Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Rigolo
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 09-08-2015
gezocht: Testers voor de laatste trunk versie van Tvheadend.

In de afgelopen dagen zijn er wat aanpassingen gedaan aan Tvheadend. De grootste aanpassingen is dat FFmpeg nu niet meer nodig is voor Tvheadend. DIt werdt voor een aantal zaken gebruikt, waaronder het schrijven van de mkv bestanden, en voor wat andere checks en controles.

Deze afhankelijkheid is er sinds versie 4957 niet meer.

Maar om zeker te weten dat Tvheadend nog prima werkt, en valide mkv's opleverd moet er wel getest worden. Vandaar ook de vraag of hier mensen zijn die de laatste trunk versie van Tvheadend kunnen en willen uitproberen. (natuurlijk geheel voor eigen risico)

Graag ervaringen, bugs etc melden op #hts op freenode, in de Tvheadend trac site of via de mailing list.

Alvast bedankt,

Hein

• Rigolo
Er is nu ook een beta versie die je rechtstreek kun instaleren:
Note that I give the betas versions like: lastversion.99.SVNrevision

Debian packages available here:

http://lonelycoder.com/be...end_2.11.99.4965_i386.deb
http://lonelycoder.com/be...nd_2.11.99.4965_amd64.deb

• xburchartz
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 29-04 21:41
in hoeverre moet je nog rekening houden met de reeds bestaande installatie als je die beta wilt installeren?

• martdj
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 30-03 10:39
Het lijkt prima te werken.
SVN-R4966

• Rigolo
xburchartz schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:22:
in hoeverre moet je nog rekening houden met de reeds bestaande installatie als je die beta wilt installeren?
Als je upgrade via de package management van ubuntu (apt-get etc) dan zal de upgrade de bestaande configuratie gewoon overnemen. En als later de 2.12 versie uitkomt zal deze de beta vanzelf weer overschrijven met de productie release.

Ik zelf heb de luxe dat ik over 2 systemen kan beschikken en daardoor simpel kan testen zonder mijn "productie" omgeving in de weg te zitten. Als het niet goed werkt heb ik iig geen problemen met klagende gebruikers (lees: kinderen, vrouw etc)

Tot nu toe heb ik ook nog geen problemen gevonden ...

Hein

• Razor109
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 28-04 14:26
heb zelf SVN-R4966 compiled. Snel even getest en werkt prima. Zal wanneer ik tijd heb hem eens langer laten lopen en meer opnemen. Nu weer voor de zekerheid terug naar een 'stabiele' versie.

@Rigolo
Jij hebt toch een aantal DVB-C kaarten draaien in je systeem? Ik heb momenteel een Technotrend DVB-C Budget C-1501. Werkt prima, heel soms wat Continuity Error's maar dat kan best door het signaal komen. Ik vroeg mij af welke kaarten gebruik jij? Ik wil namelijk een nieuwe kaart en twijfel nog tussen:
  • Mystique CaBiX-C2, DVB-C, HDTV,
  • Technotrend C-1501, DVB-C
Nadeel van de technotrend vind ik de antenne stekker op de kaart, die lijkt iet wat ruim en geen enkele stekker past er stevig op. Iemand ervaring met andere HDTV DVB-C kaarten onder linux? (rond de 50 - 60euro).

Ps. Zijn er ook PCI-E DVB-C kaarten? Aangezien ik bezig ben mijn nieuwe file/tv-server te bouwen en nu loop ik vast dat alle mobo's maar 2 of 3 PCI's hebben tegenwoordig.. (USB ontvangers vind ik te duur en lijken me niet handig.. heb ook geen CI nodig namelijk dus zijn ze ook nog gewoon eens veel te duur).

• Rigolo
ik heb TechnoTrend C-1500 kaarten (4 stuks) en ik heb 2 Terratec Cinergy 1200 DVB-C en nog 1 Technisat Digital CableStar HD2 met CI.(welke niet ondersteund wordt onder linux helaas)

Ik heb op de C-1500 ook continuity errors wat ik een stuk minder had op de Cinergy 1200. De aansluitingen van C-1500 zijn idd wat ruim .. ik gebruik rechte metale COAX pluggen die goed aansluiten.

Ik vermoed dat het ook komt door het signaal .. maar nog geen tijd gehad om hier echt naar te kijken .. het is (nog) niet echt storend.

En verder bestaan er zo ver als ik weet idd nog geen PCIe DVB-C kaarten .. en ik vermoed dat deze er op korte termijn ook niet gaan komen. Het lijkt wel of alles USB gaat worden .. . Is idd lastig om nog moederboarden te vinden met voldoende PCI sleuven er in ...

Ik heb wel zo iets gezien ... maar nog nooit gehoord of het werkt.

http://www.avlab.com.tw/bridge/1001_0208_002ax.htm
http://www.magma.com/4slot.asp
http://www.startech.com/i...ot-PCI-Expansion-Bay.aspx
http://www.amfeltec.com/products/x1pcie-to-pci-adapter.php

[Voor 2% gewijzigd door Rigolo op 25-06-2010 23:46. Reden: toevoegen 4de pcie naar pci optie]

• Razor109
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 28-04 14:26
hmm zijn mooie oplossingen! maar relatief erg duur dan wordt het goedkoper om voor USB-DVB-C's te gaan :) maar goed ik ga denk ik eens een Mystix DVB-C proberen.. verder heb ik nu ook een metale COAX-stekker in mijn TT C-1501 en die past idd het best.. maar nog niet zo stevig als ik zou willen. Doe mij liever maar zo'n schroefdraadstekker..

Hopen dat er snel Dual DVB-C's kaarten uitkomen!

• martdj
Ik heb twee Mystique CaBiX-C2. Ook zo nu en dan continuity errors en ook ik weet niet of dat door het signaal komt. Verder direct herkend onder Linux als Philips chipset kaarten etc.

• martdj
Andoma is lekker bezig de laatste tijd. Weet jij, Rigolo, Wat zijn planning is? Wanneer hij Time-shift (pauzeren Live TV), DVB radio en Teletext wil implementeren? Dat zijn de functies die ik momenteel het meeste mis.

@Razor Hoe heb jij de XBMC versie van gujs geïnstalleerd? Gewoon over een bestaande installatie heen of een installatie ernaats gebruikt? In het laatste geval, gebruik jij Lucid of Karmic?

• Mentalist
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 01-05 15:26
martdj schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:46:
Andoma is lekker bezig de laatste tijd. Weet jij, Rigolo, Wat zijn planning is? Wanneer hij Time-shift (pauzeren Live TV), DVB radio en Teletext wil implementeren? Dat zijn de functies die ik momenteel het meeste mis.
De vraag is waar je die zaken moet implementeren.

Timeshift: de client zou gewoon tvheadend kunnen vertellen om een opname te maken en vervolgens de opname afspelen.

DVB radio: nouja da's iig niks moeilijks, is gewoon een TV zender zonder video PID.. Zal me niet verbazen als je die er nu al in kan hacken door handmatig met de zenderlijst te rotzooien.

Teletext: als tvheadend de teletext PID doorgeeft dan is dat verder een clientside probleem.

Verstuurd vanaf mijn Computer®
Thomas Edison was een stuk uitschot.

• Rigolo
martdj schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:46:
Wanneer hij Time-shift (pauzeren Live TV), DVB radio en Teletext wil implementeren? Dat zijn de functies die ik momenteel het meeste mis.
Als het goed is werkt radio al (http://trac.lonelycoder.com/hts/ticket/59 gefixt in 4773). je moet het alleen wel zelf even mappen volgens mij ...

Teletext forwarding via HTSP werkt volgens mij al NIET ..

Time-Shift staat wel in de planning, maar zal onderdeel uitmaken van een groter geheel. Kan nog niet precies zeggen wat de planning is. Maar dan zal het ook mogelijk zijn om opgenomen programma's via HTSP af te spelen ...

[Voor 18% gewijzigd door Rigolo op 29-06-2010 20:00. Reden: teletext naar xbmc werkt niet]

• Icekiller2k6
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 07-05 23:38
rigolo,

voor ... umm.. kaart ondersteuning zouden ze eens oscam moeten bekijken.. (opensource... paar leuke files bij)

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

• Rigolo
Icekiller2k6 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 00:27:
rigolo,

voor ... umm.. kaart ondersteuning zouden ze eens oscam moeten bekijken.. (opensource... paar leuke files bij)
Wordt ook gedaan ... maar is erg bewerkelijk.
in de ideale wereld wordt er door oscam een soort "liboscamclient" opgeleverd waar naar elke applicatie die iets zou willen met communicatie richting Oscam kan linken. Op die manier zorg je er voor dat de kennis over de inhoud van de ECM en EMM berichten maar op 1 plaats bijgehouden hoeft te worden.

Wat je nu ziet gebeuren is dat verschillende applicatie's zelf logica moet gaan schrijven/bijhouden over hoe bijvoorbeeld een Irdeto ECM bericht in elkaar zit om op die manier te bepalen welke ECM berichten nu wel en en welke niet naar de cardserver doorgestuurd hoeven te worden. Dat is natuurlijk zonde van een ieder zijn tijd.

Een andere mogelijk oplossing zou kunnen zijn voor het geschikt maken van de DVBAPI module onder x86 om op die manier tegen Oscam aan te kunnen praten.

Mocht je hier kennis van hebben en dit een leuke uitdaging vinden, of dat je op basis van de Oscam code een patch voor Tvheadend kan maken .. dan ben je natuurlijk van harte welkom om dit te melden via mailing list, trac ticket of via IRC.

Hein

• martdj
Interessante change vandaag in de TV Headend source: Added streaming support. Should work on vlc, ffplay, totem, mplayer. Dit klinkt erg interessant. Weet iemand meer over wat precies de implicaties zijn hiervan? Komt hiermee het pauzeren van Live TV ook dichterbij?

• Rigolo
Streaming support zat er al .. alleen dan via rtsp of het eigen htsp protocol. Wat er nu (experimenteel) aan toegevoegd is, is de mogelijk om via HTTP te streamen. Dit werkt momenteel alleen voor Live streaming van het DVB signaal.

En deze logica zip op een geheel ander gedeelte van de code dan wat nodig is voor pauseren van Live TV.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mpfan
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 30-09-2020
@xburchartz.
Ik ben hier een redelijke newbe in, maar als ik jouw post terug lees klopt het dan dat jij live tv via de synology ds kijkt? (je gebruikt hem als tv server?) :9~
En is het dan ook mogelijk om HD te kijken en programma's op te nemen?

Ik hoop dat je hier een antwoord op kunt geven.
Alvast bedankt!!

• xburchartz
Ik wilde de synology als card server inzetten (tvheadend zelf wilde ik op mijn Asrock ION 330HT laten draaien). Er bleek geen goede cardserver versie voor de DS107+ te zijn waardoor je dan zelf moet gaan compileren. Op zich wilde ik dat traject wel ingaan, maar had eerst voor de tijdelijke oplossing gekozen om de cardserver ook op de Asrock te laten draaien. Dat draait nu prima en ik zie eigenlijk geen reden om alsnog de synology in te zetten.

HD heeft hier niets mee te maken. Daarvoor moet je de combi Tvheadend/XBMC hebben. Uit de diverse berichten lees ik dat dat wel mogelijk is, maar zelf heb ik daar niets mee te maken aangezien ik Digitenne heb en dat is niet bepaald HD :)

• xburchartz
Rigolo, weet jij iets over een eventuele tvhRemote voor Android? er is een Iphone app, maar bij open source software hoort toch ook wel een android app, toch? :)

• Rigolo
er is zo ver als ik weet geen Android app .. maar als je het een leuke uitdaging vindt, kan je die natuurlijk altijd zelf maken. Je kan gebruik maken van het htsp protocol om de gegevens te benaderen en te tonen.

En wie weet .. krijg je streaming video via htsp naar je android ook wel werkend.

Hein

• celi_iw
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 25-04 13:18
weet iemand of tvheadend problemen heeft met bepaalde port nummers (IPTV).

Heb namelijk Ubuntu 10.04 met Tvheadend draaien. Als ik daarin een lijst met udp adressen inzet werken alleen de adressen met port nummer 1234(udp://@239.193.128.109:1234). Adressen met port nummer van 5 digits werkt niet vb. udp://@233.81.233.161:10294

Het rare is als ik deze streams rechtstreeks met VLC bekijk gaat het goed (zelfde PC). Maar als ik in the website van Tvheadend op play klik(vervolgens ook VLC geselecteerd) dan spelen alleen de adressen met port nummer 1234 de andere niet.

Heb ook even Wireshark los gelaten en de aanvraag naar de stream komt aan want de stream wordt ook door gestuurd, maar Tvheadend pikt dit niet op.

Heeft iemand dit al meegemaakt.

• beukbeuk
  • Laatst online: 27-11-2018
Hallo mede-tweakers,

Mijn oude htpctje was overleden en toen mythtv bij de nieuwe installatie meteen begon te zeuren over rechten met mysql heb ik besloten om tvheadend eens te gaan proberen en ik moet zeggen prima stukje software.
Installatie was makkelijk en zelfs oscam had ik zo aan de praat, maar ik kom toch een paar probleempjes tegen en ben benieuwd of jullie mij de juiste richting in kunnen duwen.

Ik heb een probleem met de tv-kaarten. installeren gaat prima maar als ik daarna reboot heb ik volgens tvheaden 4 kaarten ipv 2 en werken de "oude" kaarten (dus die helemaal geconfiguurd was en zenders heeft) niet meer en moet ik opnieuw de zenders zoeken voordat ik tv kan kijken. Mijn vermoeden is dat het zou kunnen komen doordat de ene keer mijn ene kaart adapter0 krijgt en de andere keer adapter1, zou dat kunnen en weet iemand hiervoor een oplossing? (ik heb het in het verleden eens gehad met eth0 en eth1 maar kom niet meer op de oplossing)

Verder wil ik tvheadend gebruiken met xbmc en heb ik hiervoor de testing-branche geinstalleerd (dus die met live tv erin) maar in alle tutorials die ik gelezen heb wordt de koppeling gemaakt met pvr, hoe koppel ik xbmc aan tvheadend? en xbmc gerelateerd, hoe open ik xbmc op mijn 2de monitor?

hopelijk kunnen jullie me helpen

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:22
Ik heb een probleem met de tv-kaarten. installeren gaat prima maar als ik daarna reboot heb ik volgens tvheaden 4 kaarten ipv 2 en werken de "oude" kaarten (dus die helemaal geconfiguurd was en zenders heeft) niet meer en moet ik opnieuw de zenders zoeken voordat ik tv kan kijken.
Heb zelf geen ervaring met tv-headend, maar klinkt 'n beetje als de werking van open-sasc-ng bij mythtv waarbij virtuale dvb kaarten worden aangemaakt waarmee programma's kunnen communiceren, terwijl de softcam de datastroom tussen de echte en de virtuele kaart decrypt.

• beukbeuk
Nielson schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 09:49:
[...]

Heb zelf geen ervaring met tv-headend, maar klinkt 'n beetje als de werking van open-sasc-ng bij mythtv waarbij virtuale dvb kaarten worden aangemaakt waarmee programma's kunnen communiceren, terwijl de softcam de datastroom tussen de echte en de virtuele kaart decrypt.
Ja klopt maar aangezien tvheadend geen virtuele kaarten nodig heeft was dat het niet.

Via googlen van het probleem met eth0 en eth1 kwam ik uiteindeljk op de oplossing voor de dvb kaarten en heb ik het volgend bestandje aangemaakt:
# Maak een bestand /etc/udev/rules.d/025_persistent-dvb.rules
#
# met ubuntu gebruik udevadm ipv udevinfo
# udevadm info -a -p $(udevadm info -q path -n /dev/dvb/adapter0/dvr0
#
# ik heb 2 dvb kaarten de tt-2300-c en de tt-1501-c

# Om de kaarten te herkenen gebruik ik de volgorde van de pci-sloten, dozijn andere manieren maar dit is kernels aanpassen en klaar
# Maak een symlink voor /dev/dvb/adapter0 die naar tt-1501-C wijst
SUBSYSTEM=="dvb", SUBSYSTEMS=="pci", KERNELS=="0000:03:08.0", PROGRAM="/bin/sh
-c 'K=%k;
K=$${K#dvb}; printf dvb/adapter%%i/%%s 0 $${K#*.}'", NAME="%c"

# de tt-2300-c krijgt adapter1
SUBSYSTEM=="dvb", SUBSYSTEMS=="pci", KERNELS=="0000:03:06.0", PROGRAM="/bin/sh
-c 'K=%k;
K=$${K#dvb}; printf dvb/adapter%%i/%%s 1 $${K#*.}'", NAME="%c"
en dat lijkt vooralsnog de oplossing te zijn.
dus nu kan ik verder met de frontend :)

• Rigolo
nee, heeft niks met virtuele kaarten te maken maar idd met omdraaiende dvb kaarten. Dit komt doordat de kernel modules net iets anders geladen worden dan de eertste keer en daardoor kan het idd voorkomen dat de kaarten omgedraaid zijn. Ik neem aan dat het 2 verschillende kaarten zijn.

Tvheadend neemt in zijn configuratie de naam van de dvb kaart op en het adapter nummer. Als de boel omdraaid herkend Tvheadend ze niet meer en denkt dat er nieuwe kaarten zijn. Dit staat op de lijst van mogelijke verbeteringen. (zie: http://trac.lonelycoder.c...headend_dvb_config_revamp) Wanneer dit geimplementeerd wordt is niet bekend.

Wat je kan doen is door middel van udev rules er voor zorgen dat de kaarten altijd het zelfde adapter nummer krijgen. Je kan dit doen door te zoeken naar unique identificerende (udev) attributen van de kaarten, en dan te zorgen dat je op basis van die atrributen een adapter nummer toewijst.

Google maar eens naar udev rules om je er in te verdiepen.

• Rigolo
net te laat .. maar je het precies gedaan wat ik voorstelde :-)

• beukbeuk
Rigolo schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 12:19:

Google maar eens naar udev rules om je er in te verdiepen.
Was er al ;)

[Voor 76% gewijzigd door beukbeuk op 07-08-2010 14:54]

• dbox2
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 03-05 10:49
ik ben momenteel bezig met een opzet voor een tv-headend config met de Tevi S660. Ik kan met deze tuner lekker sat kijken (getest met me-tv, vlc, mplayer en gewoon cat /dev/dvb/adapter0/dvr0 > $file), alleen ik wil al jaren een stabiele basis hebben om mijn sat tuners te delen op het netwerk. Dit zodat ik met frontends (alla zotac IHD11) de media kan afspelen die vanaf de backend beschikbaar wordt gesteld. Hierbij is het centrale het belangrijkste, ik heb geen zin om in elke kamer coax te leggen omdat er al in elke kamer cat5e ligt afgemonteerd.

Nu heb ik wat vreemde dingen gezien in tv-headend, maar die wijt ik voorlopig aan bad luck. Een van de dingen was dat tv-headend continue ging rescannen als ik een restart deed, en hij kon bijvoorbeeld ook het BVN kanaal niet vinden (terwijl dit een prima kanaal is om te testen).

Nu zijn mijn vragen de volgende:

- als ik geen mux automatisch laat toevoegen, maar deze zelf handmatig toevoeg, gaat tv-headend deze dan scannen (1 malig)?
- als ze eenmaal gescand zijn, moet ik dan wat uitzetten zodat tv-headend niet continue opnieuw gaat scannen bij reboot/restart?
- als ik 5 tuners aan m'n server knoop (allemaal exact dezelfde), zorgt tv-headend dan voor de distributie? Oftewel, als op tuner0 een recording loopt van NED1, een iemand vraagt aan tv-headend via rtsp (client dus) om af te stemmen op NED2, heeft die tuner die al op die mux staat dan de voorkeur, of wat is hier de manier van werken?
- tv-headend slaat standaard op in mkv formaat?

Zodra ik wat werkende heb zal ik deze post wel bijwerken.

Ow jah, ik wil de setup dus gebruiken voor DVB-S van canal-digitaal en als SDTV stabiel werkt wil ik zsm door met HDTV.

mvg
Jouk

• martdj
beukbeuk schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 04:05:
[..]
Verder wil ik tvheadend gebruiken met xbmc en heb ik hiervoor de testing-branche geinstalleerd (dus die met live tv erin) maar in alle tutorials die ik gelezen heb wordt de koppeling gemaakt met pvr, hoe koppel ik xbmc aan tvheadend? en xbmc gerelateerd, hoe open ik xbmc op mijn 2de monitor?

hopelijk kunnen jullie me helpen
Als je alleen Live TV wilt kijken dan kun je onder video als source htsp://<IP van je tv headend server> opgeven. De rest gaat dan vanzelf. Het PVR gebeuren zit helaas niet in de huidige Dharma branche. Als je daar meer over wilt weten is dit een interessante draad. Ik verwacht dat vrij snel na het uitkomen van Dharma de PVR addons wel beschikbaar komen in de trunk dus het wachten is tot Dharma later deze maand eindelijk de final status bereikt.

• beukbeuk
martdj schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:28:
[...]

Als je alleen Live TV wilt kijken dan kun je onder video als source htsp://<IP van je tv headend server> opgeven. De rest gaat dan vanzelf. Het PVR gebeuren zit helaas niet in de huidige Dharma branche. Als je daar meer over wilt weten is dit een interessante draad. Ik verwacht dat vrij snel na het uitkomen van Dharma de PVR addons wel beschikbaar komen in de trunk dus het wachten is tot Dharma later deze maand eindelijk de final status bereikt.
Ok bedankt, het heeft eerst geen haast. tv kijken werkt en ik vermaak me wel met de films en series die ik wel op de hdd heb, ik zie het vanzelf verschijnen

• Rigolo
dbox2 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:15:
- als ik geen mux automatisch laat toevoegen, maar deze zelf handmatig toevoeg, gaat tv-headend deze dan scannen (1 malig)?
Ja, Tvheadend scant deze Mux om te bepalen welke services er beschikbaar zijn. Met DVB-S raad ik zo ie zo aan om handmatig alle muxes toe te voegen welke echt nodig zijn. Tvheadend werkt nml niet zo heel erg prettig als er een groot aantal muxes in zit met echt 100-den services. Als je je alleen richt op bijvoorbeeld canal digitaal dan heb je ook alleen hun transponders nodig, en alle overige kan je weg laten. Als je toch graag ALLE cenders van ALLE sat's die kan ontvangen misschien ooit wil gaat bekijken dan raad ik daarvoor toch een dreambox of andere sta ontvangen aan.
- als ze eenmaal gescand zijn, moet ik dan wat uitzetten zodat tv-headend niet continue opnieuw gaat scannen bij reboot/restart?
Tvheadend scan't altijd. Dit om de gegevens van de streams up to date te houden. Je kan idle scanning uitzetten maar op het moment dat er dan op een zender wordt afgestemd wordt altijd de laatste details uit het dvb signaal gehaald en wordt de service weer geupdate hiermee. Hierdoor is de configuratie van Tvheadend zo simple, het haalt nml zo veel als mogelijk uit het standaard dvb signaal (net als een losst DVB ontvanger dit doet)

Wat er nu wel gebeurd is de "initial scan" op het moment dat Tvheadend opnieuw opstart. Deze is (nog) niet uit te zetten maar het staat wel op de planning om hier eea aan te veranderen.
- als ik 5 tuners aan m'n server knoop (allemaal exact dezelfde), zorgt tv-headend dan voor de distributie? Oftewel, als op tuner0 een recording loopt van NED1, een iemand vraagt aan tv-headend via rtsp (client dus) om af te stemmen op NED2, heeft die tuner die al op die mux staat dan de voorkeur, of wat is hier de manier van werken?
Ja, dat doet Tvheadend. Ik zelf het 3 dvb-c tuners in mijn server zitten, en ik kan wel 15 concurent recordings tegelijkertijd.
- tv-headend slaat standaard op in mkv formaat?
Tvheadend slaat alle opnamens idd standaard op in het mkv formaat. Er is bewust gekozen voor dit formaat om dat het meer mogelijkheden biedt om hier extra metadata (bijvoorbeeld EPG gegevens etc) aan toe te voegen. Met bijvoorbeeld een MPEG-TS stream is dat niet mogelijk.

• martdj
Elke keer weer frustrerend om te zien dat er een hoop recente changes in Trac staan en er vervolgens achter te komen dat die allemaal voor Showtime zijn. Wat dat betreft zou het toch wel erg prettig zijn als we voor ontwikkelingen in TVHeadend niet afhankelijk waren van één persoon.

• Icekiller2k6
martdj schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:55:
Elke keer weer frustrerend om te zien dat er een hoop recente changes in Trac staan en er vervolgens achter te komen dat die allemaal voor Showtime zijn. Wat dat betreft zou het toch wel erg prettig zijn als we voor ontwikkelingen in TVHeadend niet afhankelijk waren van één persoon.
ga dan deven..

• dbox2
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 03-05 10:49
hoi Rigolo,

thnx voor de uitleg, heeft een en ander wel duidelijk gemaakt. Heb inmiddels een running config icm oscam en cccam. Zodra ik een fixed install heb (nu is het nog speeldoos) zal ik wel wat op de wiki zetten (vooral het stukje tvh - oscam - cccam kostte beetje meer tijd).

Nu zag ik onderstaande repliek staan en vroeg me wat af:
Tvheadend slaat alle opnamens idd standaard op in het mkv formaat. Er is bewust gekozen voor dit formaat om dat het meer mogelijkheden biedt om hier extra metadata (bijvoorbeeld EPG gegevens etc) aan toe te voegen. Met bijvoorbeeld een MPEG-TS stream is dat niet mogelijk.

Weet jij wellicht welke epg info er in wordt opgeslagen behalve de titel? Ik zou het namelijk wel erg leuk vinden als de description uit de epg er ook in wordt gezet. Als dat niet mogelijk is maak ik er wel een shell script voor, maar wellicht is het gemakkelijk te doen in tvh?

mvg
Jouk

• martdj
dbox2 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:24:
hoi Rigolo,

thnx voor de uitleg, heeft een en ander wel duidelijk gemaakt. Heb inmiddels een running config icm oscam en cccam. Zodra ik een fixed install heb (nu is het nog speeldoos) zal ik wel wat op de wiki zetten (vooral het stukje tvh - oscam - cccam kostte beetje meer tijd).
Waar heb je cccam nog voor nodig als je oscam en tvheadend hebt draaien? Zonder werkt toch ook prima?
Als ik het kon zou ik het doen, maar C++ praat ik helaas niet.

[Voor 17% gewijzigd door martdj op 16-08-2010 21:35]

• Rigolo
dbox2 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:24:

Weet jij wellicht welke epg info er in wordt opgeslagen behalve de titel? Ik zou het namelijk wel erg leuk vinden als de description uit de epg er ook in wordt gezet. Als dat niet mogelijk is maak ik er wel een shell script voor, maar wellicht is het gemakkelijk te doen in tvh?
De metadata wordt toegevoegd met de code in /dvr/mkmux.c (regel 390 - 421). http://trac.lonelycoder.c...tvheadend/src/dvr/mkmux.c

Momomenteel wordt daar de omschrijving niet aan toegevoegd, maar met een kleine patch zou dat volgens mijn best mogelijk zijn. Deze gegevens zouden vanuit de dvr_entry object best op te halen zijn.

• Rigolo
martdj schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:34:

Als ik het kon zou ik het doen, maar C++ praat ik helaas niet.
Tvheadend is geschreven in C en niet C++. Ik ben ook geen ontwikkelaar, maar door maar lang genoeg door de code heen te lezen begin je vanzelf wel te begrijpen hoe eea in elkaar zit. Mischien niet om meteen hele grote uitgebreide patches te maken, maar wel voldoende om uit te zoeken hoe iets nu werkt en wat er eventueel aangepast zou kunnen worden om hier wat aan toe te voegen.

Maar naast ontwikkelaars heeft Tvheadend ook behoeft aan mensen die bijvoorbeeld ook willen werken aan de documentatie, how-to schrijven etc .. er is werk zat om te doen :-)

• dpwacky
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 03-10-2011
Ik ben een complete newby in dit verhaal maar ik kom er niet duidelijk uit wat nou de systeemeisen zijn voor TVHeadend en/of het nu al goed stabiel te krijgen is?

Ik heb hier op ubuntu 10.04 64 bit versie geprobeerd, en in combinatie met XBMC krijg ik het niet stabiel. En voordat ik mijn spullen ga bestellen voor een media center tast ik echt compleet in het duister als ik het volgende wil:

Maximaal 3 DVB-C pci kaarten en 1 DVB-T usb kaart, soft-cam oplossing voor beide, er zullen maximaal in mijn huishouden 5 clients tegelijkertijd kunnen zijn. En dat zijn dan Linux en Windows clients.

Zou een setup met een AMD Athlon X4 de 45 watt versie, met bijvoorbeeld 4 gigabyte geheugen, en een zooi disks snel genoeg kunnen zijn als server voor bovenstaande? Wat hebben jullie als test pc / server staan en met hoeveel dbv-X kaarten?

De clients kunnen die XBMC zijn? Of is er iets beters of stabielers waar wel vanaf de client alles te regelen is qua opnemen en afspelen en het bekijken van live tv?

En ik kon niet opmaken of het nog steeds nodig was met DVB-C om de kaart van je provider "ziggo in dit geval" nog per zoveel dagen in de decoder te stoppen om weer updates te ontvangen?

[Voor 8% gewijzigd door dpwacky op 19-08-2010 14:54]

-- Trueligan

• lamko
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 06-05 15:33
Je server specs moeten prima kunnen en ziggo wordt prima geupdate met newcs en oscam.

And this !! Is to go even further beyond!!!

• dpwacky
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 03-10-2011
Ok perfect want een zuinige 24/7 bak thuis is wel een pre iig. Maar is er iemand die ervaring heeft met TVHeadend en XBMC frontend en dat gewoon thuis stabiel draait?

-- Trueligan

• xburchartz
Wat is er bij jou dan niet stabiel aan die combinatie? Bij mij loopt het prima.

• Mentalist
Digitenne met OSCam+TVheadend
Dit is een snelstarthandleiding om Digitenne aan de gang te krijgen met OSCam en TVheadend. Met TVheadend kan je één computer voorzien van één of meer tuners en via je netwerk TV kijken, zo hoef je niet in iedere PC of laptop een aparte TV-tuner te installeren. Ook kan TVheadend zelfstandig programma's opnemen, ideaal als het je het op een 24/7 server hebt. Ik kan altijd iets over het hoofd gezien hebben dus verbeteringen zijn welkom. Deze handleiding is geschreven voor OSCam 0.99.4a en TVheadend 2.11.

Benodigdheden:

• Werkende computer met recente Linux distro. Ik heb een IBM Thinkpad 600E met Pentium II 400Mhz gebruikt, je hebt dus geen powerhouse nodig.
• DVB-T adapter die werkt in bovenstaande computer.
• Seriële phoenix/smartmouse kaartlezer of een kaartlezer met ingebouwde USB2serial adapter.
• Een geldig Digitenne abo en werkende smartcard.

Voor een werkende computer, probeer een computerwinkel of V&A. Voor Linux, probeer http://www.debian.org/, http://www.ubuntu.com/ of een andere distro. Voor een compatible DVB-T tuner, probeer http://linuxtv.org/wiki/index.php/DVB-T_Devices. Voor een kaartlezer, probeer ebay.de. Zoek naar "smartmouse" en je ziet er genoeg. 3,58Mhz volstaat aangezien dat de frequentie is waar de Conax kaarten van Digitenne op werken. Als je geen seriële poort hebt kan je een USB2serial adapter gebruiken, voor een paar dollar te koop op DX of voor wat meer euro's in je lokale computershop.
OSCam
Eerst gaan we OSCam opzetten. Op http://streamboard.gmc.to:8001/wiki staan meer uitgebreide instructies, maar hier in het kort. Download de OSCam source:

svn co http://streamboard.gmc.to/svn/oscam/tags/0.99.4a oscam-0.99.4a

cd nu naar de nieuwe directory en type "make". Je hebt hiervoor GCC nodig, misschien nog andere dependencies, dat weet ik zo niet. Je kan natuurlijk ook gewoon een binary downloaden, bijvoorbeeld via https://launchpad.net/~mirak-mirak/+archive/ppa/+packages.

Als het compileren klaar is staat de binary in /Distribution. In /Distribution/doc/example staan wat voorbeelden voor configuratiebestanden. Kopiëer oscam.conf, oscam.server, oscam.services en oscam.user naar /Distribution. We gaan nu de gekopieërde bestanden aanpassen.

Open oscam.conf. In de sectie [monitor] wil je wellicht het nummer bij "port" aanpassen, deze was bij mij onder Ubuntu al in gebruik en moest zodoende aangepast worden. Als deze bij jou niet in gebruik is hoef je hier niets mee te doen. Kijk nu bij de protocollen. Gooi alle protocollen behalve [newcamd] weg. Bij "port" moet alleen "15050@0B00:0E030" staan. Sla het bestand op. Uitleg: 15050 is de poort (je mag ook zelf een poortnummer kiezen). 0B00 is het caid van de Conax codering. 0E030 is het ID van Digitenne. Normaal kom je aan deze ID's door OSCam te starten en de kaart te laten initialiseren, dan leest OSCam het van de kaart. In een aantal standalone ontvangers kan je deze informatie ook uitlezen.

Open oscam.server. Gooi alle reader secties weg, behalve de eerste. Zet bij caid "0B00". Als je verder gewoon je eerste seriële poort gebruikt ben je nu klaar. Gebruik je bijvoorbeeld een USB2serial adapter dan moet je bij "device" iets als "/dev/ttyUSB0" invullen. Prik even je USB2serial in je PC en spiek direct daarna in dmesg om te controleren of dit juist is voor jouw configuratie. You get the idea, "device" moet verwijzen naar je kaartlezer, waar die ook is. Sla het bestand op.

Open oscam.services. Zet bij [services1] "0B00" als caid en "0E030" als provid. Maak srvid leeg. Sla het bestand op.

Open oscam.user. Gooi alle usersecties behalve user1 weg. Zet een 0 bij uniq. Gooi de betatunnel regel weg. Zet 0B00:0E030 bij "ident" en 0B00 bij caid. Sla het bestand op.

Nu kan je OSCam starten. Start OSCam als oscam-0.99.4a2925-i686-pc-linux -c . om de configuratie uit de huidige directory te gebruiken (die je net hebt gemaakt). Met de -b switch kan je OSCam in de achtergrond laten draaien. Oscam zou nu je Digitenne kaart moeten zien in de kaartlezer en zonder fouten draaien. Je kan "tail -f /var/log/oscam/oscam.log" vanaf een terminal draaien om te zien waar OSCam mee bezig is.
TVheadend
Download TVheadend: http://www.lonelycoder.com/hts/tvheadend_download.html en installeer TVheadend. Hoe dit precies moet hangt af van je distro, maar als je nu nog niet afgehaakt bent lukt dit je vast wel. ;) [TV Headend] Het grote TV Headend topic bevat meer uitgebreide instructies voor het scannen van kanalen en installatie.

Ga naar http://<server ip>:9981/. Ga naar Configuration>Code Word Client. Klik op "Add entry". Vul bij hostname het IP van de computer met OScam in, bijvoorbeeld 127.0.0.1 voor de computer waar TVheadend opstaat. Verder:

Port: 15050
Username: user1
Password: password1
DES Key: 000102030405060708090A0B0C0D (deze staat ook in oscam.conf)

Zet een vinkje bij "Update Card" en bij "Enabled". Klaar.

Ga nu naar "TV Adapters" en kies je adapter. Klik op "Add DVB Network by location..." en kies voor Netherlands>All. Alternatief kan je naar de tab "Multiplexes" gaan en handmatig de frequenties van jouw zendmast invullen, dit kan een aantal problemen voorkomen. Frequentieinformatie Digitenne.

Wanneer je de juiste muxes hebt zal TVheadend ze zelfstandig gaan scannen. Wanneer dit klaar is kan je onder de "Add DVB Network by location..." knop de "Map DVB services to channels" knop indrukken.

Je bent klaar! Je kan nu alle zenders van Digitenne bekijken via TVheadend+OSCam. Je kan hiervoor bijvoorbeeld Showtime of XBMC gebruiken. Je voert dan de URL "htsp://127.0.0.1" in waarbij 127.0.0.1 het IP van de machine met TVheadend is. Veel plezier!

Handleiding changelog:
1.0 intial release

Deze handleiding mag je gebruiken/verspreiden met de cc by-nc-sa licentie.

• Icekiller2k6
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 05:07:
OSCam
Eerst gaan we OSCam opzetten. Op http://streamboard.gmc.to:8001/wiki staan meer uitgebreide instructies, maar hier in het kort. Download de OSCam source:

svn co http://streamboard.gmc.to/svn/oscam/tags/0.99.4a oscam-0.99.4a
apt-get update
apt-get upgrade
apt-get -y install build-essential
apt-get -y install cmake
apt-get -y install libusb-dev libusb-0.1-4
apt-get -y install subversion
apt-get -y install locate
apt-get -y install htop

svn afhalen oscam:
cd /usr/src
svn co http://streamboard.gmc.to/svn/oscam/trunk oscam-svn
cd oscam-svn
mkdir build
cd build
////EXTRA in global.h waar 16 & 32 staat verdubbelen provids pak je 64 ofzo niet nodig als je niet veel kaarten leest ofzo ///
cmake -DWEBIF=1 ..
make
make install

!!als je SMARTREADER ondersteuning wilt EERST DIT DOEN!!
wget http://sourceforge.net/pr...sb-1.0.6.tar.bz2/download
tar xjf libusb-1.0.6.tar.bz2
cd libusb-1.0.6
./configure
make
make install

als je toch naderhand doen een make clean doen!

• Rigolo
W3ird_N3rd en Icekiller2k6,

Is het goed om jullie OScam onfiguratie/installatie op te nemen in het [OSCam] Het grote Oscam Topic ?

EN bedankt voor deze toevoeging ... ik zal voor Digitenne de Topic start van dit topic aanpassen en verwijzen naar deze posts.

Hein

• Mentalist
Goede instructies, mag ik dit opnemen in mijn handleiding met de cc by-nc-sa licentie? :)
Rigolo schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:08:
Is het goed om jullie OScam onfiguratie/installatie op te nemen in het [OSCam] Het grote Oscam Topic ?
Bedoel je als losse post? Want dan wil ik het er zelf ook wel posten. :)

[Voor 42% gewijzigd door Mentalist op 21-08-2010 21:01]

• Rigolo
dat mag natuurlijk ook .. maar zat meer te denken om het in de start post op te nemen ...

• Icekiller2k6
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:00:
[...]

Goede instructies, mag ik dit opnemen in mijn handleiding met de cc by-nc-sa licentie? :)
Zolang er credits bij staan ;)
Feit is ik heb op ubuntu altijd makefile moeten aanpassen en hardlink toevoegen naar de juiste usblib.. ik moet eens gaan zien voor code/bash scriptje te schrijven die ze vanzelf op de juist plaats gaat zetten...

• jayvol09
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Ik heb net newcs op mn server gezet. Als ik TV Headend installeer zou ik enkel nog een softcam/emulator moeten installeren om tv op te kunnen nemen. Is er nog een programma dat de voorkeur geniet? Ik hoor vooral opensasc-ng maar werken newcamd, mgcamd of CCcam ook?
Heb xubuntu en een USB smartcardreader icm ziggo.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• Icekiller2k6
jayvol09 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 02:12:
Ik heb net newcs op mn server gezet. Als ik TV Headend installeer zou ik enkel nog een softcam/emulator moeten installeren om tv op te kunnen nemen. Is er nog een programma dat de voorkeur geniet? Ik hoor vooral opensasc-ng maar werken newcamd, mgcamd of CCcam ook?
Heb xubuntu en een USB smartcardreader icm ziggo.
mgcamd gebruikt net newcamd lines.. (en extended newcamd)
Oscam ondersteunt C lines (wat je dus wilt CCcam)

newcamd = protocol

• jayvol09
Ok ik weet niet of ik dat antwoord helemaal snap, Oscam is een alternatief voor Newcs heb ik gegoogled, maar gezien ik net newcs heb installed wil ik geen Oscam. Newcs kan het newcamd protocol spreken dus is mgcamd een realistische optie (met TV Headend uiteraard).

Ik dacht dat newcamd ook een cardserver & emulator was waar het protocol oorspronkelijk vandaan kwam.

[Voor 3% gewijzigd door jayvol09 op 26-08-2010 02:47]

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• Rigolo
NewCS wordt (waarschijnlijk) niet door ontwikkeld, is closed source en de laatste versie bevat zeker wat bugs. Oscam is opensource, wordt door ontwikkeld en kan meer dan Newcs (bijvoorbeeld keys niet van lokale smartcard halen, maar van een andere CAM server (bijvoorbeeld CCcam)

Om versleutelde TV zenders te kunnen kijken met Tvheadend heb je alleen het volgende nodig:
  • Een Camserver die het Newcamd protocol ondersteund (bv Oscam)
  • Een cardreader
  • Een geldige smartcard van je provider
Tvheadend ziet in het dvb signaal dat de zender versleuteld is en vraagt via net newcamd protocol aan de camserver voor een key. De camserver haalt deze van de smartcard af en geeft deze terug aan Tvheadend. Tvheadend kan met behulp van deze key het signaal zelf ontsleutelen en dan onversleuteld opslaan en/of doorsturen.

open-sasc-ng is bedoelt als tussen oplossing voor applicatie's die niet zelf instaat zijn om key aan te vragen en te ontsleutelen. Dus dat heb je niet nodig bij tvheadend (en werkt ook niet als het probeert)

• jayvol09
Duidelijk, bedankt. Dus de cam functie zit in tv headend en kheb enkel een cardserver nodig. Dan zal ik wel Oscam gebruiken, je hoort vast nog van me^^

Update:
Oscam was niet gelukt maar met NewCS ziet het er hoopvol uit. Mn eerste test recording van een encrypted channel loopt straks en hopelijk heb ik morgenochtend goed nieuws^^. Ik blijf wel nog ff doorsleutelen met oscam omdat ik newcs geen lange toekomst voorspel. Heb ook tijd verloren met de cwc settings, had de ip adress van de computer gedaan (192.168.0.4) ipv de interne (127.0.0.1) toen ie niet connecte ik maar denken dat het aan de cardserver lag.

[Voor 60% gewijzigd door jayvol09 op 06-09-2010 23:37]

• mbecke
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 24-09-2010
Begrijp ik het goed dat je TVheadend en XBMC samen op 1 machine kunt draaien?

• TempesT
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23-05-2018
mbecke schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:30:
Begrijp ik het goed dat je TVheadend en XBMC samen op 1 machine kunt draaien?
ja

Ik gebruik OScam + tvheadend +XBMC op mijn ubuntu bak om digitenne te kijken

Heel Hard Heerschen

• mbecke
TempesT schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:53:
[...]

ja

Ik gebruik OScam + tvheadend +XBMC op mijn ubuntu bak om digitenne te kijken
Oke top, dan ga ik dit een proberen met een anysee e30tc i.c.m Ziggo.
Is XBMC i.c.m TVheadend beter dan bijv. XBMC i.c.m VDR?

• Mentalist
mbecke schreef op woensdag 15 september 2010 @ 18:55:
[...]

Oke top, dan ga ik dit een proberen met een anysee e30tc i.c.m Ziggo.
Eigenlijk wel zonde om dan een Anysee te gebruiken, TVheadend kan toch niets met de kaartlezer daarvan. Had je net zo goed een random cheapass DVB-C tuner kunnen kopen.

• mbecke
W3ird_N3rd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:32:
[...]

Eigenlijk wel zonde om dan een Anysee te gebruiken, TVheadend kan toch niets met de kaartlezer daarvan. Had je net zo goed een random cheapass DVB-C tuner kunnen kopen.
Ik kan deze toch in combinatie met CCcam gaan gebruiken, ik heb deze kaart al een tijf gebruikt in mijn MCE machine maar wil nu de overstap maken naar Linux.

Weet iemand toevallig met welke username ik kan inloggen in TVheadend? (Het web gedeelte bedoel ik dan)

• Mentalist
mbecke schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:36:
[...]

Ik kan deze toch in combinatie met CCcam gaan gebruiken, ik heb deze kaart al een tijf gebruikt in mijn MCE machine maar wil nu de overstap maken naar Linux.
Kan wel, maar het is zonder omdat de Anysee volgens mij een stuk duurder is dan een cheapo DVB-C kaart en geen toegevoegde waarde meer heeft als je de ingebouwde kaartlezer niet (kan) gebruiken. :)
Weet iemand toevallig met welke username ik kan inloggen in TVheadend? (Het web gedeelte bedoel ik dan)
Zelfde waarmee je in Linux kan loggen. Of is dat wat ik had ingesteld.. Volgens de startpost kan je dit opgeven bij installatie van TVheadend.

[Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 15-09-2010 19:47]

• mbecke
Ik loop nu tegen een probleempje aan, namelijk dat ik via DMESG kan zijn dat de Anysee kaart geïnstalleerd is maar in het web gedeelte van TVheadend kan ik mijn kaart niet selecteren en zie ik alleen maar de volgende kaart: Zarlink ZL10353 DVB-T

Hier een gedeelte van mijn DMESG:

[ 5.181966] dvb-usb: found a 'Anysee DVB USB2.0' in warm state.
[ 5.181989] dvb-usb: will pass the complete MPEG2 transport stream to the software demuxer.
[ 5.182206] DVB: registering new adapter (Anysee DVB USB2.0)
[ 5.184409] anysee: firmware version:0.1.2 hardware id:15
[ 5.193317] lirc_dev: IR Remote Control driver registered, major 61
[ 5.316789] Linux agpgart interface v0.103
[ 5.323263] lp: driver loaded but no devices found
[ 5.328979] lirc_mceusb: Windows Media Center Edition USB IR Transceiver driver for LIRC 1.90
[ 5.328982] lirc_mceusb: Daniel Melander <lirc@rajidae.se>, Martin Blatter <martin_a_blatter@yahoo.com>, Dan Conti <dconti@acm.wwu.edu>
[ 5.375780] DVB: registering adapter 0 frontend 0 (Zarlink ZL10353 DVB-T)...
[ 5.400785] usb 1-1.2.1: reset full speed USB device using ehci_hcd and address 11
[ 5.412841] input: IR-receiver inside an USB DVB receiver as /devices/pci0000:00/0000:00:04.1/usb1/1-1/1-1.2/1-1.2.2/input/input6
[ 5.412879] dvb-usb: schedule remote query interval to 200 msecs.
[ 5.412883] dvb-usb: Anysee DVB USB2.0 successfully initialized and connected.
[ 5.415555] usbcore: registered new interface driver dvb_usb_anysee

• Mentalist
Ik weet niet of de E30TC helemaal supported is.

http://linuxtv.org/wiki/index.php/DVB-C_USB_Devices
This is a combined (Combo) DVB-T and DVB-C -device. The default mode is DVB-C. DVB-T -mode can be selected with a command "sudo modprobe dvb-usb-anysee delsys=1". Both modes seem to work.
Kan je daar wat mee?

Het is ook aan te raden om in dit geval de laatste v4l-dvb te installeren, wellicht is de support recent gefixt: http://linuxtv.org/repo/.

• mbecke
W3ird_N3rd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:03:
Ik weet niet of de E30TC helemaal supported is.

http://linuxtv.org/wiki/index.php/DVB-C_USB_Devices

[...]

Kan je daar wat mee?

Het is ook aan te raden om in dit geval de laatste v4l-dvb te installeren, wellicht is de support recent gefixt: http://linuxtv.org/repo/.
Oke, wellicht dat het dan beter is om mijn TechnoTrend TT-connect CT-3650 CI er aan te hangen, deze heb ik namelijk ook nog liggen en op bovengenoemde site wordt deze wel ondersteund.

• mbecke
Ik krijg het niet voor elkaar om de Anysee E30 TC en de TT-CT3650 dvb-c kaarten aan de praat te krijgen.
Is er misschien iemand die bij mij wil inloggen en het zaakje wellicht draaiend krijgt?

• Mentalist
mbecke schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:23:
Ik krijg het niet voor elkaar om de Anysee E30 TC en de TT-CT3650 dvb-c kaarten aan de praat te krijgen.
Is er misschien iemand die bij mij wil inloggen en het zaakje wellicht draaiend krijgt?
Wil het best proberen al kan ik niks garanderen, DM me dan even. :)

Of misschien makkelijker, kom even naar #tweakers.net..

[Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 15-09-2010 22:58]

• mbecke
W3ird_N3rd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:56:
[...]

Wil het best proberen al kan ik niks garanderen, DM me dan even. :)

Of misschien makkelijker, kom even naar #tweakers.net..
Hoe kan ik op deze site een DM doen?
#tweakers.net, met welk programma kan ik dat het beste doen op Windows?

Sorry, maar hier ben ik nog niet zo in thuis.

• Mentalist
mbecke schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:11:
[...]

Hoe kan ik op deze site een DM doen?
http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif
Direct message moet wel aanstaan bij je voorkeuren.
#tweakers.net, met welk programma kan ik dat het beste doen op Windows?

Sorry, maar hier ben ik nog niet zo in thuis.
mIRC is een bekende client (maar er zijn er veel meer die allemaal goed genoeg zijn om te chatten) maar je kan ook gewoon naar http://irc.tweakers.net/.

[Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 15-09-2010 23:18]

• mbecke
W3ird_N3rd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:17:
[...]

[afbeelding]
Direct message moet wel aanstaan bij je voorkeuren.

[...]

mIRC is een bekende client (maar er zijn er veel meer die allemaal goed genoeg zijn om te chatten) maar je kan ook gewoon naar http://irc.tweakers.net/.
Ik heb je alvast een DM gestuurd, ik had dit inderdaad niet aan staan in de voorkeuren..:-)

• TempesT
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 05:07:

Open oscam.conf. In de sectie [monitor] wil je wellicht het nummer bij "port" aanpassen, deze was bij mij onder Ubuntu al in gebruik en moest zodoende aangepast worden. Als deze bij jou niet in gebruik is hoef je hier niets mee te doen. Kijk nu bij de protocollen. Gooi alle protocollen behalve [newcamd] weg. Bij "port" moet alleen "15050@0B00:0E030" staan. Sla het bestand op. Uitleg: 15050 is de poort (je mag ook zelf een poortnummer kiezen). 0B00 is het caid van de Conax codering. 0E030 is het ID van Digitenne. Normaal kom je aan deze ID's door OSCam te starten en de kaart te laten initialiseren, dan leest OSCam het van de kaart. In een aantal standalone ontvangers kan je deze informatie ook uitlezen.

Open oscam.services. Zet bij [services1] "0B00" als caid en "0E030" als provid. Maak srvid leeg. Sla het bestand op.

Open oscam.user. Gooi alle usersecties behalve user1 weg. Zet een 0 bij uniq. Gooi de betatunnel regel weg. Zet 0B00:0E030 bij "ident" en 0B00 bij caid. Sla het bestand op.
Ik heb het Digitenne ID 0E030 nooit ingevuld, en gebruik: "caid = 0B00:0000" en "ident = 0B00:000000" in oscam.server en oscam.user, Ook gebruik ik een andere DES Key: 0102030405060708091011121314, en heb ik oscam.services nooit ingesteld (dat bestand is er niet). Dit lijkt toch goed te werken.
Waar heb je die Digitenne ID vandaan? Ik dacht dat 0B00 het ID voor digitenne was, die heb ik namelijk via google vrij makkelijk kunnen vinden maar die 0E030 is me totaal nieuw. Is er een voordeel om dit instellen?
Heb ik verder goed begrepen dat die DES key in principe willekeurig is, zolang je dus maar dezelfde key gebruikt bij tvheadend? Wat is het nut van een ingewikkelde DES key opgeven?

Heel Hard Heerschen

• Mentalist
TempesT schreef op donderdag 16 september 2010 @ 02:11:
[...]

Ik heb het Digitenne ID 0E030 nooit ingevuld, en gebruik: "caid = 0B00:0000" en "ident = 0B00:000000" in oscam.server en oscam.user, Ook gebruik ik een andere DES Key: 0102030405060708091011121314, en heb ik oscam.services nooit ingesteld (dat bestand is er niet). Dit lijkt toch goed te werken.
DES key kan je natuurlijk zelf kiezen, ik heb geloof ik de standaard key gebruikt. Het kan ook prima dat er een paar overbodige stappen in de guide zitten, ik heb niet van iedere stap getest of deze noodzakelijk is, ik was al blij dat het werkte.
Waar heb je die Digitenne ID vandaan?
Ooit van een Digitenne kaart gehaald, maar misschien is dat met een update eens aangepast.
Ik dacht dat 0B00 het ID voor digitenne was,
0B00 is voor de Conax encryptie.
Heb ik verder goed begrepen dat die DES key in principe willekeurig is, zolang je dus maar dezelfde key gebruikt bij tvheadend? Wat is het nut van een ingewikkelde DES key opgeven?
Encryptie van de connectie tegen luistervinken volgens mij. :) Het is dus een encryptiesleutel. Binnen je eigen LAN natuurlijk totaal onboeiend.

• mbecke
Wie kan mij even helpen een probleempje op te lossen m.b.t mijn dvb kaart binnen TVheadend:

Ik heb eerst geprobeerd om 2 dvb kaarten werkend te krijgen, namelijk een TT-connect CT3650 en een Anysee E30TC. Het probleem was dat de CT3650 niet werkte maar wel binnen TVheadend weergegeven. Het probleem met de Anysee was dat deze eerst alleen als DVB-T kaart werdt weergegeven terwijl ik hen als DVB-C wil gebruiken.

Nu heb ik de CT3650 verwijderd uit de machine en heb nu de Anysee wel in DVB-C mode gekregen.

Nu heb ik het volgende probleem:
Beide kaarten worden nog steeds in TVheadend weergegeven, en de Anysee kaart nog steeds als dvb-t terwijl hij nu wel in DVB-C mode staat.

Hoe kan ik deze 2 kaarten verwijderen binnen TVheadend en de Anysee DVB-C er aan toevoegen??

EDIT: De kaart werkt nu en is de kanalen aan het scannen :-)

[Voor 4% gewijzigd door mbecke op 16-09-2010 19:46]

• lamko
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 06-05 15:33
Op sat4all staat ook nog iets, maar zo te zie is het je al gelukt !

And this !! Is to go even further beyond!!!

• mbecke
Ik heb TVheadend geïnstalleerd en netjes de kanalen gescand en deze worden ook allemaal netjes gevonden.

Nu heb ik eerst geprobeerd de kanalen te mappen, bij een paar is dit gelukt maar bij de meeste niet.
Welke naam moet ik nu aanhouden bij het handmatig mappen van de kanalen en hoe is de "opbouw" hiervan??

En hoe krijg ik de kanalen binnen XBMC te zien, ik zie daar namelijk helemaal niks van in XBMC.

[Voor 13% gewijzigd door mbecke op 17-09-2010 15:35]

• mbecke
Ik ben nu wel eens stuk verder gekomen maar zit toch nog met een probleem.

Als ik in XBMC de source open dan zie ik wel de tag's staan van TVheadend, maar ik zie geen kanalen.

In TVheadend zie ik de volgende output:

Sep 17 19:46:27 htsp: 127.0.0.1: Welcomed client software: XBMC Media Center
Sep 17 19:46:27 htsp: 127.0.0.1 [ XBMC Media Center ]: Identified as user admin
Sep 17 19:46:27 htsp: 127.0.0.1 [ admin | XBMC Media Center ]: Privileges raised

Ik heb geen idee waar het hier mis gaat, iemand van jullie een idee?

• martdj
Updaten jullie je Oscam server weleens? Ik ben er sinds ik 'm 6 maanden geleden heb opgezet maar vanaf gebleven onder het motto "don't fix it if it ain't broken", maar ik heb geen idee of er sindsdien nog interessante vernieuwingen zijn die ik nu mis, danwel dat de boel efficiënter is geworden ofzo.

• Mentalist
martdj schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 22:11:
Updaten jullie je Oscam server weleens? Ik ben er sinds ik 'm 6 maanden geleden heb opgezet maar vanaf gebleven onder het motto "don't fix it if it ain't broken", maar ik heb geen idee of er sindsdien nog interessante vernieuwingen zijn die ik nu mis, danwel dat de boel efficiënter is geworden ofzo.
Als het werkt dan werkt het.

Een standalone decoder update je normaal ook zelden, echt nodig zal het vaak dus niet zijn.

Mochten er eens dingetjes veranderen in de codering, dan kan het nodig zijn om Oscam dan te updaten, maar dan merk je het vanzelf wel.

• jayvol09
Paar weken ging het opnemen met tvheadend en newcs goed, maar nu neemt hij niets meer op, ook al geeft ie aan dat recording succesful was zijn de recordings nergens terug te vinden. Dan probeer ik map dvb services to channels weer, dit keer zegt ie overal no input detected. Betekent dit dat mn ziggo smartcard niet meer werkt?

• Mentalist
Volgens mij is dat een andere error.. Check of je Nederland 1 SD kan kijken, die is ongecodeerd afaik.

• jayvol09
Ned1 werkt nog prima. Ik zie ook geen andere errors op de cli als ik newcs opstart, ik las ooit iets over smartcards die updates binnenkrijgen heeft dat hier iets mee te maken?

• Mentalist
jayvol09 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:21:
Ned1 werkt nog prima. Ik zie ook geen andere errors op de cli als ik newcs opstart, ik las ooit iets over smartcards die updates binnenkrijgen heeft dat hier iets mee te maken?
Als je smartcard verlopen is (b.v. omdat ie geen update heeft gekregen) moet je hem weer ff in een originele ontvanger steken en een poosje aanzetten.

En uitzoeken waarom je kaart geen update heeft gekregen.. (dit kan in zowel de cardserver als tvheadend uitstaan, en een oudere cardserver kan de ondersteuning hiervoor missen)

[Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 11-10-2010 01:28]

• jayvol09
Heb nu een verse kaart erin gedaan, als ik newcs opstart krijg ik geloof ik precies hetzelf bericht als toen het werkte, maar nog steeds geen opnames. Heb ff copy/paste van de error log in de browser gemaakt. Misschien kan iemand hier chocola van maken?
Oct 13 21:11:35 subscription: "serviceprobe" direct subscription to adapter: "Philips TDA10023 DVB-C", network: "AMR Ziggo Digitale Televisie", mux: "AMR Ziggo Digitale Televisie: 762,750 kHz", provider: "Ziggo", service: "MAX", quality: 100
Oct 13 21:11:36 dvb: "AMR Ziggo Digitale Televisie: 762,750 kHz" on adapter "Philips TDA10023 DVB-C", status changed to Bad signal
Oct 13 21:11:37 dvb: "AMR Ziggo Digitale Televisie: 762,750 kHz" on adapter "Philips TDA10023 DVB-C", status changed to Constant FEC
Oct 13 21:11:39 dvb: "AMR Ziggo Digitale Televisie: 762,750 kHz" on adapter "Philips TDA10023 DVB-C", status changed to Bad signal
Oct 13 21:11:40 dvb: "AMR Ziggo Digitale Televisie: 762,750 kHz" on adapter "Philips TDA10023 DVB-C", status changed to Constant FEC
Oct 13 21:11:45 Transport: Philips TDA10023 DVB-C/AMR Ziggo Digitale Televisie: 762,750 kHz/MAX: Status changed to [Graceperiod expired]
Oct 13 21:11:45 subscription: "serviceprobe" unsubscribing
Oct 13 21:11:45 serviceprobe: MAX: skipped: No input detected
Oct 13 21:11:45 serviceprobe: BravaNL: checking...
Oct 13 21:11:45 cwc: Philips TDA10023 DVB-C/AMR Ziggo Digitale Televisie: 762,750 kHz/BravaNL using CWC 127.0.0.1:15050
Oct 13 21:11:45 subscription: "serviceprobe" direct subscription to adapter: "Philips TDA10023 DVB-C", network: "AMR Ziggo Digitale Televisie", mux: "AMR Ziggo Digitale Televisie: 762,750 kHz", provider: "Ziggo", service: "BravaNL", quality: 100
Oct 13 21:11:50 dvb: "AMR Ziggo Digitale Televisie: 762,750 kHz" on adapter "Philips TDA10023 DVB-C", status changed to No signal
Oct 13 21:11:52 dvb: "AMR Ziggo Digitale Televisie: 762,750 kHz" on adapter "Philips TDA10023 DVB-C", status changed to Constant FEC
Oct 13 21:11:55 Transport: Philips TDA10023 DVB-C/AMR Ziggo Digitale Televisie: 762,750 kHz/BravaNL: Status changed to [Graceperiod expired]
Oct 13 21:11:55 subscription: "serviceprobe" unsubscribing
Oct 13 21:11:55 serviceprobe: BravaNL: skipped: No input detected
Oct 13 21:11:55 serviceprobe: RTL Television: checking...
Oct 13 21:11:55 cwc: Philips TDA10023 DVB-C/AMR Ziggo Digitale Televisie: 762,750 kHz/RTL Television using CWC 127.0.0.1:15050
Oct 13 21:11:56 subscription: "serviceprobe" direct subscription to adapter: "Philips TDA10023 DVB-C", network: "AMR Ziggo Digitale Televisie", mux: "AMR Ziggo Digitale Televisie: 762,750 kHz", provider: "Ziggo", service: "RTL Television", quality: 100
Oct 13 21:12:06 Transport: Philips TDA10023 DVB-C/AMR Ziggo Digitale Televisie: 762,750 kHz/RTL Television: Status changed to [Graceperiod expired]
Oct 13 21:12:06 subscription: "serviceprobe" unsubscribing
Oct 13 21:12:06 serviceprobe: RTL Television: skipped: No input detected
Oct 13 21:12:06 serviceprobe: X-MO: checking...
Oct 13 21:12:06 dvb: "/dev/dvb/adapter0" tuning to "AMR Ziggo Digitale Televisie: 794,750 kHz" (Transport start)
Oct 13 21:12:06 cwc: Philips TDA10023 DVB-C/AMR Ziggo Digitale Televisie: 794,750 kHz/X-MO using CWC 127.0.0.1:15050
Oct 13 21:12:06 subscription: "serviceprobe" direct subscription to adapter: "Philips TDA10023 DVB-C", network: "AMR Ziggo Digitale Televisie", mux: "AMR Ziggo Digitale Televisie: 794,750 kHz", provider: "Ziggo", service: "X-MO", quality: 100
Oct 13 21:12:06 Transport: Philips TDA10023 DVB-C/AMR Ziggo Digitale Televisie: 794,750 kHz/X-MO: Status changed to [Hardware input]
Oct 13 21:12:06 Transport: Philips TDA10023 DVB-C/AMR Ziggo Digitale Televisie: 794,750 kHz/X-MO: Status changed to [Hardware input] [Input on service]
Oct 13 21:12:07 Transport: Philips TDA10023 DVB-C/AMR Ziggo Digitale Televisie: 794,750 kHz/X-MO: Status changed to [Hardware input] [Input on service] [Demuxed packets]
Oct 13 21:12:07 cwc: Sending ECM (channel 6) section=0/1, for service X-MO (seqno: 1838)
Oct 13 21:12:07 cwc: Sending ECM (channel 9999) section=1/1, for service X-MO (seqno: 1839)
Oct 13 21:12:07 cwc: Received NOK for service "X-MO" (channel 6) (seqno: 1838)
Oct 13 21:12:07 cwc: Received NOK for service "X-MO" (channel 9999) (seqno: 1839)
Oct 13 21:12:07 cwc: Can not descramble service "X-MO", access denied (seqno: 1839)
Oct 13 21:12:07 Transport: Philips TDA10023 DVB-C/AMR Ziggo Digitale Televisie: 794,750 kHz/X-MO: Status changed to [Hardware input] [Input on service] [Demuxed packets] [No access]
Oct 13 21:12:07 subscription: "serviceprobe" unsubscribing
Oct 13 21:12:07 serviceprobe: X-MO: skipped: No access
Oct 13 21:12:07 serviceprobe: Première HPO film: checking...
Oct 13 21:12:07 subscription: "serviceprobe" direct subscription to adapter: "Philips TDA10023 DVB-C", network: "AMR Ziggo Digitale Televisie", mux: "AMR Ziggo Digitale Televisie: 794,750 kHz", provider: "Ziggo", service: "Première HPO film", quality: 100
Oct 13 21:12:17 Transport: Philips TDA10023 DVB-C/AMR Ziggo Digitale Televisie: 794,750 kHz/Première HPO film: Status changed to [Graceperiod expired]
Oct 13 21:12:17 subscription: "serviceprobe" unsubscribing
Oct 13 21:12:17 serviceprobe: Première HPO film: skipped: No input detected
Oct 13 21:12:17 serviceprobe: Now idle

• celi_iw
  • Laatst online: 25-04 13:18

Heb namelijk Ubuntu 10.04 met Tvheadend draaien. Als ik daarin een lijst met udp adressen inzet werken alleen de adressen met port nummer 1234(udp://@239.193.128.109:1234). Adressen met port nummer van 5 digits werkt niet vb. udp://@233.81.233.161:10294

Het rare is als ik deze streams rechtstreeks met VLC bekijk gaat het goed (zelfde PC). Maar als ik in the website van Tvheadend op play klik(vervolgens ook VLC geselecteerd) dan spelen alleen de adressen met port nummer 1234 de andere niet.

Heb ook even Wireshark los gelaten en de aanvraag naar de stream komt aan want de stream wordt ook door gestuurd, maar Tvheadend pikt dit niet op.

Heb geen idee waar ik moet zoeken om dit op te lossen.

• iBurger
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23-03 15:36
Hoe zit het eigenlijk ondertussen met de hardware acceleration voor HD opnames? Ik herinner dat er sprake was van een samenwerking tussen de developers van TV Headend en XBMC, als ik het goed had. Misschien iemand met een "inside scoop" in dit topic? ~ thx

• martdj
iBurger schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:15:
Hoe zit het eigenlijk ondertussen met de hardware acceleration voor HD opnames? Ik herinner dat er sprake was van een samenwerking tussen de developers van TV Headend en XBMC, als ik het goed had. Misschien iemand met een "inside scoop" in dit topic? ~ thx
In TV Headend is een property gebouwd die de schermgrootte doorgeeft in de htsp stream en in XBMC is code gebouwd om die te gebruiken om ook de HD streams te kunnen decoderen met VDPAU ondersteuning. De laatste zit echter nog niet in de trunk. Als je momenteel de beste Tv ervaring wilt met TV Headend en XBMC kun je het beste de repository van Nederlander Lars op den Kamp (aka Dushmaniac) gebruiken, zie dit forum draadje (en dan de laatste paar pagina's vanaf 102 ofzo)

• martdj
celi_iw schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:34:

Heb geen idee waar ik moet zoeken om dit op te lossen.
Misschien gewoon een ticket aanmaken?

• martdj
Loopt degene die de TV Headend wiki pagina over Oscam met Ziggo eergisteren heeft aangepast ook hier rond? Ik heb wat vragen namelijk. Ik heb laatst mijn Oscam versie maar eens geupdate naar de laatste stabiele versie 1.0 (r3149). Ik durfde niet de laatste versie uit SVN te nemen, omdat na v1.0 men is begonnen om Oscam multithreaded te maken wat ertoe leidde dat Oscam een tijd niet stabiel was. Nu wordt in de wiki wel gewoon de laatste versie gepakt. Betekent dat dat Oscam inmiddels weer stabiel genoeg is om de laatste SVN zonder problemen te kunnen gebruiken?

• Icekiller2k6
martdj schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:43:
Loopt degene die de TV Headend wiki pagina over Oscam met Ziggo eergisteren heeft aangepast ook hier rond? Ik heb wat vragen namelijk. Ik heb laatst mijn Oscam versie maar eens geupdate naar de laatste stabiele versie 1.0 (r3149). Ik durfde niet de laatste versie uit SVN te nemen, omdat na v1.0 men is begonnen om Oscam multithreaded te maken wat ertoe leidde dat Oscam een tijd niet stabiel was. Nu wordt in de wiki wel gewoon de laatste versie gepakt. Betekent dat dat Oscam inmiddels weer stabiel genoeg is om de laatste SVN zonder problemen te kunnen gebruiken?
voor ziggo misschien wel voor andere kaarten niet.. ik moest voor sky it terug grijpen naar een oudere build.

• beukbeuk
martdj schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:04:
[...]

In TV Headend is een property gebouwd die de schermgrootte doorgeeft in de htsp stream en in XBMC is code gebouwd om die te gebruiken om ook de HD streams te kunnen decoderen met VDPAU ondersteuning. De laatste zit echter nog niet in de trunk. Als je momenteel de beste Tv ervaring wilt met TV Headend en XBMC kun je het beste de repository van Nederlander Lars op den Kamp (aka Dushmaniac) gebruiken, zie dit forum draadje (en dan de laatste paar pagina's vanaf 102 ofzo)
Die optie zit nu in svn toch? heb vanmiddag mijn tvheadend via AUR(arch) geupdate en xbmc knalde er niet meer uit als ik een hd kanaal opende met vdpau ingeschakeld.

• Wouterdt
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 02-05 19:21
Ik probeer TV Headend aan de gang te krijgen onder XBMC Live RC1 met mijn anysee E30 Combo Plus (DVB-T & DVB-C) en Ziggo. De adapter wordt getoond in tvheadend maar na het scannen van de muxes worden er geen services gevonden.

Wat ik heb gedaan:

XBMC Live RC1 geinstalleerd naar HDD
DVB-T Driver geblacklist:

code:
1
2
3
4
xbmc@XBMCLive:~$ tail -n 5 /etc/modprobe.d/blacklist.conf

# DVB-T Adapter on AnySee E30
blacklist zl10353

Reboot

Vervolgens in de webadmin van TV Headend:

Configuration -> TV Adapters: Philips TDA10023 DVB-C geselecteerd
NIT-o Network ID op 7900 gezet, save
Vervolgens Add DVB Network by Location -> Netherlands -> Ziggo (zwolle), gewoon Ziggo ook al geprobeerd.
Nu worden de muxes gescand en als dat klaar is dan zijn er geen services gevonden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Hardware
Device path:
/dev/dvb/adapter0
Device name:
Philips TDA10023 DVB-C
Host connection:
USB (480 Mbit/s)
Frequency range:
47000 kHz - 858000 kHz, in steps of 62 kHz
Symbolrate range:
458333 Baud - 7333333 Baud
Status
Currently tuned to:
794,000 kHz 
Services:
0
Muxes:
26
Muxes awaiting initial scan:
0

De output van lsusb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
xbmc@XBMCLive:~$ lsusb
Bus 004 Device 003: ID 15c2:ffdc SoundGraph Inc. iMON PAD Remote Controller
Bus 004 Device 002: ID 04d9:0022 Holtek Semiconductor, Inc. Portable Keyboard
Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 003 Device 003: ID 0cf3:3002 Atheros Communications, Inc.
Bus 003 Device 002: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, Ltd FT232 USB-Serial (UART) IC
Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 002 Device 002: ID 1c73:861f
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub

xbmc@XBMCLive:~# sudo lsusb -v -s2:2

Bus 002 Device 002: ID 1c73:861f
Device Descriptor:
  bLength                18
  bDescriptorType         1
  bcdUSB               2.00
  bDeviceClass            0 (Defined at Interface level)
  bDeviceSubClass         0
  bDeviceProtocol         0
  bMaxPacketSize0        64
  idVendor           0x1c73
  idProduct          0x861f
  bcdDevice            1.00
  iManufacturer           1 AMT.CO.KR
  iProduct                2 anysee-FA(LP)
  iSerial                 0
  bNumConfigurations      1
  Configuration Descriptor:
    bLength                 9
    bDescriptorType         2
    wTotalLength           83
    bNumInterfaces          1
    bConfigurationValue     1
    iConfiguration          0
    bmAttributes         0x80
      (Bus Powered)
    MaxPower              500mA
    Interface Descriptor:
      bDescriptorType         4
      bInterfaceNumber        0
      bAlternateSetting       0
      bNumEndpoints           4
      bInterfaceClass       255 Vendor Specific Class
      bInterfaceSubClass      0
      bInterfaceProtocol      0
      iInterface              0
      Endpoint Descriptor:
        bLength                 7
        bDescriptorType         5
        bEndpointAddress     0x01  EP 1 OUT
        bmAttributes            2
          Transfer Type            Bulk
          Synch Type               None
          Usage Type               Data
        wMaxPacketSize     0x0040  1x 64 bytes
        bInterval               0
      Endpoint Descriptor:
        bEndpointAddress     0x81  EP 1 IN
      Endpoint Descriptor:
        bEndpointAddress     0x82  EP 2 IN
        wMaxPacketSize     0x0200  1x 512 bytes
      Endpoint Descriptor:
        bEndpointAddress     0x02  EP 2 OUT
        wMaxPacketSize     0x0200  1x 512 bytes
    Interface Descriptor:
      bDescriptorType         4
      bInterfaceNumber        0
      bAlternateSetting       1
      bNumEndpoints           4
      bInterfaceClass       255 Vendor Specific Class
      bInterfaceSubClass      0
      bInterfaceProtocol      0
      iInterface              0
      Endpoint Descriptor:
        bEndpointAddress     0x01  EP 1 OUT
      Endpoint Descriptor:
        bEndpointAddress     0x81  EP 1 IN
      Endpoint Descriptor:
        bEndpointAddress     0x82  EP 2 IN
        bmAttributes            1
          Transfer Type            Isochronous
        wMaxPacketSize     0x1400  3x 1024 bytes
        bInterval               1
      Endpoint Descriptor:
        bEndpointAddress     0x02  EP 2 OUT
        bmAttributes            1
          Transfer Type            Isochronous
        wMaxPacketSize     0x1400  3x 1024 bytes
        bInterval               1
Device Qualifier (for other device speed):
  bLength                10
  bDescriptorType         6
  bcdUSB               2.00
  bDeviceClass            0 (Defined at Interface level)
  bDeviceSubClass         0
  bDeviceProtocol         0
  bMaxPacketSize0        64
  bNumConfigurations      1
Device Status:     0x0002
  (Bus Powered)
  Remote Wakeup Enabled

Kernel versie:

code:
1
2
xbmc@XBMCLive:~$ uname -a
Linux XBMCLive 2.6.32-25-generic #45-Ubuntu SMP Sat Oct 16 19:48:22 UTC 2010 i686 GNU/Linux

Ik heb een smargo smartreader+, hiermee heb ik ook al een oscam service opgezet en de gegevens ingevoerd in tvheadend, maar dit maakt geen verschil. Bovendien zou de tuner ook moeten werken voor NLD1-3 zonder de oscam service toch?

De tuner functioneert goed onder windows 7 op mijn andere PC (zelfde coax kabel etc).

wat doe ik verkeerd?

• martdj
Alleen Nederland 1 is FTA bij Ziggo. Vindt TVHeadend wel Multiplexers? Hij zou er een stuk of 30 moeten vinden uiteindelijk, maar dat duurt wel even. Als dat eenmaal klaar is kun je services gaan mappen.

@Rigolo Misschien tijd om de TS weer eens aan te passen? We hebben inmiddels TVHeadend 2.12. Daarnaast zijn er grote stappen gemaakt in het creëren van een PVR frontend op XBMC met TVHeadend als backend. Zie deze thread. Voor ubuntu machines biedt dushmaniac (een Nederlander) in zijn repository builds aan voor zowel TVHeadend als XBMC+PVR. Een beschrijving van hoe je hiermee een mooi systeem kunt opzetten zou denk ik niet misstaan in de TS

• Wouterdt
w_scan vindt ook geen kanalen. Het lijkt dus een driver probleem te zijn. Op de CD staat een windows driver van 26-10-2010, deze staat niet op de anysee website. Zou het kunnen zijn dat ik een nieuwe revisie heb welke niet werkt met de huidige driver in ubuntu?

hier staat de w_scan output: http://pastebin.com/uxRwazTL

edit:
tvheadend "vind" wel 26 muxes als ik Ziggo-Zwolle toevoeg, deze worden gescand maar er worden geen services gevonden.

[Voor 26% gewijzigd door Wouterdt op 03-12-2010 12:08]

• xburchartz
Ik heb al een tijdje niet meer live tv gekeken, maar heb nu viel me ineens op dat, waarschijnlijk sinds de klok een uur is verzet, de epg en de info per kanaal, niet meer klopt met wat er daadwerkelijk op tv verschijnt. Als ik om 21 uur wil weten wat er op tv is, moet ik kijken bij de info die genoemd wordt onder 22 uur. Hebben jullie daar ook last van, en wat kan ik daar aan doen?

• Gajescheren
  • Registratie: september 2001
  • Nu online
@Wouterdt

Ik heb hier hetzelfde probleem. Ben jij al iets verder?

• Wouterdt
Gajescheren schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 20:56:
@Wouterdt

Ik heb hier hetzelfde probleem. Ben jij al iets verder?
Het lijkt erop (na wat hulp uit #hts op IRC) dat ik een nieuwe revisie heb die nog niet ondersteund wordt in de driver. Als ik van de week wat meer tijd heb probeer ik uit te zoeken of dit klopt.

Is jouw E30 ook nieuw? De driver versie op mijn CD is van 26 oktober 2010, is dit bij jou ook het geval?

• Gajescheren
  • Nu online
Wouterdt schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:04:
[...]

Het lijkt erop (na wat hulp uit #hts op IRC) dat ik een nieuwe revisie heb die nog niet ondersteund wordt in de driver. Als ik van de week wat meer tijd heb probeer ik uit te zoeken of dit klopt.

Is jouw E30 ook nieuw? De driver versie op mijn CD is van 26 oktober 2010, is dit bij jou ook het geval?
Ja, ik heb ook een nieuwe en mijn driver is ook van 26 oktober dit jaar.

• Wouterdt
OK dan ben ik iig niet de enige met het probleem en lijkt het idd aan een nieuwe revisie te liggen. Ik heb nog geen tijd gehad om er ff wat verder in te duiken. Hopelijk begin deze week tijd voor.

edit:
Het ligt aan de revisie, bevestiging gekregen van de schrijver van de driver:

code:
1
23:34 < crope> it does have tda10024 demod instead of old tda10023

Ik probeer hem morgen van wat data te voorzien.

[Voor 36% gewijzigd door Wouterdt op 05-12-2010 23:40]

• Gajescheren
  • Nu online
Ik ben benieuwd! Als ik iets in kan brengen dan hoor ik het graag.

• TempesT
De nieuwe versie 2.12 zou ondersteuning hebben voor teletext subtitles.

kan iemand mij vertellen hoe ik dit aan de praat zou moeten kunnen krijgen?
zou het wel handig vinden om opnames te maken met de ondertitels voor doven en slechthorenden van teletekst er als subtitles erbij.
Helaas lijken de opnames via tvheadend geen ondertitels te bevatten.

ik heb ook al een xbmc-pvr branch geprobeerd, en als je dan via de pvr-hts plugin livetv kijkt dan werkt dat ook prima. Ook is er een teletext knop. Maar die doet niet zo veel. soms verschijnen de vier kleurtjes onderin beeld en je kan nummers invoeren, maar ik krijg geen enkele pagina te zien en ook geen ondertitels.

iemand enig idee?

ik gebruik tvheadend samen met digitenne

Heel Hard Heerschen

• Wouterdt
Gajescheren schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:05:
Ik ben benieuwd! Als ik iets in kan brengen dan hoor ik het graag.
code:
1
2
3
< crope> new anysee models have new samsung tuner module and there is that NXP TDA18212HN tuner inside
< crope> also TDA10023 is replaced with TDA10024, but since even chip ID byte seems to be similar I think it will work without modifications
< crope> Wouterdt: new silicon tuner driver needed. and it does have rather much work

Er moet dus een nieuwe driver geschreven worden. Ik ben bang dat dit voorlopig niet gaat werken :(

• Gajescheren
  • Nu online
Wouterdt schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:45:
[...]

Er moet dus een nieuwe driver geschreven worden. Ik ben bang dat dit voorlopig niet gaat werken :(
Balen zeg, dat wordt zoeken naar een wel werkende tuner. Of wachten natuurlijk...

• eymey
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 10:12
Ik ga zelf toch maar eens zo'n Sundtek DVB-T/-C combo stickje uitproberen denk ik. Misschien wat minder efficient door userspace driver maar de support van Sundtek schijnt wel uitmuntend te zijn, ook voor Linux .

Heeft iemand het al eens voor elkaar gehad om TVHeadend te compileren voor andere CPU architecturen, zoals bv. de E500 in m'n Synology DS209+II? Ik wil proberen (aangezien de Sundtek driver er ook vrollijk op installeert) om m'n NAS ook TVHeadend server te laten spelen :).

• TempesT
Daar ben ik ook ZEER benieuwd naar!

Ik ben namelijk bezig om een PCTV picostick op een Nokia N900 werkend te krijgen. En zou graag willen dat er TVheadend op draait waarbij de digitenne keys via een wifi of internet connectie worden binnengehaald (al die card readers verbruiken te veel stroom om op de N900 direct te worden aangesloten).

Ik heb het nog niet geprobeerd want wil eerst wat andere problemen oplossen, maar ben dus wel zeer in je bevindingen geinteresseerd.

Hoe heb je overigens de drivers voor de DVB-T stick op de E500 aan de praat gekregen? Heb je wellicht een link naar een howto guide?

[Voor 12% gewijzigd door TempesT op 07-12-2010 16:14]

Heel Hard Heerschen

Pagina: 1 2 3 ... 30 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True