Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:15
Dat was een kwestie van de driver van http://support.sundtek.de/index.php/board,9.0.html downloaden en op de Synology executen :). Hij detecteerde de cpu, installeerde wat dingen onder /opt/bin en startte de "driver service" op :).

Ik heb 'm nog niet zo ver gekregen om ook DVB devices aan te maken (er moest een manier zijn een dummy device aan te maken ter test). Weet niet of daar voor toch nog extra componenten op de Synology nodig zijn of niet (video4linux, waar TVHeadend bv. van afhankelijk is, is standaard niet via optware ipkg te verkrijgen).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:13:
En zou graag willen dat er TVheadend op draait waarbij de digitenne keys via een wifi of internet connectie worden binnengehaald (al die card readers verbruiken te veel stroom om op de N900 direct te worden aangesloten).
Een kaartlezer gebruikt bijna niets en de usb2serial die je ervoor nodig hebt ook niet.

Wat pas echt een probleem is is zo'n USB DVB-T stick. Die gebruiken zomaar 400-500mA. Na veel geklooi heb ik het opgegeven om twee USB DVB-T sticks tegelijk op een laptop aan de praat te krijgen. Het ging gewoon niet.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 18:01:
[...]

Een kaartlezer gebruikt bijna niets en de usb2serial die je ervoor nodig hebt ook niet.

Wat pas echt een probleem is is zo'n USB DVB-T stick. Die gebruiken zomaar 400-500mA. Na veel geklooi heb ik het opgegeven om twee USB DVB-T sticks tegelijk op een laptop aan de praat te krijgen. Het ging gewoon niet.
Ik heb het daadwerkelijke verbruik niet gemeten. (is daar wellicht een handig tooltje voor vaarvoor je niet fysieke contacten hoeft te meten?).
Ik heb naar de specs gekeken. De picostick is op een abilis ontwerp gebaseerd en zou minder dan 900mW verbruiken, dus minder dan 200mA waardoor het net op de N900 zou moeten kunnen werken.
http://www.abilis.com/fil...eferenceDesign_V0.9.0.pdf
Ik dacht dat de Smargo smartreader+ max 500mA verbruikt, maar dat is inderdaad onjuist. http://www.maxdigital.nl/...n=pagina&id=2&id2=3&id3=7
Het is max 1W, dus 200mA. bij elkaar is dat alleen wel te veel (N900 kan maximaal 200mA leveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier een idee hoe de rtsp-stream aan te passen zodat ik vanaf een andere fysieke plek tvzenders van thuis kan kijken? de rtsp-stream die nu draait kan mijn internetverbinding niet aan dus ik wou de stream zo aanpassen dat het wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij het compilen van tvheadend voor de N900 krijg ik de volgende erroor

build.Linux/src/packet.o: In function `atomic_add':
/home/tvheadend/src/packet.c:210: undefined reference to `__sync_fetch_and_add_4'

iemand enig idee waar dit aan kan liggen? build tvheadend op andere niet x86 computers wel goed?
Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb nu ook een (nieuw?) probleem bij het installeren van TVHeadend op een Ubuntu Lucid machine (via de repository's).

Alles installeert prima, maar als ik probeer om de tv-headend server te bereiken op http://ip:9982, dan krijg ik een "Connection reset" :S.

Herkent iemand dit? Als ik hierop google krijg ik alleen problemen te zien van connection resets tussen tvheadend en cardservers.

edit: Never mind. Ik had naar poort 9981 moeten connecten natuurlijk 8)7 |:(

Nu eerst maar ff laten pruttelen want het scannen naar muxen lijkt aardig wat tijd te kosten....

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 21-12-2010 00:30 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 18:01:
[...]

Ik zit met veel belangstelling het topic door te lezen en zou graag met digitenne en een schotel (FTA BBC etc) het hele huis van TV voorzien. Wat me echter nog niet duidelijk is is of je nu met één USB DVB-T stick zeg maar vier mensen allemaal naar een andere zender kan laten kijken/opnemen. Of heb je nu voor iedere zender/gebruiker (of multiplex/bouquet?) een aparte stick nodig? En als je dan uitgaat van vier USB DVB-T sticks kan je dan niet een USB hub gebruiken die genoeg stroom levert of is de totale hoeveelheid data dan te groot? Heb er hier een die 2A geeft.

Heb hier nog analoge kabel en ook nog ergens een computer met een Hauppage TV kaart erin, zal eens wat gaan klooien om te kijken of ik het aan de praat kan krijgen.

• eymey
Voor iedere 'tv-zender' die op een andere 'transponder' zit heb je een eigen tuner nodig. Bij DVB-T kan je bv. prima op één tuner Nederland 1, 2 en 3 tegelijk ontvangen (mits ergens een driver of je software niet dwars ligt) maar bv. Nederland 1 en gelijktijdig RTL4 zal 2 tuners nodig hebben.

Ik heb het hier even over 'tuners' omdat er kaarten (met name PCI/PCI-E) bestaan die meerdere tuners aan boord hebben.

• theMob
Je zou dus iedere gebruiker zijn eigen tuner moeten geven om zeker te weten dat er geen problemen ontstaan als ik het goed begrijp. Anders gaat de ene gebruiker zappen en dan ziet de ander niets meer :D

• eymey
Nou het zal dan eerder zo zijn (weet niet hoe dit bij TVHeadend gaat, bij VDR iig wel) dat de 'nieuwe' partij die het 'conflict' veroorzaakt 0 op het request krijgt ;).

Verder weet ik overigens niet hoe het zit met USB hubs en dergelijke. Maar ik ga er even van uit (misschien heeft iemand hier ervaring mee) dat een USB hub, ookal kan ie de apparaten genoeg stroom geven, nog steeds slechts ergens in de 400 mbps bandbreedte heeft. Ga je meerdere apparaten aan zo'n hub hangen, dan zullen die dus nog steeds de bandbreedte moeten delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 23 december 2010 @ 23:05:
Nou het zal dan eerder zo zijn (weet niet hoe dit bij TVHeadend gaat, bij VDR iig wel) dat de 'nieuwe' partij die het 'conflict' veroorzaakt 0 op het request krijgt ;).

Verder weet ik overigens niet hoe het zit met USB hubs en dergelijke. Maar ik ga er even van uit (misschien heeft iemand hier ervaring mee) dat een USB hub, ookal kan ie de apparaten genoeg stroom geven, nog steeds slechts ergens in de 400 mbps bandbreedte heeft. Ga je meerdere apparaten aan zo'n hub hangen, dan zullen die dus nog steeds de bandbreedte moeten delen.
Een aantal punten:
-er zijn ook DVB-T USB tuners die rond de 200mA verbruiken (PCTV Picostick bijvoorbeeld)
-met 1 tuner kan je tegelijkertijd alle zenders van die mux bekijken. Dus met 4 DVB-T tuners zou je inderdaad tegelijk alle zenders van Digitenne moeten kunnen bekijken (niet zelf getest).
-een powered hub is een prima oplossing als je tuners meer energie verbruiken dan je USB poort op je laptop kan leveren.
-limitaties kwa bandbreedte van USB of netwerkverbinding hangt heel erg van je gebruik af. voorbeeld:
-als je alles via een USB HUB doet, dan heb je inderdaad een limiet van 480 mbit/s Maar dit is redelijk veel hoor!

-Sommige USB 2.0 controllers voor je PC hebben per poort de maximale bandbreedte van 480mbit. Dan is de USB bandbreedte uberhaupt geen probleem.

-eventueel heb je ook DVB PCI kaarten, dan heb je geen probleem kwa bandbreedte over je USB bus.

-Als je je PC via Wifi of ethernet aansluit kom je wellicht al eerder aan bandbreedte limieten(veel wifi controllers gaan tot 54mbit/s en de meeste bedrade ethernet tot 100mbit),

-koop GEEN USB 3.0 adapter voor je PC. deze worden onder linux nog niet volledig ondersteund en geven ook niet meer bandbreedte aan USB 2.0 apparaten ofzo.

De setup van digitenne met BBC via een schotel wil ikzelf ook nog eens proberen, maar heb zelf met schotels totaal geen ervaring, moet dat nog eens uitzoeken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2010 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
theMob schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:19:
Ik zit met veel belangstelling het topic door te lezen en zou graag met digitenne en een schotel (FTA BBC etc) het hele huis van TV voorzien. Wat me echter nog niet duidelijk is is of je nu met één USB DVB-T stick zeg maar vier mensen allemaal naar een andere zender kan laten kijken/opnemen. Of heb je nu voor iedere zender/gebruiker (of multiplex/bouquet?) een aparte stick nodig? En als je dan uitgaat van vier USB DVB-T sticks kan je dan niet een USB hub gebruiken die genoeg stroom levert of is de totale hoeveelheid data dan te groot? Heb er hier een die 2A geeft.
Een berg USB-sticks, daar ga je voor mijn idee veel gezeik mee krijgen.. Ook met die crappy adaptertjes die vaak bij hubs zitten. En USB-sticks zijn vaak ook niet de beste tuners. Maar met andere sticks/betere adapter heb jij wellicht meer geluk dan ik heb gehad.

Maar in theorie kan het, als je voor ieder bouquet een tuner hebt.

Ik heb zelf 2 tuners (PCI), is meestal wel genoeg. Ik kan gewoon een film van van RTL5 opnemen, een andere film van RTL7 en Discovery tegelijk ook op.
theMob schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:47:
Je zou dus iedere gebruiker zijn eigen tuner moeten geven om zeker te weten dat er geen problemen ontstaan als ik het goed begrijp. Anders gaat de ene gebruiker zappen en dan ziet de ander niets meer :D
Als je 4 tuners hebt is dat uitgesloten aangezien Digitenne maar 4 frequenties heeft.
per mux komt dat ongeveer op 128Mbit/s uit AAN TV data voor alle zenders.
Huh? Bouquet 1 (publiek) en 2 (RTL/SBS) zijn 15Mbit/s en bouquet 3 (Voetbal/MTV/nogwat) en 4 (Discovery/VRT/nogwat) zijn 20Mbit/s.

Alles bij elkaar 70Mbit/s voor alle zenders van Digitenne bij elkaar.
Nu weet ik niet hoe een DVB-T USB stick precies werkt. Het kan zijn dat zo'n stick altijd alle data van een totale mux doorstuurd over de USB bus
Zo doen alle moderne sticks het ja.

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 24-12-2010 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 00:31:
Huh? Bouquet 1 (publiek) en 2 (RTL/SBS) zijn 15Mbit/s en bouquet 3 (Voetbal/MTV/nogwat) en 4 (Discovery/VRT/nogwat) zijn 20Mbit/s.

Alles bij elkaar 70Mbit/s voor alle zenders van Digitenne bij elkaar.
Je hebt gelijk inderdaad, heb me vergist

zal dat stuk aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
OK, het wordt langzaam duidelijk. Gaaf zo'n forum :)

Dus een totale installatie zou er zo uit kunnen zien (schrik niet, ik ga dit niet in 1 keer aanschaffen en dan proberen aan te sluiten, gewoon eerst over denken en dan langzaam stapje voor stapje opbouwen):

- een fikse DVB-T buitenantenne en een schotel van 80cm met 1 twin LNB
- een zuinige centrale computer met voldoende snelheid
- twee PCI (-e) dual tuner DVB-T kaarten
- een PCI (-e) dual tuner DVB-S2 kaart
- een Phoenix cardreader
- een TV met DVB-T tuner in de huiskamer (failsafe ivm vrouw/kinderen en een TV moet er toch komen)
- een computer bij de TV in de huiskamer. (Ik neem aan dat een Samsung TV met netwerkaansluiting en DLNA mogelijkheid niet met TVHeadend overweg kan?)
- er ligt al overal CAT5e kabel, alleen enkele routers/hubs zouden eventueel nog moeten worden veranderd in een gigabit variant.

Dan zouden we dus overal TV moeten kunnen kijken en de centrale computer als recorder kunnen gebruiken.
Mis ik nog iets?

• tweemetervent
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-09 14:32
Hi
Ik probeer info te vinden hoe ik iptv op tvheadend werkend kan krijgen.
Hoe vul ik nou onder het configuration tabblad de iptv regels in? Wat moet waar?
Documentatie is flinterdun (of ik kijk scheel, een reële optie als je zo lang zoekt, dan zie je het niet als het voor je ligt)

Het grotere plaatje is dat geinistalleerd is: ubuntu 10.10 en tvheadend 2.12. De iptv komt van solcon, ik krijg een ip adres van hun vlan. So for so good. Ik heb igmp://xxx.xx.xxx.xx:xxxxx adressen die ik kan vinden uit de gedownloade http://w.zt6.nl/tvmenu/index.xhtml.gz.
Maar hoe configureer ik het iptv tabblad in tvheadend?

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 14:55
Vraagje aan de mensen die TVHeadend gebruiken icm de TVHeadend client in XBMC. Loopt de programma-gids (EPG) en de kanaalinfo bij de zenders goed? Bij mij is die een uur versprongen. In TVHeadend zelf (via de webinterface) staat alles goed maar als ik het vanuit XBMC bekijk, is het dus een uur verschoven. Geen idee hoe ik dat aan zou moeten passen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 05:13
Hmm, Comedy Central zend tegenwoordig uit op het kanaal van TMF, maar TvHeadend heeft dat nog niet door. Moet ik nu opnieuw de services mappen, of pakt ie dat vanzelf op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xburchartz schreef op donderdag 30 december 2010 @ 18:08:
Vraagje aan de mensen die TVHeadend gebruiken icm de TVHeadend client in XBMC. Loopt de programma-gids (EPG) en de kanaalinfo bij de zenders goed? Bij mij is die een uur versprongen. In TVHeadend zelf (via de webinterface) staat alles goed maar als ik het vanuit XBMC bekijk, is het dus een uur verschoven. Geen idee hoe ik dat aan zou moeten passen!
Waarschijnlijk heb je de tijd niet goed staan in xbmc, in xbmc bij instellingen -> appearence settings -> internationaal en daar dan de tijdzone aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 21:39:
[...]

Waarschijnlijk heb je de tijd niet goed staan in xbmc, in xbmc bij instellingen -> appearence settings -> internationaal en daar dan de tijdzone aanpassen.
Bedankt voor het meedenken, maar de instellingen staan al op Netherlands en Europe/Amsterdam. Als ik in XBMC de tijd in beeld zie, dan klopt die ook gewoon met de systeemtijd en de daadwerkelijke tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb nu de combinatie draaien:
TV-Kaart: Technotrend CT-3650
Provider: OnsNet Eindhoven (Geen smartcard nodig.)
Na het handmatig ingeven van de muxen, werkt het tot nu toe goed.

Ik heb me server ook al voorbereik op IPTV van OnsNet.
Ik wil dat ook toevoegen aan TVHeadend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
xburchartz schreef op donderdag 30 december 2010 @ 18:08:
Ik ben eruit: met de recente update van de addon is het mogelijk om een EPG offset aan te geven, waarbij je dus aangeeft hoeveel uur het tijdsverschil naar voren of naar achteren moet worden ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-08 21:20
Ik wil een Client (xbmc) Server configuratie gebruiken met TvHeadend en (voorlopig) 1 dvb-c (cablestar hd2). Kan iemand mij vertellen wat de hardware requirements zijn voor een tvheadend server ? (ik wil ook hd kanalen kijken).

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Mijn Celeron 433 kon gewoon 3-4 SD-streams tegelijk verwerken en aan meer heb ik nooit behoefte gehad. Daar zou ik me dus geen zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:44:
Mijn Celeron 433 kon gewoon 3-4 SD-streams tegelijk verwerken en aan meer heb ik nooit behoefte gehad. Daar zou ik me dus geen zorgen over maken.
Ik gebruik een Technisat Cablestar HD2, op de site van Technisat staan toch wel wat zwaardere specs. Begrijp ik het goed dat de tvheadend server niet veel meer hoeft te doen dan de stream doorgeven ? Dus geen decoding oid ?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
wpeterw schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:09:
[...]

Ik gebruik een Technisat Cablestar HD2, op de site van Technisat staan toch wel wat zwaardere specs. Begrijp ik het goed dat de tvheadend server niet veel meer hoeft te doen dan de stream doorgeven ? Dus geen decoding oid ?
Klopt. Een enkele SD MPEG2 stream decoden zou al vrij zwaar zijn voor die Celeron 433, maar dom streampjes doorgeven (en zonodig decrypten) is geen probleem, en da's alles wat TVheadend doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odelay
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:29
Wouterdt schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:45:
[...]

code:
1
2
3
< crope> new anysee models have new samsung tuner module and there is that NXP TDA18212HN tuner inside
< crope> also TDA10023 is replaced with TDA10024, but since even chip ID byte seems to be similar I think it will work without modifications
< crope> Wouterdt: new silicon tuner driver needed. and it does have rather much work

Er moet dus een nieuwe driver geschreven worden. Ik ben bang dat dit voorlopig niet gaat werken :(
Wouterdt, ik ben nieuwsgierig of je hier al iets verder mee gekomen bent? Ik heb recent ook een anysee E30TC gekocht en heb de zelfde problemen, ben bang dat ik ook een nieuwere versie heb.
Waaruit kan ik binnen linux uit afleiden dat dit ook zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:29
Ik heb mijn E30TC verkocht en heb een TT-connect CT-3650 gekocht. Deze werkt prima. Heb hem nog niet met een Alphacrypt CI kaart geprobeerd, aangezien ik er geen een heb en gebruik maar van een USB kaartlezer. Ik de software zit wel ondersteuning voor de CI interface van deze tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 02:18:
bij het compilen van tvheadend voor de N900 krijg ik de volgende erroor

build.Linux/src/packet.o: In function `atomic_add':
/home/tvheadend/src/packet.c:210: undefined reference to `__sync_fetch_and_add_4'

iemand enig idee waar dit aan kan liggen? build tvheadend op andere niet x86 computers wel goed?
Iemand ervaring mee?
Tijdens het proberen om TVHeadend te cross-compilen voor mijn Synology DS209+II (powerpc cpu) krijg ik ongeveer dezelfde error. Iig te maken met de atomic_add functie :(

Als ik eerdaags wat ruimer in m'n tijd zit zal ik er eens een vraag over posten op de tvheadend mailing list. Of heb je de fout inmiddels al opgelost gekregen?

TVheadend draait nu voorlopig in test op m'n XBMClive pc. En inmiddels MET een Sundtek dvb-c stick en het kwalitatief erg mooie onversleutelde dvb-c signaal van Glashart Flevoland :D.

Nu alleen nog de EPG grabber goed krijgen..... De tv_grab_nl perl lijkt het compleet niet meer te doen en tvheadend lijkt de python versie nog niet helemaal goed te pakken...... (bovendien is die super traag). Moet me daar dus nog eens goed in verdiepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterdt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-04 16:48
odelay schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:04:
[...]

Wouterdt, ik ben nieuwsgierig of je hier al iets verder mee gekomen bent? Ik heb recent ook een anysee E30TC gekocht en heb de zelfde problemen, ben bang dat ik ook een nieuwere versie heb.
Waaruit kan ik binnen linux uit afleiden dat dit ook zo is?
De driver op de bijgeleverde CD is van oktober 2010, als dat zo is dan heb je een nieuwe versie. Verder wordt de tuner wel gevonden in TVHeadend etc. maar vind je never nooit een kanaal.

Ik heb crope vorige week nog gevraagd naar de vooruitgang en die is er helaas niet. Er moet veel werk gebeuren en er is op dit moment niemand die dat op zich neemt als ik het goed begrepen heb.

Ik overweeg ook een andere tuner te kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odelay
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:29
Ik heb exact het zelfde, alles lijkt goed geïnstalleerd maar hij vindt geen enkele zender met of zonder smargo/oscam. Ga ook maar wat anders zoeken.
Heb je nog suggesties voor een andere dvb-c usb adapter die goed werkt met xbmc, tvheadend, oscam en een smargo onder linux?

Zelf zat ik te denken aan een deze:
http://sundtek.com/shop/D...-Digital-Home-DVB-CT.html
of de eerder door Gajescheren genoemde TT-connect CT-3650, maar die heeft weer een externe voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb de MediaTV pro van Sundtek en die werkt echt fantastisch :). Ook met TVHeadend.

Althans, op een x86 pc met Ubuntu. Ik probeer nu TVHeadend aan de praat te krijgen op m'n Synology DS209+II nas met Powerpc cpu (e500v2). Daar wil het nog niet echt vlotten. Het hangt op het cross-compilen van tvheadend.

Een cross-compiled w_scan communiceert perfect met de sundtek op de Synology, maar tvheadend is nog net wat te ingewikkeld (of het verschil tussen de toolchain die ik gebruik om TVHeadend te compileren en de GCC/GLIBC versie op de Synology is te groot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:00
odelay schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:09:
Ik heb exact het zelfde, alles lijkt goed geïnstalleerd maar hij vindt geen enkele zender met of zonder smargo/oscam. Ga ook maar wat anders zoeken.
Heb je nog suggesties voor een andere dvb-c usb adapter die goed werkt met xbmc, tvheadend, oscam en een smargo onder linux?
Is weliswaar geen USB, maar deze PCI kaart werkt prima met tvheadend/oscam/smargo reader: http://www.dvbshop.net/pr...t-C-1501---TT-Viewer.html

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft tvheadend goed werkend met oscam een smargo en een canaaldigitaal kaart ?
Ik krijg het niet werkende, lijkt erop dat de newcam client in de tvheadend niet goed met de oscam praat.

Als ik een cccam client (dreambox) met de oscam laat praten gaat het wel goed dus aan oscam ligt het niet denk ik dan. als ik tvheadend rechtsteeks met de cccam laat praten goed dus... ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
Ik heb het bijna werkende behalve de scrambled kanalen (ziggo). Ik vermoed dat het met deze melding te maken heeft:

Jan 18 20:11:25 cwc: 127.0.0.1: Connected as user 0x0b to a Irdeto-card [0x0604 : 00.00.00.00.00.00.00.00] with 1 providers

Jan 18 20:11:25 cwc: 127.0.0.1: irdeto card

Jan 18 20:11:25 cwc: 127.0.0.1: Provider ID #1: 0x000000 00.00.00.00.00.00.00.00

Jan 18 20:11:25 cwc: 127.0.0.1: Will not forward EMMs (not allowed by server)

Waar moet ik een setting veranderen om de EMMs wel te forwarden ?

Update: kaart wordt nu herkend maar bij het mappen van de services zie ik dit in de logging:

cwc: Can not descramble service "Nederland 2 HD", access denied

en dat voor alle scrambled kanalen.

[ Voor 16% gewijzigd door wpeterw op 18-01-2011 20:35 ]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
odelay schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:09:
Zelf zat ik te denken aan een deze:
http://sundtek.com/shop/D...-Digital-Home-DVB-CT.html
of de eerder door Gajescheren genoemde TT-connect CT-3650, maar die heeft weer een externe voeding.
Ik heb een TT-connect CT-3650 draaien met Ubuntu 10.10 in combinatie met TVHeader.
Vanaf kernel 2.6.35 lijkt de driver pas goed te werken. Ik had eerst ubuntu 10.04 met kernel 2.6.32. Maar dat was een drama.
Ik heb voor het kijken van de DVB-C signalen geen smartcard nodig. Ik heb daar dan ook geen ervaring mee.
Wat verder ik heb gedaan is de 12volt gehaald uit de PC voeding.
Dit scheelt weer een inefficiënte adapter.
Ik heb de opstelling nu 4 weken draaien en nog geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
Dit is mijn newcs.xml, ook Ziggo, met zo'n Phoenix Smargo dingetje. Werkt voor de meeste kanalen, behalve RTL4 en RTL5.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
<?xml version="1.0"?>
<newCSconfig>

<globals>
        <listening-ip>127.0.0.1</listening-ip>
    </globals>

<readers name="Card Readers">
        <device>
            <name>reader1</name>
            <enabled>yes</enabled>
            <type>Phoenix</type>
            <node>/dev/ttyUSB0</node>
            <mhz>357</mhz>
            <parity>even</parity>
            <export>yes</export>
            <irdetomode>0</irdetomode>
            <irdeto-camkey>1122334455667788</irdeto-camkey>
            <irdeto-camkey-data>3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB$
            <blocksa>no</blocksa>
            <blockua>no</blockua>
            <blockga>no</blockga>
            <blockc0>yes</blockc0>
            <Seca-PPV>no</Seca-PPV>
            <PTShandshake>no</PTShandshake>
            <crypto-special>no</crypto-special>
            <carddetect>no</carddetect>
            <priority>round</priority>
            <autosid>yes</autosid>
            <newcamd_port>15050</newcamd_port>
        </device>
    </readers>

<cache>
        <emm>20</emm>
        <ecm>-1</ecm>
    </cache>

<debug>
        <level>normal</level>
        <type>init</type>
        <output>console</output>
        <console_options>normal, init</console_options>
        <tcp_port>1001</tcp_port>
        <password>DebugPass</password>
        <tcp_options>normal, init</tcp_options>
    </debug>

<newcamdserver>
        <enabled>yes</enabled>
        <deskey>01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14</deskey>
        <name>newcs</name>
                <user>
                        <name>dummy</name>
                        <password>dummy</password>
                        <au>on</au>
                        <allow>reader1</allow>
                        <spider>no</spider>
                </user>
    </newcamdserver>

<httpd>
        <server>
            <enabled>no</enabled>
        </server>
    </httpd>

<radegastserver>
            <enabled>no</enabled>
    </radegastserver>

</newCSconfig>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
Kan iemand werkende configs posten voor tvheadend/oscam/ziggo met de phoenix usb cardreader van Satboy ?

Update: opgelost. Via ziggo.nl > oplossen E19 melding op decoder.

[ Voor 24% gewijzigd door wpeterw op 19-01-2011 12:17 ]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
Voor mijn Ubuntu (2.6.32), XBMC, TVHeadend, OSCam en Smargo Reader setup gebruik ik de configuratie van de volgende pagina:
http://www.lonelycoder.co...iki/Tvheadend_oscam_ziggo

Alle kanalen werken en ik heb hier geen problemen mee.

[ Voor 16% gewijzigd door Gajescheren op 19-01-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

waarom krijg ik alleen astra 1 kanalen en geen astra 2 kanalen gescand?
Welke instelligen zijn er nodig om deze aan de praat te krijgen voor canaldigital?

(ps gebruik een firedtv s2 kaart, en ubuntu 10.10 in combo met o.a xbmc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Werkt het onder Windows wel dat is mijn eerste vraag daarna kijken of er updates zijn en of er eventuele openstaande bugs zijn die zorgen voor jouw problemen. En werkt bijv. szap wel met een cat van het device

[ Voor 13% gewijzigd door lamko op 30-01-2011 21:20 ]

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 16:44:
Hoi,

waarom krijg ik alleen astra 1 kanalen en geen astra 2 kanalen gescand?
Welke instelligen zijn er nodig om deze aan de praat te krijgen voor canaldigital?

(ps gebruik een firedtv s2 kaart, en ubuntu 10.10 in combo met o.a xbmc)
Je hebt DiSEqC ingesteld op je LNB die op Astra 2 is gericht? Waar zijn je LNB's op gericht en wat voor DiSEqC switch heb je, of heb je misschien een motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:26
crosspost:
net nog even zitten knoeien, maar xbmc wil niet praten met tvheadend :(
als ik htsp://127.0.0.1:9982 toevoeg dan krijg ik als eerst de fout Network Error, could not connect to network server.

In de log van TV headend zie ik dat xbmc probeert te connecten en vervolgens disconnect.

what's wrong?
het lukt allemaal nog niet echt... oscam wil niet, tvheadend wil niet praten met oscam, xbmc niet met tvheadend :P

maar als ik de reacties bij de tutorial lees lukt het iedereen wel, terwijl ik de tut precies goed volg... heel vaag :?

[ Voor 26% gewijzigd door maarud op 03-02-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
maarud schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:36:
crosspost:

[...]

het lukt allemaal nog niet echt... oscam wil niet, tvheadend wil niet praten met oscam, xbmc niet met tvheadend :P

maar als ik de reacties bij de tutorial lees lukt het iedereen wel, terwijl ik de tut precies goed volg... heel vaag :?
Probeer eens: htsp://xbmc:xbmc@127.0.0.1:9982 Dat is dus: htsp://username:password@ip:poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 12:04
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door shytah op 08-02-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:20
Ik heb TVHeadend nu ook draaien op mijn servertje. In combinatie met xbmc werkt dit prima voor de woonkamer. Op de slaapkamer heb ik echter een Samsung Le32b650 aan het netwerk hangen en wou ik eigenlijk de opnames middels DLNA (Mediatomb) aanbieden. Helaas is de samsung een beetje kieskeurig. Hij vindt de mkv container met de codecs waar tvheadend in weg schrijft niet zo leuk. (afspelen van andere mkv's lukt wel via dlna). Op zich niet zo'n ramp. We kunnen de boel wel reencoden en muxen. Aleen moet dat wel een beetje snel gaan op een p3 1000Mhz. Dus probeer ik zo dicht mogelijk bij de oorspronkelijke formaat te blijven.

Ik gebruik de volgende regel:
ffmpeg -y -i tvheadendopname.mkv -vcodec copy -sameq -acodec copy -f mpegts tvheadendopname.ts

Dit gaat zonder problemen bij de publieke omroepen, maar zodra ik bij de comercielen een opname met deze regel draai dan krijg de volgende output:
Stream #0.0(dut): Audio: mp2, 48000 Hz, 2 channels, s16, 256 kb/s
Stream #0.1(eng): Video: mpeg2video, yuv420p, 720x576 [PAR 64:45 DAR 16:9], 15000 kb/s, 25 fps, 25 tbr, 1k tbn, 50 tbc
[mpegts @ 0x9f52520]muxrate 1 bps, pcr every 2 pkts, sdt every 200, pat/pmt every 40 pkts
Output #0, mpegts, to 'Wie is de chef-.ts':
Metadata:
encoder : Lavf52.64.2
Stream #0.0(eng): Video: mpeg2video, yuv420p, 720x576 [PAR 64:45 DAR 16:9], q=2-31, 15000 kb/s, 90k tbn, 25 tbc
Stream #0.1(dut): Audio: mp2, 48000 Hz, 2 channels, 256 kb/s
Stream mapping:
Stream #0.1 -> #0.0
Stream #0.0 -> #0.1
Press [q] to stop encoding
[mpegts @ 0x9f52520]st:0 error, non monotone timestamps 10800 >= 10800
av_interleaved_write_frame(): Operation not permitted

codec stream info bij publiek:
Duration: 00:02:35.72, start: 0.000000, bitrate: 10256 kb/s
Stream #0.0(eng): Video: mpeg2video, yuv420p, 720x576 [PAR 64:45 DAR 16:9], 10000 kb/s, 25 fps, 25 tbr, 1k tbn, 50 tbc
Stream #0.1(dut): Audio: mp2, 48000 Hz, 2 channels, s16, 256 kb/s
[mpegts @ 0x95a8730]muxrate 1 bps, pcr every 2 pkts, sdt every 200, pat/pmt every 40 pkts

Wat mij hierin opvalt is dat bij de commerciels zenders stream 0.0 audio en 0.1 Video is bij de publieke zenders is dit andersom.

Ik heb natuurlijk gegoogled op deze error maar ik wordt er niet echt wijzer uit. Misschien hier iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Ik ben ook een tijdje op zoek geweest naar een manier om die wazige MKV's van tvheadend in iets anders om te zetten. Het is me niet gelukt. Het is jammer dat tvheadend niet gewoon de transportstream weg kan schrijven (pretty much wat er rauw uit de TVkaart komt), maar de maker wil uit een soort principe ("als je een ander formaat wil zet je dat zelf maar om, dat is niet de taak van tvheadend") geen andere containers ondersteunen. Helaas valt er qua bewerken weinig aan te vangen met die MKV's uit tvheadend..

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 09-02-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad. Erg jammer dat de auteur zo'n starre houding aan neemt. Het is (in potentie) een ontzettend mooi project maar heeft:

1) Nog te veel ruwe kantjes (bediening niet intuitief, bv. bij plannen opnamen, herhalende opnamen alleen via epg search programmeren en niet gewoon bv. op vaste dag en tijdstip)

2) een hele raar container formaat dat zich zelfs op mijn XBMC erg lastig laat afspelen (deinterlacing is een ramp op de een of andere manier) en wat door veel software ook slecht herkend wordt

Wat me aan de software wel bevalt is het gemak van installeren en instellen van de zenders... en het feit dat streaming middels VLC en XBMC an sich goed werkt (ondanks het rare formaat).

Ik zit er zelf over te denken om op m'n Synology eerdaags maar eens met "VDR" aan de slag te gaan. Hier heb ik jaren terug ook al ruime ervaring mee op gedaan toen ik het nog met Digitenne gebruikte. Ik hoop vooral dat VDR ook met een oudere GCC versie gewoon fatsoenlijk compileert voor m'n Synology NAS en het slaat tenminste wel gewoon de 'ruwe' transport streams op.

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Ben nu een paar dagen aan het experimenteren met een andere setup voor de htpc in de woonkamer. Ik heb eergisteren de laatste livecd van XBMC gedownload en daarmee vervolgens een install gedaan op een USB stick. Niet het snelste uiteraard maar om mee te experimenteren zonder de HD te formatteren ideal.

Nu loop ik bij tvheaded (blijkbaar standaard meegeinstalleerd) tegen een paar problemen aan. Mijn FloppyDTV-S2 C/CI wordt gewoon als FireDTV herkent, super tot zo ver. Ik kan ook via de webinterface aangeven welke satelieten er gescand moeten worden (Astra 19.2 en 23.5). Voor zover ik me kan herinneren zit het gros van de FTA zenders op 19.2 en het gros van CanalDigitaal op 23.5.

Het probleem is echter dat ik na de initiële scan geen enkele CanalDigitaal zender ben tegen gekomen. Ik kan ook nergens een knop vinden waarmee ik het scannen van de kanalen nog een keer kan starten of uberhaupt geforceerd kan starten.

Uiteindelijk laat me dit zitten met 3 vragen, 1.) kan TvHeadend uberhaupt de canaldigitaal zenders vinden (en zo ja hoe ?), 2.) kan TvHeadend overweg met de CAM module die in het CI slot van de FireDTV / FloppyDTV zit (hier zit uiteraard een kaart van canaldigitaal in) en 3.) hoe zit het met timeshifting (pauzeren van een stream om even gauw naar het toilet te rennen of iets eetbaars te zoeken).

Ik heb namelijk links en rechts wel iets gezien wat lijkt dat tvheadend met softcams oid zou kunnen werken maar aangezien ik gewoon een betalend abonnee ben van CanalDigitaal wil ik daar absoluut niet aan.

Tot nu toe heb ik eigenlijk altijd MediaPortal op een standaard WinXPSP3 installatie gebruikt maar op een of andere manier is XBMC gewoon een stuk meer responsive. Skins zijn een stuk aantrekkelijker en lijken ook veel minder invloed te hebben op de prestaties van het systeem. Alleen de TV integratie dmv een DVB-S2 C/Ci kaart lijkt op dit moment de kinderschoenenfase nog niet eens bereikt te hebben.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• Mentalist
C.44 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 03:06:
Uiteindelijk laat me dit zitten met 3 vragen, 1.) kan TvHeadend uberhaupt de canaldigitaal zenders vinden (en zo ja hoe ?),
Zenders die hij niet kan decoderen zet hij niet in de lijst.
2.) kan TvHeadend overweg met de CAM module die in het CI slot van de FireDTV / FloppyDTV zit (hier zit uiteraard een kaart van canaldigitaal in)
Nee. There's your problem.
en 3.) hoe zit het met timeshifting (pauzeren van een stream om even gauw naar het toilet te rennen of iets eetbaars te zoeken).
Werkte een tijdje terug iig nog niet, ik dacht nog steeds niet.
Ik heb namelijk links en rechts wel iets gezien wat lijkt dat tvheadend met softcams oid zou kunnen werken maar aangezien ik gewoon een betalend abonnee ben van CanalDigitaal wil ik daar absoluut niet aan.
Dat heeft niks met wel/niet betalen te maken, het is de bedoeling dat je je eigen CanalDigitaal smartcard in een Phoenix kaartlezer stopt en uitleest met cardserver software. Die geeft de gegevens dan weer door aan TVheadend.

Voordeel is dat je ook bij je smartcard kan vanaf andere computers/settopboxen binnen je eigen netwerk. Ook kan je een zo goed als onbeperkt aantal zenders decoderen, waar de meeste CAMs er maar 1 of een paar tegelijk trekken. Ook werkt het prima met meerdere tuners (zender A, B en C van tuner1 opnemen en zender D en E van tuner2 zou met één CAM die aan één van de tuners hangt nooit lukken).

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 10-02-2011 03:19 ]

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Dat de zenders die niet gedecodeerd kunnen worden niet in de channellist gezet worden was me al duidelijk. Ik kom ze echter ook niet tegen bij de services na de initiële scan.

Mss dat ik hier lichtjes off-topic ga, als ik de smartcard een tijdje niet gebruik moet ik eerst de ontvanger een tijdje op een scrambled kanaal zetten (sbs6 bij voorkeur geloof ik) zodat de kaart de laatste codes oid bevat en daarmee de gecodeerde kanalen weer kan decoderen. Hoe zit dat met een dergelijke Phoenix kaartlezer ? Worden de codes uberhaupt geupdate nog in een dergelijke kaartlezer ?

Wat betreft meerdere pc/tuners/clients aan 1 kaart hangen, gaat dat niet alleen als elke pc zijn eigen tuner en aansluiting heeft op de schotel ?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• Mentalist
C.44 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 08:21:
Dat de zenders die niet gedecodeerd kunnen worden niet in de channellist gezet worden was me al duidelijk. Ik kom ze echter ook niet tegen bij de services na de initiële scan.
Je zou gaan denken dat de juiste frequenties missen in de frequentielijst, maar dat lijkt me op zich ook weer sterk. * Mentalist weet het ff niet.
Mss dat ik hier lichtjes off-topic ga, als ik de smartcard een tijdje niet gebruik moet ik eerst de ontvanger een tijdje op een scrambled kanaal zetten (sbs6 bij voorkeur geloof ik) zodat de kaart de laatste codes oid bevat en daarmee de gecodeerde kanalen weer kan decoderen. Hoe zit dat met een dergelijke Phoenix kaartlezer ? Worden de codes uberhaupt geupdate nog in een dergelijke kaartlezer ?
Dat is mogelijk. Met een cardserver kan je instellen of updates wel of niet doorgegeven moeten worden, zelfs welke clients wel en niet updates door mogen geven.
Wat betreft meerdere pc/tuners/clients aan 1 kaart hangen, gaat dat niet alleen als elke pc zijn eigen tuner en aansluiting heeft op de schotel ?
Klopt.

Als je zonder tuner op b.v. een laptop TV wil kijken is tvheadend dan weer een mooie oplossing.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:20
W3ird_N3rd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 18:27:
Ik ben ook een tijdje op zoek geweest naar een manier om die wazige MKV's van tvheadend in iets anders om te zetten. Het is me niet gelukt. Het is jammer dat tvheadend niet gewoon de transportstream weg kan schrijven (pretty much wat er rauw uit de TVkaart komt), maar de maker wil uit een soort principe ("als je een ander formaat wil zet je dat zelf maar om, dat is niet de taak van tvheadend") geen andere containers ondersteunen. Helaas valt er qua bewerken weinig aan te vangen met die MKV's uit tvheadend..
Ik ben maar overgestapt naar een oude bekende van mij mythtv. Ik heb inmiddels de mythtv-backend draaien en kan dankzij de ingebouwde DLNA server van mythtv de opnames direct streamen naar mijn Samsung tv. zonder dat ik het ook maar hoef te transcoden. Er staat nog wel 1 probleempje overeind die ik ook al had met TVheadend. De video is 16:9 anamorphic iets wat de samsung via wiselink niet wil stretchen. M.a.w. alle 16:9 video zie ik met zwarte balken aan de zij kanten.

extra voordeel van mythtv is de inteligente scheduler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulbb
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09-2021
W3ird_N3rd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 18:27:
Zo heel moeilijk is het niet:
$ mencoder -oac copy -ovc copy -of mpeg -mpegopts format=dvd:tsaf -o video.mpg opname.mkv

Dit zet de mkv om naar dvd-compatible mpeg2, waarbij audio (-oac copy) en video (-ovc copy) niet opnieuw gecodeerd hoeven te worden.
-mpegopts format=dvd:tsaf zorgt ervoor dat audio en video netjes gesynchroniseerd blijven, ook als er wat stotteringen in de signaalontvangst zit. Dat komt bij mij nog wel eens voor bij Duitse dvb-t opnamen :-( .

De mpg kun je op maat snijden met gopchop. De export uit gopchop is prima af te spelen met mplayer en xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:26

mace

Sapere Aude

Ik heb sinds een paar dagen ook een TVHeadend servertje draaien, ubuntu 10.10, TDA10zoveel PCI kabeltuner en OSCam met $10 USB phoenix kaartlezertje, heb ik zonder veel moeite aan de praat gekregen. Tot zover goed.

Echter test ik met VLC player of de streams het doen enzo, en vaak gaat dat wel goed, maar dan moet ik wel een gebruiker zonder username en wachtwoord aanmaken, als ik dat doe (en niet op IP vastzet) dan logt hij vanzelf in als die user, en kan ik niet meer bij de admin interface. Vrij vervelend dus.

Is er een manier om met VLC in te loggen op RTSP streams? Of is er een manier om TVHeadend toe te staan alles naar overal te streamen, zonder dat ik mijzelf buitensluit uit de admin interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb zelf een aparte user gemaakt die recht heeft op "streaming" en waar ik vanuit een 'losse' VLC heen ga via HTTP.

bv. http://server:9981/streams/channelid/1
Hij vraagt dan netjes om username en password en begint met streamen.

Ik hoop dat ik de laatste 3 elementen in het pad goed heb: Kan het nu even niet checken dus heb ze uit m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Hij vraagt dus niet om username/password bij mij, maar geeft meteen een 401-error.

Ik denk alleen dat VLC wel met rtsp://user:password@blabla moet werken, dus dat ga ik eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Met rtsp is het mij iig ook niet gelukt...... met HTTP ging het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBFT
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-02-2024
Wouterdt schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:45:
[...]

code:
1
2
3
< crope> new anysee models have new samsung tuner module and there is that NXP TDA18212HN tuner inside
< crope> also TDA10023 is replaced with TDA10024, but since even chip ID byte seems to be similar I think it will work without modifications
< crope> Wouterdt: new silicon tuner driver needed. and it does have rather much work

Er moet dus een nieuwe driver geschreven worden. Ik ben bang dat dit voorlopig niet gaat werken :(
Er is een linux driver uit voor de Anysee E30TC Combo met SILICON NXP TDA18212
http://www.spinics.net/lists/linux-media/msg31385.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik maakt gebruik van tvheadend/oscam (met smargo reader)/xbmc en een TechnoTrend TT-connect CT-3650 CI. Alles verliep redelijk goed totdat ik mijn irdeto kaart (ziggo kaart) in de smargo reader plaatste gisteren. Ik kreeg niet veel kanalen gescanned, maar dat was nog niet zo erg. Vandaag deed ik de irdeto kaart weer in mijn samsung decodertje. Maar tot mijn verbasing gaf hij geen beeld meer. Toen heb ik de decoder hard uit gezet (stroom er af). Vervolgens kan ik alleen nog Ned1 en Ziggo kanaal kijken. Bij de overige zenders krijg ik een melding dat ik de zender niet binnen mijn abbo heb zitten.

Nu vermoed ik dat ik het vinkje "update card" aan heb gezet in Tvheadend onder het menu waar je de Oscam connectie configureerd en hij is naar de kaart geschreven heeft.

Heeft iemand anders hier toevallig ook ervaring mee gehad? Weet even niet wat ik hier aan moet doen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Laatst online: 11-02 12:38
KontI schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 18:21:
Ik maakt gebruik van tvheadend/oscam (met smargo reader)/xbmc en een TechnoTrend TT-connect CT-3650 CI. Alles verliep redelijk goed totdat ik mijn irdeto kaart (ziggo kaart) in de smargo reader plaatste gisteren. Ik kreeg niet veel kanalen gescanned, maar dat was nog niet zo erg. Vandaag deed ik de irdeto kaart weer in mijn samsung decodertje. Maar tot mijn verbasing gaf hij geen beeld meer. Toen heb ik de decoder hard uit gezet (stroom er af). Vervolgens kan ik alleen nog Ned1 en Ziggo kanaal kijken. Bij de overige zenders krijg ik een melding dat ik de zender niet binnen mijn abbo heb zitten.

Nu vermoed ik dat ik het vinkje "update card" aan heb gezet in Tvheadend onder het menu waar je de Oscam connectie configureerd en hij is naar de kaart geschreven heeft.

Heeft iemand anders hier toevallig ook ervaring mee gehad? Weet even niet wat ik hier aan moet doen!?
Ik heb dat vinkje ook aanstaan, als je dat niet doet zal je kaart niet geupdate worden. waardoor je na een tijd alleen nog nederland 1 en ziggo kanaal kan kijken. (deze kanalen hebben geen smartcard nodig)

Echter zou als je kaart in de samsung kast steekt weer geupdate moeten worden waardoor hij binnen een paar minuten weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03
KontI schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 18:21:
smartcard even in een decoder steken.
Inloggen op 'mijn ziggo' en daar bij je smartcards op de herstel knop duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
Ben weer teruggegaan naar een losse tuner.
Voor de geïnteresseerden bied ik mijn tuner aan die ik altijd met TVHeadend heb gebruikt:
V&A aangeboden: TechnoTrend TT-connect S2-3650 CI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cumulus007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07-2022
Ik ben van plan om mijn pc om te bouwen tot HTPC met Tvheadend en Xbmc erop. Wie kan mij een goede tv-kaart aanraden die zowel analoge tv als DVB-T ondersteunt? De kaart moet ook met het analoge deel overweg kunnen met Tvheadend, niet elke kaart is daar geschikt voor omdat er een MPEG2-encoder aanwezig moet zijn. Met de DVB-T kan ik in de toekomst met cardreader en camserver overschakelen naar Digitenne, maar dat is nu nog geen prioriteit voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik weet niet of er combinatiekaarten zijn, maar je kan ook een losse analoge tuner en een losse DVB-T tuner gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cumulus007
Dat kan ook inderdaad, welke analoge kaarten worden goed ondersteund door Tvheadend? Is elke Hauppauge met een hardwarematige encoder geschikt? Ook belangrijk is de ondersteuning door V4L natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Hauppauge WinTV PVR 250 werkt prima op ubuntu en met TVheadend.
Dat is een analoge PCI TV kaart met hardware encoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rde
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-01-2024

Rde

@eymey
heb je toevallig nog vooruitgang geboekt met je dvb-t stick werkend te krijgen op je synology nas ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Rde: DVB-T stick niet. Maar inmiddels heb ik wel een dvb-c stick (die ook analoog en -t ondersteunt) van www.sundtek.de werkend. Sundtek heeft voor bijna iedere processor architectuur waar Linux op kan draaien een werkende driver.

TVheadend aan de praat krijgen was nog het grootste struikelblok door de PowerPC met SPE architectuur van mijn DS209+II en de verouderde GCC die bij de cross-compile toolchain van dit apparaat zit.

Maar dat heb ik inmiddels ondervangen met een "Chroot omgeving" gebaseerd op Debian, door een fransman gecompileerd voor deze CPU architectuur. Onder deze chroot omgeving draait wel een GCC en GLIBC die TVheadend kan compileren. TVheadend wordt nu binnen deze chroot opgestart.

Het gebeurt echter zo nu en dan nog wel eens dat TVheadend crashed en ook krijgt, ondanks allerlei "nice" en "ionice" settings TVheadend soms nog wel eens een te kort aan resources. Maar over het algemeen werkt het erg leuk.

Ben alleen toch van plan om aan het einde van de maand een DS710+ te kopen. Die is gewoon gebouwd op een Atom (dus x86) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
Hebben hier nog meer mensen problemen met Tvheadend 2.12 + xbmc (dutchmanica last ppa build) + Kijken van HD zenders? vdpau lijkt bij mij niet te functioneren. Ik heb mijn systeem sinds gisteren pas aan de praat, dus wellicht vergeet ik ergens een tv/vdpau specifiek vinkje aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
Nope, werkt hier out of the box met plain vanilla xbmc 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:02
Heeft iemand hier OSCAM + Smargo + Ziggo werkend? Het is me een tijd terug gelukt om een goede OSCAM config op te zetten, maar nu ik het weer probeer, lijkt het niet helemaal meer te werken.

NED 1 HD werkt, omdat deze ongecodeerd over de kabel gaat. Maar als ik oscam opstart krijg ik de volgende error:

code:
1
2
3
4
5
2011/05/15 23:51:46 B73ECE00 r ziggo card detected
2011/05/15 23:51:56 B73ECE00 r Error activating card.
2011/05/15 23:52:07 B73ECE00 r Error activating card.
2011/05/15 23:52:17 B73ECE00 r Error activating card.
2011/05/15 23:52:18 B73ECE00 r card initializing error

Als ik mijn ziggo kaartje er niet in stop (of andersom), krijg ik deze error niet, dus het kaartje zit er goed in. Maar hij lijkt iets goed te doen.

Iemand een werkende config voor me? Ik gebruik nu deze: http://www.lonelycoder.co...iki/Tvheadend_oscam_ziggo
Misschien ligt het aan de CAID? Geen idee wat hierin moet, woon in Utrecht (mocht dat uitmaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
Weet je zeker dat je kaart nog geactiveerd is? Kan je hem testen in een decoder die je erbij kreeg (aanname)? Anders kan het wel eens helpen de kaart te (herstellen) op de website van Ziggo met je ziggo account.

Het heeft eerst gewerkt? Is er iets veranderd? Updates/Upgrades OS?
Welke versie Oscam draai je? Ik draai laatste svn. Werkt goed.

Ik gebruik ook de config van lonelycoder. Heb ziggo in Brabant.

Ik weet het niet 100% zeker. Maar volgens mij kan je 0604 gebruiken als je het voormalige Essent/@home netwerk hebt en 0602 voor het casema netwerk. Misschien is dit onzin, dan mag iemand mij corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:02
Kaart is geactiveerd en werkt in mijn TV met AlphaCrypt.
Heb ook nog kaartje van de buren geprobeerd welke in een normale Samsung decode wordt gebruikt, geeft hetzelfde resultaat. Het was de laatste Oscam svn, en de CAID stond op 0604, dus ik kan 0602 misschien nog proberen. Moet ik dan in alle config files de 0604 vervangen of maar in 1 specifieke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
Je moet aanpassen: oscam.conf, oscam.server en oscam.user.

Hier is mijn config:

oscam.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
[global]
usrfile                       = /var/log/oscam/oscamuser.log
logfile                       = /var/log/oscam/oscam.log
cwlogdir                      = /etc/oscam/cw
disablelog                    = 0
disableuserfile               = 0
usrfileflag                   = 0
clienttimeout                 = 2000
fallbacktimeout               = 1500
clientmaxidle                 = 120
failbantime                   = 0
bindwait                      = 120
netprio                       = 0
#clientdyndns                  = 0
#resolvedelay                  = 2
unlockparental                = 0
nice                          = -1
serialreadertimeout           = 1000
maxlogsize                    = 10
waitforcards                  = 1
preferlocalcards              = 1
saveinithistory               = 0
readerrestartseconds          = 5
lb_mode                       = 0
lb_save                       = 0
lb_nbest_readers              = 1
lb_nfb_readers                = 1
lb_min_ecmcount               = 5
lb_max_ecmcount               = 500
lb_reopen_seconds             = 900
resolvegethostbyname          = 0

[newcamd]
port                          = 15050@[b]0604[/b]:000000
key                           = 0102030405060708091011121314
allowed                       =
keepalive                     = 1
mgclient                      = 0

[webif]
httpport                      = 15080
httpuser                      = username (gewoon zo laten)
httppwd                       = password (gewoon zo laten)
httprefresh                   = 0
httpallowed                   = 127.0.0.1,192.168.1.0-192.l68.1.255
httphideidleclients           = 0
httpreadonly                  = 0

oscam.server
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
[reader]
Label = Ziggo
Device = /dev/ttyUSB0 (Deze checken)
mhz = 600
cardmhz = 600
Protocol = mouse
EMMCache = 1,3,2
Group = 1
caid = [b]0604[/b]:0000
rsakey = 3KSJF3J3JFLKSJPKSGAJBLABLABLA....(zelf invullen)
boxkey = 88339911338822 (zelf invullen)
fallback = 0

oscam.user
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[account]
user = (user voor connectie vanuit TVheadend)
pwd = (password voor connectie vanuit TVheadend)
uniq = 0
group = 1
ident = [b]0604[/b]:000000
caid = [b]0604[/b]
au = Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
  • Laatst online: 12-08 11:10
Ik probeer al enige tijd TvHeadend, OSCam, Smargo en een Sundtek tv-kaart met elkaar te laten werken. Echter, het decoderen van de kanalen is lukt gewoon niet. Ik gebruik de welbekende guide (http://www.lonelycoder.co...iki/Tvheadend_oscam_ziggo).
Telkens bij 'Map DVB services to channel' krijg ik de foutmelding: Got multiplexed packets but could not decode further

Kan iemand mij evt. verder helpen?

[OPGELOST]
Oscam bleek de data van de kaart niet goed door te geven. NewCS deed t vrijwel meteen met een paar aanpassingen voor Ziggo en Smargo (allemaal te vinden online)

update:
Blijkbaar werkte Oscam niet omdat de caid niet klopte. Oudere kaarten hebben een caid van 0602 en nieuwere 0604. Oscam werkt nu uitstekend op de een TP-Link WR1043ND (wifi router) icm een ION2 systeem met Tvheadend

[ Voor 30% gewijzigd door mdev op 20-06-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:09
Sinds een paar dagen heb ik XBMC op Ubuntu 10.10 draaien met TVHeadend en twee DVB-C kaarten op Caiway. De kaarten zijn identiek geconfigureerd, exact dezelfde kanalen.

Als ik iets gelijktijdig wil opnemen op twee verschillende kanalen, krijg ik de melding dat tuner 1 al in gebruik is. Dat klopt, want die neemt programma 1 op.

Hoe krijg ik TVHeadend zover dat ie het tweede programma (automatisch) op tuner nummer 2 opneemt? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
http://forum.synology.com...&t=18644&p=148853#p148853

Voor iedereen die bezig is/wil proberen om TVHeadend op een linux-based NAS zoals die van Synology (of QNAP) aan de praat te krijgen.

Ik heb in dat topic zo ongeveer 'verhalend' omschreven wat ik tegen gekomen ben en hoe ik het e.e.a. heb opgelost. Het is absoluut geen hapklare HOWTO maar zou iedereen met redelijke Linux ervaring (en die weet hoe opensource pakketten vanuit source te builden) enige aanknopingspunten moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Polyphemus schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:35:
Sinds een paar dagen heb ik XBMC op Ubuntu 10.10 draaien met TVHeadend en twee DVB-C kaarten op Caiway. De kaarten zijn identiek geconfigureerd, exact dezelfde kanalen.

Als ik iets gelijktijdig wil opnemen op twee verschillende kanalen, krijg ik de melding dat tuner 1 al in gebruik is. Dat klopt, want die neemt programma 1 op.

Hoe krijg ik TVHeadend zover dat ie het tweede programma (automatisch) op tuner nummer 2 opneemt? :$
De kanalen stel je geloof ik maar één keer in, je moet alleen zorgen dat dezelfde frequenties/transponders bij beide kaarten staan. Ik heb op dit moment geen tvheadend install om te zien waar het ook alweer precies zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:09
W3ird_N3rd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 15:47:
[...]

De kanalen stel je geloof ik maar één keer in, je moet alleen zorgen dat dezelfde frequenties/transponders bij beide kaarten staan. Ik heb op dit moment geen tvheadend install om te zien waar het ook alweer precies zat.
Yes, gelukt. Ik moet de kanalen die de ene tuner gevonden heeft, kopiëren naar de tweede tuner en dan doet ie het. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KontI schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:06:
Weet je zeker dat je kaart nog geactiveerd is? Kan je hem testen in een decoder die je erbij kreeg (aanname)? Anders kan het wel eens helpen de kaart te (herstellen) op de website van Ziggo met je ziggo account.

Het heeft eerst gewerkt? Is er iets veranderd? Updates/Upgrades OS?
Welke versie Oscam draai je? Ik draai laatste svn. Werkt goed.

Ik gebruik ook de config van lonelycoder. Heb ziggo in Brabant.

Ik weet het niet 100% zeker. Maar volgens mij kan je 0604 gebruiken als je het voormalige Essent/@home netwerk hebt en 0602 voor het casema netwerk. Misschien is dit onzin, dan mag iemand mij corrigeren.
Beste,

Ik heb tvheadend werkend met ziggo en anysee, gecodeerde kanalen niet.
Wanneer ik de config van lonelycoder volg, looot deze vast wanneer ik met "make" wil gaan compileren.

Ik ben redelijk nieuw met ubuntu en weet niet wat te doen. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinA
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-05 12:33
Hey Markilona,

Probeer het eens met dit sh-script. Waarschijnlijk is make niet aanwezig, staat ook niet correct in de handleiding. Ik gebruik deze bij een clean install en ik kan hem gelijk toevoegen in mijn TvHeadend en het werk allemaal probleemloos.

Succes!

## --[ OSCAM SETTINGS]--------------------------------------------------------------------------------------
CAIPROVIDER=CAIWAY
CAID=0606 # Ik geloof dat Ziggo 0604 gebruikt
NEWCAMDPORT=15050
WEBIFPORT=7777
WEBIFUSER=oscamuser
WEBIFPASS=oscampass
OSCAMUSER=tvheadenduser
OSCAMPASS=tvheadendpass
USBID=0
# Kijk met dit commando waar je Smargo zit "~$ lsusb" bij mij dus op 5-2
USBDEVICEID=005:002

## --[ OSCAM INSTALL ]--------------------------------------------------------------------------------------
apt-get install gcc g++ cmake libpcsclite1 libpcsclite-dev subversion
cd /usr/src
wget http://cdnetworks-us-2.dl....0.8/libusb-1.0.8.tar.bz2
tar xjvf libusb-1.0.8.tar.bz2
rm -f libusb-1.0.8.tar.bz2
cd libusb-1.0.8
./configure --enable-shared=no
make
make install
cd /usr/src

# LATEST TRUNK RELEASE #
svn co http://streamboard.gmc.to/svn/oscam/trunk oscam
cd oscam
mkdir build
cd build
cmake -DWEBIF=1 ..
make
killall -9 oscam
cp oscam /bin/oscam

echo "# oscam.conf" > /usr/local/etc/oscam.conf
echo "" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "[global]" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "usrfile = /var/log/oscamuser.log" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "logfile = /var/log/oscam.log" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "cwlogdir = /var/log/cw" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "fallbacktimeout = 2500" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "nice = -1" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "maxlogsize = 10000" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "waitforcards = 1" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "[newcamd]" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "port = $NEWCAMDPORT@$CAID:000000" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "key = 0102030405060708091011121314" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "allowed = " >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "keepalive = 1" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "mgclient = 0" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "[webif]" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "httpport = $WEBIFPORT" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "httpuser = $WEBIFUSER" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "httppwd = $WEBIFPASS" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "httprefresh = 0" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "httpallowed = 1.1.1.1-255.255.255.255" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "httphideidleclients = 0" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "httpreadonly = 0" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "httpsavefullcfg = 0" >> /usr/local/etc/oscam.conf

echo "# oscam.user" > /usr/local/etc/oscam.user
echo "" >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "[account]" >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "user = $OSCAMUSER" >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "pwd = $OSCAMPASS" >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "disabled = " >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "expdate = " >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "group = 1" >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "hostname = " >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "uniq = 0" >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "sleep = 0" >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "monlevel = 2" >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "au = 1" >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "services = " >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "caid = $CAID" >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "betatunnel = " >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "ident = $CAID:000000" >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "child = " >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "cccmaxhops = 10" >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "keepalive = 1" >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "numusers = 0" >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "penalty = 0" >> /usr/local/etc/oscam.user

echo "# oscam.server" > /usr/local/etc/oscam.server
echo "" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "[reader]" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "label = $CAIPROVIDER" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "enable = 1" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "protocol = smartreader" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "device = $USBDEVICEID" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "services = " >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "caid = $CAID" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "rsakey = 3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "boxkey = 1122334455667788" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "detect = cd" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "mhz = 600" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "cardmhz = 600" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "ident = $CAID:000000" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "group = 1" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "emmcache = 1,3,2" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "emmcache = 0" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "lb_weight = 100" >> /usr/local/etc/oscam.server
grep "oscam" /etc/rc.local > /dev/null

if [ $? -eq 0 ]
then
echo ""
else
sed -i 's/exit 0/oscam -b/g' /etc/rc.local
sed -i 's/"oscam -b"/"exit 0"/g' /etc/rc.local
echo "" >> /etc/rc.local
echo "exit 0" >> /etc/rc.local
fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdwinA schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:38:
Hey Markilona,

Probeer het eens met dit sh-script. Waarschijnlijk is make niet aanwezig, staat ook niet correct in de handleiding. Ik gebruik deze bij een clean install en ik kan hem gelijk toevoegen in mijn TvHeadend en het werk allemaal probleemloos.

Succes!

## --[ OSCAM SETTINGS]--------------------------------------------------------------------------------------
CAIPROVIDER=CAIWAY
CAID=0606 # Ik geloof dat Ziggo 0604 gebruikt
NEWCAMDPORT=15050
WEBIFPORT=7777
WEBIFUSER=oscamuser
WEBIFPASS=oscampass
OSCAMUSER=tvheadenduser
OSCAMPASS=tvheadendpass
USBID=0
# Kijk met dit commando waar je Smargo zit "~$ lsusb" bij mij dus op 5-2
USBDEVICEID=005:002

## --[ OSCAM INSTALL ]--------------------------------------------------------------------------------------
apt-get install gcc g++ cmake libpcsclite1 libpcsclite-dev subversion
cd /usr/src
wget http://cdnetworks-us-2.dl....0.8/libusb-1.0.8.tar.bz2
tar xjvf libusb-1.0.8.tar.bz2
rm -f libusb-1.0.8.tar.bz2
cd libusb-1.0.8
./configure --enable-shared=no
make
make install
cd /usr/src

# LATEST TRUNK RELEASE #
svn co http://streamboard.gmc.to/svn/oscam/trunk oscam
cd oscam
mkdir build
cd build
cmake -DWEBIF=1 ..
make
killall -9 oscam
cp oscam /bin/oscam

echo "# oscam.conf" > /usr/local/etc/oscam.conf
echo "[global]" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "usrfile = /var/log/oscamuser.log" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "logfile = /var/log/oscam.log" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "cwlogdir = /var/log/cw" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "fallbacktimeout = 2500" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "nice = -1" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "maxlogsize = 10000" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "waitforcards = 1" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "[newcamd]" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "port = $NEWCAMDPORT@$CAID:000000" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "key = 0102030405060708091011121314" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "allowed = " >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "keepalive = 1" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "mgclient = 0" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "[webif]" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "httpport = $WEBIFPORT" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "httpuser = $WEBIFUSER" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "httppwd = $WEBIFPASS" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "httprefresh = 0" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "httpallowed = 1.1.1.1-255.255.255.255" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "httphideidleclients = 0" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "httpreadonly = 0" >> /usr/local/etc/oscam.conf
echo "httpsavefullcfg = 0" >> /usr/local/etc/oscam.conf

echo "# oscam.user" > /usr/local/etc/oscam.user
echo "[account]" >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "user = $OSCAMUSER" >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "pwd = $OSCAMPASS" >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "disabled = " >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "expdate = " >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "group = 1" >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "hostname = " >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "uniq = 0" >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "sleep = 0" >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "monlevel = 2" >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "au = 1" >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "services = " >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "caid = $CAID" >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "betatunnel = " >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "ident = $CAID:000000" >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "child = " >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "cccmaxhops = 10" >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "keepalive = 1" >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "numusers = 0" >> /usr/local/etc/oscam.user
echo "penalty = 0" >> /usr/local/etc/oscam.user

echo "# oscam.server" > /usr/local/etc/oscam.server
echo "" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "[reader]" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "label = $CAIPROVIDER" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "enable = 1" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "protocol = smartreader" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "device = $USBDEVICEID" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "services = " >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "caid = $CAID" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "rsakey = 3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "boxkey = 1122334455667788" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "detect = cd" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "mhz = 600" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "cardmhz = 600" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "ident = $CAID:000000" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "group = 1" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "emmcache = 1,3,2" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "emmcache = 0" >> /usr/local/etc/oscam.server
echo "lb_weight = 100" >> /usr/local/etc/oscam.server
grep "oscam" /etc/rc.local > /dev/null

if [ $? -eq 0 ]
then
echo ""
else
sed -i 's/exit 0/oscam -b/g' /etc/rc.local
sed -i 's/"oscam -b"/"exit 0"/g' /etc/rc.local
echo "" >> /etc/rc.local
echo "exit 0" >> /etc/rc.local
fi
Hoi EdwinA,

Bedankt voor de info.

Het script is doorlopen.

Na invullen van gegevens wordt er een verbinding gemaakt, maar krijg onderstaande melding.

" No login key received: Connection timed out"

Enig idee?

gr Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinA
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-05 12:33
Ik kan me dit probleem ook nog herinneren, maar wat het nu was ik weet het niet meer. Ik ben met een aantal dingen flink aan het klooien geweest.
Mijn Smargo had ik eerst staan op '/dev/ttyUSB1’ maar dat werkte niet lekker vandaar dat ik nu ‘005:002’ gebruik, zie je de cardreader wel in de oscam webinterface? (http://127.0.0.1:7777)? Staat je hostnaam in CWClient op 127.0.0.1? Moet een kleinigheidje zijn ;-(
Succes!
Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdwinA schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 10:26:
Ik kan me dit probleem ook nog herinneren, maar wat het nu was ik weet het niet meer. Ik ben met een aantal dingen flink aan het klooien geweest.
Mijn Smargo had ik eerst staan op '/dev/ttyUSB1’ maar dat werkte niet lekker vandaar dat ik nu ‘005:002’ gebruik, zie je de cardreader wel in de oscam webinterface? (http://127.0.0.1:7777)? Staat je hostnaam in CWClient op 127.0.0.1? Moet een kleinigheidje zijn ;-(
Succes!
Edwin
Edwin,

ik kom er niet aan uit.

In Oscam krijg ik onderstaande melding.

2011/06/13 9:05:19 B78BAB70 r ERROR opening device 001:003
2011/06/13 9:05:19 B78BAB70 r Cannot open device: 001:003

De kaart is wel ingelogd, maar status is unknown.

ik heb geen dev/ttyusb dus kan hier niet mee testen.

Waar vind ik CWcliebt?

gr Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:30
Zijn er hier mensen die gescheiden machines gebruiken voor frontend en backend voor tvheadend?

Klopt het in dat geval dat de backend vooral een acceptabele cpu moet hebben voor het decoden en dat de frontend eigenlijk gewoon een stream afspeelt waar verder qua cpu niet veel meer mee hoeft te worden gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IntToStr schreef op maandag 13 juni 2011 @ 13:51:
Zijn er hier mensen die gescheiden machines gebruiken voor frontend en backend voor tvheadend?

Klopt het in dat geval dat de backend vooral een acceptabele cpu moet hebben voor het decoden en dat de frontend eigenlijk gewoon een stream afspeelt waar verder qua cpu niet veel meer mee hoeft te worden gedaan?
Voor TVHeadend heb je helemaal niet veel nodig kwa cpu. Het enige wat het doet is data streams (iets aangepast) door sturen/opslaan. TVHeadend speelt zelf geen video af. In de web interface doet een web plugin dat of je afspeelprogramma (vlc of xbmc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:38:
[...]

Voor TVHeadend heb je helemaal niet veel nodig kwa cpu. Het enige wat het doet is data streams (iets aangepast) door sturen/opslaan. TVHeadend speelt zelf geen video af. In de web interface doet een web plugin dat of je afspeelprogramma (vlc of xbmc).
Ok, dat klinkt goed. Ik had het over het moeten decoden van het dvb-c signaal met een softcam dat cpu-intensief is, niet duidelijk vermeld van mij zie ik nu, maar daarna is het zoals verwacht dus gewoon een stream die met gemak door xbmc afgespeeld kan worden (hardware acceleratie).

Snel maar eens de Sundtek MediaTV stick aanschaffen om te gaan spelen als ik mijn smartcard reader binnen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
IntToStr schreef op maandag 13 juni 2011 @ 13:51:
Nee omgekeerd, backend (tvheadend) hoeft qua CPU geen reet te doen (zelf getest: een Celeron 433 kan met gemak meerdere encrypted streams tegelijk verwerken) en qua video nog minder (mijn Celeron 433 had niet eens een videokaart).

Je frontend (b.v. XBMC) moet de MPEG video decoderen, in geval van h.264 HD kan dat intensief zijn. Dat kan je ook door de videokaart af laten handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ik probeer TV Headend op OpenSuse 11.4 te krijgen.
Alleen zodra ik het "make" command geef krijg ik telkens een error namelijk de volgende.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
ikke@boven:/usr/local/bin/hts-tvheadend-2.12> make
fatal: Not a git repository (or any of the parent directories): .git
cat: build.Linux/ver: Bestand of map bestaat niet
Version changed
cc -MD -g -funsigned-char -O2  -D_FILE_OFFSET_BITS=64 -Ibuild.Linux -I/usr/local/bin/hts-tvheadend-2.12/src -I/usr/local/bin/hts-tvheadend-2.12 -DHTS_VERSION=\"2.12\" -Wall -Werror -Wwrite-strings -Wno-deprecated-declarations  -Wmissing-prototypes  -c -o build.Linux/src/main.o /usr/local/bin/hts-tvheadend-2.12/src/main.c
cc -MD -g -funsigned-char -O2  -D_FILE_OFFSET_BITS=64 -Ibuild.Linux -I/usr/local/bin/hts-tvheadend-2.12/src -I/usr/local/bin/hts-tvheadend-2.12 -DHTS_VERSION=\"2.12\" -Wall -Werror -Wwrite-strings -Wno-deprecated-declarations  -Wmissing-prototypes  -c -o build.Linux/src/utils.o /usr/local/bin/hts-tvheadend-2.12/src/utils.c
cc -MD -g -funsigned-char -O2  -D_FILE_OFFSET_BITS=64 -Ibuild.Linux -I/usr/local/bin/hts-tvheadend-2.12/src -I/usr/local/bin/hts-tvheadend-2.12 -DHTS_VERSION=\"2.12\" -Wall -Werror -Wwrite-strings -Wno-deprecated-declarations  -Wmissing-prototypes  -c -o build.Linux/src/wrappers.o /usr/local/bin/hts-tvheadend-2.12/src/wrappers.c

Iemand een idee hoe ik dit op los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider85
  • Laatst online: 17-08-2023
Kan iemand mij vertellen hoe je een c-line met tvheadend configureert?
Dit wil me namelijk totaal niet lukken!

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Spider85 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:31:
Kan iemand mij vertellen hoe je een c-line met tvheadend configureert?
Dit wil me namelijk totaal niet lukken!

Groet,
Wat heb je zelf al geprobeerd? Wat ging er fout? Wat voor foutmeldingen krijg je?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider85
  • Laatst online: 17-08-2023
Vorige keer had ik hem via oscam --> cccam gedaan, op zich werkte dit wel maar echter voor een aantal zenders, de meeste niet.

Dat was eigenlijk de enige methode die ik kon vinden, dus is de vraag wat er buiten deze methode nog meer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cumulus007
Iemand hier die tvheadend gebruikt i.c.m. Delta Digitale TV (DVB-C)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Gebruiken mensen hier nog steeds de config die te vinden is op https://www.lonelycoder.c...iki/Tvheadend_oscam_ziggo? En dan letterlijk of zijn hier nog kleine tweaks voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:42
De oscam instructies lijken me nog goed. Ik vind alleen helaas niet al te veel goede kanalen als ik scan met tvheadend. Degene die gevonden worden descramblen wel correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Als ik het goed heb begrepen zou tvheadend juist uit een algemene transponder freq. de overige transponders moeten vinden.

Dit weekend ga ik er waarschijnlijk mee spelen. Maar eens kijken wat ie wil vinden. Als niet voldoende kanalen worden gevonden maar even op zoek gaan naar de bestanden die tvheadend als bron gebruikt voor "Netherlands, Ziggo". Daar valt vast nog wel wat mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 19:38
Theoretisch zou dat bij dvb idd zo moeten werken, maar volgens mij houdt ziggo er wat eigen standaarden op na. Bij de meeste andere dvb software moet je iig voor ziggo zelf transponder lijsten voor je postcode gebied aanmaken (indien al niet meegeleverd), zie ook deze site voor de frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Gelukkig is dat bij DVB-C van Glashart Media wel anders :). Daar hoef je alleen maar de basisfrequentie in te vullen en de rest wordt zelf automatisch gevuld en gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik tvheadend icm Ziggo en heb geen enkel probleem gehad om de juiste zenders te vinden, niets meer dan bij je dvb-netwerk ziggo te kiezen en je netwerk id invullen (9600 bij mij) en ziggo vind alle zenders, ik kan me herrineren dat het vroeger met mythtv heel wat ingewikkelder was omdat je eerst alle transponders in een bestandje moest zetten en dat hij dan pas zenders kon vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cumulus007
Kan iemand mij hier een goedkope kaartlezer aanraden voor gebruik met een camserver (oscam)? Mijn huidige exemplaar van König werkt niet goed met mijn smartcard van DELTA, de kaart kan niet geïnitialiseerd worden en ik krijg de melding "Invalid ATR first byte". Na enig research blijkt mijn cardreader "Alcor Micro AU9520" niet juist te werken met mijn smartcard.

Weet iemand hier een smartcardreader rond de15 euro die zou moeten werken met een Irdeto-smartcard?
Pagina: 1 ... 4 ... 30 Laatste