UPC Digitale televisie - Deel 2

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.929 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:46
HaaZ schreef op maandag 08 mei 2006 @ 15:39:
Met het blokkerige beeld wordt voor zover ik weet inderdaad de hapering in het beeld bedoelt. De kwaliteit van het beeld wordt niet anders door een sw-upgrade. Dat is inderdaad compressie. Kan opgelost worden door analoge kanalen te verwijderen, waardoor meer ruimte komt voor digitale kanalen en die dus een grotere bandbreedte kunnen krijgen.
Momenteel is er helemaal nog geen ruimtegebrek.
Voor het digitale signaal wordt een ander frequentiegebied gebruikt.
Men kiest er gewoon voor om te veel zenders op een frequentie door te geven met veel compressie resulterend in matig beeld.
Blijkbaar is er voor de zogenaamde film-betaal kanalen wel genoeg ruimte gereserveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Hopelijk word deze firmware upgrade niet weer 100x uitgesteld en komt hij ook echt op 15 mei.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 13:55:
Maar als je bijvoorbeeld naar Discovery Channel wil, moet je 301 intypen en da's wel lastig. Bij de radiozenders kun je favorieten instellen, zou met de tv-zenders ook moeten kunnen.
De guide is wat dat betreft wel handig, vooral als je de box net hebt is dat een aardige verkenningsmogelijkheid.
Eindconclusie: in potentie een fantastisch product. Die blokjes die ik af en toe heb en vooral het wegvallen van het geluid zijn voor mij echter showstoppers. Ik vraag me af of dat aan mijn setup ligt (twee splitters en 10m kabel), of dat er een andere oorzaak is. Ik ga het in ieder geval eens een paar maanden verder testen en ook kijken of die problemen opgelost zijn als ik de mediabox bij de wandcontactdoos zet.
In combinatie met de nieuwe softwareupdate die er aan komt, moet je dan een perfect beeld hebben. Splitters en kabels van >4m zijn uit den boze. Als het ff kan moet je sowieso de splitters na je box plaatsen, dus op de RF-Out. En anders kan UPC je gratis een heel aardige versterker leveren, met meerdere uitgangen.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Yohan schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:56:
En anders kan UPC je gratis een heel aardige versterker leveren, met meerdere uitgangen.
Ja? Hoe dan? Ik zit hier met een bouwmarkt coax kabel. Ben op zich best tevreden over het beeld, af en toe blokjes, dus misschien met die update is dat wel opgelost

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Gunner schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:00:
[...]

Ja? Hoe dan? Ik zit hier met een bouwmarkt coax kabel. Ben op zich best tevreden over het beeld, af en toe blokjes, dus misschien met die update is dat wel opgelost
Gewoon even bellen en aanvragen. Heb ik ook gedaan. Als ze tegen beginnen te sputteren, gewoon volhouden.
Dan heb je dat ding binnen 2 dagen thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dionysos schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:04:
[...]

Gewoon even bellen en aanvragen. Heb ik ook gedaan. Als ze tegen beginnen te sputteren, gewoon volhouden.
Dan heb je dat ding binnen 2 dagen thuis.
OK, maar schiet je er wat mee op :?

Zo'n versterker versterkt het signaal 4dB. Je hebt er pas iets aan als je signaal wel goede kwaliteit heeft, maar niet genoeg sterkte. In andere situaties kan het zelfs averechts werken - te sterk signaal geeft ook problemen, en als de signaalkwaliteit al slecht binnenkomt ga je gewoon ruis lopen versterken :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:56:
[...]
In combinatie met de nieuwe softwareupdate die er aan komt, moet je dan een perfect beeld hebben. Splitters en kabels van >4m zijn uit den boze. Als het ff kan moet je sowieso de splitters na je box plaatsen, dus op de RF-Out. En anders kan UPC je gratis een heel aardige versterker leveren, met meerdere uitgangen.
Hoewel ik wat problemen had (stotterend beeld en geluid), ben ik het hier niet zo mee eens. Ik kan me voorstellen dat UPC aanbeveelt om geen splitters en lange kabels voor de mediabox te gebruiken, gewoon voor de zekerheid. Maar ik heb lange tijden (bijvoorbeeld een uur), dat ik geen enkel probleem heb. Eigenlijk vind ik die kleine beeldstoringen helemaal niet erg, waar ik echter niet tegen kan, is stotterend geluid. Maar goed, ik heb wat wisselende ervaringen nu en ik ga het zeker een jaar volhouden en de toekomstige firmware updates afwachten. Verder is de eerste splitter van een slechtere kwaliteit als de tweede, dus die ga ik ook nog vervangen. T.z.t. ga ik ook de meegeleverde SCART-kabel vervangen door een dure, ik ben nu eenmaal een kabelfreak ;) Een kennis heeft een dure grote LCD gekocht en die sluit hij dan aan op zo'n goedkope analoge kabel, daar gaan mijn haren dus recht van overeind staan; een tv kopen van 3400 euro en dan het niet nodig vinden om even een goede kabel erbij te kopen van 15 euro of zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik split m'n kabel nu voordat hij naar de mediabox gaat in 3'en met een goede splitter voorzien van schroefkoppelingen en heb niets te klagen over het beeld.

Ik hoop wel dat ze de zenders die je niet hebt ook een keer uit de lijst halen want elke keer langs die 8 sportzenders en 5 filmzenders heen zappen is bijzonder irritant. Ook merkte ik gister tijdens het kijken van red dwarf _/-\o_ op bbc prime dat het gelui d daar niet gelijk met het beeld loopt.

Al met al ben aangenaam verrast door het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

dion_b schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:29:
[...]

Zo'n versterker versterkt het signaal 4dB. Je hebt er pas iets aan als je signaal wel goede kwaliteit heeft, maar niet genoeg sterkte. In andere situaties kan het zelfs averechts werken - te sterk signaal geeft ook problemen, en als de signaalkwaliteit al slecht binnenkomt ga je gewoon ruis lopen versterken :o
Ik had alleeeeeeen maar blokjes op net 5 en sbs6. de extra disc kanalen kon ik niet eens zien ( er schijnt geen signaal te zijn). Nadat ik de versterker had geplaatst nergens meer problemen mee.

Daarbij opgemerkt dat mijn 'kabelsituatie' verre van ideaal is en bij elke kabelfreak zou accuut de haren overeind gaan staan. Maar dat maakt mij niet uit, nu doet alles het :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Er zijn nu opeens 2 films in breedbeeld op film 1 en film 3! Dit heb ik volgens mij nog niet eerder gezien; is dit sinds kort zo?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Ik weet niet of dit normaal is maar ik kan geen zender opzetten of er verschijnt "Niet toegankelijk"
"Deze service is niet toegankelijk ...(met drie van die hangsloten in beeld)"

Als ik het goed beschouw heb ik eigenlijk bijna helemaal geen extra/interessante zenders. De volgende zenders zijn in iedergeval niet te ontvangen.

BBC3 , BBC4 , BBC prime, Fashion TV geen enkel film kanaal (Hallmark wel) in iedergeval geen ProN

Ik heb bijna het idee dat toen ik die Mediabox twee maanden geleden had aangesloten ik veel meer zenders kon ontvangen. In een introductie-periode had ik toch wel een gezellig pakket verwacht.

[ Voor 31% gewijzigd door NaZGuLL op 09-05-2006 22:13 ]

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
NaZGuLL schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:10:
BBC3 , BBC4 , BBC prime, Fashion TV geen enkel film kanaal (Hallmark wel) in iedergeval geen ProN

Ik heb bijna het idee dat toen ik die Mediabox twee maanden geleden had aangesloten ik veel meer zenders kon ontvangen. In een introductie-periode had ik toch wel een gezellig pakket verwacht.
Klopt, de eerste maand kun je gratis genieten van het Extra Channel Pack. Dit pack kost 2,00 per maand.
dion_b schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:29:
[...]

Dat klopt niet. De signaalkwaliteit is goed, de sterkte is alleen in veel thuissituaties te laag als gevolg van binnenhuisbekabeling. Een versterker zorgt dat je mediabox een hogere signaalsterkte geleverd krijgt, en dat voorkomt blokkerig beeld.

Ruis versterken zou alleen in uitzonderlijke gevallen bij analoog signaal kunnen. Digitaal signaal kent geen ruis.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:09
Waar kan je zien welke software versie je nu hebt ?
En wat zou het nu moeten zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Yohan schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:34:
Een versterker zorgt dat je mediabox een hogere signaalsterkte geleverd krijgt, en dat voorkomt blokkerig beeld.
Dat "blokkerig beeld" is volgens mij toch een beetje vaag begrip, die mpeg-blokjes voorkom je namelijk echt niet ook al hang de decoder rechtstreeks aan de hoofdaansluiting, die blokjes zijn het gevolg van een te hoge compressie of een slechte decoder.
Met hogere signaalsterkte voorkom je imo (tijdelijk) zwart beeld en wegvallen van geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
(jarig!)
kevertje1977 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 08:26:
Waar kan je zien welke software versie je nu hebt ?
En wat zou het nu moeten zijn ?
[menu] [instellingen] [diagnostiek]. De laatse versie is 1.82. Volgende week komt er een update als het goed is.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 14-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Zodra de mogelijkheid er is willen mijn ouders ook overstappen op UPC Digital. Ik zie de bui al hangen: ik zal wel opgetrommeld worden voor het aansluiten. Geen probleem, maar ik lees hier dat kabels van >4 meter per definitie niet aan te bevelen zijn. Nu komt het kabelsignaal in de meterkast binnen, en de afstand van daar naar de wandcontactdoos bij de TV is ca. 15 meter. Van wandcontact naar TV is het hooguit 2 meter. Er zit nu een (antieke, maar werkende) signaalversterker tussen, in de meterkast. Ik weet niet of ik de kabel van meterkast naar wandcontactdoos kan/moet vervangen, en of deze van goede kwaliteit is: die zit immers in de muren weggelegd.

Wat raden jullie aan? Of moet ik het gewoon eerst proberen tegen die tijd, en dan verder zien?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Je kunt het op zich proberen. De versterker moet sowieso vervallen, antieke versterkers zijn nl. niet retourgeschikt. Waarschijnlijk heb je wel een nieuwe versterker nodig, en omdat het om een meterkastsituatie gaat kun je het beste de Wallmount-versie aanvragen. Deze is gratis leverbaar door de UPC helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Ik heb tussen de meterkast en de WCD 15 meter HEMA kabel liggen, en mijn beeldkwaliteit is perfect. Die 4 meter die je hier leest, gaat over de kabel vanaf de WCD naar de mediabox.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog nooit iemand ontmoet die tevreden was over Digitale tv van UPC.

1. De kwaliteit van het beeld en geluid is vaak slecht (in ieder geval nooit beter dan analoog)
2. zappen gaat traaaag
3. zenders indelen kan niet
4. de Electronische gids is traaaag en daarom waardeloos
5. de afstandbediening is onoverzichtelijk, en reageert vaak niet
6. aansluiten van hd recorder gaat moeizaam (of helemaal niet)
7. heb een extra lelijk grijs UPC apparaat in de huiskamer staan
8. soms loopt hij vast. Stekker er uit en er in is enige remedie dan
9. de extra zenders zijn meestal bagger. Sailing Channel, tv Turkije...

Waarom slikt iedereen die rotzooi toch van UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:44:

1. De kwaliteit van het beeld en geluid is vaak slecht (in ieder geval nooit beter dan analoog)
2. zappen gaat traaaag

Ik gebruik het nu een aantal dagen en ben d'r anders best tevreden over.
1. beeld en geluid zijn prima. Zeker beter dan analoog
2. ik heb zat tv's gezien die trager gaan
3. da's inderdaad lastig
4. tv gids is niet traag. even 2 sec. wachten tot info binnen is en scrollen maar
5. onoverzichtelijk? mediabox bedienen, tv bedienen, dikke schik en werkt 100%
6. zo'n ding heb ik niet.
7. sjah euh boeie. d'r staat nog een lelijke breedbeeldtv en een denon dvd speler + receiver bij en het stikt er van de kabels.
8. nog niet gehad
9. meer discovery, cartoon network. muziekzenders, extreme sports, pr0n. ik vermaak me er wel mee hoor. Is de geringe meerprijs waarschijnlijk wel waard.

Ik kan me dus in weinig van je genoemde punten. Er is nog plek voor verbetering maar ik ga er van uit dat dat ook nog wel komt. En waarom neem ik spul van UPC? Sjah. ik had al analoge tv, internet en digitaal bellen en nu dus ook digitale tv. En waarom? eigenlijk bevalt het me prima. Internet werkt altijd. Telefoon ook en digitale tv is misschien ook een blijvertje :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kaasplank op 10-05-2006 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:50

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

2. zappen gaat traaaag

Hm, dat is niet echt allemaal waar.
Ik spreek trouwens regelmatig iemand die erg blij is met de mediabox.

1. Nooit beter dan analoog is zeker niet waar. Vaak zit er analoog toch nog een vorm van ruis in en dat is bij digitaal niet het geval. Echter is er wel compressie zichtbaar, vooral voor de mensen die kritisch zijn op beeldkwaliteit is dat een negatief punt, echter wordt door de meeste mensen het beeld als helderder ervaren.
2. Gaat vaak storend traag inderdaad.
3. Nog niet mogelijk, erg jammer. Komt echter wel, iig kun je zenders weglaten die je toch nooit kijkt (favorieten net als bij de radiofunctie)
4. Niet waardeloos, ik zet'm vaak op digitaal omdat het ideaal is dat je weet welk programma er voor is als je een zender inschakelt, je weet wanneer het begonnen is (dus of het al lang bezig is) en wanneer het afgelopen is en je ziet ook gelijk wat erna komt. De Guide zelf is inderdaad te traag en gebruik ik persoonlijk dan ook nauwelijks om die reden, dus je hebt idd een punt.
5. Onoverzichtelijk? Nog niet eerder gehoord en ben ik ook niet met je eens..
6. Hangt van jezelf af :P (geen ervaring mee)
7. Ja, als je punten zoekt om commentaar te leveren heb je er een bij, daarom is een HD-recorder zeker ook een slecht apparaat. :z
8. Klopt, softwareproblemen, maar daar komt ook verandering in.
9. Ik en vele anderen zijn erg blij met de extra muziekzenders, de Discovery-kanalen en dat soort zenders. Voor ieder wat wils.

Anders gezegd, het is maar net hoe je er tegenaan kijkt.
Bevalt t niet? Jammer dan, stuur je m terug. Bevalt het wel? Mooi toch? :)

Edit: ah, hierboven nog iemand die vrijwel dezelfde mening heeft, ben'k toch niet zo apart ;)

[ Voor 7% gewijzigd door HaaZ op 10-05-2006 15:01 ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Nu op nu.nl een artikel over digitale tv in Nederland.

15% van de Nederlanders heeft het inmiddels, tegenover 2% in kwartaal 1 van 2005. Het lijkt me dat er toch aardig wat mensen moeten zijn die de dienst naar tevredenheid gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:21:
Nu op nu.nl een artikel over digitale tv in Nederland.

15% van de Nederlanders heeft het inmiddels, tegenover 2% in kwartaal 1 van 2005. Het lijkt me dat er toch aardig wat mensen moeten zijn die de dienst naar tevredenheid gebruiken :P
Consumentenbond... :)
http://www.webwereld.nl/a...sch-over-digitale-tv.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De naamsbekendheid van Tele2/Versatel neemt af. Dit komt doordat Versatel de verwachtingen niet kon waarmaken
UPC is next als ze hun zaakjes niet heel rap op orde krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook aan te denken om DTV van UPC aan te schaffen, maar bij ons is het analoge beeld op dit moment al onder de maat. Wij hebben altijd een lichte ruis (sneeuw) in het beeld, zelfs na het plaatsen van een versterker laat het te wensen over.

Nu is mijn vraag of het aanschaffen van DTV dan wel nut heeft? Ik weet dat DTV beter beeld geeft dan analoog, maar als het analoge beeld al onder de maat ligt, kan je dan wel het maximale halen uit DTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft zeker zin, ik had ook erg slecht analoog beeld, maar dat maakt voor DTV niks uit, is gewoon (imo) goed beeld:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:19:
Ik zit er ook aan te denken om DTV van UPC aan te schaffen, maar bij ons is het analoge beeld op dit moment al onder de maat. Wij hebben altijd een lichte ruis (sneeuw) in het beeld, zelfs na het plaatsen van een versterker laat het te wensen over.

Nu is mijn vraag of het aanschaffen van DTV dan wel nut heeft? Ik weet dat DTV beter beeld geeft dan analoog, maar als het analoge beeld al onder de maat ligt, kan je dan wel het maximale halen uit DTV?
Ja dat moet wel kunnen. Bij ons begon hij net te haperen. k zet m analoog, een en al ruis, verbaasde me nog hoe hij digitaal toch nog grotendeels weer kon geven. (ze zijn hier in de straat bezig)
Als't beeld bij jou zo slecht is dat je tv overschakelt naar mono-geluid bijvoorbeeld, dan wordt t lastig. Anders zal't wel wat meevallen.

(daarnaast, proberen is gratis :) )

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:46
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:19:
Een goede reden dus om de boel eens na te laten kijken door de kabelmonteur ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Hoe zit dat met die ethernet aansluiting achter de media box.
Enige duidelijkheid daarover kon niet echt wat vinden.
Want bij instellingen diagnostiek zie je de ip en mac settings , maar die staan leeg ook al is tie verbonden aan mijn router.
Verder vindt ik het persoonlijk wel een meerwaarde voor die 2 euro zoveel extra.
Heb niet echt veel last van ruis, artifacts, of verkeerde sync.
Just my 2 euro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:03:
[...]

UPC is next als ze hun zaakjes niet heel rap op orde krijgen.
naamsbekendheid van UPC blijft goed hoor, ze zitten elke week in Radar en Kassa....

Zo, het is bijna 11 mei. Over 4 weken begint het WK. Hoeveel mensen denken jullie
die een werkend HD kastje van UPC krijgen voor het WK?

Zet je geld nu in....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazam0
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-04-2021
effe extra info voor de mensen die hun decoder niet aan hebben staan of die geen update krijgen: Stekker eruit en weer inpluggen met het pijltje links ingedrukt en hij forceerd een software update

shazam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Laatst online: 27-04-2022
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 23:02:
[...]

naamsbekendheid van UPC blijft goed hoor, ze zitten elke week in Radar en Kassa....

Zo, het is bijna 11 mei. Over 4 weken begint het WK. Hoeveel mensen denken jullie
die een werkend HD kastje van UPC krijgen voor het WK?

Zet je geld nu in....
Die van mij was binnen 5 minuten klaar met de setup, geen enkel probleem.
Het is gewoon pech voor de mensen met problemen en beters voor wij zonders problemen.
Gewoon net als in het dagelijks leven thats life.
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 23:02:
Als ik me niet vergis is UPC in 2002 voor het laatst in Kassa geweest. Dit jaar wonnen ze de Gouden Contact Center Award voor beste callcenter in Nederland. 't Is maar net wat je wilt zien natuurlijk. UPC zal altijd wel een beetje de grote boeman blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPC zal altijd wel een beetje de grote boeman blijven.
Zolang ze bagger blijven leveren waarschijnlijk wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:55:
[...]

Zolang ze bagger blijven leveren waarschijnlijk wel ja.
Het is niet echt bagger te noemen, vooral niet als je vergelijkt met andere aanbieders e.d.
Maar wat mij wel bedroefd stemt is dat ze zeggen dat je dvd kwaliteit krijgt, terwijl de kwaliteit die je daadwerkelijk krijgt lang niet die van dvd is...

Verder vind ik dat UPC de zaken zeker beter op orde heeft dan een poos terug.

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb van de week mijn pakketje binnen gekregen, en gister geinstalleerd. Installatie ging snel en vlekkeloos. Signalen waren goed (denk ik) 75% en 100%. Maar veel zenders zijn toch erg blokkerig. En ook het geluid hapert nogal vaak. Misschien dat dit aan de 10mtr coax kabel komt. Dus dat ga ik dit weekend nog even testen door en een andere en kortere kabel op aan te sluiten. Maar voorals nog viel het me een beetje tegen. Het zappen zelf vindt ik nog wel meevallen. En ook het gebruik van de EPG is handig. Vooralsnog hoop ik dat het vanaf de 15e beter wordt. En dat het aan de nu gebruikte coax kabel ligt.
Gelukkig heb ik nog een aantal maanden om tot een betere oplossing te komen. Anders denk ik dat UPC digital tv, net als KPN digitenne, retour gaat.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder vind ik dat UPC de zaken zeker beter op orde heeft dan een poos terug.
De helpdesk is inderdaad beter bereikbaar. Maar als die vervolgens niets kunnen doen schiet je daar ook niks mee op.

En geloof me door die audio haperingen, compressie blokken en articfects tijdens een spannende wedstrijd en je hebt je vrienden over raak je een stuk minder enthousiast.

Mijn contract is beeinigd 1,5 maand geleden maar de decoder staat nog hier en mijn geld wat ze teveel hadden afgeschreven heb ik ook nog niet terug.

Kan ik dus nu achteraan gaan bellen a 10 ct p/m. Nee ze hebben het perfect in orde daar. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:36:
[...]

De helpdesk die vervolgens niets kunnen doen schiet je daar ook niks mee op.
Mijn contract is beeinigd 1,5 maand geleden maar de decoder staat nog hier en mijn geld wat ze teveel hadden afgeschreven heb ik ook nog niet terug.
Kan ik dus nu achteraan gaan bellen a 10 ct p/m. Nee ze hebben het perfect in orde daar. 8)7
gek, ze hebben net de Gouden Contact Center Award voor beste callcenter in Nederland gewonnen, zou je niet zeggen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozejas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 08:39
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:23:
[...]

gek, ze hebben net de Gouden Contact Center Award voor beste callcenter in Nederland gewonnen, zou je niet zeggen dan
kun je nagaan hoe het met de andere helpdesks is....

animus maximum donatum atque maximum punium est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan

http://qmail.upc.nl

Als je 'Klacht' kiest wordt het binnen notime perfect opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 09-09 12:30
Yohan schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 23:50:
[...]

Werkt super in Firefox (*not*) .....

Waar kan ik een klacht indienen over het klachtenformulier? ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Schweino op 12-05-2006 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

2. zappen gaat traaaag

Nog een redelijk tevreden gebruiker hier. Het enige waar ik met momenteel nog aan stoor zijn de blokjes en af/toe wegvallend geluid. Hopelijk is dit met de komende FW upgrade ook opgelost.

1) Kwaliteit is zeker wel beter dan analoog. Voorheen kon ik soms met moeite zien wat er op NL1, BEL1 en nog een paar zenders was, door de enorme sneeuwbui :P Beeld is nu superstrak, evenals het geluid.
2) Zappen is een fractie trager dan bij 'analoog'. Daarnaast heb ik al veel moderne TV's gezien waar het zappen zonder DTV nóg trager gaat.
3) Waarom zou je 100 zender willen gaan indelen? Zappen m.b.v. de guide is vele malen makkelijker. Ik zou je momenteel niet kunnen vertellen welk nummer Discovery is, maar ik weet wel dat het hele blok 'nieuws & documentaire' in de 6xx-reeks zit. Imho eenvoudiger.
4) Imho niet storend traag en al helemaal niet waardeloos.
5) Wat voor overzicht wil je hebben? Een rode en een groene knop? En het niet reageren: nieuwe batterijen of beter richten.
6) Ik heb nu sinds het aansluiten allerlei verbindingen gemaakt met de mediabox: DVDR, DVD, Video, geen problemen mee gehad. Zelfs al het DTV-signaal doorgelust naar alle TV's in huis via de COAX. Ligt ook een beetje aan jezelf denk ik.
7) Tja.....hij past mooi bij m'n lelijk grijze DVD en lelijk grijze TV.
8.) Blijkt vaker voor te komen, bij mijn nog geen één keer. Wellicht ook omdat 's nachts de stroom er af gaat, zodat ie elke dag 'vers' begint. De FW update ik handmatig wel.
9) Kwalitatief zijn de extra zender soms slecht, het merendeel is trouwens prima. Dit ligt ook niet aan UPC, maar aan de kwaliteit van doorgeven van de zenders zelf.

Wel grappig om te lezen dat veel mensen éérst beginnen te zeuren over slechte kwaliteit, en in dezelfde zin nog even fijntjes opmerken dat ze wellicht wel eens gaan proberen om die 15 meter houtje-touwtje kabel en de splitters er tussen uit gaan halen. Terwijl het aansluitschema van de mediabox toch vrij duidelijk is.
ikweetniks schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:46:
Hoe zit dat met die ethernet aansluiting achter de media box.
Enige duidelijkheid daarover kon niet echt wat vinden.
Want bij instellingen diagnostiek zie je de ip en mac settings , maar die staan leeg ook al is tie verbonden aan mijn router.
Verder vindt ik het persoonlijk wel een meerwaarde voor die 2 euro zoveel extra.
Heb niet echt veel last van ruis, artifacts, of verkeerde sync.
Just my 2 euro's
ETH poort is niet in gebruik, dus je kunt er gerust van alles indrukken; werken gaat het toch niet. Mac/ip settings zijn gewoon van de mediabox zelf, binnen het netwerk van UPC. Heeft niks met jouw router o.i.d. te maken. Als je alles goed aansluit moet je via kanaal 999 > rode knop bij alle regels 'goed' krijgen. Sommige mensen hebben nog wel eens last van een 'fout' bij netwerkconnectiviteit, dit wil zeggen dat er geen retoursignaal is. Dit kan weer 2 oorzaken hebben: er zit een niet-retourgeschikte splitter vóór de mediabox, of UPC heeft het signaal niet goed geschakeld. Dit laatste kan de HD nakijken. Het heeft overigens géén effect op de beeldkwaliteit, je kunt alleen geen gebruik maken van de on-demand functionaliteit.
[...]

De helpdesk is inderdaad beter bereikbaar. Maar als die vervolgens niets kunnen doen schiet je daar ook niks mee op.
Tot dusver goeie ervaringen met HD. Even gebeld over bovenstaande retoursignaal-probleem, de HD nam nog even een paar zaken door om te zien of het niet mijn schuld was en 3 minuten later had ik al een afspraak staan voor een monteur, 2 dagen later.

[ Voor 28% gewijzigd door LoneGunman op 12-05-2006 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige waar ik met momenteel nog aan stoor zijn de blokjes en af/toe wegvallend geluid
Mischien dat jij daar genoegen mee neemt, ik absoluut niet.
http://qmail.upc.nl Werkt super in Firefox (*not*) .....
Kwam ik ook achter, heb dus IE uit de kelder moeten halen. Maar ik heb mijn klacht opgestuurd.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 14:35:
[...]

Mischien dat jij daar genoegen mee neemt, ik absoluut niet.
Zoals uit de zin ook al blijkt neem ik daar zeker ook geen genoegen mee, maar de voordelen wegen momenteel nog op tegen de nadelen. Daar komt nog bij dat alternatieven in dezelfde prijsklasse niet voorhanden zijn. Ik wil eerst de 'magic firmware' van a.s. maandag even afwachten, zie daarna wel verder. Zit er sowieso een jaar aan vast, dus de mediabox blijft hoe dan ook nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar komt nog bij dat alternatieven in dezelfde prijsklasse niet voorhanden zijn
Wat dacht je van satelliet. Is veruit superieur aan Digitale TV van UPC.

Vraag me trouwens af wat het bron signaal van UPC is. Is dat ook niet gewoon van de satelliet geplukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 14-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Voor een beetje satelliet apparatuur ben je zo 600 euro kwijt, en voor HD decoders misschien nog wel meer. Aangezien UPC digital tv ca 20 euro per maand kost, ben je dus ruwweg drie jaar bezig voordat je het hebt terugverdiend. En dan kijk ik nog niet naar de (ik geloof vrij lage) maandelijkse abonnementskosten voor schotel.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 15:24:
Voor een beetje satelliet apparatuur ben je zo 600 euro kwijt, en voor HD decoders misschien nog wel meer. Aangezien UPC digital tv ca 20 euro per maand kost, ben je dus ruwweg drie jaar bezig voordat je het hebt terugverdiend. En dan kijk ik nog niet naar de (ik geloof vrij lage) maandelijkse abonnementskosten voor schotel.
Dit is natuurlijk niet waar, een CanalDigitaal goedgekeurde ontvanger kost je 189 euro tel daarbij een schotel (99 euro incl LNBF), kabel (0,90 per meter) en montage materiaal bij op en je bent voor 300 euro klaar.

HD is een andere verhaal, die kosten op dit moment 595,- euro.

Bron. www.vanhunen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben helemaal niet geintereseerd in het goedkoopste van het goedkoopste,
Ik wil kwaliteit en dat bied UPC niet terwijl ze daar wel mee adverteren.
Heb per slot niet voor niks 1500eur uitgegeven aan een LCD TV.

Ik heb nu deze setup met zeer goede beeldkwaliteit:

Multytenne + Skystar2 130
Dynamite card programmer 30
Canal Digitaal kaart 75

Totaal 235

Nederlandse zenders met Canaldigitaal 7,45 per/maand

Plus 1048 FTA TV kanalen
Plus 603 FTA Radio kanalen

Inclusief HDTV ontvangst en onvangst van kanalen op een manier die hier niet besproken mag worden. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

LoneGunman schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:26:
En het niet reageren: nieuwe batterijen of beter richten.
Het ligt helaas niet aan de batterijen of aan het richten. Het gebeurt regelmatig dat ik op de zapknop druk en dat er in eerste instantie niets gebeurd. Als automatisme druk ik dan nogmaals, nogmaals en nogmaals. Vervolgens reageert de mediabox door ineens het aantal zenders vooruit te zappen, gelijk aan het aantal toetsdrukken.

Ik heb het nu redelijk afgeleerd om direct nogmaals de knop te drukken. Ik wacht eerst geduldig totdat de mediabox reageert.

Het lastige is dat de mediabox niet altijd pas erg laat reageert en dat daarbij de gevoeligheid van de ir-ontvanger nogal zwak is. Het gebeurd al gauw dat je niet goed richt.

Als dat het geval is (niet goed richten) dan kun je natuurlijk wachten todat je een ons weegt voordat de box reageert.

Nee, de afstandbediening is niet het sterkste punt van de mediabox... Ik gebruik een sunwave universele remote en die is toch wel beter dan de meegeleverde ab. Maar toch blijft het lastig zappen, ik moet met de sunwave ook zelfs aardig goed richten terwijl al mijn andere apparatuur ook reageert wanneer ik totaal de andere kant op richt...

(voorheen had ik altijd de ab naast mij op de bank liggen, met de richtkant naar de muur. Daarmee kon ik alles bedienen, zonder de ab ook maar iets te hoeven bewegen. Nu moet ik de ab echt vastpakken en doelgericht op de mediabox richten.... Op zich niet heel erg, ik ben toch bezig met het leren darten... nu komt dit goed uit als oefening alleen is het nogal een verschil hoe je een ab vast houd of een dartpijl, maar dat zijn details...) :+
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 19:08:
Heb per slot niet voor niks 1500eur uitgegeven aan een LCD TV.
Zijn er tegenwoordig voor dat geld al wel goede lcd schermen te koop? Ik heb een aantal maanden geleden een beetje rondgekeken voor een lcd of plasma. De toestellen die ik goed vond waren +3000 euro en eigenlijk alleen plasma... Ik heb toen maar een crt gekocht, die bevalt me uitstekend en is mi beter dan menig (goedkopere) plasma of lcd.

[ Voor 32% gewijzigd door Ejorne op 12-05-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Je hebt de zwarte box, de zilver/zwarte heeft dat probleem niet, die ontvanger doet het super.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 12:02
sWORDs schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 21:36:
Je hebt de zwarte box, de zilver/zwarte heeft dat probleem niet, die ontvanger doet het super.
Super, super, nou, dat valt tegen vind ik...
Als je handmatig een kanaalnummer intikt dan ontvangt ie het wel, maar t gaat allemaal wel verrekte traag....

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK misshien dat iemand van julie dit ook heeft gehad..
Als ik de box aanzet zegt ie dat de smartcard bij een andere decoder hoort. Als ik die kaart er dan uit trek en er weer indoe laat ie 5seconden beeld zien en dan krijg ik die foutmelding weer.. :?
heeft iemand anders dat ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 18:03:
OK misshien dat iemand van julie dit ook heeft gehad..
Als ik de box aanzet zegt ie dat de smartcard bij een andere decoder hoort. Als ik die kaart er dan uit trek en er weer indoe laat ie 5seconden beeld zien en dan krijg ik die foutmelding weer.. :?
heeft iemand anders dat ook gehad?
In plaats van dit berichtje te typen had je ook even contact kunnen opnemen met de UPC HD. Lijkt me ook zeer waarschijnlijk dat dit probleem niet door jouzelf veroorzaakt wordt.

Maar om even je vraag te beantwoorden: nee, nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneGunman schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 21:29:
[...]

In plaats van dit berichtje te typen had je ook even contact kunnen opnemen met de UPC HD. Lijkt me ook zeer waarschijnlijk dat dit probleem niet door jouzelf veroorzaakt wordt.

Maar om even je vraag te beantwoorden: nee, nog nooit gehad.
Ja tuurlijk, maar dat had ik al gedaan, maar terwijl ik an de telefoon was deed ie het weer.. en de man aan de andere kant van de lijn wist het niet, dus die zei dat als het probleem terug kwam ik maar opniew moest bellen..
daarom vroeg ik het even hier, maar ik zal dan morgen wel weer gaan bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

heb gisteren met zo'n kasje van UPC bij een vriend gezien (zilver)..maar wat een ruk zapper zeg.
Veels te traag...Ben dan toch blij met m'n M-VISION reciever op me eigen " wok".. :9

Plus dat er regematig nieuwe firmware uitkomt of nieuwe keys voor de emu D+ open..enz.
En goedkoper ook nog :)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
  • Laatst online: 03-09 16:43
Iemand al gehoord of UPC HDTV mediaboxen op tijd kan leveren voor het WK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
^^^
Zie startpost voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
  • Laatst online: 03-09 16:43
Yohan schreef op zondag 14 mei 2006 @ 19:19:
Zie startpost voor het antwoord.
Die startpost had ik heus wel gelezen. Vroeg me gewoon af of iemand inmiddels al wat meer weet. Het is al half mei en op de UPC site staat nog NIETS. Ik heb me ook opgegeven om meer informatie te ontvangen zodra die beschikbaar is, maar het blijft erg stil...

[ Voor 17% gewijzigd door BrBuggyB op 14-05-2006 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrBuggyB schreef op zondag 14 mei 2006 @ 17:47:
Iemand al gehoord of UPC HDTV mediaboxen op tijd kan leveren voor het WK?
UPC en tijdigheid.

HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn box (a'dam 1087) zit nu ook op v1.93

Heb nog weinig verschil gemerkt met v1.82 qua beeld kwaliteit. (op philips 32pf9830)
Zappen gaat naar gevoel iets sneller en de menu's ook.

Blokjes nog niet meer gezien. Die had ik nooit echt veel behalve dit weekend dan.

Wat me wel opviel is dat het analoge signaal door de box heen een stuk slechter is geworden.
NL 1 2 en 3 zijn niet meer om aan te zien! andere zenders ook een stuk in kwaliteit afgenomen.
Als ik vanavond thuis ben zal ik de box es van de stroom halen en kijken of dat helt (had vanmorgen niet veel tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 09:46:

Wat me wel opviel is dat het analoge signaal door de box heen een stuk slechter is geworden.
NL 1 2 en 3 zijn niet meer om aan te zien! andere zenders ook een stuk in kwaliteit afgenomen.
Als ik vanavond thuis ben zal ik de box es van de stroom halen en kijken of dat helt (had vanmorgen niet veel tijd)
Hier in Almere (1333) ook de nieuwe versie gekregen, maar het analoge signaal uit de box is nog steeds kraakhelder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Call me stupid, maar analoge signaal uit de box? :? Wat bedoelen jullie daarmee? Tegelijkertijd digitaal en analoog kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 13:57

Sjaak_Afhaak

Bleh!

je kunt het analoge signaal via de box doorlussen naar je tv, zodat je zowel digitaal als analoog kunt kijken.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sjaak_Afhaak schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:28:
je kunt het analoge signaal via de box doorlussen naar je tv, zodat je zowel digitaal als analoog kunt kijken.
Daar ga ik eens naar kijken. Thanks. Zo goed had ik de box nog niet bekeken (8>

Kan ik het zonder al te veel signaal verlies ook duurlussen naar mijn dvd recorder (wat in de oude situatie ook zo was, voor het DTV tijdperk), wat weer doorgelust staat op m'n tv?

[ Voor 26% gewijzigd door Gunner op 15-05-2006 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Gunner schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:31:
[...]

Kan ik het zonder al te veel signaal verlies ook duurlussen naar mijn dvd recorder (wat in de oude situatie ook zo was, voor het DTV tijdperk), wat weer doorgelust staat op m'n tv?
Klopt helemaal. Je kan er zelfs dan ook nog een video tussenhangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 12:39
Erik_van_H schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:59:
[...]

Klopt helemaal. Je kan er zelfs dan ook nog een video tussenhangen ;)
Vraagje :-)

Is dit nu standaard of moet je dit eerst aanvragen bij de helpdesk ? Ik had begrepen dat dat eerst aangezet moest worden via de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Bij mij in ieder geval standaard. (heb niets hoeven te regelen via HD)

(Ik heb het hier wel over het analoge signaal!)

[ Voor 27% gewijzigd door Stampertje op 15-05-2006 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Gelukkig ben ik al eeuwen van al die UPC-meuk af. Krijg je tenminste ook geen trage K-decoder door je strot gedrukt. :+

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
dmace schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:08:
Gelukkig ben ik al eeuwen van al die UPC-meuk af. Krijg je tenminste ook geen trage K-decoder door je strot gedrukt. :+
Wokken is ook niet alles.. ookal kun je veel meer ontvangen.. Voor zover ik weet kun je dan de 2 belgische publieke zenders dan niet meer ontvangen.. toch 2 kanalen die bij mij in huis nogal eens gekeken worden.. ( belgische vriendin :-) )

Dan maar liever 20 euro per maand digitaal via upc dan een schotel.. investeringskosten zijn me net iets te hoog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Gitano schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:02:
[...]

Vraagje :-)

Is dit nu standaard of moet je dit eerst aanvragen bij de helpdesk ? Ik had begrepen dat dat eerst aangezet moest worden via de helpdesk?
in de handleiding van het installatiepakket staan volop plaatjes over hoe je allerlei dvd spelers / recorders en video's moet aansluiten dus ik neem aan dat het standaard werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Wij hebben nu ook digitale TV aangevraagd bij UPC, ben benieuwd wanneer we het pakket ontvangen. Baal er wel van dat je (nog) niet 2 tv's kan aansluiten op digitale TV.

Beneden hebben ze een klein TV'tje, ik heb boven breedbeeld.. 100hz :9 Ach, het komt vast wel eens? Jammer dat ze niet Belgische zenders aanbieden in het plus pakket, zou graag VT4 etc ontvangen aangezien we bij m'n vriendin thuis soms bepaalde dingen volgen die niet in NL op de TV zijn :p

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:47
ik heb de nieuwste v 1.93 nu ook al, en ik moet zeggen dan ik nu geen last meer heb van blokkering beeld of haperend geluid! :D

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
Dennahz schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:21:
Wij hebben nu ook digitale TV aangevraagd bij UPC, ben benieuwd wanneer we het pakket ontvangen. Baal er wel van dat je (nog) niet 2 tv's kan aansluiten op digitale TV.

Beneden hebben ze een klein TV'tje, ik heb boven breedbeeld.. 100hz :9 Ach, het komt vast wel eens? Jammer dat ze niet Belgische zenders aanbieden in het plus pakket, zou graag VT4 etc ontvangen aangezien we bij m'n vriendin thuis soms bepaalde dingen volgen die niet in NL op de TV zijn :p
Ja idd.. maar dat heeft met rechten te maken.. Nederlandse commerciele zenders zijn in belgië ook niet te ontvangen.. .. VT4, VTM en Kanaal2 zouden er van mij ook wel bij mogen ;).. maar ik zie het niet snel gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Possible schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:22:
ik heb de nieuwste v 1.93 nu ook al, en ik moet zeggen dan ik nu geen last meer heb van blokkering beeld of haperend geluid! :D
Hmm toch maar weer even mijn box aansluiten dan. heb niet nieuwe meubels en heb de box nog niet aangesloten en zit daarom nog op de vorige release. Hoop dat het beeld idd beter is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Gitano schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:15:
[...]

Wokken is ook niet alles.. ookal kun je veel meer ontvangen.. Voor zover ik weet kun je dan de 2 belgische publieke zenders dan niet meer ontvangen.. toch 2 kanalen die bij mij in huis nogal eens gekeken worden.. ( belgische vriendin :-) )

Dan maar liever 20 euro per maand digitaal via upc dan een schotel.. investeringskosten zijn me net iets te hoog..
Hmm, valt allemaal wel mee. (overigens heb ik geen schotel. Misschien later nog eens. Kijk nu te weinig TV om me druk te maken over UPC digitaal of Schoteltjes. KPn/Digitenne is meer dan genoeg. Ik behoef geen extra's)

Een hoop belgische zenders vallen sinds 2006 kennelijk in het Canal Digitaal pakket. Hier een Quote:
Op 19 januari 2006 ondertekenden TV Vlaanderen en de VRT een samenwerkingsovereenkomst voor een initiële periode van vier jaar. Dankzij dit akkoord maken Eén, Ketnet en Canvas hun opwachting op het nieuwe digitale satellietplatform TV Vlaanderen. Het volledige zenderpakket van TV Vlaanderen omvat meer dan 400 radio- en televisiezenders en kost 8,95 euro per maand. Om het satellietaanbod te ontvangen heeft u een schotelset nodig met o.a. een decoder en antenne.
De samenwerking met de VRT loopt door tot in Nederland. CanalDigitaal, het digitale zusterbedrijf van TV Vlaanderen, heeft ook Eén, Ketnet en Canvas in haar aanbod opgenomen.
Kennelijk heb je UPC daarvoor dus toch niet nodig.
Ik kijk de kat nog wel ff uit de boom. Alles wat interessant is valt al een dag na de eerste uitzending te downloaden in HDTV-formaat. Nieuws op TV is altijd oud. RSS werkt een stuk beter om bij de tijd te blijven. Topfilms worden zo uitgemergeld dat ze een maand na uitkomst in de bioscoop al in de vergaarbak van de blokker liggen.

Al die meuk is alleen maar interessant als je altijd no.1 wil wezen (waarna je vervolgens de tijd erna met herhalingen om je oren wordt geslagen tot bloedens toe)

Geeft U mijn portie maar aan fikkie. :+

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

sanook

_/-\o_

Gunner schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:31:
[...]

Kan wel, maar je box geeft niet zijn eigen signaal mee op RF. Dus het signaal vna je box kun je alleen via de digitale uitgang bekijken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Schweino schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 08:15:
quote:
Yohan schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 23:50:
[...]

Werkt super in Firefox (*not*) .....

Waar kan ik een klacht indienen over het klachtenformulier? ;)
http://qmail.upc.nl blijkt verouderd, wordt ook niet meer naar gelinked vanaf www.upc.nl

De nieuwe, http://www.upc.nl/qmail werkt ook gewoon in Gecko browsers :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
dion_b schreef op maandag 15 mei 2006 @ 17:59:
[...]

http://qmail.upc.nl blijkt verouderd, wordt ook niet meer naar gelinked vanaf www.upc.nl

De nieuwe, http://www.upc.nl/qmail werkt ook gewoon in Gecko browsers :z
Haha! En ik was net bezig om http://qmail.upc.nl wel Gecko-friendly te maken in de hoop dat de beheerder van die website de 'verbeterde' versie online zou zetten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Niet online
Sinds vandaag is er een nieuwe software versie (1.93) gereleased die blokkend beeld definitief zou moeten oplossen tenzij het werd veroorzaakt door een zwak/slecht signaal.
Ik heb na een sw upgrade nog geen blokje gezien, kan iemand (of meerdere mensen) dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Ik heb vandaag ook nog geen hapering gehad, terwijl dit normaal meerdere keren per uur het geval is :)

Het klopt inderdaad dat 1.93 die vanaf vandaag beschikbaar is, het blokjesprobleem oplost. Op Chello Underground is ook te lezen dat bijna iedereen van de blokjes/haperingen af is en tevens merken veel mensen een verbetering op in de zapsnelheid, wat mij ook al opgevallen was :)

Fijne update dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Niet online
zap en menusnelheid was me ook al opegevallen idd...
Zo, nu een keer positief nieuws...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Inderdaad tot nu toe geen blokjes en het zappen gaat zeker sneller.

Gelukkig gaat het de goede kant op met UPC. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
HaaZ schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:16:
Ik heb vandaag ook nog geen hapering gehad, terwijl dit normaal meerdere keren per uur het geval is :)

Het klopt inderdaad dat 1.93 die vanaf vandaag beschikbaar is, het blokjesprobleem oplost. Op Chello Underground is ook te lezen dat bijna iedereen van de blokjes/haperingen af is en tevens merken veel mensen een verbetering op in de zapsnelheid, wat mij ook al opgevallen was :)

Fijne update dus :)
Ik heb gister avond gelijk even gekeken.. Ik had nog de 1.82 release.. dus maar even handmatig de update geforceerd naar 1.93 en daarna geen blokjes of geluid haperingen meer gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 12-09 18:11
Ja sinds de update naar v1.93 heb ik niets meer te klagen over haperingen in beeld en geluid. Er zijn wel nog een aantal verbeterpunten in met name de interface wat mij betreft:

Al vaker genoemd maar wel redelijk irritant:
- Zenders op eigen volgorde en/of favorieten bij tv zenders zoals bij de radio zenders
- Zapsnelheid omhoog

Verder:
- Een feature waar ik nog steeds op zit te wachten is dat als je een bepaalde zender kijkt, dat je met één druk op de knop het programma overzicht van die zender te zien krijgt, en je dus niet eerst via de guide die zender op moet zoeken...
- Een bug die ik nog steeds tegenkom is dat als je via de guide programma informatie oproept van een zender, dat je in eerste instantie een mededeling krijgt dat die informatie niet beschikbaar is, maar als ik met de blauwe(?) knop naar "morgen" ga en dan weer terug naar "vandaag" dan is het ineens wél beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Ik gok dat UPC eerst de grootste problemen opgelost wil zien, namelijk het blokjesprobleem (en het vastlopen, al weet ik niet of daar ook wat aan gedaan is).

Nu dat opgelost is, kan er aan de interface/gebruikersvriendelijkheid en extra features gewerkt worden.
On Demand, E-mail, favorieten bij de TV-zenders, een stuk overzichtelijkere Guide, etc. zijn allemaal zaken die er nog aan zitten te komen en wat mogelijk is op de huidige box :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

HaaZ schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 10:20:
(en het vastlopen, al weet ik niet of daar ook wat aan gedaan is).
Dit is met versie 1.82 al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zijn er hier ook mensen die Sport1 en/of Film1 hebben?

Ik als net dat zij wel het WK in breedbeeld gaan uitzenden. Op de website van Sport/Film1 las ik iets over een "set top box". Krijg je die als je een contract met die lui aangaat?

M.a.w: weer een kastje erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had nog steeds blokjes nu. Maar ik heb tegen alle adviezen een versterker er tussen geplaatst en nu lijkt hij het goed te doen.wel n versterker met n draaiknop die ik maar heel iets aan gezet heb. op volle strekte werdt het weer minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 11:53:
Zijn er hier ook mensen die Sport1 en/of Film1 hebben?

Ik als net dat zij wel het WK in breedbeeld gaan uitzenden. Op de website van Sport/Film1 las ik iets over een "set top box". Krijg je die als je een contract met die lui aangaat?

M.a.w: weer een kastje erbij?
Nee die kan je bijvoorbeeld als je een Mediabox heeft van UPC alsnog aanvragen.

Film1 en Sport 1 pakket kan je zowel los als bijelkaar afnemen. Laatst genoemde is in verhouding goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:23:
Nee die kan je bijvoorbeeld als je een Mediabox heeft van UPC alsnog aanvragen.
Sorry. Ik volg je even niet. Ik heb een HD ready Breedbeeld TV met een media box van UPC. Krijg ik er een kastje bij als ik Sport 1 aanvraag? Of heb ik alleen een extra kastje nodig als ik alsnog breedbeeld het WK wil volgen via Sport 1?

[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 16-05-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Erik_van_H schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 11:39:
[...]

Dat is dus absoluut niet waar zondag 14mei 5 vastlopers gehad, met deze 1.93 geen 1 vastloper meer gehad geen blokjes meer tot vandaag ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Gunner schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:28:
[...]

Sorry. Ik volg je even niet. Ik heb een HD ready Breedbeeld TV met een media box van UPC. Krijg ik er een kastje bij als ik Sport 1 aanvraag? Of heb ik alleen een extra kastje nodig als ik alsnog breedbeeld het WK wil volgen via Sport 1?
Sport1 is gewoon een extra zenderpakket dat je via UPC Digital kunt ontvangen. Je mediabox is voldoende. Sport1 heeft breedbeelduitzendingen.

Echter als je HDTV wil via UPC Digital, dan heb je een nieuwe box nodig (van Philips) die nog niet verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 11:58:
Ik had nog steeds blokjes nu. Maar ik heb tegen alle adviezen een versterker er tussen geplaatst en nu lijkt hij het goed te doen.wel n versterker met n draaiknop die ik maar heel iets aan gezet heb. op volle strekte werdt het weer minder.
Het is tegen alle adviezen in, omdat je box bij gebruik van een 'normale' versterker, geen signalen terug kan sturen naar UPC. Het bestellen van films bijvoorbeeld, zal bij jouw box na 2 of 3 films geblokkeerd zijn. Je kunt beter de - gratis - retourgeschikte versterker aanvragen bij de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Nu online

Freak187

geen

Je kan ook een goede retourband geschikte versterker kopen. Die gelijk ook je analoge tv een boost geeft.

Ik ga dadelijk ook maar even checken wel firmware ik heb, want ik vond dat ik opvallend veel blokjes kreeg gisteravond! Het leek bij mij veel slechter te zijn.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Erik_van_H schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 11:39:

Dat was alleen het probleem met de 2e SCART op de mediabox.
Ik kreeg met v1.82 nog dagelijks genoeg telefoontjes over vastgelopen mediaboxen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
Ik bedenk me net dat er bij ons geen update meer gekomen is sinds de mediabox achter een versterker zit. Dit moet helaas wel omdat de monteur een kabelbreuk heeft geconstateerd ong 10 meter voor ons AOP. (Hier gaat nog aan gewerkt worden)
Misschien toch even de mediabox direct aansluiten.

Er is een mogelijkheid om de update te forceren maar helaas heb ik deze nog niet kunnen vinden (op de mediabox niet en in het forum niet ) Kan iemand even verklappen hoe dit kan.
Toch wel gevonden: http://www.hetdigitaletel...com/home/p2_articleid/143

[ Voor 13% gewijzigd door Martkrui op 16-05-2006 13:49 ]

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Ik merk inderdaad ook op dat de storingen zo goed als verdwenen zijn. Helaas moet ik zeggen "zo goed als", want niet op alle zenders ben ik van het fonomeen "blokjes" af. Ik heb gister de hele avond zonder enige storing kunnen kijken op alle comm nederlandse zenders. Helaas kreeg ik bij de muziekzenders van de vpro nog steeds storingen. Deze zijn echter wel heeeeel wat minder dan voorheen. Voorheen was er gewoon niet naar te kijken/luisteren. Gisteravond heb ik toch nog wel wat storingen ondervonden, maar zeker niet continu...

Het ligt niet aan mijn signaal kwaliteit denk ik. Omdat ik direct vanaf de huisaansluiting aangsloten zit en omdat ik op andere zenders geen problemen heb...

Iemand meer last van slechte vpro muziekzenders???

[ Voor 4% gewijzigd door Ejorne op 16-05-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Ejorne schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 14:23:
Iemand meer last van slechte vpro muziekzenders???
Ja, het is inderdaad baggermuziek :P

Gebruik je lange/slechte kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:09
Zojuist gechecked en ook ik heb de nieuwe versie. Laat de TV vervolgens op RTL4 staan en hopla, kan RTL Boulevard niet verstaan en allemaal blokken in beeld. Bijzonder slecht.
Net de signaalkwaliteit/sterkte gekeken en dat ziet er goed uit.

Het is echt bizar, mijn analoge signaal wordt steeds slechter en Digitaal gaat er ook niet op vooruit.

UPC, wat moet je ermee..

En dan zeggen mensen hier dat het elders ook niet in orde is. Mijn schoonouders hebben CAI voor 10 euro per maand in Harderwijk ! GEEN PROBLEEM, en ook een vriend van me in Nieuwegein met Casema voor dezelfde prijs als analoog GEEN PROBLEEM en nog steeds gratis Sport1 ;-)

Dus UPC doet het wat mij betreft echt slecht.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.