Ja en alle lampen branden bij jullie ook net dat ene beetje feller of niet?FlowDesign schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 17:51:
Ik neem aan dat als je in Eindhoven woont en wanneer je je aangemeld hebt bij www.ervaarhdtv.nl, dat je dan op zich wel redelijk vlot zo'n Philips kastje kunt verwachten toch?
UiteraardDionysos schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:38:
[...]
Ja en alle lampen branden bij jullie ook net dat ene beetje feller of niet?
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Verwijderd
zo, nog 62 uurtjes te gaan en dan gaan de eerste UPC HD kastjes in de verkoop.
Wat zal er een rij staan om 9 uur 's ochtends op donderdag 1 juni!
Gaan jullie ook?
Wat zal er een rij staan om 9 uur 's ochtends op donderdag 1 juni!
Gaan jullie ook?
Verwijderd
http://www.webwereld.nl/ref/rss/41358Op geruchten dat UPC aanstaande donderdag een mededeling zou doen over de vorderingen, reageert Van der Aart ontkennend, maar hij beaamt dat het met het oog op het naderende WK-voetbal logisch is dat er eind deze week of begin volgende week meer duidelijkheid komt.
Even een vraagje: Het is dus wel zo dat het de bedoeling van UPC is om iedereen die een abonnement op digitale televisie heeft zo'n HD-kastje van Philips krijgt?
Of moet je daar een speciaal abonnement voor afsluiten of iets anders voor doen?
Of moet je daar een speciaal abonnement voor afsluiten of iets anders voor doen?
Volgens mij moet je eenmalig 50 euro betalen, correct my if i'm wrong
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ja idd, voor dat kastje. Dat is extra borg.Gunner schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:02:
Volgens mij moet je eenmalig 50 euro betalen, correct my if i'm wrong
Maar je hoeft niet aan te geven dat je dat ding wilt hebben? Of is dat via die ervaarhdtv.nl website?
Verwijderd
Als ik het mag geloven kan UPC de kastjes voor HDTV van philips niet uitleveren wegens productie/leverings problemen.
Btekent dit als je een kastje zelf koopt(ITS heeft ze geloof ik) wel de HDTV uitzendingen kan zien in HDTV??
Waar betaal je voor bij UPC, alleen de huur van het kastje of ook de signaal input die je krijgt van UPC??
Iemand die hier meer duidelijk over kan geven
Btekent dit als je een kastje zelf koopt(ITS heeft ze geloof ik) wel de HDTV uitzendingen kan zien in HDTV??
Waar betaal je voor bij UPC, alleen de huur van het kastje of ook de signaal input die je krijgt van UPC??
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 22:00 ]
Die € 50 is GEEN borg. Je betaalt € 50 "activeringskosten"/"administratiekosten". Die € 50 krijg je dus NIET terug als je de box retourneert.FlowDesign schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:15:
[...]
Ja idd, voor dat kastje. Dat is extra borg.
Je moet het juist wél aangeven, HDTV is op dit moment voor de liefhebbers (wat moet een oude oma met een 20-jaar oude tv met HDTV?Maar je hoeft niet aan te geven dat je dat ding wilt hebben? Of is dat via die ervaarhdtv.nl website?
Volgens mij kan niet omdat UPC de box aan de smartcard koppelt, hierdoor kun je ook niet met een dvb-c kaart aan de slag. Of zijn de HDTV kanalen bij UPC (tijdelijk) unencrypted?Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 21:59:
Als ik het mag geloven kan UPC de kastjes voor HDTV van philips niet uitleveren wegens productie/leverings problemen.
En hoe geef je dan precies aan dat je HDTV wil hebben?sylvesterrr schreef op maandag 29 mei 2006 @ 22:03:
[...]
Die € 50 is GEEN borg. Je betaalt € 50 "activeringskosten"/"administratiekosten". Die € 50 krijg je dus NIET terug als je de box retourneert.
Je moet het juist wél aangeven, HDTV is op dit moment voor de liefhebbers (wat moet een oude oma met een 20-jaar oude tv met HDTV?).
Gisteren is hier een stroomstoring geweest ! Sindsdien is het analoge signaal 10000* beter ! Zelfs RTL4 is boven te ontvangen.
Vermoedelijk is de mast van de Utwente nog plat ofzo maar dit bewijst wel dat het niet aan mijn huisinstallatie ligt !
Vermoedelijk is de mast van de Utwente nog plat ofzo maar dit bewijst wel dat het niet aan mijn huisinstallatie ligt !
Waarom bewijst het dat je huisinstallatie goed is?kevertje1977 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 09:03:
Gisteren is hier een stroomstoring geweest ! Sindsdien is het analoge signaal 10000* beter ! Zelfs RTL4 is boven te ontvangen.
Als de mast nog niet in werking is, is er geen interferentie.
Is de mast weer in werking en je hebt storing, dan kan dat heel goed in je huisinstallatie gaan storen.
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Ok. Simpele ik : als RTL4 boven prima scherp te ontvangen is nu dan ligt het toch niet aan mij dat ie voor de stroomstoring sneeuwig was ?
De kabels zijn dus blijkbaar goed (iets waar ik niet aan twijfel want met de sateliet, over dezelfde kabel, had ik nooit problemen)
Maar ja, ik kan UPC langs laten komen als het weer terug komt natuurlijk. Maar ik vraag me af wat die eraan kunnen gaan doen.
(Reminder: in mijn dorp staat zo'n stoor-mast)
De kabels zijn dus blijkbaar goed (iets waar ik niet aan twijfel want met de sateliet, over dezelfde kabel, had ik nooit problemen)
Maar ja, ik kan UPC langs laten komen als het weer terug komt natuurlijk. Maar ik vraag me af wat die eraan kunnen gaan doen.
Je kan je afvragen of niet zowel die mast als de niet goed afgeschermde kabels het probleem vormen.
[ Voor 11% gewijzigd door Voutloos op 30-05-2006 10:09 ]
{signature}
Als die mast op dit moment uit de lucht is, hoeft jouw kabel niet goed afgeschermd te zijn (er wordt toch niks uitgezonden op desbetreffende frequentie). Echter, als die mast weer 'online' is, dan zal-ie waarschijnlijk wél gaan storen omdat jouw kabel niet goed afgeschermd is.
Als de binnenhuisinstallatie in orde is, treedt de interferentie waarschijnlijk op buiten jouw woning (in het netwerk van UPC dus). In dat geval zal er een buitenmonteur moeten uitzoeken waar precies het probleem zit (wijkkast/groepsversterker/eindversterker etc) en zal hij het oplossen.
De vraag is nu: wáár treedt de interferentie op, bij jouw thuis of buiten? Als het probleem terugkomt (wat hoogstwaarschijnlijk ook zal gebeuren) moet er een monteur bij jou thuis komen om jouw binnenhuisinstallatie (inclusief de wandcontactdoos) na te kijken.kevertje1977 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 09:48:
Als de binnenhuisinstallatie in orde is, treedt de interferentie waarschijnlijk op buiten jouw woning (in het netwerk van UPC dus). In dat geval zal er een buitenmonteur moeten uitzoeken waar precies het probleem zit (wijkkast/groepsversterker/eindversterker etc) en zal hij het oplossen.
ja dit heb ik ook.Rapie schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 15:17:
Beeld is strak en zonder blokken sinds de laatste update. Wat er voor terug is na
het kiezen van een kanaal de melding "signaal verlies" meestal na 1 a 2 seconden
beeld maar als het zwart blijft dan kan de stroom er af. Wie herkent dit?
ontzettend irritant. ik kan de decoder nu soms wel 3 tot 4 keer per dag van de stroom afhalen.
ik heb het idee dat dit is sinds de vorige sw-update, maar dat kan ik niet aantonen.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Verwijderd
Ja ik heb het ook gekregen na die update
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 10:54 ]
Ik heb ook het idee dat het na de update vaker voorkomt inderdaad. Heb het al een aantal keer gehad..
Monteurs zijn er niet om problemen in de binnenhuisinstallatie op te lossen, dat zul je zelf moeten doen, je bent zelf voor je eigen installatie verantwoordelijk natuurlijk.sylvesterrr schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:27:
Als die mast op dit moment uit de lucht is, hoeft jouw kabel niet goed afgeschermd te zijn (er wordt toch niks uitgezonden op desbetreffende frequentie). Echter, als die mast weer 'online' is, dan zal-ie waarschijnlijk wél gaan storen omdat jouw kabel niet goed afgeschermd is.
[...]
De vraag is nu: wáár treedt de interferentie op, bij jouw thuis of buiten? Als het probleem terugkomt (wat hoogstwaarschijnlijk ook zal gebeuren) moet er een monteur bij jou thuis komen om jouw binnenhuisinstallatie (inclusief de wandcontactdoos) na te kijken.
Ja, het kan wel door een monteur, maar dan mag je daar ook gewoon voor betalen.
Wandcontactdoos valt niet onder de binnenhuisinstallatie, maar nog onder het netwerk van UPC. Tenzij er een abonneeovernamepunt aanwezig is in de woning. Het overnamepunt/wandcontactdoos is verantwoordelijkheid voor UPC. Het is heel simpel:
Zit daarnà het probleem: verantwoordelijkheid klant.
Zit daarvoor (of soms in het overnamepunt): verantwoordelijkheid UPC.
Heb je straks weer storend beeld, kun je eigenlijk vrij gemakkelijk uitsluiten of het probleem in je eigen installatie ligt.
Sluit daarvoor een GOED geisoleerde coaxkabel aan, rechtstreeks vanaf de wandcontactdoos/abonneeovernamepunt, op de TV. Niet een goedkope coaxkabel van de Gamma trouwens.
Dan nog steeds slecht beeld? Dan lijkt de storing in het UPC netwerk te zitten en kun je ook gerust om een monteur vragen.
[ Voor 7% gewijzigd door HaaZ op 30-05-2006 10:58 ]
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Waar zeg ik dat de monteur de binnenhuisinstallatie moet oplossen? Ik geef alleen maar aan dat de monteur moet nakijken of de binnenhuisinstallatie in orde is.HaaZ schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:57:
[...]
Ik heb ook het idee dat het na de update vaker voorkomt inderdaad. Heb het al een aantal keer gehad..
[...]
Monteurs zijn er niet om problemen in de binnenhuisinstallatie op te lossen, dat zul je zelf moeten doen, je bent zelf voor je eigen installatie verantwoordelijk natuurlijk.
Ja, het kan wel door een monteur, maar dan mag je daar ook gewoon voor betalen.
Verkeerd geformuleerd/geïnterpreteerd; ik weet heus wel dat het AOP (dus niet de wandcontactdoos die je zelf boven hebt aangelegd, maar het punt waar waar de groene kabel de woning binnen komt) nog bij het UPC-netwerk hoort.Wandcontactdoos valt niet onder de binnenhuisinstallatie, maar nog onder het netwerk van UPC. Tenzij er een abonneeovernamepunt aanwezig is in de woning. Het overnamepunt/wandcontactdoos is verantwoordelijkheid voor UPC. Het is heel simpel:
Zit daarnà het probleem: verantwoordelijkheid klant.
Zit daarvoor (of soms in het overnamepunt): verantwoordelijkheid UPC.
FlowDesign schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 00:41:
[...]
En hoe geef je dan precies aan dat je HDTV wil hebben?
En inderdaad, het probleem is er weer. Ik ga wel eens met TV's en echte kabels zeulen.sylvesterrr schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:27:
[...]
De vraag is nu: wáár treedt de interferentie op, bij jouw thuis of buiten? Als het probleem terugkomt (wat hoogstwaarschijnlijk ook zal gebeuren) moet er een monteur bij jou thuis komen om jouw binnenhuisinstallatie (inclusief de wandcontactdoos) na te kijken.
Doet UPC ook aan retourgeschikte kastjes met 'gewone' coax aansluitingen (ipv met schroefdraad die ik heb gekregen) ?
Zoals al eerder gezegd, als je last hebt van extreme interferentie wil je de beste connectoren gebruiken, F-connectoren duskevertje1977 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:02:
[...]
En inderdaad, het probleem is er weer. Ik ga wel eens met TV's en echte kabels zeulen.
Doet UPC ook aan retourgeschikte kastjes met 'gewone' coax aansluitingen (ipv met schroefdraad die ik heb gekregen) ?
Als je met 'gewone' IEC-connectoren bedoelt, zijn die dingen stukken minder goed afgeschermd. Misschien voor 99% van de mensen voldoende, maar niet als je onder die mast woont. Beter idee is dus de bestaande IEC zooi door goede F-connectoren te vervangen. Let op de nadruk op goed, ook binnen F-connectoren is er verschil, hou rekening met EUR 5/stuk voor de betere
Oslik blyat! Oslik!
Ik had laatst connectoren van Hirschman van ongeveer 3 Euro per stuk gekocht.dion_b schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:33:
[...]
Zoals al eerder gezegd, als je last hebt van extreme interferentie wil je de beste connectoren gebruiken, F-connectoren dus
Als je met 'gewone' IEC-connectoren bedoelt, zijn die dingen stukken minder goed afgeschermd. Misschien voor 99% van de mensen voldoende, maar niet als je onder die mast woont. Beter idee is dus de bestaande IEC zooi door goede F-connectoren te vervangen. Let op de nadruk op goed, ook binnen F-connectoren is er verschil, hou rekening met EUR 5/stuk voor de betere
Volgens de verkoper van de electronicazaak waren dat hele goede
Hirschmanns zijn idd goed, soms kosten ze meer (als je rekening houdt met EUR 5 is EUR 3 een meevaller
)
Oslik blyat! Oslik!
"UPC en Philips doen hun uiterste best om de HDTV MediaBox zo snel mogelijk beschikbaar te hebben. Op dit moment wordt de box uitgebreid getest om er zeker van te zijn dat de box aan de hoge kwaliteitseisen van beide bedrijven voldoet. De HDTV MediaBox is echter een hoogwaardig technologisch product en het is niet ongebruikelijk dat je bij de technische ontwikkeling van een dergelijk product tegen onverwachte dingen aanloopt. Daarom kunnen we nooit garanties geven over de beschikbaarheid van een nieuw product als de HDTV MediaBox op enig moment."
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Weer een kastje erbij? Nee bedankt. Waarom kan dat niet gewoon via de Mediabox?Yohan schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:34:
"UPC en Philips doen hun uiterste best om de HDTV MediaBox zo snel mogelijk beschikbaar te hebben. Op dit moment wordt de box uitgebreid getest om er zeker van te zijn dat de box aan de hoge kwaliteitseisen van beide bedrijven voldoet. De HDTV MediaBox is echter een hoogwaardig technologisch product en het is niet ongebruikelijk dat je bij de technische ontwikkeling van een dergelijk product tegen onverwachte dingen aanloopt. Daarom kunnen we nooit garanties geven over de beschikbaarheid van een nieuw product als de HDTV MediaBox op enig moment."
Wat zijn de kosten van een 5 meter Hirschmann kabel? Was laatst bij de Mediamartk maar daar hadden ze geen Hirschmanndion_b schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:23:
Hirschmanns zijn idd goed, soms kosten ze meer (als je rekening houdt met EUR 5 is EUR 3 een meevaller)
Verwijderd
Lol nou omdat je voor HDTV een speciaale decorder nodig hebt? Zie jij een HDMi uitgang op je Mediaboxje?Gunner schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:54:
Weer een kastje erbij? Nee bedankt. Waarom kan dat niet gewoon via de Mediabox?
Verwijderd
Ik word al erg neurveus. Nog maar 21 uurtjes en dan sta ik op de stoep bij UPC om de eerste HDTV kast op te halen.
Daat gaat ze toch wel lukken, toch, dat testen? En dan de software opsturen naar China. En dat kastje in elkaar zetten. En een doosje erom heen. En verschepen naar .nl ? En distribueren door .nl ?
Ze hebben nog 21 uur dus ik heb er alle vertrouwen in!
Daat gaat ze toch wel lukken, toch, dat testen? En dan de software opsturen naar China. En dat kastje in elkaar zetten. En een doosje erom heen. En verschepen naar .nl ? En distribueren door .nl ?
Verwijderd
Ik heb nu al 3,5 maand UPC Digital TV, maar ik heb vaak zenders die enorm storen met strepen door het beeld. Gister bij een vriend geweest, die had het haaaarscherp! Was er jaloers op..
Nu heb ik net een nieuwe flatscreen tv etc, maar digital bevalt mij zo niet.. wilde laatst naar UPC winkel, maar daar was het enorm druk, volgende keer maar eens vragen.
Kan je een monteur laten langskomen die kan kijken naar de kabel ofzo? Want heb het idee wat het daaraan ligt.
Nu heb ik net een nieuwe flatscreen tv etc, maar digital bevalt mij zo niet.. wilde laatst naar UPC winkel, maar daar was het enorm druk, volgende keer maar eens vragen.
Kan je een monteur laten langskomen die kan kijken naar de kabel ofzo? Want heb het idee wat het daaraan ligt.
Verwijderd
Ik krijg binnenkort digitale TV van UPC en heb hier het e.e.a. gelezen. Mijn vraag richt zich specifiek op het gebruik van een DVD-recorder. Ik heb gelezen dat het niet mogelijk is meer dan 1 zender te gelijk te bekijken en dat het daardoor niet mogelijk is om programma A op te nemen en programma B te kijken tegelijk. Mijn vraag is als volgt: Is het niet mogelijk om zowel de digitale tuner als de analoge kabel in de DVD recorder te stoppen? Als je dan iets wilt opnemen als je er niet bent zou dit via de digitale TV kunnen, maar als je iets via digitale TV wilt bekijken zou je het programma wat je wilt opnemen via het analoge signaal kunnen doen. Is dit een reeele mogelijkheid of werkt het niet zo?
Ik heb mijn videorecorder aangesloten via de analoge antenne kabel. Dan neem je weliswaar analoog op, maar je kunt dan digitaal tegelijkertijd een andere zender kijken. Ik weet niet of het een oplossing is voor jou, maar voor mij werkt het prima. Ik neem sowieso erg weinig op trouwens, dus ik stel er wellicht minder hoge eisen aan. De videorecorder zit wel weer met scart aan de TV trouwens, voor het afspelen.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Verwijderd
Dat onderstreept inderdaad mijn vermoeden, bedanktBeQuietAndDrive schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:00:
Ik heb mijn videorecorder aangesloten via de analoge antenne kabel. Dan neem je weliswaar analoog op, maar je kunt dan digitaal tegelijkertijd een andere zender kijken. Ik weet niet of het een oplossing is voor jou, maar voor mij werkt het prima. Ik neem sowieso erg weinig op trouwens, dus ik stel er wellicht minder hoge eisen aan. De videorecorder zit wel weer met scart aan de TV trouwens, voor het afspelen.
Ik neem ook niet superveel op en als ik dingen eenmaal gekeken heb knikker ik ze ook vaak weg dus als het nodig is kan het eventueel in analoog, goed om te horen
Definieer 'strepen' - als het diagonale strepen zijn, of ueberhaupt iets wat niet uit blokken opgebouwd is, dan zijn het analoge storingen die op een of andere manier tussen de SCART uitgang van de mediabox en de SCART ingang van de TV erin komenVerwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:32:
Ik heb nu al 3,5 maand UPC Digital TV, maar ik heb vaak zenders die enorm storen met strepen door het beeld. Gister bij een vriend geweest, die had het haaaarscherp! Was er jaloers op..
Heb je nog steeds last van dezelfde strepen of is het een ander beeldprobleem? Let op dat veel LCD TVs slecht omgaan met het digitaal upscalen van PAL (720x576) naar native (meestal 1360x768). Je krijgt dan dingen die lijken op .jpeg artefacten. Als dat het geval is, moet je het eens met een DVD speler met 4:3 beeld proberen (geen 16:9 film, die worden vaak letterboxed geleverd en dat schaalt meestal juist wel goed op). Als dat even brak is heeft het niets met de mediabox te maken, maar met de TV. Is 4:3 op de DVD (of TV-Out) wel beter, dan is het zaak om de mediabox na te laten kijken door UPC (iets wat de shop niet kan regelen, gewoon 0900-1580 bellen)Nu heb ik net een nieuwe flatscreen tv etc, maar digital bevalt mij zo niet.. wilde laatst naar UPC winkel, maar daar was het enorm druk, volgende keer maar eens vragen.
Dat kan, maar hou er rekening mee dat zo'n monteur alleen kijkt naar het signaal op de eerste aansluitpunt. De kabels en andere meuk daarachter zijn je eigen verantwoordelijkheid (al zullen die rustig tegen meerprijs opgewaardeerd kunnen worden). Maar sowieso zaak om eerst SCART of upscalingproblemen uit te schakelenKan je een monteur laten langskomen die kan kijken naar de kabel ofzo? Want heb het idee wat het daaraan ligt.
Oslik blyat! Oslik!
Het is ter vervanging van de huidige mediabox. Je kunt de andere digitale kanalen ook gewoon bekijken met de HDTV-box, alleen dan in SDTV-kwaliteitGunner schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:54:
[...]
Weer een kastje erbij? Nee bedankt. Waarom kan dat niet gewoon via de Mediabox?
Misschien Standaard Digitale TV? Gokje hoor
Verwijderd
Heb sinds eergisteren ook het kastje van UPC binnen! Na het aansluiten, wil ik hem gaan aanmelden, en nadat ik de stadscode heb ingevoerd, krijg ik in het volgende scherm: Geen signaal, controleer uw aansluitingen. Nu heb ik alles correct aangesloten (3x gechecked), doet de tv het zonder mediabox wel (al is het signaal niet 100%, sneeuwt een beetje).
Kan me voorstellen dat het aan de kabels ligt, maar dan zou ik toch wel iets van een signaal moeten krijgen?
Iemand ervaring hiermee?
Kan me voorstellen dat het aan de kabels ligt, maar dan zou ik toch wel iets van een signaal moeten krijgen?
Iemand ervaring hiermee?
idem, wel 3-4 keer op een avond (met zappen) . Na de sw update. Beeld is wel verbeterd. niet of nauwelijk meer blokjes ed. geweldig.Oscar the Grouch schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:48:
[...]
ja dit heb ik ook.
ontzettend irritant. ik kan de decoder nu soms wel 3 tot 4 keer per dag van de stroom afhalen.
ik heb het idee dat dit is sinds de vorige sw-update, maar dat kan ik niet aantonen.
Verwijderd
De hoop die ik nog heb is dat het een firmware kwestie is. Maar ja, in dat geval haddenVerwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:26:
Ik word al erg neurveus. Nog maar 21 uurtjes en dan sta ik op de stoep bij UPC om de eerste HDTV kast op te halen.
ze de kastjes al lang uit kunnen leveren, en updaten via het netwerk.
Verwijderd
Ik ga vannacht niet slapen. Morgen is het woensdag 1 juni, 1 week voor het WK.Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:40:
[...]
De hoop die ik nog heb is dat het een firmware kwestie is. Maar ja, in dat geval hadden
ze de kastjes al lang uit kunnen leveren, en updaten via het netwerk.
Ik ga hier voor de lokale UPC winkel slapen, dan ben ik de eerste die mijn HD kastje kan meenemen.
Het gaat storm lopen. Ik rapporteer morgen om 9.01 uur hoe het allemaal werkt!
Verwijderd
UPC winkel? Nooit van gehoord, zou er ook 1tje in Nijmegen zitten? Maar die kun je dus vanaf donderdag kopen bij zo'n winkel?
Verwijderd
Het personeel zal wel denken, wat ligt daar nou voor mafkees voor de zaak.Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:30:
[...]
Ik ga vannacht niet slapen. Morgen is het woensdag 1 juni, 1 week voor het WK.
Ik ga hier voor de lokale UPC winkel slapen, dan ben ik de eerste die mijn HD kastje kan meenemen.
Het gaat storm lopen. Ik rapporteer morgen om 9.01 uur hoe het allemaal werkt!
"HD kastjes?". "Nooit van gehoord meneer".
Verwijderd
Waarom ga je er eigenlijk vanuit dat daar morgen die kastjes beschikbaar zullen zijn? Volgens mij werd er afgelopen maandag nog bericht dat ze het niet op tijd konden leveren, en ik neem ook wel aan dat als je ze morgen zou kunnen halen in een winkel dat ze dat wel gemeld hadden?
ja. ik heb upc gebeld en moest een code van een grotere dorp/stad in de buurt invullen. Het is geen probleem dat je een andere code invult dan je woonplaats volgens de helpdesk. Ik had daarna direct signaal.Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:35:
Heb sinds eergisteren ook het kastje van UPC binnen! Na het aansluiten, wil ik hem gaan aanmelden, en nadat ik de stadscode heb ingevoerd, krijg ik in het volgende scherm: Geen signaal, controleer uw aansluitingen. Nu heb ik alles correct aangesloten (3x gechecked), doet de tv het zonder mediabox wel (al is het signaal niet 100%, sneeuwt een beetje).
Iemand ervaring hiermee?
Verwijderd
Nou, ik heb dus de hele nacht doorgebracht in mijn slaapzak voor de UPC winkel.Yohan schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 14:34:
Vanaf donderdag 1 juni kun je de HDTV-box bij UPC bestellen
Ik vond het wel een beetje vreemd dat ik de enige was daar. Wel iemand
anders op een bankje zien slapen, maar dat was een zwerver van 58 jaar. Leek me
niet echt geinteresseerd in HDTV.
Anyway, toen ik de winkel binnenkwam als eerste legde ik mijn 50 euro
op de tafel en zei: Geef maar mee, dat HD Kastje. Alsof het donderde
in Beieren. Vloeken in de kerk. Geen een reactie van de verkoopster.
Manager erbij. HDTV? Wat is dat? Telefoontje naar UPC Headquarters.
Nou, daar hadden ze nog geen flauw idee wanneer het zou komen. Of ik
de site in de gaten wou houden.
Ik had dit dus echt niet verwacht. Wat een teleurstelling! UPC die een
belofte niet nakomt.
Ik weet even niet wat ik nu moet doen. Als UPC een belofte niet kan
waarmaken, wie dan nog wel?
Verwijderd
Op dat soort moment begin je toch diep over het leven na te denken he.
Als je niet eens meer op UPC kan bouwen
Waar gaat het heen in deze wereld!?!
Als je niet eens meer op UPC kan bouwen
Waar gaat het heen in deze wereld!?!
Ik heb ook expres gebeld
. De verkopen zei dat hij zelf ook een kastje had besteld en dat de eerste 1000 mensen die zich hadden ingeschreven op de site het snelst iets zouden horen. Volgens mij is hier ook niks van waar, maar goed...
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Op www.upc.nl kun je ze vinden - veel zijn het er niet, maar net in Nijmegen zit er wel eentjeVerwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 01:01:
UPC winkel? Nooit van gehoord, zou er ook 1tje in Nijmegen zitten? Maar die kun je dus vanaf donderdag kopen bij zo'n winkel?
Maareh, waarvandaan davidgilmour het in vredesnaam in z'n hoofd haalde dat ze vanaf vanmorgen HD-boxen gingen verkopen is een raadsel
Ik meende dat Yohan vrij duidelijk de laatste officiele communicatie van UPC postte:
Oslik blyat! Oslik!
Als je TV bij analoog al sneeuwt is je signaal verre van ideaal. Een 'beetje' signaal is bij digitale tv, geen signaal. Hoe zijn je kabels? Hoeveel andere apparaten zitten er op de kabel. Hoever staat je mediabox bij de binnenkomst van de 'groene' kabel vandaan?Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:35:
Iemand ervaring hiermee?
Een retourband geschikte versterker doet goed werk, maar zal geen wonderen verrichten.
Kia Niro-EV 2024
Nope, Standard Definition Television -> http://en.wikipedia.org/wiki/SDTV
Verwijderd
Net de hoorn neergeklapt met UPC.
Ik had een klein beetje hoop dat ze toch vanaf vandaag die rommel gingen versturen.
Het vrouwtje deelde mij mee dat ze de boxen nog lang niet in huis hebben en het NIET voor de WK gebeurd.
Misschien tijdens de WK maar dat is nog niet eens zeker.
Had het al verwacht.
UCP/Philips op zn best
Ik had een klein beetje hoop dat ze toch vanaf vandaag die rommel gingen versturen.
Het vrouwtje deelde mij mee dat ze de boxen nog lang niet in huis hebben en het NIET voor de WK gebeurd.
Misschien tijdens de WK maar dat is nog niet eens zeker.
Had het al verwacht.
UCP/Philips op zn best
Ik gok dat davidgilmour zijn stukjes ironisch bedoelde...dion_b schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 10:48:
[...]Maareh, waarvandaan davidgilmour het in vredesnaam in z'n hoofd haalde dat ze vanaf vanmorgen HD-boxen gingen verkopen is een raadsel
[...]
Ik denk eerder sarcastisch, of zelfs cynisch. Ironisch lijkt me een beetje mild...SiHiDa schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:02:
[...]
Ik gok dat davidgilmour zijn stukjes ironisch bedoelde...
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
Bah, mijn vriendin heeft vanmiddag helaas de Mediabox van TPG in ontvangst genomen (zoals gewoonlijk niet om gevraagd, toch gekregen).
Heb geen trek om die doos op de post te doen, lever hem liever hoogstpersoonlijk bij een UPC center af.
Heb geen trek om die doos op de post te doen, lever hem liever hoogstpersoonlijk bij een UPC center af.
Verwijderd
Ik kan me toch niet aan de indruk ontrekken dat UPC bezig is met pure misleiding (in het geval het WK niet gehaald wordt):
Welke programma’s zijn er in HD kwaliteit?
Het NOS zendt het WK uit in HD kwaliteit via Nederland 2. Daarnaast kunt u met een Film1 en Sport1 abonnement (los of samen in combinatie) ook genieten van realistische sportverslagen of een intensere filmbelevenis. UPC werkt er aan om meer HD kanalen aan te bieden. Binnenkort wordt het aanbod verder uitgebreid.
http://www.upc.nl/index.php?PageID=147605&R=16183
Het NOS zendt het WK uit in HD kwaliteit via Nederland 2. Daarnaast kunt u met een Film1 en Sport1 abonnement (los of samen in combinatie) ook genieten van realistische sportverslagen of een intensere filmbelevenis. UPC werkt er aan om meer HD kanalen aan te bieden. Binnenkort wordt het aanbod verder uitgebreid.
UPC mag dan misschien met het WK geadverteerd hebben. Maar in bovenstaande tekst zegt upc niet dat het het WK in hdtv aanbiedt. Er staat alleen welke zenders er in hd kwaliteit zijn... Dat klopt natuurlijk ook, die zenders zijn er ook in hd-kwaliteit...Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:44:
Ik kan me toch niet aan de indruk ontrekken dat UPC bezig is met pure misleiding (in het geval het WK niet gehaald wordt):
[ Voor 5% gewijzigd door Ejorne op 01-06-2006 20:02 ]
Je kunt via de klantenservice van upc een doos bestellen waarin je de handel kostenloos terug kunt sturen. Die doos sturen ze ook nog op, je hoeft dus alleen naar het postkantoor om hem af te geven.MaZo schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:31:
Bah, mijn vriendin heeft vanmiddag helaas de Mediabox van TPG in ontvangst genomen (zoals gewoonlijk niet om gevraagd, toch gekregen).
(.......... zo werkte het in ieder geval voor m'n oude internetmodem)
Kan ik niet gewoon de onopengemaakte doos bij een service center op de balie neerploffen?
Ik wil die troep helemaal niet, heb er niet om gevraagd en het voegt imo niks toe.
Ik wil die troep helemaal niet, heb er niet om gevraagd en het voegt imo niks toe.
Nee, dit kan niet bij een service center, die doen niets met uitreiken/innemen van apparatuur.
Ik gebruik m trouwens ook op gewone zenders vaak voor de guide-functie.
Zodra je hem op een zender zet, geeft ie aan wat er voor is, wat het programma inhoudt (korte uitleg), hoelaat het begonnen is, hoelaat het volgende programma begint en wat voor programma dat is en dmv van een balkje weet ik gelijk hoe lang het huidige programma al bezig is. Werkt erg fijn en k mis het gelijk als'k analoog kijk. (+t beeld vind ik mooier, maar dat verschilt geloof ik per persoon)
Daarnaast, half jaar gratis, je kunt m altijd over 5 maand nog inleveren dan kost t je net zogoed niks.. Open maken of niet maakt geen zak uit iig..
Ik gebruik m trouwens ook op gewone zenders vaak voor de guide-functie.
Zodra je hem op een zender zet, geeft ie aan wat er voor is, wat het programma inhoudt (korte uitleg), hoelaat het begonnen is, hoelaat het volgende programma begint en wat voor programma dat is en dmv van een balkje weet ik gelijk hoe lang het huidige programma al bezig is. Werkt erg fijn en k mis het gelijk als'k analoog kijk. (+t beeld vind ik mooier, maar dat verschilt geloof ik per persoon)
Daarnaast, half jaar gratis, je kunt m altijd over 5 maand nog inleveren dan kost t je net zogoed niks.. Open maken of niet maakt geen zak uit iig..
De twee aankondigingsbrieven inclusief introductie-dvd over het hoofd gezienMaZo schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:31:
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Als ik me niet vergis is dat balkje helemaal niet de lengte van het programma, maar de signaalsterkteHaaZ schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:10:
Zodra je hem op een zender zet, geeft ie aan wat er voor is, wat het programma inhoudt (korte uitleg), hoelaat het begonnen is, hoelaat het volgende programma begint en wat voor programma dat is en dmv van een balkje weet ik gelijk hoe lang het huidige programma al bezig is.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
je vergist je
[ Voor 88% gewijzigd door Holgster op 02-06-2006 07:13 ]
Br(36) Ba(56)
Verwijderd
als je conventionele crt tv stuk gaat en je koopt een platte tv dan zul je later smeken om digitale tv.MaZo schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:19:
Kan ik niet gewoon de onopengemaakte doos bij een service center op de balie neerploffen?
Analoge tv ziet er waardeloos uit op een platte tv (met name LCD). Digitale tv ziet er retestrak uit op een platte tv en is een vereiste.
Op een crt tv is de toegevoegde waarde marginaal.
Ze hebben mij meerdele malen telefonisch benaderd, maar ik heb keer op keer aangegeven dat ik geen interesse heb. Ik vind het dus gewoon onbeschoft om iemand dan alsnog ongevraagd die zooi op te sturen.Yohan schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 00:30:
[...]
De twee aankondigingsbrieven inclusief introductie-dvd over het hoofd gezien
Bovendien heb ik wel eens wat brieven er over gehad (bij facturen enzo, ik heb namelijk internet, telefoon en analoge televisie van ze) maar geen DVD.
Ik heb een KLV-V32 Sony Bravia HDTV, maar zolang het geen HD decoder is vind ik het niet interessant.Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 07:14:
[...]
als je conventionele crt tv stuk gaat en je koopt een platte tv dan zul je later smeken om digitale tv.
Analoge tv ziet er waardeloos uit op een platte tv (met name LCD). Digitale tv ziet er retestrak uit op een platte tv en is een vereiste.
Zou ik nog eens goed naar dat balkje kijken. Dat is dus echt wel de lengte van het programma, hoe ver het al is gevorderd.Royz schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 01:07:
[...]
Als ik me niet vergis is dat balkje helemaal niet de lengte van het programma, maar de signaalsterkte
Als dat signaal stertke zou zijn dan heb ik wel erg vaak slecht signaal, en wel heel toevallig dat dan het programma net begonnen is
Ik snapte dat balkje al niet...
Blij dat ik het weet want dat is inderdaad een handige feature.
De TVgids functie mag van mij ook nog wel veranderen. Ik zou in het overzicht graag willen zien wat er nu en daarnaa op de zender is, niet alleen wat er nu op is..
De TVgids functie mag van mij ook nog wel veranderen. Ik zou in het overzicht graag willen zien wat er nu en daarnaa op de zender is, niet alleen wat er nu op is..
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Verwijderd
toch zal je verbaasd staan van de kwaliteitsverbetering t.o.v. analoog. Ik heb ook geen liefdesverhouding met UPC maar digitale tv voor 2 euro extra is een goeie deal.MaZo schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:28:
[...]
[...]
Ik heb een KLV-V32 Sony Bravia HDTV, maar zolang het geen HD decoder is vind ik het niet interessant.
Staat op zich ook gewoon in de handleiding hoorDr.DNA schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:36:
Ik snapte dat balkje al niet...Blij dat ik het weet want dat is inderdaad een handige feature.
Nou ik vind het interessant zat. Zou het alleen al doen voor het geluid. Maar ja, als je alleen maar TV geluid gebruikt, maakt het natuurlijk geen ruk uit.MaZo schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:28:
Ik heb een KLV-V32 Sony Bravia HDTV, maar zolang het geen HD decoder is vind ik het niet interessant.
[ Voor 44% gewijzigd door InZane op 02-06-2006 10:59 ]
Verwijderd
Idd zelfde met me Samsung LE32M61B. Als je het vergelijkt met andere LCD tv's ziet Analoge tv er hier heel goed uit, maar toch blijft Digitale tv heel erg veel verschil. Het is geen HDTV nee, maarja dat is nog geen mogenlijkheid jammergenoeg, en dit is stukken beter als Analoge tv.
Ik ga UPC's term "digitaal" pas echt interessant vinden als de boel op component / HDMI kan. Tot die tijd voldoet analoog nog voor mij. Want - ondanks die extra 2 euro's - of ik nou zo blij moet worden van een op scart aangesloten, trage Mediabox... nah.
Maar goed, iedereen zijn eigen mening natuurlijk.
Maar goed, iedereen zijn eigen mening natuurlijk.
Ik heb een gewone ouderwetse CRT televisie (wel breedbeeld), maar zie toch écht wel voordelen in UPC digital(wat ik nu dus heb) ten opzichte van de analoge kabelaansluiting!Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 07:14:
[...]
als je conventionele crt tv stuk gaat en je koopt een platte tv dan zul je later smeken om digitale tv.
-1- Extra kanalen (niet allemaal top, maar er zitten zeker interessante kanalen bij)
-2- Electronische programma gids
-3- Films on demand bestellen
Wel eens van digital component video (YCbCr) gehoord?
Dit is iets anders dan analog component video (YPbPr).
Wel eens van gehoord, nog nooit een TV gezien die het ondersteunt.
Als je crt tv kapot gaat en je koopt een nieuwe tv van het type "plat" dan zul je later smeken dat je toch maar weer een crt had gekocht. Of je moet een platte tv van rond de 3k gekocht hebben, die zijn wel ok. Maar dan zul je zien dat het analoge signaal helemaal zo slecht niet is en dat juist het digitale signaal ontdaan is van een heleboel detail...Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 07:14:
[...]
Inderdaad verbaasd staan ja, helaas niet van de kwaliteitsverbetering maar van de kwaliteitsverslechtering. Ik heb pas weer even goed vergeleken met het analoge signaal. Je staat echt verbaasd te kijken hoeveel detail ze er weten te hebben uitgefilterd.... Nee, dat noem ik geen kwaliteit...Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:52:
[...]
toch zal je verbaasd staan van de kwaliteitsverbetering t.o.v. analoog. Ik heb ook geen liefdesverhouding met UPC maar digitale tv voor 2 euro extra is een goeie deal.
Ja, dat zijn inderdaad voordelen tov het analog signaal, ook de geluidskwaliteit is iets beter dan die van het analoge signaal, helaas ontbreekt elk spoor van detail in het beeld. (ja, een beetje overdreven, ik weet het... er zit nog wel iets detail in maar analoog is toch echt wel veel beter...)Jorizzz schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 14:14:
[...]
Ik heb een gewone ouderwetse CRT televisie (wel breedbeeld), maar zie toch écht wel voordelen in UPC digital(wat ik nu dus heb) ten opzichte van de analoge kabelaansluiting!
-1- Extra kanalen (niet allemaal top, maar er zitten zeker interessante kanalen bij)
-2- Electronische programma gids
-3- Films on demand bestellen
Staat de C in YCbCr niet gewoon voor component en de P in YPbPr niet voor Progressive?MaZo schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 14:57:
[...]
Wel eens van digital component video (YCbCr) gehoord?
Dit is iets anders dan analog component video (YPbPr).
Heeft volgens mij niets met analoog of digitaal te maken....
-----------------------------------------------------------------
Maar goed, men zal wel denken dat ik niet goed bij mijn hoofd ben met mijn gezeik over het slechte digitale signaal.... Maar neem maar eens een wat betere crt tv, zet hiervan alle foefjes uit (zoals ruisonderdrukking, trillingsvrij, IA, digital comb en de rele reutemeteut....) Je zal dan zien hoe sterk het analoge signaal is tov het digitale... Het digitale signaal heeft misschien wat minder ruis, maar helaas is met de ruis ook een heleboel detail weggefilterd... Ik sta echt versteld hoeveel dat werkelijk is. Eerder in dit draadje heb ik dat al vaker geopperd, maar pas weer eens goed vergeleken.... Het is echt.... digitaal is nog lang niet zoals het kan zijn.
Heb het maar even voor je opgezocht:Ejorne schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 19:32:
[...]
Staat de C in YCbCr niet gewoon voor component en de P in YPbPr niet voor Progressive?
Heeft volgens mij niets met analoog of digitaal te maken....
http://en.wikipedia.org/wiki/Component_video
en indien nog onduidelijk:
http://www.answers.com/topic/component-video
Je bent wat overdreven kritisch. Ik wil geen 3000 euro gaan uitgeven voor een (platte) TV en ik denk meerdere tweakers met mij. En ik wil ook geen lomp bakbeest in de kamer hebben staan (mijn vrouw iig niet). Dus wat doe je dan? Dan koop ik een in mijn ogen knappe 'platte'.Ejorne schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 19:32:
Maar goed, men zal wel denken dat ik niet goed bij mijn hoofd ben met mijn gezeik over het slechte digitale signaal.... Maar neem maar eens een wat betere crt tv, zet hiervan alle foefjes uit (zoals ruisonderdrukking, trillingsvrij, IA, digital comb en de rele reutemeteut....) Je zal dan zien hoe sterk het analoge signaal is tov het digitale... Het digitale signaal heeft misschien wat minder ruis, maar helaas is met de ruis ook een heleboel detail weggefilterd... Ik sta echt versteld hoeveel dat werkelijk is. Eerder in dit draadje heb ik dat al vaker geopperd, maar pas weer eens goed vergeleken.... Het is echt.... digitaal is nog lang niet zoals het kan zijn.
Dat jij dat niets vind, prima. Dat respecteer ik en dat moet je ook lekker voor jezelf weten. Ik kan er prima naar kijken en de prijs/kwaliteit verhouding is in mijn ogen gewoon goed. Maar ga niet anderen jouw mening door de strot duwen omdat het in jouw ogen allemaal inferieure rommel is.
Dat digitale tv nog in de kinderschoenen staat beaam ik. Daarom kan je het bij UPC iig gratis uitproberen. Bevalt het je? Dan kost het je na 6 maanden GRATIS uitproberen gewoon twee euro extra. Bevalt het je niet? Dan stuur je de boel toch fijn weer terug?
Nieuwe zender erbij!!
Overigens mensen even een belangerijk berichtje! Doe even een nieuwe zenderscan (handmatig zoeken).
UPC schijnt weer een zender te hebben toegevoegd (kanaal 507 na zenderscan). Het gaat hier om Boomerang een kanaal wat allemaal oude cartoons uitzend (wacky races etc) van Cartoon Network.
Weer een zender erbij.
Las ik overigens net op het chelloo.com forum.
Overigens mensen even een belangerijk berichtje! Doe even een nieuwe zenderscan (handmatig zoeken).
UPC schijnt weer een zender te hebben toegevoegd (kanaal 507 na zenderscan). Het gaat hier om Boomerang een kanaal wat allemaal oude cartoons uitzend (wacky races etc) van Cartoon Network.
Weer een zender erbij.
[ Voor 12% gewijzigd door schnumi op 02-06-2006 22:54 ]
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
Wauw te gek was al aan het wachten tot dat net er kwam
Zijn de classic cartoons op 1 net, yay!
Hier sluit ik me helemaal bij aan, en 2 euro per maand is bijna een weggevertje IMHO.Gunner schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 20:28:
[...]
Je bent wat overdreven kritisch. Ik wil geen 3000 euro gaan uitgeven voor een (platte) TV en ik denk meerdere tweakers met mij. En ik wil ook geen lomp bakbeest in de kamer hebben staan (mijn vrouw iig niet). Dus wat doe je dan? Dan koop ik een in mijn ogen knappe 'platte'.
Dat jij dat niets vind, prima. Dat respecteer ik en dat moet je ook lekker voor jezelf weten. Ik kan er prima naar kijken en de prijs/kwaliteit verhouding is in mijn ogen gewoon goed. Maar ga niet anderen jouw mening door de strot duwen omdat het in jouw ogen allemaal inferieure rommel is.
Dat digitale tv nog in de kinderschoenen staat beaam ik. Daarom kan je het bij UPC iig gratis uitproberen. Bevalt het je? Dan kost het je na 6 maanden GRATIS uitproberen gewoon twee euro extra. Bevalt het je niet? Dan stuur je de boel toch fijn weer terug?
Kritisch, ja dat wel... overdreven, niet echt. Er zijn volgens mij veel mensen, vele malen kritischer.
Ik heb maar een goedkoop Panasonic tv'tje, dat lijkt me voor een overdreven kritisch oog lang niet voldoende...
Ik duw voor zover ik weet niet mijn mening door andermans strot. Althans dat is niet mijn bedoeling. Ik probeer alleen maar aan te geven dat juist de prijs-kwaliteit verhouding van een crt tv van ca 800, op een analoog signaal mogelijk beter is dan "die digitale troep".Gunner schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 20:28:
[...]
Ik wil niet zozeer beweren dat het allemaal troep is wat je zoal aan goedkopere platte schermen kan kopen. Maar ik wil wel beweren dat een analoog signaal op een goedkopere crt tv een beter resultaat kan geven dat wat upc "dvd kwaliteit" noemt...
En een plat scherm tovert echt geen kwaliteit terug uit het digitale signaal waarvan veel detail is verdwenen. Dat het op zo'n scherm mooier is als het analoge signaal is misschien ook wel zo. Maar dat zegt moeglijk meer over de slechte eigenschappen van dat scherm op het gebied van analoge ingang, dan dat het wat zegt over het digitale signaal. Zoals "dat het digitale signaal beter is" want dat is mi larikoek...
Verwijderd
Een CRT kan veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter met analoog omgaan dan welk lcd/plasma scherm dan ook. Ik heb een plasma van 3000 duros en vind het beeld van me 10 jaar oude sony crt van 500 euro schitterend.Ejorne schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 00:35:
[...]
Kritisch, ja dat wel... overdreven, niet echt. Er zijn volgens mij veel mensen, vele malen kritischer.
Ik heb maar een goedkoop Panasonic tv'tje, dat lijkt me voor een overdreven kritisch oog lang niet voldoende...
[...]
Ik duw voor zover ik weet niet mijn mening door andermans strot. Althans dat is niet mijn bedoeling. Ik probeer alleen maar aan te geven dat juist de prijs-kwaliteit verhouding van een crt tv van ca 800, op een analoog signaal mogelijk beter is dan "die digitale troep".
Ik wil niet zozeer beweren dat het allemaal troep is wat je zoal aan goedkopere platte schermen kan kopen. Maar ik wil wel beweren dat een analoog signaal op een goedkopere crt tv een beter resultaat kan geven dat wat upc "dvd kwaliteit" noemt...
En een plat scherm tovert echt geen kwaliteit terug uit het digitale signaal waarvan veel detail is verdwenen. Dat het op zo'n scherm mooier is als het analoge signaal is misschien ook wel zo. Maar dat zegt moeglijk meer over de slechte eigenschappen van dat scherm op het gebied van analoge ingang, dan dat het wat zegt over het digitale signaal. Zoals "dat het digitale signaal beter is" want dat is mi larikoek...
Echter een 63 cm CRT bak kan ik niet aan de muur hangen. En ook niet in 1 meter formaat krijgen.
Dus als je dan toch een mooi strak beeld wil hebben van 1 meter dan ontkom je er niet aan om een plasma (geen LCD!) te kopen. Ja, en deze dingen zijn minder vergevingsgezind met analoog signaal.
Zet er een BluRay speler op en je hebt het allerallermooiste beeld dat je kunt hebben. Zet er een DVD via COMPONENT op en je hebt erg mooi beeld. Zet er analoge tv op en het is matig. Dan is de bijna DVD kwaliteit van UPC (op sommige zenders en alleen met sommige programma's!) een verademing.
MaZo schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 20:18:
[...]
Heb het maar even voor je opgezocht:
http://en.wikipedia.org/wiki/Component_video
en indien nog onduidelijk:
http://www.answers.com/topic/component-video
Uit het stukje van Wikipedia blijkt niet direct dat de term YCbCr alleen voor de digitale variant gebruikt wordt. En dat er per definitie ook alleen maar de digitale variant mee omschreven wordt.van wikipedia:
This type of signal is usually what is intended when people talk of component video today. Variants of this format include YUV, YCbCr, YPbPr and YIQ commonly used in video systems.
Echter doet het stukje van Answers.com dat wel denken...
Weer wat geleerd, bedankt voor het opzoeken.
Inderdaad, dat is ongeveer wat ik bedoel te zeggen. Maar dan wat anders omschreven... Waar het mij om gaat is dat veel mensen het digitale signaal van upc zo'n grote verbetering vinden tov het analoge. Terwijl dit, nader bekeken, mogelijk helemaal geen juiste conclusie is.Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 00:48:
[...]
Dus als je dan toch een mooi strak beeld wil hebben van 1 meter dan ontkom je er niet aan om een plasma (geen LCD!) te kopen. Ja, en deze dingen zijn minder vergevingsgezind met analoog signaal.
Zet er een BluRay speler op en je hebt het allerallermooiste beeld dat je kunt hebben. Zet er een DVD via COMPONENT op en je hebt erg mooi beeld.
Zet op een beetje goede crt tv alle foefjes aan ipv uit (digital comb enzo...) dan zie je nauwelijks verschil tussen upc digital en upc analoog. Maarja, een crt tv kan vaak veel beter weergeven wanneer dergelijke truckjes juist uit staan...
Ik vind dit toch vreemd. Het lijkt mij dat er uit de mediabox een analoog signaal komt. Zet er een video naast en plug deze met scart aan de plasma en de tv weet niet het verschil in signaalsoort tussen de mediabox en de video...Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 00:48:
Zet er analoge tv op en het is matig. Dan is de bijna DVD kwaliteit van UPC (op sommige zenders en alleen met sommige programma's!) een verademing.
Het lijkt me dan dat de video via het analoge signaal meer detail op de plasma weet te toveren dan de mediabox via het digitale signaal. Maar goed ik weet dit natuurlijk niet zeker, ik kan het niet testen... Ik bezit geen plasma of lcd. (Maar een paar kennissen wel, leuk om een keer te proberen.)
Dat straks die hd-mediabox via hdmi een mooi plaatje (zou moeten kunnen) geven, dat geloof ik graag... Maar dat is een ander verhaal...
[ Voor 18% gewijzigd door Ejorne op 03-06-2006 01:27 ]
Verwijderd
Nou ik kan je zeggen dat het een groot verschil is met de Mediabox en een normaal analoge signaal op een LCD scherm. Alle technische details weet ik niet, maar het is zeker een stuk scherper (?) als gewoon een analoge signaal.
Ok het is geen DVD kwaliteit (Bij lange na niet), maar voor mensen met een LCD tv, is het gewoon een must. En dat voor maar 2 euro extra per maand
Ok het is geen DVD kwaliteit (Bij lange na niet), maar voor mensen met een LCD tv, is het gewoon een must. En dat voor maar 2 euro extra per maand
Hoezo Geen LCD. LCD is beter dan plasma op het moment. Plus dat plasma alleen de grotere beeldformaten hebben, en ze kwa technologie zeker niet beter zijn dan LCD. Ook is plasma meestal vele malen duurder.Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 00:48:
[...]
Dus als je dan toch een mooi strak beeld wil hebben van 1 meter dan ontkom je er niet aan om een plasma (geen LCD!) te kopen.
Duurdere LCD's geven op dit moment zeker een heel mooi beeld vergelijkbaar met Plasma tv's.
Het grote voordeel is tevens dat LCD tv's wel 720p enz ondersteunen en dat bij plasma's bijna niet het geval is. Of je moet echt heel veel geld gaan uitgeven.
Het grote voordeel is tevens dat LCD tv's wel 720p enz ondersteunen en dat bij plasma's bijna niet het geval is. Of je moet echt heel veel geld gaan uitgeven.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
Tot nu toe, heb ik nog niet echt een LCD televisie gezien die net zo helder is een zoveel contrast geeft als een plasma scherm! Ze zijn er wel, maar dan ben je ook een klap geld kwijt. (€ 3000,-)VeeGee schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 10:23:
[...]
Hoezo Geen LCD. LCD is beter dan plasma op het moment. Plus dat plasma alleen de grotere beeldformaten hebben, en ze kwa technologie zeker niet beter zijn dan LCD. Ook is plasma meestal vele malen duurder.
Zelf heb ik een Samsung plasma PS42P5H genomen, mede vanwege het design
Nu nog snel de HD decoder ontvangen van UPC maar dat wordt zo langzamerhand een gebed zonder eind!
Greetz Neosto
Verwijderd
Plasma vind ik ook wel mooi, maar wat ik toch emestal het geval vind is het beeld op een Plasma.
Ik heb zelf een Samsung LE32M61B LCD, en als ik die vergelijk met de Philips Plasma (Weet type nummer niet) die een vriend van me heeft.. Vind toch altijd het beeld heel bokkerig
Vooral bij Analoge tv, en dvdtjes. Als je een echt HD Plasma scherm hebt, zal je dat vast niet meer hebben. Alleen dan heb je nog het probleem dat HD nog in de kinderschoenen staat hier in nederland. Ben ook bang dat het nog een tijdje duurt voordat, de tv kanalen echt overstappen op HD. Ook zijn echt HD Plasma schermen, heel erg duur.
Dus om nou te zeggen dat Plasma beter is als LCD? Zeker nu hebben LCD schermen veel meer voordelen.
Ik heb zelf een Samsung LE32M61B LCD, en als ik die vergelijk met de Philips Plasma (Weet type nummer niet) die een vriend van me heeft.. Vind toch altijd het beeld heel bokkerig
Dus om nou te zeggen dat Plasma beter is als LCD? Zeker nu hebben LCD schermen veel meer voordelen.
Verwijderd
Hoezo dan? Ik heb idd een HD ready plasma. Eigenlijk moet ik hem nog een keertje laten calibreren om het uiterste eruit te halen. Tevens schijnt het ook belangrijk te zijn om zo'n clean power adapter te kopen, die geven n.l. geen interventie af. Heb ze gezien van Monster met 6 a 8 stroom aansluitingen ook je coax gaat erin en weer eruit en andere verschillende in en outputs (allemaal verguld) maar kost wel € 200,-Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:25:
Zeker nu hebben LCD schermen veel meer voordelen.
Greetz Neosto
Verwijderd
Je vergelijkt een 32" LCD met een (veel) grotere plasma? T/m 32" vind ik LCD goed, daarboven wordt plasma mooier.Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:25:
Plasma vind ik ook wel mooi, maar wat ik toch emestal het geval vind is het beeld op een Plasma.
Ik heb zelf een Samsung LE32M61B LCD, en als ik die vergelijk met de Philips Plasma (Weet type nummer niet) die een vriend van me heeft.. Vind toch altijd het beeld heel bokkerigVooral bij Analoge tv, en dvdtjes. Als je een echt HD Plasma scherm hebt, zal je dat vast niet meer hebben. Alleen dan heb je nog het probleem dat HD nog in de kinderschoenen staat hier in nederland. Ben ook bang dat het nog een tijdje duurt voordat, de tv kanalen echt overstappen op HD. Ook zijn echt HD Plasma schermen, heel erg duur.
Verwijderd
1. LCD is tot 32 inch ALTIJD mooier dan plasma. Reden: Onder de 32 inch is er geen plasma te krijgen.Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:23:
[...]
Je vergelijkt een 32" LCD met een (veel) grotere plasma? T/m 32" vind ik LCD goed, daarboven wordt plasma mooier.
2. LCD is bij 32 inch en groter ALTIJD duurder geweest dan plasma. Het is nu eindelijk dat ze ongeveer even duur zijn. Maar tot een maandje of 2 geleden was een LCD scherm ALTIJD duurder dan een plasma.
( jut: maar dat is niet waar. plasma was altijd duurder als 2000 euro. en voor 800 euro kon ik lcd kopen. Ja Jut, dat klopt. maar omdat er dus geen plasmas onder de 32 inch zijn en nu geloof ik zelf niet meer onder de 35 inch is plasma per definitie 'duurder' )
3. Niet elke plasma is goed. Met name de fabrikanten die zelf hun plasma schermen maken zijn erg goed: Fujitsu, Pioneer en Panasonic. Sony bijvoorbeeld is ermee gestopt omdat ze hun kwaliteit niet op orde hadden en ze hun spul inkochten bij een andere fabrikant. JVC en Philips staan ook niet bekend om hun goede plasmas.
4. Ik heb in de afgelopen 5 jaar dat ik de ontwikkelingen volg nog nooit een LCD scherm gezien dat ook maar dicht bij het CONTRAST en de kleuren van een plasma komt.
5. Als een plasma blokkerig beeld vertoont is a. de bron niet goed (analoge tv) of b. de plasma van een kutmerk (thomson, vestel etc.) of c. gewoon niet goed aangesloten ( dvd moet altijd op COMPONENT, HDMI of VGA! nooit op scart of composiet.... )
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 16:37 ]
Verwijderd
Vandaag de digi settopbox binnengekregen. Wow, eindelijk echte anamorfe breedbeelduitzendingen, echt een groot verschil met analoge kabel. Lijkt soms of HDTV al gestart is.
Tot nu toe heel tevreden.
Vandaag bij mijn opa de Mediabox aangesloten, een nieuwe Pace decoder. Mooi ding, hij is met zappen e.d. veel sneller dan de Thomson! Jammer genoeg duurt het na het aan de stroom hangen wel een eeuwigheid voordat hij bruikbaar is. Owja en ik heb hem in 1 uur tijd wel 3 keer laten crashen
(999->rood gooide hem helemaal door de war, te snel door de radiozenders bladeren en 1x bij het opvragen van de guide).
Verwijderd
Ik heb em zojuist aangesloten hier, maar de kwaliteit is vele malen slechter dan analoog.. Heb een JVC 40" LCD-TV (nummer even kwijt, zal zo even kijken), maar het beeld is blokkerig etc. Aangesloten via Scart.. Signaalsterkte is goed volgens dat ding, dus dat moet het niet zijn.
Heb net maar de tweede helft van voetbal via de analoge lijn gekeken, geen rare dingetjes in beeld..
Heb net maar de tweede helft van voetbal via de analoge lijn gekeken, geen rare dingetjes in beeld..
Verwijderd
Hoe zou ik het dan moeten doen? Signaal komt binnen in de kelder, gaat via versterker naar alle kamers en dus ook naar de kamer waar de TV staat.. Direct uit de wandcontactdoos een coax kabel in die decoder, scart kabel naar TV en hop kijken maar..
Lijkt wel of de scartkabel gaar is, ook bij het muziek luisteren (overigens wel kraakhelder) ruis op de achtergrond van de TV (met die banner die onderin speelt).. Ook het menu zelf is een beetje vaag. Even zoeken in de video-doos of ik nog wat spulletjes heb..
Ook: zometeen moet ie direct op het home-cinema ding komen (ding van Grundig), waarbij ie naar s-video of composite moet.. (home-cinema ding zit via s-video op TV).. De standaard dingen van de media-markt werken hierbij neem ik aan?
Lijkt wel of de scartkabel gaar is, ook bij het muziek luisteren (overigens wel kraakhelder) ruis op de achtergrond van de TV (met die banner die onderin speelt).. Ook het menu zelf is een beetje vaag. Even zoeken in de video-doos of ik nog wat spulletjes heb..
Ook: zometeen moet ie direct op het home-cinema ding komen (ding van Grundig), waarbij ie naar s-video of composite moet.. (home-cinema ding zit via s-video op TV).. De standaard dingen van de media-markt werken hierbij neem ik aan?
Dit topic is gesloten.
![]()