UPC Digitale televisie - Deel 2

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 25.933 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Je kan gewoon teletekst gebruiken, door eerst op de TV-knop van je nieuwe afstandsbediening te klikken, en vervolgens op de TXT-knop. Je kijkt dan naar het analoge signaal. Het is dan wel nodig om een coax te leggen tussen de RF-Out van de mediabox en de analoge ingang van je tv. Verder kun je sowieso geen ondertiteling via TXT888 ontvangen wanneer je digitaal kijkt.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kunt ook je hand voor de zender houden terwijl je op de TV knop van je a/b duwt (zodat je TV niet overschakelt op het analoge signaal) en dan op teletekst duwen. Dan zie je gewoon de teletekst uit het digitale signaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Bigs schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 13:55:
Je kunt ook je hand voor de zender houden terwijl je op de TV knop van je a/b duwt (zodat je TV niet overschakelt op het analoge signaal) en dan op teletekst duwen. Dan zie je gewoon de teletekst uit het digitale signaal :)
Dat is dus hetzelfde als op de teletext knop drukken van de originele AB van je TV terwijl je via scart naar de decoder zit te kijken. Bij mij levert dat helaas geen teletext op, niet op m'n Philips CRT en ook niet op m'n splinternieuwe LCD TV. :'(

Ik weet dat teletext een antieke techniek is, maar voor ondertitels, aankomsttijden schiphol of even snel een weerberichtje is het toch wel erg handig. Een stuk sneller dan internet.

<frustration mode>
Eigenlijk is het te gek voor woorden dat een vooruitgang in techniek een achteruitgang in diensten is geworden. Digitale TV zou minstens hetzelfde moeten bieden als analoog + heel veel meer. Op dit moment biedt het eerder minder (matige beeldkwaliteit, geen voorkeurzenders, geen teletext, traag zappen, maar 1 tuner in huis) terwijl de al jaren aangekondige extra's (HDTV anybody?) niet worden geleverd. De enige reden dat ik de decoder hou is omdat ik dan BBC3, 4, PRIME (BBC rulez!) en extra discovery kanalen heb en dat de meeste breedbeelduitzendingen ook in echt anamorph breedbeeld worden uitgezonden. Dat ziet er heel veel beter uit dan inzoomen op een beeld met zwarte balken. Ik hoop trouwens dat de RTL zenders, die vanaf 2007 alleen nog in breedbeeld gaan uitzenden, ook anamorph worden doorgegeven en niet zoal bij Belgie met zwarte balken. (Waarom doen die belgen dat eigenlijk?)
</rustration mode>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:10
synthdood schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 16:00:
[...]
<frustration mode>
Ik hoop trouwens dat de RTL zenders, die vanaf 2007 alleen nog in breedbeeld gaan uitzenden, ook anamorph worden doorgegeven en niet zoal bij Belgie met zwarte balken. (Waarom doen die belgen dat eigenlijk?)
</rustration mode>
Daar kunnen de belgen niets aan doen.... :)
VRT1 en VRT2 worden door de meeste kabelaars analoog ontvangen in Maastricht en vervolgens verder doorgestuurd en/of gedigitaliseerd. (rechtenkwestie)
Daardoor zijn ook de (digitale) 16:9 uitzendingen in letterbox inplaats van netjes anamorph.
(van het orginele analoge PAlplus signaal blijft ook op deze wijze ook niet veel meer over)
Een mogenlijkheid zou zijn om het digitale signaal van satelliet door te sturen, echter dit is ook geen garantie voor hoge kwaliteit vanwege de veel te lage bitrates van Canaal digitaal
Een veel betere optie zou zijn als men de gewoon de DVB-T versie van 8 Mbit zou doorsturen..
Wat ik begreep zijn de kabelaars hier mee bezig......

[ Voor 7% gewijzigd door The_Doman op 20-07-2006 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Benn1e schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:07:
[...]

Graag, ik ben namelijk benieuwd of meerdere mensen dit probleem hebben.
Zelf heb ik overigens de OTIC en met de afstandsbediening kan ik wel het geluid regelen maar het teletekstknopje werkt dus niet...
Digitaal heb ik inderdaad geen teletekst. Daarvoor moet ik analoog kijken.
Toch raar dat tt niet digitaal meegzonden word.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles werkt hier behoorlijk, maar heel soms staat het beeld op zwart (zelden, dan zijn ze bij upc wat aan het doen) en kun je dus alleen analoog kijken. Maar wat als je nu een betaalde film van arrivo zit te bekijken? Dan ben je die tijd gewoon kwijt?

Ik kan trouwens gewoon digitaal bbc kijken en toch teletext ondertiteling krijgen. Wel via de gewone tv bediening dus analoge teletext.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:20

Rayzman

+31 Rayzman

Vreemd, ik heb gewoon teletekst als ik digitaal zit te kijken via de scart.
Net nog gechecked, signaal via scart en op teletekst drukken op de ab werkt gewoon.
Als je het via de UPC ab wilt gebruiken moet je natuurlijk wel voor je tv de juiste instelling gemaakt hebben.

Ik heb het nu sinds 2 weken maar buiten de extra zenders vind ik het niet echt handig. Ik zou liever een tv hebben waar zo'n digitale tuner in zit, want nu moet je weer met een extra ab zappen.
Ook heb ik gemerkt dat die Guide een stuk trager is dan de Guideplus van m'n Pioneer hd-recorder.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Yohan schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 18:53:
[...]

Hopelijk is je zusje meerderjarig? Anders heb je grote kans dat de monteur onverrichterzake naar huis gaat.
Uh vast? Ben zelf iig nog nooit gevraagd om leeftijd / legimitatie oid, en m'n zusje lijkt ook ouder dan dat ze is dus zal wel goed komen.

Anders gaat de box direct retour en zoeken ze het maar uit daar.

En over dat teletekst gebeuren, dat krijg ik dus ook niet voor mekaar in digitaal. :|

[ Voor 19% gewijzigd door TommyGun op 20-07-2006 19:39 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 11:43
The_Doman schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 16:16:
[...]

Een mogenlijkheid zou zijn om het digitale signaal van satelliet door te sturen, echter dit is ook geen garantie voor hoge kwaliteit vanwege de veel te lage bitrates van Canaal digitaal
.
Heb je dit van jezelf of van van horen zeggen? De kwaliteit van het signaal van de Vlamingen is via Canal Digitaal zeer veel beter dan het ooit analoog geweest is, en zeker veel beter dan het gedigitaliseerde analoge signaal wat op de digitale kabelnetten staat. Ik denk dan ook dat het vooral een prestige kwestie is dat de kabelnetten niet nog voor nog meer kanalen afhankelijk willen zijn(op dit moment worden ook de meeste Nederlandse commerciele zenders nog via Canal Digitaal aangeleverd bij de kabelnetten) van de aanvoer van een concurrent.

De bitrate van de Vlamingen bij Canal Digitaal is niet zo extreem hoog als bijvoorbeeld bij de Duitse publieken, toch is de beeldkwaliteit bepaald niet slecht.

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 18:15:
Ik kan trouwens gewoon digitaal bbc kijken en toch teletext ondertiteling krijgen. Wel via de gewone tv bediening dus analoge teletext.
Heb 'et net ff getest, en werkt inderdaad! Hand voor je afstandbediening, 'TV'-knop, hand weg, 'TXT'-knop en voila!

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Yep die truck is al langer bekend en werkt perfect.

Is natuurlijk wel omslachtig maargoed beter iets dan niets. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
Over de kwaliteit van de diensten (Chello en analoge kabel) heb ik al jaren niet meer te klagen, maar de administratie blijft bijzonder bij UPC.

Eerst kreeg ik een telefoontje om te verifieren of ik de decoder wel wilde hebben, naar aanleiding van de brief die me hierover gestuurd zou zijn. Nooit een brief gezien en die decoder wil ik ook niet. Uiteindelijk met veel moeite het gesprek af kunnen kappen, want het bestaat toch niet dat je geen digitale TV wilt?

Een paar dagen later ontving ik de brief, naar aanleiding waarvan ik gebeld werd :?

Als klap op de vuurpijl kreeg ik vandaag, een paar weken later, een brief, dat de postbode nu ieder moment op de stoep kan staan met een decoder 8)7

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
De administratie is gewoon niet ingesteld op die merkwaardige mensen die geen mediabox willen ontvangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Yohan schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 22:45:
De administratie is gewoon niet ingesteld op die merkwaardige mensen die geen mediabox willen ontvangen :P
Hehe, zal best, maar vraag het dan ook niet B)

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benn1e
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
Gisteravond was ik het zat, en heb ik de mediabox er weer uitgeplugd. Ik had gehoopt op een makkelijk systeem waarbij ik lekker ongestoord tv kan kijken.

Maar geen teletekst, de mediabox die veel blokjes en haperingen vertoont, dan weer een softwareupdate terwijl je tv zit te kijken. (doe dat dan 's nachts om 4 uur ofzo).

Ergo, de mediabox is er uitgeplugd, misschien geef ik het volgende week nog een kans en anders gaat deze gewoon retour en kijk ik wel analoog. Die extra zenders boeien me toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 weken geleden hebben we een flyer in de brievenbus gehad voor de 6 maanden test.
Ik heb het wel eens eerder geprobeerd en na 1 dag alweer teruggestuurd.
Onlangs heb ik mn bekabeling verbeterd en wil het opnieuw een kans geven.
Waarom? Omdat bepaalde zenders (NET5 en RTL5 vooral) erg slecht zijn op mijn MediaCenter.
Andere zenders zijn wel redelijk goed tot goed. Dat wil ik gewoon beter hebben,
dus ik hoop dat het nu beter is allemaal.

Maar ... na 3 weken geleden die flyer te hebben teruggestuurd, heb ik nog steeds niets vernomen van UPC ... balen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 10:48:
3 weken geleden hebben we een flyer in de brievenbus gehad voor de 6 maanden test.
Ik heb het wel eens eerder geprobeerd en na 1 dag alweer teruggestuurd.
Onlangs heb ik mn bekabeling verbeterd en wil het opnieuw een kans geven.
Waarom? Omdat bepaalde zenders (NET5 en RTL5 vooral) erg slecht zijn op mijn MediaCenter.
Andere zenders zijn wel redelijk goed tot goed. Dat wil ik gewoon beter hebben,
dus ik hoop dat het nu beter is allemaal.

Maar ... na 3 weken geleden die flyer te hebben teruggestuurd, heb ik nog steeds niets vernomen van UPC ... balen dus!
Storing op die kanalen wordt vaak veroorzaakt door Digitenne.
Alhoewel ik al degelijke bekabeling had, was het probleem bij mij opgelost met een gratis kabel van UPC voor het laatste stukje van de muur naar de TV. Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan :+

Zie ook http://www.stai.nl/
Op pagina twee van dit verhaal kan je zo'n gratis kabel bestellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Vunzz op 21-07-2006 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vunzz schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 10:59:
[...]

Storing op die kanalen wordt vaak veroorzaakt door Digitenne.
Alhoewel ik al degelijke bekabeling had, was het probleem bij mij opgelost met een gratis kabel van UPC voor het laatste stukje van de muur naar de TV. Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan :+

Zie ook http://www.stai.nl/
Op pagina twee van dit verhaal kan je zo'n gratis kabel bestellen.
mja, heb vorig jaar AL mn kabels en aansluitingen vervangen door Hirschman zooi. Is wel iets beter geworden, maar vooral 's avonds worden de zenders ruiziger zeg maar. Dus dat kan komen doordat mensen in de buurt Digitenne gebruiken (en ook andere UPC Digital gebruikers, want dat heeft mn buurman?) ... ik zal eens kijken.

Volgens mij had de oude bewoner ook een doorvoerdoos in de muur geplaatst ipv een einddoos, dus die heb ik besteld via goedkoop.com en ga ik dit weekeinde eens erin zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgens mij had de oude bewoner ook een doorvoerdoos in de muur geplaatst ipv een einddoos, dus die heb ik besteld via goedkoop.com en ga ik dit weekeinde eens erin zetten.
Rijgdozen zijn een plaag, zelfs de besten dempen het signaal teveel, de slechtere laten ook nog eens allerlei storing binnen. Zo'n onding vervangen zal iig nooit slecht zijn - al heb je geen garantie dat dat daadwerkelijk de oorzaak is van je problemen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ding is vervangen: alle zenders helder ... op mn televisie tenminste.
Maar rtl4,rtl5,net5 en sbs6 en discovery blijven op het media center waardeloos ...
komt dit niemand bekend voor? ik vind het zo vreemd dat het alleen die zenders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 19:40
Vandaag de box ontvangen. Gemakkelijk aansluiten. Beeldkwaliteit valt me wel erg tegen. Minder ruis, maar compressie artefacten zijn toch wel duidelijk. Beeld valt ook iets links van het scherm. Kiezen van andere kanalen onhandig. ...en het meest belangrijk ...wat een grote box! Het heeft het formaat van een DVD speler. Ik dacht een klein kastje zoals mijn modem.

Kortom, na enkele uren kijken weten we het wel, ...gaat meteen weer terug.

Vraag, hoe stuur je de boel weer terug? Op hun website (upc) kon ik niks vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:53
honey schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 23:21:
Beeld valt ook iets links van het scherm.
Als je een 16:9 tv hebt moet je de box bij instellingen wel op 16:9 zetten.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:05

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Vraag, hoe stuur je de boel weer terug? Op hun website (upc) kon ik niks vinden?
Wat zegt UPC ale ze belt? ;)

En wat betreft die 'grote box', het is inderdaad maar wat je ervan verwacht. Toch was het formaat van de media box niet echt een groot geheim?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 02:54:
[...]

Wat zegt UPC ale ze belt? ;)

En wat betreft die 'grote box', het is inderdaad maar wat je ervan verwacht. Toch was het formaat van de media box niet echt een groot geheim?
Misschien niet, maar wist zelf weinig van DTV toen ze me thuis belden. Heb toen besloten om het maar eens te proberen. Was dus weinig geïnformeerd.

@Denizz: heb ik al geprobeerd. Heb zelf nog een 4:3 scherm, maar geen enkele instelling maakt een verschil.

Zal ze dus maar bellen hoe ik het moet retourneren. Jammer dat ze niks vermelden op hun website wat de procedure is, zou gemakkelijker zijn.

edit: heb gebelt. Gewoon doos naar postkantoor brengen. Retour afzender en dat is alles. Het kost ook nog niks.

[ Voor 9% gewijzigd door honey op 22-07-2006 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04-2021
Nieuwe TV gekocht dus toch ook maar UPC digital erbij. Jammer dat er nog geen HDD recording in zit. Zit te denken aan een Media Center oplossing dus had daarom onderstaande vraag naar de UPC helpdesk gestuurd:

Is het mogelijk om mijn eigen DVB-C tuner te gebruiken icm UPC Digital?

Hier krijg ik van UPC het volgende briljante antwoord op:

Hierover kunnen wij u als volgt informeren, De meeste tuners kunt u op de media box aansluiten, echter of het ook kan bij de DVB-C tuner verwijzen wij u om uw gebruiksaanwijzing van de DVB-C tuner te raadplegen.

Een tuner aanlsuiten op een tuner _/-\o_

Inmiddels heb ik op dit forum gelezen dat dus niet gaat omdat je account gekoppeld wordt met een Hardware adres. Jammer, wachen dus tot ze met die HDD boxen komen. Of gewoon analoog opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

* Tomba heeft een nieuw tv meubel gehaald en heeft inmiddels 2 maandjes UPC Digital. Nu de decoder op zijn eigen 'plankje' staat valt het mij op dat dat ding BLOEDheet wordt. Is dat normaal ?

Edit:
O ja; hij staat dus UIT en desondanks superwarm...

[ Voor 29% gewijzigd door Tomba op 23-07-2006 00:26 . Reden: tikfout / aanvulling ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee, hij staat STANDBY. Dat is iets anders dan UIT :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vandaag de box ontvangen. Gemakkelijk aansluiten. Beeldkwaliteit valt me wel erg tegen. Minder ruis, maar compressie artefacten zijn toch wel duidelijk. Beeld valt ook iets links van het scherm. Kiezen van andere kanalen onhandig. ...en het meest belangrijk ...wat een grote box! Het heeft het formaat van een DVD speler. Ik dacht een klein kastje zoals mijn modem.

Kortom, na enkele uren kijken weten we het wel, ...gaat meteen weer terug.

Waarom zou je hem terugsturen, de eerste 6 maanden is het toch volledig gratis.

Dat het beeld een beetje naar links valt kun je oplossen door bij instellingen voor standaard kwaliteit te kiezen ipv rgb. Of je het beeld echt minder ziet worden weet ik niet, zal ook voor een groot deel van je tv afhangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

En helaas is dat dus normaal! Bovendien zuipt het ding nog bizar veel stroom als ie op standby staat. De mijne is gelukkig weer retour (na twee maanden eindelijk de taartdoos ontvangen om um mee terug te sturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

grhmpf schreef op zondag 23 juli 2006 @ 00:52:
En helaas is dat dus normaal! Bovendien zuipt het ding nog bizar veel stroom als ie op standby staat. De mijne is gelukkig weer retour (na twee maanden eindelijk de taartdoos ontvangen om um mee terug te sturen)
Ik denk dat ik m ook terug ga sturen. De enige extra zender die me nog enigszins kan boeien is Cartoon Network en die is a. Nederlands nagesynchroniseerd en houdt er b. om 21:00u al mee op. ( * Tomba kan zich toch echt herinneren dat het vroeger de hele nacht door reruns was op CN en dan ook nog Engels Nederlands ondertiteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Da.Rock schreef op zondag 23 juli 2006 @ 00:49:
[...]

Waarom zou je hem terugsturen, de eerste 6 maanden is het toch volledig gratis.

Dat het beeld een beetje naar links valt kun je oplossen door bij instellingen voor standaard kwaliteit te kiezen ipv rgb. Of je het beeld echt minder ziet worden weet ik niet, zal ook voor een groot deel van je tv afhangen..
Ik pak het vandaag weer in (na 2 dagen proberen). Reden is vooral de matige beeldkwaliteit (veel jpg artefacten) en regelmatig storingen. Het omslachtig en traag zappen. Het wegvallen van een deel van het beeld. De gigantische box die inderdaad erg heet wordt. Waarom zou je naar een minder beeld kijken, ook al is het 'gratis'?

Het is voor een deel wel jammer, want de kanalen in het extra channel pakket, zoals de extra discovery kanalen, animal planet etc zijn wel erg leuk. Ben benieuwd of ik deze ook kan bestellen voor mijn analoge kanaal, ...maar zal wel niet. UPC zal natuurlijk analoog zo oninteressant mogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

honey schreef op zondag 23 juli 2006 @ 10:05:
[...]

Ik pak het vandaag weer in (na 2 dagen proberen). Reden is vooral de matige beeldkwaliteit (veel jpg artefacten) en regelmatig storingen. Het omslachtig en traag zappen. Het wegvallen van een deel van het beeld. De gigantische box die inderdaad erg heet wordt. Waarom zou je naar een minder beeld kijken, ook al is het 'gratis'?

Het is voor een deel wel jammer, want de kanalen in het extra channel pakket, zoals de extra discovery kanalen, animal planet etc zijn wel erg leuk. Ben benieuwd of ik deze ook kan bestellen voor mijn analoge kanaal, ...maar zal wel niet. UPC zal natuurlijk analoog zo oninteressant mogelijk maken.
"Zo oninteressant mogelijk" heeft er niets mee te maken, hoe stel jij je voor dat UPC speciaal voor jou analoge kanalen op de kabel kan gooien :? Er passen hooguit zo'n 33 analoge zenders op en die moeten voor iedereen in dezelfde gemeente identiek zijn (een technische beperking).

Denk even vijf seconden na voor je allerlei beweegredenen gaat zitten verzinnen :Z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik heb liever dat ze er nu 5 analoge zenders afgooien, scheelt veel voor de digitale kwaliteit. Dan komt er namelijk veel bandbreedte vrij die mooi gebruikt kan worden om de kwaliteit op te krikken.

Zo heb je hier op de analoge kabel bijvoorbeeld Tell Sell. Aub zeg gooi die zender gelijk weg, zelfde geld voor Tell Sell op digitaal. En zo zijn er nog wel wat van die crap zenders die alleen maar onnodige bandbreedte innemen.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
TellSell

Echt geniaal!

Op de meeste tv's die ik instel komt ie nog op nr 1 ook 8)7
Verhuis hem meestal dan ook maar meteen naar 99 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
dion_b schreef op zondag 23 juli 2006 @ 12:46:
[...]
...

Denk even vijf seconden na voor je allerlei beweegredenen gaat zitten verzinnen :Z
Ik weet helemaal niks van TV, analoog of digital. Ik ben gewoon een consument dat opgebeld werd door UPC, eerst agressieve foutieve informatie kreeg (zie thread) en het vervolgens toch maar eens gaat proberen, na een gesprek met een betere verkoper. Tot nu toe heeft UPC me nooit kunnen overtuigen van een eerlijke omgang, dus ik heb altijd mijn twijfels. Ze zullen vast erg hun best doen om een beter aanzien te krijgen, maar dat gaat helaas bij mij (met de nodige negatieve ervaringen) wat traag, mijn verontschuldigingen. Het is jammer dat ze zo’n slecht product leveren op dit moment, het is nog niet af. Het is de toekomst en ik zie de potentiële voordelen van digitaal ook wel in. Voor die vier euro hoef ik het niet te laten, maar mogelijk ben ik wat kritischer dan de ‘gemiddelde’ consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

honey schreef op zondag 23 juli 2006 @ 13:14:
Ik weet helemaal niks van TV, analoog of digital.

[...]

maar mogelijk ben ik wat kritischer dan de ‘gemiddelde’ consument.
Als je kritischer bent dan de gemiddelde consument zou het je sieren om je wel wat in te lezen voor je aannames doet over technische mogelijkeheden die er niet zijn...

Dat hoort namelijk ook bij kritiek: onderbouwing :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb liever dat ze er nu 5 analoge zenders afgooien, scheelt veel voor de digitale kwaliteit.
Beter nog; helemaal stoppen met analoog. :) Vroeg of laat gebeurd 't toch.

Maar om eerlijk te zijn irriteer ik me soms ook behoorlijk om digitaal; af en toe blokvorming, een decoder die vastloopt, dat heb je allemaal niet met analoog. Aan de andere kant eindelijk veel anamorphic breedbeeld uitzendingen, dit was bij analoog altijd letterboxed. Digitaal heeft bij mij de voorkeur dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Het analoge signaal mag van mij ook pleite idd. Wat ik nu zo jammer vind is dat er zo weinig zenders inspringen op de mogelijkheden van DTV. Ik durf te wedden dat als die RTL4 SBS6 NET5 meuk eens leeftijdscodering meestuurt zodat die sexreclames geblokkeerd kunnen worden, dat dan iedereen opeens wél de potentie van DTV ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:10
schnumi schreef op zondag 23 juli 2006 @ 13:00:
Ik heb liever dat ze er nu 5 analoge zenders afgooien, scheelt veel voor de digitale kwaliteit. Dan komt er namelijk veel bandbreedte vrij die mooi gebruikt kan worden om de kwaliteit op te krikken.
Ha, maar zo werkt het natuurlijk niet he.. :)
De extra ruimte zal dan gewoon gebruikt worden om nog meer zenders door te geven...
Het gaat bij de digitale TV om de kwantiteit, de kwaliteit is ondergeschikt momenteel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Flake schreef op zondag 23 juli 2006 @ 16:11:
Het analoge signaal mag van mij ook pleite idd. Wat ik nu zo jammer vind is dat er zo weinig zenders inspringen op de mogelijkheden van DTV. Ik durf te wedden dat als die RTL4 SBS6 NET5 meuk eens leeftijdscodering meestuurt zodat die sexreclames geblokkeerd kunnen worden, dat dan iedereen opeens wél de potentie van DTV ziet...
Dan mogen ze eerst het probleem van het twee zenders tegelijk doorgeven wel eens oplossen. Want als jij met je digitale abbo het ene programma wilt opnemen en het andere kijken kan dat niet. Als jij beneden wilt kijken naar voetbal en je vrouw/vriendin boven een soap wil kijken (of andersom uiteraard :)) dan heb je een probleem. Dat kan niet tenzij je een tweede kastje erbij neemt, tegen betaling uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Dat is een kwestie van tijd. Je moet je voorstellen dat zodra het analoge signaal verdwenen is dat dan de tuner ook uit de tv's zullen verdwijnen omdat die toch niet meer gebruikt kunnen worden. Dan zal iedere TV zijn eigen decoder hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
D-e-n schreef op zondag 23 juli 2006 @ 16:21:
[...]

Dan mogen ze eerst het probleem van het twee zenders tegelijk doorgeven wel eens oplossen. Want als jij met je digitale abbo het ene programma wilt opnemen en het andere kijken kan dat niet. Als jij beneden wilt kijken naar voetbal en je vrouw/vriendin boven een soap wil kijken (of andersom uiteraard :)) dan heb je een probleem. Dat kan niet tenzij je een tweede kastje erbij neemt, tegen betaling uiteraard.
Non-argument.

Je hebt ook 2 tv-toestellen nodig als je allebei iets anders wilt zien. En een 2e tuner heb je ook nodig, als je iets anders wilt kijken dan dat je opneemt (video bevat tuner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 23 juli 2006 @ 16:21:
Bij digitale TV via de kabel (DVB-C) worden gewoon alle digitale kanalen gelijktijdig doorgegeven. Het aantal digitale tuners bepaald het aantal kanalen dat je gelijktijdig kan bekijken. Dat UPC maar één ontvanger met één ingebouwde digitale tuner per adres uitdeelt is een administratief probleem geen technisch probleem. Leen alle digitale ontvangers bij je uit de buurt en je kan net zoveel kanalen gelijktijdig bekijken als je ontvangers hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
RG2005 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 18:17:
[...]

Bij digitale TV via de kabel (DVB-C) worden gewoon alle digitale kanalen gelijktijdig doorgegeven. Het aantal digitale tuners bepaald het aantal kanalen dat je gelijktijdig kan bekijken. Dat UPC maar één ontvanger met één ingebouwde digitale tuner per adres uitdeelt is een administratief probleem geen technisch probleem. Leen alle digitale ontvangers bij je uit de buurt en je kan net zoveel kanalen gelijktijdig bekijken als je ontvangers hebt.
Voorlopig wordt door alle aanbieders slechts één tuner geleverd. En als je ziet dat een gemiddeld gezin toch wel drie tv's heeft dan moet er nog heel wat gebeuren wil het analoge signaal kunnen vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Yohan schreef op zondag 23 juli 2006 @ 18:03:
[...]

Non-argument.

Je hebt ook 2 tv-toestellen nodig als je allebei iets anders wilt zien. En een 2e tuner heb je ook nodig, als je iets anders wilt kijken dan dat je opneemt (video bevat tuner).
Hoe kan een argument wat je zelf bevestigt een vals argument zijn ? Je bevestigd het zelf: als ik iets wil opnemen van het ene digitale kanaal terwijl ik het andere kijk KAN dat dus niet. Da's dus een mega-probleem want op die manier hou ik dus gewoon mijn analoge signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Flake schreef op zondag 23 juli 2006 @ 16:33:
Dat is een kwestie van tijd. Je moet je voorstellen dat zodra het analoge signaal verdwenen is dat dan de tuner ook uit de tv's zullen verdwijnen omdat die toch niet meer gebruikt kunnen worden. Dan zal iedere TV zijn eigen decoder hebben.
En dan kan een gemiddeld gezin dus of drie nieuwe tv's of drie tuners aanschaffen ? Er is ook nog zoiets als praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Das helemaal geen non arugment, ik kan maar 1 zo een kasje krijgen die werkt van UPC, een tv koop ik bij de mediamarkt zo er bij. Maar met die ingebouwde tuner zit ik nog naar analoog signaal te kijken.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vorkie schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 12:15:
[...]

idd, was op het postkantoor en daar staan echt superveel van die dozen.
Nadeel is dat mijn doos helemaal nergens is, ook niet retourgestuurt naar UPC. Ze weten gewoon niet waar die is :Y)
\
Heb het pakket nog steeds niet.
Pakket is manco gescand op lokatie.
UPC heeft al een onderzoek gestart waar hij is...

Betaal nog helemaal niets aan UPC voor digitale TV gelukkig :)

Afwachten maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
D-e-n schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:20:
[...]

En dan kan een gemiddeld gezin dus of drie nieuwe tv's of drie tuners aanschaffen ? Er is ook nog zoiets als praktijk.
Ik verwacht daar geen problemen mee. Mensen die vroeger twee videorecorders hadden hebben ook plaats gemaakt voor twee DVD spelers. Een leuker probleem is dat mensen hun binnenhuisbekabeling aan mogen passen om een beetje leuk signaal te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Flake op 23-07-2006 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Flake schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:27:
[...]

Ik verwacht daar geen problemen mee. Mensen die vroeger twee videorecorders hadden hebben ook plaats gemaakt voor twee DVD spelers. Een leuker probleem is dat mensen hun binnenhuisbekabeling aan mogen passen om een beetje leuk signaal te krijgen.
Heb je aandelen in die bedrijfstak ofzo ? Woon je in Wassenaar ?
Een gemiddeld gezin heeft meer tv's dan videorecorders hoor. Een gemiddeld gezin heeft ook maar één DVD-apparaat volgens mij. Een gemiddeld gezin heeft WEL vaak de oude apparaten naar boven verhuisd, en dat zijn precies die apparaten die in jouw theorie praktisch onbruikbaar zijn.

Het is altijd weer hetzelfde verhaal. De voorlopers in de bedrijfstak en de voorlopers onder de consument (lees: degenen die het kunnen betalen) willen van alles. Maar over de praktijk denkt niemand na.

p.s.

Ik heb zelf een video-recorder en een DVD-speler staan bij mijn regulier 3:4 TV in de woonkamer. Op de slaapkamer heb ik nog een klein tv-tje staan. Ik zou me behoorlijk opgelicht voelen als ik die beiden zou moeten vervangen omdat de bedrijfstak me dat door de strot zou duwen.

[ Voor 15% gewijzigd door D-e-n op 23-07-2006 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Nee, ik heb geen aandelen in DTV. Nee, ik woon niet in Wassenaar. Maar ik ben een nogal enthousiast over digitale tv vanwege de enorme potentie die het biedt. Ik heb eerder al het kinderslot genoemd, wat mij een functie lijkt die in menig huishouden te verwelkomen is. Een andere optie waar ik enthousiast over ben is de mogelijkheid om, net als een DVD, aparte audio- en substreams bij het kanaal mee te zenden. Dan moet je je eens voorstellen wat er kan gebeuren als er een Britse zender wordt gestart die in heel Europa uitgezonden kan worden. Spanjaarden, Nederlanders, Belgen etc. krijgen netjes subs terwijl die maffe Fransen en Duitsers netjes de boel nagesynchroniseerd krijgen. Dan hebben we gewoon een zender met een budget vergelijkbaar met die Amerikanen. Kunnen wij tenminste ook eens een vette serie produceren zonder meteen alles uit Amerika te importeren.

En het kostenplaatje valt reuze mee. Decoders is het probleem niet want die krijg je in bruikleen van UPC, voor de TV's zonder scart zijn VHF/UHF-modulators bedacht... het enige probleem wat er is is dat je de binnenhuisbekabeling zou moeten vernieuwen om boven een beetje fatsoenlijk signaal te krijgen. Dat is ook maar eenmalig. Plus je moet je voorstellen dat de kabelbedrijven constant bezig zijn hun kabelsignaal te verbeteren. Vroeger werd een signaalruisverhouding van 19dB bij UPC als "acceptabel" beschouwd. Tegenwoordig ligt die norm bij (uit mijn hoofd) 27dB.

Daarnaast is het ook nog eens zo dat digitale TV een retourdienst is, net als telefoon en internet. Retourdiensten zijn op afstand te monitoren. Zo krijg je veel eerder, als kabelbedrijf zijnde, een storing in de gaten, waar de klant alleen maar baat bij heeft, want dit kan sneller opgelost worden. Daarnaast zijn digitale diensten op afstand te beheren, waardoor het voor kabelbedrijven eindelijk, net als bij het KPN netwerk, mogelijk wordt om het signaal aan te laten als er geen klant bekend is op dat adres. Ik neem aan dat ik niet voor je uit hoef te tekenen hoeveel baat de klant hierbij heeft, serviceverlening wordt op die manier voor ieder kabelbedrijf een stuk makkelijker.

[ Voor 20% gewijzigd door Flake op 23-07-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Flake schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:45:
Nee, ik heb geen aandelen in DTV. Nee, ik woon niet in Wassenaar. Maar ik ben een nogal enthousiast over digitale tv vanwege de enorme potentie die het biedt. Ik heb eerder al het kinderslot genoemd, wat mij een functie lijkt die in menig huishouden te verwelkomen is. Een andere optie waar ik enthousiast over ben is de mogelijkheid om, net als een DVD, aparte audio- en substreams bij het kanaal mee te zenden. Dan moet je je eens voorstellen wat er kan gebeuren als er een Britse zender wordt gestart die in heel Europa uitgezonden kan worden. Spanjaarden, Nederlanders, Belgen etc. krijgen netjes subs terwijl die maffe Fransen en Duitsers netjes de boel nagesynchroniseerd krijgen. Dan hebben we gewoon een zender met een budget vergelijkbaar met die Amerikanen. Kunnen wij tenminste ook eens een vette serie produceren zonder meteen alles uit Amerika te importeren.

En het kostenplaatje valt reuze mee. Decoders is het probleem niet want die krijg je in bruikleen van UPC, voor de TV's zonder scart zijn VHF/UHF-modulators bedacht... het enige probleem wat er is is dat je de binnenhuisbekabeling zou moeten vernieuwen om boven een beetje fatsoenlijk signaal te krijgen. Dat is ook maar eenmalig. Plus je moet je voorstellen dat de kabelbedrijven constant bezig zijn hun kabelsignaal te verbeteren. Vroeger werd een signaalruisverhouding van 19dB bij UPC als "acceptabel" beschouwd. Tegenwoordig ligt die norm bij (uit mijn hoofd) 27dB.
Mogelijkheden te over. Technisch gezien kunnen we ook al naar de maan maar dat doen we toch ook nog steeds niet elke dag. Er blijft natuurlijk altijd de praktijk en die is vaak wat ingewikkelder.

Die binnenhuisbekabeling lijkt me idd een probleem en dat zal het ook wel blijven. En zolang die decoders door alle aanbieders nog per stuk worden aangeboden zal door ook weinig schot inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Dat komt vanzelf wel. Ik ben niet zo enthousiast vanwege DTV om die "superieure beeld- en geluidskwaliteit", voor zenders is het op dit moment te duur om daar optimaal gebruik van te maken.

Die dubbele decoders komen wel, het enige waar ik benieuwd over ben is hoe het met abonnementen zit. Het grote voordeel van kabel tov schotel is dat je meerdere TV's aan kan sluiten met één abonnement. Ik ben benieuwd hoe dat met digitale TV zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf digitale-tv gebruiker van het eerste uur (van Philips tot Motorola gehad).
Naar mijn mening is de kwaliteit van de ontvangers er iedere keer op achteruit gegaan. Vanwege de massaliteit van de introductie van digitale tv heeft men er blijkbaar voor gekozen om een zo goedkoop mogelijke decoder te introducen, wat nogal wat consequenties heeft voor de kwaliteit.

Mijn Thomson heeft "redelijk" gewerkt tot nu toe.

Echter: sinds een paar weken reboot hij spontaan iedere 10 minuten om nieuwe firmware op te halen. Dit duurt een aantal seconden en vervolgens reboot hij weer. Er valt echt geen tv mee te kijken op deze manier. Stekker eruit en erin helpt niets.

Ik las ergens dat een factory reset sommige problemen oplost. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet doen?

Zijn er andere mensen waarbij dit probleem optreedt? Zo ja, hoe heb je het opgelost?

Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Mooi pleidooi _/-\o_

In dit topic kom ik veel ongefundeerde anti-dtv reacties tegen. Je kunt best twijfels hebben bij een nieuw product, en je kunt je ongenoegen uiten over kinderziektes of beperkingen die er nu nog zijn. Maar reacties in de trant van: 'straks moet ik ook nog nieuwe apparatuur aanschaffen' zijn gewoon ondoordacht. Als we dat als criterium gaan beschouwen, waren we in het LP-tijdperk blijven hangen.

UPC legt de drempel al erg laag door én een gratis decoder te verschaffen, én het analoge signaal gewoon actief te laten, én je nog es een halfjaar gratis laat uitproberen ook. Het klagen zal wel in onze aard zitten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Yohan schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:48:
[...]

Mooi pleidooi _/-\o_

In dit topic kom ik veel ongefundeerde anti-dtv reacties tegen. Je kunt best twijfels hebben bij een nieuw product, en je kunt je ongenoegen uiten over kinderziektes of beperkingen die er nu nog zijn. Maar reacties in de trant van: 'straks moet ik ook nog nieuwe apparatuur aanschaffen' zijn gewoon ondoordacht. Als we dat als criterium gaan beschouwen, waren we in het LP-tijdperk blijven hangen.

UPC legt de drempel al erg laag door én een gratis decoder te verschaffen, én het analoge signaal gewoon actief te laten, én je nog es een halfjaar gratis laat uitproberen ook. Het klagen zal wel in onze aard zitten :/
Het zijn geen anti-reacties. Het zijn realistische reacties op de praktijksituatie. Ik heb het idee dat de voorlopers dit soort dingen liefst gelijk morgen overal in de huiskamer zien maar zo werkt het niet.

Mijn reactie begon nadat iemand de stelling deponeerde: "dan kan dat analoge signaal de deur uit". En ik reageer daarop omdat het een onzin-stelling is.
Net zoals we over tien jaar nog genoeg 3:4 tv's zullen zien (al dan niet op de slaapkamer) zullen er over tien jaar dus ook nog meer tv's zijn die niet op digitale tv zijn gebouwd en waarbij je dus tegen het gememoreerde probleem aanloopt. Het zal voorlopig dus wel én digitaal én analoog blijven op dit vlak.

UPC kan het overigens niet anders aanbieden dan men doet. Als het analoge signaal niet actief bleef nam geen hond digitale tv aangezien iedereen wel één of meer tv's boven heeft. UPC was pas echt gul als men ook een TWEEDE kastje zou aanbieden in dat opzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Zijn er regionale verschillen of heeft iedereen dezelfde kwaliteit? Het valt mij op dat iedereen in mijn omgeving (Leeuwarden) klaagt over de matige kwaliteit en het kastje terugbrengt, terwijl anderen (hier) zo vol lof zijn over DTV.

...het kan ook zijn dat ik gewoon veel zeuren ken (me included :P ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat ik eigenlijk niet snap is dat mensen anno 2006 zich ueberhaupt nog druk maken over een medium dat niet noemenswaardig veranderd is in 50 jaar :o

Waarom willen mensen kijken naar een zender die hen troep voorschotelt dat puur en alleen geselecteerd is omdat het een balans biedt tussen advertentieinkomsten enerzijds en een paar kijkers lokken anderzijds?
Waarom willen mensen zonodig kijken naar programmering op vaste momenten en niet de momenten die hen uitkomt?
Waarom willen mensen een vast bedrag per maand aan een tussenhandelaar (of dat nu UPC, Digitenne of CanaalDigitaal is) betalen waarbij 99% van geleverde programmering nooit gekeken wordt en je nooit weet hoeveel van dat bedrag bij de makers van jouw favoriete programma terechtkomt?
En WTF willen mensen dat alles nog met een of ander monitor met specs uit het jaar nul (want dat is wat een TV is) kijken terwijl ze er een prima monitor naast hebben staan en die alleen voor internetten en gamen gebruiken?

* dion_b heeft hier een 24" breedbeeldmonitor (analoog CRT, maar verder 1080p-ready zolang er geen HDCP op zit) en 20" 4:3 op z'n woonkamerPC aangesloten - met een TV kaart erin is 'analoge' en 'digitale' TV te kijken, maar beide komen via coaxkabeltjes binnen, en 95% van gekeken video komt op andere manier binnen.

Anno 2006 kun je (legaal) letterlijk honderdduizenden afleveringen van programma's gestreamed krijgen, nog veel meer als je downloadt zonder toestemming van de rechthebbende (wat niet alleen goedkoper, maar ook gewoon makkelijker is dan het legale circuit - zolang dat zo is blijft het een realiteit, mensen zijn bereid te betalen voor meerwaarde, niet voor meer beperkingen). Je kunt ze kijken wanneer je uitkomt. Je hoeft niet te wachten tot een of andere zender ze je een keer wilt voorschotelen. Als je betaalt voor de uitzending is er redelijke kans dat het geld terechtkomt bij degenen die de uitzending verzorgen. En het enige wat je nodig hebt is een PC met een redelijke internetverbinding.

* dion_b heeft sinds de Eurovision song festival geen 'normale' TV thuis gekeken en mist eigenlijk helemaal niets.

DTV is een leuk idee, het heeft forse meerwaarde boven analoge TV, maar de hele discussie over legacy vs. "cutting edge" is nogal onwerkelijk. Cutting edge is integratie, integratie die veel verder gaat dan een kastje waar je tegelijk DTV mee kunt kijken en kunt internetten/bellen, of een kastje met DTV tuner en een harddisk erin oid. Integratie betekent gaan naar een enkele media terminal waar je content kunt kijken of luisteren ongeacht waar het vandaan komt en waar je met diezelfde content kunt interageren (nodig als het ook telefonie en webcam doet, evenals web content, zoals posten in dit soort fora :z )

Is dit science fiction? Nee, het enige wat ik ervoor nodig zou hebben is de mogelijkheid UPC DTV via een CAM-module in een DVB-C kaart te bekijken. De rest staat er gewoon al...

En dit is allerminst exclusief iets voor mensen op 5x modaal in Wassenaar. Mijn hele setup hier is voor minder dan EUR 250 (incl 24" monitor!) samengeraapt. Dat is minder dan de prijs van een goede tweedehands TV :z - als je alles nieuw zou kopen zou je duurder uit zijn, maar dan nog zou het op minder dan EUR 1000 voor fatsoenlijke PC plus schermen neerkomen, ook daar minder dan als je naar de MediaMarkt of Dixons zou gaan en een doodnormale PC + TV meenemen. En als je Linux draait is de software gratis ook...

Sorry, dit neigt naar offtopic, maar na het zien van al dat geneuzel over legacy 4:3 spul en tuners miste ik een beetje visie en perspectief. Door al je aparte apparaten en aparte aansluitingen voor diensten krampachtig vol te houden loop je niet alleen tegen obsolescence aan (zoals bij analoge TV nu aan de orde is), maar ben je ook nog eens dief van eigen portemonnaie omdat je zoveel verschillende apparaten koopt die elkaars functionaliteit kunnen overnemen...

Ik heb trouwens het idee dat de mediabedrijven (kabelaars, satelliet, DVB-T aanbieders etc) die nu zo al die DTV producten aan het pushen zijn dit ook nog niet zien. Maar Microsoft ziet het (Windows XP MCE als bewijs), de free software movement ziet het (in Linux ligt de aandacht steeds meer op omgang met multimedia). Nokia en consorten zien het ook. Als je ergens zorgen maakt over de bruikbaarheid van je oude spullen is dit waar je op moet letten, niet over het uitschakelen van een paar loze frequenties op wat koperdraadjes over een niet nader gespecificeerd aantal jaar.

En los daarvan blijf ik niets snappen over waarom mensen als ze de keuze hebben in vredesnaam TV (of radio) zenders blijven kijken. Ik stel mijn eigen kijkschema samen, dat kunnen jullie ook :z

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 24-07-2006 00:02 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:17:
Voorlopig wordt door alle aanbieders slechts één tuner geleverd.
Dat geldt misschien voor UPC, maar bij de meeste andere digitale kabel aanbieders wordt er helemaal niets geleverd. De klant moet zelf een ontvanger en smartcard in de winkel gaan kopen. Dat heeft wel als voordeel dat je zelf een ontvanger kan kiezen en bij de meeste kabel aanbieders ook de keus hebt om meerdere ontvangers en smartcards te kopen. Ook komen binnenkort twin tuner modellen op de markt met of zonder ingebouwde hard disk zodat je een ander digitaal programma kan opnemen dan je kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op zondag 23 juli 2006 @ 03:07:
[...]

Ik denk dat ik m ook terug ga sturen. De enige extra zender die me nog enigszins kan boeien is Cartoon Network en die is a. Nederlands nagesynchroniseerd en houdt er b. om 21:00u al mee op. ( * Tomba kan zich toch echt herinneren dat het vroeger de hele nacht door reruns was op CN en dan ook nog Engels Nederlands ondertiteld)
Inmiddels ben ik zeker dat ik hem terug wil zenden. Die temperatuur is echt ABnormaal. (mijn Xbox die er boven staat wordt gewoon 10 graden warmer door dat ding en dan zit er nog ruimte tussen mbv een plank !) Bovendien vind ik het zappen echt veel te traag in vergelijk met mijn Philips TV (uit 1993). Het _enige_ handige vond ik de TVGuide maar die is ook zo traag als stront door het spreekwoordelijke rietje....
Nee, doe mij nog maar lekker analoog... (kan ik mijn programma's tenminste ook tapen ZONDER dat ik een decoder aan moet zetten op het correcte kanaal en zonder dat die #*(#)*(# decoder zich reset voor een firmware update waardoor je een deel van je prog mist...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Nee, ik heb geen aandelen in DTV. Nee, ik woon niet in Wassenaar. Maar ik ben een nogal enthousiast over digitale tv vanwege de enorme potentie die het biedt. Ik heb eerder al het kinderslot genoemd, wat mij een functie lijkt die in menig huishouden te verwelkomen is.
Persoonlijk kan die functie me gestolen worden ;) Of anders gezegd; dit is zo'n klein voordeel tov de nadelen (gebrek aan zapsnelheid, resetten van de box, de belachelijke temperatuur van die thomson)... Bovendien werkt dit momenteel toch niet voor net5 ed op zaterdagnacht (maar zeg nou zelf wel kind zit er dan tv te kijken ???)
Een andere optie waar ik enthousiast over ben is de mogelijkheid om, net als een DVD, aparte audio- en substreams bij het kanaal mee te zenden. Dan moet je je eens voorstellen wat er kan gebeuren als er een Britse zender wordt gestart die in heel Europa uitgezonden kan worden. Spanjaarden, Nederlanders, Belgen etc. krijgen netjes subs terwijl die maffe Fransen en Duitsers netjes de boel nagesynchroniseerd krijgen. Dan hebben we gewoon een zender met een budget vergelijkbaar met die Amerikanen. Kunnen wij tenminste ook eens een vette serie produceren zonder meteen alles uit Amerika te importeren.
Op heel UPC digital heb ik welgeteld 1 kanaal gevonden waarbij uberhaupt hier IETS mee gedaan kan worden, MGM geloof ik (met al die oude tekenfilms). Deze zit ten eerste in het extra pakket (extra $$$ voor UPC) en ten tweede kun je er maar 1 ding mee; de ondertiteling uitzetten |:( Als zehet nou op (bv) Cartoon Network op deze manier mogelijk maken om deze op Engels met NL subs te zetten zeg ik ja; handig....
Je krijgt er inderdaad 1 (!!!) gratis, wil je er meer heb je P.E.C.H. Bovendien; op mijn TVs vind ik de kwaliteit zeker niet beter (ziet er vrij 'hard' uit en dat dan icm die macroblokken :r ) dan analoog. Bovendien; ook nieuwe bekabeling kost geld ! Dus kostenplaatje is altijd hoger dan analoog blijven :P
Daarnaast is het ook nog eens zo dat digitale TV een retourdienst is, net als telefoon en internet. Retourdiensten zijn op afstand te monitoren. Zo krijg je veel eerder, als kabelbedrijf zijnde, een storing in de gaten, waar de klant alleen maar baat bij heeft, want dit kan sneller opgelost worden. Daarnaast zijn digitale diensten op afstand te beheren, waardoor het voor kabelbedrijven eindelijk, net als bij het KPN netwerk, mogelijk wordt om het signaal aan te laten als er geen klant bekend is op dat adres. Ik neem aan dat ik niet voor je uit hoef te tekenen hoeveel baat de klant hierbij heeft, serviceverlening wordt op die manier voor ieder kabelbedrijf een stuk makkelijker.
Ik moet zeggen dat in de 8 jaar analoge TV ik nog nooit een storing heb gehad (not that that says anything maar tis wel bewezen technologie die bijna altijd werkt) dus das mooi dat ze het meer monitoren zullen we maar zeggen :)

Ik vrees persoonlijk dat UPC idd Digital door gaat duwen, door bv het analoge signaal steeds wat slechter te maken (maw meer bandbreedte voor overige diensten)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

dion_b schreef op zondag 23 juli 2006 @ 23:58:
Waarom willen mensen zonodig kijken naar programmering op vaste momenten en niet de momenten die hen uitkomt?
Ik zeg mediacenter of HDD/DVD recorder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Yohan schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:48:
[...]

Mooi pleidooi _/-\o_

Ik vind mijn reacties niet ongefundeerd...
- Mijn thomson wordt bloedheet
- Zapsnelheid is minstens 5x trager dan op analoge tv (zeker bij 'doorzappen')
- Macroblokken in beeld
- maar 1 tuner. (die ik ALS ik iets wil opnemen ook nog handmatig aan moet zetten van tevoren EN op het goede kanaal)

Enneuh; ik zou het zelfs ronduit belachelijk vinden als UPC het analoge signaal weg zou halen; betaal hier immer 15,99 euro/mnd voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 14:51

YellowCube

Wait...what?

Na 5 maanden de decoder gehad te hebben kan ik het volgende zeggen over digitale TV: Vooralsnog vind ik dat het niets toevoegd t.o.v. analoge tv. De beeldkwaliteit ontloopt die van analoog niet echt (bij mij dan) en de extra opties die er bij zitten (zoals de tv gids) zijn simpelweg te traag en onhandig om echt gemak te geven.
Wat ik het meest hinderlijk vind (maar wellicht is dat ondertussen wel mogelijk) is dat je niet zelf de zenderindeling kunt bepalen.

En wat Yohan zegt:
UPC legt de drempel al erg laag door én een gratis decoder te verschaffen, én het analoge signaal gewoon actief te laten, én je nog es een halfjaar gratis laat uitproberen ook. Het klagen zal wel in onze aard zitten
ben ik het 100% mee eens. Je zult ergens moeten starten en alle begin is gewoon moeilijk.

en over de bloedhete Thomson: ik heb vier 5 cm hoge moeren genomen en die onder de voetjes gezet. Geen enkel probleem met warmte of wat ook.

[ Voor 9% gewijzigd door YellowCube op 24-07-2006 10:27 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zult ergens moeten starten en alle begin is gewoon moeilijk.
Ik hoop nochtans niet dat Aribus of Boeing deze bedrijfs strategie van UPC gaan overnemen als ze een nieuw model introduceren. Dit heeft UPC al een keer gedaan met de introductie van kabelinternet en dat heeft ze een zeer slechte naam opgeleverd. En nu lijken ze hetzelfde pad te gaan bewandelen. Hun voordeel is dat mensen (nog) nauwelijks alternatieven hebben, In een wereld waar normale concurentie is zou een bedrijf als UPC al lang hebben afgedaan met deze manier van werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 10:51:
[...]

Ik hoop nochtans niet dat Aribus of Boeing deze bedrijfs strategie van UPC gaan overnemen als ze een nieuw model introduceren. Dit heeft UPC al een keer gedaan met de introductie van kabelinternet en dat heeft ze een zeer slechte naam opgeleverd. En nu lijken ze hetzelfde pad te gaan bewandelen. Hun voordeel is dat mensen (nog) nauwelijks alternatieven hebben, In een wereld waar normale concurentie is zou een bedrijf als UPC al lang hebben afgedaan met deze manier van werken.
vliegen is dan ook al een zeer beproefd concept.
Als iederen tegen de gebroeder Wright had geroepen: 'Ja hallo...dat ding vliegt maar 30 meter. Daar kun je toch niks mee.Geef het op!' dan hadden we nog steeds met stoomboten de oceaan over gemoeten.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Tomba schreef op maandag 24 juli 2006 @ 10:13:

Persoonlijk kan die functie me gestolen worden ;) Of anders gezegd; dit is zo'n klein voordeel tov de nadelen (gebrek aan zapsnelheid, resetten van de box, de belachelijke temperatuur van die thomson)... Bovendien werkt dit momenteel toch niet voor net5 ed op zaterdagnacht (maar zeg nou zelf wel kind zit er dan tv te kijken ???)
Ongefundeerde reactie. Bij digitale TV hoef je niet eens te zappen, je kan op de OK knop drukken en bladeren tussen de zenders. Krijg je netjes te zien wat er draait, en aan dat balkje aan de linkerkant kun je zelfs zien hoe lang dat programma bezig is. Dat gaat wél snel, en krijg je bovendien een stuk meer informatie dan zappen. De temperatuur van dat ding valt reuze mee, dat ding hoort niet heter te worden dan handtemperatuur en dat hij die temperatuur bereikt is logisch als je nagaat dat daar ook gewoon een CPU in zit die passief gekoeld wordt. En dat die leeftijdscodering niet werkt: Dat heb je aan de zenders te danken, niet aan de mediabox. De zenders moeten hier ook op inspringen en leeftijdscodering meesturen.
Op heel UPC digital heb ik welgeteld 1 kanaal gevonden waarbij uberhaupt hier IETS mee gedaan kan worden, MGM geloof ik (met al die oude tekenfilms). Deze zit ten eerste in het extra pakket (extra $$$ voor UPC) en ten tweede kun je er maar 1 ding mee; de ondertiteling uitzetten |:( Als zehet nou op (bv) Cartoon Network op deze manier mogelijk maken om deze op Engels met NL subs te zetten zeg ik ja; handig....
Wederom ongefundeerd. Om te beginnen zijn het meerdere zenders, MGM (dat is geen tekenfilm kanaal maar oude films), TCM, EuroSport (commentaar taal, althans hier op satelliet wel), Zone, Boomerang, en ga zo nog maar ff door. Dat er niet meer zijn komt puur door de zenders. De mogelijkheid is er.
Je krijgt er inderdaad 1 (!!!) gratis, wil je er meer heb je P.E.C.H. Bovendien; op mijn TVs vind ik de kwaliteit zeker niet beter (ziet er vrij 'hard' uit en dat dan icm die macroblokken :r ) dan analoog. Bovendien; ook nieuwe bekabeling kost geld ! Dus kostenplaatje is altijd hoger dan analoog blijven :P
Wederom ongefundeerd. Op dit moment is het nog niet eens mogelijk om meerdere decoders in huis te hebben, en dat ligt administratief, niet technisch. Meerdere decoders in huis komt tzt wel, kennelijk richt UPC zich nu op andere zaken. Als je macroblokken hebt moet je je bekabeling eens verbeteren. Laatst heb ik nog een kennis die verhuist was geholpen met aansluiten van DTV en Chello. Goeie C-12 kabel en je kan prima tv kijken op DTV, geen last van blokjes, stilstaand beeld of wat dan ook.
Ik moet zeggen dat in de 8 jaar analoge TV ik nog nooit een storing heb gehad (not that that says anything maar tis wel bewezen technologie die bijna altijd werkt) dus das mooi dat ze het meer monitoren zullen we maar zeggen :)
Ach doe normaal. Jij wil beweren dat je nog nooit mee hebt gemaakt dat één zender op analoge TV zwakker doorkomt dan een ander?
Ik vrees persoonlijk dat UPC idd Digital door gaat duwen, door bv het analoge signaal steeds wat slechter te maken (maw meer bandbreedte voor overige diensten)...
Dat is een kwestie van logica. Analoge moet ruimte maken voor digitaal. Dat is hetzelfde als dat we vroeger overgestapt zijn van ether naar de kabel/satelliet. Of van de grammofoonplaat naar de CD. Of van de videoband naar de DVD. Ga zo nog maar ff door.

Voor de mensen die klagen over dat de mediabox zo loei- en loeiheet wordt: Dat ding hoort niet heter te worden dan lichaamstemperatuur! Doet ie dat wel, dan kun je UPC bellen, en daar doen ze helemaal niet moeilijk over, dan sturen ze je graag een monteurtje om die mediabox om te wisselen.

[ Voor 9% gewijzigd door Flake op 24-07-2006 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Flake schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:27:
[...]
Ongefundeerde reactie. Bij digitale TV hoef je niet eens te zappen, je kan op de OK knop drukken en bladeren tussen de zenders. Krijg je netjes te zien wat er draait, en aan dat balkje aan de linkerkant kun je zelfs zien hoe lang dat programma bezig is. Dat gaat wél snel, en krijg je bovendien een stuk meer informatie dan zappen. De temperatuur van dat ding valt reuze mee, dat ding hoort niet heter te worden dan handtemperatuur en dat hij die temperatuur bereikt is logisch als je nagaat dat daar ook gewoon een CPU in zit die passief gekoeld wordt. En dat die leeftijdscodering niet werkt: Dat heb je aan de zenders te danken, niet aan de mediabox. De zenders moeten hier ook op inspringen en leeftijdscodering meesturen.
Ongefundeerd ? Toevallig vind ik het NIET prettig om op die manier te zappen, maar doe ik het liever door op de P+ te drukken. Ik moet dit nu dus maar afleren omdat mij die vrijheid 'afgenomen' wordt ? (door de traagheid nutteloos)
offtopic:
Je opmerking doet me denken aan een programmeur die wij hier in huis hebben; die gaat er ook van uit dat hij het beste weet hoe iemand een actie moet uitvoeren.
[...]
Wederom ongefundeerd. Om te beginnen zijn het meerdere zenders, MGM (dat is geen tekenfilm kanaal maar oude films), TCM, EuroSport (commentaar taal, althans hier op satelliet wel), Zone, Boomerang, en ga zo nog maar ff door. Dat er niet meer zijn komt puur door de zenders. De mogelijkheid is er.
TCM die bedoel ik inderdaad.... Overigens heb ik van 'al' die zenders nu alleen Eurosport, de rest is nl het extrapakket (waar ik geen geld voor over heb...) (En Eurosport kijk ik toch in het Nederlands --> kan ook al analoog :P)
[...]
Wederom ongefundeerd. Op dit moment is het nog niet eens mogelijk om meerdere decoders in huis te hebben, en dat ligt administratief, niet technisch. Meerdere decoders in huis komt tzt wel, kennelijk richt UPC zich nu op andere zaken. Als je macroblokken hebt moet je je bekabeling eens verbeteren. Laatst heb ik nog een kennis die verhuist was geholpen met aansluiten van DTV en Chello. Goeie C-12 kabel en je kan prima tv kijken op DTV, geen last van blokjes, stilstaand beeld of wat dan ook.
Aha ongefundeerd... Je zegt zelf al dat het niet mogelijk is.... Hoe kan het dan ongefundeerd zijn (ook al ligt de oorzaak organisatorisch ipv technisch)
Met C-12 kan ik ook schitterende analoge ontvangst regelen :) Heb je DTV ook niet meer nodig ! (zelfde redenatie toch ?) Het spijt me, maar het analoge signaal is van uitstekende kwaliteit, dus ben niet van plan om dan mijn kabels te gaan vervangen omdat UPC meer geld aan mij wil verdienen.

[...]
Ach doe normaal. Jij wil beweren dat je nog nooit mee hebt gemaakt dat één zender op analoge TV zwakker doorkomt dan een ander?
O jawel hoor, als er onweer was ofzo... Maar geheid dat digitaal er dan ook uit ligt aangezien dan de FEED weg is bij UPC centraal... Verder dus inderdaad NOOIT problemen nee...
[...]
Dat is een kwestie van logica. Analoge moet ruimte maken voor digitaal. Dat is hetzelfde als dat we vroeger overgestapt zijn van ether naar de kabel/satelliet. Of van de grammofoonplaat naar de CD. Of van de videoband naar de DVD. Ga zo nog maar ff door.
Waarom is dat logisch ? Wat is de MEERWAARDE voor mij als consument ? Voor UPC zie ik dat wel... (meer geld)
Voor de mensen die klagen over dat de mediabox zo loei- en loeiheet wordt: Dat ding hoort niet heter te worden dan lichaamstemperatuur! Doet ie dat wel, dan kun je UPC bellen, en daar doen ze helemaal niet moeilijk over, dan sturen ze je graag een monteurtje om die mediabox om te wisselen.
Ben ik ook van plan alleen ik hoef geen monteur; ze hoeven alleen retourbox te zenden. Overigens ben ik zeker niet de enige met dit probleem. ALLE thomson dozen (5 stuks in totaal) die ik in handen heb gehad werden zo warm. Ook indit topic lees ik dat dit 'normaal' is, dat dat kreng zo heet wordt. (hij wordt passief gekoeld zie boven ;))

Overigens ga ik haast denken dat jij bij UPC werkt, met zoveel verve verdedig je dit product.

On a different note, een andere irritatie: waarom kan ik volgorde van zenders niet aanpassen EN waarom kom ik zo ontzettend veel kanalen tegen waar ik geen recht op heb (geef ze dan NIET weer...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

YellowCube schreef op maandag 24 juli 2006 @ 10:59:
[...]

vliegen is dan ook al een zeer beproefd concept.
Als iederen tegen de gebroeder Wright had geroepen: 'Ja hallo...dat ding vliegt maar 30 meter. Daar kun je toch niks mee.Geef het op!' dan hadden we nog steeds met stoomboten de oceaan over gemoeten.
Als we het zo bekijken; UPC is al meer dan 6 jaar bezig met digitale tv he;
http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/2000/03/22/Med/08.html
Zou je toch verwachten dat er niet zoveel kinderziektes meer inzaten.

Voor de duidelijkheid;
* Tomba ziet heel veel POTENTIELE voordelen aan digitale tv, maar de manier waarop UPC het doet...

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 24-07-2006 12:11 . Reden: tiepvautje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Net ge-installed. Ervaring:
Geen noemenswaardig kwaliteitsverschil.
Handige afstandsbediening (want kan TV en DVD ook aansturen).
Feed valt soms weg.
Kastje wordt veel te heet !! (maak ik me wel zorgen om, als ik langere tijd wegga, gaat ie zeker uit !)
Extra kanalen die me interesseren.

Voor mezelf kom ik tot de conclusie dat die 2€ goed besteed zijn. Al is het wel met de hakken over de sloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

KillerAce_NL schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:14:
Net ge-installed. Ervaring:
Geen noemenswaardig kwaliteitsverschil.
Handige afstandsbediening (want kan TV en DVD ook aansturen).
Feed valt soms weg.
Kastje wordt veel te heet !! (maak ik me wel zorgen om, als ik langere tijd wegga, gaat ie zeker uit !)
Extra kanalen die me interesseren.

Voor mezelf kom ik tot de conclusie dat die 2€ goed besteed zijn. Al is het wel met de hakken over de sloot.
Ik zou ook eens goed naar je bekabeling gaan kijken. Zorg ervoor dat die goed is, heb je als het goed is geen last meer van wegvallende feed en is de kwaliteit vaak ook beter. :)

En het kastje moet goed wat ruimte hebben aan de boven en zij kanten anders word hij inderdaad erg warm, heb hem hier wel eens hele nachten aanstaan zonder problemen dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Tomba schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:56:
[...]

Als we het zo bekijken; UPC is al meer dan 6 jaar bezig met digitale tv he;
http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/2000/03/22/Med/08.html
Zou je toch verwachten dat er niet zoveel kinderziektes meer inzaten.

Voor de duidelijkheid;
* Tomba ziet heel veel POTENTIELE voordelen aan digitale tv, maar de manier waarop UPC het doet...
MrZapp bedoel je.
Ik denk eerlijk gezegd dat als ze dat 8 jaar geleden op deze manier aangeboden hadden iedereen letterlijk&figuurlijk met hooivorken en fakkels naar het UPC hoofdkantoor getogen was.
Dat was serieus trieste zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Even een aanvulling op mijn laatste probleem;

Zoals ik hier al gemeld had was er al eerder een monteur geweest omdat ik geen signaal meer had (zie TommyGun in "UPC Digitale televisie - Deel 2") en toen was dat opgelost. Mijn laatste probleem was dus dat de box niet meer uit standby te krijgen was. Nu is er een monteur geweest (ik was werken) en dit laat hij achter;

"Advies = versterker verwijderen. Die is niet retoer geschikt. Officieel hoort digital als eerste op de kabel aangesloten te worden. Zie gebruiksaanwijzing." En een kabeltje ligt erbij. Een andere oplossing volgens hem was een "speciale versterker" aan te schaffen zodat het wel werkt maar die zijn "heel duur". Nou joepie, en een mogelijkheid om de box direct bij de versterker te plaatsen heb ik niet. (Versterker in woonkamer, bij inkomst signaal e.d, en ik zit op zolder met box.)

En hij heeft dus ook tegen mijn zusje gezegd dat het gewoon mazzel is dat ie het eerst wel deed. Ja tuurlijk hoor, 3 / 4 weken mazzel en ineens ligt het aan de versterker. De vorige monteur zei iets heel anders. ( "Versterker is prima en signaal idem dito, uitstekend zelfs achter de box" )

Hij heeft nog het een en ander gemeten bij de versteker (een zeer goede Hirschmann). Dit zag ik omdat de versterker los van de muur hing en ook de modem lag er maar somber bij. Minuutje werk voor mij maar lekker slordig.

Zometeen dus UPC bellen voor een retour box, dit ding gaat terug.

Rotzooi en monteurs die door elkaar heen lullen :r

Edit; zie TommyGun in "UPC Digitale televisie - Deel 2"

[ Voor 78% gewijzigd door TommyGun op 24-07-2006 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
TommyGun schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:31:
"Advies = versterker verwijderen. Die is niet retoer geschikt. Officieel hoort digital als eerste op de kabel aangesloten te worden. Zie gebruiksaanwijzing." En een kabeltje ligt erbij. Een andere oplossing volgens hem was een "speciale versterker" aan te schaffen zodat het wel werkt maar die zijn "heel duur". Nou joepie, en een mogelijkheid om de box direct bij de versterker te plaatsen heb ik niet. (Versterker in woonkamer, bij inkomst signaal e.d, en ik zit op zolder met box.)
[...]
Rotzooi en monteurs die door elkaar heen lullen :r
Je zit op de zolder, maar het moet wel gewoon allemaal optimaal werken zonder dat je een knappe versterker aanschaft? Dubbeltje op eerste rang enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Yohan schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:53:
[...]

Je zit op de zolder, maar het moet wel gewoon allemaal optimaal werken zonder dat je een knappe versterker aanschaft? Dubbeltje op eerste rang enzo...
Beter lezen kerel, heb al een goede Hirschmann waarmee het al weken gewerkt heeft

Lol! Met UPC gebeld, ze vonden het daar ook vreemd wat de monteur tegen mij heeft gezegd. Vooral als het enkele weken goed heeft gewerkt. Heeft dus niks met m'n versterker te maken volgens de gene die ik gesproken heb. Hij heeft daar iets in het systeem geupgrade, ik dien nu de stroom 30 - 60 minuten eraf te laten en hem vervolgens handmatig te resetten. (Dus firmware trucje).

En het mooie van de grap; ik krijg gratis 3 films en wat bonus zenders :D Als het zometeen nog niet werkt dan gaan ze waarschijnlijk toch een andere box op sturen. Dus ik ben benieuwd, in ieder geval wel leuke aanbieding.

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 24-07-2006 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tomba schreef op maandag 24 juli 2006 @ 10:14:
[...]

Ik zeg mediacenter of HDD/DVD recorder ;)
Ik zeg: ik wil een hele serie achter elkaar kunnen kijken. Moet ik dan 6 maanden wachten en iedere week mijn recorder een aflevering laten opnemen?

Een HDD recorder is een poging om oude wijn in nieuwe zakken te gieten. Je blijft afhankelijk van 1) een signaaldistributiebedrijf (UPC in dit geval), 2) een televisiezender, 3) een distributeur van programmata en 4) de programmamakers zelf.

Wat is in het digitale, genetwerkte tijdperk de meerwaarde die stappen 1, 2 en 3 in dit verhaal toevoegen? Niet bijster veel...

Het is als de muziekbranche - als je vraagt waarom een CD in NL meer kost dan in land X krijg je steevast een lulverhaal over het fijnmazige distributienet van Free Record Shop & consorten. Dat is leuk en wel, maar via Bol.com of Amazon.com kun je fysieke media bestellen ongeacht waar je zit, om nog maar te zwijgen over de mogelijkheden tot downloaden. Die "fijnmazige distributienet" geeft 0 meerwaarde en vreet wel een flink deel van de prijs van een CD op.

Het enige wat je echt nodig hebt is een programmamaker met verbinding tot internet en een klant/kijker die dat ook heeft. Zie de hit "Crazy" - die alleen online te downloaden was en niet via traditionele paden gemarket was - als voorbeeld dat dit geen toekomstdroom is.

Overigens is UPC prima in staat om hiervan mee te profiteren - internet gaat ook bij mij nog altijd over de chello verbinding :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Goed vrijdag komt monteur nieuwe box brengen en installeren, omdat 't nog niet werkt.

Hopelijk werkt het dan en kan ik dan genieten van m'n gratis compensaties voor het gezeik :P

[ Voor 39% gewijzigd door TommyGun op 24-07-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Leuk zo twee kampen. Blijft mijn vraag, heeft iedereen dezelfde kwaliteit of verschilt dit per regio?

[de rest hieronder mag je negeren]

Als iedereen hetzelfde heeft, dan adviseer ik diegenen die DTV van UPC goede kwaliteit vindt om hun 100 euro DVD speler eens af te sluiten, …een goede DVD speler te lenen van een vriend(in)…en een film te bekijken.

Misschien zijn de mensen die klagen gewend om betere kwaliteit te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
De kwaliteit van DTV is voor iedere regio gelijk. De kwaliteit van analoge televisie verschilt echter. UPC is gestart door het opkopen van kleine kabelbedrijven, vandaar dat iedere stad/regio een ander kwaliteit netwerk heeft. Zo zal de ene stad een betere videohub hebben dan een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Komt bij dat als je echt last hebt van blokken en strepen in beeld je een signaalprobleem hebt. Dat kan bij jou binnenhuis liggen (sterker nog, daar zit het meestal), maar het kan ook een probleem zijn in de kabel die van de eindversterker naar jouw huis gaat, of op die versterker, of zelfs verderop in het netwerk waardoor een hele wijk er last van heeft.

Vraag is vooral of iedereen alleen maar onderling klaagt of ook daadwerkelijk gewoon UPC laat weten dat er een probleem is. Als een wijkcentrale waar honderden klanten op zitten een storing heeft en er bellen maar twee of drie klanten die ook nog eens op verschillende eindversterkers zitten, is de kans dat men doorheeft dat werkelijk de hele centrale problemen heeft minimaal. Daarom altijd laten weten als je een storing hebt. Ook als je buurman al gebeld heeft. Of misschien *juist* als je buurman al gebeld heeft. Dan is het tenminste duidelijk dat er echt iets speelt wat verder gaat dan alleen maar een brakke splitter binnenhuis en een paar wokkietokkie connectoren :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik zit ook in Leeuwarden, maar ik vind de kwaliteit niet altijd even beroerd. Met name Ned 123 zijn doorgaans flink scherper dan analoog, en zo ook de BBC kanalen. Andere kanalen maakt het weer geen donder uit.
Ik heb, waarschijnlijk net als de meesten, ook Film1, 1.1, 1.41 enzovoorts een tijd op proef gehad en ik moet zeggen dat díe kwaliteit messcherp was. Ligt em gewoon aan de bandbreedte van de zender; BBC reserveert erg veel en anderen (TV5 bijvoorbeeld...) helemaal niets zo te zien.

Het enige flinke nadeel wat ik van DTV vind, is het irritante niet zelf in kunnen delen van de zendervolgorde. Verder vind ik het voor 2 euri in de maand prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Ongeveer eens per 20 minuten heb ik blokjes door het beeld heen, en hapert het geluid. Wat nu?
Afwachten. UPC werkt aan dit probleem.

Ik heb een nieuwe kabel in een nieuw huis en toch blijven deze problemen zich voordoen.
De zapsnelheid vind ik wel irritant en ook dat je door alle gesloten kanalen ook heen moet zappen.
Door het haperen van vooral de kanalen uit het extra kanalen pakket (waar het me allemaal om te doen was) Is de eerste ervaring met DTV niet optimaal. Het lijkt wel alsof deze kanalen met een lagere sterkte worden doorgegeven. Bij de "normale" netten heb ik het ook wel maar aanzienlijk minder dan bijvoorbeeld NASN, Motors, Extreme en Sailing chanel.

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Flake schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:37:
De kwaliteit van DTV is voor iedere regio gelijk. De kwaliteit van analoge televisie verschilt echter. UPC is gestart door het opkopen van kleine kabelbedrijven, vandaar dat iedere stad/regio een ander kwaliteit netwerk heeft. Zo zal de ene stad een betere videohub hebben dan een ander.
Ja? Dat betwijfel ik. Ik heb aan het einde van het vorige topic met iemand proberen te discussieren die in dezelfde plaats woonde als ik. Hij was totaal niet tevreden, terwijl ik zijn problemen totaal niet herkende.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 18:41
Als iedereen hetzelfde heeft, dan adviseer ik diegenen die DTV van UPC goede kwaliteit vindt om hun 100 euro DVD speler eens af te sluiten, …een goede DVD speler te lenen van een vriend(in)…en een film te bekijken.

Misschien zijn de mensen die klagen gewend om betere kwaliteit te zien?
Kwaliteit van Film1 is beter dan de gemiddelde DVD hoor, maakt dan helemaal niets meer uit of je die op je pimpin' 800 euro DVD-speler afspeelt. Het wisselt inderdaad heel erg per zender, maar da's ook niet meer dan logisch.

[ Voor 5% gewijzigd door man-o-script op 25-07-2006 11:33 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

schnumi schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:40:
[...]
Ik zou ook eens goed naar je bekabeling gaan kijken. Zorg ervoor dat die goed is, heb je als het goed is geen last meer van wegvallende feed en is de kwaliteit vaak ook beter. :)

En het kastje moet goed wat ruimte hebben aan de boven en zij kanten anders word hij inderdaad erg warm, heb hem hier wel eens hele nachten aanstaan zonder problemen dus. :)
Kabels zijn goed, bij install was de kwaliteitsbalk 100% en de sterkte ongeveer 85%. Dat bij een lengte van ongeveer 15m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

KillerAce_NL schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:03:
[...]
Kabels zijn goed, bij install was de kwaliteitsbalk 100% en de sterkte ongeveer 85%. Dat bij een lengte van ongeveer 15m.
Ruim voldoende inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enkele weken heb ik ook de UPC-mediabox (Thomson) vrijwel gelijktijdig in gebruik genomen met een nieuwe LCD-TV (Sharp LC-32GD7E). Ik had me eigenlijk aangemeld voor de HDTV-mediabox, maar helaas is dat voor onbepaalde tijd uitgesteld.
Mijn ervaringen tot zover:
  • De Mediabox wordt best wel warm (ca. 40 graden Celcius).
  • De Mediabox is al diverse keren vastgelopen (stekker uit stopcontact en dan weer opnieuw opstarten).
  • De beeldkwaliteit digitaal is merkbaar beter dan analoog
  • Wel zijn er digitaal regelmatig haperingen zowel in beeld als geluid
  • Bij snelle camerabewegingen (pannen) lijkt het soms of er door een vuile ruit gefilmd is.
  • Indien er strepen in beeld zijn, bijvoorbeeld een volleybalveld, dan is er aan de randen van de veldstrepen een duidelijke trilling waarneembaar (is dit een LCD probleem, of wordt dit veroorzaakt door een te hoge beeld-compressie?)
  • Het is me opgevallen dat bij sommige zenders beeld en geluid bij digitale weergave niet lipsynchroon verlopen, schakel ik over naar analoog dan loopt beeld en geluid wel synchroon.
  • Als ik op de AB van de TV een analoge zender selecteer, dan "loopt" het beeld. Ik moet dan eerst op de TV-knop van de UPC-AB drukken om het beeld goed te krijgen.(Weet iemand hoe dit komt?)
  • Bij de testpagina 999 heb ik al diverse keren alleen maar fouten te zien gekregen (foutcode 3).
    De stekker van de Mediabox er uit en er weer in verhielp dan het probleem.
  • Het in of uitschakelen van de ondertitels of het kiezen van de taal is een handige feature, alleen zijn er maar erg weinig zenders waarbij dat werkt
  • Gisteren heeft een monteur van UPC een lijnmeting gedaan (meterkast 64-65-58 TV 60-61-54)
    Monteur was zelf ook niet tevreden met resultaat en volgende week komt er een andere monteur.
  • Verder ben ik het met veel andere gebruikers eens dat het een nadeel is dat je niet zelf de zender volgorde kunt bepalen.
  • Ook is het een gemis dat zenders waar je geen toegang toe hebt niet automatisch worden geskipt.
  • Een ander nadeel is dat je niet zelf kunt bepalen wanneer een software update mag worden uitgevoerd. Als dat gebeurt als de Mediabox standby staat heb ik er geen probleem mee, maar wel als je naar een programma zit te kijken.
  • Ook een nadeel van de Thomson Mediabox is dat er geen echte aan/uit knop op zit. Je hebt nu alleen de keuze voor aan of standby (of de stekker eruit).
  • Jammer is dat de Mediabox alleen maar over 2 Scart aansluitingen beschikt en geen Component en/of geen SetTopBox/XVGA aansluitingen heeft
Tot op heden kan ik nog niet zeggen dat ik super enthousiast ben. Er zijn kanalen bijv. BBC waar ik duidelijk van een betere beeldkwaliteit kan genieten, maar er zijn toch ook nog behoorlijk wat kanalen waar de beeldkwaliteit aanzienlijk zou kunnen worden verbeterd. De help-desk van UPC is goed benaderbaar en je wordt vriendelijk te woord gestaan. Wat mij echter wel bevreemd is dat zodra je een storing wilt melden je door een directeur van UPC gevraagd wordt om aan een tevredenheidsonderzoek mee te werken. Op zich heb ik geen moeite om aan een tevredenheidsonderzoek mee te werken, maar dan zou er een gratis telefoonverbinding met UPC moeten zijn. Waarom zou ik 10 cent per minuut moeten betalen om de mate van tevredenheid aan UPC mede te delen terwijl ik alleen maar een storing wil melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwaliteit van Film1 is beter dan de gemiddelde DVD hoor
En nu nog de ondertitels uit de zwarte balk bij een letterbox uitzending. Hoe krijgen ze het voor elkaar. |:( (andere zenders doen dit ook trouwens)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Het is inderdaad dat het beeld veel beter oogt in eerste instantie, maar ik vind toch dat bij wat langer kijken andere artefacten erg duidelijk worden. Bij analoog inderdaad veel meer ruis, dit heb je bij digitaal niet. Wat ik wel irritant vindt is de veel te hoge verscherping, het trillen van randen met hoog contrast en de lage bit-raid en hierdoor compressie artefacten, m.n. in vlakken en het meest opvallend in roodvlakken.

Het is maar wat je het meest opvalt, zelf vind ik dat analoog nog prettiger kijkt.

Ik zal nog even bellen met UPC wat betreft het wegvallen van een deel van het beeld aan de linkerzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
honey schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 18:01:
[...]
Wat ik wel irritant vindt is de veel te hoge verscherping, het trillen van randen met hoog contrast.
[...]
Is dat niet afhankelijk van je TV?

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
man-o-script schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 18:32:
[...]

Is dat niet afhankelijk van je TV?
Nee, dat is iets wat ook gedaan wordt om een beeld scherper te laten lijken dan hij is. Sommige DVD films hebben daar ook wel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

man-o-script schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:24:
[...]

Kwaliteit van Film1 is beter dan de gemiddelde DVD hoor, maakt dan helemaal niets meer uit of je die op je pimpin' 800 euro DVD-speler afspeelt. Het wisselt inderdaad heel erg per zender, maar da's ook niet meer dan logisch.
"De gemiddelde dvd"... Als je daar ook alle cheap-ass porno labels en cheap-ass b-films labels bij rekent dan heb je enigzins gelijk. Die halen het gemiddelde wel heel erg onderuit.

Maar een normale dvd is vele malen beter dan de normale zenders van upc dtv. Tevens is het ruimsschoots beter dan het film1 kanaal. (of het moet de laatste maand ineens sterk verbeterd zijn dat film1 kanaal...) Het is wel zo dat de dvd's uit America doorgaans beter zijn dan de europese, maarja, ook dat zien veel mensen niet...

Je hebt zeker nog nooit een dvd op een goede tv zien spelen die via progressive-component is aangesloten? Dit is echt vele malen beter dan upc dtv. Je dvd speler hoef helemaal niet zo duur te zijn. De mijne is ongeveer 300 euro en mijn crt-tv was ongeveer 900 euro... Maar zeker weten dat dat veeeeeeeel beter speelt dan een cheap-ass dvd spelert van de blokker...

Maar upc heeft wel enigzins gelijk met hun slogan "tv kijken in dvd kwaliteit" Maar ze vergeten daarbij te vermelden dat je wel naar dvd kwaliteit kijkt van die cheap-ass labels....

[ Voor 6% gewijzigd door Ejorne op 26-07-2006 09:20 ]

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Nou misschien als je import DVD's gaat kijken dan, maar een normale gehuurde DVD die ik in mijn Pioneer DVD speler (ook geen extreem duur ding, iets van €300) aangesloten via HDMI op mijn Sharp 32" 720p scherm stop, ziet er absoluut niet beter uit als Film1.
Vergeet niet dat veel materiaal wat uitgezonden wordt uberhaupt al bagger is, moet je voor de grap eens om 20.00uur Friends kijken op RTL5, lijkt wel of die van VHS worden uitgezonden.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

man-o-script schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 09:54:
Nou misschien als je import DVD's gaat kijken dan, maar een normale gehuurde DVD die ik in mijn Pioneer DVD speler (ook geen extreem duur ding, iets van €300) aangesloten via HDMI op mijn Sharp 32" 720p scherm stop, ziet er absoluut niet beter uit als Film1.
Vergeet niet dat veel materiaal wat uitgezonden wordt uberhaupt al bagger is, moet je voor de grap eens om 20.00uur Friends kijken op RTL5, lijkt wel of die van VHS worden uitgezonden.
Let eens op het detail. De kleine priegeltjes die je ziet. (bijvoorbeeld in muren zoals behang of cement tussen de stenen, een heel mooi voorbeeld is de wand van de onderzeeer uit u571) soortgelijk detail zie je niet op het upc-kanaal. Hier is dergelijk detail niet aanwezig, dit is weggefiltert tot een meer egaal vlak. Natuurlijk ziet dit egale vlak er strak en mooi uit, maar het is niet de werkelijkheid. Het film1 kanaal zag er zeker beter uit dan normale tv zenders. (van de normale tv-zenders zijn er sommige echt afgrijselijk slecht, waarbij de vlakken niet ietswat egaler zijn geworden, maar gewoon een vierkant blokjes spectakel is geworden zoals je op een video-cd ziet) Maar ook het film1 kanaal heeft detailverlies, maar ik kan helaas niet meer goed vergelijken. Het film1 kanaal is me sinds een poosje ontnomen... Maar ik zag destijds zeer zeker verschil met normale dvd-films...

[ Voor 6% gewijzigd door Ejorne op 26-07-2006 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
De kwaliteit van het digitale signaal is de afgelopen tijd flink opgeschroeft. Detailverlies treedt hier niet meer op, er lijkt geen zichtbare compressie meer toegepast te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Yohan schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:02:
De kwaliteit van het digitale signaal is de afgelopen tijd flink opgeschroeft. Detailverlies treedt hier niet meer op, er lijkt geen zichtbare compressie meer toegepast te worden.
Je bedoeld waarschijnlijk alleen enkele zenders waaronder mogelijk het film1 kanaal?
Want veel "normale" tv zenders zijn echt nog steeds niet om aan te zien.

Ze lijken vaak redelijk mooi, en zien er in eerste instantie ook veel beter uit dan analoge signaal.
Maar schijn bedriegt, de signalen zijn vaak mooi egaal en vertonen geen/weinig ruis. Echter deze egale vlakken zijn veelal orgineel helemaal niet egaal. Nog maar te zwijgen over de zichtbare blokjes die je in vlakken ziet die orgineel juist wel redelijk egaal zonder veel contrast zijn... En met een pannende camera-beweging is het resultaat helemaal niet om trots op te zijn.

Maar nogmaal, ik weet dat er veel mensen zijn die de verschillen niet zien. Fijn voor hen, ik zou misschien wel willen dat ik een van hen was... Althans...

[ Voor 14% gewijzigd door Ejorne op 26-07-2006 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Je kan er over door blijven zeuren, maar kom jij dan eens hier op mijn scherm naar Film1 kijken? Naast dat: tja het is digitaal hè, compressie, goh blokjes, nogal logisch dat het er anders uitziet dan het normale kabelsignaal. Een aantal zenders zien er daardoor slechter uit dan kabel en DVD, en een aantal zenders zien er beter uit dan kabel en DVD, so be it :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

man-o-script schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 17:52:
Je kan er over door blijven zeuren, maar kom jij dan eens hier op mijn scherm naar Film1 kijken? Naast dat: tja het is digitaal hè, compressie, goh blokjes, nogal logisch dat het er anders uitziet dan het normale kabelsignaal. Een aantal zenders zien er daardoor slechter uit dan kabel en DVD, en een aantal zenders zien er beter uit dan kabel en DVD, so be it :)
Beter dan dvd... neh, dat lijkt me niet... Mogelijk dat het signaal van film1 dan best wel okay is tegenwoordig, dan nog weet die mediabox hiervan geen beter beeld te toveren dan een dvd op een goede dvd-speler. Natuurlijk ligt het mede eraan dat je een dvd wel op een goede manier kan aansluiten (hdmi, progressive-component.)

Maar al sluit je de dvdspeler alleen via scart aan, dan nog is het resultaat beter dan het merendeel van de dtv-zenders...

Mogelijk dat het film1 signaal tegenwoordig net zo goed kan zijn als een dvd-speler via scart, maar diezelfde dvd-speler progressive aangesloten is zoveel beter dan dat, daar tipt die mediabox mi nooit aan.

Ik kan best wel bij jou komen kijken, maar ik weet niet in hoeverre jou combinatie in staat is om het detail goed weer te geven. Ik ga ervan uit dat dit wel moet lukken, gezien de apparaten die je genoemd hebt. Vreemd vind ik het dan dat je film1 beter vind dan een dvd. Mogelijk heb je de hdmi-uitgaan niet progressive staan. (ik zeg zomaar wat hoor, geen idee of het uberhaupt mogelijk is om hdmi niet progressive te laten gaan) Maar er is toch iets mis als je het verschil niet ziet... Kom dat maar eens bij mij bekijken anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang is dat digital pack berschikbaar? een maand? Want ik krijg nu (na ongeveer een maand) op al die extra zenders "deze service is niet beschikbaar :("

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.