Liege, liege, liegebeest!
No production networks were harmed during this posting
Krijg de melding van "Geen toegang" op elke zender, maar OnDemand doet het wel.
En de wachtrij is ook weer allemachtig lang bij de telefoon... ik wordt er echt ziek van...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Mare ja, misschien is het kaartje vies? Een keer eruit halen en flink poetsen? Alle andere obvious dingen al geprobeerd?
:D
Hou het maar op het laatste.sopsop schreef op maandag 28 september 2009 @ 10:53:
Ah. Fuck. Gaan ze weer husselen. Kan ik voor de zoveelste keer mijn favorieten weer aan gaan geven, want die zullen wel weer verdwenen zijn. Ik wordt daar echt gestoord van. Ik zou er al heel wat minder problemen mee hebben als ze nu eindelijk eens het aanpassen van de persoonlijke zendervolgorde eens gaan implementeren. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn.
Of zouden ze geld krijgen als ze een bepaalde zender op een laag nummer zetten?
Helaas.
Ik moet zeggen, hij is hoger en smaller (ziet er niet echt mooi uit icm met m'n dvd speler maar ach) en komt met een mooiere afstandsbediening, welke erg sjiek werkt eruit ziet (zo ook de Mediabox zelf). Het opnemen zelf heb ik nog niet getest, maar ik ga er van uit dat dat wel goed zit.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Bij welke abonnementen prijg je deze mediabox? Ook de niet-HD's?TommyGun schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 18:29:
Als een van de eerste heb ik lange tijd met een 'gewone' simpele Mediabox gezeten, maar ik ben nu overgegaan op de nieuwe (zwarte) DVR van Thomson.
Ik moet zeggen, hij is hoger en smaller (ziet er niet echt mooi uit icm met m'n dvd speler maar ach) en komt met een mooiere afstandsbediening, welke erg sjiek werkt (zo ook de Mediabox zelf). Het opnemen zelf heb ik nog niet getest, maar ik ga er van uit dat dat wel goed zit.
http://www.upc.nl/televisie/abonnementenoverzicht/smeerbartje schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:58:
[...]
Bij welke abonnementen prijg je deze mediabox? Ook de niet-HD's?
Starter DVR gewoon.
Het ding maakt wel 'n tering herrie hoor, ik ben er nog niet over uit of het de HD of fan is...
Voeding knopje maar op 0 's nachts
Ik snap ook niet waarom de HD altijd moet draaien, aangezien anders een koelvin voldoende geweest zou zijn.
Het is dat de box niet open mag, anders had ik de fan vastgelijmd aan het chassis.
Maarja...
[ Voor 10% gewijzigd door TommyGun op 29-09-2009 22:41 ]
Zo ja, is het nu dan ook mogelijk om met sprongen door de opnames te gaan? Of nog steeds alleen maar fast-forwardend?
Bij mij gaat de grijze DVR vaak ook lastig aan. Moet dan echt stuk of 10 keer (van dicht bij) op guide/menu of power drukken wil hij aanspringen. Meer mensen last van?
SRK35ZS-W
regelmatig valt een van de twee geluidskanalen weg. Het ligt niet aan mijn tv, want ook als ik mijn versterker via de optische uitgang aansluit is hetzelfde probleem aanwezig.
Ik heb geen problemen met mijn beeld. In mijn bekabeling is niets veranderd de afgelopen 9 maanden.
Is dit een bekend probleem? Ligt het aan mijn DVR, of is er toch ergens een kabelbreukje onstaan (die er dan heel toevallig voor zorgt dat er consequent 1 geluidskanaal niet meer door gegeven)?
Is toch gewoon deze? Die hebben wij allang.lowfi schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:57:
Kan je misschien wat fotos maken?

Nop, dit is hem niet. Kan geen afbeelding vinden met Google, dus maak thuis wel 'n foto.chimo schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:06:
[...]
Is toch gewoon deze? Die hebben wij allang.
[afbeelding]
Ik doelde eigenlijk enkel op het uiterlijke vertoon, de interface is hetzelfde inderdaad.Scooper schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:33:
Is de interface ook verschillend dan? (Aangezien je de bediening chic noemde).
Zo ja, is het nu dan ook mogelijk om met sprongen door de opnames te gaan? Of nog steeds alleen maar fast-forwardend?
En nee, je kan niet met sprongen door de opnames, enkel fast-forward (meerdere standen, dat wel).
Hehe, ik ben geen dt held inderdaadKoffieNT schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:23:
Ik wordt met dt. (ja ik ben echt zo'n spelling-nerd)
Mare ja, misschien is het kaartje vies? Een keer eruit halen en flink poetsen? Alle andere obvious dingen al geprobeerd?
Maargoed, heb UPC gebeld, beetje een slijmerige vent aan de lijn "Ik wil u allereerst mijn welgemeende excuses aanbieden" blabla
En na 2 minuten werkte het weer

Edit : Kwam trouwens morgen Rtl Gemist niet live ?
[ Voor 4% gewijzigd door DennusB op 30-09-2009 12:03 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
ja, wellicht. maar vind het wel jammer dat TMF dance verhuist achter een nieuw "muziek abbo" wat weer minimaal 5 euro p/m kost.paella schreef op maandag 28 september 2009 @ 11:52:
De nieuwe husseling is wel een verbetering (in mijn ogen), dat dan weer wel.
bij mij staat juist die zender vaak op als achtergrond oid.
ik denk dat ik mijn Film1 abbo ook maar weer opzeg want ik kijk er steeds minder naar, alleen film1 on demand is dan wel leuk, maar goed.. om daar nu steevast 15 euro per maand voor te betalen....
TommyGun schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:01:
[...]
Nop, dit is hem niet. Kan geen afbeelding vinden met Google, dus maak thuis wel 'n foto.

Inderdaad; (let niet op 't stof, het frontje is zo statisch als wat.)

Aansluitingen:
1x 230v
1x SCART
3x Digital Audio
1x RJ45 Ethernet
1x USB
1x RF IN
Edit; ah dat stond op Chelloo.com dus ook al.
RF IN
Ethernet
1x SCART
Digital Audio
Left Audio
Right Audio
Power Jack
[ Voor 9% gewijzigd door TommyGun op 30-09-2009 20:17 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Die inderdaad, ook wel bekend als de Thomson DCI6221. Een van de 3 onlangs aangekondigde zuinige settopboxen van UPC. Ik heb daar eigenlijk nog niks van gemerkt (normaal en standby verbruik ca 22Watt) en ook de 'ecomodus' waar ze het over hebben ben ik nog niet tegen gekomen...TommyGun schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:13:
[...]
Inderdaad; (let niet op 't stof, het frontje is zo statisch als wat.)
[afbeelding] [afbeelding]
[...]
[ Voor 25% gewijzigd door chim0 op 30-09-2009 23:49 ]
Ik heb in ieder geval wel die Thomson DCI6221 gekregen toen ik een paar weken terug over ging naar DVR starter.
Nu heb ik eergisteren een Mediabox HD DVR gehaald en vandaag aangesloten. Bij het ophalen werd mij verteld dat ik hem pas vandaag ná 20:00u mocht aansluiten. Nu moest ik tot half 10 werken dus dat kwam op zich mooi uit. Nu kreeg ik echter na het aansluiten en de menu te doorlopen te zien dat mijn signaalkwaliteit op zo'n 30% zit, en de signaalsterkte op 70%.
Dan komen we gelijk aan bij mijn eerste vraag
De tweede vraag: Na de installatie van de mediabox krijg ik het beeld dat hij aan het installeren is, dat ik vervolgens tot max. 15min moet wachten en vervolgens, indien er niets gebeurt, de klantenservice moet bellen. Ik had via andere fora reeds begrepen dat het kan zijn dat de activatie bij UPC soms even duurt of kan ik dit ook zelf verhelpen?
Alvast bedankt!
Die optie zit er ook niet in. Eind van het jaar komt daar een update voor.Heintzer schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:25:
[...]
Die inderdaad, ook wel bekend als de Thomson DCI6221. Een van de 3 onlangs aangekondigde zuinige settopboxen van UPC. Ik heb daar eigenlijk nog niks van gemerkt (normaal en standby verbruik ca 22Watt) en ook de 'ecomodus' waar ze het over hebben ben ik nog niet tegen gekomen...
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Wat voor kabels en connectoren gebruik je? Als je bijv. van dat gamma spul gebruikt kun je dat beter vervangen door kwaliteitspul dat scheelt meestal al een heel end... zie ook hierDan komen we gelijk aan bij mijn eerste vraagWat kan ik doen om die signaalsterkte en met name de kwaliteit te verbeteren. Ik heb het wandcontactdoosje nagekeken, de kabels tevens opnieuw losgemaakt, bijgedraaid en terug dichtgemaakt en ook nergens te veel loze kabel slingeren. Wel weet ik dat de kwaliteit van analoge Televisie hier in huis sowieso al niet te best was. Dat was dan ook een van de redenen om voor digitale tv te kiezen, in de hoop dat een klein beetje minder kwaliteit irrelevant zou worden... Indien ik een versterker koop, aan wat moet ik dan denken (qua dB's)
Op zich nix mis met het apparaat, maar erger me wel aan kaart die er aan de voorkant uitsteektHeintzer schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:56:
Die Thomson waar de kaart uit steekt is de 'standaard' DVR (dus geen HD dus ook geen HDMI).
Ik heb in ieder geval wel die Thomson DCI6221 gekregen toen ik een paar weken terug over ging naar DVR starter.
Onvoorstelbaar deze niet netjes achter een klepje is wegewerkt.
Vooral handig nu mn dochter van 2 hem ook heeft ondekt
Indien je DVR (dus zonder HD) aanvraagd wel ja.chimo schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:49:
Hmm, ik vind de oorspronkelijke HD DVR mooier en bij die Thomson zie je de kaart eruit steken en hij heeft geen HDMI? Maar als ik het goed begrijp, als je nu een abo afsluit krijg je dus die Thomson?
En inderdaad, ik heb geen eco systeem gezien... en gezien de HDD/fan activiteit geloof ik er de ballen van dat 'ie zuinig is.
Hoewel, sinds ik 'm uit zet vanwege de herrie scheelt 't wel in stroomverbruik
Mee eens, zo hadden ze 't nog beter aan de achterkant kunnen plaatsen.Jordao schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 07:34:
[...]
Op zich nix mis met het apparaat, maar erger me wel aan kaart die er aan de voorkant uitsteekt![]()
Onvoorstelbaar deze niet netjes achter een klepje is wegewerkt.
Vooral handig nu mn dochter van 2 hem ook heeft ondekt
[ Voor 27% gewijzigd door TommyGun op 01-10-2009 07:36 ]
ik heb al de mediabox DVR van UPC, maar nu dus aangevuld met de HD diensten.
en krijg dus ook over een paar dagen de UPC Mediabox - HDTV DVR. en kreeg er gratis een maand film1HD bij.
en volgens de verkoper van UPC zou ik het nieuwe energiezuinige model krijgen, dus daar was ik wel blij mee.
maar nu lees ik hier dat de oudere toch beter is omdat die wel 3 tuners heeft, en de nieuwere waarschijnlijk 2.
en volgens nieuws: UPC kondigt drie energiezuinige settopboxen aan komen ze pas in Q4 2009.
dus wie weet zit er wel een philips in de doos
Verwijderd
En jij let wel op dt'tjes?KoffieNT schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:33:
Ik heb ook nog zo'n ouwe lelijke zilveren Thomson. Is het een kwestie van een belletje plegen en dan kan ik hem omruilen voor zoeentje? Staat net effe wat beter bij mijn interieur etc.

Boeie etc?

@onder:
Mwa, dat vond ik echt een foutfout, mijn (expres gemaakte) ''foutjes'' vond ik wat anders.Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:51:
[...]
Inderdaad. Dat geldt dan toch ook voor dt'tjes?
Daarom schreef ik er ook wat tussenhaakjes bij, je hoeft het niet al te serieus op te pakken hoor.Ik probeer aan te geven dat het mijns inziens beter is om anderen te corrigeren in een taal forum o.i.d. dan in dit topic. Je bereikt er zo weinig mee hier.
Snap ik, werkte niet.Het trema gebruik je door, voordat je de letter intoetst, shift+het trema-teken (naast de enter-toets).
Back to UPC maar weer

[ Voor 76% gewijzigd door KoffieNT op 01-10-2009 12:00 ]
Verwijderd
Inderdaad. Dat geldt dan toch ook voor dt'tjes?KoffieNT schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:40:
die 'ouwe' had ik wel in de gaten hoor, bij 'zoeentje' kreeg ik de het trema niet voor elkaar.
Boeie etc?

Ik probeer aan te geven dat het mijns inziens beter is om anderen te corrigeren in een taal forum o.i.d. dan in dit topic. Je bereikt er zo weinig mee hier.
Het trema gebruik je door, voordat je de letter intoetst, shift+het trema-teken (naast de enter-toets).
Klopt ja, bij HD zenders, ook Ned 1, 2 en 3. Ik heb m'n HD DVR box dan ook aangesloten via een optische kabel op m'n home cinema set en dan heb je gewoon surround, klinkt toch weer mooier.sylvesterrr schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 12:13:
Ehm ja, er zijn namelijk enkele zenders die een 5.1 audiospoor hebben.
Internet: Fiberpower 90Mbit
Telefonie: Bellen Onbeperkt + Europa
Televisie: Royaal (zonder DVR/HD), de lelijke zilveren Thomson
Ik had eerst Royaal met DVR (en HD) en deze heb ik omgeruild voor een abo zonder DVR. (dit omdat die DVR zo gruwelijk veel lawaai maakte en het op geen enkele andere manier op te lossen was.)
Omdat het goedkoopste abo gratis is, veranderde er niets voor me in abonnementsgeld. (Royaal met of zonder DVR is goedkoper dan mijn andere 2 abonnementen, internet en televisie)
Dus ik betaal hetzelfde, voor minder. Maar dat is me het waard, want er viel niet met dat lawaai te leven.
(ik weet even niet of bovenstaande voor iedereen duidelijk is, het staat er wat ongelukkig volgens mij hehe
De nieuwe (kleine zwarte) mediaboxen beschikken allemaal over een DVR, dus het gewone Royaal/Starter abo kun je niet inc. met deze mediabox krijgen.
Omdat ik Royaal heb, kon ik 'upgraden' naar Royaal DVR, waar dus de nieuwe mediabox bij zit. En het kost me hetzelfde. (vanwege bovenstaande)
De medewerkster heeft het abo voor me aangepast en ik ontvang binnen 2 weken de nieuwe mediabox.
Bottomline: Bij een (Starter/Royaal) DVR (of hoger)-abonnement (wijziging of nieuwe aanvraag) krijg je zo'n nieuwe mediabox. Als je nu over (Starter/Royaal) met DVR beschikt, kun je hem niet omruilen voor alleen de nieuwe mediabox (dat lag iig erg lastig, waarschijnlijk omdat het een wijziging naar hetzelfde abonnement is). Dit heb ik nog even nagevraagd
Hoop dat het duidelijk is
edit: Ik zette een uurtje geleden mn tv aan en toen had ik opeens op iedere zender "Geen toegang".
Ik heb maar even gebeld (storing kon ik me niet voorstellen).
Na een lang kwartier naar slechte muziek te hebben geluisterd (werd wel netjes aangegeven dat de wachttijd 10min+ was), kreeg ik iemand van de technische dienst aan de lijn.
Hij vertelde me dat de wijziging al was doorgevoerd en ze per ongeluk de nieuwe box hadden geactiveerd en de oude hadden gedeactiveerd.
Toen zei hij,

Nee dat klopt, zei hij en hij ging het even aanpassen, aangepast en ik zou binnen 24 uur weer beeld hebben. Eigenlijk vond ik het niet meer dan normaal dat ik gewoon meteen beeld zou hebben, maar goed.
Wel vroeg ik nog of dit een heel toevalligheidje was of dat er iets anders achter zat. Hij zei dat het een toevalligheidje was dat zelden voorkomt, de bestellingen hadden elkaar gekruist ofzoiets.
Ook vroeg ik of de wijziging er nog gewoon in staat etc, dus niet dat ik 2 weken op niets zit te wachten. Nee, alles was nog in orde en ik kan de mediabox binnenkort ontvangen
Ik zet zojuist de tv weer aan en ik heb weer beeld.
[ Voor 46% gewijzigd door KoffieNT op 01-10-2009 21:20 ]
Iemand hier een oplossing voor?
denk de helpdesk bellen, lijkt mij dat dit je eerste aanspreekpunt is voor evt. omruiling.Rio schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:52:
Ik heb die zwart Royaal HD box incl HDD. Het irritante aan dat ding is: elke keer als ik hem uit zet (standby), krijg ik hem daarna niet meer aan zonder eerst de stroom eraf te moeten halen?
Iemand hier een oplossing voor?
ik heb het overigens ook wel 's met m'n DVR, maar da's ongeveer 1x per maand.
ik zit momenteel te wachten op een HD doosje, dus het zal m'n tijd wel duren
SRK35ZS-W
Komt er net een TNT-koerier langs met een pakketje. Ik dacht: Wow, dat is snel.
Maak ik het pakket open, is het een internet/telefonie-modem (Motorola). Ehm, ik heb alleen mijn tv-abo veranderd, internet/telefonie heb ik al en werkt perfect.
Even gebeld met UPC. Het konden volgens mij 2 dingen zijn:
1. Foutje gemaakt ergens, ze dachten dat ik een totaalpakket/alleen internet-telefonie heb aangevraagd ipv alleen een tv-wijziging.
2. Het is de vervanger voor mijn huidige situatie. Huidige situatie: 2 modems, 1 voor internet, 1 voor telefonie. Met deze modem is het dan misschien mogelijk gewoon 1 apparaatje te hebben. Dat hij toevallig nu komt heeft niets te maken met mijn wijziging. (wel heel toevallig dan, maar goed)
Mevrouw vertelde me dat het zou kunnen dat het het 2e was, maar de beste optie is gewoon dat ik deze nieuwe modem terug stuur en dat er niets veranderd aan de huidige (internet/telefonie) situatie. De nieuwe (tv)mediabox staat nog wel gewoon in het systeem en deze zal ik binnenkort ontvangen.
Ik weet nu dus niet precies of ik een foute bestelling ga terugsturen, of de update/upgrade/vervanger van mijn huidige/tijdelijke situatie
Echt weer zo'n UPC-situatie hehe
[ Voor 8% gewijzigd door rst77 op 03-10-2009 16:16 ]
Nu wilde ik de digitale tv a 4euro per maand bestellen, echter staat op de site * Alleen beschikbaar i.c.m. het UPC Standaardpakket Radio/TV.
Kan ik de digitale tv dan toch op mijn eigen naam zetten en zal het dan werken?
Ps4/switch gamer
Voor 9,50 (1e 3 maanden 4,75) heb je een stuk meer zenders, dat weet je he?
Ps4/switch gamer
Ik heb er pas de laatste ~maand last van.. niet altijd maar regelmatig zet ik hem uit en krijg ik hem niet meer aan zonder stroom eraf en erop. Een 2e nadeel is dat als je opnames hebt gescheduled deze ook 9 van de 10 keer niet gelopen hebben. Ik denk dat hij intern gewoon vastloopt... en ik vermoed dat het is ontstaan sinds een update (?). Hoe dan ook, bellen heeft weinig nut dan moet je het standaard reset verhaal doorlopen.. paar keer uit en aanzetten (natuurlijk werkt het dan probleemloos) en zeggen ze bel maar weer als het probleem zich weer voordoet (van afstand zien ze ook niets raars). Ik ben bang dat omwisselen ook niets doet.Rio schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:52:
Ik heb die zwart Royaal HD box incl HDD. Het irritante aan dat ding is: elke keer als ik hem uit zet (standby), krijg ik hem daarna niet meer aan zonder eerst de stroom eraf te moeten halen?
Een heel ander vraagje, ik kan nergens terugvinden welke HDMI versie het apparaat is, mijn tv heeft een vertraging in de beeld verwerking en ik vroeg mij af of deze middels HDMI 1.3 automatisch deze vertraging aanpast op de spdif uitgang.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Op een forum als dit krijg je natuurlijk een vertekend beeld; mensen komen hier veelal om problemen op te lossen. De tevreden klantjes hoor je niet, vandaar dat het lijkt of er enkel problemen zijn met digitale TV.ronaldme schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:48:
wat een problemen met dat digitale gebeuren voor mij de reden dat ik er nog niet aan ga beginnen...
Daarna de boel opnieuw ingeplugd (moest een stekkerdoos tussen), en nu staat het ding al een half uur vast met op het display 'InIt'. Ik vermoed dat het een firmware update is, maar ik heb geen beeld/geluid (althans niet op de HDMI output).
Ik ben een beetje huiverig om de boel te power-cyclen en de firmware naar de maan te helpen, ik ben wel even benieuwd wat ik er het beste aan kan doen. De HDD ratelt heel af en toe.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Nah.. het is meer irritatie dat ze zo'n mooi product gewoon niet perfect maken terwijl dat makkelijk kan.ronaldme schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:48:
wat een problemen met dat digitale gebeuren voor mij de reden dat ik er nog niet aan ga beginnen...
Ik ben er erg tevreden mee maar zo af en toe laat het gewoon afweten.
Je rijdt zeker ook geen auto?ronaldme schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:48:
[ Voor 16% gewijzigd door Liegebeest op 05-10-2009 07:56 ]
Gewoon even power cyclen. Als je dan nog geen beeld hebt, dan moet je even een scart kabel aansluiten; waarschijnlijk is de box zodanig geflipt dat ie niks meer via HDMI uitstuurt (totdat je de installatie hebt voltooid).Stoney3K schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 23:01:
Ik ben een beetje huiverig om de boel te power-cyclen en de firmware naar de maan te helpen, ik ben wel even benieuwd wat ik er het beste aan kan doen. De HDD ratelt heel af en toe.
Joepie, laat ik nu net geen TV hebben met een Scart / CVBS ingang (alleen een 22" beeldscherm met DVI/VGA). Dat wordt weer lekker klooien met een tijdelijke beamer-setupsylvesterrr schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:19:
[...]
Gewoon even power cyclen. Als je dan nog geen beeld hebt, dan moet je even een scart kabel aansluiten; waarschijnlijk is de box zodanig geflipt dat ie niks meer via HDMI uitstuurt (totdat je de installatie hebt voltooid).
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
[ Voor 8% gewijzigd door draakhoofd op 06-10-2009 14:11 ]
Verwijderd
Heb wel wat los gemaakt...cailin_coilleach schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 07:56:
Zullen we anders voor Ronaldme een positief UPC topic beginnen? Alleen maar succesverhalen en zo veel mogelijkBen jij ook zo blij met je UPC? Ja ik ook...
Er is hier een 1 dealer die verkoopt volgens mij alleen de duurste producten van UPC. (kan het mis hebben)
Maar we kunnen altijd even bellen niks dealer tussen komst. zou wel graag weten welke decoder ik krijg, mocht ik de stap nemen (zwart is de voorkeur)
maar voorlopig blijf ik wel nega topic lezen
Dit heb ik ook, plat is de enige setting die wel al het beeld laat zien zonder het begin van ondertiteling te missen e.d. Echter daarentegen is het formaat op sommige zenders (bijv Discovery) weer te klein. Het is me verder niet gelukt gewoon alles te laten 'zoomen' tot 100%.draakhoofd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:10:
ik heb nog een ouderwetse CRT 4:3 teevee, en bij mij is het beeld standaard een klein beetje ingezoomd, wat niet altijd fijn is. De beeldinstelling staat op 4:3 (plat) en dat is de enige die een goede verhouding geeft... Is dit een bekend probleem? Ik heb een standaard DVR met Royaal pakket.
Nee, het beeld lijkt juist beter, maar dat komt waarschijnlijk door de betere scartkabel die ik nu gebruik.Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:46:
Ik heb deze week mijn standaard box omgewisseld voor een DVR (nieuw model) en het valt mij op dat de beeldkwaliteit nu minder is dan met de standaard box. Zijn er meer mensen wie dit is opgevallen?
Vergewis je er even van dat je op je TV de Scart-RGB ingang gebruikt en dat ook je DTV box staat ingesteld op RGB. Da's wel een wereld van verschil.
Verwijderd
Uiteraard staat dit op RGBcailin_coilleach schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 07:59:
@ Diver73:
Vergewis je er even van dat je op je TV de Scart-RGB ingang gebruikt en dat ook je DTV box staat ingesteld op RGB. Da's wel een wereld van verschil.
Zie ook het topic Enkele kleine wijzigingen.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Vandaag de nieuwe mediabox ontvangen en meteen geinstalleerd. De laatste anderhalve week gaf mijn oude mediabox aan dat het signaal niet optimaal was. On demand en de tv-gids deden het ook niet en na een aantal keer resetten heb ik het maar even gelaten voor wat het is.KoffieNT schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 13:16:
[...]
Komt er net een TNT-koerier langs met een pakketje. Ik dacht: Wow, dat is snel.
Maak ik het pakket open, is het een internet/telefonie-modem (Motorola). Ehm, ik heb alleen mijn tv-abo veranderd, internet/telefonie heb ik al en werkt perfect.
Even gebeld met UPC. Het konden volgens mij 2 dingen zijn:
1. Foutje gemaakt ergens, ze dachten dat ik een totaalpakket/alleen internet-telefonie heb aangevraagd ipv alleen een tv-wijziging.
2. Het is de vervanger voor mijn huidige situatie. Huidige situatie: 2 modems, 1 voor internet, 1 voor telefonie. Met deze modem is het dan misschien mogelijk gewoon 1 apparaatje te hebben. Dat hij toevallig nu komt heeft niets te maken met mijn wijziging. (wel heel toevallig dan, maar goed)
Mevrouw vertelde me dat het zou kunnen dat het het 2e was, maar de beste optie is gewoon dat ik deze nieuwe modem terug stuur en dat er niets veranderd aan de huidige (internet/telefonie) situatie. De nieuwe (tv)mediabox staat nog wel gewoon in het systeem en deze zal ik binnenkort ontvangen.
Ik weet nu dus niet precies of ik een foute bestelling ga terugsturen, of de update/upgrade/vervanger van mijn huidige/tijdelijke situatie. Maar goed, alles werkt nog, dus ik ga maar even niets veranderen.
Echt weer zo'n UPC-situatie hehe.
De nieuwe mediabox geeft gewoon aan dat het signaal prima/perfect is en de 2 genoemde functies doen het ook gewoon.
Bij het installeren bleef hij bij de voorwaarden/intro (7pagina's OK drukken) hangen, na 3x opnieuw de voorwaarden te hebben geaccepteerd heb ik de mediabox eens uit en aan gezet en toen had ik gewoon tv en deed alles het. Ik dacht dat het een toevalligheidje was, maar ik sprak zojuist een vriend van me, met dezelfde mediabox en hij had dat ook. dus..
Ik ga nu even aankijken hoe en wat en waarschijnlijk bel ik volgende week UPC even op over wat ik moet terugsturen en of ik het moet terug sturen.
Ik vind het allemaal prima, zolang alles het nog maar (zoals het nu is
Dit heb ik ook gehad. Software bug i guess, verder nergens last van dus die keer bij de installatie maakt me dan ook niet uit.KoffieNT schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 23:12:
[...]
Bij het installeren bleef hij bij de voorwaarden/intro (7pagina's OK drukken) hangen, na 3x opnieuw de voorwaarden te hebben geaccepteerd heb ik de mediabox eens uit en aan gezet en toen had ik gewoon tv en deed alles het. Ik dacht dat het een toevalligheidje was, maar ik sprak zojuist een vriend van me, met dezelfde mediabox en hij had dat ook. dus..
Heb er gelukkig geen last van, en als ik eerlijk ben heb ik met on-demand nog nooit problemen gehad (wel toen ik een versterker ertussen had zitten, die weg gehaald en alles opgelost). Toevallig geen versterker tussen zitten ?KoffieNT schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:02:
Hoeveel mensen hebben er last van die niet-in-sync-uitzending gemist items? Ik wilde net DWDD van gisteren kijken, maar weer liep het beeld achter op het geluid. Ik heb dit probleem steeds vaker, irritant zeg.
@T smeerbartje: Ook ik ben tevreden over Upc -tv ( had liever gezien dat bijvb HD er gratis bij zat...), on demand werkt goed bij mij. geen proplemen met de recorder.. dus Tv alles prima.
....heb wel problemen af en toe met internet... snelheid... maar dat is wat anders....
Nee tv, kwaliteit prima
Zit er een regelaar in de versterker? Het klinkt stom, maar het komt veel voor dat een versterker het signaal 'te' veel versterkt. Probeer eens te spelen met een eventueel wieltje om de versterking iets te dempen. (bron)KoffieNT schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:06:
Jup, ik heb inderdaad een versterker, maar die zit er niet voor niets. Zonder deze versterker heb ik een zeer slecht signaal.
edit: Uhm, wilde ik net even kijken of uitzending gemist nog steeds out-of-sync is, en nu loopt die aflevering van DWDD opeens perfect synchroon..
Zolang het nu werkt blijf ik er maar effe af
[ Voor 39% gewijzigd door KoffieNT op 11-10-2009 13:46 ]
meteen met een maand gratis film1 HD om te proberen

alleen wel gek dat er geen afgaande RF aansluiting meer opzit, opzich heb ik dat nu opgelost met een splittertje, maar het had netter geweest als ie een uitgang had...
of de speaker er nu wel of niet bovenop ligt, die box wordt even warm (lees: heet)
en zowiezo zit er in een HDD ook altijd een magneet, ik geloof niet dat mijn speakertje daar invloed op zal hebben hoor
Ik gok zelfs dat die center speaker magnetisch is afgeschermtshameete schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:54:
die speaker zit alleen boven het eerste stukje van de settop box, de achterkant waar de roostertjes zitten is helemaal vrij.
of de speaker er nu wel of niet bovenop ligt, die box wordt even warm (lees: heet)
en zowiezo zit er in een HDD ook altijd een magneet, ik geloof niet dat mijn speakertje daar invloed op zal hebben hoor
Ah, eindelijk een foto van de nieuwe HD-DVR.shameete schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:47:
van de week m'n nieuwe HD decoder binnen gekregen![]()
meteen met een maand gratis film1 HD om te proberen![]()
[afbeelding]
alleen wel gek dat er geen afgaande RF aansluiting meer opzit, opzich heb ik dat nu opgelost met een splittertje, maar het had netter geweest als ie een uitgang had...
Kloppen die gegevens echt ? Viel mij namelijk op dat er nu nog maar 2 tuners in zitten.. als ik iets handig vind is het juist dat je 3 dingen tegelijk kan kijken/opnemen.sylvesterrr schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:32:
Ah, eindelijk een foto van de nieuwe HD-DVR.De TS is inmiddels ook geupdate.
Ik dacht ook bijna dat de philips niet kon opnemen
maar als ik de bijbehorende PDF bekijk; http://www.cisco.com/en/U...ps8612/ps8644/7012456.pdf
kan ik geen aantal tuners vinden....
maar ik zal vanavond eens een test doen of ik 2 programma's kan opnemen en een 3e kan kijken.....
wat is trouwens beter om in te stellen voor een fullHD tv? 720p of 1080i ?
[ Voor 6% gewijzigd door Shanquish op 14-10-2009 11:32 ]
@shameete: doorgaans levert de stand 'auto' de beste kwaliteit op. De Mediabox stuurt dan het signaal op de oorspronkelijke resolutie uit zodat JOUW tv kan het up/downscalen (afhankelijk van de zender). Dit heeft echter als nadeel dat het switch van HD naar SD-zender (en omgekeerd) iets langer duurt.
Stond toch al enige tijd in de startpost ?paella schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:48:
vanaf morgen dus.
No production networks were harmed during this posting
Ik was het topic al een week ofzo kwijt! Nu snap ik waarom... (dankzij de zoekfunctie). Was wat handiger geweest als dit een week voor de verhuizing in het topic was gemeldt.FeaR1986 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 23:12:
Wegens een wijziging in het beleid wordt dit topic naar Mediaspelers en HTPC's verplaatst. De reden dat dit gebeurt is omdat is besloten dat spelers die content uitsturen daar beter op hun plaats zijn dan in LCD, Plasma en Projectie.
Zie ook het topic Enkele kleine wijzigingen.
Vanaf donderdag 15 oktober aanstaande wordt het voor de kijker mogelijk om RTL 7 en RTL 8 in High Definition (HD) te ontvangen. Hiermee is RTL Nederland met twee van haar vier zenders als eerste commerciële mediabedrijf in Nederland operationeel in HD. Deze stap is mogelijk gemaakt dankzij de samenwerking met UPC. Via de HD settopbox van UPC kunnen kijkers met een HD abonnement vanaf nu beide zenders in HD-kwaliteit ontvangen. RTL 4 en RTL 5 zijn technisch klaar om in HD te worden uitgezonden. Beide zenders worden volgend jaar bij UPC beschikbaar in HD.
De eerste programma’s die 15 oktober te zien zijn in HD-kwaliteit zijn bij RTL 8 ‘Oprah’ (17.30 – 18.30 uur) gevolgd door ‘Dr. Phil’ (18.30 – 19.30 uur) en bij RTL 7 ‘Law & Order’ (19:00 – 20:00uur). De eerste films in HD kwaliteit bij RTL 7 zijn: ‘Porky’s’ op 20 oktober (20.30 – 22.30 uur), ‘Copperhead’ op 21 oktober (20.30 – 22.30 uur) en ‘Tank’ op 24 oktober (22.00 – 00.00 uur). Bij RTL 8 is op 25 oktober (22.30 – 00.30 uur) de speelfilm ‘Fear Dot Com’ te zien. Vanaf 15 oktober zijn de meeste buitenlandse series en films bij RTL 7 en RTL 8 in HD-kwaliteit te bekijken. De kijker wordt voorafgaand aan het programma geïnformeerd of het desbetreffende programma in HD-kwaliteit wordt uitgezonden. RTL 7 is te ontvangen via kanaal 77 en RTL 8 via kanaal 80 binnen het UPC domein.
Uitzenden in HD-kwaliteit maakt deel uit van een bredere samenwerking tussen RTL Nederland en UPC. Er komt tevens aantal nieuwe diensten bij voor klanten van UPC Digitale TV, waardoor het dit jaar nog mogelijk is om RTL Gemist te gebruiken via de Mediabox van UPC. Naast RTL Gemist wordt een geheel nieuwe functionaliteit aan UPC On Demand toegevoegd. Hiermee wordt het in de nabije toekomst mogelijk om afleveringen van verschillende door RTL uitgezonden TV-series al te bekijken vóórdat deze bij de RTL-zenders te zien zijn.
met waarschijnlijk een bijpassend abbonementjerst77 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:08:
Hiermee wordt het in de nabije toekomst mogelijk om afleveringen van verschillende door RTL uitgezonden TV-series al te bekijken vóórdat deze bij de RTL-zenders te zien zijn.[/i]
NOFI hoor, maar die lijst met apart af te sluiten abbonementen wordt steeds langer

zie TMF dance bijv, of bepaalde digitale radiozenders.
en in het verleden zijn er meer tv zenders verdwenen.
Er werd eerder door UPC nog gesproken over oktober. Daarna eind oktober. Nu ineens 'dit jaar'. Op chello forum werd al aangegeven dat sinds vorige vrijdag getest wordt met RTL gemist op UPC netwerk. De hoop was dat dit tegen het eind van de maand te lanceren voor de gebruikers. De vraag is nog wel of dit gratis/betaald wordt. Mag hopen dat NL programma's wel gewoon gratis zijn inclusief digitale tv abo's. Snap best dat net als online bij RTL je moet betalen voor CSI episode.rst77 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:08:
Uitzenden in HD-kwaliteit maakt deel uit van een bredere samenwerking tussen RTL Nederland en UPC. Er komt tevens aantal nieuwe diensten bij voor klanten van UPC Digitale TV, waardoor het dit jaar nog mogelijk is om RTL Gemist te gebruiken via de Mediabox van UPC. Naast RTL Gemist wordt een geheel nieuwe functionaliteit aan UPC On Demand toegevoegd. Hiermee wordt het in de nabije toekomst mogelijk om afleveringen van verschillende door RTL uitgezonden TV-series al te bekijken vóórdat deze bij de RTL-zenders te zien zijn.[/i]
per 1 oktober zijn deze wijzigingen doorgevoerd in de zender volgorde.DukeBox schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:16:
Ik vraag me af wat de plannen zijn m.b.t. het normaal op volgorde zetten van de kanalen.. op het info kanaal stond wel dat ze e.e.a. gingen verplaatsen maar niet precies wat.
[ Voor 59% gewijzigd door funrider op 15-10-2009 11:05 ]
Tja, die wijzigingen zijn al doorgevoerd, maar ik zou Nederland 1 HD natuurlijk het liefst op 1 hebben, etc... maar ik denk dat we daar nog lang op kunnen wachten. Met zappen is het in ieder geval niet handig, het is zo net een gatenkaas als je wilt zappen van Ned1HD / Ned2HD / Ned3HD / RTL4 / RTL5 / SBS6 / RTL7HD / RTL8HD etc...DukeBox schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:16:
Ik vraag me af wat de plannen zijn m.b.t. het normaal op volgorde zetten van de kanalen.. op het info kanaal stond wel dat ze e.e.a. gingen verplaatsen maar niet precies wat.
Verwijderd
en ook de ondertiteling ontbrak nog. hopelijk wordt dat zsm rechtgezetDutchOwnage schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:32:
Er vielen mij wel meer dingen op. Zo was de aangekondigde HD uitzending van Law&Order dus helemaal niet in HD. In 4:3 notabene!
Verwijderd
Misschien kunnen jullie mij helpen met de volgende probleempjes.
Ik las hier dat de resolutie op auto zetten het beste is. Maar is dit wel per definitie zo. Een gloednieuwe Cisco box zal de SD channels toch ook (erg) goed upscalen? Ik heb zelf een pana 46G10. Is het bij deze TV toch beter om voor auto te kiezen?
Als ik de box op 1080i en RBG heb dan heb ik helemaal bovenin het scherm op de meeste kanalen een witte lijn. Zeer irritant. Weet iemand wat je daar aan kan doen?
Het begint me nu op te vallen dat de afstandsbediening niet goed reageerd. Zijn hier oplossingen voor?
Het is helemaal afhankelijk van je eigen apparatuur of het nuttig is om het upscalen aan de Mediabox over te laten. Probeer het gewoon uit.Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:26:
Ik las hier dat de resolutie op auto zetten het beste is. Maar is dit wel per definitie zo. Een gloednieuwe Cisco box zal de SD channels toch ook (erg) goed upscalen? Ik heb zelf een pana 46G10. Is het bij deze TV toch beter om voor auto te kiezen?
In die 45 euro zit ook die 16,70 gemeente kosten standaard radio/tv.
Opzich dus leuke actie. Echter vraag is het beeld van UPC digitale tv een stuk beter dan die van tele2? Dit op een full hd 37" LCD.
Daarnaast las ik in de start post dat er andere decoders zijn? niet meer die zilvere? Iemand plaatje van de huidige decoder?
En werkt de decoder ook met een logitech harmony?
[ Voor 3% gewijzigd door Pannekoek81 op 16-10-2009 14:10 ]
Sure ? Is niet echt gebruikelijk voor UPC om een all-in aanbieding te maken.Pannekoek81 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:08:
Die 16,70 zijn geen gemeentekosten hoor; dat gaat gewoon naar de UPC.Pannekoek81 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:08:
Ik zit momenteel bij Tele2 (bijna anderhalf jaar nu). Ervoor had ik UPC weggegaan wegens vele problemen en omdat ze toch erg duur zijn. Nu zag ik op TV de aanbieding voor 45 euro, 25mb internet (heb nu TOT 20mb, dus zal vooruit gaan), bellen (tja... uh nu ook) en digitale tv (heb ik nu ook alleen niet al te beste kwaliteit).
Opzich dus leuke actie. Echter vraag is het beeld van UPC digitale tv een stuk beter dan die van tele2? Dit op een full hd 37" LCD.
Daarnaast las ik in de start post dat er andere decoders zijn? niet meer die zilvere? Iemand plaatje van de huidige decoder?
En werkt de decoder ook met een logitech harmony?
gewoon voor jezelf bepalen, ik vind het irritant dat het zappen van HD <--> SD kanalen langer duurt, dus ik hou het gewoon op 1080i.Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:26:
Ik heb sinds kort ook digitale UPC met HD DVR.
Misschien kunnen jullie mij helpen met de volgende probleempjes.
qua beeldkwaliteit zie ik geen enkel verschil
geen last van, wellicht even spelen met de beeldinstellingen op je tv ?Als ik de box op 1080i en RBG heb dan heb ik helemaal bovenin het scherm op de meeste kanalen een witte lijn. Zeer irritant. Weet iemand wat je daar aan kan doen?
heb ik ook last van! ik dacht al dat het aan mij lag.Het begint me nu op te vallen dat de afstandsbediening niet goed reageerd. Zijn hier oplossingen voor?
zowiezo irritant dat als je de tv wilt bedienen met die AB je eerst moet switchen naar TV.
ik heb de afstandsbediening van de oude mediabox weer in gebruik, werkt prima en daar heb ik geen last van haperingen.
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.