man-o-script schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 17:52:
Je kan er over door blijven zeuren, maar kom jij dan eens hier op mijn scherm naar Film1 kijken? Naast dat: tja het is digitaal hè, compressie, goh blokjes, nogal logisch dat het er anders uitziet dan het normale kabelsignaal. Een aantal zenders zien er daardoor slechter uit dan kabel en DVD, en een aantal zenders zien er beter uit dan kabel en DVD, so be it

Beter dan dvd... neh, dat lijkt me niet... Mogelijk dat het signaal van film1 dan best wel okay is tegenwoordig, dan nog weet die mediabox hiervan geen beter beeld te toveren dan een dvd op een goede dvd-speler. Natuurlijk ligt het mede eraan dat je een dvd
wel op een goede manier kan aansluiten (hdmi, progressive-component.)
Maar al sluit je de dvdspeler alleen via scart aan, dan nog is het resultaat beter dan het merendeel van de dtv-zenders...
Mogelijk dat het film1 signaal tegenwoordig net zo goed kan zijn als een dvd-speler via scart, maar diezelfde dvd-speler progressive aangesloten is zoveel beter dan dat, daar tipt die mediabox mi nooit aan.
Ik kan best wel bij jou komen kijken, maar ik weet niet in hoeverre jou combinatie in staat is om het detail goed weer te geven. Ik ga ervan uit dat dit wel moet lukken, gezien de apparaten die je genoemd hebt. Vreemd vind ik het dan dat je film1 beter vind dan een dvd. Mogelijk heb je de hdmi-uitgaan niet progressive staan. (ik zeg zomaar wat hoor, geen idee of het uberhaupt mogelijk is om hdmi niet progressive te laten gaan) Maar er is toch iets mis als je het verschil niet ziet... Kom dat maar eens bij mij bekijken anders...
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...