UPC Digital TV - Deel 4

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 55.610 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:14
UPC Digital TV
Gezien het succes van deeltje 1, deeltje 2 en deeltje 3, tijd voor deel 4 in de serie.
Inhoudsopgave
UPC Mediabox
Om te kunnen genieten van UPC Digital TV heb je, naast een abonnement op het Standaardpakket Radio/TV, ook een ontvanger nodig. Deze ontvanger heet bij UPC een Mediabox, de UPC Mediabox. De UPC Mediabox is in verschillende uitvoeringen verkrijgbaar. Hieronder volgt een overzicht van de verschillende soorten Mediaboxen.

UPC Mediabox
Dit is de basis uitvoering van de UPC Mediabox. Hier zijn drie verschillende uitvoeringen van in omloop. Thomson heeft een zwarte versie (zonder display) geproduceerd. Enkele maanden later kwam een zilverkleurige versie hiervan (met display) op de markt, die ook door Thomson wordt geproduceerd.

Even later is ook weer een andere versie op de markt gekomen, deze wordt in tegenstelling tot de vorige twee niet door Thomson maar door Pace geproduceerd.

Alle drie de uitvoeringen beschikken over dezelfde functies, enkel het uiterlijk is iets anders.

UPC Mediabox - DVR
De UPC Mediabox - DVR wordt geproduceerd door Thomson. Deze mediabox is hetzelfde als de UPC Mediabox (Thomson, zilverkleurig), enkel iets hoger en heeft een ingebouwde hardeschijf waarmee je tot 65 uur kunt opnemen. Ook kun je hiermee live tv (anderhalf uur) pauzeren, dit wordt ook wel "timeshifting" genoemd.

UPC Mediabox - HDTV
De UPC Mediabox - HDTV wordt geproduceerd door Philips. Deze mediabox heeft een HDMI-aansluiting; wanneer je je televisie aansluit met een HDMI-kabel (of DVI-kabel, hiervoor heb je wel een HDMI-DVI verloopstekkertje nodig), dan krijg je een haarscherp beeld. Op dit moment worden slechts enkele zenders in HD-kwaliteit uitgezonden: Film1, Sport1, Discovery Channel en National Geographic Channel.
Veelgestelde vragen (FAQ)
:? Verdwijnt het analoge signaal?
Nee, het analoge signaal blijf je houden. Het duurt nog wel even eer het analoge signaal verdwijnt. Je kunt zowel digitaal als analoog kijken, en dat maar met één kabel.

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/layout/grauw/forum_inactive.gif

:? Welke meerwaarde heeft de UPC Mediabox?
Naast het feit dat je een betere beeld- en geluidskwaliteit hebt, heb je ook de mogelijkheid om meer zenders te ontvangen, zie deze pagina voor een volledig overzicht van het zenderaanbod. Ook kun je films bestellen zonder naar de videotheek te hoeven gaan. De film wordt dan op je volgende factuur in rekening gebracht. Ook is het mogelijk om spelletjes te spelen op je mediabox.

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/layout/grauw/forum_inactive.gif

:? Hoeveel kost zo'n mediabox?
De UPC Mediabox krijg je gratis in bruikleen wanneer je een abonnement neemt op UPC Digital TV. Je kunt de ontvanger niet kopen. Voor een volledig overzicht van de tarieven, zie de website van UPC.

:? Ik wil op m'n slaapkamer ook een mediabox. Hoe kan ik een extra mediabox aanvragen?
Je kunt tegenwoordig één Extra Mediabox aanvragen. Dit kost EUR 3,99 per maand voor een standaard UPC Mediabox. Een extra UPC Mediabox - DVR of UPC Mediabox - HDTV kost EUR 8,99 per maand. Alle digitale zenders van je huidig abonnement kun je bekijken op de Extra mediabox (uitgezonderd Film1Sport1, hiervoor dient een extra abonnement te worden afgesloten).

Om de Extra Mediabox te bestellen dien je of telefonisch contact op te nemen met de verkoopafdeling (0800 22 33 777).

:? Ik zie allemaal blokjes/strepen in het beeld, en het geluid hapert! Wat nu?
De oorzaak van dit probleem zit 'm vaak in het feit dat je UPC Mediabox het signaal niet goed ontvangt. De vraag is nu: waarom niet? Deze vraag is helaas niet eenvoudig te beantwoorden. Splitters, video/dvd/hdd-recorders, versterkers die vóór de UPC Mediabox zijn aangesloten kunnen het storen.

Uiteraard is het ook mogelijk dat je UPC Mediabox defect is, of dat het signaal dat de woning binnenkomt (via de wandcontactdoos in de woonkamer, of het abonnee overnamepunt in de meterkast) niet goed is. In de laatste twee gevallen dient het probleem kosteloos door UPC te worden opgelost.

Vaak ligt het echter aan de gebruikte bekabeling. Probeer desnoods je UPC Mediabox tijdelijk met een korte kabel rechstreeks op de hoofdaansluiting aan te sluiten, op deze manier kun je een probleem met je eigen bekabeling uitsluiten. Kijk onder het kopje Bekabeling voor een advies met betrekking tot de coaxkabel.
Bekabeling
Voor de beste beleving van digitale televisie maakt de UPC Mediabox gebruik van hoogwaardige technologie. Voor optimaal kijk- en luisterbeleving dienen de kabels die je gebruikt om de UPC Mediabox aan te sluiten wel van goede kwaliteit te zijn. Gebruik zoveel mogelijk de door UPC meegeleverde kabels.

Coaxkabel
Het is belangrijk dat je coaxkabel minimaal voldoet aan de zgn. C-12-norm, dat heeft te maken met het verlies (demping) van de kabel per meter. Hoe langer de coaxkabel hoe hoger het verlies. Als de coaxkabel hier aan voldoet is deze goed afgeschermd (met metaalfolie en vlechtwerk (minimaal 75 dB)). Een kabel die niet goed is afgeschermd, laat bepaalde instralingen van buitenaf door die het signaal kunnen beïnvloeden. De weerstand van uw coaxkabel, de zgn. impedantie, dient minimaal 75 Ohm te zijn. Let tevens op de diameter van de kabel. Hoe dikker de kabel, hoe geringer het signaalverlies. Kies dan ook een kabel met een diameter van minimaal 7 millimeter.

Connectoren
Om een coaxkabel aan te sluiten op je radio, TV of UPC MediaBox is het raadzaam aan alleen Hoog Frequent dichte IEC stekkers te gebruiken. Deze stekkers zijn gemaakt van metaal en geven een betere afgescherming. Deze stekkers zijn verkrijgbaar in een mannetjes- (male) en vrouwtjes (fe-male) uitvoering. Door gebruik te maken van metalen stekkers in combinatie met een goed afgeschermde coaxkabel voorkomt je instraling van buitenaf waardoor het beeld gestoord kan worden.

Versterker
Een versterker compenseert het signaalverlies dat kan ontstaan als er meerdere toestellen worden aangesloten op de kabel of wanneer er een grote afstand overbrugd moet worden. Maak je gebruik van een signaalversterker, dan dient deze van goede kwaliteit te zijn. Bij gebruik van UPC diensten moet de versterker altijd geschikt zijn voor retourverkeer. Plaats een versterker altijd aan het begin van de kabel; als je de versterker achter aan de kabel plaatst waar het signaal toch al slechter is, versterk je de verslechtering mee waardoor het beeld slecht blijft of zelfs nog slechter wordt.

Verdeler (splitter)
Een verdeler wordt gebruikt om het signaal te verdelen naar meerdere toestellen bv TV toestellen. Hiervoor zijn verdelers beter bekend als splitters verkrijgbaar. Splitters zijn er in diverse soorten verkrijgbaar nl de push-on splitter (T-splitter) die op de contactdoos gedrukt kan worden of de wallmount splitter die bv in de meterkast geplaatst wordt, deze is meestal uitgevoerd met zogenaamde F-connectoren (herkenbaar aan de schroefdraad). Plaats nooit meerdere splitters achter elkaar, hoe meer splitters hoe meer demping (verlies). Beter is het om bij meer dan 2 toestellen een versterker te plaatsen. Bij gebruik van een UPC MediaBox is het beter de splitter achter op de RF uitgang van de MediaBox aan te sluiten.
Contactinformatie
Je vragen, problemen, klachten, complimenten etc. kun je op de volgende manieren kenbaar maken bij UPC Nederland:
  • Telefonisch via 0900-1580 (€ 0,10 per minuut). De technische helpdesk is van maandag tot en met zondag bereikbaar van 08.00u tot 22.00u. De klantenservice is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08.00u tot 21.00u en op zaterdag van 10.00u tot 18.00u.
  • Per e-mail via het online contactformulier
  • Schriftelijk. Het correspondentieadres van UPC: Postbus 320, 8200 AH Lelystad
Over dit topic
In dit topic kun je discussiëren over UPC Digital TV. Ook kun je in dit topic je vragen/problemen met betrekking tot UPC Digital TV voorleggen aan je medegebruikers.

Vragen, op- of aanmerkingen etc. over dit topic kun je via een DirectMessage bij mij kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door Mawlana op 30-12-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
4e topic alweer. Compliments voor de startpost, sylvesterrr d:)b

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:01:
Het Extra Channel Pack kent tegenwoordig inderdaad geen jaarcontract meer. Zou je nu willen doorgaan in het nieuwe topic?
Ja. Thanx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Yep, nette OP :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
leuke upc kleuren :P

ik ga de mediabox terugsturen, ben tevreden met digitenne en zo veel tv kijk ik ook weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik heb mijn post uit dit topic hiernaar toe "verhuisd":
The_Sukkel in "HDTV decoder van UPC"
Ik vraag me af of er iemand ervaring heeft met de nieuwe UPC HDTV decoder.

Volgende week komt mijn Sony KDL-40X2000 aan en dan overweeg ik mijn huidige DTV decoder te upgraden naar HDTV. Ook al betreft het slechts in de eerste instantie 2 zenders á EUR 5.99 per maand (ik ga in de 1e instantie geen film of sportkanaal erbij nemen)... het is toch wel mooi om te kunnen kijken in HD (1080i) op een nieuwe 1080p scherm.

In de vorige zomer kwam UPC hopeloos in de knoei met het uitrollen van HDTV tijdens het WK voetbal. Daarna is UPC een tijdje "onder de radar" rustig gaan werken aan oplossingen voor de ondervonden problemen. Heeft iemand al ervaringen met deze "nieuwe" UPC HDTV uitrol? (Misschien een UPC insider?)

[ Voor 8% gewijzigd door The_Sukkel op 11-05-2007 11:47 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Als je dan toch voor HD gaat zou ik juíst voor een kanaal als Film 1 gaan.
Discovery en NG zijn leuk, maar dan kijk ik liever films in HD (zeker met de huidige / aankomende films @ Film 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:40

Royz

Kleurenblind!!

Vooral Discovery is werkelijk waar waanzinnig kan ik je melden. Het is een leuke demo voor de visite ;).

De decoder zelf is wel zwaar klote. Valt om de paar uur uit en wordt vreselijk warm. Aan jou om te bepalen of je dat op de koop toe neemt of niet acceptabel vind

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik neem zeker geen Film1 (zoals het er nu naar uitziet), omdat dat betekent dat ik EUR 240 per jaar extra betaal. Daar kan ik in de loop van de tijd best wel een aardige verzameling films op blu-ray van aanleggen zou ik zeggen...

Ik wil gewoon af en toe even kunnen "genieten" van 1920x1080 materiaal aankan (als is het 1080i) en dat even kunnen laten zien aan visites (patsgehalte). In de tussentijd is het gewoon 99% SD materiaal zien op dat apparaat... de kids (dametjes van 3 en 6) kijken de godsganse dag Nickelodeon Jr... (dus zelfs al zou ik de tijd ervoor hebben, dan krijg ik niet eens de kans om voldoende Film 1 te bekijken, zodanig dat ik het geld eruit haal)

Vraagje over die decoder: volgens de UPC site moet je de huidige gewone DTV mediabox van UPC verplicht inleveren. Dat ding is ook niet echt perfect te noemen (valt ook af en toe uit en is vreselijk warm). Is de HDTV decoder (Philips) nóg slechter dan de DTV decoder (Thomson) qua uitval en temperatuur of vergelijkbaar?

Ik kan het natuurlijk niet maken als Nick Jr voortdurend uitvalt alleen maar omdat paps af en toe wil patsen... :o

[ Voor 10% gewijzigd door The_Sukkel op 11-05-2007 17:01 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:47
Leuke gimmick zo'n brakke HD decoder met 4 kanalen maar als je er niet mee op kan nemen (desnoods alleen de SD kanalen) volstrekt waardeloos voor mij.

Het TV aanbod in het standaard (analoge) pakket van UPC is werkelijkwaar om te janken.
Er is echt alleen maar pulp op TV en aangezien ik geen enkel zicht op het zuiden heb is het plaatsen van een schotel ook geen optie. Wil ik fatsoenlijk TV kunnen kijken rest mij niks dan met het bedrijf in zee te gaan waar ik echt alleen maar beroerde ervaringen mee heb.

Net in een opwelling telefonisch de UPC PVR box besteld (levertijd 3 weken :-(), geen jaarcontract, eerste 3 maanden gratis, nette deal lijkt me. Op de site gekeken (inclusief kleine lettertjes) en gebeld en ik ga € 9,99 extra betalen boven op mijn bestaande pakket.

Nu lees ik net het volgende, een streek die perfect past bij het beeld wat ik heb van UPC:
Wie in een gemeente woont waar analoge TV van UPC goedkoper is dan normaal moet meer betalen voor digitale TV. Dat schrijft De Gooi- en Eemlander. UPC adverteert dat digitale TV € 2,16 extra kost boven het standaardtarief. Maar dat geldt niet in gebieden waar vanwege eerdere afspraken een lager standaardtarief geldt. Het 'normale' analoge tarief voor 2006 is € 15,83, maar bijvoorbeeld in Hilversum is dat € 10,94. Toch kost het UPC Digital TV pack (analoog EN digitaal samen) overal € 17,99. Als de klant massaal overstapt op digitaal kan UPC op deze manier de tariefafspraken omzeilen.

"In de advertenties van UPC staat dat de aanbieding niet geldt voor 'niet-geharmoniseerde gemeenten', zoals Hilversum. 'Ja, Hilversum wordt gestraft', gniffelt wethouder Maurice Koopman om dat zinnetje. Maar volgens woordvoerder Mark Zellrath moet je daar niks achter zoeken. 'Iedereen in Nederland kan onze mediabox krijgen, en wel voor € 17,99. Dat is € 2,16 extra. Alleen voor Hilversum is dat verschil natuurlijk groter. We willen hetzelfde tarief voor heel Nederland. Ons gaat het om de consument, niet om lokale politiek. TPG heeft toch ook niet voor elke stad een ander tarief?'"
Goed, als het € 5,- per maand duurder is had ik het pakket waarschijnlijk ook wel genomen maar het feit dat je gewoon genaaid en voorgelogen wordt waar je bijstaat kan ik slecht tegen.

Point proven, hufters blijven het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Kokkers schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 17:25:
Nu lees ik net het volgende, een streek die perfect past bij het beeld wat ik heb van UPC:

[...]

Goed, als het € 5,- per maand duurder is had ik het pakket waarschijnlijk ook wel genomen maar het feit dat je gewoon genaaid en voorgelogen wordt waar je bijstaat kan ik slecht tegen.

Point proven, hufters blijven het...
Point not proven. Dat is informatie uit februari 2006 en inmiddels achterhaald.

Als je de moeite had genomen de UPC-site er zelf bij te pakken, had je het volgende kunnen lezen:
Naast de genoemde tarieven betaalt u uw huidige tarief voor het UPC Standaardpakket Radio/TV (dit kan verschillen per gemeente).

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkers
Ik post de eerste rekening om het op te helderen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik zou sowieso voor een eigen HDD recorder gaan. Dan heb je een grotere capaciteit HDD, is het jouw eigendom en binnen 3 jaar heb je het geld eruit (of als je het je kan veroorloven een HTPC) en kan je tenminste eventueel kiezen voor HDTV.

De HDTV decoder per nu nemen met slechts 2 kanalen (Discovery Channel HD + National Geographic HD) is het wat mij betreft wel waard voor EUR 5.99 extra per maand (is maar wat je ervoor over hebt), mits het maar niet slechter is dan de huidige DTV decoder van Thomson. Deze blinkt nu ook niet echt uit in stabiliteit en warmteafgifte... Sterker nog: ik begrijp er niets van dat voor het decoderen van een lullig MPEG2 signaal dat ding zoveel energie kost en warmte opwekt alsof het kachel is. Voor een warme MPEG4 decoder kan ik iets meer begrip opbrengen, maar ook dan denk ik dat ze oude "kachel"-processoren hebben gebruikt i.p.v. slimmere next generation processoren (vergelijk bijvoorbeeld die oude pentium 4 kachels met de veel snellere en energiezuinigere Core 2 Duo).

@Royz: heb jij ook ervaring met de DTV decoder? Of so: is de HDTV decoder nóg warmer en instabieler of vergelijkbaar? En sinds wanneer heb je jouw HDTV decoder? (sinds kort of sinds vorige WK toen UPC er zo mee aan het stuntelen was?)

[ Voor 16% gewijzigd door The_Sukkel op 11-05-2007 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:21:
De decoder zelf is wel zwaar klote. Valt om de paar uur uit en wordt vreselijk warm.
Ik heb de HDTV decoder nu bijna een maand en nog geen enkele vastloper of uitval gehad, temperatuur vind ik ook wel meevallen. Ik ben er zeer content mee (op een enkel dingetje na zoals een nog niet werkend display en soms merk ik wat lag als ik zap door de tv guide).
Ik las op Chello.com dat er per ongeluk een batch decoders was uitgegeven die het vastloop probleem hebben, (waarschijnlijk doordat ie te warm wordt zoals je zelf al opmerkte) als ik jou was zou ik UPC dus even bellen voor een omruil.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Sukkel schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 16:57:
Ik neem zeker geen Film1 (zoals het er nu naar uitziet), omdat dat betekent dat ik EUR 240 per jaar extra betaal.
Film1 en Sport1 samen zijn 240 euro per jaar. Enkel film1 is 12x12,95. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkers
The_Sukkel schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 17:49:
Ik zou sowieso voor een eigen HDD recorder gaan. Dan heb je een grotere capaciteit HDD, is het jouw eigendom en binnen 3 jaar heb je het geld eruit (of als je het je kan veroorloven een HTPC) en kan je tenminste eventueel kiezen voor HDTV.
Mij is verteld dat een 3rd party decoder geen optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

@Apple: bedankt... ik denk dat ik er maar gewoon voor ga!
@Kokkers: je begrijpt me verkeerd...ik bedoel dat je de decoder gewoon van UPC moet nemen zonder HDD-recorder. Dan neem je gewoon op je eigen HDD-recorder op. Ben je ook niet gebonden aan dat recorderding van UPC welke alleen met de gewone DTV kan worden gecombineerd... dan kan je gewoon kiezen of je de DTV of HDTV decoder wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Er zijn wijzigingen op komst:
Nieuw in het standaard pakket:
  • The History Channel
  • 13th Street
  • Liberty TV
  • RNN7
  • Playboy TV (komt uit het extra channel pack)
Nieuw in extra channel pack:
  • Sci Fi Channel
  • Consumenten TV
  • Nederland-e
  • Humor TV
  • Omega TV
  • Al Jazeera English
  • V Oranje
Wijzigingen:
  • Hallmark en Travel gaan naar extra channel pack
  • TRT gaat naar Turks premium channel pack
  • MBC, RTM en Al Jazeera gaan naar het Arabisch premium channel pack
Bron: http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=18552.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

UPC Mediabox gaat bij mij de deur uit :w :w :w

Ik heb sins woensdag problemen met mijn mediabox. Hij loopt vast, 5 keer per dag ongeveer. Woensdag moest ik de zenders opnieuw binnen halen omdat ik ze niet meer had in me lijst. Sins die dag loopt de mediabox vast. Hij doet niks meer. Enige oplossing stekker eruit(elke keer weer je favoriete lijst maken :( ).

UPC klantenservice gebeld en die zegt dat ik naar de fabrieksstand moet terug zetten...gedaan maar nog steeds. Ik vraag om een nieuwe mediabox en komen met wat anders. Zoals altijd is de service van UPC ;(

Schotel d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
hebben vele mensen hier gehad. Heb je de grijze/zwarte 'gewone' Thomson box?
Wat heb je precies gedaan om terug te zetten naar fabrieksstand? Had eerst ook dat probleem je moet even de firmware updaten dan doet ie 't weer prima. Had ook laatste versie maar ook spontaan ineens terug naar land instellen e.d. nu al weer 1,5 maand nos problemos.

"stroom eraf, pijltje naar links blijven indrukken en stroom er weer op (in blijven drukken totdat software update op beeld verschijnt); software update forceren"

voor de massa werkte het hier.
MrJames schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:21:
UPC Mediabox gaat bij mij de deur uit :w :w :w

Ik heb sins woensdag problemen met mijn mediabox. Hij loopt vast, 5 keer per dag ongeveer. Woensdag moest ik de zenders opnieuw binnen halen omdat ik ze niet meer had in me lijst. Sins die dag loopt de mediabox vast. Hij doet niks meer. Enige oplossing stekker eruit(elke keer weer je favoriete lijst maken :( ).

UPC klantenservice gebeld en die zegt dat ik naar de fabrieksstand moet terug zetten...gedaan maar nog steeds. Ik vraag om een nieuwe mediabox en komen met wat anders. Zoals altijd is de service van UPC ;(

Schotel d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ik heb geen last van vastlopers, maar de afgelopen weken heeft het ding wel meerdere keren per week, soms zelfs 5 keer per dag (!!!) een 'software update' uitgevoerd. Daarvoor heb ik er 2 in een jaar of 2 gehad of zo :X Is dit iets braks in mijn mediabox of is UPC weer zoals gewoonlijk aan het prutsen?

Megairritant echt, vooral omdat ze de neiging hebben het te doen in de laatste 5 minuten van CSI. Da's echt niet te geloven.

Vraagje aan de HDTV-poging-2 bezitters: is er een merkbaar verschil op de kwaliteit van SD zenders als je een 1080i scherm hebt staan? Zit de HDTV-box ook qua bediening een stuk beter in mekaar als je zoals ik een Logitech Harmony wil gebruiken ipv de standaard meegeleverde draak van een AB?

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
curry684 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:08:
Ik heb geen last van vastlopers, maar de afgelopen weken heeft het ding wel meerdere keren per week, soms zelfs 5 keer per dag (!!!) een 'software update' uitgevoerd. Daarvoor heb ik er 2 in een jaar of 2 gehad of zo :X Is dit iets braks in mijn mediabox of is UPC weer zoals gewoonlijk aan het prutsen?
Staat ook op chelloo.com, maar alsnog (voor de thomson - zilveren box):

- Reset - fabrieksinstellingen
- Voer ipv regiocode '000' in.
- Zoek naar zender > resultaat geen zenders
- Trek nu de stroomstekker er uit
- Hou het linker pijltje ingedrukt en stekker er weer in, laat de knop pas los als de box gaat updaten
- Nogmaals de fabrieksinstellingen invoeren, nu met je eigen regiocode.

Deze methode werkte bij mij wel, ook zelfde problematiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Vraagje aan de HDTV-poging-2 bezitters: is er een merkbaar verschil op de kwaliteit van SD zenders als je een 1080i scherm hebt staan? Zit de HDTV-box ook qua bediening een stuk beter in mekaar als je zoals ik een Logitech Harmony wil gebruiken ipv de standaard meegeleverde draak van een AB?
De AB is precies hetzelfde als de standaard mediabox. Dus wat dat betreft ga je er niet op vooruit.
Verder vond ik persoonlijk de SD kanalen juist slechter.
In eerste instantie denk je gevoelsmatig "wow ziet er beter uit via hdmi", maar na een tijdje blijkt het toch tegen te vallen.
Wat gebeurd er namelijk, de decoder zet zelf de SD kanalen om naar 720P. Aangezien dit breedbeeld formaat is, krijg je lelijke vervormingen bij 4:3 uitzendingen. Je kan je TV niet eens meer op 4:3 zetten als je zou willen. Dus altijd uitgerekte hoofden. Als je dat uitrekken aan je TV over kon laten zou het een stuk beter zijn, maar nu doet de decoder dat dus.
HD kanalen zijn wel schitterend, maar je hoeft het dus niet te doen om betere SD kanalen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Sins 18 januari 07 heb ik Digitaal TV. Vorige week begon ik problemen te krijgen(Zie boven). Mediabox loopt vast als ik ga zappen. Vandaag dus contract beindigd en op 23 Juli heb ik geen Digitaal TV. Nou heb ik net weer gebeld om een nieuwe mediabox. De mederwerker zei van dat als ik de opzegging annuleer dat ik een monteur kan krijgen. Nu zit ik dus met een slecht werkende mediabox.

Voorbeeld:
Je heb 8 maanden ADSL internet en die zeg je op. Je krijgt problemen met je modem dan verwacht je toch dat je een nieuwe krijgt voor de laatste 4 maanden?!!!!

De manier hoe UPC werkt en omgaat met zijn klanten is zeer slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:02

sanook

_/-\o_

MrJames schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:34:
Sins 18 januari 07 heb ik Digitaal TV. Vorige week begon ik problemen te krijgen(Zie boven). Mediabox loopt vast als ik ga zappen. Vandaag dus contract beindigd en op 23 Juli heb ik geen Digitaal TV. Nou heb ik net weer gebeld om een nieuwe mediabox. De mederwerker zei van dat als ik de opzegging annuleer dat ik een monteur kan krijgen. Nu zit ik dus met een slecht werkende mediabox.

Voorbeeld:
Je heb 8 maanden ADSL internet en die zeg je op. Je krijgt problemen met je modem dan verwacht je toch dat je een nieuwe krijgt voor de laatste 4 maanden?!!!!

De manier hoe UPC werkt en omgaat met zijn klanten is zeer slecht.
Je had het beter andersom kunnen doen, eerst monteur regelen en daarna opzeggen....
Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt om de fabrieksinstellingen terug te zetten zoals al vaker besproken in dit topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

sanook schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:53:
[...]

Je had het beter andersom kunnen doen, eerst monteur regelen en daarna opzeggen....
Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt om de fabrieksinstellingen terug te zetten zoals al vaker besproken in dit topic ?
Al 2 keer gedaan en 2 keer de software opnieuw geinstalleerd. Ik had verwacht dat ik een nieuwe mediabox zou krijgen...ook kon ik een deal sluiten om een nieuwe tekrijgen maar dan met een videorecorder ingebouwd als ik extra zou betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Bel gewoon terug, er kan ondanks de opzegging een monteur aangestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 12:02
Ik vind de SD zenders wazig op de HDTV box. Dit word opgelost met een volgende update is mij verteld.

Mijn probleem met de HDTV box is dat hij soms gewoon een zender eruit gooit. Dan krijg je dus dat mooie blauwe UPC scherm met controleer uw kabels. Uiteraard heb ik dit probleem nooit gehad met mijn oude thomson box.

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24
Je kan trouwens in de OP zetten dat mensen met een platte 16:9 TV de mediabox niet op plat moeten zetten maar 16:9 breed. Ik ben bang dat er best veel mensen zijn die dat hebben gedaan.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
^^ die mensen moeten de handleiding beter lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
LoneGunman schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:02:
^^ die mensen moeten de handleiding beter lezen ;)
Dat ding is vrij chaotish. Piet en Maria willen dat ding gewoon snel instaleren, en niet zo'n vage handleiding lezen.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom wordt er zoveel in 'letterboxed 16:9' uitgezonden op die nederlandse commerciele zenders? Kunnen ze geen anamorphic beeld aan? Het klopt toch dat letterboxed gewoon een lagere resolutie/bitrate heeft? Want wil je dan beeldvullend 16:9 beeld dan moet je op ZOOM drukken en dan wordt het allemaal minder scherp. Wie kan dit verklaren waarom ze dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pff, goedkoper? Letterboxed is eigenlijk niets anders dan boven en onder zwarte balken zetten bij 4:3, daar heb je geen andere lenzen etc. voor nodig dan voor 4:3. Anamorf is trouwens ook niet *zo* lastig, maar blijkbaar teveel gevraagd voor crappy low-budget producties...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 11:09:
Pff, goedkoper? Letterboxed is eigenlijk niets anders dan boven en onder zwarte balken zetten bij 4:3, daar heb je geen andere lenzen etc. voor nodig dan voor 4:3. Anamorf is trouwens ook niet *zo* lastig, maar blijkbaar teveel gevraagd voor crappy low-budget producties...
maar letterboxed is dan wel breedbeeld, toch? wanneer treedt de vervorming op? als je het letterboxed laat of als je zoomt? of treedt er geen vervorming op (dikke/lange gezichten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:33:
[...]

maar letterboxed is dan wel breedbeeld, toch? wanneer treedt de vervorming op? als je het letterboxed laat of als je zoomt? of treedt er geen vervorming op (dikke/lange gezichten)
*alle* PAL uitzendingen, ongeacht of ze breedbeeld of smalbeeld zijn, worden in beginsel gewoon op 720x576 resolutie opgenomen en uitgezonden.

Bij 4:3 wordt dat gewoon 1:1 doorgezet (al vinden sommigen het nodig om bij een breedbeeldTV in te zoomen en zo de boven- en onderkant kwijt te raken :X )

Bij letterboxed breedbeeld worden alleen de middelste 400 beeldlijnen gebruikt, er is dus *minder* informatie beschikbaar dan bij 4:3. Je TV wordt dan geacht zowel horizontaal als vertikaal het signaal uit te rekken tot het schermvullend is.

Bij anamorf wordt nog steeds op 720x576 uitgezonden, maar de pixels zijn breder. Als je dat zonder aanpassingen op 4:3 TV toont lijkt alles in de hoogte uitgerekt, maar bij breedbeeld krijgen de pixels wel hun juiste breedte. Hier is dus evenveel beeldinformatie aanwezig als bij gewoon 4:3.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 17:09:
[...]

*alle* PAL uitzendingen, ongeacht of ze breedbeeld of smalbeeld zijn, worden in beginsel gewoon op 720x576 resolutie opgenomen en uitgezonden.

Bij 4:3 wordt dat gewoon 1:1 doorgezet (al vinden sommigen het nodig om bij een breedbeeldTV in te zoomen en zo de boven- en onderkant kwijt te raken :X )

Bij letterboxed breedbeeld worden alleen de middelste 400 beeldlijnen gebruikt, er is dus *minder* informatie beschikbaar dan bij 4:3. Je TV wordt dan geacht zowel horizontaal als vertikaal het signaal uit te rekken tot het schermvullend is.

Bij anamorf wordt nog steeds op 720x576 uitgezonden, maar de pixels zijn breder. Als je dat zonder aanpassingen op 4:3 TV toont lijkt alles in de hoogte uitgerekt, maar bij breedbeeld krijgen de pixels wel hun juiste breedte. Hier is dus evenveel beeldinformatie aanwezig als bij gewoon 4:3.
Ok, dat is duidelijk. Doordat de letterbox toch "minder pixels" heeft is het waziger bij gezoomd beeld dan anamorphic.

Ik heb een plasma monitor (zonder tuner) en digitale tv van upc. Ik kan 4:3 , 16:9 , panasonic auto , zoom kiezen. 4 modes dus. Ik heb hem standaard op 16:9 omdat het meeste op 16:9 wordt uitgezonden. Ik moet dus telkens handmatig per kanaal kiezen wat ik wil, te veel moeite, vandaar dus gewoon op 16:9. Hoe kan ik echt goed het verschil tussen 4:3 en 16:9 zien op een eenvoudige manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 23:38:
waarom wordt er zoveel in 'letterboxed 16:9' uitgezonden op die nederlandse commerciele zenders? Kunnen ze geen anamorphic beeld aan?
Als het goed is gaan alle commerciëlen per 1-6 over naar full anamorphic BB. Las zelfs
ergens dat dat ook geldt voor NL1/2/3.

edit; hierzo

http://koopinfo.nl/node/1426

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2007 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

blij te lezen dat SCI-FI channel nu ook hier komt, maar ik heb het idee dat het niet dezelfde programma's zal hebben als in de US (dus niet eerder genieten van nieuwe Stargates enzow)
maar dan nog relaxed!

ik heb de gewone thompson, op zich geen problemen mee, maar ik stoor me enorm aan die automatische k**** updates, zit ik lekker tv te kijken en boem ben ik gelijk weer 3 minuten verder en deel van mn film/serie/uitzending kwijt........
Zou een stuk makkelijker zijn als er gewoon een melding komt, hetzij in een balk onder tv beeld of gewoon layed over ofzow zodat ik kan kiezen dat ik de update uitvoer wanneer IK dat wil, en dat als de update een bepaalde datum bereikt dat ie dan pas automatisch gedaan wordt....

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals al vaak genoeg hier gezegt is, die 'update' schermen zijn helemaal geen software updates, maar puur een bug. Dus er valt niets te melden. De echte software update gebeuren juist als de box op standby staat, of als je hem van stroom hebt gehad toen de update doorgevoerd was de volgende keer dat hij aan gaat direct bij het opstarten (wat gelijk de enige moment is dat je die schermen eigenlijk zou moeten zien).

Wat je zou kunnen proberen (althans, werkte bij mijn broertje ;) ) is om de box terug naar fabrieksinstellingen te zetten. Dat zou moeten helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-08 13:12

babybox

Win7

Ok heb geen antwoord kunnen vinden op mijn specifieke vraag.

Maar ook UPC-medewerkers de een zegt dit de ander weer wat anders.

Mijn huidige situatie is 3 televisies, 3 telefoons (verdeeld over 1 woonkamer en 2 slaapkamers) en 1 computer(op de slaapkamer) en 1 laptop.
Met KPN en ADSL. Ik heb nu alleen UPC analoge tv. Mijn UPC aansluitpunt bevindt zich in de woonkamer beneden.

Ik wil:
UPC telefonie, UPC digitale televisie voor alleen 1 tv op de slaapkamer de rest mag analoog zijn. en ik wil chello gaan nemen. Kan dit?? en een andere vraag is ik heb een DVD-recorder en wil deze gebruiken in combinatie met de digitale televisie kan dit

Kan iemand misschien kort uitleggen hoe ik dit moet doen (qua verbindingen) hoe moeten de lijntjes lopen.
Ik heb hieronder kort een schematische tekening gemaakt kan iemand dat uitleggen MIJN DANK IS GROOT
Afbeeldingslocatie: http://img161.imagevenue.com/loc396/th_79896_qw_122_396lo.jpg

[img=http://img161.imagevenue.com/loc396/th_79896_qw_122_396lo.jpg]

[ Voor 11% gewijzigd door babybox op 20-05-2007 18:52 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

babybox schreef op zondag 20 mei 2007 @ 18:51:
Ok heb geen antwoord kunnen vinden op mijn specifieke vraag.

Maar ook UPC-medewerkers de een zegt dit de ander weer wat anders.

Mijn huidige situatie is 3 televisies, 3 telefoons (verdeeld over 1 woonkamer en 2 slaapkamers) en 1 computer(op de slaapkamer) en 1 laptop.
Met KPN en ADSL. Ik heb nu alleen UPC analoge tv. Mijn UPC aansluitpunt bevindt zich in de woonkamer beneden.

Ik wil:
UPC telefonie, UPC digitale televisie voor alleen 1 tv op de slaapkamer de rest mag analoog zijn. en ik wil chello gaan nemen. Kan dit?? en een andere vraag is ik heb een DVD-recorder en wil deze gebruiken in combinatie met de digitale televisie kan dit

Kan iemand misschien kort uitleggen hoe ik dit moet doen (qua verbindingen) hoe moeten de lijntjes lopen.
Ik heb hieronder kort een schematische tekening gemaakt kan iemand dat uitleggen MIJN DANK IS GROOT
Ik zie het probleem niet zo.

• modem installeren bij aansluitpunt in woonkamer (enige veilige plek qua signaal)
• huidige binnenhuistelefoniebekabeling losmaken van KPN ISRA en verbinden met RJ11 op modem
• huidige netwerkbekabeling uit ADSL modem halen en verbinden met RJ45 op modem
• zorgen voor *goede* bekabeling tussen UPC splitter (meegeleverd met modem) en de plek boven waar de DTV decoder moet komen. Vermijd splitters, het liefst moet je een kabel direct op de door UPC geleverde splitter aansluiten, en dan de tweede TV boven op de RF-uitgang van de UPC decoder aansluiten. Als je niet rond een splitter heen kunt (bijvoorbeeld voor TV beneden), zorg voor een goede retourgeschikte splitter met F-connectoren, liefst materiaal van eeen goed merk als Hirschmann.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

dion_b schreef op zondag 20 mei 2007 @ 19:42:
[...]

Ik zie het probleem niet zo.

• modem installeren bij aansluitpunt in woonkamer (enige veilige plek qua signaal)
• huidige binnenhuistelefoniebekabeling losmaken van KPN ISRA en verbinden met RJ11 op modem
• huidige netwerkbekabeling uit ADSL modem halen en verbinden met RJ45 op modem
• zorgen voor *goede* bekabeling tussen UPC splitter (meegeleverd met modem) en de plek boven waar de DTV decoder moet komen. Vermijd splitters, het liefst moet je een kabel direct op de door UPC geleverde splitter aansluiten, en dan de tweede TV boven op de RF-uitgang van de UPC decoder aansluiten. Als je niet rond een splitter heen kunt (bijvoorbeeld voor TV beneden), zorg voor een goede retourgeschikte splitter met F-connectoren, liefst materiaal van eeen goed merk als Hirschmann.
Dank je voor je antwoord. 1, 2, 3 klinken me zo logisch als wat _/-\o_ dank

maar 4 vindt ik nog te moeilijk, kun je dat nog iets beter uitleggen (schematisch liefst) ik vraag heel wat, maar anders begrijp ik het niet.

De bijgeleverde splitter waar moet ik die plaatsen beneden in de woonkamer (dicht bij het modem)?
en de mediabox heeft dus een extra uitgang voor een analoog signaal voor een andere tv (begrijp ik dat goed)

die UPC-splitter waar dient die eigenlijk voor, is die vergelijkbaar met een gewone metalen coaxsplitter Coax T-splitter FMM:van 1 aansluiting naar 2 tv's

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die splitter is een opdruksplitter die je direct op je wandcontactdoos drukt. Het heeft drie uitgangen, TV, radio en data. De modem moet op data, radio is alleen voor radio bruikbaar, dus alle TVs in huis moeten vroeg of laat op die TV uitgang aangesloten worden. Als je drie TVs hebt, eentje beneden, twee boven, dan zul je beneden een splitter nodig hebben. Zorg dat die een goede, met name retourgeschikte splitter is. Dan daarvandaan een kabel direct naar boven leiden naar de UPC mediabox. De ene TV boven kan op SCART aangesloten worden, de andere TV kun je vanaf de RF-out op de mediabox aansluiten.

Schema kun je zelf tekenen adhv bovenstaande :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Oke ik heb het bijna door:

aansluitpunt
UPC->UPC-splitter->radio->radio
->data->modem->computer
-> tv->coaxkabel naar TV in woonkamer
->coaxkabel naar boven toe-> in de mediabox
vanuit de mediabox scart naar tv in slaapkamer en vanuit de mediabox via RF out middels een coax-kabel naar de andere tv op andere slaapkamer.

als dit zo makkelijk kan waarom heb ik dan nog een retourgeschikte splitter nodig??
Afbeeldingslocatie: http://img18.imagevenue.com/loc751/th_98222_zxcvb_122_751lo.jpg

ps. waar sluit je de telefoon aan (telefonie UPC)?

[ Voor 6% gewijzigd door babybox op 21-05-2007 00:03 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:28
Telefoon gaat volgens mij in het modem, dit lijkt mij het meest logisch, maar weet het niet zeker.

Ikzelf heb sinds dit weekend de mediabox maar naar beneden gezet en waarachtig... Het probleem met artifacts, tikken in het geluid en signaal verlies is weg.
Nu nog kijken waarom het probleem boven wel is.
Misschien toch maar een versterker plaatsen.
De Coax kabel ligt in een pvc buis samen met twee netwerk kabels (naar boven en weer naar beneden alhoewel beneden niet in gebruik is nog). Allen zijn hoge kwaliteits kabels.
Verwacht toch dat er ergens storing optreed en waarschijnlijk is dit dan weer met een versterker op te lossen. Ga binnenkort weer eens verder testen. De meeste zenders die we kijken ontvangen we toch ook analoog.
Maar, ik wil het toch opgelost hebben aangezien ik er misschien over zit te denken om een schotel met Canal Digital te plaatsen (mits mogelijk om meerdere decoders in huis te plaatsen op 1 schotel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 02:29:
[...]

Als het goed is gaan alle commerciëlen per 1-6 over naar full anamorphic BB. Las zelfs
ergens dat dat ook geldt voor NL1/2/3.

edit; hierzo

http://koopinfo.nl/node/1426
Daar staat niet dat het anamorph is, helaas. De commercielen doen al veel in breedbeeld (letterbox), Talpa doet al een maand of wat breedbeeld, en gek genoeg alleen anamorph via UPC, dus als ik iets opneem met mijn HD recorder zit ik als nog met letterbox :(

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

babybox schreef op zondag 20 mei 2007 @ 23:57:
Oke ik heb het bijna door:

aansluitpunt
UPC->UPC-splitter->radio->radio
->data->modem->computer
-> tv->coaxkabel naar TV in woonkamer
->coaxkabel naar boven toe-> in de mediabox
vanuit de mediabox scart naar tv in slaapkamer en vanuit de mediabox via RF out middels een coax-kabel naar de andere tv op andere slaapkamer.

als dit zo makkelijk kan waarom heb ik dan nog een retourgeschikte splitter nodig??
[afbeelding]
Wat bedoel je? Waarom een splitter of waarom een retourgeschikte?

Waarom splitter :? - nou, tel aantal RF-uitgangen en aantal TVs. Aangezien je meer TVs hebt dan RF-uit, moet je splitten :z
Waarom retourgeschikt :? - omdat de DTV een aantal interactieve diensten heeft die nogal logisch niet werken als er geen retourpad van DTV naar netwerk mogelijk is. Denk aan films bestellen, zenderpakket wijzigen, spelletjes spelen of andere meuk...
ps. waar sluit je de telefoon aan (telefonie UPC)?
Lees mij originele post nog eens:

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

per wanneer gaan deze wijzigingen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Klik eens op de link en lees de eerste echte regel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Jinx schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:40:
[...]
Wat gebeurd er namelijk, de decoder zet zelf de SD kanalen om naar 720P. Aangezien dit breedbeeld formaat is, krijg je lelijke vervormingen bij 4:3 uitzendingen. Je kan je TV niet eens meer op 4:3 zetten als je zou willen. Dus altijd uitgerekte hoofden. Als je dat uitrekken aan je TV over kon laten zou het een stuk beter zijn, maar nu doet de decoder dat dus.
HD kanalen zijn wel schitterend, maar je hoeft het dus niet te doen om betere SD kanalen te krijgen.
Klopt dit? dat kan toch haast niet? dan ziet alles er vaag en uitgerekt uit?

Lijkt mij wel een belangrijk iets. ik weet dat een hoop mensen 4:3 gewoon uitrekken naar 16:9 maar ikzelf vind dat echt niet om aan te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Het is nu bijna een jaar na dato dat ik de box heb teruggestuurd en vraag me nu af of het al de moeite waard is over te stappen op digitaal.

De belangrijkste problemen/redenen toen:

1. Slechte beeldkwaliteit: te sterke verscherping toegepast
2. Slechte beeldkwaliteit: veel compressie artefacten
3. Onvolledig beeld: In breedbeeld viel er een klein stukje weg van het beeld (ja alles goed ingesteld)
4. Niet kunnen overslaan van niet gebruikte kanalen, dus gids niet handig.
5. Zappen is erg traag
6. Erg warme mediabox.
7. Regelmatig wegvallen signaal.

Hoe zit het er nu mee? Er zijn veel kanalen die leuk zijn, maar vaak merkte ik dat ik bleef kijken naar het analoge kanaal als ik beide had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

honey schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:41:
Het is nu bijna een jaar na dato dat ik de box heb teruggestuurd en vraag me nu af of het al de moeite waard is over te stappen op digitaal.

beeldkwaliteit op mijn 42" plasma VEEL beter dan analoog
meeste kanalen geen last van
3. Onvolledig beeld: In breedbeeld viel er een klein stukje weg van het beeld (ja alles goed ingesteld)
geen last van
kan nu wel
5. Zappen is erg traag
is sneller geworden
6. Erg warme mediabox.
boeie?
geen last van

Hoe zit het er nu mee? Er zijn veel kanalen die leuk zijn, maar vaak merkte ik dat ik bleef kijken naar het analoge kanaal als ik beide had.
Dus lijkt me wel degelijk de moeite om over te stappen, ik zou ieg niet zonder willen. Maar ja nu is de HD box weer beschikbaar dus wellicht kun je nu daar voor gaan.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Denizz schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:18:
Je kan trouwens in de OP zetten dat mensen met een platte 16:9 TV de mediabox niet op plat moeten zetten maar 16:9 breed. Ik ben bang dat er best veel mensen zijn die dat hebben gedaan.
held! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FaceDown schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:30:
honey schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:41:

beeldkwaliteit op mijn 42" plasma VEEL beter dan analoog
Subjectief, maar idd zie je bij plasma vaak grotere verschillen dan bij CRT of TFT
meeste kanalen geen last van
Idd, verschilt per kanaal, is sowieso meer dan bij analoog (waar geen compressiartefacten te zien zouden moeten zijn muv cheap-ass commerciele shit), maar meestal sowieso te overzien
geen last van
Geen wonder, dat ligt puur aan TV. Als je TV beetje fatsoenlijk laat instellen is er bijna altijd goed beeld uit te halen. Zo niet, tja...
kan nu wel
Idd :)
5. Zappen is erg traag
is sneller geworden
Trager dan wat idd? :z
6. Erg warme mediabox.
boeie?
Scheelt stookkosten :P

Serieus: is het erger dan andere DTV decoders? :z
geen last van
Idd. Controleer binnenhuisbekabeling als het signaal vaak wegvalt. Is dat zeker in orde? Laat UPC dan lekker een monteur sturen :z[/q]

* dion_b gaat iig AlJazeera EN kijken en SF channel (als tenminste 'Tripping the Rift' getoond wordt :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Eergisteren de mediabox volgens de 000 manier geupdate aangezien deze ineens tijdens het kijken wilde updaten.

Ik bedenk me net ook iets heel raars. In het begin werkte alles zonder problemen en sinds een maand of 1,5 stoorde het (zie vorige topic). Er is niets veranderd in huis, maar na de box beneden neergezet te hebben zijn de problemen weg. Lijkt dus net alsof de box dan minder is geworden in dat half jaar dat we deze hebben. Ik ga nog wel meer dingen testen, maar denk dat ik er toch een versterker tussen ga plaatsen (moet deze zeker 2 richting zijn of zijn ze dat allemaal?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Arunia schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 09:09:
[...] maar denk dat ik er toch een versterker tussen ga plaatsen (moet deze zeker 2 richting zijn of zijn ze dat allemaal?).
Retourgeschikt ja. En dat zijn standaard versterkers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Laatst online: 06-09 21:24
Mr. Jinx schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:40:
[...]

Verder vond ik persoonlijk de SD kanalen juist slechter.
In eerste instantie denk je gevoelsmatig "wow ziet er beter uit via hdmi", maar na een tijdje blijkt het toch tegen te vallen.
Hier zou ik wel heel graag meer over willen weten. Ik heb zelf een nieuwe LCD televisie besteld (full-HD) en wil daar natuurlijk een betere kwaliteit op zien dan wat de normale analoge kabel doorgeeft. Omdat ik ook in het UPC gebied zit, zou die de eerste moeten zijn waar je dat kan halen. Alleen, ik heb behoorlijk wat problemen gehad met UPC en wilde daar eigenlijk ook weg gaan, om over te stappen naar satelliet. Maar nu ben ik me daar eens in gaan verdiepen en de prijzen voor een HDTV ontvanger, plus alle apparatuur erbij en weet ik veel wat nog meer (abonnement niet te vergeten), is het mij te duur. Daarbij zou ik wel het analoge signaal willen blijven gebruiken om in de slaapkamer mijn oude televisie neer te zetten.

Dus toch maar UPC aan het overwegen. Alleen, niet elke uitzending is 16:9, maar ik wil 4:3 uitzendingen niet gaan vervormen, niet door de televisie, maar zeker niet al van te voren door zo'n stom kastje. Gaat er nog iets mee gebeuren voor zover je weet (heeft UPC hier al eens op gereageerd?), of is dit een geval van geen bug, maar een feature?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
yodeluxe schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:53:
[...]

Hier zou ik wel heel graag meer over willen weten. Ik heb zelf een nieuwe LCD televisie besteld (full-HD) en wil daar natuurlijk een betere kwaliteit op zien dan wat de normale analoge kabel doorgeeft. Omdat ik ook in het UPC gebied zit, zou die de eerste moeten zijn waar je dat kan halen. Alleen, ik heb behoorlijk wat problemen gehad met UPC en wilde daar eigenlijk ook weg gaan, om over te stappen naar satelliet. Maar nu ben ik me daar eens in gaan verdiepen en de prijzen voor een HDTV ontvanger, plus alle apparatuur erbij en weet ik veel wat nog meer (abonnement niet te vergeten), is het mij te duur. Daarbij zou ik wel het analoge signaal willen blijven gebruiken om in de slaapkamer mijn oude televisie neer te zetten.

Dus toch maar UPC aan het overwegen. Alleen, niet elke uitzending is 16:9, maar ik wil 4:3 uitzendingen niet gaan vervormen, niet door de televisie, maar zeker niet al van te voren door zo'n stom kastje. Gaat er nog iets mee gebeuren voor zover je weet (heeft UPC hier al eens op gereageerd?), of is dit een geval van geen bug, maar een feature?
Ik heb sinds donderdag ook HDTV van upc en ik moet zeggen dat ik niet meer zonder kan.
Op mijn nieuwe 52" Samsung LCD is het namelijk niet te doen om via analoog tv te kijken.
Het zag er werkelijk waar verschrikkelijk uit. Heb hierna de gewone mediabox met scart aangesloten en hoewel het beeld iets beter werd, was het nog niet om over naar huis te schrijven. Echter met de nieuwe phillips hdtv box met hdmi is het beeld weer zoals het hoort. Het is eerlijk waar een wereld van verschil. Kan nu weer relaxed tv kijken. De HD kanalen zien er overdonderend mooi uit. Het verschilt soms wel iets per documentaire maar sommige uitzendingen zijn gewoon blu-ray waardig zo mooi. Net alsof je er zelf bij bent. Maar ook zonder die HD kanalen zou ik deze box niet meer kwijt willen vanwege het zeer goede beeld bij de overige kanalen.
Kortom een tevreden gebruiker. :)

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
zwembroek schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:40:
[...]

Ik heb sinds donderdag ook HDTV van upc en ik moet zeggen dat ik niet meer zonder kan.
Op mijn nieuwe 52" Samsung LCD is het namelijk niet te doen om via analoog tv te kijken.
Het zag er werkelijk waar verschrikkelijk uit. Heb hierna de gewone mediabox met scart aangesloten en hoewel het beeld iets beter werd, was het nog niet om over naar huis te schrijven. Echter met de nieuwe phillips hdtv box met hdmi is het beeld weer zoals het hoort. Het is eerlijk waar een wereld van verschil. Kan nu weer relaxed tv kijken. De HD kanalen zien er overdonderend mooi uit. Het verschilt soms wel iets per documentaire maar sommige uitzendingen zijn gewoon blu-ray waardig zo mooi. Net alsof je er zelf bij bent. Maar ook zonder die HD kanalen zou ik deze box niet meer kwijt willen vanwege het zeer goede beeld bij de overige kanalen.
Kortom een tevreden gebruiker. :)
Kijk, dat is nog eens positief! Alleen is mijn gevoel van dat UPC niet echt het beste bedrijf is nog steeds aanwezig. Maar om toch een betere televisiekwaliteit te krijgen (ook al is het op die twee HD zender na gewoon SD), kan ik niet anders, of ik moet echt teveel gaan investeren.
Maar dat probleem dat Mr Jinx noemde, heb je daar geen last van? Of kan het zijn dat je een speler hebt met een hogere firmware versie? Misschien valt dat te vergelijken, als dat tenminste te zien is bij die spelers? Als die nieuwe spelers dat probleem opgelost hebben, dan wil ik het misschien ook maar eens aanschaffen (eerst maar eens de nachtmerrie zien van een brak analoog signaal, dan wil ik zeker overstappen ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Welke uitgangen en uitgangsinstellingen zitten er op de hdtv box?

Ik heb namelijk een crt tv die progressive signaal via component kan ontvangen. Echter tot 625p. Mogelijk kan ik een verloop van hdmi naar component gebruiken?

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 10:21
Weet iemand iets van een actieperiode.
Heb sinds gisteren beschikking over het extra channel pack terwijl ik daar niet voor betaal.
Misschien i.v.m. de nieuwe zenders die er eind mei aankomen?

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@denizz.

Jij hebt het over dat je de box op 16:9 breed moet zetten ipv plat en verwijs naar de handleiding, nou heb ik geen papieren versie bijde hand, maar heb ik ff op internet gekeken, maar ik kan zo snel niets vinden.

Waarom zou ik hem niet op plat moeten zetten en waarom is 16:9 breed beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Zojuist niet officieel (UPC forum niet officieel, weet niet of ik die mag noemen, maar heeft iets te maken met chello dubbel ) vernomen prijsverhogingen van UPC en veranderingen vd huidige paketten.

met alle veranderingen die kortstondig op de website stonden ziet het er allemaal niet mooi uit

de prijzen voor upc extra digital packet zou worden 8.99 ipv huidige 4.16

lees zelf het pdf-bestand, heb ik geupload naar megaupload:http://www.megaupload.com/nl/?d=FO0JDV42

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
babybox schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:16:
Zojuist niet officieel (UPC forum niet officieel, weet niet of ik die mag noemen, maar heeft iets te maken met chello dubbel ) vernomen prijsverhogingen van UPC en veranderingen vd huidige paketten.

met alle veranderingen die kortstondig op de website stonden ziet het er allemaal niet mooi uit

lees zelf het pdf-bestand, heb ik geupload naar megaupload:http://www.megaupload.com/nl/?d=FO0JDV42
Dit menen ze toch niet? Dat zou wel een flink stuk duurder worden. Maar was het niet zo dat toen dit hele gebeuren van DTV begon, dat dat was om prijsverhogingen door te voeren die bij de normale analoge TV niet mogelijk waren? Nou, ze kunnen nu gaan melken.
Nu twijfel ik extra, want ik wilde zelf best wel DTV in huis halen, gezien mijn LCD die ik hopelijk binnenkort in huis zou hebben. Ik wilde zelfs dat HDTV pakket erbij, al zou dat best wel prijzig zijn. Maar nu verhogen ze de prijs even, het normale en extra pakket gaan dan zelfs twee keer zo duur worden! Okee, het is dan nog steeds maar een paar euro, maar het is wel iets wat elke maand weer terugkomt.

Wat als ik dan nu een abonnement afsluit, dat is gelijk met een jaarcontract, dan mogen ze die prijs toch niet zomaar verhogen? Ja, ze kunnen het wel doen, maar dan zijn ze een klant kwijt. Maar dan heb ik wel die 70 euro betaald voor de activatiekosten van HDTV. Nee, dit is niet grappig...

/edit

Ik zit nog eens beter naar dat bestand te kijken, maar valt niet op dat er iets totaal niet klopt? Zowel het DTV starterspakket (2,99 euro) als het DTV Compleet pakket (8,99 euro) hebben dezelfde specificaties, namelijk dezelfde hoeveelheid zenders die eronder staan.
En datzelfde is terug te zien bij het DTV starterspakket + DVR pakket (8,99 euro) en het DTV Compleet pakket + DVR pakket (12,99 euro).

Dan wil ik toch nog even afwachten wat er echt gaat gebeuren, want deze folders is gewoon niet correct. Blijft het natuurlijk wel zo dat als UPC wel dit soort prijzen gaat doorvoeren, dat het dan toch wel een stuk duurder gaat worden.

[ Voor 17% gewijzigd door yodeluxe op 25-05-2007 15:59 . Reden: Iets opgevallen in de folder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Die totaalpakketten zien er dan wel weer oké uit, want dan heb je film1/sport1 en digitale tv extra voor all-in 29,99 per maand. Dat red je nu niet met een los abo op film1/sport1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Op basis van uitgebreid onderzoek naar de populariteit van de huidige digitale zenders onder haar klanten voert UPC Nederland op 30 mei enkele belangrijke zenderwijzigingen door. Zo voegen we digitale zenders toe, verplaatsen we zenders en verdwijnen ook enkele zenders.

Onder de kop "Er is altijd een digitaal televisiepakket dat bij u past" is echter vandaag per abuis op de website informatie gepubliceerd over vier nieuwe totaalpakketten (combinatie van hardware en zenders/programma's) die UPC binnen enkele weken zal gaan aanbieden.

Om misverstanden te voorkomen, de datum van lancering is nog niet definitief. Ten tweede, de genoemde pakketten zullen fors uitgebreider zijn dan de huidige pakketten. Zo is er sprake van meer zenders en meer functies, waaronder films op bestelling en Programma Gemist. Tenslotte gelden de genoemde tarieven alleen voor nieuwe klanten. Er is dus geen sprake van een prijsverhoging voor bestaande klanten. Overigens zullen deze klanten straks wel degelijk kunnen overstappen naar de nieuwe televisiepakketten.

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Een bronvermelding kan geen kwaad imho: http://www.chelloo.com/up...topic=18797.msg205833#new

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

weet ik maar wist niet of een link naar een ander forum (wellicht conc)
of dat mocht, maar blijkens jouw post kan dat, :)

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:53
Ook van de week die box gekregen maar krijg de blokjes er maar niet uit wat ik ook probeer best frustrerend. Zender >501 doen het wel bijna allemaal op een enkeling na en daarvoor werkt bijna niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan

Die 8,99 is een stuk realistischer voor 90 zenders. Vergelijk het maar eens met de andere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz

Volgens mij halen ze hier wat door elkaar, ze doen er de prijzen van uitzending gemist erbij. Staat ook ergens op het forum daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Yohan schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 12:36:
[...]

Die 8,99 is een stuk realistischer voor 90 zenders. Vergelijk het maar eens met de andere aanbieders.
je betaalt geen 8,99 euro maar 24,04 euro (icl. standaar radio/tv) :{

Voor dat geld heb je met eens schotel betere beeldkwaliteit en nog meer keus en zelfs tele2 vision wordt dan het overwegen waard met 70 zenders voor 14,95 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
koen schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:44:
[...]

Voor dat geld heb je met eens schotel betere beeldkwaliteit en nog meer keus en zelfs tele2 vision wordt dan het overwegen waard met 70 zenders voor 14,95 euro.
Casema; Digitaal Pluspakket : € 9,95 p/m.

Home; TV Digitaal Extra : € 9,95 p/m.

Kabel Noord; Digitaal Extra : € 7,95 p/m (bevat slechts 65 zenders)

Een tarief van 8,95 voor +/- 90 zenders is in de kabelwereld dus zeer realistisch.
De tarieven die de afgelopen jaren door UPC gehanteerd werden hebben waarschijnlijk meer geld gekost dan opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koen schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:44:
[...]

Voor dat geld heb je met eens schotel betere beeldkwaliteit
Schotel betere beeldkwaliteit? Jij hebt de laatste 6 maanden onder een steen gezeten. Zenders
als NL1/2/3, de regionale zenders en Film1/Sport1 zijn veel beter bij de kabelaars (2 á 3 maal hogere bitrate) dan via de CanalDigitaal schotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Ejorne schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 23:29:
Welke uitgangen en uitgangsinstellingen zitten er op de hdtv box?

Ik heb namelijk een crt tv die progressive signaal via component kan ontvangen. Echter tot 625p. Mogelijk kan ik een verloop van hdmi naar component gebruiken?
Waar kan ik dergelijke info vinden?
Op de upc site loop ik dood, op de philips site weet ik ook niet welk product ik moet bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Kwam dit artikel tegen bij Kassa. wist niet dat het zo erg was.

De Mediabox van UPC is energieverslindend: gebruikt permanent 14,7 watt en de nieuwste box (PVR met harde schijf) verbruikt zelfs 22 watt standby en 32 watt actief. Meer opvallende feiten bij deze decoder:
- verbruikt permanent heel veel stroom
- kan niet op standby of uit worden gezet en staat dus altijd aan.
- je hebt als klant geen keuze bij UPC, dus moet je dit apparaat nemen
- momenteel in het bezit van 500.000 mensen
- verspilt in totaal 11 miljoen euro aan standby stroom
- UPC wil af van analoog

http://kassa.vara.nl/port...sa_artikel&number=3202973

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Daarom heb ik de UPC box ook op een simpele stekkerblok met aan/uit-schakelaar aangesloten.
Nergens voor nodig dat dat ding 's nachts ook nog eens als kachel fungeert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Wat een overdreven zooi toch altijd weer bij dat Kassa.. :/
Ik heb hier twee computers draaien met elk 400 watt en nog meer apparaten die meer dan het tienvoudige trekken dan mijn decoder. Het kan me dan ook werkelijk geen hol schelen dat mijn decoder een lullige 32 watt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Even wat (kennelijk) broodnodige tegenreacties m.b.t. het eenzijdige artikel van Kassa.
Philflow schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:59:

De Mediabox van UPC is energieverslindend: gebruikt permanent 14,7 watt en de nieuwste box (PVR met harde schijf) verbruikt zelfs 22 watt standby en 32 watt actief. Meer opvallende feiten bij deze decoder:
Net als tig andere apparaten in ieder huishouden. Overigens kan de stroomstekker er gewoon uit.
Onjuist.
[...]
- UPC wil af van analoog
UPC en alle andere kabelaars willen (op den duur) af van analoge signaaldoorgifte. En dat is maar goed ook. Stel je voor dat de kabelaars in de jaren 60/70 niet waren meegegaan met de technologische ontwikkelingen van die tijd. Dan zaten we nu met onze dure plasma-tv's nog steeds naar zwartwit-uitzendingen te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ejorne schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:55:
[...]

Waar kan ik dergelijke info vinden?
Op de upc site loop ik dood, op de philips site weet ik ook niet welk product ik moet bekijken...
Uitgangsinstellingen zitten er niet op. Er komt ofwel 720p over HDMI uit danwel 576i over SCART (RGB of composite). Het is ook niet een van de Philips retail bakken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

dion_b schreef op zondag 27 mei 2007 @ 18:20:
[...]

Uitgangsinstellingen zitten er niet op. Er komt ofwel 720p over HDMI uit danwel 576i over SCART (RGB of composite). Het is ook niet een van de Philips retail bakken.
Ai, da's jammer. 720p vindt mijn tv niet lekker denk ik... :|

bedankt iig voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

dion_b schreef op zondag 27 mei 2007 @ 18:20:
[...]

Gaat de HDMI niet verder dan 720p?
Dus geen 1080i?

(ik dacht dat Discovery HD en NG HD zowel 720p als 1080i uitzendingen hadden... maar op hun sites vertellen ze niets over de uitzendresolutie...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 18:46
Ik heb geeneens zo'n mediabox en toch word ik er zo onderhand knettergek van.

Ik heb nu binnen een jaar tijd al drie (of vier, ben de tel kwijt............) zo'n ding geweigerd en ze blijven komen. Een enkele keer heeft men het me nog netjes telefonisch gevraagd maar ondanks een duidelijk NEE is men toch ook al aan de deur geweest. Gelukkig ben ik op werkdagen overdag niet thuis zodat ik alleen maar een bonnetje terug vind maar het begint nu toch wel echt te irriteren. Van de week lag er namelijk weer zo'n brief van UPC in de bus met het bericht dat men de komende week zo'n apparaat aan de deur komt aanbieden.

Ik heb zelf een telefoon-internet abbo bij UPC waar ik toch ook al niet altijd tevreden over ben. Maar aangezien er overal wel problemen zijn laat ik dat maar zo. Maar op deze manier heb ik toch echt zin die hele commerciele, klantonvriendelijke UPC de deur uit te mieteren.

Wat is dat toch dat men zo graag wil dat iedereen zo'n dingetje in huis heeft? NO WAY dat men dat doet uit klantvriendelijkheid. NO WAY dat men mij zo graag digitale TV gunt. Hier zitten dubieuze bedoelingen achter. Kennelijk is men toch bang dat er nieuwe ontwikkelingen komen waardoor ik op een bepaald moment zelf (via een andere weg) digitaal ga. En men probeert nu zo snel mogelijk nog zo veel mogelijk (onwetende, naieve) visjes binnen te halen.

Meer mensen met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
D-e-n schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:58:

Wat is dat toch dat men zo graag wil dat iedereen zo'n dingetje in huis heeft?
Digitale TV biedt de kabelaars een extra inkomstenbron door de mogelijkheid om films (on demand) te bestellen en door extra zenderpakketten/premiums. Natuurlijk is UPC geen charitatieve instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Yohan schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:30:
[...]

Digitale TV biedt de kabelaars een extra inkomstenbron door de mogelijkheid om films (on demand) te bestellen en door extra zenderpakketten/premiums. Natuurlijk is UPC geen charitatieve instelling.
Wat ze nu doen is gewoon stalken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
The_Sukkel schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:15:
[...]

Gaat de HDMI niet verder dan 720p?
Dus geen 1080i?

(ik dacht dat Discovery HD en NG HD zowel 720p als 1080i uitzendingen hadden... maar op hun sites vertellen ze niets over de uitzendresolutie...)
Die HDTV box ondersteund idd zowel 720p als 1080i.
Het ligt aan de uitzendingen in welke resoluties je het te zien krijgt.
Ik heb btw nog geen 1080i kunnen ontdekken.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De manier waarop UPC die box aanbied is toch door de regering goedgekeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Yohan schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:42:
Even wat (kennelijk) broodnodige tegenreacties m.b.t. het eenzijdige artikel van Kassa.

[...]

Net als tig andere apparaten in ieder huishouden. Overigens kan de stroomstekker er gewoon uit.

[...]
Klopt, is best extreem nog:
- Wasmachine na einde programma: 14 watt, bij 'uit' 9 watt (alleen stekker er in dus)
- 2 PC's + monitoren die 'uit' staan, dus alleen stekker in stopcontact: 40 watt
- TV + DVD/Home cinema set met alleen stekker in stopcontact: 20 watt

Erg zuinig is de UPC mediabox niet, maar een simpele schakelaar is de oplossing. Mijn tv/home cinema/mediabox zitten allemaal op een stekkerblok, 's avonds gaat ie gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Arunia schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:36:
De manier waarop UPC die box aanbied is toch door de regering goedgekeurd?
Dat bellen rond etenstijd wat al die callcenters doen is ook legaal maar dan nog wel behoorlijk irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
LoneGunman schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:47:
[...]

Klopt, is best extreem nog:
- Wasmachine na einde programma: 14 watt, bij 'uit' 9 watt (alleen stekker er in dus)
- 2 PC's + monitoren die 'uit' staan, dus alleen stekker in stopcontact: 40 watt
- TV + DVD/Home cinema set met alleen stekker in stopcontact: 20 watt

Erg zuinig is de UPC mediabox niet, maar een simpele schakelaar is de oplossing. Mijn tv/home cinema/mediabox zitten allemaal op een stekkerblok, 's avonds gaat ie gewoon uit.
Handige oplossing. Tijdklokje op je stekkerblok zou ook nog kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

- UPC wil af van analoog

Dus kost de box 2 euro per maand abbo en 1,8 euro per maand stroom.... ik weet niet of dit wel het juiste forum is om te janken over dit soort dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Er kwam van de week een keurig overzicht van UPC in de post met wat er vanaf de 30e gaat veranderen:

- Zenders weg (al veel besproken)
- Zenders erbij (ook al besproken)
- Herindeling van een aantal zenders. BBC1&2 schuiven een stukje op, prima, maar BBC3&4 gaan helemaal naar de 800 groep. Waar is dat nou weer goed voor? Ze zaten keurig achter elkaar (1,2,3,4,prime), maar nu dus niet meer. Het wordt hoog tijd dat we zelf de zenders op volgorde kunnen zetten!

- Lats but not least: een klokje in het display op de box! Ik ben benieuwd.

Vooral dat klokje doet me vermoeden dat er dus ook nieuwe firmware uitkomt. Er werd niet over type box gesproken (Pace, Tomson, Philips) dus ik neem aan dat er een firmware update voor alle types zal komen. Hopelijk is het probleem van de hangende programma-info op de Pace dan ook gelijk gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

2 vragen:

1. Als ik mijn plasma op ext 1 zet en vervolgens met UPC digitaal kijk, kan ik op de UPC remote het knopje ''TV' indrukken. De kleuren worden dan wat warmer en mooier vind ik. Als ik dan weer op 'UPC' druk, wordt het beeld weer lichter. Weet iemand wat dit is? hoe dit komt?

2. Ik heb nu aangesloten met Cambridge audio Scart kabel (die ik een keer gratis bij een DVD speler kreeg). Kan ik verbetering verwachten door een dure kabel aan te schaffen? zoja wat voor een.
(Beeld ziet er trouwens al prima uit hoor)

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:46
Philflow schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:39:
2 vragen:

1. Als ik mijn plasma op ext 1 zet en vervolgens met UPC digitaal kijk, kan ik op de UPC remote het knopje ''TV' indrukken. De kleuren worden dan wat warmer en mooier vind ik. Als ik dan weer op 'UPC' druk, wordt het beeld weer lichter. Weet iemand wat dit is? hoe dit komt?

Bij voorbaat dank.
Dan switch je tussen digitaal en analoog.
Als je op TV drukt ga je naar analoog, dan zie je waarschijnlijk iets meer ruis in het beeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Ritchie op 29-05-2007 18:30 ]

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:31

Stewie!

Keen must die!

synthdood schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:57:
Er kwam van de week een keurig overzicht van UPC in de post met wat er vanaf de 30e gaat veranderen:

- Zenders weg (al veel besproken)
- Zenders erbij (ook al besproken)
- Herindeling van een aantal zenders. BBC1&2 schuiven een stukje op, prima, maar BBC3&4 gaan helemaal naar de 800 groep. Waar is dat nou weer goed voor? Ze zaten keurig achter elkaar (1,2,3,4,prime), maar nu dus niet meer. Het wordt hoog tijd dat we zelf de zenders op volgorde kunnen zetten!
Let op: er verdwijnen ook een hoop zenders, zoals het Amerikaanse FOX News. :)
Jammer, die zender was altijd goed voor een dosis lachplezier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ja er verdwijnen bijv 4 regionale zenders.

Hoor daar veel mensen hier in de buurt over klagen, die vonden het juist een voordeel (en reden tot aanschaf) dat UPC alle regionale zenders in het pakket had zitten.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ritchie schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:29:
[...]

Dan switch je tussen digitaal en analoog.
Als je op TV drukt ga je naar analoog, dan zie je waarschijnlijk iets meer ruis in het beeld.
Nee het verschil tussen analoog en digitaal is vrij goed te zien, door op de tv te switchen tussen TV en EXT1.

Waar ik het over heb is dat de TV op ext 1. Volgens mij is het dus digitaal (blijkt ook uit de kwaliteit) maar de kleuren zijn wat warmer, met name rood.

Het is bijvoorbeeld ook als ik kanaal 205 opzet ESPN classic, en die is zeker niet beschikbaar op analoog.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 29-05-2007 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Philflow schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:39:
2. Ik heb nu aangesloten met Cambridge audio Scart kabel (die ik een keer gratis bij een DVD speler kreeg). Kan ik verbetering verwachten door een dure kabel aan te schaffen? zoja wat voor een.
(Beeld ziet er trouwens al prima uit hoor)
Toevoeging op deze: de kabel heeft goudkleurige contacten en is vrij dik. Ik heb dus geen idee of dit een echt goede kabel is of een lookalike. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 09:39
schnumi schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:57:
Ja er verdwijnen bijv 4 regionale zenders.

Hoor daar veel mensen hier in de buurt over klagen, die vonden het juist een voordeel (en reden tot aanschaf) dat UPC alle regionale zenders in het pakket had zitten.
Ja je wordt zo langzamerhand tureluurs van dat channel gegoogel |:(

Hebben we naast bovengenoemde kanalen ook net een leuk dames / meiden kanaal
in het standaard pakket zitten: Namelijk de Hallmark channel. incl. nederlandstallige ondertiteling.
Wordt dit kanaal ineens ook weer in het extra channel pakket geplaatst.
Volgens upc omdat de geselecteerde channels zogenaamd niet goed bekeken zouden
worden. Nou ik denk juist dat het tegenovergestelde meer op waarheid berust. Ze zullen
middels meetingen wel hebben gezien dat dit kanaal juist wel veel wordt bekeken en
daarom hangen ze hem snel in het extra pakket om een poging te doen om de vaste
kijkers mee te trekken naar dit verder flut-uitbreidings pakket.

Overigens - waarom zou je kanalen die toch niemand bekijkt dan in een extra te betalen
channel pakket willen plaatsen. lijkt mij namelijk verre van logies. :z :z :z

En wat krijg je er nu dan b.v. voor terug uit het geweldige extra pakket -
één derde rangs gekuist playboy kanaaltje waar volgens mij echt niemand op zit te
wachten. :( Sorry - natuurlijk een paar pubers en de oude mannen daargelaten O-)

Overigens was bij mij het update venster en klokje rond (29/05 - 22.10) even actief. maar na
een kleine 15 seconden flikkerde hij even en ging toen weer uit :?

Dus zal morgenochtend wel eens checken of hij volledig is geupdate....

[ Voor 72% gewijzigd door Marinus-Roro op 30-05-2007 03:29 . Reden: text was ineens weg... ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

- UPC wil af van analoog

Vroeger zat de kabeltelevisie in Rotterdam bij Eneco (het energiebedrijf), tot het afgesplitst werd naar UPC. Misschien liggen er nog wat connecties :)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.