Nee.. de Mediabox heeft een RGB uitgang, geen S-Video. Je kunt hem misschien wel via composiet aansluiten, maar dat is zonde van je beeld.
Kan je wat pics maken van de Pace? Ben wel benieuwd hoe die eruit ziet.Bigs schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 21:51:
Vandaag bij mijn opa de Mediabox aangesloten, een nieuwe Pace decoder. Mooi ding, hij is met zappen e.d. veel sneller dan de Thomson! Jammer genoeg duurt het na het aan de stroom hangen wel een eeuwigheid voordat hij bruikbaar is. Owja en ik heb hem in 1 uur tijd wel 3 keer laten crashen(999->rood gooide hem helemaal door de war, te snel door de radiozenders bladeren en 1x bij het opvragen van de guide).
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Ik heb alleen even snel een matige phone pic geschoten:Yohan schreef op zondag 04 juni 2006 @ 19:48:
[...]
Kan je wat pics maken van de Pace? Ben wel benieuwd hoe die eruit ziet.

Ik vind hem mooier dan de zilveren Thomson box. Hij voelt ook lekker stevig aan. Ik ben alleen vergeten de warmte te checken.
Kwestie van systematisch te werk gaan, kijken waar het probleem ontstaat en daar oplossen. Allereerst moet je weten of het binnenkomende signaal goed is. Zo niet zit je alleen maar troep te versterken. Gelukkig is dat jouw probleem niet, daar kun je (gratis) monteur voor krijgen. Gewoon even de boel ter test in die kelder aansluiten. En dan stap voor stap verder gaan. Het is trouwens mogelijk dat een te sterk signaal de boel verstiert, dus evt versterker er even tussenuit halen. Maar goed, als ik onderstaande lees lijkt het me heel iets anders.Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 19:16:
Hoe zou ik het dan moeten doen? Signaal komt binnen in de kelder, gaat via versterker naar alle kamers en dus ook naar de kamer waar de TV staat.. Direct uit de wandcontactdoos een coax kabel in die decoder, scart kabel naar TV en hop kijken maar..
Mogelijk andere oorzaak:Lijkt wel of de scartkabel gaar is, ook bij het muziek luisteren (overigens wel kraakhelder) ruis op de achtergrond van de TV (met die banner die onderin speelt).. Ook het menu zelf is een beetje vaag. Even zoeken in de video-doos of ik nog wat spulletjes heb..
Door slechte afscherming lopen RF ('analoge') signaal en RGB signaal die via SCART binnenkomt door elkaar. Probeer voor de grap eens tijdens het kijken de coaxkabel uit de TV te trekken. Als dat verschil geeft weet je de oorzaak (en tegelijk de oplossing
Als de home cinema via S-Video op TV zit kun je niet echt doorlussen aangezien de mediabox composite (voor compatibility) en RGB (voor kwaliteit) uitzendt, maar niet S-Video. Beter om beide apart op de TV aan te sluiten en alleen de audiokanalen van de mediabox over de home cinemaset laten lopen (via SPDIF ('electronic out') en/of de twee analoge tulpjes). Als je per se de video output ook over de cinema set wilt sturen, dan moet je het via composite doen, wat idd lukt met de simpele adaptertjes van dozenschuivers als de mediamarkt. Maar je zult het verschil in beeld helaas al te goed zien tov RGBOok: zometeen moet ie direct op het home-cinema ding komen (ding van Grundig), waarbij ie naar s-video of composite moet.. (home-cinema ding zit via s-video op TV).. De standaard dingen van de media-markt werken hierbij neem ik aan?
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
hoeveel sneller dan de thomson? hier duurt het 2,1892 seconden per channelBigs schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 21:51:
Vandaag bij mijn opa de Mediabox aangesloten, een nieuwe Pace decoder. Mooi ding, hij is met zappen e.d. veel sneller dan de Thomson! Jammer genoeg duurt het na het aan de stroom hangen wel een eeuwigheid voordat hij bruikbaar is. Owja en ik heb hem in 1 uur tijd wel 3 keer laten crashen(999->rood gooide hem helemaal door de war, te snel door de radiozenders bladeren en 1x bij het opvragen van de guide).
Schijnen nog wel wat probleempjes mee te zijn. Met het aan en uitzetten dat gaat niet altijd goed ofzo.Bigs schreef op zondag 04 juni 2006 @ 20:36:
[...]
Ik heb alleen even snel een matige phone pic geschoten:
[afbeelding]
Ik vind hem mooier dan de zilveren Thomson box. Hij voelt ook lekker stevig aan. Ik ben alleen vergeten de warmte te checken.
Maar zo te zien aan al die koelingsgaten zal de warmte wel minder zijn als bij de Thomson, anders is het helemaal ersntig.
Ik wacht denk ik toch op de HDTV box van Philips. Denk dat die wat stabieler zal zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door schnumi op 04-06-2006 21:47 ]
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
Dank voor de reactie.dion_b schreef op zondag 04 juni 2006 @ 20:54:
[...]
Kwestie van systematisch te werk gaan, kijken waar het probleem ontstaat en daar oplossen. Allereerst moet je weten of het binnenkomende signaal goed is. Zo niet zit je alleen maar troep te versterken. Gelukkig is dat jouw probleem niet, daar kun je (gratis) monteur voor krijgen. Gewoon even de boel ter test in die kelder aansluiten. En dan stap voor stap verder gaan. Het is trouwens mogelijk dat een te sterk signaal de boel verstiert, dus evt versterker er even tussenuit halen. Maar goed, als ik onderstaande lees lijkt het me heel iets anders.
[...]
Mogelijk andere oorzaak:
Door slechte afscherming lopen RF ('analoge') signaal en RGB signaal die via SCART binnenkomt door elkaar. Probeer voor de grap eens tijdens het kijken de coaxkabel uit de TV te trekken. Als dat verschil geeft weet je de oorzaak (en tegelijk de oplossing)
[...]
Als de home cinema via S-Video op TV zit kun je niet echt doorlussen aangezien de mediabox composite (voor compatibility) en RGB (voor kwaliteit) uitzendt, maar niet S-Video. Beter om beide apart op de TV aan te sluiten en alleen de audiokanalen van de mediabox over de home cinemaset laten lopen (via SPDIF ('electronic out') en/of de twee analoge tulpjes). Als je per se de video output ook over de cinema set wilt sturen, dan moet je het via composite doen, wat idd lukt met de simpele adaptertjes van dozenschuivers als de mediamarkt. Maar je zult het verschil in beeld helaas al te goed zien tov RGB
Binnenkomende signaal is goed, wordt in de kelder (eigen huis, dus geen gedeeld huis) versterkt via professionele apparatuur om in alle kamers van het huis een goed signaal te geven.
Met en zonder COAX kabel geeft geen verschil (waarom zou je nog een coax kabel van de digitale-tv-doos naar je TV willen laten lopen als je digitaal kunt kijken?
Probleem is dat het home-cinema ding achter in de kast staat met een s-video kabel al onder de vloer door naar de TV. Om nu _nog_ een keer onder de vloer te gaan en dan merken dat de kabel niet past in het gat (zoals het er nu naar uit ziet), daar heb ik weinig zin in..
Ik vind het maar een vage boel ?
Is er nu al duidelijkheid over het wel of niet uitzenden van het WK in breedbeeld?
Lees wat tegenstrijdige berichten her en der.
Br(36) Ba(56)
NOS zend het niet uit in breedbeeld, Sport 1 wel.Holgster schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:37:
Is er nu al duidelijkheid over het wel of niet uitzenden van het WK in breedbeeld?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Hoezo vage boelVerwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:56:
[...]
Dank voor de reactie.
Binnenkomende signaal is goed, wordt in de kelder (eigen huis, dus geen gedeeld huis) versterkt via professionele apparatuur om in alle kamers van het huis een goed signaal te geven.
Met en zonder COAX kabel geeft geen verschil (waarom zou je nog een coax kabel van de digitale-tv-doos naar je TV willen laten lopen als je digitaal kunt kijken?)
Probleem is dat het home-cinema ding achter in de kast staat met een s-video kabel al onder de vloer door naar de TV. Om nu _nog_ een keer onder de vloer te gaan en dan merken dat de kabel niet past in het gat (zoals het er nu naar uit ziet), daar heb ik weinig zin in..
Ik vind het maar een vage boel ?
Je hebt standaarden A, B en C. Een apparaat werkt met A en C, de ander met A en B. Dat jij gekozen hebt om een kabel van standaard B onder de vloer te leggen maakt het helemaal niet vaag dat een apparaat dat niet ondersteunt (iig niet vager dan dat je andere apparaat geen RGB vreet...). Dit is gewoon pech hebben met bekabelingskeuze, het had net zo goed de andere kant op gekund
Oslik blyat! Oslik!
Klopt, maar andere digitale paketten (Essent, Casema) zenden net als tijdens het EK 2 jaar geleden een breedbeeld versie uit van Nederland 2 (1 uur voor en na de wedstrijd al beelden van het stadion).Gunner schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:41:
[...]
NOS zend het niet uit in breedbeeld, Sport 1 wel.
De kans dat UPC dit oppakt is klein gezien hun eigendom Sport 1 welke het ook in breedbeeld uitzendt. Ik had gewoon het WK In HD willen zien, maar ja dat gaat ook al niet lukken. En nu (zonder Sport1) ook al niet in breedbeeld. Het is niet eerlijk..
rm -r *
Verwijderd
Welkom bij UPC.ralfbosz schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 18:46:
En nu (zonder Sport1) ook al niet in breedbeeld. Het is niet eerlijk..
Wat is het toch geweldig hè om in een UPC kabelgebied te wonen.
Dat het WK niet in BB uitgezonden kan worden lijkt me dus dat UPC daar weinig aan kan doen. Voor de rest vind ik je flame richting UPC behoorlijk triestVerwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:56:
[...]
Welkom bij UPC.Geen WK in HD én geen BB.
Wat is het toch geweldig hè om in een UPC kabelgebied te wonen.
Verwijderd
Is het nu al bevestigd door UPC dat er gaan HDTV komt voor de WK? Ik wacht nl nog steeds op berichtgeving hieromtrent van UPC. Is geen bericht goed bericht??
UPC bied het wel in BB aan, maar daar wil me € voor zien terwijl het bij de andere kabelaars en digitenne gratis isGunner schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:05:
[...]
Dat het WK niet in BB uitgezonden kan worden lijkt me dus dat UPC daar weinig aan kan doen. Voor de rest vind ik je flame richting UPC behoorlijk triest
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Verwijderd
UPC heeft wél de beschikking over een breedbeeld signaal, maar stopt dit achter een betaaldecoder (Sport 1). Dit in tegenstelling tot de overige kabelaars die het signaal gewoon gratis ter beschikking stellen.Gunner schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:05:
[...]
Dat het WK niet in BB uitgezonden kan worden lijkt me dus dat UPC daar weinig aan kan doen. Voor de rest vind ik je flame richting UPC behoorlijk triest
En een flame richting UPC? Het is toch geweldig om een kabelprovider te hebben die als enige géén HD én geen BB aanbiedt?
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 22:05 ]
Verwijderd
die vieze vuile smiechten bij upc!Bigs schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:58:
Goh.. na een half jaar gratis Film1 te kijken is hij nu toch 'eindelijk' weggehaald
het lukt ze niet om op tijd een hd kastje aan te bieden en potverdriedubbeltjes ze zijn 2 dagen voor het WK in staat om film 1 achter een decoder te stoppen!
[ Voor 56% gewijzigd door DeeD2k2 op 07-06-2006 09:29 ]
Betaal je voor Film1 dan? Nee? Ow
[ Voor 94% gewijzigd door DeeD2k2 op 07-06-2006 09:30 ]
Bij die kabelaars betaal je ook gewoon voor Sport1 hoor.. alleen hebben ze met de NOS een deal gesloten voor een losse breedband stream die op een ander kanaal komt. Waarschijnlijk heeft UPC daar te laat aan gedacht.. jammer maar helaas.Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:02:
[...]
UPC heeft wél de beschikking over een breedbeeld signaal, maar stopt dit achter een betaaldecoder (Sport 1). Dit in tegenstelling tot de overige kabelaars die het signaal gewoon gratis ter beschikking stellen.
En een flame richting UPC? Het is toch geweldig om een kabelprovider te hebben die als enige géén HD én geen BB aanbiedt?![]()
CowMike, check deze post eens, kan dat het niet zijn? Ejorne in "UPC Digitale televisie - Deel 2"Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 17:45:
Ik heb em zojuist aangesloten hier, maar de kwaliteit is vele malen slechter dan analoog.. Heb een JVC 40" LCD-TV (nummer even kwijt, zal zo even kijken), maar het beeld is blokkerig etc. Aangesloten via Scart.. Signaalsterkte is goed volgens dat ding, dus dat moet het niet zijn.
Heb net maar de tweede helft van voetbal via de analoge lijn gekeken, geen rare dingetjes in beeld..
Vriend van me heeft pas een LCD TV gekocht met UPC digitaal, en ik vind het vreselijk, vooral aan die blokjes erger ik me groen en geel. Mijn ouders hebben CanaalDigitaal en daarbij is de blokjeseffect veel minder en het beeld veel scherper als bij UPC...
Nu vraagt mn groenteboer nota bene GELD voor de citroenen. Ik kots op 'em!Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:04:
[...]
die vieze vuile smiechten bij upc!!!!!!!!
het lukt ze niet om op tijd een hd kastje aan te bieden en potverdriedubbeltjes ze zijn 2 dagen voor het WK in staat om film 1 achter een decoder te stoppen!!!!!!!!!!!!!!
Ik kots op ze !!!!!!!! wat een walgelijke streek van ze !
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Voor Teletekst misschien?Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:56:
[...]
(waarom zou je nog een coax kabel van de digitale-tv-doos naar je TV willen laten lopen als je digitaal kunt kijken?)
Is Sport 1 eigendom van UPC?Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:02:
UPC heeft wél de beschikking over een breedbeeld signaal, maar stopt dit achter een betaaldecoder (Sport 1). Dit in tegenstelling tot de overige kabelaars die het signaal gewoon gratis ter beschikking stellen.
Doen andere providers het wel?En een flame richting UPC? Het is toch geweldig om een kabelprovider te hebben die als enige géén HD én geen BB aanbiedt?
Verwijderd
terwijl alle andere groenteboeren GRATIS citroenen aanbieden en sterker nog, je kunt ook nog Super de Luxe Citroenen die naar het paradijs smaken kopen voor een redelijke prijs.Yohan schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:33:
[...]
Nu vraagt mn groenteboer nota bene GELD voor de citroenen. Ik kots op 'em!
En mijn groenteboer houdt me gegijzeld. Sterker nog, als ik naar die andere groenteboer wil
verplicht hij me om mijn huis te verkopen en te verhuizen !
Je hebt gelijk, ik neem mijn woorden terug: Ik hou van mijn groenteboer!
JaGunner schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 08:50:
[...]
Is Sport 1 eigendom van UPC?
[...]
Doen andere providers het wel?
Ja (Breedbeeld))
Br(36) Ba(56)
Nee, van Liberty GlobalGunner schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 08:50:
[...]
Is Sport 1 eigendom van UPC?
[...]
Doen andere providers het wel?
Ja. HD doet UPC ook, alleen beginnen ze later dan de andere providers.
Waar is Sport1 gratis dan?Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:02:
[...]
terwijl alle andere groenteboeren GRATIS citroenen aanbieden en sterker nog, je kunt ook nog Super de Luxe Citroenen die naar het paradijs smaken kopen voor een redelijke prijs.
En mijn groenteboer houdt me gegijzeld. Sterker nog, als ik naar die andere groenteboer wil
verplicht hij me om mijn huis te verkopen en te verhuizen !
Je hebt gelijk, ik neem mijn woorden terug: Ik hou van mijn groenteboer!
Geen enkele provider geeft gratis Sport1 door. Het enige wat ze doen is Nederland 2 gedurende een aantal uren dubbel uit te zenden, 1x gewoon, 1x breedbeeld.
[ Voor 4% gewijzigd door HaaZ op 07-06-2006 09:38 ]
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Verwijderd
Alle andere kabelboeren zenden gratis in BreedBeeld uit. Bij UPC moet je verplicht een abo nemen bij hun dochtermaatschappij......HaaZ schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:36:
[...]
Nee, van Liberty Global
Ja. HD doet UPC ook, alleen beginnen ze later dan de andere providers.
[...]
Waar is Sport1 gratis dan?
Geen enkele provider geeft gratis Sport1 door. Het enige wat ze doen is Nederland 2 gedurende een aantal uren dubbel uit te zenden, 1x gewoon, 1x breedbeeld.
Hoe dan ook, het is een vies clubje.
Ze bieden dat Sport1 7 maanden gratis aan en ja hoor, 2 dagen voor het WK kappen ze ermee.
Ze kondigen al 9 maanden aan dat ze het WK in HD gaan uitzenden en ze zwijgen het helemaal dood. Ik walg van ze met een uitroepteken ! en een kots smiley
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 09:44 ]
Ik heb/had ook Sport1 en zelfs Film1 gratis kunnen ontvangen moet alleen nog eff kijken of ze dit gewijzigd hebben.HaaZ schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:36:
Waar is Sport1 gratis dan?
Als je daar zo stellig in bent, kom dan ff met wat bronnen aub.Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:39:
Alle andere kabelboeren zenden gratis in BreedBeeld uit. Bij UPC moet je verplicht een abo nemen bij hun dochtermaatschappij......
Verwijderd
Kijk eens wat we hier hebben: UPC naait ons denk ik zo.....Gunner schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:40:
[...]
Als je daar zo stellig in bent, kom dan ff met wat bronnen aub.
NOS levert WK wel in breedbeeld aan kabel
Gepubliceerd op woensdag 31 mei 2006
(P7) NOS/NOB zal toch beelden van het Wereldkampioenschap voetbal in
breedbeeld distribueren voor kabelaars.
Dat maakt Essent bekend in een persbericht. Ook andere kabelaars maken er
gebruik van, zo vertelt Casema tegen Planet Multimedia.
Kanaal 12
Via @Home TV Digitaal van Essent Kabelcom zal het WK behalve in High
Definition (HD), ook in gewoon 16:9 breedbeeld te zien zijn.
@Home heeft hierover afspraken gemaakt met de NOS. NOB Crossmedia Facilities
verzorgt de levering van het 16:9 breedbeeldsignaal vanaf de Mediagateway in
Hilversum.
Abonnees met een breedbeeldtelevisie en een abonnement op digitale televisie
van @Home kunnen vanaf 9 juni zonder extra kosten gratis alle wedstrijden
via een apart kanaal in echt breedbeeld 16:9 bekijken. Op zendernummer 12
komen er uitzendingen vanaf ongeveer een uur voor de aanvang van de
wedstrijd, tot en met een uur na de wedstrijd, dus inclusief de palavers die
aan de potjes voetballen vooraf gaan en erop volgen
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 09:46 ]
Ok. Eens.
Dan is het idd een beetje triest van UPC.
Verwijderd
UPC heeft tegenwoordig een goed klachtenbeleid. Als je ze via de mail een vraag stelt antwoorden ze er nooit / nauwelijks op.Gunner schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:46:
Ok. Eens.
Maar als je via
http://www.upc.nl/index.php?PageID=147603&vac=
een KLACHT vermeld ( even selcteren ) dan antwoorden ze binnen 24 uur. Omdat ze zo slecht in het nieuws waren. Dus deponeer hier uw KLACHTEN over het niet uitzenden in HD en het niet gratis doorgeven van Breedbeeld!
Misschien dat ze er wat aan gaan doen. In ieder geval gaan ze wel even lopen want ze willen hun klachten statistieken laag houden voor Radar/Kieskeurig/Tros Opgelicht e.d.
http://www.planet.nl/plan...ontentid=717637/sc=f4291e
Dit is het originele bericht van Planet.
Ik heb dus net even gesproken met de Customer Service van UPC. Als UPC klant sta je dus compleet kansloos. Je moet of Sport 1 nemen, of de HDTV box kopen om alsnog breedbeeld uitzendingen te kunnen ontvangen die de NOS al standaard doorgeeft.
Echt een gemiste kans dus weer.
Ik ga het volgende stukje even mailen aan UPC, ik verwacht er overigens niet zo heel veel van, maar toch
Dit is het originele bericht van Planet.
Ik heb dus net even gesproken met de Customer Service van UPC. Als UPC klant sta je dus compleet kansloos. Je moet of Sport 1 nemen, of de HDTV box kopen om alsnog breedbeeld uitzendingen te kunnen ontvangen die de NOS al standaard doorgeeft.
Echt een gemiste kans dus weer.
Ik ga het volgende stukje even mailen aan UPC, ik verwacht er overigens niet zo heel veel van, maar toch
Ik heb zojuist gesproken met de Customer Service van UPC omtrent het uitzenden van het aanstaande WK voetbal in Breedbeeld. Kort geleden maakte de NOS bekend wel een breedbeeld uitzending beschikbaar te stellen voor kabelaars zoals UPC. Toch moet ik een abonnement op Sport 1 of HDTV nemen om van deze breedbeeld uitzending te kunnen genieten.
Waar andere kabel maatschappijen zoals Casema en @Home wel aan hun (Digital TV) klanten breedbeeld uitzendingen doorgeven moeten UPC Digitale TV klanten daar extra voor betalen. Dit is op z'n zachts gezegt natuurlijk een gemiste kans voor UPC om echt een stukje service aan hun klanten te bieden in plaats van hun extra geld te laten betalen voor iets wat de NOS gratis doorgeeft.
Meer informatie over het besluit van de NOS kunt u hier vinden;
http://www.planet.nl/plan...ontentid=717637/sc=f4291e
[ Voor 56% gewijzigd door Gunner op 07-06-2006 13:51 ]
Ik ben geen voetbalfan, maar volgens mij kun je ook voetbal in breedbeeld kijken op BBC en de Belgen. Eurosport zou ik niet weten eigenlijk.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ja daar gaat het nu net om. De NOS geeft het ook wel door aan UPC maar niet aan zijn (Digitale TV) klanten. Dan kunnen de BBC en de Belgen heel veel doorgeven, maar als UPC er weer gewoon 4:3 van maakt heb je er alnog geen zak aan.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:16:
Ik ben geen voetbalfan, maar volgens mij kun je ook voetbal in breedbeeld kijken op BBC en de Belgen. Eurosport zou ik niet weten eigenlijk.
Is het opgelost?Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 14:35:
[...]
Mischien dat jij daar genoegen mee neemt, ik absoluut niet.
[...]
Kwam ik ook achter, heb dus IE uit de kelder moeten halen. Maar ik heb mijn klacht opgestuurd.
Ben benieuwd.
Verwijderd
Ik ben gebeld door een UPC medewerker en het teveel afgeschreven bedrag is 25-05-06 teruggeboekt. De mediabox moest ik zelf maar opsturen omdat tot 3 maal toe het opsturen van een lege doos niet wilde lukken. Ik zal dat binnen kort maar eens doenIs het opgelost?
Verwijderd
Dat zou wat zijn, UPC die willens en wetens het BBC signaal verneukt, ik zie ze er nog voor aan ook. BBC is altijd in schitterende anamorphe breedbeeld kwaliteit, "toevallig" de komende 4 weken niet.Gunner schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:23:
[...]
Ja daar gaat het nu net om. De NOS geeft het ook wel door aan UPC maar niet aan zijn (Digitale TV) klanten. Dan kunnen de BBC en de Belgen heel veel doorgeven, maar als UPC er weer gewoon 4:3 van maakt heb je er alnog geen zak aan.
Als UPC dat flikt dan gaat alles wat met UPC te maken heeft hier het raam uit en neem ik sat.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 18:48 ]
Verwijderd
UPC kent dat soort streken toch niet?Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:45:
[...]
Dat zou wat zijn, UPC die willens en wetens het BBC signaal verneukt, ik zie ze er nog voor aan ook. BBC is altijd in schitterende anamorphe breedbeeld kwaliteit, "toevallig" de komende 4 weken niet.![]()
Als UPC dat flikt dan gaat alles wat met UPC te maken heeft hier het raam uit en neem ik sat.
2 dagen voor de start van het WK sport1 niet meer gratis aanbieden?
2 dagen voor het wk niks officieels zeggen over het HD debacle van ze ?
Hoho, niet zo snel...Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:39:
[...]
Ze bieden dat Sport1 7 maanden gratis aan en ja hoor, 2 dagen voor het WK kappen ze ermee.
Klanten die vóór 1 maart 2006 digitale televisie hebben aangevraagd, hebben Film1&Sport1 officieel 1 maand gratis op proef gekregen. Dat sommige (understatement) klanten Film1&Sport1 langer dan bedoeld gratis hebben kunnen ontvangen, is mooi meegenomen voor die klanten. Mijn ouders hebben Film&Sport1 ook 3 maanden gratis kunnen ontvangen, in plaats van 1 maand; bij hun 'verdween' het echter wel begin mei.
Deze maand zijn Film1&Sport1 bij de rest van de klanten die het ten onrechte ontvingen ook verdwenen, niks bijzonders dus.
Het heeft dus niks te maken met het WK2006.
Verwijderd
Ben net gebeld door UPC.
Men gaat nu beginnen met het uitleveren van de HD boxen.
Wanneer ik hem dan krijg weet men nog niet zeker. (mogenlijk nog deze week)
Zou het kunnen dat ze hem alsnog helemaal goed hebben gekregen?
Zou het kunnen dat ze hem alsnog helemaal goed hebben gekregen?
Sport1 is nooit gratis geweest, er is alleen een actie geweest waarbij je gratis kon kennismaken.Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:57:
[...]
UPC kent dat soort streken toch niet?
2 dagen voor de start van het WK sport1 niet meer gratis aanbieden?
UPC heeft nooit aangekondigd nog voor het WK HDTV te introduceren.2 dagen voor het wk niks officieels zeggen over het HD debacle van ze ?
Als je geen nuttige bijdrage aan dit topic wilt leveren, mag je gewoon wegblijven.
Goed nieuws. Hou ons op de hoogteVerwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:13:
[ Voor 20% gewijzigd door yohan op 07-06-2006 20:20 ]
Verwijderd
upc heeft altijd gezegd gratis het wk in hdtv aan te bieden....Yohan schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:19:
[...]
UPC heeft nooit aangekondigd nog voor het WK HDTV te introduceren.
In oktober 2005 werd de samenwerking tussen UPC en Philips, dat de settopboxen moet leveren, aangekondigd. "De samenwerkingsovereenkomst biedt UPC-klanten in Nederland de mogelijkheid om in 2006 grote sportevenementen, zoals internationaal voetbal, en veel andere programma's in hdtv-kwaliteit te bekijken", zo meldde de kabelexploitant destijds.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 20:52 ]
Overigens las ik op het chelloo forum dat het hier ging om boxen met alleen maar HDMI en DVI aansluitingen erop.
Geen scart aansluiting dus!
Dat is hier dus niks omdat hij zowel boven (bij mij dus HDTV) als beneden bij mijn ouders (gewoon scart) moet kunnen worden aangesloten.
Dat is hier dus niks omdat hij zowel boven (bij mij dus HDTV) als beneden bij mijn ouders (gewoon scart) moet kunnen worden aangesloten.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
Met dank aan UPC !schnumi schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:50:
Overigens las ik op het chelloo forum dat het hier ging om boxen met alleen maar HDMI en DVI aansluitingen erop.
Als je verder niets nuttigs te melden hebt, blijf dan uit dit topic weg. UPC heeft deze kastjes niet gemaakt.
Verwijderd
jawel, UPC heeft philips de opdracht gegeven om de component en scart aansluiting weg te laten.Gunner schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:55:
[...]
Als je verder niets nuttigs te melden hebt, blijf dan uit dit topic weg. UPC heeft deze kastjes niet gemaakt.
En andere kastjes van Samsung doen het niet in het regio gebied van UPC.
Other news:
Ook Digitenne zal op kanaal 25 (ex-film1.1, ex-vogelnest) alle WK
wedstrijden simultaan met Nederland 2 uitzenden in 16:9 , goeie service !!
digitinne! Dus degene die het WK gratis in breedbeeld willen zien kunnen nog overstappen, gelukkig!
Verwijderd
Kreeg net ook een telefoontje van UPC.
Volgende week wordt de HDTV kast naar alle waarschijnlijkheid door UPC aangeleverd. Kent iemand de volledige specs van de Philips HDTV tuner opdat ik me alvast kan gaan verdiepen in de aansluiting hiervan?
Volgende week wordt de HDTV kast naar alle waarschijnlijkheid door UPC aangeleverd. Kent iemand de volledige specs van de Philips HDTV tuner opdat ik me alvast kan gaan verdiepen in de aansluiting hiervan?
gaan ze ook doen, zijn nu druk bezig met testen! (ja ik werk bij het gedeelte wat de uitzendingen regelt enzoVerwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:50:
[...]
upc heeft altijd gezegd gratis het wk in hdtv aan te bieden....
In oktober 2005 werd de samenwerking tussen UPC en Philips, dat de settopboxen moet leveren, aangekondigd. "De samenwerkingsovereenkomst biedt UPC-klanten in Nederland de mogelijkheid om in 2006 grote sportevenementen, zoals internationaal voetbal, en veel andere programma's in hdtv-kwaliteit te bekijken", zo meldde de kabelexploitant destijds.
het wk word dus gewoon in hdtv uitgezonden...
[ Voor 6% gewijzigd door Rev! op 07-06-2006 21:02 ]
Ze hebben wel scart, alleen kan het het HD signaal niet door, alleen DVI, en HDMI (component weet ik even niet meer). Je kan wel via de HD box kijken op een scart, maar dus niet op HD formaat, maar dat is ook logisch...schnumi schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:50:
Volgende week gaat UPC beginnen met leveren van de nieuwe Philips HD settopboxen. De planning lag inderdaad om voor 't WK een select groepje uit te nodigen voor HD, maar het heeft niet mogen zijn...
[ Voor 14% gewijzigd door Gumball op 07-06-2006 21:05 ]
.... voor degene die zo'n HDTV set-top-box hebben.Rev! schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:00:
het wk word dus gewoon in hdtv uitgezonden...
Ik ben nu anderhalf maand ongeveer gebruiker van UPC digital./ Helaas met alleen maar problemen (blokken in het beeld, mono/stereo verwisselingen, en af en toe alle zenders foetsie). Morgen komt de monteur langs, ik ben benieuwd of ze me een tevreden gebruiker kunnen maken.
en met een aan zekerheid grenzende vorm van waarschijnlijkheid zijn er bij de introductie van die box problemen met de HDMI aansluiting. dus je moet ook nog een x de mazzel hebben dat de box werkt via je HDMI aansluiting want anders zit je alsnog met een scart op low-res te kijken, want component heeft tie niet.......Gunner schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:08:
[...]
.... voor degene die zo'n HDTV set-top-box hebben.
Ja misschien klink ik wat negatief, maar ik geloof er niet in dat philips met al dat haast werk in 1x alles goed voor elkaar heeft.. De vorige decoder die ze leverde (DCR-2020) zat eerst ook vol met fouten en daarbij hoefde er nog geen lastige gecodeerde signalen te worden doorgestuurd... en mijn ervaring is dat dit soort grote bedrijven niet zo'n hele steile leercurve hebben....
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Misschien ben ik een onzettende aap en snap ik het niet, maar scart is toch analoog??? Dan heb je toch nog niet zoveel aan dat HD gebeuren??? Daarom gebruiken ze toch hdmi enzo (digitaal)?schnumi schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:50:
Hallo,
Mijn post zal wel niet helemaal op de goede plaats staan.
Is het niet beter om een appart topic te openen over UPC HDTV en de kastjes die daar bij horen.
Ik dacht dat dit topic over de mediabox en aanverwante zaken ging. Nu zie ik bijna alleen maar replies over HDTV, en dat is nogal onoverzichtelijk aan het worden.
Ik hoop niet dat ik nu de grond in word geboord.
Mijn post zal wel niet helemaal op de goede plaats staan.
Is het niet beter om een appart topic te openen over UPC HDTV en de kastjes die daar bij horen.
Ik dacht dat dit topic over de mediabox en aanverwante zaken ging. Nu zie ik bijna alleen maar replies over HDTV, en dat is nogal onoverzichtelijk aan het worden.
Ik hoop niet dat ik nu de grond in word geboord.
Verwijderd
Component is ook analoog en believe me, HD content ziet er daarmee fantastisch uit!Dionysos schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:35:
[...]
Misschien ben ik een onzettende aap en snap ik het niet, maar scart is toch analoog??? Dan heb je toch nog niet zoveel aan dat HD gebeuren??? Daarom gebruiken ze toch hdmi enzo (digitaal)?
Digitaal betekent niet altijd factor 2 x beter.
Scart kan geen progressive scan aan en dat heeft daarom geen nut geloof ik, niet 100% zeker.
Maar wat als jij 2 televisies hebt?Dionysos schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:35:
[...]
Misschien ben ik een onzettende aap en snap ik het niet, maar scart is toch analoog??? Dan heb je toch nog niet zoveel aan dat HD gebeuren??? Daarom gebruiken ze toch hdmi enzo (digitaal)?
1 beneden (ouders alleen met RGB scart) en 1 boven (mijn HDTV met HDMI). En je ouders willen af en toe ook digitaal kijken (voor regio series etc)?
Juist dan ben je zonder scart dus mooi de lul. En aangezien UPC niet 2 boxen per huis toestaat moet ik wel een box hebben met scart.
Maargoed nu lees ik net weer dat deze boxen dus wel voorzien zijn van een scart aansluiting....
Ik heb hem door!
Ps ik wil ook 2 boxen per huis trouwens.....maar goed, zal wel ff duren.
Ik hoop dat ze, als de pvr beschikbaar komt, de regel veranderen dat je dan je huidige mediabox moet teruggeven.
Ps ik wil ook 2 boxen per huis trouwens.....maar goed, zal wel ff duren.
Ik hoop dat ze, als de pvr beschikbaar komt, de regel veranderen dat je dan je huidige mediabox moet teruggeven.
Verwijderd
Deze UPC HDTV box heeft HDMI en SCART. Verder nog een digital audio
connector.
Trust me, zonder SCART zou een stuk een voudiger zijn maar SCART zit
er echt op. Alleen al om te zorgen dat je in ieder geval beeld hebt als blijkt
dat je TV niet zo heel erg HDMI/HDCP compliant blijkt te zijn.
connector.
Ik hoop niet dat mensen met een HD-tv dat ding dan niet via scart gaan aansluiten
.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Ehh meneer de helpdesk, ik zie helemaal geen verschil?Denizz schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:09:
Ik hoop niet dat mensen met een HD-tv dat ding dan niet via scart gaan aansluiten.
Verwijderd
waarom geen component maar wel scart?Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:00:
Deze UPC HDTV box heeft HDMI en SCART. Verder nog een digital audio
connector.
Als mensen zo enorm zijn toegespitst op het breedbeeldsignaal voor het WK, kijk dan naar de BBC of België. Die zenden zo ongeveer alles in breedbeeld uit, dus ik neem aan ook het WK.
Als je dan nog een beetje een prutser bent, zorg je dat je het geluid van Nederland 2 oid erbij krijgt, dan ben je helemaal klaar
Als je dan nog een beetje een prutser bent, zorg je dat je het geluid van Nederland 2 oid erbij krijgt, dan ben je helemaal klaar
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Verwijderd
BBC is de beste optie qua beeldkwaliteit, geeft een mooier beeld (anamorphe BB) dan België (=letterbox BB). Tenminste, dat is hier in mijn regio het geval.HaaZ schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:59:
Als mensen zo enorm zijn toegespitst op het breedbeeldsignaal voor het WK, kijk dan naar de BBC of België.
(zorg wel dat je digi settopbox op 16:9 ingesteld staat anders ontvang je nog geen anamorphe
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 00:11 ]
Verwijderd
en hoe gaan we dat matchen het geluid van ned 2 ?HaaZ schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:59:
Als mensen zo enorm zijn toegespitst op het breedbeeldsignaal voor het WK, kijk dan naar de BBC of België. Die zenden zo ongeveer alles in breedbeeld uit, dus ik neem aan ook het WK.
ik heb 1 tv maar. wel internet. any ideas?
ik heb een plat scherm. is de optie 'plat scherm' dan ook goed?Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 00:08:
[...]
BBC is de beste optie qua beeldkwaliteit, geeft een mooier beeld (anamorphe BB) dan België (=letterbox BB). Tenminste, dat is hier in mijn regio het geval.
(zorg wel dat je digi settopbox op 16:9 ingesteld staat anders ontvang je nog geen anamorphe)
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 00:24 ]
Verwijderd
HDTV kan niet over scart worden aangesloten, daarvoor is scart niet geschikt(bij mij dus HDTV).... (gewoon scart) moet kunnen worden aangesloten.
Dat wordt de BBC kijken, want de uitzendrechten liggen in Belgie niet bij de VRT, maar bij de commerciele zenders VT4 & Kanaal 2. Deze kun je niet ontvangen in NL, helaas...HaaZ schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:59:
ARD en ZDF zenden ook in anamorph breedbeeld WK wedstrijden uit.
Voor BBC: http://news.bbc.co.uk/spo...2006/schedule/default.stm
Voor ARD/ZDF: http://sport.ard.de/wm2006/wm/spielplan/spielplan_wm_vs3.pdf
Voor BBC: http://news.bbc.co.uk/spo...2006/schedule/default.stm
Voor ARD/ZDF: http://sport.ard.de/wm2006/wm/spielplan/spielplan_wm_vs3.pdf
BBC heeft ook niet alle rechten, moeten ze delen met andere zenders.MrTGT schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 08:32:
[...]
Dat wordt de BBC kijken, want de uitzendrechten liggen in Belgie niet bij de VRT, maar bij de commerciele zenders VT4 & Kanaal 2. Deze kun je niet ontvangen in NL, helaas...
Klein tv'tje ergens weg charteren, analoog op ned2 zetten, audio-out op je versterker/home cinema oid, klaarVerwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 00:23:
en hoe gaan we dat matchen het geluid van ned 2 ?
ik heb 1 tv maar. wel internet. any ideas?
[...]
Heb je misschien wel last van dat het beeld trouwens niet helemaal gelijk loopt met het geluid.. Zou je nog ARD of ZDF oid kunnen proberen, t scheelt wel eens per zender..
Wat mensen ook wel eens doen is de radio aanzetten. En dan geluid van TV uit. Dit omdat over de radio veel meer verteld wordt en het vaak via de radio spannender klinkt oid.
[ Voor 16% gewijzigd door HaaZ op 08-06-2006 09:54 ]
Das soms helemaal kut, omdat radio bijna altijd sneller is dan tv. Je hoort "GOAAAAALLLLL" en jij ziet pas de voorzetHaaZ schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 09:52:
[...]
Klein tv'tje ergens weg charteren, analoog op ned2 zetten, audio-out op je versterker/home cinema oid, klaar
Heb je misschien wel last van dat het beeld trouwens niet helemaal gelijk loopt met het geluid.. Zou je nog ARD of ZDF oid kunnen proberen, t scheelt wel eens per zender..
Wat mensen ook wel eens doen is de radio aanzetten. En dan geluid van TV uit. Dit omdat over de radio veel meer verteld wordt en het vaak via de radio spannender klinkt oid.
Verwijderd
Satelliet vertraging is al snel 6 seconden. Kan veel gebeuren in die tijd tijdens een partijtje voetbal :-)
Ik woonde naast een stadium. Dan merkte je dat goed !.
Ik woonde naast een stadium. Dan merkte je dat goed !.
Hoe kan ik me eigen aanmelden voor dat hdtv kasje
Heb me al inschreven via de site maar krijg geen response terug hiervan.
Heb me al inschreven via de site maar krijg geen response terug hiervan.
Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)
Nee, juist andersomVerwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 00:08:
[...]
BBC is de beste optie qua beeldkwaliteit, geeft een mooier beeld (anamorphe BB) dan België (=letterbox BB). Tenminste, dat is hier in mijn regio het geval.
De zenders op het vasteland van Europa die breedbeeld uitzenden (DE, BE, zo nu en dan NL) doen het anamorf, terwijl de BBC letterboxed uitzendt. Dat kun je goed zien als je het op een PC bekijkt of op een TV die niet 'intelligent' zelf de boel aanpast
Wel kan het zijn dat op TFT-TV's BBC er beter uitziet ondanks 1/3 minder beeldinformatie. Dat komt doordat met de gangbare TFT resoluties (1360x768) het letterboxed beeld van de BBC met lichte cropping exact 2:1 vergroot kan worden in beide richtingen, terwijl met anamorf minder makkelijke verhoudingen gebruikt moeten worden. Dat betekent dat bij TVs met slechte upscaling algorithmes (zoals sommige verder mooie Philips gevallen...) er veel minder artefacten te zien zullen zijn bij letterboxed dan bij anamorf of 4:3
Duh(zorg wel dat je digi settopbox op 16:9 ingesteld staat anders ontvang je nog geen anamorphe)
Oslik blyat! Oslik!
Bij mij is het toch echt zo dat alleen Belgie niet anamorf doorkomt, rest wel (NL, BBC)dion_b schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:50:
[...]
Nee, juist andersom
De zenders op het vasteland van Europa die breedbeeld uitzenden (DE, BE, zo nu en dan NL) doen het anamorf, terwijl de BBC letterboxed uitzendt. Dat kun je goed zien als je het op een PC bekijkt of op een TV die niet 'intelligent' zelf de boel aanpast
Br(36) Ba(56)
De BBC is via de Mediabox perfect anamorf volgens mij. Ik heb het op BBC3 in ieder geval al 2 keer gezien (daar valt het op omdat het BBC logo midden in beeld staat, op de 4:3 plaats als het ware). Ook de Nederlandse publieke omroepen doen het wat dat betreft steeds beter.
Hmmm, op het chello underground forum staat een topic over nieuwe decoders. Blijkbaar is UPC vanaf gisteren mensen aan het bellen die zich via www.ervaarhdtv.nl hebben geregistreerd. Hieruit bleek dat ze toch op korte termijn met de HDTV decoders gaan komen, helaas niet meer voor het WK. Hopelijk binnen een aantal weken ;-)
Ja, maar hoe zou het zitten met de aantallen dan? De 1e 1000? De helft? Iedereen? Ik ben zeer benieuwd, want ik wil er ook graag een!Sixkiller schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:38:
Hmmm, op het chello underground forum staat een topic over nieuwe decoders. Blijkbaar is UPC vanaf gisteren mensen aan het bellen die zich via www.ervaarhdtv.nl hebben geregistreerd. Hieruit bleek dat ze toch op korte termijn met de HDTV decoders gaan komen, helaas niet meer voor het WK. Hopelijk binnen een aantal weken ;-)
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Tsja, da's maar afwachten. Ik dacht begrepen te hebben dat er sowieso niet echt heel erg veel aanmeldingen waren. Verder zou het ook zo zijn dat alleen de mensen die op het moment al digitale tv hebben benaderd worden. Maarja, het is en blijft afwachten!
Persbericht UPC
Het UPC netwerk is HD-ready !
06-08-2006 10:56
Amsterdam, 8 juni 2006 - UPC Nederland start vandaag met High Definition televisie (HDTV).
Deze week nog zal een eerste selecte groep UPC klanten een MediaBox voor HDTV krijgen. Het UPC netwerk is HD-ready, evenals de nieuwe HDTV Box, geproduceerd door Philips. Geinteresseerden die zich tot op heden hebben gemeld via de website http://www.ervaarhdtv.nl zullen daarbij voorrang krijgen, op basis van beschikbaarheid.
Vanaf morgen kan zo naar verschillende HDTV-kanalen gekeken worden. Medewerkers van UPC zullen in deze periode telefonisch enquêtes afnemen naar de praktijkervaringen met de HDTV Box. Met alle informatie van de gebruikers kunnen UPC en leverancier Philips zonodig nog kleine aanpassingen maken in de software. Nieuwe software-versies kan het bedrijf zoals gebruikelijk automatisch installeren via het netwerk.
Beschikbare HDTV kanalen en programma‘s
Via Nederland 2 is het wereldkampioenschap voetbal in HD-kwaliteit te zien. De betaalzender Sport 1 brengt ook veel voetbal in HD-kwaliteit, te beginnen met de wereldkampioenschappen voetbal. De betaal-TV-zender zal daarna ook wedstrijden uit de belangrijkste Europese voetbalcompetities en vele andere internationale sportwedstrijden in het HD-kwaliteit uitzenden. Op de betaalzender Film1 zullen de nieuwste Hollywood-films in HD-kwaliteit te zien zijn. HDTV-klanten ontvangen ook het kanaal National Geographic in HD-kwaliteit.
Lekker verwarrend zo, iedereen roept maar wat??dion_b schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:50:
[...]
Nee, juist andersom
Alle ANALOGE zenders zenden breedbeeld dus uit in zogenaamd letterbox! (16:9) (al dan niet met PALplus) ARD, ZDF , BRT, NL, enzovoort...
BBC zendt trouwens analoog op het vasteland in een soort tussenformaat letterbox uit, namelijk 14:9, dit om de hinder voor 4:3 TV's minimaal te houden.
Alle digitale zenders zenden normaal gesproken (als ze het goed doen) breedbeeld 16:9 in anamorph uit!
Plaatjes:
Breedbeeld Anamorph 16:9 video:
BBC Sky decoder Anamorph

Breedbeeld Anamorph 16:9 video: resized naar normaal 16:9 formaat:
BBC Sky decoder Anamorph

4:3 breedbeeld 16:9 letterbox.
Zo ontvangen we dus BBC en andere breedbeeld uitzendingen via analoog (kabel):
BBC analoog kabel NL (Multikabel):

Hauppauge UK forum: Re: pvr150 and s-video from sky
[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 08-06-2006 14:38 ]
Hé mijn grote vriend van Bargain Hunt hahaha!
Nee, dan krijg je boven en onder zwarte balken die je TV wel weer uitrekt. Je kan beter voor 16:9 kiezen (ook als je LCD/plasma hebt), alleen dan krijg je het juiste signaal door..Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 00:23:
ik heb een plat scherm. is de optie 'plat scherm' dan ook goed?
Doe zelf anders eens de test op BBC1/2/3/4
niet dus, hier ontstaat dan ook de verwarringThe_Doman schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:15:
[...]
Alle digitale zenders zenden normaal gesproken (als ze het goed doen) breedbeeld 16:9 in anamorph uit!
Mijn ervaringen op de UPC mediabox (regio Eindhoven):
Anamorf: NL, BBC
Letterboxed: RTL, SBS etc en Belgie
[ Voor 3% gewijzigd door Holgster op 08-06-2006 15:40 ]
Br(36) Ba(56)
Tja de de commercieelen doen natuurlijk meestal ook maar wat, wat zwarte balken over het beeld en we hebben breedbeeld......Holgster schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:25:
[...]
Anamorf: NL, BBC
Letterboxed: RTL, SBS etc en Belgie
Deze zenden inderdaad nooit echt volwaardig breedbeeld/anamorph uit...
Belgie is digitaal (via DVB-S/DVB-T) gewoon 16:9 anamorph en analoog letterbox (PALplus)....
De meeste kabelmaatschappijen krijgen echter alleen het analoge signaal (in slechte kwaliteit) binnen.
Dit is in ieder geval hier (Multikabel Den Helder) het geval.
[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 08-06-2006 15:42 ]
zojuist gebeld door UPC...ze zijn beperkt aan het uitleveren (hdtv-boxes).
Helaas zit ik daar niet bij en daarom belde zij even...(wel netjes)
uiteraard kon hij niet zeggen, wanneer dan wel. volgende week...of over een paar weken...geen idee...
uiteraard kon hij niet zeggen, wanneer dan wel. volgende week...of over een paar weken...geen idee...
Belgie geeft idd een zwak signaal bij Multikabel in Den Helder ja. Echt een rampThe_Doman schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:37:
[...]
Tja de de commercieelen doen natuurlijk meestal ook maar wat, wat zwarte balken over het beeld en we hebben breedbeeld......
Deze zenden inderdaad nooit echt volwaardig breedbeeld/anamorph uit...
Belgie is digitaal (via DVB-S/DVB-T) gewoon 16:9 anamorph en analoog letterbox (PALplus)....
De meeste kabelmaatschappijen krijgen echter alleen het analoge signaal (in slechte kwaliteit) binnen.![]()
Dit is in ieder geval hier (Multikabel Den Helder) het geval.
Verwijderd
hmm echt iets raars, ik heb nu net ontvangen ( 6 maanden gratis daarna betalen) maar goed geinstalleerd etc. eerst had ik gwoon beeld, maar nu kan hij bij zoeken opeens geen zenders meer vinden en is de signaalkwaliteit ook gehalveerd. hoe kan dit?
edit: ook geprobeerd direct op de aansluiting in de meterkast , weer geen zenders .. kwaliteit 100 %
edit: ook geprobeerd direct op de aansluiting in de meterkast , weer geen zenders .. kwaliteit 100 %
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 20:42 ]
Lijkt me niet zo slim inderdaad.Denizz schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:09:
Ik hoop niet dat mensen met een HD-tv dat ding dan niet via scart gaan aansluiten.
Maargoed ik heb het dus nodig omdat mijn ouders hem af en toe ook gebruiken en die hebben nog geen HDTV en je kan tenslotte maar 1 box krijgen per huishouden.
Dat je over scart geen HD krijgt maakt mij dus niks uit en mijn ouders ook niet, het gaat er alleen om dat het erop zit.
[ Voor 14% gewijzigd door schnumi op 08-06-2006 20:44 ]
Zeker netjes dat ze bellen. Ik hoop alleen dat ze echt aan het uitleveren zijn!, en niet dat ze er later op terug komen.boefje79 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:24:
zojuist gebeld door UPC...ze zijn beperkt aan het uitleveren (hdtv-boxes).
Wie heeft de HDTV-mediabox al ontvangen (en werkend), en op welke postcode (eerste 4 cijfers) staat hij?
De kans dat iemand de HDTV-mediabox heeft ontvangen én actief op GoT is, is nogal klein denk ik.TheoQ schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 08:43:
[...]
Wie heeft de HDTV-mediabox al ontvangen (en werkend), en op welke postcode (eerste 4 cijfers) staat hij?
Ik roep niet snel, en geef iedereen de kans zich te verbeteren, maar als iemand een reputatie (goed of slecht) heeft opgebouwd, hou je daar toch rekening meesylvesterrr schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 09:52:
[...]
De kans dat iemand de HDTV-mediabox heeft ontvangen én actief op GoT is, is nogal klein denk ik.Ik hoop dus dat je niet na een week gaat roepen dat niemand de HDTV-mediabox heeft ontvangen omdat geen enkele gelukkige zich hier heeft gemeld.
Als er uitgeleverd wordt, wil ik wel weten of dat landelijk of regionaal is. Een ieder kan daar zijn eigen conclussies uit trekken.
Dus het zou zomaar kunnen dat jij, zonder HDtv met een HD-box zit en de mensen die hem echt kunnen gebruiken hem veel later krijgen? Daarnaast moet je je huidige box ruilen voor de HD-box... Je krijgt er niet twee hoor.schnumi schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 20:42:
[...]
Lijkt me niet zo slim inderdaad.
Maargoed ik heb het dus nodig omdat mijn ouders hem af en toe ook gebruiken en die hebben nog geen HDTV en je kan tenslotte maar 1 box krijgen per huishouden.
Dat je over scart geen HD krijgt maakt mij dus niks uit en mijn ouders ook niet, het gaat er alleen om dat het erop zit.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
die van mij is mooi "net opgestuurd voor vervanging" als ze de hd-box komen brengen
Ben vandaag ook even bezig met installeren (heb dus ook dezelfde als de opa van Bigs, de Pace). Installeren gaat allemaal goed, signaal sterkte en kwaliteit allebei op 100%. Echter als ik de setup helemaal doorlopen heb, dan komt er nog zo'n scherm dat de installatie nog even bezig is en dat dit zo'n 15 minuten gaat duren. Bij mij duurt dit dus veel langer, heb in de handleiding gekeken en daar staat dat je maximaal een uur moet wachten. Dan de stroom eraf als het nog niet werkt.Bigs schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 21:51:
Ik haal dus de stroom er even af en start hem weer op. Nu begint hij gelijk met het downloaden van een softwareupdate en toen hij daarmee klaar was, sprong hij weer op dat '15 minuten wachten installatiescherm'. Ik ontdekte al wel dat ik wel kan zappen, in beeld komt dan ook de naam van de zender en het programma te staan. Echter zie ik niks! Op de achtergrond staat nog steeds dan dat 15 minuten installatiescherm
Bigs, of iemand anders die me kan vertellen hoe lang je nu echt moet wachten? Heb inmiddels de stroom er nog maar een keer afgehaald (hij begon deze keer niet de software te updaten) en hij staat al weer bijna een kwartiertje aan, nog steeds op het installatie afronden scherm...
I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...
Als je na een uur nog niks krijgt dan moet je UPC ff bellen. Je box staat dan waarschijnlijk niet in het systeem of je hebt hem al maanden thuis liggen zonder hem te installeren
Gister binnengekregen dus dat zal het probleem niet zijnBigs schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 14:24:
Als je na een uur nog niks krijgt dan moet je UPC ff bellen. Je box staat dan waarschijnlijk niet in het systeem of je hebt hem al maanden thuis liggen zonder hem te installeren
Wel vreemd dat ik wel gewoon de software en de data van de tvgids enzo binnenkrijg maar geen beeld dus
Maar goed, dan wordt het inderdaad toch maar even UPC bellen
I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...
Verwijderd
Op Chello underground + HTforum + DVDforum is er ook nog niemand die 'm heeft. (en ook nog niemand waarmee een concrete afspraak is gemaakt. Iedereen zit zogenaamd bij de "2e lichting" waarvoor de leveringsdatum nog niet bekend is.)sylvesterrr schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 09:52:
[...]
De kans dat iemand de HDTV-mediabox heeft ontvangen én actief op GoT is, is nogal klein denk ik.Ik hoop dus dat je niet na een week gaat roepen dat niemand de HDTV-mediabox heeft ontvangen omdat geen enkele gelukkige zich hier heeft gemeld.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 14:29 ]
Dit topic is gesloten.
![]()