UPC Digitale televisie - Deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.931 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:19

Dennahz

Life feels like hell should.

Wij hebben sinds vandaag digitale TV, ziet er goed uit. Eerst was het signaal te zwak, maar er zat ook een superlange kabel + splitter tussen.. dus even direct op't kastje met kortere kabel en het is perfect.

Het beeld hangt af en toe wel.. tot nu toe alleen RTL5, maar goed... :) Kan niet wachten tot er meerdere TV's op kunnen :9 :p

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Yohan schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:29:
[...]

Ja, het is inderdaad baggermuziek :P

Gebruik je lange/slechte kabels?
Ja, ieder zijn smaak... :) maar die vpro zenders is ook niet altijd mijn smaak hoor... Gelukkig maar want ik heb er nog steeds storingsproblemen mee.

De gebruikte kabel is 3 meter lang. Is tevens van redelijke kwaliteit, het is een zwart-of donkergrijze gamma kabel uit 1 stuk. (geen zelf gemonteerde pluggen, bedoel ik) en het is een speciale versie voor 100hz tv's en de kabel is voorzien van ferrietkernen aan beide uiteinden.

Maar ik heb ook een andere, door de upc-monteur destijds achtergelaten, kabel. Deze ziet er ook degelijk uit, maar heeft dezelfde verschijnselen als met deze gamma kabel.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de upc-kabel sinds de 1.93 versie nog niet gebruikt heb, maar voorheen was er geen verschil merkbaar tussen deze kabel en andere kabels. (ik heb destijds verschillende kabels geprobeerd)

Ik denk dus niet dat het de kabel is die de problemen veroorzaakt. En de meeste zenders zijn nu storingsvrij (tot op dit moment)

[ Voor 8% gewijzigd door Ejorne op 16-05-2006 19:50 ]

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
kevertje1977 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:06:
Zojuist gechecked en ook ik heb de nieuwe versie. Laat de TV vervolgens op RTL4 staan en hopla, kan RTL Boulevard niet verstaan en allemaal blokken in beeld. Bijzonder slecht.
Net de signaalkwaliteit/sterkte gekeken en dat ziet er goed uit.

Het is echt bizar, mijn analoge signaal wordt steeds slechter en Digitaal gaat er ook niet op vooruit.

UPC, wat moet je ermee..
Lekker makkelijk natuurlijk. Als je analoge signaal ook al matig is, dan kan je digitale signaal ook niet optimaal zijn. Check dus je binnenhuisbekabeling, en als het daar niet aan ligt: laat een lijmeting uitvoeren door een UPC-monteur. Als het signaal te laag is kan het opgeschroefd worden in de eindversterker in je straat.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

kevertje1977 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:06:
Zojuist gechecked en ook ik heb de nieuwe versie. Laat de TV vervolgens op RTL4 staan en hopla, kan RTL Boulevard niet verstaan en allemaal blokken in beeld. Bijzonder slecht.
Net de signaalkwaliteit/sterkte gekeken en dat ziet er goed uit.

Het is echt bizar, mijn analoge signaal wordt steeds slechter en Digitaal gaat er ook niet op vooruit.

UPC, wat moet je ermee..

En dan zeggen mensen hier dat het elders ook niet in orde is. Mijn schoonouders hebben CAI voor 10 euro per maand in Harderwijk ! GEEN PROBLEEM, en ook een vriend van me in Nieuwegein met Casema voor dezelfde prijs als analoog GEEN PROBLEEM en nog steeds gratis Sport1 ;-)

Dus UPC doet het wat mij betreft echt slecht.
Bel even met UPC, tel 0900-1580. Indien je de mediabox rechtstreeks op je eerste punt hebt aangesloten zonder splitters en andere eigen verdelers, dan kan het wellicht een probleem zijn aan de UPC kabel of je wantcontactdoos. Maak een monteursafspraak welke je niets kost als je het conform de handleiding hebt aangesloten en instructies hebt opgevolgd van de helpdesk. In het meest ongustigste geval kost je het 39 euro, maar dan wordt het allemaal perfect in orde gemaakt binnenshuis. Mocht deze monteur meten dat er teweinig signaal is, dan maakt hij een andere afspraak voor je met een netwerkmonteur welke het signaal kan opschroeven en het signaal pulsen.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Dat zeg ik dus :P

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een domme vraag.
werkt hdtv ook op SD plasmas met een component aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:09
Yohan schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:47:
[...]

Lekker makkelijk natuurlijk. Als je analoge signaal ook al matig is, dan kan je digitale signaal ook niet optimaal zijn. Check dus je binnenhuisbekabeling, en als het daar niet aan ligt: laat een lijmeting uitvoeren door een UPC-monteur. Als het signaal te laag is kan het opgeschroefd worden in de eindversterker in je straat.
Waarom lekker makkelijk ?
Zoals ik hierboven al zeg is de analoge kwaliteit aan het verslechteren !

Situatie:

Originele UPC coax kabel naar Mediabox. Die staat in een kast maar als we kijken heeft die genoeg ventilatie. Dus dat is het probleem niet, ding is ook niet warm. Overigens zie ik het menu niet dat de lijn kwaliteit slecht is.
En is RTL 4/5 in het hele dorp slecht van kwaliteit op analoog !

Sorry hoor maar UPC verdedigen is prima maar als ik argumenten heb waarbij UPC gewoon faalt dan krijg ik 'lekker makkelijk' over me heen.

Overigens was het na mijn reboot van de mediabox een stuk beter. Ik ga vanavond weer controleren of de blokken weg blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 00:05:
ik heb een domme vraag.
werkt hdtv ook op SD plasmas met een component aansluiting?
Ja. het werkt zelfs op oude z/w CRT's. Maar wat heb je er aan?
Je maakt iig geen gebruik van de hoge resolutie.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:56
denken jullie dat ze nog op tijd zullen afkomen met die hd-boxen voor het WK?

[ Voor 9% gewijzigd door boefje79 op 17-05-2006 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kevertje1977 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 08:32:
[...]

Waarom lekker makkelijk ?
Zoals ik hierboven al zeg is de analoge kwaliteit aan het verslechteren !
Dus twee keuzes:

1) hoog en laag kankeren en zeuren erover tegen iedereen behalve UPC
2) gewoon even de helpdesk bellen en een monteur regelen :z

Ik heb zo'n flauw vermoeden welke meer kans heeft op positieve verandering :+
Situatie:

Originele UPC coax kabel naar Mediabox.
:? UPC levert alleen maar een coax mee voor het stukje van Mediabox naar TV. Exact waar komt die coax die je noemt vandaan?
Die staat in een kast maar als we kijken heeft die genoeg ventilatie. Dus dat is het probleem niet, ding is ook niet warm. Overigens zie ik het menu niet dat de lijn kwaliteit slecht is.
Hoeft nog niet zoveel te zeggen, dat is de meting op één frequentie (meestal een vrij lage), kan zijn dat de problemen op andere frequenties zitten.
En is RTL 4/5 in het hele dorp slecht van kwaliteit op analoog !

Sorry hoor maar UPC verdedigen is prima maar als ik argumenten heb waarbij UPC gewoon faalt dan krijg ik 'lekker makkelijk' over me heen.
Tja, dit is Gathering of Tweakers, niet een plek om alleen gal te spuien. Het is hier de bedoeling dat je zelf doet wat je kunt om zaken te verhelpen en als je er niet uitkomt, dat je volledige info geeft waarmee anderen je kunnen helpen. Als je die info niet geeft, is het niet gek dat je hier dat soort opmerkingen krijgt :o

Zo is de melding dat RTL4/5 op analoog slecht is erg relevant, maar aangezien je niet meldt in *welk* dorp je woont, kan niemand ruiken wat dat betekent op frequentiegebied (zenderindeling is namelijk in ieder gemeente anders :o ). Misschien is er een probleem met de hoge frequenties. Misschien is er instraling vanaf T-DAB (Digitale radio) zendmasten. Misschien is er iets anders aan de hand.

Misschien dat zowaar een Tweaker dat weet en je een verlossende tip zou kunnen geven - maar alleen als jij de relevante info geeft :z
Overigens was het na mijn reboot van de mediabox een stuk beter. Ik ga vanavond weer controleren of de blokken weg blijven.
Klinkt als het effect van de nieuwe software :)

- maar nog los daarvan, als er structurele problemen zijn met het (analoge) signaal moet dat eerst en vooral opgelost worden. Waarschijnlijk zal UPC daar wat aan moeten doen, maar de storingsdienst van UPC is niet helderziend (zacht uitgedrukt :+ ). Hoe beter de info die jij aan hen geeft, des te doeltreffender zij jouw probleem kunnen identificeren en oplossen ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:17

Freak187

geen

Mmm ik had gisteren volgens mij een behoorlijke storing te pakken. Vanaf 9 uur volgens mij, kreeg te zien dat er geen signaal was enzo. Ik keek vanochtend even en toen deed ie het weer.

Is er trouwens een manier om de signaalsterkte te zien? Als je de box uit de doos haalt zie je de signaalsterkte en signaalkwaliteit. Bij mij zat dat op 100% en 75%. Kan je die waardes nog ergens terugvinden? Want in het menu van UPC kan je alleen je MAC-adres, smartcard-id enzo zien. Maar niet die signaalsterktes.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Laatst online: 20:57

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Dat doe je via:

Menu --> Instellingen --> Zoeken via netwerk --> Handmatig --> OK

Dan krijg je de signaalsterkte en signaalkwaliteit te zien in de vorm van 2 balkjes zoals je die ook bij de eerste installatie zag. :)

Signaalsterkte zal maximaal 70-75% zijn
Signaalkwaliteit moet 100% zijn

[ Voor 19% gewijzigd door HaaZ op 17-05-2006 11:36 ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Straks de ideale wedstrijd om míjn blokkerig beeld eens te gaan checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:46
dion_b schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:59:
:? UPC levert alleen maar een coax mee voor het stukje van Mediabox naar TV. Exact waar komt die coax die je noemt vandaan?
Volgens mij heeft hij van UPC een zogenaamd digisetje ontvangen omdat hij last had van interferentie.

Als ik het me goed herinner, heeft hij een nogal vreemde/brakke binnenhuisinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zamorano schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:12:
[...]

Teletext werkt inmiddels prima.
Je moet de afstandsbediening even de code meegeven die bij jouw TV hoort (lijstje codes zit erbij) en dan kun je allerlei functies van je TV bedienen met de mediabox afstandsbediening, zoals het volume regelen en dus ook Teletext.
teletekst werkt niet op de mediabox als je geen analoge tuner van je tv hebt.
dus een plasma Monitor + UPC box = GEEN teletekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 08:48:
[...]

Ja. het werkt zelfs op oude z/w CRT's. Maar wat heb je er aan?
Je maakt iig geen gebruik van de hoge resolutie.
ehm.
een zwart wit tv heeft geen component aansluiting. en HD materiaal ziet er op een SD plasma net zo mooi uit als op een HD plasma....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
sylvesterrr schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:24:
[...]

Volgens mij heeft hij van UPC een zogenaamd digisetje ontvangen omdat hij last had van interferentie.

Als ik het me goed herinner, heeft hij een nogal vreemde/brakke binnenhuisinstallatie.
Dat herinner je niet goed.

Ik zal het nog een keer uitleggen.

UPC contactdoos bij de tuindeur. Vandaar een originele UPC coax naar de mediabox. Vanaf de mediabox coax naar de video en coax weer naar de TV. Uiteraard ook scart van de mediabox naar de TV.

Misschien dat ik me niet goed uitgedrukt heb maar het irriteert mij dat er op dit forum mensen zitten die elk geklaag over UPC afdoen met kinderziektes, dat ze in een testfase zitten, dat het allemaal maar o zo te begrijpen is.
NEE, ik neem een product af waar ik voor betaal en waar ik dus de beloofde kwaliteit voor terug wil zien.
Het is al erg genoeg dat ik extra apparatuur moet gebruiken van UPC die niet eens lekker werkt.

Natuurlijk doet UPC dr best en is het al beter dan vroeger en ben ik blij dat ik geen factuur problemen met ze heb. Maar ik neem een product af dus ik verwacht kwaliteit.

En ja, ik kan een monteur bellen. Maar daar komt ook bij dat ik 40 uur werk en het idee heb (maar dat is misschien niet zo slim van me) dat UPC er wel wat op kan doen zonder langs te komen.
Waarom is/was Sport1 zo prachtig van kwaliteit en kunnen ze dat met de andere 'normale' zenders niet waar maken ?
Waarom is RTV Utrecht zo slecht van kwaliteit en kan Casema in Utrecht wel AT5 goed doorzenden ?
Ik woon in Oostzaan, 1511.

Nogmaals, ik weet ook wel dat de uitrol van Digitale TV niet meevalt, maar vraag er dan niet meer geld voor zoals Casema en CAI doen.

Wil overigens wel zeggen dat ik erg blij ben dat mensen hier met inhoudelijke info komen over het UPC netwerk en de daarmee samenhangende updates. Zonder GoT had ik nooit geweten dat er uberhaupt zo vaak updates zijn en dat wat ze precies inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
kevertje1977 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:50:
[...]

Dat herinner je niet goed.

Ik zal het nog een keer uitleggen.

UPC contactdoos bij de tuindeur. Vandaar een originele UPC coax naar de mediabox. Vanaf de mediabox coax naar de video en coax weer naar de TV. Uiteraard ook scart van de mediabox naar de TV.
En hoe lang is die "originele UPC coax"? Komt de groene kabel de woning daadwerkelijk binnen via de tuindeur, of komt ie eigenlijk binnen via de schuur (AOP) en wordt vervolgens doorgelust tot aan de tuindeur (WCD)? Ja, deze constructie komt wel eens voor... :|
En ja, ik kan een monteur bellen. Maar daar komt ook bij dat ik 40 uur werk en het idee heb (maar dat is misschien niet zo slim van me) dat UPC er wel wat op kan doen zonder langs te komen.
Als jij UPC niet de kans geeft om een monteur aan te sturen, wat moet UPC dan gaan doen? Even een paar kaboutertjes via de kabel naar je woning toe sturen en vervolgens een glazen bol plaatsen zodat ze vanuit kantoor kunnen kijken wat het probleem is?
Waarom is/was Sport1 zo prachtig van kwaliteit en kunnen ze dat met de andere 'normale' zenders niet waar maken ?
Verschillende frequenties... Er kunnen storingen zijn op de frequenties van die "andere 'normale' zenders" zijn.
Nogmaals, ik weet ook wel dat de uitrol van Digitale TV niet meevalt, maar vraag er dan niet meer geld voor zoals Casema en CAI doen.
Ben je bereid om € 99 te betalen voor een "digitale ontvanger", je schijnt 'm wel gratis te krijgen als je een aanvullend pakket neemt (vanaf € 7,50 p/m). Het laatstgenoemde pakket is vergelijkbaar met het UPC Digital TV Extra Channel Pack, en kost slechts € 2,- .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Gister was er idd storing op rtl4/rtl7 athans in haarlem wel zowel op analoge (zwartbeeld) als digitaal (stilstaand beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pling
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 12:48

pling

Lekker Kepjoeteren

Ik krijg geen geluid meer op de digital-out als ik naar een muziek kanaal luister, is dat ook een nieuwe feature van update 1.93 ??? (Ik was er nog wel zo over te spreken :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ik krijg alleen geluid via de stereotoren, maar gewoon uit de TV krijg ik niks :? (Volume staat max in de decodert).

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Dennahz schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 19:26:
Ik krijg alleen geluid via de stereotoren, maar gewoon uit de TV krijg ik niks :? (Volume staat max in de decodert).
scart aandrukken. (Ja, ik weet dat er niemand aangezeten heeft, maar druk ze toch maar even aan ;) )

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dennahz schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 19:26:
Scart kabel beter aandrukken of vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
En hoe lang is die "originele UPC coax"? Komt de groene kabel de woning daadwerkelijk binnen via de tuindeur, of komt ie eigenlijk binnen via de schuur (AOP) en wordt vervolgens doorgelust tot aan de tuindeur (WCD)? Ja, deze constructie komt wel eens voor... :|
Gelukkig hier niet :) De UPC kabel ligt in de tuin en UPC komt echt via de achterkant de woning binnen. De TV staat redelijk dichtbij de wandcontactdoos. De witte UPC kabel is gok ik zo'n 5 meter.
Als jij UPC niet de kans geeft om een monteur aan te sturen, wat moet UPC dan gaan doen? Even een paar kaboutertjes via de kabel naar je woning toe sturen en vervolgens een glazen bol plaatsen zodat ze vanuit kantoor kunnen kijken wat het probleem is?
I know, maar as I said: waarom is Sport 1 van PRIMA kwaliteit en RTL4 niet ? Daar wordt gewoon mee gerommeld, dat kan toch bijna niet anders ? Is er een andere verklaring ?
Ben je bereid om € 99 te betalen voor een "digitale ontvanger", je schijnt 'm wel gratis te krijgen als je een aanvullend pakket neemt (vanaf € 7,50 p/m). Het laatstgenoemde pakket is vergelijkbaar met het UPC Digital TV Extra Channel Pack, en kost slechts € 2,- .
Ik zou voor 99 euro, of evt voor 300 euri een ontvanger met recorder ofzo willen hebben ja. Ik heb al een scart probleem.
DVD
Video
Mediabox
XBOX

dus zou liefst de mediabox en de video eruit gooien voor 1 apparaat wat het allemaal kan, daar ben ik best bereid voor te betalen MITS het kwaliteit is.

[ Voor 7% gewijzigd door kevertje1977 op 17-05-2006 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kevertje1977 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 20:18:
[...]

I know, maar as I said: waarom is Sport 1 van PRIMA kwaliteit en RTL4 niet ? Daar wordt gewoon mee gerommeld, dat kan toch bijna niet anders ? Is er een andere verklaring ?
Ja, zoals al tig keer gezegd, die zenders zitten op totaal verschillende frequenties. Sport 1 zit op een zeer hoge frequentie (iirc 850MHz ofzo), RTL4 en 5 (analoog) zitten in Oostzaan op 224MHz en 232MHz, wat a) behoorlijk laag is en b) toevallig nou net de frequentiegebied waar T-DAB (digitale radio) uitzendingen op zitten.

Zie bijvoorbeeld http://www.stai.nl/

Vul daar Oostzaan in en:
In deze plaats is interferentie mogelijk
Wat nogal een understatement is als je hier kijkt:

http://www.wohnort.demon.co.uk/DAB/h-t.html#Netherlands
Block 12B: 225.648 MHz
Operator: db Europe
Sites: Oostzaan, Vredehof, Diemen and Aambeeldstraat
Oftewel je hebt een knoert van een stoorzender zowat op je dak staan die op nagenoeg dezelfde frequentie uitzendt als de TV zender die de grootste problemen heeft 8)7

Het is ook niet gek dat de hele dorp hier last van heeft...

Maar goed, dat is je probleem dus duidelijk in beeld. Dan de vraag naar de oplossing. Je hebt blijkbaar al een 'digisetje' van UPC mogen ontvangen. Normaal zou dat op zich genoeg moeten zijn, maar het gaat hier om een vrij extreem geval. Via STAI is afgesproken dat je kabelaar aanspreekpunt is voor dit soort interferentie, ook al is de schuldige duidelijk de zendmast - dus UPC bellen is je enige optie. En ja, dan zal er een monteur moeten komen, maar aangezien echt niet op afstand na te gaan is waar die uitzendingen precies instralen ontkom je daar niet aan. Misschien gebeurt dat in het UPC netwerk, misschien in je kabels binnenhuis, misschien zelfs in je TV...

Overigens is dat ook een optie voor je buren, wat handig kan zijn ivm thuisblijven voor afspraken - misschien kan je buurman/vrouw housesitten voor je ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg, de philips DCR7000 van upc heeft geen analoge component uit. dat kan toch niet waar zijn he?
is die upc maffia daar debet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Oké, even de scart aandrukken dus... zit ook niet al te stevig in die mediabox trouwens!

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:22:
zeg, de philips DCR7000 van upc heeft geen analoge component uit. dat kan toch niet waar zijn he?
is die upc maffia daar debet aan?
Analoge SCART-uitgang met een omzetstukje naar component?
Dingen niet moeilijker maken dan ze zijn..
Dennahz schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:27:
Oké, even de scart aandrukken dus... zit ook niet al te stevig in die mediabox trouwens!
Zijn geen superkabels. Andersom aansluiten (die nu in TV zit in mediabox doen en visa versa) wil wel eens zorgen dat het net wat beter op elkaar aansluit.
Als hij bij jou elke keer losraakt zou ik gewoon een wat betere scartkabel kopen, die schijnen steviger vast te zitten (en volgende de videofiel een veel beter beeld.. maar dat moet je maar naar jezelf toe relativeren)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaaZ schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:37:
[...]

[...]
maar scart is toch stukken minder dan component ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
dion_b schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:53:
[...]

Ja, zoals al tig keer gezegd, die zenders zitten op totaal verschillende frequenties. Sport 1 zit op een zeer hoge frequentie (iirc 850MHz ofzo), RTL4 en 5 (analoog) zitten in Oostzaan op 224MHz en 232MHz, wat a) behoorlijk laag is en b) toevallig nou net de frequentiegebied waar T-DAB (digitale radio) uitzendingen op zitten.

Zie bijvoorbeeld http://www.stai.nl/

Vul daar Oostzaan in en:

[...]

Wat nogal een understatement is als je hier kijkt:

http://www.wohnort.demon.co.uk/DAB/h-t.html#Netherlands

[...]

Oftewel je hebt een knoert van een stoorzender zowat op je dak staan die op nagenoeg dezelfde frequentie uitzendt als de TV zender die de grootste problemen heeft 8)7

Het is ook niet gek dat de hele dorp hier last van heeft...

Maar goed, dat is je probleem dus duidelijk in beeld. Dan de vraag naar de oplossing. Je hebt blijkbaar al een 'digisetje' van UPC mogen ontvangen. Normaal zou dat op zich genoeg moeten zijn, maar het gaat hier om een vrij extreem geval. Via STAI is afgesproken dat je kabelaar aanspreekpunt is voor dit soort interferentie, ook al is de schuldige duidelijk de zendmast - dus UPC bellen is je enige optie. En ja, dan zal er een monteur moeten komen, maar aangezien echt niet op afstand na te gaan is waar die uitzendingen precies instralen ontkom je daar niet aan. Misschien gebeurt dat in het UPC netwerk, misschien in je kabels binnenhuis, misschien zelfs in je TV...

Overigens is dat ook een optie voor je buren, wat handig kan zijn ivm thuisblijven voor afspraken - misschien kan je buurman/vrouw housesitten voor je ;)
De 2e link kende ik niet, bedankt daarvoor. Maar ben ik te simpel als ik zeg dat UPC ook de zenders om kan wisselen ? Of RTL4 ergens anders naar toe kan zetten ?
het is pas 2 jaar zo, daardoor kan ik boven (omdat de kabel naar boven nu eenmaal langer is) geen
RTL4 kijken.

Zo te zien is het echt toeval dat in mijn dorp zo'n mast staat. En toevallig zag ik afgelopen week een Utwente auto rijden bij mij in de straat !

http://www.sas.el.utwente...eless_communication/tdab/

[ Voor 6% gewijzigd door kevertje1977 op 18-05-2006 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
kevertje1977 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 08:08:
Maar ben ik te simpel als ik zeg dat UPC ook de zenders om kan wisselen ? Of RTL4 ergens anders naar toe kan zetten ?
Misschien zou UPC ook voor een dergelijke optie kiezen als het hele dorp klaagt. Maar als niemand belt en alleen maar op een forum zijn klachten neerplempt kunnen zij nooit de noodzaak inzien. :)
Bel nou maar. Kan het voor jou gefixed worden als het signaal iets getuned wordt -> geeft de tip door aan je buren. Zeggen ze dat een zender op die frequentie per definitie kansloos is -> begin een buurtactie. Of leef je uit. Maar begin maar gewoon met bellen. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 21:15
HaaZ schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:37:
Stuurt de DCR7000 wel component signaal uit over de scart uitgang dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Laatst online: 19:31
Heb zelf nog geen DTV, maar heb er wel vast een vraagje over - die wellicht nog niet beantwoord kan worden wegens te weinig gegevens, maar ok:

In de startpost staat het volgende:
Ik heb constant blokkerig beeld. Wat nu?
Check of je hoogwaardige en niet te lange kabels gebruikt. Die zijn funest. Bovendien mogen er vóór de Mediabox geen splitters geplaatst zijn. Wanneer lange bekabeling onvermijdelijk is, kun je een gratis kabelversterker aanvragen bij de helpdesk.
Nu hebben we een nieuwbouwhuis gekocht, waar in de meterkast een splitter (met versterker)wordt geplaatst, zodat in zes kamers TV kan worden gekeken. Deze splitter zit uiteraard voor de Mediabox. Moet ik rekening gaan houden met problemen als ik digitale TV wil gaan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kevertje1977 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 08:08:
[...]

De 2e link kende ik niet, bedankt daarvoor. Maar ben ik te simpel als ik zeg dat UPC ook de zenders om kan wisselen ? Of RTL4 ergens anders naar toe kan zetten ?
Ja en nee. Probleem is dat zenders niet 'zomaar' op een bepaalde frequentie staan. Het is een technisch gruwelijk ingewikkeld verhaal die a) niet hier in een post zou passen en b) ik zelf niet overtuigend genoeg snap om het echt met zekerheid te kunnen uitleggen, maar het komt erop neer dat als je een zender gaat wijzigen die in meerdere gemeentes te zien is, je tegelijk zowat alle analoge zenders *en* de digitale zenders (die er tussendoor zitten) *en* de signalen voor kabelmodems enzo op de schop moet zetten. Bovendien moet daadwerkelijk andere apparatuur gebruikt worden voor doorgifte van significant andere frequenties.

Iets als dat is duur, kost veel tijd in planning en overlast (tijdelijke uitval enzo) in uitvoering, plus dat iedere twelve o clock flasher tussen Haarlem en Hilversum (dus incl A'dam...) die niet weet hoe z'n TV in te stellen natuurlijk dan gedupeerd en boos is.

Hoogstwaarschijnlijk zal er bij groot onderhoud waar bovenstaande toch moet gebeuren rekening met dit soort nieuwe stoorzenders gehouden worden, maar reken niet op dat dat van vandaag op morgen gaat gebeuren.
het is pas 2 jaar zo, daardoor kan ik boven (omdat de kabel naar boven nu eenmaal langer is) geen
RTL4 kijken.
Tja, dat is toen dat ding live ging...

Volgens eerdere planning zou het een proef geweest zijn die afgelopen januari afgelopen zou zijn. Dat is dus niet helemaal zo gegaan :o

Wat je in ieder geval zelf kunt doen is zorgen dat je kabels binnenhuis echt idioot goed afgeschermd zijn, dus:

- overal waar mogelijk (maw overal behalve waar een kabel een apparaat ingaat) F-connectoren (met schroefdraad) gebruiken. Het is met name bij de connectoren dat instraling gebeurt, niet in de kabels zelf (tenzij ze echt van waardeloze kwaliteit zijn). Tenzij je echt zeker bent dat je deskundig bent, kabels met voorgemonteerde connectoren gebruiken. Gebruik op de apparaten en de wandcontactdoos verloopstukjes van F-connector F naar IEC M/F
- zorgen dat je stijve C12 coax gebruikt die minstens 85dB dempt.
- als je meerdere TVs hebt, betekent dat dat je een splitter gebruikt. Koop eentje met F-connectoren en zorg ervoor dat het helemaal van metaal is (merken als Hirschmann en Tratec zijn aanraders).

Het verschil tussen je TV boven en beneden moet namelijk in je binnenhuiskabels zitten, daar kun je dus zo zelf wat aan doen ;)

Maar goed, zoals al meermaals gezegd, ongeacht wat de oorzaak is van dit soort instraling, UPC is als jouw kabelaar aanspreekpunt voor klachten over instraling. Als je ze belt en aangeeft al eerder een digisetje ontvangen te hebben maar nog steeds forse klachten te houden kunnen ze waarschijnlijk nog eea voor je doen :z
Zo te zien is het echt toeval dat in mijn dorp zo'n mast staat. En toevallig zag ik afgelopen week een Utwente auto rijden bij mij in de straat !

http://www.sas.el.utwente...eless_communication/tdab/
Hehe, het moge duidelijk zijn dat men er actief mee bezig is ja :z
Poltergeist schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 09:16:
Heb zelf nog geen DTV, maar heb er wel vast een vraagje over - die wellicht nog niet beantwoord kan worden wegens te weinig gegevens, maar ok:

[...]

Nu hebben we een nieuwbouwhuis gekocht, waar in de meterkast een splitter (met versterker)wordt geplaatst, zodat in zes kamers TV kan worden gekeken. Deze splitter zit uiteraard voor de Mediabox. Moet ik rekening gaan houden met problemen als ik digitale TV wil gaan aanschaffen?
Erg relevant gegeven die mist:

Is dat een retourgeschikte versterker?

Zo ja is er waarschijnlijk niets aan de hand (mits de boel niet door Beun de Haas & co aangelegd is), misschien zul je uiteindelijk je versterker iets moeten inregelen, maar zal het vermoedelijk wel allemaal z'n gangetje gaan.

Als het echter niet retourgeschikt is, dan zal de Mediabox niet volledig kunnen functioneren. Beste optie is hem dan ook door een retourgeschikte te vervangen (is gelijk ook handig voor evt toekomstige kabelmodems enzo)

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 18-05-2006 09:28 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:17

Freak187

geen

Poltergeist schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 09:16:

[...]

Bij mij thuis heb ik iets van 2 splitters (wel goeie kwaliteit) en een wandcontactdoos, plus 10 meter COAX tussen de meterkast en m'n tv. Ik heb waar het signaal mijn huis binnenkomt, gelijk een retourband geschikte versterker geplaatst en het werk heel erg aardig.
Signaalsterkte ligt zo rond de 75% en de signaalkwaliteit is 100%.
Het hang wel heel erg af van je kwaliteit splitters die je gebruikt. Sommige goedkope troepdingen hebben zoveel weerstand dat er niks van je signaal overblijft.
Overigens hangen er 4 tv's, een Priority bel-modem, chello-modem en UPC digital modem aan mijn lijn :o Maar tot zover geen problemen, zeker niet na software update versie 1.93.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
't Spul wordt geleverd vanuit de bouw. Net even gebeld, maar het blijkt dus geen retourgeschikte versterker te zijn - ze gaan kijken of dat een mogelijkheid is. En ik heb direct maar even gevraagd welke spullen ze gebruiken voor splitters e.d.

Beetje vreemd dat zelfs in nieuwbouwprojecten hier nog geen rekening mee wordt gehouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:48:
[...]

maar scart is toch stukken minder dan component ?
Hm nee, ik dacht dat je composiet bedoelde, dat noemt iedereen ook altijd component :/

Component kàn wel via SCART volgens mij trouwens, maar volgens mij wordt dat nooit gebruikt.. maar van component heb ik weinig verstand, dus je kunt mn reactie beter negeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ik heb hier bagger spul liggen en het werkt prima.
Ik woon boven een winkel. Groene UPC kabel komt beneden binnen. Daar zit een chello modem aan aan de ene kant en aan de andere kant de tv coax (wellicht 20 jaar oud en bagger kabel). Daar zit al weer een versterker/splitter (want in de winkel staat ook een tvtje), dan gaat er een wederom bagger coax naar boven. Is zo'n meter of 6. Dan komt ie uiteraard in een bagger einddoos terecht.Ik schat wederom zo'n 20 jaar oud. Daar zit weer een UPC versterker op. En dan via een gamma coax (wel met de connectoren erop vast) naar mijn media box.

Nu werkt alles perfect. (alleen de disc kanalen waren bagger met 1.82, maar goed ik wist van mezelf dat ik niet teveel kón verwachten met deze kabelzut). Met 1.93 werkt alles prima. Dus hulde voor UPC dat ze met zo'n bagger situatie het werkend kunnen krijgen.

En ja, ik ben te lui om alles goed met Hirschmann kabels aan te leggen. En de eerste splitter in het verhaal te plaatsen áchter mijn mediabox. Want het werkt gewoon! (signaalkwaliteit is 100% en sterkte ongveer 70%)

:D

Dus Poltergeist, ik denk dat het wel gaat werken bij jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dionysos schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 11:03:
Ik heb hier bagger spul liggen en het werkt prima.

[...]

Nu werkt alles perfect. (alleen de disc kanalen waren bagger met 1.82, maar goed ik wist van mezelf dat ik niet teveel kón verwachten met deze kabelzut). Met 1.93 werkt alles prima. Dus hulde voor UPC dat ze met zo'n bagger situatie het werkend kunnen krijgen.

En ja, ik ben te lui om alles goed met Hirschmann kabels aan te leggen. En de eerste splitter in het verhaal te plaatsen áchter mijn mediabox. Want het werkt gewoon! (signaalkwaliteit is 100% en sterkte ongveer 70%)

:D

Dus Poltergeist, ik denk dat het wel gaat werken bij jou!
Let op dat het enorm scheelt waar je woont - zie kevertje1977 voor voorbeeld van hoe het zelfs met vrij deugdelijk materiaal mis kan gaan als je pech hebt onder een antenne te wonen, dit als voorbeeld van hoe het met de ranzigste bagger nog kan werken als je het geluk hebt om in een (qua EMI) rustig gebied te wonen.

Wil je zeker zijn, zorg bij aanleg voor goed spul :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:31

Royz

Kleurenblind!!

Ik sprak vandaag een werknemer van UPC, die vertelde dat HD eind van het jaar beschikbaar wordt. Als het klopt, typisch weer UPC om mensen lekker te maken en vervolgens uit te stellen. Zonde, gemiste kans wat mij betreft :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 17:08:
Ik sprak vandaag een werknemer van UPC, die vertelde dat HD eind van het jaar beschikbaar wordt. Als het klopt, typisch weer UPC om mensen lekker te maken en vervolgens uit te stellen. Zonde, gemiste kans wat mij betreft :)
UPC en tijdigheid , HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ik heb vanmiddag even de mediabox boven getest op mn breedbeeld, en ik vond het beeld niet veel beter dan met analoog? (Het stoorde soms ook, maar dat komt door de lange kabel denk ik).

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 23:50
Ik heb :( ook wat!
Ik woon in een flat van 50 jaar oud (9 hoog), en de coax aansluiting (kastje) is nogal oud en er wil geen "nieuwe"coax in.
Dus ik een nieuw kastje gekocht. Draai ik het oude kastje van de muur, schiet de groene coax kabel bijna geheel de muur in!!! :o
Met een tang kon ik er nog bij maar langer kon ik hem niet meer krijgen. Omdat de kabel zelfs begon te rekken :/ .
Nu heb ik bij de Gamma de dikste (hopelijk de beste) kabel gekocht die ik kon vinden (10 meter en had maar 10 cm nodig) en deze met een afgeschermde verbinding verlengd. Nu heb ik nog steeds geen kastje maar gewoon een gat met een kabel eruit.

Het signaal is nu wel goed en internet doet het ook weer. Alleen nu ben ik bang dat ik met HD signalen wel eens problemen kon gaan krijgen.

Als ik een monteur laat komen van UPC, moet ik dan opdraaien voor de kosten?
Ik denk dat er nieuwe (moeder) kabel getrokken moet worden :? , maar ik heb natuurlijk geen idee.

[ Voor 9% gewijzigd door Cobb op 18-05-2006 19:19 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wij hebben nu ook pas UPC digital TV.
maar hij stotterd echt heel vaak wel meerdere keren per minuut.
hoop dat dit snel opgelost is want heb nu ook film 1 besteld en hoop niet dat dan vaak gebeurd.
hij wordt ook erg warm het kastje zelf dus mischien een keer ergens neerzetten waar die de warmte kwijt kan.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:16:
maar hij stotterd echt heel vaak wel meerdere keren per minuut.
Dat ruikt naar problemen in jouw binnenhuisinstallatie. Hoe lang is de coax-kabel die je hebt gebruikt, wat voor kabel is dit en wat voor connectoren gebruik je?
kwhuisman schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:14:
Ik heb :( ook wat!
Ik woon in een flat van 50 jaar oud (9 hoog), en de coax aansluiting (kastje) is nogal oud en er wil geen "nieuwe"coax in.
Dus ik een nieuw kastje gekocht. Draai ik het oude kastje van de muur, schiet de groene coax kabel bijna geheel de muur in!!! :o
Met een tang kon ik er nog bij maar langer kon ik hem niet meer krijgen. Omdat de kabel zelfs begon te rekken :/ .
Nu heb ik bij de Gamma de dikste (hopelijk de beste) kabel gekocht die ik kon vinden (10 meter en had maar 10 cm nodig) en deze met een afgeschermde verbinding verlengd. Nu heb ik nog steeds geen kastje maar gewoon een gat met een kabel eruit.

Het signaal is nu wel goed en internet doet het ook weer. Alleen nu ben ik bang dat ik met HD signalen wel eens problemen kon gaan krijgen.

Als ik een monteur laat komen van UPC, moet ik dan opdraaien voor de kosten?
Ik denk dat er nieuwe (moeder) kabel getrokken moet worden :? , maar ik heb natuurlijk geen idee.
Begrijp ik het goed dat zelf aan je WCD heb gezeten? Zoja, dan vrees ik voor je dat je mag opdraaien voor de kosten. Als je vóórdat je zelf een nieuwe WCD ging plaatsen gewoon UPC had gebeld, had UPC dit kosteloos voor je in orde moeten maken. UPC moet het signaal tot en met het AOP aanleveren, vanaf dat punt is het jouw probleem. Als jij echter zelf het eigendom van UPC beschadigt (voor zover het al niet beschadigd was), is dat jouw probleem.

Als er wat speling in de groene kabel zit (buiten de muur), dan is het makkelijk op te lossen door de monteur en zal het geen duur grapje worden. Moet de kabel echt verlengd worden, dan kan het wel wat duurder worden..

[ Voor 73% gewijzigd door Mawlana op 18-05-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:27:
[...]

Dat ruikt naar problemen in jouw binnenhuisinstallatie. Hoe lang is de coax-kabel die je hebt gebruikt, wat voor kabel is dit en wat voor connectoren gebruik je?
de kabel is verder niet zolang denk maximaal 5 meter die naar de decoder loopt.
het is een gewone tvkabel en gewoon van die rechthoekige connector met zo`n wit bovenkapje.
maar ik denk dat het er gewoon aanligt dat die veelste heet wordt want gisteren had ik gebeld om film 1 tebestellen en zei ook dat die vaak blokkerde en haperde en hij zei toen dat je 15 min de stroom eraf moet laten, dat heb ik gedaan en had verders de hele avond bijna geen last.
dus moet hem nog een keer ergens anders neerzetten omtetesten en anders ligt het mischien wel aan de decoder fabrieksfout kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Royz schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 17:08:
Vanaf 1 juni kan je 'em bestellen :)

Je eventuele huidige mediabox wordt 1-op-1 vervangen door de monteur die de nieuwe komt brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 23:58:
[...]

Vanaf 1 juni kan je 'em bestellen :)

Je eventuele huidige mediabox wordt 1-op-1 vervangen door de monteur die de nieuwe komt brengen.
zit er ook COMPONENT of SCART op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 21:15
Ik gok HDMI aangezien ze in de USA dat ook standaard op nieuwe HDTV set top boxen gooien om kopieren te bemoeilijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Begrijp ik het goed dat zelf aan je WCD heb gezeten? Zoja, dan vrees ik voor je dat je mag opdraaien voor de kosten. Als je vóórdat je zelf een nieuwe WCD ging plaatsen gewoon UPC had gebeld, had UPC dit kosteloos voor je in orde moeten maken. UPC moet het signaal tot en met het AOP aanleveren, vanaf dat punt is het jouw probleem. Als jij echter zelf het eigendom van UPC beschadigt (voor zover het al niet beschadigd was), is dat jouw probleem.

Als er wat speling in de groene kabel zit (buiten de muur), dan is het makkelijk op te lossen door de monteur en zal het geen duur grapje worden. Moet de kabel echt verlengd worden, dan kan het wel wat duurder worden..
WCD? Heet dat kastje waar je signaal binnen komt zo?
Maar ik heb eigelijk niets beschadigd, de kabel schoot terug :'( .
En AOP?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Het wordt HDMI. Via koppelstukje ook op DVI aansluitbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
kwhuisman schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 07:59:
[...]

WCD? Heet dat kastje waar je signaal binnen komt zo?
Maar ik heb eigelijk niets beschadigd, de kabel schoot terug :'( .
En AOP?
Gewoon de WCD terug proberen te monteren, dáárna UPC bellen en zeggen dat je signaal slecht is o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 07:59:
Het wordt HDMI. Via koppelstukje ook op DVI aansluitbaar.
en is DVI via koppelstukje ook op VGA aansluitbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 14:34
Is UPC ook nog steeds die digtale zooi aan het uitleveren aan iedereen? heb thuis namelijk nog niets gezien. Betwijfel ook of het bij ons gaat werken.
Me pa wil het beneden niet hebben, dus 'moet' ik het boven maar nemen, maar ja slaap wel op zolder. dus zit wel n metertje of 15 aan coax tussen, verder word hij nog gesplit voor tv in de kamer, slaapkamer van me zusje, logeerkamer en mijn kamer.
dus ben erg benieuwd dat als we het ooit krijgen, of het gaat werken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Ik zou niet weten waarom UPC niet meer zou uitleveren. :P Verder is kabelsituatie in huis verre van ideaal, dus wellicht moet je UPC om extra splitterspul gaan vragen. Maar goed, dat is een beetje voorbarig, wacht maar eerst af wat er gebeurd als je het binnen hebt. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 09:04:
[...]

en is DVI via koppelstukje ook op VGA aansluitbaar?
Net met een simpel tussenstukje: VGA is analoog, DVI is digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
LoneGunman schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 08:31:
[...]

Gewoon de WCD terug proberen te monteren, dáárna UPC bellen en zeggen dat je signaal slecht is o.i.d.
Ik denk dat ik dat maar het beste kan gaan doen.

Heeft er hier iemand echt verstand van deze zaken?
Ik vraag mij dus af als de kabel te kort blijkt, hoe moeten ze dan in hemelsnaam negenhoog een nieuwe kabel aan gaan leggen? Of zit op meerdere verdiepingen een soort verdeelstation oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of de hd-mediabox een component aansluiting heeft.

Ik heb dan wel geen hd-tv (wie wel trouwens??? Het is bijna allemaal hd-ready, heeft nauwelijks wat met hd te maken...)

Maar mijn tv (crt) kan wel overweg met een progressive signaal. Dit moet dan wel via component. Ik denk dat dit een beter plaatje geeft dan wanneer ik nu via de huidige mediabox kijk... Alhoewel, de compressie die wordt toegepast is de grootste invloed op het slechte beeld denk ik. Dan zou een progressive signaal hier niet veel verbetering in aanbrengen.

Het is mij niet te doen om de hd-tv, want er zijn toch maar weinig zenders die hd-tv doorgeven. Maar mijn tv kan er iig mee overweg. Het beeld wordt dus gedownscaled naar de resolutie van mijn beeldbuis. (hd-ready noemen ze dat toch?)

Ik denk dat de meeste hd-tuners die uit zullen gaan komen ook wel beschikken over een downscaler. Dus dat hele hd-ready gebeuren is volgens mij dan ook klink-klare onzin. Maar goed, daar gaat het nu even niet over...

Mogelijk dat ik dus een beter resultaat krijg als upc de compressie wat verminderd en dat ze een tuner aanbieden die progressive signaal kan uitsturen....

Maar dan is het natuurlijk nog de vraag of de tv uitzendingen wel progressive worden opgenomen.?

[ Voor 54% gewijzigd door Ejorne op 19-05-2006 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Ejorne schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:41:
Ik heb dan wel geen hd-tv (wie wel trouwens??? Het is bijna allemaal hd-ready, heeft nauwelijks wat met hd te maken...)
dat is flauwe kul natuurlijk! De huidige HD Ready schermen doen allemaal minimaal 720p of 1080i wat er al prachtig uitziet in vergelijking met een pal signaal..

[ Voor 30% gewijzigd door dadj op 19-05-2006 16:52 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kwhuisman schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:16:
[...]

Ik denk dat ik dat maar het beste kan gaan doen.

Heeft er hier iemand echt verstand van deze zaken?
Wat dacht je van de netwerkmonteur die UPC stuurt...
Ik vraag mij dus af als de kabel te kort blijkt, hoe moeten ze dan in hemelsnaam negenhoog een nieuwe kabel aan gaan leggen? Of zit op meerdere verdiepingen een soort verdeelstation oid?
Geen twee situaties zijn hetzelfde (er zijn zelfs gevallen waar een groepsversterker op het dak staat 8)7 ), maar wederom, die info heeft de monteur dus (of kan het makkelijk opvragen).

Het zit er dik in dat op zal vallen dat je zelf aan je aansluitpunt (dat dus niet jouw eigendom is :o ) hebt zitten prutsen, dus hou rekening met enige kosten, maar ook hier, exact wat en waar kan de monteur je beter vertellen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Wat zijn de mogelijkheden om meerdere tv's aan te sluiten? Ik wil namelijk ook in de slaapkamer nog wel tv kunnen kijken.. Kan dat ook digitaal of kan je via een splitter ofzo de analoge kabel daar nog voor gebruiken (aangezien je daar nog voor betaald)?

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
dadj schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 11:59:
Wat zijn de mogelijkheden om meerdere tv's aan te sluiten? Ik wil namelijk ook in de slaapkamer nog wel tv kunnen kijken.. Kan dat ook digitaal of kan je via een splitter ofzo de analoge kabel daar nog voor gebruiken (aangezien je daar nog voor betaald)?
Het antwoord op deze vraag kun je ook gewoon op de UPC site vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door LoneGunman op 20-05-2006 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Ik weet niet wat er met UPC de afgelopen dagen gebeurt is. Maar het beeld en geluid zijn werkelijk prachtig. Had ik eerst nog constant last van blokjes en slecht geluid (ook na firmware 1.92). Is het nu allemaal fantastisch. Had het een paar dagen niet aangesloten i.v.m dat ik nieuwe meubels kreeg en de tv etc even moest loskoppelen. Maar ik heb de helemiddag gekeken vandaag en geen een keer wat voor storing dan ook gehad. Houden zo!

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Het wordt nog wel 'es wat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dadj schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 15:33:
[...]

dat is flauwe kul natuurlijk! De huidige HD Ready schermen doen allemaal minimaal 720p of 1080i wat er al prachtig uitziet in vergelijking met een pal signaal..
Je vergelijkt een type signaal met de specs van een TV, dat is natuurlijk ook kul. ;)
Een HD-ready TV kan ook een pal signaal weergeven, en dat ziet er echt niet anders uit dan op een non-HD(-ready)TV.

HD-ready betekent, als je het vergelijkt met HDTV, alleen dat er geen HD-tuner in zit. Als je geen aparte HD tuner gebruikt waarmee je ook HD uitzendingen binnenkrijgt, heb je dus ook geen HD. 1080i is 1080i, of het nu op een HD-ready TV is of een 'echte' HDTV.
Of de mediabox van UPC ook dienst doet als HD tuner is dus de vraag. Zo nee, dan heb je weinig aan een HD-ready TV om in HD te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Zamorano schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 21:06:
[...]

Je vergelijkt een type signaal met de specs van een TV, dat is natuurlijk ook kul. ;)
Een HD-ready TV kan ook een pal signaal weergeven, en dat ziet er echt niet anders uit dan op een non-HD(-ready)TV.

HD-ready betekent, als je het vergelijkt met HDTV, alleen dat er geen HD-tuner in zit. Als je geen aparte HD tuner gebruikt waarmee je ook HD uitzendingen binnenkrijgt, heb je dus ook geen HD. 1080i is 1080i, of het nu op een HD-ready TV is of een 'echte' HDTV.
Of de mediabox van UPC ook dienst doet als HD tuner is dus de vraag. Zo nee, dan heb je weinig aan een HD-ready TV om in HD te kijken.
Ik denk dat dadj bedoeld dat tegenwoordig veel tv's die het logo hd-ready dragen signalen van 720p en 1080i kunnen weergeven. En dat dit in vergelijking met een pal signaal een mooier beeld is.

Dat is in zekere zin waarschijnlijk ook wel zo. Een signaal van >720p wat gescaled wordt naar 720p is natuurlijk van hogere resolutie dan gescaled naar 625p. Maar het uiteindelijke resultaat is natuurlijk bij veel tv's afhankelijk van meerdere factoren.

Zo zal tussen twee indentieke tv's (een van 720p en een van 625p) die van 720p natuurlijk een mooier resultaat geven.

Maar ik denk dat ik mijn panasonic crt-tv, gescaled naar 625p, een mooier eindresultaat vind geven dan menig hd-ready tv die het signaal naar 720p scaled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan

De HDTV-mediabox heeft een eigen tuner. Een HD-ready tv zal dus in alle gevallen werken. Een HD-TV alleen als er een HDMI-ingang op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eerst keiveel last van blokken en haperen.
Toen had ik boven me tv versterker gepakt aangesloten op de mediabox en heb helemaal nergens geen last meer van werkt als een zonnetje nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Was dat maar zo...

Ik heb teveel gevallen gezien (ook van duurdere Philips toestellen) waar het beeld op HD werkelijk subliem is, maar de upscaling van PAL 720x576 naar native (meestal 1366x768) uiterst bagger gebeurt en resulteert in blokken en artefacten waar je tenen van gaan krullen.

Opmerkelijk is dat er vaak verschil is tussen de RF-in (waar dus een tuner achter hangt) en de SCART (dus Comp/S-Video/RGB), omdat de tuner gelijk analoog upsamplet naar native reso, terwijl de SCART op PAL resolutie ADC heeft en dan digitaal upsamplet.

Voorbeeld:

Philips 23PF4310/01 23" geval.

Beeld via HDMI: subliem, zowel op 720p als 1080i
Beeld via RF: door analoge upsampling wordt ruis versterkt, maar beeld is scherp en zonder artefacten
Beeld via SCART: in alles behalve 1-op-1 (dus niet beeldvullende) weergave antialias-blocking en zelfs knipperlichteffecten op grenzen tussen kleurvlakken. Werkelijk niet om aan te zien :X

Opmerkelijk 1:
Artefacten op Composite juist minder duidelijk dan RGB (omdat signaal soweiso ook minder duidelijk is)

Opmerkelijk 2:
Uitzondering op bovenstaande is als het bronsignaal letterboxed breedbeeld is (zoals uitgezonden door BBC of op veel DVDs te vinden is), dan werkt het upscalen wel goed (anamorf daarentegen ziet er nog erger uit dat 4:3 uitzendingen)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 18:31:
Ik weet niet wat er met UPC de afgelopen dagen gebeurt is. Maar het beeld en geluid zijn werkelijk prachtig. Had ik eerst nog constant last van blokjes en slecht geluid (ook na firmware 1.92). Is het nu allemaal fantastisch. knip. Maar ik heb de helemiddag gekeken vandaag en geen een keer wat voor storing dan ook gehad. Houden zo!
Dacht ook al dat het beter was dit weekend, alleen vandaag 1x een hik met blokjes gehad op RTL4. We houden onze vingers gekruist dat het vanaf nu alleen maar beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zo best nieuws.....

Schaarste HDTV settopboxen dreigt
Monday, 22 May 2006

Voor wat betreft de settopbox van Philips die voor het UPC netwerk gebruikt moet gaan worden ziet het er minder goed uit. Op het moment van schrijven is er nog geen enkele settopbox uitgeleverd, en Philips schijnt nog druk bezig te zijn met de productie van de apparaten. UPC liet ons desgevraagd weten er nog altijd vanuit te gaan de eerste boxen vóór het WK uit te kunnen leveren, zekerheid hierover kon echter niet gegeven worden. Klanten van UPC die zich via www.ervaarhdtv.nl hebben ingeschreven zullen in ieder geval als éérste aan bod komen wanneer de settopboxen uitgeleverd worden. UPC verwacht deze of volgende week contact met deze mensen op te kunnen nemen met betrekking tot de levering van de settopbox.

Bron: HDTV Magazine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 22:59:
Niet zo best nieuws.....

Schaarste HDTV settopboxen dreigt
Monday, 22 May 2006

Voor wat betreft de settopbox van Philips die voor het UPC netwerk gebruikt moet gaan worden ziet het er minder goed uit. Op het moment van schrijven is er nog geen enkele settopbox uitgeleverd, en Philips schijnt nog druk bezig te zijn met de productie van de apparaten. UPC liet ons desgevraagd weten er nog altijd vanuit te gaan de eerste boxen vóór het WK uit te kunnen leveren, zekerheid hierover kon echter niet gegeven worden. Klanten van UPC die zich via www.ervaarhdtv.nl hebben ingeschreven zullen in ieder geval als éérste aan bod komen wanneer de settopboxen uitgeleverd worden. UPC verwacht deze of volgende week contact met deze mensen op te kunnen nemen met betrekking tot de levering van de settopbox.

Bron: HDTV Magazine
Ook weer echt een plannig van niks dit, 2 weken van te voren boxen uit delen.Als ik zo een planning had gebruikt tijdens mijn afstuderen zou ik het niet hebben gehaald wegens gebrek aan HBO-nivo. En dat is dan een bedrijf :X

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Ja, stom dat ze niet een jaar terug de halfbakken prototypes van Philips alvast konden uitdelen... :/
Dit ligt niet alleen maar aan UPC of zelfs alleen maar aan de niet HBO-niveau planning van UPC. Alle mediagerelateerde bedrijven willen pieken rond een WK, dus ze zullen er zelf ook wel van balen.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Ejorne schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 23:09:
[...]

Ik denk dat dadj bedoeld dat tegenwoordig veel tv's die het logo hd-ready dragen signalen van 720p en 1080i kunnen weergeven. En dat dit in vergelijking met een pal signaal een mooier beeld is.

Dat is in zekere zin waarschijnlijk ook wel zo. Een signaal van >720p wat gescaled wordt naar 720p is natuurlijk van hogere resolutie dan gescaled naar 625p. Maar het uiteindelijke resultaat is natuurlijk bij veel tv's afhankelijk van meerdere factoren.
Yup dat bedoelde ik :)
Bovendien is een HD(Ready) tv niet uitsluitend interessanter voor televisieuitzendingen maar ook voor Xbox 360 en HTPC (in mijn geval een macmini; is niet erg prettig op pal res.)

[ Voor 17% gewijzigd door dadj op 23-05-2006 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let er trouwens wel erg goed op of "HD Ready" televisies daadwerkelijk een HDCP-chip hebben. Zo niet kun je achteraf mogelijk een erg nare verassing krijgen als de protection-bit ingeschakeld wordt (schijnt dat de helft van "HD Ready" schermen dit niet op orde heeft :X )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

dadj schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:05:
[...]

Yup dat bedoelde ik :)
Bovendien is een HD(Ready) tv niet uitsluitend interessanter voor televisieuitzendingen maar ook voor Xbox 360 en HTPC (in mijn geval een macmini; is niet erg prettig op pal res.)
Een hd-ready tv is niet per definitie interessanter mi. Tenminste als je het vergelijkt met 720p vs 625p.
Neem inderdaad bijvoorbeeld de xbox360. Ik heb deze even aangesloten gehad op mijn crt tv. Dit zag er toch echt veel beter uit dan op de "hd-ready" tv van de eigenaar van deze xbox.

Ik zal eens even het type van dat scherm aan hem vragen, het merk was iig Philips...

Maar goed, we dwalen af van het topic.

Back on topic maar weer dan:

Slecht nieuws hierboven omtrent de uitlevering van de hd-mediabox'
Hopen dat dit mee gaat vallen voor de mensen die zich verheugd hebben op het hd-voetbal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Meest voorspelbare nieuws van 2006 wat mij betreft. Ik heb maanden geleden al gezegd dat UPC dat NOOIT voor mekaar kreeg. Ik durf te wedden dat misschien net een handjevol abonnees een HDTV decoder heeft met het einde van het WK.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:33:
Meest voorspelbare nieuws van 2006 wat mij betreft. Ik heb maanden geleden al gezegd dat UPC dat NOOIT voor mekaar kreeg. Ik durf te wedden dat misschien net een handjevol abonnees een HDTV decoder heeft met het einde van het WK.
zie mijn post van 14 mei en 18 mei of zoek naar tijdigheid in dit topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas ook DTV van upc en moet zeggen dat ik heel tevreden ben.
In eerste instantie kreeg ik een kapotte mediabox (zilver) dus opgebeld naar UPC en er zou een monteur langskomen 4 dagen later.

Toch blij dat ie langs was gekomen want hij had een scannertje om de signaalsterkte te meten etc, wat bleek was dat de coax kabel niet goed was, 25 % signaal verlies daardoor.
Hij had hoge kwaliteit kabel bij zich en heb 5 meter voor 12,95 gekocht wat ie zelf ook heeft aangesloten.
De mediabox die kapot was werd vervangen door een veel beter uitziende(niet zo goedkoop) zwarte mediabox en de monteur heeft alles geinstalleerd en gecheckt totdat ie helemaal goed was :)

Nu was de signaal sterkte van buiten en over de coax perfekt en dat was te zien ook.
Kheb zelf een normale televisie met beelbuis(philips matchline 7 oud) en het verschil is echt te zien, kleuren zijn veel beter, haarscherpbeeld en absoluut geen ruis whatsover.
Tot op heden geen signaal storing gehad na 5 dagen dus ik ben heel tevreden.

Ik zou ook iedereen adviseren om een hoogwaardige coax te kopen en zo kort mogelijk zodat het signaal optimaaal blijft, dit is hooguit 10/15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nu 100% zeker dat UPC GEEN WK in HD zal uitzenden. De startpost kan aangepast worden!
UPC heeft het niet gehaald om op tijd de kastjes uit te leveren.
Reden: Philips zit nog in de TESTfase van de kastjes !!!!!!!

Can u imagine? 25 mei ? En er is nog geen een werkend kastje van Philips?

Reden: De HDMI output geeft op sommige TV's problemen en Philips kan niet garanderen dat ie op elke HDTV werkt.

HAHAHHAHAHHAHHAHAHHAHAHAH HAHHAHAHAHHAHAH HAHAHAHAHAHA !!!!!

En als ze nu gewoon component erop hadden laten zitten dan was er geen enkel probleem.....

Wat een sukkels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 09:35:
Het is nu 100% zeker dat UPC GEEN WK in HD zal uitzenden. De startpost kan aangepast worden!
UPC heeft het niet gehaald om op tijd de kastjes uit te leveren.
Reden: Philips zit nog in de TESTfase van de kastjes !!!!!!!

Can u imagine? 25 mei ? En er is nog geen een werkend kastje van Philips?

Reden: De HDMI output geeft op sommige TV's problemen en Philips kan niet garanderen dat ie op elke HDTV werkt.

HAHAHHAHAHHAHHAHAHHAHAHAH HAHHAHAHAHHAHAH HAHAHAHAHAHA !!!!!

En als ze nu gewoon component erop hadden laten zitten dan was er geen enkel probleem.....

Wat een sukkels!
Bronvermelding? En daarnaast iets volwassener reageren is ook wel toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

LoneGunman schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 09:44:
[...]

Bronvermelding? En daarnaast iets volwassener reageren is ook wel toegestaan.
Ik denk dat hij zijn info uit deze post heeft:
http://www.chelloo.com/fo...13564.msg144622#msg144622

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ach ja, kon ik maar overstappen op een andere kabelboer, maar nee hoor dat mag niet in Nederland. Te gek voor woorden dat je geluk moet hebben dat juist jouw kabelmaatschappij wel HDtv uitzendt. Het kan immers met electriciteit ook.

En nee, ik ga geen satelliet kopen van 700 euro :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Vanaf donderdag 1 juni kun je de HDTV-box bij UPC bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Yohan schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 14:34:
Ik hoop het heel erg! Desnoods delen ze die boxen alleen uit aan mensen bij wie de HDMI wel zal werken. Het toeval geschiedt dat wij een Philips plasma binnenkrijgen volgende week O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 18:28
Bron?

Zou iedereen aan bronvermelding willen doen, op deze manier weet helemaal niemand meer wat hij kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ja, maar de bron kan een HD medewerker zijn en die zijn in staat, als ze, bijkans naast elkaar op de helpdesk zitten, strak het tegenovergestelde te vertellen als wat zijn collega zegt.

Als je nu belt naar UPC zegt de een 1 juni en de ander: "nee hoor, wordt niks".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Wanneer er werkelijk problemen waren met de uitlevering, zou UPC de opvallende HDTV-banner op de voorpagina van www.upc.nl niet laten staan.

Meer opmerkelijk nieuws:
Afbeeldingslocatie: http://www.upc.nl/images/header_award.gif
http://www.upc.nl/popup.p...e=txt_popup_contact_award

[ Voor 11% gewijzigd door yohan op 25-05-2006 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrek
  • Laatst online: 17-07 13:08

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Op dit moment heb ik ook UPC digital, werkt supper, allen zappen gaat traag. Binnenkort wil ik een LCD tv kopen.

Nu zit ik met een vraag m.b.t. tot de combinatie lcd / digitale tv:
I
k wil graag weten hoe het zit met een LCD tv met een digitale tuner, kan ik daar de UPC smartcard inzetten zodat het UPC kastje vervalt ? Of werkt dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Nee kan niet.

Smartcard werkt alleen met jouw mediabox. Het mac adres word namelijk gekoppelt aan je smartcard.

Die digitale tuner in de Tv is ook nog waarschijnlijk een DVB-T (meen ik) en geen DVB-C die is nodig voor digitale kabel.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Yohan schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 16:51:
Wanneer er werkelijk problemen waren met de uitlevering, zou UPC de opvallende HDTV-banner op de voorpagina van www.upc.nl niet laten staan.

Meer opmerkelijk nieuws:
[afbeelding]
http://www.upc.nl/popup.p...e=txt_popup_contact_award
Ze hebben iig wel de prijzen weggehaald en bestelinformatie die stond op upc.nl dus.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh, ik dacht toch echt dat het feest niet door ging. Maar ja, sommige mensen geloven ook nog steeds in Sinterklaas.....

Zorg dat je op 1 juni om 9 uur op de stoep staat bij UPC, ben jij de eerste die hem kan kopen.
Ik betaal hem voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.chelloo.com, staat meer informatie over de problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Ik moet even zeggen dat sinds de laatste upgrade ik geen blokjes meer op mijn scherm heb en alles prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapie
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-09 10:23
Beeld is strak en zonder blokken sinds de laatste update. Wat er voor terug is na
het kiezen van een kanaal de melding "signaal verlies" meestal na 1 a 2 seconden
beeld maar als het zwart blijft dan kan de stroom er af. Wie herkent dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het huidige UPC/Philips debacle niet gewoon een gevolg van dit geintje
van 3 jaar geleden?

http://www.rtl.nl/(/actue...hilips_klaagt_upc_aan.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Eindelijk, ik heb deze week een brief gehad van UPC dat ze nu ook in mijn woonplaats de decoders gaan uitrollen. Ergens in de komende weken moet ik er dus ook aan geloven. Het zal mij benieuwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 15:27:
Is het huidige UPC/Philips debacle niet gewoon een gevolg van dit geintje
van 3 jaar geleden?

http://www.rtl.nl/(/actue...hilips_klaagt_upc_aan.xml
Dat conflict is al lang en breed bijgelegd. Zie o.a. hier:
http://www.philips.nl/about/article-15314.html

Laten we 1 juni maar ff afwachten voor we allerlei wilde speculaties de wereld in helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Laatst online: 20:37
Ik neem aan dat als je in Eindhoven woont en wanneer je je aangemeld hebt bij www.ervaarhdtv.nl, dat je dan op zich wel redelijk vlot zo'n Philips kastje kunt verwachten toch? :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.