UPC Digitale televisie - Deel 2

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.877 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 20:04
Aangezien deel 1 erg lang begon te worden, werd het tijd voor een tweede topic. Voor de volledigheid een link naar het vorige topic:
UPC digital TV uitlevering
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/i/ZB930099CY3T
De Mediabox
Tijdbalk (bij benadering)
Augustus 2005: UPC introduceert D4A door gratis Mediaboxen te sturen aan al haar klanten.
November 2005: De zilveren Mediabox verschijnt en de zwarte wordt niet langer uitgeleverd.
Juni 2006: De HDTV-Mediabox zal uitgebracht worden.
Later in 2006: De Harddisk-Mediabox zal uitgebracht worden.
Later in 2006: Functies als e-mail en beperkt internet worden beschikbaar.
Veelgestelde vragen
:? Vervangt digitaal analoog?
Voorlopig niet. Het analoge signaal blijft gewoon actief op je kabel.
:? Waarom zou ik digitale televisie nemen?
De beeldkwaliteit van digitale televisie is aanzienlijk beter dan analoog. Bovendien zijn de digitale zenderpakketten veel uitgebreider, en zijn interactieve toepassingen, VoD en timeshifting (binnenkort) mogelijk.
:? VoD?
VideoOnDemand: het bestellen van films tegen een bepaald bedrag op het moment dat het jou uitkomt.
:? Timeshifting?
Een live-uitzending pauzeren als bijvoorbeeld de telefoon gaat, en later verder kijken waar je gebleven was.
:? Wat gaat het me kosten?
Het Digital TV Pack digitale televisie van UPC kost 17,99 per maand, inclusief het analoge kabelabonnement. Dat is in de meeste regio's 15,83; je betaalt dus voor digitale televisie 2,16 per maand extra. Dit pack bevat ongeveer 40 zenders. Het eerste half jaar is het Digital TV Pack gratis. De Mediabox zelf kost niets, maar blijft wel eigendom van UPC.
Het Extra Channel Pack bevat nog eens ongeveer 40 zenders, waaronder de extra Discovery-kanalen en BBC3 en 4. Dit pakket kost 2,00 per maand extra.
:? Mijn televisie is drie jaar oud. Gaat dat lukken?
In principe is elke televisie met een SCART-ingang geschikt voor UPC digitale televisie. Het beste resultaat bereik je echter met een LCD- of plasma-televisie.
:? Hoe kan ik er weer vanaf?
Het Digital TV Pack is opzegbaar met een opzegtermijn van 30 dagen. Aan het Extra Channel Pack is een jaarcontract verbonden, wat ieder jaar stilzwijgend verlengd wordt. Tenzij je minimaal 30 dagen voor afloop van het jaarcontract opzegt.
Aan de zogenaamde premium-kanalen is een halfjaarcontract verbonden. Ook dit wordt stilzwijgend verlengd.
Je krijgt normaalgesproken een retourdoos, waarin je de box gratis kunt terugsturen. Als je er specifiek naar vraagt, is het ook mogelijk de box bij je thuis te laten ophalen. Hier zijn geen kosten aan verbonden, je moet er echter wel een halve dag voor thuisblijven.
:? Waarom heb ik een zwarte Mediabox, en heeft mijn buurman een zilveren?
De eerste Mediaboxen waren in zwarte uitvoering, op veler verzoek ging men al snel over op de zilveren variant.
:? Is er nog verschil tussen beide boxen?
Het enige verschil voor zover bekend (behalve de kleur }:O) is dat er op de zwarte Mediabox een groen lampje brandt wanneer hij aanstaat. De zilveren Mediabox heeft geen groene LED. De zilveren box heeft wel een display. Dit is echter (op dit moment) niet functioneel.
:? Firmwareversies?
Af en toe verschijnt er nieuwe firmware om bugs te fixen en nieuwe mogelijkheden te implementeren. Deze updates zullen automatisch door je box worden gedownload.
:? Volgens upc.nl kan ik geen digitale televisie bestellen. Wat nu?
In sommige regio's is het netwerk nog niet geschikt voor digitale televisie. We weten dat de regio's Zutphen en Alkmaar later dit jaar geschikt gemaakt worden. Over andere regio's is nog niets bekend.
Veelgestelde vragen over HDTV
:? Ik heb een HDTV, nu wil ik daar ook een HDTV-box bij.
Die zijn nog niet leverbaar, maar verschijnen volgens UPC nog vóór het WK.
:?Is mijn televisie geschikt voor de HDTV-mediabox?
Hiervoor heb je een televisie nodig die HD-Ready is. Dat betekent dat de tv beschikt over een HDMI-ingang.
:? En wat gaat HDTV kosten?
HDTV gaat niets meer kosten. Wel betaal je eenmalig 49,99 voor de HDTV-Mediabox. Ook deze box blijft overigens eigendom van UPC.
Het is nog niet bekend welke kanalen allemaal in HD-kwaliteit te ontvangen zullen zijn. In ieder geval zal dat het geval zijn voor de zenders Film1 en Sport1 (de opvolgers van Canal+). Deze 'premiumkanalen' kosten je samen 19,99 per maand extra (of 12,99 per stuk).
Veel voorkomende problemen
:? Ongeveer eens per 20 minuten heb ik blokjes door het beeld heen, en hapert het geluid. Wat nu?
Afwachten. UPC werkt aan dit probleem.
:? Ik heb constant blokkerig beeld. Wat nu?
Check of je hoogwaardige en niet te lange kabels gebruikt. Die zijn funest. Bovendien mogen er vóór de Mediabox geen splitters geplaatst zijn. Wanneer lange bekabeling onvermijdelijk is, kun je een gratis kabelversterker aanvragen bij de helpdesk.
:? Het zappen gaat trager dan analoog.
Dat klopt.
:? Ik vond mijn oude digitale Motorola/MrZapp-box veel beter.
Dat is jammer, die komen namelijk niet terug.
Links
upc.nl
UPC Digital TV site
UPC HDTV-site
Volledige lijst TV-zenders
Volledige lijst radio-zenders

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Even mijn laatste post uit het vorige topic. In de start post lees ik niets over de 6 maanden uitprobeer periode?
Koffie schreef op maandag 24 april 2006 @ 10:05:
Zo kun je het ook uitleggen 8)7
Ik zie het als een commercieel product wat NIET in beta is, want DTV van UPC is er al ee jaartje of wat.
En de kwaliteit is simpelweg ruk, dat word keer op keer bevestigd in dit product, daar doet de actie 'de eerste 6 maanden gratis' totaal niet aan af. En wat nou als ik meteen het extra pakket had genomen (en dus betaald) dan had ik wel mogen zeiken :?
Ik verwacht zeker niets van een product waar ik niets voor betaal, maar dat is dan ook mijn mentaliteit. Zoals ik al een aantal keren aangaf heb ik er geen klachten over, en ik nodig je dan ook voor een bak 'Koffie' uit en dan mag jij me vertellen hoe je de kwaltieit in hetzelfde dorp vind. Misschien stel jij dan te hoge eisen of ik misschien te lage?

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 24-04-2006 11:59 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-06 09:45

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Mis ik nou iets? Want dat toetsenbordje heb ik echt niet (heb overigens een zwarte mediabox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik heb de zilveren versie hier en ook geen toetsenbord...

En om die updates automatisch te laten downloaden, moet je dan een ethernet kabel aansluiten op die media box?

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Toetsenbord is te bestellen voor €25,00. Maar omdat er nog geen e-mailfunctie is heb je er op dit moment weinig aan.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzke
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 19:32
goeiemorguh schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:43:
Ik heb de zilveren versie hier en ook geen toetsenbord...

En om die updates automatisch te laten downloaden, moet je dan een ethernet kabel aansluiten op die media box?
Nee, gaat dus automatisch. :*)
Je kan het wel forceren, kijk even met de zoekfunctie hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 18:53

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Hoe kan ik er weer vanaf?
Het Digital TV Pack is opzegbaar met een opzegtermijn van 30 dagen. Aan het Extra Channel Pack is een jaarcontract verbonden, wat ieder jaar stilzwijgend verlengd wordt. Tenzij je minimaal 30 dagen voor afloop van het jaarcontract opzegt.

Aan de zogenaamde premium-kanalen is een halfjaarcontract verbonden. Ook dit wordt stilzwijgend verlengd.
Waarom is mij door de klantenservice bij aanschaf verteld dat ik hier elke maand vanaf kan? (canal+/extra channel pack)

[ Voor 7% gewijzigd door |sWORDs| op 24-04-2006 16:43 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Schitterend, vandaag maar weer eens gebeld met UPC (mediabox vrijdag omgewisseld, geen beeld, zou 24 uur duren, upgrade in het weekend dus duurde langer)....
Nog steeds geen beeld: "nee meneer, is iets fout gegaan. Waarschijnlijk heeft de monteur verzuimd de codes door te geven"...
Lijkt me niet, want ik stond erbij toen hij ze doorbelde, maar nu wordt het zeker binnen een paar uur geregeld?
"Nou nee want nu is de aanvraag net in behandeling genomen en daar staat 48 uur voor"...
Vreemd, want vorige week was dat nog 24 uur :D

En voor het gemak had ik opeens ook een Film1 abonnement... Heerlijk, dat spooksysteem...

Over de medewerker niets dan lof trouwens! Dat dan weer wel : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13284

Een duffe vraag die waarschijnlijk al heel vaak gesteld is, maar geeft dit geen problemen met bijv. online gamen, dat je ping ineens omhoog gaat, aangezien ik vaak game en tv kijk? Wellicht iets voor in de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-06 23:49
Bij mij doet hij het inmiddels, UPC was vergeten een activeringsignaal te sturen :+

Ik ben er tot nu toe tevreden mee, het ziet er bij mij ook echt beter uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Mooie openingspost Yohan...

Maar helaas kan ik het met het volgende niet helemaal eens zijn.
Yohan schreef op zondag 23 april 2006 @ 15:56:
:? Waarom zou ik digitale televisie nemen?
De beeldkwaliteit van digitale televisie is aanzienlijk beter dan analoog. Bovendien zijn de digitale zenderpakketten veel uitgebreider, en zijn interactieve toepassingen, VoD en timeshifting (binnenkort) mogelijk.
De kwaliteit van het analoge signaal is mi beter. (mits het signaal goed binnenkomt, helaas is dit lang niet overal het geval en helaas ook niet met alle zenders, maar die lastige mpg-blokjes heb je in ieder geval niet met analoog. Geef mij maar een goed analoog signaal en eventueel een beetje ruis ipv een te sterk gecompromeerd beeld...

Wat betreft het geluid ben ik niet ontevreden, alleen jammer dat upc het zelf weer verprutst door te zeggen dat je kunt genieten van dolby digital.... Helaas is dit (nog) niet het geval, maar ik vind het geluid wel beter dan dat van het analoge signaal....

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ejorne schreef op maandag 24 april 2006 @ 20:05:
De kwaliteit van het analoge signaal is mi beter. (mits het signaal goed binnenkomt, helaas is dit lang niet overal het geval en helaas ook niet met alle zenders, maar die lastige mpg-blokjes heb je in ieder geval niet met analoog. Geef mij maar een goed analoog signaal en eventueel een beetje ruis ipv een te sterk gecompromeerd beeld...
Helemaal mee eens, digitaal KAN een veel mooier plaatje opleveren dan analoog, helaas is dat in de praltijk dus vaak niet het geval vanwege de te lage bitrates.
Vooral is dit duidelijk te zien met actie/sport uitzendingen.

Uit de DVB specs:
MPEG-2 theoretically allows to bring full
studio quality to the home, but the actual image quality depends on
the bitrate assigned to a channel which depends on the number of
channels per transponder. When managers decide which image quality is
sufficient to their viewers, the result might be something around 4
Mbit/s which is not necessarily any better than current analog PAL,
while a critical eye would prefer twice the data rate for a really
good image quality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:40
ConZito schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:53:
UPC was vergeten een activeringsignaal te sturen :+
Weet je zeker dat je de mediabox niet veel te laat hebt aangesloten (30+ dagen)?
Weet je zeker dat de juiste serienummers in het klantensysteem stonden?

Doet er opzich verder niet veel aan toe (het werkt inmiddels), maar dat activeringssignaal wordt +/- 30 dagen lang uitgezonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-06 23:49
Nee, ze gaven het zelf toe, alle gegevens klopte en ik heb de box afgelopen woensdag aangeboden gehad via de post en zaterdag afgehaald op het postkantoor. Kan uiteraard zijn dat de TPG heel traag is geweest natuurlijk. Maar de UPC helpdesker gaf toe dat er wel eens activeringssignalen "vergeten" worden, niet gestuurd, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Ik had gisteravond iets raars. Ik zat Eurosport (Snooker) via analoog te kijken. Allemaal blokjes in het beeld, echt iedere minuut een seconde of 5 achter elkaar. Zet hem op digitaal, nergens last van.

Ik heb DTV nu een weekje of 3 a 4 in het bezit, en niets dan lof. OK het zappen gaat wat trager, maar de bekende bugs met het geluid of het slechte beeld heb ik hier pas 2 keer gehad.

off topic:

Mooie TS

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:21

FaceDown

Storende factor.

Die HD-ontvanger zal ook wel componentaansluitingen hebben neem ik aan? Dat is dan alleen al een reden om zo'n ding aan te schaffen voor mij. Ik heb een 800x600 projector als TV maar deze kan ook HD signaal aan. Denk dat dat wel een mooi plaatje oplevert. :P

Een van de grootste fouten van de mediabox is nog altijd de aansluitmogelijkheden. Geen Svideo, geen Svideo over scart, geen component. Kan 'm nu alleen op m'n beamer aansluiten met composiet over Scart en dat zuigt natuurlijk.

[ Voor 32% gewijzigd door FaceDown op 25-04-2006 09:27 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

Phydomir

Dennis

FaceDown schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:24:
Die HD-ontvanger zal ook wel componentaansluitingen hebben neem ik aan? Dat is dan alleen al een reden om zo'n ding aan te schaffen voor mij. Ik heb een 800x600 projector als TV maar deze kan ook HD signaal aan. Denk dat dat wel een mooi plaatje oplevert. :P

Een van de grootste fouten van de mediabox is nog altijd de aansluitmogelijkheden. Geen Svideo, geen Svideo over scart, geen component. Kan 'm nu alleen op m'n beamer aansluiten met composiet over Scart en dat zuigt natuurlijk.
Gezien de hoeveelheid mensen die via een beamer tv kijken is dit denk ik niet echt een probleem wat ze snel zullen oplossen.

Zelf heb ik nu een maand of twee DTV en ben er zeer tevreden over. Beeldkwaliteit op mijn LCD tv is echt stukken beter dan analoog signaal. Nu nog maar hopen dat tv zenders eens anamorph breedbeeld gaan uitzenden...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:54

DarkSide

theres no place like ::1

Heb gister Digitale TV besteld van UPC en zou als het goed is binnen 2 weken mogen ontvangen.
Ik ben benieuwd. Heb veel gelezen over mensen die tevreden zijn. En mensen, die zeg maar, minder tevreden zijn. Heb zelf ook Digitenne van KNP gehad, maar dat ging asap weer de deur uit.
Hoop dat dit beter is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 21:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 13284 schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:16:
Een duffe vraag die waarschijnlijk al heel vaak gesteld is, maar geeft dit geen problemen met bijv. online gamen, dat je ping ineens omhoog gaat, aangezien ik vaak game en tv kijk? Wellicht iets voor in de FAQ.
Nope, DVB-C (waar o.a. UPC DTV mee werkt) is iets anders dan IPTV.

Bij IPTV wordt alles over dezelfde IP verbinding aangeleverd en kun je mogelijkerwijs congestion issues krijgen bij krappe verbinding en hoge TV bitrate. Bij DVB-C zijn er aparte streams op de kabel voor IP-verkeer en het transport van de beelden. Ongeacht wat er allemaal zo binnenkomt, het gaat niet ten koste van je internetverbinding (een van de voordelen van de kabel - de maximale bandbreedte downstream is fenomenaal ;) )
FaceDown schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:24:

Waarom niet gewoon RGB over scart? Dat geeft beter beeld dan S-video en composite. Er zijn genoeg beamers die dat ondersteunen :z

[ Voor 31% gewijzigd door dion_b op 25-04-2006 11:30 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24869

DarkSide schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:13:
Heb gister Digitale TV besteld van UPC en zou als het goed is binnen 2 weken mogen ontvangen.
Ik ben benieuwd. Heb veel gelezen over mensen die tevreden zijn. En mensen, die zeg maar, minder tevreden zijn. Heb zelf ook Digitenne van KNP gehad, maar dat ging asap weer de deur uit.
Hoop dat dit beter is.
Ik zit nu 3 weken te wachten, en helaas nog geen mediabox, wel een paar brieven. Ik zal nog even wachten tot eind deze week en dan maar eens bellen. Ik heb de kwaliteit gezien bij de buurman en daar was alles prima, hij zelf geen problemen. Dus dat moet bij mij ook wel goed komen.

Kun je eigenlijk nog gebruik maken van Teletext? Ik gebruik dit best veel, en was benieuwd of dat nog mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 24869 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:48:
Kun je eigenlijk nog gebruik maken van Teletext? Ik gebruik dit best veel, en was benieuwd of dat nog mogelijk is.
Das een hele goede. De knop "Text" op de AB van de media box werkt niet bij mij, maar als ik de AB van de TV gebruik dan kan ik gewoon via DTV teletekst bekijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 25-04-2006 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
[...]

Ik zit nu 3 weken te wachten, en helaas nog geen mediabox, wel een paar brieven.
Even bellen om te vragen of de aanvraag goed in het systeem staat kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Teletext werkt inmiddels prima.
Je moet de afstandsbediening even de code meegeven die bij jouw TV hoort (lijstje codes zit erbij) en dan kun je allerlei functies van je TV bedienen met de mediabox afstandsbediening, zoals het volume regelen en dus ook Teletext.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zamorano schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:12:
[...]

Teletext werkt inmiddels prima.
Je moet de afstandsbediening even de code meegeven die bij jouw TV hoort (lijstje codes zit erbij) en dan kun je allerlei functies van je TV bedienen met de mediabox afstandsbediening, zoals het volume regelen en dus ook Teletext.
Dan zal ik nog eens kijken. Ik heb onlangs idd wel de code van mn tv meegegeven, maar kan me niet meer heugen of ik sindsdien op het teletekst toetsje heb gedrukt.

Overigens, bij mijn TV, Sharp, staat wel 100 codes. Misschien een keer een andere code gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:15:
[...]

Dan zal ik nog eens kijken. Ik heb onlangs idd wel de code van mn tv meegegeven, maar kan me niet meer heugen of ik sindsdien op het teletekst toetsje heb gedrukt.

Overigens, bij mijn TV, Sharp, staat wel 100 codes. Misschien een keer een andere code gebruiken :)
Voor Teletext moet je wel eerst de AB in TV-mode zetten met het knopje linksboven.
Bij mij werkt dan alles, ook de knop voor het AV-kanaal en de diverse Teletekst-modi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zamorano schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:20:
[...]

Voor Teletext moet je wel eerst de AB in TV-mode zetten met het knopje linksboven.
Bij mij werkt dan alles, ook de knop voor het AV-kanaal en de diverse Teletekst-modi.
Aha. dat wist ik niet. Ga het eens proberen vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:29
Zamorano schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:20:
[...]

Het vervelende bij mij is dat als ik de AB in TV-mode zet dat de tv dan van EXT-3 (waar de mediabox op zit) af springt en doodleuk naar de "gewone zenders" terug gaat... Dus nu moet ik de AB in TV-mode zetten met mijn hand voor de IR LED, voordat ik normaal kan teletexten. Nogal irritant, want als je dan vergeet om 'm dan weer in UPC stand te zetten en je gaatr zappen, ... , dan springt 'ie ook weer van EXT-3 af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Misschien voor de (informate) topic starter:

Volledige lijst TV-zenders en kanalen:
http://www.rtvinfo.nl/fre...gital/televisie/index.php

Volledige lijst radio-zenders en kanalen:
http://www.rtvinfo.nl/fre...pcdigital/music/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

De Consumentenbond vraagt zich af of de voordelen opwegen tegen de nadelen. De meeste onderzochte decoders scoren een onvoldoende. Zappen gaat traag en het energiegebruik is zelfs in standby enorm
Weet iemand hoe dit met het kastje van UPC zit? Ik heb zo'n Conrad energy checker dus zal ik hem er eens tussen slingeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 27-04-2006 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Hou ons op de hoogte. Is wel leuk voor de FAQ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Yohan schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:38:
Hou ons op de hoogte. Is wel leuk voor de FAQ :)
Is goed. Moet ik alleen ff uitzoeken hoe dat ding werkt :)

Aan de andere kant heb ik niet echt een hoge pet op van die consumentenbond onderzoekjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
De mediabox verbruikt naar mijn weten (ik heb nergens een factsheet kunnen vinden, ik heb ook geen kWh-meter) ongeveer 10W in standby-modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Da's niet zoveel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-06 23:08
87,6 kw/h als hij het gehele jaar standby staat.

Je AAA+ koelkast neemt ongeveer 150 kw/h af uit het net.

Dus 10W is best veel als je het mij vraagt.

E = P x t = 0,01(KW) x (24*365) = 87,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:35
Dus voor het wk heb ik behalve hdtv nodig: upc hdtv box (mogen ze weleens mee beginnen, die uitrol daarvan) en sport1? Nou sport1 is bepaald niet gratis dus ik vergeet dat maar dan.
Zou trouwens die consumentenbond test weleens willen lezen, tv's zijn matig zeggen ze. Toch kan ik me niet voorstellen dat het niet een stuk beter is dan me oude jaren '80 Grundig bak... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Het WK wordt door de NOS ook in HD uitgezonden. Dus daar heb je Sport1 niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 22:35
zuig je dat uit je duim dat upc dat signaal doorgeeft? Mij niks van bekend.....url?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

is in het vorige topic uitvoerig in beeld geweest, dus succes met zoeken. op www.chelloo.com is het ook uitvoerig besproken, maar om je een beetje te helpen ook een linkje
Als lokkertje zal het wereldkampioenschap voetbal, dat in juni van start gaat en op Nederland 2 wordt uitgezonden, kosteloos in HDTV zijn te ontvangen. Dat is tevens de eerste HDTV-uitzending op de Nederlandse tv.

[ Voor 34% gewijzigd door Stampertje op 27-04-2006 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Gaat overigens via een apart kanaal. De gewone Nederland2 zender wordt niet HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Het Extra Channel Pack bevat nog eens ongeveer 40 zenders, waaronder de extra Discovery-kanalen en BBC3 en 4. Dit pakket kost 2,00 per maand extra.
Dit is opzich wel opvallend, ik ben benieuwd of UPC deze relatief geringe meerprijs blijft houden. Want TV Home heeft de prijs van het extra pakket sindskort verhoogd van 7.95 naar 8.95. (het basis pakket van tvhome is wel gratis tov van je normale kabel abbo en dus 3 euro goedkoper dan UPC)

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

sylvesterrr schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:45:
De mediabox verbruikt naar mijn weten (ik heb nergens een factsheet kunnen vinden, ik heb ook geen kWh-meter) ongeveer 10W in standby-modus.
Ik kan bevestigen dat het idd ongeveer 10 watt is standby (heb het apparaat er effe tussengehangen)
TLer schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:57:
87,6 kw/h als hij het gehele jaar standby staat.

Je AAA+ koelkast neemt ongeveer 150 kw/h af uit het net.

Dus 10W is best veel als je het mij vraagt.

E = P x t = 0,01(KW) x (24*365) = 87,6 kWh
Hoeveel is dat op jaarbasis dan als Nuon Continue stroom me 0.07 euro per kw kost? Is 3,50 euro per jaar dan een goede berekening (87,6 x 0,07)?

(ben er niet zo thuis in)

[ Voor 35% gewijzigd door Gunner op 27-04-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-06 23:08
Ongeveer het dubbelen, het nuon tarief is excl. milieu heffingen wat volgens mij ongeveer gelijk is aan het kwh tarief. Een goede 12 a 13 euro per jaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:16
Ik heb bij de MediaMarkt een remote-stekker-aan-uit-schakelaar gekocht.

Dus 's avonds zet ik de Mediabox gewoon uit.
Enige nadeel is dat als je TV wilt kijken de Mediabox even wat langer erover doet om op te starten.

Overigens: mediabox uit (standby) en mijn Sony tv op de SCART afgestemd waar de mediabox aanhangt en ik hoor een bromtoon. Heel vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Domme lui daar bij UPC. Ik netjes 3 weken geleden Digitale televisie besteld via hun website. Alles goed ingevuld. Gisteren kreeg ik de mediabox binnen, maar er zat ook een factuur bij van 69 euro. Ik UPC op bellen blijkt dat ze per ongeluk mij nog een keer lid hebben gemaakt.
2 weken geleden heb ik een brief gekregen waarin stond dat ik nu gebruik kon maken van Analoog tv. Toen heb ik ze nog opgebeld en ze zeiden dat dit normaal is en gewoon een standaard brief was.
Nu moet ik de mediabox weer terug sturen, en weer 3 weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Je hoeft 'em niet terug te sturen :o
Kan gewoon geactiveerd worden door de helpdesk.

[ Voor 6% gewijzigd door yohan op 28-04-2006 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Laatst online: 20:04

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Gunner schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:55:
[...]

Ik kan bevestigen dat het idd ongeveer 10 watt is standby (heb het apparaat er effe tussengehangen)

[...]

Hoeveel is dat op jaarbasis dan als Nuon Continue stroom me 0.07 euro per kw kost? Is 3,50 euro per jaar dan een goede berekening (87,6 x 0,07)?

(ben er niet zo thuis in)
Raar, ik meet ca. 25Watt in standby. Bij inschakeling van de mediabox is dit gelijk.
Ik meet dus GEEN verschil tussen ingeschakeld (dus beeld op tv) en standby (rood lampje aan op mediabox)
Wat is het verbruik bij jou wanneer de mediabox aanstaat?

1 Watt 24/7 = ca. 1 euro per jaar, heel gemakkelijk te onthouden :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:01

remy007

Broodje Bakpao Helmond

kevertje1977 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 08:28:
Ik heb bij de MediaMarkt een remote-stekker-aan-uit-schakelaar gekocht.

Dus 's avonds zet ik de Mediabox gewoon uit.
Enige nadeel is dat als je TV wilt kijken de Mediabox even wat langer erover doet om op te starten.

Overigens: mediabox uit (standby) en mijn Sony tv op de SCART afgestemd waar de mediabox aanhangt en ik hoor een bromtoon. Heel vaag
Het beste is om dat niet te doen... ivm automatische updates enzo... M'n pa heeft de Mediabox thuis altijd aan staan.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

HaaZ schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:23:
[...]

Raar, ik meet ca. 25Watt in standby. Bij inschakeling van de mediabox is dit gelijk.
Ik meet dus GEEN verschil tussen ingeschakeld (dus beeld op tv) en standby (rood lampje aan op mediabox)
Wat is het verbruik bij jou wanneer de mediabox aanstaat?
Geen idee, nog niet gekeken. Later zag ik 15 watt op het apparaat staan (standby)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Gunner schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:25:
[...]

Geen idee, nog niet gekeken. Later zag ik 15 watt op het apparaat staan (standby)
Ik zal thuis nog eens goed kijken, ik heb het weken geleden bekeken, ik weet het niet meer precies, behalve dat aan en standby niks uitmaakte. (opzich logisch, want in standby is hij net zo warm als wanneer hij uit staat)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yohan schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:07:
Je hoeft 'em niet terug te sturen :o
Kan gewoon geactiveerd worden door de helpdesk.
Nee kan dus niet. Dat heb ik gevraagd, mediabox staat op een andere klantnummer dus ik moest hem opsturen. Ook omdat het opnieuw aangevraagd wordt. Echt domme lui daar.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 24869 op 28-04-2006 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 24869 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:27:
[...]

Nee kan dus niet. Dat heb ik gevraagd, mediabox staat op een andere klantnummer dus ik moest hem opsturen. Ook omdat het opnieuw aangevraagd wordt. Echt domme lui daar.
Als de mediabox gekoppeld is aan een andere mediabox, kan het nog steeds geactiveerd worden. Het duurt dan wel iets langer. Er moet dan namelijk contact worden opgenomen met die andere klant om de juiste serienummers te koppelen aan dat klantnummer zodat deze mediabox (incl. smartcard) "vrij komt". Als het een beetje meezit, is het nog geen uurtje werk.

Hoe dan ook, als je de mediabox thuis hebt, hoef je echt niet op een nieuwe zending te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
sylvesterrr schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 17:12:
[...]

Als de mediabox gekoppeld is aan een andere mediabox, kan het nog steeds geactiveerd worden. Het duurt dan wel iets langer. Er moet dan namelijk contact worden opgenomen met die andere klant om de juiste serienummers te koppelen aan dat klantnummer zodat deze mediabox (incl. smartcard) "vrij komt". Als het een beetje meezit, is het nog geen uurtje werk.

Hoe dan ook, als je de mediabox thuis hebt, hoef je echt niet op een nieuwe zending te wachten...
Ff lezen, is geen andere klant. Hij heeft twee klantnummers. Is dus inderdaad simpel op te lossen door de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Hmm, nu je het zegt... Dat is dan inderdaad simpel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 19:57:
Hmm, nu je het zegt... Dat is dan inderdaad simpel op te lossen.
Volgens hun was het dus niet simpel op te lossen. Ik heb het tegen hun gezegt dat ze dit vast eenvoudig konden oplossen. Maar dat konden ze niet doen, ik moest het gewoon terug sturen. Verder konden ze me er niet mee helpen. Echt triest dat ze niet even extra moeite wilde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik weet de details van de situatie niet, maar het is in feite gewoon een kwestie van administratief opzeggen en weer aanvragen (met de gegevens van de mediabox die je thuis hebt staan). Ik zou je graag stap voor stap willen uitleggen hoe het moet (zodat jij het aan de medewerker kan vertellen), maar dat gaat me toch nét iets te ver. :+

Als je er telefonisch echt niet uitkomt: ik zie dat je in Leeuwarden woont, de shopmedewerkers kunnen dit zeker voor je in orde maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 21:24:
Ik weet de details van de situatie niet, maar het is in feite gewoon een kwestie van administratief opzeggen en weer aanvragen (met de gegevens van de mediabox die je thuis hebt staan). Ik zou je graag stap voor stap willen uitleggen hoe het moet (zodat jij het aan de medewerker kan vertellen), maar dat gaat me toch nét iets te ver. :+

Als je er telefonisch echt niet uitkomt: ik zie dat je in Leeuwarden woont, de shopmedewerkers kunnen dit zeker voor je in orde maken....
Dank je, maar ja al is het eenvoudig voor ze om te doen, ze moeten het wel willen doen en dat willen ze dus niet. Ik heb de mediabox terug gestruurd, als ze me niet willen helpen dan laat het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101411

Weet niet of dit al ergens te sprake is gekomen.

Zou het mogelijk zijn om een eigen HDTV box te kopen ipv 50 euro te betalen aan upc ?
En om welke box('en) zou het dan gaan ?

Zo heb ik het waarschijnlijk eerder en kan de oude box gewoon houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Nee denk het niet.

UPC werd met mac adressen etc die gekoppeld worden aan je smartcard. Daarom kun je alleen maar de boxen van UPC gebruiken.

Overigens ben ik wel zeer benieuwt naar de kwaliteit van de HDTV box van UPC. Mocht alles beter werken daarop als op de normale Thomson dan ben ik wel bereid er 50 euro voor neer te leggen.

Ik denk toch dat de Philips box van een iets beter kwaliteit zal zijn, zowel op software gebied (dus geen vastlopers etc meer en sneller zappen) als hardware gebied.

Zeker gezien het feit dat er hier binnenkort toch een nieuwe tv komt.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pling
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-06 21:25

pling

Lekker Kepjoeteren

Waar ik eigenlijk niemand over hoor, en wat ik zelf toch eigenlijk heel aardig vindt zijn de extra muziekkanalen. Ik luister eigenlijk continue naar smooth jazz. Lijkt sterk op arrow jazz fm, alleen dan echt non-stop. Prima kwaliteit, prima muziek.

Wat ik alleen jammer vind is dat er geen knop op de afstandbediening zit om dit aan de praat te krijgen. Het is nu gissen: ehhh... menu.... ff wachten... pijltje naar beneden... ff wachten.... OK... ff wachten... yeah... hij doet het.... En als je minder geluk hebt... tv aanzetten (media box springt ook gelijk op tv)... UPC knop... menu... etc... en nu komt ie... hand voor de afstand bediening (zodat het AB signaal niet ontvangen kan worden) op tv en dan tv uit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
schnumi schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 11:19:
Overigens ben ik wel zeer benieuwt naar de kwaliteit van de HDTV box van UPC. Mocht alles beter werken daarop als op de normale Thomson dan ben ik wel bereid er 50 euro voor neer te leggen.

Ik denk toch dat de Philips box van een iets beter kwaliteit zal zijn, zowel op software gebied (dus geen vastlopers etc meer en sneller zappen) als hardware gebied.
Wat dat betreft blijft het zonde dat de harddisk-mediabox die later dit jaar uitkomt weer een Thomson zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Inderdaad maargoed wie weet is die wel van een hogere kwaliteit. Zal ook wel moeten want anders zal die totaal niet aanslaan, tegenwoordig kun je al vrij goedkoop een leuke HD recorder krijgen het enige nadeel dan is dat je iets meer apparaten en kabels hebt maargoed alles beter als een slecht werkend apparaat. :)

Overigens las ik net op het chelloo.com forum dat TV rijmond vanaf 1 mei doorgegeven zou gaan worden door UPC. Iemand die dit kan bevestigen?

En ook zou 15 mei weer iets gaan gebeuren, UPC zou de signaalkwaliteit etc omhoog gaan gooien om het haperen enz tegen te gaan. Zal waarschijnlijk ook wel gebeuren zodat ze straks ook goed HDTV door kunnen geven.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174760

beste allemaal,

Ik heb nu een paar dagen de Mediabox en ben tot nu toe tevreden. Wel jammer dat niet alle zender ondertitelt zijn, maar daar kan UPC niets aan doen.
Nu heb ik echter een vraag. Ik heb een lange scartkabel van mijn computer boven naar de tv toe om bewerkte video's op tv te kunnen zien. Nu zat ik te denken. Als ik de scart uitgang van de Mediabox splits, zou ik dan het digitale signaal op mijn computer of eventueel op mijn tv boven kunnen zien? Voor dat ik deze lange scartkabel had, heb ik het beeld van de computer draadloos naar de tv gestuurd. Was niet tevreden over de kwaliteit en heb dit dus veranderd in bovenstaande situatie. Deze draadloze zender kan echter ook het signaal van de afstandsbediening verzenden. Dus lijkt het mij dat ik digitale tv kan zien boven toch?

klopt mijn redenering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Yep, dat kan wel. Is alleen wel lastig zappen als je boven zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Nou mensen sinds vandaag is TV rijnmond er ook bijgekomen. :) even opnieuw naar je zenders zoeken en je hebt hem erbij.

Kanaal 710 btw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174760

Ja maar daar kan ik die draadloze zender voor gebruiken! Enige nadeel is wel dat niet naar twee verschillende digitale zenders kan worden gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb vandaag die box ook ongevraagd in handen gedrukt gekregen van de postbode. Omdat ik me toch verveelde heb ik hem maar eens uitgepakt een aangesloten. kastje aan, tv aan, code invullen. 0% signaalsterkte.

Heerlijk spul weer van UPC.
Gooi de rommel wel weer terug in de doos. Ze mogen het houden :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Als je 0% signaalsterkte hebt kan het ook wel eens ergens anders aan liggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
heb alles aangesloten zoals in de handleiding stond dus daar ga ik tot nu toe nog niet van uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:47
Heb je wel goede kabels, geen bouwmarkt spul?

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Sluit je het via de WCD (wandcontactdoos) aan of gaat het signaal eerst via een versterker enz? :) En inderdaad zorg er wel voor dat je gewoon goede kwaliteitskabels gebruikt.

En niet dat je er eerst 15 meter gamma coax voor hebt liggen dat bevordert het zeker niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
schnumi schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 20:34:
Sluit je het via de WCD (wandcontactdoos) aan of gaat het signaal eerst via een versterker enz? :) En inderdaad zorg er wel voor dat je gewoon goede kwaliteitskabels gebruikt.

En niet dat je er eerst 15 meter gamma coax voor hebt liggen dat bevordert het zeker niet. :P
ik heb een aansluitpunt in de meterkast van m'n 4 weken oude nieuwbouwwoning en kabels aangelegd door het broertje van m'n vriendin die installateur is en echt geen rotzooi meeneemt van z'n werk.

Heb de zut aangesloten volgens het schema dat je moet hebben voor wanneer je al internet en digitale telefonie hebt maar ik heb geen digitaal signaal.

ga morgen nog een poging wagen en als dat niet lukt mogen ze het mooi weer om komen halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 14:29
Gloeiende..

Ik wou digitale tv aanvragen want wil in juni HDTV.

Ik huur deze woning via een school en werd vandaag gebeld door upc dat ik geen digitale tv kan bestellen omdat de analoge lijn op naam van die school staat maar ik heb vorig jaar op dit adres zelf analoog aangevraagd en betaal gvd gewoon 15 euro per maand! maar die botte bitch was echt zeker van dat ik niet zelf betaal pff en nog impliceren dat ik lieg ook :r

maar goed, heb je voor digitale tv alleen de mediabox nodig? want lees hier dat sommige hem zelfs zomaar aangeboden krijgen? zoja, kan iemand die hem niet wil misschien naar mij sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Hertog_Martin schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 23:15:
Gloeiende..

Ik wou digitale tv aanvragen want wil in juni HDTV.

Ik huur deze woning via een school en werd vandaag gebeld door upc dat ik geen digitale tv kan bestellen omdat de analoge lijn op naam van die school staat maar ik heb vorig jaar op dit adres zelf analoog aangevraagd en betaal gvd gewoon 15 euro per maand! maar die botte bitch was echt zeker van dat ik niet zelf betaal pff en nog impliceren dat ik lieg ook :r
Onder welke naam staat de aansluiting bij UPC in het systeem? Onder jouw naam, of onder de naam van de school? In dat laatste geval, is het inderdaad niet mogelijk om digitale televisie aan te vragen.

Het kan zijn dat de aansluiting onder de naam van die school staat, en dat jij wordt gefactureerd. Dan is het ook niet mogelijk om digitale televisie aan te vragen.
maar goed, heb je voor digitale tv alleen de mediabox nodig? want lees hier dat sommige hem zelfs zomaar aangeboden krijgen? zoja, kan iemand die hem niet wil misschien naar mij sturen?
Ik raad die mensen met klam af om de mediabox zomaar naar jou te sturen. De mediabox en de bijbehorende smartcard zijn namelijk gekoppeld aan hun klantnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladerer
  • Laatst online: 29-04 12:24
Hallo allemaal.

Ik heb vandaag mijn mediabox mogen ontvangen.
Helaas werkt hij niet, na het aansluiten volgens de handleiding gaat het apparaat totaal niet aan. De standby led gaat niet branden en er verschijnt verder ook niets op het dispaly.

Gebeld met de helpdesk, maar de kunnen me niet helpen.
Het resetten hielp niet, er moet nu een monteur komen al had ik liever gewoon een nieuw exemplaar gekregen omdat ik nu weer een dag moet vrij nemen want een afspraak maken kan alleen maar in een dagdeel, ze doen geen uitspraken over de tijd dat de monteur echt komt.

Komt het voor dat die mediabox gewoon echt niet functioneert of zijn er nog tips die ik kan proberen?

MSI K7T 266 PRO | AMD T-bird 1400Mhz 42 idle 49 stressed | 2 * 256 MB PC2100 DDR Major Major | 120 GB IBM Deskstar + 40 GB IBM Deskstar | TNT 2 M64 Gainward PCI | Pioneer DVD-106S | LiteOn LDW 401S @ 411S DVD +/- R(W) | Enlight 300 Watt| IIyama 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

Hmm.. wij hebben dus ook al een aantal maanden digitale tv van UPC en ik ben er niet echt over te spreken..
de de decoder reageert idd erg traag, maar daar is op zich wel mee te leven. punt is dat er (naar mijn mening) teveel haperingen en artifacts in beeld verschijnen..
soms kan je gewoon 2 uur ongestoord kijken hoor, maar dat is echt zeldzaam.. het was zelfs zo erg dat we gewoon bijna alleen maar ouderwets analoge tv keken, en daar koop je natuurlijk niet zo'n pakket voor ;)
de beeldkwaliteit is verder wel goed op de meeste zenders (DVD kwaliteit zou ik het zeker wel noemen ja), maar op sommige zenders was er gewoon GEEN verschil met analoog beeld.

De laatste tijd krijg ik dat ding niet eens meer aan de praat want hij zegt dat de smartcard bij een andere decoder hoort :r en de enige knop waar die nog op reageerd is de aan/uit knop.

offtopic:
we hebben sinds kort ook versatel (dus ook digitale tv en de hele zooi erbij) en ik moet zeggen dat de kwaliteit hier echt vele malen hoger ligt.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 111211 op 06-05-2006 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladerer
Bij jou werkt de aan en uitknop nog.
Zie je dan wel een led gaan branden op de decoder?
Ik zie namelijk helemaal niets en vraag me af of ik niet iets verkeerd doe.

De man van de helpdesk wist me namelijk te zeggen dat ik wel 39 euro in rekening zou worden gebracht als de monteur de decoder wel een de praat krijgt.

Kan het zijn dat ze me misschien nog moeten activeren?

De helpdesk kon namelijk wel mijn medibox uitlezen gaven ze aan.
Wel vreemd als ik zelf niets zie en ook de lampjes niet graan branden.

MSI K7T 266 PRO | AMD T-bird 1400Mhz 42 idle 49 stressed | 2 * 256 MB PC2100 DDR Major Major | 120 GB IBM Deskstar + 40 GB IBM Deskstar | TNT 2 M64 Gainward PCI | Pioneer DVD-106S | LiteOn LDW 401S @ 411S DVD +/- R(W) | Enlight 300 Watt| IIyama 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Ik heb er toch maar even een telefoontje aan gewaagd naar UPC. Ik had de code voor lichtenvoorde ingevoerd omdat ik daar woon 8)7 maar daar blijkt dus iets gewoon nog niet goed te werken. De kerel adviseerde me de code voor doetinchem in te vullen en nu werkt het dus. (als het zenders zoeken niet mislukt ;) )

Heerlijk spul weer van UPC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bladerer schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 00:13:
Bij jou werkt de aan en uitknop nog.
Zie je dan wel een led gaan branden op de decoder?
Ik zie namelijk helemaal niets en vraag me af of ik niet iets verkeerd doe.

De man van de helpdesk wist me namelijk te zeggen dat ik wel 39 euro in rekening zou worden gebracht als de monteur de decoder wel een de praat krijgt.

Kan het zijn dat ze me misschien nog moeten activeren?

De helpdesk kon namelijk wel mijn medibox uitlezen gaven ze aan.
Wel vreemd als ik zelf niets zie en ook de lampjes niet graan branden.
Op het moment dat ik de stekker erin doe gaat er een rode led branden, als ik dan op de aan/uit knop druk gebeurd er ook weinig maar als ik dan op de upc knop druk op de ab gaat ie aan :P
maar verder doet mijn box helemaal niks meer behalve klagen dat de smartcard niet bij deze box hoort, dus ik heb het eerlijk gezegt een beetje gehad :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 111211 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 16:00:
[...]

Op het moment dat ik de stekker erin doe gaat er een rode led branden, als ik dan op de aan/uit knop druk gebeurd er ook weinig maar als ik dan op de upc knop druk op de ab gaat ie aan :P
maar verder doet mijn box helemaal niks meer behalve klagen dat de smartcard niet bij deze box hoort, dus ik heb het eerlijk gezegt een beetje gehad :/
Geef dan de helpdesk even een telefoontje. Ofwel heeft je SmartCard het begeven, danwel is er iets achter de schermen mis. In beide gevallen is UPC de enige die het op kan lossen - maar dan moeten ze het wel weten :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladerer
In mijn geval zie ik helemaal geen lampjes gaan branden.
Ik heb dus sterk het vermoeden dat de decoder al kappot was.
Ik vindt het echter wel vreemd dat de helpdeskmedewerker de decoder wel kon uitlezen.

Ik moest de decoder resetten door de stroom los te koppelen, de linker pijl in te drukken op de decoder, de stekker weer in het stopcontact te steken en de pijl enkele seconden in te houden.
Er zou dan in beeld moeten verschijnen dat de software wordt geladen, helaas zie ik alleen een zwart scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Misschien een stomme vraag, maar heb het nog nergens gelezen; hoe zet je de zenders in een andere volgorde?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
In principe is elke televisie met een SCART-ingang geschikt voor UPC digitale televisie. Het beste resultaat bereik je echter met een LCD- of plasma-televisie.
Waar is dit op gebaseerd? Zolang de resolutie hetzelfde is gaat het nergens over, zeker met de lage bitrates die gehanteerd worden. Daarnaast zijn LCD tv's zo geweldig niet als ze PAL resoluties weer moeten geven. Plasma is een stuk appetijtelijker, maar die laat ook analoog beeld mooier zien uiteraard. Dat heeft weinig met analoog vs digitaal uit te staan.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
CrashOne schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 20:36:
Misschien een stomme vraag, maar heb het nog nergens gelezen; hoe zet je de zenders in een andere volgorde?
Niet. Niet vreemd dat je het nergens hebt gelezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

das best irritant, dat UPC nu bepaald op welke plaats ik m'n zenders heb.. Hoop dat dit in de toekomst wel gaat kunnen, door middel van een firmware update.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ejorne schreef op maandag 24 april 2006 @ 20:05:
[...]
Mee eens.
Alleen de Film 1.1-1.4 kanalen geven een beeld dat werkelijk beter is dan het analoge signaal.
De overige zenders geven een signaal dat weliswaar minder ruis bevat dan analoog, maar ook minder detail (duidelijke mpeg compressie bij egale, minder contrastrijke vlakken).
Als je analoge ontvangst dus goed is, dan is het analge signaal vind ik beter qua detail, maar minder qua ruis.
Jorizzz schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 20:00:
[...]
Het vervelende bij mij is dat als ik de AB in TV-mode zet dat de tv dan van EXT-3 (waar de mediabox op zit) af springt en doodleuk naar de "gewone zenders" terug gaat... Dus nu moet ik de AB in TV-mode zetten met mijn hand voor de IR LED, voordat ik normaal kan teletexten. Nogal irritant, want als je dan vergeet om 'm dan weer in UPC stand te zetten en je gaatr zappen, ... , dan springt 'ie ook weer van EXT-3 af!
Dat heb ik ook... bedankt voor de tip met "het handje voor de LED"... ;)

Over het energiegebruik: het zal vast niet weinig zijn, want in de stand-by stand is het apparaat bijna volledig operationeel, zodat die direct bij activeren aan het werk kan. Hij is dus ook in stand-by erg warm (beetje te vergelijken met een laptop die aanstaat). 25 Watt lijkt me eerder het geval dan 10 Watt. Daarom heb ik 'm ook maar op een stekkerblok met schakelaar gezet zodat die 's nachts niet ook door blijft "branden".

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Anoniem: 111211 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 00:03:
(DVD kwaliteit zou ik het zeker wel noemen ja)
Ik zou je graag een keer uitnodigen om het verschil tussen dvd kwaliteit en upc dtv bij mij te komen bekijken. Want als je geen verschil ziet dan zijn mi waarschijnlijk je ogen of je apparaten niet van zo'n heel goede kwaliteit... Of je dvd's moeten van een zeer brak label afkomstig zijn, maar doorgaans zijn vrijwel alle dvd's van een beduidend hogere kwaliteit dan wat upc dvd-kwaliteit noemt. Maar goed, laten we het maar niet doen, want straks weet je waar de verschillen zitten en ben je ineens heel wat minder tevreden met de "dvd kwaliteit" van upc dtv... :+
Bladerer schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 20:28:
In mijn geval zie ik helemaal geen lampjes gaan branden.
Waarschijnlijk is het niet het geval, maar het zou zonde zijn als het wel zo zou zijn en je heel wat tijd en problemen met monteurs verder bent... Toen ik namelijk mijn decoder voor het eerst aansloot had ik de voedingskabel niet ver genoeg aangedrukt. Deze voedingskabel gaat (bij mijn decoder) heel zwaar, vooral het laatste stukje. Het lijkt alsof die al goed vast zit, maar je moet dan echt nog even stevig doordrukken en dan heeft hij opeens dat rode standby lampje branden...

Ik probeer niet te zeggen dat je niet in staat bent om een stekkertje aan te sluiten, want ik werd er op een ander forum wel zo voor aangezien door iemand met een zelfde probleem. Maar daarentegen was er ook iemand die er wel wat aan had en hiermee ineens zijn decoder kon gebruiken....

Ik weet dus dat de kans klein is dat het dit simpele probleem is, ook omdat upc zegt de box wel te kunnen uitlezen... Maarja, ik neem ze bij upc niet allemaal even serieus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108550

Ik volg dit topic vanaf het begin (deel 1) en aangezien ik afgelopen vrijdag de UPC mediabox heb binnengekregen, bij deze mijn bevindingen. Tussen de mediabox en de wandcontactdoos zitten bij mij twee splitters en ongeveer 10-12 meter kabel van goede kwaliteit. Ik vroeg me af of dat wel ging werken, dus de aanbieding van UPC (6 maanden gratis) kwam me goed uit. De installatie was een fluitje van een cent: tv kabel op de RF In van de mediabox en Scart en tv-kabel vanuit de mediabox naar de tv (de tv-kabel is nodig om terug te kunnen schakelen naar de analoge zenders), audio-uitgangen van de mediabox naar mijn stereo-versterker. Het signaal was in orde (zo'n 70% signaalsterkte en 100% signaalkwaliteit).

Dan het gebruik. Vrijdagavond een paar uur naar BBC3 gekeken: perfecte beeld- en geluidskwaliteit. Gisterenavond naar "Dit was het nieuws" op Nederland 2 gekeken. En dat viel nogal tegen, het geluid viel heel vaak even weg en ook af en toe wat blokjes in het beeld. In de periodes tussen die problemen in werkt alles echter perfect. Vanmorgen nog wat gekeken en weer af en toe een plopje in het geluid. Voor teletekst moet je terugschakelen naar het analoge signaal. Gelukkig kun je de afstandsbediening van de mediabox instellen voor je tv, er staan codes voor diverse merken achterin het boekje. Heel mooi vind ik de extra radiozenders, je kiest een genre, bijvoorbeeld smooth jazz, en je hebt urenlang achtergrondmuziek zonder dat vervelende gezever er doorheen. Zo heb je diverse genres: country, schlagers, pop en noem maar op. Het zappen. Dat gaat wat langzamer dan normaal, maar is goed te doen. Van zenders 1 t/m 20 gaat het wel dat zappen, gewoon met de + en de -. Maar als je bijvoorbeeld naar Discovery Channel wil, moet je 301 intypen en da's wel lastig. Bij de radiozenders kun je favorieten instellen, zou met de tv-zenders ook moeten kunnen.

Eindconclusie: in potentie een fantastisch product. Die blokjes die ik af en toe heb en vooral het wegvallen van het geluid zijn voor mij echter showstoppers. Ik vraag me af of dat aan mijn setup ligt (twee splitters en 10m kabel), of dat er een andere oorzaak is. Ik ga het in ieder geval eens een paar maanden verder testen en ook kijken of die problemen opgelost zijn als ik de mediabox bij de wandcontactdoos zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:16
Mijn 2 maanden SPORT/FILM zitten erop en wonder boven wonder heeft UPC dit inderdaad weggehaald.
Toch ben ik niet tevreden, de volgende punten:

1) Geen display op de Mediabox (althans: niet in gebruik door UPC)
2) Opstarten en schakelen duurt lang
3) Beeld is niet van DVD kwaliteit en stoort regelmatig
4) Zo en dan bevriest het beeld, net ook na 30 minuten in de bekerfinale op sbs6
5) De zender die ik niet kan ontvangen wil ik niet in de lijst hebben.
6) Ding staat altijd standby (ok, heb zelf een schakelaar erop gezet, maar het is zonde van de energie anders)
7) Hoor een bromtoon als de mediabox uit staat en de TV op de scart van de mediabox staat afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:04
Gisterenavond naar "Dit was het nieuws" op Nederland 2 gekeken. En dat viel nogal tegen, het geluid viel heel vaak even weg en ook af en toe wat blokjes in het beeld. In de periodes tussen die problemen in werkt alles echter perfect. Vanmorgen nog wat gekeken en weer af en toe een plopje in het geluid.
Viel mij gisteren ook op, zal dus wel een algehele netwerkstoring zijn.
kevertje1977 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 18:56:
Mijn 2 maanden SPORT/FILM zitten erop en wonder boven wonder heeft UPC dit inderdaad weggehaald.
Toch ben ik niet tevreden, de volgende punten:

1) Geen display op de Mediabox (althans: niet in gebruik door UPC)
2) Opstarten en schakelen duurt lang
3) Beeld is niet van DVD kwaliteit en stoort regelmatig
4) Zo en dan bevriest het beeld, net ook na 30 minuten in de bekerfinale op sbs6
5) De zender die ik niet kan ontvangen wil ik niet in de lijst hebben.
6) Ding staat altijd standby (ok, heb zelf een schakelaar erop gezet, maar het is zonde van de energie anders)
7) Hoor een bromtoon als de mediabox uit staat en de TV op de scart van de mediabox staat afgesteld.
Heb de mediabox hier nu ook zo'n 3 maanden en ben het volkomen eens met bovenstaande punten.
Vooral de punten die op gebruiksgemak van invloed zijn wegen bij mij zwaar, dus snel zappen en zelf zenders kunnen sorteren. Daarna zou de beeldkwaliteit beter moeten en kunnen. Het verschil tussen TV en DVD ( zeker met een goede dvd-speler, wij hebben een samsung HD850 met hdmi aansluiting) is immens.

De laatste dagen heb ik weer veel last van storingen/haperingen. Toch al snel 4 in het uur. Terwijl ik hiervoor toch enkele weken ongestoord heb kunnen kijken.

Heb nu een DVB-C kaart in bestelling staan om DTV op de PC te kunnen bekijken. Begreep van anderen dat de beeldkwaliteit dan al een stuk beter is dan de MediaBox levert. Heb de kaart gekocht om gemakkelijker TV te kunnen kijken op mijn beamer. Hoop dat UPC het basis pakket FTA houdt.

[ Voor 37% gewijzigd door waslijn op 08-05-2006 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 13-06 16:28
Van de week ook weer een mooie. Een vriend van me woont in Wijchen (Gelderland) en kreeg een folder an UPC met reclame voor difitale TV in de bus. Hij heeft het dus aangevraagd en 3 weken later kreeg hij de mediabox thuis. Ding aangesloten en deed niks. Belt 'ie UPC en blijkt dat het kabelnetwerk in zijn gemeente helemaal niet geschikt is voor DTV....

Lekker wakker zijn ze dus weer bij UPC, eerst recalem flyeren daar en vervolgens ook nog eens de aanvraag goedkeuren en de mediabox opsturen, terwijl het niet eens mogelijk is om DTV daar aan te bieden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 16:31

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Idem in Elst (Gelderland). Ook inderdaad een monteur langsgeweest die een uur heeft zitten meten en doen, en uiteindelijk bleek dat het toch niet beschikbaar was daar. Mijn moeder een halve dag vrij kwijt en een monteur die er ook moe van werd..... Media box is retour UPC, uiteraard. Ik ga mijn ouders maar eens aan de schotel praten denk ik.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:30
Het schijnt dat 15 mei het signaal opgeschroefd wordt voor digitale tv.... weet iemand hier wat vanaf ?
http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=13740.0

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sommigen roepen 8 mei, dat zou vandaag (vannacht?) zijn. Heb net de mediabox ff uitstaan omdat ik via analoog wat opgenomen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 108550 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 13:55:
[...]

Eindconclusie: in potentie een fantastisch product. Die blokjes die ik af en toe heb en vooral het wegvallen van het geluid zijn voor mij echter showstoppers. Ik vraag me af of dat aan mijn setup ligt (twee splitters en 10m kabel), of dat er een andere oorzaak is. Ik ga het in ieder geval eens een paar maanden verder testen en ook kijken of die problemen opgelost zijn als ik de mediabox bij de wandcontactdoos zet.
Twee splitters en 10m kabel is nogal wat - als het erg goede kwaliteit onderdelen zijn kom je er nog wel mee weg, maar sowieso zijn in serie geplaatste splitters eigenlijk een no-no (iedere splitter dempt wel 3dB...), dus je bent beter af de beide te vervangen voor een enkele (retourgeschikte, volledig metalen) splitter die gelijk genoeg aansluitingen biedt. Zorg dan ook voor minstens 75dB dempende coax-12 en als het even kan volledig metalen Hirschmann stekkers en die 10m zal nog wel goed gaan :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

... Die blokjes die ik af en toe heb en vooral het wegvallen van het geluid zijn voor mij echter showstoppers. Ik vraag me af of dat aan mijn setup ligt (twee splitters en 10m kabel), of dat er een andere oorzaak is. Ik ga het in ieder geval eens een paar maanden verder testen en ook kijken of die problemen opgelost zijn als ik de mediabox bij de wandcontactdoos zet.
Nope, die blokjes hadden we hier ook. en bij ons zat ie met 1meter hirschmann kabel direct aan de wandcontactdoos.. naar verloop van tijd is dat echt om gek van te worden :P

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 111211 op 08-05-2006 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:27

DyStiC

'Atta way, baby!

Die blokjes die ik af en toe heb en vooral het wegvallen van het geluid zijn voor mij echter showstoppers. Ik vraag me af of dat aan mijn setup ligt (twee splitters en 10m kabel), of dat er een andere oorzaak is.
Ligt eraan wat voor blokjes je bedoeld, je hebt compressie artifact, welke iedereen dan heeft aangezien de kabelmaatschappij dit in de hand heeft bij het doorgeven. En je hebt blokjes t.g.v. slecht signaal (vaak rare kleuren), deze zijn duidelijk te onderscheiden.
Het is niet zo dat je dat je die mpeg-blokjes niet ziet met betere kwaliteit kabel setup, want met slecht signaal heb je meestal helemaal (of regelmatig, ligt eraan hoe slecht het signaal is) geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
15 mei zal de mediaBox worden voorzien van de nieuwe software versie 1.93

Deze update stond gepland voor 8 mei maar vanwege fouten in deze software is besloten deze update uit te stellen.
Versie 1.93 zal de klachten betreffende blokkerig beeld oplossen.

Het live gaan van v1.93 is onder voorbehoud, mochten er wederom fouten worden geconstateerd dan kan de update woren uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yohan schreef op maandag 08 mei 2006 @ 14:28:
15 mei zal de mediaBox worden voorzien van de nieuwe software versie 1.93

Deze update stond gepland voor 8 mei maar vanwege fouten in deze software is besloten deze update uit te stellen.

Het live gaan van v1.93 is onder voorbehoud, mochten er wederom fouten worden geconstateerd dan kan de update woren uitgesteld.
Hopelijk is mijn box nog in staat om software upgrades uit te voeren, anders toch maar weer UPC bellen :P (krijg een smartcard foutmelding namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Yohan schreef op maandag 08 mei 2006 @ 14:28:
Ah da's een welkome verandering !!! (hoewel ik het vreemd vind dat dit blokkerige beeld door een firmware wordt veroorzaakt, leek mij eerder een compressie probleem. Zo ook dachten vele anderen dat volgens mij... Maarja, ik kijk nergens meer van op bij UPC)

En dan nog het signaal een beetje beter, zodat ook de signaalstoringen die zo nu en dan optreden verholpen worden en ik ben tevreden....

/edit:
Maarja, iets in mij zegt dat UPC met blokkerig beeld heel wat anders bedoeld als blokkerig beeld. Namelijk het "blokjes-effect" dat tijdens een storing kan ontstaan. Helaas komen tijdens dergelijke storingen ook wel strepen of andere artifacts door het beeld... Heel verwarrend dat upc dit blokkerig beeld noemt, omdat het blokkerig beeld juist wordt veroorzaakt door een (te hoge) compressie...

[ Voor 29% gewijzigd door Ejorne op 08-05-2006 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Met het blokkerige beeld wordt voor zover ik weet inderdaad de hapering in het beeld bedoelt. De kwaliteit van het beeld wordt niet anders door een sw-upgrade. Dat is inderdaad compressie. Kan opgelost worden door analoge kanalen te verwijderen, waardoor meer ruimte komt voor digitale kanalen en die dus een grotere bandbreedte kunnen krijgen.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.