Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:44:
Ik heb nog nooit iemand ontmoet die tevreden was over Digitale tv van UPC.
1. De kwaliteit van het beeld en geluid is vaak slecht (in ieder geval nooit beter dan analoog)
2. zappen gaat traaaag
3. zenders indelen kan niet
4. de Electronische gids is traaaag en daarom waardeloos
5. de afstandbediening is onoverzichtelijk, en reageert vaak niet
6. aansluiten van hd recorder gaat moeizaam (of helemaal niet)
7. heb een extra lelijk grijs UPC apparaat in de huiskamer staan
8. soms loopt hij vast. Stekker er uit en er in is enige remedie dan
9. de extra zenders zijn meestal bagger. Sailing Channel, tv Turkije...
Waarom slikt iedereen die rotzooi toch van UPC?
Nog een redelijk tevreden gebruiker hier. Het enige waar ik met momenteel nog aan stoor zijn de blokjes en af/toe wegvallend geluid. Hopelijk is dit met de komende FW upgrade ook opgelost.
1) Kwaliteit is zeker wel beter dan analoog. Voorheen kon ik soms met moeite zien wat er op NL1, BEL1 en nog een paar zenders was, door de enorme sneeuwbui

Beeld is nu superstrak, evenals het geluid.
2) Zappen is een fractie trager dan bij 'analoog'. Daarnaast heb ik al veel moderne TV's gezien waar het zappen zonder DTV nóg trager gaat.
3) Waarom zou je 100 zender willen gaan indelen? Zappen m.b.v. de guide is vele malen makkelijker. Ik zou je momenteel niet kunnen vertellen welk nummer Discovery is, maar ik weet wel dat het hele blok 'nieuws & documentaire' in de 6xx-reeks zit. Imho eenvoudiger.
4) Imho niet storend traag en al helemaal niet waardeloos.
5) Wat voor overzicht wil je hebben? Een rode en een groene knop? En het niet reageren: nieuwe batterijen of beter richten.
6) Ik heb nu sinds het aansluiten allerlei verbindingen gemaakt met de mediabox: DVDR, DVD, Video, geen problemen mee gehad. Zelfs al het DTV-signaal doorgelust naar alle TV's in huis via de COAX. Ligt ook een beetje aan jezelf denk ik.
7) Tja.....hij past mooi bij m'n lelijk grijze DVD en lelijk grijze TV.
8.) Blijkt vaker voor te komen, bij mijn nog geen één keer. Wellicht ook omdat 's nachts de stroom er af gaat, zodat ie elke dag 'vers' begint. De FW update ik handmatig wel.
9) Kwalitatief zijn de extra zender soms slecht, het merendeel is trouwens prima. Dit ligt ook niet aan UPC, maar aan de kwaliteit van doorgeven van de zenders zelf.
Wel grappig om te lezen dat veel mensen éérst beginnen te zeuren over slechte kwaliteit, en in dezelfde zin nog even fijntjes opmerken dat ze wellicht wel eens gaan proberen om die 15 meter houtje-touwtje kabel en de splitters er tussen uit gaan halen. Terwijl het aansluitschema van de mediabox toch vrij duidelijk is.
ikweetniks schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:46:
Hoe zit dat met die ethernet aansluiting achter de media box.
Enige duidelijkheid daarover kon niet echt wat vinden.
Want bij instellingen diagnostiek zie je de ip en mac settings , maar die staan leeg ook al is tie verbonden aan mijn router.
Verder vindt ik het persoonlijk wel een meerwaarde voor die 2 euro zoveel extra.
Heb niet echt veel last van ruis, artifacts, of verkeerde sync.
Just my 2 euro's
ETH poort is niet in gebruik, dus je kunt er gerust van alles indrukken; werken gaat het toch niet. Mac/ip settings zijn gewoon van de mediabox zelf, binnen het netwerk van UPC. Heeft niks met jouw router o.i.d. te maken. Als je alles goed aansluit moet je via kanaal 999 > rode knop bij alle regels 'goed' krijgen. Sommige mensen hebben nog wel eens last van een 'fout' bij netwerkconnectiviteit, dit wil zeggen dat er geen retoursignaal is. Dit kan weer 2 oorzaken hebben: er zit een niet-retourgeschikte splitter vóór de mediabox, of UPC heeft het signaal niet goed geschakeld. Dit laatste kan de HD nakijken. Het heeft overigens géén effect op de beeldkwaliteit, je kunt alleen geen gebruik maken van de on-demand functionaliteit.
Tot dusver goeie ervaringen met HD. Even gebeld over bovenstaande retoursignaal-probleem, de HD nam nog even een paar zaken door om te zien of het niet mijn schuld was en 3 minuten later had ik al een afspraak staan voor een monteur, 2 dagen later.
[
Voor 28% gewijzigd door
LoneGunman op 12-05-2006 11:35
]