Bergen schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 02:40:
[...]
Jij gaat er vanuit dat er echt over nagedacht is ("
blijft UPC er van uit gaan") maar ik denk dat het gewoon zo is geprogrammeerd en dat er verder niet over nagedacht is. Anyway, ik vind 't een goed punt. Zal het eens doorgeven.

Punt is, het échte voordeel van digitale tv t.o.v. analoog is dat je bij digitale tv echt anamorphic
breedbeeld hebt, wat inhoudt dat je 30% meer beeldlijnen hebt dan bij de analoge uitzendingen (analoog = letterbox breedbeeld).
Maar..., dit voordeel heb je alleen als je de box op 16:9 zet, waar ie dus niet op staat standaard.
Duizenden (tienduizenden) mensen hebben toendertijd de UPC box terug gestuurd, o.a. omdat ze niet of nauwelijks verschil zagen met analoog. Dan denk ik, die hebben de box niet op 16:9 gezet, want als je dat wél doet zie je zeker verschil (bij een breedbeelduitzending), of je moet behoorlijk kippig zijn.
Dat UPC niet één of andere "wizard" gebruikt, een wizard die aan het begin van de installatie vraagt of je een breedbeeld of 4:3 tv hebt, vind ik dan ook een regelrechte blunder. Dit heeft ze héél veel klanten gekost, daar ben ik van overtuigd. Daarnaast wil ik de mensen niet de kost geven die op dit moment nog steeds naar een foutief ingestelde box zitten te kijken. De meerderheid komt namelijk niet in het instellingsmenu, dat is voor velen veel te ingewikkeld. Tante Truus en Ome Jan zijn al blij als ze 'm op een ander kanaal kunnen zetten.
En als klap op de vuurpijl is het natuurlijk helemáál belachelijk dat de HDTV box óók op 4:3 staat ingesteld standaard, alsof iemand met een 4:3 toestel ooit een HDTV box zal bestellen.

UPC gaat dus gewoon stug door met dezelfde fout maken.
[
Voor 13% gewijzigd door
Verwijderd op 26-01-2008 18:52
]