadend
read_sdt                      = 2
write_sdt_prov                = 1

TVHeadend CAs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3xmdPALcB_RFbVvc-TfSPVyu9hk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FgIwYdBh1Cs0xKKkYtdHZH6c.png?f=user_large

[ Voor 31% gewijzigd door renedis op 18-11-2020 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
@renedis ondertussen heb ik e.e.a. werkend, en naar het lijkt ook "permanent": ik kijk dus nauwelijks tv, soms weken niet. Van't weekend weer F1 gekeken via Ziggo, en na een korte wachttijd (om de sleutels te syncen) kwam er direct beeld.

Ik gebruik oscam r11666 via het newcamd protocol, met deze 3 opties:
* update card (EMM): yes
* updates from one mux: yes, maar volgens mij irrelevant
* keepalive interval: 30

Ik heb nu nog maar 1 wens: de kabel splitsen zodat ik met alle tuners een signaal kan ontvangen i.p.v. alleen via de (huidige) dualtuner usb stick. Maar dat is zo opgelost door naar de kabelboer om de hoek te fietsen en de juiste splitters en kabels te kopen.

oscam.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[newcamd]
port                          = 15050@0606:xxxxxx <= de poort waarover ik oscam mag benaderen, plus de CAID en ident
key                           = xxxxxxx <= een alom bekende key

[dvbapi]

oscam.user:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[account]
user                          = myuser
pwd                           = mypass
caid                          = 0606 <= CAID voor mijn regio
au                            = Ziggo <= het label van mijn oscam kaartlezer
ident                         = 0606:xxxxxx <= de code die ik uit de eerste run van oscam heb gevist
max_connections               = 2 <= het aantal simultane connecties

[ Voor 43% gewijzigd door DrClaw op 18-11-2020 12:03 . Reden: code van configs toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-05 22:53
@DrClaw voor mij helaas niet. Ik moet ook wel "updates from one mux" aan hebben. Anders komen er geen global en shared EMM's binnen. Ik gebruik het DVBApi protocol.

Toch na ~48 uur stoppen de kaartjes er mee. Zolang ik op dezelfde zender blijf gaat het goed, maar switchen naar een ander kanaal levert onderstaande op. Een herstart van de server/docker is voldoende om het weer aan de praat te krijgen voor gedurende ~48 uur.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
2020/11/23 13:39:16 3F5C5070 r   (reader) Kaart1 [irdeto] tvheadend emmtype=shared, len=63 (hex: 0x3F), cnt=0: skipped (109 ms)
2020/11/23 13:39:17 62AF24B5 c   (reader) Kaart1 [irdeto] Successfully added EMM to /config/oscam/Kaart1_shared_emm.log
2020/11/23 13:39:18 3F5C5070 r   (reader) Kaart1 [irdeto] tvheadend emmtype=shared, len=63 (hex: 0x3F), cnt=0: skipped (110 ms)
2020/11/23 13:39:23 62AF24B5 c   (reader) Kaart2 [irdeto] Successfully added EMM to /config/oscam/Kaart2_shared_emm.log
2020/11/23 13:39:23 394BF789 r   (reader) Kaart2 [irdeto] tvheadend emmtype=shared, len=63 (hex: 0x3F), cnt=0: skipped (106 ms)
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (reader) Kaart1 [irdeto] Successfully added EMM to /config/oscam/Kaart1_global_emm.log
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c      (ecm) tvheadend (0604@000000/000B/4BDE/44:480ECF8AD1800F485E24075F39A8BFFF): found (174 ms) by Kaart2 (P/2/2/2) - RTL 8 HD (lg)
2020/11/23 13:39:24 3F5C5070 r   (reader) Kaart1 [irdeto] tvheadend emmtype=global, len=43 (hex: 0x2B), cnt=0: written (91 ms)
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 0 CAID: 1850 ECM_PID: 0B91 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 1 CAID: 0606 ECM_PID: 0B88 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 2 CAID: 0602 ECM_PID: 0B86 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 3 CAID: 0604 ECM_PID: 0B87 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 4 CAID: 1868 ECM_PID: 0B92 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 5 CAID: 1801 ECM_PID: 0B90 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 found 6 ECM pids and 6 STREAM pids in CA PMT
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 trying to descramble PID 3 CAID 0604 PROVID 000000 ECMPID 0B87 ANY CHID PMTPID 0B54 VPID 0B55
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 continues descrambling for program 4BDE
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 received updated CA PMT for program 4A50
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 continues descrambling for program 4A50
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 stopped descrambling for program 4BDE (RTL 8 HD)
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 found 6 ECM pids and 6 STREAM pids in CA PMT
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 0 CAID: 1850 ECM_PID: 0939 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 1 CAID: 0606 ECM_PID: 0930 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 2 CAID: 0602 ECM_PID: 092E PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 3 CAID: 0604 ECM_PID: 092F PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 4 CAID: 1868 ECM_PID: 093A PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 5 CAID: 1801 ECM_PID: 0938 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 found 6 ECM pids and 6 STREAM pids in CA PMT
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 trying to descramble PID 3 CAID 0604 PROVID 000000 ECMPID 092F ANY CHID PMTPID 08FC VPID 08FD
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 continues descrambling for program 4A50
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 received updated CA PMT for program 4BF2
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 continues descrambling for program 4BF2
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 stopped descrambling for program 4A50 (Net5 HD)
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 found 6 ECM pids and 6 STREAM pids in CA PMT
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 0 CAID: 1850 ECM_PID: 0B91 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 1 CAID: 0606 ECM_PID: 0B88 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 2 CAID: 0602 ECM_PID: 0B86 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 3 CAID: 0604 ECM_PID: 0B87 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 4 CAID: 1868 ECM_PID: 0B92 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 5 CAID: 1801 ECM_PID: 0B90 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 found 6 ECM pids and 6 STREAM pids in CA PMT
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 trying to descramble PID 3 CAID 0604 PROVID 000000 ECMPID 0B87 ANY CHID PMTPID 0B54 VPID 0B55
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 continues descrambling for program 4BF2
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 received updated CA PMT for program 4A50
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 continues descrambling for program 4A50
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 stopped descrambling for program 4BF2 (Veronica HD / Disney XD)
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 found 6 ECM pids and 6 STREAM pids in CA PMT
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 0 CAID: 1850 ECM_PID: 0939 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 1 CAID: 0606 ECM_PID: 0930 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 2 CAID: 0602 ECM_PID: 092E PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 3 CAID: 0604 ECM_PID: 092F PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 4 CAID: 1868 ECM_PID: 093A PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 5 CAID: 1801 ECM_PID: 0938 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 found 6 ECM pids and 6 STREAM pids in CA PMT
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 trying to descramble PID 3 CAID 0604 PROVID 000000 ECMPID 092F ANY CHID PMTPID 08FC VPID 08FD
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 continues descrambling for program 4A50
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 received updated CA PMT for program 4BF2
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 continues descrambling for program 4BF2
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 stopped descrambling for program 4A50 (Net5 HD)
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 found 6 ECM pids and 6 STREAM pids in CA PMT
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 0 CAID: 1850 ECM_PID: 0B91 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 1 CAID: 0606 ECM_PID: 0B88 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 2 CAID: 0602 ECM_PID: 0B86 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 3 CAID: 0604 ECM_PID: 0B87 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 4 CAID: 1868 ECM_PID: 0B92 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 5 CAID: 1801 ECM_PID: 0B90 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 found 6 ECM pids and 6 STREAM pids in CA PMT
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 trying to descramble PID 3 CAID 0604 PROVID 000000 ECMPID 0B87 ANY CHID PMTPID 0B54 VPID 0B55
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 continues descrambling for program 4BF2
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 received updated CA PMT for program 4A50
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 continues descrambling for program 4A50
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 stopped descrambling for program 4BF2 (Veronica HD / Disney XD)
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 found 6 ECM pids and 6 STREAM pids in CA PMT
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 0 CAID: 1850 ECM_PID: 0939 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 1 CAID: 0606 ECM_PID: 0930 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 2 CAID: 0602 ECM_PID: 092E PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 3 CAID: 0604 ECM_PID: 092F PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 4 CAID: 1868 ECM_PID: 093A PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 5 CAID: 1801 ECM_PID: 0938 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 found 6 ECM pids and 6 STREAM pids in CA PMT
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 trying to descramble PID 3 CAID 0604 PROVID 000000 ECMPID 092F ANY CHID PMTPID 08FC VPID 08FD
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 continues descrambling for program 4A50
2020/11/23 13:39:30 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 received updated CA PMT for program 4BF2
2020/11/23 13:39:30 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 continues descrambling for program 4BF2
2020/11/23 13:39:30 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 stopped descrambling for program 4A50 (Net5 HD)

Oscam draait in een docker bij mij. Heb vandaag als test ingesteld dat het docker image elke nacht moet herstarten. Ik weet dat bij mij een handmatige herstart héél af en toe resulteert in een failed USB start van de Phoenix readers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
in regel 7 van je debug log heb je 0604@000000 enzovoort staan.

Mijn ident is op 2 plekken anders: ik heb voor de apestaart een 0606 staan. Die heb jij ook in je logs dus het is het overwegen waard om ipv 0604 eens 0606 te proberen. En achter de apestaart heb ik een ident waarde gezet die ik uit de logs van oscam heb gevist: als je oscam herstart probeert hij de kaart te initializen, en dan staat er plots een 6-cijferig hexadecimale code. Deze code is voor iedereen anders, zal heeft met de kaart te maken.

Het lijkt erop dat je 2 kaartlezers hebt? Die wildcard code "@000000" zorgt er misschien voor dat de request voor descrambling naar de verkeerde kaartlezer wordt gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Op dit moment loopt mijn TVHeadend setup op de rpi4 niet zo lekker. Recent ben ik geswitched naar Arch Linux ARM 64-bit en lijken mijn problemen te zijn verergerd. Het probleem lijkt niet te liggen aan TVH, maar aan mijn USB TV-kaart: na het switchen van kanaal gaat de interface eruit, waarschijnlijk door iets fout in de firmware.

Het gaat om de volgende TV-kaart: https://www.linuxtv.org/wiki/index.php/Geniatech_T230C

Het liefst wil ik op ARM64 blijven, maar ik weet of dit misschien een bekend probleem is met TVH?
Ik ben ook al naar alternatieven USB DVB-C sticks aan het kijken:
https://tweakers.net/pric...83;250475;1605132;339862/

Zouden jullie mij toevallig een kunnen aanraden? :)

Overigens krijg ik dit soort errors, enkel een reboot lost het probleem op:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Nov 25 18:53:55 alarmpi tvheadend[5933]: subscription: 007F: No input source available for subscription "::ffff:192.168.1.100 [ hts | Kodi Media Center ]">
Nov 25 18:53:57 alarmpi tvheadend[5933]: subscription: 007F: "::ffff:192.168.1.100 [ hts | Kodi Media Center ]" unsubscribing from "Ziggo Sport HD", hostn>
Nov 25 18:53:57 alarmpi tvheadend[5933]: mpegts: 338MHz in Ziggo - tuning on Silicon Labs Si2168 #0 : DVB-C #0
Nov 25 18:53:57 alarmpi tvheadend[5933]: subscription: 0081: "epggrab" unsubscribing
Nov 25 18:53:57 alarmpi tvheadend[5933]: subscription: 0083: "::ffff:192.168.1.100 [ hts | Kodi Media Center ]" subscribing on channel "Ziggo TV HD", weig>
Nov 25 18:54:02 alarmpi tvheadend[5933]: subscription: 0083: service instance is bad, reason: No input detected
Nov 25 18:54:03 alarmpi tvheadend[5933]: mpegts: 466MHz in Ziggo - tuning on Silicon Labs Si2168 #0 : DVB-C #0
Nov 25 18:54:03 alarmpi tvheadend[5933]: subscription: 0085: "epggrab" subscribing to mux "466MHz", weight: 4, adapter: "Silicon Labs Si2168 #0 : DVB-C #0",>
Nov 25 18:54:03 alarmpi tvheadend[5933]: subscription: 0083: "::ffff:192.168.1.100 [ hts | Kodi Media Center ]" unsubscribing from "Ziggo TV HD", hostname>
Nov 25 18:54:03 alarmpi tvheadend[5933]: subscription: 0087: "::ffff:192.168.1.100 [ hts | Kodi Media Center ]" subscribing on channel "Ziggo Sport HD", w>
Nov 25 18:54:09 alarmpi tvheadend[5933]: subscription: 0087: service instance is bad, reason: No input detected

[ Voor 52% gewijzigd door HollowGamer op 25-11-2020 18:59 ]

• Mr.Luigi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-04 10:49
Is een netwerk tuner wellicht een oplossing? Misschien niet in je budget, maar werkt bij mij erg goed. Zelf heb ik een constructionkit van Digital Devices, maar deze zijn ook kant-en-klaar te bestellen:

https://www.digital-devic...network-tv/network-tuner/

Mooiere oplossing is de HDHomerun, maar deze is slecht leverbaar:

https://www.silicondust.com/hdhomerun/

Ik heb zelf dus een installatie draaien met:
  • Netwerktuner Digital Devices (2 ingebouwde tuners)
  • Smargo cardreader
  • RPI 4 - Ubuntu | TvHeadend | Oscam
Hiermee kan ik prima op 2 televisies (via een Apple TV 4K) verschillende HD kanalen bekijken. Streamen via VLC op laptops, etc werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
Hoi, ik heb sinds vandaag een probleempje. Hopelijk kan iemand me op weg helpen.

Ik trek iedere dag de epg binnen via een url http://ip:port/xmltv
De xml file die ik dan krijg verwerk ik met eigen scripts.

De content-type van een programma (b.v. 'Film' of 'Nieuws') kon ik altijd uit de xml tags halen:
code:
1
<sub-title lang="dut">Nieuws/Actualiteiten</sub-title>

Echter, bij programma's vanaf 5 februari is die tag niet meer altijd terug te vinden, en als die tag er wel is, dan lijkt daar een beschrijving van het programma te staan. Wat op zich logischer lijkt gezien de naam van de tag 'sub-title'.

De content-type kan ik nu nergens meer in de xml terug vinden. Via de http interface van tvheadend is te zien dat tvheadend die informatie nog wel heeft, want daar kan ik er nog steeds op selecteren. Het komt echter niet meer in de xml terecht.

Heeft iemand enig idee hoe ik de content-type weer in de xml krijg? In welke tag dat komt te staan, maakt me niet zo veel uit, als ik het maar ergens kan vinden.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:24
Even een crosspost vanuit het DVB-C topic

Zijn er nog meer mensen die hier DVB-C van Delta ontvangen?

De hoofd frequentie is gewijzigd van 402Mhz naar 538Mhz. Het koste me moeite om automatisch de muxes te vinden. Na trial and error kwam ik erachter dat op 538Mhz wel alle muxen worden gevonden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
[Main Frequency]
    DELIVERY_SYSTEM = DVBC/ANNEX_A
    FREQUENCY = 538000000
    SYMBOL_RATE = 6875000
    INNER_FEC = NONE
    MODULATION = QAM/64
    INVERSION = AUTO

Ook heb ik een tijdje problemen gehad met TVheadend 4.3 OSCAM en een Delta IRdeto kaart. Shared EMM's werden niet meer ontvangen. Zodra ik terug ging naar een oudere versie werkte alles weer. Ik heb een pull gedaan op github. https://github.com/tvheadend/tvheadend/pull/1389 https://github.com/tvheadend/tvheadend/pull/1390

[ Voor 3% gewijzigd door XyRuS op 24-02-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 16:00

pmeter

Poes!

Ik heb met succes TV Headend draaien op een Ubuntu pc met een Hauppauge Quad HD PCI-Express tuner. Mijn vraag aan jullie is of het op een of andere manier - via de tuner dan wel via internet - mogelijk is om via TV Headend naar de themakanalen (zoals NPO 2 Extra) te kijken. En vooral: om leuke programma's op te nemen.

En als dat niet via TV Headend kan, is er dan een andere manier om geautomatiseerd (autorecs op titel of tijd) of handmatig (per programma) leuke programma's van de themakanalen op te nemen? Er komen namelijk de hele dag door interessante programma's voorbij en ik werk overdag...

[ Voor 4% gewijzigd door pmeter op 10-03-2021 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:38
@pmeter eh, ik mis even waarom dat niet zou werken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter

pmeter

Poes!

DappereDodo schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:01:
@pmeter eh, ik mis even waarom dat niet zou werken :?
Ik wilde op quote klikken, maar klikte per ongeluk op rapporteer. Ik weet niet hoe ik dat ongedaan kan maken. Excuus!

Inhoudelijk: ik zou niet weten hoe het kan werken. Ik heb het over een themakanaal dat Ziggo volgens mij niet uitzendt op de kabel. Als dat anders is hoor ik het graag.

Verder werkt de link
code:
1
https://www.npostart.nl/live/npo-2-extra

niet in VLC-player. Daarom ga ik ervan uit dat hier geen regulier IPTV-protocol wordt gevolgd waar TV Headend wat mee kan. Ook hier hoor ik het graag als ik verkeerd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
Ah, bedoel je kanalen die Ziggo niet uitzend via kabel? NPO 2 extra zit hier namelijk gewoon in het pakket.
Voor zover ik weet kan dat niet. Misschien dat @GroteBozewolf dat weet?

[ Voor 12% gewijzigd door DappereDodo op 11-03-2021 06:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter

pmeter

Poes!

DappereDodo schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 06:00:
Ah, bedoel je kanalen die Ziggo niet uitzend via kabel? NPO 2 extra zit hier namelijk gewoon in het pakket.
Voor zover ik weet kan dat niet. Misschien dat @GroteBozewolf dat weet?
Jemig. Het werkt wel via de tuner. Ziggo zendt het gewoon uit. Dat wist ik niet. Maar ja, ook daarvoor is dit forum nuttig ;)

NPO 2 Extra is een geweldig kanaal met de hele dag door cultuur zoals theater en klassieke muziek.

[ Voor 10% gewijzigd door pmeter op 11-03-2021 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-05 23:24
Een vraag van een compleet andere orde.
Is Ziggo op dit moment de enige provider die je via TVHeadend kunt laten lopen al dan niet middels OSCam?

Ik speel al een poosje met het idee van provider te switchen voor TV maar elke keer hou ik de boot af want nu werkt het gewoon. Maar nu er een bommetje gegooid is onder F1 via Ziggo begint het toch weer op te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:31
Bij de diverse kabelproviders is het het meest bekend dat het kan. Het gaat bij Ziggo voornamelijk om het gebruikt van standaard DVB-C. Delta en Caiway via coax = DVB-C is ook mogelijk.

Zo is DVB-S i.c.m. CanalDigitaal in principe met de juiste hardware ook te doen.

Het is altijd een grijs gebied, omdat je doorgaans versleuteling/drm ongedaan moet maken. En daar zijn partijen niet blij mee als je uitlegt hoe je dat kunt doen (zie dit voorbeeld).

Ik ben helaas niet diep genoeg in de hoekjes van het internet terechtgekomen om te zeggen welke IPTV providers op dit moment op dergelijke wijze te zien zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Groentjuh op 18-05-2021 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdlaat
schumi2004 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:08:
Een vraag van een compleet andere orde.
Is Ziggo op dit moment de enige provider die je via TVHeadend kunt laten lopen al dan niet middels OSCam?
Ik heb tvheadend met het niet interactieve aanbod van trined

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koningvaagheid
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-04 16:30
Op een KII Pro met CoreELEC 9.2.7 heb ik TVHeadend c66e3bc draaien. Ook heb ik het geheel met de TVHeadend HTSP client werkend gekregen, met een coax-kabel van Ziggo in de KII Pro (de KII Pro heeft een DVB-C tuner).

Echter, op de één of andere manier zijn er een aantal FTA-kanalen (FTA-kanalen volgens de website van Ziggo) die ik niet kan bekijken, ik krijg de melding dat deze gecodeerd zijn. NPO 1 tot en met 3, RTL zoveel en BBC HD zijn wel gewoon te bekijken, maar van kanalen als Één en Canvas zegt TVHeadend dat deze gecodeerd zijn, terwijl dat volgens Ziggo niet het geval zou moeten zijn. Iemand enig idee waardoor deze kanalen door TVHeadend als gecodeerd worden gezien en/of wat ik eventueel verkeerd heb gedaan qua instellingen waardoor deze als gecodeerd worden aangemerkt?

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:45
@koningvaagheid

Misschien het verkeerde netwerk-id? Wellicht zit daar nog een afhankelijkheid met je regio.
Hier is 't '43146'

[ Voor 8% gewijzigd door RudolfR op 19-08-2021 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koningvaagheid
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-04 16:30
RudolfR schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:33:
@koningvaagheid

Misschien het verkeerde netwerk-id? Wellicht zit daar nog een afhankelijkheid met je regio.
Hier is 't '43146'
Het netwerk-id is het juiste, ik ben ellenlang met frequentie, modulatie, symboolsnelheid en netwerk-id in de weer geweest maar heb de desbetreffende FTA-zenders (Één, Canvas, Veronica) niet aan de praat gekregen op CoreELEC/Kodi/TVHeadend.

Inmiddels ben ik er achter dat het probleem niet is dat de zenders gecodeerd zouden zijn. De HD-versies van zenders als Één, Canvas en Veronica zijn niet FTA en dus gecodeerd. Het komt er op neer dat de voorgenoemde FTA-kanalen (SD) gewoonweg niet gevonden worden door TVHeadend bij het scannen. Als ik de Kii Pro opstart in de originale firmware (Android) en laat scannen worden de voorgenoemde zenders wèl gevonden en zijn deze te bekijken.

Kortom, het lijkt er op dat dit eerder iets met de drivers van de tuner (Availink AVL6862) en Linux-ondersteuning te maken heeft dan met TVHeadend. Even doorzoeken dus, mocht iemand hier ervaring mee hebben dan houd ik mij aanbevolen 😬

Verder heb ik ontdekt dat er veel verschil zit in de kwaliteit van tuners. De DVB-C tuner van mijn televisie geeft bij Ziggo Sport HD aan dat het signaal niet goed is, heel veel haperingen enzovoort. Steekt men exact dezelfde coax-kabel in de Kii Pro dan heeft men perfect beeld zonder haperingen 🙃 De tuner van mijn televisie weet dan weer wèl de voorgenoemde FTA-kanalen te vinden 😕

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-04 11:46
Aangezien Synology het niet nodig vond om mijn USB-devices te blijven ondersteunen met DSM 7, heb ik besloten mijn TVHeadend en Oscam naar een Raspberry Pi 2 te verplaatsen.
Het is allemaal geinstalleerd en geconfigureerd zoals op de Synology (waar het prima werkte), maar ik krijg geen enkele OK op de ECM's meer. Alles is 'NOK'.
Wel heb ik 5 entitlements, dus dat lijkt goed te gaan.

In mijn zoektocht naar het probleem, ben ik ook eens gaan kijken naar DVBApi (ipv Newcamd). Dit lijkt vrij eenvoudig te configureren, maar toch werkt het niet. Het lijkt erop dat Oscam gewoon geen poort opent voor DVBApi. Mijn config ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
# oscam.conf generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20_svn SVN r11696
# Read more: https://svn.streamboard.tv/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.conf.txt

[global]
logfile                       = /tmp/oscam.log
initial_debuglevel            = 128
logduplicatelines             = 1
pidfile                       = /tmp/oscam.pid
nice                          = -10
maxlogsize                    = 1000
dropdups                      = 1
ecmfmt                        = [CAID:c] [PID:p] [SID:s] [L:l]
failbantime                   = 120
failbancount                  = 5

[dvbapi]
pmt_mode                      = 5

[webif]
httpport                      = 8888
httprefresh                   = 5
httpshowloadinfo              = 1
httpallowed                   = 127.0.0.1,192.168.0.0-192.168.255.255,10.0.0.0-10.255.255.255,172.16.0.0-172.31.255.255,255.255.255.255

In de logs zie ik geen foutmeldingen terugkomen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
-------------------------------------------------------------------------------
>> OSCam <<  cardserver log switched at Wed Sep 22 10:06:50 2021
-------------------------------------------------------------------------------
2021/09/22 10:06:50 00000000 s >> OSCam << cardserver log switched, version 1.20_svn, build r11696 (arm-linux-gnueabihf)
2021/09/22 10:06:50 00000000 s debug_level=128
2021/09/22 10:06:50 00000000 s     (main) System name    = Linux
2021/09/22 10:06:50 00000000 s     (main) Host name      = raspberrypi
2021/09/22 10:06:50 00000000 s     (main) Release        = 5.10.60-v7+
2021/09/22 10:06:50 00000000 s     (main) Version        = #1449 SMP Wed Aug 25 15:00:01 BST 2021
2021/09/22 10:06:50 00000000 s     (main) Machine        = armv7l
2021/09/22 10:06:50 00000000 s     (main) creating pidfile /var/run/oscam.pid with pid 4347
2021/09/22 10:06:50 00000000 s   (config) userdb reloaded: 2 accounts loaded, 0 expired, 0 disabled
2021/09/22 10:06:50 00000000 s     (main) signal handling initialized
2021/09/22 10:06:50 00000000 s   (reader) Smargo [smartreader] creating thread for device Srv2;001:005
2021/09/22 10:06:50 00000000 s     (main) waiting for local card init
2021/09/22 10:06:50 5D972F43 h    (webif) webif: decompressed 153261 bytes back into 370644 bytes
2021/09/22 10:06:50 5D972F43 h    (webif) HTTP Server running. ip=0.0.0.0 port=8888
2021/09/22 10:06:50 3A1AD694 r   (reader) Smargo [smartreader] Reader initialized (device=Srv2;001:005, detect=cd, mhz= AUTO, cardmhz=600)
2021/09/22 10:06:51 3A1AD694 r   (reader) Smargo [smartreader] card detected
2021/09/22 10:06:58 3A1AD694 r   (reader) Smargo [smartreader] ATR: 3B 9F 21 0E 49 52 44 45 54 4F 20 41 43 53 20 56 35 2E 37 9A 
2021/09/22 10:06:58 3A1AD694 r   (reader) Smargo [smartreader] Effective reader settings mhz =600 F= 558 D= 1 N=0 T=14 inv=0 parity=NONE
2021/09/22 10:07:00 3A1AD694 r   (reader) Smargo [smartreader] detect irdeto card
2021/09/22 10:07:00 3A1AD694 r   (reader) Smargo [smartreader] Irdeto SC 57 version 12 revision 1, patch level e
2021/09/22 10:07:00 3A1AD694 r   (reader) Smargo [smartreader] caid: 0604, acs: 6.08, country code: NLD
2021/09/22 10:07:00 3A1AD694 r   (reader) Smargo [smartreader] providers: 4, ascii serial: ##########, hex serial: ######, hex base: ##
2021/09/22 10:07:05 3A1AD694 r   (reader) Smargo [smartreader] Warning: needed try nr 2, next ECM has some delay
2021/09/22 10:07:10 3A1AD694 r   (reader) Smargo [smartreader] active providers: 4 (09b9c9,004f00,004f00,004f00)
2021/09/22 10:07:10 3A1AD694 r   (reader) Smargo [smartreader] found card system irdeto
2021/09/22 10:07:10 3A1AD694 r   (reader) Smargo [irdeto] THIS WAS A SUCCESSFUL START ATTEMPT No  1 out of max allotted of 1
2021/09/22 10:07:10 3A1AD694 r   (reader) Smargo [irdeto] entitlements for provider: 1, id: 09B9C9
2021/09/22 10:07:10 3A1AD694 r   (reader) Smargo [irdeto] chid: EFFF, date: 2009/10/21 - 2009/11/11
2021/09/22 10:07:10 3A1AD694 r   (reader) Smargo [irdeto] chid: 270F, date: 2009/10/21 - 2009/11/11
2021/09/22 10:07:10 3A1AD694 r   (reader) Smargo [irdeto] chid: 000B, date: 2021/09/20 - 2022/04/09
2021/09/22 10:07:10 3A1AD694 r   (reader) Smargo [irdeto] chid: 0384, date: 2021/09/21 - 2022/04/09
2021/09/22 10:07:10 3A1AD694 r   (reader) Smargo [irdeto] chid: 7FFD, date: 2021/09/21 - 2021/10/01
2021/09/22 10:07:10 3A1AD694 r   (reader) Smargo [irdeto] chid: FFD8, date: 2021/01/20 - 2021/08/08
2021/09/22 10:07:10 3A1AD694 r   (reader) Smargo [irdeto] chid: 7FFE, date: 2018/06/13 - 2018/07/13
2021/09/22 10:07:10 3A1AD694 r   (reader) Smargo [irdeto] chid: FFE0, date: 2021/09/20 - 2021/10/21
2021/09/22 10:07:10 3A1AD694 r   (reader) Smargo [irdeto] chid: 0385, date: 2021/09/20 - 2022/04/09
2021/09/22 10:07:10 3A1AD694 r   (reader) Smargo [irdeto] chid: 0015, date: 2011/09/07 - 2011/10/07
2021/09/22 10:07:18 3A1AD694 r   (reader) Smargo [irdeto] ready for requests
2021/09/22 10:07:19 00000000 s     (main) init for all local cards done
2021/09/22 10:07:19 00000000 s (emmcache) loaded 0 emmcache records from /tmp/.oscam/oscam.emmcache in 0 ms
2021/09/22 10:07:19 00000000 s (emmcache) loaded 0 emmstat records from /tmp/.oscam/oscam.emmstat in 0 ms
2021/09/22 10:07:19 40460686 c   (client) plain dvbapi-client granted (dvbapi, au=off)
2021/09/22 10:07:19 40460686 c   (dvbapi) Read 0 entries from oscam.dvbapi
2021/09/22 10:07:19 40460686 c   (dvbapi) dvbapi channelcache loaded from /usr/local/etc/oscam.ccache
2021/09/22 10:07:19 40460686 c   (dvbapi) Using TCP listen socket, API forced to DVBAPIv3 (0), userconfig boxtype: 11

Ook netstat geeft alleen poort 8888 waar oscam staat te luisteren. Poort 9000 lijkt dus niet geopend te worden.
Iemand enig idee?

Overigens valt ook de regel 'Warning: needed try nr 2, next ECM has some delay' op. Deze wordt altijd getoond. Zou dit iets te maken kunnen hebben met het feit dat er geen enkele geldige ECM wordt gevonden?

[update]
En uiteraard, net nadat ik de vraag heb gesteld probeer ik een andere mode bij DVBApi (4 ipv 5) en lijkt het ineens te werken!

Maar ik krijg nog steeds alleen maar 'NOK' op m'n ECM's.... :(

[update2]
En even later werkt alles ineens weer! :?
Gisteravond de hele avond mee bezig geweest, maar niks wilde werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 07:35
Iemand een idee hoe je met een dvb-c (Digital Devices Duo) de ziggo ondertiteling kan forceren naar een stream profiel?

Als ik namelijk met de androidtv app dream player de dvb ondertiteling forceer dan geeft hij niks weer.
Ik heb keuze uit 3 ondetitel stream, stream 5 ondertiteling loopt achter en geeft telkens een "test" regel weer. Stream 6 is een lege ondertiteling. Stream 7 is daadwerkelijk de ondertitel stream.
Probeer dit in stellen zodat de ondertiteling standaard is voor een ouder persoon die slecht hoort.

Stream info:
Index PID Type Language Details
0x07d1 / 2001 PCR
0x07d0 / 2000 PMT
1 0x07d1 / 2001 H264
2 0x07db / 2011 MPEG2AUDIO dut
3 0x07dc / 2012 AC3 dut
4 0x07dd / 2013 MPEG2AUDIO und
5 0x0835 / 2101 TELETEXT
6 0x0836 / 2102 DVBSUB dut
7 0x0837 / 2103 DVBSUB dut
8 0x0899 / 2201 HBBTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05 17:46
Het er hier iemand een OSCam met TVHeadend werkend gekregen op Kabelnoord?
Mij wil het niet zo lukken namelijk: Topic

(Het was een te groot verhaal dacht ik om het hierin te spammen, of kan dat wel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:34

LoCuTuS2000

Resistance is futile

In maart zal ik thuis verstappen van KPN glasvezel naar Ziggo, ik zie het alleen niet zitten om weer overal coax heen te trekken want die had ik juist vervangen door UTP. Nu overweeg ik TV-Headend te draaien met Kodi en wilde jullie vragen wat het meest stabiele werkt?

1. PC met quad pci-e tuner + Ubuntu + Smargo reader
2. Digital Devices Octopus NET SL M4 tuner en dan Smargo Reader op een Raspberry Pi + TV Headend?
3. 2e hands hdhomerun? (nieuw doet alleen DVB-T dacht ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@LoCuTuS2000
4. Enigma2 oplossing met FBC tuner (VU+ bijv.), en deze als netwerktuner inzetten?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

hardware-lover schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:57:
@LoCuTuS2000
4. Enigma2 oplossing met FBC tuner (VU+ bijv.), en deze als netwerktuner inzetten?
Hebben alle VU+ tuners IPTV support?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

LoCuTuS2000 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:57:
Hebben alle VU+ tuners IPTV support?
Dat durf ik niet te zeggen, degene die ik in huis heb iig wel (Vu+ Duo 4k SE met FBC tuner).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
LoCuTuS2000 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:26:
3. 2e hands hdhomerun? (nieuw doet alleen DVB-T dacht ik)
https://www.silicondust.c...hdhomerun-connect-quatro/

Bij technical specifications staat ook DVB-C en toen ik ergens vorig jaar op hun forum zat te snuffelen werd dat ook bevestigd, maar ik geloof dat het later toegevoegd is via een firmware-update. En daar moet je dan denk ik ook nog die Smargo bij hebben? (Zelf alleen ervaring met unencrypted ziggo (fUPC) op HDHR5-4DC.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Het is een HDHomeRun 4DC DVB-C QuadTuner geworden met een Smart mouse. 1 maart wordt Ziggo aangesloten dus dan kan ik er mee aan de slag. Op dit moment meet ik geen spanning op de Ziggo aansluiting in de meterkast met de multimeter dus ik denk dat ik nu nog geen signaal heb, anders had ik alvast met ongecodeerde DVB-C kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:00
Ben hier gestuurd vanaf [DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5] :)

Weet iemand waar ik de HDHomeRun kan halen (of evt. een andere Quad Tuner over ethernet)? Lijkt echt nergens meer beschikbaar te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

smiba schreef op zondag 23 januari 2022 @ 23:45:
Ben hier gestuurd vanaf [DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5] :)

Weet iemand waar ik de HDHomeRun kan halen (of evt. een andere Quad Tuner over ethernet)? Lijkt echt nergens meer beschikbaar te zijn
Je hebt de link naar het apparaat over het hoofd gezien binnen de reactie van desbetreffende tweaker een paar reacties eerder binnen dit topic? Dat was de reden waarom ik er binnen het andere topic naar linkte namelijk 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

hardware-lover schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:23:
[...]

Je hebt de link naar het apparaat over het hoofd gezien binnen de reactie van desbetreffende tweaker een paar reacties eerder binnen dit topic? Dat was de reden waarom ik er binnen het andere topic naar linkte namelijk 😉
Nee het is een beetje onoverzichtelijk. SiliconDust heeft een shop, met prijzen en de tekst prijs is inclusief BTW en verzending. Vervolgens nergens een add to cart knop. Eerder heb ik overwogen om te bellen met het nummer in Engeland van de contact pagina, toen vond ik er 1 op marktplaats voor een mooie prijs en heb ik het opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

LoCuTuS2000 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:29:
[...]
Nee het is een beetje onoverzichtelijk. SiliconDust heeft een shop, met prijzen en de tekst prijs is inclusief BTW en verzending. Vervolgens nergens een add to cart knop. Eerder heb ik overwogen om te bellen met het nummer in Engeland van de contact pagina, toen vond ik er 1 op marktplaats voor een mooie prijs en heb ik het opgegeven.
Ah, op die fiets.

Ik had een pagina onder ogen gekregen waarin diverse plekken voor aankoop zichtbaar waren, o.a. via Amazon. Ik zal straks even via mijn desktop opzoeken welke pagina dat was. Reageer nu via mobiel en dan heb ik die historie niet beschikbaar.

Edit: het was deze pagina, maar de links daarop gaan niet werkelijk naar een beschikbaar aanbod op dit moment. Apparaat lijkt nu wel van de aardbodem verdwenen; https://www.silicondust.com/support/wheretobuy/

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 24-01-2022 10:50 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
hardware-lover schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:23:
[...]

Ik vond de link naar de Digital Devices Octopus wel, maar met een levertijd van "14 dagen" ben ik bang dat dit ook wel even op zich laat wachten. Nu weet ik niet of het ook voor deze desbetreffende webshop geld, maar 14 dagen geeft bij mij altijd een beetje aan dat ze geen idee hebben wanneer er nieuwe voorraad is.

Ook vind ik €389,- (incl. BTW, ex. verzendkosten) een stuk flinker dan de €169,- die een HDHomeRun had gekost :P -- Hoopte daarom dat er misschien een alternatief was in een soortgelijke price range

EDIT: Zijn een paar plekken in duitsland die de octopus wel binnen 7 dagen kunnen leveren, dus hij is op zich wel te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door smiba op 24-01-2022 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

smiba schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:46:
[...]
Ik vond de link naar de Digital Devices Octopus wel, maar met een levertijd van "14 dagen" ben ik bang dat dit ook wel even op zich laat wachten. Nu weet ik niet of het ook voor deze desbetreffende webshop geld, maar 14 dagen geeft bij mij altijd een beetje aan dat ze geen idee hebben wanneer er nieuwe voorraad is.

Ook vind ik €389,- (incl. BTW, ex. verzendkosten) een stuk flinker dan de €169,- die een HDHomeRun had gekost :P -- Hoopte daarom dat er misschien een alternatief was in een soortgelijke price range

EDIT: Zijn een paar plekken in duitsland die de octopus wel binnen 7 dagen kunnen leveren, dus hij is op zich wel te krijgen.
Met alleen een HDHomerun ben je er meestal nog niet, of het moet zijn dat het DVB-C aanbod van je provider volledig onbeveiligd is. Die Digital Devices zijn aardig aan de prijs ja, zou ook beslist niet mijn eerste keuze zijn (enkel v.w.b. de kostprijs).

Dus op dit moment lijkt zoeken naar een tweedehands HDHomerun aanbod misschien wel het meest logisch, als een Enigma2 met FBC tuner geen alternatief kan zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
hardware-lover schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:04:
[...]

Met alleen een HDHomerun ben je er meestal nog niet, of het moet zijn dat het DVB-C aanbod van je provider volledig onbeveiligd is. Die Digital Devices zijn aardig aan de prijs ja, zou ook beslist niet mijn eerste keuze zijn (enkel v.w.b. de kostprijs).
Geen zorgen ik heb een smartcard reader en OSCam, vandaar dat ik ook alleen echt een stel DVB-C tuners nodig heb.

Denk helaas dat Digital Devices de enige is die ook maar iets kan leveren in de komende weken, dus moet het misschien toch maar even overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
smiba schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:09:
[...]

Geen zorgen ik heb een smartcard reader en OSCam, vandaar dat ik ook alleen echt een stel DVB-C tuners nodig heb.
In dat geval zou je eens op zoek kunnen gaan naar een Microsoft Xbox one digitale tv tuner. Dat is een klein usb dingetje, dat keurig herkend wordt door linux/tvheadend. Draait hier als het spreekwoordelijke zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
mdlaat schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:32:
[...]

In dat geval zou je eens op zoek kunnen gaan naar een Microsoft Xbox one digitale tv tuner. Dat is een klein usb dingetje, dat keurig herkend wordt door linux/tvheadend. Draait hier als het spreekwoordelijke zonnetje.
Zijn die een beetje goed gebouwd? Mijn grootste zorg is dat ik een kanaal heb die ik eigenlijk 24/7 open wil hebben en ik weet niet of die tuners dan niet te heet worden.

Overweeg om anders inderdaad deze route te gaan. Neem trouwens ook aan dat als ik 4 tuners wil dat ik even een quad-splitter voor coax moet vinden? Signaal komt hard genoeg binnen, dus dat is opzich geen probleem.

EDIT:

Heb het maar gewoon gekocht, eens kijken of het een beetje werkt!

[ Voor 4% gewijzigd door smiba op 24-01-2022 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
smiba schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:41:
[...]
Heb het maar gewoon gekocht, eens kijken of het een beetje werkt!
Tweedehands neem ik aan? Of heb je ze toch nog ergens nieuw kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mdlaat schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:12:
[...]
Die Xbox tuner? Ik zie ze nieuw op Amazon aangeboden staan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
mdlaat schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:12:
[...]

Paar 2e hands op de kop getikt, ik dacht eerst gewoon nieuw kopen maar voor €10/ps incl. verzending is de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
Vandaag de xbox tuners ontvangen, werden direct gevonden door tvheadend (na het plaatsen van een geschikte firmware file).

Heb alleen last van dat ze maar niet goed willen werken:

code:
1
2
Jan 27 15:46:16 LinuxDVR tvheadend[1171]: TS: Ziggo/386MHz/NPO 1 HD: H264 @ #2001 Continuity counter error (total 1)
Jan 27 15:46:32 LinuxDVR tvheadend[1171]: TS: Ziggo/386MHz/NPO 1 HD: H264 @ #2001 Continuity counter error (total 2)

Lopen op met een error wel minimaal iedere 30 seconde.
Signaalsterkte is 69% (SNR ~33dB), of ik er nou mijn 3-weg splitter bij pak of dat ik m direct inplug.
CPU Ligt te slapen en heb ook getest met een enkele adapter (om te kijken of het geen bandwidth probleem was)

Direct op mijn TV nooit last van gehad.
Wat kan dit zijn?

Komt dit door deze tuners?

EDIT:

Van https://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2336566:
. For now it seems that DVB-T(2) is working well even with HD but DVB-C has continuity/transport/data errors just like most other Panasonic mn88742/3 based devices. It is unknown yet if the problem is in the mn88472, tda18250 or dib module code.
Denk dat deze m niet gaan worden..

[ Voor 18% gewijzigd door smiba op 27-01-2022 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
smiba schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:55:
Vandaag de xbox tuners ontvangen, werden direct gevonden door tvheadend (na het plaatsen van een geschikte firmware file).

Heb alleen last van dat ze maar niet goed willen werken:

code:
1
2
Jan 27 15:46:16 LinuxDVR tvheadend[1171]: TS: Ziggo/386MHz/NPO 1 HD: H264 @ #2001 Continuity counter error (total 1)
Jan 27 15:46:32 LinuxDVR tvheadend[1171]: TS: Ziggo/386MHz/NPO 1 HD: H264 @ #2001 Continuity counter error (total 2)

Lopen op met een error wel minimaal iedere 30 seconde.
Signaalsterkte is 69% (SNR ~33dB), of ik er nou mijn 3-weg splitter bij pak of dat ik m direct inplug.
CPU Ligt te slapen en heb ook getest met een enkele adapter (om te kijken of het geen bandwidth probleem was)

Direct op mijn TV nooit last van gehad.
Wat kan dit zijn?

Komt dit door deze tuners?

EDIT:

Van https://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2336566:

[...]

Denk dat deze m niet gaan worden..
Hier ook een signaalsterkte van 72%. Het meeste is prima te kijken, maar sommige kanalen hebben we wat artefacts. Ik heb me er bij neergelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smiba
Heb nu maar de Hauppauge WinTV HVR-935HD van amazon gekocht, deze komt als het goed is zaterdag binnen, ik laat het wel ff weten of het gelukt is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdlaat
DappereDodo schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:20:
[...]

Hier ook een signaalsterkte van 72%. Het meeste is prima te kijken, maar sommige kanalen hebben we wat artefacts. Ik heb me er bij neergelegd.
Wat jammer dat het niet lukt. Ik zit rond de 70% met sr, maar heb nergens last van.
Gebruiken we dezelfde firmware?

code:
1
-rw-r--r-- 1 root root 2005 nov 22  2016 dvb-demod-mn88472-02.fw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
mdlaat schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:57:
[...]

Wat jammer dat het niet lukt. Ik zit rond de 70% met sr, maar heb nergens last van.
Gebruiken we dezelfde firmware?

code:
1
-rw-r--r-- 1 root root 2005 nov 22  2016 dvb-demod-mn88472-02.fw
Bij mij werken deze adapters ook vrij probleemloos.
$ ls -al /usr/lib/firmware/dvb-demod-mn88472-02.fw
-rw-r--r-- 1 root root 2005 Dec  8  2018 /usr/lib/firmware/dvb-demod-mn88472-02.fw
$ shasum -a 256 /usr/lib/firmware/dvb-demod-mn88472-02.fw
7c5f7cd2675d0c69cae61bc4f0a442d9a0f7907fdc16fbd4c2ca34ab6c8cb94e  /usr/lib/firmware/dvb-demod-mn88472-02.fw

~32.9 dB SNR, 73% signal strength op NPO 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smiba
Heb exact de zelfde, shasum matched ook.

Weten jullie zeker dat het werkt? Als je een 5 minuten lange opname van NPO 1 HD neemt, komt deze dan terug zonder enige continuity errors?

Welke .fw file voor de dib0700 hebben jullie?

code:
1
2
sha256sum dvb-usb-dib0700-1.20.fw
74f5ffeb43767e1af6d379d6cc2e0efeaa54455d030bcd71d95f0f2a908c672a  dvb-usb-dib0700-1.20.fw

----

De WinTV HVR-935HD was trouwens een fiasco, kwam vandaag binnen.. maar ze adverteren trots dat het "Quad mode" is, ja.. DVT-T(2), DVB-C en analoog.

Dit wel doodleuk verkopen naast de WinTV SoloHD en de DualHD, waardoor Quad Mode me het idee geeft dat het om 4 tuners gaat. Denk dat die direct even terug gaat :)
Maar where credit is due; de WinTV HVR-935HD heeft geen continuity errors. (En 7dB hogere SNR waarde!)

Denk dat ik anders gewoon 2x DualHD koop, ben ik wel weer €150 verder maar hopelijk kan ik dan eindelijk verder met het leuke gedeelte

[ Voor 22% gewijzigd door smiba op 28-01-2022 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
smiba schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:10:
Heb exact de zelfde, shasum matched ook.

Weten jullie zeker dat het werkt? Als je een 5 minuten lange opname van NPO 1 HD neemt, komt deze dan terug zonder enige continuity errors?
Ik neem meermaals per week probleemloos een film op. De laatste kwam van Veronica, opname van 1 uur en 45 minuten met 8 data errors.

Ik weet niet of het wat uitmaakt, maar ik neem nooit in HD op maar altijd van een SD stream.
Welke .fw file voor de dib0700 hebben jullie?

code:
1
2
sha256sum dvb-usb-dib0700-1.20.fw
74f5ffeb43767e1af6d379d6cc2e0efeaa54455d030bcd71d95f0f2a908c672a  dvb-usb-dib0700-1.20.fw
Hier idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
mdlaat schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 00:06:
[...]

Ik weet niet of het wat uitmaakt, maar ik neem nooit in HD op maar altijd van een SD stream.
Ah dit kan het misschien zijn, mogelijk heeft de xbox tuner last van de hoge bandwidth. (NPO 1 HD is ~14Mbps).

Puur als test, zou je het eens willen proberen om NPO 1 HD op te nemen? 5 minuten is genoeg, ik heb dan gemiddeld al 7 continuity errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
Hoe krijgen jullie het trouwens voor elkaar dat de kanaalnummers herkend worden? Staan bij mij allemaal op 0, nu kan ik dit wel handmatig instellen maar het voelt een beetje als onnodige arbeid.

Komt dit binnen via de EPG scanner? Werkt deze scanner uberhaupt? Krijg eigenlijk enkel timeouts op scans, maar dan kan dat zijn omdat ik oscam nog niet gekoppeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
smiba schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 01:49:
Hoe krijgen jullie het trouwens voor elkaar dat de kanaalnummers herkend worden? Staan bij mij allemaal op 0, nu kan ik dit wel handmatig instellen maar het voelt een beetje als onnodige arbeid.

Komt dit binnen via de EPG scanner? Werkt deze scanner uberhaupt? Krijg eigenlijk enkel timeouts op scans, maar dan kan dat zijn omdat ik oscam nog niet gekoppeld heb.
De kanaal nummers zoals Ziggo ze 'voorstelt' (verplicht voor de normale consument :+) komen mee met de zenders scan. Ze zijn onderdeel van die informatie. EPG data is daar niet voor nodig.

In tvheadend moet je bij het mappen van de kanalen wel even aangeven dat hij dan het nummer van de provider moet gebruiken.

De EPG scanner werk hier gewoon (met de HDHomeRun). Wel is de informatie erg beperkt. OsCam is niet nodig voor EPG data. Deze is niet versleuteld, en al helemaal zeker niet voor de FTA kanalen.

[ Voor 11% gewijzigd door ShadowLord op 29-01-2022 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
ShadowLord schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:18:
[...]

De kanaal nummers zoals Ziggo ze 'voorstelt' (verplicht voor de normale consument :+) komen mee met de zenders scan. Ze zijn onderdeel van die informatie. EPG data is daar niet voor nodig.
Krijg deze helaas hier niet mee, alle local channel numbers worden "0"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjs0wdF9N2PAtHUF-lk8-cHfjaY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TmiigSgDivb2KbDmJwI67LhK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gzLC1JE4aPolY_2OaFqwKQ1hzfg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/drVqPFV4fpz7jarDaETS6Z7x.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
smiba schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 00:10:
[...]

Ah dit kan het misschien zijn, mogelijk heeft de xbox tuner last van de hoge bandwidth. (NPO 1 HD is ~14Mbps).

Puur als test, zou je het eens willen proberen om NPO 1 HD op te nemen? 5 minuten is genoeg, ik heb dan gemiddeld al 7 continuity errors.
Twee opnames van 53 minuten met 104 en 115 continuity errors. Het is niet heel storend maar ook niet perfect. Als ik betaalbaar een tuner zou kunnen krijgen die dit niet heeft dan zou ik inderdaad wel upgraden.

Ik heb wel één "tune repeat" ingesteld omdat ik aan het begin van een opname/stream altijd wat continuity errors had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
smiba schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 00:10:
[...]
Tuurlijk. Opname van 9,5 minuut wordt 901 MB groot en rapporteert 0 errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
mdlaat schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:27:
[...]

Apart! Welke Kernel draai je? Welke versie van tvheadend?

De USB word gezien als Panasonic MN88742 toch?

Vraag me af of er misschien een revisie bestaat van deze tuners met een andere chip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdlaat
smiba schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:17:
[...]

Apart! Welke Kernel draai je?
Linux raspberrypi 5.10.52-v7+ #1441 SMP Tue Aug 3 18:10:09 BST 2021 armv7l GNU/Linux
Welke versie van tvheadend?
version 4.2.8-34~g24a2f59e9
De USB word gezien als Panasonic MN88742 toch?
/dev/dvb/adapter0 [Panasonic MN88472 #0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
smiba schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:35:
[...]

Krijg deze helaas hier niet mee, alle local channel numbers worden "0"

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Edit: Never mind, niet goed gelezen

[ Voor 8% gewijzigd door DappereDodo op 30-01-2022 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
mdlaat schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:27:
[...]

Ik zag wel dat mijn type AOP verandert verouderd is. Ik heb een eerder type waar het op aangesloten is - nog geen Braun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
smiba schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 01:49:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BoX-Zd-kkw7roou1PJwb0LKL7JY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ywpoN8OcxnCAjmnj0IFy3ZBY.png?f=user_large

Inmiddels een HDHomerun weten te bemachtigen :*)

Helaas zelfs na het verwijderen van alle channels en muxes heb ik nog steeds geen kanaal nummers na een scan. Enig idee wat ik hier fout doe?

EDIT: De HDHomeRun zelf ziet ze trouwens wel als ik het apparaat zelf een scan laat doen, dus waarom tvheadend het niet kan weet ik oprecht niet.

[ Voor 9% gewijzigd door smiba op 30-01-2022 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:45
@smiba

Heb je de services al 'gemapt' ook?

Zo lees ik dat in de post van ShadowLord en dat komt me wel bekend voor ook.

Ik had dat niet gedaan en ze kwamen niet eens in Kodi terecht... maar misschien zet dat ook de nummers goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
RudolfR schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:18:
@smiba

Heb je de services al 'gemapt' ook?

Zo lees ik dat in de post van ShadowLord en dat komt me wel bekend voor ook.

Ik had dat niet gedaan en ze kwamen niet eens in Kodi terecht... maar misschien zet dat ook de nummers goed.
Yep, ze zijn mapped en hebben daar ook kanaal 0 gekregen. Werkt verder allemaal prima, alleen het niet hebben van kanaalnummers is wel vervelend voor externe spelers want die laten dan maar 1 kanaal zien (ze hebben allemaal het nummer "0")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
smiba schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:55:
[...]

[Afbeelding]

Inmiddels een HDHomerun weten te bemachtigen :*)

Helaas zelfs na het verwijderen van alle channels en muxes heb ik nog steeds geen kanaal nummers na een scan. Enig idee wat ik hier fout doe?

EDIT: De HDHomeRun zelf ziet ze trouwens wel als ik het apparaat zelf een scan laat doen, dus waarom tvheadend het niet kan weet ik oprecht niet.
Ik heb zelf ook de HDHomeRun en die kan de kanaalnummers zonder probleem doorgeven aan TVHeadend, zonder daar wat speciaals voor te hoeven doen. Heb je we een volle rescan gedaan? Mogelijk is dit ontbreken van de kanaalnummers iets van je vorige tuner(s) en heeft TVHeadend deze nu dus niet opgeslagen.

Sowieso is TVHeadend niet het beste programma om gegevens te updaten (toen Ziggo wat frequenties had aangepast ben ik ook wel even bezig geweest dat weer goed te trekken). Als je nog kan (geen opnames nog die je wil houden, etc) zou je alle gescande data (of zelfs de hele THV configuratie) weg kunnen gooien en dan alleen met de HDHomeRun de boel scannen. Dat zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
ShadowLord schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:11:
[...]

Ik heb zelf ook de HDHomeRun en die kan de kanaalnummers zonder probleem doorgeven aan TVHeadend, zonder daar wat speciaals voor te hoeven doen. Heb je we een volle rescan gedaan? Mogelijk is dit ontbreken van de kanaalnummers iets van je vorige tuner(s) en heeft TVHeadend deze nu dus niet opgeslagen.
Heb tvheadend verwijderd met apt-get purge zodat ook de configuratie weg is, heb de unstable geïnstalleerd maar zelfs daar werkt het niet op

Nu moet ik wel zeggen dat ik ook de mux handmatig moet aanpassen, de default mux waar tvheadend voor "NL; Ziggo" mee komt is:
474Mhz, 64-QAM, 6875 kSym/s

Echter vind ie dan niets, ik moet dit aanpassen naar:
474Mhz, 64-QAM, 6900 kSym/s

Ik weet niet of dit misschien iets door de war gooit? Woon ook in het oud-UPC gebied, dus zou vast wel weer daar mee te maken heben :F

[ Voor 4% gewijzigd door smiba op 01-02-2022 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

smiba schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:23:
[...]
[knip]

Ik weet niet of dit misschien iets door de war gooit? Woon ook in het oud-UPC gebied, dus zou vast wel weer daar mee te maken hebben :F
Jaren geleden heb ik in Doetinchem (fUPC) wel eens een Irdeto oplossing actief gemaakt. Doetinchem had toen (nog) andere instellingen voor de (beveiligde HD) scan nodig.

Voor oud UPC gebied was dat volgen mij:

Frequentie: 16400(0)
Modulatie: QAM64
Symbool Rate: 6.875 (of 6900).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:24
ter info, bij ziggo kan ik nu met de fritz-modem 6660 nu ook tvheadend gebruiken met de ingebouwde dvb-c tuner in de modem van de fritzbox.
zie ook:
Driek in "Ziggo Vrije modemkeuze eind januari 2022"

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:35
Iemand die snapt hoe ik een EPG kan importeren in TV Headend? Ik heb van mijn iptv provider een URL ontvangen maar ik snap absoluut niet hoe ik die kan invoegen. Al vermoed ik dat het eerder mogelijk is om een fysiek bestand te importeren dan de url zelf? Laatste is nochtans het gemakkelijkste :(

heb al talloze zaken gevonden op het net maar ze verschillen allemaal zoveel dat ik er niet aan uit geraak...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
pina schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:42:
Iemand die snapt hoe ik een EPG kan importeren in TV Headend? Ik heb van mijn iptv provider een URL ontvangen maar ik snap absoluut niet hoe ik die kan invoegen. Al vermoed ik dat het eerder mogelijk is om een fysiek bestand te importeren dan de url zelf? Laatste is nochtans het gemakkelijkste :(
Twee mogelijkheden: Een grabber die het helemaal voor je afhandelt of het bestand downloaden en naar de XMLTV socket schrijven.

Het wordt beschreven in https://tvheadend.org/boards/12/topics/32084 (in vrij veel woorden). Ik denk dat tv_grab_file doet wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:35
Heb uiteindelijk webgrabplus gebruikt en dat werkt. Oorzaak is de oudere versie van docker dus heb de package van synocommumity geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatafoxChris
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-04 08:21
Weet iemand hoe je meerdere owners aan een opname hangt ? Mijn versie 4.3-1980~g1ee9c5b9c toont het owner veld wel als dropdown maar is niet uit te klappen. Online lees ik dat er een lijst van gebruikers zou moeten verschijnen die je dan naar wens kunt aanklikken.

Wat zet ik in het owner veld in het json file op lokatie /home/hts/.hts/tvheadend/dvr/log ? Gebruikersnamen gescheiden door een komma werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:49
Zijn er hier nog gebruikers van Tvheadend? Ik heb het draaien en er kwamen eerder nog wel regelmatig updates in het unstable channel via apt.tvheadend.org.

De apt repository is echter al weken stuk en volgens mij ligt het development behoorlijk stil. Iemand een goed alternatief wat op Linux draait? Ik ben nu aan het kijken naar MythTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Flappie Jep, * Raven gebruikt het nog steeds op een RPi :)
Updates weet ik zo niet, was een tijd terug wel iets niet goed, toen linkjes verandert en toen werkte het weer. Die RPi heb ik overigens al een hele tijd niet meer bijgewerkt :$

edit: Apt geeft hier geen problemen met de tvheadend repo, geen update voor tvheadend (draai 4.2.8-36) maar ook geen fout dat de linkjes niet doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Raven op 02-07-2022 23:52 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyRuS
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:24
Ik draai het nog met volle tevredenheid, ik compile meestal een keer per jaar vanaf de source code. Ik heb wel het idee dat sinds glasvezel op meer plekken beschikbaar komt de populariteit afneemt omdat er dan vaak geen DVB-C meer word geleverd. Het zelf opnemen & timeshiften om reclames te skippen is voor mij nog steeds de reden dat ik het gebruik en nog niet over ga op glas.

Op de github worden nog regelmatig commits gepushed.

https://github.com/tvheadend/tvheadend

https://tvheadend.org/projects/tvheadend/wiki/Packaging

Ik heb voor mijzelf een kleine handleiding gemaakt omdat ik meestal na een jaar weer vergeten ben hoe het nou allemaal ook alweer werkte, misschien heeft iemand anders er ook wat aan.

https://github.com/nic-k/tvheadend-config

[ Voor 22% gewijzigd door XyRuS op 07-07-2022 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nu Raspbian 9 EOL is heb ik weer eens gezocht naar Buster-repo's, maar nog altijd niet gevonden :/
Bestaat TVHeadend wel voor Raspbian 10? :?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Raven schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:56:
Nu Raspbian 9 EOL is heb ik weer eens gezocht naar Buster-repo's, maar nog altijd niet gevonden :/
Bestaat TVHeadend wel voor Raspbian 10? :?
Het zal vast nog wel te bouwen zijn, want er zijn wel officiële builds van 4.3 voor buster, maar die zijn enkel voor i386 en amd64. Voor oude raspbians wordt er ook nog gebouwd, dus het zal niet heel spannend zijn een werkende build te krijgen. Maar via apt installeren en updaten zal hem niet worden (tenzij je je eigen apt repository gaat opzetten :) ).

Mogelijk dat de handleiding van @XyRuS je ook kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@ShadowLord Inmiddels ben ik Docker aan het overwegen, daar lijkt een image voor te bestaan :)

Oscar Wilde

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ShadowLord
Sinds vorige week is horepg (https://github.com/beralt/horepg) helaas gestopt met werken. Ziggo heeft de laatste server die de (oude) EPG van het Horizon platform nog ondersteunde helaas ook uitgezet (of beter gezegd, ze hebben de EPG api van deze servers in ieder geval uit gezet).

Nu zou ik natuurlijk geen echte Tweaker zijn als ik het daar bij zou laten :+
Dus na wat zoekwerk of de oude api toch nog ergens online was (niet dus :( ), ben ik gaan zoeken naar een vervangende EPG vanuit Ziggo.
Na wat zoekwerk op het Ziggo Go platform (https://www.ziggogo.tv/) heb ik daar een mooie alternatieve EPG gevonden die ook nog eens tot 14 dagen vooruit kijkt :)

Uiteraard is deze data niet recht TVHeadend in te schuiven, dus heb ik 'ZiggoGo EPG' gemaakt. Je kan hem vinden op https://github.com/jbogers/ziggogo-epg. Deze heeft vergelijkbare opties met die van 'horepg' (zoals het direct naar TVHeadend doorsturen van de EPG data in XMLTV formaat), maar is wel geheel nieuw opgebouwd.
Hopelijk kunnen jullie er iets mee. Mocht je problemen hebben, laat het dan even weten via dit forum of schiet een issue in bij het GitHub project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@ShadowLord TVHeadend pikt toch EPG via DVB-C op? :S

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:31
Raven schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:35:
Ja, maar dat is geen 14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Groentjuh Ah :)

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowLord
Raven schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:35:
Zoals @Groentjuh al opmerkt is de DVB-C EPG inderdaad maar 3 dagen. Daarnaast bevat DVB-C EPG een stuk minder informatie.
Vanuit ZiggoGo komt bijvoorbeeld ook een hoop informatie mee over serie afleveringen, zoals de titel van de aflevering, seizoen en aflevering nummer, etc. Dat is erg handig als je je opnames wil ontdubbelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
ShadowLord schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 00:32:
Sinds vorige week is horepg (https://github.com/beralt/horepg) helaas gestopt met werken. Ziggo heeft de laatste server die de (oude) EPG van het Horizon platform nog ondersteunde helaas ook uitgezet (of beter gezegd, ze hebben de EPG api van deze servers in ieder geval uit gezet).

Nu zou ik natuurlijk geen echte Tweaker zijn als ik het daar bij zou laten :+
Dus na wat zoekwerk of de oude api toch nog ergens online was (niet dus :( ), ben ik gaan zoeken naar een vervangende EPG vanuit Ziggo.
Na wat zoekwerk op het Ziggo Go platform (https://www.ziggogo.tv/) heb ik daar een mooie alternatieve EPG gevonden die ook nog eens tot 14 dagen vooruit kijkt :)

Uiteraard is deze data niet recht TVHeadend in te schuiven, dus heb ik 'ZiggoGo EPG' gemaakt. Je kan hem vinden op https://github.com/jbogers/ziggogo-epg. Deze heeft vergelijkbare opties met die van 'horepg' (zoals het direct naar TVHeadend doorsturen van de EPG data in XMLTV formaat), maar is wel geheel nieuw opgebouwd.
Hopelijk kunnen jullie er iets mee. Mocht je problemen hebben, laat het dan even weten via dit forum of schiet een issue in bij het GitHub project.
Goed werk! Fijn om te zien dat iemand er zoveel energie in steekt om een vervanging te maken, vooral omdat mensen er naar op zoek waren.

Helaas gebruikte ik zelf horepg niet meer, en dus viel onderhoud ook stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-05 10:18
Ik heb als nieuwe tv headend gebruiker sinds gisteren een Raspberry Pi 4 draaien, en dat leek redelijk goed te gaan totdat ik mijn M3u van mijn IPtv lijst in wilde lezen, ondertussen is hij daar al 24 uur mee bezig. is het normaal dat dat zo lang duurt? het zijn echt belachelijk veel zenders dus in dat opzicht kan wel kloppen denk ik maar waar moet ik rekening mee houden qua tijd? (8000 zenders)

edit:

nvm: kanalen die ik wel ga kijken manueel toegevoegd en werkt nu volgens mij, vanavond verder testen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Reloader op 05-12-2022 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fuzzyduck
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:39
Goedemorgen,

Waarschijnlijk ga ik binnenkort Ziggo er uit knikkeren en glasvezel van Jonaz nemen. Jonaz levert coax dvb-c op het modem. Echter zijn die kanalen allemaal versleuteld met (Irdeto..?). Dit is geloof ik dezelfde encryption als Ziggo heeft en dus zijn de smartcardreaders die ziggo aan kunnen ook geschikt voor Jonaz.

Doel is TVheadend op server met USB-reader. HDHomeRun als tuner in de meterkast.

Nou zie ik dat alle readers allemaal uit het jaar 0 komen. Wat is nou anno 2023 de 'beste' optie qua reader?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@fuzzyduck "TBS3102 5 Crystal Phoenix/Smartmouse Card Reader", die gebruik ik al jaren i.c.m. Ziggo en TVheadend :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyduck
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:39
Raven schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:50:
@fuzzyduck "TBS3102 5 Crystal Phoenix/Smartmouse Card Reader", die gebruik ik al jaren i.c.m. Ziggo en TVheadend :)
Bedankt voor het snelle antwoord! Ik ga eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walinsky
  • Laatst online: 28-04 18:47
Ik heb een pull request gedaan voor NetCeiver support bij tvheadend.
Dit betekent dat iedereen met een Reelbox Avantgarde of losse NetCeiver deze via tvheadend kan gebruiken.
Bij mij werkt dit al 5 jaar prima. Als je deze ook graag in de tvheadend master branch wil zien verschijnen, is het misschien handig om de Administrators daar ervan te overtuigen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ncT2zJcPZ7Y91vGR7xkFnBKOI_0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1uIncASglHmSScGYXHsc0qHh.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorsa
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:27
Hallo, ik heb laatst een HDHR3-4DC op de kop getikt, en wil die graag integreren in TVH. Ik heb deze tutorial van hardware.info gevolgd. Ik draai TVH alleen in docker. Ook heb ik mijn netwerk ID aangepast van 5555 naar 4444, omdat dat volgens ziggo zo is voor mijn gebied.

Het probleem is dat ik onder het services tabblad geen zenders oid zie verschijnen, en onder muxes is de Scan status altijd "PEND".

Als ik direct naar het IP van de HDHR ga kan ik de URLs kopieeren en in VLC plakken, en dan krijg ik beeld. Ook zie ik onder Configuration->DVB Inputs->TV Adapters alle 4 de tuners van de HDHR staan.

Kan iemand mij in een richting wijzen om naar de oplossing te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 09:06
Sjorsa schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:10:
Hallo, ik heb laatst een HDHR3-4DC op de kop getikt, en wil die graag integreren in TVH. Ik heb deze tutorial van hardware.info gevolgd. Ik draai TVH alleen in docker. Ook heb ik mijn netwerk ID aangepast van 5555 naar 4444, omdat dat volgens ziggo zo is voor mijn gebied.

Het probleem is dat ik onder het services tabblad geen zenders oid zie verschijnen, en onder muxes is de Scan status altijd "PEND".

Als ik direct naar het IP van de HDHR ga kan ik de URLs kopieeren en in VLC plakken, en dan krijg ik beeld. Ook zie ik onder Configuration->DVB Inputs->TV Adapters alle 4 de tuners van de HDHR staan.

Kan iemand mij in een richting wijzen om naar de oplossing te komen?
Ik heb geen idee of je nog steeds problemen hebt hiermee maar ik las je bericht net en had een soortgelijk probleem. De combinaties van instellingen die ik diverse guides kon vinden (modulation, symbol rate, frequency) leken niet te werken. Op een gegeven moment heb ik een mux toegevoegd (QAM/64, 474000000Hz, 6900000 Sym/s) en daarna kwamen de andere muxes binnen. Waarom? Geen idee, maar hopelijk heb je er wat aan

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorsa
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:27
DJFliX schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:37:
[...]

Ik heb geen idee of je nog steeds problemen hebt hiermee maar ik las je bericht net en had een soortgelijk probleem. De combinaties van instellingen die ik diverse guides kon vinden (modulation, symbol rate, frequency) leken niet te werken. Op een gegeven moment heb ik een mux toegevoegd (QAM/64, 474000000Hz, 6900000 Sym/s) en daarna kwamen de andere muxes binnen. Waarom? Geen idee, maar hopelijk heb je er wat aan
Ik heb die instellingen toegevoegd maar ik zie nog niks nieuws. Hoe lang duurt dat ongeveer? En is er een andere software die misschien meer feedback geeft met instelling die ik kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Sjorsa schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:41:
[...]

Ik heb die instellingen toegevoegd maar ik zie nog niks nieuws. Hoe lang duurt dat ongeveer? En is er een andere software die misschien meer feedback geeft met instelling die ik kan testen?
Ik weet niet of de HDHR3-4DC net als de HDHR5-4DC een systeem log heeft? Bij de HDHR5 vind je dat in de webinterface onder 'System Menu' en dan 'System log'. In die log zou je dan moeten zien dat TVHeadend de HDHomeRun dingen (probeert) te laten doen. Bij mij zie ik regels als 20230925-13:12:33 Tuner: tuner1 streaming udp to 123.123.123.123:39107 (het echte IP heb ik even vervangen met een placeholder).

Zie je dat bij jou ook? Want als je dat mist kan TVHeadend blijkbaar geen commando's naar de HDHomeRun sturen. Ander dingetje, wat je ook in mijn log ziet, is dat TVHeadend 'willekeurige' poorten kiest om de video stream op te ontvangen en dat gaat ook met UDP verkeer, niet TCP. Omdat je aangeeft dat TVHeadend in docker draait zou het, afhankelijk van hoe je je docker netwerkconfiguratie hebt opgezet, goed kunnen dat de video stream gewoonweg niet aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-04 10:04
Verplaatst naar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/78987214

Na een jaar of twee stilliggen heb ik mijn tvheadend + oscam (Ziggo als bron) configuratie weer afgestofd en in gebruik genomen.

Nu lijkt het erop dat de EMM's van ziggo wel door tvheadend (aan oscam) worden doorgegeven (want ik zie log regels in de oscam output dat de global EMM's in de logfile voor die smartcard worden weggeschreven (want saveemm-X = 1 en de EMM teller onder de 'reader' heading in de oscam web interface loopt netjes op ed. emmblocking staat niet aan want blockemm-X default is 0 = non-blocked)
Maar als ik de entitlements van mijn smartcard bekijk en opnieuw ophaal ('refresh') zie ik geen veranderingen in de einddatum (chid 000B)

Zijn er hier mensen die ook tvheadend+oscam voor Ziggo hebben draaien, kan iemand me vertellen of de smartcard EMM update zou moeten werken? (Ik heb eigenlijk geen zin om elke week de kaart weer een dag in mij CI+ CAM module in de TV te prikken om de kaart up to date te houden. En vroegah hoefde dat ook niet.)

Hieronder wat config details die laten zien dat de boel goed geconfigureerd is hopelijk (de au=xxx ed.)

[code]
oscam.server:
label = ZiggoBOVEN
description = kaart BOVEN
protocol = smartreader
device = TripleP1;serial:000008XX
detect = cd
#autospeed = 0 # 1 = default , works for smargo smartreader
mhz = 600 # do not set with autospeed = 1
cardmhz = 600
caid = 0604
boxkey = 1*****8
rsakey = 3C86*******6A
group = 1
emmcache = 1,3,15,0
saveemm-unknown = 1
saveemm-u = 1
saveemm-s = 1
saveemm-g = 1

oscam.user:
[account]
user = tvheadend
pwd = <duh>
caid = 0604
#au = 1
au = ZiggoBOVEN
group = 1
ident = 0604:000000

[/code]

De variant met protocol = mouse heb ik ook een paar dagen laten draaien maar maakte geen verschil.

mijn tvheadend: 4.3-2323
mijn oscam: 2.24.5

Heeft iemand tips?
Pagina: 1 ... 29 30 Laatste