Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[TV Headend] Het grote TV Headend topic

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gebruikerh1
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 28-01 09:06
Hi body,

Dank voor je reactie. Kaarltezer is gesteld volgens een van de topic hier t.b.v. Ziggo.
Heb je echt SAT over IP. Of via HTTP naar een Kodi client? Want dat laatste heb ik ook goed werkend.

Het gaat mij echt om iemand die een SAT>IP client heeft gekoppeld aan mijn huidige oplossing.
En dan voor de niet standaard vrije kanalen. Want de vrije (FTA) kanalen heb ik gewoon werkend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@ShadowLord Dat vage 1-letterprobleem is opgelost door "Filename character set:" op UTF-8 te zetten, stond ergens anders op (weet zo gauw even niet meer wat), sindsdien krijg ik de titel als filename te zien en een extensie erbij :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• renedis
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14-05 18:19
gebruikerh1 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 11:02:
Vraag:

Heeft iemand de volgende oplossing werkend:

HD-Homerum->Oscam->Tvheadend SAT>IP Server-> Sat>IP client Panasonic tv?
En dan zeg maar voor de gecodeerde zenders op de "legale" ziggo kaart manier?

Ik ben al paar weken aan het k... en krijg het niet voor elkaar. FTA werkt gewoon top. Via een kodi client werkt het ook top. Gewoon ontvangt op alle afgenomen zenders. Zet de kodi client aan en schakel ik daarna de SAT>IP client van me Panasonic in ook geen probleem.

Maar zet de panasonic direct op een gecodeerde zender dan geen beeld. Tvheadend maakt dan zeg maar 20sec connectie en stop daarna de connectie weer en OSCAM stop dan ook.

Ik heb ff geen idee meer waar ik het in moet zoeken. Misschien zijn er mensen hier die met mij wat config's willen delen zodat ik wat vergelijkingen kan uitvoeren.

dank.
Ik probeer het te volgen, heb je het als volgt opgezet:

1. DVB-C COAX --> HDHomeRun --> TVHeadend Server (Ziggo decrypt via Oscam oid)
2. Als je een Kodi setup verbindt met de TVHeadend server (default htSp stream profile) gaat dit zonder problemen incl encrypted kanalen.

Nu het voor mij onduidelijke stukje:
- Je TVHeadend server biedt ook IP-TV aan via de streams van DVB-C Ziggo?
- Je TVHeadend server ontvangt ook Satteliet naast DVB-C en deze wil je aanbieden via IPTV?

In geval van het eerste; Wat zijn je settings bij Configuration --> General --> SAT>IP server?
In geval van het tweede; Ziggo en Oscam kunnen niets met deze setup

• gebruikerh1
renedis schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:57:
[...]

Ik probeer het te volgen, heb je het als volgt opgezet:

1. DVB-C COAX --> HDHomeRun --> TVHeadend Server (Ziggo decrypt via Oscam oid)
2. Als je een Kodi setup verbindt met de TVHeadend server (default htSp stream profile) gaat dit zonder problemen incl encrypted kanalen.

Nu het voor mij onduidelijke stukje:
- Je TVHeadend server biedt ook IP-TV aan via de streams van DVB-C Ziggo?
- Je TVHeadend server ontvangt ook Satteliet naast DVB-C en deze wil je aanbieden via IPTV?

In geval van het eerste; Wat zijn je settings bij Configuration --> General --> SAT>IP server?
In geval van het tweede; Ziggo en Oscam kunnen niets met deze setup
Ik heb inderdaad het eerste geval. Ik noem het SAT>IP om dat Panasonic het ook zo noemt.
Maar het is inderdaad IPTV over het RTSP protocol.

Een plaatje van mijn settings in TvH. Deze zouden volgens de kenners goed moeten staan.
https://www.dropbox.com/s...0satip%20setting.png?dl=0

Wat ik verder al weet is dat de set-up met minisatip wel werkt in zoverre dan met de interne tuner van mijn Wetek. Maar deze tuner is niet echt stabiel en daarnaast wil ik graag dat het via my homerun loopt. Vanwege het bovenstaande zou ik zeggen dat de Oscam settings goed staan aangezien ze van dezelfde DVBapi gebruik maken. En iets in TvH nog niet goed staat.

Ik heb ook een losse RTSP stream op VLC (laptop) geprobeerd, hierbij volgende resultaat:
Via Minisatip =OK
Via TvH = fout melding.

Dus al je nog een idee hebt heel graag.

• renedis
gebruikerh1 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:53:
[...]

Ik heb inderdaad het eerste geval. Ik noem het SAT>IP om dat Panasonic het ook zo noemt.
Maar het is inderdaad IPTV over het RTSP protocol.

Een plaatje van mijn settings in TvH. Deze zouden volgens de kenners goed moeten staan.
https://www.dropbox.com/s...0satip%20setting.png?dl=0

Wat ik verder al weet is dat de set-up met minisatip wel werkt in zoverre dan met de interne tuner van mijn Wetek. Maar deze tuner is niet echt stabiel en daarnaast wil ik graag dat het via my homerun loopt. Vanwege het bovenstaande zou ik zeggen dat de Oscam settings goed staan aangezien ze van dezelfde DVBapi gebruik maken. En iets in TvH nog niet goed staat.

Ik heb ook een losse RTSP stream op VLC (laptop) geprobeerd, hierbij volgende resultaat:
Via Minisatip =OK
Via TvH = fout melding.

Dus al je nog een idee hebt heel graag.
Je SAT settings staan goed. Het had misschien nog te maken met DVB-C2 maar de unencrypted kanalen doen het wel, dat mag het dus niet zijn. Je "Decramble services (limiet per mux)" staat onnodig hoog, maar moet ook niet uitmaken voor de werking van encrypted kanalen.

Welke versie van TVHeadend gebruik je? Oscam versie? En welk protocol? Ik weet dat er hier verouderde instructies rondzwerven welke nog op camd.socket werken.

Ikzelf zit op:
Tvheadend 4.3-1793~gbc769bfa9
OSCam: 1.20-unstable_svn Build: r11428

Protocol settings (used ports verwijderd van screenshots):

Ik kan je probleem helaas niet reproduceren.

• gebruikerh1
TVH = HTS Tvheadend 4.2.8-27 ~ LibreELEC Tvh-addon v9.0.118 (laatste stabel versie Lib)
Oscam =OSCam r11518

ecm.info type: had ik op 0 oscam. Nu op 3 gezet zelfde verhaal.
De rest het zelfde als jouw settings. Heb jij ook een homerun?

Na mijn idee moet het ergens in TvH liggen die niet juist Oscam aanroept. Want hij maak het even connectie, geeft een demux af in Oscam en verbreekt daarna de verbinding..

En als ik de zender al in stream heb aangeroepen en hij dus al aan het decoderen is (via een kodi client bv). Dan gaat het gewoon goed.. Maar wat er nu fout zit daar heb geen idee van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik gebruik al jarenlang TvHeadend zonder problemen, eerst met een servertje en een DVB-C kaartje van Digital Devices, ondertussen met een OctopusNet.

Nu zijn we een tijdje geleden verhuisd en heb ik alles opgepakt en meegenomen naar de nieuwe woning. Alles weer aangesloten, geen problemen totdat ik het internet modem aanzette. Toen kreeg ik slecht beeld.

In TvHeadend is de signaalsterkte onder de 50%, en ik merk dat zodra ik het modem aanzet de signaalsterkte met 1 a 2% verder daalt. Dan begint ook de TV flink te storen. De OctopusNet meldt dat-ie een goede lock heeft op het signaal. TvHeadend meldt alleen maar transport en continuity errors. Ik heb echt alles uitgesloten verder. Andere netwerkbekabeling, m'n LibreElec Raspberry Pi vervangen door een zwaardere machine, de Ziggo meegeleverde coax kabels gebruikt en diverse splitters geprobeerd (de beste splitter is nog steeds de meegeleverde van Ziggo zelf, uit een Horizon box).

Nu kan ik Ziggo bellen en zeggen dat ik storing op m'n TV heb maar gezien mijn custom setup gaan ze me niet helpen. Aangezien ik geen coax door het huis heb lopen is de Horizon box zelf ook geen optie voor me, alles is CAT 6. Zelfs overstappen op glasvezel heb ik overwogen (en dan met een netwerk STB te gaan werken).

Aan de andere kant zijn er hier wellicht mensen die me kunnen adviseren om de signaalsterkte te verbeteren zonder tussenkomst van Ziggo. Ik kies voor deze setup en zou zelf nog een aantal zaken kunnen proberen om de situatie te verbeteren.

Ik zat zelf te denken aan een sigaalversterker. Mijn vraag is dan ook of jullie ervaring hebben met minder signaal en TvHeadend. De OctopusNet hangt bij ons in de meterkast pal naast de Ziggo aansluiting en heb gelezen dat signaalversterkers ook averechts kunnen werken.

Iemand tips? Thanks! :)

[Voor 3% gewijzigd door Bolk op 01-07-2019 10:13]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renedis
Bolk schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:11:
Ik gebruik al jarenlang TvHeadend zonder problemen, eerst met een servertje en een DVB-C kaartje van Digital Devices, ondertussen met een OctopusNet.

Nu zijn we een tijdje geleden verhuisd en heb ik alles opgepakt en meegenomen naar de nieuwe woning. Alles weer aangesloten, geen problemen totdat ik het internet modem aanzette. Toen kreeg ik slecht beeld.

In TvHeadend is de signaalsterkte onder de 50%, en ik merk dat zodra ik het modem aanzet de signaalsterkte met 1 a 2% verder daalt. Dan begint ook de TV flink te storen. De OctopusNet meldt dat-ie een goede lock heeft op het signaal. TvHeadend meldt alleen maar transport en continuity errors. Ik heb echt alles uitgesloten verder. Andere netwerkbekabeling, m'n LibreElec Raspberry Pi vervangen door een zwaardere machine, de Ziggo meegeleverde coax kabels gebruikt en diverse splitters geprobeerd (de beste splitter is nog steeds de meegeleverde van Ziggo zelf, uit een Horizon box).

Nu kan ik Ziggo bellen en zeggen dat ik storing op m'n TV heb maar gezien mijn custom setup gaan ze me niet helpen. Aangezien ik geen coax door het huis heb lopen is de Horizon box zelf ook geen optie voor me, alles is CAT 6. Zelfs overstappen op glasvezel heb ik overwogen (en dan met een netwerk STB te gaan werken).

Aan de andere kant zijn er hier wellicht mensen die me kunnen adviseren om de signaalsterkte te verbeteren zonder tussenkomst van Ziggo. Ik kies voor deze setup en zou zelf nog een aantal zaken kunnen proberen om de situatie te verbeteren.

Ik zat zelf te denken aan een sigaalversterker. Mijn vraag is dan ook of jullie ervaring hebben met minder signaal en TvHeadend. De OctopusNet hangt bij ons in de meterkast pal naast de Ziggo aansluiting en heb gelezen dat signaalversterkers ook averechts kunnen werken.

Iemand tips? Thanks! :)
Ik gebruik ook een signaalversterker (retourgeschikt). Soms is het signaal wat uit "de muur" komt (groene COAX) niet voldoende, Ziggo weet dit ook. Wat zegt TVHeadend over je signaalkwaliteit en SNR? Mijn signaalkwaliteit staat op 100% en SNR op 98% tot 100%.

Een goede signaalversterker heb je tegenwoordig voor rond de 60/70 euro en in 2 verschillende versies.
- Versie met 2dB/4dB/8dB (en soms ook 10/12dB) versterking - Bijvoorbeeld deze
- Versie met 4x 2dB versterking

Door de "2dB/4dB/8dB" versie te gebruiken kan je zelf kiezen hoe sterk je het signaal versterkt naar je OctopusNet (gaaf ding trouwens!), HDHomerun of andere DVB-C receiver.
Ikzelf heb de "Tratec Technetix - Antenne versterker FRA-752". Belangrijk is dat je een signaalversterker hebt die retourgeschikt is, vrijwel alle versterkers zijn dat tegenwoordig. De versterker heb ik overigens gratis via Ziggo verkregen nadat ik ze had gebeld dat mijn signaal niet voldoende was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

renedis schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:22:
[...]

Ik gebruik ook een signaalversterker (retourgeschikt). Soms is het signaal wat uit "de muur" komt (groene COAX) niet voldoende, Ziggo weet dit ook. Wat zegt TVHeadend over je signaalkwaliteit en SNR? Mijn signaalkwaliteit staat op 100% en SNR op 98% tot 100%.

Een goede signaalversterker heb je tegenwoordig voor rond de 60/70 euro en in 2 verschillende versies.
- Versie met 2dB/4dB/8dB (en soms ook 10/12dB) versterking - Bijvoorbeeld deze
- Versie met 4x 2dB versterking

Door de "2dB/4dB/8dB" versie te gebruiken kan je zelf kiezen hoe sterk je het signaal versterkt naar je OctopusNet (gaaf ding trouwens!), HDHomerun of andere DVB-C receiver.
Ikzelf heb de "Tratec Technetix - Antenne versterker FRA-752". Belangrijk is dat je een signaalversterker hebt die retourgeschikt is, vrijwel alle versterkers zijn dat tegenwoordig. De versterker heb ik overigens gratis via Ziggo verkregen nadat ik ze had gebeld dat mijn signaal niet voldoende was.
Thanks! Heb je die signaalversterker alleen op TV hangen of ook voor internet (dus voor de splitter)?

Ik ga sowieso Ziggo vragen om een versterker. Niet geschoten altijd mis :)

De getallen kom ik nog op terug. Uit m'n hoofd 43% signaalsterkte met modem uit en 41% met modem aan. SNR viel me niet echt tegen, ergens rond de 35dB geloof ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renedis
Bolk schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:45:
[...]

Thanks! Heb je die signaalversterker alleen op TV hangen of ook voor internet (dus voor de splitter)?

De getallen kom ik nog op terug. Uit m'n hoofd 43% signaalsterkte met modem uit en 41% met modem aan. SNR viel me niet echt tegen, ergens rond de 35dB geloof ik.
IS/RA --> Signaalversterker (retourgeschikt! wat dus belangrijk is voor OnDemand TV en internet)
|-->Signaal versterker aansluiting 1 (+2+0dB) - Modem
|-->Signaal versterker aansluiting 2 (+2+2dB) -
|-->Signaal versterker aansluiting 3 (+2+4dB) - HDHomeRun
|-->Signaal versterker aansluiting 4 (+2+8dB) -

Je kan zelf wat spelen met de aansluitingen. Het modem had bij mij eigenlijk niets nodig maar ik wilde niet nog een splitter gaan gebruiken, vandaar dat ik deze heb geplaatst op de eerste aansluiting.
Ik heb ook nog eventjes de HDHomeRun op aansluiting 4 gehad, singaalkwaliteit/SNR was hetzelfde maar zorgde toch voor meer transport en continuity errors. Één stapje terug was de oplossing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

renedis schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:57:
[...]

IS/RA --> Signaalversterker (retourgeschikt! wat dus belangrijk is voor OnDemand TV en internet)
|-->Signaal versterker aansluiting 1 (+2+0dB) - Modem
|-->Signaal versterker aansluiting 2 (+2+2dB) -
|-->Signaal versterker aansluiting 3 (+2+4dB) - HDHomeRun
|-->Signaal versterker aansluiting 4 (+2+8dB) -

Je kan zelf wat spelen met de aansluitingen. Het modem had bij mij eigenlijk niets nodig maar ik wilde niet nog een splitter gaan gebruiken, vandaar dat ik deze heb geplaatst op de eerste aansluiting.
Ik heb ook nog eventjes de HDHomeRun op aansluiting 4 gehad, singaalkwaliteit/SNR was hetzelfde maar zorgde toch voor meer transport en continuity errors. Één stapje terug was de oplossing.
Cool. Makes sense. Ik ga het proberen thanks :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

offtopic:
Bedoel je niet AOP? ISRA is de telefoonlijn-tegenhanger, toch :P

[Voor 3% gewijzigd door Raven op 01-07-2019 19:27]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renedis
Raven schreef op maandag 1 juli 2019 @ 19:27:
[...]

offtopic:
Bedoel je niet AOP? ISRA is de telefoonlijn-tegenhanger, toch :P
offtopic:
Haha ik snap je punt. Wikipedia zegt:

ISRA of IS/RA is een in Nederland gangbare benaming voor het scheidingspunt tussen de apparatuur en de koperen bekabeling van de netwerkaanbieder en die van de abonnee. IS/RA staat voor Infrastructuur Randapparatuur.

COAX is ook koper :9 (ik heb geen seconde nagedacht over AOP :+ )

Maar op diezelfde Wikipedia staat ook weer:

Ook bij een kabelantenneaansluiting is er een ISRA-punt. Dit wordt door kabelmaatschappijen het Abonnee-overnamepunt (AOP) genoemd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gebruikerh1
Bolk schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:45:
[...]

Ik heb ook een hele discussie met Ziggo gehad over het signaal etc etc. Je hebt altijd recht op een ontvanger. Die kun je aanvragen en daarmee testen direct op het AOP. Als je daar problemen hebt dan, kun je gewoon bellen en moeten ze het regelen.

Ik zelf heb een beste unit met Hirschman GVH 830A met daar achter een 8 punt splitter. Kreeg problemen toen Ziggo wijk centrale opgrade en er te veel signaal binnen kwam. En heb de hele boel met behulp van iemand die hier vroeg de lokale kabel on zijn beheerd had terug gedraaid en goed gezet. Moet overigens zeggen dat ik TV signaal van Ziggo heb en Glasvezel van Xs4all. Wil ook niet anders. Ik draai trouwen op een Homerun, maar mogelijk ook voor een OctopusNet omdat SAT>IP out of de box al beter ondersteund. En ik het probleem met TvH daarin nog niet heb opgelost...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20:56
Bolk schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:11:
Wat zijn de signaalwaardes van je modem? Want daar zou je dan ook problemen moeten zien. In het [Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10 topic vind je hoe je dat kan doen en wat normale waardes zijn. Als die waarden ook niet goed zijn heb je daarmee een (extra) argument richting Ziggo.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gebruikerh1
@renedis Had je toevallig nog mijn terugkoppeling gezien over welke versie ik qua TvH en Oscam heb?

Geeft het jouw nog meer inzicht. Ik loop op het TvH forum ook vast. Vind via google wel meer mensen met het probleem. Maar de oplossing is er nergens voor zover ik kan zien :-(.

Ik heb nu wel een ander oplossing draaien via mijn Wetek Play... maar de WAF factoor is daar niet zo goed van zeg maar..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Thanks allen. Ik heb een Teleste OV-8420 ertussen gehangen en de OctopusNet op +4dB gehangen. Het signaal is met 10% verbeterd en ik ben van alle transport en continuity errors af! :)

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Als ik (Almere) een CI+ bestel kan ik die dan gebruiken om met TVHeadend gecodeerde zenders op te nemen?

Als ja: Waar kan ik een goede handleiding vinden?

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TonVH schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 20:42:
Als ik (Almere) een CI+ bestel kan ik die dan gebruiken om met TVHeadend gecodeerde zenders op te nemen?

Als ja: Waar kan ik een goede handleiding vinden?
We doen eens een gooi...

Provider = Ziggo als in fUPC gebied (oud UPC)?

A smile a day (doesn't keep Corona away) ...

• TonVH
Ziggo inderdaad maar geen idee of dit oud UPC is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TonVH schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 22:39:
Ziggo inderdaad maar geen idee of dit oud UPC is.
Volgens een oud overzicht wel ja, en dan ben je gebonden aan de Nagravision beveiliging en ik kan me vergissen maar daardoor gaat niet werken wat jij zou willen ben ik bang.

• vj_slof
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17:20
Is het mogelijk om vanuit TVHeadend bijvoorbeeld de kabeltv-aansluiting op een ander adres naar een Enigma2 decoder(OpenPli) te zenden? Op het andere adres is geen kabeltv-aansluiting maar wel een decoder met smartcard. Met andere woorden.

Coax-signaal kabeltv uit de muur d.m.v. TVHeadend (raspberry pi met DVB-C decoder) over het internet naar de ontvanger (OpenPli) op het andere adres te sturen? De smartcard van het kabeltv abonnement in de ontvanger i.p.v. de decoder met TVHeadend?

Dus geen cardsharing vraag voordat het hier weer loos gaat. Maar een praktische oplossing om de ontvanger met OpenPli gewoon te kunnen gebruiken met de originele smartcard van de tv-provider met op een adres waar COAX niet mogelijk is.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

vj_slof schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:51:
[knip]
Dus geen cardsharing vraag voordat het hier weer loos gaat. Maar een praktische oplossing om de ontvanger met OpenPli gewoon te kunnen gebruiken met de originele smartcard van de tv-provider met op een adres waar COAX niet mogelijk is.
Even samenvattend. Je wilt een dvb-c signaal delen met een adres waar geen dvb-c signaal aanwezig is?

• vj_slof
  • Laatst online: 17:20
hardware-lover schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 13:02:
[...]

Even samenvattend. Je wilt een dvb-c signaal delen met een adres waar geen dvb-c signaal aanwezig is?
ja precies.

Nu werkt het vanuit TVHeadend prima om te streamen naar de Raspberry Pi2 en AppleTV die thuis staan. Alleen het zappen werkt niet zo fijn als met de ontvanger met OpenPli7. Ik krijg de streams wel spelend als ik het .m3u bestand converteer naar een Bouquet op OpenPli maar dan ontbreekt de EPG weer... grrrr

Kort samengevat: de Mutant speler met OpenPli heeft gewoon een prachtige gebruikersinterface. Daarom zou ik graag de streams op deze ontvangen willen ontvangen.

Edit: ondertussen alles netjes werkend gekregen door gewoon een 2e ontvanger (met 3 DVB-C tuners!!!) via OpenWebif en Partnerbox-plugin van OpenPli te gebruiken. TVHeadend voorlopig even in de koelkast.

[Voor 61% gewijzigd door vj_slof op 01-10-2019 16:27]

• TonVH
Ik had een werkende TVHeadend installatie op een Synology m.b.v. het package van Dierkse.nl.

Helaas is hij nu onbereikbaar (403 Forbidden) nadat ik geprobeerd heb het admin password (van TVH) te wijzigen. Ik zie op Internet verschillende manieren om dit op te lossen. Helaas geen enkel werkt.
Oorzaak is dat op de Synology zaken blijkbaar anders zijn georganiseer.

Hoe kan ik op een Synology dit probleem oplossen c.q. waar vind ik Tvheadend-testing's startpunt?

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21:49
Ik krijg Kodi 18(.4) niet meer zover dat-ie voor mijn eigen opnames zoekt daar het resultaat van ComSkip.
TvHeadend genereert deze file voor iedere opname en slaat de op naast het videobestand. In mijn idee heeft deze configuratie ook gewerkt (met v17?)

Gek genoeg zie ik voor reguliere series (.mkv) er naar een EDL wordt gezocht, maar voor mijn eigen opnames (*.ts) is dit niet het geval.

Ik zie op het kodi-forum wel een aantal threads hieraan gerelateerd, maar niet voor TvHeadend specifiek.
Iemand die dit wel werkend heeft? Of een andere tip?

• BzRtY
  • Laatst online: 20:14
Zijn er canal digitaal/tv vlaanderen kijkers hier die dmv tvheadend en een smargo reader kijken?
Ik heb Astra 3 laten scannen en vind de muxes van de vlaamse/nederlandse zenders niet.
Handmatig toevoegen van de mux levert geen scan-resultaten op. Veel FTA zenders van de astra3 kan ik wel bekijken..
Op de standaard ontvanger werkt alles prima. Maar wil nu TVheadend gaan gebruiken.

• jos149
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 12-04 15:19
Beste Tweakers,

Momenteel heb ik op mijn Raspberry Pi 3b een officiele tv hat van Raspberry aangesloten.
Hierin zit de coax van mij uit de muur. Ziggo netwerk is hier actief.
Nou heb ik op de pi OSMC draaiende, en leek het me leuk om dit uit te breiden met live televisie.
Daarvoor heb ik op OSMC de TVheadend server geinstalleerd. Om daarbij te komen heb ik het ip adres van de pi met bijbehorende poort ingevuld in mijn browser om instellingen te kunnen wijzigen. Het probleem is nu:

Welke instellingen gaan ervoor zorgen dat ik live tv kan gaan kijken via mijn OSMC?

Ik heb al de enige research gedaan en ben via de Ziggo website op de juiste instellingen gestuit. Echter, het lijkt erop dat ik een aanhoudende wachtrij voor 1 mux heb en dat de zoekoptie op WACHT blijft staan.

Nou vroeg ik me af of jullie me uit de brand kunnen helpen.

Bijgevoegd heb ik een screenshot van de instelling die ik momenteel zonder succes hanteer.

<blockquote class="imgur-embed-pub" lang="en" data-id="a/orjEqsh"><a href="//imgur.com/a/orjEqsh"></a></blockquote><script async src="//s.imgur.com/min/embed.js" charset="utf-8"></script>

https://imgur.com/a/orjEqsh

Bij voorbaat dank

• Kasper1985
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 16:10
jos149 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 17:16:
Beste Tweakers,

Momenteel heb ik op mijn Raspberry Pi 3b een officiele tv hat van Raspberry aangesloten.
Hierin zit de coax van mij uit de muur. Ziggo netwerk is hier actief.
Nou heb ik op de pi OSMC draaiende, en leek het me leuk om dit uit te breiden met live televisie.
Daarvoor heb ik op OSMC de TVheadend server geinstalleerd. Om daarbij te komen heb ik het ip adres van de pi met bijbehorende poort ingevuld in mijn browser om instellingen te kunnen wijzigen. Het probleem is nu:

Welke instellingen gaan ervoor zorgen dat ik live tv kan gaan kijken via mijn OSMC?

Ik heb al de enige research gedaan en ben via de Ziggo website op de juiste instellingen gestuit. Echter, het lijkt erop dat ik een aanhoudende wachtrij voor 1 mux heb en dat de zoekoptie op WACHT blijft staan.

Nou vroeg ik me af of jullie me uit de brand kunnen helpen.

Bijgevoegd heb ik een screenshot van de instelling die ik momenteel zonder succes hanteer.

<blockquote class="imgur-embed-pub" lang="en" data-id="a/orjEqsh"><a href="//imgur.com/a/orjEqsh"></a></blockquote><script async src="//s.imgur.com/min/embed.js" charset="utf-8"></script>

https://imgur.com/a/orjEqsh

Bij voorbaat dank
Voorzover ik heb kunnen vinden online is een tvhat niet geschikt voor DVB-C signaal maar alleen DVB-T. Doordat KPN digitenne flink verkracht heeft sinds DVB-T2 kan je, voorzover ik weet, uitsluitend NPO 1 2 en 3 uit de lucht plukken. Tenzij er manieren zijn die in een grijs gebied vallen en hoogstwaarschijnlijk niet besproken mogen worden op dit forum.

Voor Ziggo heb je een (geschikte) DVB-C tuner nodig. Ik kan het mis hebben maar had zelf ook gekeken naar een tvhat want leek me een mooie oplossing ipv een grote uitstekende USB tuner. Maar helaas.

• jos149
Kasper1985 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 17:52:
[...]
Voorzover ik heb kunnen vinden online is een tvhat niet geschikt voor DVB-C signaal maar alleen DVB-T.
Als het goed is kan de tv hat ook dvb-c hebben, dacht ik....vandaar dat ik ook niet snap waarom het niet werkt.

• Kasper1985
jos149 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 17:56:
[...]

Als het goed is kan de tv hat ook dvb-c hebben, dacht ik....vandaar dat ik ook niet snap waarom het niet werkt.
Welke regio zit je?

Hoe ik het werkend heb gekregen in Amsterdam was:

Network ID: 4444 (regio afhankelijk) (onder networks)

Dan maak je handmatig 1 mux aan met de volgende info (kies dus NIET een predefined mux):
Frequency: 164000000
Symbol rate: 6900000
constellation: QAM/256 (die stond in mijn geval op de ziggo website als 64)

FEC: AUTO

Het kan zijn dat deze gegevens afwijken voor jouw woonplaats omdat het volgens mij uitmaakt of je in voormalig UPC of Ziggo-Ziggo gebied woont.

Je kan scan geforceerd uitvoeren

• renedis
jos149 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 17:56:
[...]

Kasper1985 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 18:02:
[...]

Welke regio zit je?

Hoe ik het werkend heb gekregen in Amsterdam was:

Network ID: 4444 (regio afhankelijk) (onder networks)

Dan maak je handmatig 1 mux aan met de volgende info (kies dus NIET een predefined mux):
Frequency: 164000000
Symbol rate: 6900000
constellation: QAM/256 (die stond in mijn geval op de ziggo website als 64)

FEC: AUTO

Het kan zijn dat deze gegevens afwijken voor jouw woonplaats omdat het volgens mij uitmaakt of je in voormalig UPC of Ziggo-Ziggo gebied woont.

Je kan scan geforceerd uitvoeren
FEC moet handmatig op 3/5 gezet worden. Deze optie bestaat niet binnen TVH maar kan je dus wel handmatig intypen. Op AUTO kan deze voor delays zorgen.

De instelling met 4444 is alleen voor SD kanalen op NPO1/2/3 HD na.

• Kasper1985
renedis schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 18:10:
[...]

[...]

FEC moet handmatig op 3/5 gezet worden. Deze optie bestaat niet binnen TVH maar kan je dus wel handmatig intypen. Op AUTO kan deze voor delays zorgen.

De instelling met 4444 is alleen voor SD kanalen op NPO1/2/3 HD na.
Deze instellingen komen van de site van Ziggo. Hoe krijg je dan alle HD kanalen?

• jos149
Kasper1985 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 19:43:
[...]

Deze instellingen komen van de site van Ziggo. Hoe krijg je dan alle HD kanalen?
Ik neem aan dat je alles in hd alleen kunt krijgen met een decoder (ci+ module van ziggo) waarmee je identificeert dat je betalende klant bent...denk ik?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jos149 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 19:54:
[...]
Ik neem aan dat je alles in hd alleen kunt krijgen met een decoder (ci+ module van ziggo) waarmee je identificeert dat je betalende klant bent...denk ik?
Ondersteunde kaartlezer met daarin een geactiveerde (Ziggo) Irdeto smartcard, dat is een minimaal vereiste voor de beveiligde HD kanalen. Je kunt niets beginnen met een Nagravision oplossing, zoals gebruikt in oud (f)UPC gebied.

• Flappie
  • Laatst online: 18:46
Wij hebben momenteel interactieve TV van Caiway maar ik ben er niet helemaal tevreden over.
Het kost € 2,50 per ontvanger per maand, opnames zijn soms te kort (kun je zelf niet instellen) en gebonden aan de Amino TV ontvanger.

Wij kunnen echter ook gewoon gebruik maken van de coax kabel zonder extra kosten. Alle basis zenders zijn ongecodeerd beschikbaar, dus zonder smartcard en gewoon allemaal in HD.

Ik zit er daarom aan te denken om een Intel NUC of een Raspberry Pi in te zetten met daarop TV Headend.
De NUC en Raspberry zou ik dan moeten voorzien van 2 of 3 USB DVB-C Tuners.

Vragen:
- Welke (usb) DVB-C tuners adviseren jullie en welke worden out of the box goed ondersteund?
- Kan ik de opnames van TVHeadend opslaan op een netwerkshare? Ik heb ook nog een Windows server staan voor opslag van data en daar kunnen de opnames ook wel op.
- Wat kan het beste gebruik worden als frontend qua hardware. Ik zat te denken aan een Raspberry PI of een goedkope Intel NUC.

• RudolfR
@Flappie

- Ik heb zelf een HDHomerun 4-tuner
- Dat kan prima, ik draai TVH in docker en sla de opnames op in een nfs-volume van een andere (virtuele) machine, maar een mount van een netwerkshare zal ook prima gaan
- Een Pi met Kodi kan prima werken als frontend, had je zelf al nagedacht over software?

• Flappie
Is er hier ook iemand die custom icons gebruikt voor de kanalen lijst in KODI? Zou die persoon zijn pack willen delen? :)

• Kitser
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 09:51
RudolfR schreef op zondag 5 januari 2020 @ 10:34:
@Flappie

- Ik heb zelf een HDHomerun 4-tuner
- Dat kan prima, ik draai TVH in docker en sla de opnames op in een nfs-volume van een andere (virtuele) machine, maar een mount van een netwerkshare zal ook prima gaan
- Een Pi met Kodi kan prima werken als frontend, had je zelf al nagedacht over software?
Ik zit ook te denken om over te stappen naar Caiway en zo'n Hdhomerun te nemen. Ik heb een wat oudere i5 met 8 gb met Proxmox in de meterkast staan. Daar draait nu alleen een Hassio vm op. Daar zou ik misschien nog wel een Ubuntu vm met TV headed op kunnen draaien denk ik.
Als clients heb ik 2x een Mi Box S bij de tv's staan. Niet super krachtig. Maar ze kunnen wel FHD YouTube, Netflix, Videoland etc aan.

In het verleden heb ik wel wat gedaan met Mediaportal en Windows Media Center. Dat ging wel goed. Maar ik vond de beeldkwaliteit toch altijd wat achterliggen op "normale" decoders.

Hoe bevalt de Hdhomerun?

• CIStem
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 14:58
Flappie schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:04:
Is er hier ook iemand die custom icons gebruikt voor de kanalen lijst in KODI? Zou die persoon zijn pack willen delen? :)
Je kan deze gebruiken https://github.com/beralt/horepg voor de EPG data. Dikke disclaimer: ik ben de auteur. Die haalt de Horizon (van Ziggo) EPG data op en gebruikt die, inclusief de icons, voor TVHeadend. Je kan hem ook een enkele keer draaien, dan update hij de logo's voor je. De kwaliteit van de EPG data was voor Ziggo een stuk beter omdat je ook afleveringnummers en andere eigenschappen krijgt. Ik weet niet hoe Caiway de EPG over DVB-C ingericht heeft.
Ik heb een hele tijd een HDHomerun in gebruik gehad. Ik heb de plugin voor TVHeadend gedaan. Het super grote voordeel van een HDHomerun is, met name als je van plan bent om TVHeadend te gebruiken, het feit dat je geen drivers hoeft te gebruiken. In de tijd dat ik hem in gebruik had (een jaar of drie) is hij nooit vastgelopen.

• ShadowLord
CIStem schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:08:
[...]

Je kan deze gebruiken https://github.com/beralt/horepg voor de EPG data. Dikke disclaimer: ik ben de auteur. Die haalt de Horizon (van Ziggo) EPG data op en gebruikt die, inclusief de icons, voor TVHeadend. Je kan hem ook een enkele keer draaien, dan update hij de logo's voor je. De kwaliteit van de EPG data was voor Ziggo een stuk beter omdat je ook afleveringnummers en andere eigenschappen krijgt. Ik weet niet hoe Caiway de EPG over DVB-C ingericht heeft.
Hele fijne tool inderdaad. Overigens geeft horepg wel 'afleveringnummers' maar zijn deze niet altijd even bruikbaar. Soms is het een 'random' nummer (bijvoorbeeld aflevering 866001302), soms klopt het nummer wel. De lange nummers zijn volgens mij vooral voor de Horizon om te beslissen of iets een herhaling is of niet.

Wat wel ontbreekt zijn de seizoensnummers. Ik zie nu in mijn EPG bijvoorbeeld aflevering 7 van Family Guy (episode titel Trump Guy), maar dus helemaal niet welk seizoen het is. En de info klopt in dit geval helemaal niet, want het is eigenlijk seizoen 17, aflevering 11...

Ik heb er al een keer naar gekeken of het mogelijk is de echte aflevering informatie af te leiden, maar dat is tot nu toe nog niet gelukt helaas.
Ik heb een hele tijd een HDHomerun in gebruik gehad. Ik heb de plugin voor TVHeadend gedaan. Het super grote voordeel van een HDHomerun is, met name als je van plan bent om TVHeadend te gebruiken, het feit dat je geen drivers hoeft te gebruiken. In de tijd dat ik hem in gebruik had (een jaar of drie) is hij nooit vastgelopen.
Ik heb er thuis zelfs 2 nu (https://www.silicondust.com/product/hdhomerun-expand-eu2/). Ben er ook erg tevreden over. Ze zijn erg stabiel, goede ontvangst en je kan ze zonder moeilijke configuratie gebruiken in TVHeadend.

Enige minpuntje is dat de HDHomeRun zich ook als media apparaat aan je hele netwerk aankondigt. Heb je dus een Smart TV dan is er een goede kans dat de HDHomeRun als bron beschikbaar is. Op zich geen probleem, maar je kan daarmee geen versleutelde kanalen zien (want je TV praat dan direct met de HDHomeRun welke geen smartcard heeft). En als iemand een van de tuners dan zo in gebruik kan TVHeadend in de war raken omdat een tuner nu ineens in gebruik is zonder dat hij dat opgedragen heeft.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• CIStem
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 14:58
ShadowLord schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:56:
[...]
Ik heb er al een keer naar gekeken of het mogelijk is de echte aflevering informatie af te leiden, maar dat is tot nu toe nog niet gelukt helaas.
[...]
Zover ik het ooit heb kunnen uitzoeken komt de EPG data die veelal geen season/episode info heeft van wat vroeger BDS was (tegenwoordig Red Bee Media). Relevant is dat de JSON data van Horizon lichtjes de ETSI data bevat. Ik heb nooit betere informatie kunnen achterhalen dan wat er nu in zit, maar mocht iemand een suggestie hebben dan graag!

• Kitser
CIStem schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:08:

Dat klinkt goed.
En was je hele setup ook stabiel?
Uiteraard moet je met dit soort dingen af en toe herstelwerkzaamheden uitvoeren, maar ik zou dit wel tot een minimum willen beperken.
Mijn voordeel is wel dat Caiway de basis zenders ongecodeerd doorgeeft. Dus met cccam (of wat hiervoor tegenwoordig voor gebruikt wordt) hoef ik gelukkig niet te rommelen.

Je spreekt in de verleden tijd, dus ik neem aan dat je geen hdhomerun meer gebruikt. Wat gebruik je nu?
ShadowLord schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:56:
[...]

Ik heb er thuis zelfs 2 nu (https://www.silicondust.com/product/hdhomerun-expand-eu2/). Ben er ook erg tevreden over. Ze zijn erg stabiel, goede ontvangst en je kan ze zonder moeilijke configuratie gebruiken in TVHeadend.

Enige minpuntje is dat de HDHomeRun zich ook als media apparaat aan je hele netwerk aankondigt. Heb je dus een Smart TV dan is er een goede kans dat de HDHomeRun als bron beschikbaar is. Op zich geen probleem, maar je kan daarmee geen versleutelde kanalen zien (want je TV praat dan direct met de HDHomeRun welke geen smartcard heeft). En als iemand een van de tuners dan zo in gebruik kan TVHeadend in de war raken omdat een tuner nu ineens in gebruik is zonder dat hij dat opgedragen heeft.
Ik heb dat "probleem" niet omdat alle zenders bij Caiway ongecodeerd worden doorgegeven.

Wat gebruiken jullie als clients en server hardware?
Ik wil 2 Mi Box S-en gebruiken en een HP4530s als server.

Die Mi Boxen zijn net aan qua hardware. Maar ik denk dat de server het meeste rekenwerk moet doen? Of valt het wel mee icm een hdhomerun setup?

En hebben jullie een a/b vergelijk gemaakt tussen de beeldkwaliteit van de HDHomerun en de decoder van jullie provider?

• RudolfR
@Kitser

Verwacht je te moeten transcoderen dan? Ik zou verwachten dat je clients wel overweg kunnen met de mpeg-stream. Dan valt het rekenwerk volgens mij wel mee.
Twee clients zal het probleem niet zijn, hooguit als er nog een paar opnames op de achtergrond lopen.

Wat CIStem hierboven zegt kan ik wel beamen, tvh met hdhomerun werkt voortreffelijk. Ideaal in docker, gekoppeld met een aparte service voor het inladen van EPG.

Mocht de server er een keer uitliggen dan is er ook een plugin voor Kodi waarmee je de HDHomeRun direct kunt benaderen, handig al plan B.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Flappie schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 21:30:
Wij hebben momenteel interactieve TV van Caiway maar ik ben er niet helemaal tevreden over.
Het kost € 2,50 per ontvanger per maand, opnames zijn soms te kort (kun je zelf niet instellen) en gebonden aan de Amino TV ontvanger.

Wij kunnen echter ook gewoon gebruik maken van de coax kabel zonder extra kosten. Alle basis zenders zijn ongecodeerd beschikbaar, dus zonder smartcard en gewoon allemaal in HD.

Ik zit er daarom aan te denken om een Intel NUC of een Raspberry Pi in te zetten met daarop TV Headend.
De NUC en Raspberry zou ik dan moeten voorzien van 2 of 3 USB DVB-C Tuners.

Vragen:
- Welke (usb) DVB-C tuners adviseren jullie en welke worden out of the box goed ondersteund?
- Kan ik de opnames van TVHeadend opslaan op een netwerkshare? Ik heb ook nog een Windows server staan voor opslag van data en daar kunnen de opnames ook wel op.
- Wat kan het beste gebruik worden als frontend qua hardware. Ik zat te denken aan een Raspberry PI of een goedkope Intel NUC.
Ook al eens gedacht aan een Enigma2 oplossing als alternatief?

• Kitser
hardware-lover schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:31:
[...]

Ook al eens gedacht aan een Enigma2 oplossing als alternatief?
Ik heb daar wel naar gekeken. Lijkt me een mooie oplossing.

Dan kom ik bij zoiets:
https://bigsat.nl/vu-duo-4k

Hoe het met het aantal tuners zit weet ik niet precies. Volgens mij gaat er dan 2x een FBC DVB-C / T2 in. Dat zijn zo te zien dual tuners. Maar in de beschrijving staat "Kabel tuner 8 tuners". Maar lijkt me sterk dat dat betekent dat er in die kaart 8 tuners zitten.
Dus waarschijnlijk heb je er dan 2 nodig om op hetzelfde aantal tuners dan de HDHomerun te komen.
En dan komt het in totaal op 428 Euro.
Dat is wel een stukje duurder dan een HDHomerun van 180 Euro. Die heeft ook 4 tuners.

Of zijn er ook nog goedkopere opties dan dit?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Kitser, zoek eens op "FBC DVB-C" en de mogelijkheden daarvan?

• Kitser
hardware-lover schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:53:
@Kitser, zoek eens op "FBC DVB-C" en de mogelijkheden daarvan?
8)7
Dus toch 8 tuners! Dat is wel vet!
Ik ga me daar eens in verdiepen. Thanks man!

• Flappie
Wat gebruiken jullie als "frontend" voor TVheadend?

Ik heb momenteel een Raspberry Pi 4 met 4 GB ram en LibreElec 9.2 icm de Kodi HTSP client.
Het valt mij op dat beeld en geluid regelmatig niet gelijk lopen. Als ik deinterlacing uitzet gaat het beter.
Nu twijfel ik even of dit wel een goede combinatie is aangezien Kodi op de RPI4 nog niet overal even goed werkt.

Hebben jullie alternatieven en wat zijn jullie ervaringen?

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Flappie schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:52:

Ik heb momenteel een Raspberry Pi 4 met 4 GB ram en LibreElec 9.2 icm de Kodi HTSP client.
Het valt mij op dat beeld en geluid regelmatig niet gelijk lopen. Als ik deinterlacing uitzet gaat het beter.
Nu twijfel ik even of dit wel een goede combinatie is aangezien Kodi op de RPI4 nog niet overal even goed werkt.

Ik heb dezelfde set-up en geen last van out of sync. Ik had wel veel koeling issues met de Pi 4 en LibreElec. Ik heb een koelelement op de CPU gezet.

• Flappie
Bolk schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:19:
[...]

Ik heb dezelfde set-up en geen last van out of sync. Ik had wel veel koeling issues met de Pi 4 en LibreElec. Ik heb een koelelement op de CPU gezet.
Welke provider heb je? En hoe stuur je het beeld en geluid uit?

Ik heb Caiway en alle streams die ik kijk zijn HD H264 met AC3 Audio. Audio stuur ik 1 op 1 door naar mijn soundbar.

• RudolfR
Ik heb 't zelfde probleem en zet bij het bekijken van live-tv (en opnames ook?) via TVH deinterlacing uit in Kodi.
Op zowel de Pi4 als een 3B.

• Flappie
RudolfR schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:15:
Ik heb 't zelfde probleem en zet bij het bekijken van live-tv (en opnames ook?) via TVH deinterlacing uit in Kodi.
Op zowel de Pi4 als een 3B.
Ik dacht dat het gerelateerd was aan de Raspberry Pi 4, maar blijkbaar heeft de Raspberry Pi 3 dit dus ook?
Welke versie van Kodi draai je op je 3B?

• RudolfR
@Flappie

Leia 18.5, LibreELEC 9.2.0.

Misschien is het bij nader inzien toch geen 3B, maar een ouder model.
2020-02-04 08:25:39.668 T:1936699408 NOTICE: Starting Kodi (18.5 Git:newclock5_18.5-Leia). Platform: Linux ARM 32-bit
2020-02-04 08:25:39.668 T:1936699408 NOTICE: Using Release Kodi x32 build (version for Raspberry Pi) 2020-02-04 08:25:39.668 T:1936699408 NOTICE: Kodi compiled 2019-11-23 by GCC 8.3.0 for Linux ARM 32-bit version 4.19.83 (267091)
2020-02-04 08:25:39.668 T:1936699408 NOTICE: Running on LibreELEC (official): 9.2.0, kernel: Linux ARM 32-bit version 4.19.83 2020-02-04 08:25:39.669 T:1936699408 NOTICE: FFmpeg version/source: 4.0.4-Kodi
2020-02-04 08:25:39.669 T:1936699408 NOTICE: Host CPU: ARMv7 Processor rev 4 (v7l), 4 cores available
2020-02-04 08:25:39.669 T:1936699408 NOTICE: ARM Features: Neon enabled

• ShadowLord
Flappie schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:52:

Thuis heb ik hetzelfde probleem. Ik had een Pi 3 onder de TV staan en sinds Libreelec 9 met Kodi 18 gaf die enorm veel sync issues. Een upgrade naar een Pi 4 (vooral gedaan om PoE te krijgen overigens) is het een stuk minder.

Waar ik wel achter ben is dat de sync issues gerelateerd zijn aan de audio setup. Ik heb een tweede Pi 3 op een TV met enkel stereo geluid en die heeft geen enkel sync issue.

De Pi 4 hangt via HDMI aan mijn versterker (5.1 set). Het sync issue is nu bijna weg, nadat ik de output in Kodi op max 2.0 heb gezet, maar wel met pass through voor DD en DTS geluid (dus PCM geluid is nooit meer dan stereo, maar ik krijg nog wel 5.1 als de bron DD of DTS geluid heeft).
Nu heb ik alleen nog lichte sync issues in lange programma's.

Ik zal dat deinterlace truukje ook eens uitproberen als ik tijd heb.

• Flappie
Zijn er ook nog gebruikers van een NVIDIA Shield hier dan? Ben wel benieuwd wat de ervaringen daar mee zijn!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heeft iemand wel eens meegemaakt dat TV Headend dezelfde opname 2 keer tegelijkertijd heeft uitgevoerd? :S
dubbele opameTV Headend zit al maanden de herhalingen van ER op te nemen, die ik dan de volgende dag kijk en verwijder, gisteravond heeft ie ineens uit het niets dezelfde opname 2 minuten later nogmaals gestart 8)7

Oscar Wilde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ShadowLord
Raven schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:49:
Heeft iemand wel eens meegemaakt dat TV Headend dezelfde opname 2 keer tegelijkertijd heeft uitgevoerd? :S
[Afbeelding: dubbele opame]TV Headend zit al maanden de herhalingen van ER op te nemen, die ik dan de volgende dag kijk en verwijder, gisteravond heeft ie ineens uit het niets dezelfde opname 2 minuten later nogmaals gestart 8)7
Ik heb dit ook een keer gehad. Nooit uit kunnen vinden waarom. Mijn vermoeden was toen dat er mogelijk iets in de TV gids update er voor heeft gezorgd dat de opname 2x startte (dus net na de start van de 1e opname een gids update die de 2e opname triggerde omdat hij dacht dat het een 'ander' programma was).

[Voor 8% gewijzigd door ShadowLord op 14-04-2020 11:39]

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:33
Inmiddels TVheadend een tijdje mooi draaien zonder problemen. Inmiddels heb ik een extra Samsung Q80 2019 smarttv erbij . Deze komt op een plek waar geen Coax zit, maar wel ethernet aansluiting. Ik ben dus gebonden aan een IPTV stream.

Nu heb ik er tijdelijk een Nvidia shield met Kodi aan hangen en via HDhomerun -> tvheadend/oscam krijg ik gewoon HD zenders binnen op dit tv. Alleen heeft de vrouw "een handboek" nodig om simpel tv te kijken.

TV aan -> HDMI 2 -> Kodi opstarten -> tv zenders overzicht.

Ik heb haar al gelijk gegeven. Tis namelijk wat..

Nu ben ik aan het kijken of dat handiger gaat. Lijkt me dat de Samsung 2019 modellen toch wel een mogelijkheid hebben om IPTV op te nemen.

Nu wat googlen merk ik algauw dat ik bezwijk onder de technische termen en tutorials. Ook zie ik veel, niet werkende plugins, die TVHeadend onofficieel ondersteunen als app op de samsung TV.

Is er iemand die me wat meer in de richting kan duwen waar ik het moet zoeken? Volgens mij moet ik van TV Headend een SAT>IP server maken en de *.m3u playlist toevoegen aan een Samsung app. Maar kan het nog simpeler? Kan ik ervoor zorgen dat de Samsung tv de Tvheadend streams kan verwerken als "gewoon kabel TV"? Of blijf ik gebonden aan Kodi in combinatie met TVheadend.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:49:
[Afbeelding: dubbele opame]TV Headend zit al maanden de herhalingen van ER op te nemen, die ik dan de volgende dag kijk en verwijder, gisteravond heeft ie ineens uit het niets dezelfde opname 2 minuten later nogmaals gestart 8)7
Nog een mooie: TVHeadend vond het gisteravond nodig het programma na ER ook op te nemen, wat resulteerde in een 18GB grote en +/-3½ uur durende videofile 8)7

Oscar Wilde

• ShadowLord
Raven schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:03:
[...]

Nog een mooie: TVHeadend vond het gisteravond nodig het programma na ER ook op te nemen, wat resulteerde in een 18GB grote en +/-3½ uur durende videofile 8)7
Met 'ER' had ik trouwens ook nog een ander probleem. Toen mijn vrouw die initieel had ingesteld begonnen er ineens heel veel andere 'random' opnames. De oorzaak? TVHeadend behandeld alle autorec titels als regex die ook midden in strings mag matchen. Dus hij begon echt alles met 'er' in de titel op te nemen. De fix was simpel (^ en $ or omheen), maar probeer het concept van de regex maar eens uit te leggen aan iemand die geen (of minder dan een paar jaar) IT ervaring heeft :+

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ShadowLord schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:50:
[...]

Met 'ER' had ik trouwens ook nog een ander probleem. Toen mijn vrouw die initieel had ingesteld begonnen er ineens heel veel andere 'random' opnames. De oorzaak? TVHeadend behandeld alle autorec titels als regex die ook midden in strings mag matchen. Dus hij begon echt alles met 'er' in de titel op te nemen. De fix was simpel (^ en $ or omheen), maar probeer het concept van de regex maar eens uit te leggen aan iemand die geen (of minder dan een paar jaar) IT ervaring heeft :+
Ik was voor het instellen van de autorec gelukkig al bekend met regex en het nut ervan, leek mij bij een titel als ER verdomd handig O-) Daarbij bevatte de titel van het programma erna zowel de letter E als R niet: "Away and Back", dus waarom die is opgenomen :?

Maar je kan false positives heel makkelijk voorkomen door naast te filteren op titel, ook te filteren op zender, begintijd (bijv. tussen 1915 en 1945) en op welke dag(en) het programma uitgezonden wordt. Bij titels zoals dit heel erg aan te raden te gebruiken :P

Hier heb ik trouwens ^ER$|^E.R.$ ingesteld, ER stond ineens een keer als E.R. in de gids 8)7

't is trouwens wel bagger dat er flink in de afleveringen is gesneden, er ontbreekt nogal wat :/

[Voor 7% gewijzigd door Raven op 11-06-2020 16:47]

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@ShadowLord

Ik dacht even dat er weer problemen waren met de gids, schijnt volgens tvgids.nl toch te kloppen :? Al lijkt die van na 2300 een herhaling te zijn van de eerste van de 2 die eerder op de avond worden uitgezonden, als de gids klopt.

Helaas worden er geen afleveringnummers meegestuurd in de EPG-data om het opnemen van herhalingen te voorkomen, of TVHeadend ziet die data niet.

[Voor 5% gewijzigd door Raven op 29-06-2020 18:19]

Oscar Wilde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ShadowLord
Raven schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:06:
Helaas worden er geen afleveringnummers meegestuurd in de EPG-data om het opnemen van herhalingen te voorkomen, of TVHeadend ziet die data niet.
Bij mij wel, maar dat komt omdat ik HorEPG gebruik. Deze weet een soort van episode nummer mee te krijgen (soms een episode nummer, soms een soort van unique id), maar sowieso geen seizoen nummer helaas. Dus dat kan gebruikt worden voor normale series (waarvan niet 10 seizoenen achter of door elkaar van uitgezonden worden) maar niet voor zaken als ER (waarbij dat wel het geval is).

Wat je ook krijgt bij veel series is de aflevering titel. Deze gebruik ik vaak voor ontdubbeling van herhalingen.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ShadowLord schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:20:
Wat je ook krijgt bij veel series is de aflevering titel. Deze gebruik ik vaak voor ontdubbeling van herhalingen.
Die zie ik ook niet, zowel op STB als TVHeadend niet, dus daar kan ook geen onderscheid op worden gemaakt.

Oscar Wilde

• ShadowLord
Raven schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:02:
[...]

Die zie ik ook niet, zowel op STB als TVHeadend niet, dus daar kan ook geen onderscheid op worden gemaakt.
Die titel komt ook uit HorEPG. Bij Ziggo zit die niet in de DVB-C EPG.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ShadowLord schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:07:
[...]

Die titel komt ook uit HorEPG. Bij Ziggo zit die niet in de DVB-C EPG.
Ok, daar maar eens een keer naar kijken :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 06-05 14:28
Ik heb tvheadend werken op mijn synology (xpenology) Na lange tijd klungelen om de kaartlezer werkende te krijgen in Oscam heb ik dat opgegeven en ben ik overgestapt op Newcs op het Windows deel van mijn server. Dat werkt uitstekend. Als ik een programma kijk dan checkt tvheadend iedere 20 seconden de kaart via newcs. Dat gebeurde niet toen ik nog gebruik maakte van newcs in combinatie met tv mosaic. Daar gebeurde dat eigenlijk alleen maar aan het begin.

Weet iemand waarom dat gebeurt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kingbuzzo
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 09-10-2020
Hi, Ik gebruik Ziggo en nu wil ik TVHeadend testen, maar helaas kan ik geen kanalen vinden. Ik heb de XBOX One TV Stick en een Raspberry Pi 3, TVHeadend is met succes geïnstalleerd en de stick wordt herkend.
Maar wanneer ik een netwerk opzet en Ziggo selecteer, wordt alleen een mux weergegeven en worden er geen services gevonden.

Helaas heb ik geen idee van TVHeadend en weet niet waar ik moet beginnen. Kan iemand mij vertellen of de XBOX-stick met Ziggo werkt en of ik zender kan vinden zonder en oscam module? Bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RudolfR
@kingbuzzo

Welk Netwerk ID gebruik je en in welke regio zit je?
Hoe is die ene mux ingesteld?
Ik heb zelf '43146' en zie alle kanalen, ook zonder oscam module; er is e.e.a. FTA.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kingbuzzo
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 09-10-2020
@RudolfR Bedankt voor je antwoord. Ik weet nu wat het probleem was. Het driver voor de stick was geïnstalleerd, maar niet de firmware. Ik heb de nu geïnstalleerd en het werkt prima.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik zit net een RPi met Raspbian Stretch en TVHeadend bij te werken naar Buster, voor TVHeadend heb ik ooit
code:
1
deb https://dl.bintray.com/mpmc/deb raspbianstretch stable-4.2
ingesteld in de sources.list, pas ik die aan naar raspbianbuster dan geeft ie een foutmelding. Heeft iemand TVHeadend inmiddels draaiende in Buster?

Oscar Wilde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ShadowLord
Raven schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:01:
Ik zit net een RPi met Raspbian Stretch en TVHeadend bij te werken naar Buster, voor TVHeadend heb ik ooit
code:
1
deb https://dl.bintray.com/mpmc/deb raspbianstretch stable-4.2
ingesteld in de sources.list, pas ik die aan naar raspbianbuster dan geeft ie een foutmelding. Heeft iemand TVHeadend inmiddels draaiende in Buster?
Minder dan 5 minuten Google werk leid me naar: https://phillw.net/mark/incoming/deb_packages/tvheadend/

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat zijn deb's, geen (bijgewerkte) apt-sources link ;) , al zet ik die wel even bij de bookmarks.

[Voor 7% gewijzigd door Raven op 11-07-2020 18:43]

Oscar Wilde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ShadowLord
Raven schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:43:
[...]

Dat zijn deb's, geen (bijgewerkte) apt-sources link ;) , al zet ik die wel even bij de bookmarks.
Zover ik het kan terugvinden is er ook niemand die een repository aanbied voor raspbian buster. TVHeadend heeft zelf alleen een unstable repository voor de normale Buster, maar daar zitten geen armhf builds in.

Tot die er wel zijn ben je helaas aangewezen op de .deb files van die site. Maar aangezien 4.2 eigenlijk toch geen updates meer krijgt mis je niet heel erg veel.

• Blaffeh
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15:25
TV Headend draait hier als een tierelier, maar ik ondervind nu toch een raar probleem. Ik heb Ziggo Sport Totaal kunnen activeren omdat er een Vodafone abo bij dit adres is gekomen, en die kanalen zijn dan ook te bekijken op de gewone TV met CI+ module (IRDETO)

Echter, TV Headend, of Oscam, kan er geen chocola van maken en de kanalen zijn niet te bekijken via TV Headend. Dus even de smartcard gewisseld met de TV, zodat Oscam zeker weten een kaart heeft waar de Ziggo Sport Totaal kanalen werkend op zijn... niks!

Iemand een idee? Alle overige encrypted kanalen werken als vanouds.

Opvallend is dat in TVHeadend bij alle encrypted kanalen in de kolom "Preferred CA PID" een waarde staat ingevuld, maar dat de kanalen die het bij nu niet doen er waarde 0 staat, net als bij de FTA kanalen.

[Voor 15% gewijzigd door Blaffeh op 05-08-2020 13:12]

• Polyphemus
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22:11
Is er ook een mogelijkheid om TV Headend te configureren voor Ziggo Go (IPTV)? Ik heb namelijk niet zoveel zin om een DVB-C adapter te kopen :)

• Pixelmagic
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:50

Pixelmagic

Ubergeek

Heb al jaren tv headend draaien Op een raspberry voor de satelliet, draait perfect. Met het opruimen van wat meuk staat de Ziggo Samsung dvr op het lijstje van kandidaten maar de ega wil toch graag af en toe eens iets kunnen opnemen.

Aangezien ik de raspberry toch heb draaien wil ik er eigenlijk een 2e usb stick in doen en de open kanalen kunnen bekijken. Als ik het goed begrijp heb ik daar geen kaart meer voor nodig ? (Oud ziggo gebied).

Kunnen jullie een betaalbare usb dvb-c stick aanraden die betaalbaar is en zeker werkt met ziggo en tv headend ?

PVoutput van mijn 4950Wp

• mdlaat
  • Laatst online: 21:30
Pixelmagic schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:12:
Kunnen jullie een betaalbare usb dvb-c stick aanraden die betaalbaar is en zeker werkt met ziggo en tv headend ?
Of het met ziggo werkt en of het betaalbaar is kan ik je niet vertellen, maar meer info over of het met tvheadend werkt kun je hier vinden.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ziggo heeft afgelopen nacht zonder waarschuwing vooraf iets met de transportstromen gedaan waardoor zowel de STB in de woonkamer als tvheadend met de Anysee geen zenders meer konden weergeven.

Op de STB met OpenPLI in de woonkamer was het voldoende om de zenders opnieuw te laten zoeken, in tvheadend heb ik alle muxen laten scannen maar zonder succes, ik krijg nu telkens meldingen a la:
2020-10-20 15:49:22.199 subscription: 0101: "HTTP" subscribing on channel "NPO 1 HD", weight: 100, adapter: "Philips TDA10023 DVB-C #0 : DVB-C #0", network: "Ziggo", mux: "570MHz", provider: "Ziggo", service: "NPO 1 HD", profile="pass", hostname="192.168.2.50", client="MXPlayer/1.28.7 (Linux; Android 8.0.0; nl-NL; SM-G930F Build/R16NW.G930FXXS8ETC3)"

2020-10-20 15:49:27.198 subscription: 0101: service instance is bad, reason: No input detected
Weet iemand toevallig wat te doen? :?

edit: Ik heb inmiddels toegang tot de frequenties van de STB (dank aan dreamboxedit), lijkt erop dat ik het daarmee kan oplossen, maar dan moet ik wel een hele boel zenders opnieuw mappen :/

[Voor 9% gewijzigd door Raven op 20-10-2020 16:34]

Oscar Wilde

• Asterion
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 20:45
Ik ben ondertussen al een aantal dagen aan het zoeken naar een oplossing voor mijn specifiek probleem maar ik kan het dus nergens vinden.

Mijn situatie is als volgt:
OpenMediaVault NAS met Docker geïnstalleerd.
In Docker draait TVHeadend.

Van mijn iptv provider heb ik een link gekregen naar een .m3u bestand en een link waar de EPG te vinden is.
De m3u link heb ik kunnen toevoegen in TVHeadend en ik kan ook tv kijken via Kodi.

Ik ben nu op zoek hoe ik de link kan toevoegen zodat ik ook EPG heb bij de kanalen.
Op de site van de Docker container staat er wel iets uitgelegd maar dat werkt niet bij mij.
Men moet een commando uitvoeren:
code:
1
docker exec -it -u abc tvheadend /usr/bin/for_you_to_fill_out --configure

Dat lukt wel als ik een land kies, bvb: /usr/bin/tv_grab_eu_xmltvse
Maar dit lukt dan weer niet als ik voor /usr/bin/tv_grab_file ga. Dan krijg ik volgende foutmelding:
code:
1
2
3
/usr/bin/tv_grab_file: illegal option -- -
unknown option: -
Usage: tv_grab_file: [--description] [--version] [--capabilities]

Je kan ook voor een external xmltv gaan.
Daarvoor bestaat er een omweg door een crontab te maken dat periodiek dat bestand gaat ophalen maar daar heb ik helaas weinig kaas van gegeten en geraak ik daar dus niet aan uit.

Kan iemand mij op weg helpen hoe ik nu verder moet?

• DrClaw
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 06-05 08:36
Ik heb wat hulp nodig met mijn tvheadend + Ziggo configuratie. Ik ben er bijna, maar er zijn een paar dingetjes wat ik nog niet helemaal snap.

Ik ben bezig met een migratie van een single tuner setup naar (tenminste) een dual tuner setup. De single tuner was een TechnoTrend TT-connect CT-4650 CI, een DVB-C USB tuner met CI slot. Deze heeft jaren dienst gedaan icm. een Ziggo CA module en Ziggo Irdeto kaart.

Omdat ik echter ook graag iets zou willen opnemen terwijl ik kijk, en omdat ik met mn tvheadend meerdere mediacenters voorzie van een tv stream heb ik een Hauppauge WinTV-dualHD DVB-C dual tuner stick gekocht.

Het was mijn hoop dat de Hauppauge stick gebruik zou kunnen maken van de CA module op de TechnoTrend, maar de realiteit is dat de driver voor dat CI slot alleen voor de TechnoTrend
tuner werkt. Is ook logisch want de CA verschijnt niet in het CA tabblad van tvheadend maar bij de tuner hardware.

Ruim 6 jaar geleden woonde ik in een huis waar ik nog met DVB-S2 aan de slag kon (en was), en destijds maakte ik ook gebruik van oscam en een smartreader V1 van argolis om de canaldigitaal kaart uit te lezen. Plan B voor Ziggo was dus om oscam in te zetten voor het decrypten van het Ziggo signaal.

Met de laatste versie van oscam op een raspberry pi, gecompileerd met USB drivers en de reader in smartreader mode ben ik (eindelijk) zo ver dat deze het signaal van Ziggo decrypt. Tenminste, ik had het afgelopen zondag werkend, en na 2 dagen geen tv kijken probeer ik het opnieuw zonder echte wijzigingen, en blijkt de kaart al z'n entitlements te zijn verloren.

oscam.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
[global]
logfile                       = stdout
disableuserfile               = 0
clienttimeout                 = 2000
fallbacktimeout               = 1500
bindwait                      = 10
nice                          = -1
preferlocalcards              = 1
usrfile                       = /tmp/oscam/oscamuser.log
cwlogdir                      = /tmp/oscam/etc/cw

[newcamd]
port                          = 15050@0606:<knip>
key                           = 01<knip>14
keepalive                     = 1

[dvbapi]
enabled                       = 1
au                            = 1
pmt_mode                      = 0
request_mode                  = 1
listen_port                   = 9000
user                          = dvbapiuser
boxtype                       = pc

[webif]
httpport                      = 15080
httpuser                      = <knip>
httppwd                       = <knip>
httphideidleclients           = 0
httpallowed                   = 127.0.0.1,192.168.178.0-192.168.178.255
aulow                         = 120

oscam.user:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
[account]
user                          = dvbapi
caid                          = 0606
group                         = 1
ident                         = 0606:<knip>

[account]
user                          = tvh<knip>
pwd                           = tvh<knip>
monlevel                      = 4
au                            = Ziggo
max_connections               = 2

oscam.server:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
[reader]
label                         = Ziggo
description                   = ziggo kaartlezer
protocol                      = smartreader
device                        = 001:004
boxkey                        = 1<knip>8
rsakey                        = 3C<knip>6A
needsemmfirst                 = 1
detect                        = cd
mhz                           = 600
cardmhz                       = 600
emmcache                      = 1,3,2,0
saveemm-s                     = 1
saveemm-g                     = 1

tvheadend verbindt momenteel via newcamd protocol met oscam, en stuurt enkel EMM signalen over van 1 mux.

Mijn vraag:

* waarom verliest de Ziggo kaart na een paar dagen z'n entitlements? Ik moest de irdeto kaart weer een uurtje in de Ziggo decoder stoppen om de entitlements terug te krijgen. Welke optie moet ik activeren om niet elke keer de kaart weer in de decoder te hoeven stoppen.

Ik heb nog een paar andere vragen, maar volgens mij is dit de belangrijkste: de kaart moet geldig zijn, en entitlements bevatten, voordat al het andere in oscam werkt zoals het zou moeten werken (zoals b.v. automatic updates en dergelijke).

• ShadowLord
DrClaw schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:27:
Ik heb wat hulp nodig met mijn tvheadend + Ziggo configuratie. Ik ben er bijna, maar er zijn een paar dingetjes wat ik nog niet helemaal snap.

Ik ben bezig met een migratie van een single tuner setup naar (tenminste) een dual tuner setup. De single tuner was een TechnoTrend TT-connect CT-4650 CI, een DVB-C USB tuner met CI slot. Deze heeft jaren dienst gedaan icm. een Ziggo CA module en Ziggo Irdeto kaart.

Omdat ik echter ook graag iets zou willen opnemen terwijl ik kijk, en omdat ik met mn tvheadend meerdere mediacenters voorzie van een tv stream heb ik een Hauppauge WinTV-dualHD DVB-C dual tuner stick gekocht.

Het was mijn hoop dat de Hauppauge stick gebruik zou kunnen maken van de CA module op de TechnoTrend, maar de realiteit is dat de driver voor dat CI slot alleen voor de TechnoTrend
tuner werkt. Is ook logisch want de CA verschijnt niet in het CA tabblad van tvheadend maar bij de tuner hardware.

Ruim 6 jaar geleden woonde ik in een huis waar ik nog met DVB-S2 aan de slag kon (en was), en destijds maakte ik ook gebruik van oscam en een smartreader V1 van argolis om de canaldigitaal kaart uit te lezen. Plan B voor Ziggo was dus om oscam in te zetten voor het decrypten van het Ziggo signaal.

Met de laatste versie van oscam op een raspberry pi, gecompileerd met USB drivers en de reader in smartreader mode ben ik (eindelijk) zo ver dat deze het signaal van Ziggo decrypt. Tenminste, ik had het afgelopen zondag werkend, en na 2 dagen geen tv kijken probeer ik het opnieuw zonder echte wijzigingen, en blijkt de kaart al z'n entitlements te zijn verloren.

oscam.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
[global]
logfile                       = stdout
disableuserfile               = 0
clienttimeout                 = 2000
fallbacktimeout               = 1500
bindwait                      = 10
nice                          = -1
preferlocalcards              = 1
usrfile                       = /tmp/oscam/oscamuser.log
cwlogdir                      = /tmp/oscam/etc/cw

[newcamd]
port                          = 15050@0606:<knip>
key                           = 01<knip>14

[dvbapi]

[webif]
httpport                      = 15080
httpuser                      = <knip>
httppwd                       = <knip>
httphideidleclients           = 0
httpallowed                   = 127.0.0.1,192.168.178.0-192.168.178.255
aulow                         = 120

oscam.user:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
[account]
user                          = dvbapi

[account]
user                          = tvh<knip>
pwd                           = tvh<knip>
au                            = Ziggo
max_connections               = 2

oscam.server:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
[reader]
label                         = Ziggo
description                   = ziggo kaartlezer
protocol                      = smartreader
device                        = 001:004
boxkey                        = 1<knip>8
rsakey                        = 3C<knip>6A
needsemmfirst                 = 1
detect                        = cd
mhz                           = 600
cardmhz                       = 600
emmcache                      = 1,3,2,0
saveemm-s                     = 1
saveemm-g                     = 1

tvheadend verbindt momenteel via newcamd protocol met oscam, en stuurt enkel EMM signalen over van 1 mux.

Mijn vraag:

* waarom verliest de Ziggo kaart na een paar dagen z'n entitlements? Ik moest de irdeto kaart weer een uurtje in de Ziggo decoder stoppen om de entitlements terug te krijgen. Welke optie moet ik activeren om niet elke keer de kaart weer in de decoder te hoeven stoppen.

Ik heb nog een paar andere vragen, maar volgens mij is dit de belangrijkste: de kaart moet geldig zijn, en entitlements bevatten, voordat al het andere in oscam werkt zoals het zou moeten werken (zoals b.v. automatic updates en dergelijke).
Zie mijn post hier ShadowLord in "[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]" voor een werkede config.

Belangrijkste met een Irdeto V7.0 kaart (0606 kaart) is dat de global EMM's binnen komen en blijven komen.

Zelf heb ik op dit moment nog steeds soms dat tvheadend deze stopt met opsturen. Na enkele dagen krijg je dan het gedrag dat je zelf ook ziet; De kaart stopt met decoden ook al heb je nog een geldige entitlement. Zodra er ween een global EMM binnen komt werkt de kaart weer.

• DrClaw
Ik zie (gelukkig) grote overeenkomsten tussen onze configs. Je punt omtrent EMM was inderdaad ook iets wat ik me realiseerde, en sinds vanochtend stuur ik ze niet alleen door vanaf tvheadend, maar sla ze ook op in oscam. Geen idee of het nut heeft maar wie weet.

Wel weet ik dat de tuners niks doorsturen als de mediacenters geen beslag leggen op de tv functionaliteit. Aangezien ik vrij zelden echt tv kijk voorzie ik dus dat die tuners dan ook op inactief staan, en zodoende dus soms dagenlang geen EMM doorsturen. Ik hoop maar dat oscam wel de EMM's oppikt en doorgaat met decoderen zodra de tuners weer wakker worden. Dank voor de tips voor zover.

• ShadowLord
DrClaw schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:00:
Ik zie (gelukkig) grote overeenkomsten tussen onze configs. Je punt omtrent EMM was inderdaad ook iets wat ik me realiseerde, en sinds vanochtend stuur ik ze niet alleen door vanaf tvheadend, maar sla ze ook op in oscam. Geen idee of het nut heeft maar wie weet.

Wel weet ik dat de tuners niks doorsturen als de mediacenters geen beslag leggen op de tv functionaliteit. Aangezien ik vrij zelden echt tv kijk voorzie ik dus dat die tuners dan ook op inactief staan, en zodoende dus soms dagenlang geen EMM doorsturen. Ik hoop maar dat oscam wel de EMM's oppikt en doorgaat met decoderen zodra de tuners weer wakker worden. Dank voor de tips voor zover.
Dat de tuners stil staan maakt niet zoveel uit. De smartcard zal dan inderdaad tegen een 'timeout' aanlopen, maar bij de eerste global EMM 'unlocked' hij weer. Deze zitten zoveel in iedere stream dat het binnen een seconde weer OK is.

Probleem is wel dat tvheadend soms besluit de EMM's niet op te sturen. En dan sta je naar een zwart beeld te kijken (of een mislukte opname). Dit is een bug in tvheadend die, voor zover ik weet, nog niet is opgelost.

• Madshark
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Ik ben al een poosje hard aan het stoeien om het volgende voor elkaar te krijgen.
Helaas is mijn linux kennis qua drivers blijkbaar niet groot genoeg om Intel QSV werkend te krijgen in TVHeadend.

Op het moment heb ik TVHeadend draaien op Debian 10 met Ziggo als source (HDHomerun) en Oscam met kaart als reader. Dat werkt top, 1 op 1 streams doen het perfect.

Echter, de QSV (QuickSyncVideo) van de CPU ( i7 Coffee Lake generatie, Iris Plus Graphics 655 ) ondersteund HEVC encoding, en dit zou ik heel graag als transcoding profile willen gebruiken.
Zo zou ik de bitrate van de streams aanzienlijk kunnen verkleinen zonder al te veel in te boeten op de kwaliteit, ideaal om zo buitenhuis via 4g te kijken.
Daar loop ik echter tegen 2 uitdagingen aan die ik niet opgelost krijg.

Uitdaging 1: ik vind nergens een specifiek QSV optie. Wel kan ik bij Codec Profiles een vinkje zetten bij Hardware acceleration, maar uit CPU verbruik kan ik uitlezen dat dit niet werkt. Een enkele h264 1080p transcode trekt al 70% CPU weg, op h265 is dat zelfs tegen 100%.

De QSV HW acceleration werkt wel op het systeem, er draait ooit een Plex Mediaserver op dat systeem, deze doet 5% CPU utilisation als ik een 4K film naar 1080p laat transcoden. (met HW off, is dat 100% en veel buffering)
Nu had ik begrepen dat alleen de non_free driver HEVC/h265 encoding ondersteund, die heb ik intussen draaien, maar met de build in driver deed hij het ook al niet op h264.

Uitdaging 2:
Met transcoding (nu nog onbedoeld in CPU mode) verkl*** aardig de framerate. TV uitzendingen zijn 50fps interlaced, de transcode streams zijn echter 25fps progressive.
Helaas kan ik nergens opties terug vinden om de transcode stream om te zetten naar een 50fps progressive met onboard deinterlacing, of desnoods 50fps interlaced zodat ik dit aan de client kan overlaten.
Iemand hier al eens mee gestoeit ? Sportuitzendingen zijn eigenlijk bijna niet om aan te kijken in 25fps :(

Voor uitdaging 1 zit ik te denken om de PC opnieuw te installeren met een andere distro waar alle drivers in zijn geheel in zitten, zo testte ik al reeds Ubuntu 20, maar daar kreeg ik weer geen TVHeadend op gecompileerd. Het is me nog niet gelukt om een kant en klare TVHeadend 4.3.x installer te vinden waar GPU acceleratie inzit.
Iemand daar evt. een betere bron van ?

• jarwha
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 15-11-2020
Kom er niet uit.
Ik heb een Digibt-R1 Sat>IP box
Een Synology NAS met
-Tvheadend versie 4.3.20201011
-Oscam 11677-1

Probeer al een paar dagen TVH en Oscam werkend te krijgen. Welke instellingen oscam.conf oscam.user heb je nodig
en hoe ziet de TVH config eruit?

Oscam.conf:
[dvbapi]
enabled = 1
au = 1
pmt_mode = 4
request_mode = 1
user = tvheadend
write_sdt_prov = 1
boxtype = pc-nodmx

oscam.user:
[account]
user = tvheadend
au = 1
group = 1

• renedis
Ik gebruik sinds kort dit docker image: https://hub.docker.com/r/rsenden/tvheadend-tvgrabpy
Dit is de originele docker image + XML tvgrab voor NL. Om het juist op te zetten moet je de eerste keer naar de shell gaan en het python script uitvoeren met de "--configure" optie. Dan maakt ie een config file aan en in de config file kan je de instellingen maken die je wilt.

Let op; de eerste keer duurt het erg lang voordat alles is ingeladen. Er zou auto-channel-name-matching plaats moeten vinden door de grabber inclusief zenderlogo's.
Je moet de juiste av-lib hebben voor HEVC en een nieuwe streaming profile aanmaken. Dit zit standaard in TVH docker image.

@DrClaw en @ShadowLord ik heb dit probleem ook sinds een tijdje. Na ~2 dagen kapt ie er mee en moet ik Oscam herstarten om het weer werkend te krijgen. Ik krijg ook een unknown socket door van TVH naar Oscam.

Dit betreft ook oudere kaarten (ik heb er 2), niet alleen v7.x kaarten:
[smartreader] caid: 0604, acs: 0.05, country code: NLD
[smartreader] caid: 0604, acs: 6.08, country code: NLD

Opslaan in Oscam heeft geen nut helaas. Ik connect Tvheadend (4.3-1915~gfebcf9818) <--> OSCam (1.20_svn Build: r11677) via DVBApi. Het heeft altijd goed gewerkt maar Ziggo heeft iets veranderd volgens mij. Ook merk ik dat ze enorm lopen te kloten met de muxes de laatste tijd.
jarwha schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:38:
Kom er niet uit.
Ik heb een Digibt-R1 Sat>IP box
Een Synology NAS met
-Tvheadend versie 4.3.20201011
-Oscam 11677-1

Probeer al een paar dagen TVH en Oscam werkend te krijgen. Welke instellingen oscam.conf oscam.user heb je nodig
en hoe ziet de TVH config eruit?

Oscam.conf:
[dvbapi]
enabled = 1
au = 1
pmt_mode = 4
request_mode = 1
user = tvheadend
write_sdt_prov = 1
boxtype = pc-nodmx

oscam.user:
[account]
user = tvheadend
au = 1
group = 1
Om connectie op te zetten tussen beide kan je het volgens instellen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[dvbapi]
listen_port                   = 9050
ecminfo_type                  = 5
user                          = tvheadend
read_sdt                      = 2
write_sdt_prov                = 1

TVHeadend CAs:

[Voor 31% gewijzigd door renedis op 18-11-2020 10:58]

• DrClaw
@renedis ondertussen heb ik e.e.a. werkend, en naar het lijkt ook "permanent": ik kijk dus nauwelijks tv, soms weken niet. Van't weekend weer F1 gekeken via Ziggo, en na een korte wachttijd (om de sleutels te syncen) kwam er direct beeld.

Ik gebruik oscam r11666 via het newcamd protocol, met deze 3 opties:
* update card (EMM): yes
* updates from one mux: yes, maar volgens mij irrelevant
* keepalive interval: 30

Ik heb nu nog maar 1 wens: de kabel splitsen zodat ik met alle tuners een signaal kan ontvangen i.p.v. alleen via de (huidige) dualtuner usb stick. Maar dat is zo opgelost door naar de kabelboer om de hoek te fietsen en de juiste splitters en kabels te kopen.

oscam.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[newcamd]
port                          = 15050@0606:xxxxxx <= de poort waarover ik oscam mag benaderen, plus de CAID en ident
key                           = xxxxxxx <= een alom bekende key

[dvbapi]

oscam.user:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[account]
user                          = myuser
pwd                           = mypass
caid                          = 0606 <= CAID voor mijn regio
au                            = Ziggo <= het label van mijn oscam kaartlezer
ident                         = 0606:xxxxxx <= de code die ik uit de eerste run van oscam heb gevist
max_connections               = 2 <= het aantal simultane connecties

[Voor 43% gewijzigd door DrClaw op 18-11-2020 12:03. Reden: code van configs toegevoegd]

• renedis
@DrClaw voor mij helaas niet. Ik moet ook wel "updates from one mux" aan hebben. Anders komen er geen global en shared EMM's binnen. Ik gebruik het DVBApi protocol.

Toch na ~48 uur stoppen de kaartjes er mee. Zolang ik op dezelfde zender blijf gaat het goed, maar switchen naar een ander kanaal levert onderstaande op. Een herstart van de server/docker is voldoende om het weer aan de praat te krijgen voor gedurende ~48 uur.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
2020/11/23 13:39:16 3F5C5070 r   (reader) Kaart1 [irdeto] tvheadend emmtype=shared, len=63 (hex: 0x3F), cnt=0: skipped (109 ms)
2020/11/23 13:39:17 62AF24B5 c   (reader) Kaart1 [irdeto] Successfully added EMM to /config/oscam/Kaart1_shared_emm.log
2020/11/23 13:39:18 3F5C5070 r   (reader) Kaart1 [irdeto] tvheadend emmtype=shared, len=63 (hex: 0x3F), cnt=0: skipped (110 ms)
2020/11/23 13:39:23 62AF24B5 c   (reader) Kaart2 [irdeto] Successfully added EMM to /config/oscam/Kaart2_shared_emm.log
2020/11/23 13:39:23 394BF789 r   (reader) Kaart2 [irdeto] tvheadend emmtype=shared, len=63 (hex: 0x3F), cnt=0: skipped (106 ms)
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (reader) Kaart1 [irdeto] Successfully added EMM to /config/oscam/Kaart1_global_emm.log
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c      (ecm) tvheadend (0604@000000/000B/4BDE/44:480ECF8AD1800F485E24075F39A8BFFF): found (174 ms) by Kaart2 (P/2/2/2) - RTL 8 HD (lg)
2020/11/23 13:39:24 3F5C5070 r   (reader) Kaart1 [irdeto] tvheadend emmtype=global, len=43 (hex: 0x2B), cnt=0: written (91 ms)
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 0 CAID: 1850 ECM_PID: 0B91 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 1 CAID: 0606 ECM_PID: 0B88 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 2 CAID: 0602 ECM_PID: 0B86 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 3 CAID: 0604 ECM_PID: 0B87 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 4 CAID: 1868 ECM_PID: 0B92 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 5 CAID: 1801 ECM_PID: 0B90 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 found 6 ECM pids and 6 STREAM pids in CA PMT
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 trying to descramble PID 3 CAID 0604 PROVID 000000 ECMPID 0B87 ANY CHID PMTPID 0B54 VPID 0B55
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 continues descrambling for program 4BDE
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 received updated CA PMT for program 4A50
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 continues descrambling for program 4A50
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 stopped descrambling for program 4BDE (RTL 8 HD)
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 found 6 ECM pids and 6 STREAM pids in CA PMT
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 0 CAID: 1850 ECM_PID: 0939 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 1 CAID: 0606 ECM_PID: 0930 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 2 CAID: 0602 ECM_PID: 092E PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 3 CAID: 0604 ECM_PID: 092F PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 4 CAID: 1868 ECM_PID: 093A PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 5 CAID: 1801 ECM_PID: 0938 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 found 6 ECM pids and 6 STREAM pids in CA PMT
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 trying to descramble PID 3 CAID 0604 PROVID 000000 ECMPID 092F ANY CHID PMTPID 08FC VPID 08FD
2020/11/23 13:39:24 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 continues descrambling for program 4A50
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 received updated CA PMT for program 4BF2
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 continues descrambling for program 4BF2
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 stopped descrambling for program 4A50 (Net5 HD)
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 found 6 ECM pids and 6 STREAM pids in CA PMT
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 0 CAID: 1850 ECM_PID: 0B91 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 1 CAID: 0606 ECM_PID: 0B88 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 2 CAID: 0602 ECM_PID: 0B86 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 3 CAID: 0604 ECM_PID: 0B87 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 4 CAID: 1868 ECM_PID: 0B92 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 5 CAID: 1801 ECM_PID: 0B90 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 found 6 ECM pids and 6 STREAM pids in CA PMT
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 trying to descramble PID 3 CAID 0604 PROVID 000000 ECMPID 0B87 ANY CHID PMTPID 0B54 VPID 0B55
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 continues descrambling for program 4BF2
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 received updated CA PMT for program 4A50
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 continues descrambling for program 4A50
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 stopped descrambling for program 4BF2 (Veronica HD / Disney XD)
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 found 6 ECM pids and 6 STREAM pids in CA PMT
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 0 CAID: 1850 ECM_PID: 0939 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 1 CAID: 0606 ECM_PID: 0930 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 2 CAID: 0602 ECM_PID: 092E PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 3 CAID: 0604 ECM_PID: 092F PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 4 CAID: 1868 ECM_PID: 093A PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 5 CAID: 1801 ECM_PID: 0938 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 found 6 ECM pids and 6 STREAM pids in CA PMT
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 trying to descramble PID 3 CAID 0604 PROVID 000000 ECMPID 092F ANY CHID PMTPID 08FC VPID 08FD
2020/11/23 13:39:26 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 continues descrambling for program 4A50
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 received updated CA PMT for program 4BF2
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 continues descrambling for program 4BF2
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 stopped descrambling for program 4A50 (Net5 HD)
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 found 6 ECM pids and 6 STREAM pids in CA PMT
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 0 CAID: 1850 ECM_PID: 0B91 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 1 CAID: 0606 ECM_PID: 0B88 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 2 CAID: 0602 ECM_PID: 0B86 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 3 CAID: 0604 ECM_PID: 0B87 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 4 CAID: 1868 ECM_PID: 0B92 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 5 CAID: 1801 ECM_PID: 0B90 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 found 6 ECM pids and 6 STREAM pids in CA PMT
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 trying to descramble PID 3 CAID 0604 PROVID 000000 ECMPID 0B87 ANY CHID PMTPID 0B54 VPID 0B55
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 continues descrambling for program 4BF2
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 received updated CA PMT for program 4A50
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 continues descrambling for program 4A50
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 stopped descrambling for program 4BF2 (Veronica HD / Disney XD)
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 found 6 ECM pids and 6 STREAM pids in CA PMT
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 0 CAID: 1850 ECM_PID: 0939 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 1 CAID: 0606 ECM_PID: 0930 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 2 CAID: 0602 ECM_PID: 092E PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 3 CAID: 0604 ECM_PID: 092F PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 4 CAID: 1868 ECM_PID: 093A PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 5 CAID: 1801 ECM_PID: 0938 PROVID: 000000 
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 found 6 ECM pids and 6 STREAM pids in CA PMT
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 trying to descramble PID 3 CAID 0604 PROVID 000000 ECMPID 092F ANY CHID PMTPID 08FC VPID 08FD
2020/11/23 13:39:28 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 continues descrambling for program 4A50
2020/11/23 13:39:30 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 received updated CA PMT for program 4BF2
2020/11/23 13:39:30 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 1 continues descrambling for program 4BF2
2020/11/23 13:39:30 62AF24B5 c   (dvbapi) Demuxer 0 stopped descrambling for program 4A50 (Net5 HD)

Oscam draait in een docker bij mij. Heb vandaag als test ingesteld dat het docker image elke nacht moet herstarten. Ik weet dat bij mij een handmatige herstart héél af en toe resulteert in een failed USB start van de Phoenix readers.

• DrClaw
in regel 7 van je debug log heb je 0604@000000 enzovoort staan.

Mijn ident is op 2 plekken anders: ik heb voor de apestaart een 0606 staan. Die heb jij ook in je logs dus het is het overwegen waard om ipv 0604 eens 0606 te proberen. En achter de apestaart heb ik een ident waarde gezet die ik uit de logs van oscam heb gevist: als je oscam herstart probeert hij de kaart te initializen, en dan staat er plots een 6-cijferig hexadecimale code. Deze code is voor iedereen anders, zal heeft met de kaart te maken.

Het lijkt erop dat je 2 kaartlezers hebt? Die wildcard code "@000000" zorgt er misschien voor dat de request voor descrambling naar de verkeerde kaartlezer wordt gestuurd.

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Op dit moment loopt mijn TVHeadend setup op de rpi4 niet zo lekker. Recent ben ik geswitched naar Arch Linux ARM 64-bit en lijken mijn problemen te zijn verergerd. Het probleem lijkt niet te liggen aan TVH, maar aan mijn USB TV-kaart: na het switchen van kanaal gaat de interface eruit, waarschijnlijk door iets fout in de firmware.

Het gaat om de volgende TV-kaart: https://www.linuxtv.org/wiki/index.php/Geniatech_T230C

Het liefst wil ik op ARM64 blijven, maar ik weet of dit misschien een bekend probleem is met TVH?
Ik ben ook al naar alternatieven USB DVB-C sticks aan het kijken:
https://tweakers.net/pric...83;250475;1605132;339862/

Zouden jullie mij toevallig een kunnen aanraden? :)

Overigens krijg ik dit soort errors, enkel een reboot lost het probleem op:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Nov 25 18:53:55 alarmpi tvheadend[5933]: subscription: 007F: No input source available for subscription "::ffff:192.168.1.100 [ hts | Kodi Media Center ]">
Nov 25 18:53:57 alarmpi tvheadend[5933]: subscription: 007F: "::ffff:192.168.1.100 [ hts | Kodi Media Center ]" unsubscribing from "Ziggo Sport HD", hostn>
Nov 25 18:53:57 alarmpi tvheadend[5933]: mpegts: 338MHz in Ziggo - tuning on Silicon Labs Si2168 #0 : DVB-C #0
Nov 25 18:53:57 alarmpi tvheadend[5933]: subscription: 0081: "epggrab" unsubscribing
Nov 25 18:53:57 alarmpi tvheadend[5933]: subscription: 0083: "::ffff:192.168.1.100 [ hts | Kodi Media Center ]" subscribing on channel "Ziggo TV HD", weig>
Nov 25 18:54:02 alarmpi tvheadend[5933]: subscription: 0083: service instance is bad, reason: No input detected
Nov 25 18:54:03 alarmpi tvheadend[5933]: mpegts: 466MHz in Ziggo - tuning on Silicon Labs Si2168 #0 : DVB-C #0
Nov 25 18:54:03 alarmpi tvheadend[5933]: subscription: 0085: "epggrab" subscribing to mux "466MHz", weight: 4, adapter: "Silicon Labs Si2168 #0 : DVB-C #0",>
Nov 25 18:54:03 alarmpi tvheadend[5933]: subscription: 0083: "::ffff:192.168.1.100 [ hts | Kodi Media Center ]" unsubscribing from "Ziggo TV HD", hostname>
Nov 25 18:54:03 alarmpi tvheadend[5933]: subscription: 0087: "::ffff:192.168.1.100 [ hts | Kodi Media Center ]" subscribing on channel "Ziggo Sport HD", w>
Nov 25 18:54:09 alarmpi tvheadend[5933]: subscription: 0087: service instance is bad, reason: No input detected

[Voor 52% gewijzigd door foxgamer2019 op 25-11-2020 18:59]

• Mr.Luigi
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 12-05 10:34
Is een netwerk tuner wellicht een oplossing? Misschien niet in je budget, maar werkt bij mij erg goed. Zelf heb ik een constructionkit van Digital Devices, maar deze zijn ook kant-en-klaar te bestellen:

https://www.digital-devic...network-tv/network-tuner/

Mooiere oplossing is de HDHomerun, maar deze is slecht leverbaar:

https://www.silicondust.com/hdhomerun/

Ik heb zelf dus een installatie draaien met:
  • Netwerktuner Digital Devices (2 ingebouwde tuners)
  • Smargo cardreader
  • RPI 4 - Ubuntu | TvHeadend | Oscam
Hiermee kan ik prima op 2 televisies (via een Apple TV 4K) verschillende HD kanalen bekijken. Streamen via VLC op laptops, etc werkt ook goed.

• mdlaat
  • Laatst online: 21:30
Hoi, ik heb sinds vandaag een probleempje. Hopelijk kan iemand me op weg helpen.

Ik trek iedere dag de epg binnen via een url http://ip:port/xmltv
De xml file die ik dan krijg verwerk ik met eigen scripts.

De content-type van een programma (b.v. 'Film' of 'Nieuws') kon ik altijd uit de xml tags halen:
code:
1
<sub-title lang="dut">Nieuws/Actualiteiten</sub-title>

Echter, bij programma's vanaf 5 februari is die tag niet meer altijd terug te vinden, en als die tag er wel is, dan lijkt daar een beschrijving van het programma te staan. Wat op zich logischer lijkt gezien de naam van de tag 'sub-title'.

De content-type kan ik nu nergens meer in de xml terug vinden. Via de http interface van tvheadend is te zien dat tvheadend die informatie nog wel heeft, want daar kan ik er nog steeds op selecteren. Het komt echter niet meer in de xml terecht.

Heeft iemand enig idee hoe ik de content-type weer in de xml krijg? In welke tag dat komt te staan, maakt me niet zo veel uit, als ik het maar ergens kan vinden.

Dank!

• XyRuS
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:49
Even een crosspost vanuit het DVB-C topic

Zijn er nog meer mensen die hier DVB-C van Delta ontvangen?

De hoofd frequentie is gewijzigd van 402Mhz naar 538Mhz. Het koste me moeite om automatisch de muxes te vinden. Na trial and error kwam ik erachter dat op 538Mhz wel alle muxen worden gevonden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
[Main Frequency]
    DELIVERY_SYSTEM = DVBC/ANNEX_A
    FREQUENCY = 538000000
    SYMBOL_RATE = 6875000
    INNER_FEC = NONE
    MODULATION = QAM/64
    INVERSION = AUTO

Ook heb ik een tijdje problemen gehad met TVheadend 4.3 OSCAM en een Delta IRdeto kaart. Shared EMM's werden niet meer ontvangen. Zodra ik terug ging naar een oudere versie werkte alles weer. Ik heb een pull gedaan op github. https://github.com/tvheadend/tvheadend/pull/1389 https://github.com/tvheadend/tvheadend/pull/1390

[Voor 3% gewijzigd door XyRuS op 24-02-2021 11:57]

• pmeter
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 08-05 11:16

pmeter

Poes!

Ik heb met succes TV Headend draaien op een Ubuntu pc met een Hauppauge Quad HD PCI-Express tuner. Mijn vraag aan jullie is of het op een of andere manier - via de tuner dan wel via internet - mogelijk is om via TV Headend naar de themakanalen (zoals NPO 2 Extra) te kijken. En vooral: om leuke programma's op te nemen.

En als dat niet via TV Headend kan, is er dan een andere manier om geautomatiseerd (autorecs op titel of tijd) of handmatig (per programma) leuke programma's van de themakanalen op te nemen? Er komen namelijk de hele dag door interessante programma's voorbij en ik werk overdag...

[Voor 4% gewijzigd door pmeter op 10-03-2021 20:04]

• DappereDodo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:52
@pmeter eh, ik mis even waarom dat niet zou werken :?

• pmeter

pmeter

Poes!

DappereDodo schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:01:
@pmeter eh, ik mis even waarom dat niet zou werken :?
Ik wilde op quote klikken, maar klikte per ongeluk op rapporteer. Ik weet niet hoe ik dat ongedaan kan maken. Excuus!

Inhoudelijk: ik zou niet weten hoe het kan werken. Ik heb het over een themakanaal dat Ziggo volgens mij niet uitzendt op de kabel. Als dat anders is hoor ik het graag.

Verder werkt de link
code:
1
https://www.npostart.nl/live/npo-2-extra

niet in VLC-player. Daarom ga ik ervan uit dat hier geen regulier IPTV-protocol wordt gevolgd waar TV Headend wat mee kan. Ook hier hoor ik het graag als ik verkeerd zit.

• DappereDodo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:52
Ah, bedoel je kanalen die Ziggo niet uitzend via kabel? NPO 2 extra zit hier namelijk gewoon in het pakket.
Voor zover ik weet kan dat niet. Misschien dat @GroteBozewolf dat weet?

[Voor 12% gewijzigd door DappereDodo op 11-03-2021 06:02]

• pmeter

pmeter

Poes!

DappereDodo schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 06:00:
Ah, bedoel je kanalen die Ziggo niet uitzend via kabel? NPO 2 extra zit hier namelijk gewoon in het pakket.
Voor zover ik weet kan dat niet. Misschien dat @GroteBozewolf dat weet?
Jemig. Het werkt wel via de tuner. Ziggo zendt het gewoon uit. Dat wist ik niet. Maar ja, ook daarvoor is dit forum nuttig ;)

NPO 2 Extra is een geweldig kanaal met de hele dag door cultuur zoals theater en klassieke muziek.

[Voor 10% gewijzigd door pmeter op 11-03-2021 11:02]

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True