Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:55
DukeBox schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:36:
[...]

Sure ? Is niet echt gebruikelijk voor UPC om een all-in aanbieding te maken.
http://www.upc.nl/totaalpakketten/aanbiedingen/

Sure :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:17
De aanbieding is dan ook 28,30 en onderin staat 45. ;)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Welke mediabox word er nu eigelijk geleverd als je nu een standaard digitale tv abo afneemt? Ik zie in de TS 2x thomson staan en 1x pace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het bij upc digitale tv niet mogelijk om zenders te decoderen waar je eigenlijk niet voor betaald?
Ik heb zelf bijv. geen film 1 maar het zou tog mogelijk kunnen zijn dat je bij handmatig instellen andere codes kunt invoeren zodat je deze zenders wel ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:43

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:20:
Is het bij upc digitale tv niet mogelijk om zenders te decoderen waar je eigenlijk niet voor betaald?
Ik heb zelf bijv. geen film 1 maar het zou tog mogelijk kunnen zijn dat je bij handmatig instellen andere codes kunt invoeren zodat je deze zenders wel ontvangt.
Wat denk je zelf..
Ja, het is heel makkelijk om dat te doen.. een RSA code heb je binnen een paar uurtjes gekraakt en daarom heeft ook vrijwel iedereen alle betaalzenders gratis op zijn upc decoder.. |:(

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:40
Pannekoek81 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:38:
Welke mediabox word er nu eigelijk geleverd als je nu een standaard digitale tv abo afneemt? Ik zie in de TS 2x thomson staan en 1x pace.
De zwarte Thomson Mediabox krijg je sowieso niet. Je krijgt dus óf een Pace of een zilverkleurige Thomson. Kortom, je krijgt een zilverkleurige Mediabox. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:34:
[...]

Wat denk je zelf..
Ja, het is heel makkelijk om dat te doen.. een RSA code heb je binnen een paar uurtjes gekraakt en daarom heeft ook vrijwel iedereen alle betaalzenders gratis op zijn upc decoder.. |:(
Ja ik weet niet hoor, maar ik kreeg mijn digitale decoder met verkeerde instellingen en toen had ik al deze zenders wel terwijl ik er niet eens voor betaalde. ik had hem toen opnieuw ingesteld naar mijn gemeente en toen ontvangde ik die zenders niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Je "ontvangde" die zenders niet meer? Waarom stel je'm dan niet weer in zoals eerst? En vertel ons meteen wat de juiste instellingen zijn :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
De rechten worden niet op de decoder (mediabox), maar op de smartcard geregeld. Zolang de smartcard geen seintje krijgt van "Jij mag vanaf nu Film1 decoderen. Dit zijn de sleutels." zal jij Film1 niet kunnen ontvangen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
Duh, snap ik ook wel :) Ik ben alleen erg benieuwd naar de magische instellingen waarbij dat niet geldt.

Of misschien denkt Aerox aan z'n proefperiode waarbij hij tijdelijk alles mocht kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
De smartcard dient eerst over de sleutels te beschikken om de Mediabox te kunnen helpen met het decoderen. Dat betekent dat geen enkele instelling op de Mediabox ervoor kan zorgen dat je alle zenders kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:37
Even een vraagje voor de UPC kijkers: Word het formule 1 ook in HD uitgezonden? Dit lijkt me toch wel heel gaaf om te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:57
Nog niet. Volgens mij wordt het nog niet eens in HD geregistreerd. Het schijnt dat dat de laatste race van dit seizoen wél het geval gaat zijn. Hopelijk dan ook in HD bij RTL7-HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cailin_coilleach schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 19:16:
Je "ontvangde" die zenders niet meer? Waarom stel je'm dan niet weer in zoals eerst? En vertel ons meteen wat de juiste instellingen zijn :)
Ja ik zou wel willen. maar zo kreeg ik hem van upc thuis gestuurd! En weet die instellingen echt niet meer. Ik ben namelijk benieuwd of het te omzeilen is. En ik zie wel dat mensen zeggen dat de codering op de smartcard staat, dus is het mogelijk als mijn buurman wel een volledig pakket heeft, dat ik zijn smartcard gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 16:32
Heb nu een paar maanden UPC digitale tv royal. Voor het grootse gedeelte geen klachten maar er is 1 ding waar ik me afvraag of er meer mensen mee bekend zijn.

Er zijn een 5 tal zender (15 - 313 - 317 - 406 - 607) die, weer ik erop zap of selecteer de melding geven van signaal verlies. Geen beeld en geen geluid.
Als ik na deze zenders naar een zender ga die wel werkt dan krijg ik wel beeld en geen geluid met door het beeld heen de melding van het signaal verlies. De enige manier om dit te verhelpen is door de stekker uit de dvr box te trekken en deze opnieuw op te starten.

Iemand hier al een keer eerder van gehoord?
Zal morgen upc eens een mail gaan sturen al vrees ik dat ik waarschijnlijk eerst het hele proces met meerdere belletjes door zal moeten lopen voordat ze het eindelijk met mij eens zijn dat het niet aan de bekabeling ligt.
Heb van die mooie kabelkeur kabel en stekkers, geen lange coax kabel (3-4m) met daarin ook geen gekke bochten of knikken. Overige zenders hebben goed beeld zonder ruis/blokken.

[ Voor 7% gewijzigd door Th3Eagle op 18-10-2009 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Heb je al 6x te horen gekregen dat het aan jou ligt? Volgens mij mag dat niet.
Toen ik voor zoiets belde en ik het verhaal heel simpel uitlegde werd er meteen een monteur geboekt :).

Als je gewoon zeker weet dat het niet aan jou ligt, dan mag je gerust om een monteur vragen hoor.

edit: huh, daar stond net toch dat je 6x te horen hebt gekregen dat het aan je bekabeling ligt? Of heb nog steeds last van LSD-flashbacks B)

edit2: @onder: Yeah

[ Voor 22% gewijzigd door KoffieNT op 18-10-2009 14:20 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
  • Laatst online: 11-09 16:32
KoffieNT schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 14:16:
Heb je al 6x te horen gekregen dat het aan jou ligt? Volgens mij mag dat niet.
Toen ik voor zoiets belde en ik het verhaal heel simpel uitlegde werd er meteen een monteur geboekt :).

Als je gewoon zeker weet dat het niet aan jou ligt, dan mag je gerust om een monteur vragen hoor.
Kleine edit, stond een beetje onduidelijk ;)

Moet nog bellen en ga dit ook zeker doen, ben alleen benieuwd of er meer mensen zijn die dit probleem zijn tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 13:19:
[...]

dus is het mogelijk als mijn buurman wel een volledig pakket heeft, dat ik zijn smartcard gebruik?
Nee, want de smartcard is gekoppeld aan de Mediabox. Je moet dan de smartcard én mediabox van je buurman gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
maar stiekem ben ik toch wel 's benieuwd waarom die digitale ontvangers zo bloedheet moeten worden (naja.. in elk geval die van UPC dan)
ik heb zowel de Thomson als de pace gehad (met en zonder HDD) en ik heb nu die Cisco HD DVR, maar ze worden zonder uitzondering allemaal enorm warm. (in de laatste pace zat zelfs een fan van 3cm)
en het maakt echt niet uit waar het apparaat dan staat, helemaal vrij of in een kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
Slechte / inefficiente voeding? *shrug* I dunno

In het testlab waar ze vroeger aan die DTV boxjes sleutelden lagen ze vaak open, met een opengeknipte PET fles over de voeding. Waarschijnlijk om te voorkomen dat de tester een optater zou krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Laatst online: 11-09 20:07
Ik heb nu weer het probleem dat er om de 10-20 minuten de zenderinfo onder in beeld komt zonder dat ik de afstandsbediening aanraak.
Zelfde als je op OK drukt zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:43

DukeBox

loves wheat smoothies

coob schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:49:
Ik heb nu weer het probleem dat er om de 10-20 minuten de zenderinfo onder in beeld komt zonder dat ik de afstandsbediening aanraak.
Zelfde als je op OK drukt zeg maar.
Misschien handig om te melden bij welk model decoder dat is en evt. de firmware versie.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
  • Laatst online: 09-09-2024
Zo, vanaf vandaag in het bezit van de mediabox...
Wel even wennen na anderhalf jaar Digitenne, maar wel beter beeld.

HD zenders zien er goed uit, had alleen vanmiddag op RTL 7 HD een behoorlijk schokkend beeld, net of de tv het niet aan kon (Sony Bravia 32d3000 met 100hz).

Wat ik trouwens maar niet kan begrijpen is dat de teletekst functie van de settopboxen altijd zo belabberd is. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Moet denk ik nog wel even tweaken, in hoeverre mogelijk. Krijg nu op Ned 1, 2 en 3 constant ondertiteling bij de programma's, irritant!

Heb trouwens de grijze Philips box ontvangen, had liever een zwarte gehad, maar dat kun je niet zelf aangeven helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Als jij een zwarte Philips Mediabox hebt ontvangen, dan heb jij een HD abonnement zónder DVR aangevraagd. De HD Mediabox zonder DVR is zilverkleurig/grijs, tenzij je 'm koopt (zie de TS). De HD Mediabox met DVR daarentegen is wél zwart (zie TS).

De teletekstfunctie op de Mediabox laat wel eens te wensen over inderdaad, helaas niets aan te doen. Wat betreft de ondertiteling: check je instellingen (Menu -> Instellingen -> Voorkeursinstellingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Laatst online: 11-09 20:07
DukeBox schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:13:
[...]

Misschien handig om te melden bij welk model decoder dat is en evt. de firmware versie.
Afbeeldingslocatie: http://www.upc.hu/images/content/home/press_upc_pace_sd.jpg

Deze decoder heb ik.
Met de laatste FW neem ik aan, pas nog een update gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Dat is een Pace Mediabox met vermoedelijk 2.6.0-13 als software versie. Je klacht komt me verder ook niet bekend voor.

Je mag het plaatje overigens best verkleinen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
UPC in Zwitserland (Cablecom) denkt erover na om CI+ modules te gaan ondersteunen waardoor externe mediaboxen niet meer nodig zijn in het geval je een CI+ card kunt plaatsen in je tv. Ze denken erover dit dan ook wellicht in andere UPC landen uit te rollen.

Quote digitalekabeltv "Eric Tveter, de nieuwe directeur van Cablecom, de Zwitserse tak van UPC, zei in een speech dat klanten meer keuze willen; “As a result, cablecom is considering launching next-generation common interface modules to ensure consumers have the freedom to choose set-top boxes.” Een woordvoerder van UPC verklaarde tegenover Broadband TV News dat UPC overweegt om CI+ ook in andere gebieden te gaan aanbieden."

Update reactie UPC nederland op totaaltv te lezen.
Jammer dat UPC eigenlijk weer de beslissen voor de abonnees neemt. Ik heb geen tevredenheids onderzoek gezien. En er is ook niet aan mij gevraagd of ik CI+ ondersteuning wil?

"UPC Nederland omarmt CI+ voorlopig nog niet

UPC Nederland houdt de ontwikkelingen rondom CI+ wel goed in de gaten maar is nog niet zo ver de stap als de Zwitserse zusteronderneming Cablecom te nemen. Deze gaat op korte termijn de nieuwe CI+ technologie omarmen. In Nederland moet men echter nog even wachten.

Hierdoor kunnen abonnees met een nieuw televisietoestel dat voorzien is met een CI slot dat geschikt is voor de CI+ technologie rechtstreeks via de televisie naar het digitaal zenderpakket van Cablecom kijken. Naast een geschikt CI+ slot moet deze televisie natuurlijk ook over een ingebouwde DVB-C tuner beschikken.

UPC Nederland monitort al langere tijd de wensen van de abonnee op dit gebied. De televisieaanbieder zegt ook de komst van CI+ niet bij voorbaat te blokkeren. Al een jaar geleden gaf Ivo Lochtman, directeur content bij UPC Nederland, al aan Totaal TV aan dat men op periodieke basis nieuwe mogelijkheden, zoals naar digitale televisie kijken via de ingebouwde kabeltuner in het televisietoestel, onder de loep te nemen. “Dat is nu ook niet anders bij CI+” laat UPC mediawoordvoerder Ronald Sutmuller weten. “Wij houden de TV-markt en de behoeften van onze klanten op het gebied van televisiekijken scherp in de gaten.” Het is overigens nog maar de vraag of het merendeel van de UPC abonnees behoefte heeft aan de mogelijkheden die CI+ kan gaan bieden. Met de nu gebruikte mediabox zijn voor abonnees veel meer mogelijkheden beschikbaar dan bij televisie kijken via de ingebouwde digitale tuner in de nieuwere televisietoestellen. Dat erkent ook Sutmuller, die zich daarbij ondersteunt voelt door de zeer grote klantentevredenheid onder UPC abonnees. Uit een onlangs gehouden onderzoek bleek dat 92 procent van de UPC televisieabonnees tevreden is over dit product. “Het overgrote deel van onze 700.000 digitale televisieklanten is positief over ons digitale televisieproduct, de UPC Mediabox en vooral de functies die wij hen via de Mediabox bieden. Onder deze functionaliteiten vallen ondermeer het pauzeren en opnemen van TV programma’s, het kijken van Uitzending Gemist, het bestellen van films en series en het gebruiken van diverse interactieve toepassingen. Dit zijn functies die niet mogelijk zijn met CI of CI+.”

Ondanks de vele extra mogelijkheden van de mediabox wil UPC Nederland volgens Sutmuller de deur voor CI+ zeker niet dicht gooien. “Toch onderzoeken wij de mogelijkheden van CI+, aangezien CI+ interessant kan zijn voor mensen die wel digitale TV willen kijken, maar ondanks eerder genoemde functionaliteit geen Mediabox willen gebruiken.”

Lees ook het bericht op digitalekabeltv | totaaltv | boradbandtvnews | blick.ch

[ Voor 56% gewijzigd door funrider op 23-10-2009 14:20 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Uit het commentaar van Sutmuller blijkt dat deze man eigenlijk nauwelijks weet wat een CAM is en wat de mogelijkheden van de CAM zijn. Verder geeft hij totaal geen inzicht in de vraagstelling van het "tevredenheidsonderzoek" zodat je niets hebt aan die uitspraken van Sutmuller over de tevredenheid van de klanten in relatie tot eventueel CI(+) CAM gebruik. Is er uberhaupt aan de klanten uitgelegd dat er ook andere mogelijkheden zijn om digitale TV te kijken zonder gebruik van externe kastjes? En zo ja, is er dan naar geïnformeerd of de klant daar behoeft aan heeft? Dit soort niet verifieerbare uitspraken zeggen dus niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon
  • Laatst online: 11-09 21:41

timvanloon

Intel or AMD?

Iemand hier die weet of UPC problemen heeft met het uitleveren van de HD dvr boxen?

Ben overgestapt 3 weken geleden van normaal dvr naar HD dvr [nu 3 in 1 pakeet] en 60mb fiberspeed [ipv 25mb] [krijg hierdoor ook een andere extra modem].
Nu heb ik gebeld met UPC vorige week en zij vertelden mij dat ze problemen hebben met voorraden?
Er werd wel verteld dat het onderweg was maar to op heden niets ontvangen?

Iemand hier die dit kan beamen?

[ Voor 9% gewijzigd door timvanloon op 26-10-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Meer mensen zonder tv rond postcode 3131HG? Al vanaf de ochtend niks meer hier, internet ook niet :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb nu iets raars. Gisteravond zit ik TV te kijken, na een uurtje gaat ineens het beeld op zwart.

Ik heb een HQ AVSWITCH-58 hdmi switch om 3 hdmi bronnen te kunnen schakelen naar een beamer en mijn Samsung lcd tv. Deze switch werkt op zich nog, omdat het beeld van mijn andere hdmi bronnen nog wel doorkomt.

Wat heb ik verder geprobeerd?
- Andere ingang op hdmi switch > geen verschil
- UPC HD DVR rechtstreeks op tv > werkt!

Voorzichtige conclusie is dus toch een probleem met de hdmi switch. Wat mij verbaast, want deze werkt al ruim een half jaar naar volle tevredenheid. Ik begrijp dat er in het verleden wat problemen waren met UPC en hdmi switches in combinatie met hdcp, maar hdcp was om die reden nog steeds uitgeschakeld in de HD DVR doos, en ik heb nog steeds firmware 3.7.1.109, dus ook geen redenen om aan te nemen dat UPC deze ineens heeft geactiveerd.

Iemand een idee? Het enige dat ik me kan voorstellen is dat het hdcp circuitje van de switch gisteren spontaan is doorgefikt... Ik lees verder nog dat als de UPC doos geen hdcp compatibel apparaat vindt, hij 576p wil uitsturen. Ik heb mijn decoder ingesteld om altijd 720p te sturen - zou dat het probleem zijn?

EDIT: Nou, ik heb even zitten rommelen met alle HDMI kabels die ik had, en inmiddels werkt het weer. Niet dat er een kabel stuk was (nee dat zou te simpel zijn), maar gewoon wat kabels in een andere volgorde, in/out omwisselen, en ineens ploef, beeld |:(

[ Voor 42% gewijzigd door SeatRider op 02-11-2009 18:57 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook iets vreemds. Sinds ca. een week heb ik last van fletse kleuren via mijn UPC box. Analoog zijn de kleuren prima, dus het ligt niet aan de tv-instellingen. Binnen het menu van de UPC box kon ik alleen iets vinden bij 'tv-instellingen', maar dat hielp helemaal niks. Ik heb de UPC box ook al een keer van de stroom afgehaald om'm te resetten.

Heeft iemand de gouden tip voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 09:11

RvL

Ík zit nu al een tijdje dit topic en voorgaande topics te lezen, op zoek naar ervaringen van gebruikers in de omgeving Nijmegen. Momenteel kijk ik TV via Digitenne en op mijn nieuwe TV, een Samsung UE32B6000, ziet dat er toch een stuk minder uit, dus ben ik aan het kijken naar alternatieven, waaronder UPC.

Helaas is het nadeel van dit soort topics dat er veelal alleen de problemen met, in dit geval UPC, worden besproken. Mensen zonder problemen hebben immers nergens een oplossing voor nodig ;)

Zijn er mensen in de omgeving Nijmegen (wijk Zwanenveld om precies te zijn) die hun ervaringen willen delen. Zowel goed als slecht mag natuurlijk, ik probeer gewoon een beeld te vormen van de kwaliteit van de dienst Digitale TV van UPC in dit gebied. Het gaat specifiek om het digitaal starter pakket met HD uitbreiding.

Dit in verband met slechte ervaringen van vrienden in -compleet- andere gebieden in Nederland. Ik wil graag weten hoe het in Nijmegen is voordat ik me in een jaarabonnement stort ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RvL op 04-11-2009 08:55 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 18:50
Hier Nijmegen Oosterhout: prima beeld, geen klachten over. Ik heb niet de HD variant, maar de DVDR starter. Echt: bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooj1980
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:57
In Nijmegen Brakkenstein ook geen klachten met HD DVR Royaal-abonnement. On demand, HD-kanalen, alles werkt naar behoren.

Ik vind alleen dat de harde schijf van de DVR af en toe wat herrie maakt (een échte, stille stand-bystand zou heerlijk zijn), maar dat probleempje heeft volgens mij niet veel met Nijmegen te maken :)

PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:15

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:03:
Ik heb ook iets vreemds. Sinds ca. een week heb ik last van fletse kleuren via mijn UPC box. Analoog zijn de kleuren prima, dus het ligt niet aan de tv-instellingen. Binnen het menu van de UPC box kon ik alleen iets vinden bij 'tv-instellingen', maar dat hielp helemaal niks. Ik heb de UPC box ook al een keer van de stroom afgehaald om'm te resetten.

Heeft iemand de gouden tip voor mij?
Het kan ook zijn dat de instellingen van je TV input afhankelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
RvL schreef op woensdag 04 november 2009 @ 08:54:
Ík zit nu al een tijdje dit topic en voorgaande topics te lezen, op zoek naar ervaringen van gebruikers in de omgeving Nijmegen. Momenteel kijk ik TV via Digitenne en op mijn nieuwe TV, een Samsung UE32B6000, ziet dat er toch een stuk minder uit, dus ben ik aan het kijken naar alternatieven, waaronder UPC.
Wat vind je belangrijk aan digitale tv? Ik lees alleen beeldkwaliteit in je verhaal daarvan kan ik vertellen dat digitale kabel wat dat betreft beste beeldkwaliteit geeft belangrijk punt blijft wel dat je kwalitatief hoogwaardige kabels gebruikt (bij UPC digital is belangrijk dat de bekabeling/connectoren voldoet aan de eisen).

Ik neem aan dat je weet dat je momenteel nog 1 kabelaanbieder kan kiezen en dat is UPC in Nijmegen. Schotel (2.5-4 Mbps) en IPTV (3.5-4 Mbps) leveren op dit moment lagere beeldkwaliteit dan UPC/Ziggo (8 Mbps voor Ned 1-3,RTL,SBS Groep rest zo'n 4-5 Mbps). Zie ook UPC site vergelijk met Digitenne. Bedenk wel dat HDTV bij UPC flink extra geld kost.

Ik ben redelijk tevreden met Starter digitaal abo van UPC zonder UPC recorder of hd (heb wel externe Pioneer harddisk maar die neemt alles analoog op ook van digitaal). Redelijk tevreden omdat je niet zelf zenders kunt sorteren alleen 1 favorietenlijst waarin je zenders die je niet kijkt eruit kan halen. Ook is de EPG gids niet altijd kloppend wat voor opnemen problemen geeft. Ook zijn de RTL zenders slechts 2 dagen vooruit in de gids wat RTL heeft opgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 20:59

burgt

Starbass

hoe groot is de kans dat je de nieuwe media box krijgt als je nu UPC HD met DVR besteld?

Ik heb nu SD royaal, maar ik wil ook mijn internet gaan afnemen bij UPC (goedkoper en sneller dan mijn huidige adsl), maar door de verschillende issue's met de philips HD settop boxen heb ik daar nog mee gewacht.
EPG werkt op mijn oude media box pas sindskort ik denk na een update, net als de digitale radio kanalen.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
RTL Gemist is actief op UPC Digital maar er blijkt ook betaald te moeten worden voor Nederlandse content die wel gratis op RTLgemist.nl staan.

Dit zijn de gratis programma's:
take me out, het weer, rtl nieuws, en editie nl.

De beschrijving op de UPC site vermeld hier niets over. op de UPC site vermeld onder http://www.upc.nl/televisie/abonnementenoverzicht/ > Programma gemist "?" is dit te lezen:

"Programma Gemist

Uitzending gemist? Kijk het alsnog met Programma Gemist of RTL Gemist!

Met Programma Gemist en RTL Gemist van UPC On Demand kunt u met één druk op de knop programma’s van Nederland 1, 2, 3 en RTL 4, 5, 7 en 8 die u gemist heeft, alsnog bekijken. En het kost u voor het grootste gedeelte niets extra’s.

Voordelen van Programma Gemist en RTL Gemist:

* Kijk populaire programma’s van Ned 1, 2 en 3 wanneer het ú uitkomt
* Kijk populaire programma’s van RTL 4, 5, 7 en 8 wanneer het ú uitkomt
* Programma’s van tot 10 dagen gratis terugkijken
* Direct programma's starten, pauzeren, terug- en vooruitspoelen
* Eenvoudig in te stellen kinderslot

Programma’s van de afgelopen 10 dagen zijn gratis terug te kijken voor alle digitale abonnees met een Royaal- of Totaalabonnement.

Naast Programma Gemist biedt UPC On Demand ook films, series, kinderprogramma’s documentaires en concerten.

Meer informatie over Programma Gemist"

Op het chelloo gebruikersforum is men dan ook niet enthousiast.

Onderstaande [url="ttp://www.mobypicture.com/user/domienverschuuren/view/5632481"]foto[/url] komt van de twitter van 3fm DJ Domien.

Afbeeldingslocatie: http://www.mobypicture.com/images/user/7cb478bb780e5855baf80b8b6d38f1c4_view.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

Het is te triest voor woorden...

Voor GTST moet € 0,99 betaald worden, voor dagprogramma's (herhalingen van lang lang geleden) zelfs ook nog € 0,49. Ik snap dat RTL een commerciele zender is, maar dit is echt teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sopsop schreef op woensdag 04 november 2009 @ 09:42:
[...]

Het kan ook zijn dat de instellingen van je TV input afhankelijk zijn.
In de 2 jaar hiervoor had ik dit probleem echter niet, met dezelfde TV. Snap er dus nog steeds niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
timvanloon schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 14:45:
Iemand hier die weet of UPC problemen heeft met het uitleveren van de HD dvr boxen?

Ben overgestapt 3 weken geleden van normaal dvr naar HD dvr [nu 3 in 1 pakeet] en 60mb fiberspeed [ipv 25mb] [krijg hierdoor ook een andere extra modem].
Nu heb ik gebeld met UPC vorige week en zij vertelden mij dat ze problemen hebben met voorraden?
Er werd wel verteld dat het onderweg was maar to op heden niets ontvangen?

Iemand hier die dit kan beamen?
Normaal gesproken binnen een dag of 10, maar als de voorraad 0 is.... duurt het wat langer, en heeft upc geen enkel idee hoe lang het duurt en hoe vreemd, kunnen ze geen enkele indicatie geven
Dat is pas service 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
rst77 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:06:
Het is te triest voor woorden...

Voor GTST moet € 0,99 betaald worden, voor dagprogramma's (herhalingen van lang lang geleden) zelfs ook nog € 0,49. Ik snap dat RTL een commerciele zender is, maar dit is echt teleurstellend.
Nee erger nog... gewoon bagger, begin me rot te irriteren aan die rode stip op rtl 7 om je aan te moedigen om op de rode knop te drukken van je afstandsbediening, vooruit eens kijken, want die klote stip blijft toch 10 sec zichtbaar, on demand... ok doei !!

Goed je wordt gewaarschuwd voor de kosten, als je iets wil bekijken bij rtl gemist
Ze kunnen het voor mij op een duistere plek aan de achterkant van een lichaam opbergen !!
Het komt er gewoon op neer om de laatste centjes eruit willen persen :( , service laag maar u mag betalen geachte abbonee 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 09:11

RvL

funrider schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:23:
[...]

Wat vind je belangrijk aan digitale tv? Ik lees alleen beeldkwaliteit in je verhaal daarvan kan ik vertellen dat digitale kabel wat dat betreft beste beeldkwaliteit geeft belangrijk punt blijft wel dat je kwalitatief hoogwaardige kabels gebruikt (bij UPC digital is belangrijk dat de bekabeling/connectoren voldoet aan de eisen).
De beeldkwaliteit is inderdaad het belangrijkste punt. Ik weet dat ik dan het beste uit ben met de kabel. Ik weet dat ik dan goede kabels moet gebruiken, dat was vroeger met analoge televisie ook al het geval (zeker als de afstand AOP - TV wat groter was).

Ik heb nu namelijk (in mijn ogen) een goede TV en een tv-signaal wat maar zo-zo is.
Ik neem aan dat je weet dat je momenteel nog 1 kabelaanbieder kan kiezen en dat is UPC in Nijmegen. Schotel (2.5-4 Mbps) en IPTV (3.5-4 Mbps) leveren op dit moment lagere beeldkwaliteit dan UPC/Ziggo (8 Mbps voor Ned 1-3,RTL,SBS Groep rest zo'n 4-5 Mbps). Zie ook UPC site vergelijk met Digitenne.
Daarvan ben ik op de hoogte inderdaad. Het bandbreedte verhaal is ook bij me bekend. Daarnaast is het bij IPTV ook nog eens zo dat de bandbreedte gedeeld moet worden tussen internet, tv en telefonie. Dat is, voor zover ik weet bij kabel niet het geval.
Bedenk wel dat HDTV bij UPC flink extra geld kost.
Bekend, zit ik ook nog over te twijfelen. Het is natuurlijk wel leuk, maar noodzakelijk?

Echter, mocht ik het later alsnog willen nemen, dan heb ik ook weer een andere tuner nodig. Daarnaast wordt de SD tuner analoog (scart) aangesloten, wat een miniem minpuntje is.
Ik ben redelijk tevreden met Starter digitaal abo van UPC zonder UPC recorder of hd (heb wel externe Pioneer harddisk maar die neemt alles analoog op ook van digitaal). Redelijk tevreden omdat je niet zelf zenders kunt sorteren alleen 1 favorietenlijst waarin je zenders die je niet kijkt eruit kan halen. Ook is de EPG gids niet altijd kloppend wat voor opnemen problemen geeft. Ook zijn de RTL zenders slechts 2 dagen vooruit in de gids wat RTL heeft opgelegd.
Tja, sortering kan een nadeel zijn, maar ik moet zeggen dat ik het bij Digitenne ook niet kan sorteren. In ieder geval niet bij de oude Samsung tuners.

Momenteel zit ik te twijfelen over een totaalpakket van UPC (Fiber Power 30, telefonie onbeperkt, Starter +DVR (al dan niet met HD)) of alleen digitale TV en mijn huidige (Telfort) internet+telefoon behouden. Het prijsverschil is, na vergoeding van internet licht in het voordeel van UPC. Totaalpakket is bij UPC wel duurder, maar de prijs van het internetabonnement (en dus de vergoeding) is hoger, waardoor het onder de streep enkele euro's scheelt.

Dank je wel voor je feedback!

[ Voor 3% gewijzigd door RvL op 06-11-2009 08:15 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
sinds gister weer terug bij UPC. De aanbieding van 45 euro genomen (internet (25mb), telefoon en digi tv). Ik had alles bij Tele2, maar het beeld van de digitale tv is toch echt een heel verschil. Het is niet de HD variant, vind het nogal overdreven om daar weer meer voor te betalen. Maar het ziet er toch echt een stuk beter uit dan wat ik had.
RvL schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 08:08:
[...]

Daarvan ben ik op de hoogte inderdaad. Het bandbreedte verhaal is ook bij me bekend. Daarnaast is het bij IPTV ook nog eens zo dat de bandbreedte gedeeld moet worden tussen internet, tv en telefonie. Dat is, voor zover ik weet bij kabel niet het geval.
Klopt dit had ik bij Tele2, alles gaat over de ADSL lijn, dus ook je tv beeld. Dit merk je wel als je de tv aanhebt en wilt internetten dan word het weleens lastig.

Bekend, zit ik ook nog over te twijfelen. Het is natuurlijk wel leuk, maar noodzakelijk?

Echter, mocht ik het later alsnog willen nemen, dan heb ik ook weer een andere tuner nodig. Daarnaast wordt de SD tuner analoog (scart) aangesloten, wat een miniem minpuntje is.
Ik heb nu de standaard digitale tv over scart, maar het beeld is toch echt wel top. Ik heb de HD versie weleens gezien, maar als ik die dan vergelijk met wat ik nu heb ben ik dik tevreden en vind ik het de meer prijs niet waard. Maar het blijft een persoonlijk iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Bij mij werkt RTL Gemist naar behoren zij het met enkele detail foutjes.

Mij vielen gisteravond en vanmorgen de volgende zaken op:

Foutjes:
1) donderdag ontbreekt vanmorgen terwijl er wel vandaag, woensdag, dinsdag, maandag enz. staat. Foutje :embarassed:
2) de tijdsaanduiding bij bijv. 'take me out' en 'expeditie robinson' in de rtl gemist info klopt niet. Er staat veelal 12 of 14 minuten terwijl het in werkelijkheid 25 of 50 minuten is (overigens bij uitzending gemist van publieke zenders klopt dit wel).
3) als je op 'back' drukt na het zien van een programma of aan het eind van een terug gekeken programma sowieso krijg je eerst 'gewone' even geduld aub dan rtl even geduld aub
4) het logo van rtl gemist staat bij expeditie robinson niet goed op beeld (iets te ver naar links waardoor 'r' eraf valt). Bij rtl nieuws en take me out wel correct.
5) vanmorgen 08.30 uur stond expeditie robinson van gisteravond er nog niet tussen.
6) Overigens mis ik onder 'on demand' > tv zenders > rtl gemist nu staat daar alleen nog uitzending gemist van publieken. Je kunt enkel rtl on demand zien via RTL zenders en dan rode knop.
7) jammer dat programma's zoals RTL Boulevard, So you think you can dance en Snowmagazine geld kosten (dan liever de optie met advertentie zoals op rltgemist.nl maar wel gratis.

Positief:
1) ik kon met mijn Starter abo ook Expeditie Robinson van zondag 1 november gratis terug kijken gisteren (5 november) ;D.

[ Voor 8% gewijzigd door funrider op 06-11-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 17:54
Wat een lachertje dat betalen zeg, dan pak ik de computer er wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikker
  • Laatst online: 26-05 22:14

ikker

No Risk No Pain No Fun!!!

Hallo,

Sinds kort heb ik ook een UPC mediabox DVR (zwart).
Nu bevalt dit apparaat betrekkelijk goed. Behalve de manier waarop ze de guide tevoorschijn toveren is laaiend irritant. Steeds mis je een stuk beeld en geluid als je naar de guide gaat. Hier had ik geen last van bij mijn ziggo aansluiting.

Weet iemand ook of het mogelijk is om gebruik te gaan maken van de UTP aansluiting die erop zit? Zou makkelijk zijn om opgenomen uitzendingen naar de pc te verhuizen.

Mijn netwerkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Geloof me maar, het stelt je niet teleur!

Kijk toch aardig wat voetbal (CL etc.) en dat is echt belachelijk scherp! Ook National Geographic en Discovery HD zijn echt zalig om naar te kijken. En eindelijk ook een decoder met HDMI en optische kabel.

Heb het sinds woensdag en wil niks anders meer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik heb ook geen idee waar die UTP aansluiting voor dient...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
ikker schreef op zondag 08 november 2009 @ 22:26:
Weet iemand ook of het mogelijk is om gebruik te gaan maken van de UTP aansluiting die erop zit? Zou makkelijk zijn om opgenomen uitzendingen naar de pc te verhuizen.
Nee. Dat is al een paar keer gezegd: het is een diagnostische poort voor UPC zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk er over om bij UPC DVR + HD te bestellen (heb nu alleen DVR) en vraag me af op welke kanalen de HD zenders staan. Als Ned HD , RTL HD, etc. allemaal ergens op honderzoveel staan, zal ik er toch minder snel op afstemmen. Zap vooral van 1 tot 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ned1, 2 en 3-HD zitten respectievelijk op 71, 72 en 73. RTL7 en 8-HD op 77 en 80. Deze range gaat bij UPC hoogstwaarschijnlijk ook gebruikt worden straks voor Net5-HD, SBS6-HD, RTL4 en 5-HD enz. dus lekker dicht bij elkaar.

Nog beter zou natuurlijk zijn inderdaad 1 tm 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchOwnage schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:01:
Ned1, 2 en 3-HD zitten respectievelijk op 71, 72 en 73. RTL7 en 8-HD op 77 en 80. Deze range gaat bij UPC hoogstwaarschijnlijk ook gebruikt worden straks voor Net5-HD, SBS6-HD, RTL4 en 5-HD enz. dus lekker dicht bij elkaar.

Nog beter zou natuurlijk zijn inderdaad 1 tm 10.
Dank voor je snelle reactie. Gelukkig wel dicht bij elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Je kunt toch ook je favorieten instellen of lukt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ja hoor dat kan. Ik heb de HD versies van die kanalen gewoon onder m'n favorieten staan, zodat ik nooit meer langs de SD kanalen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!

Iemand ervaring met onderstaande problemen?

Afgelopen donderdag de Cisco HD Mediabox aangesloten maar verschillende problemen:

* Bij ontzettend veel zenders de melding:"Geen signaal".
* Ontbrekende zenders, waarvan ik weet dat ze er wel moeten zijn.
* Zenders blijven zwart.
* Zender 999 (Testkanaal) de melding:"Zender niet beschikbaar".
* UPC On Demand niet beschikbaar. Melding dat dit niet beschikbaar is in mijn woonplaats.

Hiervoor had ik een Thomson Mediabox, waarbij ik altijd zonder problemen alles heb kunnen kijken.
Ook UPC On Demand heeft altijd zonder problemen gewerkt.

Meer mensen met deze problemen na het ontvangen van de Cisco HD Mediabox?

Direct aansluiten vanuit de meterkast op de Mediabox biedt geen oplossing, update helpt niet, terugzetten naar fabrieksinstellingen helpt niet. Wie - o wie heeft dezelfde problemen gehad en wat is de oplossing geweest? Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMess
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10-2018
Ik ben net over op kamers in eindhoven en daar hebben ze dus upc.
Ik had in mijn ouderlijk huis op de kamer ziggo en heb daar ook een decoder voor.
Maar op de site van upc bieden ze me alleen maar decoders aan in bruikleen voor 4 euro per maand.
Nou vroeg ik me dus af of het mogelijk is om alleen aan een smartcard te kopen en zou dit dan niets extra's kosten in de maand (net zo als bij ziggo)?

m.a.w of ik dus een smartcard van upc in mijn (standaard humax) decoder van ziggo kan stoppen?
Want ik heb krijg hier op het forum het idee dat je ook de decoder van upc moet hebben :( eigenlijk gewoon oplichterij als ik niet een losse decoder kan gebruiken, ik betaal al voor de tv aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Helaas zul je er toch aan moeten geloven... ik wil ook zo graag een Humax 5050c.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
TheMess schreef op maandag 09 november 2009 @ 22:49:
m.a.w of ik dus een smartcard van upc in mijn (standaard humax) decoder van ziggo kan stoppen?
Want ik heb krijg hier op het forum het idee dat je ook de decoder van upc moet hebben :( eigenlijk gewoon oplichterij als ik niet een losse decoder kan gebruiken, ik betaal al voor de tv aansluiting
Helaas zul je aan de decoder van upc moeten. Je betaalt inderdaad voor analoog signaal.
Wil je digitaal heb je bij upc hun decoder nodig, en je krijgt ook maar een decoder, wil je een tweede moet je hiervoor extra betalen.

• timvanloon
  • Laatst online: 11-09 21:41

timvanloon

Intel or AMD?

baasandre schreef op donderdag 05 november 2009 @ 22:34:
[...]

Normaal gesproken binnen een dag of 10, maar als de voorraad 0 is.... duurt het wat langer, en heeft upc geen enkel idee hoe lang het duurt en hoe vreemd, kunnen ze geen enkele indicatie geven
Dat is pas service 8)7
Na eel gehannes wel goed geholpen maar wel omdat ik op het chelloo forum 1 van de UPC medewerkers had gemaild.

Het werkt nu wel super. Alleen weer wachten totdat mijn nieuwe motorola modem geactiveerd gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Allemaal,

Heb sinds gisteren ook HD tv van UPC. Beeld van de HD zenders is erg mooi.
Maar snap niet veel van het aansluiten. Ik heb begrepen van de upc site dat je een externe recorder zou moeten kunnen aansluiten, maar toch problemen.

- mediabox = nieuwe cisco HDTV met recorder

- Mediabox gaat via HDMI naar mijn versterker en vanaf daar met HDMI naar de TV.
- Mediabox gaat via scart naar de externet HD recorder. Deze HD recorder gaat via HDMI naar versterker en dan weer via HDMI naar de TV.

Nu is mijn beeld van de mediabox op TV perfect.
Maar mijn HD recorder krijgt geen beeld binnen van de mediabox. Wel geluid.

Maar zo snel ik de HDMI kabel uit de mediabox haal, dan komt het beeld signaal binnen op de HD recorder.
Dus de scart kabel lijkt goed te zijn. Maar het lijkt dat de mediabox het beeld naar de scart blokkeert als de HDMI is aangesloten.

Heeft iemand dit ook ervaren, of beter een work around ?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
Klinkt logisch natuurlijk. Je zal waarschijnlijk in je Mediabox een instelling kunnen vinden om te switchen tussen de twee uitgangen wanneer beiden zijn ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Zodra je iets aansluit op de HDMI-aansluiting wordt de scartaansluiting gedeactiveerd. Op de oude HD DVR (die van Philips) had je nog een tweede scartaansluiting (AUX) die wel actief bleef.

Er is geen instelling waarmee kunt switchen tussen de twee uitgangen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Begrijp ik het goed dat de Philips HD DVR (dus met 3 tuners) niet meer geleverd wordt? Dat is wel balen. Ik heb er nu een storing inzitten (om de paar seconden een groene streep in een enkel frame) en ik wil liever niet een apparaat terug met maar 2 tuners!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:19:
Zodra je iets aansluit op de HDMI-aansluiting wordt de scartaansluiting gedeactiveerd. Op de oude HD DVR (die van Philips) had je nog een tweede scartaansluiting (AUX) die wel actief bleef.

Er is geen instelling waarmee kunt switchen tussen de twee uitgangen, helaas.
Dank je. Wel balen. Ik kan dus naast de HDMI naar de TV geen externe recorder meer aansluiten om 2 dingen tegelijk op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
Kan die ontvanger dat zelf niet dan? De non-HD ontvanger namelijk wel.

Of bedoel je: "twee dingen tegelijk opnemen en een derde kanaal kijken"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

SeatRider schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:08:
Begrijp ik het goed dat de Philips HD DVR (dus met 3 tuners) niet meer geleverd wordt? Dat is wel balen. Ik heb er nu een storing inzitten (om de paar seconden een groene streep in een enkel frame) en ik wil liever niet een apparaat terug met maar 2 tuners!
Als je de storing meldt, en er komt een monteur om de box te vervangen zal deze in principe altijd hetzelfde type terugplaatsen, en de philips zullen ze nog wel in de auto hebben.

Wacht dus niet te lang met bellen, voordat de 'oude' voorraad philips HDDVR's opzijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
:( sinds een week weer terug bij UPC na iets meer dan een jaar bij Tele2 gezeten te hebben. Eerst de modem waarbij alle lampjes maar blijven knipperen, non stop. En nu loopt steeds de digitale decoder vast. Iemand daar een tip voor? Dit is sinds een paar dagen dat ie steeds vast loopt. Ik heb de stekker er al uit gehaald. En ook alles eens anders aangesloten gezien het modem probleem. Maar niks lost het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Is bij mij in twee maanden tijd nu één keer gebeurd toen het apparaat uitstond; zelfs de klok liep niet meer verder :). Geen oplossing, maar 't is ook niet vaker voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
In een week tijd gebeurt het nu minimaal 1x per dag. Apparaat gaat helemaal uit en dan weer in standby waarbij de tijd een aantal uur terug gaat en na paar minuten weer goed springt. Morge maar met UPC gaan bellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Pannekoek81 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 22:30:
In een week tijd gebeurt het nu minimaal 1x per dag. Apparaat gaat helemaal uit en dan weer in standby waarbij de tijd een aantal uur terug gaat en na paar minuten weer goed springt. Morge maar met UPC gaan bellen :(
Dit doet de mijne ook wel eens. Een betere kabel KAN dit probleem verhelpen. (nee, ik zeg niet meteen dat het aan je kabels ligt ;))

Bij mij is het tegenwoordig zo (sinds een nieuwe DVR-mediabox), dat deze verschillende keren per dag de hdd opspint en weer downspint..thats it. Beetje irritant, dat wel. En daarnaast gaat hij wel eens ooit helemaal uit, start opnieuw op en dan klopt de tijd ook niet helemaal, na een seconden of 30 klopt het weer wel. (hetzelfde als bij Pannekoek81)

Wat nog steeds een probleem blijft, en ik blijf het achterlijk vinden, is dat de mediabox(hdd) in standby herrie maakt. Het ding staat op mijn slaapkamer en er is, als mijn pc/tv/xbox/etc uit staat (slaaptijd dus :+) een constante zoem aanwezig (resonantie). Ik kan de stekker eruit trekken, ik kan het knopje omzetten, maar dit geluid hoort er gewoon helemaal niet te zijn in the 1st place, en waarom draait die hdd in standby? arrrrgg :)

Ik laatst ook nog iets tegen (bij vrienden, en met dezelfde mediabox). We keken een programma, en er viel iemand op zijn gezicht :), we wilden dit stukje opnemen. Dus we spoelden terug, we drukten op Record op het juiste moment en weer op stop toen de kerel weer opstond :). Later, bij het terugkijken van het fragment in "mijn opnamen" klopte er niets van, hij had een heel ander stuk opgenomen. (10 minuten eerder ofzo) Het sloeg iig nergens op..

[ Voor 3% gewijzigd door KoffieNT op 18-11-2009 23:04 ]

• Liegebeest
  • Nu online
cailin_coilleach schreef op zondag 08 november 2009 @ 23:28:
[...]
Nee. Dat is al een paar keer gezegd: het is een diagnostische poort voor UPC zelf.
Saillant detail: ik heb begrepen dat bepaalde boxen van UPC je -wel- via de USB poort bij je opgenomen programma's laten. Da's nou jammer dat wij het niet hebben :'(
KoffieNT schreef op woensdag 18 november 2009 @ 23:02:
En daarnaast gaat hij wel eens ooit helemaal uit, start opnieuw op en dan klopt de tijd ook niet helemaal, na een seconden of 30 klopt het weer wel. (hetzelfde als bij Pannekoek81)
Klinkt alsof ie net heeft gekeken of er een software update of iets anders is en dan even gauw reboot. De tijd die eerst niet klopt klinkt als z'n interne klok, waarna hij via het netwerk weer de goede tijd (timezone?) door krijgt.
Later, bij het terugkijken van het fragment in "mijn opnamen" klopte er niets van, hij had een heel ander stuk opgenomen. (10 minuten eerder ofzo) Het sloeg iig nergens op..
Helaas werkt het niet zo. Record neemt altijd de lopende stream op. Het stuk dat je hebt teruggespoeld is eigenlijk al opgenomen. Het wordt alleen weer meteen weggegooid als je't hebt gekeken.

[ Voor 43% gewijzigd door Liegebeest op 19-11-2009 07:39 ]

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

cailin_coilleach schreef op donderdag 19 november 2009 @ 07:36:
Klinkt alsof ie net heeft gekeken of er een software update of iets anders is en dan even gauw reboot. De tijd die eerst niet klopt klinkt als z'n interne klok, waarna hij via het netwerk weer de goede tijd (timezone?) door krijgt.
Waarom zou hij 5 - 10 keer per avond (overdag en snachts weet ik dus niet) kijken of er updates zijn...1x per dag/week lijkt mij genoeg.
Helaas werkt het niet zo. Record neemt altijd de lopende stream op. Het stuk dat je hebt teruggespoeld is eigenlijk al opgenomen. Het wordt alleen weer meteen weggegooid als je't hebt gekeken.
Ik dacht juist dat we het stuk dat opgenomen was allang gezien hadden..niet wat er op dat moment op tv is/kwam. Binnenkort eens kijken of het wel werkt als we gewoon een niet teruggespoeld beeld opnemen :P.

Jammer dat er, 'na x-aantal-tijd dat UPC(en ook andere maatschappijen) digitale tv levert', nog steeds heel veel dingetjes zijn die gewoon niet optimaal/goed werken, sommige zelfs slecht en dat verhaal over die geluidmakende harde schijf vind ik persoonlijk al helemaal niet kunnnen.

[ Voor 4% gewijzigd door KoffieNT op 19-11-2009 09:03 ]

Verwijderd

Allen,

Hopelijk kunnen jullie me helpen met het volgende. Ik heb HD digitale TV van UPC, om precies te zijn heb ik de zwarte Philips Set Top Box. Het apparaat heeft in principe een jaar lang goed gewerkt, maar sinds enkele dagen heb ik het volgende probleem. Als ik het apparaat aan zet, dan lijkt het alsof mijn TV het signaal niet pak, het beeld blijft zwart (dus ook geen UPC menu, waarbij mijn TV wel een soort signaal opvangt (want het bercith NO VIDEO SIGNAL verdwijnt), maar het beeld blijft zwart. Het heeft niks met de HDMI kabel te maken, aangezien mijn PS3 en PC met dezelfde kabel perfect werken. Het vreemde is, soms krijg ik dan wel beeld, maar geen geluid. Het apparaat van de stroom halen heeft geen zin.

Het grootste probleem is dat hij soms wel en soms niet werkt. Ik kan dan wel een monteur bellen, maar als dat k*t ding wel werkt als de monteur er is, dan moet ik weer dokken.

Het grappigste is misschien wel dat ik een Philips TV hebt en dat dit niet de eerste keer is dat twee Philips apparaten niet comptabel zijn.

Iemand enig idee?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 10:50 ]

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:46:
Het grootste probleem is dat hij soms wel en soms niet werkt. Ik kan dan wel een monteur bellen, maar als dat k*t ding wel werkt als de monteur er is, dan moet ik weer dokken.
Maak er vooral WEL een filmpje van (of meerdere), zodat je enig bewijs hebt. Misschien kun je via de mail een monteuraanvraag doen (?) en dan zet je dit filmpje er bij als bijlage en ook dat je dus geen problemen wil (lees: geld betalen) mocht hij het toevallig weer eens wel doen als er een monteur is.

Waarom je mediabox dat doet weet ik verder niet :P

• Liegebeest
  • Nu online
En als je'm eens aansluit met iets anders dan HDMI? Doet SCART het wel gewoon goed?

Bij wijze van test natuurlijk, niet voor het permanente.

[ Voor 26% gewijzigd door Liegebeest op 19-11-2009 11:33 ]

• Pannekoek81
KoffieNT schreef op woensdag 18 november 2009 @ 23:02:
[...]

Dit doet de mijne ook wel eens. Een betere kabel KAN dit probleem verhelpen. (nee, ik zeg niet meteen dat het aan je kabels ligt ;))
Hmm upc oplossing, ga het in ieder geval proberen, had nu een kabel van hunzelf (die in de doos zat) gebruikt. Zal eens een andere pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Pannekoek81 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 22:30:
Dit heb ik ook weleens gehad. Meestal lost een hard reset dit probleem op of probeer 'hardnekkig probleem' als harde reset/ handmatige firmware update niet werkt. Het hoort niet dat de mediabox die dagelijks doet. Hoe dit moet kun je lezen in FAQ topic op het chelloo.com forum wellicht handig als deze info ook even hier in de startpost wordt bijgezet. Nu is overigens tot 15.00 even het chelloo forum down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
cailin_coilleach schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:06:
Kan die ontvanger dat zelf niet dan? De non-HD ontvanger namelijk wel.

Of bedoel je: "twee dingen tegelijk opnemen en een derde kanaal kijken"?
Kan hij dan ook met alle tuners tegelijk opnemen?
Of is er echt één geschikt voor kijken en één voor opnemen?
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:31:
[...]
Dank je. Wel balen. Ik kan dus naast de HDMI naar de TV geen externe recorder meer aansluiten om 2 dingen tegelijk op te nemen.
Kan dat niet via analoog dan?
Of is dat die RF-aansluiting die ook nog eens mist bij de Cisco?

Hoe zit dat eigenlijk met de analoge aansluiting?
Ik wil waarschijnlijk een HDTV box nemen met opnamemogelijkheid.
Daarnaast wil ik mijn eigen HD recorder nog gewoon aan de analoge lijn hangen als backup of voor als ik twee dingen wil opnemen.
Dan dat nog wel met die Cisco? Ik mag toch hopen dat het analoge signaal gewoon uit het kastje komt. :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
Gonadan schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:29:
[...]

Kan hij dan ook met alle tuners tegelijk opnemen?
Of is er echt één geschikt voor kijken en één voor opnemen?
Je kan met beide tuners opnemen, maar dan kan je niet kijken. Er zitten maar twee tuners in... In elk geval, in de normale DTV box... De HD box weet ik niet echt iets van.

[ Voor 10% gewijzigd door Liegebeest op 20-11-2009 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:46:
Allen,

Hopelijk kunnen jullie me helpen met het volgende. Ik heb HD digitale TV van UPC, om precies te zijn heb ik de zwarte Philips Set Top Box. Het apparaat heeft in principe een jaar lang goed gewerkt, maar sinds enkele dagen heb ik het volgende probleem. Als ik het apparaat aan zet, dan lijkt het alsof mijn TV het signaal niet pak, het beeld blijft zwart (dus ook geen UPC menu, waarbij mijn TV wel een soort signaal opvangt (want het bercith NO VIDEO SIGNAL verdwijnt), maar het beeld blijft zwart. Het heeft niks met de HDMI kabel te maken, aangezien mijn PS3 en PC met dezelfde kabel perfect werken. Het vreemde is, soms krijg ik dan wel beeld, maar geen geluid. Het apparaat van de stroom halen heeft geen zin.

Het grappigste is misschien wel dat ik een Philips TV hebt en dat dit niet de eerste keer is dat twee Philips apparaten niet comptabel zijn.

Iemand enig idee?
SeatRider in "UPC Digital TV - Deel 6"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 08:59
Kan iemand mij vertellen hoeveel procent signaalsterkte er nodig is om HD kanalen goed te kunnen kijken?

Ik heb namelijk de helft van de tijd dat ik hd tv wil kijken schokkend geluid / beeld. Ook bij sommige non-HD-zenders heb ik hier last van. (altijd bij MTV brand new bijvoorbeeld).

Tuner zit direct op hoofdaansluiting (ik woon in flatje, komt uit de muur in woonkamer), met een kabel van 1 meter met vaste kopjes (geen zelf geprutselde met kopjes met schroefjes enzo dus). Toen ik dat ding configureerde voor de eerste keer had ik signaalsterkte van 67%. Is dit op het randje van wel/niet goed HD zenders ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

sylvesterrr schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:16:
:? Verdwijnt het analoge signaal?
Nee, het analoge signaal blijf je houden. Het duurt nog wel even eer het analoge signaal verdwijnt. Je kunt zowel digitaal als analoog kijken, en dat maar met één kabel.
Het lijkt er op dat het toch begonnen is.
Volgens de TS hebben de nieuwe Cisco voor HDTV en de zwarte DVR geen RF-out meer.
Dit houdt dus ook in dat er geen analoog signaal meer te krijgen is?

* Gonadan zou hier op zijn minst licht chagrijnig van worden...

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Gonadan schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:50:
[...]

Het lijkt er op dat het toch begonnen is.
Volgens de TS hebben de nieuwe Cisco voor HDTV en de zwarte DVR geen RF-out meer.
Dit houdt dus ook in dat er geen analoog signaal meer te krijgen is?

* Gonadan zou hier op zijn minst licht chagrijnig van worden...
Vervallen dan ook de abonnementskosten van € 16,70 voor het standaard Radio/TV pakket?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

DeeJee schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:55:
[...]

Vervallen dan ook de abonnementskosten van € 16,70 voor het standaard Radio/TV pakket?
Nee, dat is voor de kabel op zich hè.

Een maat van me beweert dat de RF-out al gefilterd wordt op radiozenders, daar werkt een deel niet meer van. :?

Ik zou graag uitsluitsel willen over hoe je het aan moet sluiten.
Heb geen zin in een extra decoder om op de slaapkamer af en toe eens TV te kunnen kijken.
Echter ga ik die gasten ook niet bellen, dan sta je alleen maar in de wacht.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
funrider schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 14:50:
[...]

Dit heb ik ook weleens gehad. Meestal lost een hard reset dit probleem op of probeer 'hardnekkig probleem' als harde reset/ handmatige firmware update niet werkt. Het hoort niet dat de mediabox die dagelijks doet. Hoe dit moet kun je lezen in FAQ topic op het chelloo.com forum wellicht handig als deze info ook even hier in de startpost wordt bijgezet. Nu is overigens tot 15.00 even het chelloo forum down.
Andere kabel + hard reset lijkt te hebben geholpen tot op heden geen storing meer gehad.
Gonadan schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:06:
[...]

Nee, dat is voor de kabel op zich hè.

Een maat van me beweert dat de RF-out al gefilterd wordt op radiozenders, daar werkt een deel niet meer van. :?

Heb geen zin in een extra decoder om op de slaapkamer af en toe eens TV te kunnen kijken.
Echter ga ik die gasten ook niet bellen, dan sta je alleen maar in de wacht.
Hmmm als de RF out niet meer op decoder zit dan split je toch het signaal bij binnenkomst :? net als vroeger, daar een splitter erop 1 naar decoder en 1 naar je andere tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Pannekoek81 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:36:
Hmmm als de RF out niet meer op decoder zit dan split je toch het signaal bij binnenkomst :? net als vroeger, daar een splitter erop 1 naar decoder en 1 naar je andere tv.
Kan dat zomaar?
Ik dacht dat je dan storing en/of problemen zou krijgen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
Ik denk direct op de WCD splitten? Dat is op zich wel tegen wat UPC aanraadt, maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

cailin_coilleach schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:48:
Ik denk direct op de WCD splitten? Dat is op zich wel tegen wat UPC aanraadt, maar ja...
Ik bedenk me net dat je natuurlijk ook gewoon een ondersteunde versterker kunt kopen.
Die hebben sowieso meerdere aansluitingen toch?
Dat zou het probleem oplossen en meteen garanderen dat de kabels tot aan de bovenste verdiepingen nog steeds genoeg signaal hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Gonadan schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:41:
[...]

Kan dat zomaar?
Ik dacht dat je dan storing en/of problemen zou krijgen?
Ja dat kan zomaar
En nee geen storingen. Tenminste ik heb nergens geen last van gehad. Jaren zo gedaan, had nu pas wel een storing met de decoder, dacht dat daaraan zou liggen, maar de storing verholpen en de splitter zit er nog steeds. Beeld is ook echt niet anders zonder splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ze hebben nu een actie; het alles-in-1-pakket voor 85 euro per maand. Best aantrekkelijk. Vooraal de 10mbit upload.

Jammer dat ze hier geen xmsnet in de buurt hebben. 100/100 verbinding voor een paar knaken :)

Exclusief die 16,70.. Dus zo'n super aanbieding is het niet. 20 Kilometer hiervandaan hebben ze wel die 100/100 verbindingen voor maar 50 euro per maand incl televisie+telefoon.

[ Voor 29% gewijzigd door RedHat op 25-11-2009 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 14:52
Moet je die Cisco HDTV DVR ook registeren cq activeren? Als ik hem aansluit en laat zoeken naar zenders dan vind hij niks?

Analoog doet het wel, dus het signaal staat erop. Ik weet dat je de vorige (Philips) wel moest activeren dacht ik..

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
Ja dus :)

EDIT:
Of kwam dat daarna pas? Ik kan me herinneren dat ik een kwartier lang naar een scherm heb zitten staren dat zei "als hier na een kwartier niets verschijnt, doe dan een belletje naar de helpdesk".

[ Voor 91% gewijzigd door Liegebeest op 25-11-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Ik vul wel die gemeente code in, maar moet dus ook nog apart registren bij UPC?

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Laatst online: 10:50

rg-mohwa

Phoe Hé

wat ik me even afvroeg. ik heb nu gewoon standaard Digitale tv van upc (voor 4 euro per maand geloof ik)
Nu baal ik er echt van dat dat ding niet gewoon uit (echt stekker eruit) uit kan.... Maar ik ga nu verhuizen naar een dorp waar digitale TV wel verkrijgbaar is maar ik dan dan alleen geen On demand meer gebruiken (dat is dan weer niet mogelijk 8)7 ) maar goed ik wil dus eigenlijk een box die wel uitkan. ik vroeg me als ik zeg dat mijn tv geen Scart aansluiting meer heeft of ik dan een andere box zou krijgen (heb nu de standaard thompson)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
cailin_coilleach schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:45:
Ja dus :)

EDIT:
Of kwam dat daarna pas? Ik kan me herinneren dat ik een kwartier lang naar een scherm heb zitten staren dat zei "als hier na een kwartier niets verschijnt, doe dan een belletje naar de helpdesk".
Ik heb met de helpdesk gebeld en waarschijnlijk is mijn Mediabox verrot. Heerlijke eerste ervaring met UPC ;)

Maandag komt de monteur

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
> een box die wel uit kan

stekkerblok met schakelaar? neem voor mijn part zo'n stopcontact met afstandbediening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
rg-mohwa schreef op woensdag 25 november 2009 @ 21:21:
wat ik me even afvroeg. ik heb nu gewoon standaard Digitale tv van upc (voor 4 euro per maand geloof ik)
Nu baal ik er echt van dat dat ding niet gewoon uit (echt stekker eruit) uit kan.... Maar ik ga nu verhuizen naar een dorp waar digitale TV wel verkrijgbaar is maar ik dan dan alleen geen On demand meer gebruiken (dat is dan weer niet mogelijk 8)7 ) maar goed ik wil dus eigenlijk een box die wel uitkan. ik vroeg me als ik zeg dat mijn tv geen Scart aansluiting meer heeft of ik dan een andere box zou krijgen (heb nu de standaard thompson)
Alleen de onlangs geintroduceerde boxen (DVR en HD-DVR) hebben een echte power switch. Aangezien je die Mediaboxen alleen ontvangt met een bijbehorend abonnement kan jij in je huidige situatie die boxen niet krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Laatst online: 10:50

rg-mohwa

Phoe Hé

ja dat is zo maar als ik aan upc voorleg dat ik geen Scart meer op mijn tv heb zitten en alleen maar gebruik kan maken van HDMI (dat heeft de thompson namelijk niet) Hoop ik dat ze mij toch kunnen helpen want ik zit eigenlijk niet te wachten op 5 euro per maand voor een HDD recorder
Pagina: 1 ... 4 ... 30 Laatste

Let op:
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.